Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:58
Titus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:52:
De laatste tijd heb ik echt het idee dat mijn telefoon significant langzamer aan het worden is. Misschien met de nieuwe One UI 7 maar een clean install doen.

Meer mensen last hiervan?
Beetje, maar ik gebruik niet teveel apps meer. Alleen Chrome doet soms langzamer.

Met minder apps draait de telefoon wel beter. Wat je kan doen voor snellere ervaringen hier wat tips :

Bij batterij in instellingen drukken op de stipjes. En dan de optie Aanpasbare batterij uitzetten

Je kan de One ui home app op onbeperkt batterij gebruik zetten. Dan draait alles wat sneller

En virtueel geheugen uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik met mijn S22 met NFC betalen zonder dat ik internet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 23:16
Farabi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:15:
kan ik met mijn S22 met NFC betalen zonder dat ik internet heb?
Zonder internet kunt u binnen en buiten Nederland maximaal 10 keer betalen.
Dat is wat ik op onder andere de ING website had kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:42:
[...]

[...]

Dat is wat ik op onder andere de ING website had kunnen vinden.
Bedankt. 10x per dag, maand of dag? stond er nog verder iets bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51
Farabi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:54:
[...]

Bedankt. 10x per dag, maand of dag? stond er nog verder iets bij?
Mijn vermoeden zal zijn vanaf het moment dat je offline bent, hoe lang dat ook duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
net rabobank aan de lijn gehad. ze zeggen dat het mogelijk is zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 23:16
Jero_B schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:55:
[...]

Mijn vermoeden zal zijn vanaf het moment dat je offline bent, hoe lang dat ook duurt.
Dit, kennis zat een tijd terug in het buitenland (hij heeft Rabobank) en na 10x was het klaar.

Even verbinden met wifi in het hotel was voldoende (dit was buiten de EU dus hij had mobiele data steeds uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51
Na het resetten van de S22U (welke m'n vriendin nu in gebruik heeft) ben ik verbaasd van hoe snel het toestel terug geworden is. Batterij is ook een pak beter ... 'k had het misschien zelf moeten doen en houden :P

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
devilkin schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:35:
Na het resetten van de S22U (welke m'n vriendin nu in gebruik heeft) ben ik verbaasd van hoe snel het toestel terug geworden is. Batterij is ook een pak beter ... 'k had het misschien zelf moeten doen en houden :P
Ook sneller? Mijne is langzaam aan het worden. Maar dan raak ik E sim kwijt denk ik. En instellingen van Garmin horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Algemeen veel snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Maar is het aan te raden na One ui 7? Of nou?
Is Garmin horloge makkelijk te koppelen zonder instellingen kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik zou wachten tot na OneUI 7.

En ik heb nog nooit iets speciaals moeten doen voor m'n garmin horloges... gewoon app installeren, inloggen, pairen, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Oke dat koppelen gaat dus dan echt beter en makkelijker. Dan bij de samsung watch?
Samsung watch was echt irritant ding moest constant fabriekswaarde hebben na reset telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
https://sammyguru.com/sam...-s22-ultra-and-s21-ultra/

Volgens SammGuru is de one ui 7 build al inzicht. Met april Security patch.
Kan dus zijn dat wij het eind april/begin mei krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:42
WhiteHwk schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:08:
https://sammyguru.com/sam...-s22-ultra-and-s21-ultra/

Volgens SammGuru is de one ui 7 build al inzicht. Met april Security patch.
Kan dus zijn dat wij het eind april/begin mei krijgen
De update is on hold gezet vanwege bugs dus het gaat waarschijnlijk langer duren

En ik las ergens dat de s22 pas in mei de update krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:16
Sinds 2022 heb ik een Samsung S22. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en heb daar veel foto's gemaakt. Op zondagavond 1e Paasdag wou ik 's avonds een foto maken toen de batterij 15% lading aangaf. Toen gaf de camera-app dat er sprake was van een camerafout. Toen ik het toestel wou resetten, ging het toestel volledig uit, maar het toestel was, ondanks dat deze aan de lader lag, vier uur lang niet aan te krijgen. Pas naar vier uur kon ik het toestel opstarten. Is het bekend wat de oorzaak is van dat het toestel vier uur lang niet wou opstarten ondanks dat het toestel aan de lader lag? Ik hoor graag hoe het probleem is ontstaan en wat de oplossing is voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Nitein-Repart1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:58:
Sinds 2022 heb ik een Samsung S22. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en heb daar veel foto's gemaakt. Op zondagavond 1e Paasdag wou ik 's avonds een foto maken toen de batterij 15% lading aangaf. Toen gaf de camera-app dat er sprake was van een camerafout. Toen ik het toestel wou resetten, ging het toestel volledig uit, maar het toestel was, ondanks dat deze aan de lader lag, vier uur lang niet aan te krijgen. Pas naar vier uur kon ik het toestel opstarten. Is het bekend wat de oorzaak is van dat het toestel vier uur lang niet wou opstarten ondanks dat het toestel aan de lader lag? Ik hoor graag hoe het probleem is ontstaan en wat de oplossing is voor het probleem.
Hm je kan proberen in recovery mode de cache partitie te wissen. Kan helpen als je problemen ervaart.
En anders je bestanden backuppen en een fabrieksreset doen.

Ik heb op aanraden van een tweaker paar berichten boven mij. Mijn toestel ook gereset ding was niet vooruit te branden

En nou draait hij snel en als een zonnetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54
Mijn vrouw haar S22 Ultra zit sinds vandaag in een bootloop. Heb al verschillende knoppencombinaties gebruikt om te proberen in het recovery menu te komen, maar niets werkt. Enige optie die iets doet is in het Flash Custom ROM menu te komen, maar ik zou graag een minder ingrijpende optie eerst willen proberen.. Iemand opties, ik zie online dat het probleem veel voor komt, maar eigenlijk nergens een echte oplossing. Zie ook regelmatig het "in de vriezer leggen advies" maar ik weet niet of dat nou zo handig is..

Als iemand tips of tricks heeft dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Heaget schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:21:
Mijn vrouw haar S22 Ultra zit sinds vandaag in een bootloop. Heb al verschillende knoppencombinaties gebruikt om te proberen in het recovery menu te komen, maar niets werkt. Enige optie die iets doet is in het Flash Custom ROM menu te komen, maar ik zou graag een minder ingrijpende optie eerst willen proberen.. Iemand opties, ik zie online dat het probleem veel voor komt, maar eigenlijk nergens een echte oplossing. Zie ook regelmatig het "in de vriezer leggen advies" maar ik weet niet of dat nou zo handig is..

Als iemand tips of tricks heeft dan hoor ik het graag!
Als je je telefoon met usb kabel verbind met computer. Dan kan je je telefoon in recovery modus krijgen. Zo lukte het mij ook poosje terug. Wel met toetsencombinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
WhiteHwk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:26:
[...]

Als je je telefoon met usb kabel verbind met computer. Dan kan je je telefoon in recovery modus krijgen. Zo lukte het mij ook poosje terug. Wel met toetsencombinatie
Weet je toevallig nog welke toetsencombinatie je hebt gebruikt? Ik heb hem inderdaad ook met de kabel aan de laptop gehad, maar de enige werkende toetsencombinatie is VolUp + VolDown. Maar dan kom ik in het custom OS flash menu, dat is in ieder geval iets, maar ik wil hem liever niet flashen en de telefoon "gewoon" weer aan krijgen. Vrouwlief wil er heel graag nog wat foto's vanaf halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EGgIM6-1SzTeYHvzp1m0h5Fh18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XubtYBvjiJKFuY2CUn9Siam0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Heaget op 25-04-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
[quote]Heaget schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:31:
[...]

Weet je toevallig nog welke toetsencombinatie je hebt gebruikt? Ik heb hem inderdaad ook met de kabel aan de laptop gehad, maar de enige werkende toetsencombinatie is VolUp + VolDown. Maar dan kom ik in het custom OS flash menu, dat is in ieder geval iets, maar ik wil hem liever niet flashen en de telefoon "gewoon" weer aan krijgen. Vrouwlief wil er heel graag nog wat foto's vanaf halen.

[url="https://tweakers.net/i/BRPFVH67jzUzNidCtq5dCaC5ty4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xub

Aanknop + volume down

Als ik het goed heb.

[ Voor 6% gewijzigd door WhiteHwk op 25-04-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:27
2. Systeemcache wissen via herstelmodus (Wipe cache partition):

Dit wist tijdelijke systeembestanden (niet je persoonlijke gegevens):

1. Zet je toestel uit.
2. Houd de Volume omhoog-knop + de Aan/uit-knop tegelijk ingedrukt totdat het Samsung-logo verschijnt.
3. Laat beide knoppen los wanneer het herstelmenu verschijnt.
4. Gebruik de volume knoppen om naar Wipe cache partition te gaan.
5. Druk op de aan/uit-knop om te selecteren.
6. Kies Yes om te bevestigen.
7. Selecteer Reboot system now wanneer het klaar is.

Als ik goed gegoogled heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
mike123 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:10:
2. Systeemcache wissen via herstelmodus (Wipe cache partition):

Dit wist tijdelijke systeembestanden (niet je persoonlijke gegevens):

1. Zet je toestel uit.
2. Houd de Volume omhoog-knop + de Aan/uit-knop tegelijk ingedrukt totdat het Samsung-logo verschijnt.
3. Laat beide knoppen los wanneer het herstelmenu verschijnt.
4. Gebruik de volume knoppen om naar Wipe cache partition te gaan.
5. Druk op de aan/uit-knop om te selecteren.
6. Kies Yes om te bevestigen.
7. Selecteer Reboot system now wanneer het klaar is.

Als ik goed gegoogled heb.
Dit zou inderdaad moeten werken, alleen het toestel gaat niet uit maar blijft oneindig herstarten.. ik laat hem nu maar helemaal leeg lopen om te zien of dat een verandering brengt.

Ook als ik lange tijd afsluiten probeer te forceren wordt het toestel herstart, ongeacht welke knoppen combinatie ik gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Heaget schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:20:
[...]

Dit zou inderdaad moeten werken, alleen het toestel gaat niet uit maar blijft oneindig herstarten.. ik laat hem nu maar helemaal leeg lopen om te zien of dat een verandering brengt.

Ook als ik lange tijd afsluiten probeer te forceren wordt het toestel herstart, ongeacht welke knoppen combinatie ik gebruikt..
Dit heb je ook geprobeert met een usb kabel en dan aangesloten op een pc of powerbank?
Desnoods dan nog een andere usb kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ja aangesloten aan de laptop geprobeerd, ook 2 verschillende kabels geprobeerd maar maakt allemaal geen verschil. Zijn net een paar uur weg geweest en bij terugkomst was de telefoon uit. Toen geprobeerd hem met de toetsencombinatie in het menu te krijgen maar mocht niet baten, het menu wordt niet geopend en telefoon is weer terug in de bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dan heb ik ook geen ideeën meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
https://sammyguru.com/bre...ies-with-one-ui-7-update/

Nou de One ui 7 is aan het uitrollen voor onze Serie telefoon
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos