Toon posts:

[WEC] 24 uur van Le Mans 2022 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.513 views

Onderwerpen

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:03
Ik ga al een aantal jaar met een groepje naar Le Mans. Parkeren doen we op VERT, "camping is strictly forbidden".

Dat klopt. Echter, om een uur of 10 komen de eerste pop-up tentjes. Dit doen wij ook altijd inclusief een klein BBQtje, zo kun je in de nacht nog even bij de baan kijken, super gaaf!

Wij komen vrijdag aan op Le Mans :)

[Voor 6% gewijzigd door ColeJ op 08-06-2022 13:38]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:16
Nu op Eurosport 2, de VT 1 live! :D

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Fuelke

Forza Ferrari

Tijd voor de kwalificatie!

Ik had toch meteen kippenvel toen de eerste vrije training begon om 14h00. Moest wel even weg, maar gewoon RLM op de telefoon als gezelschap.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:21
Aangekomen op Houx en nu quali volgen op T34, exit pit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakie79
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-12-2022
mphilipp schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Op Beausejour is altijd plek... Afhankelijk van wat je wil/zoekt is het er erg gezellig of een puinhoop :+
Leuk is de eigen kijkplek in de Porsche Chicane. Minder handig/leuk is dat je 20-30 minuten moet lopen naar het circuit. Uiteraard is het goed te doen, maar het blijft een beetje een rommeltje, ook qua sanitair enzo.
Ben benieuwd, moeten we toch ook een keer meegemaakt hebben.. . gelukkig prima weertje, zal kijken of ik een gezellig hollands hoekje kan vinden ergens👍 Gaan ons wel vermaken sws😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
arjandewit schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:32:
Hey allemaal, heb speciaal voor de 24 uur van Le Mans een speciale pagina gebouwd binnen Trackweather waar je het hele weekend het weer bij kan houden :)

https://trackweather.live/wec/24-hours-of-le-mans
Bedankt, ik heb de link opgenomen in de topic start! :)

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
Iemand een idee wat Nyck de Vries op Le Mans doet? Ik heb hem niet als deelnemer gezien op de lijst, maar hij fietst hier rond in de paddock

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jan390 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:56:
Iemand een idee wat Nyck de Vries op Le Mans doet? Ik heb hem niet als deelnemer gezien op de lijst, maar hij fietst hier rond in de paddock
Hij is reserve rijder bij Toyota.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:41

mphilipp

Romanes eunt domus

CH4OS schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:05:
[...]
Hij is reserve rijder bij Toyota.
en hij fietst rond in de paddock :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Kcquipor
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik zie soms bij race director : “….. - discord online” wat bedoelen ze hiermee ? Ik vermoed dat WEC geen officiële discord heeft

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Kcquipor schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:20:
Ik zie soms bij race director : “….. - discord online” wat bedoelen ze hiermee ? Ik vermoed dat WEC geen officiële discord heeft
Jawel! Ze hebben sinds kort een eigen (interne) Discord server om met de teams te communiceren.

Ze gebruiken Discord sinds de eerste Virtual Le Mans race.

[Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2022 15:51]

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kcquipor schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:20:
Discord is niet alleen een naam. Het kan ook meningsverschil/onenigheid betekenen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

De Cadillac LMDh (GTP) auto!
https://racer.com/2022/06...a-gtp-contender-for-2023/

Ik vind hem tof!

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ziet er tof uit, maar voelt ergens ook aan als een render... BMW heeft van de week ook hun LMDh voor de IMSA getoond als het goed is:

Ziet er ook wel tof uit dus, maar voelt voor mij ook een beetje als render. Meer @ https://us.motorsport.com...entation-1714324/1714325/

[Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2022 16:52]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TDS Racing LMP2 driver Philippe Cimadomo has been excluded from this weekend’s Le Mans 24 Hours as a result of three incidents during free practice.
https://www.motorsport.co...mo-banned-crash/10319254/
Bijzonder, kan me niet herinneren dat ik dit een keer eerder heb gezien, dat er iemand wordt uitgesloten ivm unsafe driving.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ook wel tof dat Toyota overweegt om volgend jaar met een derde auto naar Le Mans te komen. Ze voelen vast concurrentie van het LMDh geweld dat volgend jaar losbarst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

YakuzA schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:08:
[...]

https://www.motorsport.co...mo-banned-crash/10319254/
Bijzonder, kan me niet herinneren dat ik dit een keer eerder heb gezien, dat er iemand wordt uitgesloten ivm unsafe driving.
Laatste nieuws is dat Nyck de Vries instapt. :)F
https://sportscar365.com/...s-cimadomo-at-tds-racing/

Laatste alinea van het artikel:
The resulting lineup change will mean that the car will not be a part of the LMP2 Pro-Am class anymore, as De Vries holds a Platinum driver ranking and a Pro-Am team is mandated to run a Bronze driver as part of its lineup.

[Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2022 10:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Liever dat dan dat de auto überhaupt totaal niet meer mag starten. Volgens mij is bij deze race minimaal 3 rijders verplicht. Bij de 24h van Daytona is dat zelfs 4, maar die valt onder IMSA en dus iets andere regels. :)

Ben wel benieuwd hoe ze op het laatste moment een stoel gaan aanmeten voor Nyck. Ik heb hem ook tussen de deelnemers gezet nu in de topicstart.

[Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2022 11:28]

• Niellie41

Niellie41

Rijden met 2 coureurs is mogelijk, maar alleen bij hoge uitzondering. Volgens mij had Jeroen Bleekemolen ooit eens met zijn tweeën moeten rijden nadat er iemand was uitgevallen.
Ben wel benieuwd hoe ze op het laatste moment een stoel gaan aanmeten voor Nyck. Ik heb hem ook tussen de deelnemers gezet nu in de topicstart.
Hij heeft vast wel een insert van andere jaren of misschien heeft TDS die nog wel (want RTN werd door TDS uitgevoerd).

[Voor 44% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2022 11:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Wat nieuws over toekomst van de GT en LMP2 klassen:
https://www.dailysportsca...tment-of-performance.html
GT

The ACO have reconfirmed their intention to introduce a Pro-AM class only as the next generation of GT racing emerges.

GTE Pro will, as planned, cease after the 2022 season in the FIA WEC with GTE AM continuing in 2023 before being replaced by a GT3-based class, with a final name to be confirmed, for 2024.

There will be an upgrade kit for the GT3 cars, dubbed ‘GT3 Premium’ though it was not made clear whether that would be for Le Mans only as had been suggested by senior sources previously.

The door for a GTE Pro class had been left ajar should four or more entries for a full season have been sourced but, as expected, without support from either Ferrari or Porsche, both of whom have Hypercar class programmes, that option has now been discounted.

LMP2

The next generation of LMP2 chassis will be introduced from the 2025 season belying some expectations that the current generation of cars might continue for longer in light of current supply chain difficulties.

The cars, as planned, will be on the ‘spine of the LMDH cars supplied by Ligier, ORECA, Dallara and Multimatic.

There will be “adjustment of performance” provision in place, a key addition after the eventual dominance of ORECA in the current formula – but a process that is not as intensively interventionary as the current BoP process elsewhere

There is a possibility for the introduction of a hybrid package within the 5 years of the homologation

No news on engine supplier.

More to follow
- Volgend jaar GTE Pro klasse meer, alleen nog Pro/Am
- Vanaf 2024 geen GTE spec meer, maar GT3
- Naam van de nieuwe klasse is TBD
- Nieuwe LMP2 auto in 2025
- LMP2 klasse krijgt 'Adjustment of Power' (AoP) om de auto's te balanceren zodat niet iedereen in een Oreca rijdt.

[Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2022 11:50]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:36:
Rijden met 2 coureurs is mogelijk, maar alleen bij hoge uitzondering. Volgens mij had Jeroen Bleekemolen ooit eens met zijn tweeën moeten rijden nadat er iemand was uitgevallen.
Ik dacht dat dit tijdens de race gebeurde, niet voordat de race gestart was, zoals nu het geval is.
Hij heeft vast wel een insert van andere jaren of misschien heeft TDS die nog wel (want RTN werd door TDS uitgevoerd).
Zou kunnen, niet eens meer aan gedacht. 8)7

On a side note: RTN wordt toch nog steeds uitgevoerd door TDS, of is dat intussen veranderd, nu ze IMSA rijden? :?

EDIT:
Voor het gemak heb ik de topic start in de links sectie ietsjes uitgebreid. Het noticeboard wordt gebruikt om besluiten e.d. te publiceren die genomen zijn buiten race events om. :) Hier is bijvoorbeeld decision 102 terug te vinden. :)

[Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2022 12:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

CH4OS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Ik dacht dat dit tijdens de race gebeurde, niet voordat de race gestart was, zoals nu het geval is.
Na een snelle zoekactie kwam ik in 2014 uit. Ik had een andere keer in mijn hoofd, maar misschien is dit wel die keer. De 3e coureur was op donderdag gecrashed en werd zaterdagochtend afgekeurd. Maar goed, toen hadden ze geen tijd om een vervanger te zoeken.
On a side note: RTN wordt toch nog steeds uitgevoerd door TDS, of is dat intussen veranderd, nu ze IMSA rijden? :?
Goede vraag, volgens dit artikel wel.

[Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2022 12:04]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Besluit 103 gaat over Michael Fassbender, die zou tijdens een slow zone te weinig hebben afgeremd. Voor de penalty schrijft het besluit:
5 Minutes Stop & Go & cancellation of all laptimes set by the driver up to the infringement
Nu weet ik niet of dit tijdens FP4 al gedaan is, of nog moet. Best wel zware straf, lijkt me? Anyway, hij heeft wel veel pech zeg!

[Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2022 13:01]

• Niellie41

Niellie41

Dit is inderdaad een straf voor de FP sessie. Deze hoeft niet in de race ingelost te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wat wellicht ook interessant is, is de provisional starting grid. En in de nieuwste provisional entry list is Nyck de Vries nu ook opgenomen, naar aanleiding van bovenstaande, uiteraard.

Ook zal Nyck de Vries de warm-up op zich nemen, omdat hij minimaal 3 rondjes moet hebben gereden voordat hij daadwerkelijk mag invallen. Voor de rest van het reglement voldoet Nyck, nadat hij een gesprek heeft gehad met Eduardo Freitas (RD).

[Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2022 13:30]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:41

mphilipp

Romanes eunt domus

CH4OS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:00:
Besluit 103 gaat over Michael Fassbender, die zou tijdens een slow zone te weinig hebben afgeremd. Voor de penalty schrijft het besluit:
[...]
Nu weet ik niet of dit tijdens FP4 al gedaan is, of nog moet. Best wel zware straf, lijkt me? Anyway, hij heeft wel veel pech zeg!
Ik weet niet of je dit pech kunt noemen. Ze zijn in elke raceklasse best scherp op het niet volgen van de instructies bij gele vlaggen omdat het leven van de marshalls op die manier in gevaar komt. Die lopen daar rond om de boel op te ruimen en als er eentje alsnog met een rotgang aan komt en de bocht uit vliegt, vallen er straks doden. Dus ze zijn daar (terecht) draconisch in. En vooral niet per geval bekijken, want dat lokt alleen maar discussie uit. Een coureur moet altijd scherp zijn en alert reageren.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
mphilipp schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet of je dit pech kunt noemen. Ze zijn in elke raceklasse best scherp op het niet volgen van de instructies bij gele vlaggen omdat het leven van de marshalls op die manier in gevaar komt. Die lopen daar rond om de boel op te ruimen en als er eentje alsnog met een rotgang aan komt en de bocht uit vliegt, vallen er straks doden. Dus ze zijn daar (terecht) draconisch in. En vooral niet per geval bekijken, want dat lokt alleen maar discussie uit. Een coureur moet altijd scherp zijn en alert reageren.
Nou, pech in de zin dat Fassbender wel het een en ander meemaakt deze editie van de LM24, ik doel dus niet zozeer op deze straf op zichzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De coureurs die gaan starten zijn bekend.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

mphilipp schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:50:
[...]

en hij fietst rond in de paddock :+
En nu weten we dus ook dat hij Cimadomo vervangt bij TDS...

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
Voorprogramma :)

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wie doen er dit jaar bij videoland het commentaar eigenlijk? Want de vorige zitten nu vast aan viaplay contracten denk?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:35:
Wie doen er dit jaar bij videoland het commentaar eigenlijk? Want de vorige zitten nu vast aan viaplay contracten denk?
Lijkt mij dat dit de commentatoren van RTL GP zijn. Videoland is onderdeel van RTL namelijk.

• Niellie41

Niellie41

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19

Rivanov

Apple freak

Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:35:
Kun je de volledige 24-uur commercial vrij bekijken via Videoland?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martin90
Nou idd :P , leuk einde nog die paar laps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
LMP2 sees the pole clinching N.31 WRT car head the times as Rene Rast sets a 3m33.177s lap and places second overall as well.

Nyck de Vries gets his first laps of the meeting so far after being drafted in late and sets second best time on 3m33.759s in TDS x Vaillante car, in which he was drafted in to yesterday morning.
Al met al dus geen slechte wissel voor het team tot nu toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Allard Kalff dus niet in Race Control bij Viaplay. ;)

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• ge-flopt
Tijmen van der Helm mag wel een cursusje media omgang krijgen. Zelfs Josh Pierson (16 jaar) komt vlotter over op het scherm dan Tijmen. Had wel verwacht dat MP Motorsport hem daar in het verleden wat beter in gecoached zou hebben.

[Voor 57% gewijzigd door ge-flopt op 11-06-2022 15:19]

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
In de reclames gaat het nog niet zo soepel met de videoland stream…

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

nick93192 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:26:
In de reclames gaat het nog niet zo soepel met de videoland stream…
Is die stream niet reclame-vrij?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:28:
Lijkt me niet. Is volgens mij gewoon de RTL7 stream. Het staat je ook vrij om het bijvoorbeeld via Twitter te vragen. Ik geef dat weinig kans overigens, toen ik vragen stelde onlangs aan RTL 7, kwam daar ook geen antwoord op. Zolang zij de informatie dus niet delen, kunnen wij er net zo goed geen antwoord op geven, net zoals jij dat ook niet vinden kan. ;)

[Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2022 15:35]

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
Rivanov schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Klopt, maar als er op RTL7 reclame is dan krijg je een mix van heel snel afgespeelde items door elkaar. Wellicht in de race loopt de stream gewoon door zonder commentaar. Dat zou mooi zijn :)

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 01:43
De stream via discovery plus is wel volledig reclamevrij, tenminste dat was deze tijdens de vrije trainingen en kwalificatie van de week wel _/-\o_

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Riqy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:35:
De stream via discovery plus is wel volledig reclamevrij, tenminste dat was deze tijdens de vrije trainingen en kwalificatie van de week wel _/-\o_
Klopt. Zelfde als via Eurosport Player. Daarmee heb je ook de keuze tot Ambient Sound only.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 01:43
Heb alleen het idee dat je wel de reclame muziek af en toe meekrijgt op de stream

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:44:
Klopt. Zelfde als via Eurosport Player. Daarmee heb je ook de keuze tot Ambient Sound only.
Wat op zich niet raar is, Eurosport is onderdeel van Discovery. ;)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:18
God wat baal ik nu dat ik geen kaart heb kunnen bemachtigen nu ik het weer live zie.

En wat een weer!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Daar gaan we dan eindelijk. Dit is de laatste keer voor de GTE PRO klasse.

Veel plezier allemaal!

[Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 11-06-2022 15:58]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47
Veel plezier😀

• ge-flopt
Die united zit goed in elkaar aan de voorkant.

Die alpine zou voor mij wel eens met een echte hypercar mogen komen, ipv een oude aangepaste LMP1.

[Voor 52% gewijzigd door ge-flopt op 11-06-2022 16:03]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:30
Iets te laat ingeschakeld helaas. Ik vraag het toch even, dacht Le Mans altijd om 15.00 begon? De teller zegt er pas een kwartier is geracet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Maarten_E schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:17:
Iets te laat ingeschakeld helaas. Ik vraag het toch even, dacht Le Mans altijd om 15.00 begon? De teller zegt er pas een kwartier is geracet.
16:00

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik heb Discovery+ als Channel toegevoegd via m’n Amazon Prime account. Maar heb maar één stream met NL commentaar en geen Ambient Sound optie in de iOS app.

Zit dat er niet in als je via Amazon kijkt? Iemand die het wel lukt?

• Niellie41

Niellie41

Allard Kalff probeerde een boks te geven aan Michael Fassbender, maar Michael liet hem hangen. 😂😂

• Paulus07
  • Niet online
Blijf het ook wel irritant vinden dat je via de officele FIA/WEC enkel met een CC die le mans pack kan afnemen en geen optie voor een paypal of iets dergelijks. Anders had ik dat wel gedaan.

• Niellie41

Niellie41

Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:58:
Blijf het ook wel irritant vinden dat je via de officele FIA/WEC enkel met een CC die le mans pack kan afnemen en geen optie voor een paypal of iets dergelijks. Anders had ik dat wel gedaan.
Ik ben echt blij dat ik de race via Eurosport Player kijk. Toen ik hoorde dat zij ook gewoon de FIA wec commentaar gebruiken, direct een maandje Eurosport gepakt want het is makkelijker kijken op de Apple TV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:30
Blijf maar denken dat Inter Europol de gezamenlijke Europese politie is dat een eigen team runt. Is een Poolse bakkerij blijkbaar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ge-flopt
Wie was er zijn wiel tyrouwens kwijt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Maarten_E schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:08:
Blijf maar denken dat Inter Europol de gezamenlijke Europese politie is dat een eigen team runt. Is een Poolse bakkerij blijkbaar.
Ik vind dat ze eens een livery in politiekleuren zouden moeten doen, om maximum twijfel te zaaien :+ . Blauwe zwaailichtjes zullen wel niet mogen...

• ge-flopt
De 13 (van der Helm en de Vries) en 31 (Frijns) hobbelen wel redelijk door het veld heen.
Amphiebietje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:38:
[...]
Ik vind dat ze eens een livery in politiekleuren zouden moeten doen, om maximum twijfel te zaaien :+ . Blauwe zwaailichtjes zullen wel niet mogen...
Zwaailichten mag misschien niet, maar blauwe reflecterende tape/verf? :P

[Voor 66% gewijzigd door ge-flopt op 11-06-2022 18:00]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Niellie41 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Ik ben echt blij dat ik de race via Eurosport Player kijk. Toen ik hoorde dat zij ook gewoon de FIA wec commentaar gebruiken, direct een maandje Eurosport gepakt want het is makkelijker kijken op de Apple TV.
Had ook beter Eurosport Player kunnen nemen ipv Discovery Plus via Amazon Prime.
Had verwacht dat het dezelfde streams zou aanbieden, maar je hebt maar één stream van Eurosport met Nederlands commentaar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:58:
Via de website inderdaad. Via de app heb je veel meer opties om te betalen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Maarten_E schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:08:
DHH rijdt daar nu. :)
I am the creator of Ruby on Rails, cofounder of Basecamp & HEY, best-selling author, Le Mans class-winning racing driver, antitrust advocate, frequent podcast guest, and family man.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00
Maarten_E schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:17:
Ik heb het even opgezocht, want ik zat ook al om 15.00 uur klaar. :)

https://www.rtlnieuws.nl/...jgt-nieuwe-starttijd-2020
Van 2007 t/m 2019 startte de race om 15.00 uur. Daarna (vanwege datumverschuivingen vanwege corona) begint de race weer om 16.00 uur.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• ge-flopt
Even een vraagje van mijn kant.
Seizoen 2018/19 en 2019/20 zijn gemaakt omdat men vond dat Le Mans het seizoen moest sluiten (althans zo heb ik het altijd begrepen), in 2021 zijn ze daar weer vanaf gestapt. Het enige wat ik me kan bedenken dat de reden is, is dat anders het WEC seizoen dan halverwege het reguliere seizoen zou aflopen en het wat moeilijker is met contracten met teams, sponsoren, coureurs etc. Maar is dat ook de echte reden dat ze weer ervanaf gestapt zijn?

• Paulus07
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:23:
[...]
Via de website inderdaad. Via de app heb je veel meer opties om te betalen.
Ah k. Volgend jaar eens proberen. Hier nu via omweg eurosport stream draaien :)

• Niellie41

Niellie41

ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:10:
Seizoen 2018/19 en 2019/20 zijn gemaakt omdat men vond dat Le Mans het seizoen moest sluiten (althans zo heb ik het altijd begrepen), in 2021 zijn ze daar weer vanaf gestapt. Het enige wat ik me kan bedenken dat de reden is, is dat anders het WEC seizoen dan halverwege het reguliere seizoen zou aflopen en het wat moeilijker is met contracten met teams, sponsoren, coureurs etc. Maar is dat ook de echte reden dat ze weer ervanaf gestapt zijn?
Dat heb ik ook begrepen wat ik hier en daar gehoord/gelezen heb. Was ook gek dat alleen de WEC deze kalender had. Het lukte gewoon niet icm met andere kampioenschappen.

Is ook best gek dat je op 1 januari nieuwe driver rankings hebt. Raakt iemand zijn zitje kwijt als zijn/haar ranking mid-season veranderd?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Fuelke

Forza Ferrari

Klein minpuntje van Hindy is wel dat hij soms aan een hele uitleg begint en dan compleet niet meer op de TV footage let. De #36 werd de box ingeduwd, en hij bleef doorgaan over GT3 Premium.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Martin90
Weet niet zeker maar ik dacht altijd dat dat eerste super season (18/19) gewoon een marketing truc was omdat LMP1 ineens een stuk minder leuk werd nadat alleen Toyota nog overbleef als manufacturer en had men nooit de intentie dat format definitief te maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Martin90 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:05:
[...]

Weet niet zeker maar ik dacht altijd dat dat eerste super season (18/19) gewoon een marketing truc was omdat LMP1 ineens een stuk minder leuk werd nadat alleen Toyota nog overbleef als manufacturer en had men nooit de intentie dat format definitief te maken
De super season was een marketing spin voor het transitie jaar naar de nieuwe kalender. Het was dat of één half seizoen draaien.

[Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 11-06-2022 20:08]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb nu de perfecte combinatie. :)

Eurosport Player met Ambient Sound via Apple TV. Geluid via de TV speakers i.p.v. AV Receiver.

Radio Le Mans via de built-in TuneIn op m’n receiver.

• Niellie41

Niellie41

Dat deed ik voorheen ook, maar was wel wat lastiger met synchroniseren.

Martin Haven, Graham Goodwin met McNish (en nu Davidson) vind ik ook een prettige combinatie om naar te luisteren. Ik mis RLM niet.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Niellie41 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:38:

Martin Haven, Graham Goodwin met McNish (en nu Davidson) vind ik ook een prettige combinatie om naar te luisteren. Ik mis RLM niet.
Ik gebruik hun YouTube feed op mijn telefoon om te syncen. Heb ‘m nu redelijk spot-on.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Een van de mooiste momenten van de race is in aantocht. <3

• Paulus07
  • Niet online
Tijd voor de toffe shots en fotos met de lage zon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Volgens mij kwam toen ook een zekere pandemie...

• ge-flopt
Volgens mij is er nog niemand uitgevallen?! Is volgens mij ook een unicum, na bijna 6 uur.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Martin90 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:05:
De seizoenen liepen wat raar. Toen is het 2018/2019 "Superseason" gekomen waarin twee keer Le Mans zat, zo uit mijn hoofd de eerste en laatste race, om het weer recht te trekken, zodat daarna LM24 altijd de laatste race kon zijn. Maar toen kwam COVID dus.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:56:
Volgens mij is er nog niemand uitgevallen?! Is volgens mij ook een unicum, na bijna 6 uur.
Inderdaad. Niemand uitgevallen tot nu toe. Best een saaie race ook wel om heel eerlijk te zijn, maar goed er is ook nog 18 uur te gaan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:38:

De beelden van Eurosport zijn dezelfden op de stream van Haven, Goodwin en Davidson. ;)

• ge-flopt
Hebben ze de jacks aangepast bij de Ferrari's? Normaal gaat er een slang in en komen de jacks onder uit de wagen. Als die slang eruit getrokken wordt zakt de auto. Dan net te zien dat ze geen slang er (meer) in hadden zitten, maar een tikkie achter in een gat in de auto en de jacks schoten weer in. Kan het misschien verkeerd gezien hebben.

Tot nu toe vallen de hypercars me niet zo heel erg tegen, tuurlijk er is weinig actie, maar de Glickenhaus blijven binnen "striking distance", en moet Toyota toch echt doorblijven trappen. Als ze een probleempje hebben, zit Glickenhausen er meteen bij.

[Voor 27% gewijzigd door ge-flopt op 11-06-2022 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:00:
Hebben ze de jacks aangepast bij de Ferrari's? Normaal gaat er een slang in en komen de jacks onder uit de wagen. Als die slang eruit getrokken wordt zakt de auto. Dan net te zien dat ze geen slang er (meer) in hadden zitten, maar een tikkie achter in een gat in de auto en de jacks schoten weer in. Kan het misschien verkeerd gezien hebben.
Ik zie bij sommige auto's die extra kabel/slang loskomen wanneer ze de slang van het tanken los halen.

• Niellie41

Niellie41

CH4OS schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:59:
[...]
De beelden van Eurosport zijn dezelfden op de stream van Haven, Goodwin en Davidson. ;)
Dat klopt. :)

Dit is nieuw sinds dit jaar. Voorheen had Eurosport hun eigen commentatoren voor Le Mans.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:06:
Dat klopt. :)

Dit is nieuw sinds dit jaar. Voorheen had Eurosport hun eigen commentatoren voor Le Mans.
Ik kan me de tijden nog herinneren dat ik via Eurosport Player keek met Nelson Valkenburg als commentator... ;) Maar de beelden waren altijd al gelijk geweest, dat bedoelde ik. ;) Maar later gaf ik meer de voorkeur aan Haven, Goodwin en McNish (en nu dan dus Davidson).

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2022 22:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Wat me een beetje tegenvalt, is dat bij gele vlaggen het lang duurt duurt voor je er iets van ziet, als je uberhaubt er iets van te zien krijgt.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:42
ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:17:
Wat me een beetje tegenvalt, is dat bij gele vlaggen het lang duurt duurt voor je er iets van ziet, als je uberhaubt er iets van te zien krijgt.
ja dat en de live timing mogen wel ietsje beter

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:00:
Tijdens het tanken zit er een grondingskabel aan de auto om vonken te voorkomen.

De jacks zijn zo ver ik weet altijd op basis van luchtdruk en er zijn twee opties. Je hebt systeem dat leegloopt (en de veren de jacks intrekt) zodra de luchtslang wordt losgekoppeld of dat het systeem op druk blijft als de luchtslang wordt losgekoppeld en met bedienen van de knop de lucht de lucht wegloopt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Paulus07
  • Niet online
De shots naast de baan tonen de snelheid pas echt goed.

• iichel
Ze tikken allemaal wel de 300 aan voor de chicanes en voor indy

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
Eduardo Freitas:
If you touch the white line on pit exit, I'll make sure to bring the car in next lap to make sure it's okay. Because to me it's a concrete wall.

Prachtig, dat commentaar.

Van reddit:
"Some advice if you find yourself vacationing in the beautiful land around Le Mans.

1) Northwestern France is famous for it's variety of Avian life so don't miss a chance to go bird watching. See if you can spot the White Sotrk, the Goshawk, or the Mercedes-Benz CLR.

2) While you're there it's important to respect and preserve the wildlife, especially endangered species. If we are to preserve GTEs for another generation they must be protected from invasive species such as the GT3.

3) If you see an Alpine it's considered good luck if it approaches you. Make sure to cemmorate the event by plucking a single horsepower from its engine."

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het Engelse commentaar is wel een beetje overdreven op de FIAWEC/Eurosport stream. Daar zeggen ze als je 4 minuten in de pits staat eigenlijk al teveel achter ligt en je dat niet meer kan inhalen.

Ik kan me een Porsche 919 #2 herinneren in 2017, die 45 minuten in de pits staat (heb ik zelf gezien zelfs, zat er tegenover...) en uiteindelijk op zondag de 24 uur gewoon wint... Goed, dat was dan wel een LMP1, maar dan nog.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
iichel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:44:
Ze tikken allemaal wel de 300 aan voor de chicanes en voor indy
Hoogste topsnelheid die ik heb gezien (LMH natuurlijk) was 347342. Lieten ze eerder tijdens de race althans zien.

• ge-flopt
iichel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:53:
Eduardo Freitas:
If you touch the white line on pit exit, I'll make sure to bring the car in next lap to make sure it's okay. Because to me it's a concrete wall.

Prachtig, dat commentaar.
Ik kan me ook geen andere race director voorstellen dan Eduardo Freitas. Hij klinkt altijd heel rustig, en dwingt ook "Ja meneer, nee meneer" af volgens mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:33:
[...]

Ik kan me ook geen andere race director voorstellen dan Eduardo Freitas. Hij klinkt altijd heel rustig, en dwingt ook "Ja meneer, nee meneer" af volgens mij.
Yep, wat dat betreft ook wel tof om te zien dat hij zo nu en dan ook F1 doet, maar gelukkig heeft de WEC prioriteit voor Eduardo. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:29:
Ah k. Volgend jaar eens proberen. Hier nu via omweg eurosport stream draaien :)
Via de Android app heb ik uiteindelijk via of iDeal of Paypal betaald (Google Pay zit er dan tussen).

Altijd heerlijk om Jim Glickenhaus voor de microfoon te horen. Op de een of andere manier kan hij altijd heel helder praten en uitleggen. En als hij het niet (goed) gehoord heeft altijd de "Excuse me?", heerlijk om te horen, hahaha!

• Paulus07
  • Niet online
Dat repareren van de porsche paar minuten terug was ook wel goed

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:42:
Dat repareren van de porsche paar minuten terug was ook wel goed
Ik vond de inventiviteit van Audi jaren geleden wel heel sterk:

Die hadden alle onderdelen met "knijpers" klaar liggen. UIteindelijk heeft de ACO ook gezegd dat de tandwielen vervangen mogen worden maar de behuizing de gehele race mee moet gaan.

Kan me herinneren dat ze op een gegeven ogenblik een crash hadden in de eerste chicane, dat het terug rijden langer duurde (op 3 wielen) dan dat de reparatie duurde.

[Voor 8% gewijzigd door ge-flopt op 12-06-2022 00:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja dat blijven de beste endurance dingen. De slimme technische uitvindingen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
no micheal nooooo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kunnen ze slowzone 6 niet beter een standaard slowzone maken? :?

Ik heb de map van het circuit in de topic start aangepast, daar staan de zones in. ;)

[Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2022 01:23]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee