[KPN WBA] Ervaringen XGS.PON direct op glas (zonder NTU/ONT)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 00:36
Ik heb er gisteren er even naar gekeken en die patch cover geprobeerd..

Wist ook niet hoe de kabel los moest.. Maar naar alles even grondig bekeken te hebben en geprobeerd.
Snap ik nou hoe het werkt.. Dus installeren moet wel een makkelijke worden.

En ja de stof kapjes haal ik er ook pas af als dingen geinstalleerd worden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ecg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 15:20

ecg

Ik heb een Unifi UXG-Pro thuis liggen en wil die direct aan de glasvezel hangen. Nu heb ik nagevraagd bij fs.com of er een "XGSPON transceiver with MAC" wordt ontwikkeld en kreeg te horen dat er waarschijnlijk begin mei een beschikbaar komt.

[/quote]
After checking with our technical team, if you could set the MAC address on your router, the XGSPON ONU transceiver #141199 could work well for you, pls kindly note that.
Here is the datasheet for the transceivers, pls kindly check it: https://www.fs.com/de-en/...model_name&is_datasheet=1

Btw, as for the XGSPON transceiver with MAC, it's estimated that it could be launched in early May.
If you're not urgent, may I know if you could wait for its arrival? Looking forward to hearing from you.
[quote]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebbarkj
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Deze "XGSPON transceiver with MAC" lijkt nu beschikbaar volgens mijn info van FS.

Overview
To extend the 10GPON deployment in existing access network for business and residential subscribers, XGS PON ONT SFP+ XG provides the standard SFP+ package, which can easily replace the
Ethernet SFP+ module existing in Ethernet gateway, switch, router or backhaul equipment etc.
Equipped with ITU-T G.9807.1 compliant XGS PON interface, XG incorporates interoperability, key customers’ specific requirements and cost-efficiency. By integrating XGS PON MAC and standard compliant OMCI stack, XG provides all XGS PON functionality and full range FCAPS management features including supervision, monitoring and maintenance

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ebbarkj
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Ter aanvulling:

We can provide XGS-PON SFP+ ONT w/t MAC function (SFP+ stick) offline >> $209/pc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
ebbarkj schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:52:
Ter aanvulling:

We can provide XGS-PON SFP+ ONT w/t MAC function (SFP+ stick) offline >> $209/pc!
Wat een prijs. Alleen in combinatie met de Delta abonnementen icm eigen router kan dit wellicht interessant zijn vanwege de > 1Gbit snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

180euro is mij ook even een brug tever. (voor nu at least..)
allicht als de andere providers ook boven de 1,25G gaan zitten inderdaad; en zelfs dan nog zijn de nieuwe TK01's al voorzien van een 10G Base-T poort :)

Mocht de prijs zakken dan wil ik er graag mee aan de hobby; gewoon omdat het kan!

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
JoSchaap schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:44:
180euro is mij ook even een brug tever. (voor nu at least..)
allicht als de andere providers ook boven de 1,25G gaan zitten inderdaad; en zelfs dan nog zijn de nieuwe TK01's al voorzien van een 10G Base-T poort :)

Mocht de prijs zakken dan wil ik er graag mee aan de hobby; gewoon omdat het kan!
Een TK01 heeft geen snelheidsindicatie, het is namelijk een rolletje glasvezel(afgemonteerd op de muur) met een connector er op 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mad-dog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Een TK01 heeft geen snelheidsindicatie, het is namelijk een rolletje glasvezel(afgemonteerd op de muur) met een connector er op 😉
Ik zie dat het afmonteerdoosje heel handig dezelfde benaming heeft 8)7
ik doel op de: GMC-TK01-XGS2110
https://www.kpnwebshop.co...U1nPT0wZDc%3D&date=1250d7

[ Voor 28% gewijzigd door JoSchaap op 05-05-2023 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
JoSchaap schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:36:
[...]

ik denk dat jij het over een andere TK01 hebt als ik ;) Ik zie dat het afmonteerdoosje heel handig dezelfde benaming heeft 8)7
ik doel op de: GMC-TK01-XGS2110
https://www.kpnwebshop.co...U1nPT0wZDc%3D&date=1250d7
TK01 is de officiele benaming van de FTU. Dat fabrikanten van NTU's TK01 in de productnaam vermelden is alleen om aan te geven dat deze geschikt is voor de TK01 FTU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 09:51

WCA

ebbarkj schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:52:
Ter aanvulling:

Hebben ze ook een store pagina oid? Ik vind het niet terug op hun website.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 00:36
Zit inmiddels zo ongeveer al 2 weken met een AVM Fritzbox 5530 fiber (aangesloten via de SFP module en patchcord aan de TK-01 en het bevalt me erg goed.

Lijn is erg snel. En reageerd ook snel.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
Klopt mijn idee dat ik met bovenstaande module (van fs.com) mogelijk de verbinding vanaf de FTU naar mijn switch kan brengen, vervolgens van mijn switch naar mijn router en van de router terug naar mijn switch om het lokale netwerk van internet te voorzien? Zodat de ONT van KPN overbodig is? Dat zou wel awesome zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@GioStyle

In theorie wel, maar je zou echt een enorm proefkonijn zijn! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21
GioStyle schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:39:
Klopt mijn idee dat ik met bovenstaande module (van fs.com) mogelijk de verbinding vanaf de FTU naar mijn switch kan brengen, vervolgens van mijn switch naar mijn router en van de router terug naar mijn switch om het lokale netwerk van internet te voorzien? Zodat de ONT van KPN overbodig is? Dat zou wel awesome zijn.
Je switch moet o.a. dit ondersteunen en wellicht ook nog wel veel meer, maar wat ik op dit moment kan bedenken
Maar het is een beetje off-topic wellicht...
  • dot1Q trunking
  • IGMP snooping - voor IPTV
  • support hebben voor dat specifieke SFP+ module - XGS.PON SFP+ - omdat het een SFP+ module is wil niet zeggen dat je switch ook deze ondersteunt :D

[ Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 09-05-2023 19:25 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:23

The Zep Man

🏴‍☠️

mindwarper schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:24:
Maar het is een beetje off-topic wellicht...
Ik denk dat het juist erg on-topic is! Goede informatie. :)

Die informatie is nodig als je volledig zelfbeheerde/eigen apparatuur wilt gebruiken, en niet wilt terugvallen op iets semi-zelfbeheerd zoals Ubiquiti. Een dergelijke switch gebruiken als media converter maakt het mogelijk om 'direct op glas' elke ethernet router aan te sluiten.

Mijn vraag, en wellicht ook van @GioStyle: bestaat een dergelijke switch al die met de XGS.PON module van fs.com kan werken?

[edit]
Of zou zoiets als dit kunnen werken?

[ Voor 63% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2023 11:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:46:
Mijn vraag, en wellicht ook van @GioStyle: bestaat een dergelijke switch al die met de XGS.PON module van fs.com kan werken?
Dat is dus nog maar de vraag... ;)
Of zou zoiets als dit kunnen werken?
Dat is hetzelfde als een uitvoering: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L maar dan 10 Gbps en daar heb je alleen wat aan bij AON aansluitingen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nero355 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:53:
Dat is hetzelfde als een uitvoering: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L maar dan 10 Gbps en daar heb je alleen wat aan bij AON aansluitingen! ;)
Dat is SFP. Is dat forwards compatible met SFP+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:55:
Dat is SFP. Is dat forwards compatible met SFP+?
Niet relevant, want dus niet bruikbaar! ;)

Maar ik geloof dat een SFP module vaak wel in SFP+ slot werkt en andersom helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nero355 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:34:
Niet relevant, want dus niet bruikbaar! ;)
Ik denk dat het nog niet bruikbaar is. Er is een SFP+ XGS.PON module die 10 Gbps ondersteunt. KPN zal uiteindelijk wel de druk voelen om hogere snelheden over XGS.PON te gaan ondersteunen dan 1 Gbps. Als de gelinkte apparatuur werkt, dan kunnen early adopters zich daarmee vroeg voorbereiden.

Het is alleen nogal een investering om te doen voor weinig toegevoegde waarde, op het moment. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:07:
Ik denk dat het nog niet bruikbaar is.
We begrijpen elkaar niet zo te zien :

Je hebt niks aan een Media Converter i.c.m. XGS-PON ;)

Daar moet nog een Router of Switch die er iets mee kan omheen!
Er is een SFP+ XGS.PON module die 10 Gbps ondersteunt.
Welke dan :?

Want vaak gaat het om OLT modellen i.p.v. ONT modellen!
KPN zal uiteindelijk wel de druk voelen om hogere snelheden over XGS.PON te gaan ondersteunen dan 1 Gbps. Als de gelinkte apparatuur werkt, dan kunnen early adopters zich daarmee vroeg voorbereiden.
Delta doet het al t/m 8 Gbps maar dat is een puinhoop in zowat alle opzichten... :X :| :/

Verder heeft Tweak al jarenlang 10 Gbps via AON gewoon :)
Het is alleen nogal een investering om te doen voor weinig toegevoegde waarde, op het moment. :'(
Als je GPON hebt dan kan je dit proberen : Madcat in "[MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie"

En dat is ook gelijk de enige setup die ik ken die het kopen waard is wat mij betreft! :Y)

Maar ook dat werkt dus niet i.c.m. XGS-PON :'( :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
Ik blijf voorlopig wel bij de NTU (4,4W) van KPN plus een Ubiquiti Edgerouter X (2,2W + OpenWRT) als router. Kan hiermee bijna gigabit dichttrekken, tegen een zuinig verbruik. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dapaool
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:29
Gister ben ik ook eindelijk rechtstreeks op het glas aangesloten met FRITZBox 5590. Het heeft precies 3 weken geduurd voordat KPN de opdracht van Online.nl uitvoerde.

Maar alles werkt (IPv6 tunnel 6to4, IPTV, VPN server en SIP Trunk van CheapConnect)

Ik ben zeer tevreden😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmeM9cMMObnnOkiK0J6zXgbyp9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S6cMJtuwilM3EFTsRuWWgHzC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUD5v_QEGubquuaQz3E-9wF75zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg6lWzcRfEDHbSrFxE0aKfbp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Adze

CCNP !

ebbarkj schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:51:
Deze "XGSPON transceiver with MAC" lijkt nu beschikbaar volgens mijn info van FS.

Overview
To extend the 10GPON deployment in existing access network for business and residential subscribers, XGS PON ONT SFP+ XG provides the standard SFP+ package, which can easily replace the
Ethernet SFP+ module existing in Ethernet gateway, switch, router or backhaul equipment etc.
Equipped with ITU-T G.9807.1 compliant XGS PON interface, XG incorporates interoperability, key customers’ specific requirements and cost-efficiency. By integrating XGS PON MAC and standard compliant OMCI stack, XG provides all XGS PON functionality and full range FCAPS management features including supervision, monitoring and maintenance
Bestelbaar via https://www.fs.com/products/185594.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjz3000
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06 20:10
Inmiddels is er een SFP+ module op de markt gekomen met MAC. In theorie zou deze moeten werken volgens de specificaties van KPN in combinatie met XGS-PON.
Heeft iemand deze al succesvol weten aan te sluiten op een Unifi Dream Machine Pro/SE? Ik wil zelf namelijk het ONT kastje van GENEXIS eruit hebben, omdat deze altijd handmatig herstart moet worden bij stroomuitval (2x gebeurt in paar maanden tijd) en na een tijdje neemt latency toe op de UDM SE om een of andere reden.

Link naar productinformatie:
https://www.fs.com/de-en/products/185594.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 01:14
gjz3000 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:08:
Inmiddels is er een SFP+ module op de markt gekomen met MAC. In theorie zou deze moeten werken volgens de specificaties van KPN in combinatie met XGS-PON.
Heeft iemand deze al succesvol weten aan te sluiten op een Unifi Dream Machine Pro/SE? Ik wil zelf namelijk het ONT kastje van GENEXIS eruit hebben, omdat deze altijd handmatig herstart moet worden bij stroomuitval (2x gebeurt in paar maanden tijd) en na een tijdje neemt latency toe op de UDM SE om een of andere reden.

Link naar productinformatie:
https://www.fs.com/de-en/products/185594.html
De Delta klanten zijn al vrij fanatiek ermee bezig https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2200880. Maar heeft iemand dit al gedaan op het KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

lasermen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:08:
[...]

De Delta klanten zijn al vrij fanatiek ermee bezig https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2200880. Maar heeft iemand dit al gedaan op het KPN netwerk?
in diezelfde draad vind ik deze kerel:
Thyraon in "[Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)"

die duidelijk op KPN bezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 01:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:12
Vraag betreft verschil in aansluiting modem op het ont of rechtstreeks op de glasvezel.
Wat zijn eigelijk de voordelen om direct op glas aan te sluiten ipv het ont te gebruiken.
Bij een modemkeuze maakt het qua prijs wel een verschil zeg maar.
Ook komt er wat meer bij kijken als je zo’n fiber router neemt qua aansluiting.
Vraag me dan af of dat prijsverschil dan de moeite is of zijn die fiber modems dan zo veel beter (fritzbox).
Ik heb xgs-pon

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimzand
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 21:06
merlin1201 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:41:
Vraag betreft verschil in aansluiting modem op het ont of rechtstreeks op de glasvezel.
Wat zijn eigelijk de voordelen om direct op glas aan te sluiten ipv het ont te gebruiken.
Bij een modemkeuze maakt het qua prijs wel een verschil zeg maar.
Ook komt er wat meer bij kijken als je zo’n fiber router neemt qua aansluiting.
Vraag me dan af of dat prijsverschil dan de moeite is of zijn die fiber modems dan zo veel beter (fritzbox).
Ik heb xgs-pon
Voor mij was de doorslag het overstappen naar 4GB bij KPN. Je moet dan 10GB ethernet gaan gebruiken. Maar 10GB ethernet over RJ45 twisted pair is onbetrouwbaar. De NIC's gebruiken veel stroom en worden heel heet, en een CAT-8 kabel van 15 meter was voor mij te veel, ik kreeg of helemaal geen verbinding of een tragere dan met 1GB ethernet. Fiber modules en SFP+ NICs gebruiken minder stroom, de ONT vervalt en dus ook zijn stroomverbruik, en de verbinding is veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:12
pimzand schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Voor mij was de doorslag het overstappen naar 4GB bij KPN. Je moet dan 10GB ethernet gaan gebruiken. Maar 10GB ethernet over RJ45 twisted pair is onbetrouwbaar. De NIC's gebruiken veel stroom en worden heel heet, en een CAT-8 kabel van 15 meter was voor mij te veel, ik kreeg of helemaal geen verbinding of een tragere dan met 1GB ethernet. Fiber modules en SFP+ NICs gebruiken minder stroom, de ONT vervalt en dus ook zijn stroomverbruik, en de verbinding is veel betrouwbaarder.
Ok ik ga momenteel dus nog voor maximaal 1 GB want dat is voorlopig nog ruim voldoende.
Tja stroomverbruik zit ik niet zo over in.
Snap wel dat het voor jou wel interessant is.
Vraag me wel af waar je een 4GB snelheid voor gebruik? Is ook een aardige investering in netwerk en apparatuur lijkt me

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 21:41
pimzand schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Voor mij was de doorslag het overstappen naar 4GB bij KPN. Je moet dan 10GB ethernet gaan gebruiken. Maar 10GB ethernet over RJ45 twisted pair is onbetrouwbaar.
Wellicht bij jou, maar op vele plaatsen werkt dit als een zonnetje, dus dit is gewoon niet waar.
De NIC's gebruiken veel stroom en worden heel heet,
Ze worden wel warm, koeling is inderdaad soms een uitdaging
en een CAT-8 kabel van 15 meter was voor mij te veel,
Over kortere afstanden (< 35 meter) moet CAT-6 ook volstaan
ik kreeg of helemaal geen verbinding of een tragere dan met 1GB ethernet. Fiber modules en SFP+ NICs gebruiken minder stroom, de ONT vervalt en dus ook zijn stroomverbruik, en de verbinding is veel betrouwbaarder.
Er zijn veel mensen met wel de KPN ONT en RJ45 die wel een betrouwbare connectie hebben, dus glasvezel direct in je router/switch is echt geen noodzakelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
https://community.ui.com/...3d-4e97-93ac-69eecd9ab3ab

Het lijkt erop dat sinds 4.1.2 er PPPoE hardware offloading is geïmplementeerd. Dit n.a.v. de eerdere discussie met UI hardware en PPPoE.

Mogelijk alleen voor de nieuwe witte routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:05
Hoi ik probeer mijn fritz 5590 werkend te krijgen via solcon op een kpn xgs-pon verbinding maar ik twijfel of alles goed gaat.

Het heeft even geduurd maar Solcon heeft vandaag aangegeven mn modem-id te hebben geregistreerd. Maar de xgs-pon van de 5590 werkt (nog) niet.

-Hoe lang kan deze activatie/aanmelding duren?

-kunnen er uberhaupt 2 ont-en geregistreerd staan want de nokia ont werkt nu nog steeds?

-hoe weet ik of mn fritzbox zelf goed werkt met de xgs-pon module? Op dit moment knippert de power/fiber led continu 2x snel achter elkaar. Is dst normaal gedrag wanneer hij niet geregistreerd is? Ik vind de web-interface weinig informatief

Alvast hartelijk dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 07:34
Shizzel schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:40:
Hoi ik probeer mijn fritz 5590 werkend te krijgen via solcon op een kpn xgs-pon verbinding maar ik twijfel of alles goed gaat.

Het heeft even geduurd maar Solcon heeft vandaag aangegeven mn modem-id te hebben geregistreerd. Maar de xgs-pon van de 5590 werkt (nog) niet.

-kunnen er uberhaupt 2 ont-en geregistreerd staan want de nokia ont werkt nu nog steeds?

-hoe weet ik of mn fritzbox zelf goed werkt met de xgs-pon module? Op dit moment knippert de power/fiber led continu 2x snel achter elkaar. Is dst normaal gedrag wanneer hij niet geregistreerd is? Ik vind de web-interface weinig informatief

Ik denk: als Nokia ONT nog werkt, is het modem-id nog niet omgezet. Ik zou die voor nu aangesloten houden en zodra Solcon wél het modem-id heeft omgezet, valt de Nokia vanzelf uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:50
Shizzel schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:40:

stuur maar in dm. Dan regelen we het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ernie007 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:19:
Onze nieuwbouw woning is ook bijna opgeleverd, ik heb al 2 repeaters (6000) gekocht en wacht nu hopelijk op een mooie black Friday aanbieding voor de 5590.

Ik heb een foto van de aansluiting gemaakt. Kan iemand hieruit opmaken welk type aansluiting dit is? Vraag ook uitgezet bij KPN Netwerk maar die zijn niet heel snel met antwoorden [Afbeelding]
Ikzelf heb ook zo'n wit kastje, als op de foto, vandaar deze oude quote.
1 verschil, ik woon in een oud huis.

Na een zoveelste frustratie bij mijn modem 12 wil ik een ander kastje.
Ik neig naar een fritzbox omdat ik die had bij xs4all en daar erg tevreden over was.

Wat is wijsheid? De rode utp kabel gebruiken of mijn glasvezel direct aansluiten.
Wij zijn absoluut geen groot verbruikers qua bandbreedte.
En welke Fritzbox zou ideaal zijn, zelf kom ik uit op de AVM FRITZ!Box 7590 AX v2 (internationaal model). Door de vele verschillende merken en modellen zie ik niet wat wijsheid is. Er is te veel keus.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dapaool
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:29
streamnl schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Ikzelf heb ook zo'n wit kastje, als op de foto, vandaar deze oude quote.
1 verschil, ik woon in een oud huis.

Na een zoveelste frustratie bij mijn modem 12 wil ik een ander kastje.
Ik neig naar een fritzbox omdat ik die had bij xs4all en daar erg tevreden over was.

Wat is wijsheid? De rode utp kabel gebruiken of mijn glasvezel direct aansluiten.
Wij zijn absoluut geen groot verbruikers qua bandbreedte.
En welke Fritzbox zou ideaal zijn, zelf kom ik uit op de AVM FRITZ!Box 7590 AX v2 (internationaal model). Door de vele verschillende merken en modellen zie ik niet wat wijsheid is. Er is te veel keus.
Kwa snelheid zal je niet veel merken of je hem rechtstreeks op glasvezel aansluit of niet.

Als je hem niet rechtstreeks aansluit op glasvezel maakt het op zich niet veel uit of je nou een Glasvezel apparaat (5530 en 5590) neemt of de 7590 AX v2. Ze hebben allemaal de KPN instellingen erin zitten. Je kunt zelfs de Fritzbox 4060 Router gebruiken (houd er dan wel rekening mee dat deze geen analoge telefoonaansluiting heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dapaool schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Kwa snelheid zal je niet veel merken of je hem rechtstreeks op glasvezel aansluit of niet.

Als je hem niet rechtstreeks aansluit op glasvezel maakt het op zich niet veel uit of je nou een Glasvezel apparaat (5530 en 5590) neemt of de 7590 AX v2. Ze hebben allemaal de KPN instellingen erin zitten. Je kunt zelfs de Fritzbox 4060 Router gebruiken (houd er dan wel rekening mee dat deze geen analoge telefoonaansluiting heeft.)
Een analoge telefoonaansluiting. Dat is pas lang geleden!
Nee, wij (2 personen) streamen vooral een film van een streamingdienst. En ik speel zo nu en dan een game via Xcloud. Als we thuiswerken dan is het vooral mail e.d. Geen gekke dingen.
Zal die 4060 eens vergelijken met de 7590.
Bedankt voor de info

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is uitdrukkelijk NIET bedoeld om de discussie te voeren waarom je wel de ONT (de actieve glasaansluiting) die KPN levert zou moeten blijven gebruiken.