• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 20:06

Freshnezz

Why so serious?

Ik vind wel dat er snel krasjes op die S22 komen hoor... -O-

Telefoons die ik langer dan 2 jaar heb gehad zonder protector zien er beter uit dan mijn 2 maanden oude S22U.. :(

3 stappen voor-, 6 stappen achteruit is mijn ervaring met de S22U tot nu toe, heel teleurstellend voor het (Android) vlaggenschip van 2022 |:(

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En weer krijgt de S21 de juni security patch eerder dan de S22 😅

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:09

Rio

Ik heb al een boek

edgarf28 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:57:
Dan moet er wel iets aan de hand zijn bij Samsung 😜

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Oekol

waka waka hey hey

Ik hoop dat ze het op de rit krijgen voor de volgende maanden. Dit kan echt niet :Y

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 08:54
Thibaut1234 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Dat het toestel compleet niet meer reageert op je aanrakingen.
Ja dagelijks, tijdens gebruik van de Samsung browser.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
Als wij ze volgend jaar eerder krijgen dan de 23 vind ik het goed ;)

Maar ff serieus, ik hoop dat ze de gestures aan het aanpakken zijn en dat het daarom langer duurt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Freshnezz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:27:

Telefoons die ik langer dan 2 jaar heb gehad zonder protector zien er beter uit dan mijn 2 maanden oude S22U.. :(

3 stappen voor-, 6 stappen achteruit is mijn ervaring met de S22U tot nu toe, heel teleurstellend voor het (Android) vlaggenschip van 2022 |:(
Ik heb er met m'n S10+ ook last van vergeleken met m'n S7 Edge die ik daarvoor had. Ze willen schermen beter beschermen tegen breken, dus maken ze het (denk ik) iets zachter. Nadeel is dat je snel krassen hebt dan.

Heb je wel de standaard plastic screenprotector eraf gehaald? Want die dingen krassen als een gek.

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 12:43
stin00 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Ja, je eigen hersenen :) Je bent gewend geraakt aan onnatuurlijke en extreem verzadigde kleuren.
Je hebt gelijk, nu na 1,5 week de A52 weer eens aangezet en wat een ranzige bak met licht komt daar vanaf...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:06
Heeft iemand een idee hoe je de S22 ultra gemakkelijker van wifi kan laten wisselen in je eigen huis?

Ik heb een vrij "lang" huis, waarbij de modem bij de voordeur staat, en een router in de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben zit ik op de 5Ghz wifi aldaar, echter als ik naar mijn slaapkamer ga wordt het bereik meestal zo slecht dat ik de melding krijg dat er geen internet meer is (het wifi pictogram met vraagteken staat boven in m'n taakbalk). Dat an sich begrijp ik, echter het 2,4Ghz wifi netwerk van de modem staat naast m'n slaapkamer en heeft goed bereik.
Ik moet alleen actief zelf de netwerkverbinding wisselen. Dit is dus meermaals per dag en daardoor best hinderlijk.

Alle opties in de wifi heb ik langsgelopen, echter daar kan ik niet zo snel een oplossing vinden.

Heeft iemand dit wiel al uitgevonden?

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
1nevitable schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:40:
Heeft iemand een idee hoe je de S22 ultra gemakkelijker van wifi kan laten wisselen in je eigen huis?

Ik heb een vrij "lang" huis, waarbij de modem bij de voordeur staat, en een router in de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben zit ik op de 5Ghz wifi aldaar, echter als ik naar mijn slaapkamer ga wordt het bereik meestal zo slecht dat ik de melding krijg dat er geen internet meer is (het wifi pictogram met vraagteken staat boven in m'n taakbalk). Dat an sich begrijp ik, echter het 2,4Ghz wifi netwerk van de modem staat naast m'n slaapkamer en heeft goed bereik.
Ik moet alleen actief zelf de netwerkverbinding wisselen. Dit is dus meermaals per dag en daardoor best hinderlijk.

Alle opties in de wifi heb ik langsgelopen, echter daar kan ik niet zo snel een oplossing vinden.

Heeft iemand dit wiel al uitgevonden?
WiFi mesh systeem.

Of de 2,4Ghz en 5Ghz dezelfde naam geven. Zowel op modem als router.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:09

Rio

Ik heb al een boek

SuperVeloce schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:15:
[...]

WiFi mesh systeem.

Of de 2,4Ghz en 5Ghz dezelfde naam geven. Zowel op modem als router.
Dit. Je hebt nu gewoon meerdere netwerken in huis, dus allicht dat hij moet wisselen soms. Ergo: zorg dat je 1 netwerk hebt (mesh) of simuleert dat je 1 netwerk hebt door dezelfde naam te geven.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 17:07

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Freshnezz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:27:

Is het niet 'hardnekkige' viezigheid?
Ik had zelf ook gauw het idee dat het scherm snel kraste, echter als ik het scherm afneem met zo'n nanodoek en even goed poetsen isie smetteloos.
Totdat ik er weer met mijn vingers aanzit :X

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 19:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik had toch wel wat problemen met de accuduur van de S22+. Met niet veel gebruik behaalde ik het einde van de dag met slechts 2,5-3 uur screen-on-time. Geen idee waar het hem in zit. In de accustatistieken zie ik ook niets geks.

Nu Always On Display uitgezet, verversingssnelheid van het scherm op standaard (60Hz) en een andere achtergrond met minder kleur... en nu behaal ik veel langere schermtijden. Dat moet toch beter kunnen met andere opties aan? Toestel is teruggezet naar fabrieksinstellingen en zonder back-up begonnen, dus daar zou het niet aan moeten liggen... iemand een idee of de verschillen die ik nu noem zóveel uitmaken dat ik duidelijk veel langer doe met het toestel, of is er iets anders aan de hand?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23
Aggressor schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:53:
Ik heb ook een vaag probleem.met mijn s22 ultra.
Als ik naar mail.ziggo.nl ga kan ik wel inloggen...wil ik dan een mail beantwoorden of een nieuwe mail beginnen dan blijf hij maar laden... (samsung browser)

Met Google Chrome kan ik helemaal niet inloggen....dan blijft hij ook laden.

Dit probleem heb ik alleen als ik buiten ben...via 4g 5g.
Via WiFi heb ik dit probleem niet...
iemand enig idee? begin me er behoorlijk aan te irriteren

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 20:06

Freshnezz

Why so serious?

Dijkertje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Is het niet 'hardnekkige' viezigheid?
Ik had zelf ook gauw het idee dat het scherm snel kraste, echter als ik het scherm afneem met zo'n nanodoek en even goed poetsen isie smetteloos.
Totdat ik er weer met mijn vingers aanzit :X
Nee helaas zijn t bij mij echt een hele boel krasjes.. toch maar een screenprotector op doen dan ;(

• TommyGun
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

Freshnezz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Nee helaas zijn t bij mij echt een hele boel krasjes.. toch maar een screenprotector op doen dan ;(
Zit er eigenlijk standaard iets op de + qua screenprotector?

Voelt wel zo maar kan het niet goed zien...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• izzet3838
TommyGun schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:30:
[...]

Zit er eigenlijk standaard iets op de + qua screenprotector?

Voelt wel zo maar kan het niet goed zien...
Nee, niks.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
Steeffoon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:23:
Ik had toch wel wat problemen met de accuduur van de S22+. Met niet veel gebruik behaalde ik het einde van de dag met slechts 2,5-3 uur screen-on-time. Geen idee waar het hem in zit. In de accustatistieken zie ik ook niets geks.

Nu Always On Display uitgezet, verversingssnelheid van het scherm op standaard (60Hz) en een andere achtergrond met minder kleur... en nu behaal ik veel langere schermtijden. Dat moet toch beter kunnen met andere opties aan? Toestel is teruggezet naar fabrieksinstellingen en zonder back-up begonnen, dus daar zou het niet aan moeten liggen... iemand een idee of de verschillen die ik nu noem zóveel uitmaken dat ik duidelijk veel langer doe met het toestel, of is er iets anders aan de hand?
Ik heb mn telefoon (reguliere S22) nu net een week terug na een vervanging van het moederbord. Helemaal opnieuw ingesteld daardoor, en mijn batterijduur is echt enorm verbeterd. Heb verder nu geen trucs toegepast zoals apps in slaapstand, aanpassingen aan scherm oid. AOD heb ik nooit aan.
Ben er ook nog niet achter waar het verschil nu echt in zit, want het moederbord zelf zal daar weinig invloed op hebben lijkt me?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-11 16:47
Steeffoon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:23:

Ik heb de app galaxy booster geprobeerd, heb ook last van dit probleem. Heb de indruk dat dit een beter resultaat geeft.
Overigens staat Google play services ook hoog wat betreft verbruik. Kan alleen niet vinden door welke app dat gebeurt.

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb net een Galaxy Watch 4 gekocht, krijg hem met geen mogelijkheid verbonden met mijn Galaxy S22+, probeerde het nu net op een Galaxy A52S van een familielid en daar pakt hij hem in 1x :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgAt82RLIOaiMHjnZcMfDb_6hJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPQSMW7EZ13a9suUIP4CtpVx.jpg?f=fotoalbum_large
Ik moet hier op doorgaan drukken, maar op mijn S22+ gebeurt er dan niets... (ook als ik gegevensverzameling aanvink), op de A52S gaat hij gewoon door

EDIT: Raar, nu pakt hij hem ineens wel op m'n S22+, nadat ik de firmware heb bijgewerkt van de watch op de A52S :?

[ Voor 7% gewijzigd door edgarf28 op 02-06-2022 13:01 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

offtopic, dus weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 03-06-2022 16:30 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

offtopic

[ Voor 100% gewijzigd door PaT op 03-06-2022 16:31 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 09:02
Oekol schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:36:
Grootste irritatie op de mobiel is voor mij toch wel advertenties. En vooral advertenties die op fora niet weg te halen zijn (dus niet op tweakers, deze storen mij niet). Heb het vooral over advertenties waar je een lap tekst leest en dan verder moet scrollen en dan op de advertentie drukt per ongeluk.

Op oude telefoon ging ik rooten, heb dns66 wel eens geprobeerd maar dat is irritant om altijd aan te hebben en werkt ook niet zo goed. Adblock browser zojuist geprobeerd en werkt heel goed echter kan je niet inloggen op je Google account en ben je hierdoor al je wachtwoorden kwijt.

Hoe doen jullie dit?
Gebruik Bromite = Chromium incl adblocker
https://github.com/bromite/bromite/releases

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 19:50

AvK

Ready Set Go

De Samsung Internet browser. Werkt zeer goed gecombineerd met een add blocker waar ik de naam even niet van weet. Volgens mij een Samsung add blocker..

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

spartacusNLD schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:47:
[...]

https://nextdns.io/?from=2yxdzucz -> 2 tientjes per jaar en je kan onbeperkt adds, trackers en andere zooi systeem wide blocken. enorm veel andere opties. Een soort pi-hole light dus.

App: https://play.google.com/s...xtdns.NextDNS&hl=nl&gl=US

een van de beste applicaties die ik in het laatste jaar gevonden heb. _/-\o_

werkt op al mijn devices perfect.
Geprobeerd. Heb de url bij prive dns toegevoegd. Lijkt goed te werken krijg echter op plek van 1 bepaalde ad nu een grijs vlak. Wil dat hele vlak eigenlijk weghebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7yNmcZw-MJpqkMkcvDNAr-FylE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtWW8htvewWdKiBLL5EsTbQn.jpg?f=fotoalbum_large

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Komt op Adblock browser neer. Kan hier ook niet inloggen met m'n Google account of kijk ik er overheen?

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:27
Ik gebruik freeware versie van Blokada. Werkt naar mijn idee zeer goed en over het hele OS!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Maardiweb schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Ik heb mn telefoon (reguliere S22) nu net een week terug na een vervanging van het moederbord. Helemaal opnieuw ingesteld daardoor, en mijn batterijduur is echt enorm verbeterd. Heb verder nu geen trucs toegepast zoals apps in slaapstand, aanpassingen aan scherm oid. AOD heb ik nooit aan.
Ben er ook nog niet achter waar het verschil nu echt in zit, want het moederbord zelf zal daar weinig invloed op hebben lijkt me?
Hmmm... dat lijkt me ook niet dat daar echt verschil in moet zitten. Ben hier ook begonnen met een totaal nieuwe installatie. Snap het echt niet :(
satshow schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb de app galaxy booster geprobeerd, heb ook last van dit probleem. Heb de indruk dat dit een beter resultaat geeft.
Overigens staat Google play services ook hoog wat betreft verbruik. Kan alleen niet vinden door welke app dat gebeurt.
Oh, die app zegt me zelf niet zoveel. Wat apart hé, heb hier ook dat Play Services hoog staat. Misschien scheelt het wel dat ik Polarsteps op vakantie op dit moment gebruik, maar Polarsteps zelf staat niet hoog in de lijst van batterijverbruik en heb ik nooit iets geks gemerkt met andere toestellen waarop ik de app gebruikte.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LogiZ5500 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:31:
Ik gebruik freeware versie van Blokada. Werkt naar mijn idee zeer goed en over het hele OS!
Zie op f-droid Blokada en Blokada 5 zijn. Bewust voor 1 van de twee gekozen?

• izzet3838
Grootste irritatie op de mobiel is voor mij toch wel advertenties. En vooral advertenties die op fora niet weg te halen zijn (dus niet op tweakers, deze storen mij niet). Heb het vooral over advertenties waar je een lap tekst leest en dan verder moet scrollen en dan op de advertentie drukt per ongeluk.

Op oude telefoon ging ik rooten, heb dns66 wel eens geprobeerd maar dat is irritant om altijd aan te hebben en werkt ook niet zo goed. Adblock browser zojuist geprobeerd en werkt heel goed echter kan je niet inloggen op je Google account en ben je hierdoor al je wachtwoorden kwijt.

Hoe doen jullie dit?
Zelf gebruik ik opera, het was een weekje wennen maar werkt over het algemeen sneller dan chrome, en je hebt handige features zoals ingebouwde adblocker/vpn.

Om gegevens van chrome te importeren heb ik het ff op men desktop geïnstalleerd, daar kan ik kiezen om alles van Chrome(ww, bladwijzers) te importeren.

[ Voor 8% gewijzigd door izzet3838 op 02-06-2022 22:20 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Hoe doen jullie dit?
Ik gebruik al sinds jaar en dag Firefox Nightly met ublock origin. Heb nog nooit ergens een advertentie gezien, ook niet op Tweakers :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De oplossing van @spartacusNLD is tot nu toe de beste gebleken. Is geen aparte app (wel gedownload, nog niet gebruikt), gewoon de private dns server ingevuld. Net zoals ik dns guard had (maar die deed 't niet). De rest was een soort dns66 app die een vpn maakt wat weer extra batterij kost en zon extra icoontje in je balk zet die ik niet wil. Verder waren de andere opties andere browsers (waar je al dan niet kon inloggen op je Google acc) en het liefst blijf ik toch echt bij m'n vertrouwde Google met de tabbladen en mijn wachtwoorden manager.

• LogiZ5500
Oekol schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Zie op f-droid Blokada en Blokada 5 zijn. Bewust voor 1 van de twee gekozen?
Blokada 5 is degene die ik gebruik. Er is een mogelijkheid om die extra icoontje in de balk te verwijderen vanuit de app.
Of verbergen door op de notificatie te drukken en dan onzichtbaar maken.

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-11 19:09
Flink update voor mijn 22+ vanmorgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMZsDwN94PGTYPT_l_z4HjyjyGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKd7OfgZ8hq5suIu29U973OG.jpg?f=fotoalbum_large

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S22 Ultra idem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjZH1gPe1PGyBms4JxX_C7YDs0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqfruZrv7OM2a2eZZ1B6og1X.jpg?f=fotoalbum_large

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Toch mooi dat we de juni beveiligingspatch eerder binnenkrijgen dan bijv. de Pixel 6 toestellen. Er werd gespeculeerd dat nachtfotografie verbeterd zou worden in deze update. Ben benieuwd.

• izzet3838
stin00 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:27:
Toch mooi dat we de juni beveiligingspatch eerder binnenkrijgen dan bijv. de Pixel 6 toestellen. Er werd gespeculeerd dat nachtfotografie verbeterd zou worden in deze update. Ben benieuwd.
In de changelog staat niks interessants, er gaan ook al lang geruchten over betere gestures, helaas nog niks van gemerkt.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:27:
En eerder dan de S21, kan weer rustig slapen :D

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Een update van 1.5GB maar geen nieuwe features? Blijf het toch altijd raar vinden dat de inhoud updates op smartphones in het algemeen zo geheim worden gehouden.

[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 03-06-2022 13:24 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Offtopic, dit heeft niet specifiek met het toestel te maken.

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 03-06-2022 16:31 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Oekol schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Gebruik jij de app of voeg je ook de dns in bij privé dns? Verder hoe heb jij onderstaande opgelost?

Als je op iets zoekt, bijvoorbeeld falke sokken krijg je adds die je wel wilt aanklikken. Kan je die uitzonderen?

[Afbeelding]
Ik gebruik de app.
Ja, je moet even de configuratie pagina's van next.dns doorlopen. Je kan echt veel aanpassen, buiten dit soort dingen.

Het is deze optie (verwacht ik):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzFVA5rxpE_H52fineU4VQRZQU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0lS4uXYW8Ka5aajBSldwkbS.png?f=fotoalbum_large

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

spartacusNLD schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik de app.
Ja, je moet even de configuratie pagina's van next.dns doorlopen. Je kan echt veel aanpassen, buiten dit soort dingen.

Het is deze optie (verwacht ik):
[Afbeelding]
Klopt het dat je met de app altijd een vpn verbinding icoon boven in je scherm hebt?

Edit: Je hebt gelijk wat betreft die instelling. Werkt perfect dit! Is de 20 euro straks prima waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 03-06-2022 14:41 ]

• gerthallink
Ik gebruik al jaren adguard. Kan niet meer zonder
https://adguard.com/nl/welcome.html

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
Ik gebruik ook adguard, maar dan via DNS. Dus heb 'dns.adguard.com' als DNS server ingesteld en helemaal nergens last van qua ads :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Maardiweb schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:26:
Ik gebruik ook adguard, maar dan via DNS. Dus heb 'dns.adguard.com' als DNS server ingesteld en helemaal nergens last van qua ads :)
Ik had dit maar sinds mijn s22+ op de 1 of andere manier werkte die niet. Nu met de tip hierboven (die inmiddels weggemod is) doet hij het wel weer naar behoren.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 10:17
Ik heb een vreemd probleem. Wanneer ik mijn S22 Ultra in landscape mount voor bijvoorbeeld navigatie draait hij wanneer het scherm uit is gegaan automatisch weer naar portrait. Zelfs wanneer ik de automatisch draaien toggle heb uitgezet terwijl hij in landscape stond. Super irritant wanneer je probeert te navigeren. Iemand een tip hoe ik hem ook echt kan locken in landscape? O+

• gerthallink
De S22+ laad wel sneller op heb ik het idee met de laatste update.
Heb een 45W oplader en ook de camera lijkt sneller te reageren

• satshow
Volgens mij klopt de tijd van het scherm aan ook niet helemaal. Ben gisteren zeker een uur of 4 actief geweest.
Of moet ik ergens wat kalibreren?

En nog steeds Google play services bovenaan. Heb gisteren na het updaten via recovery de cache geleegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qg0rjM3cs1Fu4MiLl5Ke87pExa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uixpXntWjqjNZJFt0VSMY1Mm.jpg?f=fotoalbum_large

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 13:53
kyunikeon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:56:
Vaak gebruik ik mn telefoon als ik in bed lig. Op mn vorige mobiel (Oneplus 8 Pro) kon op mijn zij liggen met de 8 Pro in landscape mode. Nu merk ik dan ik als ik dat doe, dat de S22+ automatisch terug draait naar Portrait mode. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (zonder gebruik van draai lock functie)?
Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden?
Ik gebruik mijn mobiel als boek in bed en dit is zeer irritant. Ik kan automatisch draaien wel uitzetten tijdens het lezen, maar dat was vroeger nooit nodig.

Verwijderd

Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon hangen. Ik heb gemerkt dat het t-mobile (werk) netwerk in mijn huis zwaar crap is. Daardoor lijkt de batterij snel leeg te lopen. Bestaan er apps/manieren om dit netwerk (automatisch) af te schakelen in bepaalde periodes?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:07
Kiampp schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Ik gebruik mijn mobiel als boek in bed en dit is zeer irritant. Ik kan automatisch draaien wel uitzetten tijdens het lezen, maar dat was vroeger nooit nodig.
Een Bixby routine maken die het schermdraaien vastzet als een bepaalde app opstart, en weer uitzet als de app afgesloten wordt?

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• LogiZ5500
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:49:
Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon hangen. Ik heb gemerkt dat het t-mobile (werk) netwerk in mijn huis zwaar crap is. Daardoor lijkt de batterij snel leeg te lopen. Bestaan er apps/manieren om dit netwerk (automatisch) af te schakelen in bepaalde periodes?
Misschien dat voWIFI aanzetten helpt?

Verwijderd

LogiZ5500 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Misschien dat voWIFI aanzetten helpt?
Helpt niet dat ik Ziggo heb en de stabiliteit van dat modem ruk is. Liefst zou ik het helemaal uitschakelen. Vreemd dat daar geen app of shortcut voor is.

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
Kiampp schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Helaas niet. Ik gebruik momenteel de rotatielock functie.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

satshow schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:51:
Volgens mij klopt de tijd van het scherm aan ook niet helemaal. Ben gisteren zeker een uur of 4 actief geweest.
Of moet ik ergens wat kalibreren?

En nog steeds Google play services bovenaan. Heb gisteren na het updaten via recovery de cache geleegd.

[Afbeelding]
Ik had ook het stille vermoeden dat de screen-on-time niet klopte. Maar hard maken kan ik het niet. Maar blijkbaar ben ik niet de enige.

• izzet3838
Steeffoon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Ik had ook het stille vermoeden dat de screen-on-time niet klopte. Maar hard maken kan ik het niet. Maar blijkbaar ben ik niet de enige.
Hier ook al wat vreemde dingen gezien.

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ook ik merk dat de accu sneller leegloopt na de juni update. Google play services hoog in de lijst. SOT dus lager dan dat ik gewend ben, maar weet nu even niet goed of dit nauwkeurig is als ik bovenstaande lees.

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 18:05
Zijn er gebruikers van Flitsmeister hier icm de S22 U?
Heb het gevoel dat de gps te traag is en meldingen dan niet binnen komen op het toestel tijdens het rijden. Kom van een iPhone 13 af en daar werkt het perfect.

• brouwerchris
rajunl schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:06:
Zijn er gebruikers van Flitsmeister hier icm de S22 U?
Heb het gevoel dat de gps te traag is en meldingen dan niet binnen komen op het toestel tijdens het rijden. Kom van een iPhone 13 af en daar werkt het perfect.
Ik rijd dagelijks 106 km woon-werk , S22U via Android Auto verbonden met 2021 Opel Corsa.
Flitsmeister meldingen komen bij mij gewoon binnen.
Heeft Flitsmeister bij jou alle benodigde permissies?

• rajunl
brouwerchris schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Ik rijd dagelijks 106 km woon-werk , S22U via Android Auto verbonden met 2021 Opel Corsa.
Flitsmeister meldingen komen bij mij gewoon binnen.
Heeft Flitsmeister bij jou alle benodigde permissies?
Ja behalve agenda telefoon en microfoon deze zal die toch niet nodig hebben ?

• brouwerchris
rajunl schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Ja behalve agenda telefoon en microfoon deze zal die toch niet nodig hebben ?
Bij mij staat in Flismeister notificatie instellingen dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQqoOKjVeEorQt_tlVieaWsRTe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl4bq2BGI0n4Kvgv2c2NGCcC.jpg?f=fotoalbum_large

• rajunl
brouwerchris schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Bij mij staat in Flismeister notificatie instellingen ..
Thanks maar gaat meer om de gps als ik op het scherm kijk dan geeft ie de straat aan waar ik een enkele seconden eerder was en niet de actuele lokatie denk dat het daar mis gaat

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn S22 is het eerste toestel waarbij ik opvallend vaak meldingen krijg dat er vocht in de USB aansluiting dit wanneer ik het USB kabeltje (voor Android Auto) inplug. Is dit een specifiek S22 euvel?

• SuperVeloce
  • Nu online
Heb regelmatig met de AdGuard app, dat pagina's niet willen laden.. hoe fix je dit?
Want telkens uit/aan is ook niet top

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 19:10
Vingerscan is na update echt ruk geworden, opnieuw toegevoegd en werkt weer naar behoren >:)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

SuperVeloce schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:52:
Heb regelmatig met de AdGuard app, dat pagina's niet willen laden.. hoe fix je dit?
https://nextdns.io/nl gebruiken ;)

@Oekol had er eerder ook goede ervaringen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 05-06-2022 17:31 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meer mensen bij wie de accuduur duidelijk minder is met de juni-update? Mijn hemel wat gaat dat ding sneller leeg.

• edgarf28
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:52:
Meer mensen bij wie de accuduur duidelijk minder is met de juni-update? Mijn hemel wat gaat dat ding sneller leeg.
Ja hier ook, haal zo'n 5-5,5u scherm aan tijd, voor de update 7-8u.
Moet er wel bij vermelden dat ik sinds de dag dat ik de update heb geinstalleerd sindsdien een Galaxy Watch 4 heb (wat ook extra batterij verbruikt natuurlijk)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

edgarf28 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Ja hier ook, haal zo'n 5-5,5u scherm aan tijd, voor de update 7-8u.
Moet er wel bij vermelden dat ik sinds de dag dat ik de update heb geinstalleerd sindsdien een Galaxy Watch 4 heb (wat ook extra batterij verbruikt natuurlijk)
Fijn dat ik niet de enige ben gelukkig.
Een smartwatch zou dankzij BLE Bluetooth nauwelijks meer moeten vragen van de accu van de smartphone. Maar wel groot verschil zeg!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:21

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Is het niet zo dat en paar dagen na de update de batterij die weer verbeterd?

Ik krijg zelf de update nog niet aangeboden voor mijn S22U, best vreemd...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• jeroenICT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 09:33
Ik heb de s22 (zonder de +) nu een kleine week. Na wat gerommel er mee ben ik nu naar de juni update tevreden over het batterij verbruik.

Voor de juni update moest ik bijna 3x p/dag opladen om de dag door te komen. En verbruikte ik met een uurtje foto's en video's maken tijdens een carnaval optocht hier al snel 50% batterij. Met de juni update (die ik handmatig heb opgehaald) is het verbruik stukken minder en red ik met gemak de heledag op 1x laden. Wel merk ik sinds deze ochtend dat bij gamen het verbruik naar beneden schiet maar bij normaal gebruik zoals wat social-media en Chrome gebruik is het geen probleem.

• satshow
Bij mij gaat het ook snel met de accu na de juni update. Wellicht duurt het een poosje dat het weer normaal wordt, is ten slotte een grote update.

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Krijg steeds vaker last dat internetsites niet willen laten, verschillende browsers al geprobeerd.. Ervaren meerdere mensen dit?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb na de update nog eens een handmatige reboot gedaan. Bij het opstarten werd weer het eea geoptimaliseerd, hopelijk helpt dat qua batterijverbruik. Merkte zelf ook dat dit was toegenomen na de update.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23
GhostriderR32 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:18:
Krijg steeds vaker last dat internetsites niet willen laten, verschillende browsers al geprobeerd.. Ervaren meerdere mensen dit?
Ik heb het met Ziggo webmail.
Via wifi lukt het wel...
Via 3g 4g kan ik geen nieuwe email starten of beantwoorden....

Vanavond ga ik de telefoon resetten...

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Met wat voor foutmelding?

Verwijderd

Toevallig dan een zwart scherm bij bepaalde websites?.

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:38:
Toevallig dan een zwart scherm bij bepaalde websites?.
Geen foutmeldingen.
Schildpadje puur een zwart scherm waarbij de laadbalkje op 50% blijft hangen, erg vaag..

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Ik ken dit ook. Na herladen, soms 1 of 2 keer werkt het wel. Ik gebruik Chrome en de browser van Samsung zelf.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11 13:25
Yup, same... Adguard uit/aan helpt, maar ook schakelen tussen wifi/mobiel netwerk.

Nog niet kunnen achterhalen wat het veroorzaakt...

• 13art
  • Laatst online: 21:09

13art

Moderator Mobile
m0ridin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Yup, same... Adguard uit/aan helpt, maar ook schakelen tussen wifi/mobiel netwerk.

Nog niet kunnen achterhalen wat het veroorzaakt...
Sinds ik Adguard er af heb gegooid heb ik er geen last meer van. Ik denk daardoor echt dat het aan Adguard ligt. Daar gaat iets mis met het filteren. Wellicht een update van een filter oid. Voorlopig maar even terug naar Blokada.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik had het ook met adguard maar kreeg de foutmeldingen van dns probe not solved. Sinds de wissel van adguard naar nextdns nergens last meer van. Vandaar mijn vraag hierboven wat de foutmelding was.

• Infernoken
  • Laatst online: 05-11 14:57
JBS schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:19:
Mijn S22 is het eerste toestel waarbij ik opvallend vaak meldingen krijg dat er vocht in de USB aansluiting dit wanneer ik het USB kabeltje (voor Android Auto) inplug. Is dit een specifiek S22 euvel?
Hier net hetzelfde! Toevallig geen Volkswagen met een MIB3 systeem?
Ik heb een nieuwe passat en eerste telefoon die hier zoveel over klaagt.
(Maar denk dat de MIB3 van VW ook wel wat rare dingen doet, andere telefoons tonen heel veel connect/disconnects als de wagen in standby staat)

• SuperVeloce
  • Nu online
Infernoken schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:01:
[...]

(Maar denk dat de MIB3 van VW ook wel wat rare dingen doet, andere telefoons tonen heel veel connect/disconnects als de wagen in standby staat)
Ligt niet aan android auto. Ik heb het zelf gehad met een USB-C naar USB-C kabel in de autolader.. toen ik de kabel omdraaide geen probleem.

• Infernoken
  • Laatst online: 05-11 14:57
SuperVeloce schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Ligt niet aan android auto. Ik heb het zelf gehad met een USB-C naar USB-C kabel in de autolader.. toen ik de kabel omdraaide geen probleem.
Hier maakt het niet uit hoe de kabel geconnecteerd is…. Als de wagen in ‘sleep’ gaat klaagt de S22+ van vocht.

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
SuperVeloce schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:52:
werkt het wel weer bij jou als je even vliegtuig modus aan/uit doet? Ik heb dit als ik van wifi naar 5g ga en als ik vliegtuig modos even aan/uit doe werkt het weer.

• SuperVeloce
  • Nu online
fuqua schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:05:
[...]

werkt het wel weer bij jou als je even vliegtuig modus aan/uit doet? Ik heb dit als ik van wifi naar 5g ga en als ik vliegtuig modos even aan/uit doe werkt het weer.
Ja dan werkt het weer.
Heb iets bij DNS probe uitgezet en nu lijkt het beter te gaan

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 12:43
satshow schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:43:
Bij mij gaat het ook snel met de accu na de juni update. Wellicht duurt het een poosje dat het weer normaal wordt, is ten slotte een grote update.
Dat is voor mij tot nu toe het enige nadeel van de S22.

De Juni update lijkt het iets beter te hebben gemaakt, behalve dat wanneer de telefoon helemaal leeg is (al een paar keer gehad helaas...) wil ie niet meer laden met de snellader, alleen met en 15 watt. Als ie dan laat zien dat ie aan het laden is (1% bijvoorbeeld) dan kan ik 'm overprikken en werkt het wel.

Beide S22 hier in huis hebben dit en met beide snelladers. Ofwel, niet meer leeg laten lopen als ik alleen die snellader bij me heb.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• JBS
  • Niet online

JBS

Infernoken schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:01:
[...]

In mijn geval geen Volkswagen maar Ford. Mogelijk is het de specifieke kabel, heb het namelijk nooit wanneer ik de telefoon incidenteel (met een andere kabel) oplaadt. Normaal gesproken doe ik opladen draadloos, dus buiten Android Auto gebruik ik een USB kabel slechts incidenteel.

Vorige week bleef de melding urenlang staan. Zwel gisteren als vandaag verscheen de melding bij het inprikken van de USB kabel voor Android Auto direct weer, maar verdween deze na pakweg 10 minuten en zorgde opnieuw inprikken niet voor een nieuwe melding. Zit dus niet echt een patroon in.

• Marcd86
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-08-2023
Kan iemand hier daadwerkelijk een eerlijke mening geven over de S22 ultra en het wel of niet aanschaffen? Ik zit nu te dubben tussen de Pixel 6 pro of de S22 ultra. Een goede camera is natuurlijk een must maar wat ik ook zeer belangrijk vind, is de accu en bereik van het netwerk. Ik heb nu een Huawei P30 pro van een paar jaar oud waarvan de accu nog perfect is.

Hoor het graag.

Verwijderd

Wat info:

Nivo Accu: 29%

Samsung 25W lader (EP-TA800): nog 31 min. laden
Samsung 45W lader (EP-TA845): nog 26 min. laden

Tsja dan pakt de S22U hier geen 45W uit die sterkere lader.. Eerder iets van een Watt of +30 denk.
Ach ja ben geen fan van Accu's keihard opladen en het gaat dikwijls van leeg naar vol in een uur en dat is al veel sneller dan ik gewend was.

Samsung is wel heel erg voorzichting met opladen, misschien dat het Note-7 debacle nog naabeeft bij hun.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:07
Marcd86 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:48:
Kan iemand hier daadwerkelijk een eerlijke mening geven over de S22 ultra en het wel of niet aanschaffen? Ik zit nu te dubben tussen de Pixel 6 pro of de S22 ultra. Een goede camera is natuurlijk een must maar wat ik ook zeer belangrijk vind, is de accu en bereik van het netwerk. Ik heb nu een Huawei P30 pro van een paar jaar oud waarvan de accu nog perfect is.

Hoor het graag.
Als batterijduur belangrijk voor je is, zou ik sowieso de recente Pixel-telefoons met de Tensor-chip afstrepen van je lijstje. Ondanks de 5000 mAh-batterij scoort de Pixel 6 pro maar matig in batterijduur-tests.
De P30 pro was (ook door het afknijpen van allerlei zaken) zuinig, ik weet niet of de S22 Ultra dat haalt. Maar in tests scoort de S22 Ultra over het algemeen bovengemiddeld.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Verwijderd

Of-Aaargh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Als batterijduur belangrijk voor je is, zou ik sowieso de recente Pixel-telefoons met de Tensor-chip afstrepen van je lijstje. Ondanks de 5000 mAh-batterij scoort de Pixel 6 pro maar matig in batterijduur-tests.
De P30 pro was (ook door het afknijpen van allerlei zaken) zuinig, ik weet niet of de S22 Ultra dat haalt. Maar in tests scoort de S22 Ultra over het algemeen bovengemiddeld.
Daar kan ik mij bij aansluiten.

De UI van Huawei vond ik behoorlijk goed en fijn met zinvolle extra's.
Dat maakt de Android ervaring echt goed; het wordt een doordachte tool.
Samsung doet dit nog beter.

Nu, dat is bij Android One in ieder geval in mijn ervaring (HMD Nokia's) totaal anders;
Wat een gruwelijk kaal OS is dat en totaal 'gegoogled' zeg maar.
Ik dacht dat de pixels ook zo een soort OS hebben?
Dan ga je zelf dus apps instaleren om dingen te doen zoals gallery noem maar op (google foto's natuurlijk uit), maar dan blijkt steeds weer dat die apps (notities, noem maar op) onderling lang niet zo gesmeerd werken als in een Samsung. Om maar te zwijgen van die Google search bar die niet weg te krijgen is; belachelijk en ga je met een 3d party launcher aan de gang, dan zijn daar weer allerhand problemen mee (eigenlijk te verwijten aan Google zo liet Nova launcher mij weten).

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Hoor het graag.
Ik ben van een p20 pro naar een normale s22 gegaan. Model is 4 jaar nieuwer, dus ik had flink vooruitgang verwacht. Dat is me erg tegengevallen. De 4 jaar oude batterij van de P20 ging langer mee dan de nieuwe batterij van de s22, ik heb regelmatig problemen met bellen (zoals gemiste gesprekken bij vol bereik of elkaar niet kunnen horen), en vaak stotterende apps (10 seconden lang 2fps ofzo). De camera is ook niet wereldschokkend beter (maar dat zal bij de ultra meer verschil maken). Al met al zou ik deze keuze niet gemaakt hebben als ik dit van tevoren had geweten. Dan had ik gewoon nog een jaartje langer met de p20 gedaan.

Verwijderd

Anakha schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:37:
[...]

Ik ben van een p20 pro naar een normale s22 gegaan. Model is 4 jaar nieuwer, dus ik had flink vooruitgang verwacht. Dat is me erg tegengevallen. De 4 jaar oude batterij van de P20 ging langer mee dan de nieuwe batterij van de s22, ik heb regelmatig problemen met bellen (zoals gemiste gesprekken bij vol bereik of elkaar niet kunnen horen), en vaak stotterende apps (10 seconden lang 2fps ofzo). De camera is ook niet wereldschokkend beter (maar dat zal bij de ultra meer verschil maken). Al met al zou ik deze keuze niet gemaakt hebben als ik dit van tevoren had geweten. Dan had ik gewoon nog een jaartje langer met de p20 gedaan.
De camera en accu teleurstellingen zijn niet relevant want Marc overweegt de Ultra. Hier zowel een Ultra als een kleine S22 en bij de Ultra is de accuduur en helemaal de camera op orde. Stotterende apps nog niet gezien hier en ook de zwaarst mogelijke games gespeeld.

• izzet3838

Hoor het graag.
Ik kom van de p30 pro en heb sinds release de s22 ultra ik zal hierbij mijn bevindingen opsommen:

+Foto's zijn beter
+Zeer snelle updates
+Video's zijn vele malen beter
+Scherm is beter
+Samsung software is uitgebreider(meer customisation,...)
+Keuze accessoires
+Apps worden niet zomaar gekilled id background
+S-pen

-batterijduur slechter
-software instabieler(regelmatig dat de telefoon voor korte tijd trager wordt zonder reden of dat eens iets blijft hangen)
-laad niet sneller op
-fingerprint werkt minder goed

Nu ga ik er eerlijk over zijn, moest Huawei er nog steeds zijn(zoals ze er vroeger waren) dan had ik nu weer een Huawei gekocht, ben nog steeds geen fan van Samsung.

Probleem is dat AL die minpunten ook aanwezig zijn bij de pixel en soms zelfs slechter.
Terwijl de pluspunten vaak minder prominent zijn.

Prijs buiten beschouwing gelaten zou ik dan de s22 ultra nemen(en dat heb ik dus ook gedaan)

Persoonlijk zou ik de Pixel links laten liggen, de soc is zelfs slechter dan die van de s22 en de fingeprint scanner en software is helemaal een drama(van wat ik hoor van mensen op twitter en op het nieuws).

Zelf wacht ik nu de release van de Xiaomi 12 ultra af, als die hier uitkomt en effectief zo goed is als die lijkt dan wil ik die eens proberen.

• izzet3838
Verwijderd schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:43:
[...]

De camera en accu teleurstellingen zijn niet relevant want Marc overweegt de Ultra. Hier zowel een Ultra als een kleine S22 en bij de Ultra is de accuduur en helemaal de camera op orde. Stotterende apps nog niet gezien hier en ook de zwaarst mogelijke games gespeeld.
Ik kom van p30 pro en voel ook stotters, het is bij mij wel geen 2fps maar eerder 30 ofzo, na 10-20 seconden gaat het dan weer beter.

Dit mirakel is hier al uitgebreid besproken, de meeste mensen die upgraden van een oudere Samsung voelen het niet terwijl de mensen die van Huawei en Apple komen er gevoelig voor lijken.

Het komt er op neer dat de telefoon met momenten minder "smooth" aanvoelt en na een tijdje gaat het plots weer beter.

Ik merk dat het vooral gebeurd als de telefoon iets warmer wordt, maar ook niet enkel dan.

[ Voor 13% gewijzigd door izzet3838 op 07-06-2022 21:11 ]

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-11 16:10
Is er iets te doen aan de overbelichte foto's die mijn s22 maakt? Mn s10 had dit ook al Maar bij portetfoto's van mensen, en er is veel zon of kunstmatig licht is de huid heel erg wit en vallen alle details weg.

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31

Hoor het graag.
Ik heb recentelijk mijn Pixel 6 (niet de pro) juist verkocht om over te stappen naar de S22. Ik vond de Pixel te veel "problemen" hebben waardoor ik mij contine irriteerde aan dat toestel. De vingerafdruk scanner was slecht, vond het toestel zwaar en dik en de updates waardoor Google elke keer iets om zeep hielpen:

- Zwak tril signaal
- Netwerk signaal wat er zonder reden een paar keer per daguit uit vloog
- Slecht netwerk bereik

Ik was juist van Samsung overgestapt op een Pixel vanwege de snelle updates maar ben daar wel van terug gekomen. Blijkbaar kan Google goede besturingssystemen maken, maar qua apparaat ondersteuning hebben ze nog wel wat te leren van bijvoorbeeld Samsung...

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wizzlewaxx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Ik heb recentelijk mijn Pixel 6 (niet de pro) juist verkocht om over te stappen naar de S22. Ik vond de Pixel te veel "problemen" hebben waardoor ik mij contine irriteerde aan dat toestel. De vingerafdruk scanner was slecht, vond het toestel zwaar en dik en de updates waardoor Google elke keer iets om zeep hielpen:

- Zwak tril signaal
- Netwerk signaal wat er zonder reden een paar keer per daguit uit vloog
- Slecht netwerk bereik

Ik was juist van Samsung overgestapt op een Pixel vanwege de snelle updates maar ben daar wel van terug gekomen. Blijkbaar kan Google goede besturingssystemen maken, maar qua apparaat ondersteuning hebben ze nog wel wat te leren van bijvoorbeeld Samsung...
Ik kom van een 6 pro af. ik had geen signaal probleem. maar de batterij duur en bugs hebben me weer terug gestuurd naar Samsung

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos