Warmtepompboiler topic (WPB) deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06
@EnergyExplorer zet je code even tussen quote tags, scheelt scrollen langs 600 regels code

• marnie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:32
Knielen schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:59:
@EnergyExplorer zet je code even tussen quote tags, scheelt scrollen langs 600 regels code
YAML:
1
2
3
Beter nog de aanvangstag [code=yaml] 
en de afsluitende tag [/code], 
zoals ik dat hier heb gedaan
Dan behoudt de code zijn broodnodige YAML opmaak, bv de spaties, en kan iedereen het zonder aanpassen copy/pasten.

2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant

• ariebakker
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 07:26
Alvast bedankt voor het delen. Ga er van de week even naar kijken.

• EnergyExplorer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:36
marnie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]

[...]

Dan behoudt de code zijn broodnodige YAML opmaak, bv de spaties, en kan iedereen het zonder aanpassen copy/pasten.
Goeie, ik krijg alleen een foutmelding:

De inhoud is te lang na conversie: 105,853 karakters na conversie, 40,318 karakters meer dan mogelijk. Probeer de reactie in te korten of plaats enkele losse reacties.

(interne identificatie: message::update::maxcolumnsize_exceeded)

Ik denk dat de code wat te lang geworden is

[ Voor 5% gewijzigd door EnergyExplorer op 22-07-2026 13:36 ]

• marnie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:32
EnergyExplorer schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Goeie, ik krijg alleen een foutmelding:

De inhoud is te lang na conversie: 105,853 karakters na conversie, 40,318 karakters meer dan mogelijk. Probeer de reactie in te korten of plaats enkele losse reacties.

(interne identificatie: message::update::maxcolumnsize_exceeded)

Ik denk dat de code wat te lang geworden is
Te lang, ja, daar heb ik ook wel eens last van gehad, de oplossing is de code over meerdere stukken [code] te verdelen.

2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17

The Legend

*Plop*

Mijn Atlantic Explorer draait, dank voor de hulp hier :) Heb twee keer een thermosifon proberen aan te leggen, maar de warmtebeeldcamera laat nog wel ‘lekkage’ zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY7Rs7CpbMy8wS5X9kihQVBDqCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlTRJM9sHb0mPfgpw5oDi1yk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXkjjmLgOHJk9oGGP4dLrXmkW08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqrQoaHF8rRKQ1xOXkBNXs8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnTmCCbPtDPGe9cpLtd4fENKwCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkuIcotXxF9SLmYptLvCBkGp.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit wat te verwachten is? Wat ik heb begrepen is het niet de bedoeling om tapwaterleidingen te isoleren ivm legionella. Is het wel een goed idee om de eerste bocht te isoleren?

Ten slotte: mijn CV-warmtepomp geeft netjes een shitload aan waarden waardoor je precies de COP kan bepalen. De Atlantic lijkt alleen maar het kWh verbruik te geven. Klopt het dat je dus nooit de COP kan bepalen? Dan valt dus ook moeilijk te vergelijken of het beter is om van binnen / binnen naar buiten / buiten te gaan bijvoorbeeld.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Er zit geen flowmeter en in/uit sensor in de Atlantic. Die kan dus onmogelijk de COP berekenen. Volgens mij kan het geen kwaad om een klein stukje leiding te isoleren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@The Legend Je kan niet voorkomen dat de aansluitingen van je WPB warm blijven. De bocht naar beneden voorkomt dat het warme water binnenin de buis opstijgt, afkoelt en dan langs de rand weer terug naar beneden stroomt. In de situatie van een buis direct omhoog heb je dus continue een waterstroom binnen de buis waardoor er actief warmte onttrokken wordt uit je vat. Zoals je warmtecamera laat zien heb je dat netjes voorkomen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17

The Legend

*Plop*

Ik kwam er net achter dat de Explorer V5 standaard heeft ingesteld (in het installateursmenu) dat hij maar 1 legionellarun per 4 weken doet. Die ik heb ik nu maar 1x per week gezet. Weet iemand of het ding een meetwaarde heeft die registreert wanneer hij een legionellerun doet en gedaan heeft? Ik kan in HomeAssistant geen sensor vinden die daarop lijkt..

Ik ben toch malle pietje niet!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 20:46
Ik heb de beide spec sheets gelezen maar ben wel benieuwd of er tweakers zijn die mbt de Atlantic Explorer V5 nog veel voordelen ondervinden tov de V4?
Er staan momenteel een aantal nieuwe V4's te koop voor een vrij vriendelike prijs, echter zonder bon dus geen subsidie (toch niet van toepassing in mijn geval want ik ga zelf installeren) maar dus ook geen garantie. Ik hoor het graag als er mensen zijn die hunn V4 hebben vervangen door de V5!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Volgens mij zijn de V3 en V4 vrij bulletproof want ik hoor niet veel klachten in dit topic. Misschien kun je wel afspreken met de verkoper dat je bij een DOA een ruilmodel krijgt. Anders is het wel een heel groot risico voor een rug.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Mokum4life
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:29
Is er iemand uit de omgeving Alkmaar/Noord Holland die een goede installateur weet voor een Atlantic warmtepompboiler? Ik zit met suf te zoeken en heb nu meerdere offertes ontvangen, maar die installateurs werken vooral met Daikin, Atag en een enkeling met Tesy. Ik kom nergens in mijn omgeving een installateur tegen die Atlantic wpb plaatst en na het lezen van dit topic krijg ik steeds meer de behoefte om te kiezen voor een Atlantic.

• MuadDib007
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:44

MuadDib007

Smart Home Enthousiast

Mokum4life schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:27:
Is er iemand uit de omgeving Alkmaar/Noord Holland die een goede installateur weet voor een Atlantic warmtepompboiler? Ik zit met suf te zoeken en heb nu meerdere offertes ontvangen, maar die installateurs werken vooral met Daikin, Atag en een enkeling met Tesy. Ik kom nergens in mijn omgeving een installateur tegen die Atlantic wpb plaatst en na het lezen van dit topic krijg ik steeds meer de behoefte om te kiezen voor een Atlantic.
Misschien kun je de klus op Werkspot aanbieden. Zo ben ik aan iemand gekomen voor mijn klus. (Welliswaar in NB)

Growatt MOD10KTL3-XHBP met 30 kWh APX HV en 8,3 kW Solar, BLIQ, Remeha Elga Ace 4kW, Atlantic Explorer V4 200LC. Aux Wifi modules, Bluetooth Proxy's, Tablets en ESPSomfy-RTS voor Home Assistant: Webshop

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mokum4life schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:27:
Zelf doen geen optie? Is geen hogere wiskunde.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste