Toon posts:

Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-03 15:07
Correctie:…geen peil op te trekken… :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1st-EV
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-02 13:37
Vorige week weer contact gehad met de dealer omdat de door mij bestelde Q4 wel bij de fabriek bekend is. Maar er totaal geen verdere informatie over gegeven word. Er word zelfs gezegd door de fabriek, dat er geen verdere info bekend is. Dus zelfs geen verwachte productie. Al was het volgend jaar ergens. Voor mijn dealer was dit een apart geval omdat hij dit nog nooit meegemaakt had. Althans zegt hij.

Helaas is voor mij een alternatief zoeken geen mogelijkheid. De keuzelijst van auto's heeft alleen maar minder mogelijkheden omdat auto's die slecht leverbaar zijn eigenlijk al niet meer vermeld worden als keuze optie. E-tron is helaas ook geen optie.

Afwachten maar

Acties:
  • +7Henk 'm!

• funkycamel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03 21:11

Na annulering van de Q4, rijd ik sinds anderhalve week in deze mooie Mercedes EQE. Het zal niet bij iedereen passen (geen SUV dus minder praktisch voor hond/kids/gezin), maar qua comfort, range en tech tot nu toe ben ik er super blij mee. In NL haal ik met dit weer meer dan 600km werkelijke range en laden werkt tot 170Kwh. Ook de app werkt perfect in tegenstelling tot de issues die ik las over de Q4. Er zijn nog best wat modellen bij Mercedes op voorraad dus mochten mensen willen switchen ik denk dat het nog kan. Niet goedkoop (ca. 85K) maar ook weer niet duurder dan de grote e-Tron en in verbruik / eigen bijdrage is deze EQE voor mij juist weer goedkoper dan de e-Tron. Ik kan het aanraden om te switchen mocht dat nog kunnen voor je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
funkycamel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:55:
[Afbeelding]

Na annulering van de Q4, rijd ik sinds anderhalve week in deze mooie Mercedes EQE. Het zal niet bij iedereen passen (geen SUV dus minder praktisch voor hond/kids/gezin), maar qua comfort, range en tech tot nu toe ben ik er super blij mee. In NL haal ik met dit weer meer dan 600km werkelijke range en laden werkt tot 170Kwh. Ook de app werkt perfect in tegenstelling tot de issues die ik las over de Q4. Er zijn nog best wat modellen bij Mercedes op voorraad dus mochten mensen willen switchen ik denk dat het nog kan. Niet goedkoop (ca. 85K) maar ook weer niet duurder dan de grote e-Tron en in verbruik / eigen bijdrage is deze EQE voor mij juist weer goedkoper dan de e-Tron. Ik kan het aanraden om te switchen mocht dat nog kunnen voor je.
Erg nice! Juiste keuze denk ik ;) !
Ook nog naar gekeken i.p.v de fat e-tron, maar moest bij Audi blijven om te kunnen annuleren.

Inmiddels toch al behoorlijk wat mensen die geswitcht zijn zeg!

[Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 04-07-2022 22:07]

The best is yet to come

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:01
Dean Martin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Inmiddels toch al behoorlijk wat mensen die geswitcht zijn zeg!
Vraag me af hoeveel het er echt zijn. Op dit forum zitten toch maar enkele tientallen actieve gebruikers en er zijn inmiddels toch wel een paar duizend Audis Q4 besteld. Ik denk eigenlijk dat het merendeel flink baalt, maar toch maar afwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-03 09:55
EV_Eric schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Vraag me af hoeveel het er echt zijn. Op dit forum zitten toch maar enkele tientallen actieve gebruikers en er zijn inmiddels toch wel een paar duizend Audis Q4 besteld. Ik denk eigenlijk dat het merendeel flink baalt, maar toch maar afwacht.
Ik denk het ook, zie ik althans op het werk waar sommige collegas er een jaar levertermijn bijgekregen hebben en dit gewoon slikken. al zijn er ook die annuleren en hun wagens gaan dan naar anderen die plots heel wat kortere levertermijnen krijgen, die zijn uiteraard zeer tevreden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CPK64
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-03 14:05
CPK64 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:16:
De Audi Q4 40 e-tron 150KW/77kWh Launch Edition Advanced besteld bij Broekhuis via Alphabet.
Q4 is officieel besteld in jul 2021.
Levertijd van nov 2021, naar dec 2021, naar apr 2022, naar juli 2022, en nu naar maart 2023 8)7

Ik begrijp niet waarom er al auto's geleverd zijn welke na mijn bestel datum zijn besteld.
Worden particulieren voorgetrokken t.o.v. lease rijders?

Ik kan de logica hier niet ontdekken.

En ja, trekhaak wordt nageleverd en wireless charge geannuleerd.
Ik kreeg nieuws over mijn levertijd, ik dacht eindelijk goed nieuws, hij komt toch eerder, maar helaas.
Levertijd van 03-2023 naar 07-2023. :( Zo teleurstellend.
Dit betekend 2 jaar levertijd, auto besteld 07-2021.
Nu weer een smoes dat de nieuwe Q5 voorrang krijgt ofzo.
Met een beetje geluk krijg ik de eerste face-lift :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GZR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-03 14:15
Hier hetzelfde verhaal. Q4 avanced zwart, met 20", comfortpakket, assistentie plus, warmtepomp, en comfort sleutel, besteld juli 2021. Levering van 28-12 (2021) naar week 14, naar augustus, september, en volgens de laatste berichten 21-10-22! Heb inmiddels een optie op een EQA250+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KKoets
  • Laatst online: 26-01 22:23
CPK64 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Ik kreeg nieuws over mijn levertijd, ik dacht eindelijk goed nieuws, hij komt toch eerder, maar helaas.
Levertijd van 03-2023 naar 07-2023. :( Zo teleurstellend.
Dit betekend 2 jaar levertijd, auto besteld 07-2021.
Nu weer een smoes dat de nieuwe Q5 voorrang krijgt ofzo.
Met een beetje geluk krijg ik de eerste face-lift :)
Hmm, dat belooft niet veel goeds. Dealer heeft voor mijn bestelde Q4 (10-21) nog steeds geen nieuws over de levertijd. Als dit naar 2 jaar levertijd gaat, haak ik af :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:28
GZR schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:13:
Hier hetzelfde verhaal. Q4 avanced zwart, met 20", comfortpakket, assistentie plus, warmtepomp, en comfort sleutel, besteld juli 2021. Levering van 28-12 (2021) naar week 14, naar augustus, september, en volgens de laatste berichten 21-10-22! Heb inmiddels een optie op een EQA250+.
Verschil in kofferruimte tussen de Q4 en de EQA is toch enorm? Als je natuurlijk maanden/jaren moet wachten erop begrijp ik de frustratie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GZR
  • Laatst online: 21-03 14:15
Dat klopt, maar zit grotendeels alleen in de auto en zonder kinderen is kofferbak ruim genoeg voor vakantie met 2 personen. Ook zitcomfort achter is niet optimaal evenals het model. Maar wel 100km meer bereik. 😁😁

• sensnes
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Hi, gisteren was ik even op bezoek bij mijn Audi dealer. Uiteraard weinig te melden over leverdatum van mijn in januari 2022 bestelde Q4-40. Daarom toch maar even een proefrit gemaakt in e-tron 55. Zeer fijne wagen, meer luxe, ruimte en comfort etc.

Tikkeltje off topic maar omdat er hier veel ‘overstappers” zijn, wil ik mijn dilemma graag even voorleggen;
- Verbruik van e-tron 55 ligt 25% hoger dan Q4, dat is toch +€500 per jaar.
- Nieuwe auto maar “oude technologie’, met flink gewicht, lagere range van model uit 2019. Het voelt alsof ik een nieuwe tv met 2019 model koop.

Dit is een privé aankoop dus verbruik en restwaarde/ courantheid na 4 jaar spelen toch wel een rol…

• Dean Martin
  • Niet online
sensnes schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:38:
Hi, gisteren was ik even op bezoek bij mijn Audi dealer. Uiteraard weinig te melden over leverdatum van mijn in januari 2022 bestelde Q4-40. Daarom toch maar even een proefrit gemaakt in e-tron 55. Zeer fijne wagen, meer luxe, ruimte en comfort etc.

Tikkeltje off topic maar omdat er hier veel ‘overstappers” zijn, wil ik mijn dilemma graag even voorleggen;
- Verbruik van e-tron 55 ligt 25% hoger dan Q4, dat is toch +€500 per jaar.
- Nieuwe auto maar “oude technologie’, met flink gewicht, lagere range van model uit 2019. Het voelt alsof ik een nieuwe tv met 2019 model koop.

Dit is een privé aankoop dus verbruik en restwaarde/ courantheid na 4 jaar spelen toch wel een rol…
Ik zou voor de e-tron gaan. Ik heb geen enkel moment spijt gehad van die keuze. Je krijgt mijns inziens voor het stuk prijsverschil ook serieus meer auto.

Er gaat een facelift aankomen volgend jaar, die van buiten minimaal zal zijn en voornamelijk de batterij zal betreffen. In België zijn de huidige e-trons niet meer te bestellen trouwens.

[Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 09-07-2022 13:30]

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SimonVDK
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-03 17:21
Dean Martin schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Ik zou voor de e-tron gaan. Ik heb geen enkel moment spijt gehad van die keuze. Je krijgt mijns inziens voor het stuk prijsverschil ook serieus meer auto.

Er gaat een facelift aankomen volgend jaar, die van buiten minimaal zal zijn en voornamelijk de batterij zal betreffen. In België zijn de huidige e-trons niet meer te bestellen trouwens.
Je hebt het natuurlijk niet echt goed kunnen vergelijken met de q4. Qua prijsverschil is het natuurlijk ook best fors. De q4 heeft wel een langere actieradius. En heeft het voordeel dat het toch wel een wat compactere auto is. En dat alle features veelal gloedje nieuw zijn. Dit kan natuurlijk voor en nadelen hebben maar voor nu heb ik ook heel veel mensen erg positief gehoord over de q4. En het blijft natuurlijk een vervoersmiddel. En het prijsverschil doet het em dan toch wel bij mij

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SimonVDK schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:01:
[...]

Je hebt het natuurlijk niet echt goed kunnen vergelijken met de q4. Qua prijsverschil is het natuurlijk ook best fors. De q4 heeft wel een langere actieradius. En heeft het voordeel dat het toch wel een wat compactere auto is. En dat alle features veelal gloedje nieuw zijn. Dit kan natuurlijk voor en nadelen hebben maar voor nu heb ik ook heel veel mensen erg positief gehoord over de q4. En het blijft natuurlijk een vervoersmiddel. En het prijsverschil doet het em dan toch wel bij mij
Dat geldt natuurlijk andersom idem voor mensen die de Q4 hebben, en de e-tron nooit geprobeerd hebben.

Ik zal me niet populair maken in een Q4 topic, maar toch:
Voor mij is het compactere van de Q4 geen voordeel. Ik vind het grotere formaat van de e-tron juist een voordeel. In looks en gebruik.
Nieuwe features zijn leuk, maar wat is er effectief anders dan bij de e-tron? Volgens mij niets/niet veel.

Het interieur van de e-tron is veel volwassener dan het Q4 interieur. Toen ik de Q4 nog in bestelling had staan heb ik hier al vermeld dat ik vind dat zo'n interieur eigenlijk Audi onwaardig is.

De luchtvering is bijvoorbeeld een ander aspect wat de auto erg veel goed doet.

Het vermogen vind ik zelf ook wel erg prettig.

Moet wel zeggen dat de e-tron in mijn geval altijd favoriet is geweest en de Q4 sportback een consessie omdat ik toen de e-tron nog te duur vond. Dus misschien ben ik bevooroordeeld.

The best is yet to come

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:31
[...]

Geen idee hoe dat 2019 model in de opties zit maar @sensnes moet er mogelijk rekening mee houden dat hij geen FoD heeft. Tenzij het echt een MY2019 model is of MY2020 met kenteken uit 2019. Anders als hij bijvoorbeeld nu geen dynamische knipperlichten heeft kan dat ook achteraf niet. Alles voor MY2019 geeft beperkte functions-on-demand en app.

De late MY2021 fat e-trons hebben ook MIB-2 dus een lichte update qua entertainment unit. Het begin scherm ziet er iets anders uit en heeft een iets snellere processor al heb ik bij mijn MIB-1 model geen last van traagheid ofzo.

De facelift krijgt volgens de geruchten inderdaad een WLTP van 600km+ wat hem weer “bijbrengt” bij de concurrentie. Verder vind ik het zelf echt nog een fantastische reis wagen. In de zomer rijd ik makkelijk 300km op een 80% lading op de langere ritten en het snelladen is bizar tov de concurrenten. Zelfs bij koude en na een korte rit zit je al dik boven de 100kW wat hem dus ook voor langere ritten gewoon geschikt maakt in totale reistijd.

[Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2022 10:19]

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33
[...]
In België zijn de huidige e-trons niet meer te bestellen trouwens.
Klopt, de reden daarvoor zou zijn dat ze de Q4 nu eindelijk in Vorst gaan beginnen bouwen. Dan gaan ze dus vanuit 3 fabrieken Q4s kunnen leveren, hopelijk zorgt dat voor een boost in de opleveringen. Als ze ten minste genoeg onderdelen hebben…

• SWIGGA
  • Laatst online: 16:34
H3ras schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Klopt, de reden daarvoor zou zijn dat ze de Q4 nu eindelijk in Vorst gaan beginnen bouwen. Dan gaan ze dus vanuit 3 fabrieken Q4s kunnen leveren, hopelijk zorgt dat voor een boost in de opleveringen. Als ze ten minste genoeg onderdelen hebben…
Waar heb je dat gelezen dat ze de Q4 in Vorst gaan bouwen? Dat was de bedoeling maar dat gaat helaas niet door. In Vorst gaan ze de audi Q8 e tron bouwen, maar niet de Q4 hoor.

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Waar heb je dat gelezen dat ze de Q4 in Vorst gaan bouwen? Dat was de bedoeling maar dat gaat helaas niet door. In Vorst gaan ze de audi Q8 e tron bouwen, maar niet de Q4 hoor.
En de Q8 etron is de facelift van de huidige etron.

The best is yet to come

• SWIGGA
Dean Martin schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:11:
[...]

En de Q8 etron is de facelift van de huidige etron.
Dat klopt helemaal. Wanneer wordt die onthuld en gemaakt? Dat moet dit jaar nog zijn want ik las dat de eerste leveringen al voor de eerste helft van 2023 waren... straks is die er nog sneller als mijn Q4 😅

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33
SWIGGA schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Ik heb dit vernomen van iemand die er werkt.

• SWIGGA
H3ras schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 01:09:
[...]

Ik heb dit vernomen van iemand die er werkt.
Wel dat zal helaas foutieve informatie zijn. Daar was in november sprake van, sinds eind december is er beslist dat ze die daar niet gaan bouwen... ik wou dat het anders was.

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-03 19:54
Update gevraagd bij mijn dealer maar hebben tot op heden nog géén enkele info.
Daarom besloten om de Q4 te annuleren en over te stappen op een BMW iX1.

Voor aankomende donderdag bestellen is dit jaar nog (gegarandeerd) leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03 21:29
XENTiC schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:58:

gegarandeerd 8)7 8)7 8)7 lekker man

• SWIGGA
XENTiC schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:58:

Ik vrees dat dat nog gaat tegenvallen... ook bij BMW zijn de wachttijden lang... reken maar op 2023.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Majo03
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-02 21:50
Mijn eerste post hier.

Heb na drie jaar Tesla goed kunnen ervaren hoe het is om elektrisch te rijden en was op zoek naar een meer praktische en comfortabel auto voor het gezin en onze vakanties in het buitenland.

Lees al een tijdje hier mee en kreeg best wel twijfels door de lange levertijden en onzekerheden die ik er zijn.

Toch vanwege de looks en het comfort tijdens de proefrit ervoor gegaan.
Sinds deze week is mijn Audi Q4 E-TRON 40 Advanced Edition in de kleur Mythoszwart door de leasemaatschappij in bestelling geplaatst. Huidige verwachting van de leverdatum is eind augustus 2023, weet ondertussen dat dit redelijk fictief is. We gaan het mee maken.

Heb er zin in !!

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

• martijn..!
  • Laatst online: 21-03 19:23
** Onnodig. **

[Voor 82% gewijzigd door Taro op 14-07-2022 19:06]

• Majo03
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-02 21:50
** Knip ivm quote. **

[Voor 94% gewijzigd door Taro op 14-07-2022 19:06]

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

• martijn..!
  • Laatst online: 21-03 19:23
Majo03 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:42:
[...Toen ik mijn Q4 ging bestellen gaven ze ook met een arrogante Audilach op hun gezicht aan dat de auto zeker binnen 3 maanden geleverd kon worden. Dat was in juli 2021.
De huidige indicatie van levering is inmiddels augustus 2023 geworden. Dus ja, ik ben wel een beetje klaar mee.

Sorry dat ik deel wat men mij aangeeft. Btw, fictief betekent dat iets niet correspondeert met de werkelijkheid. Mogelijk was ik niet helemaal duidelijk.

Anders snap ik je reactie niet helemaal (of helemaal niet). 😉

• hfunny
  • Laatst online: 08-03 15:39
hfunny schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Vandaag update van week 19 naar week 11 2023 (besteld op 18 oktober 2021)
Vandaag update van week 11 2023 naar week 47-2022!
Zal er ineens hoop zijn op levering dit jaar?

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:01
hfunny schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:43:
[...]

De mijne staat ook voor week 47. Besteld begin november 2021. Ik begreep alleen wel dat de verwachte levering op dagelijkse basis kan veranderen. Ik reken mezelf nog niet rijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KKoets

Dat is nog eens aardig. Ben benieuwd wat voor een update ik ga krijgen.

• Sysast
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-03 20:24
De mijne stond op week 10 2023. Vandaag staat ie op week 33 2022. Week van 14 augustus a.s. Nog een maand dus. Besteld eind november 2021.

• Prilov
  • Laatst online: 29-01 21:21
Sysast schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 02:17:
De mijne stond op week 10 2023. Vandaag staat ie op week 33 2022. Week van 14 augustus a.s. Nog een maand dus. Besteld eind november 2021.
Hey Sysast,

Welk model/uitvoering heb je besteld?

• SimonVDK
Sysast schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 02:17:
Dat klinkt heeeeel gunstig !!! geeft toch wel wat extra hoop. Die van ons zou moeten komen in week 31 maar er staat nu " word later geproduceerd dan initieel gepland "

• Sysast

Een S line 45 vol met opties. Had eerder vermoeden dat de vertraging daaraan lag.

• Sysast
Wellicht hebben ze nu materiaal en kunnen ze op basis daarvan beter plannen. De 2023 leveringen zijn natuurlijk ook maar aannames.

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
Waar vind je die leveringsdata?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sysast
Via dealer. Honeymoon website. Bestelnummer intypen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Expresso85
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:03
Dat klinkt positief. Wat is de link naar de honeymoon website?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sysast
Dat gaat via een portal van je dealer. Bij de bestelling kreeg ik een “mijn Audi” button per e-mail.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HS35
Sysast schreef op zondag 17 juli 2022 @ 01:34:
Dat gaat via een portal van je dealer. Bij de bestelling kreeg ik een “mijn Audi” button per e-mail. [Afbeelding]
Die laatste zin, "Wij helpen u graag vooruit", klopt niet helemaal ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Expresso85
Audi Broekhuis geeft aan dat Honeymoon niet mogelijk is. Er is geen andere manier dan bellen en vragen wat de status is.. vreemd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:15
Ook besteld bij Broekhuis (eind dec. 2021, Haarlem) en toen gelijk gevraagd of zij ook Honeymoon of iets vergelijkbaars hebben, maar men gaf gelijk aan dat zij dit helaas niet gebruiken. Helaas, want verkoper wilde ook wel meer inzage geven aan zijn cliënten, daar hij de vraag al dikwijls gekregen had.

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
rasman69 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:47:
Ook besteld bij Broekhuis (eind dec. 2021, Haarlem) en toen gelijk gevraagd of zij ook Honeymoon of iets vergelijkbaars hebben, maar men gaf gelijk aan dat zij dit helaas niet gebruiken. Helaas, want verkoper wilde ook wel meer inzage geven aan zijn cliënten, daar hij de vraag al dikwijls gekregen had.
Jullie missen niets met Honeymoonnet. Het enige betrouwbare was toen ik een melding kreeg dat de productie was gestart. Maar die info kan de dealer ook t.z.t. ontvangen. Hoop dat hiermee de kous af is. Succes met het afwachten en veel plezier straks *O*

• hfunny
hfunny schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:43:
[...]

En nu naar week 40 2022

• KKoets
Blij voor jou, maar ik snap er ondertussen geen snars meer van.
"Mijn" dealer blijft beweren dat zij geen enkel idee/info hebben m.b.t. de status van mijn Q4 :-(

• arvo25
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoi,

Ik ben nieuw hier.
Q4 besteld oktober 2021
Eerst Levering week 20 2022.
Toen Levering week 27 2022
Toen Levering week 14 2023
Nu Levering (fabriek geeft geen data meer af)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hfunny
Vandaag naar stap 2, productie gepland in week 36!
Hopelijk is dit betrouwbaar!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-03 19:30
arvo25 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:27:
Hoi,

Ik ben nieuw hier.
Q4 besteld oktober 2021
Eerst Levering week 20 2022.
Toen Levering week 27 2022
Toen Levering week 14 2023
Nu Levering (fabriek geeft geen data meer af)
Bij mij exact hetzelfde….
Zou gegarandeerd geleverd worden voor april dit jaar…
Maar die garantie zijn ze nu ineens vergeten…
Annuleren mag ook niet …

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jean-Paul
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-08-2022
Mijn Audi Q4 40 besteld begin oktober bij Audi Centrum Amsterdam wordt geleverd eind september. Kreeg vorige week bericht dat hij is ingepland voor productie in week 35.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Q4lover
  • Laatst online: 16-10-2022
Audi Q4 SB 35 S-Line besteld in januari 22, gisteren al geleverd in de garage…
Leverdatum was voorzien voor 01/23
Konden het ook eerst niet geloven toen we bericht kregen 😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EV_Eric
Q4lover schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:51:
Dat is geluk hebben dan! Win je wel vaker iets? Want het begint meer en meer op een loterij te lijken. Volgens mij nog mensen op dit forum met bestelling juli/augustus vorig jaar zonder levering. Geen peil op te trekken en dealer heeft ook geen idee lijkt het.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HS35
Bofkont! Geniet van je auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KKoets
Kan mij voorstellen dat je het eerst niet kon geloven gezien alle berichten hier op het forum.
Ben jaloers maar tegelijkertijd heel blij voor jou ;)

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Mijn wagen (Audi Q4 40 S-Line) besteld in Oktober 2021 en nog geen enkel nieuws doorgekregen ivm productie of levering. Ik kreeg nu wel onverwachts een mail van Audi:

"We doen er alles aan om uw Audi te leveren" met vervolgens een uitleg aan wat het allemaal ligt (zo wat alles behalve hunzelf natuurlijk). Hopelijk een voorteken dat er toch beweging in de zaak komt, of juist een voorteken dat het nog lang wachten wordt...

• SimonVDK
EV_Eric schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Dat is geluk hebben dan! Win je wel vaker iets? Want het begint meer en meer op een loterij te lijken. Volgens mij nog mensen op dit forum met bestelling juli/augustus vorig jaar zonder levering. Geen peil op te trekken en dealer heeft ook geen idee lijkt het.
Correct 16 Aug besteld. Nog niks nuttigs gehoord 😓

• WimBizkit
  • Laatst online: 14:13
Er lijkt nu toch wat beweging te komen in de leveringen. Hopelijk wordt die van mij ook nog iets naar voren geschoven 🙏

Besteld in Juni 2021, verwachte levering is al 4 keer naar achteren verschoven en staat sinds 3 maanden op december 2022

Q4 e-tron 40 La.Ed.Advan.Plus

• SWIGGA
Bij mij begint er ook schot in de zaak te komen. Q4 e-tron 40 suv besteld op 10/12/21. Productiedatum 09/22. Ze verwachten midden oktober te kunnen leveren 👍👍

• berrygoudswaard
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-02 08:20
Begin juli kreeg ging ik in HoneymoonNet naar stap 2, productieweek 34 2022 (week van 22 augustus).
2,5 week later was dit aangepast naar de week van 20 februari 2023.

Nu staat ie gelukkig weer op productieweek 34.

Hopelijk blijft het nu week 34 en kan ik binnenkort de Q4 e-tron 40 S-line ophalen bij de dealer.

• SimonVDK
allemaal positieve berichten. Toch vind ik het dan frustrerend dat die van mij eerst op week 31 stond (deze week) als lever datum. Nu staat er word later geproduceerd dan initieel gepland. Meer niet al heel lang niet

besteld augustus 2021

[Voor 5% gewijzigd door SimonVDK op 03-08-2022 19:00]

• Johan Gunter
  • Laatst online: 17-01 16:22
Die van ons: Q4 etron sportback S-line kieselgrijs besteld oktober 2021, 1e leverdatum week 8 2022.

Vervolgens de toestanden in Oekraïne levertijd in de honeymoon app week 40 2022 (start 4e kwartaal toevallig...) vervolgens van de week doodleuk naar week 11 2023!!!

En van de dealer hoor ik niets en blijft het eenrichtingverkeer van uit mijn kant.

Vervolgens zie je online Q4 etron sportback aangeboden worden voor € 7000,- tot € 8000,- duurder vermoedelijk van annuleringen van klanten. Ook nog niet leverbaar maar flink duurder.

Ze vinden het helemaal niet erg dat de klant zit te wachten, bij annuleren verdienen ze er knap meer op.
Ik vind dat je zo niet met klanten om mag gaan.

• Le Roi
  • Laatst online: 10-03 10:44
Hier ook, besteld 15 december 2021, levering al 8 maanden lang op 2 september 2022. En vandaag opeens verzet naar levering 25 november 2022. Betreft een Audi E Tron 40 Advanced kiezelgrijs met 20 inch velgen, zwart optiek pakket, wegklapbare trekhaak en het een en ander in carrosserie kleur.
Gevoelsmatig zit ik in een tweestrijd, alternatief zoeken of toch maar wachten.

• Prilov
  • Laatst online: 29-01 21:21
Besteld op 17/12/21 en leverdatum 7/2/2023.
Momenteel nog geen update gekregen over andere leverdatum. Er lijkt nog steeds geen lijn in te trekken al heb ik wel het gevoel dat de sportback sowieso voorrang krijgt.
Voorts zal het ook wel met bepaalde opties te maken hebben…

• SimonVDK
Prilov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:37:
Besteld op 17/12/21 en leverdatum 7/2/2023.
Momenteel nog geen update gekregen over andere leverdatum. Er lijkt nog steeds geen lijn in te trekken al heb ik wel het gevoel dat de sportback sowieso voorrang krijgt.
Voorts zal het ook wel met bepaalde opties te maken hebben…
Ja ze hadden veel van de sportback al voorgeproduceerd omdat ze dachten dat dat het meest verkochte model van de 2 zou worden maar dat bleek anders.

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-03 19:30
Johan Gunter schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:05:
Die van ons: Q4 etron sportback S-line kieselgrijs besteld oktober 2021, 1e leverdatum week 8 2022.

Vervolgens de toestanden in Oekraïne levertijd in de honeymoon app week 40 2022 (start 4e kwartaal toevallig...) vervolgens van de week doodleuk naar week 11 2023!!!

En van de dealer hoor ik niets en blijft het eenrichtingverkeer van uit mijn kant.

Vervolgens zie je online Q4 etron sportback aangeboden worden voor € 7000,- tot € 8000,- duurder vermoedelijk van annuleringen van klanten. Ook nog niet leverbaar maar flink duurder.

Ze vinden het helemaal niet erg dat de klant zit te wachten, bij annuleren verdienen ze er knap meer op.
Ik vind dat je zo niet met klanten om mag gaan.
Bij mij precies hetzelfde!!
Geen enkele reactie vanuit de dealer en/of Audi.
Ondanks dat ik ze verschillende keren verzocht heb om contact op te nemen…

Gewoon ronduit schandalig hoe ze met klanten omgaan!

• Ralf
  • Laatst online: 25-02 15:16
Denk niet dat sportback voorrang krijgt, Q4 SB 40 besteld 04/08/21 tot nu zelfs geen geplande leveringsdatum.

• SimonVDK
Ralf schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:09:
Denk niet dat sportback voorrang krijgt, Q4 SB 40 besteld 04/08/21 tot nu zelfs geen geplande leveringsdatum.
Nee ja de sportback was heel erg voorgeproduceert. Dus is in veel dealers te zien en staan veel op voorraad. Je moet maar net dezelfde configuratie hebben wil je hem snel krijgen maar dat is erg lastig.

De Sb krijgt voor de rest geen voorrang idd

• VegTo91
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:08
Is het eigenlijk simpel om de bestelling te annuleren zonder een boete? Audi besteld via Athlon.

[Voor 14% gewijzigd door VegTo91 op 12-08-2022 22:56]

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-03 23:12
VegTo91 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:55:
Is het eigenlijk simpel om de bestelling te annuleren zonder een boete? Audi besteld via Athlon.
Alles valt of staat met de bereidheid van de dealer waar de Audi is besteld.

Mijn ervaring is om de opties eerst met die dealer te bespreken. Athlon werkt wel mee indien er geen kosten aan zijn verbonden.

Als je niet weet bij welke dealer de Q4 is besteld kun je dat even navragen bij Athlon.

In mijn geval was het simpel, de dealer had een fat E-Tron op voorraad waardoor ik die kon bestellen (en de Q4 kon annuleren). De dealer heeft de Q4 bestelling gewoon bij Audi laten staan omdat hij die toch wel kan verkopen.

De Q4 annuleren en vervolgens een ander merk nemen zal wat lastiger zijn(tenzij de Dealer meerdere merken heeft), maar er zijn hier voorbeelden waar dit toch mogelijk is gebleken.

• Dean Martin
  • Niet online
iDennis3D schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:32:
[...]

Alles valt of staat met de bereidheid van de dealer waar de Audi is besteld.

Mijn ervaring is om de opties eerst met die dealer te bespreken. Athlon werkt wel mee indien er geen kosten aan zijn verbonden.

Als je niet weet bij welke dealer de Q4 is besteld kun je dat even navragen bij Athlon.

In mijn geval was het simpel, de dealer had een fat E-Tron op voorraad waardoor ik die kon bestellen (en de Q4 kon annuleren). De dealer heeft de Q4 bestelling gewoon bij Audi laten staan omdat hij die toch wel kan verkopen.

De Q4 annuleren en vervolgens een ander merk nemen zal wat lastiger zijn(tenzij de Dealer meerdere merken heeft), maar er zijn hier voorbeelden waar dit toch mogelijk is gebleken.
Exact zelfde ervaring. De fat e-tron kon gratis en dus gedaan. Een ander merk zou 10% van de Q4 aanschafprijs kosten.

The best is yet to come

• mustang zk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:36
Zoals hierboven ook al genoemd.

Ja het is mogelijk om de auto te annuleren. zoals anderen al zeggen. Maar de dealer en leasemaatschappij moet het ook goed vinden.
Ik heb hem kosteloos bij van Udenhout kunnen annuleren. En heb bij Broekhuis een Mach-e RWD LR uit voorraad genomen.

Ik ben hier heel blij mee.

• Dean Martin
  • Niet online
Je hebt zelfs je user naam erop aangepast :+ ;)

The best is yet to come

• EV_Eric
Voor wie nog aan het wachten is: houd vol, de auto kan er zomaar opeens zijn... Vandaag was ik de gelukkige, auto is aangekomen bij de dealer. Leek voor hen net zo'n verrassing als voor mij, aflevering stond in december gepland. Wordt nu volgende week. Besteld begin november, oorspronkelijke planning week 24, wordt dus week 34. Uitvoering: Advanced edition 45, comfort pakket, opbergpakket, 3-zone airco, trekhaak (montage bij dealer voor aflevering).

• Expresso85
Vandaag bericht gekregen van Broekhuis dat mijn q4 Etron advance eerder geleverd gaat worden.

Besteld op 9 dec 2021, eerste verwachte lever week 34. (Augustus 2022). Daarna bericht ontvangen juni 2023.

Nu bericht ontvangen Jan 2023. Beetje dubbel gevoel.. fijn dat het terug loopt, alleen jan beteken dat ik net meer bijtelling betaal.. hopen dat het verder terugloopt.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-03 22:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Expresso85 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:41:
Vandaag bericht gekregen van Broekhuis dat mijn q4 Etron advance eerder geleverd gaat worden.

Besteld op 9 dec 2021, eerste verwachte lever week 34. (Augustus 2022). Daarna bericht ontvangen juni 2023.

Nu bericht ontvangen Jan 2023. Beetje dubbel gevoel.. fijn dat het terug loopt, alleen jan beteken dat ik net meer bijtelling betaal.. hopen dat het verder terugloopt.
Met een beetje gelukt krijgen ze hem in December nog op kenteken ;)

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• SimonVDK
zijn er nog mensen met updates? heb de activiteit in de fabriek via google even in de gaten gehouden en zie dat sinds kort het een stuk drukker is. Wij hebben te horen gekregen dat er wederom nog niks bekend is originele leverdatum zou week 31 zijn (week van 6 aug). Ze gaan eind september nog een update geven mocht er eerder niks bekend worden..........

Vind het nog steeds gewoon erg vervelend maar hoor dat de auto ook zo ineens op de stoep kan staan zonder enige update dus dat geeft wel hoop.

• EV_Eric
SimonVDK schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:44:
zijn er nog mensen met updates? ...
Die van mij heeft nu ook een kenteken, levering volgende week. Ben erg blij dat het voor mij uiteindelijk met de vertraging enorm meevalt. Ik heb wel een theorie: ik heb geen opties op het vlak van rijhulpsystemen, ik heb zo'n vermoeden dat dat een rol speelt. Audi zal dit echter niet zoals een panaromadak uit de optielijst willen schrappen. Voor ontbreken panaromadak zullen ze niet veel klanten verliezen, maar denk dat dat wel anders is als ze zouden moeten toegeven dat rijhulpsystemen niet of moeilijker leverbaar zouden zijn. Nogmaals, het is maar een theorie...

Ter aanvulling: even gezocht of de volgende kentekencombinatie toevallig ook een Q4 is, ja dus (eentje maar). Dealer heeft er dus blijkbaar twee binnengekregen: de ander is een Advanced 50 met als enige fabrieksoptie het comfortpakket. Klopt met mijn theorie, al heb ik uiteraard geen idee hoelang op dat exemplaar gewacht is.

[Voor 20% gewijzigd door EV_Eric op 20-08-2022 19:13]

• oBrasileiro
  • Laatst online: 21-03 07:59
Ik heb Q4 40 S-Line met verschillende extra opties (warmtepomp, pack business plus, pack assistance tour plus, pack navigation plus, pack climate, pack storage - geen panoramadak) in bestelling.

Besteld op 25/10/2021 in Belgie.

Aanvankelijke leveringsdatum was 31/8/2022. Dit ging vervolgens naar 17/2/2023, toen naar 13/2/2023 en stond begin deze maand op 27/3/2023. Half september krijg ik weer een update...

• berrygoudswaard
Bij mij geen extra nieuws... Maar ik ga uit van het principe: Geen bericht, is goed bericht

De auto staat komende week gepland voor productie. Geen idee of de productie dan ook daadwerkelijk deze week wordt uitgevoerd. Ik hoop in de loop van de week een bericht te krijgen dat we in stap 3 van Honeymoon zitten (Geen idee wat stap 3 precies is).

• dencowboy
  • Nu online
oBrasileiro schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:26:
Ik heb Q4 40 S-Line met verschillende extra opties (warmtepomp, pack business plus, pack assistance tour plus, pack navigation plus, pack climate, pack storage - geen panoramadak) in bestelling.

Besteld op 25/10/2021 in Belgie.

Aanvankelijke leveringsdatum was 31/8/2022. Dit ging vervolgens naar 17/2/2023, toen naar 13/2/2023 en stond begin deze maand op 27/3/2023. Half september krijg ik weer een update...
Ik heb ook een Q4 40 S-Line besteld op bijna exact dezelfde datum. Mss 2 dagen later. Ik heb het platinum pack en ook nog wat opties daarnaast. Ik kreeg vanaf het begin één datum (17/09/2022). Aan updates doet mijn dealer precies niet mee dus zal ik zelf toch nog eens proberen contact op te nemen wanneer het zo ver is...

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:37
DaMenaz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:45:
Toch nog even goed nieuws melden voor hier. De Q4 40 Advanced die ik geannuleerd heb (maar nog wel in bestelling staat) is van levering 03-2023 versneld naar 44-2022. Honeymoonnet werkt nog steeds.

Goed nieuws voor de collega die de bestelling heeft overgenomen.
Inmiddels staat hij weer op 01-2023 gepland volgens Honeymoon. Nog steeds stap 1.

Dus iedereen die met vertraging te maken heeft, deze ene zwaluw maakte inderdaad geen zomer.

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• oBrasileiro
  • Laatst online: 21-03 07:59
dencowboy schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Ik heb ook een Q4 40 S-Line besteld op bijna exact dezelfde datum. Mss 2 dagen later. Ik heb het platinum pack en ook nog wat opties daarnaast. Ik kreeg vanaf het begin één datum (17/09/2022). Aan updates doet mijn dealer precies niet mee dus zal ik zelf toch nog eens proberen contact op te nemen wanneer het zo ver is...
Ook in Belgie begrijp ik? Bij mijn dealer (Brussel) vraag ik steeds zelf om een update, de laatste tijd maandelijks. Ik krijg dan een screenshot van de datum die zichtbaar is in het bestelsysteem en wat toelichting van hun centrale sales planning afdeling.

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-03 21:37
Hier ook België. Besteld bij Jennes eind september.
Als ik er niet om vraag krijg ik geen info.
Initieel april/mei gekregen, nu eind november.
En ondertussen is mijn laadpaal al 5 maand stof aan het vergaren. Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven

• dencowboy
  • Nu online
oBrasileiro schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Ook in Belgie begrijp ik? Bij mijn dealer (Brussel) vraag ik steeds zelf om een update, de laatste tijd maandelijks. Ik krijg dan een screenshot van de datum die zichtbaar is in het bestelsysteem en wat toelichting van hun centrale sales planning afdeling.
Jep, ook in België (Antwerpen). Bij mij is het nu even geleden dat ik achter een update vroeg. Toen kon mij niks gezegd worden. Ik zal nog eens informeren of er al iets geweten is. Keep you posted.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:37
Niet vergeten zo bij aflevering nog een extra hypotheek af te sluiten.

https://www.autoweek.nl/a...k-tot-10-procent-duurder/

Prijzen staan ook al op de site. Niet schrikken als je je eigen auto gaat configureren.

[Voor 21% gewijzigd door DaMenaz op 25-08-2022 10:36]

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-03 19:54
DaMenaz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:34:
Niet vergeten zo bij aflevering nog een extra hypotheek af te sluiten.

https://www.autoweek.nl/a...k-tot-10-procent-duurder/

Prijzen staan ook al op de site. Niet schrikken als je je eigen auto gaat configureren.
Aiii, dat is flink... in januari hadden ze ook al de prijs verhoogd.
Mijn samenstelling van 58k (2021) naar 66k (nu) ;(

Gelukkig Q4 geannuleerd en overgestapt naar een BMW iX1. Vooralsnog geeft dealer aan dit jaar leveren.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001

Royz

Kleurenblind!!

XENTiC schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

Aiii, dat is flink... in januari hadden ze ook al de prijs verhoogd.
Mijn samenstelling van 58k (2021) naar 66k (nu) ;(

Gelukkig Q4 geannuleerd en overgestapt naar een BMW iX1. Vooralsnog geeft dealer aan dit jaar leveren.
Ik ook, heb de Q4 deze week geannuleerd en ben ook voor de iX1 gegaan :)

Dus ik kan ook uit het overzicht hier.

[Voor 4% gewijzigd door Royz op 26-08-2022 00:02]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Schittermagisch
  • Laatst online: 26-09-2022
Op 1 augustus 2021 heb ik mijn Audi Q4 besteld. Nadat deze meerdere keren was verplaatst, op een gegeven moment zelfs naar week 50 - 2022, heb ik mijn Q4 op 22 juli j.l. mogen ontvangen. Zoals al meerdere keren door anderen gezegd, het wachten was het écht waard!!

Samenstelling Q4
Audi Q4 E-Tron 40 e-tron Launch edition Advanced

Opties:
- Privacyglas
- Count / Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Parkeerhulp voor én achtger
- Optiek zwart pakket
- Type en motoraanduiding weglaten
- Audi ringen zwarte uitvoering

• berrygoudswaard
Schittermagisch schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:26:
Op 1 augustus 2021 heb ik mijn Audi Q4 besteld. Nadat deze meerdere keren was verplaatst, op een gegeven moment zelfs naar week 50 - 2022, heb ik mijn Q4 op 22 juli j.l. mogen ontvangen. Zoals al meerdere keren door anderen gezegd, het wachten was het écht waard!!

Samenstelling Q4

Opties:
- Privacyglas
- Count / Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Parkeerhulp voor én achtger
- Optiek zwart pakket
- Audi ringen zwarte uitvoering[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Qua exterieur hetzelfde als de mijne, alleen heb ik geen zwarte audi ringen (wel gaaf om te zien). Heb zelf een Q4 E-Tron 40 S-Line en zit met smart te wachten om meer nieuws. In HoneymoonNet staat de productie gepland voor afgelopen week. Maar vooralsnog geen update. De dealer heeft week 37 als leverweek, maar uit ons laatste contact leek het alsof leverweek en productieweek voor hun hetzelfde is.

A.s. week wordt wel de laadpaal geïnstalleerd dus ik ben er verder helemaal klaar voor ;)

• Schittermagisch
  • Laatst online: 26-09-2022
Bij mij heeft de dealer de ringen voor de aflevering vervangen voor de zwarte versie. Was €179 dacht ik.

• berrygoudswaard
Schittermagisch schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:52:
Bij mij heeft de dealer de ringen voor de aflevering vervangen voor de zwarte versie. Was €179 dacht ik.
Zat er inderdaad aan te denken om dat achteraf nog te laten doen. Bedankt voor de prijsindicatie, dan weet ik ongeveer waaraan ik moet denken.

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-03 18:31
Eergisteren ook de Q4 eindelijk besteld, moest nog wachten met bestellen in verband met huidige lease wagen. Had aanvankelijk een offerte voor een mythoszwart(e)-versie. Maar na een proefrit met de kiezelgrijs vind ik deze toch beter ogen. Uiteindelijk toch voor de 35-versie gegaan, deze kwam wat beter in het budget met de opties die ik erbij koos, tevens rij ik alleen in de stad, woon-werkverkeer (30 minuten max) en weinig buitenlandse ritjes. Benieuwd wanneer ik deze aankomend jaar mag verwelkomen, begreep dat de geschatte levertermijn iets van september/oktober 2023 zal zijn. Was overigens ook de laatste dag dat ik de 35-versie kon kopen, deze ging de dag erna van de website af. Geen idee waarom, heb nou niet het idee dat de 35-versie veel verschilt qua onderdelen van de 40+-versie (maar dat weet ik ook verder niet).

Edit (bijna hetzelfde als bovenstaande meneer ongeveer gekozen):

Opties:

- Privacyglas
- Count / Ambiente lichtpakket
- Parkeerhulp voor én achter
- Optiek zwart pakket
- Volledig in carrosserie kleur
- 5-arm-rotor-aero

[Voor 17% gewijzigd door xehexehex op 27-08-2022 22:58]

• SimonVDK
xehexehex schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:47:
Eergisteren ook de Q4 eindelijk besteld, moest nog wachten met bestellen in verband met huidige lease wagen. Had aanvankelijk een offerte voor een mythoszwart(e)-versie. Maar na een proefrit met de kiezelgrijs vind ik deze toch beter ogen. Uiteindelijk toch voor de 35-versie gegaan, deze kwam wat beter in het budget met de opties die ik erbij koos, tevens rij ik alleen in de stad, woon-werkverkeer (30 minuten max) en weinig buitenlandse ritjes. Benieuwd wanneer ik deze aankomend jaar mag verwelkomen, begreep dat de geschatte levertermijn iets van september/oktober 2023 zal zijn. Was overigens ook de laatste dag dat ik de 35-versie kon kopen, deze ging de dag erna van de website af. Geen idee waarom, heb nou niet het idee dat de 35-versie veel verschilt qua onderdelen van de 40+-versie (maar dat weet ik ook verder niet).

Edit (bijna hetzelfde als bovenstaande meneer ongeveer gekozen):

Opties:

- Privacyglas
- Count / Ambiente lichtpakket
- Parkeerhulp voor én achter
- Optiek zwart pakket
- Volledig in carrosserie kleur
- 5-arm-rotor-aero
Gedurft hoor. Denk dat dat misschien wel december 2023 wordt als het niet later is. Maar misschien heb je wel geluk

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-03 18:31
Zitten ook niet echt bepaald andere auto's in de pipeline waar ik direct een wow-gevoel bij heb. Heb ik bij de Q4 en fat E-tron wel weer meer. We gaan zien hoe het loopt ;)

• jvddd
  • Laatst online: 21-03 22:11
@xehexehex Hoop voor je dat ze bij Audi de productie nog wat verder kunnen opschroeven. Ik wacht nu bijna 11 maanden op de Q4 adv. ed. 40 navarrablue, maar als ik in jouw schoenen zou staan had ik nu eerder de BMW iX1 gekozen vergelijkbare actieradius tov de 35. Daarnaast zijn nieuwe modellen vaak gunstiger geprijsd in de lease door de hogere verwachte restwaarde.

• EV_Eric
Bij mij afgelopen week levering geweest (adv edition 45), na 10 maanden wachten. Ik heb de verkoper ook gevraagd of de beter dan gemiddelde levertijd voor mijn auto met specifieke opties te maken had. Hij wist het ook niet, maar zijn vermoeden was dat er om de zoveel tijd een serie quattros gefabriceerd worden en dat omdat die relatief weinig besteld worden, daarvoor de levertijd wat korter is. Hij gaf ook aan dat de verwachte levertijd bij nieuwe bestellingen nu ongeveer anderhalf jaar is.

• Luisterzicht
  • Laatst online: 13:20
Ik heb de Q4 50 advanced edition besteld half september 2021 en heb nog steeds geen productiedatum doorgekregen van de dealer. Ik had juist het idee dat de Quattro later geleverd zou worden. Kan misschien ook nog liggen aan de opties die zijn aangevinkt.
Ik heb vorige week nog met een e tron demo gereden. Die stond te koop bij mijn dealer.Deze reed erg goed. Wel een hoge instap vooral voor mijn vrouw. Het model is echter in zijn laatste jaar. Daarom toch maar besloten om op de Q 4 te wachten.

• KdVries
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:32
Hallo allemaal,
De prijzen van de Q4 40 advanced zijn dus recent met 5200 euro toegenomen. Maar welke prijs moet ik straks bij levering gaan betalen? De afgesproken prijs waarvoor ik getekend heb, of de nieuwe prijs? In October 2021 bij de bestelling werd namelijk de prijs al opgevoerd met 1800 euro omdat ze toen al een prijsverhoging zagen aankomen. Weet iemand hier iets vanaf? Alvast dank!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001

Royz

Kleurenblind!!

KdVries schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:05:
Hallo allemaal,
De prijzen van de Q4 40 advanced zijn dus recent met 5200 euro toegenomen. Maar welke prijs moet ik straks bij levering gaan betalen? De afgesproken prijs waarvoor ik getekend heb, of de nieuwe prijs? In October 2021 bij de bestelling werd namelijk de prijs al opgevoerd met 1800 euro omdat ze toen al een prijsverhoging zagen aankomen. Weet iemand hier iets vanaf? Alvast dank!
Voordat de prijsverhoging bekend was, heb ik deze vraag al gesteld aan de lease maatschappij. Dit was toen het antwoord; "In de zakelijke markt wordt de definitieve vaststelling van de catalogusprijs bepaald op het moment van de kentekenaanvraag. Er is dus geen sprake van prijs protectie die van toepassing is op het moment van het bestellen van de auto."

Volgens mij wordt dat een flinke tegenvaller voor in ieder geval de zakelijke afnemers?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
  • Je eigen bestelling toevoegen aan het overzicht kan hier.
  • Een detailoverzicht van de bestellingen vind je hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee