Bij Plymouth zit het op 138km/hrBloodclot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:09:
Op www.ventusky.com kun je zowat live de windstromen/sterkte zien, ook in je woonplaats.
Linksonder kun je wind gusts (of welke variabelen dan ook) selecteren hoe hard de windstoten kunnen zijn.
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Tha Render_2 op 18-02-2022 14:12 ]
Ow jij denkt dat mensen de polis lezen bij het afsluiten?vso schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:07:
[...]
denk dat de verzekeraar niet echt je polis veranderd momenteel ..
Verwijderd
Een wat?dehardstyler schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Ow jij denkt dat mensen de polis lezen bij het afsluiten?
Hier in Zegveld (vlakbij Woerden) is het nog rustig. Het waait wel een beetje, maar nog geen geloei.
Mja, soms van koeien, maar nu niet
Mja, soms van koeien, maar nu niet
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2022 14:15 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
hahahaha jazeker kwam ze helpen.. .ze appte eigenlijk om hulp terwijl ze zelf al in dr regenjas in de tuin stond.Arjan90 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:08:
@DonJunior Wat zei je tegen de buurvrouw? "Ja, wat moet ik daarmee?"Ik mag toch hopen dat de buurvrouw ook even kwam helpen...
@Yaksa Breda .. maar het valt hier vooralsnog wel mee hoor. Denk twee keer nu een rukwindje gehad.
*Don klopt af
*sowieso
In amsterdam stelt het in ieder geval nog geen ruk voor, iedereen fietst nog vrolijk rond buiten.
Playstation 5
Hier in zeeland begint het nu wel aardig aan te trekken qua wind. Af en toe een bakje regen erbij.
Het viel me net, rond 13:00, op dat de kraaien en kauwtjes zich al leken voor te bereiden op de storm. De lage bomen tussen de huizen (balkon op ZW) zaten vol met ze. Normaal gesproken zitten daar weleens 1 of 2 kauwtjes maar nu zag het er redelijk zwart.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Windkracht 9 begint nu te komen aan de kust.
I intend to live forever. So far, so good.
je hoort ook het BW te kennen, en je contract etc etc .. hahahah weet waarvoor je tekent..dehardstyler schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:13:
[...]
Ow jij denkt dat mensen de polis lezen bij het afsluiten?
maar ja achteraf ben je of spekkoper of beetje verdrietig(er)
Tja vanalles
Yep, regio ijmuiden en vlissingen zo te zien. Nu nog een uurtje volhouden en we mogen spreken van een storm.IkWilbert schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:20:
Windkracht 9 begint nu te komen aan de kust.
Verwijderd
Volgens die site zou je tnu windkracht 12 moeten zijn. Nou sorry maar het waait echt amper 😂Bloodclot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:09:
Op www.ventusky.com kun je zowat live de windstromen/sterkte zien, ook in je woonplaats.
Linksonder kun je wind gusts (of welke variabelen dan ook) selecteren hoe hard de windstoten kunnen zijn.
Richting windkracht 8. Niet echt spannend nog.Galaxis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:19:
Hier in zeeland begint het nu wel aardig aan te trekken qua wind. Af en toe een bakje regen erbij.
http://hanglos.nl/kitewee...jans.html?ref=kiteweather
Hier in Zeeland gaat het inmiddels flink tekeer, en dan moet het ergste nog komen. Piek hier gaat 16.00 - 17.00 zijn maar de dakpannen liggen te rammelen boven m'n hoofd nu.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Niet mijn foto, maar dan ben je wel een doorzetter hoor

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
West Brabant, heel vlakbij Zeeland nog erg rustig hoor , niet meer dan een zacht briesje
Ik woon parallel aan het vliegveld van Maastricht (wat er nog van over is) en mede door de grote open vlakte waait het hier extra goed. Laatste dikke storm voelde ik zelfs de muren op zolder bewegen, verwacht dat dat vandaag weer het geval zal zijn.
Ik zie steeds meer takjes en rommel voorbij de ramen vliegen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Den Helder valt nog mee ten opzichte van eerder vandaag. Ben benieuwd wat er gaat komen nog. Heb voor de zekerheid nog wat extra dingen naar binnen gehaald.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ik zit met m'n kantoortje bovenop een bedrijfshal. Het gebouw begint wel wat te bewegen en geluiden te maken
Inmiddels is hier Brabant Zuid Oost de procedure extreem weer bij de brandweer opgestart. Meldingen gaan niet meer via de pieper maar de eerste uitruk wordt de vulling van de TS voor de gehele periode.
Maar het valt nog alles mee hier (omgeving Eindhoven), ben benieuwd of er wat gaat gebeuren.
Maar het valt nog alles mee hier (omgeving Eindhoven), ben benieuwd of er wat gaat gebeuren.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Windkracht kan ik niet vinden, zit je niet op temperatuur te kijken?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:24:
[...]
Volgens die site zou je tnu windkracht 12 moeten zijn. Nou sorry maar het waait echt amper 😂
Ik houd mijn raam ook in de gaten...anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:30:
Ik zie steeds meer takjes en rommel voorbij de ramen vliegen
:fill(white):strip_exif()/f/image/KAJu8ZZHYFjYBsa68RuyhjDf.png?f=user_large)
Hmmm, vanavond maar eens de film Twister kijken
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2022 14:33 ]
Slecht van die boer zeg, waarom niet op stal gezet..AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:32:
[...]
Ik houd mijn raam ook in de gaten...
[Afbeelding]
Hmmm, vanavond maar eens de film Twister kijken

Begint hier in Zuid-Holland al lekker aan te trekken, eerste blauwe lucht is te zien nu, dus volgens de weerman moet het zo echt los gaan.
Vind het tot nu allemaal wel meevallen. Normaal is onze straat echt een tochtgat, nu staat de wind net even anders en merk bijna niks. En ik woon paar kilometer van het strand.
stp - PSN ID: stp_4
Vind het ook wel meevallen. R'dam. Maar wil het niet jynxen.
Brandweer-collega uit MWB. Maar hier in de regio nagenoeg geen stormschade meldingen.leejoow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:31:
Inmiddels is hier Brabant Zuid Oost de procedure extreem weer bij de brandweer opgestart. Meldingen gaan niet meer via de pieper maar de eerste uitruk wordt de vulling van de TS voor de gehele periode.
KC's zijn ook nog niet in de lucht.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik ben net thuis gekomen van een trip naar Limburg. Den haag en nog geen km van zee. Het valt me tot nu toe eigenlijk nog mee. Ik heb wel de tuinstoelen geborgd en dingen als BBQ en tafel maar nog niet de schutting gestut of zo.
3 jaar geleden is er een schutting omgeblazen en vervangen maar er staan er nog een paar die zeer oud zijn en niet al te stevig.
We gaan het zien. bij mij hangt het heel erg af van de exacte hoek waaruit de wind waait of het meevalt of niet. Komt ie precies uit de verkeerde hoek dan wordt de wind versterkt en bereikt zeer hoge snelheden bij de windstoten. Blijkbaar is dat vandaag niet het geval tot nu toe.
3 jaar geleden is er een schutting omgeblazen en vervangen maar er staan er nog een paar die zeer oud zijn en niet al te stevig.
We gaan het zien. bij mij hangt het heel erg af van de exacte hoek waaruit de wind waait of het meevalt of niet. Komt ie precies uit de verkeerde hoek dan wordt de wind versterkt en bereikt zeer hoge snelheden bij de windstoten. Blijkbaar is dat vandaag niet het geval tot nu toe.
Amersfoort een paar drupjes maar nog niets raars. Heerlijk die Heathrow stream aan het kijken. Gelukkig ziet het er naar uit dat morgen weer het (bijna) normaal is bereikt.
[ Voor 29% gewijzigd door Hemingr op 18-02-2022 14:41 ]
Make Tweakers Great Again
Dan ben je kippig denk ik. Ventusky geeft aan windsnelheid 44km/h. Dat is windkracht 6.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:24:
[...]
Volgens die site zou je tnu windkracht 12 moeten zijn. Nou sorry maar het waait echt amper 😂
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hier in het oosten 10 minuten hard geregend. Waait nu een beetje..
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik heb dan ook net de betere kennis uit de supermarkt vernomen van een mevrouw voor me bij de kassa:
"Ik geloof niet in stormen", "allemaal maar onzin".
Kwam in de verleiding om te vragen of ze dat na eigen onderzoek van BN'ers met tandpasta lach in de zon en bikini op feestboek en insta had geconcludeerd, maar me toch wijselijk maar ingehouden
"Ik geloof niet in stormen", "allemaal maar onzin".
Kwam in de verleiding om te vragen of ze dat na eigen onderzoek van BN'ers met tandpasta lach in de zon en bikini op feestboek en insta had geconcludeerd, maar me toch wijselijk maar ingehouden
In Duiven (GLD) is de brandweer onderweg voor stormschade (112 melding).
De wind begint nu wel aan te trekken.
De wind begint nu wel aan te trekken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Den Haag begint het wel lekker te waaien met af en toe een flinke windstoot. De eerste plank uit mijn schutting ligt al op de grond 😂
De storm komt nu aan land. Windkracht 9 nu langs de kust.
Wij zouden vanavond naar vrienden om daar te eten, half uurtje over de snelweg. Maar ik twijfel of dat echt handig is..
Hoe is het op de weg met zulke wind?
Het begint toch wel aardig te waaien hier in Leiden, holymoley
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 18-02-2022 14:46 ]
Lekker thuis blijven.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Wij zouden vanavond naar vrienden om daar te eten, half uurtje over de snelweg. Maar ik twijfel of dat echt handig is..
Make Tweakers Great Again
Kan ik beamenanandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Het begint toch wel aardig te waaien hier in Leiden
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
De cipressenboom bij de overburen staan inmiddels behoorlijk te dansen
Ligt eraan waar je heen moet. Limburg kan best bijvoorbeeld.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Ik komt net uit de Flevopolder, daar waaide het al flink en 2 handen aan het stuur waren echt wel nodig en dan moet het nog beginnen.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Waarom nog varen?
Ik heb een keertje een ferry overtocht van Noorwegen - Denemarken gehad na een nacht storm.
Na een halfuurtje buitengaats lag er in alle wc's 10 cm kots wat lekker heen en weer ging bij elke golf
Met een lage zware wagen prima te doen.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Totdat er een andere truck/busje opeens over 3 rijbanen heen in jouw auto word geblazen.
Of er opeens een stuk tak/schutting over de weg heen vliegt
Het zal allemaal wel loslopen. maar als het niet hoeft zou ik vanavond lekker thuisblijven
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Code rood... think again.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Zolang je niet met een vrachtwagen of aanhangwagen moet rijden kan je in mijn ogen prima die 30 min de snelweg op, gewoon snelheid aanpassen en goed opletten.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Ik kom er achter dat ik geen goudgele pretcilinders in de koelksat heb liggen. Wat te doen, wat te doen op deze barre vrijdagmiddag
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Inderdaad. Hier (midden Zuid-Holland) tussen 16-17u lijkt het. Precies als mijn zoontje moet zwemmen. Denk dat we maar weekje over slaan, gewoon voor de zekerheid.Stylze schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:38:
Tot nu to anticlimax maar begint ook pas echt om 16:00 ongeveer he
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
2 handen aan het stuur, uitkijken voor vrachtwagens en takken op de weg. Moet kunnen, zolang je maar goed rekening houdt met ellende.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
De BBC heeft, in tegenstelling tot de NOS, wel een liveblog met veel updates (maar dan wel van de UK maar alsnog interessant om te lezen). Maar op zich geeft het wel een goed beeld van wat we tegemoet krijgen.
Link: https://www.bbc.com/news/topics/cddjgvv6xmdt/storm-eunice
Hier in Schiedam begint het nu ook wat harder te waaien
Hier in Schiedam begint het nu ook wat harder te waaien
[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 18-02-2022 14:50 ]
Er zijn altijd uitzonderingen om het barre weer in te moeten, dit is er een mooi voorbeeld van!Michael_OsGroot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
Ik kom er achter dat ik geen goudgele pretcilinders in de koelksat heb liggen. Wat te doen, wat te doen op deze barre vrijdagmiddag
Naar de kust 😂.Ora et Labora schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:46:
[...]
Ligt eraan waar je heen moet. Limburg kan best bijvoorbeeld.
Ik komt net uit de Flevopolder, daar waaide het al flink en 2 handen aan het stuur waren echt wel nodig en dan moet het nog beginnen.
Ik kijk het straks wel even aan rond 17u.
YouTube: YouTube (rotterdam haven maasvlakte) livestream
YouTube: Live stream | Maasvlakte 2 - FutureLand camera in de buurt (wazig zicht)
YouTube: Live stream | Nieuwe Waterweg overkant van het water
YouTube: Live stream | Maasvlakte 2 - FutureLand camera in de buurt (wazig zicht)
YouTube: Live stream | Nieuwe Waterweg overkant van het water
Tja vanalles
KNMI kaartje laat nu windkracht 10 zien voor Zeeland, met windstoten van 117 km/u:
https://cdn.knmi.nl/knmi/...ctueel-weer/maxwindkm.png
https://cdn.knmi.nl/knmi/...tueel-weer/windkracht.png
https://cdn.knmi.nl/knmi/...ctueel-weer/maxwindkm.png
https://cdn.knmi.nl/knmi/...tueel-weer/windkracht.png

KAK DAT MOEST IK DOEN!!Michael_OsGroot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:

*sowieso
Ik wilde net typen dat ik het maar een grote anticlimax vind (tot nu toe
), maar op dit moment begint het toch wel behoorlijk hard te regenen
(en waaien). Omgeving Achterhoek/Lichtenvoorde
Als je nu gaat is er toch niks aan de handMichael_OsGroot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
[ Voor 43% gewijzigd door -tom-562 op 18-02-2022 14:51 ]
Vaak bu'j te bang!
En deze dan?VirinR schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:49:
De BBC heeft, in tegenstelling tot de NOS, wel een liveblog met veel updates (maar dan wel van de UK maar alsnog interessant om te lezen)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Geen idee waar ie woont. Maar als dat in limburg is blijft het bij code geel.
Gisteren nog even Alfa Extra Strong gehaald, kom ik de storm wel mee doorMichael_OsGroot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
Waarschijnlijk is het zwembad toch dicht. Althans, hier in de stad wel.VidaR-9 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Inderdaad. Hier (midden Zuid-Holland) tussen 16-17u lijkt het. Precies als mijn zoontje moet zwemmen. Denk dat we maar weekje over slaan, gewoon voor de zekerheid.
Toen ik keek was er bijna niks. Rijnmond en Omroep West hadden nog meer updates vandaar
Gorillas bezorgt nogMichael_OsGroot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
Fuck! #metoo. Dan drink ik eindelijk wel die fles wijn op die we ooit van de makelaar hebben gehad toen we dit huis kochten, 13 jaar geleden....
Zo'n flesje goedkope wijn? Die kun je na 5 jaar al weggietenstp_4 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Fuck! #metoo. Dan drink ik eindelijk wel die fles wijn op die we ooit van de makelaar hebben gehad toen we dit huis kochten, 13 jaar geleden....
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 18-02-2022 14:55 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Weggieten in je eigen buik! Eyoooooooo
Sorry, ik sta met 1 been in het weekendChebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Tsja, het is niet anders. Is puur overleven helaas...Joris748 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:55:
[...]
Zo'n flesje goedkope wijn? Die kun je na 5 jaar al weggietenWil je avond niet vergallen
Beiden Thuisbezorgd laten bestellen en Teams openen.HansAnders07 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:45:
Thuisbezorgd..... Oh wacht...
Ach gut.,. die mannetjes op de fiets/scooter.. nu al medelijden mee..AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:56:
[...]
Beiden Thuisbezorgd laten bestellen en Teams openen.
Thuisbezorgd..... Oh wacht...
*sowieso
Klopt, maar wel handig om te weten of zonnepanelen onder de dekking vallen.vso schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:07:
[...]
denk dat de verzekeraar niet echt je polis veranderd momenteel ..
Regio hoek van holland en vlissingen nu windkracht 10. Dat word wat.....
Flink bezorgt niet meer, dus bedrijven nemen wel verantwoordelijkheid.DonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Ach gut.,. die mannetjes op de fiets/scooter.. nu al medelijden mee..
Thuisbezorgd is om 14 uur gestopt, geloof ikDonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:57:
[...]
Ach gut.,. die mannetjes op de fiets/scooter.. nu al medelijden mee..
Gaat hier nu goed te keer aan de rand van Haarlem. Deed net even de tuindeur open maar goed dat ik hem stevig vast had anders was het glas er nu uit geweest omdat hij uit mijn hand was gewaaid.
Net lekker een rondje door de wijk gelopen. Naast de standaard aso die het plastic en zakken in zijn vuilcontainer bovenop heeft laten liggen val het mij vooral op hoeveel vlaggen er nog hangen.
Wat valt er te vieren?MBvB schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:00:
Net lekker een rondje door de wijk gelopen. Naast de standaard aso die het plastic en zakken in zijn vuilcontainer bovenop heeft laten liggen val het mij vooral op hoeveel vlaggen er nog hangen.
Ik moet overigens zeggen dat ik het wel knus vind. Alles kraakt en de wind beukt op de ramen en ik zit hier lekker slides te bakken met een kop koffie
[ Voor 19% gewijzigd door Michael_OsGroot op 18-02-2022 15:01 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Hier in Zegveld (0348) begint het aardig te waaien nu. Achterburen hebben een Abraham in de tuin staan. Die staat de hele tijd met zijn kop tegen de gevel te bonken 
:strip_exif()/f/image/zaZ63GE88HQQ8OaKjmajAOhX.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Nu net een paar minuten terug van een tochtje langs zee met de bakfiets. Ik zou iedereen adviseren om dat vanaf nu NIET meer te doen.
Net toch ook maar eens iets van het balkon binnen gezet.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
er komt en gaat vrij weinig meer op SPL (ong 35 inbounds en 25 outbounds p/u komende uren)Basekid schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:03:
Hopelijk komt er ook een leuke Schiphol livestream
[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 18-02-2022 15:06 ]
Want? Is het nu een bak en een fiets geworden?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:03:
Nu net een paar minuten terug van een tochtje langs zee met de bakfiets. Ik zou iedereen adviseren om dat vanaf nu NIET meer te doen.
Verwijderd
Gelukkig niet. Toen het te gek werd ben ik meteen binnen de dijk gegaan. Het gaat los nu.ehtweak schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:04:
[...]
Want? Is het nu een bak en een fiets geworden?
Hier dus niet. Begin vd middag gebeld: "nee hoor meneer, gaat gewoon door vooralsnog, maar houd de mail in de gaten.." En nog niets gehoord, net besloten zelf maar af te melden nu het zo aantrekt en het toch 20km rijden is.anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Waarschijnlijk is het zwembad toch dicht. Althans, hier in de stad wel.
Net als onze BSO die om 12.15 een mail stuurde: "vanaf 13.00 uur gaan we dicht". WTF!?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik zit op zolder te werken en de dakpannen beginnen te dansen. Niet echt relaxed
Jynxed itHollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:36:
Vind het ook wel meevallen. R'dam. Maar wil het niet jynxen.

Bedankt, daar ging m'n koffie

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |