8 nov 2023 : geleverd3.14ter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:57:
Q4 e-tron Attraction 40
via leasing12 dec 2022 : eerste bezoek dealer, te verwachten levertijd : feb 2024
- Pack Business (= Pack Navigaton, Pack Smartphone Light, Pack Assistance Tour)
- Pack Comfort (oa. elektr. verstelbare lendesteun zetels vooraan)
- Pack Assistance Tour Plus (oa. achteruitrijcamera, adapt. cruise control)
- Pack Assistance City
- Panoramisch glazen schuifdak
- Matrix LED koplampen
- Verduisterde zijruiten
- Comfortsleutel
17 feb 2023 : confirmatie bestelling door leasing, verwachte levertijd : 1 jan 2024
28 feb 2023 : correctie bestelling (toevoeging vergeten opties)
23 maa 2023 : 2de confirmatie, verwachte levertijd (volgens leasing) : 18 okt 2023
wait and see
Model: Sportback 45 Quattro S-line
Opties:
Akoestische zijruiten in de voorportieren
Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
Metallic lak
Optiekpakket zwart met Audi ringen in zwart glanzend
Privacy glas
Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-V-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraai
Besteld: nov-23 2023
Verwachte leverweek: 4-10 maart 2024
Opties:
Metallic lak
Privacy glas
Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-V-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraai
Enige tijd terug stelde mijn garage dat mijn q4 mid nov bij de importeur zou staan en ik dan eind nov / beg december mijn Q4 kon ontvangen. Gisteren even bij de garage gestopt om een update te vragen Nu blijkt mijn Q4 reeds sinds 06/11 bij de importeur te staan, doch kon de garage geen verdere update meer geven. De garage stuurde een mailtje naar de importeur met een update.
Gezien dit een bedrijfslease is, maak ik me nog bijkomende zorgen. De leasemaatschappij schrijft immer in tot max 15 dec, maw heeft de garage de auto + papieren niet voor 14/12 in handen, dan zal ik tot ergens begin 2024 moeten wachten, Pffff...
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring mbt de tijd tussen geleverd bij de importeur en afgeleverd aan u als klant?
Gezien dit een bedrijfslease is, maak ik me nog bijkomende zorgen. De leasemaatschappij schrijft immer in tot max 15 dec, maw heeft de garage de auto + papieren niet voor 14/12 in handen, dan zal ik tot ergens begin 2024 moeten wachten, Pffff...
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring mbt de tijd tussen geleverd bij de importeur en afgeleverd aan u als klant?
Hopelijk kunnen ze deze levertermijn voor je waarmakenTech_Thom schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:52:
Model: Sportback 45 Quattro S-line
Opties:
Metallic lak
Privacy glas
Hier eveneens 45 quattro besteld, dit in juni 2022, levertermijn staat (voorlopig) op februari 2024.
Geen opties gekozen die vertraging opleveren.
Het valt mij op dat de opgegeven verwachte levertermijnen voor zowel de Q4, ID4 & enjaq wel heel kort zijn. Dit terwijl er toch nog een hoop mensen aan het wachten zijn die besteld hebben in 2022 of begin 2023
Is de verkoop dan zo in elkaar gevallen dat ze in een paar maand tijd de backlog kunnen wegwerken ?
Mijn wagen was besteld in april 2022 en kan ik finaal deze week gaan ophalen bij de dealer.MrMaster schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:11:
Enige tijd terug stelde mijn garage dat mijn q4 mid nov bij de importeur zou staan en ik dan eind nov / beg december mijn Q4 kon ontvangen. Gisteren even bij de garage gestopt om een update te vragen Nu blijkt mijn Q4 reeds sinds 06/11 bij de importeur te staan, doch kon de garage geen verdere update meer geven. De garage stuurde een mailtje naar de importeur met een update.
Volgende info ontving ik via de dealer:
W43: Productie
W44: Vertrokken naar BE
W46: Aangekomen in BE
W47: Nummerplaten leasing naar garage & Auto naar dealer
W48: Ophalen bij dealer
De dealer roept de wagen af bij de importeur en bij mij leek het erop dat ze dat meteen kunnen doen nadat de wagen is binnengekomen in BE.
Vraagje:
Ik rij nu al 5 maand met een zalige Q4. in het begin kreeg ik na het laden en de herberekening naar 100% rond de 540 km dat ik zou kunnen rijden.
wij zijn eind oktober naar Italie gereden (heen en terug) 1350 km heen
op de autostrades tegen max 110km/u verbruikte ik rond de 19 kwu/100km
daarvoor was dit 14a15 kwu/100km
nu is het ook kouder geworden en als ik nu laad en prorateer naar 100% zit ik aan 440 km wat een 100 km minder is.
wanneer ik airco uit zet komen er 50 km bij. maar in de winter heb je wel verwarming nodig.
Hebben jullie dit ook? en wat zijn de technieken of tips om meer km's per kwh te rijden?
adviseren jullie de B stand of de D stand
Ik rij nu al 5 maand met een zalige Q4. in het begin kreeg ik na het laden en de herberekening naar 100% rond de 540 km dat ik zou kunnen rijden.
nu is het ook kouder geworden en als ik nu laad en prorateer naar 100% zit ik aan 440 km wat een 100 km minder is.
wanneer ik airco uit zet komen er 50 km bij. maar in de winter heb je wel verwarming nodig.
Hebben jullie dit ook? en wat zijn de technieken of tips om meer km's per kwh te rijden?
Verkeerde topic , excuus
[ Voor 88% gewijzigd door Dean Martin op 02-12-2023 06:49 ]
The best is yet to come
Verkeerde topic excuus 😀
[ Voor 87% gewijzigd door tcviper op 03-12-2023 14:24 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ophaling deze vrijdag!kefjeuh93 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:28:
Ik vind het wel vreemd dat ze jullie elektrische zetels niet kunnen produceren want ik heb de laatste maanden elke 2 weken geleden gebeld en 2weken geleden was de auto in productie gegaan. En ik heb niets moeten laten vallen.
Besteld Maart 2022
Verwacht Eind september 2023
Dieteren Zaventem leasing
Q4 Sportback 40 advanced
Platinum pack
Tour pro pack
Panorama dak
Comfort plus
Sonos
Warmte pomp
Lichtpakket
Het werd tijd
Q4 E-TRON 45 E-TRON S LINE
Assistentiepakket plus
Comfortpakket
MMI navi pro
Sonos
Warmtepomp
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Besteld mei 2022
Eerste afleverdatum aug 2023
Tweede afleverdatum april 2024
Bericht van de leasemaatschappij 14-03-2024
Eindelijk schot in de zaak
Assistentiepakket plus
Comfortpakket
MMI navi pro
Sonos
Warmtepomp
Besteld mei 2022
Zonet mail gehad van de garage.
Restrictie op 360° camera. Of ik het "Pack Assistance Tour Pro" wil laten vallen, wat dan ook betekent dat volgende opties niet erbij zullen zijn:
Besteld: january 2022. Dus tegen dat hij geleverd is zijn we bijna 2,5 jaar verder... FFS
Restrictie op 360° camera. Of ik het "Pack Assistance Tour Pro" wil laten vallen, wat dan ook betekent dat volgende opties niet erbij zullen zijn:
- Dode hoek sensoren
- Exit warning asisst
- Rear cross traffic assist
- Intelligent park assist
Besteld: january 2022. Dus tegen dat hij geleverd is zijn we bijna 2,5 jaar verder... FFS
Voor dit soort vragen kan je beter hier zijn:berchemsupporte schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:33:
Vraagje:
Audi Q4
Dat er veel km af gaan in de winter is heel normaal.
Net de dealer gehoord.
Levering (incl. Pack Assistance Tour “Pro” (360° camera)) is nog steeds voorzien voor 1e helft april…
Leverdatum is dus sedert november niet meer verschoven..
Eindelijk licht aan het eind van de tunnel…
Besteld: januari 2022.
Levering (incl. Pack Assistance Tour “Pro” (360° camera)) is nog steeds voorzien voor 1e helft april…
Leverdatum is dus sedert november niet meer verschoven..
Eindelijk licht aan het eind van de tunnel…
Besteld: januari 2022.
Iemand die op de hoogte is wat momenteel de levertijd zou zijn voor een Q4 e tron, vandaag zelf geconfigureerd en besteld?
Of anders: welke onderdelen/opties kunnen zorgen voor het meeste vertraging?
Bedankt!
Bedankt!
Het zou me verbazen als dit goed in te schatten is. Vertrouwen op Audi dealer zou ik i.i.g. niet doen….Eyedoze schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:51:
Iemand die op de hoogte is wat momenteel de levertijd zou zijn voor een Q4 e tron, vandaag zelf geconfigureerd en besteld?
Bedankt!
Ik vroeg naar levertijd in begin oktober en toen was het antwoord Max 3-4 maanden. Nadat ik besteld heb op 27 november kreeg ik al snel een mail dat levering in week 4-11 maart zou plaatsvinden. Dat leek dus allemaal te kloppen (3-4 mnd). Echter paar dagen later op 3-dec volgende een mail waarin eea werd afgezwakt. Ik werd vertelt dat de geplande levering niet gegarandeerd kon worden gezien huidige productie beperkingen…. Ik zou op de hoogte worden gehouden; dat was laatste bericht.
Zeker omdat er daarna nog berichten waren op dit forum van mensen die reeds 1.5 jaar eerder besteld hebben ook in die periode de auto mogen halen reken ik er niet op dat Audi de geplande levering zelfs maar bij benadering gaat halen…. En eerlijk gezegd vind ik het prima, ik blijf liever ICE rijden, aar dat mag niet meer van mijn werkgever. Dus wellicht toch nog wat meer maanden in mijn huidige 330i touring
Het blijft wel echt SLECHT van een premium merk om zo met klanten om te gaan. En sorry als ik nu iemand op zijn zere teen trap, maar de merk beleving is voor mij wel goed gedaald.
Opties met lever problemen zijn meen ik iig: 360 camera en glazen dak.
Audi Q4 45 advanced besteld juni 2022Eyedoze schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:51:
Bedankt!
Levertermijn oktober 2023

Waar haal je het geduld vandaan?Pollement schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:09:
[...]
Audi Q4 45 advanced besteld juni 2022
Levertermijn oktober 2023geen nieuwe levertermijn ontvangen
dat was het bij mij ook eerst. Maar de laatste info die ik ontving van de garage was maart 2024Pollement schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:09:
[...]
Audi Q4 45 advanced besteld juni 2022
Levertermijn oktober 2023geen nieuwe levertermijn ontvangen
en @webgangster : aangezien het in mijn geval een bedrijfswagen is in België kan de bestelling niet zomaar ongedaan gemaakt worden
18/1/24 auto is toegekomen bij de dealer. Besteld april /22. Mogelijke probleemopties warmtepomp en panodak zitten er op en het zou model ‘24 zijn. Nu nog de platen van de leasing….
Laatste update PON is dat aflevering gepland staat voor week van 1 april (dit jaarTech_Thom schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:56:
[...]
Het zou me verbazen als dit goed in te schatten is. Vertrouwen op Audi dealer zou ik i.i.g. niet doen….
Ik vroeg naar levertijd in begin oktober en toen was het antwoord Max 3-4 maanden. Nadat ik besteld heb op 27 november kreeg ik al snel een mail dat levering in week 4-11 maart zou plaatsvinden. Dat leek dus allemaal te kloppen (3-4 mnd). Echter paar dagen later op 3-dec volgende een mail waarin eea werd afgezwakt. Ik werd vertelt dat de geplande levering niet gegarandeerd kon worden gezien huidige productie beperkingen…. Ik zou op de hoogte worden gehouden; dat was laatste bericht.
Zeker omdat er daarna nog berichten waren op dit forum van mensen die reeds 1.5 jaar eerder besteld hebben ook in die periode de auto mogen halen reken ik er niet op dat Audi de geplande levering zelfs maar bij benadering gaat halen…. En eerlijk gezegd vind ik het prima, ik blijf liever ICE rijden, aar dat mag niet meer van mijn werkgever. Dus wellicht toch nog wat meer maanden in mijn huidige 330i touring![]()
Het blijft wel echt SLECHT van een premium merk om zo met klanten om te gaan. En sorry als ik nu iemand op zijn zere teen trap, maar de merk beleving is voor mij wel goed gedaald.
Opties met lever problemen zijn meen ik iig: 360 camera en glazen dak.
Besteld: 27 Nov ‘23
Uitvoering: 45 Quattro sportsback all black met aantal kleinere opties
dan wordt ie geleverd met terugwerkende krachtTech_Thom schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:28:
[...]
Laatste update PON is dat aflevering gepland staat voor week van 1 april (dit jaar). Is dus met 4 weken geschoven, maar gezien april weer niet zo ver weg is zou me dat toch redelijk accuraat moeten lijken. Ze zullen toch echt wel de eerste 8 weken planning weten lijkt me.
Besteld: 27 Nov ‘24
Nieuws van concessiehouder gekregen... Productie zou pas in maart zijn ipv februari, met voorlopige levering in mei '24... als ze het natuurlijk telkens opschuiven met een paar maand gaan we er ook niet geraken natuurlijkCaesar0801 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:09:
Volgende bestelling geplaatst op 30/01/2023:
Audi Q4 E-tron 40 Advanced met volgende opties:
- Pack Assistance Tour Plus (PYL)
- Pack Business (WAS)
- Getinte achterruiten
Toenmalige geschatte leverdatum was 10/01/2024, is nu bijgesteld naar februari 2024.
Goed nieuws is wel bevestiging van upgrade naar MY2024 45-serie
Hier Q4 45 corporate besteld met optie trekhaak en pack interior sport op 17/01/'24. verwachte levertermijn 16/09/'24.Eyedoze schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:51:
Bedankt!
45 Quattro advanced + enkele optie pakketten & enkele losse opties
Besteld: 02/05/2022
Ontvangen: 25/01/2024
Succes met jullie levertermijn
Besteld: 02/05/2022
Ontvangen: 25/01/2024
Succes met jullie levertermijn
[ Voor 1% gewijzigd door Pollement op 28-01-2024 09:41 . Reden: icon add ]
Vandaag de mijne ook mogen ophalen.
Besteld eind januari 2023: 40 Advanced + enkele packs (zonder warmtepomp)
Gekregen: 45 Advanced (upgrade) mét warmtepomp
Hoe komt die warmtepomp er dan bij? Als ik het goed heb was dit op de ‘24 editie nog steeds een optie.majoor schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:12:
Vandaag de mijne ook mogen ophalen.
Als die nu standaard mee gaat zou dat wel fijn zijn
Goeie vraag. Op de Belgische configurator is het inderdaad nog steeds een optie.Tech_Thom schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:59:
[...]
Hoe komt die warmtepomp er dan bij? Als ik het goed heb was dit op de ‘24 editie nog steeds een optie.
Als die nu standaard mee gaat zou dat wel fijn zijn
Ik zou het eens moeten checken. Bij aflevering beweerde de verkoper in ieder geval dat ie er op zat

Ok, ben benieuwd als je nog info kunt achter halen.majoor schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:53:
[...]
Goeie vraag. Op de Belgische configurator is het inderdaad nog steeds een optie.
Ik zou het eens moeten checken. Bij aflevering beweerde de verkoper in ieder geval dat ie er op zat
Ik denk nl dat als je de gemiddelde Audi sales rep zou vragen of de Q4 standaard 2-zone airco heeft (net als een in stap Astra of Focus) deze ook bevestigend zou reageren,
Even gekeken op myAudi, maar daar staat nergens een warmtepomp vermeld bij de opties.Tech_Thom schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:00:
[...]
Ok, ben benieuwd als je nog info kunt achter halen.
Ik denk nl dat als je de gemiddelde Audi sales rep zou vragen of de Q4 standaard 2-zone airco heeft (net als een in stap Astra of Focus) deze ook bevestigend zou reageren,
Audi Q4 45 Quattro Sportback besteld 1e week Januari 24
Vrij vol met opties, maar zo te zien zijn de productieproblemen wel opgelost in Zwickau
Levering verwacht in Mei 24 ( productie week 19 levering week 21/22 )
Vrij vol met opties, maar zo te zien zijn de productieproblemen wel opgelost in Zwickau
Levering verwacht in Mei 24 ( productie week 19 levering week 21/22 )
Nieuwe update mbt de productie week:Tech_Thom schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:28:
[...]
Laatste update PON is dat aflevering gepland staat voor week van 1 april (dit jaar). Is dus met 4 weken geschoven, maar gezien april weer niet zo ver weg is zou me dat toch redelijk accuraat moeten lijken. Ze zullen toch echt wel de eerste 8 weken planning weten lijkt me.
Uitvoering: 45 Quattro S-line sportsback all black met aantal kleinere opties
Productie gepland: week 8, 19 Feb ‘24 (honeymoon)
Levering verwacht: week 14, 1 Apr ‘24 (leaseplan app)
Gezien productie in week 8 gaat levering lijkt me nog iets naar voren. Updates in leaseplan app moet je normaliter om vragen.
Eens met mkrgoede dat leverproblemen verledentijd lijken.
Juni 2022 besteld, eerste leverdatum oktober 2023 en daarna uitgesteld naar december en ondertussen zitten we in Maart. En vrijdag bericht gekregen dat Maart waarschijnlijk ook al niet meer zal lukken. Dus leverproblemen zijn er nog steeds. Dit is voor een wagen uit België overigens
Hier ook een wagen uit België :
Audi Q4 45 Quattro Sportback met een hoop opties (oa warmtepomp, sonos, business pack, matrix LED, ... )
Besteld : 3 september 2022
Eerste leverdatum : december 2023
Volgende leverdatum : 5 maart 2024
Audi Q4 45 Quattro Sportback met een hoop opties (oa warmtepomp, sonos, business pack, matrix LED, ... )
Eerste leverdatum : december 2023
Volgende leverdatum : 5 maart 2024
[ Voor 7% gewijzigd door bendeleider op 20-02-2024 12:51 ]
Audi Q4 40 Attraction besteld 15/04/2022. Upgrade naar 45.
Opties:
Warmtepomp
Panodak
Pack Business plus
Pack Interior sport
Pack assistance tour plus
Sfeerverlichting
Navarrablauw.
Verwachte leveringstermijn meegedeeld bij bestelling 14 maanden (15/06/23)
Bevestigde leveringstermijn na bestelling: 15/12/23 (20 maanden)
Afgehaald 21/02/2024 met alle gevraagde opties en upgrade naar 45.
Opties:
Warmtepomp
Panodak
Pack Business plus
Pack Interior sport
Sfeerverlichting
Navarrablauw.
Verwachte leveringstermijn meegedeeld bij bestelling 14 maanden (15/06/23)
Bevestigde leveringstermijn na bestelling: 15/12/23 (20 maanden)
Afgehaald 21/02/2024 met alle gevraagde opties en upgrade naar 45.
Levertijden zijn toch serieus minder, als het goed is gaat de corporate in bestelling, levering zou al voor juni/augustus zijn! (BE)
Audi Q4 45 E-tron Quattro, Advanced edition, model 2024 - bestelling vanuit België.
- Besteldatum: 28/02/2024
- Afleverdatum: 29/08/2024
ik heb gisteren ook de bestelling gedaan, afleverdatum was idd juli/augMr.Veng schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:34:
Audi Q4 45 E-tron Quattro, Advanced edition, model 2024 - bestelling vanuit België.Ik ben benieuwd hoe dikwijls die geschatte datum gaat veranderen.
- Besteldatum: 28/02/2024
- Afleverdatum: 29/08/2024
waar heb jij besteld?
Er zijn toch wel erg grote verschillen in de leveringen. Mijn Q4 is vandaag 3 maanden na de bestelling in productie gegaan (fabriek Zwickau), terwijl ik berichten zie van anderen die meer dan een jaar eerder hebben besteld en nog niet eens een bevestigde planning hebben.
Ligt dit nu puur aan bepaalde opties die zij wel hebben en ik niet? Of zijn het gewoon de slots die de dealers al vroegtijdig hebben ingekocht en nu pas verkopen?
Update:
Productie start: 29 Feb ‘24 (honeymoon)
Ligt dit nu puur aan bepaalde opties die zij wel hebben en ik niet? Of zijn het gewoon de slots die de dealers al vroegtijdig hebben ingekocht en nu pas verkopen?
Update:
[ Voor 3% gewijzigd door Tech_Thom op 01-03-2024 20:35 ]
Mijn bestelling is via Alphabet gegaan.NoFate schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:13:
[...]
ik heb gisteren ook de bestelling gedaan, afleverdatum was idd juli/aug
waar heb jij besteld?
Maar mijn ervaring heeft me geleerd dat een leverdatum bijna nooit van de eerste keer klopt.
Ik hier via leaseplan, garage in HasseltMr.Veng schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:06:
[...]
Mijn bestelling is via Alphabet gegaan.
Maar mijn ervaring heeft me geleerd dat een leverdatum bijna nooit van de eerste keer klopt.
Dat wil lukken: mijn garage gaat ook in Hasselt zijn.NoFate schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:08:
[...]
Ik hier via leaseplan, garage in Hasselt
Hehe, toevallig, we zullen zien :-)Mr.Veng schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:09:
[...]
Dat wil lukken: mijn garage gaat ook in Hasselt zijn.
zolang je maar geen 360 camera hebt kunnen ze leveren.
Anders weet je het niet
Anders weet je het niet
Klopt helemaal van die 360 camera.
Q4 besteld op mei 2022, levering mei 2024 = 2 jaar!
MAAR, zonet telefoon gehad dat ik best de optie " intelligent park assist" laat vallen, anders zou de levering naar juli (zonder zekerheid) worden gebracht.
MAAR, zonet telefoon gehad dat ik best de optie " intelligent park assist" laat vallen, anders zou de levering naar juli (zonder zekerheid) worden gebracht.
Vandaag de garage gebeld. De auto staat gepland voor productie. Verwachte transportdatum naar België is 22 maart. Daarna afleveren bij de garage en gereedmaken. Aflevering door dealer verwacht midden april.Die extra maand kan er nog wel bij.DC2328 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:16:
Q4 E-TRON 45 E-TRON S LINE
Assistentiepakket plus
Comfortpakket
MMI navi pro
Sonos
Warmtepomp
Besteld mei 2022
Klopt.McD1972 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:07:
Klopt helemaal van die 360 camera.
Een maand geleden al belde de garage mij ook om te zeggen dat ik best de optie "Intelligent Park Assist" laat vallen.
Heb ik finaal laten vallen, maar met expliciete vraag tot behoud 360° camera, wat mij nadien ook uitdrukkelijk werd bevestigd door de garage.
Besteld: januari 2022
Initiële leverdatum: maart 2023
Laatst gekende leverdatum: 1e helft april 2024 (= 2 jaar en 3 maanden)
Update:
Op transport: 7 Mrt ‘24 (honeymoon)
Aankomst NL: 12 Mrt ‘24 (honeymoon)
Lijkt erop dat A-Z binnen de 4 maanden valt.
/f/image/h4x4pcwpLbEz4Fg28rL1IWVL.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt erop dat A-Z binnen de 4 maanden valt.
/f/image/h4x4pcwpLbEz4Fg28rL1IWVL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NsIKAklcm7ILb4W1z3GAqiF0.png?f=fotoalbum_large)
Dit jaar mag ik een nieuwe leasewagen kiezen. Eind vorig jaar ben ik beginnen vergelijken en ben ik van een lijst van +20 wagens naar een top 3 gegaan. Na een testrit met de 3 wagens (Audi Q4, VW ID.7, Tesla Y) heb ik besloten om voor de Q4 te gaan.
Na een aantal weken in het goedkeuringsproces is hij nu eindelijk besteld
. Dus bij deze mijn eerste post:
Uitvoering: 45 Corporate S (optie velgen grafietgrijs)
Besteld: 21 maart 2024
Levering verwacht: midden juli (info van de dealer Mig Motors)
(In België besteld, leasematschappij Alphabet)
Na een aantal weken in het goedkeuringsproces is hij nu eindelijk besteld
(In België besteld, leasematschappij Alphabet)
Ter afronding: auto vandaag aan de deur afgeleverd door Audi Amsterdam
Update:
Uitvoering: 45 Quattro S-line Sportback all black met aantal kleine opties
Levering: 25 Maart
Van bestelling tot aflevering < 4 maanden.
Eerste ervaring van rijden is goed, maar moet nog de verschillende omstandigheden gaan ervaren. Vermogen (net) genoeg, wegligging goed, niet te stug (hier was ik wel bang voor), regeneratief remmen werkt soepel.
Enkel stuurt hij heel licht na mijn BMW 330i, maar wellicht is hier nog een instelling voor? Anders zal het wel wennen zijn. Zelfde geldt voor het dunne stuur (vergeleken met BMW), maar zal snel wennen lijkt me.
En dan nog wat plaatjes voor de liefhebber:
:strip_exif()/f/image/n03uENf6i29iq8Hi25SXy0gj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XlYO0KFOO35cVK8eAl71iEQW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8M0zunChkllpiOi1WqkAew9U.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
Eerste ervaring van rijden is goed, maar moet nog de verschillende omstandigheden gaan ervaren. Vermogen (net) genoeg, wegligging goed, niet te stug (hier was ik wel bang voor), regeneratief remmen werkt soepel.
Enkel stuurt hij heel licht na mijn BMW 330i, maar wellicht is hier nog een instelling voor? Anders zal het wel wennen zijn. Zelfde geldt voor het dunne stuur (vergeleken met BMW), maar zal snel wennen lijkt me.
:strip_exif()/f/image/n03uENf6i29iq8Hi25SXy0gj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XlYO0KFOO35cVK8eAl71iEQW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8M0zunChkllpiOi1WqkAew9U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gUYlj3HzyWt5KQ3MXIaIuvCs.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgende bestelling geplaatst op 30/01/2023:
- Pack Business (WAS)
- Getinte achterruiten
Gisteren Q4 e-tron 45 Advanced in ontvangst genomen.
Zalige auto om mee te rijden en merkbaar krachtigere versnelling dan de 40 die ik had getest in 2022.
Veel succes met het wachten voor zij die al besteld hebben!
- Pack Business (WAS)
- Getinte achterruiten
Gisteren Q4 e-tron 45 Advanced in ontvangst genomen.
Zalige auto om mee te rijden en merkbaar krachtigere versnelling dan de 40 die ik had getest in 2022.
Veel succes met het wachten voor zij die al besteld hebben!
Update:
Vandaag ben ik mijn auto gaan afhalen bij de dealer (A&M group Hasselt).
opgehaald: 12 april 2024.
Het heeft dus 1 jaar en 7 maanden geduurd.
Aangezien dit mijn eerste EV is én ik gewend ben om handgeschakeld te rijden, was het in het begin eventjes wennen, maar uiteindelijk ben je er wel snel mee weg 😉
Vandaag ben ik mijn auto gaan afhalen bij de dealer (A&M group Hasselt).
opgehaald: 12 april 2024.
Het heeft dus 1 jaar en 7 maanden geduurd.
Aangezien dit mijn eerste EV is én ik gewend ben om handgeschakeld te rijden, was het in het begin eventjes wennen, maar uiteindelijk ben je er wel snel mee weg 😉
Update gekregen van de garage, waar bij bestelling nog werd gezegd september (maar vermoedelijk iets eerder) heb ik nu oktober als richtdatum gekregen.IsHaas schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:08:
[...]
Hier Q4 45 corporate besteld met optie trekhaak en pack interior sport op 17/01/'24. verwachte levertermijn 16/09/'24.
Zelf ook eventueel voor een Q4 in de markt, aangezien ik zelf geen laadpaal heb, wil ik een wagen met een behoorlijke actieradius, die 540km van jou vindt ik dan prima, welke Q4 heb jij?berchemsupporte schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:33:
Vraagje:
Bestelling geplaatst 25/02/24
Audi Q4 E-tron 45 Corporate S (Sportback)
Zo goed als alle opties excl trekhaak en 360° camera
Vandaag telefoon ontvangen dat de productiedatum bevestigd is ergens in juni.
Aflevering voor begin augustus.
Mits de nodige meeval kan dit begin juli worden, maar door bouwverlof en afhankelijk doorlevering vanuit Brussel willen ze dit niet hardop gezegd hebben.
Besteld bij Autobedrijf Deckx-Team in Turnhout
Leasing via d'Ieteren
Audi Q4 E-tron 45 Corporate S (Sportback)
Zo goed als alle opties excl trekhaak en 360° camera
Vandaag telefoon ontvangen dat de productiedatum bevestigd is ergens in juni.
Aflevering voor begin augustus.
Mits de nodige meeval kan dit begin juli worden, maar door bouwverlof en afhankelijk doorlevering vanuit Brussel willen ze dit niet hardop gezegd hebben.
Besteld bij Autobedrijf Deckx-Team in Turnhout
Leasing via d'Ieteren
Vreemd dat nog niemand hierop heeft gereageerd, maar bij deze:Tech_Thom schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:18:
Ter afronding: auto vandaag aan de deur afgeleverd door Audi Amsterdam
Update:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtige auto
Hierbij mijn saga:
Audi Q4 besteld 12 Dec 2022 via leasing belfius bij autonatie antwerpen, levering stond gepland voor eind december 2023.
Etron 40
Mythos zwart
Pack business
Trekhaak
Verduisterende zijruiten & achterruit
In December 2023 niks gehoord, dan maar zelf gebeld.
Uitgesteld naar maart 2024
In maart 2024 niks gehoord, weer zelf gebeld, uitgesteld naar mei 2024.
Uiteraard helemaal niet tevreden hierover en uitleg gevraagd
Toen zei de dealer dat definitieve productiedatum week van 8 april 2024 zou zijn en aankomst in belgië 19 april 2024.
19 april 2024 niks gehoord, weer zelf gebeld, en toen zeiden ze dat dit de datum is bij audi brussel, dat ik hierbij 2 weken moeten optellen (wat ze uiteraard eerst niet zeiden).
Auto aangekomen 14 mei 2024 bij dealer.
Nummerplaat nog niet binnen, en afhaling staat nu gepland op 4 juni 2024
Barslechte (en vrijwel geen) communicatie
Mijn eerste en laatste audi denk ik. 1,5j!
Uiteindelijk wel de etron 45 ipv 40, gelukkig!
Succes aan allen!
Audi Q4 besteld 12 Dec 2022 via leasing belfius bij autonatie antwerpen, levering stond gepland voor eind december 2023.
Etron 40
Mythos zwart
Pack business
Trekhaak
Toen zei de dealer dat definitieve productiedatum week van 8 april 2024 zou zijn en aankomst in belgië 19 april 2024.
19 april 2024 niks gehoord, weer zelf gebeld, en toen zeiden ze dat dit de datum is bij audi brussel, dat ik hierbij 2 weken moeten optellen (wat ze uiteraard eerst niet zeiden).
Mijn eerste en laatste audi denk ik. 1,5j!
Uiteindelijk wel de etron 45 ipv 40, gelukkig!
Succes aan allen!
Ik denk niet dat dit aan Audi ligt maar eerder aan hele slechte communicatie van je dealer.Audi pff schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:33:
Hierbij mijn saga:
Etron 40
Mythos zwart
Pack business
Trekhaak
Mijn eerste en laatste audi denk ik.
Succes aan allen!
Ik heb eind december 2023 een Q4 Sportback besteld met zo goed als alle opties.en ik mag deze morgen op gaan halen bij de dealer.
Als ik de reacties zo lees, ben je 1 van de weinige 🤣
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Informatie gevraagd omtrent een Q4 Sportback 45 Corporate S met 360 graden camera ( kan enkel via dealer aangevinkt worden) in BE. Levertermijn circa 3 maand. Was probleem met aanlevering voor de 360 graden camera maar hebben nu terug stock.
Update voor mijn bestelling:
Update 29/6: levering nog altijd gepland voor midden juli.
Audi Q4 e-tron (5-d) 77kWh ev 45 e-tron s edition quattro 210kW besteld. Nu afgegeven leverdatum is 23-10-24. Uitgaand van een zomer sluiting bij de fabriek van een paar weken zou dit dus tamelijk snel zijn. Kunnen gereserveerde plaatsen zijn aangezien er in NL een actie is met de Quattro
Midden Juni de 'aanbieding' Q4 e-Tron Quattro S-line 210 KW besteld. Afgegeven leverdatum 25-10-2024. Dit met zonnedak. De levertijd zonder zonnedak zou een maand korter zijn.
In afwachting van 45 etron Quattro Advanced edition. Bestelling eind juni / verwacht 3e week september. Geen zonnedak, wel klimaatpakket, getinte ramen. Assistentieplus en skiluik.
Eind juni/begin juli de Q4 e-tron 45 advanced besteld (ass.pakket plus, comfort pakket plus, privacy glas, carrosserie zwart, zwart optiekpakket plus). Levering nu 23 oktober. Dat is al iets langer dan ze half juni aangeven (levering zou toen rond de 10-12 weken zijn).
Bij mij werd het voorbehoud gemaakt dat als het november zou worden, ze de levering dan doorschuiven naar januari. Iemand diezelfde ervaring?
Bij mij werd het voorbehoud gemaakt dat als het november zou worden, ze de levering dan doorschuiven naar januari. Iemand diezelfde ervaring?
Vandaag update gehad 6 weken vertraging. Nu begin november.Mobile78 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:57:
In afwachting van 45 etron Quattro Advanced edition. Bestelling eind juni / verwacht 3e week september. Geen zonnedak, wel klimaatpakket, getinte ramen. Assistentieplus en skiluik.
Zaterdag 3 augustus bericht gehad dat de q4 in productie is gegaan (stap 3 honeymoon). Eerder was aangegeven dat dit in de week van 5 augustus zou zijn. De productie is dus gestart in week 31 ipv de eerder gecommuniceerde week 32 🤗peter904 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:26:
Midden Juni de 'aanbieding' Q4 e-Tron Quattro S-line 210 KW besteld. Afgegeven leverdatum 25-10-2024. Dit met zonnedak. De levertijd zonder zonnedak zou een maand korter zijn.
Bij mij was de produktie gestart in week27, toen stil gelegen vanwege de vakantiestop en afgemaakt in week 31 en nu op transport. Ook met zonnedak. In de honeymoon json zag ik ook dat het een my25 is. Geen idee of daar wijzigingen in zitten.
Het lijkt hard te gaan nu; inmiddels bij stap 5 aanbeland "Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen!". Besteld 22-07*, dus nu 4 weken verder. Voor de volledigheid het model zoals ik hem besteld heb:peter904 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:33:
[...]
Zaterdag 3 augustus bericht gehad dat de q4 in productie is gegaan (stap 3 honeymoon). Eerder was aangegeven dat dit in de week van 5 augustus zou zijn. De productie is dus gestart in week 31 ipv de eerder gecommuniceerde week 32 🤗
Q4 e-tron (A1) S Edition e-tron 45 210kW/286pk 82Kwh Hatchback quattro
PYA Comfortpakket
KA2 Achteruitrijcamera
QL5 Privacy glas (donker getint)
VW6 Akoestisch glas voorportieren
3FU Glazen panoramadak
3S2 Dakreling, zwart
PYV Funktioneel pakket
Mythoszwart metallic
4E6 Achterklep met comfortopening
FB4 Exterieurdetails carross.kleur
4K5 Comfortsleutel
4ZD Optiekpakket zwart
55K Velgen 5-y-sp gr. 8,0j|9,0jx20
9VS Sonos premium
PY7 Assistentiepakket advanced
PY8 Dynamiekpakket
1M6 Trekhaak
* ik heb bij mijn wagenparkbeheerder medio juni de keuze doorgeven waarna weer offertes zijn opgevraagd. In Honeymoonnet staat 22-07-2024 als orderdatum.
[ Voor 15% gewijzigd door peter904 op 20-08-2024 23:08 ]
22 juli bestelling gedaan? Eerder hierboven schreef je half juni. Maar goed dan nog erg snel. Mooi nieuws en uitvoerig. Veel rijplezier alvast.peter904 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
Het lijkt hard te gaan nu; inmiddels bij stap 5 aanbeland "Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen!". Besteld 22-07, dus nu 4 weken verder. Voor de volledigheid het model zoals ik hem besteld heb:
Q4 e-tron (A1) S Edition e-tron 45 210kW/286pk 82Kwh Hatchback quattro
PYA Comfortpakket
KA2 Achteruitrijcamera
QL5 Privacy glas (donker getint)
VW6 Akoestisch glas voorportieren
3FU Glazen panoramadak
3S2 Dakreling, zwart
PYV Funktioneel pakket
Mythoszwart metallic
4E6 Achterklep met comfortopening
FB4 Exterieurdetails carross.kleur
4K5 Comfortsleutel
4ZD Optiekpakket zwart
55K Velgen 5-y-sp gr. 8,0j|9,0jx20
9VS Sonos premium
PY7 Assistentiepakket advanced
PY8 Dynamiekpakket
1M6 Trekhaak
PYX Smartphone pakket
Die van mij is op 28 juni besteld, levering nu begin november (week 45) dus daar zitten blijkbaar grote verschillen in.
Je hebt helemaal gelijk. Bij de JSON output staat "date_order": "2024-07-22". Zelf heb ik medio Juni aan onze wagenparkbeheerder mijn keuze doorgegeven waarna weer offertes aangevraagd zijn. Wanneer de bestelling bij de fabriek nou precies gedaan is weet ik eigenlijk niet. Heb dat in de post genuanceerd.Mobile78 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
22 juli bestelling gedaan? Eerder hierboven schreef je half juni. Maar goed dan nog erg snel. Mooi nieuws en uitvoerig. Veel rijplezier alvast.
Die van mij is op 28 juni besteld, levering nu begin november (week 45) dus daar zitten blijkbaar grote verschillen in.
De levering van jou auto is dan weer september naar november gegaan zie ik. Bij welke stap ben je bij Honeymoonnet?
Ik zie nu ook dat bij JSON "date_unload_dealer": "2024-08-20" staat. Ben benieuwd....
Aanstaande woensdag kan ik de auto ophalen. midden juni heb ik de bestelling aan onze wagenparkbeheerder doorgeven waarna er weer offertes zijn opgevraagd. Ik weet dus niet precies wanneer de opdracht tot productie is gegeven.
Via Honeymoonnet de volgende stappen doorlopen:
22-07 stap 1; Uw nieuwe auto
22-07 stap 2; De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
03-08 stap 3; Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi
16-08 stap 4; Uw Audi Q4 e-tron heeft een chassisnummer gekregen!
20-08 stap 5; Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen!
23-08 stap 6; Bevestiging afleverafspraak 28-08
Hoe dan ook is het razendsnel gegaan met een levertijd van circa 1 à 2 maanden.
En hoe bevalt het? :-Dpeter904 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:39:
Aanstaande woensdag kan ik de auto ophalen. midden juni heb ik de bestelling aan onze wagenparkbeheerder doorgeven waarna er weer offertes zijn opgevraagd. Ik weet dus niet precies wanneer de opdracht tot productie is gegeven.
Goed!
Ik kom van een V60 T3 en had daarvoor een Enyaq 60. De V60 vindt ik een mooie verschijning en op cruisesnelheid ook comfortabel maar ik miste altijd het instant vermogen en overzicht van de Enyaq. De Enyaq had 'maar' 180pk en de q4 286pk, toch vindt ik er weinig verschil in snelheidsbeleving in zitten.
Verdere eerste indrukken:
- SONOS valt me een beetje tegen. Een 7,3 ofzo..
- Active lane assist was met €2500 wel wat prijzig maar werkt echt feilloos. Beter dan pilot assist Volvo.
- Snellader uitgeprobeerd; van 15% tot 35% de volle 175 kw
- Heerlijk stil, fijne zitplek
- De eerste lading van 100% naar 11% gereden en daarmee 410 km afgelegd. Helemaal prima.
- De lichtere Enyaq met 21 inch wielen was minder comfortabel dan deze zwaardere q4 met 20 Inch.
- Multimedia werkt goed en snel.
Staat bij jou de levering nog gepland voor November?
Ik kom van een V60 T3 en had daarvoor een Enyaq 60. De V60 vindt ik een mooie verschijning en op cruisesnelheid ook comfortabel maar ik miste altijd het instant vermogen en overzicht van de Enyaq. De Enyaq had 'maar' 180pk en de q4 286pk, toch vindt ik er weinig verschil in snelheidsbeleving in zitten.
- Active lane assist was met €2500 wel wat prijzig maar werkt echt feilloos. Beter dan pilot assist Volvo.
- De eerste lading van 100% naar 11% gereden en daarmee 410 km afgelegd. Helemaal prima.
- De lichtere Enyaq met 21 inch wielen was minder comfortabel dan deze zwaardere q4 met 20 Inch.
Ja nog steeds week 45.. Dus dat duurt nog even. Tijdens de proefrit vond ik die 286 pk echt heel fijn. Nu benzine auto, dus sowieso een hele soepele rijervaring dan zo’n elektrische auto. Mooi dat dat laden snel gaat.. voor mij echt een plus dat de Quattro een hogere piek heeft.
Veel plezier met je auto.
peter904 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:27:
Goed!
Inmiddels kan ik ook melden met mijn updates omtrent de Q4.
28 februari 2024 heb ik via de leasemaatschappij mijn bestelling doorgegeven. Deze is op 4 maart 2024 bevestigd door de dealer en leasemaatschappij. Verwachte levering was toen gezet op week 44 (i.v.m. huidige leasecontract).
Mijn bestelling:
Q4 e-tron (A1) S Edition e-tron 45 210kW/286pk 82Kwh Hatchback Elektrische aandrijving
Kleur: Mythoszwart metallic
Bekleding:Ei zwart (s line)
Meeruitvoeringen:
Op 1 augustus 2024 stap 2: De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend! We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron in week 35 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 26 augustus 2024.
Op 24 augustus 2024 stap 3: Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi!
Op 4 september 2024 stap 4: Uw Audi Q4 e-tron is onderweg!
Momenteel heb ik nog een leasecontract tot 1 november, dus ik ben bang dat de auto even stil staat bij de dealer. Maar ik ben in ieder geval blij dat de auto geproduceerd is en klaar staat zodra mijn huidige lease afloopt
.
28 februari 2024 heb ik via de leasemaatschappij mijn bestelling doorgegeven. Deze is op 4 maart 2024 bevestigd door de dealer en leasemaatschappij. Verwachte levering was toen gezet op week 44 (i.v.m. huidige leasecontract).
Mijn bestelling:
Q4 e-tron (A1) S Edition e-tron 45 210kW/286pk 82Kwh Hatchback Elektrische aandrijving
Kleur: Mythoszwart metallic
Bekleding:Ei zwart (s line)
Meeruitvoeringen:
- Funktioneel pakket
- Matrix-ledkoplampen
- S line bekleding stof/leder,
- Audi connect Nav & Info plus
- Exterieurdetails carross.kleur
- Audi soundsystem
- Sportonderstel
- Voorbereiding voor trekhaak
- Dakreling, zwart
- Indicatieve prijsverhoging per 01-04-2024
- Assistentiepakket plus
- Privacy glas (donker getint)
- Dynamiekpakket
- S line-exterieur
- Geen model- en vermogensaand.
- Mythoszwart metallic
- zwart-zwart-rotsgrijs/zwart-zwart/ zwart/zwart
- Velgen 5-Y-sp gr. 8,0J|9,0Jx20
- S edition
- Optiekpakket zwart plus
Op 1 augustus 2024 stap 2: De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend! We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron in week 35 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 26 augustus 2024.
Op 24 augustus 2024 stap 3: Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi!
Op 4 september 2024 stap 4: Uw Audi Q4 e-tron is onderweg!
Momenteel heb ik nog een leasecontract tot 1 november, dus ik ben bang dat de auto even stil staat bij de dealer. Maar ik ben in ieder geval blij dat de auto geproduceerd is en klaar staat zodra mijn huidige lease afloopt
Update voor mijn bestelling:
Opgehaald: 28/8
Ondertussen de eerste paar honder km's mee gereden en het is echt een plezier. Vlot en rustig rijden, goede vering (sportvering s-line, 20" velgen).
De enigste irritatie (zoals wss iedereen): bij overschrijden van de max snelheid, krijg je een geluidsignaal. Ondertussen staat de instelling bij mijn favorieten, maar toch moet ik bij elke start van de auto deze instelling terug afzetten.
Opgehaald: 28/8
Ondertussen de eerste paar honder km's mee gereden en het is echt een plezier. Vlot en rustig rijden, goede vering (sportvering s-line, 20" velgen).
De enigste irritatie (zoals wss iedereen): bij overschrijden van de max snelheid, krijg je een geluidsignaal. Ondertussen staat de instelling bij mijn favorieten, maar toch moet ik bij elke start van de auto deze instelling terug afzetten.
Bestelling geplaatst begin februari '24
Audi Q4 E-tron 45 Corporate S
Afgezien van een aantal opties zoals een trekhaak, is hij redelijk goed uitgerust.
Levering was initieel voorzien voor eind oktober. Aangenaam verrast dat ik hem plots op 15 september reeds mocht afhalen!
Minder aangenaam verrast dat de wagen 5 dagen later al opnieuw bij de verdeler stond wegens elektrische storing, en er geen beweging meer te krijgen valt uit de wagen. Sindsdien de wagen nog niet terug gezien.
Voor de paar dagen dat ik er mee kunnen rijden heb, vond het wel een aangename wagen.
Audi Q4 E-tron 45 Corporate S
Afgezien van een aantal opties zoals een trekhaak, is hij redelijk goed uitgerust.
Levering was initieel voorzien voor eind oktober. Aangenaam verrast dat ik hem plots op 15 september reeds mocht afhalen!
Minder aangenaam verrast dat de wagen 5 dagen later al opnieuw bij de verdeler stond wegens elektrische storing, en er geen beweging meer te krijgen valt uit de wagen. Sindsdien de wagen nog niet terug gezien.
Voor de paar dagen dat ik er mee kunnen rijden heb, vond het wel een aangename wagen.
Auto vorige week geleverd gekregen. Gingen opeens weer 5 weekjes af. Heerlijke auto en nog geen laadstress ;-)Mobile78 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:46:
Ja nog steeds week 45.. Dus dat duurt nog even. Tijdens de proefrit vond ik die 286 pk echt heel fijn. Nu benzine auto, dus sowieso een hele soepele rijervaring dan zo’n elektrische auto. Mooi dat dat laden snel gaat.. voor mij echt een plus dat de Quattro een hogere piek heeft.
[...]
Afleverdatum is bekend. 28-10. Dat is dus een kleine 4 maanden. Zonder warmtepomp zou een week of 4 schelen wordt mij verteld. Geen idee of het klopt. Krijg het idee dat ze de voorloper, dure shortlease, zolang mogelijk willen inzetten. Hoe kun je anders nu weten dat de auto over drie weken klaar staat..
Na 9 maanden de q4 afgelopen woensdag mogen ophalen,
Betreft levering in België:
Q4 45 corporate
Navarrablauw
trekhaak
stoffen sportinterieur (jammer genoeg valt hierdoor blijkbaar de standaard ambient lighting weg wat ik niet gemerkt had)
All-season banden
17/01/24 besteld
15/09/24 in België toegekomen
16/10/24 opgehaald
Toch wel een lange wachttijd in vergelijking met anderen. Maar zeer tevreden met voertuig en rijbeleving tot nog toe.
Betreft levering in België:
Q4 45 corporate
Navarrablauw
trekhaak
stoffen sportinterieur (jammer genoeg valt hierdoor blijkbaar de standaard ambient lighting weg wat ik niet gemerkt had)
All-season banden
17/01/24 besteld
15/09/24 in België toegekomen
16/10/24 opgehaald
Toch wel een lange wachttijd in vergelijking met anderen. Maar zeer tevreden met voertuig en rijbeleving tot nog toe.
Auto keurig afgeleverd vandaag. Zeer goede ervaring met Broekhuis Audi. Prima uitleg en alles werkt zoals het hoort. Eerste 200 km staan erop en de auto rijdt geweldig. Succes voor iedereen die nog aan het wachten is!
Vandaag onze Q4 Sportback Corporate S 45 besteld.
Zo goed als iedere optie aangevinkt met uitzondering van:
- warmtepomp
- panoramisch dak
- head up display
Levering gepland tussen 15/12 en 29/12. Heel optimistisch volgens mij.
- warmtepomp
- panoramisch dak
- head up display
Vandaag update gehad van de dealer. Staat gepland om 10/12 binnen te komen. Blijkbaar enorme gaten in de productielijnen.los-cuentos schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:42:
Vandaag onze Q4 Sportback Corporate S 45 besteld.
- warmtepomp
- panoramisch dak
- head up display
Mag ik vragen waarom je geen warmtepomp hebt gekozen?los-cuentos schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:56:
[...]
Vandaag update gehad van de dealer. Staat gepland om 10/12 binnen te komen. Blijkbaar enorme gaten in de productielijnen.
Omdat dit niet nuttig is bij het klimaar zoals bij ons.dolu schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:01:
[...]
Mag ik vragen waarom je geen warmtepomp hebt gekozen?
Dealer gaf dit zelf ook aan. Dure optie voor minimale winst en zijn dingen die wel nog eens defect durven gaan.
Ah dat was ook mijn gedachte, alleen zei mijn dealer vandaag dat t juist wel aan te raden was met het weer hier in NL... Tegenstrijdige berichten dus. Wel issue dat ik geen laadpaal bij huis kan hebben dus voor voorverwarmen wellicht wel handig. Als ik rijd is t paar keer per maand 200km heen en weer terug, en voor de rest korte ritjes tot max 80km.los-cuentos schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:10:
[...]
Omdat dit niet nuttig is bij het klimaar zoals bij ons.
Dealer gaf dit zelf ook aan. Dure optie voor minimale winst en zijn dingen die wel nog eens defect durven gaan.
Vandaag is de bestelling van mijn Audi Q4 Sportback e-tron Advanced Edition 45 e-tron quattro (mond vol) bevestigd door de dealer aan de leasemaatschappij (30 november daar ingediend).
Verwachte leverdatum 18 april 2025. We gaan kijken of en hoe vaak dit nog wijzigt
Betreft de volgende opties (https://www.audi.nl/ARBMH34H ):
Verwachte leverdatum 18 april 2025. We gaan kijken of en hoe vaak dit nog wijzigt
- Kieselgrijs met exterieurdetails in contrastkleur
- Akoestische zijruiten in de voorportieren (VW6)
- Assistentiepakket plus (PYL)
- Comfortpakket (PYA)
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor) (QQ9)
- Dakreling zwart (3S2)
- Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht (VT4)
- Klimaatregelingpakket (PYC)
- Optiekpakket zwart (4ZD)
- Verwarmbaar stuurwiel (AI9)
- Zonder type- en motoraanduiding
Sinds vandaag toegang tot Honeymoonnet. En tot mn verbazing staat de levering daar al gepland voor week 12. Maandje eerder 😀dolu schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:45:
Vandaag is de bestelling van mijn Audi Q4 Sportback e-tron Advanced Edition 45 e-tron quattro (mond vol) bevestigd door de dealer aan de leasemaatschappij (30 november daar ingediend).
Verwachte leverdatum 18 april 2025. We gaan kijken of en hoe vaak dit nog wijzigt![]()
- Kieselgrijs met exterieurdetails in contrastkleur
- Akoestische zijruiten in de voorportieren (VW6)
- Assistentiepakket plus (PYL)
- Comfortpakket (PYA)
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor) (QQ9)
- Dakreling zwart (3S2)
- Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht (VT4)
- Klimaatregelingpakket (PYC)
- Optiekpakket zwart (4ZD)
- Verwarmbaar stuurwiel (AI9)
- Zonder type- en motoraanduiding
3 maanden beetje gangbare levertijd tegenwoordig c.q. met deze opties?
En update met stap 2 in honeymoon. Productie start week van 10 februari. Dus over iets meer dan een weekje... Levering nog steeds gepland voor week 12dolu schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:26:
[...]
Sinds vandaag toegang tot Honeymoonnet. En tot mn verbazing staat de levering daar al gepland voor week 12. Maandje eerder 😀
3 maanden beetje gangbare levertijd tegenwoordig c.q. met deze opties?
Vandaag update met stap 5, auto is onderweg. Verwachte afleverweek niet gewijzigddolu schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:20:
[...]
En update met stap 2 in honeymoon. Productie start week van 10 februari. Dus over iets meer dan een weekje... Levering nog steeds gepland voor week 12
Iemand een idee hoe lang normaliter het transport vanaf fabriek naar pon -> naar dealer duurt? Ik dacht, achterop de trailer en gaan, maar blijkbaar gaan ze op de trein....
Heb via honymoon een maand geleden het bericht gehad dat de auto onderweg is naar Nederland. Auto is (volgens dealer) nog onderweg.
Heb via honymoon een maand geleden het bericht gehad dat de auto onderweg is naar Nederland. Auto is (volgens dealer) nog onderweg.
Ik denk dat mijn Audi op dezelfde trailer staat als die van jou. Hoeveel dagen bij jou nog tot de aflevering?_Chris_ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:44:
Iemand een idee hoe lang normaliter het transport vanaf fabriek naar pon -> naar dealer duurt? Ik dacht, achterop de trailer en gaan, maar blijkbaar gaan ze op de trein....
Afgelopen vrijdag is de auto bij de dealer geleverd. Weekje of 2 a 3 tot levering.Nicolette1975 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:02:
[...]
Ik denk dat mijn Audi op dezelfde trailer staat als die van jou. Hoeveel dagen bij jou nog tot de aflevering?
Goed om te weten, die van mij is sinds woensdag onderweg vanuit Zwickau_Chris_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:53:
[...]
Afgelopen vrijdag is de auto bij de dealer geleverd. Weekje of 2 a 3 tot levering.
Eind volgende week ophalendolu schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:42:
[...]
Goed om te weten, die van mij is sinds woensdag onderweg vanuit Zwickau
De melding van "onderweg naar Nederland" tot en met de melding dat de auto bij de dealer is geleverd heeft bij mij wel een aantal weken geduurd. De trein gaat niet zo sneldolu schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:21:
[...]
Leuk vooruitzicht! Hoop nog steeds dat ze die van mij komen brengen 😅
Audi Q4 etron Corporate S 45 (suv)
bestelling geplaatst 9/12/2024
verwachte leveringsdatum 28/03/2025
Aangekomen bij de dealer 28/02/2025
carrosseriekleur: mythoszwart
bekleding: dinamica/kunstleder met rode stiksel
panoramadak
platinum pack
dynamic pack
comfort pack
shadow look plus
21” w-star velgen platinumgrijs
wielbogen in koetswerkkleur
matrix led verlichting
kofferklep elektrisch
zonder model en motor embleem
pack smartphone
pack assistance tour plus
verduisterende ruiten
bestelling geplaatst 9/12/2024
verwachte leveringsdatum 28/03/2025
Aangekomen bij de dealer 28/02/2025
carrosseriekleur: mythoszwart
bekleding: dinamica/kunstleder met rode stiksel
panoramadak
platinum pack
dynamic pack
comfort pack
shadow look plus
21” w-star velgen platinumgrijs
wielbogen in koetswerkkleur
matrix led verlichting
kofferklep elektrisch
zonder model en motor embleem
pack smartphone
pack assistance tour plus
verduisterende ruiten
Half december besteld, 23 december bevestiging via stap 1 in Honeymoonnet. Vandaag stap 7 met kenteken en woensdag 12 maart wordt ie thuis bezorgd. 🥳
Veel plezier de 12e, hier staat ‘ie inmiddels voor de deur 😎dolu schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:33:
Half december besteld, 23 december bevestiging via stap 1 in Honeymoonnet. Vandaag stap 7 met kenteken en woensdag 12 maart wordt ie thuis bezorgd. 🥳
Let op: