• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11 17:59

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heeft iemand misschien nog een tip voor mij?
Ik heb mijn S22 Ultra gekoppeld aan mijn auto en hij staat ook gewoon gekoppeld, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid over de boxen te laten lopen. In het verleden heeft mijn Samsung S9 dit wel gedaan en mijn iPhone werkte ook gewoon. Mis ik misschien een instelling?
Ik heb al heel wat sites en oplossingen bekeken, maar ik heb het helaas nog niet werkend gekregen.

Ik krijg de volgende melding:
De import is mislukt. Opnieuw proberen en controleer of het apparaat verbindingen toestaat.

Misschien herkent iemand dit.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11 17:59
Teletekst schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:56:

Misschien herkent iemand dit.
Dat had ik toen ik mijn S22 Ultra wilde aanmelden.
Alle telefoons heb ik moeten verwijderen uit de auto.
Alle verbindingen die naar mijn auto gingen vanuit mijn telefoons ook verwijderd..
En met mijn S22 als eerste begonnen met aanmelden en contact gegevens uploaden.
Vanaf toen werkte alles als vanouds..

• Teletekst
  • Niet online
Von Henkel schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:55:
[...]
Dat had ik toen ik mijn S22 Ultra wilde aanmelden.
Alle telefoons heb ik moeten verwijderen uit de auto.
Alle verbindingen die naar mijn auto gingen vanuit mijn telefoons ook verwijderd..
En met mijn S22 als eerste begonnen met aanmelden en contact gegevens uploaden.
Vanaf toen werkte alles als vanouds..
Ik heb wel al mijn telefoons uit de auto verwijderd, maar de verbindingen die naar mijn auto gaan niet.
Maar bedankt voor de tip. Ik zal het nogmaals op deze manier proberen.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De mei security patch is er eindelijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBr5gG0kyI68YGjnD6xG2i_p0FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubXdg5Ikj11t8eBqDdhWZJcp.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: lijkt een kleine update te zijn, build date is maar 9 dagen nieuwer dan de vorige versie, en maar 203mb, en 1 hogere build nummer maar (van AVDA naar AVDB)

[ Voor 16% gewijzigd door edgarf28 op 09-05-2022 10:31 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
edgarf28 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:03:
[Afbeelding]
Edit: lijkt een kleine update te zijn, build date is maar 9 dagen nieuwer dan de vorige versie, en maar 203mb, en 1 hogere build nummer maar (van AVDA naar AVDB)
Interessant. Is het dan wel de patch van mei? Want in de changelog staat (iig voor de reguliere S22) nog april: https://doc.samsungmobile.com/sm-s901b/eux/doc.html

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• edgarf28
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Interessant. Is het dan wel de patch van mei? Want in de changelog staat (iig voor de reguliere S22) nog april: https://doc.samsungmobile.com/sm-s901b/eux/doc.html
Die site is nog niet aangepast, en gaat nog over de vorige update (AVDA)

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Normaal omdat ik TNL heb, moet ik 2 dagen wachten, nu is het ook voor mij beschikbaar op S22U

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:09

Rio

Ik heb al een boek

[Afbeelding]
YEEESSSSSSS WE ZIJN GERED! 😜
(thx for the heads-up)

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 22:34
[Afbeelding]
Had gehoopt dat er een camera fix in zou zitten.
Laatst ergens gelezen dat er 1 zou komen zodat er met minder licht ook goed gefilmd kan worden.

Maar ja, we zullen zien wanneer die komt.

• SuperVeloce
  • Nu online
Google Play systeem update gedaan, staat nu op april

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 14:57
Rio schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:04:
[...]

YEEESSSSSSS WE ZIJN GERED! 😜
(thx for the heads-up)
Jaja... Ik snap hem wel... >:)

Maar ik heb bv last van video/audio lag in YouTube die me volledig gek maakt.

Hopelijk is dit nu dus opgelost.

Straks dus even installeren en testen.

UPDATE:
Net geïnstalleerd en getest... YouTube video lag lijkt opgelost te zijn !!! _/-\o_
Nu eens kijken of ik nog andere optimalisaties / verbeteringen kan vinden...

[ Voor 19% gewijzigd door Infernoken op 09-05-2022 22:41 ]

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 12:21
Vandaag mijn Samsung S22 af mogen halen bij de winkel. Volgens mij begin april besteld bij Phone House, maar was uiteraard op de hoogte van de langere "levertijd", maar uiteindelijk duurde het wel erg lang.
Enfin, het beestje ligt nu voor me.

Enkele vragen over Samsung en de S22, want ik ben nieuw bij Samsung :).

Ik kom van een Xiaomi Mi5 (bijna 6 jaar gebruikt) welke ik met een custom rom up to date heb gehouden. Maar die was wel aardig versleten en toevallig heeft deze in het paasweekend ook daadwerkelijk de geest gegeven. Zodoende nog even een oude telefoon moeten gebruiken.
Voor Xiaomi nog een Moto G 4G en een HTC Desire gehad.

Ik ben dus gewend aan een vrij kale Android ervaring en nu kom ik in de bloat wereld van Samsung. Volgens mij staan er nu al meer apps op dan ik bij mijn vorige telefoon had :+
De vragen die ik gewend ben van Google krijg ik nu nog een keer van Samsung.

Mijn belangrijkste vraag is dan ook; wel of geen Samsung account aanmaken?
Is dat echt een toegevoegde waarde? Ik ben eigenlijk niet van plan gebruik te gaan maken van de Samsung services. Mijn contacten, mail en agenda gaan via Google. Daarnaast gebruik ik nog wat Microsoft zaken voor mijn bedrijf.
Echter heb je ook iets als "find my phone", dan heb je wel een account bij Samsung nodig neem ik aan?

Hier uiteraard al wat rondgesnuffeld. Echt overbodige apps verwijderen middels ADB als het niet zomaar te verwijderen is.
Tips voor een vlotte Android/Samsung ervaring zijn welkom.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 20:12
raoel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:41:
Vandaag mijn Samsung S22 af mogen halen bij de winkel. Volgens mij begin april besteld bij Phone House, maar was uiteraard op de hoogte van de langere "levertijd", maar uiteindelijk duurde het wel erg lang.
Enfin, het beestje ligt nu voor me.

Mijn belangrijkste vraag is dan ook; wel of geen Samsung account aanmaken?
Is dat echt een toegevoegde waarde? Ik ben eigenlijk niet van plan gebruik te gaan maken van de Samsung services. Mijn contacten, mail en agenda gaan via Google. Daarnaast gebruik ik nog wat Microsoft zaken voor mijn bedrijf.
Echter heb je ook iets als "find my phone", dan heb je wel een account bij Samsung nodig neem ik aan?

Hier uiteraard al wat rondgesnuffeld. Echt overbodige apps verwijderen middels ADB als het niet zomaar te verwijderen is.
Tips voor een vlotte Android/Samsung ervaring zijn welkom.
Ikzelf heb wel een Samsung account aangemaakt omdat je dan de zaken die je makkelijk vind kunt gebruiken. Je hoeft in principe niets te gebruiken van Samsung services echter volgens mij heb je het wel weer nodig bij de Galaxy store. Enfin, ik gebruik het account minimaal want veel zaken zijn reeds door Google in Android zelf geregeld.
Find my phone werkt ook goed via Google met een Google account, daar heb je geen Samsung account voor nodig.

Niet alle bloatware van Samsung is te verwijderen (of je moet de telefoon rooten), echter je kunt apps ook uitschakelen. Ik zou even kijken wat je wel en niet wil gebruiken. In meerdere posts in dit forum kun je adviezen vinden om bijvoorbeeld het maximale uit de akku te halen. De telefoon past zich ook aan jouw app gebruik aan om de akkuduur te maximaliseren, dit werkt redelijk goed.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-11 16:47
Ik gebruik de Samsung Galaxy s22 ultra. Ben best tevreden over het toestel.
Als ik bij het gebruik van accu kijk zie ik Google play services bovenaan staan.
Iemand tips hoe ik dat kan verminderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26VUV1oLH3FBXlU3GGn2Ius76_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUMpTHZNihArCPt2g2x4zfd6.jpg?f=fotoalbum_large

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
Instellingen-Apps-Google Play services-opslag-cache legen. :)

• satshow
andremichel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:54:
Zojuist gedaan, even telefoon opladen. Kijken of het verbruik minder wordt.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

SuperVeloce schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:27:
Google Play systeem update gedaan, staat nu op april
Die verbaasde mij: ik dacht dat mijn telefoon automatisch alle updates binnenhaalde. Nou ja, ok, die uit de Galaxy Store niet maar daar krijg je een melding van. Maandelijkse updates altijd braaf bijhouden: moet je nu ook nog eens apart de Google Play systeem updates bij gaan houden? 8)7 |:(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Sinds dit weekend in bezit van een S22.
Mooi toestel en werkt naar mijn idee heel goed!

Nu was ik aan het kijken om via Digitaal welzijn een timer in te stellen voor een bepaalde website.
Echter zie ik dat dit alleen per App in te stellen is.

Dus Chrome -> 30 min.
En niet Chrome -> Nu.nl -> 15 min.

Iemand dit wel voor elkaar gekregen?

• razerBE
  • Laatst online: 05-11 14:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryFx_gjAQVvNvYl-mL0857MbGoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV8WVglfXMteE1Tu0UVySXZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die weet welke setting ik moet aanpassen? :')
Vervelend niet zien wat je typt.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

razerBE schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:57:
[Afbeelding]

Iemand die weet welke setting ik moet aanpassen? :')
Vervelend niet zien wat je typt.
Grootte van je toetsenbord verminderen?

• razerBE
  • Laatst online: 05-11 14:08
Rio schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:55:
[...]

Grootte van je toetsenbord verminderen?
Default size.
Denk eerder dat het aan Snapchat ligt aangezien dit de enige app is waarbij ik dit probleem heb atm.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 10:17
Op mijn Oneplus had ik de optie standaard telefoongesprekken te recorden. Weet iemand of dit op de Samsung S22 Ultra ook mogelijk is?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd611 op 17-05-2022 17:40 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
Sjoerd611 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:39:
Op mijn Oneplus had ik de optie standaard telefoongesprekken te recorden. Weet iemand of dit op de Samsung S22 Ultra ook mogelijk is?
Nee, enkel met root of apps die maar half werken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk had je een wat oudere Oneplus met oude android versie nog. Call recording is er tegenwoordig uit.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Boldbeast heeft het bij mijn S22U helaas opgegeven, maar Cube ACR werkt hier vlekkeloos (en is gratis ook nog) 😊

• izzet3838
dragon2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Boldbeast heeft het bij mijn S22U helaas opgegeven, maar Cube ACR werkt hier vlekkeloos (en is gratis ook nog) 😊
Zelf bel ik heel veel via bluetooth en dan doet die het helaas niet.

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:19
Hallo een vraagje:

Ondersteund de S22+ dual sim waarbij één van de sim's een e-sim is?
Ik vind het niet expliciet op het internet.
Mijn vermoeden is van wel, maar toch even vragen voor ik een e-sim aanvraag.

• izzet3838
Overgeef Dave schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 06:32:
Hallo een vraagje:

Ondersteund de S22+ dual sim waarbij één van de sim's een e-sim is?
Ik vind het niet expliciet op het internet.
Mijn vermoeden is van wel, maar toch even vragen voor ik een e-sim aanvraag.
Ja, je kunt wel maar alleen 2 sims tegelijk aan hebben, of dat e-sims fysieke sims of een combinatie is maakt niet uit.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:43
Ik heb sinds gisteren een S22 als vervanger voor mijn A52 5G en ik ben teleurgesteld in het scherm.
Als ik kijk naar de kleuren van de A52 zijn die veel voller dan op de S22 en lijkt ook meer contrast in te zitten.

Het groen van het Whatsapp logo is veel lichter en rood is donkerder.
Heb al met de sliders zitten spelen om de kleuren aan te passen maar de kleuren blijven afwijkend.

Inmiddels al terug naar de fabrieksinstellingen maar dat maakt geen verschil.
Zie ik iets over het hoofd?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SuperVeloce
  • Nu online
Uberprutser schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:40:
Ik heb sinds gisteren een S22 als vervanger voor mijn A52 5G en ik ben teleurgesteld in het scherm.
Als ik kijk naar de kleuren van de A52 zijn die veel voller dan op de S22 en lijkt ook meer contrast in te zitten.

Heb al met de sliders zitten spelen om de kleuren aan te passen maar de kleuren blijven afwijkend.

Staat scherm op levendig?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:43
Alleen in die stand kan je de kleuren aanpassen. :)

Natuurlijk is alsof ik naar het 6 bitsTN scherm van mijn ouwe Dell laptop aan het kijken ben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• stin00
  • Niet online
Ja, je eigen hersenen :) Je bent gewend geraakt aan onnatuurlijke en extreem verzadigde kleuren. De S22 is behoorlijk deftig gekalibreerd met weinig afwijkingen/fouten. Hierdoor spatten de kleuren niet van je scherm af zoals je mogelijk gewend bent. Het kost minimaal een week of 2 om aan natuurgetrouwere kleuren gewend te raken. Je bent niet de enige hoor die gewend is geraakt aan oververzadigde kleuren: https://www.reddit.com/r/...esaturation_on_s22_seems/

Vroeger kon je de color saturation met een slider aanpassen, maar die is er niet meer.. geen idee waarom Samsung die heeft weggehaald, altijd fijn om een optie te hebben.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Uberprutser schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:40:

ff in de volle zon gaan zitten met je toestel, dan gaat hij enorm overcompenseren en zul je weer kunnen genieten van de kleurenpracht 🤓

• satshow
andremichel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:54:
Het heeft helaas niet geholpen, staat op 14,6% bovenaan in gebruik. Er is iets dat dit veroorzaakt.
Alleen hoe kom ik daar achter?

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Van de week 2x een lange autorit met google maps met de s22 ultra gemaakt en ik was echt vreselijk geirriteerd. Om de 15 minuten viel het gps signaal weg. Na stopzetten route en opnieuw de route aanzetten wordt het signaal direct weer gevonden. Is dit een bekend probleem? Lijkt een softwarebug te zijn aangezien gps signaal niet echt kwijt is.

• Fred13
cj1181 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:56:
Van de week 2x een lange autorit met google maps met de s22 ultra gemaakt en ik was echt vreselijk geirriteerd. Om de 15 minuten viel het gps signaal weg. Na stopzetten route en opnieuw de route aanzetten wordt het signaal direct weer gevonden. Is dit een bekend probleem? Lijkt een softwarebug te zijn aangezien gps signaal niet echt kwijt is.
Nee, met autorijden (met Waze) nog niet gezien.
Wel heb ik tijdens het wandelen (met OSMAND) dat hij soms even het signaal verliest, maar hij pakt het snel weer op dus een echt probleem is het niet echter lijkt nog voor verbetering vatbaar.

• Maardiweb
cj1181 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:56:
Bekend issue. Zou moeten worden opgelost in een software update maar heb nog geen signalen gehad dat die fix er is. Ik heb hetzelfde met mn gewone S22. Maandag laat ik mn telefoon flashen in de Samsung store om de software volledig opnieuw in te stellen. Dat zou vaak ook werken (aldus de medewerker daar)

• cj1181
Maardiweb schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:06:
[...]

Bekend issue. Zou moeten worden opgelost in een software update maar heb nog geen signalen gehad dat die fix er is. Ik heb hetzelfde met mn gewone S22. Maandag laat ik mn telefoon flashen in de Samsung store om de software volledig opnieuw in te stellen. Dat zou vaak ook werken (aldus de medewerker daar)
Ik heb me inmiddels ook wat verdiept in dit issue en het schijnt inderdaad heel vaak voor te komen en is nog niet opgelost. Samsung klantenservice raadt mij nu aan om mn toestel voor reparatie op te sturen, blijkbaar zijn ze er niet van overtuigd dat die software fix het probleem gaat verhelpen.

• SuperVeloce
  • Nu online
cj1181 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Ik heb me inmiddels ook wat verdiept in dit issue en het schijnt inderdaad heel vaak voor te komen en is nog niet opgelost. Samsung klantenservice raadt mij nu aan om mn toestel voor reparatie op te sturen, blijkbaar zijn ze er niet van overtuigd dat die software fix het probleem gaat verhelpen.
Of die klantenservice weet van niks en denkt dat gps gedeelte vervangen moet worden

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:37
satshow schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Het heeft helaas niet geholpen, staat op 14,6% bovenaan in gebruik. Er is iets dat dit veroorzaakt.
Net weer een Google Play system update gehad, nog steeds 1 April 2022.
Mogelijk een fix voor deze issue?

• satshow
neeecht schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Net weer een Google Play system update gehad, nog steeds 1 April 2022.
Mogelijk een fix voor deze issue?
Ik heb gisteren de galaxy app booster gedraaid. Eens kijken of dit helpt.

• cj1181
SuperVeloce schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Of die klantenservice weet van niks en denkt dat gps gedeelte vervangen moet worden
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik heb het nieuws artikel (uit maart) over gps problemen en komende software fix daarom ook gedeeld in de chat met de klantenservice maar advies was alsnog opsturen.

• stin00
  • Niet online
satshow schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Ben je bekend met booten in recovery mode en de system cache wipen? Dat wil nog wel eens abormaal hoge Google Play services drain verhelpen.

Check ook even of je locatie niet constant door apps wordt gepinged, dat kost ook veel play service drain.

Check ten slotte even onder Settings > Accounts and backup > Manage accounts of hier niet accounts tussen staan die sync problemen geven. Bij een sync probleem blijft hij opnieuw proberen en dat vreet play services batterij. Kijk ook even goed of je alles hier wel nodig hebt. Check vooral je Google account(s) even grondig.

• satshow
stin00 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Ben je bekend met booten in recovery mode en de system cache wipen? Dat wil nog wel eens abormaal hoge Google Play services drain verhelpen.

Check ook even of je locatie niet constant door apps wordt gepinged, dat kost ook veel play service drain.

Check ten slotte even onder Settings > Accounts and backup > Manage accounts of hier niet accounts tussen staan die sync problemen geven. Bij een sync probleem blijft hij opnieuw proberen en dat vreet play services batterij. Kijk ook even goed of je alles hier wel nodig hebt. Check vooral je Google account(s) even grondig.
Van 2 punten ben ik op de hoogte. Wat bedoel je precies met locatie? Hoe kan ik dat bekijken en waar let ik precies op? En wat te doen bij zaken die niet horen?

• stin00
  • Niet online
satshow schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Van 2 punten ben ik op de hoogte. Wat bedoel je precies met locatie? Hoe kan ik dat bekijken en waar let ik precies op? En wat te doen bij zaken die niet horen?
Settings > privacy > permission manager > location.

Als hier een aantal apps staan die àltijd je locatie mogen opvragen dan slurpt dit behoorlijk veel batterij (en hoog % google play services). Probeer sowieso zoveel mogelijk onnodige permissies in te trekken.

Als dit allemaal niet werkt dan weet ik het ook niet meer :+ heb het zelf hier mee kunnen oplossen, alsmede een paar keer play services en de play store cache wissen en al die ongein.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Sinds donderdag ook in het bezit van een S22U, Graphite, Exynos 256GB

Prachtig toestel en camera vind ik indrukwekkend.

Na de eerste dagen overzetten en apps installeren en instellen, kom ik op een SOT van 9+ uur (!), nu 2 dagen achter elkaar.

https://imgur.com/a/ecQaQqK

Heb niks bijzonders ingesteld behalve dan FHD+ en 5G uit.. nu klaag ik natuurlijk niet maar kan het zijn dat er een andere (betere) battery batch is sinds de launch?

• izzet3838
seezu schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:51:

Na de eerste dagen overzetten en apps installeren en instellen, kom ik op een SOT van 9+ uur (!), nu 2 dagen achter elkaar.

Heb niks bijzonders ingesteld behalve dan FHD+ en 5G uit.. nu klaag ik natuurlijk niet maar kan het zijn dat er een andere (betere) battery batch is sinds de launch?
Denk dat het eerder is omdat je 4+ uur video hebt gekeken(ik gok via wifi?).
Dat verbruikt een pak minder dan bv webbrowsen(wat ik vooral doe).

• stin00
  • Niet online
seezu schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:51:

Nee hoor, ik haal ook 9+ uur SOT met zo enorm veel video kijken en zo weinig stand-by tijd. In de praktijk haal ik dat eigenlijk nooit meer omdat ik regelmatig bel, Spotify stream en Firefox gebruik. Daarom zeggen SOT plaatjes ook bijzonder weinig, behalve hoe een batterij presteert bij dat zeer specifiek gebruik.

Het enige interessante is dat je daadwerkelijk 1% hebt gehaald. Bij mij gaat de telefoon vanaf 5% echt bizar snel dood, ik zie de 1% nooit eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 23-05-2022 13:09 ]

• hansiehansie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-08-2023
cj1181 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik heb het nieuws artikel (uit maart) over gps problemen en komende software fix daarom ook gedeeld in de chat met de klantenservice maar advies was alsnog opsturen.
Ik heb dit toestel zo'n 2 maanden en achteraf gezien is het gps-probleem ontstaan sinds de laatste update van 12 mei, maar is volgens mij niet terug te draaien

• Maardiweb
Mijn gewone S22 heeft de GPS bug ook, is ook later ontstaan (ergens begin april denk ik). Ligt nu bij de Samsung winkel in Hoog Catharijne om nieuwe software te flashen. Zal jullie op de hoogte houden :)

edit: Software flashen leverde niet op wat het op moest leveren dus ze hebben besloten om de telefoon te houden en wat onderdelen te vervangen. Ben benieuwd of het wat oplevert..

[ Voor 30% gewijzigd door Maardiweb op 23-05-2022 20:04 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Ik was gisteren bij een concert echt even verbaasd over de camera kwaliteit van de s22 ultra.

Shot vanuit de zaal, zonder zoom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAjHG5KBbokTNxQ7up07XFmwkus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVMkvIEbVpLhOUQevVFXdyUe.jpg?f=fotoalbum_large

10 keer zoom vanaf dezelfde plek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uJa0-6tqkzwj5E6b0miCJIbPAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d29CuoLQb2Pm7H46lCxpx8j7.jpg?f=fotoalbum_large

Had niet verwacht dat het zo goed uit zou pakken, al is het alleen maar omdat het lastig is he toestel een beetje stil te houden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

rajackar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:43:
Ik was gisteren bij een concert echt even verbaasd over de camera kwaliteit van de s22 ultra.

Shot vanuit de zaal, zonder zoom:
[Afbeelding]

10 keer zoom vanaf dezelfde plek:
[Afbeelding]

Had niet verwacht dat het zo goed uit zou pakken, al is het alleen maar omdat het lastig is he toestel een beetje stil te houden.
Hyper hyper!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 20:28
Sinds een paar weken heb ik een s22+ erg blij mee! Een ding wat ik niet kan vinden of "verkeers informatie"

Elke dag rij ik de zelfde route naar mijn werk, bij mijn oude telefoon kreeg ik via maps ong 10min voor mijn vertrek informatie (notificatie) over files enz.
Ik heb dit nog niet aan de gang gekregen op mijn s22+

Iemand een idee hoe ik dit aan krijg?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

is dit electric callboy dan??

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Maardiweb
wesk schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:42:
Sinds een paar weken heb ik een s22+ erg blij mee! Een ding wat ik niet kan vinden of "verkeers informatie"

Elke dag rij ik de zelfde route naar mijn werk, bij mijn oude telefoon kreeg ik via maps ong 10min voor mijn vertrek informatie (notificatie) over files enz.
Ik heb dit nog niet aan de gang gekregen op mijn s22+

Iemand een idee hoe ik dit aan krijg?
Klinkt alsof google assistent nog niet aan staat. Heb je die al ingesteld?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

spartacusNLD schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:18:
[...]

is dit electric callboy dan??
Het was Scooter. The original hyper hyper ;-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:05
rajackar schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Het was Scooter. The original hyper hyper ;-)
Op naar die endless summer met veel mooie foto's met de S22 Ultra. Ik ben zeer benieuwd. Vroeger nam ik nog wel eens een spiegelreflex mee op vakantie. Al geruime tijd alleen de telefoon voor foto's. Eigenlijk was de telefoon nooit een echt goede vervanging. Ik hoop dat ik met deze telefoon helemaal niet meer terug verlang naar mijn spiegelreflex.

(Het scheelt in ieder geval 5kg en een complete rugtas vol met lenzen)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bikkeltje1 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Op naar die endless summer met veel mooie foto's met de S22 Ultra. Ik ben zeer benieuwd. Vroeger nam ik nog wel eens een spiegelreflex mee op vakantie. Al geruime tijd alleen de telefoon voor foto's. Eigenlijk was de telefoon nooit een echt goede vervanging. Ik hoop dat ik met deze telefoon helemaal niet meer terug verlang naar mijn spiegelreflex.

We komen zo langzaam inderdaad wel op het moment dat een telefoon voor meer dan 90% van de shots voldoende is.
De kwaliteit van deze foto's met 10x optische zoom verraste met echt ik positieve zin.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:14
bikkeltje1 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Foto's vanuit een telefoon zijn zeker niet slecht, maar wanneer je een beetje verstand van fotografie hebt, weet je dat je telefoon nooit in kwaliteit gaat winnen van je spiegelreflex(en lenzen).
Maar inderdaad.... Ik leurde overal mijn spiegelreflex met lenzen naar toe, maar nu doe ik dat bv naar een pretpark niet meer. Alhoewel actie foto's met een telefoon lastig zijn te maken.

• izzet3838
Is er een snelle manier om de zaklamp aan te zetten?
Bij oneplus kon dit bv door iets op het scherm te tekenen.
Heb nu een routine aangemaakt die hem aanzet als ik de volumeknop indruk, maar dat werkt soms ook in mijn nadeel :P
Daarnaast zet die hem ook niet meer uit.
Ik weet dat het kan door van boven naar beneden te swipen en dan op de widget te klikken maar dat is niet altijd handig op de s22 ultra.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:31:
Is er een snelle manier om de zaklamp aan te zetten?
Bij oneplus kon dit bv door iets op het scherm te tekenen.
Heb nu een routine aangemaakt die hem aanzet als ik de volumeknop indruk, maar dat werkt soms ook in mijn nadeel :P
Daarnaast zet die hem ook niet meer uit.
Ik weet dat het kan door van boven naar beneden te swipen en dan op de widget te klikken maar dat is niet altijd handig op de s22 ultra.
Je kan de knop aan de zijkant ('zijtoets' in instellingen) gebruiken. 2x klikken is aan (of uit).

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

S_Chief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:42:
[...]

Je kan de knop aan de zijkant ('zijtoets' in instellingen) gebruiken. 2x klikken is aan (of uit).
Had daar al eens naar gekeken (kom ook van OnePlus af en die 'V' tekenen voor flitser is ideaal. Had bij de zijtoets al gekeken maar dat noemde 'app openen'. Dus toen de zoektocht maar gestaakt. Nu doorgeklikt omdat je wel stellig was hierboven. Relaxt!! Nu ingesteld blijkbaar vind Samsung flitser ook een app. Niet verwacht :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Sinds gisteren ook een groene S22+ als vervanger voor mijn Huawei P30 waarbij de USB port nagenoeg dood was. Vooralsnog prima toestel.

Android Auto werkte nog niet maar daar heb ik handmatig de 7.7 update opgezet via apkmirror, opnieuw opstarten, zoeken naar updates gedaan en toen deed ie het weer.

Moet nog wel wennen aan de Samsung schil en het tragere laden. Want de P30 laadde echt een stuk rapper. Maar goed, voor de rest wel prettig dat ie de komende 4 jaar ondersteuning krijgt zonder gezeik.

En de instelling "batterij beschermen opladen tot 85%", is dat (nog) een issue met moderne accu's ja? Ergo; gebruiken dus?

[ Voor 11% gewijzigd door beschuitfluiter op 25-05-2022 08:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

• izzet3838
beschuitfluiter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:58:
Sinds gisteren ook een groene S22+ als vervanger voor mijn Huawei P30 waarbij de USB port nagenoeg dood was. Vooralsnog prima toestel.

Android Auto werkte nog niet maar daar heb ik handmatig de 7.7 update opgezet via apkmirror, opnieuw opstarten, zoeken naar updates gedaan en toen deed ie het weer.

Moet nog wel wennen aan de Samsung schil en het tragere laden. Want de P30 laadde echt een stuk rapper. Maar goed, voor de rest wel prettig dat ie de komende 4 jaar ondersteuning krijgt zonder gezeik.

En de instelling "batterij beschermen opladen tot 85%", is dat (nog) een issue met moderne accu's ja? Ergo; gebruiken dus?
Met de 45w lader doet mijn ultra 0-65 op 30 minuten, wat vergelijkbaar is met mijn p30 pro, welje lader gebruik je?

• izzet3838
S_Chief schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:42:
[...]

Die gebruik ik voor de camera :)
Zal dan dus gewoon de routine met volume up blijven, zo'n bixby key die je volledig kunt istellen zou eigenlijk fijn zijn :)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

izzet3838 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Met de 45w lader doet mijn ultra 0-65 op 30 minuten, wat vergelijkbaar is met mijn p30 pro, welje lader gebruik je?
5Vx4.5A

Zal eens gaan shoppen. Misschien ligt 't daar aan dan. Let wel dat de S22+ die ik heb trager laad dan de S22 ultra

¯\_(ツ)_/¯

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:04
izzet3838 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Die gebruik ik voor de camera :)
Zal dan dus gewoon de routine met volume up blijven, zo'n bixby key die je volledig kunt istellen zou eigenlijk fijn zijn :)
There's an app for that. Het voegt geen fysieke Bixby-knop toe, maar laat je veel meer doen met de nog aanwezige knoppen. Sideactions is oorspronkelijk ontworpen om de Bixby-knop te remappen, maar werkt ook voor de power- en volumeknoppen. Het zou officieel (nog) niet werken op de S22, maar op mijn Fold 3 (ook niet officieel ondersteund) op Android 12 werkt-ie perfect (ik heb de powerknop geremapt naar ingedrukt houden-'DND aan/uit', dubbelklikken-'wisselen tussen normaal volume en alleen trillen').

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

beschuitfluiter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

5Vx4.5A

Zal eens gaan shoppen. Misschien ligt 't daar aan dan. Let wel dat de S22+ die ik heb trager laad dan de S22 ultra
Nee S22+ en ultra zijn hetzelfde. De normale S22 laadt langzamer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• izzet3838
beschuitfluiter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

5Vx4.5A

Das 22.5w?
Samsung ondersteund 25 en 45(al voegt de 45 niet super veel toe.)
Aangezien 22.5 niet wordt ondersteund val je wss terug op 15w(indien ik verkeerd ben feel free to correct me).

Als je hem oplaadt wat staat er dan snelladen of supersnelladen?

[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 25-05-2022 11:17 ]

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

izzet3838 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Das 22.5w?
Samsung ondersteund 25 en 45(al voegt de 45 niet super veel toe.)
Aangezien 22.5 niet wordt ondersteund val je wss terug op 15w(indien ik verkeerd ben feel free to correct me).

Als je hem oplaadt wat staat er dan snelladen of supersnelladen?
Er staat snel laden.

Ik ga op zoek naar 45W brick en kabel

¯\_(ツ)_/¯

• Maardiweb
Of-Aaargh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:08:
[...]

There's an app for that. Het voegt geen fysieke Bixby-knop toe, maar laat je veel meer doen met de nog aanwezige knoppen. Sideactions is oorspronkelijk ontworpen om de Bixby-knop te remappen, maar werkt ook voor de power- en volumeknoppen. Het zou officieel (nog) niet werken op de S22, maar op mijn Fold 3 (ook niet officieel ondersteund) op Android 12 werkt-ie perfect (ik heb de powerknop geremapt naar ingedrukt houden-'DND aan/uit', dubbelklikken-'wisselen tussen normaal volume en alleen trillen').
Handige tip! Ik mis mn alert slider van Oneplus namelijk best wel en kom er vaak achter dat ik denk mn telefoon weer op normaal volume te hebben gezet terwijl ik hem dan juist op helemaal stil heb gezet (cycle volume - trillen - stil). Ga dit proberen :)

• Maardiweb
beschuitfluiter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Er staat snel laden.

Zie: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires

[quote]izzet3838 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:31:
Voor de mensen die de originele lader willen deze is momenteel afgeprijsd: https://nl.pepper.com/aan...abel-18m-at-bolcom-237921
[/quote]

edit: oh oeps verlopen

[ Voor 3% gewijzigd door Maardiweb op 25-05-2022 12:03 ]

• izzet3838
beschuitfluiter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Er staat snel laden.

Dat is 15 watt normaal.
Voor de maximale werken niet alle laders, je wilt supersnelladen 2.0 dan dat is 45w.
In het accesoires topic is door o.a. ikzelf uitgebreid besproken welke laders goed werken.

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

izzet3838 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Dat is 15 watt normaal.
Voor de maximale werken niet alle laders, je wilt supersnelladen 2.0 dan dat is 45w.
In het accesoires topic is door o.a. ikzelf uitgebreid besproken welke laders goed werken.
Zie ook mijn post van zojuist aldaar

• TommyGun
  • Laatst online: 10:04

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen weekend heb ik mijn S22+ mogen ontvangen, wat een prachtig toestel. Voor mijn gevoel (gelukkig) niet noemenswaardig groter dan mijn S9+. Ik had 'm niet in de winkel bekeken maar ik wilde geen bakbeest, dus erg blij mee. Niet echt onder de indruk van de batterijduur maar goed, dan had ik maar een iPhone moeten kopen ;).

Samsung Care+ heb ik wel afgesloten; 249 euro voor 2 jaar. Prima te doen wat mij betreft (zeker zakelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2022 14:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Van alle standen die er zijn met fotos maken. Welke is de beste voor de mooiste kwaliteit? Is dat die 4:3 50mp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDJsE1FQT2CD80eIcXeV--YZ0cY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWK5DBXrMASf59c35m2JqOzj.jpg?f=fotoalbum_large

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 19:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben in het bezit van de S22+.
Vandaag naar Duitsland gegaan; en het kan aan mij liggen, maar volgens mij ligt het batterijverbruik met roaming ontiegelijk hoog.

Heb het toestel al opnieuw opgestart, maar merk niet echt veel verschil ofzo. Bijgevoegd een screenshot. Te zien is dat het geheugen van Google Play Services hoog is, al was dat vanmiddag duidelijk niet het geval. (Hoewel ik dit wel ineens heel erg hoog vind ook...?) Heb voor de stepjes in de stad twee apps gebruikt, maar dat was pas nadat ik opmerkte dat het toestel (vooral in standby) de accu goed gebruikt.

Meer mensen toevallig last van, en bovenal; de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyNLZpZVUZ5i14uTIjKh2OLWZ_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcZnOkimqecSW35lNDdmXftZ.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Steeffoon schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:44:
Vandaag naar Duitsland gegaan; en het kan aan mij liggen, maar volgens mij ligt het batterijverbruik met roaming ontiegelijk hoog.

Heb het toestel al opnieuw opgestart, maar merk niet echt veel verschil ofzo. Bijgevoegd een screenshot. Te zien is dat het geheugen van Google Play Services hoog is, al was dat vanmiddag duidelijk niet het geval. (Hoewel ik dit wel ineens heel erg hoog vind ook...?) Heb voor de stepjes in de stad twee apps gebruikt, maar dat was pas nadat ik opmerkte dat het toestel (vooral in standby) de accu goed gebruikt.

[Afbeelding]
Zit zelf in Portugal te roamen nu en herken dit niet. Weet wel dat bereik in Duitsland op de snelwegen /bergen vaak een ding is. Dan is die dus ook overmatig lang en vaak aan 't zoeken naar bereik en dat kost batterij

• izzet3838
Steeffoon schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:44:

[Afbeelding]
Kort na release in Spanje geweest en niet gehad.

• Maardiweb
Maardiweb schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:27:
Mijn gewone S22 heeft de GPS bug ook, is ook later ontstaan (ergens begin april denk ik). Ligt nu bij de Samsung winkel in Hoog Catharijne om nieuwe software te flashen. Zal jullie op de hoogte houden :)

edit: Software flashen leverde niet op wat het op moest leveren dus ze hebben besloten om de telefoon te houden en wat onderdelen te vervangen. Ben benieuwd of het wat oplevert..
Main board is vervangen. Issue lijkt opgelost :)

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 19:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Oekol schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Zit zelf in Portugal te roamen nu en herken dit niet. Weet wel dat bereik in Duitsland op de snelwegen /bergen vaak een ding is. Dan is die dus ook overmatig lang en vaak aan 't zoeken naar bereik en dat kost batterij
Thanks! Daar heb je wel gelijk in inderdaad, misschien is dat het geweest!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
Blokkeert jullie s22ultra soms ook?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

Thibaut1234 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:48:
Blokkeert jullie s22ultra soms ook?
Wat is jou definitie van ''blokkeert''?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• SuperVeloce
  • Nu online
Ik gebruikte als dns die van adguard.. werkt best prima.. gister niet zo,vele pagina's wilde niet laden, zowel op WiFi als 5G.... uitgezet en telefoon herstart.. sinds dien regelmatig last van "Verbonden met WiFi, zonder internet" en na WiFi uit/aan werkt het wel... is een bekend iets van Samsung, maar hoe los je zoiets op?

• cj1181
Maardiweb schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Main board is vervangen. Issue lijkt opgelost :)
Thanks voor de update. Ik ga dan ook maar de moeite doen om mijn s22 ultra op te sturen voor een fix. GPS is vrijwel onbruikbaar bij mij.

• Maardiweb
cj1181 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Thanks voor de update. Ik ga dan ook maar de moeite doen om mijn s22 ultra op te sturen voor een fix. GPS is vrijwel onbruikbaar bij mij.
Bij mij was het dus een reguliere S22. In de Samsung Experience Store wisten ze me te vertellen dat een harde flash (dus eerst echt software volledig eraf halen / toestel bricken en daarna opnieuw software installeren) het probleem vaak verhielp. Bij mijn toestel lukte het flashen ook niet, dus daarom hebben ze mijn mainboard vervangen. Als je handig bent met Odin etc kan zelf flashen evt nog een optie zijn.

• JeroenWal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:59
SuperVeloce schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:06:
Ik gebruikte als dns die van adguard.. werkt best prima.. gister niet zo,vele pagina's wilde niet laden, zowel op WiFi als 5G.... uitgezet en telefoon herstart.. sinds dien regelmatig last van "Verbonden met WiFi, zonder internet" en na WiFi uit/aan werkt het wel... is een bekend iets van Samsung, maar hoe los je zoiets op?
Ik heb dezelfde problemen ervaren donderdag en vrijdag
Nu nergens geen last meer van
Ben ook wel benieuwd waar het aan heeft gelegen
Was in ieder geval wel vreselijk irritant!

• JohnGar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-02 13:20
Sjoerd_r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
Stomme vraag wellicht maar diegenen met de S22 Ultra, als je je telefoon lichtjes schudt, horen jullie dan ook wat ratelen? Of zijn het de camera's?
Ik heb even teruggezocht of meer mensen dit hebben. Het gerammel is mij nooit opgevallen, maar sinds een uurtje hoor ik heel duidelijk wat rammelen. Ik denk dus ook meer dan anders. Telefoon werkt wel gewoon naar behoren, het gaat om de S22 Ultra. Telefoon is niet gevallen.

Hebben inderdaad meer mensen dat je gerammel/geratel hoort als je je mobiel heen en weer schudt? Ik heb het alleen als ik m'n toestel van links naar rechts beweeg. Op en neer hoor ik niks.

• Fred13
JohnGar schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Ik heb even teruggezocht of meer mensen dit hebben. Het gerammel is mij nooit opgevallen, maar sinds een uurtje hoor ik heel duidelijk wat rammelen. Ik denk dus ook meer dan anders. Telefoon werkt wel gewoon naar behoren, het gaat om de S22 Ultra. Telefoon is niet gevallen.

Hebben inderdaad meer mensen dat je gerammel/geratel hoort als je je mobiel heen en weer schudt? Ik heb het alleen als ik m'n toestel van links naar rechts beweeg. Op en neer hoor ik niks.
Het gerammel was mij niet eerder opgevallen echter nu dat je het zegt hoor ik het ook.
Na wat zoeken op het internet lees ik dat dit inderdaad door de camera setup wordt veroorzaakt. Dat zou natuurlijk kunnen.

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 15:31
Hebben jullie ook last van een lichte lag/judder/stotter bij het bekijken van filmpjes vanuit twitter of bijvoorbeeld de NOS app? Ik ben redelijk gevoelig voor dit fenomeen en het stoort mij mateloos.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 17:07

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Heeft een of meerdere van jullie ook "last" met een snel vies wordend scherm?
Hiermee bedoel ik elke vingerafdruk is erg zichtbaar, en vooral na het schoonmaken al direct last van strepen e.d. van mijn vinger(s).
Op mijn vorige toestellen (S20 FE en Note 10+) hier geen last van gehad.
Het lijkt net alsof de oleophobic coating op mijn S22 Ultra (al) is aangetast.

Voordeel is wel dat de helderheid lekker hoog gaat en het in dat geval dan veel minder vervelend is, maar desalniettemin stoor ik mij er wel aan.

Ben ik de enige? Of zijn er meerdere met deze ervaring?

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
spartacusNLD schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Wat is jou definitie van ''blokkeert''?
Dat het toestel compleet niet meer reageert op je aanrakingen.

• edgarf28
  • Niet online
Thibaut1234 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Dat het toestel compleet niet meer reageert op je aanrakingen.
Ik heb dit sinds kort heel af en toe enkel in Instagram. Dat het scherm op niets reageert.

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

@ iedereen hierboven over het gerammel.

Dit is al eerder is het topic naar voren gekomen. Dit gerammel kan iedereen reproduceren en dat is 1 van je lenzen van de camera als ik het goed herinner. Niks om je over druk te maken in ieder geval.

• ronan99
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 13:04
Ik heb een S22 op het oog. Eerder de S21FE geprobeerd, maar vind de kleuren erg oververzadigd. In de pro mode kon ik dit wel verbeteren, maar dit werkte niet voor de telelens. Voor de S22 werkt het wel bij de telelens lees ik, dus ik vroeg me af: kun je de camera app ook zo instellen dat deze meteen opstart in de pro modus? Dat zou mooi zijn. Ik kan het met googlen niet vinden en Samsung support kwam niet verder dan beauty filters. Iemand hier die het weet?

• Teletekst
  • Niet online
ronan99 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:17:
Ik heb een S22 op het oog. Eerder de S21FE geprobeerd, maar vind de kleuren erg oververzadigd. In de pro mode kon ik dit wel verbeteren, maar dit werkte niet voor de telelens. Voor de S22 werkt het wel bij de telelens lees ik, dus ik vroeg me af: kun je de camera app ook zo instellen dat deze meteen opstart in de pro modus? Dat zou mooi zijn. Ik kan het met googlen niet vinden en Samsung support kwam niet verder dan beauty filters. Iemand hier die het weet?
Als ik op mijn S22 Ultra kijk dan open ik de camera en ga naar instellingen.
Daar heb ik de optie Camerastand. (Start camera in de laatst gebruikte stand, zoals Video, in plaats van altijd te starten in Fotostand)

Dus ik ga ervan uit dat als je deze optie aan hebt, dat dit dan werkt.

• ronan99
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 13:04
Teletekst schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:24:
[...]

Als ik op mijn S22 Ultra kijk dan open ik de camera en ga naar instellingen.
Daar heb ik de optie Camerastand. (Start camera in de laatst gebruikte stand, zoals Video, in plaats van altijd te starten in Fotostand)

Dus ik ga ervan uit dat als je deze optie aan hebt, dat dit dan werkt.
Top, dank je!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:17
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het internet als je van wifi naar 5g gaat ? Het schakelt netjes over naar 5g, Maar ik heb dan geen internet, even schakelen naar vliegtuigmodus en terug verhelpt het altijd wel.
Toch vreemd, dit zou niet moeten, om het probleem te verhelpen heb ik al eens mijn netwerk instellingen gereset en zelfs de gehele telefoon (fabrieks instellingen) maar helaas beide hebben niks geholpen.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

kavorka schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:40:
Hebben jullie ook last van een lichte lag/judder/stotter bij het bekijken van filmpjes vanuit twitter of bijvoorbeeld de NOS app? Ik ben redelijk gevoelig voor dit fenomeen en het stoort mij mateloos.
Twitter en NOS enzo heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb dat dus wel in bijvoorbeeld Disney+... Zeer regelmatig hele kleine haperingen, net alsof mijn S22U het dan heel even erg druk met iets anders heeft...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Pagina: 1 ... 26 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos