Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Dacht ik ook jamarkje1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:45:
[...]
Gelijk maar isoleren nu je er goed bij komt.
Die kan mooi van buiten geïsoleerd worden, veel beter dan een voorzetwandje
Je meld zelf nog dat je er langs kan. Dan is er toch geen probleem en geen noodzaak om daar direct 112 voor te bellen? Bij 0900-8844 of de gemeente zullen ze ook nog wel een prioritering aanbrengen om eerst de hoofdwegen te doen en niet de boom op het fietspad in de woonwijk. Maar het is nog steeds geen direct levensbedreigende situatie.rik86 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:31:
[...]
Maar, een snelwegafrit is wel vrij essentieel voor de hulpdiensten. Een niet-doorgaande weg is een ander verhaal, maar op hoofdwegen is het, juist voor de hulpdiensten, van belang dat ze 't weten en kunnen bepalen of 't snel opgelost moet worden
Kunnen ze ineens wat isolatie in die Sovjetblokken zetten
Hier in Z-Limbo begint het nu steeds harder te waaien. Maar echt grote schade verwacht ik nog niet.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Woningbouw valt door de mand, er is gelogen over spouwmuurisolatie!
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Zo was een paar jaar geleden de gevel van de school van mijn kinderen naar beneden gekomen. Recente bouw maar er ontbraken wat ankertjes
Raymond van Barneveld op bezoek geweest?
Op de plaatjes die brandweer hier deelt staat 0900-0904 genoemd. Wat uiteraard fors geld kost om te bellen. En dan neemt er niemand op.rik86 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:24:
[...]
maar een omgevallen boom op een belangrijke weg staat hier dan niet bij... Lijkt me op zich in zo'n geval wel 112-waardig, juist vanwege bereikbaarheid voor hulpdiensten
Het is echt treurig gesteld in NL, tig telefoonnummers die soms wel en soms geen geld kosten. Maar opnemen doen ze geen van allen.
https://www.flightradar24.com/THY1LU/2adc12d6
Krijg gewoon een NL alert over de woei.. waait het dan? pic.twitter.com/Tye1qbQ6rR
— Richard (@RichardMaasdijk) 18 februari 2022
Gratis af te halen, ZGAN!
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Viper® schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Klopt, maar wel handig om te weten of zonnepanelen onder de dekking vallen.
Ik vind het anders ook treurig gesteld met de Nederlanders die gewoon de weg op gaan en verwachten dat ze altijd iemand kunnen bellen om te helpen...Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:50:
[...]
Op de plaatjes die brandweer hier deelt staat 0900-0904 genoemd. Wat uiteraard fors geld kost om te bellen. En dan neemt er niemand op.
Het is echt treurig gesteld in NL, tig telefoonnummers die soms wel en soms geen geld kosten. Maar opnemen doen ze geen van allen.
Verwijderd
Ik wou net typen dat het me niet zou verbazen als je straks een BMW voorbij ziet rijden die alles eventjes in mee neemt.
Oef! Ik ga mijn panelen ook maar even checken....

En mijn buurman heeft op de boerderij verderop ook iets van 3000 panelen liggen ofzo.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Make Tweakers Great Again
Zoek op Google eens naar de term “werk” voor je zulke nonsens uitkraamt.jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:55:
[...]
Ik vind het anders ook treurig gesteld met de Nederlanders die gewoon de weg op gaan en verwachten dat ze altijd iemand kunnen bellen om te helpen...
[ Voor 25% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2022 17:59 ]
Die panelen kunnen mij verrotten, het is erger als je ze op je hoofd krijgt.
Zoals deze man.
Man krijgt weggewaaide zonnepanelen op hoofd in Gent: acuut levensgevaar (2)
En dan? Als ze wegwaaien waaien ze weg, daar doe je niets meer aan.AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:55:
[...]
Oef! Ik ga mijn panelen ook maar even checken....
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Snelweg is volgens mij altijd 112. Toen ik laatst het 0900-nummer belde voor een object op de snelweg werd ik met de meldkamer doorverbonden.Sleepkever schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:46:
[...]
Je meld zelf nog dat je er langs kan. Dan is er toch geen probleem en geen noodzaak om daar direct 112 voor te bellen? Bij 0900-8844 of de gemeente zullen ze ook nog wel een prioritering aanbrengen om eerst de hoofdwegen te doen en niet de boom op het fietspad in de woonwijk. Maar het is nog steeds geen direct levensbedreigende situatie.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Weer eentje voor de statistiek "energietechniek die meer gevaar oplevert dan kernenergie".Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:57:
[...]
Die panelen kunnen mij verrotten, het is erger als je ze op je hoofd krijgt.
Zoals deze man.
Man krijgt weggewaaide zonnepanelen op hoofd in Gent: acuut levensgevaar (2)
Make Tweakers Great Again
Ik denk dat de verzekeraars die zonnepanelen ook onbetaalbaar gaan maken, niet normaal hoe die dingen van de daken vliegen.Hemingr schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:59:
[...]
Weer eentje voor de statistiek "energietechniek die meer gevaar oplevert dan kernenergie".
Zie https://twitter.com/searc...en&src=typed_query&f=live
Dat was ik. En ging niet over een fietspad.Sleepkever schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:46:
[...]
Je meld zelf nog dat je er langs kan. Dan is er toch geen probleem en geen noodzaak om daar direct 112 voor te bellen? Bij 0900-8844 of de gemeente zullen ze ook nog wel een prioritering aanbrengen om eerst de hoofdwegen te doen en niet de boom op het fietspad in de woonwijk. Maar het is nog steeds geen direct levensbedreigende situatie.
Ja, ik kon er met mijn personenauto langs en onderdoor. Het was een kwestie van tijd voor er 3 bomen volledig naar beneden kwamen, ik denk niet dat je die op of net voor je rijdende auto wil krijgen. Levensgevaarlijk.
Op een afrit liggen de snelheden wel aanzienlijk lager. Wel goed om te horen dat de mensen op het 0900 nummer dus met je mee denken en opschalen waar nodig. Weer een argument om te zeggen, weer een argument om gewoon het advies wat je letterlijk overal leest op te volgen: met een storm alleen in levensbedreigende situaties 112 bellen.fsfikke schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:59:
[...]
Snelweg is volgens mij altijd 112. Toen ik laatst het 0900-nummer belde voor een object op de snelweg werd ik met de meldkamer doorverbonden.
Wel een kans om de handel gelijk te isoleren, dat dan weer wel.
Okay dat is wat anders, mijn excuses dan. Ik dacht gelezen te hebben dat ze alle 4 al omgevallen waren, dat is wel heel wat anders dan op het punt staan van omvallen.Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Dat was ik. En ging niet over een fietspad.
Ja, ik kon er met mijn personenauto langs en onderdoor. Het was een kwestie van tijd voor er 3 bomen volledig naar beneden kwamen, ik denk niet dat je die op of net voor je rijdende auto wil krijgen. Levensgevaarlijk.
Dat dacht ik ook, afrit hoort bij de snelweg. 112 na 4x geen gehoor opgegeven, toen bij de lokale brandweer het nummer opgezocht en ook die geen gehoor. Dan houdt het ook wel een keertje op als brave burger.fsfikke schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:59:
[...]
Snelweg is volgens mij altijd 112. Toen ik laatst het 0900-nummer belde voor een object op de snelweg werd ik met de meldkamer doorverbonden.
Zojuist deelt de brandweer hier het directe nummer van de kazerne, maar daar heb ik 2 uur later niets meer aan. Die bomen zijn of al op de afrit beland of iemand anders heeft ze wel kunnen bereiken en ze zijn weggehaald.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Een blok beton midden op de snelweg is per definitie levensbedreigend.fsfikke schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:59:
[...]Snelweg is volgens mij altijd 112. Toen ik laatst het 0900-nummer belde voor een object op de snelweg werd ik met de meldkamer doorverbonden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nee, waren er 3 of 4. Al berg takken op de vluchtstrook en deels op de rijstrook. Ik moest over het randje van het asfalt erlangs. De resten van de bomen stonden in een hoek van 45 graden te wiebelen. Ik was er gelukkig langs/onderdoor voor ik besefte hoe gevaarlijk het was, anders was ik ervoor gestopt.Sleepkever schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:03:
[...]
Okay dat is wat anders, mijn excuses dan. Ik dacht gelezen te hebben dat ze alle 4 al omgevallen waren, dat is wel heel wat anders dan op het punt staan van omvallen.
Maar gaat mijn in China bestelde Ming servies.
Ik wil alleen aangeven dat het erg logisch is dat je geen hulpdiensten kan bereiken als in 2/3e van het land een code rood is. Anders moet je voor iedereen die toch op straat is, ook een call center medewerker paraat hebben. In plaats van dat je scheld op 'Nederland' zou je gewoon moeten accepteren dat er soms situaties zijn waar je ff mee moet dealenDrardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:57:
[...]
Zoek op Google eens naar de term “werk” voor je zulke nonsens uitkraamt.
PS je eerste reactie was ten eerste niet erg netjes en ten tweede onjuist en ten derde mijn werkgever heeft vanochtend netjes iedereen geïnformeerd/gewaarschuwd op tijd naar huis te gaan om geen last te krijgen van de storm, misschien moet je je werkgever wat meer verwijten dan 'hoe het in NL gesteld is'.
[ Voor 22% gewijzigd door jurjen_g op 18-02-2022 18:08 ]
Verwijderd
Maar daar heb je je nieuwe mozaïek puzzel.AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:04:
[...]
Je moet bij het inpakken er altijd mee rekening houden dat er met je pakketje wordt gesmeten. Hoewel dit op dit filmpje ook wel weer wat overdreven is.AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:04:
[...]
Wordt nu donker maar het stormt nog flink. Hopelijk gebeuren er niet meer ongelukken doordat je gevallen takken en zo niet/te laat ziet of zo.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
True!Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:57:
[...]
En dan? Als ze wegwaaien waaien ze weg, daar doe je niets meer aan.
Onbegrijpelijk dat je dat logisch vind en vind dat je er maar lak aan moet hebben.jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:05:
[...]
Ik wil alleen aangeven dat het erg logisch is dat je geen hulpdiensten kan bereiken als in 2/3e van het land een code rood is. Anders moet je voor iedereen die toch op straat is, ook een call center medewerker paraat hebben. In plaats van dat je scheld op 'Nederland' zou je gewoon moeten accepteren dat er soms situaties zijn waar je ff mee moet dealen
Dat jij blijkbaar fijn warm thuis kan blijven is prettig, ik heb die luxe niet. Daarbij heb ik nergens gescholden maar alleen gezegd dat ik het slecht geregeld vind. Zeker omdat we al dagen weten wat ons te wachten stond.
Er is een reden dat deze weg was.PS je eerste reactie was ten eerste niet erg netjes en ten tweede onjuist en ten derde mijn werkgever heeft vanochtend netjes iedereen geïnformeerd/gewaarschuwd op tijd naar huis te gaan om geen last te krijgen van de storm
Maar bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan mijn werkgever. De patiënten op de IC kunnen zich best wel een paar uurtjes redden de volgende keer denk ik, de meeste zijn toch in slaap.
[ Voor 22% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2022 18:10 ]

Wel spannend, auto maar van de oprit afgehaald.
Regio Nijmegen/Arnhem.
[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 18-02-2022 18:08 ]
1954-2022
Morgen wordt nog leuk. Camping met 100 caravans + bos + storm = samengeknepen billen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Kan ook gewoon opgestegen zijn?Badtothebone schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:07:
Deze gaat naar Frankrijk ergens denk ik ipv Londen
[Afbeelding]
Balen!
Succes met opruimen

Het kost pas geld als er opgenomen wordt toch? Niet om het niet opnemen goed te praten, maar als het dan om nutteloze kosten gaat, is het beter om niet op te nemen, dan een bandje eraan krijgen met de melding dat er niet opgenomen kan worden.Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:50:
[...]
Op de plaatjes die brandweer hier deelt staat 0900-0904 genoemd. Wat uiteraard fors geld kost om te bellen. En dan neemt er niemand op.
Je had die lijntjes boven de Noordzee (zeg maar vanaf NL) gemist?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik denk dat we best kritisch mogen zijn op mensen die onnodig 112 bellen op dit moment.jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:05:
[...]
Ik wil alleen aangeven dat het erg logisch is dat je geen hulpdiensten kan bereiken als in 2/3e van het land een code rood is. Anders moet je voor iedereen die toch op straat is, ook een call center medewerker paraat hebben. In plaats van dat je scheld op 'Nederland' zou je gewoon moeten accepteren dat er soms situaties zijn waar je ff mee moet dealen
PS je eerste reactie was ten eerste niet erg netjes en ten tweede onjuist en ten derde mijn werkgever heeft vanochtend netjes iedereen geïnformeerd/gewaarschuwd op tijd naar huis te gaan om geen last te krijgen van de storm, misschien moet je je werkgever wat meer verwijten dan 'hoe het in NL gesteld is'.
Hypothetisch:
Als er hier een boom in de straat omwaait (geen slachtoffers) gok ik dat er 15 mensen continu naar 112 bellen, want stel je voor dat je morgen moet omrijden.
En als mijn pa vervolgens omvalt met een hartaanval, en ik kom er niet door....
I have no special talent. I am only passionately curious.
Schuurtje uit elkaar gehaald. Wilde hem rechtop zetten over de watertanks heen, en dan borgen, maar waaide te hard, ging alle kanten op. Hele ding ontzet, dus voor de veiligheid maar uit elkaar gehaald.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Verwijderd
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KnoGmLSpNxxRrzZ4gTTfWoiJ.webp?f=user_large)
Dan zijn er allemaal berichten van.
"Kijk uit!"
"Mensen overleden door omvallende bomen."
En zoveel meer.
En dan komt er in op. "Hmm, laat ik hier gewoon lekker onderdoor lopen."

I mean... weggewaaidralpje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:11:
[...]
Je had die lijntjes boven de Noordzee (zeg maar vanaf NL) gemist?
Er werd opgenomen, maar kreeg een paar bandjes en als laatste een bandje: het is te druk, probeer het laten nogmaals.LA-384 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:11:
[...]
Het kost pas geld als er opgenomen wordt toch? Niet om het niet opnemen goed te praten, maar als het dan om nutteloze kosten gaat, is het beter om niet op te nemen, dan een bandje eraan krijgen met de melding dat er niet opgenomen kan worden.
Ik dacht dat ze officieel pas de teller mochten aanzetten als je een persoon aan de lijn hebt, maar of dat ooit echt ingevoerd is weet ik niet.
Wtf wil je dan? Dat er een compleet netwerk opgetuigd wordt voor die paar keer per decennium dat dit aan de hand is. Wie moet dat betalen dan?Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:08:
[...]
Onbegrijpelijk dat je dat logisch vind en vind dat je er maar lak aan moet hebben.
Dat jij blijkbaar fijn warm thuis kan blijven is prettig, ik heb die luxe niet. Daarbij heb ik nergens gescholden maar alleen gezegd dat ik het slecht geregeld vind. Zeker omdat we al dagen weten wat ons te wachten stond.
[...]
Er is een reden dat deze weg was.
Maar bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan mijn werkgever. De patiënten op de IC kunnen zich best wel een paar uurtjes redden denk ik, de meeste zijn toch in slaap.
Dit klinkt hetzelfde als mensen die klagen dat de trein niet rijdt als het sneeuwt terwijl ze in Zwitserland wel rijden.
We hebben het in NL uitzonderlijk goed voor elkaar, dit is gewoon overmacht. En jij zoekt ook geen oplossing hé? Gisteren was prima en morgen ook, waarom ben je gisteren niet al naar het ziekenhuis gegaan? Bedden zat. Of voor mijn part vanochtend.
Nou ja, deze boom gaat niet meer omvallen. Dat is prima veilig.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:12:
Kom ik net deze afbeelding tegen op Nu.nl.
[Afbeelding]
"Kijk uit!"
En zoveel meer.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Sjah, je zal maar om moeten lopen...Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:12:
[Afbeelding]
"Kijk uit!"
En zoveel meer.
true love!Tortelli schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:13:
Vriendin is onderweg terug vanaf dr werk, geen pretje op straat begrijp ik. Maar route voorgesteld met zo min mogelijk bomen.....

https://www.facebook.com/...rmalink/2518265768306190/
Verwijderd
Een goede rukwind en de boom kan makkelijk barsten/breken or draaien.ralpje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:14:
[...]
Nou ja, deze boom gaat niet meer omvallen. Dat is prima veilig.
En laat het nou net vandaag een klein beetje waaien.
Als een boom kan omwaaien, dan kan die ook nog wel eens gekke dingen doen als die zo ligt.
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Liever dan maar een paar minuten omlopen.

/edit op eigen terrein dus
[ Voor 11% gewijzigd door Wokschotel op 18-02-2022 18:18 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Ga je de brandweer vragen of je het hout mag hebben?Wokschotel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:18:
Hier zijn een paar bomen omgevallen waarvan ik al hoopte dat ze om zouden gaan. Komende jaren weer gratis de kachel stoken
Dit is typisch een fenomeen van de hoofdstad maar het schijnt ook voor te komen ver daarbuiten. Al zet je de omgeving af met bouwhekken. Als nog is er altijd wel een warme banaan die weigert om te lopen/rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:12:
[Afbeelding]
"Kijk uit!"
En zoveel meer.
Er zijn altijd oplossingen. Bijvoorbeeld een antwoordapparaat waarop je je boodschap kan inspreken, dat kan je veel sneller afhandelen. Of een meldpunt online. Of per SMS op WA.FreakNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:13:
[...]
Wtf wil je dan? Dat er een compleet netwerk opgetuigd wordt voor die paar keer per decennium dat dit aan de hand is. Wie moet dat betalen dan?
Dit klinkt hetzelfde als mensen die klagen dat de trein niet rijdt als het sneeuwt terwijl ze in Zwitserland wel rijden.
We hebben het in NL uitzonderlijk goed voor elkaar, dit is gewoon overmacht. En jij zoekt ook geen oplossing hé? Gisteren was prima en morgen ook, waarom ben je gisteren niet al naar het ziekenhuis gegaan? Bedden zat. Of voor mijn part vanochtend.
Als je vanuit diverse overheidsorganen communiceert dat je X moet bellen, dan moet je wel zorgen dat zoiets bemand is. Ik heb een gevaarlijke situatie te melden, geen omgewaaide bloempot.
Als het in zijn tuin ligt moet hij het zelfs liefst niet aan de brandweer vragenSir_Lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:18:
[...]
Ga je de brandweer vragen of je het hout mag hebben?
Systemen kunnen vast nog wel een stuk beter, misschien zorgen dat in plaats van bellen, bij stormen er een app / website is waar je realtime kan zien of er al een melding gedaan is. Maar zoals anderen ook aangegeven, iets wat 1 keer per 30 /20 / 10 jaar gebeurt, moet wel een afweging zijn tussen wat het kost en wat het oplevert. Hopelijk dat over 10 jaar de chatbots zo goed zijn dat ze telefoontjes eerst kunnen afvangen en alleen doorzetten als het om iets nieuws of iets levensbedreigend gaat.Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:08:
[...]
Onbegrijpelijk dat je dat logisch vind en vind dat je er maar lak aan moet hebben.
[...]
Er is een reden dat deze weg was.
Maar bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan mijn werkgever. De patiënten op de IC kunnen zich best wel een paar uurtjes redden de volgende keer denk ik, de meeste zijn toch in slaap.
Zonder context kan je hier echt niks van zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:12:
[Afbeelding]
"Kijk uit!"
En zoveel meer.
Ten eerste staat diegene er behoorlijk wat vóór., ik denk toch zeker wel 1,5m. Wie zegt dat het niet voor een foto is?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:12:
[Afbeelding]
"Kijk uit!"
En zoveel meer.
Ten tweede is er geen beeld dat diegene er daadwerkelijk onderdoor liep, dus hoeft diegene dat ook niet gedaan te hebben.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
En het bewijs.... Denk je echt dat je op anderhalve meter veilig bent?GAIAjohan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:21:
[...]
Ten eerste staat diegene er behoorlijk wat vóór., ik denk toch zeker wel 1,5m. Wie zegt dat het niet voor een foto is?
Ten tweede is er geen beeld dat diegene er daadwerkelijk onderdoor liep, dus hoeft diegene dat ook niet gedaan te hebben.
Tis geen corona....
Gelukkig in de wijk niet teveel geks gezien. Maar huis van ouders missen wel wat pannen in de polder.
Tortelli schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:13:
Vriendin is onderweg terug vanaf dr werk, geen pretje op straat begrijp ik. Maar route voorgesteld met zo min mogelijk bomen.....
:strip_exif()/f/image/WoI7wG9F1QKnc6LlQ5BYM825.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben wel vaker te maken met overbelasting of onbereikbaar zijn door storingen. Daar zou je best een noodsysteem voor kunnen inrichten wat je aanzet als er zoiets gebeurd. Dat kan je consequent communiceren en daarmee zorgen dat je meldingen makkelijk en snel kan verwerken.jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:20:
[...]
Systemen kunnen vast nog wel een stuk beter, misschien zorgen dat in plaats van bellen, bij stormen er een app / website is waar je realtime kan zien of er al een melding gedaan is. Maar zoals anderen ook aangegeven, iets wat 1 keer per 30 /20 / 10 jaar gebeurt, moet wel een afweging zijn tussen wat het kost en wat het oplevert. Hopelijk dat over 10 jaar de chatbots zo goed zijn dat ze telefoontjes eerst kunnen afvangen en alleen doorzetten als het om iets nieuws of iets levensbedreigend gaat.
Een simpele website achter DigiD waar je je telefoonnummer en korte omschrijving kunt achterlaten zou al iets kunnen zijn.
Zelfs Facebook heeft een dergelijk systeem achter de hand, in een noodsituatie kunnen ze dat activeren zodat je eenvoudig je vrienden en familie kan laten weten dat je veilig bent.
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2022 18:24 ]
Hebben we net alle ellende gehad met die wappies rondom Corona, krijgen we dit weer. Als die boom omvalt vertrouw ik wel op mijn immuunsysteemGAIAjohan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:21:
[...]
Ten eerste staat diegene er behoorlijk wat vóór., ik denk toch zeker wel 1,5m. Wie zegt dat het niet voor een foto is?

Pfoe, naar. Hoop dat ze niet heel erg gewond zijn.Amphiebietje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:23:
Hier in de stad zijn twee mensen in het gezicht geraakt door een afgewaaide gevelplaat. Die moesten per brancard worden afgevoerd, en als ik de foto's zie van de auto die ook door de plaat is geraakt (dak helemaal ingedeukt tot niveau dashboard) dan hoop ik dat ze het overleven...
Op Twitter is er een levendige discussie over hoe wappies de storm benaderen. Wel leuk om te lezenMiki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:24:
[...]
Hebben we net alle ellende gehad met die wappies rondom Corona, krijgen we dit weer. Als die boom omvalt vertrouw ik wel op mijn immuunsysteem
Tsja boeiend. Niet mijn leven. Als mensen denken dat dit cool is mogen ze dat van mij doen.Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:22:
[...]
En het bewijs.... Denk je echt dat je op anderhalve meter veilig bent?
Tis geen corona....
Je kunt de afstand overigens eigenlijk helemaal niet inschatten. Misschien is het wel 5m. Maar dat iemand eronder doorliep is net zo goed onbewezen.
https://www.nu.nl/storm-e...punt-bekijk-het-hier.htmlmugenmarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:25:
Wanneer word de storm iets minder? (gelderland)
Als het wat minder hard gaat waaien denk ik...mugenmarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:25:
Wanneer word de storm iets minder? (gelderland)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Link? Ben wel benieuwd.Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:26:
[...]
Op Twitter is er een levendige discussie over hoe wappies de storm benaderen. Wel leuk om te lezen
---
Heb best wel een beetje zin om er een loopje mee te nemen.
Immers, we kunnen toch de wind niet zien? Het zal toch maar een briesje zijn, waar maakt men zich immers druk om? En hier is nog geen een boom omgevallen, dus al die verhalen dat er bomen omgevallen zijn is allemaal fake news!
Niet serieus nemen aub
Belgische oplossing: Standaard rampnummer en website voor Brandweer.Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:19:
[...]
Er zijn altijd oplossingen. Bijvoorbeeld een antwoordapparaat waarop je je boodschap kan inspreken, dat kan je veel sneller afhandelen. Of een meldpunt online. Of per SMS op WA.
Als je vanuit diverse overheidsorganen communiceert dat je X moet bellen, dan moet je wel zorgen dat zoiets bemand is. Ik heb een gevaarlijke situatie te melden, geen omgewaaide bloempot.
https://www.1722.be/nl/index.html
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Heb al begrepen dat truckers massaal de weg op gaan om te laten zien dat wind onzin isSir_Lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Link? Ben wel benieuwd.
---
Immers, we kunnen toch de wind niet zien? Het zal toch maar een briesje zijn, waar maakt men zich immers druk om? En hier is nog geen een boom omgevallen, dus al die verhalen dat er bomen omgevallen zijn is allemaal fake news!
Niet serieus nemen aub
Zag een Twitter bericht van iemand die een klant in de supermarkt hoorde zeggen dat ze 'niet in stormen gelooft'. Wappies gonna wap.Sir_Lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Link? Ben wel benieuwd.
---
Niet serieus nemen aub
Wait what? Really?!mugenmarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:30:
[...]
Zag een Twitter bericht van iemand die een klant in de supermarkt hoorde zeggen dat ze 'niet in stormen gelooft'. Wappies gonna wap.
Dus? Als iemand zelf zijn leven zo in waag legt is hun eigen keuze.Miki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:24:
[...]
Hebben we net alle ellende gehad met die wappies rondom Corona, krijgen we dit weer. Als die boom omvalt vertrouw ik wel op mijn immuunsysteem
Overigens heb ik in bossen ook vaak genoeg onder bomen door moeten lopen. Die zijn ook niet altijd binnen een week weggehaald van de paden.
Mijn Twitter werkt niet mee
Ziet er goed uit, zou hier ook wel mogen komen!Coach4All schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:29:
[...]
Belgische oplossing: Standaard rampnummer en website voor Brandweer.
https://www.1722.be/nl/index.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Yikes, bewegende kerktorens in Den Haag. Dit is echt niet mals meer te noemen!
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ik denk omdat het nieuws (de media) het over stormen heeft? die mensen zijn echt gestoord hahaha
🌲⚡️ pic.twitter.com/xEhp0Upiok
— Tim Knopf (@lokfuehrer_tim) 18 februari 2022
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x