Welke Beltrafo voor Eufy deurbel?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
mischy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:40:
Update: ik heb de EZVIZ CS-CMT-A0-Transformer (BT16-8) nu een aantal dagen gekoppeld aan mijn Eufy E340 deurbel, en deze ingesteld op pre-roll en kreeg de melding dat deze correct 24V en 30VA krijgt. De accu 🔋 oplaadstatus laat 100% zien bij me. Ik heb ook een aparte chime erbij genomen en bij mij boven proberen aan te sluiten, maar die krijg ik niet gekoppeld; frustrerende en belachelijke ervaring eerlijk gezegd. Ik heb ook de chime vlak bij de Homebase in het stopcontact gestoken en het daar nog eens geprobeerd, en was zelfs met de bel's wifi verbonden, maar de Eufy wizard kreeg het niet voor elkaar om de chime toe te voegen?! Ik ga nog wel wat proberen en online zoeken naar oplossingen, maar intuïtief is het niet.
Ook vind ik het erg jammer en niet van deze tijd dat ik niet een custom beltoon kan toevoegen aan de Homebase, want die standaard toontjes vind ik allemaal ruk. Ik had gelezen dat het wel mogelijk zou moeten zijn, maar dat was misschien voor de Homebase 2 of zo.
Ik heb vorige week bij mijn ouders de chime geïnstalleerd. Moeder is best handig met dit soort dingen maar kreeg de chime dus niet gekoppeld.
Ik ben dus zelf eens aan de slag gegaan en met een iPhone 15, iPhone 12mini en een iPad Air geprobeerd, overal dezelfde meldingen dat de chime niet kon verbinden. Kon met de wifi dat de chime uitstraalt prima verbinden maar in de app kom je vervolgens niet meer verder.
Begon zelf te denken dat dit ding gewoon stuk was en maar omgeruild moest worden.
Toen nog een keer mijn met eigen telefoon geprobeerd (ook iPhone) en koppelen lukte in 1 keer. Helaas wel gekoppeld met mijn Eufy account, maar toen ik met mijn telefoon ingelogd was op het account van mijn ouders kon ik hem ook gelijk koppelen.
Werkelijk geen idee waarom het met de eerste 3 devices niet lukte. Voor mijn gevoel alle instellingen gecheckt.

Lang verhaal dus, maar uiteindelijk met mijn eigen telefoon wel kunnen verbinden. Misschien dat het jou dus met een andere telefoon wel lukt.

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:27
Hoi even een invalletje ik heb heel het topic doorgelezen en heb nu zoveel verschillende transformators voorbij zien komen.
Onze dual doorbel t8213 heeft altijd aan een emat transformator gehangen.
Sinds kort is die continu offline en lijkt het wel of de transformator hem niet meer bijgeladen krijgt. Ik zelf denk dat het echt aan de transformator ligt nu kwam ik deze tegen deze is 24v 30va is deze voldoende en ook geschikt voor onze bel ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--HTZNEZWxq9JvgRa3orD4Jilho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJmUr9s7F6UKqky3ndAxg5cx.jpg?f=fotoalbum_large
Dit staat er bij ons op de achterkant van de deurbel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPiIyVR3SKjeHBPs5ZZKYAViUj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKfqPbKBWpOX7R5ek6kC7MAT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door camel1987 op 19-04-2026 09:59 ]

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:17

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Heb je er wel een gong tussen? Zoniet dien je de externe gong in de app uit te zetten. Zonder gong ertussen kan de trafo stuk gaan.

Theo

• camel1987
xah5kiDe schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:21:
Heb je er wel een gong tussen? Zoniet dien je de externe gong in de app uit te zetten. Zonder gong ertussen kan de trafo stuk gaan.
Geen gong enkel de deurbel de homebase dient als gong bij ons.
Maar zou de abb trafo die ik laat zien dan geschikt zijn ?

[ Voor 8% gewijzigd door camel1987 op 19-04-2026 10:28 ]

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:17

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je beantwoordt niet mijn tweede vraag, heb je de gong in de app uitgezet? Zoniet dan kan je nieuwe trafo ook weer stuk gaan.Met een multimeter kun je je huidige trafo doormeten om te zien of die is stukgegaan.Je huidige trafo zou namelijk prima geschikt moeten zijn. Door veelvuldig kortsluiten (dat is wat er gebeurt om een externe gong over te laten gaan) kan zowel de trafo als de Eufy deurbel stukgaan.

Theo

• camel1987
xah5kiDe schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:17:
Je beantwoordt niet mijn tweede vraag, heb je de gong in de app uitgezet? Zoniet dan kan je nieuwe trafo ook weer stuk gaan.Met een multimeter kun je je huidige trafo doormeten om te zien of die is stukgegaan.Je huidige trafo zou namelijk prima geschikt moeten zijn. Door veelvuldig kortsluiten (dat is wat er gebeurt om een externe gong over te laten gaan) kan zowel de trafo als de Eufy deurbel stukgaan.
Ik zie niks staan ik kan uit 4 opties kiezen maar krijg niet echt de bevestiging als ik iets kies mijn homebase word als gong gebruikt voor de deurbel.

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 13:24
Wanneer je met een multimeter hebt vastgesteld dat er voldoende spanning op de draden van de trafo staat maar de deurbel laad niet, dan is mogelijk de interne laadchip of de gelijkrichter in de Eufy defect. Dit is een bekend hardwareprobleem bij dit type deurbellen.

Algemeen advies voor wat Betreft Eufy producten, breng het binnen 2 jaar defect terug naar de winkel. Dan weet je zeker dat je langer dan 2 jaar van je producten kunt genieten. (Garantie omruil of geld terug) Buiten deze periode geeft Eufy geen reparatie garantie meer en de producten. Winkels als Mediamarkt verschuilen zicht hier achter en bieden ook géén reparatie mogelijkheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Gearjunkie op 21-04-2026 16:01 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Pagina: 1 2 3 Laatste