De eerste keer dat ik op login drukte kreeg ik een loadingspinner die bleef hangen. Na refresh van de pagina was dat niet meer het geval.
Zit nu in de waitingroom.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ah zo.Richard117 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:06:
[...]
Er komt op korte termijn een nieuwe weekkaart. Een kaart voor de hele week vanaf testdag, behalve de vrijdag.
Blijkbaar staat er op vrijdag iets op het schema waar maar een gelimiteerd aantal mensen bij mag/kan.
Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen met mensen die op de camping binnen de poorten van het circuit staan
Zie nu ook dat alle tribunes zijn uitverkocht.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik was vanochtend al ingelogd voordat er een wachtrij was. Maar helaas werd ik er vanaf gegooid en sta ik nu ook gewoon in de wachtrij.
Ik ben naar de reguliere tickets gegaan
Ticket sale is under safety car due to a large number of connections.
Keep your browser open and do not update this page while waiting for your green flag!
You will be automatically redirected to the official ticket shop.
Ticket sale is under safety car due to a large number of connections.
Keep your browser open and do not update this page while waiting for your green flag!
You will be automatically redirected to the official ticket shop.
[ Voor 74% gewijzigd door psy op 29-11-2022 10:09 ]
Ah, reguliere tickets heb ik al, ik zoek alleen nog campingtickets, maar die zijn nog niet beschikbaar, zie ik.
Mijn weerkaarten had ik al binnen maar nu de camping. Ticket sales is under safetycar ivm drukte. Op de normale Billetterie kan nog niet gekozen worden voor de camping.
Maar is het dan niet gek dat ik in een waitingroom kwam vanaf 10 uur? Want die reguliere tickets waren toch al te koop?
Maar die tickets gaan niet via een aparte webshop / server, natuurlijk.psy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:11:
Maar is het dan niet gek dat ik in een waitingroom kwam vanaf 10 uur? Want die reguliere tickets waren toch al te koop?
EDIT:
Ik refresh althans https://www.24h-lemans.com/en/tickets/all-tickets steeds.
Op https://peak-euwe.secutix...index_en.html?queue=q-ACO sta ik nu inderdaad ook in de wachtrij.
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 10:13 ]
Nee, maar vóór 10 uur waren ze niet beschikbaar. Dat vind ik zo vreemd.CH4OS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:12:
[...]
Maar die tickets gaan niet via een aparte webshop / server, natuurlijk.
EDIT:
Ik refresh althans https://www.24h-lemans.com/en/tickets/all-tickets steeds.
Alleen Beasejour Arnage en Mulsanne nog beschikbaar. Ik zat er om 10:12 in.
Dus maar Beasejour gekozen. Niet echt blij mee.
En nu ook ticket Epinette gekocht (sprong aan en uit).
Alles is nu weg.
Dus maar Beasejour gekozen. Niet echt blij mee.
En nu ook ticket Epinette gekocht (sprong aan en uit).
Alles is nu weg.
[ Voor 43% gewijzigd door jan390 op 29-11-2022 12:43 ]
In de ticket shop of de wachtrij? Ik zit nog altijd in de wachtrij.jan390 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:20:
Alleen Beasejour Arnage en Mulsanne nog beschikbaar. Ik zat er om 10:12 in.
in de shop: er zijn geen campingplaatsen meer.CH4OS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:29:
[...]
In de ticket shop of de wachtrij? Ik zit nog altijd in de wachtrij.
Met een half uur alles uitverkocht? Dat lijkt me wel heel rap hoor, of er moeten maar weinig plaatsen zijn?
Ik snap er ook niets van dat Houx al weg was? Sowieso slechts 3 campings beschikbaar. Hoe kan dat nou.
Enfin ook maar Beauséjour genomen, geen idee wat ik ervan kan verwachten maar dat zien we dan wel weer.
Enfin ook maar Beauséjour genomen, geen idee wat ik ervan kan verwachten maar dat zien we dan wel weer.
Ik weet wel dat men de camping sale later deed, omdat men de campings wilde aanpassen. Misschien zijn de plekken dus veranderd en heeft men nu minder. Ook beermountain wil eindelijk hun site updaten, maar zoekt daarvoor uiteraard nog informatie.
De waiting room heeft nu een countdown timer...
De waiting room heeft nu een countdown timer...
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 10:38 ]
/f/image/56CaNp8mvlfTJIB3hRlXiUMl.png?f=fotoalbum_medium)
Wat een ranzige site toch eigenlijk.
Stel je zit daar alleen op te wachten tot die kaarten "beschikbaar" komen.
[ Voor 9% gewijzigd door psy op 29-11-2022 10:43 ]
Ja, daar zat ik dus in eerste instantie te staren en de pagina te refreshen. Tot ik hier las over een wachtrij en verder was gaan kijken. Ik mag nog steeds een zes minuten wachten (ik ben eigenwijs). Maar ik neem aan dat tegen die tijd het wachtrij systeem er tussenuit gaat en iedereen gewoon door mag naar de shop.psy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:43:
[Afbeelding]
Wat een ranzige site toch eigenlijk.
Stel je zit daar alleen op te wachten tot die kaarten "beschikbaar" komen.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 10:49 ]
Sinds iets voor tienen proberen te bellen (zoals ik elk jaar doe). 1x er doorheen gekomen, vriendelijke dame, maar onvriendelijker was dat diegene alleen maar kon zeggen dat er niemand beschikbaar was voor ticket verkoop op het moment... of ik over 15min terug wil bellen...
Ondertussen zat ik ook in de wachtrij voor de site, doorheen gekomen en inderdaad alleen Beasejour Arnage en Mulsanne nog beschikbaar. 1 keertje zag ik nog Epinettes boekbaar, maar erop klikken was direct sold out.
Afwisselend ook Mulsanne wel/niet beschikbaar. Plots een timer in beeld met nog 2 min te gaan of je gaat eruit. Snel mijn bestelling voor helaas dus Beasejour afgerond en betaald.
Kom terug in het ticket scherm en plop, alle camping tickets uitverkocht.
Stel je komt er helemaal niet doorheen... en je hebt al wel braaf je toegangstickets gekocht..
Wat een geitenbende... Op naar Beasejour dan maar.
Ondertussen zat ik ook in de wachtrij voor de site, doorheen gekomen en inderdaad alleen Beasejour Arnage en Mulsanne nog beschikbaar. 1 keertje zag ik nog Epinettes boekbaar, maar erop klikken was direct sold out.
Afwisselend ook Mulsanne wel/niet beschikbaar. Plots een timer in beeld met nog 2 min te gaan of je gaat eruit. Snel mijn bestelling voor helaas dus Beasejour afgerond en betaald.
Kom terug in het ticket scherm en plop, alle camping tickets uitverkocht.
Stel je komt er helemaal niet doorheen... en je hebt al wel braaf je toegangstickets gekocht..
Wat een geitenbende... Op naar Beasejour dan maar.
[ Voor 5% gewijzigd door x-RaY99 op 29-11-2022 10:54 ]
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Ik ben nu ook door de wachtrij, ik klik op enter en ik kom uit op https://ticket.24h-lemans.com/content#, maar zie totaal geen campingtickets? 
EDIT: Na inloggen wel weer.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 10:56 ]
Het is gelukt maar wat een narigheid en is het slecht te zien allemaal. Beasejour gaat het worden.
Wat me wel opviel is dat de camping tickets zijn vanaf vrijdag 6 juni terwijl we een weekkaart voor het race event zelf hebben. Enig idee waarom dit is of waren er ook camping weekkaarten die ik niet heb kunnen zien?
Na jah, we gaan het meemaken.
Wat me wel opviel is dat de camping tickets zijn vanaf vrijdag 6 juni terwijl we een weekkaart voor het race event zelf hebben. Enig idee waarom dit is of waren er ook camping weekkaarten die ik niet heb kunnen zien?
Beauséjouramiaima schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:09:
Het is gelukt maar wat een narigheid en is het slecht te zien allemaal. Beasejour gaat het worden.
Open from Friday, 2nd June 9.00 am to Monday 12th June noon
Lijkt mij niet dat er camping tickets zijn voor alleen het weekend.
[ Voor 6% gewijzigd door x-RaY99 op 29-11-2022 11:16 ]
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Gelukt?CH4OS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:55:
Ik ben nu ook door de wachtrij, ik klik op enter en ik kom uit op https://ticket.24h-lemans.com/content#, maar zie totaal geen campingtickets?
Ik zie af van Beauséjour. Mijn broer en ik hebben tribune tickets voor Tertre Rouge. Maar we hebben er geen zin in om er een wandel vierdaagse van te maken. Via Beermountain zie ik dat er ook private partijen zijn en eentje zit dus ook met een camping bij Tertre Rouge. Die partij heb ik even een mail gestuurd, hun website is namelijk aangepast ivm onderhoud oid.
Misschien dat een ticket partij campingplaatsen verkoopt voor bijvoorbeeld Houx, dat wordt even afwachten. Ik ben er bang voor in elk geval. Als eerder genoemde camping ook niets wordt, annuleer ik mijn tribune tickets.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 11:37 ]
vorig jaar tot mijn groot plezier op Expo gestaan....blijkt voor volgend jaar gesloten te zijn...bummer...
Er is wel een nieuwe camping bijgekomen: Hippodrome 30m2 en Hippodrome 40m2.
Nou ja...dan maar Hippodrome 30m2 voor €65,00 (ACO-lid prijs)...we gaan wel weer lopen
Voor geen goud meer naar Beausejour, is me op vrijdagnacht toch te onrustig
Er is wel een nieuwe camping bijgekomen: Hippodrome 30m2 en Hippodrome 40m2.
Nou ja...dan maar Hippodrome 30m2 voor €65,00 (ACO-lid prijs)...we gaan wel weer lopen
Voor geen goud meer naar Beausejour, is me op vrijdagnacht toch te onrustig
Hou er wel rekening mee, dat Hippodrome geen stroom heeft.
Net zoals in 2008, mijn eerste jaar, Beausejour te pakken kunnen krijgen.
Beter iets dan niet zullen we dan maar zeggen. Komende maanden toch maar in de gaten houden of er iets beters beschikbaar komt. De afstand maak ik mij niet zo druk om. Er rijden bussen en ik kan de fiets meenemen. Met een caravan als slaapplaats en als fotograaf baal ik meer dat ik geen elektriciteit heb.
Komende maanden toch maar eens testen of de aggregaat die we voor 2008 aangeschaft hadden nog wil starten
Beter iets dan niet zullen we dan maar zeggen. Komende maanden toch maar in de gaten houden of er iets beters beschikbaar komt. De afstand maak ik mij niet zo druk om. Er rijden bussen en ik kan de fiets meenemen. Met een caravan als slaapplaats en als fotograaf baal ik meer dat ik geen elektriciteit heb.
Komende maanden toch maar eens testen of de aggregaat die we voor 2008 aangeschaft hadden nog wil starten
Nou dat was mij wel weer een feest zeg. Had niet verwacht dat het allemaal zo hard zou gaan. 10:05 kwam ik in in de shop (na de wachtrij) en Houx enz waren al uitverkocht. Ik regel het voor een klein groepje dus uit paniek maar Beausejour kaarten gehaald en wanhopig gerefreshed tot er wat bij kwam. Wij willen graag wat dichterbij zitten dus toen Hippodrome in de verkoop kwam ook daar maar snel 2 stuks van bijgekocht. Nu nog maar even uitdokteren wat nou de beste keuze is en van welke kaarten ik ga afzien/doorverkopen voor kostprijs.
Info van voorgaande jaren is op beermountain beschikbaar. Geven nu wel aan dat eea outdated is, mede omdat de campings voor 2023 aangepast zijn. Van Hippodrome heb ik dan weer niets gevonden aldaar, maar ik weet in elk geval wel, dat Hippodrome geen stroom heeft.ignition_mp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:22:
Nou dat was mij wel weer een feest zeg. Had niet verwacht dat het allemaal zo hard zou gaan. 10:05 kwam ik in in de shop (na de wachtrij) en Houx enz waren al uitverkocht. Ik regel het voor een klein groepje dus uit paniek maar Beausejour kaarten gehaald en wanhopig gerefreshed tot er wat bij kwam. Wij willen graag wat dichterbij zitten dus toen Hippodrome in de verkoop kwam ook daar maar snel 2 stuks van bijgekocht. Nu nog maar even uitdokteren wat nou de beste keuze is en van welke kaarten ik ga afzien/doorverkopen voor kostprijs.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2022 13:25 ]
Wij stonden vorige keer op Bleu Nord en dat was best oke. Maar verder lopen (tenzij goede alternatieven) zag ik niet zitten. En stroom is fijn om te hebben dus het idee was Houx maar goed iedereen weet ondertussen hoe dat ging haha. Dan maar weer gewoon bij de ACO gedeelten stroom stelen en powerbanks vol laden. Afgelopen keer hebben we het ook prima zonder gered
[ Voor 22% gewijzigd door ignition_mp op 29-11-2022 13:30 ]
no worries...ook niet nodigCH4OS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:41:
Hou er wel rekening mee, dat Hippodrome geen stroom heeft.
Ik vond het in 2019 op Houx anders wel enorm fijn om te hebben.
Als je het hebt zal het heerlijk zijn ja. Maar het zou mijn week niet verpesten als het er niet is hah
In een ver verleden wel eens op Beauséjour gestaan, maar de laatste 10 jaar ofzo niet meer.
Wij komen al op vrijdag 2 juni aan, is er een hoek/plek waar je het "beste" kan staan op Beauséjour?
De hoek waar je ook Porsche curve kan bekijken? Of juist dicht bij de ingang vanwege de kortere afstand tot main entrance?
Stroom is geen probleem (aggregaat en accusysteem mee) al zal er voor de vroege arriveerders vast "geleend" kunnen worden uit een toilet hok.
Wij komen al op vrijdag 2 juni aan, is er een hoek/plek waar je het "beste" kan staan op Beauséjour?
De hoek waar je ook Porsche curve kan bekijken? Of juist dicht bij de ingang vanwege de kortere afstand tot main entrance?
Stroom is geen probleem (aggregaat en accusysteem mee) al zal er voor de vroege arriveerders vast "geleend" kunnen worden uit een toilet hok.
Het blijft chaos. Zoeven verscheen er een nieuwe camping: Clos Fleuri.
Hoe wil je de Porsche Curves zien vanaf Beauséjour? Dat zit buiten het circuit, en het complex van de karting zit er nog tussen.x-RaY99 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:20:
In een ver verleden wel eens op Beauséjour gestaan, maar de laatste 10 jaar ofzo niet meer.
Of bedoel je dit "zicht"? https://goo.gl/maps/qLjqEbzpG31bNTGVA
---
Ik hoop komend jaar weer op de marshall camping bij de Porsche Curves te staan
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dit jaar ben ik zelfs nog over de Beauséjour camping gelopen en aan de binnenkant van de eerste Porsche Curve gestaan...TommyGun schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:01:
[...]
Hoe wil je de Porsche Curves zien vanaf Beauséjour? Dat zit buiten het circuit, en het complex van de karting zit er nog tussen.
---
Zoals ik ieder jaar wel een keertje op het lijstje heb staan.
Vanaf Arnage de eerste rechter bocht dus.
Zo volgens mij heb ik onder een steen gelegen, voor de 2022 editie alle kaarten in Maart nog kunnen bestellen en nu is het merendeel al uitverkocht?
. Wij staan altijd met een groep Nederlanders en Fransen op Beausjour. De Fransen hebben al wel Beausjour kaarten maar wij nog niet.
Nu zie ik wel een kopje met beausejour en er staat niet sold out bij alleen kan ik er niet op klikken?
Volgens mij valt het wel mee en is het achter de schermen gewoon een rommeltje, geloof nooit dat er nu al zoveel verkocht is.
Wij staan zoals ik zei al jaren op Beausejour, prima camping als je een fiets of iets hebt waarmee je naar de ingang van de camping en de paddock/rest van de het circuit kan fietsen. Als je dit niet hebt zou ik wel wat dichter bij de ingang gaan staan. In de ochtend rijen bij de douches zoals te verwachten, We maken er altijd wel een feestje van daar
.
Nu zie ik wel een kopje met beausejour en er staat niet sold out bij alleen kan ik er niet op klikken?
Volgens mij valt het wel mee en is het achter de schermen gewoon een rommeltje, geloof nooit dat er nu al zoveel verkocht is.
Wij staan zoals ik zei al jaren op Beausejour, prima camping als je een fiets of iets hebt waarmee je naar de ingang van de camping en de paddock/rest van de het circuit kan fietsen. Als je dit niet hebt zou ik wel wat dichter bij de ingang gaan staan. In de ochtend rijen bij de douches zoals te verwachten, We maken er altijd wel een feestje van daar

[ Voor 51% gewijzigd door SgtPoen op 02-12-2022 09:16 ]
Dit zicht:TommyGun schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:01:
[...]
Hoe wil je de Porsche Curves zien vanaf Beauséjour? Dat zit buiten het circuit, en het complex van de karting zit er nog tussen.
---
De 1e rechterbocht van de Porsche bochten ligt in de Beaseujour camping.
[ Voor 3% gewijzigd door SgtPoen op 02-12-2022 09:04 ]
Beausejour is toch nooit uitverkocht? Volgens mij is daar altijd plaats.x-RaY99 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:52:
Plots een timer in beeld met nog 2 min te gaan of je gaat eruit. Snel mijn bestelling voor helaas dus Beasejour afgerond en betaald. Kom terug in het ticket scherm en plop, alle camping tickets uitverkocht.
Stel je komt er helemaal niet doorheen... en je hebt al wel braaf je toegangstickets gekocht.
Ik wou ook al zeggen. Beausejour heeft een 'eigen' talud om de Porsche curves te zien. Dat is een voordeel van B'jour, maar verder vonden wij het maar niks meer de laatste jaren. Een grote puinhoop. Wel altijd plaats, maar druk en die carbidschieters wordt je ook een beetje nerveus van midden in de nacht...SgtPoen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:03:
[...]
Dit zicht:
[Afbeelding]
De 1e rechterbocht van de Porsche bochten ligt in de Beaseujour camping.
Onderstaande reactie kreeg ik binnen op de mail na het vragen bij de ticketing office waarom ik geen camping plek kon bestellen:
Hello,
The sales for camping and parking are exclusively open to ACO Members this week, they will open on Monday 5th of December at 10am (GMT+1) for non-members.
Kind regards,
Komt allemaal wel goed denk ik.
Hello,
The sales for camping and parking are exclusively open to ACO Members this week, they will open on Monday 5th of December at 10am (GMT+1) for non-members.
Kind regards,
Het feit dat Houx meteen na inloggen als ATO member al Sold Out was (na verstrijken wachtrij) doet mij heel iets anders vermoeden, dat was vorig jaar zeker niet zo.SgtPoen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:53:
Onderstaande reactie kreeg ik binnen op de mail na het vragen bij de ticketing office waarom ik geen camping plek kon bestellen:
Hello,
Kind regards,
Gisteren deze mail van de ACO gekregen. Online zijn inmiddels ook diverse reacties/mails van ticket agencies te lezen waaruit blijkt dat ook zij niet weten waar ze aan toe zijn. De ACO heeft altijd al wel met de bekende Franse slag gewerkt, maar zo erg als nu heb ik het in 15 jaar nog nooit gezien. Het lijkt er op dat ze er vooral hun eigen feestje van willen maken en totaal niet snappenn wat de gemiddelde bezoeker wil: Weinig behoefte aan extra fanzones of eettenten maar gewoon aan het circuit de race kijken en hun eigen vertrouwde camping of parkeerplaats boeken.
Dear Member,
As you are aware, the 24 Hours of Le Mans Centenary will be held in 2023. Early ticket sales have reached unprecedented levels, to the extent that all grandstands and certain other products have already sold out. We therefore thought it important to let Club Members know exactly what is still available.
Tickets for the 24 Hours of Le Mans went on sale on 21 October (three days earlier for Club Members). The ACO subsequently began taking bookings for the camping and parking areas exclusively from Members on 29 November.
Non-members will be able to book their pitches and parking spaces from 10:00 CET on Monday 5 December.
We have had to make several changes for this unique event. It is our firm intention to improve the spectator experience next year by welcoming more of you to the circuit, offering more food and refreshment outlets, encouraging you to share the fan zone experience and reducing vehicle traffic within the confines of the circuit.
As we understand that the enforced changes have disrupted your habits, we would like to offer you some explanations:
1/ What changes will affect the parking areas?
Parking areas located within the confines of the circuit, usually allocated to the organisation, teams and media, will be moved off-site. For this reason, the White, Blue and Green parking areas have been reassigned to these users. These three external parking areas will free up a considerable amount of space within the Circuit des 24 Heures which will be used to extend the race village and host new activities and entertainment.
Secondly, the Expo parking area and Expo campsite from 2022 have been joined together for safety reasons. This will now be the Expo parking area only and will consequently increase capacity and help traffic to flow more smoothly during the event. This parking area is now sold out.
We are continuing our policy of offering as many free parking spaces as possible. These will be made available in the following parking areas: Raineries, Rotonde, ActiSud, Etamat, Aérogare and Fresne.
The ACO is also pushing on with its “carbon” commitments undertaken in 2022 by developing the “Green Ticket”. This low-carbon ticket gives a 10% discount on Admission tickets to spectators who use virtuous forms of transportation (train or hybrid, rechargeable hybrid or electric vehicles – proof required before or during the event).
The ACO welcomes persons with reduced mobility and is working to improve its PMR facilities, including parking. A dedicated parking area will be available within the circuit and another nearby for blue badge holders.
2/ What changes will affect the camping areas?
We have had to revise our camping areas to offset the closure of the Blue Zone.
We are still taking bookings for the Beauséjour campsite which has been redesigned for 2023 to offer you an experience befitting of the Centenary. Free shuttles will be provided to take you to and from the circuit. A fan zone with a big screen and eateries will be created at the heart of Beauséjour.
New camping areas have been opened for booking this year. They are Clos Fleuri, located near to the Mulsanne Straight, and L'Hippodrome. They too have met with tremendous success and have already sold out.
We are working on opening further new camping areas in liaison with the local authorities and hope to start taking bookings for them very soon.
We thank you for the many questions that you have raised and hope we have addressed your concerns.
Rest assured that we are doing our utmost to welcome you in the best possible conditions. We all know that the 2023 race will be like no other.
We should like to take this opportunity to thank you for your loyal support. We look forward to seeing you all next June and to celebrating what promises to be a wonderful 24 Hours of Le Mans Centenary.
Your Club ACO
Ja dat de tribunes ook al helemaal uitverkocht zijn vond ik ook al erg vreemd. Was dat vorig jaar ook al vroeg?
Fan zone met scherm op Beasejour klinkt wel goed, maar ze gooien het dus toch wel op de schop hier en daar? Ik bestel maandag wel de tickets als ze beschikbaar komen.
1e jaar dat ik ging stond ik ook op beasejour op een vooraf afgezet stukje camping met tape, kwam toen vrijdag aan. We hadden geen fietsen en alles lopend of met de shuttle gedaan. Sindsdien is het alleen maar groter geworden en rijden we met een aanhangwagen vol met spullen die kant op. Op woensdag ochtend vroeg in de nacht hier vertrekken en dan laat in de ochtend aankomen. Je hebt dan alle vrijheid op Beasejour om zelf een plek uit te zoeken, als je vrijdag komt wordt je naar een plekje geleid door vrijwillgers. Enfin nu 7 jaar verder is het nog steeds elke keer genieten.
1e jaar dat ik ging stond ik ook op beasejour op een vooraf afgezet stukje camping met tape, kwam toen vrijdag aan. We hadden geen fietsen en alles lopend of met de shuttle gedaan. Sindsdien is het alleen maar groter geworden en rijden we met een aanhangwagen vol met spullen die kant op. Op woensdag ochtend vroeg in de nacht hier vertrekken en dan laat in de ochtend aankomen. Je hebt dan alle vrijheid op Beasejour om zelf een plek uit te zoeken, als je vrijdag komt wordt je naar een plekje geleid door vrijwillgers. Enfin nu 7 jaar verder is het nog steeds elke keer genieten.
[ Voor 63% gewijzigd door SgtPoen op 02-12-2022 10:43 ]
Het zal wel iets te maken hebben met de 100ste editie van Lemans, ook de reden dat ik er nu naar toe wil.
Het programma is ook niet helemaal rond, bv de qualificatie van de gt's staat of stond nog niet vermeld deze week.
Efin, het zal allemaal wel loslopen. Wellicht houden ze nog het e.e.a. achter de hand met kaarten.
Het programma is ook niet helemaal rond, bv de qualificatie van de gt's staat of stond nog niet vermeld deze week.
Efin, het zal allemaal wel loslopen. Wellicht houden ze nog het e.e.a. achter de hand met kaarten.
Ik ben heel benieuwd wordt de eerste keer voor ons. Bedoeling is camper huren en dan woensdag of donderdag die kant uit. Jammer dat we geen stroom hebben maar dat zien we dan wel weer.SgtPoen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:30:
Fan zone met scherm op Beasejour klinkt wel goed, maar ze gooien het dus toch wel op de schop hier en daar? Ik bestel maandag wel de tickets als ze beschikbaar komen.
Ik zit even op de ACO member site te kijken, maar ik vind niets over een soort nieuwsbrief of zo? En ik heb zelf als ACO member de e-mail zover ik kan zien althans, niet gekregen.Richard117 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:23:
Gisteren deze mail van de ACO gekregen. Online zijn inmiddels ook diverse reacties/mails van ticket agencies te lezen waaruit blijkt dat ook zij niet weten waar ze aan toe zijn. De ACO heeft altijd al wel met de bekende Franse slag gewerkt, maar zo erg als nu heb ik het in 15 jaar nog nooit gezien. Het lijkt er op dat ze er vooral hun eigen feestje van willen maken en totaal niet snappenn wat de gemiddelde bezoeker wil: Weinig behoefte aan extra fanzones of eettenten maar gewoon aan het circuit de race kijken en hun eigen vertrouwde camping of parkeerplaats boeken.
[...]
EDIT: Gevonden. Maar heb de ACO en members maillijst aan staan. Gek dat ik dan die mail nog altijd niet gekregen heb (en ook niet in de spam heb zitten).
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2022 10:54 ]
Kleine aggregraat huren? Kosten vallen mij altijd wel mee en je hebt daarmee zoveel luxe. Zeker de moderne zijn lekker stil en vermogen zat.psy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:49:
[...]
Ik ben heel benieuwd wordt de eerste keer voor ons. Bedoeling is camper huren en dan woensdag of donderdag die kant uit. Jammer dat we geen stroom hebben maar dat zien we dan wel weer.
[ Voor 6% gewijzigd door SgtPoen op 02-12-2022 10:57 ]
Ja dat is een optie natuurlijk. Worden die veel gebruikt daar? Ik voel me al snel opgelaten met zo'n ding. Zag ook dat veel campers tegenwoordig PV gebruiken daarmee kom je ook een eindje (behalve een koelkast natuurlijk).SgtPoen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:57:
[...]
Kleine aggregraat huren? Kosten vallen mij altijd wel mee en je hebt daarmee zoveel luxe. Zeker de moderne zijn lekker stil en vermogen zat.
Toen ik in 2019 op Houx stond, waren er hordes groepen die eigen aggregaten hadden meegenomen om hun muziek 's avonds lekker hard af te laten spelen, met hun liedje op repeat en liefst tot diep in de nacht. Hoe ik toch een aversie heb tegen Hazes Jr - Leef is velen die ik ken een raadsel.psy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:11:
[...]
Ja dat is een optie natuurlijk. Worden die veel gebruikt daar? Ik voel me al snel opgelaten met zo'n ding. Zag ook dat veel campers tegenwoordig PV gebruiken daarmee kom je ook een eindje (behalve een koelkast natuurlijk).
TLDR: Ja, het gebeurd best veel.
Ja dit kom je er heel veel tegen, maak je daar geen zorgen over.psy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:11:
[...]
Ja dat is een optie natuurlijk. Worden die veel gebruikt daar? Ik voel me al snel opgelaten met zo'n ding. Zag ook dat veel campers tegenwoordig PV gebruiken daarmee kom je ook een eindje (behalve een koelkast natuurlijk).
Voor de niet ACO leden: maandag komen Clos Fleuri & Beausejour in de verkoop (79€):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hD4RcEIdJQED6rap28VvWkwg.jpg?f=user_large)
Tegen beter weten in, hoop ik nog op andere campings. Mocht dat niet lukken, dan heb ik vanaf maandag een ticket Beausejour te koop (65€). Ik heb namelijk ook een ticket voor Epinettes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hD4RcEIdJQED6rap28VvWkwg.jpg?f=user_large)
Tegen beter weten in, hoop ik nog op andere campings. Mocht dat niet lukken, dan heb ik vanaf maandag een ticket Beausejour te koop (65€). Ik heb namelijk ook een ticket voor Epinettes
Hier het origineel, zelfde kwaliteit.CH4OS schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:38:
Ik wil niet al te veel zeuren, maar de afbeelding is wel slecht te lezen nu, heb je een linkje naar de volledige grootte, @jan390?
Het aantal campingaanvragen bij de ACO is 3* zo hoog als normaal. Ik zou niet teveel je hoop vestigen op de private campings of in ieder geval zorgen dat je er snel bij bent
Ik hou er ook rekening mee dat ik de tribune kaarten die ik gereserveerd heb uiteindelijk zal annuleren, helaas.jan390 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:30:
Het aantal campingaanvragen bij de ACO is 3* zo hoog als normaal. Ik zou niet teveel je hoop vestigen op de private campings of in ieder geval zorgen dat je er snel bij bent
tribunekaarten heb ik dus net niet weten te krijgen...als je ze kwijt wil hou ik me aanbevolen (of zijn ze op naam)CH4OS schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:43:
[...]
Ik hou er ook rekening mee dat ik de tribune kaarten die ik gereserveerd heb uiteindelijk zal annuleren, helaas.
al hoop ik dat je ze zelf kan gebruiken

Ik ga het niet eens meer proberen. Zal waarschijnlijk alleen Beausejour zijn.SgtPoen schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:02:
Meer mensen hier in de wachtrij?
Ben er doorheen maar Beausejour is uitverkocht.
Alleen Clos Fleuri is nog over.
Ik ga morgen de ACO bellen (ik had een vraag open staan voor cancellen van mijn beausejour ticket). mocht dat niet lukken dan heb ik deze te koop tegen inkoopprijs.
Ik ga morgen de ACO bellen (ik had een vraag open staan voor cancellen van mijn beausejour ticket). mocht dat niet lukken dan heb ik deze te koop tegen inkoopprijs.
Man man man, helemaal vergeten dat vandaag de tickets in de verkoop gingen... Ik zoek nog een kaart voor Clos Fleuri camping, iemand die weet of er nog tickets beschikbaar komen of op bepaalde websites door worden verkocht?
[ Voor 28% gewijzigd door rickk95 op 05-12-2022 13:56 ]
Volgens het bericht boven je zou er plek zijn, of het moet intussen uitverkocht zijn. Derde partijen weten zover ik begreep ook nog niet waar ze aan toe zijn, evenals private partijen die eigen campings regelen.rickk95 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:54:
Man man man, helemaal vergeten dat vandaag de tickets in de verkoop gingen... Ik zoek nog een kaart voor Clos Fleuri camping, iemand die weet of er nog tickets beschikbaar komen of op bepaalde websites door worden verkocht?
Was op het moment van schrijven net uitverkocht vermoed ik. Dan zit er niets op dan alle berichten proberen te volgen en hopen nog ergens een kaartje te bemachten voor de camping.CH4OS schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:09:
[...]
Volgens het bericht boven je zou er plek zijn, of het moet intussen uitverkocht zijn. Derde partijen weten zover ik begreep ook nog niet waar ze aan toe zijn, evenals private partijen die eigen campings regelen.
Acura en Cadillac Lmdh testing is in volle gang op Daytona.
Porsche en BMW.
2023 wordt een mooi jaar.
Porsche en BMW.
2023 wordt een mooi jaar.
Misschien een idee om een extra topic aan te maken voor endurance races?
Ik had vorig jaar met een mod (weet even niet meer wie) een DM daarover, die zag daar toen weinig heil in en zag endurance racing liever in algemene race topic, met uitzondering van LM24.ge-flopt schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:07:
Misschien een idee om een extra topic aan te maken voor endurance races?
Ik zal die dm even nieuw leven in blazen.
Edit:
Reactie ontvangen, het is vooral de vraag hoeveel animo / belangstelling er is en blijft voor een dergelijk algemeen topic. Ik zou dan wel in elk geval de populaire endurance classes meenemen, dus in elk geval WEC, IMSA en eventueel ELMS. Lijkt me dan het beste dat deze topic reeks dan ook daar in overgaat. De tweede post van een algemeen topic zou ik dan in elk geval wijden aan LM24.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2023 12:16 ]
Gewoon al het endurance racen samen voegen inderdaad. Hier hoort, wat mij betreft, ook Le Mans bij. Veel activiteit in één groter topic is ook goed voor de zichtbaarheid. Dit deden voorheen bij het iRacing topic ook, soms een beetje chaotisch, maar zeker niet onmogelijk.
Te veel aparte topics maakt het niet altijd makkelijker. Want de entry list van WEC is net gepubliceerd, maar waar kan ik dit nu delen? Het is niet Le Mans, maar Le Mans is wel weer onderdeel van de WEC.
Te veel aparte topics maakt het niet altijd makkelijker. Want de entry list van WEC is net gepubliceerd, maar waar kan ik dit nu delen? Het is niet Le Mans, maar Le Mans is wel weer onderdeel van de WEC.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 11-01-2023 11:49 ]
De algemene toegang is inmiddels ook uitverkocht. Dat wordt geen LeMans dit jaar voor onze groep.

Ik heb even navraag gedaan (nog geen reactie).
Ik ben voor een opsplitsing in:
- Endurance topic
- Sprint race
Wat gaat er in het endurance topic: Alles wat in de basis endurance races (minimaal 2 uur) zijn: WEC, IMSA Sportscar, VLN
Wat gaat er in het Sprint race topic: F2, F3, Supercars Championship.
Natuurlijk heeft IMSA ook races van 1 uur en 40 minuten, maar in de basis is het een lange afstands race. Andersom is ook mogelijk: Supercars Championship heeft een 4 tal races met meer dan 500KM, maar is in de basis een sprint race kampioenschap.
Ik ben voor een opsplitsing in:
- Endurance topic
- Sprint race
Wat gaat er in het endurance topic: Alles wat in de basis endurance races (minimaal 2 uur) zijn: WEC, IMSA Sportscar, VLN
Wat gaat er in het Sprint race topic: F2, F3, Supercars Championship.
Natuurlijk heeft IMSA ook races van 1 uur en 40 minuten, maar in de basis is het een lange afstands race. Andersom is ook mogelijk: Supercars Championship heeft een 4 tal races met meer dan 500KM, maar is in de basis een sprint race kampioenschap.
Endurance vs sprint vind ik een lastige, precies door jou voorbeeld. Wellicht is 'sportscar' en 'de rest' een betere verdeling.
Endurance races valt meestal onder sportscar racing.
Maar als je alleen over sportscar spreekt, dan sla je de VLN over, of de 24 uur van Dubai. Allebei met name rond GT en lager materiaal gesitueerd. Terwijl het voor mij toch echt over endurance gaat.Niellie41 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:02:
Endurance vs sprint vind ik een lastige, precies door jou voorbeeld. Wellicht is 'sportscar' en 'de rest' een betere verdeling.
Nee. Sportscar racing is niet alleen prototype + GT, maar (GT) endurance hoort hier ook bij. Het is eigenlijk een soort verzamelnaam. Er zijn ook een aantal bekende websites die sportscar in de naam hebben. Denk aan dailysportscar.com en sportscar365.ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:23:
[...]
Maar als je alleen over sportscar spreekt, dan sla je de VLN over, of de 24 uur van Dubai. Allebei met name rond GT en lager materiaal gesitueerd. Terwijl het voor mij toch echt over endurance gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 11-01-2023 13:14 ]
We doen het zelfs beter: Algemeen race topic: Endurance/Sportscar editie
En dicht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.