Toon posts:

[WEC] 24 uur van Le Mans 2022 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.531 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Richard117 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:45:
Overigens heb ook ik binnenkort 2 General Entrance kaarten te koop. Ik ben met 1 van mijn foto's de winnaar in een Le Mans fotocompetitie geworden, waardoor ik oa 2 VIP kaarten, een helikoptervlucht tijdens de race, publicatie in AutoHebdo en een tegoedbon in de shop heb gewonnen. Daarmee zijn mijn eigen tickets overbodig geworden en op zoek naar een nieuw baasje :)
Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het vanuit de lucht eruit ziet dan! ;) Ik hoef zelf de kaarten niet, maar ben wel jaloers op de VIP kaarten, hahaha! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 16:02
Richard117 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Bij het "nieuwe" gebouw dichtbij het circuit of bij het oude gebouw halverwege de camping?
Ik sta in de buurt bij het oude gebouwtje, rij 31. Stukje Franse nostalgie :+
Ohja haha, bijna alweer vergeten, vorig jaar Épinettes gestaan. Ik sta bij het iets nieuwere stukje Franse nostalgie ;-) Rij 8
Lijkt me leuk om even kennis te maken daar :)

Zelf denk ik (hoop ik) dat de GT's (in welke vorm dan ook) wel onderdeel blijven van de 24H.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:36
x-RaY99 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:29:
[...]
Zelf denk ik (hoop ik) dat de GT's (in welke vorm dan ook) wel onderdeel blijven van de 24H.
Hoop het ook, dat vind ik toch meer de wagens die je op maandag tegen kunt komen op de hoek van de straat bij wijze van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
CH4OS schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:58:
[...]
Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het vanuit de lucht eruit ziet dan! ;) Ik hoef zelf de kaarten niet, maar ben wel jaloers op de VIP kaarten, hahaha! :)
Dankjewel!
Zo ziet het er uit de lucht uit: https://volgaspics.nl/201...91fabd19ca3fe8ab8fd21/566
Het is niet de eerste keer dat ik in die heli ga :P

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ge-flopt
Hij ziet er wel heel mooi uit!!

https://www.dailysportsca..._PZ1EMfeIp2RBv81vv-Qki6ek

Slechts op wat kleine plekken (zover ik kan zien) weinig aangepast in vergelijking met de renders

[Voor 25% gewijzigd door ge-flopt op 20-05-2022 22:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:23:
Hij ziet er wel heel mooi uit!!
[Afbeelding]
https://www.dailysportsca..._PZ1EMfeIp2RBv81vv-Qki6ek

Slechts op wat kleine plekken (zover ik kan zien) weinig aangepast in vergelijking met de renders
[Afbeelding]
De opvallendste zaken zijn denk ik de airscoop op het dak (driehoek ipv een vier hoek) en de flapjes bij de voorwielen.

• ge-flopt
CH4OS schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:30:
[...]
De opvallendste zaken zijn denk ik de airscoop op het dak (driehoek ipv een vier hoek) en de flapjes bij de voorwielen.
En de minivleugels achter de achterwielen. Ik kan alleen geen goede foto's vinden waar het wat duidelijker op te zien is.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:45
Oeh, je t'aime!
Lak lijkt ook flink wat matter dan op de render, maar dat kan door de bewolking zijn.

Edit: Die Hypercar/HY en de Franse vlag stickers zijn daar ook vrij ongelukkig geplakt.
Weet niet of die per se daar moeten, maar lijkt wel alsof ze bij het livery design daar niet echt over na hebben gedacht.

[Voor 51% gewijzigd door Maarten_E op 21-05-2022 08:30]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ge-flopt
Nog 3 weken trouwens!

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• x-RaY99
Wat info qua routes:

https://www.24h-lemans.co...24-hours-of-le-mans-56279

Hopelijk is de (al enige jaren gebruikte) route vanaf Houx richting Carrefour nog wel te gebruiken, dat kan ik niet zo snel uit die site opmaken. Dus links langs het stadion en dan de "snelweg" op naar rechts afrit/omdraaien/oprit en dan weer eerste afrit om zo 2min later bij de Carrefour te zijn (of vanaf vrijdag na 30min) ;)

[Voor 53% gewijzigd door x-RaY99 op 23-05-2022 14:18]

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@x-RaY99 Thanks voor de info, ik zal het in de TS ook meenemen. Vaak staan overigens ook al wel borden langs de weg die je leiden naar waar je heen moet. ;) Als het event aanstaande is, zijn een boel straten van te voren al gesloten voor openbaar verkeer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• x-RaY99
Klopt helemaal, de laatste jaren reden wij zo naar de Carrefour. Als ik de laatste plaat uit mijn linkje bekijk lijkt het erop dat ze dat nu niet toestaan (of in ieder geval niet mee adverteren). Al gaat het natuurlijk in het plaatje om de initiële aan reis suggesties. We zien het vrijdag wel met de eerste keer boodschappen doen ;)

Mijn super paint skills:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
x-RaY99 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:50:
Klopt helemaal, de laatste jaren reden wij zo naar de Carrefour. Als ik de laatste plaat uit mijn linkje bekijk lijkt het erop dat ze dat nu niet toestaan (of in ieder geval niet mee adverteren). Al gaat het natuurlijk in het plaatje om de initiële aan reis suggesties. We zien het vrijdag wel met de eerste keer boodschappen doen ;)

Mijn super paint skills:

[Afbeelding]
Deze route is om. ipv keren bij de D304, kun je die beter op gaan en via Rue Claude Monet naar de Carrefour rijden. Ook vermijd je daarmee de drukt rond de op/afrit bij Tertre Rouge

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x-RaY99
Richard117 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:00:
[...]

Deze route is om. ipv keren bij de D304, kun je die beter op gaan en via Rue Claude Monet naar de Carrefour rijden. Ook vermijd je daarmee de drukt rond de op/afrit bij Tertre Rouge
Kijk d:)b zo kom je na 15 jaar nog eens ergens achter! Nu wel dan dus te hopen dat je nog steeds de D323 op kan vanaf de MMArena. En uiteraard afwisselen met de Super-U O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
x-RaY99 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:04:
[...]

Kijk d:)b zo kom je na 15 jaar nog eens ergens achter! Nu wel dan dus te hopen dat je nog steeds de D323 op kan vanaf de MMArena. En uiteraard afwisselen met de Super-U O-)
Ik heb de afgelopen 15 jaar niet anders mee gemaakt, dan dat je bij Tertre Rouge gewoon de D323 op kan. En als dat niet kan, blijf je bij het Tertre Rouge restaurant de weg rechtdoor volgen. Rij je parallel aan de D323 en pak je de D142 richting Carrefour. Dat is denk ik nog korter, maar of het ook sneller is weet ik niet.

En als je die route neemt, kun je er ook nog voor kiezen om via Ruaudin naar Mulsanne te rijden. Daar zit op nog geen 200m van het circuit een kleine Carrefour. Keuze genoeg om boodschappen te halen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:26:
[...]

En de minivleugels achter de achterwielen. Ik kan alleen geen goede foto's vinden waar het wat duidelijker op te zien is.
Lukt het met deze:

;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• ge-flopt
De tijden van de scruteneering zijn bekend:
https://www.endurance-inf...ogramme%20V%C3%A9rifs.pdf

Gérard Larrousse is de grand marshall dit jaar:
https://www.endurance-inf...es-24-heures-du-mans-2022

Paddock wordt opgebouwd:
https://www.endurance-inf...ence-prendre-forme-photos

[Voor 53% gewijzigd door ge-flopt op 24-05-2022 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 17:56
Misschien een rare vraag maar wij komen dinsdagavond/woensdagochtend aan. Is het dan al helemaal afgeladen druk en mis je een hoop of is het zolang je woensdag bij fp1 bent zit je goed?

Zou wel graag het weekend er voor aanwezig zijn met de activiteiten in het centrum maar dat gaat niet voor iedereen in onze groep.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
ignition_mp schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:07:
Misschien een rare vraag maar wij komen dinsdagavond/woensdagochtend aan. Is het dan al helemaal afgeladen druk en mis je een hoop of is het zolang je woensdag bij fp1 bent zit je goed?

Zou wel graag het weekend er voor aanwezig zijn met de activiteiten in het centrum maar dat gaat niet voor iedereen in onze groep.
Je mist wel het één en ander, maar je hoort met aankomst op dinsdagavond/woensdagochtend echt wel bij de 1e 20% aanwezigen. Woensdagmiddag wordt het al zichtbaar drukker, donderdag nog wat drukker en pas vanaf vrijdagmiddag is het echt volle bak.

Op dinsdag heb je een pitwalk met handtekeningensessie en woensdagochtend beginnen om 9:00 de trainingen voor het bijprogramma al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb zojuist via de FIAWEC (nu dan tijdelijk de 24h of Le Mans) app het racepack voor de komende race gekocht van 10 euro. Ik zie echter wel de aankoop in de app, maar niet op de website. Kan ik dan alleen in de app kijken? Hoop het niet, ik kijk liever op grotere schermen, zoals mijn TV voor de start en later, met livetiming etc er naast via mijn PC met mijn 2 27 inch schermen. Iemand van jullie die weet hoe het zit toevallig?

Ik hoop in 2023 dan weer aanwezig te zijn op het circuit, ik wil de LMDh dan toch echt live zien! :)

[Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2022 13:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Die wordt toch op Eurosport uitgezonden? Of heb je geen 'gewoon' TV-abonnement?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@jfeelders Eurosport zendt niet volledige 24 uur uit (als RTL7 meedoet zij ook niet trouwens) en ik heb inderdaad geen lineaire TV. Of je moet Eurosport player hebben, die is dan weer betaald. ;)

[Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2022 07:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:47

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
ge-flopt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:35:
De voorlopige entry list is bekend gemaakt:
Wikipedia: 2022 24 Hours of Le Mans

Opvallende zaken:
Nederlanders:
Bent Viscaal (TDS Racing x Vaillante / LMP2)
Robin Frijns (Team WRT / LMP2)
Nick Catsburg (Corvette Racing / GTEPRO)
Tijmen van der Helm (ARC Bratislava / LMP2)
Job van Uitert (Panis Racing / LMP2)
Renger van der Zande (JMW Motorsport / GTEAM)

Belgisch:
Dries Vanthoor (Team WRT / LMP2)
Laurens Vanthoor (Porsche GT Team / GTEPRO)
Sarah Bovy (Iron Dames / GTEAM)
Jean Glorieux (DKR Engineering / LMP2)
Adrien De Leener (Hardpoint Motorsport / GTEAM)
Jan Heylen (Dempsey-Proton Racing / GTEAM)

Opvallend:
Racing Team Nederland staat op de 3e plek op de reserve lijst. Lineup zou zijn: Frits van Eerd / Giedo van der Garde / Nyck de Vries
Jeroen Bleekemolen staat nog niet in de lijst, maar zou vreemd zijn als we hem niet zouden zien.
Acteur Michael Fassbender maakt zijn Le Mans debuut.
Geen russen in het veld, ook niet onder een neutrale vlag.
Uitbreiding van de Nederlandsers en Belgen!! (Dik gedrukt)

Maar goed dat Dries en Laurens Vanthoor in andere klasses rijden, na afgelopen weekend. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Uitbreiding van de Nederlandsers en Belgen!! (Dik gedrukt)

Maar goed dat Dries en Laurens Vanthoor in andere klasses rijden, na afgelopen weekend. :P
De vetgedrukte namen staan al reeds in de topicstart. Ook in CH4OS in "[WEC] 24 uur van Le Mans 2022" had ik hen al genoemd, toen de voorlopige deelnemerslijst bekend was gemaakt op 30 april (of rond die datum in elk geval). ;)

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2022 16:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan390
Ik zie dat het ACO lidmaatschap in prijs is gestegen van €60 naar €105. Het lijkt alsof toegang tot de members area er nu in standaard in zit (was volgens mij los ook €60). Of mis ik iets?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

De afbeeldingen van de auto's zijn nu ook zichtbaar (in plaats van 'outlines') op https://www.24h-lemans.com/en.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
@jfeelders Daar moet wel een goede spottersguide van te maken zijn. Helaas doet Andy Blackmore het niet meer. Vorig jaar was de laatste. Blijkbaar kreeg hij weinig feedback van de teams.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x-RaY99
https://www.24h-lemans.com/en/faq/circuit-access

De openingstijden van de campings lijken aangepast te zijn. Of ik heb hier nooit eerder gekeken.
Op het ticket staat vanaf 9:00 vrijdag 3 juni. Maar Houx bijvoorbeeld is nu vanaf 6:00.

Mooi, dan vertrekken we een uurtje/anderhalf eerder, lijkt erop dat het in de loop van de middag/avond nat kan worden, dan maar iets eerder om alle rommel op te zetten :P

• ignition_mp
x-RaY99 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:22:
https://www.24h-lemans.com/en/faq/circuit-access

De openingstijden van de campings lijken aangepast te zijn. Of ik heb hier nooit eerder gekeken.
Op het ticket staat vanaf 9:00 vrijdag 3 juni. Maar Houx bijvoorbeeld is nu vanaf 6:00.
Ik zie daar ook staan bij een aantal campings (waaronder bleu nord, onze camping) closing: zondag 12 5:00pm. Ik was onder de veronderstelling dat je wel t/m maandag kan blijven. Klopt dat? (edit: zie screenshot uit de ticketshop)

[Voor 28% gewijzigd door ignition_mp op 01-06-2022 09:21]

• Richard117
ignition_mp schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Ik zie daar ook staan bij een aantal campings (waaronder bleu nord, onze camping) closing: zondag 12 5:00pm. Ik was onder de veronderstelling dat je wel t/m maandag kan blijven. Klopt dat? (edit: zie screenshot uit de ticketshop)

[Afbeelding]
De praktijk leert dat de genoemde sluitingstijden de tijden zijn dat er bewaking/ticket controle is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ge-flopt
https://www.dailysportsca...lac-reveals-and-more.html
Volgende week maandag laat BMW hun LMDH (voor IMSA) zien en donderdag de 9e laat Cadillac hun WEC/IMSA wagen zien....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x-RaY99
ignition_mp schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, je kan voor zover ik weet altijd maandag vertrekken (alle campings die ik tot op heden gehad heb). Alleen de campings “binnen” het citcuit, zoals Houx, hebben bewaking tot en met maandag. Op Bousjoer (ja ik schrijf het verkeerd) bijvoorbeeld rennen de security mensen weg met het vallen van de vlag. Dat kan in een enkel geval een probleem worden als je je spullen niet netjes achter slot en grendel hebt weg geplaatst. Ook die avond/nacht goed op je spullen letten.
Ik weet uit ervaring dat zelfs afgetrapte volledig onder de blubber zittende sneakers gejat worden van onder de camper vandaan… 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
https://endurance24.fr/le...es-24-heures-du-mans-2022

Online een (Franstalige) spottersguide.

• Richard117
Ze lopen alweer achter, de #99 Hardpoint entry is door Absolute Racing overgenomen (stonden op de reservelijst). Maar omdat ze de entry overnemen ipv dat Hardpoint zicht terug trekt en de reservelijst door schuift, zullen ze dus wel onder de naam van Hardpoint meerijden.

Groen/geel in de livery lijkt wel het nieuwe rood/wit/zwart te zijn :+
Wel weer leuk om zoveel speciale Le Mans liveries te zien. De 44, 74, 33 en 61 springen er voor mij persoonlijk wel uit als favoriet.
Ik meen ergens opgevangen te hebben dat de fabrieks Porsches (91 en 92) ook nog met iets speciaals gaan komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ge-flopt
Scrutenering en het showen van de auto's live te volgen via Youtube:

3 Juni
YouTube: 24 Heures du Mans 2022 - LIVE PESAGE VENDREDI 3 JUIN
4 Juni
YouTube: 24 Heures du Mans 2022 - LIVE PESAGE SAMEDI 4 JUIN

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• jan390

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voordat er mensen gaan roepen dat er wel een Nederlands team mee doet (gezien de vlag bij de spottersguides) ; DKR Engineering (#3, LMP2) is Luxemburgs . :)

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2022 19:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Richard117
Hier een iets nauwkeuriger tijdschema dan zo'n globaal schema dat ze op de site zetten.

http://fiawec.alkamelsyst...MATION/Timetable%20V2.pdf

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien een tip voor de mensen die zondag na de race meteen weg willen en opstoppingen willen vermijden:

Pak zondagochtend na je ontbijt je spullen vast in en kiep alles alvast in de auto. Ga lekker naar het circuit en geniet van de laatste uren. Ga dan tegen 14:00 terug naar je camping en rijd naar Indianapolis/Arnage. Er is daar tussen die twee bochten een talud waar je kunt kijken en waar schermen staan opgesteld. Bovendien is er eten en drinken te koop. Toen wij er voor het laatst waren, was de parkeerplaats gratis.
Daar hebben wij de laatste 2 uur van de race gekeken. Je ziet de finish op het scherm, en je kunt meteen weg scheuren. Wel even goed van tevoren bepalen waar je heen moet, want je TomTom bijvoorbeeld stuurt je gewoon richting ingang circuit en daar wil je beslist niet heen. Je moet met een wijde boog om Le Mans heen rijden richting snelweg. Onze ervaring is dat je dan de grote horde voor bent en dat is handig als je ergens langs de snelweg wilt eten of tanken. Ga je met de horde mee, verwacht dat sowieso files en opstoppingen bij elke benzinestation of eetgelegenheid voor de eerste 100km. Auto voltanken op de heenweg is ook een aanrader; dan ben je daar voorlopig vanaf.

Ik heb deze tip van Club Arnage, die altijd een Le Mans Guide publiceerde op haar forum, maar zo te zien is deze al een paar jaar niet meer bijgewerkt.

De belangrijkste Le Mans tip is nog altijd om een klein radiootje mee te nemen voor Radio Le Mans. Ja, het kan ook op je mobiel, maar een piepklein radiootje kost een tientje en met 1 batterij doe je 5 jaar. Heel de dag je mobiel aan op de stream trekt geen enkele telefoon. Erg onhandig. Analoog rules wat dat betreft.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Toen ik er in 2019 met mijn broer was, pakten we op ons gemakje in op zondag na de finish (en hadden tribune plaatsen op de Dunlop tribune, we stonden op camping Houx (wat vanaf de tribune een half uur lopen is). Daarna konden wij ook op ons dooie gemakje wegrijden zonder al te grote opstoppingen, ondanks dat de finishvlag al of net gevallen was. Ik heb ook wel meer gemerkt dat sommige tips van Club Arnage ook niet echt meer relevant zijn, is op zich niet zo heel erg natuurlijk, maar jammer dat de site niet gewoon bijgewerkt wordt. En voor wat betreft de mobiel, tegenwoordig zijn powerbanks ook niet heel duur meer en kun je daarmee meerdere apparaten van de nodige ("extra") prik voorzien.

Wanneer je niet met een eigen auto (of een huurauto) wilt rijden, is wanneer je op een van de rode parkeerplekken staat (die vlakbij de ingang zijn) op zaterdagavond/zondag middernacht. Het is dan nogal druk; ik zat toen (is al wel in 2017) op de tribune bij de start/finish (tegenover de Porsche LMP1 pitsbox); toen deden we een uur over om bij de auto te komen, vervolgens een uur om Le Mans uit te rijden en ons hotel zat in Tours, ook weer een uur rijden vanaf Le Mans... We vertrokken om 23:00 uur, uiteindelijk was het 02:00 uur dat we terug bij het hotel waren. ;)

[Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2022 09:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
Mijn tip is dan weer om het na zo'n lang vermoeiend weekend rustig aan te doen. Na de race op de camping nog napraten over de race, onder het genot van een hapje en drankje kijken naar de urenlange file vlak voor je neus. En dan de volgende ochtend uitgerust pas de terugreis doen.

Afgelopen jaar kon je in Village een powerbank lenen (toen was een volle accu natuurlijk nog belangrijker ivm scannen Covid QR codes) en wanneer hij leeg was omruilen voor een volle. Betaalde je alleen wat borg voor, ik meen dat het €20 was.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CH4OS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:29:
Toen ik er in 2019 met mijn broer was, pakten we op ons gemakje in op zondag na de finish (en hadden tribune plaatsen op de Dunlop tribune, we stonden op camping Houx (wat vanaf de tribune een half uur lopen is). Daarna konden wij ook op ons dooie gemakje wegrijden zonder al te grote opstoppingen, ondanks dat de finishvlag al of net gevallen was
Tsja...wat kan ik zeggen...dan heb je geluk gehad. Ik heb het wel anders meegemaakt. Het was één grote ellende, want de eerste 100km waren er enorme opstoppingen bij de benzinestations en eetgelegenheden. Dus wij waren erg blij met het 'escape plan' van Club Arnage. Misschien had ik pech en jij geluk, ik weet het niet. Maar ik ga het in ieder geval niet meer uitproberen.

En wat je mobiel en accu's betreft: gemak dient de mens. Zo'n klein radiootje vond ik superhandig. Als ik 's-nachts wakker werd, ene snel aan zetten en luisteren. Een smartphone heeft toch al uitdagingen genoeg met de accu, terwijl zo'n radio gewoon jaren werkt op 1 of 2 AAA's. Jaren, omdat ik 'm maar een paar dagen per jaar gebruik.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ge-flopt
Zo te zien rijdt Hardpoint racing wel en niet. :P
https://sportscar365.com/...int-porsche-gte-am-entry/

De race wordt onder de vlag van Hardpoint gedaan, maar Hard point rijd zelf niet en heeft hun inschrijving doorgeschoven naar Proton Competition en zij hebben hem weer doorgeschoven naar Absolute Racing. Wel vreemd dat de ACO dan niet zegt, het gaat naar de volgende op de reserve lijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x-RaY99
Richard117 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:19:
Mijn tip is dan weer om het na zo'n lang vermoeiend weekend rustig aan te doen. Na de race op de camping nog napraten over de race, onder het genot van een hapje en drankje kijken naar de urenlange file vlak voor je neus. En dan de volgende ochtend uitgerust pas de terugreis doen.

Afgelopen jaar kon je in Village een powerbank lenen (toen was een volle accu natuurlijk nog belangrijker ivm scannen Covid QR codes) en wanneer hij leeg was omruilen voor een volle. Betaalde je alleen wat borg voor, ik meen dat het €20 was.
Exact dit, ooit 1x op zondag weg gemoeten (volgende dag begrafenis) en wat een doffe ellende was dat qua verkeer (2008 denk ik).
Maar ook op maandag kan het qua verkeer lastig zijn als de campings leeg lopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Richard117 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:19:
Is een optie, maar niet voor iedereen. We gingen altijd met een groepje en de meesten willen gewoon zondag weer naar huis. Naar de vrouw/kinderen en maandag weer naar de andere baas.

• Richard117
ge-flopt schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:47:
Zo te zien rijdt Hardpoint racing wel en niet. :P
https://sportscar365.com/...int-porsche-gte-am-entry/

De race wordt onder de vlag van Hardpoint gedaan, maar Hard point rijd zelf niet en heeft hun inschrijving doorgeschoven naar Proton Competition en zij hebben hem weer doorgeschoven naar Absolute Racing. Wel vreemd dat de ACO dan niet zegt, het gaat naar de volgende op de reserve lijst.
Psst ;)
Richard117 in "[WEC] 24 uur van Le Mans 2022"

Hardpoint had Proton ingehuurd om gebruik te maken van hun auto/diensten. Doordat Hardpoint zich terug trekt heeft Proton een nieuwe klant gezocht en gevonden in Absolute Racing, want die zijn in de ELMS al klant bij Proton. Als Hardpoint hun entry volledig had terug getrokken was er inderdaad geschoven met de reservelijst. Maar, op 1 staat High Class Racing. Die auto staat in Amerika en kan niet meer op tijd in Europa komen, bovendien heeft 1 van hun coureurs (Magnussen) ondertussen een nieuw baantje gevonden. Op 2 staat Rinaldi Racing, maar die hebben inmiddels al onderdak gevonden in de #75 Iron Lynx. Dus Absolute Racing was dan alsnog aan de beurt gekomen, maar hadden dan de entry fee moeten betalen. Terwijl dat voor de Hardpoint entry al gedaan is. De enige kosten die ze nu dus hebben is de last minute wijziging van de coureurs, en dat is een stuk goedkoper dan een volledige entry fee. Enige "nadeel" voor Absolute Racing is nu dus dat ze niet onder hun eigen naam kunnen rijden.
x-RaY99 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Exact dit, ooit 1x op zondag weg gemoeten (volgende dag begrafenis) en wat een doffe ellende was dat qua verkeer (2008 denk ik).
Maar ook op maandag kan het qua verkeer lastig zijn als de campings leeg lopen.
Niet om 5 of 6 uur s'ochtends hoor, dan tukken de meesten nog. :P
Het scheelt natuurlijk ook dat het circuit dan weer gewoon als openbare weg te gebruiken is.

• Richard117
mphilipp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Is een optie, maar niet voor iedereen. We gingen altijd met een groepje en de meesten willen gewoon zondag weer naar huis. Naar de vrouw/kinderen en maandag weer naar de andere baas.
Ieder zijn keuze inderdaad. Persoonlijk zie ik ze liever een dagje later dan dat zij mij in Frankrijk op moeten komen halen omdat ik met mijn vermoeide harses de weg op ben gegaan.
Het zal wellicht schelen dat ik altijd met de caravan ben en mijn reis dus wat langer duurt dan met enkele auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De Microsoft-chicane, of althans, de eerste chicane op de Mulsanne-straight heet vanaf nu Daytone-chicane. Zie ook https://www-intensemans-f...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomatenboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-03 21:51
Ik en een vriend van mij vertrekken volgende week vrijdag naar Le Mans. Het wordt onze eerste keer op dit evenement.

We staan op de camping Beausejour. Ik ben echt enorm benieuwd.

Kunnen mensen hier ook meer vertellen over de sanitaire voorzieningen trouwens? Met name op de campings?

Hoe is het vermaak buiten de race wat betreft entertainment?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tomatenboer schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:06:
Ik en een vriend van mij vertrekken volgende week vrijdag naar Le Mans. Het wordt onze eerste keer op dit evenement.

We staan op de camping Beausejour. Ik ben echt enorm benieuwd.

Kunnen mensen hier ook meer vertellen over de sanitaire voorzieningen trouwens? Met name op de campings?

Hoe is het vermaak buiten de race wat betreft entertainment?
In de topic start is een stukje opgenomen over kamperen, daar zit een linkje naar beermountain.com, een website die juist dit soort dingen bijhoudt. Als je daarheen gaat,vindt je uiteindelijk ook http://www.beermountain.com/p/beau.html, die globaal zo'n beetje alle informatie heeft die je zoekt. :) De reviews die er staan zijn wellicht wat oud, maar vaak nog wel redelijk accuraat. Soms herken je bepaalde zaken en zie je dat ze juist anders zijn geworden. :) ;)

Voor het vermaak buiten de camping is er het programma, van de week heeft iemand een PDF gepost met het complete programma, daarin zijn (als het goed is) ook de band optredens opgenomen. Maar een online versie is er ook; https://www.le-mans-guide.co.uk/legal-notice (geen idee waarom op deze URL... :X). Hier mag je met de algemene toegangskaart eenmalig naar het 24h of Le Mans museum, die ook op het circuit is. De link naar het complete programma kun je vinden in: Richard117 in "[WEC] 24 uur van Le Mans 2022"

[Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2022 10:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
CH4OS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:37:
[...]
In de topic start is een stukje opgenomen over kamperen, daar zit een linkje naar beermountain.com, een website die juist dit soort dingen bijhoudt. Als je daarheen gaat,vindt je uiteindelijk ook http://www.beermountain.com/p/beau.html, die globaal zo'n beetje alle informatie heeft die je zoekt. :) De reviews die er staan zijn wellicht wat oud, maar vaak nog wel redelijk accuraat. Soms herken je bepaalde zaken en zie je dat ze juist anders zijn geworden. :) ;)
Fransen doen zo min mogelijk aan veranderingen. Dus oude info blijkt in de praktijk meestal nog behoorlijk actueel te zijn. :+

@Tomatenboer Sanitair zijn op de meeste campings van die Portacabins ingericht als douche en toilet gebouw. Mijn advies zou zijn om op een vreemd moment van de dag te gaan douchen. Als je rond ontbijttijd gaat kan er een lange rij staan. Maar als je bv midden op de dag gaat ben je zo aan de beurt..

Entertainment is er ook genoeg. Vrijdag is er pit + trackwalk en rijdersparade in de stad. In Village (het winkel/entertainment gebied op het circuit) is er van alles te doen en achter de Dunloptribune (tegenwoordig Goodyear) is het grote podium voor de concerten.

Maar het grootste entertainment is eigenlijk gewoon de camping zelf. Daar gebeurd meer dan genoeg om je ogen uit te kijken.

[Voor 4% gewijzigd door Richard117 op 03-06-2022 10:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zie trouwens dat op de vrijdag DJ Martin Solveig optreedt (bij de Dunlo... GoodYear tribune dus! ;)), waar hij hier vooral bekend van is, is dit liedje:
Om even een idee te geven welke muziek dat is. :+ Ik mag hopen dat dit liedje wel voorbij komt... :$

En volgende week is het dan zover! Ik heb er enorm veel zin in! :Y

Acties:
  • +5Henk 'm!

• x-RaY99
Ondertussen sinds 07:00 op LeMans, geheel in stijl ging pas om 9 uur Houx open na veel gevijf en gezes…. Ja leuk dat het op de site staat maar personeels tekort enzo…

Anyway, voortent stond net op toen het gedonder begon.

Vanmiddag hopelijk weer even droog om de rest op te bouwen :P

[Voor 22% gewijzigd door x-RaY99 op 03-06-2022 11:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het gras kan zo te zien wel wat regen gebruiken zeg! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan390
Ze zijn al live met de scrutineering & interviews.
Fijn die regen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard117
x-RaY99 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:10:
Ondertussen sinds 07:00 op LeMans, geheel in stijl ging pas om 9 uur Houx open na veel gevijf en gezes…. Ja leuk dat het op de site staat maar personeels tekort enzo…

Anyway, voortent stond net op toen het gedonder begon.

Vanmiddag hopelijk weer even droog om de rest op te bouwen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles wat er nu al uit de lucht valt, kan niet meer vallen wanneer ik er morgen ben :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voor degenen die er live bij zijn straks: veel plezier! :) Wordt vast een mooie race en alvast een goede reis gewenst (voor zowel heen als terug)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 10:46

TommyGun

Stik er maar in!

Ik moet helaas overslaan dit jaar ;( komt niet lekker uit, volgend jaar weer een nieuwe kans :D

Stiekem zit ik eraan te denken om een camper te huren voor dan, tentje is leuk maar eigen sanitair is wel fijn...

[Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 03-06-2022 13:36]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TommyGun schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:36:
Ik moet helaas overslaan dit jaar ;( komt niet lekker uit, volgend jaar weer een nieuwe editie :D
Om er live bij te zijn, of te kijken vanaf de bank thuis? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:36:
[...]
Om er live bij te zijn, of te kijken vanaf de bank thuis? ;)
Dat eerste uiteraard ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ignition_mp
Nu ik zo de scrutineering zie begint het toch al erg te kriebelen. De heren uit mijn groep roepen ook al: "Toch niet zaterdag/zondag gaan rijden?" Maandag vertrekken en dinsdag aankomen is voor nu ons plan! Nachtrijden is goed te doen met een paar snelle tussenstopjes denk ik?

Nu maar hopen dat mijn camping planning klopt en we 2 auto's + tenten voor iedereen op de 2 campingplekken kwijt kunnen.

Wie weet tot daar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 13:26
Word het nog op tv uitgezonden dit jaar, of ergens gestreamd? In de tv gids is het niet terug te vinden 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
bryan1988 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:29:
Word het nog op tv uitgezonden dit jaar, of ergens gestreamd? In de tv gids is het niet terug te vinden 😅
Meestal op Eurosport en/of RTL7 (voor Nederland althans). Ikzelf heb overigens wederom de Le Mans racepack gekocht bij de FIA WEC zelf. Kost een tientje voor de gehele week en zit prima commentaar bij (o.a. met Alan McNish Anthony Davidson). Meestal maken ze het vlak voor de race zelf bekend waar gekeken kan worden. Dat was vorige maand met de race in België niet anders. Hou het topic dus ook in de gaten voor updates! ;)

EDIT: Wat ik voor nu in de gauwigheid vind:
  • France: Eurosport, France 3, france.tv
  • Germany: Eurosport, Sport1
  • Belgium: rtbf.be, rtbf auvio
  • Denmark: TV2
  • Finland: Viasat Sport (Viafree)
  • Norway: Viasat Sport (Viasport+)
  • Sweden: TV10
  • Netherlands: RTL 7
  • Pan-Europe: Eurosport
  • Australia: Eurosport, Fox Sports (Highlights)
  • New Zealand: Sky
  • Japan: JSports
  • USA: MotorTrend TV/App
  • Canada: Discovery Velocity
  • Pan-Africa: SuperSport
Zie ook https://lemansraceinfo.com/tv-coverage/

[Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2022 21:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bryan1988
CH4OS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:54:
[...]
Meestal op Eurosport en/of RTL7 (voor Nederland althans). Ikzelf heb overigens wederom de Le Mans racepack gekocht bij de FIA WEC zelf. Kost een tientje voor de gehele week en zit prima commentaar bij (o.a. met Alan McNish). Meestal maken ze het vlak voor de race zelf bekend waar gekeken kan worden. Dat was vorige maand met de race in België niet anders. Hou het topic dus ook in de gaten voor updates! ;)

[...]

Thanks maar als ik de tvgids zo zie dan denk ik dat het alleen via streaming is hier in nederland. We gaan het zien!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
bryan1988 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:07:
Thanks maar als ik de tvgids zo zie dan denk ik dat het alleen via streaming is hier in nederland. We gaan het zien!
Ik heb op Twitter nagevraagd hoe het zit, ook lees ik bijvoorbeeld Dit gaat dan over de race van Sebring, in maart. Dus ik ben bang dat het naar/via Videoland gaat. :(

[Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2022 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bryan1988
CH4OS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:19:
[...]
Ik heb op Twitter nagevraagd hoe het zit, ook lees ik bijvoorbeeld [Twitter]Dit gaat dan over de race van Sebring, in maart. Dus ik ben bang dat het naar/via Videoland gaat. :(
Alles zit tegenwoordig op een betaaldienst dan maar de races op Ziggo kijken dit weekend en geen le Mans 😅😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

CH4OS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:54:
[...]
Meestal op Eurosport en/of RTL7 (voor Nederland althans). Ikzelf heb overigens wederom de Le Mans racepack gekocht bij de FIA WEC zelf. Kost een tientje voor de gehele week en zit prima commentaar bij (o.a. met Alan McNish). Meestal maken ze het vlak voor de race zelf bekend waar gekeken kan worden. Dat was vorige maand met de race in België niet anders. Hou het topic dus ook in de gaten voor updates! ;)

[...]

Allan McNish is sinds dit seizoen vervangen door Anthony Davidson. Allebei heel reine commentators met heel veel race ervaring, die goed kunnen uitleggen wat er gebeurd.

Misschien dat McNish voor Le Mans er bij is, maar daar is nog niets over gezegd.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Allan McNish is sinds dit seizoen vervangen door Anthony Davidson. Allebei heel reine commentators met heel veel race ervaring, die goed kunnen uitleggen wat er gebeurd.

Misschien dat McNish voor Le Mans er bij is, maar daar is nog niets over gezegd.
Och, inderdaad! :) Ik zie het op https://www.dailysportsca...entary-team-for-2022.html althans. Op de pagina van de FIA WEC zelf, wordt dan weer wel McNish genoemd, maar staat weer bij dat Le Mans daarvan geen deel uitmaakt.

Ik zal het in elk geval aanpassen, thanks! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar tickets, ik heb er nog 2 te koop. Zijn vanaf morgen in Le Mans op te halen.

Edit: ze zijn inmiddels al verkocht.

[Voor 15% gewijzigd door Richard117 op 04-06-2022 09:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ignition_mp
Richard117 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:14:

Edit: ze zijn inmiddels al verkocht.
Ah als dat zo snel gaat :P ik heb er ook nog 2 in de aanbieding. T/m maandag in NL af te halen, anders op Le Mans. Normale tickets, dus zonder grandstand plaatsen.

• Richard117
ignition_mp schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Ah als dat zo snel gaat :P ik heb er ook nog 2 in de aanbieding. T/m maandag in NL af te halen, anders op Le Mans. Normale tickets, dus zonder grandstand plaatsen.
Ik weet niet of je ze alleen hier aangeboden hebt, maar ik had succes in de Le Mans/WEC gerelateerde Facebook groepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ignition_mp
Schiet mij net te binnen maar voor de mensen die er toevallig al zijn: Hoe zit het met (corona) qr's en testbewijzen i.c.m. toegang tot het circuit en evt eetgelegenheden in de dorpen? Kan er weinig over vinden maar is het niet zo dat ze in Frankrijk nog redelijk strikte regels hebben?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ignition_mp schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:34:
Schiet mij net te binnen maar voor de mensen die er toevallig al zijn: Hoe zit het met (corona) qr's en testbewijzen i.c.m. toegang tot het circuit en evt eetgelegenheden in de dorpen? Kan er weinig over vinden maar is het niet zo dat ze in Frankrijk nog redelijk strikte regels hebben?
Je hebt https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk neem ik aan wel gevonden? :)

• ignition_mp
Yes, alleen op de site van de 24h staat niet veel over hoe dit gaat werken. Een van mijn medebezoekers voldoet niet aan de voorwaarden van de internationale pas maar we willen wel de hele week gaan. En halverwege de week terugrijden voor een nieuwe PCR test (is 72 uur geldig?) is ook een beetje overdreven.

Edit: ik denk dat ik er stevig overheen gelezen heb. Kan iemand bevestigen dat het bewijs (pass sanitaire?) alleen voor geselecteerde plaatsen geldt en dus niet op het circuit enz. Is het dan ook dat je ook geen testbewijs nodig voor de reis (als je niet/niet volledig geprikt bent).

Edit 2: Na goed zoeken kwam ik bij een franse site uit en die zeggen dit:
• According to European regulations, vaccinated travellers no longer have to be tested before departure. Proof of full vaccination once again suffices to enter France, regardless of the country of departure, as was the case before the spread of the Omicron variant.

• Unvaccinated travellers are still required to present a negative test result to enter France, but the measures upon arrival (test, isolation) have been lifted when they arrive from a “green” country where there is limited circulation of the virus.
Duurt even maar met een beetje doorklikken kom je dr wel 8)7

[Voor 50% gewijzigd door ignition_mp op 04-06-2022 22:06]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zover ik het begrijp, zijn de regels vergelijkbaar met hier. Ik zou me er dus niet al te veel zorgen om maken. Bij de editie van vorig jaar waren er duidelijk wel regels en dergelijken, waaronder minder publiek, QR-codes die gescanned moesten worden etcetera.

Het lijkt mij in elk geval niet meer dan logisch, dat als er bepaalde regels zouden zijn, deze van te voren duidelijk gecommuniceerd zouden zijn door de organisator van elk festival of festijn of wat dan ook, ook in Frankrijk.

@ignition_mp De vraag of je vaccinated of unvaccinated bent kan wel eentje zijn die verschillend kan zijn. Nu weet ik niet de regels per land, maar in het ergste geval ben je in sommige landen wellicht pas vaccinated wanneer je (in onze termen) ook 1 of 2 keer misschien wel "geboosterd" bent.

[Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2022 23:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richard117
Tot nu toe is alles in Frankrijk voor mij hetzelfde geweest als in Nederland. Dus nergens mondkapjes verplicht of controle op QR code.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Hmm denk dat er bij Porsche een wagen nagekeken mag worden.
https://www.facebook.com/...header_type=recently_seen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:45:
Bij de editie van vorig jaar waren er duidelijk wel regels en dergelijken, waaronder minder publiek, QR-codes die gescanned moesten worden etcetera.
Vorig jaar moest je naar de MM Arena voor een QR code op je pas, anders kwam je het circuit niet binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03 22:44
TommyGun schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:09:
[...]

Vorig jaar moest je naar de MM Arena voor een QR code op je pas, anders kwam je het circuit niet binnen.
Dat heb ik niet zo ervaren. Ik heb de AntiCovid app van de franse overheid gedownload waarop je je internationale QR-code kon inlezen en ik had nergens last van qua entree.
Dat inlezen heb ik nu alsnog gedaan...you never know

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PresidentSkroob
je link is ge-flopt.... leidt tot een prive groep op FB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
TommyGun schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:09:
[...]

Met de internationale QR code kon je gewoon naar binnen. 1* scan kaartje, 1*scan QR code

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat scheelt dan weer, was vorig jaar een gedoe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Goed nieuws!

Via Eurosport krijg je nu die FIA WEC crew te horen, dat uit de volgende groep bestaat:

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ignition_mp
Nou, na een nachtje rijden zijn wij ook aangekomen. Zoals verwacht eerder in de thread zijn we echt wel bij zeker de eerste 20%. Bleu Nord is nog redelijk leeg te noemen.
Heenweg ging lekker vlot. Alleen Parijs blijft Parijs he haha.
Vanmiddag maar bij de pitwalk en pitstop challenge enz kijken maar eerst even een paar uurtjes inhalen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomatenboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-03 21:51
Ik verheug me er ook al enorm op. Al komen wij pas vrijdag aan. Dan zullen de meeste plekken al wel zijn vergeven.

Hoe is over het algemeen de sfeer op camping Beausejour? Als een typische festival-camping? Luidruchtig, rommelig en baldadig?

We gaan het wel zien hoor, een feest-stemming heeft zo z'n charme en een rustigere camping heeft ook zo z'n voordelen. Maar ben wel nieuwsgierig. :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PresidentSkroob
ignition_mp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:43:
Nou, na een nachtje rijden zijn wij ook aangekomen. Zoals verwacht eerder in de thread zijn we echt wel bij zeker de eerste 20%. Bleu Nord is nog redelijk leeg te noemen.
Heenweg ging lekker vlot. Alleen Parijs blijft Parijs he haha.
Vanmiddag maar bij de pitwalk en pitstop challenge enz kijken maar eerst even een paar uurtjes inhalen!
Ik weet niet van waar uit Nederland jullie moeten komen, maar ik mijdt Parijs altijd als de pest. Altijd fikse vertraging.
Ik kom zelf uit de Randstad dus de route die ikzelf het prettigst vind is: Antwerpen>Gent>Lille(Rijssel)>Amiens>Rouen>Le Mans.
Het probleem is vaak dat als je Google Maps als navigatie gebruikt, deze je uit alle macht over Parijs wil laten rijden,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PresidentSkroob
Tomatenboer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:19:
Ik verheug me er ook al enorm op. Al komen wij pas vrijdag aan. Dan zullen de meeste plekken al wel zijn vergeven.

Hoe is over het algemeen de sfeer op camping Beausejour? Als een typische festival-camping? Luidruchtig, rommelig en baldadig?

We gaan het wel zien hoor, een feest-stemming heeft zo z'n charme en een rustigere camping heeft ook zo z'n voordelen. Maar ben wel nieuwsgierig. :-)
De sfeer is inderdaad zoals je zegt: Vooral vrijdag op zaterdag gaan de fransen 's nachts helemaal los (auto's revven, toeteren, brullen en zingen). Op zaterdag slapen ze hun roes uit.

Ik heb daarom dit jaar voor een wat rustigere camping gekozen (Expo), maar maak het maar gewoon mee. het is wel een belevenis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ignition_mp
PresidentSkroob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Ik weet niet van waar uit Nederland jullie moeten komen, maar ik mijdt Parijs altijd als de pest. Altijd fikse vertraging.
Ik kom zelf uit de Randstad dus de route die ikzelf het prettigst vind is: Antwerpen>Gent>Lille(Rijssel)>Amiens>Rouen>Le Mans.
Het probleem is vaak dat als je Google Maps als navigatie gebruikt, deze je uit alle macht over Parijs wil laten rijden,
Klopt, wij komen van de Veluwe dus het was Utrecht, Antwerpen en dan door naar Parijs. Maar als Le Mans virgins volgde we het maar gewoon want: "Het is toch middernacht dus wat kan er fout gaan!". Hele weg ging soepel maar door Parijs kreeg ik het toch wel warm van alles wat er om mij heen gebeurde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
PresidentSkroob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Ik moet voor mijn werk regelmatig richting Nantes dan rij ik inderdaad ook via Rouen, is iets van 50 kilometer meer, maar omdat je niet door Parijs hoeft maak je dat normaal meer dan goed.

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voorbeschouwing start om 15:00 op RTL7 en Videoland; hoe en wat daarna exact, nog altijd geen idee:

• krakie79
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-12-2022
Hier kijken we er ook enorm naar uit, vorig jaar zaten we BleuNord, dat was prima wel, nu was enkel nog plek op Beausejour, benieuwd hoe dat gaat zijn..
vrijdagochtend hopelijk nog wat keuze/ruimte om plekje te kiezen, bij BleuNord waren die toen netjes afgezet, zover ik begrepen heb gaat dat daar net wat anders..

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Vrijdag horen we meer over de toekomst van LMP2 en GT3 op Le Mans. Verwacht Acura en BMW in 2023 nog niet op Le Mans.
Friday’s ACO Press Conference is set to put more shape around plans for both the future GT3-based class for ACO rules racing, and in particular the FIA WEC and Le Mans, and is also understood to be set to expand on the strategy for the future of LMP2.

Amongst the proposals DSC believes will not be part of the GT3-future was an early notion that only manufacturers represented in the WEC Hypercar class would be eligible.

Senior figures have repeatedly made it clear though that Hypercar entries from IMSA will not be accepted for Le Mans if they come from a marque not represented in a full season FIA WEC entry, reports elsewhere suggesting there is a choice being made by teams not to come in 2023 from Acura are therefore a somewhat incomplete ‘take’. The same seems likely for 2023 for BMW, though beyond that the future for the marque in the FIA WEC and at Le Mans looks set to be distinctly more positive in one form or another!

Another point made crystal clear by the ACO is that a Pro class into the GT3 era will not happen without full season support from at least four cars. That again looks unlikely, as it always has since Hypercar entrants Porsche and Ferrari leveraged their influence in the decision to dispense with a Pro GT class.

As for LMP2, the transfer to the new chassis from Dallara, Ligier, Multimatic and ORECA was announced as being delayed from 2024 to 2025. Some paddock sources have suggested that, in light of the current major issues with the supply chain that might move further back still.

The DSC Editor though has a more radical solution to offer. You can read that later this morning on DSC!
https://www.dailysportsca...mp2-coming-on-friday.html

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:30:
Vrijdag horen we meer over de toekomst van LMP2 en GT3 op Le Mans. Verwacht Acura en BMW in 2023 nog niet op Le Mans.

https://www.dailysportsca...mp2-coming-on-friday.html
BMW gaat met hun LMDh toch ook alleen IMSA doen? :) Of ze dan ook naar Le Mans komen, geen idee. Maar strict valt dat onder de WEC natuurlijk.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

CH4OS schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:31:
[...]
BMW gaat met hun LMDh toch ook alleen IMSA doen? :) Of ze dan ook naar Le Mans komen, geen idee. Maar strict valt dat onder de WEC natuurlijk.
Heb je het artikeltje wel gelezen? Het idee is dat LMDh en LMH samen kunnen racen. Zo zou Toyota aan de Rolex 24 uur mee kunnen doen en andersom.

Er gaan nu dus stemmen rond die zeggen dat LMDh teams alleen aan Le Mans mee mogen doen als ze ook aan de WEC meedoen. Dit is natuurlijk om de LMH klasse te beschermen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

krakie79 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:39:
Hier kijken we er ook enorm naar uit, vorig jaar zaten we BleuNord, dat was prima wel, nu was enkel nog plek op Beausejour, benieuwd hoe dat gaat zijn..
vrijdagochtend hopelijk nog wat keuze/ruimte om plekje te kiezen, bij BleuNord waren die toen netjes afgezet, zover ik begrepen heb gaat dat daar net wat anders..
Op Beausejour is altijd plek... Afhankelijk van wat je wil/zoekt is het er erg gezellig of een puinhoop :+
Leuk is de eigen kijkplek in de Porsche Chicane. Minder handig/leuk is dat je 20-30 minuten moet lopen naar het circuit. Uiteraard is het goed te doen, maar het blijft een beetje een rommeltje, ook qua sanitair enzo.

• ge-flopt
Iemand een idee of ergens de live timing wordt uitgezonden voor vandaag (VT1+VT2)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-03 15:33

Nielless

Born at a very young age.

ge-flopt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:46:
Iemand een idee of ergens de live timing wordt uitgezonden voor vandaag (VT1+VT2)?
https://live.24h-lemans.com/en/live

Ik verwacht dat ze hier bij gaan verschijnen

[Voor 8% gewijzigd door Nielless op 08-06-2022 11:13]

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:44:
Heb je het artikeltje wel gelezen? Het idee is dat LMDh en LMH samen kunnen racen. Zo zou Toyota aan de Rolex 24 uur mee kunnen doen en andersom.
Ik weet dat het de bedoeling is, maar BMW heeft zelf aangegeven met IMSA te willen racen. Dat ze ook WEC zouden kunnen wanneer ze willen is dan een leuke optie, maar lijkt BMW dus geen gebruik van te gaan maken. Is toch ook al 2 jaar bekend dat LMDh zowel WEC als IMSA kan, maar dat het aan de teams is waar ze gaan racen? :?
Er gaan nu dus stemmen rond die zeggen dat LMDh teams alleen aan Le Mans mee mogen doen als ze ook aan de WEC meedoen. Dit is natuurlijk om de LMH klasse te beschermen.
En zo wordt de LMDh dus door eigen toedoen ook gelijk weer stuk gemaakt, mits dit waar is. Dat zou wel jammer zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• arjandewit
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-03 15:11
Hey allemaal, heb speciaal voor de 24 uur van Le Mans een speciale pagina gebouwd binnen Trackweather waar je het hele weekend het weer bij kan houden :)

https://trackweather.live/wec/24-hours-of-le-mans
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee