The best is yet to come
Dus mag ook aangepast worden in de lijst. Hopelijk volgt de rest snel voor de nog wachtenden. Ik kom de Q4 ook nog maar heel weinig tegen.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Kan jij de dealers niet bellen voor een ieder voor statusupdates?
[ Voor 27% gewijzigd door Hupsel op 17-03-2022 09:32 ]
Er is inderdaad een onzekerheid momenteel. Naast Volkswagen heeft ook Audi een aantal fabrieken gesloten waaronder die van de Q4. Als ik in het systeem kijk, dan zie ik: “Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, aanleverweek dealer nog niet bekend. Zodra er meer info bekend is, volgt er een update”.
Navraag bij de collega’s van Audi vertelt ons dat ze hopen eind deze maand meer duidelijkheid te hebben in de planningen. Kan u op dit moment dus niets concreets melden helaas.
SIR YES SIR!Hupsel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:31:
[...]
Ik verwacht eigenlijk ook wat meer proactiviteit van je.
Kan jij de dealers niet bellen voor een ieder voor statusupdates?
https://data.maglr.com/27...id-consequenties-2022.pdf
https://www.leaseplan.com...ertijden-nieuwe-autos.pdf
The best is yet to come
Zelfde update die ik heb gehad.XENTiC schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:36:
Maar eens de dealer om een update gevraagd en krijg het volgende te horen.
[...]
En volgens hem is dus iedere auto uit de planning gehaald en zou einde van de maand een nieuwe planning bekend zijn.
The best is yet to come
Catch my drift?
Hahah dat is een grapje toch?!DaMenaz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:03:
Nieuwe planning gaat op volgorde van lakkleur. Van licht naar donker.

[ Voor 5% gewijzigd door SimonVDK op 17-03-2022 10:40 ]
Anders had ik meteen een witte besteld.
Catch my drift?
Don't shoot the messenger...kdoornbo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:10:
[...]
pffffff dealer belde gisteren op . Mijn auto is begonnen met productie op 22 Feb. Direct daarna hebben ze hem in de hoek gezet denk ik ...Nu leverdatum 30 April .
Maar dat was voordat jij met je laatste nieuwtje kwam
Gedeelde smart is halve smart zeg ik maar.
[ Voor 5% gewijzigd door deboss65 op 17-03-2022 12:54 ]
Kan ik misschien toch beter voor die A4/5 gaan
The best is yet to come
Of voor de gewone e-tron: 6 maandenDean Martin schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:19:
[...]
Kan ik misschien toen beter voor die A4/5 gaan
Catch my drift?
jezus , eigenlijk kunnen ze gewoon beter geen bestellingen meer aannemen toch , 18 maanden is ronduit belachelijk voor een q4 - straks zitten we aan de helft van een leasingtermijn

Nou inderdaad. Als je naar Audi.nl gaat en je klikt op "alle modellen" dan staat de Q4 zelfs als eerste te configureren auto!hedone2 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:39:
[...]
jezus , eigenlijk kunnen ze gewoon beter geen bestellingen meer aannemen toch , 18 maanden is ronduit belachelijk voor een q4 - straks zitten we aan de helft van een leasingtermijn
Catch my drift?
Dat is qua levering even rampzalig toch?!DaMenaz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:44:
Dit weekend toch die EQB maar eens wat beter bekijken.
The best is yet to come
Ben bang dat ik nog veel langer moet gaan wachten en zie het zelfs gebeuren dat het 2023 wordt.
Als Audi zelf oo dit moment 18 maanden aangeeft dan kan je ervan uitgaan dat je zeker 2 jaar moet wachten.
Kansloos dus !
Denk dat de Koreanen het snelst zijn in levering. Vriend heeft in januari een EV6 besteld, is inmiddels op de boot en wsch april geleverd…Dean Martin schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:24:
[...]
Dat is qua levering even rampzalig toch?!
Is die met panoramadak? Anders toch wel heel erg vreemd... Er zijn er toch al menig die in juli bestelden en ondertussen ermee rondrijden en de andere hebben een levertermijn die meestal in maart valt en zullen hun auto hopelijk toch snel kunnen verwachten. Week 40 wijkt daar toch wel heel erg veel van af....martijn..! schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:18:
Toen ik de Q4 in juli 2021 bestelde was de levertijd 3 maanden. Inmiddels zit ik nog steeds te wachten !!! Voordat ze hele planning bij de fabriek er uit hadden gegooid stond de geschatte leverweek op week 40 2022.
Ben bang dat ik nog veel langer moet gaan wachten en zie het zelfs gebeuren dat het 2023 wordt.
Als Audi zelf oo dit moment 18 maanden aangeeft dan kan je ervan uitgaan dat je zeker 2 jaar moet wachten.
Kansloos dus !
De mijne is pas einde augustus besteld en die zou volgens de dealer ondertussen geproduceerd zijn en was in het begin van maart al 'onderweg' naar België. Maar sindsdien geen nieuws meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Babavers op 18-03-2022 18:05 ]
En voor de mensen die al sinds juni wachten, misschien even naar de opslagplaats opzoek. Wappie 🤯De productie van elektrische auto's van de Volkswagen Group in Zwickau en Dresden ligt op dit moment stil als gevolg van de oorlog in Oekraïne. Volkswagen verwacht begin april echter weer aan de slag te kunnen, mede dankzij de volhardende Oekraïense toeleveranciers.
:strip_exif()/f/image/xwG0UDpkfwsJ901wSGzsx4pK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door Maurice- op 18-03-2022 18:40 ]
Ook weer vreemd dit. Die van ons is 15 augustus besteld en word begin augustus dit jaar pas verwacht. Is nog niet eens ingepland voor productieBabavers schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:59:
[...]
Is die met panoramadak? Anders toch wel heel erg vreemd... Er zijn er toch al menig die in juli bestelden en ondertussen ermee rondrijden en de andere hebben een levertermijn die meestal in maart valt en zullen hun auto hopelijk toch snel kunnen verwachten. Week 40 wijkt daar toch wel heel erg veel van af....
De mijne is pas einde augustus besteld en die zou volgens de dealer ondertussen geproduceerd zijn en was in het begin van maart al 'onderweg' naar België. Maar sindsdien geen nieuws meer.

Als het klopt wat mijn dealer zegt is dat inderdaad zo. Maar het heeft misschien ook te maken met het land. Een tijd geleden las ik dat de levertermijnen in België een heel stuk korter waren dan in Duitsland wat ik op zich al opmerkelijk vond. Misschien zit er ook zo'n verschil tussen Nederland en België. Het minste wat we kunnen zeggen is het feit dat er weinig of geen transparantie is...SimonVDK schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Ook weer vreemd dit. Die van ons is 15 augustus besteld en word begin augustus dit jaar pas verwacht. Is nog niet eens ingepland voor productie. En die van u is dus al bijna geleverd?

Laten we hopen dat ze het zo ver mogelijk hebben uitgesteld omwille van onzekerheid en later erop terugkomen dat het toch vroeger kan... Ik hoop alleszins dat de verkoop eens gestopt zal worden van die Q4 e-tron, want dit is niet meer te doen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Vreemd is het zeker.Babavers schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:59:
[...]
Is die met panoramadak? Anders toch wel heel erg vreemd... Er zijn er toch al menig die in juli bestelden en ondertussen ermee rondrijden en de andere hebben een levertermijn die meestal in maart valt en zullen hun auto hopelijk toch snel kunnen verwachten. Week 40 wijkt daar toch wel heel erg veel van af....
Begin Juli besteld, phone box en panoramadak laten vervallen, en toen ik een paar weken geleden informeerde stond ie op week 34.
Dit terwijl latere bestellingen al geleverd zijn en ik vorige week een levering zag van exact dezelfde (Competition S) die in dezelfde week besteld is en geleverd werd MET panoramadak.
Het is om compleet moedeloos van te worden

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Ik had (zoals velen) een gegarandeerde levering in 2021 met 12% en ben nu inderdaad al naar 16%/35k gegaan (kost me 4.000 euro netto meer) en het zou me niets verbazen dat 16%/30k ook nog een reële optie is met alle ellende die er momenteel speelt....Royz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:04:
Er gaan ook heel wat mensen geconfronteerd worden die eigenlijk nog in 2022 een levering hadden verwacht, maar nu ineens te maken krijgen met de de 16% bijtelling grens die in 2023 van 35k naar 30k gaat.
Tja... inderdaad word je er moedeloos van. Ik heb de mijne op 16 juli 2021 besteld. Inmiddels ook het panoramadak moeten laten vervallen omdat in ieder geval dit jaar geen Q4's met panoramadak worden gebouwd. En ik heb de auto ook nog steeds niet. Hij staat nu op mei 2022, maar of dat gaat lukken?mouse1277 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:09:
[...]
Vreemd is het zeker.
Begin Juli besteld, phone box en panoramadak laten vervallen, en toen ik een paar weken geleden informeerde stond ie op week 34.
Dit terwijl latere bestellingen al geleverd zijn en ik vorige week een levering zag van exact dezelfde (Competition S) die in dezelfde week besteld is en geleverd werd MET panoramadak.
Het is om compleet moedeloos van te worden.
Ik bestelde begin augustus 2021 - Q4 Sportback e-tron
S line 35 e-tron als Belgische klant in België.
De uiterste leveringsdatum op de bestelbon was 12/01/2022. Wagen werd 04/01/2022 afgeleverd.
Panoramadak werd bij bestelling afgeraden.....dus dat lieten we vallen.
Zeer tevreden met deze wagen.
Succes allemaal.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KEQ2yUCDu8Oyc7WFU1wsC28S.jpg?f=user_large)
Als je in de tabel kijkt valt het wel op dat de SB's schijnbaar vlotter geleverd worden ofschoon die later op de markt gekomen is.dcvcsb schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:48:
WOOOW, ik verschiet van deze leveringstijden!
Ik bestelde begin augustus 2021 - Q4 Sportback e-tron
S line 35 e-tron als Belgische klant in België.
De uiterste leveringsdatum op de bestelbon was 12/01/2022. Wagen werd 04/01/2022 afgeleverd.
Panoramadak werd bij bestelling afgeraden.....dus dat lieten we vallen.
Zeer tevreden met deze wagen.
Succes allemaal.
[Afbeelding]
Klopt, hadden ze veel van verwacht, maar verkopen vallen tegen tov de "gewone". Ze hadden gedacht dat de verhoudingen behoorlijk anders hadden gelegen.Babavers schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Als je in de tabel kijkt valt het wel op dat de SB's schijnbaar vlotter geleverd worden ofschoon die later op de markt gekomen is.
Past wel bij de nickname. 😄mustang zk schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:12:
Ik ben helemaal klaar met de levertijden. Gisteren heb ik mijn wagenparkbeheerder gebeld of ik wat anders mocht bestellen, die deed nog al moeilijk. Ik heb naar een aangewezen dealer gebeld. En offerte's op gevraagt voor een mustang mach e. Daarna de wagenparkbeheerder weer gebeld. Hij gaat de q4 annuleren bij van Udenhoud (als die niet moeilijk doen). En krijg ik de Ford in juli geleverd. Gaat dan toch een stuk sneller.
Catch my drift?
Net zegt de dealer dat het zeker later gaat worden maar dat de nieuwe datum "nog niet bekend" is...
Inspirerend dat je dit gedaan hebt. Ik zat me dit ook af te vragen of ik nog kon wijzigen vanuit Leaseplan / mijn werkgever ze komen niet zo flexibel over. Nog tips? waren er bepaalde argumenten waar de wagenparkbeheerder gevoelig voor was?mustang zk schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:12:
Gisteren heb ik mijn wagenparkbeheerder gebeld of ik wat anders mocht bestellen, die deed nog al moeilijk. Ik heb naar een aangewezen dealer gebeld. En offerte's op gevraagt voor een mustang mach e. Daarna de wagenparkbeheerder weer gebeld. Hij gaat de q4 annuleren bij van Udenhoud (als die niet moeilijk doen). En krijg ik de Ford in juli geleverd. Gaat dan toch een stuk sneller.
Het nadeel is, er is geen goed alternatief voor mij....funkycamel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:08:
[...]
Inspirerend dat je dit gedaan hebt. Ik zat me dit ook af te vragen of ik nog kon wijzigen vanuit Leaseplan / mijn werkgever ze komen niet zo flexibel over. Nog tips? waren er bepaalde argumenten waar de wagenparkbeheerder gevoelig voor was?
Mache-e, Tesla, Polestar,EV6 etc. vind ik allemaal niets.
En PHEV's zijn net zo goed klote leverbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 21-03-2022 15:27 ]
The best is yet to come
Echt tips heb ik niet. Vastberaden zijn. Ze waren ook niet blij en dreigen steeds met kosten. Dus ik heb gewoon de dealer gebeld waar de Q4 besteld is. En de beste meneer vertelde me heel vriendelijk dat ik de auto kosteloos kan annuleren. En een andere reden is ze kunnen niet meer garanderen dat ik hem dit jaar nog krijg. Als er niks veranderd in de belastingregels kost het me 80 euro netto in de maand meer. En mijn contract loopt naar verlening in juli af. En dan moet ik in een huur auto. Kost ze nog meer geld, én Pool auto's zijn er niet meer.funkycamel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:08:
[...]
Inspirerend dat je dit gedaan hebt. Ik zat me dit ook af te vragen of ik nog kon wijzigen vanuit Leaseplan / mijn werkgever ze komen niet zo flexibel over. Nog tips? waren er bepaalde argumenten waar de wagenparkbeheerder gevoelig voor was?
dat helpt toch wel, dankjewel!mustang zk schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:16:
[...]
Echt tips heb ik niet. Vastberaden zijn. Ze waren ook niet blij en dreigen steeds met kosten. Dus ik heb gewoon de dealer gebeld waar de Q4 besteld is. En de beste meneer vertelde me heel vriendelijk dat ik de auto kosteloos kan annuleren. En een andere reden is ze kunnen niet meer garanderen dat ik hem dit jaar nog krijg. Als er niks veranderd in de belastingregels kost het me 80 euro netto in de maand meer. En mijn contract loopt naar verlening in juli af. En dan moet ik in een huur auto. Kost ze nog meer geld, én Pool auto's zijn er niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door NRJ020 op 22-03-2022 14:53 ]
En als je niet annuleert, dan verkopen ze er dus twee.NRJ020 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:51:
Ik denk dat de dealer alleen maar blij is als je annuleert. De productieplaats van jouw auto kunnen ze dan aan iemand anders kwijt. Ze verkopen hem toch wel (voor meer).
Catch my drift?
Een ander merk? Welke merken zijn dan wel goed leverbaar? De autofabrikanten kampen allemaal met leveringsproblemen door de beperkte hoeveelheid onderdelen.NRJ020 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:29:
@DaMenaz Gezien de levertijden momenteel kan ik me best voorstellen dat klanten daarop af haken en kiezen voor een ander merk. Dus een reeds bestelde is goed te verkopen lijkt me.
Knap als je een fatsoenlijke, vergelijkbare auto kan vinden die nieuw/zelf geconfigureerd wel snel leverbaar is.
Keep rolling sixes!
De levertijd toen 2 tot 3 maanden zei de verkopert lachend
Wat het effect is op de definitieve leverweken kan niemand op dit moment zeggen, maar dat het (wederom) tot extra vertraging gaat leiden is wel duidelijk.
Oef...toch maar eens naar alternatieven kijkenmouse1277 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:32:
Net een update van de dealer gekregen dat de fabriek in Zwickau in ieder geval tot week 17 gesloten blijft in verband met leveringsproblemen vanuit de Oekraïne.
Wat het effect is op de definitieve leverweken kan niemand op dit moment zeggen, maar dat het (wederom) tot extra vertraging gaat leiden is wel duidelijk.
Audi Q4 45 Quattro SLine in Navarrablauw. Gisteren ritje voor de hobby's van de kinderen, verbruik rond de 17kWh/100km. Was natuurlijk een ideaal weertje voor een BEV
:strip_exif()/f/image/vBdfPhsuln1d3V9yVRwX2Ayt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K4j3PKPVq1qmqJYiAkPVUzwr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RisMSYDesuDaJgB4BJEqj4b3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSSqGkzEGvbEnZso9Kyo6H3O.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben bang dat er niet veel alternatieven zijn. En als je elektrisch wilt rijden al helemaal niet. Bijna alle auto merken kampen nu met grote leveringsproblemen. Als je je audi heb besteld sta je op ze minst al een beetje tussen de wachtlijst ipv dat je achteraan sluit.XENTiC schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Oef...toch maar eens naar alternatieven kijken
Dat is mijn mening ten minste.
Mar 21, 2022 at 8:56am ETmouse1277 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:32:
Net een update van de dealer gekregen dat de fabriek in Zwickau in ieder geval tot week 17 gesloten blijft in verband met leveringsproblemen vanuit de Oekraïne.
By: Mark Kane
Volkswagen Group has been severely impacted by a lack of components, specifically wire harnesses, caused by the Russian invasion of Ukraine, where suppliers were located.
According to Automobilwoche (via Electrive), the group's main plant for MEB-based electric cars in Zwickau will not resume production until the beginning of April, after it was first halted in late February (the pause was later extended from March 7 to March 18).

Is het nou begin of nu al weer eind April ???
Inderdaad beter af dan de meeste van ons.... Prijs je gelukkig.de_gizmo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
Voila, maandag de mijne toch kunnen gaan ophalen in de garage. Besteld op 12/9, en dus geleverd op 21/3. Eigenlijk volledig volgens planning, hetgeen een half mirakel is dan gezien de andere ervaringen hier.
Audi Q4 45 Quattro SLine in Navarrablauw. Gisteren ritje voor de hobby's van de kinderen, verbruik rond de 17kWh/100km. Was natuurlijk een ideaal weertje voor een BEV
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De mijne was op 3 maart zogezegd op transport en kon elk moment binnen komen in de garage.
Ondertussen krijg ik via leasing maatschappij te horen dat de levering uitgesteld is naar eind april en dat hij zelfs niet eens geproduceerd zou zijn. Wat sowieso al niet te rijmen is want als ze hem nog in elkaar moeten steken zal die zeker niet op einde april afgeleverd worden.
Enfin, onduidelijkheid troef en als je tekst en uitleg vraagt, dan krijg je die gewoon zelfs niet meer.
Alle begrip dat er vertraging is door al de onvoorziene omstandigheden van de laatste jaren en in het bijzonder de laatste maand. Maar dat men dan niet een beetje coherent en transparant communiceert, dat is compleet onbegrijpelijk. En in het bijzonder voor zo'n premium merk...
Het laatste bekende officieel schrijven van de directie van Audi zelf is opstart begin april.
https://www.sueddeutsche....20090101-220323-99-641942
Productie kan eerder gestart worden!!! Maandag de 28e starten ze weer. Dus Wat eerder verteld werd lijkt inderdaad niet te kloppen.
[ Voor 17% gewijzigd door SimonVDK op 23-03-2022 17:26 ]
Kiek! Mooi nieuws!SimonVDK schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:24:
Goed nieuws!!!
Productie kan eerder gestart worden!!! Maandag de 28e starten ze weer. Dus Wat eerder verteld werd lijkt inderdaad niet te kloppen.
Honeymoonnet ligt er meteen uit. 😂
Catch my drift?
Ik heb geen Panoramadak , de trekhaak laten vervallen ivm gegarandeerde levering voor 2021, ik heb verder geen exotische opties , privacy glas, Sonos , parkeersensoren voor en 3 zone climat.Yeahroon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:39:
PS Martijn, waarom duurt het bij jou zo lang? Heb jij het panoramadak laten staan?
Bedankt voor ee info!martijn..! schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:55:
[...]
Ik heb geen Panoramadak , de trekhaak laten vervallen ivm gegarandeerde levering voor 2021, ik heb verder geen exotische opties , privacy glas, Sonos , parkeersensoren voor en 3 zone climat.
Pfff, dan is december 2022 wel erg ver weg! Ik heb de mijne een dag later (op 16 juli 2021) besteld en die staat gepland voor aflevering rond 19 mei 2022. Maar ja, ik heb 'm natuurlijk ook nog niet...
(Ook zonder panoramadak)
Yes!SimonVDK schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:24:
Goed nieuws!!!
Gefeliciteerd, ben eerst ff buiten gaan kijken of die van mij er nog stond. Ik heb nl. dezelfde kleur en wielende_gizmo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
Voila, maandag de mijne toch kunnen gaan ophalen in de garage. Besteld op 12/9, en dus geleverd op 21/3. Eigenlijk volledig volgens planning, hetgeen een half mirakel is dan gezien de andere ervaringen hier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ben het wachten wel beu, zeker in een file die stilstaat.
The best is yet to come
Mooie auto. Hoop voor je dat het lukt. Meeste wat er nog staat is 55.Dean Martin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:56:
Ik heb mijn verkoper gevraagd te gaan kijken naar een 50 fat E-tron op voorraad.
Ben het wachten wel beu, zeker in een file die stilstaat.
Als er nu niks op voorraad is, blijf je dan bij de Q4? Iets anders bestellen nu voelt toch vooral als aansluiten in de rij voor een andere kassa. En dan zie je altijd dat de rij waar je uit kwam ineens veel sneller gaat.
Catch my drift?
Er ligt nu een offerte van de dealer bij Athlon. Een 55 advanced plus op 12%.DaMenaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Mooie auto. Hoop voor je dat het lukt. Meeste wat er nog staat is 55.
Als er nu niks op voorraad is, blijf je dan bij de Q4? Iets anders bestellen nu voelt toch vooral als aansluiten in de rij voor een andere kassa. En dan zie je altijd dat de rij waar je uit kwam ineens veel sneller gaat.
Indien niet blijf ik zitten.
Wat ik alleen niet snap, als ik in de Athlon calculator daar de opties voor de E-tron invul kom ik op 77k fiscaal uit, terwijl hij voor 83.5k fiscaal is geregistreerd.
Snap dat de verkoopprijs hoger kan zijn i.v.m. de huidige markt, maar daar zou de fiscale waarde niet onder moeten lijden lijkt me

Of de auto is flink goedkoper geworden....
[ Voor 26% gewijzigd door Dean Martin op 24-03-2022 11:27 ]
The best is yet to come
https://www.autovanmorgen...ors-goedkoper-vanaf-heden
Catch my drift?
Nu compenseert de 12% dat wel weer redelijk.DaMenaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:24:
Zou best kunnen. De S is ook flink gezakt in prijs:
https://www.autovanmorgen...ors-goedkoper-vanaf-heden
The best is yet to come
Hoorde toen ook dat er inderdaad wat verschuivingen zijn naar de Fat Etron, die beter leverbaar zou zijn.
@Dean Martin / @DaMenaz Zouden jullie evt mijn afleverdatum kunnen plaatsen in het schema?
Done! En gefeliciteerd!Gerardvhgn schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:36:
Afgelopen woensdag de aflevering gehad, eindelijk rijden dus!
Hoorde toen ook dat er inderdaad wat verschuivingen zijn naar de Fat Etron, die beter leverbaar zou zijn.
@Dean Martin / @DaMenaz Zouden jullie evt mijn afleverdatum kunnen plaatsen in het schema?
The best is yet to come
SimonVDK schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:24:
Goed nieuws!!!

Ik kreeg de melding van mijn dealer op 22 feb dat de wagen voorzien was op planning 2 weken later om dan eind maart bij hun klaargezet te worden. Vrees dat de planning wat opgeschoven is door bovenstaande maar blijf optimist, misschien was hij al eerder in productie
Nu blijkt vandaag dat de mijne dan TOCH klaar is om afgehaald te worden. Ik trek mijn woorden terug over de communicatie bij Audi. Het is de leasingmaatschappij (ARVAL) die er een potje van maakt. Ik kreeg vanmorgen een bevestiging van Arval om een afspraak te maken voor de afhaling en enkele uren later van DEZELFDE PERSOON een bericht dat de vermoedelijke levertermijn opgeschoven is omdat ze nog aan het wachten zijn op de papieren van de dealer om een nummerplaat te kunnen aanvragen. Zouden die dan 2 auto's voor mij in bestelling hebben...Babavers schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:08:
[...]
Inderdaad beter af dan de meeste van ons.... Prijs je gelukkig.
De mijne was op 3 maart zogezegd op transport en kon elk moment binnen komen in de garage.
Ondertussen krijg ik via leasing maatschappij te horen dat de levering uitgesteld is naar eind april en dat hij zelfs niet eens geproduceerd zou zijn. Wat sowieso al niet te rijmen is want als ze hem nog in elkaar moeten steken zal die zeker niet op einde april afgeleverd worden.
Enfin, onduidelijkheid troef en als je tekst en uitleg vraagt, dan krijg je die gewoon zelfs niet meer.
Alle begrip dat er vertraging is door al de onvoorziene omstandigheden van de laatste jaren en in het bijzonder de laatste maand. Maar dat men dan niet een beetje coherent en transparant communiceert, dat is compleet onbegrijpelijk. En in het bijzonder voor zo'n premium merk...
Anyway, hij staat klaar in de garage, enkel nog de nummerplaat erop schroeven en klaarmaken voor afhaling. Voorzien voor volgende week woensdag. En dan is het dus precies zoals voorzien bij bestelling.
@Dean Martin : je mag bij de mijne in de tabel alvast afhaaldatum 30 maart invullen. In linker kolom is dat de wagen onder de naam van 'bart'.
Is diegene niet in de war met de "gewone" E-tron?H3ras schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:28:
Vandaag van iemand die in de Audi fabriek van Brussel werkt, gehoord dat ze daar nu ook aan de Q4 gaan werken om zo de productie te verhogen. Er is natuurlijk nog wel een tekort aan onderdelen, dus afwachten wat dat gaat geven.
Eind vorig jaar is officieel bevestigd dat de Q4 daar definitief niet gebouwd gaat worden.
En effe een productielijntje optuigen kost vele maanden.
Kijk maar naar Emden waar de id.4 gebouwd gaat worden. Die lijn draait nog steeds niet normaal.
Dus ik heb mijn twijfels.
Het enige wat ik me voor zou kunnen stellen dat er in Brussel wat kleine half fabrikaten in elkaar gezet worden.
Ik neig ernaar om dit niet helemaal te kunnen geloven eerlijk gezegd.H3ras schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:57:
Nee, hij was specifiek over de Q4 aan het praten. Hij zei me ook dat volgende week de productie van de Q4 in Brussel stopt omdat ze weer in Duitsland beginnen te produceren. Door de tekorten kan het blijkbaar nog niet tegelijkertijd op beide locaties.
Productie in Duitsland?
Edit: Ik las verkeerd.
The best is yet to come
Hmm, Was wel ooit het plan dus. Toen het nog vrede was en iedereen Corona had.
"Die vooruitzichten vallen nu echter in het water door een herstructurering van de Europese fabrieken. De VW-groep investeert voor de komende vijf jaar maar liefst 159 miljard euro in zijn sites. Als deel van de aanpassingen verplaatst Volkswagen de productie van de ID.3 naar zijn historische fabriek in Wolfsburg, waardoor de band in Zwickau dan weer voldoende ruimte overhoudt voor de elektrische Q4."
[ Voor 117% gewijzigd door DaMenaz op 25-03-2022 13:58 ]
Catch my drift?
Ik neig naar ja....
[ Voor 28% gewijzigd door Dean Martin op 25-03-2022 16:05 ]
The best is yet to come
Dat snap ik heel goed. Is anders nog wel hééél lang wachten.Dean Martin schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:04:
Offerte van de E-tron 55 is binnen. Minder dan ik had verwacht, maar ik ga er nog een weekendje over nadenken. Gaat wat over budget heen dus verschil is netto €150,-
Ik neig naar ja....
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Ik snap m wel… goed vergelijken dit weekend. Succes met de keuze!Dean Martin schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:04:
Offerte van de E-tron 55 is binnen. Minder dan ik had verwacht, maar ik ga er nog een weekendje over nadenken. Gaat wat over budget heen dus verschil is netto €150,-
Ik neig naar ja....
Verkoper werkt inmiddels niet meer voor dealer, misschien heeft hij het niet goed gedaan, is de reactie van de dealer. Geen excuus, geen verdere uitleg, het is wat het is. Letterlijk: je mag nog blij zijn dat jouw auto komt, andere klanten krijgen hun auto helemaal niet meer. En ook: geannuleerde orders zijn we binnen 1 dag weer kwijt (oftewel, het boeit ons niet als je je order annuleert). Denk niet dat ik nog vaker zaken zal doen met deze dealer…
Productie in Zwickau, dat is toch Duitsland dacht ik?Dean Martin schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Ik neig ernaar om dit niet helemaal te kunnen geloven eerlijk gezegd.
Productie in Duitsland?
Edit: Ik las verkeerd.
Ik las verkeerdH3ras schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:41:
[...]
Productie in Zwickau, dat is toch Duitsland dacht ik?
The best is yet to come
Idem hier, alleen iets eerder besteld en staat inmiddels al gepland voor maart 2023. Ik las op andere fora helaas hetzelfde bericht dat er veel naar 2023 zijn verplaatst.Q4Sportback schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:10:
Ik lees al een tijdje mee en nu toch maar een account aangemaakt én mijn gegevens ingevuld. In november Q4 sportback s-line besteld en zou begin maart geleverd worden. Voordat bekend werd dat de kabelbomen vanuit de Oekraïne moesten komen leverdatum al verschoven naar 25 november 😬
Ik ga toch afzien van de E-tron. Ik vind het toch een 'net-niet' uitvoering en ik weet dat ik me daar aan ga irriteren. Het zou nu een emotionele keuze zijn om volgende week te kunnen rijden, maar over een maand wil ik dan weer switchen. Ik blijf wel de dealer voorraad in de gaten houden. Helaas willen ze niet aan kosteloos annuleren, want er staat her en der genoeg leuks op voorraad.
[ Voor 32% gewijzigd door Dean Martin op 27-03-2022 08:48 ]
The best is yet to come
Vind vooral de communicatie gewoon echt waardeloos en niet Audi waardig.
Heb nog getwijfeld over de EQB, maar dat is echt een lelijke auto. Enige alternatief zou de Enyaq zijn, maar die heeft dezelfde leveringsproblemen.
Gelukkig bevalt de Octavia me nog prima en is het geen straf daar nog een jaartje in te moeten rijden. Ben wel aan het kijken of we onze tweede auto gaan inruilen op een kleine EV. Een e-Up ofzo. Woensdag komt de wallbox en het is zonde om geen gebruik te maken van ‘goedkoop tanken aan huis’.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 27-03-2022 10:49 ]
Catch my drift?
Ik ben ook al sinds eind vorig jaar aan het kijken naar de e-up, Mii of een Citigo als extra EV.DaMenaz schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:47:
Ben zef ook al tig keer “het lijstje” met concurrenten afgegaan. Maar zie mezelf gewoon niet rijden in een XC40, Mustang, Polestar, Tesla. Ioniq5 of EV6. Ook al krijg je meestal meer voor minder. Fat E-Tron is geen optie bij ons helaas.
Heb nog getwijfeld over de EQB, maar dat is echt een lelijke auto. Enige alternatief zou de Enyaq zijn, maar die heeft dezelfde leveringsproblemen.
Gelukkig bevalt de Octavia me nog prima en is het geen straf daar nog een jaartje in te moeten rijden. Ben wel aan het kijken of we onze tweede auto gaan inruilen op een kleine EV. Een e-Up ofzo. Woensdag komt de wallbox en het is zonde om geen gebruik te maken van ‘goedkoop tanken aan huis’.
Maar sinds de subsidie pot januari is aangevuld vragen de handelaren structureel het subsidie bedrag meer en gaan ze desondanks toch als warme broodjes. Snap er niks van.
Wat een prijzen voor deze wagentjes.
Ik heb de zoektocht gestaakt want eigenlijk komt de subsidie niet bij de consument terecht maar bij de handelaren. Ik weet het: kwestie van vraag en aanbod.
Catch my drift?
Niet helemaal, er kan alleen subsidie aangevraagd worden als hij is gekocht (of geimporteerd) via een RDW erkend (nederlands) bedrijf. Dus helemaal zelf doen kan niet.DaMenaz schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:18:
Klopt, viel mij ook op. Zelf importeren is een optie. Dan kun je de subsidie ook aanvragen. En BPM zit er niet op.
Die jongens moeten ook wat verdienen en samen met alle kosten die je moet maken is het niet echt lukratief.
Ik heb ook in het buitenland gekeken en daar is de vraag ook hoog en de prijzen geen euro lager dan hier.
sorry, het is niet mijn bedoeling je te ontmoedigen maar het lijkt er wel op...
[ Voor 6% gewijzigd door deboss65 op 27-03-2022 16:27 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dhz2xxxEtbfeesd9FjLrGutg.jpg?f=user_large)
Denk idd dat de fabriek in Zwickau weer opgestart is.
Volgens Google is het "redelijk druk"
Vorige week stond er dat het er rustiger dan normaal was.
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Ik hoop dat je gelijk hebt. Hopelijk kan iemand het bevestigen.Q4Q4 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:20:
[Afbeelding]
Denk idd dat de fabriek in Zwickau weer opgestart is.![]()
Volgens Google is het "redelijk druk"
Vorige week stond er dat het er rustiger dan normaal was.
Ik had juist een discussie gisteren met een dealer ( die hier in de straat woont)
Hij kreeg vorige week dinsdag een bericht dat Zwickau pas week 17 zou open gaan.
Ik kreeg dezelfde dag hier op het forum het krantenbericht te zien dat hij op 28-3 zou opengaan .
Ben benieuwd wie er gelijk krijgt
Mijn dealer beweert exact hetzelfde (dus week 17) en zegt het 100% zeker te weten via goede bronnen bij Audi en Pon.kdoornbo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Hopelijk kan iemand het bevestigen.
Ik had juist een discussie gisteren met een dealer ( die hier in de straat woont)
Hij kreeg vorige week dinsdag een bericht dat Zwickau pas week 17 zou open gaan.
Ik kreeg dezelfde dag hier op het forum het krantenbericht te zien dat hij op 28-3 zou opengaan .
Ben benieuwd wie er gelijk krijgt
Heb hem vorige week ook de krantenberichten gestuurd en toen bleef het stil........
We gaan het zien
Haha ik zie Tilburg bij 1 van je opmerkingen staan dus ik ga er vanuit dat we dezelfde persoon bedoelen.mouse1277 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:29:
[...]
Mijn dealer beweert exact hetzelfde (dus week 17) en zegt het 100% zeker te weten via goede bronnen bij Audi en Pon.
Heb hem vorige week ook de krantenberichten gestuurd en toen bleef het stil........
We gaan het zien.
https://www.electrive.net...ion-in-zwickau-wieder-an/
[ Voor 47% gewijzigd door kdoornbo op 28-03-2022 13:19 ]
Precies deze 'update' kreeg ik 2 weken terug in Honeymoonnet. Besteld op 7-12 en ook verplaatst van augustus 2022 naar 14 januari 2023 (wel bij de dealer in 2022, dus hopelijk nog 2022-kenteken. Al weet ik dat die data op dit moment allemaal compleet fictief zijn)).Expresso85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:23:
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn Q4 Etron pas volgend jaar krijg. Besteld op 9 dec 2021, verwachte lever week 34. (Augustus 2022) 2 dagen geleden bericht binnen gekomen dat de auto volgend jaar 2023 geleverd gaat worden.. weet niet eens welke week. Hoe is jullie ervaring na de berichtgeving van Audi Nederland van 28-03-2022?
Meer dan zo'n update krijg je niet. Als je een mail stuurt reageren ze wel heel netjes (A Point), maar ze weten toch niks meer. Daar ben ik dus na 1 x mee gestopt.
[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 29-03-2022 17:00 ]
Catch my drift?