Knielen schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:59:
@EnergyExplorer zet je code even tussen quote tags, scheelt scrollen langs 600 regels code
Dan behoudt de code zijn broodnodige YAML opmaak, bv de spaties, en kan iedereen het zonder aanpassen copy/pasten.YAML:
1 2 3 Beter nog de aanvangstag [code=yaml] en de afsluitende tag [/code], zoals ik dat hier heb gedaan
2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant
Goeie, ik krijg alleen een foutmelding:marnie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]
[...]
Dan behoudt de code zijn broodnodige YAML opmaak, bv de spaties, en kan iedereen het zonder aanpassen copy/pasten.
De inhoud is te lang na conversie: 105,853 karakters na conversie, 40,318 karakters meer dan mogelijk. Probeer de reactie in te korten of plaats enkele losse reacties.
(interne identificatie: message::update::maxcolumnsize_exceeded)
Ik denk dat de code wat te lang geworden is
[ Voor 5% gewijzigd door EnergyExplorer op 22-07-2026 13:36 ]
Te lang, ja, daar heb ik ook wel eens last van gehad, de oplossing is de code over meerdere stukken [code] te verdelen.EnergyExplorer schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:34:
[...]
Goeie, ik krijg alleen een foutmelding:
De inhoud is te lang na conversie: 105,853 karakters na conversie, 40,318 karakters meer dan mogelijk. Probeer de reactie in te korten of plaats enkele losse reacties.
(interne identificatie: message::update::maxcolumnsize_exceeded)
Ik denk dat de code wat te lang geworden is
2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant
:strip_exif()/f/image/HlTRJM9sHb0mPfgpw5oDi1yk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vqrQoaHF8rRKQ1xOXkBNXs8d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkuIcotXxF9SLmYptLvCBkGp.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit wat te verwachten is? Wat ik heb begrepen is het niet de bedoeling om tapwaterleidingen te isoleren ivm legionella. Is het wel een goed idee om de eerste bocht te isoleren?
Ten slotte: mijn CV-warmtepomp geeft netjes een shitload aan waarden waardoor je precies de COP kan bepalen. De Atlantic lijkt alleen maar het kWh verbruik te geven. Klopt het dat je dus nooit de COP kan bepalen? Dan valt dus ook moeilijk te vergelijken of het beter is om van binnen / binnen naar buiten / buiten te gaan bijvoorbeeld.
Ik ben toch malle pietje niet!
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik ben toch malle pietje niet!
Er staan momenteel een aantal nieuwe V4's te koop voor een vrij vriendelike prijs, echter zonder bon dus geen subsidie (toch niet van toepassing in mijn geval want ik ga zelf installeren) maar dus ook geen garantie. Ik hoor het graag als er mensen zijn die hunn V4 hebben vervangen door de V5!
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Misschien kun je de klus op Werkspot aanbieden. Zo ben ik aan iemand gekomen voor mijn klus. (Welliswaar in NB)Mokum4life schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:27:
Is er iemand uit de omgeving Alkmaar/Noord Holland die een goede installateur weet voor een Atlantic warmtepompboiler? Ik zit met suf te zoeken en heb nu meerdere offertes ontvangen, maar die installateurs werken vooral met Daikin, Atag en een enkeling met Tesy. Ik kom nergens in mijn omgeving een installateur tegen die Atlantic wpb plaatst en na het lezen van dit topic krijg ik steeds meer de behoefte om te kiezen voor een Atlantic.
Growatt MOD10KTL3-XHBP met 30 kWh APX HV en 8,3 kW Solar, BLIQ, Remeha Elga Ace 4kW, Atlantic Explorer V4 200LC. Aux Wifi modules, Bluetooth Proxy's, Tablets en ESPSomfy-RTS voor Home Assistant: Webshop
Zelf doen geen optie? Is geen hogere wiskunde.Mokum4life schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:27:
Is er iemand uit de omgeving Alkmaar/Noord Holland die een goede installateur weet voor een Atlantic warmtepompboiler? Ik zit met suf te zoeken en heb nu meerdere offertes ontvangen, maar die installateurs werken vooral met Daikin, Atag en een enkeling met Tesy. Ik kom nergens in mijn omgeving een installateur tegen die Atlantic wpb plaatst en na het lezen van dit topic krijg ik steeds meer de behoefte om te kiezen voor een Atlantic.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐