In principe betaal je de overeengekomen prijs. In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden, heeft Audi echter de mogelijkheid om die overeengekomen prijs te verhogen. I.t.t. veel andere merken, hebben ze dat echter (nog) niet gedaan. Een dergelijke verhoging betekent wel dat je de overeenkomst kostenloos kunt ontbindenKdVries schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:05:
Hallo allemaal,
De prijzen van de Q4 40 advanced zijn dus recent met 5200 euro toegenomen. Maar welke prijs moet ik straks bij levering gaan betalen? De afgesproken prijs waarvoor ik getekend heb, of de nieuwe prijs? In October 2021 bij de bestelling werd namelijk de prijs al opgevoerd met 1800 euro omdat ze toen al een prijsverhoging zagen aankomen. Weet iemand hier iets vanaf? Alvast dank!
Om even terug te komen op mijn bestelling: Audi Q4 40 Sline in oktober 2021 (België) -> Huidige leverdatum juni 2023. (Geen trekhaak, geen panoramisch dak, geen telefoonbox, ... wel platinum pack en nog enkele opties die toen zogezegd geen vertraging zou opleveren) Ik heb gevraagd om de mogelijkheden te bekijken om af te bestellen. Dit is geen doen/service meer. Anderzijds is elke wagen lang wachten vrees ik... Hopelijk valt dit beter mee voor een Tesla/Polestar maar ik weet niet hoe dit tegenwoordig zit...
Update: kosteloos afbestellen zonder enige vereiste mag in mijn geval, maja..
Update: kosteloos afbestellen zonder enige vereiste mag in mijn geval, maja..
[Voor 22% gewijzigd door dencowboy op 02-09-2022 15:27]
Misschien een flauw antwoord, maar dat is in beginsel afhankelijk van de voorwaarden van de overeenkomst die je hebt getekend, waaronder uiteraard de algemene voorwaarden.KdVries schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:05:
Hallo allemaal,
De prijzen van de Q4 40 advanced zijn dus recent met 5200 euro toegenomen. Maar welke prijs moet ik straks bij levering gaan betalen? De afgesproken prijs waarvoor ik getekend heb, of de nieuwe prijs? In October 2021 bij de bestelling werd namelijk de prijs al opgevoerd met 1800 euro omdat ze toen al een prijsverhoging zagen aankomen. Weet iemand hier iets vanaf? Alvast dank!
In mijn geval (Brussel, Belgie) bepalen de algemene verkoopvoorwaarden dat de prijs op de bestelbon "vast en definitief is". De voorwaarden bepalen wel dat daarvan kan worden afgeweken wanneer de koper geen consument is in de zin van het (Belgisch) Wetboek Economisch Recht. In dat geval is de prijs "vatbaar voor verhoging indien de door de importeur of constructeur aanbevolen catalogusprijs verhoogt". Mogelijk dat dwingende bepalingen van consumentenrecht de reden zijn van dit verschil, maar dat heb ik niet uitgezocht.
Dit stond bij mij in de verkoopovereenkomst (Pouw)KdVries schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:05:
Hallo allemaal,
Leesbaarheid is prut.Maurice- schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:50:
[...]
Dit stond bij mij in de verkoopovereenkomst (Pouw)
[Afbeelding]

Dit beter?

aan de koper worden doorberekend.
4. Naast de in lid 3 van dit artikel genoemde prijswijzigingen mogen tevens prijsverhogingen door de fabrikant en/of importeur aan de koper worden doorberekend. Indien een prijsverhoging, zoals bedoel in dit artikellid, binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt, heeft de koper recht om binnen één week na de kennisgeving van de prijswijziging de overeenkomst te ontbinden.
5. Indien de koper gebruik maakt van zijn recht tot ontbinding zoals bedoeld in lis 4 van dit artikel, dient hij aan ons een vergoeding te betalen van de gemaakte kosten, die zijn vastgesteld op 1% van de catalogusprijs inclusief BTW en BPM.
Dank allemaal voor de reacties!
Het is mij inderdaad duidelijk geworden dat de prijsverhoging(en) door de koper betaald moeten worden. In mijn geval de prijsverhoging van januari (1484,99 euro) plus die van september (5.221 euro).
Als ik dit van te tevoren had geweten was ik niet voor de Q4 gegaan. Met deze prijsverhogingen komt de prijs van de Q4 in de buurt van de gewone E-tron (prijs oktober '21), of een BMW/Mercedes equivalent. Maar goed, niet zo veel aan te doen dus.
Het is mij inderdaad duidelijk geworden dat de prijsverhoging(en) door de koper betaald moeten worden. In mijn geval de prijsverhoging van januari (1484,99 euro) plus die van september (5.221 euro).
Als ik dit van te tevoren had geweten was ik niet voor de Q4 gegaan. Met deze prijsverhogingen komt de prijs van de Q4 in de buurt van de gewone E-tron (prijs oktober '21), of een BMW/Mercedes equivalent. Maar goed, niet zo veel aan te doen dus.
Weet iemand of er nog wijzigingen zijn in het standaard 2023 Q4 40 model tov model 2022? Zo ja is er een lijstje van beschikbaar? Ik las ergens dat de 3 zone airco optie mogelijk standaard is.
Ik vraag mij eigenlijk af of die prijsverhoging ook geld voor de launch edition serie. Want dat is een auto die nu niet meer te configureren is en op kenteken weldegelijk als launch edition staat. Op dit moment heeft de auto dus volgens mij ook geen aangepaste cataloguswaarde. Weet iemand hier meer over ?!
Want volgens mij kan dit niet zomaar recht getrokken worden met de andere "vergelijkbare configuraties. Puur omdat hij niet meer te configureren is.
Want volgens mij kan dit niet zomaar recht getrokken worden met de andere "vergelijkbare configuraties. Puur omdat hij niet meer te configureren is.
Ik heb dit even nagevraagd bij mijn dealer (Delorge Group België) en de 3-zone airco is enkel standaard als je hebt besteld na 31/05/2022. Dus het is niet zomaar standaard op alle Q4 etrons die nog gebouwd moeten worden helaas.jvddd schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:22:
Weet iemand of er nog wijzigingen zijn in het standaard 2023 Q4 40 model tov model 2022? Zo ja is er een lijstje van beschikbaar? Ik las ergens dat de 3 zone airco optie mogelijk standaard is.

[Voor 0% gewijzigd door Dramastx op 05-09-2022 07:51. Reden: Typo]
Hallo allemaal,
18 mei 2022 heb ik mijn e-tron S besteld. Productie was in week 34 (22-28 augustus) en verwachte levering is deze of volgende week.
Na eerdere persberichten vanuit Audi had ik verwacht dat ik een jaar moest wachten op een nieuwe en ik wilde daarom voor een tweedehandse gaan. Maar de dealer verzekerde me dat de auto in september en anders in oktober klaar zou staan. Blijkt hij toch gelijk te hebben
18 mei 2022 heb ik mijn e-tron S besteld. Productie was in week 34 (22-28 augustus) en verwachte levering is deze of volgende week.
Na eerdere persberichten vanuit Audi had ik verwacht dat ik een jaar moest wachten op een nieuwe en ik wilde daarom voor een tweedehandse gaan. Maar de dealer verzekerde me dat de auto in september en anders in oktober klaar zou staan. Blijkt hij toch gelijk te hebben

Genoeg aan te doen! Die prijsverhoging kunnen zij wel voor lief nemen, want ze hebben ongetwijfeld genoeg marge gepakt op de prijs die je overeen bent gekomen met ze. Indien ze het doorrekenen aan je (wat me sterk lijkt), zou ik op je strepen gaan staan. Ze kunnen het echt wel missen.KdVries schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:54:
Dank allemaal voor de reacties!
Weet iemand hier iets van?SimonVDK schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:13:
Ik vraag mij eigenlijk af of die prijsverhoging ook geld voor de launch edition serie. Want dat is een auto die nu niet meer te configureren is en op kenteken weldegelijk als launch edition staat. Op dit moment heeft de auto dus volgens mij ook geen aangepaste cataloguswaarde. Weet iemand hier meer over ?!
Volgens de eigenaar van de garage waar ik mijn A6 laat onderhouden zou de fabriek waar de Q4 wordt gemaakt terug stil liggen. Ik kan daar niet meteen iets van terugvinden op het internet.
Kan iemand dit bevestigen?
Ik denk eerder dat ze op volle toeren draaien sinds ze de productie eind juni opgedreven hebben... er valt inderdaad niets over te vinden dus ik zou die kerel niet geloven. In het verleden kon je als de fabriek stil lag, er telkens wat over vinden... laten we hopen van niet in ieder geval...davidvandemaele schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:07:
Volgens de eigenaar van de garage waar ik mijn A6 laat onderhouden zou de fabriek waar de Q4 wordt gemaakt terug stil liggen. Ik kan daar niet meteen iets van terugvinden op het internet.
Eerlijk gezegd zou het me niet verwonderen met die elektriciteitsprijzen. Nu al liggen sommige bedrijven stil... Laten we idd hopen dat het niet zo een vaart loopt.SWIGGA schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:47:
[...]
Ik denk eerder dat ze op volle toeren draaien sinds ze de productie eind juni opgedreven hebben... er valt inderdaad niets over te vinden dus ik zou die kerel niet geloven. In het verleden kon je als de fabriek stil lag, er telkens wat over vinden... laten we hopen van niet in ieder geval...
Leasemaatschappij aan deze kant heeft de indicatie van prijsverhoging(en) al standaard meegenomen in de indicatie van leasebedrag, dus ik weet +- wat ik extra ga betalen. Doen ze bij iedereen zeggen ze, ik vroeg namelijk ook hoe dit bedrag wordt berekend en hoe 'zeker' dit is. Een ding is zeker: je gaat het betalenRoyz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:43:
[...]
Voordat de prijsverhoging bekend was, heb ik deze vraag al gesteld aan de lease maatschappij. Dit was toen het antwoord; "In de zakelijke markt wordt de definitieve vaststelling van de catalogusprijs bepaald op het moment van de kentekenaanvraag. Er is dus geen sprake van prijs protectie die van toepassing is op het moment van het bestellen van de auto."
Volgens mij wordt dat een flinke tegenvaller voor in ieder geval de zakelijke afnemers?

Net gelezen op het Duitse forum dat er veel Q4's van de band rollen in Zwickau... er ligt dus niets stil, de productie draait op volle toeren jongensVegTo91 schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:55:
[...]
Eerlijk gezegd zou het me niet verwonderen met die elektriciteitsprijzen. Nu al liggen sommige bedrijven stil... Laten we idd hopen dat het niet zo een vaart loopt.

Dat las ik ook, misschien zelfde forum. Er werd genoemd dat een op de drie auto's die de fabriek verlaat een Q4 is.
Motor talkjvddd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:20:
Dat las ik ook, misschien zelfde forum. Er werd genoemd dat een op de drie auto's die de fabriek verlaat een Q4 is.

Goedenavond,
Mijn bestelling kan van de lijst af. Vier weken na m’n bestelling kreeg ik al te horen dat er een prijsverhoging was van €5.100 euro. Het vooruitzicht op meer verhogingen in combinatie met zeker meer dan een jaar nog wachten heeft mij doen besluiten de bestelling om te zetten in een Tesla Model Y. Deze wordt verwacht nog dit jaar december te leveren. Eenieder nog veel plezier van jullie Q4.
Mijn bestelling kan van de lijst af. Vier weken na m’n bestelling kreeg ik al te horen dat er een prijsverhoging was van €5.100 euro. Het vooruitzicht op meer verhogingen in combinatie met zeker meer dan een jaar nog wachten heeft mij doen besluiten de bestelling om te zetten in een Tesla Model Y. Deze wordt verwacht nog dit jaar december te leveren. Eenieder nog veel plezier van jullie Q4.
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Zojuist te horen gekregen dat mijn Audi vandaag in productie gaat. Vooralsnog lijkt alles volgens de afgegeven planning te verlopen.
Iemand enig idee hoe lang er (ongeveer) tussen productie en levering zit? Is dat weken of maanden?
Iemand enig idee hoe lang er (ongeveer) tussen productie en levering zit? Is dat weken of maanden?
dat is ongeveer 2 tot 4 weken. ik lees veel dat het rond de 2,5 en 3 weken zit maar er zijn natuurlijk uitschietersberrygoudswaard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:34:
Zojuist te horen gekregen dat mijn Audi vandaag in productie gaat. Vooralsnog lijkt alles volgens de afgegeven planning te verlopen.
Echt standaard is het dan niet want Audi BE voerde toch vanaf 01/06/2022 een 10% prijsverhoging in.Dramastx schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:51:
[...]
Ik heb dit even nagevraagd bij mijn dealer (Delorge Group België) en de 3-zone airco is enkel standaard als je hebt besteld na 31/05/2022. Dus het is niet zomaar standaard op alle Q4 etrons die nog gebouwd moeten worden helaas.
Hoe denken andere hierover? (sorry voor het nogmaals aankaarten) maar zou graag willen weten hoe de meningen hierover zijnSimonVDK schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:13:
Ik ben geen expert op dit gebied, maar de oorzaak van een prijsverhoging (na aankoop) is, lijkt mij, duurdere grondstoffen/productie.SimonVDK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:12:
[...]
Hoe denken andere hierover? (sorry voor het nogmaals aankaarten) maar zou graag willen weten hoe de meningen hierover zijn
Audi heeft niet kunnen voorzien dat er een oorlog zou komen waardoor bepaalde onderdelen/grondstoffen moeilijk te verkrijgen werden. Ook de productie zal inmiddels duurder zijn met huidige energieprijzen. En dan is het opzich niet gek dat de prijs omhoog gaat.
Vanuit zakelijk perspectief zou ik zeggen dat de prijsverhoging samen hangt met het productiemoment. En dan kan het dus zo zijn dat er een model in productie gaat welke niet meer te configureren is.
Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk dat je zo lang op je auto moet wachten, en dat Audi daar ook het risico loopt dat grondstoffen duurder worden. Audi zou in dit geval dus ook wel even naar zichzelf mogen kijken en zich afvragen of de prijsverhoging niet enigszins voorkomen had kunnen worden, door optijd te leveren.
Eigenlijk is het ook wel bijzonder dat je een bij het kopen van een auto dus geen vast prijs overeenkomt, maar dat dat nog alle kanten op kant.
Waar ik me een beetje aan stoor is dat dealers vaak een mooi 'BOVAG' bordje hebben hangen, maar niet de Bovag voorwaarden gebruiken. Je kan er dus niet vanuit gaan dat een dealer die aangesloten is bij de Bovag, ook handelt naar de Bovag richtlijnen.
Verschillen bij prijsverlaging
Voorwaarden dealer
Een (algemene) prijsverlaging, die wordt doorgevoerd na het aangaan van de koopovereenkomst, maar voor de feitelijke levering, geeft de koper geen aanspraak op zodanige prijsverlaging
Voorwaarden bovag
Als een verkoper heeft aangegeven dat de prijs niet vast is, dan moet hij ook wijzigingen in het voordeel van de consument doorberekenen in de prijs
Verschillen bij prijsverhoging
Voorwaarden dealer
Ook nadat de koopovereenkomst tot stand is gekomen kunnen wijzigingen in rechten, belastingen, accijnzen, recyclingbijdrage, beheerbijdrage en leges aan de koper worden doorberekend.
Naast de in lid 3 van dit artikel genoemde prijswijzigingen mogen tevens prijsverhogingen door de fabrikant en/of importeur aan de koper worden doorberekend. Indien een prijsverhoging, zoals bedoeld in dit artikellid, binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt, heeft de koper het recht om binnen één week na de kennisgeving van de prijswijziging de overeenkomst te ontbinden.
Voorwaarden bovag
Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de
overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door
de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld.
Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen
prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door
de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de
consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij
een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de
prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.
De dealer heeft dus wel de voordelen van een prijsstijging, maar weigert de nadelen van een prijsdaling.
Gekeken wat je overeenkomst en algemene voorwaarden zeggen?SimonVDK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:12:
[...]
Hoe denken andere hierover? (sorry voor het nogmaals aankaarten) maar zou graag willen weten hoe de meningen hierover zijn
Nadat ik allemaal verhalen hoorde over het doorberekenen van prijsverhogingen heb ik contact gehad met de dealer. Hij gaf aan dat de verhogingen niet meetelden voor mij omdat ik de auto september 2021 heb besteld.
Voor alle auto’s die vanaf oktober 2021 zijn besteld worden de prijsverhogingen wel doorberekend. Zo werd dat ook bij hun contract vermeld omdat vanaf toen de grondstofprijzen nogal fluctueerden en dat wordt dan doorberekend.
Voor alle auto’s die vanaf oktober 2021 zijn besteld worden de prijsverhogingen wel doorberekend. Zo werd dat ook bij hun contract vermeld omdat vanaf toen de grondstofprijzen nogal fluctueerden en dat wordt dan doorberekend.
Ik had in oktober besteld en heb nog specifiek bij het switchen besproken omdat ik zei 'de Q4 wordt ook duurder dus het verschil met de etron kleiner' en dat bleek niet zo te zijn. Dus dat verhaal klopt niet helemaal.Luisterzicht schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:32:
Nadat ik allemaal verhalen hoorde over het doorberekenen van prijsverhogingen heb ik contact gehad met de dealer. Hij gaf aan dat de verhogingen niet meetelden voor mij omdat ik de auto september 2021 heb besteld.
[Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 07-09-2022 17:47]
The best is yet to come
Even voor de zekerheid.... Je hebt het over levering aan berijder? Of levering aan dealer?SimonVDK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:03:
[...]
dat is ongeveer 2 tot 4 weken. ik lees veel dat het rond de 2,5 en 3 weken zit maar er zijn natuurlijk uitschieters
Ja het is natuurlijk zo dat er dingen staan over een prijsverhoging. Maar de prijsverhoging van de launch Edition is niet meer te zien omdat hij nergens meer te zien is (al sinds vorrig jaar niet meer) in de configuratoroBrasileiro schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:43:
[...]
Gekeken wat je overeenkomst en algemene voorwaarden zeggen?

Levering aan berijder inderdaadberrygoudswaard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:50:
[...]
Even voor de zekerheid.... Je hebt het over levering aan berijder? Of levering aan dealer?
Een vriend van mij liet mij deze ochtend weten dat hij 3 opliggers vol Q4's zag rijden op de E314 en E40. Hopelijk krijgen sommige onder ons binnenkort goed nieuws!
Dat is allemaal in België toch?Dramastx schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:52:
Een vriend van mij liet mij deze ochtend weten dat hij 3 opliggers vol Q4's zag rijden op de E314 en E40. Hopelijk krijgen sommige onder ons binnenkort goed nieuws!
En vandaag is het werkelijk uitgekomen dat we naar stap 3 zijn gegaan! "Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi!"hfunny schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Vandaag naar stap 2, productie gepland in week 36!
Hopelijk is dit betrouwbaar!
[Afbeelding]
Wie weet hoeveel tijd de productie in beslag neemt?
Heb via Leaseplan Q4 etron besteld september 2021, deze week bericht gekregen levering niet voor Feb2023
Ik heb ergens gelezen dat dat een weekje in beslag neemt.hfunny schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:34:
[...]
En vandaag is het werkelijk uitgekomen dat we naar stap 3 zijn gegaan! "Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Audi!"
Wie weet hoeveel tijd de productie in beslag neemt?
Binnenkort kan ik het je vertellen wat mijn auto is een aantal dagen geleden in productie gegaan.
[Voor 12% gewijzigd door berrygoudswaard op 08-09-2022 17:41]
Ik zou niet afgaan op bericht van leasemaatschappij maar proberen om in contact te komen met de leverende dealer! Ook mijn auto via Leaseplan, maar krijg info via dealer…. En die gebruikt Honeymoon.speeter73 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:51:
Heb via Leaseplan Q4 etron besteld september 2021, deze week bericht gekregen levering niet voor Feb2023
Oh echt, ik dacht(hoopte)eigenlijk iets van 48 uur ofzo…berrygoudswaard schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:11:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat dat een weekje in beslag neemt.
Binnenkort kan ik het je vertellen wat mijn auto is een aantal dagen geleden in productie gegaan.
Ik kan het je morgen vertellen, want ik heb gisterenochtend om 9:00 bericht gehad dat ze gingen beginnen met de productie.hfunny schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:14:
[...]
Oh echt, ik dacht(hoopte)eigenlijk iets van 48 uur ofzo…
Dus als het 48 uur is dan zou ik op korte termijn iets horen lijkt me.
Stap 4 in Honeymoon is dat de auto onderweg is. De auto wordt niet direct na productie vervoert, dus ik denk dat het sowieso nog wel even zal duren voordat ik naar stap 4 ga.
Ik kan niet meer vinden waar ik die 'week' voor productie vandaan heb. Het zou ook nog zo kunnen zijn dat er tussen stap 3 en 4 een week zit. Dan is 48 uur voor productie niet zo gek, en dan nog een paar dagen voordat de auto op transport gaat.
Blijkbaar is 48 uur wel accuraat, want vandaag kreeg ik het bericht dat de auto onderweg is naar Nederland (stap 4 in HoneymoonNet).hfunny schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:14:
[...]
Oh echt, ik dacht(hoopte)eigenlijk iets van 48 uur ofzo…
Het was een gokje, maar ik las dat VAG 24 - 36 uur nodig hebben, dus dacht met 48 uur moet het wel goed zitten ;-)berrygoudswaard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:48:
[...]
Blijkbaar is 48 uur wel accuraat, want vandaag kreeg ik het bericht dat de auto onderweg is naar Nederland (stap 4 in HoneymoonNet).
Lekker dat je auto onderweg is! Volgende week in Leusden en dan naar de dealer, wat is de geplande afleverweek?
Honeymoon geeft nog 50 dagen tot levering aan. En de dealer heeft bij aankoop week 43 aangegeven. Maar volgens mij gaat de auto eerder geleverd worden als deze nu al onderweg is naar Nederland.hfunny schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:54:
[...]
Het was een gokje, maar ik las dat VAG 24 - 36 uur nodig hebben, dus dacht met 48 uur moet het wel goed zitten ;-)
Lekker dat je auto onderweg is! Volgende week in Leusden en dan naar de dealer, wat is de geplande afleverweek?
Nu moet ik hierbij wel opmerken dat de dealer deze auto al in bestelling had staan toen ik hem kocht.
Goed nieuws! Hopelijk is hij er dan binnenkort 👍🏼berrygoudswaard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:43:
[...]
Honeymoon geeft nog 50 dagen tot levering aan. En de dealer heeft bij aankoop week 43 aangegeven. Maar volgens mij gaat de auto eerder geleverd worden als deze nu al onderweg is naar Nederland.
Nu moet ik hierbij wel opmerken dat de dealer deze auto al in bestelling had staan toen ik hem kocht.
Mijn honeymoon geeft nog steeds stap 1 aan en levering over 70 dagen. Mag ik vragen wanneer je naar stap 2/3 bent gegaan? Ik hoop zo niet weer op een setback van 100+ dagen zoals al twee keer gebeurd is.
Op 7 juli kreeg ik om precies 9:00 een email dat ik naar stap 2 was gegaan. In deze mail stond dat ze in week 37 gaan produceren. Dit is later nog een keer verspringen naar week 8 (2023) en een paar weken later weer terug naar week 37. Uiteindelijk is de auto dus deze week (35) geproduceerd.jvddd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:50:
[...]
Goed nieuws! Hopelijk is hij er dan binnenkort 👍🏼
Mijn honeymoon geeft nog steeds stap 1 aan en levering over 70 dagen. Mag ik vragen wanneer je naar stap 2/3 bent gegaan? Ik hoop zo niet weer op een setback van 100+ dagen zoals al twee keer gebeurd is.
7 september kreeg ik precies om 9:00 een bericht dat ik in stap 3 was beland.
Mijn updates worden dus iedere ochtend om 9:00 verstuurd. Nu weet ik niet of dat voor iedereen geldt. Maar als dit voor iedereen geldt dan zou ik na 9:00 niet meer op nieuws hopen vanuit honeymoonnet.
[Voor 35% gewijzigd door berrygoudswaard op 09-09-2022 13:03]
Hieronder even mijn geschiedenis vanuit Honeymoon:berrygoudswaard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:43:
[...]
Honeymoon geeft nog 50 dagen tot levering aan. En de dealer heeft bij aankoop week 43 aangegeven. Maar volgens mij gaat de auto eerder geleverd worden als deze nu al onderweg is naar Nederland.
Stap 1:
Besteldatum dealer: 18 oktober 2021
*Q4 e-tron 40 e-tron S Edition 5d
- Kleur : Zwart
- Assistentiepakket advanced
- Comfortpakket
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
- Zonder type- en motoraanduiding
Achteraf, zwarte audi logo's + trekhaak.
Stap 2:
Levering van week 16 2022 naar week 51 2022 naar week 43 2022 naar week 1 2023 naar week 19 2023 naar week 11 2023 naar week 47 2022 naar week 40 2022 naar week 36 2022!
Laatste bericht van stap 2 was op 22-7-2022
Stap 3
Bericht ontvangen op 8-9-2022 om 16 uur,auto is in productie!
Dealer heeft aangeven de afleverweek precies in te plannen als de auto in Nederland is. Deze staat nu op voorlopig op week 40!
[Voor 3% gewijzigd door hfunny op 09-09-2022 14:39]
Hier hetzelfde verhaal.... Dealer gaat pas iets plannen als de auto bij hem staat. Voor nu gokt hij op week 41.hfunny schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:19:
[...]
Hieronder even mijn geschiedenis vanuit Honeymoon:
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
Stap 2:
Levering van week 16 2022 naar week 51 2022 naar week 43 2022 naar week 1 2023 naar week 19 2023 naar week 11 2023 naar week 47 2022 naar week 40 2022 naar week 36 2022!
Stap 3:
8-9-2022 om 16 uur, auto is in productie!
Dealer heeft aangeven de afleverweek precies in te plannen als de auto in Nederland is. Deze staat nu op voorlopig op week 40!
Klinkt veel belovend!
Vanmiddag ook bericht gehad dat we nu in stap 2 zitten met productie over 2 weken (week39). Dealer denkt aflevering met 4 weken. Heb ook een trekhaak erbij besteld, iemand een idee of daar nog leverproblemen mee zijn?
Vanmiddag ook bericht gehad dat we nu in stap 2 zitten met productie over 2 weken (week39). Dealer denkt aflevering met 4 weken. Heb ook een trekhaak erbij besteld, iemand een idee of daar nog leverproblemen mee zijn?
Volgens mijn dealer geen leveringsproblemen met de trekhaak meer. Voor mij was na-levering van de trekhaak ook geen optie, want ik had die vrijwel direct na aflevering nodig.jvddd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:16:
Klinkt veel belovend!
Voor wat betreft de tijdslijnen bij mijn Q4:
Besteld 5/11/21
Oorspronkelijk gepland voor 17 juni, verzet naar 20 december.
Op 3 augustus een onverwacht telefoontje dat de auto binnen was gekomen. Ik was echter op vakantie, daarom pas aflevering op 26 augustus ingepland. Productiedatum op sticker in auto: 14 juli. Ik ga er vanuit dat dat de datum gereed is. Dus bijna drie weken tot levering bij dealer, aflevering had 4 of 5 weken na productie kunnen plaatsvinden als ik niet op vakantie was geweest.
Vandaag heb ik bij de leasemaatschappij (Arval) de Audi dealer (van den Udenhout) opgevraagd voor een update. Helaas is mijn Q4 e-tron 40 Launch Edition Advanced Plus ook weer een maand naar achteren geschoven.
- Besteld in Juni 2021 met initiële leverdatum op 15 November 2021
- Verzet naar 3 December 2021
- Verzet naar 1 Juli 2022 (en Trekhaak, pano dak en draadloos laden verwijderen)
- Verzet naar 15 April 2022
- Verzet naar 24 Juni 2022
- Verzet naar 5 Augustus 2022
- Verzet naar 16 December 2022
- Verzet naar 13 Januari 2023
Dit gaat mij nu netto zeker €100,- per maand meer kosten dan bij de initiële leverdatum
- Verzet naar 1 Juli 2022 (en Trekhaak, pano dak en draadloos laden verwijderen)
Dit gaat mij nu netto zeker €100,- per maand meer kosten dan bij de initiële leverdatum

Dat is flink balen, zeker als je ook al concessies gedaan hebt door een aantal opties te laten vallen.WimBizkit schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:44:
Vandaag heb ik bij de leasemaatschappij (Arval) de Audi dealer (van den Udenhout) opgevraagd voor een update. Helaas is mijn Q4 e-tron 40 Launch Edition Advanced Plus ook weer een maand naar achteren geschoven.
Klopt het dat het voornamelijk de Launch Editions zijn die leverproblemen hebben? Althans, die schuiven volgens mij alleen maar naar achteren, terwijl een non-launch edition nog enigszins volgens planning verlopen.
Of zit ik er nou helemaal naast?
Er zijn verschillende verhalen over het naar achter schuiven bekend, grote afnemers (autodealers, leasmij’en) hebben productieslots toegewezen gekregen die daarmee wat meer voorrang hebben. Andere zeggen dat de auto’s waarvoor de gekozen opties het meest volledig aanwezig zijn als eerste gemaakt worden om het risico op ophoping en volle parkeerterreinen te voorkomen.
Dat vind ik inderdaad ook heel gek en begin bijna hetzelfde te denken. Het zou me niks verbazen als dit misschien te maken heeft met een van mijn eerdere berichten dat de cataloguswaarde misschien hetzelfde blijft van die auto's en dat ze meer winst kunnen maken op de non launch edition'sberrygoudswaard schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:56:
[...]
Dat is flink balen, zeker als je ook al concessies gedaan hebt door een aantal opties te laten vallen.
Klopt het dat het voornamelijk de Launch Editions zijn die leverproblemen hebben? Althans, die schuiven volgens mij alleen maar naar achteren, terwijl een non-launch edition nog enigszins volgens planning verlopen.
Of zit ik er nou helemaal naast?
ik denk niet dat leasemaatschappijen voorrang krijgen. Die van ons is ook besteld via terberg leasing en daar wachten we nu al 13 maanden op ........jvddd schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:26:
Er zijn verschillende verhalen over het naar achter schuiven bekend, grote afnemers (autodealers, leasmij’en) hebben productieslots toegewezen gekregen die daarmee wat meer voorrang hebben. Andere zeggen dat de auto’s waarvoor de gekozen opties het meest volledig aanwezig zijn als eerste gemaakt worden om het risico op ophoping en volle parkeerterreinen te voorkomen.
Terberg heeft een relatief beperkte vloot vergeleken bij Athlon / Alphabet en Leaseplan. Terberg heeft net haar lease activiteiten verkocht aan Arval overigens. Maar het was maar een idee waarom het langer duurtSimonVDK schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:28:
[...]
ik denk niet dat leasemaatschappijen voorrang krijgen. Die van ons is ook besteld via terberg leasing en daar wachten we nu al 13 maanden op ........
Ik heb mijn auto niet via een lease maatschappij en volgens mij een wat kleinere dealer.jvddd schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:26:
Maanden geleden heb ik (volgens mij hier op tweakers) gelezen dat er een soort quota zou zijn per dealer. Op deze manier zouden de auto's nog een beetje eerlijk verdeeld worden en zijn de kleinere dealers niet de dupe van de grote dealers.
Als ik dat goed interpreteer zouden audi's van model x, enigzins naar rato verdeeld worden over alle dealers. Dus kleinere dealers krijgen dan ook minder auto's, maar die verkopen ook minder.
In deze situatie kan ik me voorstellen dat je wellicht in het nadeel bent als je bij een grote bekende dealers hebt gekocht of via een lease maatschappij die met grote dealers een deal heeft.
De kleinere dealer kan de kleinere hoeveelheid auto's aan eigen klanten leveren i.p.v. leasemaatschappijen.
Maar ik weet niet zeker of een dergelijke quota is echt bestaat.
Het zou me niks verbazen als het, zoals SimonVDK zegt, te maken heeft met de cataloguswaarde van de launch edition i.c.m. het duurdere productieproces.
ja dat is waar maar hij staat dan via terberg wel in bestelling bij audi / ames dordrecht. en dat is een van de grootste audi dealers van nederland maarja het lijkt echt wel gewoon helemaal random qua leveringjvddd schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:52:
[...]
Terberg heeft een relatief beperkte vloot vergeleken bij Athlon / Alphabet en Leaseplan. Terberg heeft net haar lease activiteiten verkocht aan Arval overigens. Maar het was maar een idee waarom het langer duurt

WimBizkit schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:44:
sohus schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:58:
[...]
Ik zou dat niet accepteren, weet niet wat ze aan het doen zijn.
Ik heb September 2021 besteld en Juni 2022 geleverd gekregen (Via Athlon en Ames). Precies dezelfde auto (ik heb Floretzilver) als jou, die paar opties die je verwijderd had heb ik nooit besteld.
Dus vind bovenstaand verhaal erg merkwaardig. Al kan het zijn natuurlijk dat iemand annuleert en een auto wordt toegewijzen aan iemand met dezelfde configuratie/kleur etc. Gok dat Floretzilver niet de meest populaire kleur is in vergelijking met Zwart/Wit en de meer exotische lakken.
[Voor 14% gewijzigd door sohus op 12-09-2022 21:00]
Men Q4 besteld in oktober 2021, levering momenteel (juni 2023), maar toch de bevestiging gekregen van men dealer dat er bij een getekend contract geen prijsverhoging is. Ze zeiden dat onmiddellijk dus ik ben wel wat verbaasd dat je toch leest over bestellingen waarvan de wagen uiteindelijk duurder uitvalt (besteld in België)
In mijn voorwaarden staat dat ze eventuele prijsverhogingen mogen doorberekenen. Het zal dus afhangen van de voorwaarden van je dealer én de houden van de dealer.dencowboy schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:51:
Men Q4 besteld in oktober 2021, levering momenteel (juni 2023), maar toch de bevestiging gekregen van men dealer dat er bij een getekend contract geen prijsverhoging is. Ze zeiden dat onmiddellijk dus ik ben wel wat verbaasd dat je toch leest over bestellingen waarvan de wagen uiteindelijk duurder uitvalt (besteld in België)
Nog altijd in stap 3, op dit moment dus al 1 week in productie status.hfunny schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:19:
[...]
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
Bij ook nog stap 4.... Gisteren wel veel berichten gehad, met de vraag of mij auto op de brandende trein bij Etten-Leur stond.hfunny schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:46:
[...]
Nog altijd in stap 3, op dit moment dus al 1 week in productie status.
Maar ik verwacht niet dat ze de trein via Etten-Leur richting Leusden sturen....
Duurt lang, heb je al met inspector in chrome gekeken? Ik zag dat mijn chasis nummer er wel is en dat was gisteren nog niet.berrygoudswaard schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:35:
[...]
Bij ook nog stap 4.... Gisteren wel veel berichten gehad, met de vraag of mij auto op de brandende trein bij Etten-Leur stond.
Maar ik verwacht niet dat ze de trein via Etten-Leur richting Leusden sturen....
Die trein was onderweg naar Engeland las ik ergens anders.
Via inspector zie ik weinig bijzonders. Het chassisnummer heb ik vorige week al ontvangen.hfunny schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:39:
[...]
Duurt lang, heb je al met inspector in chrome gekeken? Ik zag dat mijn chasis nummer er wel is en dat was gisteren nog niet.
Die trein was onderweg naar Engeland las ik ergens anders.
Ik las dat de trein naar Vlissingen ging, dus de kans is klein dat de Q4 erop stond (gelukkig).
Eerlijk gezegd duurt het wachten (gevoelsmatig) langer omdat ik weet dat ie al onderweg is naar Nederland. Voordat ik hoorde dat de auto geproduceerd was had ik me ingesteld op een leverdatum in 2023, dus dan zit je er gevoelsmatig anders in.
Volgens mij waren het Fords die op die trein stonden.berrygoudswaard schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:10:
[...]
Via inspector zie ik weinig bijzonders. Het chassisnummer heb ik vorige week al ontvangen.
Ik las dat de trein naar Vlissingen ging, dus de kans is klein dat de Q4 erop stond (gelukkig).
Eerlijk gezegd duurt het wachten (gevoelsmatig) langer omdat ik weet dat ie al onderweg is naar Nederland. Voordat ik hoorde dat de auto geproduceerd was had ik me ingesteld op een leverdatum in 2023, dus dan zit je er gevoelsmatig anders in.
Gelukkig voor ons 😉HS35 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:08:
[...]
Volgens mij waren het Fords die op die trein stonden.
Maar weer eens zelf gevraagd of er nog updates zijn over de verwachte levertijd.CPK64 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Ik kreeg nieuws over mijn levertijd, ik dacht eindelijk goed nieuws, hij komt toch eerder, maar helaas.
Levertijd van 03-2023 naar 07-2023.Zo teleurstellend.
Dit betekend 2 jaar levertijd, auto besteld 07-2021.
Nu weer een smoes dat de nieuwe Q5 voorrang krijgt ofzo.
Met een beetje geluk krijg ik de eerste face-lift
Nu van 07-2023 weer iets naar voren, 03-2023, met meteen de melding dat dit NIET definitief is en dit zo weer kan veranderen.

Gelukkig is die € 100,- door de enorme inflatie inmiddels bijna niks meer waard.WimBizkit schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:44:

Zonder dollen: het is gewoon echt zuur. Je weet echt totaal niet waar je aan toe bent.
It only takes a fraction of a second to turn your life upside down
Zijn eigenlijk twee zaken die spelen.berrygoudswaard schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:56:
[...]In mijn voorwaarden staat dat ze eventuele prijsverhogingen mogen doorberekenen. Het zal dus afhangen van de voorwaarden van je dealer én de houden van de dealer.
1. de prijs van de auto
2. de fiscale waarde (cataloguswaarde)
Bij 1. zullen de meeste contracten zo zijn dat eventuele prijsverhogingen worden doorberekend, maar er zullen ook mensen zijn die daar afspraken over hebben gemaakt met de dealer (vriend van me heeft heel lang gewacht op een A4 Avant, maar de prijs lag contractueel vast dus de verhoging heeft hij niet betaald).
Bij 2. wordt de officiële prijs van de auto op het moment dat de auto het kenteken krijgt bepaald. Dus kan het gebeuren dat de leasemaatschappij de oorspronkelijke 50K betaalt voor de auto (zie 1), maar de berijder bijtelling gaat betalen over 60K omdat de auto dat op datum kenteken officieel kost volgens Audi.
Ik ben geswitcht van de Q4 naar de EV6. Die is op 7-2-22 besteld. EV6's tot en met april hebben prijsprotectie. Latere bestellingen krijgen te maken met prijsverhogingen. En het lijkt er inderdaad op dat de fiscale waarden van de wagens die inmiddels worden uitgeleverd, de prijs van februari is. En niet de huidige hogere prijs. Geen idee hoe KIA dat fiscaal doet, maar berijders zijn er blij mee.
It only takes a fraction of a second to turn your life upside down
Las net dat de Audi q4 35 van de Audi website is gehaald, blijkbaar willen ze die niet meer maken. Ben benieuwd of ze al de reeds bestelde 35 modellen gaan produceren.
Ook niet zo vreemd. De meerprijs van een 40 was relatief zo laag dat het voor mij als particulier een no-brainer was en voor de leasemaatschappijen ivm de restwaarde waarschijnlijk ook gunstiger.jvddd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:06:
Las net dat de Audi q4 35 van de Audi website is gehaald, blijkbaar willen ze die niet meer maken. Ben benieuwd of ze al de reeds bestelde 35 modellen gaan produceren.
Die is er al een tijdje af, tot een specifieke datum kun/kon je deze bestellen, de bestellingen t/m die dag zouden gewoon geproduceerd gaan worden (aldus dealer/leasemaatschappij).jvddd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:06:
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
[/quote]
Stap 4
Bericht ontvangen 20-9-2022 om 8 uur, Uw Audi Q4 e-tron heeft een chassisnummer gekregen! Zodra de auto in Nederland is gearriveerd ontvangt u weer een update via uw persoonlijke Audi pagina.
We komen langzaam dichterbij....
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
[/quote]
Stap 4
Bericht ontvangen 20-9-2022 om 8 uur, Uw Audi Q4 e-tron heeft een chassisnummer gekregen! Zodra de auto in Nederland is gearriveerd ontvangt u weer een update via uw persoonlijke Audi pagina.
Goede berichten..... Straks haal je me nog inhfunny schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:36:
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
[/quote]
Stap 4

Bij mij nog geen stap 5, dus volgens Honeymoon is de auto nog onderweg. 9 september de melding gehad dat de auto onderweg naar Nederland is, dus deze is nu ruim 10 dagen onderweg.
Inmiddels zit ik ook al wat ellende te lezen bij de buren van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073176
Veel problemen met de software, dus dat kan nog leuk worden.
Hopelijk hebben we al software die bijgewerkt is.
Is bij jou al ingevuld de transport date als je onderwater kijkt met google inspect?berrygoudswaard schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:57:
[...]
Goede berichten..... Straks haal je me nog in![]()
Bij mij nog geen stap 5, dus volgens Honeymoon is de auto nog onderweg. 9 september de melding gehad dat de auto onderweg naar Nederland is, dus deze is nu ruim 10 dagen onderweg.
Inmiddels zit ik ook al wat ellende te lezen bij de buren van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073176
Veel problemen met de software, dus dat kan nog leuk worden.
Hopelijk hebben we al software die bijgewerkt is.
"
date_order: "2021-10-18"
date_time_delivery_full: ""
date_unload_dealer: null
"
Bij mij nog niet, maar misschien bij jou al wel?
Wat betreft de issues.... wij hoeven waarschijnlijk minder lang te wachten op een oplossing als die issues er nog zijn ;-) zo probeer ik het maar positief te bekijken.
Nee deze zijn bij mij nog niet gevuld.hfunny schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:25:
[...]
Is bij jou al ingevuld de transport date als je onderwater kijkt met google inspect?
"
"
Wat betreft de issues.... wij hoeven waarschijnlijk minder lang te wachten op een oplossing als die issues er nog zijn ;-) zo probeer ik het maar positief te bekijken.
Zowel date_time_delivery_full als date_unload_dealer zijn leeg/null.
Helaas komt dit bericht van de dealer.hfunny schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:22:
[...]
Ik zou niet afgaan op bericht van leasemaatschappij maar proberen om in contact te komen met de leverende dealer! Ook mijn auto via Leaseplan, maar krijg info via dealer…. En die gebruikt Honeymoon.

Vraagje, Ik lees hier veel over honeymoon, database, waar kan je die info verkrijgen?hfunny schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:25:
[...]
Is bij jou al ingevuld de transport date als je onderwater kijkt met google inspect?
"
"
Kwestie van niet altijd de dealer lastig te vallen ;-)
Ik weet niet of dit voor iedereen opgaat, maar de makkelijk uitleg is in de URL het stukje 'app/home' vervangen door 'honeymoonapi/cars'speeter73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:34:
[...]
Vraagje, Ik lees hier veel over honeymoon, database, waar kan je die info verkrijgen?
Kwestie van niet altijd de dealer lastig te vallen ;-)
Dus bij mij is de URL van de honeymoon website: https://[dealer].honeymoonnet.nl/app/home/[hash]
En dat moet dus worden: https://[dealer].honeymoonnet.nl/honeymoonapi/cars/[hash]
Mocht dat niet werken, dan zul je in Google Chrome de Honeymoon pagina moeten openen en de de ontwikkelaars hulpmiddelen moeten openen, maar probeer eerst bovenstaande optie maar. Als dat lukt kan ik je de ingewikkeldere uitleg besparen

Denk kdat dit iets van Nederland is want voor .be vind ik niks terug, maar is niet erg, de dealer zal me wel op tijd en stond vertellen dat de levering er aan komt ..... of niet ;-) #wachenisnietleukberrygoudswaard schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:29:
[...]
Ik weet niet of dit voor iedereen opgaat, maar de makkelijk uitleg is in de URL het stukje 'app/home' vervangen door 'honeymoonapi/cars'
Dus bij mij is de URL van de honeymoon website: https://[dealer].honeymoonnet.nl/app/home/[hash]
En dat moet dus worden: https://[dealer].honeymoonnet.nl/honeymoonapi/cars/[hash]
Mocht dat niet werken, dan zul je in Google Chrome de Honeymoon pagina moeten openen en de de ontwikkelaars hulpmiddelen moeten openen, maar probeer eerst bovenstaande optie maar. Als dat lukt kan ik je de ingewikkeldere uitleg besparen
Je dealer gebruikt geen HoneymoonNET? Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen, ik dacht dat je wilde weten hoe je achter de 'verborgen' data kon komen in HoneymoonNET. Maar als je dealer dat niet gebruikt dan zit er weinig anders op dan de dealer blijven lastigvallen.speeter73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:56:
[...]
Denk kdat dit iets van Nederland is want voor .be vind ik niks terug, maar is niet erg, de dealer zal me wel op tijd en stond vertellen dat de levering er aan komt ..... of niet ;-) #wachenisnietleuk
Vanochtend naar stap5 gegaan: Uw Audi Q4 e-tron is gelost bij onze importeur!hfunny schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:25:
[...]
"
"
Wow, gefeliciteerd! 2 weken tussen stap 4 en 5?berrygoudswaard schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:53:
[...]
Vanochtend naar stap5 gegaan: Uw Audi Q4 e-tron is gelost bij onze importeur!
Klopt, exact 2 weken. Jij zult dan toch ook wel goed nieuws krijgen een dezer dagenhfunny schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:02:
[...]
Wow, gefeliciteerd! 2 weken tussen stap 4 en 5?
Dealer belde net... Donderdag 6 oktober kan ik de auto ophalenberrygoudswaard schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:06:
[...]
Klopt, exact 2 weken. Jij zult dan toch ook wel goed nieuws krijgen een dezer dagen

Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
Stap 4
Stap 5:
Bericht ontvangen 26-9-2022 om 12 uur. Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen! Uw nieuwe auto staat op het punt van binnenkomst ....
Kortom... nu wachten op bericht van de dealer wanneer de auto afgeleverd kan worden.
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
Stap 4
Stap 5:
Bericht ontvangen 26-9-2022 om 12 uur. Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen! Uw nieuwe auto staat op het punt van binnenkomst ....
Kortom... nu wachten op bericht van de dealer wanneer de auto afgeleverd kan worden.
Kijk dat is goed nieuws! Nu hopen dat de dealer het niet (te) druk heefthfunny schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:03:
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
Stap 4
Stap 5:

Ik hoop dat ze ook geld willen cashen :-)berrygoudswaard schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:11:
[...]
Kijk dat is goed nieuws! Nu hopen dat de dealer het niet (te) druk heeft
Daar zijn ze vast niet 'vies van'. Alleen maakt het ze denk ik niet zoveel uit als daar een weekje tussenzit.hfunny schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:17:
[...]
Ik hoop dat ze ook geld willen cashen :-)
Ik weet niet hoe jij erin staat, maar ik wil hem nu ook wel snel in gebruik gaan nemen. Dus liever een weekje eerder dan een weekje later
Helemaal eens, ik wil nu helemaal niet meer wachten….berrygoudswaard schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:23:
[...]
Daar zijn ze vast niet 'vies van'. Alleen maakt het ze denk ik niet zoveel uit als daar een weekje tussenzit.
Ik weet niet hoe jij erin staat, maar ik wil hem nu ook wel snel in gebruik gaan nemen. Dus liever een weekje eerder dan een weekje later
Dus hopelijk bellen ze morgen voor afspraak!
Er moet bij mij nog trekhaak onder, dus zal wel extra ingewikkeld zijn bij plannen.
Vergeet ook niet het inbouwen van de tracker. Bij veel lease maatschappijen verplicht vanaf 65k+ cat waarde 

The best is yet to come
Stap 6:hfunny schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:03:
Stap 1:
- Comfortpakket
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
Stap 2:
Stap 3
Stap 4
Stap 5:
Bericht ontvangen, aflevering op 7 oktober bij de dealer!
Nooit van gehoord, heb Leaseplan.... geen idee of die dat wensen. Ze hebben het in ieder geval nooit laten horen....Dean Martin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:24:
Vergeet ook niet het inbouwen van de tracker. Bij veel lease maatschappijen verplicht vanaf 65k+ cat waarde
Ik heb het bij Arval, Alphabet en nu Athlon gehad. Het wordt ook vermeld op je offerte, want het wordt (zowel het kastje als de maandelijkse kosten) gewoon meegerekend in je lease.hfunny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:25:
[...]
Nooit van gehoord, heb Leaseplan.... geen idee of die dat wensen. Ze hebben het in ieder geval nooit laten horen....
The best is yet to come
Vandaag bericht gekregen van Broekhuis dat mijn q4 Etron advance weer later geleverd gaat worden.
Besteld op 9 dec 2021, eerste verwachte lever week 34. (Augustus 2022). Daarna bericht ontvangen juni 2023. Maand geleden bericht gekregen levering Jan 2023.
Vandaag productie week 16 2023 te horen gekregen… dus weer later.. gaat lekker..
Besteld op 9 dec 2021, eerste verwachte lever week 34. (Augustus 2022). Daarna bericht ontvangen juni 2023. Maand geleden bericht gekregen levering Jan 2023.
Vandaag productie week 16 2023 te horen gekregen… dus weer later.. gaat lekker..
Ik zit bij Alphabet. Geen tracking device, misschien is de grens naar 70k gegaan, daar zit ik net onder. Maar zolang een eventuele dief niet zo slim is om mij als hoofdgebruiker direct te verwijderen kan ik nu zelf via de Audi app toch ook al zien waar de auto is? En doet hij die verwijderactie wel, zou Audi de auto dan niet alsnog kunnen traceren?Dean Martin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:19:
[...]
Ik heb het bij Arval, Alphabet en nu Athlon gehad. Het wordt ook vermeld op je offerte, want het wordt (zowel het kastje als de maandelijkse kosten) gewoon meegerekend in je lease.
Nice! Kun je je in het weekend ergeren aan de softwarehfunny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:23:
[...]
Stap 6:
Bericht ontvangen, aflevering op 7 oktober bij de dealer!

Nee hoor geintje...
Blijft toch bijzonder. De mijne stond al in bestelling, maar heb hem zelf pas in februari 2022 besteld. In Honeymoon staat februari 2022 ook als bestelling datum, maar dat komt misschien omdat ik nog een paar opties heb gewijzigd.Expresso85 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:24:
Vandaag bericht gekregen van Broekhuis dat mijn q4 Etron advance weer later geleverd gaat worden.
Maar in februari is week 43 gezegd als leverweek. En de auto is nu zelfs eerder (week 40).
Wel balen voor je. Hopelijk schuift het nog de goede kant op
Let op: