[F1 2022] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 125.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eigenlijk kan je de tijden net zo goed weglaten bij het testen. Niemand heeft een idee wat ze aan het doen zijn, het lijkt me sterk dat de auto's zo veel verschillen dit jaar...

20 Jaar geleden zat ik al op internet updates van testen aan het zoeken, dat hoorde bij de voorpret voor het komende seizoen en ik denk dat dit het nog steeds is voor ons en niet veel meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 22:24
Jasphur schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:23:
Onwijs lelijk die kieuwen maar het zal misschien straks op alle wagens zitten?

[Afbeelding]
Lees steeds dat de kieuwen voor koeling zijn maar zouden dit niet gewoon onderhuidse wind-ducts (oid) zijn om de air flow "stiekem" te manipuleren en van richting doen veranderen?

Laag in, hoog uit om druk op de wing te creëren. Als je daar maximaliseert heeft de drs ook maximaal effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 12-03-2022 10:36 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De analyse van het moment, volgens AMUS.
  • Mercedes is extremely fast in slow corners, but loses all in fast corners.
  • Red Bull understeers a lot in slow corners & it is too heavy.
  • Helmut Marko is hoping that the new aero package that arrived today will help out with the understeer: "That should take away the understeer. And we are trying to slim down the car step by step, to get rid of the weight."
  • Mercedes has problems with porpoising: "We are up and down with the ground clearance, but the car jumps like a billy goat."
  • Mercedes isn‘t able to do its normal test programme. This means that no statement can be made about the qualities of their car yet.
  • One observer gave an interesting verdict: "Maybe Ferrari is not the fastest car in the field. But it is the car that is easiest to drive atm. And that brings the lap time."
https://www.auto-motor-un...errari-red-bull-mercedes/

Persoonlijke verdict: heerlijk dit! Er is echt iets aan de hand. Die nieuwe regels zijn niet makkelijk. De concepten anders. En nu kijken wie dit onder controle krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door BlauweFles op 12-03-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
Lynx schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Lees steeds dat de kieuwen voor koeling zijn maar zouden dit niet gewoon onderhuidse wind-ducts (oid) zijn om de air flow "stiekem" te manipuleren en van richting doen veranderen?

Laag in, hoog uit om druk op de wing te creëren. Als je daar maximaliseert heeft de drs ook maximaal effect.
Slim

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:42
Beetje racesimulatie met GAS en HAM.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
Kan me voorstellen dat Mercedes wil weten hoe airo/ koeling reageert als je redelijk dicht op een voorganger zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor het eerst dat ik het commentaar op sky bezorgt hoor zijn over Mercedes. Was tot nu toe alleen maar lof, maar geven nu toch toe dat het er echt niet goed uit ziet voor Mercedes.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:14

d0s

sssst

Geweldig om te zien dat volgen zo goed lukt.

Jammer wel dat de auto's zo lomp en zwaar ogen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:48
Meer Red Bull
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Red-Bull-Formel-1-Test-Bahrain-Tag-3-12-Maerz-2022-169Gallery-d22570c5-1880318.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Red-Bull-Formel-1-Test-Bahrain-Tag-3-12-Maerz-2022-169Gallery-1360b1c8-1880324.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Red-Bull-Formel-1-Test-Bahrain-Tag-3-12-Maerz-2022-169Gallery-785eb92b-1880323.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Red-Bull-Formel-1-Test-Bahrain-Tag-3-12-Maerz-2022-169Gallery-f2d00f06-1880322.jpg
bron:AMuS

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:50:
Voor het eerst dat ik het commentaar op sky bezorgt hoor zijn over Mercedes. Was tot nu toe alleen maar lof, maar geven nu toch toe dat het er echt niet goed uit ziet voor Mercedes.
Dat horen we ieder jaar weer, en dan staan ze er in het 1e weekend gewoon weer. Dus ik maak me nog geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:50:
Nou, dat zegt wel wat als ze daar wat bedenkingen hebben over Mercedes.

Je had ze aan het begin van deze testdagen moeten horen. "HAM is verbeten door het stelen van de wereldtitel en gaat VER vernietigen".

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
d0s schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:51:
Geweldig om te zien dat volgen zo goed lukt.

Jammer wel dat de auto's zo lomp en zwaar ogen.
Eén van de conclusies vorig jaar was volgens mij ook dat de auto's volgens coureurs 'heerlijk om te rijden' ofwel te goed waren.

Samen met dat het bijna onmogelijk was om in te halen door de verstoorde aero, waren kwalificaties het belangrijkste en races misschien wel iets te makkelijk (rij gewoon je rondjes, spaar je banden, hou hem op de baan en je pakt gewoon je punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Jesus die Alpine van Alonso. Boing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14

Pierre

Van nature lui!

Hopelijk komt Kyalami terug in plaats van Rusland, dat zou wel mooi zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:50

Spotmatic

Ken sent me

d0s schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:16:
Ik dacht dat Zhou reed?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Zhou rijdt bij Alfa Romeo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:39
Ben SkySports aan het kijken en daar staat een verslaggever in bocht 8 die ook aangeeft, dat bv Latifi de bocht mooi aansnijdt en dat Mercedes erg veel moeite heeft om met onderstuur de bocht te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

noo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:19:
[...]

Zhou rijdt bij Alfa Romeo :)
Ach ja, ik volg nu alleen dit topic dus niet de beelden. Hij is wel lid van het Alpine programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
d0s schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:16:
Die moeten echt nog een oplossing daarvoor vinden voordat we volgende week de Q ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ach ja, ik volg nu alleen dit topic dus niet de beelden. Hij is wel lid van het Alpine programma.
"is" => "was". Zhou is niet meer bij Alpine, ook niet in hun junior programma of wat dan ook. Oscar Piastri zit nu bij Alpine in het juniorprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansvk schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Die moeten echt nog een oplossing daarvoor vinden voordat we volgende week de Q ingaan.
Volgens mij eerder voor de race? Immers staat de auto bij de start van de race lager door het extra gewicht van de benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:25:
[...]

"is" => "was". Zhou is niet meer bij Alpine, ook niet in hun junior programma of wat dan ook. Oscar Piastri zit nu bij Alpine in het juniorprogramma.
Een hoop verouderde info op Wikipedia dan. :)

Wikipedia: Guanyu Zhou

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Een hoop verouderde info op Wikipedia dan. :)

Wikipedia: Guanyu Zhou
"Formule 1 team van Renault". Dat bracht je niet aan het twijfelen of de info niet verouderd was? ;)

Edit:
In het tabelletje staat het wel weer goed. F1 carrière, teams: Alfa Romeo

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 12-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
RobertMe schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Volgens mij eerder voor de race? Immers staat de auto bij de start van de race lager door het extra gewicht van de benzine.
Tot aan de Q mag je dingen veranderen, daarna niet meer. Daar doelde ik op. Dus als het voor de race goed moet zijn, moet dat voor het begin van de Q geregeld zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 20:32
BlauweFles schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:36:
De analyse van het moment, volgens AMUS.
  • Mercedes is extremely fast in slow corners, but loses all in fast corners.
  • Red Bull understeers a lot in slow corners & it is too heavy.
  • Helmut Marko is hoping that the new aero package that arrived today will help out with the understeer: "That should take away the understeer. And we are trying to slim down the car step by step, to get rid of the weight."
  • Mercedes has problems with porpoising: "We are up and down with the ground clearance, but the car jumps like a billy goat."
  • Mercedes isn‘t able to do its normal test programme. This means that no statement can be made about the qualities of their car yet.
  • One observer gave an interesting verdict: "Maybe Ferrari is not the fastest car in the field. But it is the car that is easiest to drive atm. And that brings the lap time."
https://www.auto-motor-un...errari-red-bull-mercedes/

Persoonlijke verdict: heerlijk dit! Er is echt iets aan de hand. Die nieuwe regels zijn niet makkelijk. De concepten anders. En nu kijken wie dit onder controle krijgt.
Conclusie: Mercedes rijdt volgende week zondag alles op een hoop. Ze hebben zogenaamd zelf problemen en Ferrari is weer het team waar we op moeten letten volgens datzelfde Mercedes. Sainz heeft al gezegd na zes jaar hetzelfde verhaal te horen hier niet meer in te geloven.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
De pushrod aan de achterkant bij Red Bull. Naast Red Bull rijden ook McLaren en Alfa Romeo met pushrod achter.
Afbeeldingslocatie: https://www.tickaroo.com/api/mediaproxy/v1/external-image/ThumbnailatorCropResizeCenterFillFilter/w1280dp-h720dp?url=imageservice%3A%2F%2Fmedia-mkGRwkMy2t8Y4FQLXuVA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Conclusie: Mercedes rijdt volgende week zondag alles op een hoop. Ze hebben zogenaamd zelf problemen en Ferrari is weer het team waar we op moeten letten volgens datzelfde Mercedes. Sainz heeft al gezegd na zes jaar hetzelfde verhaal te horen hier niet meer in te geloven.
Yep.
Roses are red
Violets are blue
Ferrari the fastest
Mercedes 1-2

- anonymous (2018)
(gejat van reddit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNpErNAWQAAWCM3?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

Waarom is er nu een rode vlag.?.(kan niet met geluid kijken)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zewatanejo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:51:
Waarom is er nu een rode vlag.?.(kan niet met geluid kijken)
Deel van de test

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hopelijk gaat de standing start nu eindelijk een keer lukken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

NoFearCreations schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:
Hopelijk gaat de standing start nu eindelijk een keer lukken.
Niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pierre schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:18:
Hopelijk komt Kyalami terug in plaats van Rusland, dat zou wel mooi zijn.
Zal wel weer Turkije worden gok ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien dat ze ook een aborted start wilde simuleren?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Ik mag hopen dat Perez niet echt z'n best deed, want als je de AT er niet uit kan rijden bij de start heb je een probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:56

BM

Moderator Spielerij
chevsticks schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:59:
Ik mag hopen dat Perez niet echt z'n best deed, want als je de AT er niet uit kan rijden bij de start heb je een probleem :D
Errr, zelfde motor, dus zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

chevsticks schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:59:
Hoe vaak starten ze op witte banden? ;)

Als ik het goed zag had Gasly gele banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Dat verklaart het wel ja, geen seconde aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Met de nieuwe regels waarschijnlijk vaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:48
Chocoball schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:40:
De pushrod aan de achterkant bij Red Bull. Naast Red Bull rijden ook McLaren en Alfa Romeo met pushrod achter.
[Afbeelding]
Is er al een duidelijk verschil te merken tussen deze 3 merken en de rest voor wat betreft het stuiteren? Of is daar geen correlatie tussen tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Philip Ross schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Is er al een duidelijk verschil te merken tussen deze 3 merken en de rest voor wat betreft het stuiteren? Of is daar geen correlatie tussen tot nu toe?
Pushrod achter is puur voor aerodynamische redenen en meer vrijheid bij de difussor.

Het stuiteren zou al bekend zijn omdat het ook bij de eerste generatie grondeffect wagens van de vorige eeuw speelde. Alle teams gingen niet mee in het voorstel van de FIA om de randen bij de vloer een opwaarts randje toe te staan omdat ze te ver in hun ontwikkelproces waren. McLaren lijkt het minste last te hebben omdat ze een lange, rechte schleuf in de vloer vlak voor het achterwiel hebben. Voor Haas en Alfa Romeo zorgt deze oplossing voor verbetering. Ook de vloer verstevigen lijkt te helpen maar niet iedereen is tevreden zoals Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stekkiekiller schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Met de nieuwe regels waarschijnlijk vaker ;)
Dat valt nog maar te zien. Diegene die buiten de top 10 starten hadden die optie andere jaren natuurlijk ook al en dat gebeurde ook niet heel vaak. Zelf starten op wit terwijl je buurman op rood start dan ben je op voorhand al kansloos bij de start.
En ja, uitzonderingen zijn er altijd, zoals de 70th anniversary GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
Philip Ross schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Nee; want porposing komt bij alle teams voor. Voornamelijk ligt het aan de hoogte waar mee ze rijden. Ferrari reed een halve test met een iets hogere auto en geen enkele vorm van bruinvissen :+ maar toen ze een soort kwalificatie simulatie deden en het wat lager stond (of de vering iets zachter), wat het een stuiterbal. McLaren hetzelfde. De nieuwe regels mbt de vering zijn hier ook debet aan; met alle hydraulische kunstjes was dit geen issue.

Lijkt me ook het grootste probleem van meerdere teams en de reden waarom sommigen sneller gaan zijn.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
je bent de NSFW vergeten...
wat een sexy wagen is t ook

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 14:03
Sky denkt dat het bij Red Bull wel goed zit: ‘ I spoke to Max yesterday at the end of the day and he had that cheeky smile that he sometimes has when things are going well and he doesn’t wanna say it.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet zeggen dat ik deze wagens toch wel heel erg mooi vind. Mooier dan vorig jaar.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

Mad-Matt schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:43:
Ik moet zeggen dat ik deze wagens toch wel heel erg mooi vind. Mooier dan vorig jaar.
Mooiste set auto’s in jaren. Als die miljarden kleine winglets vond ik afschuwelijk. En dan het je nog tijdje de penis-auto’s en stepnose.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Interview op F1tv.

Die arme Fittipaldi, die denkt echt dat Haas er goed bij zit dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Laatst online: 27-05 16:20
zilver7 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:38:
Sky denkt dat het bij Red Bull wel goed zit: ‘ I spoke to Max yesterday at the end of the day and he had that cheeky smile that he sometimes has when things are going well and he doesn’t wanna say it.’
Dat is leuk, maar ondertussen rijden ze met de nieuwe updates nou niet bijster veel. Verstappen staat nu al bijna een uur stil. En gisteren waren het ook niet bijster veel rondes. Allemaal vergeleken met de concurrentie dan…

Toch jammer dat we niet meer inzicht hebben in wat voor een programma een team afwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:55
matz schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Dat is leuk, maar ondertussen rijden ze met de nieuwe updates nou niet bijster veel. Verstappen staat nu al bijna een uur stil. En gisteren waren het ook niet bijster veel rondes. Allemaal vergeleken met de concurrentie dan…

Toch jammer dat we niet meer inzicht hebben in wat voor een programma een team afwerkt.
Qua rondes is het toch gewoon keurig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtHOfIEES663EC1ID88C5beY6qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hObY7qjTZkBdvWkTT3oXt75f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:25
Jasphur schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:23:
Onwijs lelijk die kieuwen maar het zal misschien straks op alle wagens zitten?

[Afbeelding]
Alle teams hebben het al, de een meer dan de ander. Williams speelt bijvoorbeeld al veel met meer of minder gaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
@Chocoball Het help natuurlijk ook niet nu de Mercedes het lelijkste eendje is van het stel.

De Ferrari is een clear winner. Vind de nieuwe sidepods van de RB ook wel iets toevoegen, maar de Aston Martin blijft #2 en Alfa is ook niet slecht.

De Mercedes doet mij denken aan zo'n super model met een eetstoornis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ypuh schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:52:
@Chocoball Het help natuurlijk ook niet nu de Mercedes het lelijkste eendje is van het stel.

De Ferrari is een clear winner. Vind de nieuwe sidepods van de RB ook wel iets toevoegen, maar de Aston Martin blijft #2 en Alfa is ook niet slecht.

De Mercedes doet mij denken aan zo'n super model met een eetstoornis.
Goede vergelijking en een rare neusjob waardoor je gekke neusgaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Bij RBR zijn ze weer een hele tijd aan het sleutelen geweest. Nog meer nieuwe onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 20:32
Gisteren werd al gezegd dat er enkel vanmiddag met de nieuwe updates gereden zou gaan worden om de rest niet al te veel te laten zien.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Nou, vanochtend hebben ze dat in ieder geval al gedaan. Dat bericht klopte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@YpuhEr zit geen opzet in, ik was bezig alle bovenaf afbeeldingen van alle wagens te plaatsen maar kwam niet verder dan 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Laatst online: 27-05 16:20
Aardappelbakker schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Qua rondes is het toch gewoon keurig?

[Afbeelding]
Vandaar dat ik ook gister en vandaag aangaf. De eerste dag waren het veel ronden.
Vandaag 40? De rest van de top zit al op meer dan een race afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
Zag er bij VER zo van buiten af stabiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

hansvk schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:03:
Op witte bandjes ook nog. Dus dat rondje was sowieso super netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:38
Viel me ook op. De run op wit was 1.9s achter Perez op rood

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

caspervc schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:23:
Viel me ook op. De run op wit was 1.9s achter Perez op rood
Inmiddels op 1.4s, ook op wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 20:22
caspervc schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:23:
Viel me ook op. De run op wit was 1.9s 1.3s achter Perez op rood
>:)

Ziet er toch goed uit die update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 21:25

J8S

Het zag er even geleden ook allemaal heel ontspannen uit bij Red Bull op de pitwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:36
Russell zette ook aan, 2s langzamer na s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hansvk schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:03:
Hoe gaat de Mercedes vandaag? Zie RUS nog flink headbangen of niet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8s67Rr5IEmkdAkbD_vFlzY2HDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOE66PZYzf1hUCXVPMDvklg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JB schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Ze hebben het sandbaggen naar een compleet nieuw level gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:24
[...]

Ja die stuitert nog flink in vergelijking met onder andere Red Bull.

Net ging Russell ook gelijk vol van t gas na z’n snelle rondje zodra hij de streep over was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Ik wagen stuurt wat beter in nu heb ik het idee. Maar het stuiteren blijft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waarom zien we niet meer super snelle rondes? Komt er niet meer aan het licht als een auto op de limiet rijdt of kunnen ze dusdanig veel op de sensoren zien dat ze dat kunnen inschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Die AM heeft nog wat problemen zeg.. glibbert alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Ze hebben het sandbaggen naar een compleet nieuw level gebracht.
Irritant :P hoop dat dominantie weg is :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mad-Matt schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:43:
Waarom zien we niet meer super snelle rondes? Komt er niet meer aan het licht als een auto op de limiet rijdt of kunnen ze dusdanig veel op de sensoren zien dat ze dat kunnen inschatten?
Verstappen reed vorig jaar de snelste ronde in het laatste uur van dag 3. Ik zeg niet dat dit nu ook het geval gaat zijn, enkel ter info.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RUS is langzamer op rood dan VER op wit, maar het is niet te vergelijken als je niet weet hoe het staat met fuel load en motorsettings.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:47:
RUS is langzamer op rood dan VER op wit, maar het is niet te vergelijken als je niet weet hoe het staat met fuel load en motorsettings.
Die Mercedes rijdt met genoeg zandzakken om heel Oekraïne mee te beschermen.

Ik zou positief verrast zijn als die auto volgende week niet ver vooraan staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

De Red Bull oogt erg stabiel... hopen dat het een goed voorteken is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Player1S schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Die Mercedes rijdt met genoeg zandzakken om heel Oekraïne mee te beschermen.

Ik zou positief verrast zijn als die auto volgende week niet ver vooraan staat
Of is dat vanwege het hobbelen? Zie met name inhouden rechte stukken. Of waar zie jij al dat zand?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Sandbaggin lijkt mij nooit goed om te testen. je kunt de motor op 80% vermogen zetten, 20kilo extra meenemen, niet de juiste aero meenemen.. maar data is allemaal niet schaalbaar op snelheid en voor componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sniffels schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:54:
Sandbaggin lijkt mij nooit goed om te testen. je kunt de motor op 80% vermogen zetten, 20kilo extra meenemen, niet de juiste aero meenemen.. maar data is allemaal niet schaalbaar op snelheid en voor componenten
Daar was ik naar opzoek, waarom niet meer teams op het randje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30
Ik zie net de "pitstop" van Verstappen, zijn die voorbanden nou smaller geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nzxtquad schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:56:
Ik zie net de "pitstop" van Verstappen, zijn die voorbanden nou smaller geworden?
Zouden gewoon dezelfde breedte moeten zijn.

Automotiveworld.com website:
the brand new P Zero F1® tyre has the same tread width as before (305 millimetres at the front and 405 millimetres at the rear) but a slightly bigger overall diameter, which grows from 660 millimetres to 720 millimetres

[ Voor 36% gewijzigd door Mad-Matt op 12-03-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30
Mad-Matt schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Zouden gewoon dezelfde breedte moeten zijn.
Ah oké! Misschien vertekend beeld door de extra diameter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNp0cO4X0AM9KjD?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:25
Eerlijk, ik begin het steeds meer een mooie auto te vinden. Kan wel wennen aan de kleine sidepods.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
NeverSettle schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Eerlijk, ik begin het steeds meer een mooie auto te vinden. Kan wel wennen aan de kleine sidepods.
Van de zijkant gezien is het maar een lelijk ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sniffels schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:54:
Je kan natuurlijk best de auto op volle kracht hebben maar telkens op een ander deel van de baan volluit rijden. Dus eerst 5 rondes waarbij je bocht 1 en 2 volluit gaat en de rest iets rustiger, dan eens 5 rondes met bochten 5 en 6 volluit, dan eens 5 rondes met bochtencombinatie 12-15 volluit. En zo heb je uiteindelijk alle bochten afgewerkt op volle snelheid zonder de data op een makkelijker manier weg te geven.

Zou fijn zijn als FIA per team de beste micro sector tijden aan elkaar knoopt, dat geeft dan al een stuk beter beeld. Overigens zullen de teams dat dus wel doen, data van verschillende rondes aan elkaar knopen en dan weten ze best goed de verhoudingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
hansvk schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Van de zijkant gezien is het maar een lelijk ding.
Vanuit een bepaalde hoek, beetje schuin van voren ziet het er inderdaad niet zo fraai uit, als een gesmolten pudding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Homeland schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Je kan natuurlijk best de auto op volle kracht hebben maar telkens op een ander deel van de baan volluit rijden. Dus eerst 5 rondes waarbij je bocht 1 en 2 volluit gaat en de rest iets rustiger, dan eens 5 rondes met bochten 5 en 6 volluit, dan eens 5 rondes met bochtencombinatie 12-15 volluit. En zo heb je uiteindelijk alle bochten afgewerkt op volle snelheid zonder de data op een makkelijker manier weg te geven.

Zou fijn zijn als FIA per team de beste micro sector tijden aan elkaar knoopt, dat geeft dan al een stuk beter beeld. Overigens zullen de teams dat dus wel doen, data van verschillende rondes aan elkaar knopen en dan weten ze best goed de verhoudingen.
Veel moeite terwijl het niks oplevert. Elk team heeft meerdere mensen in dienst om de data van andere teams te interpreteren. Dus dat klinkt interessant maar je schiet er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Homeland schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Vanuit een bepaalde hoek, beetje schuin van voren ziet het er inderdaad niet zo fraai uit, als een gesmolten pudding.
Lijkt net alsof de rest van de auto via vacuümverpakking op de bodem zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Spotmatic schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Veel moeite terwijl het niks oplevert. Elk team heeft meerdere mensen in dienst om de data van andere teams te interpreteren. Dus dat klinkt interessant maar je schiet er niks mee op.
En toch doen teams dat al decennia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 14:21
De Mercedes reed zojuist tot maximaal 12.000 toeren (tov van de maximale 15.000 toeren). Zij hebben dus zeker niet op topvermogen gedraaid. Ik ga nu andere open deuren intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:14
De mercedes is niet lelijker maar heeft meer de looks van een stealth fighter. daar moet ik aan wennen zeker omdat veel andere teams met grotere sidepods dan vroeger rijden. Ik vind die brede look wel mooi. De Ferrari vind ik echt een van de mooiere, completere auto's om te zien. Hoe ze ontwikkelen en doorrijden geen idee. Ik hoop dat er meer teams in de top meedraaien dit jaar. Maakt het leuker voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14

Pierre

Van nature lui!

Wie is die dame bij F1TV?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@Pierre Rachel Brooks (Sky) en Naomi Schiff (coureur).

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 12-03-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
Op welke C banden heeft Max en Charles zijn snelste tijd gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NeverSettle schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Ben vooral blij dat de wagen weer zilver is. Vond het zwart ook mooi en zeker de gedachte er achter. Maar in hoofd is en blijft Mercedes gewoon zilver :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
d-vine schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:38:
Op welke C banden heeft Max en Charles zijn snelste tijd gereden?
Max C3 (medium) en Charles C4 (soft).

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 12-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:55
Jasphur schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Ben vooral blij dat de wagen weer zilver is. Vond het zwart ook mooi en zeker de gedachte er achter. Maar in hoofd is en blijft Mercedes gewoon zilver :)
Vooral fijn dat je ze op TV niet meer snel gaat verwarren met de AM.

Ik haalde ze geregeld door elkaar omdat ze er in de volle snelheid bijna t zelfde uitzagen.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nee, ook dit seizoen hoeft het gezeur over Hamilton niet.