Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
SimonVDK schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:32:
[...]

Hmmmmm hier klopt iets niet ze zijn op 28 maart alweer begonnen met de productie van E-autos in Zwickau
Toch lijkt het enigszins te kloppen want ik had ook gehoord dat 28 Maart de fabriek openging maar dat de Q4 pas weer in week 17 geproduceerd ging worden. Ze zijn op 28 Maart begonnen met Volkswagens.

Maar ik weet het nu ook niet meer want ik krijg nu net dit bericht van de dealer :
We hebben zojuist een update vanuit de fabriek ontvangen. Naar verwachting is de Q4 aan het eind van de week klaar. De verwachting is dat Q4 eind volgende week bij ons binnen gaat komen.

De Q4 heeft inmiddels een chassisnummer, dit was vorige week nog niet het geval. Dit betekent dat ze de verder zijn gegaan met de productie van de Q4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expresso85
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-04-2023
Er is ook geen logica in te ontdekken als ik alle reacties lees in deze topic. Benieuwd wat ik jullie volgende maand kan berichten. Succes allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 23:14
kdoornbo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:36:
[...]

Toch lijkt het enigszins te kloppen want ik had ook gehoord dat 28 Maart de fabriek openging maar dat de Q4 pas weer in week 17 geproduceerd ging worden. Ze zijn op 28 Maart begonnen met Volkswagens.

Maar ik weet het nu ook niet meer want ik krijg nu net dit bericht van de dealer :
We hebben zojuist een update vanuit de fabriek ontvangen. Naar verwachting is de Q4 aan het eind van de week klaar. De verwachting is dat Q4 eind volgende week bij ons binnen gaat komen.

De Q4 heeft inmiddels een chassisnummer, dit was vorige week nog niet het geval. Dit betekent dat ze de verder zijn gegaan met de productie van de Q4.
Productie van de Q4 loopt hoor...

Vorige week kreeg ik te horen dat er chassisnummer bekend was maar nog geen eind productie datum.
Blijkbaar was is vlak na de update die ik kreeg de auto klaar en vervolgens direct op de vrachtwagen naar NL gezet. Gister door de dealer gebeld dat ie bij hen was binnengekomen. Gelijk dus een aflever afspraak gemaakt voor over 2wkn (eerder kon niet). En met een beetje mazzel kan de trekhaak gelijk ook gemonteerd worden.
...dus na 11 maanden wachten toch een blij moment gister.

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVDK
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-08-2023
kdoornbo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:36:
[...]

In de online nieuws berichten stond dat de productie herstart ging om de volgende auto's :
Id4, Q4 en cupra born

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
de Madera schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:45:
[...]

Idd wel een verrassing. De dealer wil een afspraak maken voor eind volgende week.
We zullen even de agenda's naast elkaar moeten leggen maar wat ik begrijp van de dealer is dat het binnen een paar dagen van PON naar de dealer gaat...
Ik ga de auto 12 mei ophalen. Dat het nog even duurt ligt overigens niet aan de dealer want hij staat er vanaf morgen al maar de agenda laat het even niet toe nog.
@Dean Martin , Is het mogelijk dat jij in de lijst de verandering aanbrengt?

12/13 mei de foto's :) 8)

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
Ik heb begin november 2021 m'n Q4 besteld met als initiële leverdatum 22 juni. In februari werd deze datum opgeschoven naar week 50 en dit weekend ontving ik onderstaande mail van mijn dealer. Het geduld wordt nogal op de proef gesteld. Ben daarnaast benieuwd of ze o.b.v. de ruimte in de algemene voorwaarden de prijzen nog gaan verhogen.

Geachte heer,

Ik weet niet of u al op de hoogte bent, maar uw contactpersoon is niet meer werkzaam bij ons.

Voor de levering van de door u bestelde Audi Q4 ben ik vanaf nu uw aanspreekpunt.

Dat geeft mij meteen de gelegenheid om u te informeren over de huidige situatie.

Zoals u wellicht weet zijn er nogal wat issues rondom de productie van nieuwe auto’s, zie ook het schrijven van Pon.

Met de huidige informatie vanuit Audi loopt de voor u bestelde Q4 door naar productie 2023, dus over het jaar heen.

Houdt u daar alstublieft rekening mee.

Bas van Hal
Verkoopleider Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
HS35 schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:51:
Ik heb begin november 2021 m'n Q4 besteld met als initiële leverdatum 22 juni. In februari werd deze datum opgeschoven naar week 50 en dit weekend ontving ik onderstaande mail van mijn dealer. Het geduld wordt nogal op de proef gesteld. Ben daarnaast benieuwd of ze o.b.v. de ruimte in de algemene voorwaarden de prijzen nog gaan verhogen.

Geachte heer,

Ik weet niet of u al op de hoogte bent, maar uw contactpersoon is niet meer werkzaam bij ons.

Voor de levering van de door u bestelde Audi Q4 ben ik vanaf nu uw aanspreekpunt.

Dat geeft mij meteen de gelegenheid om u te informeren over de huidige situatie.

Zoals u wellicht weet zijn er nogal wat issues rondom de productie van nieuwe auto’s, zie ook het schrijven van Pon.

Met de huidige informatie vanuit Audi loopt de voor u bestelde Q4 door naar productie 2023, dus over het jaar heen.

Houdt u daar alstublieft rekening mee.

Bas van Hal
Verkoopleider Audi
Op het Duitse forum zeggen er een paar dat t/m 11-21 bestellingen een gegarandeerde 2022 levering krijgen.

Garantie tot de deur ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
mouse1277 schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:37:
[...]
Begrijp je helemaal.
Vandaag wat andere opties bekeken.
Denk dat ik morgen de Q4 ga annuleren.
Ben er klaar mee (of was dat eigenlijk al een tijdje :*) )!
Die van mij mag uit het Excel bestandje.
Hij is officieel geannuleerd.
Ben destijds (vooral) gevallen voor het uiterlijk maar nu ik ook wat andere (alternatieve) modellen gereden heb, ben ik eigenlijk wel blij met deze keuze :).

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q4Q4
Mijn kenteken is bekend en geregistreerd bij de RDW. Aflevering woensdag 4 mei.
In de kentekenregistratie (RDW) zie ik nu ook mijn uitvoerring code. Als ik die vergelijk met de Q4's op de kentekenradar heb ik blijkbaar een bijzondere combinatie besteld. De afgelopen 11 maanden zijn er maar 2 stuks van deze uitvoeringscode geregistreerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shl3V7En11BDo3Cgv64w3n3Humg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0y8eefqmQnfRRC4ztlipjMuz.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zag vandaag op de website van audi een opvallende zin....

"Als u nu bestelt, stapt u deze zomer al in uw Audi e-tron"

Dus die smoesjes over chips en kabelbomen geldt niet voor de E-tron, maar wel voor de Q4 E-tron??
Heel vreemd dit!!! En ongeloofwaardig!! Maarja dat is de gehele communicatie van Audi (of gebrek aan communicatie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B66nC73-SUOughFCYhWlpzB2wzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogQhkKLSECTe9mNaQe5H2QEj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NW1806
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dKqxHmsn8NfCOOuMzWYJNvWdmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D19P94gdQ2KPVyUPoQu0bi7y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C84FUwI041CCZfvDFVhfgfl-ad8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nma6HEeOEej3Iy66YfAJCX1C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bLBfKJQSsnG-tlDd9kAx56l89w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifX0m2X3gVn3wtYFuJWUPu2Z.jpg?f=fotoalbum_large

6 september besteld. 29 april geleverd. Q4 40 Advanced, aantal fabrieksopties, achteraf trekhaak en getint glas. Leer komt over een week of 4. 8 maanden wachten is lang maar gezien de verhalen hier heb ik nog geluk. De eerste ervaringen zijn super. Alles werkt en de auto rijdt subliem!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Mijn vrouw zag vanochtend op Amersfoort Centraal deze bemoedigende trein staan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85rrM9xJKZraUbKIWQn9JRKbYmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHEvyjep1ec3zTruq4sHNIHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:27
dolfg schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:38:
Mijn vrouw zag vanochtend op Amersfoort Centraal deze bemoedigende trein staan!

[Afbeelding]
de mijne staat daar net in het midden bovenaan, de geisher blue ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Ben vrij zeker dat die geisher blue met de standaard velgen van mij is en niet van Solidsystem87 😀 ik wacht met smart het telefoontje van de dealer af….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojajoh?!
  • Laatst online: 18-05-2022
Ook ik sluit me aan in de wachtrij...
Half juli '21 besteld, zou medio oktober geleverd worden. Dat werd december, mei en later juli 2022. Vandaag bericht dat levering verwacht wordt in januari 2023.... Ze vinden het ook heel vervelend voor me :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
MarcN schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:46:
Ik zag vandaag op de website van audi een opvallende zin....

"Als u nu bestelt, stapt u deze zomer al in uw Audi e-tron"

Dus die smoesjes over chips en kabelbomen geldt niet voor de E-tron, maar wel voor de Q4 E-tron??
Heel vreemd dit!!! En ongeloofwaardig!! Maarja dat is de gehele communicatie van Audi (of gebrek aan communicatie)
[Afbeelding]
Liever wat meer marge pakken. Dat doet VAG ook met Porsche. Je kunt er vanalles van vinden maar uiteindelijk gaat het allemaal om de centen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Oske schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:28:
Ben vrij zeker dat die geisher blue met de standaard velgen van mij is en niet van Solidsystem87 😀 ik wacht met smart het telefoontje van de dealer af….
Wat naar voor jullie allemaal
Ik mag dankbaar zijn, mijn geisher blue heb ik dan al sinds eind oktober.
Eind april besteld en ipv eind augustus werd het slechts twee maanden later. En ik ben heel erg lucky met alle opties als het open dak en de phone box er gewoon op.

Ik was wel blij voor al die wachtenden dat mijn vrouw die trein bij Amersfoort gespot had. Sterkte allemaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7_kJqD4xDt9zu8dS0PSXFco6Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcIU7EW8daes2wAqw1g1O4fC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7ekUnjgM5StjhPFQDyXi2qpfFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUgWMmP7v3LcuKlaWojJn9BD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY2oDsoyFrYqDbb8GE7ZBBtLW0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h28kRnWpaaKFBPD5AyH7Nsun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Q4Q4
Eindelijk.....na 11 maanden werd ie gister thuis afgeleverd :*) :*) :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbXJ57opMQdS-u77DlcbcKLOHBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KIrdFLHNmXXZkCgROSUtldH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlAL0x2IkxmIqXqyt7miADcJexI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yf6eUiizBJcRDyYzkC1cyyfX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erMXbScZQXT1gLgTOGtR2QtkpvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQVlB9ysJwksZaj8IxBmQn8Q.jpg?f=fotoalbum_large

@DaMenaz Datum aflevering kan in het overzicht worden verwerkt.

Overigens wist de dealer mij te vertellen dat ie was uitgerust met een nieuw scherm in het midden (iets groter dan de toe nu toe uitgeleverde modellen die hij tot nu toe gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_playah
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-03-2023
@Q4Q4 Mooie velgen! Ik heb dezelfde op de mijne, die nu geblokkeerd staat bij de dealer. Leasemaatschappij wil de wagen enkel inschrijven mits installatie laadpaal (gepland op 09/05)....pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
tha_playah schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:41:
@Q4Q4 Mooie velgen! Ik heb dezelfde op de mijne, die nu geblokkeerd staat bij de dealer. Leasemaatschappij wil de wagen enkel inschrijven mits installatie laadpaal (gepland op 09/05)....pffff....
Dankjewel. Velgen zijn idd wel vet. Had ze nog niet in het wild gezien.
Heb je 'm ook in dezelfde kleur?

Wel raar dat de LM de uitlevering tegenhoudt omdat de laadpaal er nog niet is. Er staan er genoeg langs de weg....maar goed....gelukkig is 9/5 al dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Laatst online: 18-05-2024
Afleveringen beginnen langzaam op gang te komen zo te zien. Sprankje hoop voor de wachtenden. Die van mij 28-6-2021 besteld. Levering medio oktober, toen begin dec, eind dec, medio maart, medio april en nu de week van 11 mei dus volgende week. Maar nog geen belletje gehad, ik verwacht een dezer dagen van de LM weer een brief met uitgestelde datum binnen te krijgen… maar ik heb al wel sinds eind december de laadpaal klaarstaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_playah
Q4Q4 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Dankjewel. Velgen zijn idd wel vet. Had ze nog niet in het wild gezien.
Heb je 'm ook in dezelfde kleur?

Wel raar dat de LM de uitlevering tegenhoudt omdat de laadpaal er nog niet is. Er staan er genoeg langs de weg....maar goed....gelukkig is 9/5 al dichtbij.
Floret zilver, pics komen hopelijk zo snel mogelijk ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Q4Q4 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens wist de dealer mij te vertellen dat ie was uitgerust met een nieuw scherm in het midden (iets groter dan de toe nu toe uitgeleverde modellen die hij tot nu toe gezien had.
Dikke unit. @Dean Martin kan de lijst aanpasen. Ik niet.

Ik heb de mijne ook geannuleerd vorige maand. In augustus komt mijn EV6, ipv ergens tot diep in 2023 wachten op de Q4. Jammer, maar de uitrusting, techniek, prestaties en specs van de EV6 maken veel goed.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Gunter
  • Laatst online: 17-01-2023
In oktober 21 besteld Q4 e-tron Sportback (A1) S Edition e-tron 40 150kW/204pk 82Kwh Sportback in de kleur kieselgrijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cfaat_R882UD-UadU5I_wiaOuaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aESUhQKkGiOq78plX07gXptn.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas na wederom om een status update gevraagd te hebben slecht nieuws.
De fabriek van de Q4 heeft grote problemen, S-line wordt op dit moment bijna niet geproduceerd.
De importeur kan ook geen garantie geven dat er dit jaar nog geleverd gaat worden.
Wat ik zelf erg jammer vind is dat er vanuit Audi/importeur/dealer zeer weinig communicatie is.
In de honeymoonnet app status 1, leverweek 40 (wat begin 4e kwartaal is)
Geduld wordt op de proef gesteld. Pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q4Sportback
  • Laatst online: 04-07-2022
Herkenbaar, hier ook sportback S-line die in maart geleverd zou worden, nul communicatie vanuit Audi Nederland, levering staat nu op november :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Idem

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Haal jij die van mij aub nog even uit de lijst?
2 weken geleden geannuleerd.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NW1806
  • Laatst online: 22-02 00:03
Q4Q4 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie auto! Het klopt dat er een groot scherm in zit. Mij is verteld dat vanaf productie week 8 dit grotere scherm standaard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdoornbo
Eindelijk goed nieuws

Auto is onderweg naar NL aflevering waarschijnlijk eind Mei

Fijn weekend !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaconJan
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb 24 september 2021 een Q4 etron 40 advanced besteld. Oorspronkelijk geplande aflevering januari 2022. Daarna werd het juni en vervolgend augustus 2022.
Volgend honeymoon staat de levering nu gepland in week 10 2022 (6 maart 2022).
Ik overweeg nu toch maar de order te annuleren. Ik kan op korte termijn een Hyundai Ioniq 5 geleverd krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solidsystem87
vandaag telefoon gehad dat wagen aangekomen is. afhaling voorzien op 13/05/2022.

foto's volgen :)

@Dean Martin zou je dit kunnen aanpassen aub in het overzicht? kan het zelf blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
Johan Gunter schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:10:
In oktober 21 besteld Q4 e-tron Sportback (A1) S Edition e-tron 40 150kW/204pk 82Kwh Sportback in de kleur kieselgrijs.
[Afbeelding]

Helaas na wederom om een status update gevraagd te hebben slecht nieuws.
De fabriek van de Q4 heeft grote problemen, S-line wordt op dit moment bijna niet geproduceerd.
De importeur kan ook geen garantie geven dat er dit jaar nog geleverd gaat worden.
Wat ik zelf erg jammer vind is dat er vanuit Audi/importeur/dealer zeer weinig communicatie is.
In de honeymoonnet app status 1, leverweek 40 (wat begin 4e kwartaal is)
Geduld wordt op de proef gesteld. Pfff
Pff dat beloofd... Ik heb ook een Q4 40 Sline besteld in Oktober 2021 (In België)... Sinds de bestelling niets meer gehoord. Ik kreeg bij de bestelling wel een leverdatum die pas viel in augustus, dus vanaf het begin al minder hoopgevend dan velen hier. Ik hoop dat het nog voor dit jaar is! Mooie wagen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Gunter
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik erger mij met name aan de slechte communicatie, dat geeft je een gevoel dat de Audi/Importeur het geen hol interesseert hoe de klant het proces ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
Ook ik sluit me aan in de wachtrij...
Half juli '21 besteld, zou medio oktober geleverd worden. Dat werd december, mei en later juli 2022. Vandaag bericht dat levering verwacht wordt in januari 2023.... Ze vinden het ook heel vervelend voor me :-(
Ik heb vandaag ook bericht gekregen dat mijn auto in de planning staat voor 28 januari 2023.
Oktober 2021 besteld, levering voor 1 april 2022 was geen enkel probleem werd gezegd.

Ik ben al weken aan het vragen hoe Audi mijn probleem gaat oplossen door de latere levering, maar er is niemand thuis.
Service van Audi is barslecht!!
“Voorsprong door techniek”, ze kunnen t beter “schijt aan de klanten” noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MarcN schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:56:
[...]

Ik heb vandaag ook bericht gekregen dat mijn auto in de planning staat voor 28 januari 2023.
Oktober 2021 besteld, levering voor 1 april 2022 was geen enkel probleem werd gezegd.

Ik ben al weken aan het vragen hoe Audi mijn probleem gaat oplossen door de latere levering, maar er is niemand thuis.
Service van Audi is barslecht!!
“Voorsprong door techniek”, ze kunnen t beter “schijt aan de klanten” noemen
Mij is medegedeeld niet meer te bellen voor een status (deed ik 1x in de 2 maanden) en niet te kijken naar alternatieven binnen het dealership 'want als we dat moeten doen voor iedere al verkochte auto, zijn we dag en nacht bezig'.

Maar goed, er is geen alternatief.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Haha, snappen die mensen het nu helemaal niet??

De meeste hebben echt goed gekeken welke auto ze gaan bestellen en verheugen zich dan ook op een nieuwe auto…
Als die dan 9 maanden later komt, moet je maar gewoon geduldig afwachten en vooral geen vragen stellen??
Ongelofelijk!!

Ik heb geïnvesteerd in zonnepanelen en de laadpaal hangt er ook als. Die heb ik ook gewoon mogen afrekenen, maar heb er nu geen zak aan..
En niemand thuis om me te woord te staan, laat staan enigszins te compenseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
MarcN schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:28:

De meeste hebben echt goed gekeken welke auto ze gaan bestellen en verheugen zich dan ook op een nieuwe auto…
Als die dan 9 maanden later komt, moet je maar gewoon geduldig afwachten en vooral geen vragen stellen??
Ongelofelijk!!

Ik heb geïnvesteerd in zonnepanelen en de laadpaal hangt er ook als. Die heb ik ook gewoon mogen afrekenen, maar heb er nu geen zak aan..
Ik begrijp je frustratie maar de andere kant is dat de dealer een tussenstation is die enerzijds alle klappen opvangt van ontevreden/wachtende klanten maar anderzijds 0 invloed heeft in het proces. Met mijn eerste verkoper en later bij zijn vertrek met de Audi Pro over gehad dat hun informatie per bestelde auto soms meerdere keren per week veranderd, van voor naar achter.

Een beetje "don't ask, don't tell", ze kunnen er niets zinnigs over zeggen. Bij mijn aflevering vertelde ze dat ze momenteel zo'n 4 tot 6 nieuwe auto's per week afleveren waar dit er voorheen 30 waren (met ongeveer dezelfde aantallen in bestelling). Zij zitten ook met de handen in het haar wat intern bij de dealer voor spanningen zorgt. Het leuke is er momenteel wel van af zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
MarcN schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:28:

Ongelofelijk!!

Denk dat jij het juist niet helemaal snapt, het nieuws gevolgd de laatste 2 jaar? Eerst corona en vervolgens de oorlog in Oekraine heeft al voor de nodige weken gesloten fabrieken gezorgd. De toelevering van grondstoffen/materialen is zo onbetrouwbaar dat ze amper enkele weken vooruit plannen, alles daarna is gissen. Bij VW/Seat/Skoda/VWBedrijfswagens/MAN niet anders maar bekijk ook eens het Mercedes-Benz topic.
Maurice- schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:21:
[...]

Ik begrijp je frustratie maar de andere kant is dat de dealer een tussenstation is die enerzijds alle klappen opvangt van ontevreden/wachtende klanten maar anderzijds 0 invloed heeft in het proces. Met mijn eerste verkoper en later bij zijn vertrek met de Audi Pro over gehad dat hun informatie per bestelde auto soms meerdere keren per week veranderd, van voor naar achter.

Een beetje "don't ask, don't tell", ze kunnen er niets zinnigs over zeggen. Bij mijn aflevering vertelde ze dat ze momenteel zo'n 4 tot 6 nieuwe auto's per week afleveren waar dit er voorheen 30 waren (met ongeveer dezelfde aantallen in bestelling). Zij zitten ook met de handen in het haar wat intern bij de dealer voor spanningen zorgt. Het leuke is er momenteel wel van af zei hij.
Klopt, dat maakt het ook zo lastig. Je kunt nu de klant informeren met verwachte aanleverweek 20, 2 weken later kan dat alweer week 35 zijn en kun je de klant weer teleurstellen. Het enige wat er momenteel echt nog toe doet is wanneer de auto in productie is gegaan en wanneer hij in NL is gearriveerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Scrtz op 07-05-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Scrtz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Denk dat jij het juist niet helemaal snapt, het nieuws gevolgd de laatste 2 jaar? Eerst corona en vervolgens de oorlog in Oekraine heeft al voor de nodige weken gesloten fabrieken gezorgd. De toelevering van grondstoffen/materialen is zo onbetrouwbaar dat ze amper enkele weken vooruit plannen, alles daarna is gissen. Bij VW/Seat/Skoda/VWBedrijfswagens/MAN niet anders maar bekijk ook eens het Mercedes-Benz topic.

[...]

Klopt, dat maakt het ook zo lastig. Je kunt nu de klant informeren met verwachte aanleverweek 20, 2 weken later kan dat alweer week 35 zijn en kun je de klant weer teleurstellen. Het enige wat er momenteel echt nog toe doet is wanneer de auto in productie is gegaan en wanneer hij in NL is gearriveerd.
Dat staat los van het punt 'vraag ook niet naar alternatieven want dat kost ons teveel tijd'.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Dean Martin schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Dat staat los van het punt 'vraag ook niet naar alternatieven want dat kost ons teveel tijd'.
Dat klopt en daar gaf ik mijn reacties ook niet op als je terugleest. Dat ze dat zeggen vind ik ook kansloos en niet klantvriendelijk. Dat zou je in ieder geval anders kunnen brengen, als in ‘we hebben voor je gekeken maar zien geen alternatieven’..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tha_playah
Men Q4 staat stof te verzamelen op de parking van de dealer, tot de LM hem wil inschrijven...
Toch even snel gaan kijken en wat foto's genomen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdIXxV15ss7A1Zf1vAUZ_pXGN1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLfPX0lby6H80ZNmxKh15mlV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yq5Ty3M3MB65q1eVA41jMNPmT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doPShD84aAPp8dkW9DnSK5NX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YS5Q0UvIhJv8R64ViuYcv0Lx0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pISPYKCaQHw4gPw1Zsr4xjCh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfunny
  • Laatst online: 23-04 20:24
hfunny schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:39:
Kleur : Zwart

*Q4 e-tron 40 e-tron S Edition 5d
- Assistentiepakket advanced
- Comfortpakket
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
- Zonder type- en motoraanduiding

Besteldatum dealer : 18 oktober 2021
Dealer : Pouw Apeldoorn

levering van week 16 naar week 51 naar week 43, naar week 1 2023
Levering van week 1 2023 naar week 19 2023!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
hfunny schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:57:
[...]

Levering van week 1 2023 naar week 19 2023!
Pff.. dan heb je toch totaal geen zin meer in die auto? Ongelofelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 10-05-2022 14:59 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
  • Laatst online: 23-04 20:24
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Pff.. dan heb je toch totaal geen zin meer in die auto? Ongelofelijk.
Ik diesel nog even door in m'n V60... en hij zal vanzelf een keer komen. Natuurlijk niet heel leuk om te horen.... Heb de hoop dat er nog een keer een bijstelling gaat komen die positief is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Een collega van mij bestelde midden juli zijn Q4 in gelijkaardige setup als de mijne. originele levering was oktober. dan aangepast naar mei dit jaar en nu net te horen gekregen dat het pas oktober wordt.... Het lijkt alsof de bestellingen vanaf juli 2021 extreem uitlopen (met enige uitzonderingen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09 11:56
Ik wil binnenkort ook de Q4 gaan bestellen maar lees hier veel leverings problemen.... Ik snap dat als ik hem bestel ik hem niet dit jaar rijdt maar zou die dan wel dit jaar op kenteken kunnen staan? Of loopt dat vaak gelijk met de levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TR808 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:30:
Ik wil binnenkort ook de Q4 gaan bestellen maar lees hier veel leverings problemen.... Ik snap dat als ik hem bestel ik hem niet dit jaar rijdt maar zou die dan wel dit jaar op kenteken kunnen staan? Of loopt dat vaak gelijk met de levering?
Hij kan pas op kenteken gezet worden als hij geproduceerd is en in Nederland is aangekomen.
Kans is groot dat de auto niet in 2022 geproduceerd wordt. En mocht dat wel zo zijn en de auto dan pas in december zou komen, dan is de kans zéér groot (in geval van lease) dat het überhaupt geen kenteken meer krijgt in 2022.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-05-2022 09:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonVDK
Ik kan denk ik wel met 99,9% zekerheid zeggen dat hij niet dit jaar word geproduceerd en dus ene kenteken van de 2023 bijtelling krijgt. Audi zegt nu dat je moet uitgaan van minimaal 9 maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Madera
SimonVDK schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik kan denk ik wel met 99,9% zekerheid zeggen dat hij niet dit jaar word geproduceerd en dus ene kenteken van de 2023 bijtelling krijgt. Audi zegt nu dat je moet uitgaan van minimaal 9 maanden
Wat ik daar graag even aan wil toevoegen voor de zakelijke rijder die er privé mee rijdt en dus bijtelling moet betalen. Er komt een wijziging op 1 januari van de fiscale waarde. Dat is ieder jaar zo heb ik begrepen. Betekent voor jaar 2021/2022 dat er op 1 januari 2022 1500 bij is gekomen...
Daar ga je dus ook extra over betalen
Dit gaat wellicht ook zo zijn 2022/2023

[ Voor 3% gewijzigd door de Madera op 11-05-2022 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartezzje
  • Laatst online: 09-09 19:24
Ik heb de Q4 besteld en deze komt juni 2023.

2x Marstek Venus 5.12 CT V117, accu’s V153, BMS 215 / 13x Zuid-oost en 5x West totaal 5400 Wp / 3x split airco Mitsubishi / Audi Q4 / Ratio laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SimonVDK schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik zou tekenen voor die 9 maanden ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVDK
Dean Martin schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Ik zou tekenen voor die 9 maanden ;)
hahaha ja bij ons duur het nu ook al 9 maanden en nog 3 te gaan 8)7

Maarja Audi zegt 9 maanden :?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• de Madera
Zoals beloofd....
Het heeft allemaal lang geduurd en ervoor gezorgd dat ik af en toe uit mijn comfort zone ben gaan communiceren maar na de eerste 260 kilometer kan ik wel melden dat dit echt heel lekker rijdt.
Geweldige rij-eigenschappen en luxe. De laatste 4 auto's waren luxe VW Passat Variant waarvan de laatste een GTE, maar dit is echt wel een mooie stap voorwaarts..

Ik wens iedereen die nog ongeduldig aan het wachten is veel succes en veel rijplezier als het eindelijk zover is. Ik zal de andere groep blijven volgen voor tips and tricks! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT3HUIiEJV-vHhpZNQBYW-gn9y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4tMPLvLR7wzs6PGYlgnqnlS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7VmFODYdblCtPIJmybLjLzLiKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNWf7bdzecaunZEiBBPuNQOM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ozyirda4MjsMTf1V044Ad94Fz24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRcSuKqRB5dw24W9HIa5Ju3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so-jLqJPEHizo-5xYuElbCvzXII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjeZKYOvfrdw6qVfNLQJTwk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps7XgXtaVGtJrJWQbQQl-bEiDPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWEkHyZDurJhs9cG8pWFGBzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiAJw-oI8PwgST1Cehz3KAn9MzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5j9hfefmtxCR4u2jCAGkTgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:15
Gefeliciteerd !
Top dit en ook een beetje toevallig want ik ga vandaag de mijne ook ophalen.
Zelfde kleur, zelfde dealer.
(of hebben ze de mijne per ongeluk aan jou gegeven. :+ )

Kan niet wachten eigenlijk......

[ Voor 15% gewijzigd door deboss65 op 13-05-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

de Madera schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:55:
Zoals beloofd....
Het heeft allemaal lang geduurd en ervoor gezorgd dat ik af en toe uit mijn comfort zone ben gaan communiceren maar na de eerste 260 kilometer kan ik wel melden dat dit echt heel lekker rijdt.
Geweldige rij-eigenschappen en luxe. De laatste 4 auto's waren luxe VW Passat Variant waarvan de laatste een GTE, maar dit is echt wel een mooie stap voorwaarts..

Ik wens iedereen die nog ongeduldig aan het wachten is veel succes en veel rijplezier als het eindelijk zover is. Ik zal de andere groep blijven volgen voor tips and tricks! 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man congrats! Dit is exact de versie waar ik op wacht :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:15
Vanmiddag na 9 maanden wachten opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1e3Z8Vv621CK2O2ti5zMqXozp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tij5zpCA7nbqqWdSi3ol5YrG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4k6ViDa3vtkAwYGgFA8VThbBOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYvawZgqgouLnH6jCscBglBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJog-YwKeoBz6jHGgr_xYnPFth0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjj3ZyXNMi6i1ikPLxCGkDwO.jpg?f=fotoalbum_large

App is ingesteld en lijkt te werken.
Moet me nog even helemaal invreten in alle meldingen en pop-up schermen en de menu structuur.
De handleiding ligt in de buurt want ik wil alles kunnen doorgronden.
Ook is het grote MMI scherm ingebouwd. Niet schokkend veel groter maar net even wat mooier.

Maar wat rijdt dat soepel en relaxed...
Zowel de B stand als de D stand met regeneratie flippers werkt eigenlijk behoorlijk intuïtief.
Ik was er snel aan gewend.

Heb wel wat kleine aandachtspuntjes gevonden die ik tzt bij een bezoekje aan de dealer zal melden.

Wat me ook opvalt is dat onder instellingen - Licentielooptijden de connectdiensten een looptijd van minder dan een jaar aangegeven wordt (ook gemarkeerd als Demo) terwijl het 3 jaar zou moeten zijn.
Hoe is dit bij jullie ?

Verder hoop ik dat de wachtenden nu ook snel aan de beurt zijn. Maar de verkoper wist me te melden dat de huidige levertijden fors aan het oplopen zijn (meer dan een jaar) en dat er zelfs orders worden geannuleerd omdat de komende tijd stevige prijsverhogingen vanuit Audi komen.
Deze zouden eigenlijk doorberekend zouden moeten worden.
Ik vraag me alleen af of Audi met deze prijsverhogingen zich niet uit de markt gaan prijzen als de concurrentie het prijsniveau enigszins weet te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombarie07
  • Laatst online: 31-05-2022
Wat een problemen lees ik in dit forum over de levering van de Audi Q4 E-Tron. Ik heb er zelf trouwens ook last van. Had een Q4 Sportback Kieselgrijs besteld in oktober 2021 met als leverdatum week 12 dit jaar. Dat was begin maart (dat was dus al na week 12 ;-)) verschoven naar week 20 2023!. Gelukkig was vrijwel hetzelfde type door PON als voorraad auto besteld in juni 2021. Die zou medio april geleverd worden - nee dus - maar krijg gister bericht dat de Audi met het chassisnummer klaar staat voor transport van Zwickau - Mosel naar Nederland. Dat is stap 4 in de Honeymoon app. Iemand ervaring wat stap 5 t/m 9 is, want het lijkt erop nog steeds een lange weg te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeahroon
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-04-2023
Mijn Honeymoon-overzichtje:
StapDatum        Omschrijving
116-7-2021Mijn nieuwe auto
211-2-2022De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
314-4-2022Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi!
429-4-2022Uw Audi Q4 e-tron is onderweg!
52-5-2022Uw Audi Q4 e-tron is gelost bij onze importeur!
64-5-2022Bevestiging afleverafspraak
710-5-2022Het kenteken van uw Audi Q4 e-tron
816-5-2022Wij zijn er klaar voor! U ook?
9Wij wensen u veel plezierige en veilige kilometers

Betreft een Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced Plus e-tron 50 besteld op 16-7-2021. Levering staat gepland op 17-5-2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Ariebombarie07 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:29:
Wat een problemen lees ik in dit forum over de levering van de Audi Q4 E-Tron. Ik heb er zelf trouwens ook last van. Had een Q4 Sportback Kieselgrijs besteld in oktober 2021 met als leverdatum week 12 dit jaar. Dat was begin maart (dat was dus al na week 12 ;-)) verschoven naar week 20 2023!. Gelukkig was vrijwel hetzelfde type door PON als voorraad auto besteld in juni 2021. Die zou medio april geleverd worden - nee dus - maar krijg gister bericht dat de Audi met het chassisnummer klaar staat voor transport van Zwickau - Mosel naar Nederland. Dat is stap 4 in de Honeymoon app. Iemand ervaring wat stap 5 t/m 9 is, want het lijkt erop nog steeds een lange weg te gaan?
Gefeliciteerd dat ie dan toch snel komt.. transport kan echt een paar weken duren, bij mij was het 3 weken voordat ie bij de dealer stond. Bij een collega was het 2 dagen na melding dat ie klaarstond voor transport, dat ie al bij de dealer was. Kan dus alle kanten op. Maar als hij bij de dealer is, gaat het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
Zag vanmorgen op de A9 een vrachtwagen helemaal vol met Q4's richting Alkmaar rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
Q4Q4 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:51:
Zag vanmorgen op de A9 een vrachtwagen helemaal vol met Q4's richting Alkmaar rijden...
Dat is de verkeerde kant op voor me ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcN
[quote]Scrtz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:18:
[...]

[...]

Ik heb zeker het nieuws gevolgd afgelopen jaren en dat is dus juist wat ik specifiek gevraagd hem voorafgaand aan het bestellen!!
Op moment van offerte maken (september 2021) was de levering begin februari 2022 geen enkel probleem. Met definitief bestellen in oktober nogmaals nagevraagd of de auto zeker voor april geleverd kon worden en werd me wederom verzekerd dat ie geleverd kon worden.

Als men zich aan de belofte gehouden had, was t hele Oekraïne probleem niet van toepassing geweest op mijn auto.

En nu staat de levering op 2023!!??

Ik heb alle begrip voor een vertraging, maar zeker geen 9 maanden. En heb al helemaal geen begrip voor het gebrek aan communicatie (of ja: geen communicatie)…
En daarbij heb ik nu hogere kosten en de komende 5 jaar ivm de bijtelling…

Als ik om een oplossing vraag is niemand thuis!!
Als je bij bestellen iets beloofd, hou je je aan je belofte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso85
  • Laatst online: 13-04-2023
Helemaal mee eens. Zoals in jouw en vele het geval is, heeft het niks met Oekraïne te maken. Ook voor diegene die wel na die periode hun q4 besteld hebben. Wat de reden ook is, blijf communiceren. Als ik zelf geen navraag doe dan hoor ik niks. Voor mij is het de eerste keer dat ik een nieuwe Audi bestel. Ik had het niet zo verwacht. Ik ben heel begripvol maar het gaat mij om de manier waarop.

Mijn q4 is dec. 2021 besteld. Verwacht eind q1 2022. Toen augustus 2022 en nu ergens in 2023. Geen fijn gevoel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 15:01
Volgens de dealer zijn de “normale” E-Tron modellen wel redelijk goed leverbaar (10-12 weken).

De vanaf prijs is ook naar beneden gegaan, de Audi E-Tron 55 Quattro is er vanaf 67k. Veel extra opties van de Q4 zitten al in de “goedkopere” E-Tron Edition.

Ik ga dit toch eens verder uitzoeken, wellicht overstappen naar de Audi E-Tron 55 Quattro Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:56:
Volgens de dealer zijn de “normale” E-Tron modellen wel redelijk goed leverbaar (10-12 weken).

De vanaf prijs is ook naar beneden gegaan, de Audi E-Tron 55 Quattro is er vanaf 67k. Veel extra opties van de Q4 zitten al in de “goedkopere” E-Tron Edition.

Ik ga dit toch eens verder uitzoeken, wellicht overstappen naar de Audi E-Tron 55 Quattro Edition.
Heb alleen naar voorraad E-trons gekeken, maar als er echt 12 weken staat voor een nieuwe....
Garantie geven ze niet zeker ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
Op de Audi site staan er ook genoeg E-Trons (geen Q4) op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Sportback
  • Laatst online: 04-07-2022
iDennis3D schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:56:

Grappig, mij werd verteld dat de levertijd 16 weken is. Standaard E-tron werd als alternatief geboden, maar niet vergelijkbaar met mijn bestelde (en nog lang niet geleverde 🤪) Q4 sportback 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
153 E-Trons of op voorraad of binnenkort verwacht bij Audi Nederland.

https://voorraad.audi.nl/...l%5D%5B0%5D=audi%2Fe-tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:47:
153 E-Trons of op voorraad of binnenkort verwacht bij Audi Nederland.

https://voorraad.audi.nl/...l%5D%5B0%5D=audi%2Fe-tron
Alleen wilt mijn dealer die niet aanbieden. Alleen zijn eigen voorraad of betalen voor annuleren Q4 ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
Moet je betalen als je je Q4 wil annuleren (ook al komt die pas in 2023 en heb je hem besteld in 2021)? Of hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dencowboy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:57:
Moet je betalen als je je Q4 wil annuleren (ook al komt die pas in 2023 en heb je hem besteld in 2021)? Of hoe zit dat precies?
Dat hangt van je overeenkomst met je dealer/leasemaatschappij af. Wij weten niet waar jij voor getekend hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
Dit hangt idd van je overeenkomst af en/of hoe flexibel je dealer is.

Er zijn dealers waarbij je kosteloos kunt annuleren waarbij de dealer wel gewoon besteld om in eigen voorraad te nemen(wegens de grote vraag).

Ik heb zojuist bericht van mijn dealer ontvangen dat ik kosteloos kan annuleren indien ik de E-Tron(geen Q4) bij hun bestel. (en toevallig hebben ze een voorraad E-Trons binnen twee weken te leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik kan bij de LM & Dealer kosteloos annuleren.

Tot op heden kan de Dealer nog steeds niet aangeven wanneer ze de auto verwachten...ik ben inmiddels naar alternatieven aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Dit hangt idd van je overeenkomst af en/of hoe flexibel je dealer is.

Er zijn dealers waarbij je kosteloos kunt annuleren waarbij de dealer wel gewoon besteld om in eigen voorraad te nemen(wegens de grote vraag).

Ik heb zojuist bericht van mijn dealer ontvangen dat ik kosteloos kan annuleren indien ik de E-Tron(geen Q4) bij hun bestel. (en toevallig hebben ze een voorraad E-Trons binnen twee weken te leveren)
Idem hier. Ga toch nog eens kijken of het me de meerprijs waard is (en de lagere range uitkan).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
kdoornbo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:36:
Eindelijk goed nieuws

Auto is onderweg naar NL aflevering waarschijnlijk eind Mei

Fijn weekend !!!!
11 dagen verder en nog steeds geen idee hoe het er mee staat :(
Heb gebeld met dealer en deze geeft aan dat sinds die 6 Mei de auto in het systeem staat als "einde productie"
Dit kan volgens hem betekenen dat er nog 1 klein dingetje is waar ze op wachten.
In Honeymoon zit die nog steeds in stap 3 en de afleverdatum verandert nu iedere week met en week extra levertijd.

Bel mij dan niet op 6 Mei dat ie richting Nederland is. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDennis3D
Bij mij is de kogel door de kerk, Q4 geannuleerd en een E-Tron genomen. Over twee weken kan ik hem ophalen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb nu een offerte voor een E-tron 55 Quattro Advanced Plus in Manhattan grijs met volledig zwart pakket.
Ik kom netto uit op een kleine €200,- meer per maand.

Ik ga het doen. Nog niet definitief want moet nog getekend worden en de auto kan nog verkocht worden in de tussentijd....Er komen echter genoeg andere binnen, dus ik ga switchen naar de fat E-tron!

De Q4 staat op week 15 momenteel!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:28:
Bij mij is de kogel door de kerk, Q4 geannuleerd en een E-Tron genomen. Over twee weken kan ik hem ophalen :-)
Wat heb je gekozen >:) ?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
Ik heb de 55 Quattro Edition Mythos Black, Privacy Glass en 21inch velgen gekozen.

Toen ik voor de Q4 ging kijken was ik al verliefd op de E-Tron, maar toen was hij nog een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb de 55 Quattro Edition Mythos Black, Privacy Glass en 21inch velgen gekozen.

Toen ik voor de Q4 ging kijken was ik al verliefd op de E-Tron, maar toen was hij nog een stuk duurder.
Nice, heb je snel geregeld gekregen intern dan :D

Ik wacht nu op de finale offerte, maar heb voor mezelf al akkoord gegeven eigenlijk >:) .
Intern is het 'fingers crossed' omdat net nu de verantwoordelijke 3 weken op vakantie is....

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
De velgen worden er door de dealer opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDennis3D
Dean Martin schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:39:
[...]

Nice, heb je snel geregeld gekregen intern dan :D

Ik wacht nu op de finale offerte, maar heb voor mezelf al akkoord gegeven eigenlijk >:) .
Intern is het 'fingers crossed' omdat net nu de verantwoordelijke 3 weken op vakantie is....
Wij zijn relatief klein en kunnen gelukkig snel schakelen. Wel vervelend dat hij op vakantie is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Wij zijn relatief klein en kunnen gelukkig snel schakelen. Wel vervelend dat hij op vakantie is…
De vervanger is welwillend, dus dat is mijn hoop.
Eerst maar eens wachten op de offerte van Athlon. Ik hoop op €1400,- uit te komen (of minder).

The best is yet to come

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yeahroon
Wat een feestdag vandaag! Mijn Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced Plus e-tron 50, besteld op 16-7-2021 is vandaag, 17-5-2022, keurig netjes afgeleverd! (Wel zonder panoramadak, maar ja, dat was bekend)
@Dean Martin Wil je de lijst bijwerken? Dankjewel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1lnLnF2bEg8HN4KqYbdbJhwXLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWKewZP2lTLPaNRGzkmjZeVZ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnce2Mbka7NY8qqNxXTsWLeanIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9UzpfWlbeUNduNf6VsrDjnk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoP
  • Laatst online: 26-05-2023
iDennis3D schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:28:
Dan heb je veel geluk en waarschijnlijk eentje uit voorraad. Want ik heb een E-Tron quattro 55 besteld in maart 2022 en levering was toen augustus 2022, nu ondertussen oktober 2022, en dat is in België waar deze geproduceerd worden. Dus hopelijk voor degene die een fat E-Tron bestellen dat hun levertijd minder is, maar ik zou er ook niet te hard op hopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
WilcoP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Dan heb je veel geluk en waarschijnlijk eentje uit voorraad. Want ik heb een E-Tron quattro 55 besteld in maart 2022 en levering was toen augustus 2022, nu ondertussen oktober 2022, en dat is in België waar deze geproduceerd worden. Dus hopelijk voor degene die een fat E-Tron bestellen dat hun levertijd minder is, maar ik zou er ook niet te hard op hopen... ;)
Daarom uit voorraad bestellen (en ECHTE voorraad ;) )

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_playah
Yeahroon schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:17:
Wat een feestdag vandaag! Mijn Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced Plus e-tron 50, besteld op 16-7-2021 is vandaag, 17-5-2022, keurig netjes afgeleverd! (Wel zonder panoramadak, maar ja, dat was bekend)
@Dean Martin Wil je de lijst bijwerken? Dankjewel!

[Afbeelding][Afbeelding]
Proficiat! @Yeahroon Mijne is gisteren ook in ontvangst genomen. Die velgen zijn populair de laatste tijd, ik dacht dat ik origineel ging zijn ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeahroon
@tha_playah Jij ook gefeliciteerd! Dat die velgen nu zo populair zijn, wist ik 10 maanden geleden nog niet :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn fat etron is besteld!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HS35
In 2024 is ie er wel denk ik ;) Maar hopelijk klopt het wat Audi beweerd en kun je snel rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
HS35 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:10:
[...]

In 2024 is ie er wel denk ik ;) Maar hopelijk klopt het wat Audi beweerd en kun je snel rijden.
Hij staat al bij de dealer! Voorraad auto ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 18-05-2022 16:14 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Er kan nu bijna een lijst bij met geannuleerde Q4's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
Gefeliciteerd!

Uiteindelijk toch nog snel gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:57:
[...]

Gefeliciteerd!

Uiteindelijk toch nog snel gegaan.
Gelukkig wel! Gister offerte dealer, vanochtend offerte Leasemij. Gelijk intern akkoord gegeven. Vabmiddag vereiste handtekeningen intern en bevestiging van Athlon richting dealer! Morgen afspraak maken voor levering!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
mijn SB 40 in October 21 besteld, levering was eerst Feb, toen Juni, maar inmiddels gaan ze dat ook niet halen en zegt dealer “ik heb geen idee” behalve dat het “dit jaar” zou moeten zijn. Als dat zo is dan prima voor mij, maar frustrerend dat ze geen indicatie kunnen geven want op deze manier kunnen ze het steeds vooruitschuiven en 2023 vind ik niet ok.

Als ik zou switchen is levertijd voor nieuwe e-tron ca. 5 maanden en daar zit natuurlijk ook risico op dus dat scenario geeft niet meer zekerheid. Voorraadauto van e-tron zijn niet beschikbaar bij mijn dealer omdat ze die voorbehouden voor hun eigen Audi lease en niet willen verkopen aan mijn LM. Enige optie is nog mijn eigen LM vragen maar ja… als mijn auto nou toch in Aug of Sept geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
funkycamel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:51:
mijn SB 40 in October 21 besteld, levering was eerst Feb, toen Juni, maar inmiddels gaan ze dat ook niet halen en zegt dealer “ik heb geen idee” behalve dat het “dit jaar” zou moeten zijn. Als dat zo is dan prima voor mij, maar frustrerend dat ze geen indicatie kunnen geven want op deze manier kunnen ze het steeds vooruitschuiven en 2023 vind ik niet ok.

Als ik zou switchen is levertijd voor nieuwe e-tron ca. 5 maanden en daar zit natuurlijk ook risico op dus dat scenario geeft niet meer zekerheid. Voorraadauto van e-tron zijn niet beschikbaar bij mijn dealer omdat ze die voorbehouden voor hun eigen Audi lease en niet willen verkopen aan mijn LM. Enige optie is nog mijn eigen LM vragen maar ja… als mijn auto nou toch in Aug of Sept geleverd wordt?
Mijn SB zou vanaf nu nog ongeveer een jaar op zich laten wachten. Dus ik zou helaas niet al te veel hoop hebben. :X

Een niet voorraad e-tron zou week 40 geleverd worden. Maar ik durfde dat ook niet aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 19-05-2022 09:03 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mustang zk schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:11:
Er kan nu bijna een lijst bij met geannuleerde Q4's ;)
Als je puur naar het bijtellingsverschil kijkt valt het ook nog wel te overzien.

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:40:
[...]

Gelukkig wel! Gister offerte dealer, vanochtend offerte Leasemij. Gelijk intern akkoord gegeven. Vabmiddag vereiste handtekeningen intern en bevestiging van Athlon richting dealer! Morgen afspraak maken voor levering!
Overigens net definitief bevestiging, ik mag hem over 1.5 week ophalen!

Ik zal het topic hier wel blijven volgen!

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 19-05-2022 12:14 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Madera
Dean Martin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Gefeliciteerd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDennis3D
Dean Martin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Ik zal het topic hier wel blijven volgen!
Van harte!

Ik mag nog even drie weken wachten. Op het laatste moment toch nog besloten om een Black Optic pakket toe te voegen :-)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
  • Je eigen bestelling toevoegen aan het overzicht kan hier.
  • Een detailoverzicht van de bestellingen vind je hier.