Mooie foto's allemaal! Hier stof tot nadenken.
Met het nieuws dat mijn lease Q4 is verschoven naar Mrt '23 heb ik een week geleden zelf een Mazda CX30 gekocht in meest luxe uitvoering. De Q4 blijft gewoon in bestelling, ik beslis wat ik ga doen bij levering. Ik mag 'm gewoon annuleren, optie twee is Q4 houden en CX30 als 2e auto en optie 3 is CX30 weer eruit en onze oude boodschappenkar laten staan naast de Q4.
Mazda CX30?
Ondanks dat de CX30 niet zo ruim is als een Q4 en geen EV. Materiaalgebruik is prachtig en vind ik zelfs van betere kwaliteit dan de Q4. Geen capacitive knoppen, de software die weliswaar eenvoudig is, maar supersnel en gewoon storingsvrij werkt. Je hoort de verbrandingsmotor wel als je gas geeft, maar bijv. op de snelweg verbaast het me dat Mazda deze auto zo stil heeft kunnen maken. Keyless, 360cam, matrixled, dodehoekdet., adaptive cc, stoel en stuurverwarming, el. memoryseats, Bose, HUD, el. achterklep, alles zit erop. Kost precies de helft van de door mij bestelde Q4 (39k vs 78k)...
Ik ben benieuwd of ik na bijna een jaar CX30 alsnog vind dat een volle Q4 zijn dubbele geld waard is. Kan natuurlijk ook annuleren en tzt kijken naar een Q6 of facelift fat etron... hmm..

Als het zover is post ik hier wel wat t wordt.