Marcd86 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:48:
Kan iemand hier daadwerkelijk een eerlijke mening geven over de S22 ultra en het wel of niet aanschaffen? Ik zit nu te dubben tussen de Pixel 6 pro of de S22 ultra. Een goede camera is natuurlijk een must maar wat ik ook zeer belangrijk vind, is de accu en bereik van het netwerk. Ik heb nu een Huawei P30 pro van een paar jaar oud waarvan de accu nog perfect is.
Hoor het graag.
Ik kom van de p30 pro en heb sinds release de s22 ultra ik zal hierbij mijn bevindingen opsommen:
+Foto's zijn beter
+Zeer snelle updates
+Video's zijn vele malen beter
+Scherm is beter
+Samsung software is uitgebreider(meer customisation,...)
+Keuze accessoires
+Apps worden niet zomaar gekilled id background
+S-pen
-batterijduur slechter
-software instabieler(regelmatig dat de telefoon voor korte tijd trager wordt zonder reden of dat eens iets blijft hangen)
-laad niet sneller op
-fingerprint werkt minder goed
Nu ga ik er eerlijk over zijn, moest Huawei er nog steeds zijn(zoals ze er vroeger waren) dan had ik nu weer een Huawei gekocht, ben nog steeds geen fan van Samsung.
Probleem is dat AL die minpunten ook aanwezig zijn bij de pixel en soms zelfs slechter.
Terwijl de pluspunten vaak minder prominent zijn.
Prijs buiten beschouwing gelaten zou ik dan de s22 ultra nemen(en dat heb ik dus ook gedaan)
Persoonlijk zou ik de Pixel links laten liggen, de soc is zelfs slechter dan die van de s22 en de fingeprint scanner en software is helemaal een drama(van wat ik hoor van mensen op twitter en op het nieuws).
Zelf wacht ik nu de release van de Xiaomi 12 ultra af, als die hier uitkomt en effectief zo goed is als die lijkt dan wil ik die eens proberen.