• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Roost schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Als je degradatie probeert te voorkomen, dan probeer je te voorkomen dat na verloop van tijd je accu een lagere capaciteit heeft. Bijvoorbeeld 85%. Als je nu je accu steeds oplaadt tot 85% dan heb je die lagere capaciteit toch al. Dus wat probeer je nu te voorkomen dan?
Dat heb ik toch net uitgelegd?
Jouw voorbeeld dan maar. Als mijn accu na een tijd nog maar 85% capaciteit heeft, is dat het maximum dat ik kan gebruiken.
Maar als ik mijn accu normaal (als ik niet meer nodig heb) tot 85% laad, is de capaciteit na diezelfde tijd bijvoorbeeld nog 95%.
Als ik dan wel een keer meer nodig heb, kan ik er voor kiezen volledig op te laden, dus dan kan ik 95% gebruiken.
Daarnaast stuur ik de telefoon liever niet weg voor reparatie, niet altijd goede ervaringen mee gehad.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11 10:02
maartenmk schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Dat heb ik toch net uitgelegd?
Jouw voorbeeld dan maar. Als mijn accu na een tijd nog maar 85% capaciteit heeft, is dat het maximum dat ik kan gebruiken.
Maar als ik mijn accu normaal (als ik niet meer nodig heb) tot 85% laad, is de capaciteit na diezelfde tijd bijvoorbeeld nog 95%.
Als ik dan wel een keer meer nodig heb, kan ik er voor kiezen volledig op te laden, dus dan kan ik 95% gebruiken.
Daarnaast stuur ik de telefoon liever niet weg voor reparatie, niet altijd goede ervaringen mee gehad.
Okay, maar ik blijf het gek vinden om de meeste tijd dat je je telefoon gebruikt wel genoegen te nemen met 85% en die uitzonderlijke keer dat je wat meer nodig hebt niet. Lijkt me de omgekeerde wereld. Maar goed.

• maartenmk
Hangt van ieders situatie af denk ik. Ik zit meestal bij een lader in de buurt. Of ik hem dan na 6 of na 7 uur even aan de lader hang maakt me echt niet uit.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-11 08:16
Bij mijn laatste iPhone 6 had ik dat probleem nog wel. Na 2 jaar ging die heel snel leeg van 100% naar 85%, daarna weer op normaal tempo naar 20% en dan naar 0% bij elke minimale gebruik. De Samsungs die ik daarna heb gehad hadden zo'n probleem niet, ondanks dat ik dus gewoon 100% laad en vaak ook tot ongeveer 0% gebruik. Ook mijn huidige A42 heeft daar geen probleem mee na 2 jaar.

Begin januari mag ik een nieuwe, dus ik lees hier mee met jullie ervaringen. Neig naar de S22, lichte twijfel over de Flip4.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:35
RobNemoo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:10:
Bij mijn laatste iPhone 6 had ik dat probleem nog wel. Na 2 jaar ging die heel snel leeg van 100% naar 85%, daarna weer op normaal tempo naar 20% en dan naar 0% bij elke minimale gebruik. De Samsungs die ik daarna heb gehad hadden zo'n probleem niet, ondanks dat ik dus gewoon 100% laad en vaak ook tot ongeveer 0% gebruik. Ook mijn huidige A42 heeft daar geen probleem mee na 2 jaar.

Begin januari mag ik een nieuwe, dus ik lees hier mee met jullie ervaringen. Neig naar de S22, lichte twijfel over de Flip4.
Of je wacht even op S23 serie

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:17
Roost schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Okay, maar ik blijf het gek vinden om de meeste tijd dat je je telefoon gebruikt wel genoegen te nemen met 85% en die uitzonderlijke keer dat je wat meer nodig hebt niet. Lijkt me de omgekeerde wereld. Maar goed.
Ik ben het helemaal met je eens. Ook een beetje tegenstrijdig met wat je hier leest. De een klaagt over de slechte standby tijd van de S22, en de ander laadt hem tot maximaal 85% op.
Ik doe verder niet aan batterij management. 's Morgens vol van de lader, en dan zie ik wel weer wanneer ik hem moet opladen. Soms red ik de hele dag, maar het gebeurt ook dat ie om 14.00 weer aan de lader moet.
Ik trek het uiterste uit mijn telefoon. Anders had ik wel een toestel uit de A serie gekocht.
Wanneer over 2 jaar mijn batterij beduidend minder wordt, vervang ik hem, of ik schaf een nieuw toestel aan.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roost schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Dit is exact de reden waarom ik die max 85% uit heb gezet. Tegen de tijd dat hij tot 85% is gedegradeerd zijn we alweer een paar jaar verder me dunkt. Ik heb wel Edge op de achtergrond uitgezet dus die doet close on exit, en standaard Samsung battery mgt aan (muv Tado, ivm geofencing).

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:52
My two cents en ervaringen op het vlak van batterij degradatie.

Ik vind de 85% discussie ook wat over-done. Mijn ervaring is dat de meeste batterijen een capaciteit hebben van plm 110% tot 120%. Deze marge wordt aangehouden om juiste te voorkomen dat als je oplaad tot 100% er te snel degradatie merkbaar wordt. Lang en veelvuldig aan de oplader laten liggen dat zorgt wel voor degradatie volgens mij. Op het werk heb ik heel vaak de laptop aan de oplader liggen en eenmaal aangesloten dan let ik meestal niet op of hij al vol is maar wordt hij pas ontkoppeld als ik hem meeneem. De meeste batterijen zijn dan ook binnen een half jaar tot jaar nog slechts 50%. :-( Dit merk ik thuis met mijn laptop niet, deze wordt ook veelvuldig gebruikt maar gaat na het opladen direct weer van de oplader. Deze houdt het veel langer vol met zijn batterij.

85% instellen als maximaal heb ik niet gedaan, wel heb ik mijn laad-patroon gewijzigd sinds de meeste telefoons sneller opladen. Nu leg ik hem 's ochtends een uurtje aan de lader en dan is hij zo goed als vol (90-100%). Mijn S20 is nu 2.5 jaar oud en ik merk nog niets van degradatie.
Persoonlijk denk ik dat je het gebruik op jouw eigen leefpatroon moet afstemmen, evenals het opladen. De telefoon heeft meerdere mogelijkheden ingebouwd om vroegtijdige degradatie te voorkomen.
Dus niet te lang aan de oplader laten liggen en verder gewoon gebruiken ;-)

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:32

• maartenmk
Fred13 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:12:

Ik vind de 85% discussie ook wat over-done. Mijn ervaring is dat de meeste batterijen een capaciteit hebben van plm 110% tot 120%. Deze marge wordt aangehouden om juiste te voorkomen dat als je oplaad tot 100% er te snel degradatie merkbaar wordt. Lang en veelvuldig aan de oplader laten liggen dat zorgt wel voor degradatie volgens mij. Op het werk heb ik heel vaak de laptop aan de oplader liggen en eenmaal aangesloten dan let ik meestal niet op of hij al vol is maar wordt hij pas ontkoppeld als ik hem meeneem. De meeste batterijen zijn dan ook binnen een half jaar tot jaar nog slechts 50%. :-( Dit merk ik thuis met mijn laptop niet, deze wordt ook veelvuldig gebruikt maar gaat na het opladen direct weer van de oplader. Deze houdt het veel langer vol met zijn batterij.

85% instellen als maximaal heb ik niet gedaan, wel heb ik mijn laad-patroon gewijzigd sinds de meeste telefoons sneller opladen. Nu leg ik hem 's ochtends een uurtje aan de lader en dan is hij zo goed als vol (90-100%). Mijn S20 is nu 2.5 jaar oud en ik merk nog niets van degradatie.
Persoonlijk denk ik dat je het gebruik op jouw eigen leefpatroon moet afstemmen, evenals het opladen. De telefoon heeft meerdere mogelijkheden ingebouwd om vroegtijdige degradatie te voorkomen.
Het klopt dat lang aan de lader hangen niet goed is. Maar dat is nu juist omdat ie dan heel lang op 100% blijft, niet omdat ie aan de lader hangt op zich.
Als je tot 85% laadt is dat probleem veel minder.
In de ochtend laden is dus zeker beter, vooral als je tot 100% laadt. Maarja, in de ochtend laden is voor mij veel on handiger dan op 85% limiteren.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:50
maartenmk schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:04:
[...]

Het klopt dat lang aan de lader hangen niet goed is. Maar dat is nu juist omdat ie dan heel lang op 100% blijft, niet omdat ie aan de lader hangt op zich.
Als je tot 85% laadt is dat probleem veel minder.
In de ochtend laden is dus zeker beter, vooral als je tot 100% laadt. Maarja, in de ochtend laden is voor mij veel on handiger dan op 85% limiteren.
Lang aan de lader hangen is volgens mij helemaal niet slecht voor een accu. De accu staat immers niet constant op 100% spanning. Hij loopt iets leeg, wordt weer opgeladen, loopt weer iets leeg, enz.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
https://www.androidplanet.nl/tips/telefoon-s-nachts-opladen/
Niet high tech, maar mijn inziens wel een interessant artikel over het opladen. Met name het youtube filmpje in het artikel

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 12:42
Fred13 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:12:

Gaan laptops niet juist op netstroom modus als ze aan de oplader liggen, en zeker als ze 100% opgeladen zijn?

• Volkan1984
Jamesl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 06:24:
[...]

Gaan laptops niet juist op netstroom modus als ze aan de oplader liggen, en zeker als ze 100% opgeladen zijn?
Dat dacht ik ook

• maartenmk
Volkan1984 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Lang aan de lader hangen is volgens mij helemaal niet slecht voor een accu. De accu staat immers niet constant op 100% spanning. Hij loopt iets leeg, wordt weer opgeladen, loopt weer iets leeg, enz.
Dat is wel zo, maar dan gaat het om een paar procent, dus gemiddeld zit ie dan de hele nacht op bv. 99%, dat scheelt niet zoveel met 100%.

• Volkan1984
maartenmk schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Dat is wel zo, maar dan gaat het om een paar procent, dus gemiddeld zit ie dan de hele nacht op bv. 99%, dat scheelt niet zoveel met 100%.
Toch scheelt dat wel, vanwege de variatie van 95 naar 99 à 100% en dan weer naar 97 etc.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:44

DON PAPA

Tweaker-fan

Oekol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:50:
Dat je belt of gebeld wordt en je helemaal niks hoort. Sinds begin lancering heb ik dit al. Het wordt maar niet opgelost. Enige oplossing is reboot en dat werkt het weer.
Ik kreeg steeds vaker te horen dat ik niet te verstaan was tijdens een telefoon gesprek. Zelf langs een Samsung service center geweest, maar die konden geen mankementen vinden. Nu bel ik sinds 2 weken met de "Google telefoon" app en hoor tot nu toe geen klachten meer.

• Oekol
  • Laatst online: 23:31

Oekol

waka waka hey hey

DON PAPA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Kreeg ook steeds vaker te horen dat ik niet te verstaan was tijdens een telefoon gesprek. Zelf langs een Samsung service center geweest, maar die konden geen mankementen vinden. Nu bel ik sinds 2 weken met de "Google telefoon" app en hoor tot nu toe geen klachten meer.
Top! Ik ga 'm direct installeren en blij worden _/-\o_

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:59
Roost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:35:
Help mij graag iets te begrijpen... Je telefoon steeds maximaal laden tot 85% zou je doen om de capaciteit van de batterij op pijl te houden, opdat deze niet terugloopt. Maar om dat te doen accepteer je een dagelijkse capaciteit afname van 15%... Dat is toch een beetje raar?
In de auto, op het werk en thuis etc, overal zijn oplaadt plekken voor mij. Dus is het niet goed als continu de batterij op 100% blijft.
De mijne opereert tussen de 85% en 75% tussen het opladen door.
Anders zou het tussen 100% en 90% opereren en dat geeft meer slijtage, vooral in de zomer als een batterij wat warmer is, gaat het hard met de slijtage.

Daarbij wil ik over 2 jaar de volgende eigenaar geen half versleten baterij geven als ik het makkelijk kan voorkomen, omdat ik toch niet de volledige batterije capaciteit nodig hebt.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Kreeg ook steeds vaker te horen dat ik niet te verstaan was tijdens een telefoon gesprek. Zelf langs een Samsung service center geweest, maar die konden geen mankementen vinden. Nu bel ik sinds 2 weken met de "Google telefoon" app en hoor tot nu toe geen klachten meer.
Maar bedoel je slecht te verstaan of gewoon helemaal niets horen? Ik heb nog steeds regelmatig dat ik iemand bel en dan hoor ik gewoon niets. Dit had ik met de Pixel 6 Pro en nu ook met de S22U. Lijkt een Exynos SOC/Modem probleempje. Enige oplossing is een reboot. Bij OnePlus nog nooit meegemaakt. Heb zelfs een nieuwe simkaart aangevraagd en VoWifi geprobeerd, maar alleen een reboot fixt het :-(

Denk dat de google telefoon app me niet gaat helpen, als ik namelijk via whatsapp probeer te bellen hoor ik dan ook niets. Echt alleen een reboot verhelpt het voor een tijdje.
Oekol schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Top! Ik ga 'm direct installeren en blij worden _/-\o_
Denk niet dat het gaat helpen, maar wie weet :+

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 15-10-2022 15:55 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:44

DON PAPA

Tweaker-fan

stin00 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:53:
[...]
Maar bedoel je slecht te verstaan of gewoon helemaal niets horen?
[...]
Ik kon de andere altijd gewoon goed horen, alleen hoorde ze mij heel slecht, alleen als ik dan opnieuw belde dan hoorde ze mij 9 van de 10 keer wel gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 15-10-2022 16:14 ]

• stin00
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Ik kon de andere altijd gewoon goed horen, alleen hoorde ze mij heel slecht
Ah, dat is een ander probleem dan ik (en @Oekol ook geloof ik) ervaren :-(

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

Ah, dat is een ander probleem dan ik (en @Oekol ook geloof ik) ervaren :-(
Ik heb verschillende dingen gehad:

- andere kant hoort mij luid en duidelijk en ik hoor niks
- beide kanten niks

Tot nu toe twee belletjes gedaan en gingen beide goed. De interface van die Google telefoon app is wmb ook veel beter dan de standaard van Samsung. Dus sowieso een win.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Maar bedoel je slecht te verstaan of gewoon helemaal niets horen? Ik heb nog steeds regelmatig dat ik iemand bel en dan hoor ik gewoon niets. Dit had ik met de Pixel 6 Pro en nu ook met de S22U. Lijkt een Exynos SOC/Modem probleempje. Enige oplossing is een reboot. Bij OnePlus nog nooit meegemaakt. Heb zelfs een nieuwe simkaart aangevraagd en VoWifi geprobeerd, maar alleen een reboot fixt het :-(

Denk dat de google telefoon app me niet gaat helpen, als ik namelijk via whatsapp probeer te bellen hoor ik dan ook niets. Echt alleen een reboot verhelpt het voor een tijdje.

[...]

Denk niet dat het gaat helpen, maar wie weet :+
Ik had dit probleem ook met de iPhone 13 pro. Zelf vermoed ik dat het een provider probleem is. In mijn geval KPN.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-11 15:44

Steeffoon

Smartphone-nerd

BillSpaarbank schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Ik had dit probleem ook met de iPhone 13 pro. Zelf vermoed ik dat het een provider probleem is. In mijn geval KPN.
Dit hele verhaal komt me heel bekend voor. Mijn vader had dit met een OnePlus Nord, met KPN. Met een Galaxy A42 nu geen enkel probleem meer. Geen idee waar het nou precies inzit.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik heb een probleem met de duo whattapp (2e simkaart). Ik krijg meldingen nog steeds door ondanks ik ze gedempt heb Meer mensen die hetzelfde ervaren?
Geen idee of dit een samsung of whattapp issue is. (Melding staan gedempt in app, maar ook in medlingscherm)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
M'n ouders hadden sinds hun verhuizing ook diverse belproblemen, alleen binnenshuis. Te goed geïsoleerd huis ofzo. Bellen via wifi aangezet en opgelost 😊

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 12:29
De hele S22 serie heeft ontvangst problemen. Of het nou wifi of gsm is. Op alle grote fora staan meerdere threats aangaande dit probleem. Zelf kom ik van een S9+ waar ik nagenoeg nooit verbindingsproblemen mee had. Nu met de S22U valt van de een op andere moment bij mij wifi weg terwijl meerdere andere apparaten in huis nergens last van hebben. Als ik buiten muziek/radio stream heb ik regelmatig dat het een paar seconden doodstil is terwijl ik wel signaal heb. Gezien de hoeveelheid klachten ga ik er vanuit dat het een driverprobleem is welke snel opgelost wordt. Zo niet dan is dit mijn laaste Samsung.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:40
Nilco schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:32:
De hele S22 serie heeft ontvangst problemen. Of het nou wifi of gsm is. Op alle grote fora staan meerdere threats aangaande dit probleem. Zelf kom ik van een S9+ waar ik nagenoeg nooit verbindingsproblemen mee had. Nu met de S22U valt van de een op andere moment bij mij wifi weg terwijl meerdere andere apparaten in huis nergens last van hebben. Als ik buiten muziek/radio stream heb ik regelmatig dat het een paar seconden doodstil is terwijl ik wel signaal heb. Gezien de hoeveelheid klachten ga ik er vanuit dat het een driverprobleem is welke snel opgelost wordt. Zo niet dan is dit mijn laaste Samsung.
Ik ondervind geen problemen

Iemand die Wide Quad HD gebruikt in plaats van full HD+?

• SuperVeloce
Vincent91 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:06:
[...]

Ik ondervind geen problemen

Iemand die Wide Quad HD gebruikt in plaats van full HD+?
Ja staat bij mij gewoon max resolutie met 120Hz

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:54
Oekol schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:47:
[...]

De interface van die Google telefoon app is wmb ook veel beter dan de standaard van Samsung. Dus sowieso een win.
Ik heb dat weer andersom. Vind Samsung wat zakelijker overkomen en die Google wat speelser met die kleurtjes en grote iconen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:21
@Nilco Hier nergens last van.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nilco schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:32:
Ik heb op mijn S22 minder problemen dan op mijn S10/9/7, als in vrijwel geen last.

Edit: vanmiddag veel last gehad, ik dacht het zal toch niet... Maar het lag aan KPN: nieuws: KPN meldt storing voor mobiel bellen en mobiel internet - update

[ Voor 14% gewijzigd door dog4life op 17-10-2022 18:53 ]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 15:17
dog4life schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Ik heb op mijn S22 minder problemen dan op mijn S10/9/7, als in vrijwel geen last.
Hier ook totaal geen problemen met mijn S22 :)

• stin00
  • Niet online
Toch bijzonder dat sommige S22 eigenaren er geen last van hebben. Ik heb zeker 1 keer per 3 weken een telefoontje waarbij ik + de ander niks horen, dan moet ik rebooten om het te fixen. S22U vanaf de release date. Nieuwe simkaart heeft het ook niet gefixt.. geen idee wat dan het probleem is :-(

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11 12:29
stin00 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:39:
Toch bijzonder dat sommige S22 eigenaren er geen last van hebben. Ik heb zeker 1 keer per 3 weken een telefoontje waarbij ik + de ander niks horen, dan moet ik rebooten om het te fixen. S22U vanaf de release date. Nieuwe simkaart heeft het ook niet gefixt.. geen idee wat dan het probleem is :-(
S22U sinds de release met e-sim(al zal het daar niet aan liggen), heb 1X gehad dat die uitviel toen ik wilde opnemen maar was dus totaal sporadisch, voor de rest heb ik dat probleem nooit gehad.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:06
Even een vraagje . Ik heb ook de s22 maar doe maar 1 dag op de accu.

Hoelang doen jullie op 1 accu lading eigenlijk?
En is snel laden goed of slecht voor de accu?

• patrickt35
WhiteHwk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:15:

Ik heb een auto en doe maar 3 dagen met een tank benzine. Hoe lang doe jij er mee?

• Knurft
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ik heb een auto en doe maar 3 dagen met een tank benzine. Hoe lang doe jij er mee?
Beetje vreemde reactie

Ik doe max 1 dag met de s22.. het is nu eenmaal niet het beste mbt batterijduur.

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:06
Knurft schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Beetje vreemde reactie

Ik doe max 1 dag met de s22.. het is nu eenmaal niet het beste mbt batterijduur.
Dank voor de reactie zo te zien ben ik nietde enige , wou geen rare reacties uitlokken.

• patrickt35
Knurft schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Beetje vreemde reactie

Mijn antwoord was inderdaad vreemd. Net zo vreemd als de vraag.

• stin00
  • Niet online
Ik doe 1.5 tot 2 dagen met de S22U accu. Maar aan deze informatie heb je geen drol zoals @patrickt35 aangeeft, want ik gebruik m'n telefoon totaal anders dan anderen

• patrickt35
stin00 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:21:
Ik doe 1.5 tot 2 dagen met de S22U accu. Maar aan deze informatie heb je geen drol zoals @patrickt35 aangeeft, want ik gebruik m'n telefoon totaal anders dan anderen
Dit is ook wat ik bedoel met mijn opmerking.

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ik heb veel interesse om een S22 (Plus) aan te schaffen.
De autonomie is een belangrijk punt voor mij, ik verwacht toch minstens de dag door te komen.

Ik beschouw mezelf als een lichte tot middelmatig gebruiker, geen games, geen facebook, twitter, ....
Maar op vakantie neem ik veel foto's en zend die (niet allemaal) ook door aan vrienden en familie. Als ik dan online ben wordt ook een back-up (foto's) gemaakt. Dat gebruik merk ik aan mijn huidige smartphone (4,5 jaar oud). De batterij gaat normaal nog een anderhalf à 2 dagen toe, uitzonderlijk meer. Maar op vakantie moet ik echt opletten om 1 hele dag foto's te kunnen nemen.
Hoe mag ik dan het batterijverbruik van de S22 (Plus) verwachten? Kom ik dan nog de dag door? Het lijkt me toch niet voor niets dat uit voorlopig uitgelekte gegevens de S23 een zwaardere batterij zou hebben.

Tweede vraag: ik heb ergens gelezen (waar? wanneer?) dat de S22 problemen heeft/had met Android Auto. Is dat zo? Ik ben namelijk een frequent gebruiker van Waze in de auto en dit op het centrale scherm, dus niet met een telefoonhouder.

[ Voor 19% gewijzigd door sjokoboj op 18-10-2022 09:15 . Reden: opmerking S23 toegevoegd, mijn gebruik gemotiveerd ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

sjokoboj schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:04:
Ik heb veel interesse om een S22 (Plus) aan te schaffen.
De autonomie is een belangrijk punt voor mij, ik verwacht toch minstens de dag door te komen.

Ik beschouw mezelf als een lichte tot middelmatig gebruiker, geen games, geen facebook, twitter, ....
Maar op vakantie neem ik veel foto's en zend die (niet allemaal) ook door aan vrienden en familie. Als ik dan online ben wordt ook een back-up (foto's) gemaakt. Dat gebruik merk ik aan mijn huidige smartphone (4,5 jaar oud). De batterij gaat normaal nog een anderhalf à 2 dagen toe, uitzonderlijk meer. Maar op vakantie moet ik echt opletten om 1 hele dag foto's te kunnen nemen.
Hoe mag ik dan het batterijverbruik van de S22 (Plus) verwachten? Kom ik dan nog de dag door? Het lijkt me toch niet voor niets dat uit voorlopig uitgelekte gegevens de S23 een zwaardere batterij zou hebben.

Tweede vraag: ik heb ergens gelezen (waar? wanneer?) dat de S22 problemen heeft/had met Android Auto. Is dat zo? Ik ben namelijk een frequent gebruiker van Waze in de auto en dit op het centrale scherm, dus niet met een telefoonhouder.
Ik heb een S22+. Onlangs meegenomen naar Milaan. Kwam de dag absoluut niet door, terwijl die rond een uur of elf van de lader kwam. Was met aardig wat gebruik van Google Maps en camera... Doorsnee haal ik een schermtijd van 3/3,5 uur. Waardeloos.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Albert020
Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb een S22+. Onlangs meegenomen naar Milaan. Kwam de dag absoluut niet door, terwijl die rond een uur of elf van de lader kwam. Was met aardig wat gebruik van Google Maps en camera... Doorsnee haal ik een schermtijd van 3/3,5 uur. Waardeloos.
Verkopen dus ;)

• Volkan1984
En lekker voor een iPhone gaan 😜

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Volkan1984 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

En lekker voor een iPhone gaan 😜
Hahaha, net een Pixel aangeschaft. >:)

• Deano0532
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 00:06
Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Hahaha, net een Pixel aangeschaft. >:)
Ga je er dan met batterijduur op vooruit?

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 09:02
Voor de liefhebbers : beta 5 van android 13 / OneUi5 is beschikbaar op XDA.

• SuperVeloce
brouwerchris schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:44:
Voor de liefhebbers : beta 5 van android 13 / OneUi5 is beschikbaar op XDA.
En 2 weken later waarschijnlijk de stable public release

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Deano0532 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Ga je er dan met batterijduur op vooruit?
Dat ben ik nu aan het ondervinden, zo niet, dan gaat ie toch echt terug... Ben nu nog niet super enthousiast. Hopen op een wonder.

• Vincent91
Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:16:
[...]

Dat ben ik nu aan het ondervinden, zo niet, dan gaat ie toch echt terug... Ben nu nog niet super enthousiast. Hopen op een wonder.
De s22 ultra heeft een goede batterij duur

Kan gemakkelijk de dag ermee door

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 16:01

wiz

Connecting the world

Beta5 is er nu ook voor de S22 en de S22U

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• Albert020
Toch weer nieuws over de S23, zou die dan toch met een Snapdragon 8 Gen 2 komen ;)

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Albert020 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:01:
Toch weer nieuws over de S23, zou die dan toch met een Snapdragon 8 Gen 2 komen ;)
Eerst zien, dan geloven. Van al die leaks en rumors is altijd maar de helft waar..

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Mijn vingerafdrukscanner is niet beschikbaar op mijn s22 ultra. Heeft nog iemand er last van? Nog nooit meegemaakt!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 21:49
SWIGGA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:11:
Mijn vingerafdrukscanner is niet beschikbaar op mijn s22 ultra. Heeft nog iemand er last van? Nog nooit meegemaakt!
Doet hij helemaal niets meer? Of heb je de telefoon lang niet meer gebruikt en moet je verplicht de code invullen om te unlocken?

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
BizzieBis schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Doet hij helemaal niets meer? Of heb je de telefoon lang niet meer gebruikt en moet je verplicht de code invullen om te unlocken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRYJ3sArnJwPxmqBxr1cMX8dlmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rBi76rXpefqkQGXlpjrIia8.jpg?f=fotoalbum_large
Zie onderaan de afbeelding. Ik ben een power user dus daar ligt het niet aan. Ik heb al 6 jaar verschillende samsung gsms in het bezit gehad maar dit heb ik nog nooit tegengekomen...

• Knurft
  • Niet online
Telefoon al eens een keer gereboot?

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:13
WhiteHwk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:15:

Ik heb de S22 Ultra en ik kom makkelijk de dag door. Ik gebruik standaard 3088×1440p resolutie en automatisch tot 1 tot 120Hz. Ik laad hem nachts op met een originele Samsung 45W lader. Wanneer ik in de auto zit laad ik mijn S22 Ultra ook altijd op via de originele Samsung oplader naar 12V aansteker.

Snel laden is geen probleem. Elk accu gaat erop achteruit. Meestal is dit na 3-4 jaar merkbaar en kan je de accu laten vervangen als je dat nog waard vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 19-10-2022 22:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Deano0532
Ik sta op het punt een normale S22 aan te schaffen.

Is de batterijduur tegenwoordig een beetje acceptabel?

Maakt het voor de batterijduur nog verschil of ik de 128gb of 256gb versie neem?

• sjokoboj
Ik zit met de zelfde vraag.
Het verbruik hangt vooral af van hoe je je smartphone gebruikt. Voor zover ik alles begrijp wat ik heb gelezen over de S22 kan een gemiddeld gebruiker de dag door. Maar wat is "gemiddeld" precies natuurlijk?
Een "zware" gebruiker zal de dag niet door komen, lijkt het uit wat ik lees.
M.a.w. als je een "zware" dag hebt en geen oplaadmogelijkheid kan je S22 zonder sap vallen. Dit is ineens de reden waarom ik een Plus versie overweeg.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-11 09:55
Ik heb een gewone S22 en kom de dag prima door. Als ik veel geteamst heb voor werk dan moet ik einde dag (22u) wel echt naar de lader, maar op een 'gewone' dag heb ik einde dag makkelijk nog 30% juice erin zitten.

Ik speel momenteel een paar keer per dag Clash Royale. Vóórdat ik dat deed had ik geen enkel probleem om de dag door te komen. Nu merk ik dat ik nog wel eens krap zit einde dag als ik veel gespeeld heb. Heb een tijdje terug de screen refreshrate op 60Hz vastgezet en dat scheelt enorm (haal einde van de dag altijd wel).

Verder gebruik ik alleen thuis Wifi. Verder altijd 4G, GPS, BT aan. Enige besparende maatregel die ik dus heb genomen is de refreshrate.

Oftewel: Met normaal gebruik moet je het prima halen, maar wat normaal gebruik is verschilt echt per persoon.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Vincent91
Vanaf wanneer worden bij jullie de ongebruikte Apps in slaap gebracht?

• Deano0532
sjokoboj schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:57:
Ik zit met de zelfde vraag.
Het verbruik hangt vooral af van hoe je je smartphone gebruikt. Voor zover ik alles begrijp wat ik heb gelezen over de S22 kan een gemiddeld gebruiker de dag door. Maar wat is "gemiddeld" precies natuurlijk?
Een "zware" gebruiker zal de dag niet door komen, lijkt het uit wat ik lees.
M.a.w. als je een "zware" dag hebt en geen oplaadmogelijkheid kan je S22 zonder sap vallen. Dit is ineens de reden waarom ik een Plus versie overweeg.
Op basis van wat ik hier lees is de accuduur van de plus slechter dan van de normale S22 volgens mij...

Ik ben niet van plan om het scherm op 60hz te zetten. Het 120hz scherm is juist een van de redenen dat ik voor de S22 kies in plaats van voor de normale iPhone 13 (welke wel enkel 60hz heeft).

@Maardiweb
Is het zo dat als je het scherm op 120hz laat draaien de accuduur zoveel slechter is?

[ Voor 21% gewijzigd door Deano0532 op 20-10-2022 11:46 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-11 09:55
Deano0532 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

@Maardiweb
Is het zo dat als je het scherm op 120hz laat draaien de accuduur zoveel slechter is?
Accuduur gaat er zeker op achteruit, maar het hangt van je gebruik af. Als je een zware game draait die de 120FPS ook echt gebruikt ga je dat snel terugzien in je accuduur, maar lang niet alle apps maken gebruik van de 120Hz waardoor de telefoon gewoon terugschakelt naar een lagere refreshrate.

Dus als je alleen maar apps draait die 120FPS vragen dan gaat het wel snel met je accu.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Van der Berg
Deano0532 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
Ik sta op het punt een normale S22 aan te schaffen.

Is de batterijduur tegenwoordig een beetje acceptabel?

Maakt het voor de batterijduur nog verschil of ik de 128gb of 256gb versie neem?
Nee geen verschil. Let wel op neem genoeg opslagruimte. Deze kan je later niet meer uitbreiden, omdat er geen Micro-SD slotje meer geïntegreerd is. Je kan wel extern via de USB-C een Micro-SD slotje aanhangen maar handig is dat niet.

Ik heb daarom bij mijn S22 Ultra gekozen voor een 512GB opslag. De 128GB is bij mij al helemaal vol en de 256GB vind ik nog steeds te klein. Ik wilde in de eerste instantie voor 1TB uitvoering gaan via Samsung maar er was geen prijzen beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 20-10-2022 18:08 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• sjokoboj
Deano0532 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Op basis van wat ik hier lees is de accuduur van de plus slechter dan van de normale S22 volgens mij...

[...]
Waar lees je dat? :/

Uit deze tests blijkt iets totaal anders:

https://www.computerbild....-31196893.html#-180651228

https://www.computerbild....Test-Review-31757463.html

• patrickt35
Update Android 13 voor de S22 (+, Ultra) gaat maandag van start.
https://www.samnews24.com...r-galaxy-s22-ultra/?amp=1

• patrickt35
The update seems to have been released in Italy, which is a country where the One UI 5.0 Beta program wasn’t even launched. We are yet to get more confirmation on this.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:32
Hopelijk ook snel in de Benelux dan. :)

• Vincent91
patrickt35 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

The update seems to have been released in Italy, which is a country where the One UI 5.0 Beta program wasn’t even launched. We are yet to get more confirmation on this.
https://www.gsmarena.com/...s22_models-news-56253.php

ben benieuwd >:) :P :9 :*) _/-\o_

• stin00
  • Niet online
SamMobile en Samnews zijn clickbait websites, de rollout is helemaal nog niet begonnen in Italië.

• Vincent91
stin00 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

SamMobile en Samnews zijn clickbait websites, de rollout is helemaal nog niet begonnen in Italië.
bron ??

• stin00
  • Niet online
Via een VPN naar Italië (Rome of Milaan) geen update te vinden. Italianen op reddit die ook geen update kunnen vinden. Verder is de officiële, nieuwe update nergens te downloaden. Normaal gesproken wordt een officiële update direct ontrokken en geüpload naar een aantal sites (bijv XDA) zodat je handmatig zelf kan installeren. Update is nergens te bekennen, alleen de beta(s).

SamMobile en Samnews worden door een paar vage lui gerund die duizenden links spammen op reddit etc om reclame inkomsten te krijgen. Ze hebben ook vrij vaak er behoorlijk naast gezeten.

Maar dat de update vanaf maandag gaat uitrollen kan nog wel eens kloppen.

• Vincent91
stin00 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:44:
[...]

Via een VPN naar Italië (Rome of Milaan) geen update te vinden. Italianen op reddit die ook geen update kunnen vinden. Verder is de officiële, nieuwe update nergens te downloaden. Normaal gesproken wordt een officiële update direct ontrokken en geüpload naar een aantal sites (bijv XDA) zodat je handmatig zelf kan installeren. Update is nergens te bekennen, alleen de beta(s).

SamMobile en Samnews worden door een paar vage lui gerund die duizenden links spammen op reddit etc om reclame inkomsten te krijgen. Ze hebben ook vrij vaak er behoorlijk naast gezeten.

Maar dat de update vanaf maandag gaat uitrollen kan nog wel eens kloppen.
The package in question has an S908BXXU2BVJA firmware version, weighs in at 2854.03 MB and includes the latest October 2022 security patches. That's just the icing on the proverbial cake, though, since, as you can imagine, the changelog for this particular update is extremely long

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rondje hele wereld gedaan via VPN inclusief Italië uit dit bericht maar krijg de update niet. Even wachten nog.

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Ik heb Android 13 nu binnen op de S22 Ultra

Liever geen bloemen.

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:24
bigmouth schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:04:
Bedankt!
Ik heb hem ook beschikbaar OTA voor de EUX versie (S22 Ultra)

• Vincent91
Trently schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:14:
[...]

Bedankt!
Ik heb hem ook beschikbaar OTA voor de EUX versie (S22 Ultra)
Ik ook _/-\o_ :P :9 :o :*)

Wat zijn de vernieuwingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 24-10-2022 10:26 ]

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:32
bigmouth schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:04:
ik ook, op de normale S22

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Vincent91 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Ik ook _/-\o_ :P :9 :o :*)

Wat zijn de vernieuwingen?
Knip, lmgtfy doen we niet aan.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 25-10-2022 07:51 ]

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
Hier komt ie ook binnen (s22 ultra)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDFycsaXhGsFGIY7pisyDnuATIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqmIoA7s6ktwSMXsfyZy6mkz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door devilkin op 24-10-2022 10:42 ]

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• SuperVeloce
S22U TNL versie heeft nu ook meteen OTA :)

[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 24-10-2022 10:42 ]

• Van der Berg
Bij mij is hij op mijn Galaxy S22 Ultra net ook binnen de eerste OS update van vier update naar Android 13. We krijgen tot Android 16! (2026) en beveiligingsupdates tot 2027. Een zeer goede updatebeleid. Ik kan de S22 Ultra eventueel tot 2028 blijven gebruiken en dan zijn we alweer beland bij de Galaxy S28/S29 Ultra in 2028/2029.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqUQYzocbIqXiLjE0uW3kT9YH7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVARE4PHAkOe4w5JE1ohVucE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 24-10-2022 11:12 ]

• SuperVeloce
Na update gelijk via recovery cache geleegd en repair apps gedaan. Zodoende worden apps geoptimaliseerd.

• Vincent91
SuperVeloce schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:08:
Na update gelijk via recovery cache geleegd en repair apps gedaan. Zodoende worden apps geoptimaliseerd.
Ik hoop dat de batterij duur wat verbeterd is

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:18

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Deze update heeft mijn S22 Ultra geen goed gedaan. Geluid hapert/stottert ongeacht welke app; Instagram, Youtube (Music) etc. De batterij lijkt ook een stuk minder te zijn. Na 1,5 uur 15% er af, zonder noemenswaardig gebruik.

Bellen via de speaker levert geen stotterend geluid op.

Opnieuw opstarten heeft niks uitgehaald. Kortom; nog niet helemaal tevreden ;-)

• Vincent91
WhateverSuitsU schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:38:
Deze update heeft mijn S22 Ultra geen goed gedaan. Geluid hapert/stottert ongeacht welke app; Instagram, Youtube (Music) etc. De batterij lijkt ook een stuk minder te zijn. Na 1,5 uur 15% er af, zonder noemenswaardig gebruik.

Bellen via de speaker levert geen stotterend geluid op.

Opnieuw opstarten heeft niks uitgehaald. Kortom; nog niet helemaal tevreden ;-)
Ik heb geen enkel probleem

Voor mij is one ui 5 vloeiender dan 4.1

• sjokoboj
SuperVeloce schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:08:
Hoe doe je dat?

Verwijderd

Tsja kan slotje op dit forum want het is allemaal via google te vinden..

• Van der Berg
Ik heb inmiddels Android 13 One UI-5 werkend. Ik merk geen verschil tot heden. Maar alles werkt perfect tot heden op mijn Galaxy S22 Ultra

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik merk zeer weinig verschil... In het begin was de UI wat stroef, maar dat is vanzelf goed gekomen.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• stin00
  • Niet online
UI is mega stroperig, hoop dat dit nog bijtrekt.. als ik de notification drawer (quick setings) naar beneden swipe zit er dikke vertraging in. Samsung heeft ook weer een paar nieuwe, onnodige vibraties + animaties ingebouwd. Bijvoorbeeld als je volume omlaag knop gebruikt naar 0, krijg je een trilling + kekke animatie nu. Voelt allemaal erg traag aan nog, zelfs met animaties op x0.1 via ADB. Ik ga nu voor nu maar even alle animaties volledig uitzetten :+ Reboot en cache wipe al gedaan.

Goede dingen: Snel tussen apps switchen is sneller geworden. De camera app openen gaat nu sneller

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 24-10-2022 14:55 ]

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
stin00 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:44:
UI is mega stroperig, hoop dat dit nog bijtrekt.. als ik de notification drawer (quick setings) naar beneden swipe zit er dikke vertraging in. Samsung heeft ook weer een paar nieuwe, onnodige vibraties + animaties ingebouwd. Bijvoorbeeld als je volume omlaag knop gebruikt naar 0, krijg je een trilling + kekke animatie nu. Voelt allemaal erg traag aan nog, zelfs met animaties op x0.1 via ADB. Ik ga nu voor nu maar even alle animaties volledig uitzetten :+ Reboot en cache wipe al gedaan.
Gek hoe het kan verschillen. Op mijn S22 Ultra is alles zeer vloeiend.

Wat ik tot zover heb opgemerkt is dat bij het opladen het toestel met een Xiaomi 65 Watt lader geen "Supersnel opladen 2.0" meer zegt, maar gelukkig wel nog gewoon met 45 watt oplaadt.

In GoodLock werkt Lockstar niet meer. Bij Vergrendelscherm in de settings kan ik de klok alleen groter of kleiner maken, maar niet op een totaal andere plek op het vergrendelscherm plaatsen. Hoop dat dit nog veranderd gaat worden. Heb nu maar een andere wallpaper voor m'n vergrendelingsscherm genomen.

Liever geen bloemen.

Pagina: 1 ... 34 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos