Vandaag bericht van mijn dealer dat mijn Q4 40 S line geyser blue op 26/1 in Belgie is aangekomen (inclusief warmtepomp!). Besteld eind oktober 2021, dus 15 maanden gewacht. Nu het papierwerk doen en dan zsm ophalen. 

Welke dealer is dit precies?oBrasileiro schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:57:
Vandaag bericht van mijn dealer dat mijn Q4 40 S line geyser blue op 26/1 in Belgie is aangekomen (inclusief warmtepomp!). Besteld eind oktober 2021, dus 15 maanden gewacht. Nu het papierwerk doen en dan zsm ophalen.
Wat voor zever is dat met Audi! Ik denk wel dat ze veel klanten gaan verliezen hierdoor. Straks moet je de wielen ervan laten om je auto nog op tijd te krijgen…RoelG79 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:12:
Zonet telefoon gekregen van m'n garage. Er zit een restrictie op elektrische zetels momenteel.
Vraag of ik ze wil behouden of eraf halen. Bij behoud wordt levertermijn oktober 2023...![]()
Besteld: januari 2022.
Q4 40 S-line Navarra Blue
Idd, vraag me wel af welk model ik dan ga krijgen... 2022, 2023, 2024 ? Iemand een idee?VegTo91 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:17:
[...]
Wat voor zever is dat met Audi! Ik denk wel dat ze veel klanten gaan verliezen hierdoor. Straks moet je de wielen ervan laten om je auto nog op tijd te krijgen…
[Voor 1% gewijzigd door Pollement op 02-02-2023 22:34. Reden: update]
SimonVDK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:24:
Vandaag een mail gehad dat ik een afspraak mag inplannen! kan al zo vroeg als 1 Maart!
Vandaag een mail gehad dat ik een afspraak mag inplannen! kan al zo vroeg als 1 Maart!
Goed nieuws. Graag wat meer informatie. Type en besteldatum. Met of zonder waterpomp of andere opties die op het moment lastig te krijgen zijn….SimonVDK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:24:
Same ;-) (qua tijdslijnen - lijkt nog valide)Pollement schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:33:
Q4 45 advanced typhoon grey, besteld eind 06/22
Vermoedelijke levertermijn was 10/23, nu aangepast naar 06/23
Ik weet niet waarom maar ik kan dit maar moeilijk geloven als ik jullie verhalen lees
[Voor 5% gewijzigd door xehexehex op 05-02-2023 08:39]
Hoeft niet zo vreemd te zijn. Ik heb de mijne 08/21 besteld en heb hem reeds 03/22 mogen afhalen ( na 7 maanden dus) terwijl ik hier lees dat sommigen die rond hetzelfde tijdstip besteld hebben zelfs nu nog niet (of heel onlangs) beleverd werden.Pollement schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:33:
Q4 45 advanced typhoon grey, besteld eind 06/22
Vermoedelijke levertermijn was 10/23, nu aangepast naar 06/23
Ik weet niet waarom maar ik kan dit maar moeilijk geloven als ik jullie verhalen lees
Het is de q4 40 launch Edition advanced.Expresso85 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:42:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Goed nieuws. Graag wat meer informatie. Type en besteldatum. Met of zonder waterpomp of andere opties die op het moment lastig te krijgen zijn….
De q8 etron? Of de normale q8Sysast schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:57:
Q4-45 met veel extra’s besteld in nov 2021. Verwachte levering week 31-2023 en blijft maar opschuiven. Nu gecanceld. Reeds Q8 besteld. Leverweek 17 of eerder. Huidige leveringen komen eerder dan gepland.
[Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 06-02-2023 20:23]
Wat een vervelend verzoek! Wat ga je doen?berchemsupporte schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:42:
Geachte heer/mevrouw,
Beste klant,
Helaas moeten wij u mededelen dat uw bestelling getroffen wordt door productievertragingen als gevolg van een tekort aan halfgeleiders.
De warmtepomp en de elektrische voor- en bestuurderszetel(s) zijn restrictief voor onbepaalde duur.
Omwille van de complexiteit van deze vertragingen is het momenteel onduidelijk welke gevolgen dit precies zal hebben op de uiteindelijke leveringstermijn van uw voertuig.
Beide opties dienen aangepast te worden om een positieve invloed op de leveringstermijn te kunnen bekomen.
We willen jullie dan ook uitnodigen voor een persoonlijk gesprek in onze concessie.
besteld jan2022
Ik denk niet veel anders dan: Laten vallen en hopen dat 'ie eerder komt, of niks doen en wachten.berchemsupporte schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:53:
Ik ga maandag avond naar de audi garage in Heist op den Berg.
ik had een elektrische bestuurderszetel besteld. ik zal eens horen wat ze voorstellen.
Warmtepomp zat niet in mijn bestelling.
The best is yet to come
januari 2023 ??? bedoel je 2022 ?Sysast schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:26:
[...]
Besteld 28 Jan 2023
Definitieve productiedatum 1 maart 2023.
ware het geen bedrijfswagen, dan zou ik het ook kunnen overwegen :-)Sysast schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:40:
Nee. Echt Jan 2023. Dit gaat over een Q8-Etron die ik besteld heb na meer dan 15 maanden gewacht te hebben op een Q4, die blijkbaar op allerlei onderdelen uit andere landen zit te wachten. Kost iets meer, maar degelijkheid en levertijd zeggen ook iets als je inruil steeds minder waard wordt.
zaterdag ook naar de dealer geweest, vanwege de elektrische stoelen. uit komst wachten op telefoon hoelang het gaat duren🤷♂️berchemsupporte schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:53:
Ik ga maandag avond naar de audi garage in Heist op den Berg.
ik had een elektrische bestuurderszetel besteld. ik zal eens horen wat ze voorstellen.
Warmtepomp zat niet in mijn bestelling.
[Voor 12% gewijzigd door Tsjiebie op 16-02-2023 15:57]
interessant - hier ook q4 40 platinum pack - besteld jan 2022 , staat voorlopig op mei dit jaar, zou dus wel eens kunnen kloppen * cross fingers *Tsjiebie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:56:
Ik lees al een tijdje mee.
Q4 40 Advanced met Platinum Pack en enkele kleinere opties besteld in december 2021; productie bevestigd voor 22 maart 2023.
Geen warmtepomp. Geen elektrische zetels.
1st-EV schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:01:
Mijn Q4-40 advanced edition besteld op 15-11-21 staat bij de dealer en word volgende week dinsdag geleverd. Eerder dan verwacht werd.
Hadden jullie ook bijzondere dingen erop zoals een warmtepomp of elektrische zetels?GZR schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:04:
Die van mij (q4 40 le) is er ook!!!! Besteld 7-21 ophalen 17-3.
Q4 40 SB besteld 07-08-21 vandaag dealer gesproken en kan geen datum geven, volgens hem is er ook geen sprake van fifo zoals aangegeven bij eerder forumlid. Dealer krijgt ook weinig of geen reactie van DuitslandWoutertM schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:18:
Mijn Q4 40 edition besteld op 15 oktober 2021, levering is inmiddels een keer of 6 vooruitgeschoven, De laatste keer van week 24 naar week 41. Dat is, wanneer in deze week ook daadwerkelijk geleverd gaat worden precies 2 jaar na bestelling, onvoorstelbaar.
Of dat met accessoires te maken heeft: Comfortpakket, interieurpakket standaard stoel, verwarmbaar stuurwiel, Leder (N1D-AO), of assistentie pakket plus is mij onbekend.
Zijn er forumleden die nog langer (moeten) wachten?
onze audi q4 etron 40 besteld 7 december 2021, is verschoven van 2022 augustus -> december naar week 49 dit jaar. komt om dat de elektrische stoelen niet leverbaar zijn en daar voor andere onderdelen zoals; kabelboom en wielenWoutertM schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:18:
Mijn Q4 40 edition besteld op 15 oktober 2021, levering is inmiddels een keer of 6 vooruitgeschoven, De laatste keer van week 24 naar week 41. Dat is, wanneer in deze week ook daadwerkelijk geleverd gaat worden precies 2 jaar na bestelling, onvoorstelbaar.
Of dat met accessoires te maken heeft: Comfortpakket, interieurpakket standaard stoel, verwarmbaar stuurwiel, Leder (N1D-AO), of assistentie pakket plus is mij onbekend.
Zijn er forumleden die nog langer (moeten) wachten?
[Voor 7% gewijzigd door Dramastx op 26-02-2023 12:35]
Geen warmtepomp of elektrische stoelen. Wel ass.pakket advanced en 3 zone climate control en nog een paar dingetjes.Hetbeest-050 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:03:
[...]
[...]
Hadden jullie ook bijzondere dingen erop zoals een warmtepomp of elektrische zetels?
De warmtepomp of elektrische stoelen zijn de bepalende factor maar dat zit er dan niet op.1st-EV schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:27:
[...]
Geen warmtepomp of elektrische stoelen. Wel ass.pakket advanced en 3 zone climate control en nog een paar dingetjes.
accu's zijn niet leverbaar 😅WoutertM schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:33:
Begin deze week een email ontvangen van mijn dealer met een brief van importeur Pon: Het leverprobleem is nu de elektrisch verstelbare stoelen al dan niet in het comfort+ pakket PYY. In de brief staat nu dat wanneer deze optie blijft staan de auto pas in 2024 (!) geleverd gaat worden, in mijn geval op z'n vroegst 2 jaar en 3 maanden na bestelling..... De brief zegt verder dat wanneer de elektrisch verstelbare stoelen worden geschrapt dit de levering aanzienlijk zal versnellen.... navraag dealer levert echter geen nieuwe datum op, niet eens een schatting. Eerst het panoramadak, daarna de warmtepomp en nu dus de elektrisch verstelbare stoelen. Wat volgt hierna als excuus?
[Voor 33% gewijzigd door RKR79 op 07-03-2023 23:26]
Expresso85 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 05:42:
[Afbeelding]
Na 15 maanden wachten heb ik de auto afgelopen woensdag mogen ophalen bij de dealer.
Wat is het een geweldig rijdende auto. Je vergeet dan al snel de ellende die je daarvoor hebt ervaren en is mijn geduld beloont.. 😅
Je leest dit vaker maar het is wel echt zo. Hou nog even vol mensen!
Ik kreeg steeds precies dit te zien. Als ik het goed heb betekent checkpoint 8 dat de auto af is en aankomst op park de aankomst in land van bestemming. Maar wordt pas paar weken van te voren definitief.MitLJ schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:49:
vandaag nog even gepolst bij de garage omtrent levertermijn...
besteld 08/01/2022 volgens lease eerste leverdatum november '22, toen werd het april '23 en nu blijft het juli '23 te worden...
Ze hebben me beeld van hun programma laten zien, maar geraak er zelf niet meteen wijs uit...
[Afbeelding]
[Voor 43% gewijzigd door oBrasileiro op 08-03-2023 22:28]
De Sline's worden dan toch gemaaktoBrasileiro schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:43:
Eind oktober 2021 besteld, mid februari 2023 in Belgie aangekomen en vandaag dan eindelijk opgehaald (wel warmtepomp, geen elektrisch verstelbare zetels, phonebooth of pano). 🥳
[Afbeelding]
[Voor 0% gewijzigd door nakkie op 17-03-2023 08:52. Reden: tikfout]
het ligt eraan wat je besteld hebt zoals een warmtepomp of elektrische stoelen of andere dingenongeduldig schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:15:
Q4 launch Edition S Competition besteld 11 augustus 2021. Nog geen zicht op levering. Elke twee weken schuift de leverdatum twee weken op. Bij klantenservice Audi meerdere keren proberen een levertijd te verkrijgen, maar die verwijzen me steeds naar de dealer. Dealer weet ook niet veel meer. Wat te doen?
Alles erop en eraan.Hetbeest-050 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:19:
[...]
het ligt eraan wat je besteld hebt zoals een warmtepomp of elektrische stoelen of andere dingen
effe bellen waar je hem hebt besteld die kunnen kijken waar het op vast loopt
Ik heb vorige week de warmtepomp en electrische stoelen laten vallen en hoor net dat mijn auto 10 april in productie gaatongeduldig schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:15:
Q4 launch Edition S Competition besteld 11 augustus 2021. Nog geen zicht op levering. Elke twee weken schuift de leverdatum twee weken op. Bij klantenservice Audi meerdere keren proberen een levertijd te verkrijgen, maar die verwijzen me steeds naar de dealer. Dealer weet ook niet veel meer. Wat te doen?
Ik denk dat onderstaande vraag deze vraag overbodig maakt.dmod schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:22:
En wat is momenteel de vermoedelijke levertijd bij nieuwe bestelling ?
Klopt volledig @bartezzje, het zal zeker situatie afhankelijk zijn.bartezzje schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:42:
Ik denk dat er wel veel verschillende situaties zijn. Ik heb de Q4 40 advanced met wat opties besteld apr ‘22 en levertijd was toen jun ‘23. Daar is hij altijd op blijven staan. Gister gesproken en staat nu op mei ‘23.
Wel laatst de warmtepomp laten vervallen.
ik vermoed dat er bij recente levertijden rekening gehouden wordt met de extra productiecapaciteit deze zomer in de Audi Vorst fabriek.Pollement schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:14:
[...]
Klopt volledig @bartezzje, het zal zeker situatie afhankelijk zijn.
Ik lees zoveel verschillende uiteenlopende situaties dat ik daarom de eerder vraag(=wat is de levertermijn op vandaag) niet durf te beantwoorden en ombuig in een andere vraag.
Dit omdat de indicatieve levertermijnen zo volatiel zijn.
Voor mij is het een beetje een "wait & see" gevoel, zekerheden bestaan bij de Audi Q4 niet meer.
Ik hecht geen belang meer aan de levertermijn van de dealer.
Onder het moto "I have a car" snor ik vrolijk met een short lease VW Golf Variant van de werkgever tot de Q4 er is.
Ik hoop voor ons beide dat deze idd in België gemaakt zal worden.3.14ter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:31:
[...]
ik vermoed dat er bij recente levertijden rekening gehouden wordt met de extra productiecapaciteit deze zomer in de Audi Vorst fabriek.
en ik hoop ook dat mijn wagen daar gefabriceerd wordt, ttz in een echte Audi fabriek en niet in een VW fabriek waar de toleranties en kwaliteitsnormen toch anders liggen
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details