Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26
Tortelli schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:13:
Vriendin is onderweg terug vanaf dr werk, geen pretje op straat begrijp ik. Maar route voorgesteld met zo min mogelijk bomen.....
Ik zag hier een mailtje langskomen dat iedereen werd geadviseerd om het kantoor voor 14:00 te verlaten on veilig naar huis te kunnen reizen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Fiber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:32:
Die stormen worden toch door de overheid aangestuurd om ons binnen te houden... :z
Ik dacht Bill Gates.
De wind in Windows is toch erg duidelijk teken

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 18-02-2022 18:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Ik zag hier een mailtje langskomen dat iedereen werd geadviseerd om het kantoor voor 14:00 te verlaten on veilig naar huis te kunnen reizen.
Misschien werkte de vriendin bij Gorillaz? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Op Twitter is er een levendige discussie over hoe wappies de storm benaderen. Wel leuk om te lezen :)
Populaire term onder Tweakers, voelen de heren/dames zich verheven boven andere medemensen/ anders denkende?

Misschien is bij je zelf te rade gaan. Jouw waarheid is niet superieur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Ik dacht Bill Gates.
De wind in Windows is toch erg duidelijk teken
11 Beaufort. Windhoos. Windows 11.
Coincidence? I think not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
RobinNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:35:
Bomen en elektriciteit gaan niet goed samen. Beelden uit Duitsland Engeland.

[Twitter]
FTFY :)
Beelden zijn van de vorige storm gisteren: https://twitter.com/Netwo...tatus/1494337551519215620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Schutting omgewaaid nu. Ondanks zekeringen. Maar goed, er moest toch een nieuwe middenpaal in. In ieder geval (samen met de buurvrouw) de schermen zelf kunnen redden. Het gaat aardig tekeer nu (Omgeving Arnhem).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Bossie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:35:
[...]

De bouwmarkt hier in de buurt sloot ook al om vier uur de deuren ipv om negen uur.

Zal daar morgen wel druk worden bij het hout en zo... _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:39:
Schutting omgewaaid nu. Ondanks zekeringen. Maar goed, er moest toch een nieuwe middenpaal in. In ieder geval (samen met de buurvrouw) de schermen zelf kunnen redden. Het gaat aardig tekeer nu (Omgeving Arnhem).
Hier in Arnhem lijkt het inmiddels voorbij te zijn. Piek was rond kwart over 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Sir_Lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Ga je de brandweer vragen of je het hout mag hebben?
Eigen bos :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Scorpio861 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:38:
[...]

Populaire term onder Tweakers, voelen de heren/dames zich verheven boven andere medemensen/ anders denkende?

Als het gaat om het bestaan van een storm, dan is mijn waarheid echt wel superieur :P

Edit: Sowieso is het een rare gedachte dat ieder's waarheid gelijk zou zijn. Dat hele concept van 'alternative facts' is de doodsteek voor een normale discussie.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 18-02-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:31
Dacht hier in Utrecht net ook de piek te hebben gehad, maar nu is het weer erger aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
martijn.s schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:42:
Dacht hier in Utrecht net ook de piek te hebben gehad, maar nu is het weer erger aan het worden.
20km noordelijker intussen wel een stuk rustiger. Kan mezelf weer horen denken ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:42:
Morgen gewoon die 7km tegen de wind in naar het werk fietsen. De terugweg kon nog wel eens een thrill-ride worden met de wind schuin achter.
Oké, dat was eens maar nooit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Wel snel thuis? :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja want lui die denken dat een storm of bijbehorende weeralarm een manier van de overheid zijn om het volk te onderdrukken verdienen zeker meer respect 8)7

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAdZakQP9kwjIBDLMdQ-oMyCcXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs2PcdrxbnE21q7G4XdiIozt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:01:
Dit filmpje moet je even met geluid kijken. Eerst denk je wat een jankbal maar op het einde snap ik het wel.
https://twitter.com/paule...tatus/1494696971059220482
Dat is dus Ellemieke Vermolen in die auto :o
(Bron: RTL Boulevard, :X :+ )

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Yaksa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:39:
Vorig jaar bij ons omgewaaid, dit jaar bij de schoonmoeder. We wilde net naar buiten toen er een mega-woei voorbij kwam, en ja hoor alles naar de klote :+ Onze nieuwe schutting beweegt amper mee gelukkig, met beton verankert, dat moet wel goed gaan.
Hoop wel dat het droog blijft, want het waait anders met dit soort regen bij de keuken afzuiging naar binnen, en dan loopt het water letterlijk uit mijn afzuigkap :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pinobigbird schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:44:
[...]

En die zouden wij ergens van moeten kennen of zo...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sir_Lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Ga je de brandweer vragen of je het hout mag hebben?
De truc is om de boom in stukjes te zagen voor de brandweer aankomt :P

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Fiber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:46:
[...]

is dit een NSFW topic ? :*)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:20

WhySoSerious

Be the change.

Not suitable for wind :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bij deze >:)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Je bent wel een pannenkoek als je een boom zo scheef ziet staan en dan niet denkt: hmm, misschien is het niet verstandig om door te rijden :X

Maar goed, gelukkig geen gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

Wij missen helaas een stuk of 6 dakpannen, waaronder een nokpan en twee overstekende pannen aan de zijkant. Lastig te betreden en vrij stijl dak en zo'n lange ladder hebben we niet, dus ik denk dat dit een mooie klus is om uit te besteden. Wat zouden jullie doen?
De verzekering het laten regelen (200 euro eigen risico) lijkt mij het makkelijkst, maar ik heb geen idee wat bedrijven die dit uitvoeren daarvoor vragen. En ik heb verder geen idee naar wat voor soort bedrijf ik zou moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
WouterG schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:49:
Wij missen helaas een stuk of 6 dakpannen, waaronder een nokpan en twee overstekende pannen aan de zijkant. Lastig te betreden en vrij stijl dak en zo'n lange ladder hebben we niet, dus ik denk dat dit een mooie klus is om uit te besteden. Wat zouden jullie doen?
De verzekering het laten regelen (200 euro eigen risico) lijkt mij het makkelijkst, maar ik heb geen idee wat bedrijven die dit uitvoeren daarvoor vragen. En ik heb verder geen idee naar wat voor soort bedrijf ik zou moeten zoeken.
Dakdekker.

Inderdaad door de verzekering laten regelen. Vriend van me had bij een vorige storm ook zoiets en verzekering was verreweg het voordeligst. Zeker als het met spoed moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sOid schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Je bent wel een pannenkoek als je een boom zo scheef ziet staan en dan niet denkt: hmm, misschien is het niet verstandig om door te rijden :X

Maar goed, gelukkig geen gewonden.
de gemiddelde automobilist ziet een boom pas als ie op de motorkap ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Moeten ze het werk tijdens de storm (en nu in het donker) al doen, of pas als het rustiger is? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Fiber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsIlA5kR0w2W2bAXlptWpLWuOhc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/otFcpEEQiIsvyzV7F2fyiUi9.jpg?f=user_large :>

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De brandweer bellen of ze even met de hoogwerker langs willen komen... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:41:
[...]
Als het gaat om het bestaan van een storm, dan is mijn waarheid echt wel superieur :P

Edit: Sowieso is het een rare gedachte dat ieder's waarheid gelijk zou zijn. Dat hele concept van 'alternative facts' is de doodsteek voor een normale discussie.
Je moet natuurlijk wel je eigen onderzoek doen, want ja de MSM kun je natuurlijk niet vertrouwen en dat Bill Gates waarschijnlijk kwade bedoelingen had met deze wind lijkt me duidelijk na zijn eerdere pogingen om iedereen te voorzien van een chip.

Ik hoorde trouwens van een goede vriend van mij die weer bevriend is met een ondersteuner van George Soros dat hij uit de wind is gaan staan en dat Baudet Gerrit Hiemstra verdenkt van kwade bedoelingen met dit briesje.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Mooie combinatie met je handtekening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Technomania schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:17:
[...]

:o Wow water tot het fietsgedeelte?

Mag ik foto delen?
Foto is gewoon openbare weg, verder niets bijzonders. Ik ben niet ver genoeg doorgelopen om het fietspad te kunnen zien, maar ik verwacht niet dat het water zo hoog staat. Morgenochtend pas weer hoog water. Toen ik er om 14:30 langs fietste stond het water zelfs laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

Fiber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Das wel een beetje overdreven toch? Als ze al zouden komen (ze zullen zich vast vervelen momenteel) dan hebben ze vast ook niet de juiste dakpannen bij en spul om de nokpannen vast te zetten...

[ Voor 25% gewijzigd door WouterG op 18-02-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Die was met andere dingen bezig dan hetgeen voor haar in de gaten houden? Het is niet dat de boom geen duidelijke waarschuwing gaf wat ie van plan was? |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

WouterG schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Das wel een beetje overdreven toch?
Op dit moment zijn ze toch onbereikbaar? Kan je niet een ladder lenen bij de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Iets met een bos hout voor de deur... :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Het licht begon hier net te knipperen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

souljah1h schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:58:
Het licht begon hier net te knipperen :o
Hier toen straks ook, maar alles bleef gelukkig wel aan, paar dagen terug ook gehad, op een moment dat er ergens anders in de stad een stroomstoring was.

Maar ook wel eens gehad tijdens schoolexamen in een kerk, tijdens een storm.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 18-02-2022 19:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Storm duurt lang. In Zeeland zou hoogtepunt rond 17.00 moeten zijn en ik had het idee dat rond 18.00 het wat rustiger begon te worden. Maar nu net trekt de wind weer even volle bak aan.

In de straat gelukkig nog niet meer schade gezien dan het en der een stukje daklood dat los laat rond een schoorsteen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 23:58
Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:23:
[...]

We hebben wel vaker te maken met overbelasting of onbereikbaar zijn door storingen. Daar zou je best een noodsysteem voor kunnen inrichten wat je aanzet als er zoiets gebeurd. Dat kan je consequent communiceren en daarmee zorgen dat je meldingen makkelijk en snel kan verwerken.

Een simpele website achter DigiD waar je je telefoonnummer en korte omschrijving kunt achterlaten zou al iets kunnen zijn.

Zelfs Facebook heeft een dergelijk systeem achter de hand, in een noodsituatie kunnen ze dat activeren zodat je eenvoudig je vrienden en familie kan laten weten dat je veilig bent.
Zelfs Facebook gaat wel eens plat bij overbelasting, en die hebben tig miljard om hun infra zo optimaal mogelijk te houden.
Volgens mij mis je mijn punt dat er gewoonweg te weinig mensen zijn om alle problemen binnen een uurtje op te lossen in situaties zoals deze. Mensen horen te beseffen dat je ook wel eens op jezelf bent aangewezen. Het is nobel en te prijzen dat een aantal beroepen altijd doorgaan, zoals brandweer, ambulance, ziekenhuis, en blijkbaar doe jij ook iets wat daarbij hoort, respect (tenzij je bezorger bent bij gorilla's, op zich dan wel respect voor jou maar niet voor je baas.), maar een middag/ avond als deze heb je gewoon goede kans dat je er niet doorkomt met je melding. Er bestaat nog niet iets als 'een systeem dat je ff aanzet waardoor ineens alle telefoontjes wel worden beantwoord'. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan, het kan altijd beter, maar je zou jouw verwachtingen iets realistischer kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Hoogtepunt in Amsterdam lijkt voorbij. Mijn luchtroosters waaien in ieder geval niet meer open...

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Shit zeg. Ik moet morgen vroeg naar Düsseldorf rijden. Vroeg vroeg. 04.00u vroeg. Iemand een tip waar ik de actuele route belemmeringen kan zien? Zou natuurlijk ruk zijn als ik voor een boom op de weg stil kom te staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
Hier gingen de zonnepanelen op het platte dak van de bijkeuken flink schuiven, twee half over de rand. Met alle kracht nog terug op het dak gekregen. En wat extra stenen als ballast er tegenaan gelegd. Wind komt ook precies onder de bovenkant onder het paneel. Lijkt nu minder te worden en dus net aan gered lijkt het.

Helaas wel m’n vinger tussen een zware steen en dakbedekking dus nu in het ziekenhuis om de wond te laten dichten. Fijn begin van t weekend zo :+

Morgen maar eens goed de schade opnemen en de panelen weer helemaal terug te schuiven voorzien van wat extra ballast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
XyritZz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:00:
Storm duurt lang. In Zeeland zou hoogtepunt rond 17.00 moeten zijn en ik had het idee dat rond 18.00 het wat rustiger begon te worden. Maar nu net trekt de wind weer even volle bak aan.

In de straat gelukkig nog niet meer schade gezien dan het en der een stukje daklood dat los laat rond een schoorsteen.
Hier in regio Rotterdam ook. Ik dacht dat het nu ook we langzaam over het hoogtepunt heen waren, maar de windstoten lijken alleen maar toe te nemen.

Maximale windkracht in de afgelopen 3 uur. Hebben we dit ooit eerder gehad, windkracht 10 zover het land in zoals in Gelderland?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6T7N5X6it8_dd1Vro_2MEH56_o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WO1d1z5agq4rIcxzJY40CxDr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door RobinNL op 18-02-2022 19:10 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens de weerinformatie die ik beroepsmatig krijg komt er een tweede stormgolf aan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn huis vanmiddag 1 (of 2) dakpannen om m'n terras gewaaid. Maandag de VvE maar eens bellen. Heb de indruk dat de wind steeds minder hard waait dus zal wel loslopen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:31
Ik denk dat de wind aan de voor en achterkant van de depressie het hardste is waardoor je in het midden denkt dat het minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Even uitwaaien.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier halve schutting weg, was al redelijk rot, woon hier nog niet zo lang en had dus geen prioriteit. Huis van binnen klaarmaken is veel belangrijker maar goed (dacht ik).. Nu kun je niet aan een nieuwe schutting ontsnappen.

Elke keer breken er schuttingsdelen af en die sleep ik af zodat het niet gaat vliegen. Man wat een gare dag. 8)7

Van mij mag die pleuriswind gaan liggen. Elke woei weer bang dat ik een harde krak en pang hoor. :X Lekker begin weekend. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Deze video stuurde een collega van me vanmiddag door. Je zou daar maar met je auto staan, dan baal je echt!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar daar heb ik geen behoefte aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2022 19:19 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

Wokschotel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:10:
Volgens de weerinformatie die ik beroepsmatig krijg komt er een tweede stormgolf aan.
Vanavond nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 01:55
Bij mijn nog op te leveren nieuwbouwwoning hangt de zinken daktrim van verschillende buren tegen mijn gevel te bonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

RobinNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Deze video stuurde een collega van me vanmiddag door. Je zou daar maar met je auto staan, dan baal je echt!
Misschien ook niet zo handig.om te gaan staan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hier in Amersfoort lijkt het ergste nu ook wel over.. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
GG85 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Misschien ook niet zo handig.om te gaan staan....
Misschien niet nee, maar dit verwacht je ook weer niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier in het westen van Brabant wordt het in ieder geval nog niet minder qua gevoel, zeer harde rukwinden nog. Had gehoopt dat het wel minder zou worden tegen deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:47
Hier in Leeuwarden leek het wat rustiger, maar gaat toch weer hard!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je die Windy zo kijkt op zondag/maandag.

Geen idee hoe accuraat dat is

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Fiber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Gaat hem niet worden, brandweer haalt enkel het gevaar weg, bijvoorbeeld los hangende dakpannen.
Wij plaatsen ze niet terug. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@ByteMe_ knmi geeft ook dat er zondag en maandag nog kans is op windstoten (code geel).
[...]
Vooruitzichten en mogelijke waarschuwingen

Zacht en wisselvallig en de eerste dagen veel wind.

Zondag en maandag is er dagelijks een grote kans op code geel wegens zware windstoten.[...]
En dat komt wel overeen met de afstand tot deze storm denk ik: https://www.windy.com/?51.564,-23.906,3

[ Voor 72% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:25:
Jullie moeten de echte pret nog krijgen toch? Het Noorden is toch pas ergens vannacht over het hoogtepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:16
hardware-lover schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Die was met andere dingen bezig dan hetgeen voor haar in de gaten houden? Het is niet dat de boom geen duidelijke waarschuwing gaf wat ie van plan was? |:(
Hoezo? Net een kruising gepasseerd waar rechts voorrang had. Dan ben je niet zo bezig met wat er links voorbij de kruising gebeurt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:47
Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:26:
[...]

Jullie moeten de echte pret nog krijgen toch? Het Noorden is toch pas ergens vannacht over het hoogtepunt?
ik meende echt het waddengebied.. maar ik kan het mis hebben

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hier in Flevoland gaat het steeds harder tekeer het afgelopen (half)uur. De ramen kraken in de sponningen en ik zag de auto net schudden en zelfs een beetje omhoog komen 1 keer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:26:
[...]

...en mogelijk met windkracht 11. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:01:
Dit filmpje moet je even met geluid kijken. Eerst denk je wat een jankbal maar op het einde snap ik het wel.
https://twitter.com/paule...tatus/1494696971059220482
Die heeft toch inderdaad echt wel geluk gehad. Had een stuk slechter kunnen aflopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:25:
Jullie krijgen de volle laag straks pas. Er is een model die windstoten voorspelt tot zo'n 150km/u in het waddengebied en aan de kust (zie Windy). Code rood geldt er ook nog tot 03:00u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar daar heb ik geen behoefte aan.
*knip* reageer constructief, niet op de man.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 18-02-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Zelfs Facebook gaat wel eens plat bij overbelasting, en die hebben tig miljard om hun infra zo optimaal mogelijk te houden.
Volgens mij mis je mijn punt dat er gewoonweg te weinig mensen zijn om alle problemen binnen een uurtje op te lossen in situaties zoals deze. Mensen horen te beseffen dat je ook wel eens op jezelf bent aangewezen. Het is nobel en te prijzen dat een aantal beroepen altijd doorgaan, zoals brandweer, ambulance, ziekenhuis, en blijkbaar doe jij ook iets wat daarbij hoort, respect (tenzij je bezorger bent bij gorilla's, op zich dan wel respect voor jou maar niet voor je baas.), maar een middag/ avond als deze heb je gewoon goede kans dat je er niet doorkomt met je melding. Er bestaat nog niet iets als 'een systeem dat je ff aanzet waardoor ineens alle telefoontjes wel worden beantwoord'. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan, het kan altijd beter, maar je zou jouw verwachtingen iets realistischer kunnen maken.
Ik verwacht niet dat ze alles direct oplossen, maar op zijn minst de meldingen kunnen aannemen en dan acteren op de meest gevaarlijke. In België doen ze dat ook. Daarvoor hoef je helemaal geen duizenden mensen extra te hebben, je moet je systeem zo maken dat je met minimale inspanning maximaal resultaat kunt halen.

Nu bellen er veel mensen met dezelfde meldingen, als je dat grotendeels online of via een App doet kan een mens simpelweg de meldingen samenvoegen. Scheelt heel veel tijd en helpt ook gelijk de prioriteit te bepalen. Je zou zelfs kunnen overwegen of je een systeem als Flitsmeister wil uitrollen zodat mensen enkel op “Melden” hoeven te klikken. Gelijk de lokatie mee laten komen.

Maar het is te makkelijk om te zeggen dat het amper voorkomt, we hebben namelijk regelmatig met natuurgeweld te maken. Dit is niet uniek. Misschien de sterkte van de storm wel, maar we maken dit meermaals per jaar mee. Vorig jaar werden Tiel en Leersum gesloopt door een valwind om maar een voorbeeld te geven.

Perfectie bestaat niet, er zullen altijd dingen mis gaan. Maar je kan er wel naar streven. En als je begint met zorgen dat je alle meldingen snel en goed kunt verwerken dan komt de rest daarna ook wel aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Zeeland lijkt voorzichtig over de piek te zijn. Maar pak hen beet de lijn van amsterdam-assen en alles erboven neemt nog wat toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
RobinNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Jullie krijgen de volle laag straks pas. Er is een model die windstoten voorspelt tot zo'n 150km/u in het waddengebied en aan de kust (zie Windy). Code rood geldt er ook nog tot 03:00u.
Lijkt mij ook dat de storm langer over het noorden blijft hangen. Heb er nog weinig zin in, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:27:
[...]

ik meende echt het waddengebied.. maar ik kan het mis hebben
Of ik mis een stukje of ik snap het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:32:
Zeeland lijkt voorzichtig over de piek te zijn. Maar pak hen beet de lijn van amsterdam-assen en alles erboven neemt nog wat toe....
Midden van het land neemt ook al behoorlijk af, het waait nog wel maar veel minder krachtig dan rond 18:00 en ook beduidend minder windstoten. We lijken ook hier het ergste gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Nice, een paar dorpen verderop is er een waterleiding geknapt/gescheurd, een groot gedeelte van de Achterhoek zit nu zonder water :') (wij dus ook)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
-tom-562 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:37:
Nice, een paar dorpen verderop is er een waterleiding geknapt/gescheurd, een groot gedeelte van de Achterhoek zit nu zonder water :') (wij dus ook)
Douchen met cola! *O*

Serieus, balen. Hoop dat ze het snel kunnen fixen, ooit zelf tijdens een natuurramp zonder water en elektra gezeten en dat was geen pretje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zonder vervelend te willen zijn, maar een storm in twijfel trekken die op dit moment in een groot deel van NL schade veroorzaakt is toch wat...speciaal.

De schade is zeker ook een samenzwering van de staat om ons Hollanders beter in het gareel te krijgen? :+

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 18-02-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Drie kwartier gedaan over de eerste 3,5km, en zonder te trappen een kleine 10 minuten gedaan over de laatste 3,5km, dat laatste stuk was vooral veel remmen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Douchen met cola! *O*

Serieus, balen. Hoop dat ze het snel kunnen fixen, ooit zelf tijdens een natuurramp zonder water en elektra gezeten en dat was geen pretje.
10 minuten voordat de waterdruk weg viel waren mijn vriendin + zoontje klaar met douchen. Ik douche morgenvroeg wel, ondertussen drink ik dus verplicht bier.. Vervelend :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
-tom-562 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:42:
[...]

10 minuten voordat de waterdruk weg viel waren mijn vriendin + zoontje klaar met douchen. Ik douche morgenvroeg wel, ondertussen drink ik dus verplicht bier.. Vervelend :P
Sommige mensen hebben ook áltíj́d geluk!

Goed idee, ik trek er ook eentje open zo. Vieren dat alles nog rechtop staat hier thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Achterhoek he... We hoeven nog geen noodhulp te sturen. Voor de eerste weken is daar nog genoeg Grolsch te drinken. :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Oekiejoekie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Achterhoek he... We hoeven nog geen noodhulp te sturen. Voor de eerste weken is daar nog genoeg Grolsch te drinken. :+
Lusten ze daar geen bier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
Amphiebietje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Zonder vervelend te willen zijn, maar een storm in twijfel trekken die op dit moment in een groot deel van NL schade veroorzaakt is toch wat...speciaal.

De schade is zeker ook een samenzwering van de staat om ons Hollanders beter in het gareel te krijgen? :+
Het gaat mij om de term wappie te te pas en te onpas gebruikt wordt, dus niet gelijk andere zaken van stal halen die er niks mee te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 19:12

Pazo

Mroaw?

Hier in Barneveld lijkt het over het hoogtepunt heen te zijn. Gaat nog wel aardig te keer, maar het scherpe randje lijkt er vanaf. Mijn windmeter heeft als hoogste 90km p/u gemeten. Midden in een woonwijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jyRsIHMsKXYXORLG3rEjI3Qq.png

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Sind wanneer is het omgekeerd dag? Ga je nu ook zeggen dat het windstil is en het zonnetje schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Waarom zou je bier willen drinken als je genoeg lekkere pils hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten tot het Woensdag is
Ben nu wel een klein beetje klaar met al die stormen de laatste 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Caelorum schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Sind wanneer is het omgekeerd dag? Ga je nu ook zeggen dat het windstil is en het zonnetje schijnt?
Heb ik toch al gezegd? Lig al de hele dag in Domburg in het zonnetje *O*

Grolsch is toch om te gooien? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gaat flink tekeer hier (gemeente Duiven), bij de overburen zijn er panelen van het dak gewaaid….. bij ons zelf lijkt het nog goed te gaan. Zitten op een vrij stuk (1,5 km weiland…) dus het waait soms zeer hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Tortelli schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:50:
Gaat flink tekeer hier (gemeente Duiven), bij de overburen zijn er panelen van het dak gewaaid….. bij ons zelf lijkt het nog goed te gaan. Zitten op een vrij stuk (1,5 km weiland…) dus het waait soms zeer hard.
Open veld is leuk voor het uitzicht, maar bij wind krijg je de volle laag. Met een uurtje zal het bij jullie hopelijk ook wat afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

zacht schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Waarom zou je bier willen drinken als je genoeg lekkere pils hebt?
Pils IS bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Huh? Ik laat hier in het pittoreske Zelhem net mijn bad vol lopen… Geen centje pijn…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Open veld is leuk voor het uitzicht, maar bij wind krijg je de volle laag. Met een uurtje zal het bij jullie hopelijk ook wat afnemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akKjDSZDvBOqG9CESg6YgoQqt3c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufOf56cePCRomsqNGOrQrhYI.jpg?f=fotoalbum_medium
:P

[YouTube: Wind 18-02-2022]
Vogels hadden het er al moeilijk mee rond een uur of 18:00

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 18-02-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Waar? hier ook een Achterhoeker

heb t al.

In verschillende delen van de Achterhoek wordt melding gemaakt dat de waterdruk is weggevallen. Dat zou onder meer het geval zijn in Lichtenvoorde, Groenlo, Zieuwent, Mariënvelde en Zutphen. Wat de oorzaak van de waterstoring is, is nog onduidelijk. Op Twitter klagen mensen dat de storingslijn van waterbedrijf Vitens onbereikbaar is. ‘Als ik bel wordt de verbinding automatisch verbroken’, laten verschillende mensen weten. Vitens zelf reageert niet via de social media.

[ Voor 45% gewijzigd door rammes op 18-02-2022 19:59 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

In Delft voelde het een uur geleden wat rustiger, maar het is nu weer wat aan het aanwakkeren.
Moet nu helaas de deur uit om te sporten (toernooi en ze hebben het niet gecanceld, eikels :( )

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

rammes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Waar? hier ook een Achterhoeker

heb t al.

In verschillende delen van de Achterhoek wordt melding gemaakt dat de waterdruk is weggevallen. Dat zou onder meer het geval zijn in Lichtenvoorde, Groenlo, Zieuwent, Mariënvelde en Zutphen. Wat de oorzaak van de waterstoring is, is nog onduidelijk. Op Twitter klagen mensen dat de storingslijn van waterbedrijf Vitens onbereikbaar is. ‘Als ik bel wordt de verbinding automatisch verbroken’, laten verschillende mensen weten. Vitens zelf reageert niet via de social media.
Lichtenvoorde, Zieuwent, Harreveld, Lievelde, Aalten, Groenlo. Heel Oost Gelre en Aalten dus :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
FunkyTrip schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:59:
In Delft voelde het een uur geleden wat rustiger, maar het is nu weer wat aan het aanwakkeren.
Moet nu helaas de deur uit om te sporten (toernooi en ze hebben het niet gecanceld, eikels :( )
Ik hoop niet dat je naar die weggewaaide hockeyhal moet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

-tom-562 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Lichtenvoorde, Zieuwent, Harreveld, Lievelde, Aalten, Groenlo. Heel Oost Gelre en Aalten dus :P
Vandaag heb ik nieuwe plaatsnamen geleerd.

Also, weer een NL Alert erbij hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Weer een NL Alert, voor Gelderland, maar ik woon niet eens in Gelderland :P
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste