Toon posts:

Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
EV_Eric schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:37:
[...]

Ik zit bij Alphabet. Geen tracking device, misschien is de grens naar 70k gegaan, daar zit ik net onder. Maar zolang een eventuele dief niet zo slim is om mij als hoofdgebruiker direct te verwijderen kan ik nu zelf via de Audi app toch ook al zien waar de auto is? En doet hij die verwijderactie wel, zou Audi de auto dan niet alsnog kunnen traceren?
Zou kunnen v.w.b de grens.
Het device dat wordt ingebouwd doen ze ergens waar je het niet weet (ik ben het met grondig poetsen nergens tegengekomen in de e-tron of vorige auto's) en dat een batterij van minimaal 4 jaar heeft om een signaal uit te zenden. Ik weet niet hoe betrouwbaar een eigen (in dit geval Audi) 'oplossing' hier is? Ik denk overigens dat het gewoon een verzekeringseis is.

The best is yet to come

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-03 15:39
hfunny schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:03:
Hieronder even mijn geschiedenis vanuit Honeymoon:

Stap 1:

Besteldatum dealer: 18 oktober 2021

*Q4 e-tron 40 e-tron S Edition 5d
- Kleur : Zwart
- Assistentiepakket advanced
- Comfortpakket
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Optiekpakket zwart
- Privacy glas
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design grafietgrijs, glansgedraaid
- Zonder type- en motoraanduiding

Achteraf, zwarte audi logo's + trekhaak.

Stap 2:

Levering van week 16 2022 naar week 51 2022 naar week 43 2022 naar week 1 2023 naar week 19 2023 naar week 11 2023 naar week 47 2022 naar week 40 2022 naar week 36 2022!

Laatste bericht van stap 2 was op 22-7-2022
Stap 3

Bericht ontvangen op 8-9-2022 om 16 uur,auto is in productie!

Dealer heeft aangeven de afleverweek precies in te plannen als de auto in Nederland is. Deze staat nu op voorlopig op week 40!

Stap 4

Bericht ontvangen 20-9-2022 om 8 uur, Uw Audi Q4 e-tron heeft een chassisnummer gekregen! Zodra de auto in Nederland is gearriveerd ontvangt u weer een update via uw persoonlijke Audi pagina.

Stap 5:

Bericht ontvangen 26-9-2022 om 12 uur. Uw Audi Q4 e-tron kan ieder moment bij ons binnenkomen! Uw nieuwe auto staat op het punt van binnenkomst ....
Stap 6:
Bericht ontvangen 27-9-2022, Aflevering gepland op 7 oktober

Stap 7:
Bericht ontvangen 28-9-2022 Uw kenteken is bekend!

Bij tekenen lease contract was Indicatieve fiscale waarde +- € 65k en nu bij RDW +- €67k
er lijkt dus geen flinke verhoging doorgevoerd te zijn! Dit is voor mij een meevaller!

[Voor 5% gewijzigd door hfunny op 28-09-2022 10:09]

• Dean Martin
  • Niet online
hfunny schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:33:
[...]

Stap 6:

Stap 7:

Bij tekenen lease contract was Indicatieve fiscale waarde +- € 65k en nu bij RDW +- €67k
er lijkt dus geen flinke verhoging doorgevoerd te zijn! Dit is voor mij een meevaller!
Telt de RDW waarde niet gewoon voor je bijtelling?

The best is yet to come

• hfunny
Dean Martin schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:30:
[...]

Telt de RDW waarde niet gewoon voor je bijtelling?
Ja klopt, ik had rekening gehouden met flinke prijs verhoging vanuit Audi maar dat is dus niet het geval.

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 17:48
hfunny schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:33:
[...]

Stap 6:

Stap 7:

Mag ik vragen wat de fiscale waarde zou zijn als je dezelfde configuratie nu invoert in de calculator?

• hfunny
MarcN schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:56:
[...]

Mag ik vragen wat de fiscale waarde zou zijn als je dezelfde configuratie nu invoert in de calculator?
Zojuist even gedaan, exact hetzelfde komt nu op 71.738,08 euro uit! Dus aanzienlijk meer…

• berrygoudswaard
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-02 08:20
hfunny schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:26:
[...]

Zojuist even gedaan, exact hetzelfde komt nu op 71.738,08 euro uit! Dus aanzienlijk meer…
Ik heb het voor de gein ook even gedaan, het verschil t.o.v. de fiscale waarde in februari 2022 is € 5039,50.
Ben blij dat ik 'm in feb heb gekocht ;) en dat er geen prijsverhogingen zijn doorberekend.

• SimonVDK
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03 20:58
Audi Brussels gaat waarschijnlijk toch ook de q4 produceren!!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220930_95655189

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-03 22:34
Benieuwd wat voor gekke dingen we dan gaan meemaken >:)

• hfunny
berrygoudswaard schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:17:
[...]

Dealer belde net... Donderdag 6 oktober kan ik de auto ophalen :*)
Nog 1 dagje! voor jou! We zijn benieuwd naar de foto's ;-)

• berrygoudswaard
hfunny schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:12:
[...]

Nog 1 dagje! voor jou! We zijn benieuwd naar de foto's ;-)
Voor jou duurt het ook niet lang meer.

Ik zal proberen morgen even wat foto's te posten.

• Freek73
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 14:54
Vorige maand heb ik de bestelde Q4 40 S-line Mythos zwart geannuleerd bij de lease maatschappij Arval. Er was nog steeds geen duidelijkheid bij de dealer Ames in Dordrecht. Ik kon een Polestar 2 uit eigen bestelde Arval voorraad kunnen reserveren en die heb ik deze week ontvangen. De Audi had ik op 64k geconfigureerd, de Polestar 2 Single Motor Long Range is 55k Euro. Dat gaat me met een 5 jarig lease contract toch behoorlijk wat eigen bijdrage en bijtelling besparen. Jammer, de Audi ziet er in het echt goed uit! Veel rij-plezier gewenst aan ieder die hem al heeft.

• SimonVDK
Freek73 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:24:
Vorige maand heb ik de bestelde Q4 40 S-line Mythos zwart geannuleerd bij de lease maatschappij Arval. Er was nog steeds geen duidelijkheid bij de dealer Ames in Dordrecht. Ik kon een Polestar 2 uit eigen bestelde Arval voorraad kunnen reserveren en die heb ik deze week ontvangen. De Audi had ik op 64k geconfigureerd, de Polestar 2 Single Motor Long Range is 55k Euro. Dat gaat me met een 5 jarig lease contract toch behoorlijk wat eigen bijdrage en bijtelling besparen. Jammer, de Audi ziet er in het echt goed uit! Veel rij-plezier gewenst aan ieder die hem al heeft.
Die van ons komt ook van Ames Dordrecht. Maar het stelt me wel echt teleur hoe het daar gaat hoor wat een prutsers. krijg meerdere keren beloofd dat ze mij een update via mail zouden sturen de laatste belofte was eind september Nooit iets gekregen natuurlijk. zo is her eerder ook al gegaan. Best gek voor zo'n premium merk :-(

• oBrasileiro
  • Laatst online: 19:38
oBrasileiro schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:26:
Ik heb Q4 40 S-Line met verschillende extra opties (warmtepomp, pack business plus, pack assistance tour plus, pack navigation plus, pack climate, pack storage - geen panoramadak) in bestelling.

Besteld op 25/10/2021 in Belgie.

Aanvankelijke leveringsdatum was 31/8/2022. Dit ging vervolgens naar 17/2/2023, toen naar 13/2/2023 en stond begin deze maand op 27/3/2023. Half september krijg ik weer een update...
Mijn verwachte leverdatum is nu 20/2/2023, dus een maand naar voren gehaald, ten opzichte van de verwachting begin augustus.

• Dean Martin
  • Niet online
Ik krijg af en toe nog een berichtje om de lijst aan te passen. Is er iemand die dit wil overnemen en kan dat?

The best is yet to come

• hfunny
Dean Martin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:13:
Ik krijg af en toe nog een berichtje om de lijst aan te passen. Is er iemand die dit wil overnemen en kan dat?
Je mag mij eruit halen, levering op morgen zetten. Ik vraag me af of iedereen nog actief is en of de lijst nog in gebruik is? Zal straks alleen nog op het algemene Q4 forum meedoen.

[Voor 7% gewijzigd door hfunny op 06-10-2022 16:19]

• SimonVDK
Dean Martin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:13:
Ik kijk dagelijks wel op het forum. Hoe zag je dat dan voor je word ik dan een soort mede admin zodat ik de lijsten kan aanpassen ?

• Dean Martin
  • Niet online
SimonVDK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:39:
[...]

Ik kijk dagelijks wel op het forum. Hoe zag je dat dan voor je word ik dan een soort mede admin zodat ik de lijsten kan aanpassen ?
Ik heb geen idee of ik iemand als admin kan toevoegen aan die specifieke lijst.

The best is yet to come

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:56
Dean Martin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Ik heb geen idee of ik iemand als admin kan toevoegen aan die specifieke lijst.
Ik stel voor de lijst gewoon te verwijderen. Doel was in mijn ogen inzicht te krijgen in levertijd en misschien afhankelijkheden van uitvoering en opties. Volgens mij geen peil op te trekken. Bestand is ook niet meer actueel.

• berrygoudswaard
@hfunny veel plezier met het afhalen vandaag!

Gisteren was mijn grote dag ;)
Erg blij mee tot dusver. De eerste 200km zitten erop dat is in ieder geval probleemloos verlopen. De eerste probleemloze dag is in the pocket :P

Hier een paar foto's van de mijne.

• hfunny
berrygoudswaard schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:00:
@hfunny veel plezier met het afhalen vandaag!

Gisteren was mijn grote dag ;)
Erg blij mee tot dusver. De eerste 200km zitten erop dat is in ieder geval probleemloos verlopen. De eerste probleemloze dag is in the pocket :P

Hier een paar foto's van de mijne.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow hij zie er heel goed uit! Vanmiddag krijg ik hem! Dit weekend zal ik mijn foto's ook even delen :-)
Heel veel plezier en veilige km's!

• nakkie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-03 13:21
Vandaag weer bericht gekregen van Alphabet Lease..... Levering is nu gepland voor april 2023. De gang van zaken tot nu toe:
- 18 jan 2022 door Alphabet besteld bij Wittebrug (Q4 Advanced)
- eerste terugkoppeling: levering aug 2022
- tweede terugkoppeling: levering okt 2023
- derde terugkoppeling: april 2023

Wittebrug maakt kennelijk geen gebruik van Honeymoon en de terugkoppeling is helaas erg summier.... ben benieuwd wanneer ik echt kan gaan genieten van de Audi Q4.....

Acties:
  • +6Henk 'm!

• hfunny
Bij deze een impressie van de auto die ik afgelopen vrijdag in ontvangst heb mogen nemen, super auto prima kwaliteit en tot nu toe geen issues kunnen vinden!

[Voor 4% gewijzigd door hfunny op 09-10-2022 12:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• berrygoudswaard
hfunny schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:38:
Bij deze een impressie van de auto die ik afgelopen vrijdag in ontvangst heb mogen nemen, super auto prima kwaliteit en tot nu toe geen issues kunnen vinden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijna hetzelfde als de mijne. Zelfde ervaring tot dusver.

Eenkeer mezelf als hoofdberijder moeten aanmelden, omdat ik mijn vrouw ook toegang probeerde te geven via MyAudi. Hierbij had ik haar hoofdberijder gemaakt en dat is nou niet de bedoeling 😜

Hierdoor waren ook mijn settings weg, maargoed dat is dan ook mijn eigen schuld.

Vooralsnog geen problemen gehad met de software. Het enige wat me is opgevallen is dat je de icon links op het scherm kunt vervangen/verslepen. Dat lijkt de auto niet te onthouden, maar dat is ook weer geen groot issue.

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-03 21:37
Hier nu ook te horen gekregen dat ipv eind november, het nu eind januari 23 zal zijn.

• jvddd
  • Laatst online: 15:08
Hier ook iets vertraging, honeymoon zegt al 3 weken dat de auto in die week geproduceerd zal worden, heb al wel een productieslot zegt de dealer. Maar ze hebben toch weer wat problemen in de aanvoer en productie denk ik dan.

• MarcN
Ook ik heb wederom te horen gekregen dat de auto later geleverd zou worden.
Oktober 21 besteld en toen kreeg ik de garantie dat de levering voor 1 april 2022 plaats zou vinden.
Laatste bericht is dat de levering van week 04 2023 naar week 14 2023 is geschoven

Na de zoveelste teleurstelling over de levering heb ik de wagenparkbeheerder aangegeven de auto maar direct te gaan annuleren. Of ze het er mee eens zijn of niet kan me niks schelen. Ik keek er echt naar uit om Audi te gaan rijden, maar helaas…

Zeer onbetrouwbaar merk is het gebleken!!
Komen afspraken niet na, mijn schade ivm hogere bijtelling van huidige auto wordt niet vergoed én erger nog: ze geven helemaal niks om je als klant…

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 08:40
Tenzij je ergens een stockwagen kan vinden die aan je wensen voldoet, veel succes bij alle andere merken.

Het is overal wat, Audi is op dat vlak geen uitzondering. Overal moet je wachten, is er onduidelijkheid, een gebrek aan communicatie.

Annuleren zal wel mogelijk zijn, zeker als je al een jaar aan het wachten bent. Maar of je er uiteindelijk wat aan hebt zal nog moeten blijken.

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:00
MarcN schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:11:
Oktober 21 besteld en toen kreeg ik de garantie dat de levering voor 1 april 2022 plaats zou vinden.
Laatste bericht is dat de levering van week 04 2023 naar week 14 2023 is geschoven

Na de zoveelste teleurstelling over de levering heb ik de wagenparkbeheerder aangegeven de auto maar direct te gaan annuleren. Of ze het er mee eens zijn of niet kan me niks schelen. Ik keek er echt naar uit om Audi te gaan rijden, maar helaas…

Komen afspraken niet na, mijn schade ivm hogere bijtelling van huidige auto wordt niet vergoed én erger nog: ze geven helemaal niks om je als klant…
Ik zou zeker niet annuleren... het is zoals gezegd overal miserie en lange wachttijden... tenzij je een stockwagen kunt bemachtigen of een tesla bestellen maar de kans is groot dat je tegen dan ook al je Q4 gaat hebben...

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03 08:29
Heb de mijne (40 advanced edition met warmtepomp) begin november 2021 besteld. Gisteren bericht gekregen dat ie gepland staat voor week 47 (25 november). Gepland betekent in dit geval echter nog steeds niet zeker. Dat is pas als die datum bij de dealer vet gedrukt is. Ook loop je dan nog steeds het risico dat ze hem vanwege een chip o.i.d. niet helemaal afbouwen en op een parkeerplaats zetten met de status "banking". Affijn; er is in ieder geval beweging. Levering in 2022 lijkt realistisch.

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-03 20:27
mijne besteld 08 januari 2022, bericht gekregen van garage en levertermijn van 29 november verplaatst naar eind mei 23....

• SimonVDK
Auto toch geannuleerd. Heel erg raar hoor hoe het gaat daar. August 2021 besteld en pas net na zelf te moeten mailen en bellen te horen gekregen dat hij pas midden 2023 zal komen. Echt onacceptabel. Veel updates werden beloofd en heen gehad. Ik heb zelf het idee dat dit niet aan audi maar de gekozen dealer ligt heb meer slechte ervaringen gehoord over ames audi Dordrecht

[Voor 41% gewijzigd door SimonVDK op 15-10-2022 08:58]

• Dean Martin
  • Niet online
SimonVDK schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:06:
Auto toch geannuleerd. Heel erg raar hoor hoe het gaat daar. August 2021 besteld en pas net na zelf te moeten mailen en bellen te horen gekregen dat hij pas midden 2023 zal komen. Echt onacceptabel. Veel updates werden beloofd en heen gehad. Ik heb zelf het idee dat dit niet aan audi maar de gekozen dealer ligt heb meer slechte ervaringen gehoord over ames audi Dordrecht
Dat was hier idem (andere dealer)! Voordat ik gekocht had werd me gezegd dat ik in de wachtfase iedere week mocht komen proefrijden, regelmatig updates zou krijgen etc. Nooit pro-actief wat gehoord en na verloop van tijd werden de reacties op mijn appjes steeds botter.

Toen ik de bestelling naar de fat omzette was het weer een en al blijdschap etc. totdat de koop definitief was. De aflevering was een aanfluiting.

[Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 15-10-2022 11:15]

The best is yet to come

• SimonVDK
Zojuist de optie van de dealer gekregen de auto inderdaad te mogen annuleren. OFFF hem in bestelling laten en dan word de eigen bijdragen van 2021 genoteerd. Dus dat is wel heel gunstig. Dit kwam echter niet van ames maar van Terberg leasing

[Voor 13% gewijzigd door SimonVDK op 20-10-2022 17:13]

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:56
SimonVDK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:12:
Zojuist de optie van de dealer gekregen de auto inderdaad te mogen annuleren. OFFF hem in bestelling laten en dan word de eigen bijdragen van 2021 genoteerd. Dus dat is wel heel gunstig. Dit kwam echter niet van ames maar van Terberg leasing
Dat klinkt aardig maar volgens mij is het bij wel meer leaseregelingen zo dat leasetarief voor eigen bijdrage berekening vaststaat vanaf het bestelmoment. Dat was bij mij ook zo. Wat niet vaststaat is de bijtelling, want auto wordt op kenteken gezet voor de dan geldende prijs en dat bepaalt de bijtelling. En dan heb je nog het effect van een levering in 2023, dan geldt de lagere bijtelling voor een EV voor weer 5k minder.

• theo_de_boer
  • Laatst online: 18-01 16:28
Na tijdje te hebben megelezen hier ook mijn bijdrage:

Op 3 september 2021 q4 s-line besteld bij Pouw via leaseplan.
Dealer garandeerde 2021 levering en anders omgebouwde voorraadauto. Dat was leugen 1.
Vervolgens telefoontje dat 2021 niet meer ging worden maar gegarandeerd q1 2022. Dat was leugen 2.

Daarna werd het ijzig stil op de lijn. Geen reacties op mail, voicemail etc.
Enige vorm van leven was de leverdatum op honymoon die om de zoveel weken doorschoof. Werkelijk audi onwaardig. Ik heb begrip dat er uitzonderlijke marktomstandigheden zijn, maar niet terugbellen is echt een no go. Het vertellen dat je het simpelweg niet weet is ook informatie waarmee je beslissingen kan nemen.

Vanuit leaseplan inmiddels begrepen dat de catalogusprijs en eigen bijdrage nu nog gelijk is gebleven. Zodra levering in 2023 is wordt dit aangepast.
Dus overeengekomen dat hij kosteloos geannuleerd wordt zodra verwachte leverdatum 2023 is.

Wonderbaarlijk kreeg ik na die overeenkomst opeens vanuit het niets een mail dat productiedatum bekend is (week 47). Leverweek staat nog op week 49.
Geen idee hoe betrouwbaar is, maar is eerste teken van leven sinds december.

Ondertussen had ik nog naar enyaq als alternatief gekeken. De dealer vertelde me: is geen voorraad maar wel in bestelling, gegarandeerd dec 2022... die leugen ken ik inmiddels van PON-deaers. Dat risico neem ik maar niet.

[Voor 8% gewijzigd door theo_de_boer op 21-10-2022 11:32]

• MarcN
MarcN schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:11:

Ze krijgen het zelfs voor elkaar om op de annulering geen enkele reactie te geven!!
Geen enkele tegenreactie of het wel/niet akkoord is, kosteloos is of dat er kosten aan verbonden zitten.

Heb inmiddels een andere bestelling de deur uit gedaan: bmw iX1.

Ze zoeken het maar uit bij Audi en de dealer.
Wij nemen niks meer af en gaan ook niks betalen….

• jvddd
Hier weer even een update over mijn bestelling, de audi ging op 14 oktober in productie en vandaag een berichtje dat hij onderweg naar Nederland is. Er is licht aan het einde van de Audi Q4 tunnel, hoop hem over een maandje te hebben.

• SimonVDK
EV_Eric schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Dat klinkt aardig maar volgens mij is het bij wel meer leaseregelingen zo dat leasetarief voor eigen bijdrage berekening vaststaat vanaf het bestelmoment. Dat was bij mij ook zo. Wat niet vaststaat is de bijtelling, want auto wordt op kenteken gezet voor de dan geldende prijs en dat bepaalt de bijtelling. En dan heb je nog het effect van een levering in 2023, dan geldt de lagere bijtelling voor een EV voor weer 5k minder.
Dat dachten wij dus ook maar omdat de auto z'n fiscale waarden met zo'n 8 duizend euro omhoog was gegaan mogen ze dat doorberekenen in je eigen bedrage. En omdat de bijtelling bij de eigen bijdrage inzit worden die van 2022 en 2023 niet doorberekend. Dat leek ons een heel aardig voorstel

• SimonVDK
jvddd schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:19:
Hier weer even een update over mijn bestelling, de audi ging op 14 oktober in productie en vandaag een berichtje dat hij onderweg naar Nederland is. Er is licht aan het einde van de Audi Q4 tunnel, hoop hem over een maandje te hebben.
En wanneer heeft u die auto besteld? En bij welke leas / auto dealer?

• jvddd
SimonVDK schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

En wanneer heeft u die auto besteld? En bij welke leas / auto dealer?
Besteld 7 oktober 2021, lease is Alphabet en dealer A-point A’dam.

• Dean Martin
  • Niet online
MarcN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Ze krijgen het zelfs voor elkaar om op de annulering geen enkele reactie te geven!!
Geen enkele tegenreactie of het wel/niet akkoord is, kosteloos is of dat er kosten aan verbonden zitten.

Ik snap je reactie volkomen, echter zou ik het wel even netjes afronden. Juridisch sta je niet per definitie sterk, en dalijk mag je of 2 auto's afnemen of een afkoop van 10% van de cat waarde betalen.

The best is yet to come

• KKoets
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-01 22:23
Hier een bericht van een grote twijfelaar.

Q4 op 18 oktober 2021 besteld en maar weer eens contact opgenomen wanneer de levering wordt verwacht.
Wederom een grote teleurstelling, men "verwacht" nu week 10 2023!!! Is dus nog niet eens zeker.
Wat een gepruts van een "premium-autofabrikant"....... 8)7
Ik heb nu de eis neergelegd dat ik een uitspraak wil ontvangen wat de dealer/PON gaat doen met de in 2021 overeengekomen koopsom en de overeengekomen inruilprijs van mijn huidige A4 avant.

Denk er intussen sterk aan om de hele handel te annuleren.

• SimonVDK
KKoets schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:24:
Hier een bericht van een grote twijfelaar.

Q4 op 18 oktober 2021 besteld en maar weer eens contact opgenomen wanneer de levering wordt verwacht.
Wederom een grote teleurstelling, men "verwacht" nu week 10 2023!!! Is dus nog niet eens zeker.
Wat een gepruts van een "premium-autofabrikant"....... 8)7
Ik heb nu de eis neergelegd dat ik een uitspraak wil ontvangen wat de dealer/PON gaat doen met de in 2021 overeengekomen koopsom en de overeengekomen inruilprijs van mijn huidige A4 avant.

Denk er intussen sterk aan om de hele handel te annuleren.
bij ons is het dus exact hetzelfde alleen dan augustus 2021 besteld!

• oBrasileiro
Ik heb ook in oktober 2021 besteld (België). Verwachte leverdatum is momenteel februari 2023. Voor mij is annuleren niet echt aantrekkelijk, gezien dat de levertijden van alternatieven ondertussen langer zijn dan mijn resterende wachttijd en ik voor de Q4 nog de 2021 prijs betaal.

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 16:36
oBrasileiro schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:23:
Ik heb ook in oktober 2021 besteld (België). Verwachte leverdatum is momenteel februari 2023. Voor mij is annuleren niet echt aantrekkelijk, gezien dat de levertijden van alternatieven ondertussen langer zijn dan mijn resterende wachttijd en ik voor de Q4 nog de 2021 prijs betaal.
hier jan 2022 besteld (België) , originele leverdatum feb 2023 , nu achteruit naar mei 2023
benieuwd of leaseplan mijn wagen nog eens met 3 maanden gaat verlengen - ondertussen 6 jaar oud :|

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:38
Hier in oktober 2021 besteld in België en normaal voorzien voor september 2022, toen een update gekregen dat het momenteel voor juni 2023 is... Geen idee hoe ze aan deze extremen komen..

• martijn..!
  • Laatst online: 15:05
Hier juli 2021 besteld en inmiddels wordt al week 26 2023 !!!
Niet meer uit te leggen , gewoon asociaal!!!

Service 0 , communicatie 0

• Hetbeest-050
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:15
onze auto besteld in december, maar blijft hangen op 1 onderdeel maar ze kunnen niet zeggen wat het is 🤔

• Jeroen Reynders
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:46
Besteld in België op 30/11/2021, krijg zonet te horen November 2023!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik zelf heb een Fat Etron 55 besteld op 18 juni 2022 en krijg deze eind oktober 22 geleverd. Heb ook naar de Q4 gekeken, maar dat ging m niet worden qua termijn en heel eerlijk gezegd ook niet de afwerking/ prijsverschil tov de Etron 55 (waar nu een flinke korting op zat).

Ik heb het met jullie te doen: wat een bizarre levertijden. Ik heb mijn dealer hier uitgebreid over gesproken: Er wordt vanuit Pon en Audi AG niets gecommuniceerd met de dealers. Dealers weten gewoon net zoveel als jullie: niets. Het is wel een slechte zaak dat veel dealer reactief zijn en niet communiceren. Ik ben echt bijzonder goed op de hoogte gehouden door mijn dealer en ze denken enorm mee in van alles en nog wat, dus het kan ook anders.

• MarcN
Dean Martin schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Ik snap je reactie volkomen, echter zou ik het wel even netjes afronden. Juridisch sta je niet per definitie sterk, en dalijk mag je of 2 auto's afnemen of een afkoop van 10% van de cat waarde betalen.
Haha, netjes..
Net zoals Audi met de klanten omgaat…

Ik kan je verzekeren, er wordt geen enkele euro overgemaakt..

• Dean Martin
  • Niet online
MarcN schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Haha, netjes..
Net zoals Audi met de klanten omgaat…

Ik kan je verzekeren, er wordt geen enkele euro overgemaakt..
Dat is je eigen keuze natuurlijk.
Je hebt er verder niemand mee, behalve jezelf.

Maar goed, verder een non-discussie (y)

The best is yet to come

• Iminas
  • Laatst online: 10-03 23:29
Besteld op 29 september 2021. Vandaag gekregen. Het is zeker het wachten waard!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:15
theo_de_boer schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:04:
Ondertussen had ik nog naar enyaq als alternatief gekeken. De dealer vertelde me: is geen voorraad maar wel in bestelling, gegarandeerd dec 2022... die leugen ken ik inmiddels van PON-deaers. Dat risico neem ik maar niet.
Ze moeten er gewoon geen uitspraken over doen als ze er niets zinnigs over kunnen zeggen. En dat is op dit moment het geval. Ben zelf voor een ID.4 gegaan (Juni dit jaar) die al ruim een half jaar in bestelling stond. Toezegging dealer was levering september/oktober. Auto is 4 weken geleden geleverd, mag hem over 3 weken ophalen (vanwege einde lease huidige auto). Heb bij de dealer wel in het systeem mee mogen kijken hoe vaak de vermoedelijke leverweek gedurende de periode van bestellen en leveren is gewijzigd. Dat was bijna wekeliijks. Ook met uitschieters ver in 2023.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
MarcN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Snap je frustratie, maar denk je dat het bij BMW beter is geregeld? Het is overal een puinhoop. Succes ermee.

• theo_de_boer
Scrtz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Snap je frustratie, maar denk je dat het bij BMW beter is geregeld? Het is overal een puinhoop. Succes ermee.
Als mijn collega's representatief zijn voor de gehele populatie dan begrijp ik dat BMW iets sneller levert en wel betrouwbaarder is qua communicatie. Wat ik wel vaak hoor is dat auto's met minder opties (zonder aankondiging) geleverd worden omdat chip dan ontbreekt. Auto's zonder reservesleutel hoor je ook vaak. Waar mogelijk wordt dan chip nog later ingebouwd.

• jvddd
Zijn er nog wat auto’s uitgeleverd afgelopen weken? Ik heb nu een afleverdatum met de dealer afgesproken eind november. Dus nog even wachten. Als ik ‘onderwater’ op mijn honeymoon kijk lijkt de auto nog niet afgeleverd, maar denk dat hij misschien op een terrein ergens in Leusden staat.

(Besteld okt 2021)

[Voor 3% gewijzigd door jvddd op 05-11-2022 06:33]

• Expresso85
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:28
Fijn als mensen bij de (verwachte)afleverdatum ook vermelden wat de besteldatum is.

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-03 22:34
Even een stomme (noob) vraag: ik zie veel mensen honeymoon zeggen. Wie/wat/waar, hoe is dat systeem te zien?

• SimonVDK
xehexehex schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:28:
Even een stomme (noob) vraag: ik zie veel mensen honeymoon zeggen. Wie/wat/waar, hoe is dat systeem te zien?
is volgen mij niet bij elke dealer te verkrijgen. Is een programma van PON volgens mij

• nubis87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 09:31
Als het goed is kan ik komende maandag (14-11) mijn Q4 ophalen bij de dealer. Besteld in feb '22 dus mag niet klagen.
Edit: aanvullende info n.a.v. alle vragen. Het gaat om een zwarte Advanced Edition met alleen Assistentiepakket Plus als optie. Via de leasemaatschappij besteld bij Zijm (onderdeel van de Vallei Auto groep). Geen voorraad auto (dan zou deze levertijd weer lang zijn).

[Voor 55% gewijzigd door nubis87 op 09-11-2022 08:18]

• SimonVDK
nubis87 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:57:
Als het goed is kan ik komende maandag (14-11) mijn Q4 ophalen bij de dealer. Besteld in feb '22 dus mag niet klagen.
Jeetje geluksvogel! Dat is nog niet eens 1 jaar!

• theo_de_boer
Was dit een "voorraad" auto? of bepaald type?

• VegTo91
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-03 21:43
België of Nederland? Garage?

• MarcN
Scrtz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Uiteraard geen enkele garantie bij BMW, maar ik was het constant naar achter schuiven van de leverdatum helemaal zat.
Iedere maand een update vragen en bij iedere update schoof de leverdatum ook 4-5 weken naar achteren. Terwijl andere auto’s met nagenoeg eenzelfde configuratie wel geleverd zijn. Allemaal 1 grote leugen bij Audi en de laatste wijziging was de druppel.
Samen met het niet kunnen garanderen dat de bijtelling berekent zou worden over de prijs op datum van bestellen, niet op huidige prijs die ruim €9.000,- hoger ligt en mijn bijtelling met bijna €100,- pm omhoog zou gaan….

Nu hopen dan BMW zich wel aan afspraken houdt

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03 22:16
martijn..! schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:56:
Hier juli 2021 besteld en inmiddels wordt al week 26 2023 !!!
Niet meer uit te leggen , gewoon asociaal!!!

Service 0 , communicatie 0
Bizar.. 2 jaar levertijd! Je kan me niet meer wijsmaken dat dit alleen met chiptekorten te maken heeft.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
MarcN schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:24:
[...]

Uiteraard geen enkele garantie bij BMW, maar ik was het constant naar achter schuiven van de leverdatum helemaal zat.
Iedere maand een update vragen en bij iedere update schoof de leverdatum ook 4-5 weken naar achteren. Terwijl andere auto’s met nagenoeg eenzelfde configuratie wel geleverd zijn. Allemaal 1 grote leugen bij Audi en de laatste wijziging was de druppel.
Samen met het niet kunnen garanderen dat de bijtelling berekent zou worden over de prijs op datum van bestellen, niet op huidige prijs die ruim €9.000,- hoger ligt en mijn bijtelling met bijna €100,- pm omhoog zou gaan….

Bijtelling wordt altijd berekent op afleverdatum/kentekendatum, daar heeft een fabrikant/dealer geen invloed op.

• VegTo91
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-03 21:43
Hamer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:46:
[...]

Bizar.. 2 jaar levertijd! Je kan me niet meer wijsmaken dat dit alleen met chiptekorten te maken heeft.
Een mens gaat zich nog afvragen of dit doelbewust is om zo geannuleerde wagens te verkopen aan de meerprijs…

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 20:32
[...]

Bijtelling wordt altijd berekend op basis van de cataloguswaarde die bij aflevering wordt vastgesteld. Dus ook als bij BMW in de tussentijd de prijs stijgt (en dus ook je cataloguswaarde) zal de bijtelling daar hoger uitvallen dan toen je hem bestelde.

Dat heeft niks met afspraken van de dealer/fabrikant te maken, maar de manier waarop de RDW de cataloguswaarde bepaalt. Daar kan een dealer/fabrikant niets aan veranderen.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• Prilov
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-01 21:21
Mijne staat bij de dealer. Oospronkelijke leverdatum februari 2023.
Gek genoeg slecht nieuws in mijn geval want bij kentekenregistratie in 2023 zou ik volgens de leaseregeling maandelijks netto minder moeten opleggen (in België voor de duidelijkheid, dus ligt allemaal net wat anders dan in NL)

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:38
Heb ook nog eens gehoord voor een update. Besteld in oktober 2021 in België. Initiële leverdatum september 2022, momenteel verlaat naar juni 2023. Het gaat om een Audi Q4 40. De dealer wist me te vertellen dat ze momenteel vooral 35's binnenkrijgen, maar had er geen verklaring voor.

[Voor 7% gewijzigd door dencowboy op 15-11-2022 10:03]

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03 22:16
VegTo91 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:44:
[...]

Een mens gaat zich nog afvragen of dit doelbewust is om zo geannuleerde wagens te verkopen aan de meerprijs…
Niet doelbewust, maar het alleen toeschrijven op chiptekort…. Zal ‘t serieus alleen dat zijn? Waarom hebben andere merken er dan (in mindere mate) last van? Levertijden zoals bij Audi, Skoda en Vw is wel echt extreem hoog in vergelijking met andere populaire EV merken.

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25
[...]
Vooralsnog wel...gisteren bericht gekregen dat mijn bestelde BMW iX1 is geproduceerd en op transport staat.

Dealer had paar weken geleden al aangegeven dat productie in week 45 zou plaatsvinden.

In ben in ieder geval blij dat ik de Q4 heb geannuleerd en voor de BMW ben gegaan.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Rivanov

Apple freak

Hamer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:33:
[...]

Niet doelbewust, maar het alleen toeschrijven op chiptekort…. Zal ‘t serieus alleen dat zijn? Waarom hebben andere merken er dan (in mindere mate) last van? Levertijden zoals bij Audi, Skoda en Vw is wel echt extreem hoog in vergelijking met andere populaire EV merken.
Slimmer inkopen. "Schuiven" met chips etc. Specifieke opties niet mogelijk maken.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:15
Vandaag zag ik in de app van de leasemaatschappij (Arval) dat mijn auto weer een maand verzet is. Ze nemen niet eens meer de moeite om contact op te nemen. Q4 e-tron 40 Launch Edition Advanced Plus. Besteld bij van den Udenhout.

- Besteld in Juni 2021 met initiële leverdatum op 15 November 2021
- Verzet naar 3 December 2021
- Verzet naar 1 Juli 2022 (en Trekhaak, pano dak en draadloos laden verwijderen)
- Verzet naar 15 April 2022
- Verzet naar 24 Juni 2022
- Verzet naar 5 Augustus 2022
- Verzet naar 16 December 2022
- Verzet naar 13 Januari 2023
- Verzet naar 17 Februari 2023

Ik wacht nog maar weer af, maar de lol begint er wel af te gaan zo.

• jvddd
WimBizkit schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:32:
Vandaag zag ik in de app van de leasemaatschappij (Arval) dat mijn auto weer een maand verzet is. Ze nemen niet eens meer de moeite om contact op te nemen. Q4 e-tron 40 Launch Edition Advanced Plus. Besteld bij van den Udenhout.

- Besteld in Juni 2021 met initiële leverdatum op 15 November 2021
- Verzet naar 3 December 2021
- Verzet naar 1 Juli 2022 (en Trekhaak, pano dak en draadloos laden verwijderen)
- Verzet naar 15 April 2022
- Verzet naar 24 Juni 2022
- Verzet naar 5 Augustus 2022
- Verzet naar 16 December 2022
- Verzet naar 13 Januari 2023
- Verzet naar 17 Februari 2023

Ik wacht nog maar weer af, maar de lol begint er wel af te gaan zo.
Mag ik vragen of je een panorama dak besteld hebt? Of een andere optie die tot leveringsproblemen kan leiden?

• Kris.D
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-02 20:05
Zit al een tijdje dit topic te lezen, toch ook maar even een account aangemaakt nu.

Ik ben ook iemand uit de wachtrij.

Bestelddatum: eind mei 22
Verdeler: autonatie kontich (belgie)
Type: 35 attraction

Verwachte leverdatum bij bestelling: eind oktober 23
Deze gebeld om is te polsen of het nog steeds op die datum staat. Voorlopig wel. Al was het volgens de verkoper mogelijks een voordeel dat ik een 35 had besteld omdat hij het gevoel had dat die voorrang kregen (die motorisatie is niet meer bestelbaar).

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:15
jvddd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:36:
[...]

Mag ik vragen of je een panorama dak besteld hebt? Of een andere optie die tot leveringsproblemen kan leiden?
Ja, ik heb ik augustus 2021 een aantal opties laten verwijderen, “anders zou het wel Q3 2022 kunnen worden” zeiden ze. Daar had ik nu graag voor getekend :-)

- Trekhaak (af-fabriek)
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Elektrisch verstelbaar stuurwiel
- Audi phone box (draadloos laden vervalt, bluetooth verbinding blijft wel beschikbaar)
- Glazen panoramadak

[Voor 25% gewijzigd door WimBizkit op 12-11-2022 22:42]

• martijn..!
  • Laatst online: 15:05
Zo enorm herkenbaar, ik heb mijn Audi q4 ook via Arval besteld in juni 2021 , arrogante toezegging van Audi : uiterlijk december 2021 leveren. Nooit meer wat van iemand gehoord , er is alleen iemand die de opdracht heeft gekregen om elke keer de levering een maand te verplaatsen. Want waarom moeite doen voor een klant.
Service ? Nee bah , vies woord.
Chiptekort is het magische woord !!!

• Gravian
  • Laatst online: 02-01 22:53
Kris.D schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:20:
Zit al een tijdje dit topic te lezen, toch ook maar even een account aangemaakt nu.

Ik ben ook iemand uit de wachtrij.

Bestelddatum: eind mei 22
Verdeler: autonatie kontich (belgie)
Type: 35 attraction

Verwachte leverdatum bij bestelling: eind oktober 23
Deze gebeld om is te polsen of het nog steeds op die datum staat. Voorlopig wel. Al was het volgens de verkoper mogelijks een voordeel dat ik een 35 had besteld omdat hij het gevoel had dat die voorrang kregen (die motorisatie is niet meer bestelbaar).
Hier hetzelfde, ook maar een accountje gemaakt :).

Audi Q4 Sportback 35 Advanced (black edition). Lease besteld via Ames Dordrecht.
Bewust een aantal spannende opties weg gelaten waaronder pano dak. Redelijk clean gehouden in bestellijst omdat ik hierin de hoop met mij mee draag dat het eerder geleverd wordt.
  • Besteld mid augustus 2022
  • Eerste verwachte leverdatum 12-05-23
  • Tweede verwachte leverdatum 07-07-23
Een collega heeft een Mercedes A klasse besteld in september. Werklijk alle opties. Eerste leverdatum was november 2023 en kreeg vd week een bericht dat deze in februari 2023 al verwacht wordt. Kon het bijna niet geloven.

• SimonVDK
Gravian schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:08:
[...]

Hier hetzelfde, ook maar een accountje gemaakt :).

Audi Q4 Sportback 35 Advanced (black edition). Lease besteld via Ames Dordrecht.
Bewust een aantal spannende opties weg gelaten waaronder pano dak. Redelijk clean gehouden in bestellijst omdat ik hierin de hoop met mij mee draag dat het eerder geleverd wordt.
  • Besteld mid augustus 2022
  • Eerste verwachte leverdatum 12-05-23
  • Tweede verwachte leverdatum 07-07-23
Een collega heeft een Mercedes A klasse besteld in september. Werklijk alle opties. Eerste leverdatum was november 2023 en kreeg vd week een bericht dat deze in februari 2023 al verwacht wordt. Kon het bijna niet geloven.
Hier ook de q4 etron 40 launch Edition advanced besteld bij dezelfde dealer. Augustus 2021! Eerste verwachte leverdatum was december 2021 toen mei 2022 nu maart 2023. Wel hebben ze de eigenbijdrage van 2021 nu bevroren dus dat Stata vast. Is een lease auto.

Heb wel phone box en trekhaak.

• Gravian
  • Laatst online: 02-01 22:53
SimonVDK schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:29:
[...]

Hier ook de q4 etron 40 launch Edition advanced besteld bij dezelfde dealer. Augustus 2021! Eerste verwachte leverdatum was december 2021 toen mei 2022 nu maart 2023. Wel hebben ze de eigenbijdrage van 2021 nu bevroren dus dat Stata vast. Is een lease auto.

Heb wel phone box en trekhaak.
Mega toevallig. Ik heb eerder deze ochtend nog even gebeld (vlak na mijn post) en ze gaven aan ook maart 2023. _/-\o_

• theo_de_boer
Ik heb wel net goed nieuws gekregen.
Productieweek zou 47 zijn, vorige week opeens bericht dat hij in productie was en vandaag bericht dat chassisnr bekend is.
Leverweek is wel versprongen van 49 naar 50... dat snap ik dan weer niet. Maar levering nog in 2022 wordt nu toch wel realistischer wat ik niet meer had verwacht.

• Apr04
  • Laatst online: 12-01 15:35
Na de bestelling van mijn Audi Q4 35 Kieselgrijs Advanced Edition op 23 april 22 elke paar weken wel eens op dit forum een kijkje genomen. Ten tijde van de bestelling heeft de levering altijd 23 juli 23 gestaan, ik had mij daar ook al bij neergelegd. Nu zag ik ineens eind oktober rond de 30ste dat de datum was verschoven naar week 45' 2022, week van 9 december. Ik kon het bijna niet geloven en tot het moment dat ze mij zouden bellen dat de auto geleverd zou worden, bleef ik wantrouwen.

Vandaag het (verlossende) telefoontje ontvangen van de dealer. donderdag 1 december wordt de auto geleverd. Al met al heeft het 7 maanden geduurd, vooral blij dat de auto in de bijtelling van dit jaar valt. Uiteraard iedereen veel succes en sterkte met de levertijden.

• Kris.D
  • Laatst online: 08-02 20:05
Toch raar dat sommige op minder dan een jaar geleverd kunnen worden en andere 2 jaar moeten wachten.
Echter past het wel in het verhaal van mijn verkoper dat hij het idee heeft dat de 35 voorrang krijgt. Wat gunstig is voor mij. Fingers crossed

• theo_de_boer
Na chiptekort en grondstoffen uit Oekraïne, hoor ik nu verhalen dat er een 3e issue opgekomen is: tekort aan transport.
Hierdoor zouden reeds geproduceerde auto's ook met flinke vertraging naar NL komen.
Is dat bekend bij anderen?

• Iminas
  • Laatst online: 10-03 23:29
theo_de_boer schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:24:
Na chiptekort en grondstoffen uit Oekraïne, hoor ik nu verhalen dat er een 3e issue opgekomen is: tekort aan transport.
Hierdoor zouden reeds geproduceerde auto's ook met flinke vertraging naar NL komen.
Is dat bekend bij anderen?
Klopt, er staan honderden wagens in zeebrugge wachtend op transport.

• SimonVDK
Iminas schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:39:
[...]

Klopt, er staan honderden wagens in zeebrugge wachtend op transport.
Maar dat zijn geen Audi's toch!? Lijkt me start dat die daar in de haven staan. Waar zouden ze met de boot heen gaan. En denk ook niet dat ze met de boot aankomen toch?

Ze worden namelijk in Zwickau Duitsland als enige in Europa geproduceerd.

• oBrasileiro
SimonVDK schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:04:
[...]

Maar dat zijn geen Audi's toch!? Lijkt me start dat die daar in de haven staan. Waar zouden ze met de boot heen gaan. En denk ook niet dat ze met de boot aankomen toch?

Ze worden namelijk in Zwickau Duitsland als enige in Europa geproduceerd.
Inderdaad. Althans, het kunnen wel Audi’s zijn maar niet die uit Zwickau, zoals de Q4. En al helemaal onwaarschijnlijk dat dan de bestemming Nederland is. Anderzijds, het zou wel de lange levertijden verklaren ;-)

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 16:36
SimonVDK schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:04:
[...]

mochten er audi's in zeebrugge vast staan omwille van gebrek aan transport denk ik dat mijn garage (brugge) er zelf om zou rijden , maar nee - denk niet dat dat de reden is dat mijn bestelling verder achteruit geschoven is

• koenvl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 10:12
Goed nieuws, hopelijk kan VW het ritme aanhouden.

Ik wacht op een Q4 e-tron 40 Edition One Blue met Platinum Pack en wat leuke opties, besteld in oktober '21, momenteel verwacht einde februari '23.

https://insideevs.com/new...-plant-production-record/

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03 08:29

Goed nieuws! Vandaag te horen gekregen dat de mijne (40 advanced edition) in productie is. Besteld begin november 2021. Dealer waarschuwt nog wel dat er een kans is dat ze hem niet af kunnen bouwen (onderdeeltje of een chip ontbreekt), waardoor er alsnog vertraging kan optreden. Fingers crossed totdat ie op transport staat.

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:37
Gisteren deal gemaakt met de dealer dat ik de door mij bestelde q4 50 advanced edition omgeruild wordt naar een q4 40 s edition. De vertegenwoordiger gaf aan dat de bij hem bestelde q4 50 niet worden geleverd gedurende heel 2022 en er ook nog geen zicht op was. Ik vond dat ik nadat ik in september 2021 de q4 had besteld mijn geduld aan het opraken was. Nu krijg ik in de loop van december de q4 40.

• svdbcam
  • Laatst online: 24-03 13:18
Besteld:

Audi Q4 e-tron40 e-tron Advanced Edition
Mythoszwart pareleffect (0E0E)
Optiekpakket zwart
Exterieurdetails in carrosseriekleur
Privacy glas (QL5)
Zonder type- en motoraanduiding

Besteld: 22-01-22
Verwachte levering Q2 - 2023

• berchemsupporte
  • Laatst online: 14-02 10:18
Gehoord bij dealer:

om Zwickau te ondersteunen wegens overbelasting wordt Q4 vanaf Q32023 in Brussel gemaakt.

Ze zijn de lijn aan het voorbereiden.

ik heb een Q4 sportback s-line 40 besteld 30/1/2022. Geyser blue blacklook.
levering was voorzien november 2022, dus nu.

doch nog geen witte rook.
:|

[Voor 34% gewijzigd door berchemsupporte op 24-11-2022 15:12]

• Johan Gunter
  • Laatst online: 17-01 16:22

Zo eindelijk, oktober 2021 besteld, 29 2022 november geleverd.
Q4 sportback 40 S-line kiezelgrijs

Ik kan het Excel niet aanpassen meer,

Johan Gunter

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:32

Jammer dat het de "mijne" niet meer is, maar een collega gaat er blij mee zijn. Een jaar na bestellen hebben ze eindelijk tijd om hem te bouwen.

It only takes a fraction of a second to turn your life upside down

• primium
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Got my Q4 recently delivered. Ordered in September 2021, so waited 14 months. 40 S-line edition, no problems with software or anything. Everything works perfectly, so happy and satisfied!

• KKoets
  • Laatst online: 26-01 22:23
Gisteren van de dealer bericht ontvangen dat de in oktober 2021 bestelde Q4 e-tron 40 deze week wordt geproduceerd _/-\o_ . Benieuwd wanneer de Q4 bij de dealer wordt afgeleverd.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Let op:
  • Je eigen bestelling toevoegen aan het overzicht kan hier.
  • Een detailoverzicht van de bestellingen vind je hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee