Ik heb men Audi Q4 40 Sline (Belgie) besteld in oktober 2021. Ik kreeg toen als indicatie direct september 2022. Nu hoor ik hier van veel personen dat hun levering is uitgesteld. De dealer vermoedt dat dit voor mij ook het geval zal zijn, maar kan geen nieuwe datum geven. "Er staat geen datum in zijn systeem". Ik vraag me af hoe het komt dat sommige hier zo duidelijke data + leverweken hebben doorgekregen en ik hier (zelfs sinds de bestelling) nooit een heel concrete datum of leverweek heb doorgekregen.
Ik zou toch op een gegeven moment (tijdje terug al 😉) verwacht hebben dat Audi NL gewoon zelf eens iets gaat communiceren naar haar klanten. Procesinformatie is ook informatie.
Over welke berichtgeving van audi Nederland op 28-03 heb je het precies? Ik kan namelijk niks vinden.Expresso85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:23:
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn Q4 Etron pas volgend jaar krijg. Besteld op 9 dec 2021, verwachte lever week 34. (Augustus 2022) 2 dagen geleden bericht binnen gekomen dat de auto volgend jaar 2023 geleverd gaat worden.. weet niet eens welke week. Hoe is jullie ervaring na de berichtgeving van Audi Nederland van 28-03-2022?
Toch maar de dealer gisteren een mail gestuurd vanwege wat eerder werd verteld. Te horen gekregen dat niks is gewijzigd. Word nog steeds begin augustus dit jaar verwacht.
Vanuit de dealer heb ik vernomen dat er "geen voorraad gebouwd voor dealers om maar klant verkochte auto’s voorrang te geven"...
Wat moet je met zo'n antwoord...?
Overigens heb ik het vermoeden dat annuleren geen enkel probleem is, de auto kan daarna immers voor een hoger bedrag verkocht worden.
Wat moet je met zo'n antwoord...?

Overigens heb ik het vermoeden dat annuleren geen enkel probleem is, de auto kan daarna immers voor een hoger bedrag verkocht worden.
Kijk hier dan : Sie sind wieder da
https://www.mdr.de/nachri...ecc53a13_zs-570f6b3d.html
En op 1:48 rijdt de mijne
https://www.mdr.de/nachri...ecc53a13_zs-570f6b3d.html
En op 1:48 rijdt de mijne
[ Voor 6% gewijzigd door kdoornbo op 30-03-2022 11:42 ]
Dit is positief nieuws toch?! Denk dat er dan flink wat auto's van de bovenkant van de lijst naar benden toch?!Fb1985 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:57:
Vanuit de dealer heb ik vernomen dat er "geen voorraad gebouwd voor dealers om maar klant verkochte auto’s voorrang te geven"...
Wat moet je met zo'n antwoord...?![]()
Mwah. Denk dat de impact vrij klein is eigenlijk.SimonVDK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:31:
[...]
Dit is positief nieuws toch?! Denk dat er dan flink wat auto's van de bovenkant van de lijst naar benden toch?!
The best is yet to come
Wat heb je dit weekend eigenlijk gekozen, wachten of de Fat etron?Dean Martin schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:53:
[...]
Mwah. Denk dat de impact vrij klein is eigenlijk.
Heb ik hier gemeld als ik me niet vergisGerardvhgn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Wat heb je dit weekend eigenlijk gekozen, wachten of de Fat etron?
Wachten....die E-tron was het niet niet qua uitvoering. Die ik wel mooi vind gaat bijna naar €95k en vind ik wat te gortig.
The best is yet to come
Wauw, je kerstverlichting moet je alvast niet meer aan je gevel hangen... deze doet het werk wel
Ha, ja komt aardig wat licht vanaf. In het echt wel minder dan op de foto gelukkig. Ze moeten hem van afstand updaten en aanmelden en dan schijnt ‘ie blauw… is de bedoeling.Solidsystem87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:57:
[...]
Wauw, je kerstverlichting moet je alvast niet meer aan je gevel hangen... deze doet het werk wel
[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 31-03-2022 16:27 ]
Catch my drift?
Sprak net een dealer en die zegt dat alle Q4's die dit jaar worden geleverd naar PON gaan en niet naar de dealers.
XENTiC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:07:
Sprak net een dealer en die zegt dat alle Q4's die dit jaar worden geleverd naar PON gaan en niet naar de dealers.
The best is yet to come
Alleen die gemaakt worden op 1 april tochXENTiC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:07:
Maar alle VAG auto's gaan altijd (eerst) naar PON. Dit is namelijk de importeur en van daaruit gaan ze naar de dealers.
[ Voor 17% gewijzigd door mouse1277 op 31-03-2022 13:35 ]
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Is dit een positief iets? Ik kan het momenteel even niet meer volgen.XENTiC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:07:
Besteld via leasemaatschappij begin eind september 2021. Verschillende toezeggingen (december 2021, maart 2022 en momenteel geen datum)..

Zeker positief nieuws!Fb1985 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Is dit een positief iets? Ik kan het momenteel even niet meer volgen.
Besteld via leasemaatschappij begin eind september 2021. Verschillende toezeggingen (december 2021, maart 2022 en momenteel geen datum)..
Hoorde inderdaad ook dat het personeel er in gaat rijden. MVO.XENTiC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:07:
Mensen die een Q4 hebben besteld, kunnen switchen naar een E-Up!
Catch my drift?
Toen mijn laadpaal net geïnstalleerd was stond het licht ook continue aan. Dwz het ging continue langzaam aan en weer langzaam uit. Irritant als je vanaf de bank zo'n lamp aan en uit ziet gaan.DaMenaz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Ha, ja komt aardig wat licht vanaf. In het echt wel minder dan op de foto gelukkig. Ze moeten hem van afstand updaten en aanmelden en dan schijnt ‘ie blauw… is de bedoeling.
Na een belletje naar de leverancier is dit aangepast. Nu gaat ie even aan als er een interactie is.
Dit kon ik later zelf in de instellingen ook aanpassen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yoUXQSpEPjGlow0GaEYh1WaG.jpg?f=user_large)
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Kreeg gister een telefoontje van de dealer nadat ik navraag had gedaan naar een andere voorraad auto. De strekking was of ik aub geduldig wilde zijn en dat ze het te druk hadden om voor reeds bestelde auto's nieuwe offertes te gaan maken, hij had er al 15 gehad die dag.
Ik ben niet zo'n principe man, maar tijdens het telefoontje stond ik op het punt om die hele order te annuleren. Ik heb echter alleen mezelf ermee natuurlijk.
Wat een ontzettend gefaal is dit in ieder geval.
Ik ben niet zo'n principe man, maar tijdens het telefoontje stond ik op het punt om die hele order te annuleren. Ik heb echter alleen mezelf ermee natuurlijk.
The best is yet to come
Afgelopen donderdag mijn Q4 -35 adcanced plus opgehaald. Besteld 10 juli op een productie slot via a-point Amsterdam. Oorspronkelijk was kw42 en steeds uitgesteld.
Voor diegene die hem nog moeten krijgen. Het is echt een hele fijne auto dus het wachten absoluut waard.
@moderator ik ben in de lijst Jp. Zou je dit kunnen aanpassen? Alvast dank!
Voor diegene die hem nog moeten krijgen. Het is echt een hele fijne auto dus het wachten absoluut waard.
Het wordt er maar niet beter op voor je, wat een gezeik zo…. Kan mij indenken dat je er klaar mee bent zo…Dean Martin schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:54:
Kreeg gister een telefoontje van de dealer nadat ik navraag had gedaan naar een andere voorraad auto. De strekking was of ik aub geduldig wilde zijn en dat ze het te druk hadden om voor reeds bestelde auto's nieuwe offertes te gaan maken, hij had er al 15 gehad die dag.
Ik begrijp dat er dus prijsverhogingen aan zitten te komen? Ik weet het ook niet meer hoor. Vanmiddag toch eens even bij de Tesla dealer langs geweest. Nog steeds voorkeur voor een Q4, maar de mogelijkheid van binnen een maand rijden met een Model Y zet me toch opnieuw aan het denken. Als de dealer met een prijsverhoging komt + blijvende onzekerheid over levertermijn, dan kon ik wel eens op zeker gaan spelen.Dean Martin schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:54:
Ben geen mod maar heb hem aangepastJP1992 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:57:
Afgelopen donderdag mijn Q4 -35 adcanced plus opgehaald. Besteld 10 juli op een productie slot via a-point Amsterdam. Oorspronkelijk was kw42 en steeds uitgesteld.
The best is yet to come
Dat weet ik niet. Volgens mij is 'ie sowieso al duurder dan wanneer ik hem bestelde.EV_Eric schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:24:
[...]
Ik begrijp dat er dus prijsverhogingen aan zitten te komen? Ik weet het ook niet meer hoor. Vanmiddag toch eens even bij de Tesla dealer langs geweest. Nog steeds voorkeur voor een Q4, maar de mogelijkheid van binnen een maand rijden met een Model Y zet me toch opnieuw aan het denken. Als de dealer met een prijsverhoging komt + blijvende onzekerheid over levertermijn, dan kon ik wel eens op zeker gaan spelen.
Annuleren is hier geen optie. Kost me €10k.
The best is yet to come
Misschien zeur ik wel teveel....Gerardvhgn schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:56:
[...]
Het wordt er maar niet beter op voor je, wat een gezeik zo…. Kan mij indenken dat je er klaar mee bent zo…
The best is yet to come
Maar als de fabriek zometeen op stoom is kan het ineens weer hard gaan. Onze SB was er ook totaal onverwacht na 5 maanden.Dean Martin schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:54:
Dit waren de kenteken registraties voor de sluiting:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fEtOfWjKPz4uM1wXfH86CpPg.jpg?f=user_large)
Maar als Audi een prijsverhoging voorstelt, dan moet je toch een kostenloze annuleringsoptie krijgen? Oftewel: een prijsverhoging na bestelling kan toch nooit verplicht worden?Dean Martin schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:49:
[...]
Annuleren is hier geen optie. Kost me €10k.
Maar zolang ze willen leveren voor de in 2021 overeengekomen prijs, verwacht ik inderdaad geen kostenloze annulering zelfs al zou levering een jaar langer duren. Al zou ik ook verwachten dat ze annulering bespreekbaar willen maken als ze een nieuwe klant wel meer voor dezelfde auto kunnen laten betalen. Tienduizend euro boete lijkt daar dan niet echt op.
EV_Eric schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:20:
[...]
Maar als Audi een prijsverhoging voorstelt, dan moet je toch een kostenloze annuleringsoptie krijgen? Oftewel: een prijsverhoging na bestelling kan toch nooit verplicht worden?
Maar zolang ze willen leveren voor de in 2021 overeengekomen prijs, verwacht ik inderdaad geen kostenloze annulering zelfs al zou levering een jaar langer duren. Al zou ik ook verwachten dat ze annulering bespreekbaar willen maken als ze een nieuwe klant wel meer voor dezelfde auto kunnen laten betalen. Tienduizend euro boete lijkt daar dan niet echt op.
:strip_exif()/f/image/RVtkMg5fk4R1DkMLWtFkNzla.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor dit kopietje van de voorwaarden. Maakt me nog wel benieuwd naar lid 3, maar wat ik hier lees suggereert dus dat na drie maanden Audi gewoon elke prijsverhoging mag doorberekenen? Ik zal volgende week mijn leasemaatschappij eens bellen hoe dit zit.
Ik heb het antwoord. Goede nieuws: ik kan bij mijn eerste voorkeur blijven, de Q4. Slechte nieuws: zal er nog wel een tijd op moeten wachten en per maand wordt deze netto straks zeker duurder.EV_Eric schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:40:
[...]
Bedankt voor dit kopietje van de voorwaarden. Maakt me nog wel benieuwd naar lid 3, maar wat ik hier lees suggereert dus dat na drie maanden Audi gewoon elke prijsverhoging mag doorberekenen? Ik zal volgende week mijn leasemaatschappij eens bellen hoe dit zit.
Hoe het zit: mijn normleasebedrag (voor berekening eigen bijdrage) staat vast, zelfs al wordt de auto duurder. Dat is blijkbaar niet bij iedereen die least zo, hangt af van de leaseregeling/werkgever. Maar: de auto komt op kenteken voor de dan geldende prijs. Die is nu al hoger en dat gaat dus in de bijtelling per 1000 euro prijsstijging ongeveer een tientje per maand schelen. En dan nog maar hopen dat de auto wel in 2022 wordt geleverd, gezien de bijtellingsregels van 2023. Annuleren? Dat kan pas als de auto echt extreem lang niet geleverd kan worden, volgens de leasemaatschappij: denk aan twee jaar levertijd. Kortom, geduld hebben en accepteren dat het straks netto ietsje duurder wordt. Zoals alles tegenwoordig en elke privé-rijder zou blij zijn denk ik met autokosten die slechts enkele tientjes stijgen.
Er is hoop……Q4 40 Advanced besteld op 6 september. Aflevering eerst december 2021, februari 2022, april 2022 (met geplande productie week 11: ivm oorlog Oekraïne werd fabriek gesloten. Nu bericht gehad dat geplande aflevering 6 mei is. Fingers crossed
Ey dat is goed nieuws. Wat ik dan wel vreemd vind is dat die van mij ± een maand eerder besteld is en de levertijd word geschat op augustus 2022NW1806 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:52:
Er is hoop……Q4 40 Advanced besteld op 6 september. Aflevering eerst december 2021, februari 2022, april 2022 (met geplande productie week 11: ivm oorlog Oekraïne werd fabriek gesloten. Nu bericht gehad dat geplande aflevering 6 mei is. Fingers crossed

Ik heb precies hetzelfde...SimonVDK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:52:
[...]
Ey dat is goed nieuws. Wat ik dan wel vreemd vind is dat die van mij ± een maand eerder besteld is en de levertijd word geschat op augustus 2022.Weet iemand hoe het zit met eventuele voorrang?! Het gaat bij mij wel om een launch Edition. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik heb de mijne op 23 juni besteld, ook nogsteeds geen enkele info. Er is geen pijl op te trekken helaas. Ik heb het idee dat alle indicaties letterlijk random zijn, en dat elke bestelling pas bekend is als hij gebouwd is...
Bij mij ongeveer hetzelfde. Juni besteld, afleverdatum eerst oktober, toen december, en februari en daarna april. Productie ook gepland in week 11 toen de fabriek dicht ging.NW1806 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:52:
Een week terug kon de dealer nog niets concreets zeggen. Verder deze week nog niets gehoord van de dealer en durf 'm bijna ook niet meer te bellen. Misschien dat ik eind van de week toch maar even bel als ik dan nog niets gehoord heb.
Fingers crossed dus...
14:15 uur
........ niet in kunnen houden en toch maar even gebeld en ik kreeg gelukkig dezelfde boodschap....volgende week productie, week 16 naar Leusden en afleveren in week 18 of 19 (dus @NW1806 ook rondom 9 mei)
Als deze planning gehaald wordt zit ik op 3 weken na slechts op een jaar wachttijd.
[ Voor 16% gewijzigd door Q4Q4 op 05-04-2022 14:54 ]
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Ik durf niet meer in Honeymoon te kijken.

Catch my drift?
ik denk dat het eigenlijk vanaf nu alleen maar beter zal worden hoor. De fabriek is weer opgestart en ze willen nog een hogere productiesnelheid bereiken ook. Kabelbomenfabriek in Oekraïne werkt i.p.v. alleen overdag nu ook nachts. Klanten auto's krijgen voorrang op die van dealers en er werd binnen de artikelen ook genoemd dat het onbekend is of bepaalde merken voorrang krijgen. Nu ga ik helemaal niks zeggen maar heb een klein vermoede dat Audi op het moment enigszins voorrang krijgt. VW heeft namelijk al veel meer ID-3 en ID-4 auto's kunnen leveren dan Audi met hun Q4. En we moeten niet vergeten dat Audi natuurlijk een Reputatie hoog moet houden binnen de VW-group. Eerlijk gezegd begin ik er wel wat meer vertrouwen in te krijgen.
Alleen het Begin van de productie verliep nogal dramatisch

[ Voor 3% gewijzigd door SimonVDK op 05-04-2022 13:44 ]
Voor mij is het een beetje tweeledig eerlijk gezegd. Aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant lees ik alleen maar geklaag in het andere topic. Hopelijk ben ik er gewoon blij mee als hij er eindelijk is (en misschien wel met facelift tegen die tijd

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Zolang ze die sportbacks maar eens makenSimonVDK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:42:
[...]
ik denk dat het eigenlijk vanaf nu alleen maar beter zal worden hoor. De fabriek is weer opgestart en ze willen nog een hogere productiesnelheid bereiken ook. Kabelbomenfabriek in Oekraïne werkt i.p.v. alleen overdag nu ook nachts. Klanten auto's krijgen voorrang op die van dealers en er werd binnen de artikelen ook genoemd dat het onbekend is of bepaalde merken voorrang krijgen. Nu ga ik helemaal niks zeggen maar heb een klein vermoede dat Audi op het moment enigszins voorrang krijgt. VW heeft namelijk al veel meer ID-3 en ID-4 auto's kunnen leveren dan Audi met hun Q4. En we moeten niet vergeten dat Audi natuurlijk een Reputatie hoog moet houden binnen de VW-group. Eerlijk gezegd begin ik er wel wat meer vertrouwen in te krijgen.
Alleen het Begin van de productie verliep nogal dramatisch
The best is yet to come
Ik heb alleen het telefoonnummer van de dealer 🤪 Hoe werkt Honeymoon, kan iedereen dat raadplegen #nieuwsgierig
Werkt via een link die je van de dealer krijgt. Soort persoonlijke pagina waar je de voortgang in stappen kunt volgen. Alleen werkt niet elke dealer er mee.Q4Sportback schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:40:
[...]
Ik heb alleen het telefoonnummer van de dealer 🤪 Hoe werkt Honeymoon, kan iedereen dat raadplegen #nieuwsgierig
Catch my drift?
het gaat niet over de Q4 E-Tron, maar toch over een E-Tron
Is er iemand die weet hoe lang je momenteel moet wachten op een Audi E Tron Quattro 55? Half februari 2022 zou het ongeveer augustus worden. Op het moment van effectieve bestelling begin maart, was het al november en nu krijg ik geen feedback meer. Deze E-Tron wordt gemaakt bij Audi in Brussel en normaal zouden bestellingen voor België zelf vlotter moeten gaan, maar met deze leveringstermijnen heb ik daar toch mijn twijfels bij. Volgens mij mag ik blij zijn als ik er dit jaar nog mee kan rijden.
Wat zijn jullie ervaringen?
Is er iemand die weet hoe lang je momenteel moet wachten op een Audi E Tron Quattro 55? Half februari 2022 zou het ongeveer augustus worden. Op het moment van effectieve bestelling begin maart, was het al november en nu krijg ik geen feedback meer. Deze E-Tron wordt gemaakt bij Audi in Brussel en normaal zouden bestellingen voor België zelf vlotter moeten gaan, maar met deze leveringstermijnen heb ik daar toch mijn twijfels bij. Volgens mij mag ik blij zijn als ik er dit jaar nog mee kan rijden.
is daar geen aparte topic voor? Zo niet gok ik dat de levertijden net als de q4 e-tron niet zo rooskleurig zijn. ik zou uitgaan van minimaal een jaar als het geen voorraad auto is. Voor de Q4 is het op het moment 18 maandenWilcoP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:57:
het gaat niet over de Q4 E-Tron, maar toch over een E-Tron![]()

Weet iemand of Van Mossel hiermee werkt??DaMenaz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:52:
[...]
Werkt via een link die je van de dealer krijgt. Soort persoonlijke pagina waar je de voortgang in stappen kunt volgen. Alleen werkt niet elke dealer er mee.
Bij Van Mossel zeiden ze dat de productie pas weer over 3 weken werd hervat, maar ik lees hier nu andere info…
Toch heel bijzonder dat zowel de dealer als Audi Nederland helemaal niets kunnen zeggen wanneer de auto geleverd wordt én zelfs niet meedenken met vervangend vervoer omdat ze niet kunnen leveren.
Er was me in oktober verzekerd dat levering voor 1 april geen enkel probleem zou zijn..
Wel dus…
En nu is er niemand thuis!! Zelfs niet voor informatie
Nou hier een lichtpuntje hoor 😁 Leverdatum teruggebracht van 25 november naar 4 november. Ach, wie het kleine niet eert...
Van Mossel werkt hier niet mee.MarcN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:10:
[...]
Weet iemand of Van Mossel hiermee werkt??
Bij Van Mossel zeiden ze dat de productie pas weer over 3 weken werd hervat, maar ik lees hier nu andere info…
Toch heel bijzonder dat zowel de dealer als Audi Nederland helemaal niets kunnen zeggen wanneer de auto geleverd wordt én zelfs niet meedenken met vervangend vervoer omdat ze niet kunnen leveren.
Er was me in oktober verzekerd dat levering voor 1 april geen enkel probleem zou zijn..
Wel dus…
En nu is er niemand thuis!! Zelfs niet voor informatie
Waren in het verleden wel van plan hier mee te starten maar hebben dit op een laag pitje gezet omdat er van Honeymoon ook maar heel weinig klopt (en de data constant verspringen) en dit alleen maar meer vragen zou gaan opleveren.
Punt is eerder dat honeymoon juist heel transparant is. Alleen de dealer heeft er minder grip op, het is aangesloten op de fabriek. Bij sommige stappen kan de dealer wat aanpassen, maar bij sommige en aantal datavelden niet.mouse1277 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:07:
[...]
Van Mossel werkt hier niet mee.
Waren in het verleden wel van plan hier mee te starten maar hebben dit op een laag pitje gezet omdat er van Honeymoon ook maar heel weinig klopt (en de data constant verspringen) en dit alleen maar meer vragen zou gaan opleveren.
Dat maakt het juist nu erg ingewikkeld, omdat statussen en data continu veranderen. En dat levert (uiteraard) veel vragen op voor de dealer, die er niet altijd op zit te wachten.
Soms is het beter om helemaal niks te weten, dan alles 🤷🏼♂️. Zeker als je als koper/leaser probeert grip te krijgen op iets waar je nooit grip zal krijgen. Levert alleen maar frustratie op. Althans, dat is mijn ervaring geweest.
Ik heb ook nooit beweerd dat het niet transparant zou zijn. Het bestaat al even en was ideaal om je bestaande VAG order te volgen en was dus van toegevoegde waarde voor de koper.Gerardvhgn schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:45:
[...]
Punt is eerder dat honeymoon juist heel transparant is. Alleen de dealer heeft er minder grip op, het is aangesloten op de fabriek. Bij sommige stappen kan de dealer wat aanpassen, maar bij sommige en aantal datavelden niet.
Alleen is het is op dit moment TE transparant en laat het zien hoe groot de puinhoop is qua planning in de fabriek en dat resulteert in sprongen in maanden (zowel vooruit als achteruit) die weer leiden tot een constante stroom van vragen waar niet alle dealers op zitten te wachten

Precies, idd… té transparant terwijl de dealer geen idee heeft wat de fabriek doet en dus geen antwoord kan geven op vragen van klanten. Zie een mooie kans voor een ZZP’er die een leuke opdracht zoekt om dit proces te verbeterenmouse1277 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:12:
[...]
Ik heb ook nooit beweerd dat het niet transparant zou zijn. Het bestaat al even en was ideaal om je bestaande VAG order te volgen en was dus van toegevoegde waarde voor de koper.
Alleen is het is op dit moment TE transparant en laat het zien hoe groot de puinhoop is qua planning in de fabriek en dat resulteert in sprongen in maanden (zowel vooruit als achteruit) die weer leiden tot een constante stroom van vragen waar niet alle dealers op zitten te wachten.
Bij mij zijn er juist weer 7 dagen bijgekomen. Van week 2-2023. Naar week 3-2023.Q4Sportback schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:03:
Nou hier een lichtpuntje hoor 😁 Leverdatum teruggebracht van 25 november naar 4 november. Ach, wie het kleine niet eert...
Catch my drift?
Ik kan switchen naar een EV6. Een Plus Advanced 77kW. Blauw. Komt in juli.DaMenaz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:22:
[...]
Bij mij zijn er juist weer 7 dagen bijgekomen. Van week 2-2023. Naar week 3-2023.
- Sneller geleverd
- Betere specs
- Veel meer spullen
- Sneller laden
- Veel goedkoper
- Geen trommels
- Pano en phone box
Eigenlijk een no-brainer. Kan wel tot Sint Juttemis blijven wachten op een overpriced vrij basic Q4, maar misschien is dit wel gewoon verstandiger.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 08-04-2022 13:22 ]
Catch my drift?
Vandaag een paar Q4's gespot. Voelt dan toch een beetje alsof je je ex ziet met een ander.
Catch my drift?
Hoeveel rijden er eigenlijk in NL? Ik zie ze erg weinig, heb het gevoel in een vrij exclusieve auto te rijden
.
Ik kom de 'normale' vrij regelmatig tegen. Steeds meer, maar dat is logisch.marcelmg2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:09:
Hoeveel rijden er eigenlijk in NL? Ik zie ze erg weinig, heb het gevoel in een vrij exclusieve auto te rijden.
De sportback heb ik nog niet in het wild gespot.
The best is yet to come
In BE meer en meer te spotten. vorige week in Ronse op parking van sportzaal zelfs 2 Q4 (1 normale en 1 sb) tegenover elkaar geparkeerd. voel mij plots niet meer zo origineelmarcelmg2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:09:
Hoeveel rijden er eigenlijk in NL? Ik zie ze erg weinig, heb het gevoel in een vrij exclusieve auto te rijden.
Ondertussen bevestigd dat de Q4 begin mei zou binnen zijn. eerder bericht van dat hij midden april zou klaar staan voor afhaling is vervallen door vertraging.
Ik heb de Q4 geannuleerd. Blijf het echt een supertoffe bak vinden, maar ga er niet nog een jaar op wachten. Iedereen veel succes en hopelijk snel rijden.DaMenaz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:39:
[...]
Ik kan switchen naar een EV6. Een Plus Advanced 77kW. Blauw. Komt in juli.
- Sneller geleverd
- Betere specs
- Veel meer spullen
- Sneller laden
- Veel goedkoper
- Geen trommels
- Pano en phone box![]()
Eigenlijk een no-brainer. Kan wel tot Sint Juttemis blijven wachten op een overpriced vrij basic Q4, maar misschien is dit wel gewoon verstandiger.
@Dean Martin De ‘mijne’ kan uit de lijst. Bestelling blijft staan, maar niet voor mij.
Catch my drift?
marcelmg2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:09:
:strip_exif()/f/image/lT8mMf0ZLThwhQfVpsMZ1zRi.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor het eerst eindelijk wat zinvollere info van mijn in duitsland bestelde Edition One gekregen. De dealer kan blijkbaar precies zien welke onderdelen op dit moment de reden zijn dat hij nog niet gemaakt kan worden. In mijn geval was dat de aandrijving, de electrische stoelen en het Edition One pakket. Welk onderdeel precies van de eerste en laatste optie is niet bekend, maar dit zijn blijkbaar de dingen waar mijn auto op hangt. Zodra deze onderdelen beschikbaar komen, of bekend is wanneer deze geleverd worden, verdwijnt van deze onderdelen de status wacht op onderdelen en kan de productie ingepland worden.
Nog geen concrete info helaas, maar in ieder geval mooi dat ze dat kunnen zien. Ik hoop dat zodra die dingen ingepland worden productie snel volgt, en natuurlijk dat deze dingen snel beschikbaar komen;)
Nog geen concrete info helaas, maar in ieder geval mooi dat ze dat kunnen zien. Ik hoop dat zodra die dingen ingepland worden productie snel volgt, en natuurlijk dat deze dingen snel beschikbaar komen;)
hebben we het nu over een VW ID-3/4 die hebben edition one pakketen toch. Voor zover ik het weet heeft de audi alleen een launch edition. Of heb k het nu mis.vincentvs93 schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:28:
Voor het eerst eindelijk wat zinvollere info van mijn in duitsland bestelde Edition One gekregen. De dealer kan blijkbaar precies zien welke onderdelen op dit moment de reden zijn dat hij nog niet gemaakt kan worden. In mijn geval was dat de aandrijving, de electrische stoelen en het Edition One pakket. Welk onderdeel precies van de eerste en laatste optie is niet bekend, maar dit zijn blijkbaar de dingen waar mijn auto op hangt. Zodra deze onderdelen beschikbaar komen, of bekend is wanneer deze geleverd worden, verdwijnt van deze onderdelen de status wacht op onderdelen en kan de productie ingepland worden.

Edit: zie hem nu online. Dat is wel een mooie uitvoering zeg. mooie brons/goude wielen heel netjes
[ Voor 4% gewijzigd door SimonVDK op 11-04-2022 18:02 ]
Gisteren maar eens een update gevraagd. Krijg tot op heden alleen het volgende te horen:
Laatste update van 08-04-2022 is: Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, aanleverweek dealer nog niet bekend. Zodra er meer info bekend is, volgt er een update
Toevallig net meerdere dealers gesproken over de E-tron.WilcoP schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:57:
het gaat niet over de Q4 E-Tron, maar toch over een E-Tron![]()
Nu bestellen is een verwachte levering rond augustus/september.
Er staan er ook genoeg op voorraad!Plucky schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:35:
[...]
Toevallig net meerdere dealers gesproken over de E-tron.
The best is yet to come
Klopt, maar dan zijn helaas bijna altijd de modellen die voor mijn leaserijders niet passend zijn vanwege te hoge cat.waarde of te lage actieradius.
Vandaag ben ik gebeld door de dealer.
In tegenstelling tot gisteren (aanleverweek 17) schijnt de auto bij PON te staan inmiddels.
We gaan een afleverafspraak plannen..
In tegenstelling tot gisteren (aanleverweek 17) schijnt de auto bij PON te staan inmiddels.
Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''
Ondanks het lange wachten toch nog positief verrast. We zien de foto's wel verschijnen.de Madera schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:24:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij van PON (Leusden) bij de dealer is?
Idd wel een verrassing. De dealer wil een afspraak maken voor eind volgende week.Q4Q4 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:42:
[...]
Ondanks het lange wachten toch nog positief verrast. We zien de foto's wel verschijnen.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij van PON (Leusden) bij de dealer is?
We zullen even de agenda's naast elkaar moeten leggen maar wat ik begrijp van de dealer is dat het binnen een paar dagen van PON naar de dealer gaat...
Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''
Goed nieuws! En lees op Duitse fora ook veel berichten over af te leveren Q4's, het gaat dus weer de goede kant op. Ben benieuwd naar de ervaringen met MMI 3 en het nieuwe scherm 😎de Madera schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:24:
Bedankt voor het antwoord, was dit voor België of Nederland? Want initieel werd mij ook augustus/september gezegd, maar begin maart werd dit gewijzigd naar november. En mijn bestelling is in België gedaan. Zou maar straf zijn dat de auto's die in België gemaakt worden later gemaakt worden dan deze voor NederlandPlucky schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:35:
[...]
Toevallig net meerdere dealers gesproken over de E-tron.

Het gaat hier wel over de fat Etron. Als je de q4 hebt besteld dan kan die datum die u doorgekregen heeft wel kloppen.WilcoP schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor het antwoord, was dit voor België of Nederland? Want initieel werd mij ook augustus/september gezegd, maar begin maart werd dit gewijzigd naar november. En mijn bestelling is in België gedaan. Zou maar straf zijn dat de auto's die in België gemaakt worden later gemaakt worden dan deze voor NederlandKan het zijn dat de quota van de dealers ook meespelen? Dus te veel auto's besteld door de dealer, dan maar wachten tot volgende batch?
Mocht u dat weten heb ik niks gezegd 😄
In dit geval was het voor Nederland.WilcoP schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor het antwoord, was dit voor België of Nederland? Want initieel werd mij ook augustus/september gezegd, maar begin maart werd dit gewijzigd naar november. En mijn bestelling is in België gedaan. Zou maar straf zijn dat de auto's die in België gemaakt worden later gemaakt worden dan deze voor NederlandKan het zijn dat de quota van de dealers ook meespelen? Dus te veel auto's besteld door de dealer, dan maar wachten tot volgende batch?
Mijn ervaring is overigens dat leveringen in België niet veel sneller/langzamer gaan.
Over klopt het wat @SimonVDK zegt, mijn opmerking ging over de fat E-tron. Maar laten we dat punt afronden om verwarring te voorkomen.
Meeste voorraadauto’s zijn ook allang verkocht. Alles wat dealers nu in bestelling hebben staan als voorraadauto wordt ook pas tegen 2023 verwacht omdat die orders nu schijnbaar geen voorrang meer krijgen. Wagens worden tenslotte toch wel verkocht…
[ Voor 6% gewijzigd door Plucky op 13-04-2022 22:20 ]
Boys,
Wou even meegeven dat er blijkbaar toch nog Q4's geproduceerd worden voor BE/NL.
Net bevestiging van de dealer dat de mijne in productie gegaan is.
Levering auto 06/05.
Finally......
Wou even meegeven dat er blijkbaar toch nog Q4's geproduceerd worden voor BE/NL.
Levering auto 06/05.
Finally......
NL of B? En wanneer besteld?tha_playah schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:14:
Boys,
Levering auto 06/05.
Finally......
Hier wordt het alsmaar teleurstellender… auto eind juni besteld (40 advanced edition) en inmiddels geeft de dealer productieweek 51 aan. Honeymoon staat op week 6 2023. Ik snap er echt helemaal niets van en frustratie neemt nu wel toe omdat er zoveel auto’s met latere besteldatum worden uitgeleverd. Phonebox in het begin al laten vervallen en panoramadak is er nooit geweest.
Iemand ook maar enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Iemand ook maar enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
@Paardenbloem
Weet je zeker dat het niet met het panoramadak te maken heeft? In juni 2021 had een advanced toch wel een panoramadak?
Weet je zeker dat het niet met het panoramadak te maken heeft? In juni 2021 had een advanced toch wel een panoramadak?
Yeahroon schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
@Paardenbloem
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZydGs8e0DVgWHTewYeHxirDH.jpg?f=user_large)
.spam.
[ Voor 99% gewijzigd door F_J_K op 15-04-2022 08:50 ]
@Q4Q4 Dankjewel voor de info!
Het is ook allemaal zo lang geleden
(Mijne besteld op 16-7-2021, Q4 50 advanced plus, verwachte levering 19-5-2022, zonder panoramadak)
(Mijne besteld op 16-7-2021, Q4 50 advanced plus, verwachte levering 19-5-2022, zonder panoramadak)
Is idd voor mij ook al hééélllll lang geleden. op 4 juni is mijn bestelling (die ik op 28 mei heb gedaan) verwerkt.Yeahroon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:46:
@Q4Q4 Dankjewel voor de info!
Ik denk dat die van jou en van mij op dezelfde trein naar naar Nederland komen.
Gister een update (status in het systeem van 13-04) van de dealer gehad:
Het chassisnummer is bekend, datum start productie bekend, einddatum productie nog niet.
verwachte aflever week 20.
Daaruit concludeer ik dat ie deze week op de productieband staat.
Maar goed......eerst zien dan geloven....misschien ontspoort de trein wel en is ie volgende week wel total loss.

@Q4Q4
Precies, altijd optimistisch blijven! :-)
Precies, altijd optimistisch blijven! :-)
Hoop is in dit geval geen uitgestelde teleurstelling.NW1806 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:52:
Ik kreeg zojuist een telefoontje van de dealer dat de auto onderweg is naar NL. In de week van 25 april kan ik hem ophalen!
Ik heb voor 8.600kWh panelen laten leggen. Nu de auto nog
The best is yet to come
Update van de dealer: 2x nieuwe info in het systeem en beiden dezelfde leverdatum: Week 9 2023. Prima toch voor een bestelling van 1e week Juli met vervallen panoramadak en phone box voor gegarandeerde 2021 levering 😡?
Snap de frustratie en duidelijker wordt het ook niet voor mezelf. Mijn dealer belooft (zonder garanties) mij dat levering in 2022 nog steeds verwacht mag worden, besteld begin november.mouse1277 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:30:
Update van de dealer: 2x nieuwe info in het systeem en beiden dezelfde leverdatum: Week 9 2023. Prima toch voor een bestelling van de 1e week Juli met vervallen panoramadak en phone box voor gegarandeerde 2021 levering 😡?
Wat ik inmiddels denk: ze hebben daar hun IT afdeling ontslagen na alle bugs in de app en zijn voor hun productieplanning nu overgestapt op onderstaand systeem:
:strip_exif()/f/image/ed1CYarfolLVdOWJXCSTklNS.jpg?f=fotoalbum_large)
Jemig wat vervelend! Maar ik denk dat het nog wel aangepast zal worden voor jou hoor. Heeft u de auto zelf besteld ( via lease maatschappij website ) Of via De officiële Audi dealer website. Het is namelijk zo dat de lease maatschappij hem niet direct besteld afhankelijk van welke lease maatschappij zullen ze eerst overal een beetje gaan speuren bij welke dealer ze hem gaan bestellen. Dit kan soms best eventjes duren.mouse1277 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:30:
Update van de dealer: 2x nieuwe info in het systeem en beiden dezelfde leverdatum: Week 9 2023. Prima toch voor een bestelling van 1e week Juli met vervallen panoramadak en phone box voor gegarandeerde 2021 levering 😡?
Echt vind ik dat nog steeds niet echt een verklaring voor uw absurde levertijd.

zeker nu dit bericht de wereld in slingert:SimonVDK schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:11:
[...]
Jemig wat vervelend! Maar ik denk dat het nog wel aangepast zal worden voor jou hoor. Heeft u de auto zelf besteld ( via lease maatschappij website ) Of via De officiële Audi dealer website. Het is namelijk zo dat de lease maatschappij hem niet direct besteld afhankelijk van welke lease maatschappij zullen ze eerst overal een beetje gaan speuren bij welke dealer ze hem gaan bestellen. Dit kan soms best eventjes duren.
https://auto.hindustantim...-2022-41650104972301.html
Wel positief!
Of het aangepast gaat worden weet werkelijk waar niemand. Het gaat alle kanten op en er is geen lijn op te trekken. Geven ze ook aan bij de dealer en ook bij Pon zelf.SimonVDK schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:11:
[...]
Jemig wat vervelend! Maar ik denk dat het nog wel aangepast zal worden voor jou hoor. Heeft u de auto zelf besteld ( via lease maatschappij website ) Of via De officiële Audi dealer website. Het is namelijk zo dat de lease maatschappij hem niet direct besteld afhankelijk van welke lease maatschappij zullen ze eerst overal een beetje gaan speuren bij welke dealer ze hem gaan bestellen. Dit kan soms best eventjes duren.
Hij is besteld via de leasemaatschappij maar ik had van tevoren geïnformeerd bij welke dealer ze Audi's bestellen en ben toen ook daar geweest voor de offerte.
Kreeg van de centrale inkoop van de dealer een paar dagen na het doorgeven van de order bij de leasemaatschappij al de bevestiging dat de bestelling binnen was dus daar zat geen vertraging.
Q4 is begin april definitief geannuleerd. Afgelopen week door de dealer gebeld 4 Juli kan ik de Mustang ophalen. Full options en met een grotere accu.
Ik wens iedereen veel succes met wachten.
Begrijp je helemaal.mustang zk schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:12:
Q4 is begin april definitief geannuleerd. Afgelopen week door de dealer gebeld 4 Juli kan ik de Mustang ophalen. Full options en met een grotere accu.
Vandaag wat andere opties bekeken.
Denk dat ik morgen de Q4 ga annuleren.
Ben er klaar mee (of was dat eigenlijk al een tijdje
Het heeft mij in elk geval een boel rust gebracht. Nu iets om naar uit te kijken ipv onzekerheid en frustratie.mouse1277 schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:37:
[...]
Begrijp je helemaal.
Vandaag wat andere opties bekeken.
Denk dat ik morgen de Q4 ga annuleren.
Ben er klaar mee (of was dat eigenlijk al een tijdje)!
Echt zo zonde dat iets dat een feestje moet zijn zo verpest wordt, wat de redenen ook mogen zijn.
"Mijn" Q1 2023 Q4 is wel in bestelling blijven staan, dus hopelijk is er binnenkort een collega die verrast kan worden met een voor hem/haar korte levertijd in vergelijking met nu nieuw bestellen.
Catch my drift?
Net contact gehad met Audi Broekhuis.
Ze geven aan dat de fabriek in week 17 start met het maken van de Q4’s. Eind mei kan ik contact opnemen om de productie week te horen van mijn bestelde Q4. Hij stond op productie week 29 en uitlevering week 34. Besteld op 9-12-2021. Daarna was het bericht 2023 zonder werknummer. (dit bericht kwam zichtbaar voor broekhuis omdat er geen zicht was op de planning en er dan automatisch 2023 wordt aangegeven)
Ben nu dus echt benieuwd wat ik volgende maand te horen ga krijgen.. ik ga inmiddels nergens meer vanuit… ondertussen is het bijna pijnlijk om andere Q4’s te zien rondrijden 😅
Ze geven aan dat de fabriek in week 17 start met het maken van de Q4’s. Eind mei kan ik contact opnemen om de productie week te horen van mijn bestelde Q4. Hij stond op productie week 29 en uitlevering week 34. Besteld op 9-12-2021. Daarna was het bericht 2023 zonder werknummer. (dit bericht kwam zichtbaar voor broekhuis omdat er geen zicht was op de planning en er dan automatisch 2023 wordt aangegeven)
Ben nu dus echt benieuwd wat ik volgende maand te horen ga krijgen.. ik ga inmiddels nergens meer vanuit… ondertussen is het bijna pijnlijk om andere Q4’s te zien rondrijden 😅
Hmmmmm hier klopt iets niet ze zijn op 28 maart alweer begonnen met de productie van E-autos in ZwickauExpresso85 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:20:
Net contact gehad met Audi Broekhuis.
Let op: