Bij mij zijn beide kanten goed verstaanbaar. Geen merkbaar verschil tussen beller en gebelde, maar ik weet wel dat er issues waren met bellen via bluetooth, dat moet ik nog testen.Martinblokhuis schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:22:
[...]
En? Bij jou wel een normaal volume van de andere partij?
Cube werkte sowieso niet bij mij, daarom heb ik ACR gepakt.dragon2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:55:
[...]
Je moet ook niet acr hebben, maar CUBE acr. Heel andere app 😉
Bijzonder, op de S22 Ultra werkt Cube ACR prima. Heb je misschien liggen klooien in de instellingen, gebruik je oortjes of heb je een plus of gewone S22?
Op mijn S10+ werkte het ook goed, alleen verbindingen via BT werkten niet.
Op mijn S10+ werkte het ook goed, alleen verbindingen via BT werkten niet.
Iemand al oplossing voor Android auto? Die van mij is er zojuist mee gekapt.
Las al eerder dat het een bekend probleem is?
[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 10-04-2022 17:41 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bij mij werkte het om de auto eruit te gooien en opnieuw toe te voegen. Instellingen)>geavanceerde functies>Android Auto>eerder verbonden auto's.Oekol schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:41:
Op de terugweg deed hij het wel. Android auto gedeinstalleerd en daarna weer aangezet. Auto uit aan is wat uiteindelijk denk ik echt hielp. Raar hoor. Zat echt in een gekke loop van toestemming geven.Your Grandma schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:33:
[...]
Bij mij werkte het om de auto eruit te gooien en opnieuw toe te voegen. Instellingen)>geavanceerde functies>Android Auto>eerder verbonden auto's.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bij mij werkt die gewoon, het creemde is wel dat mijn telefoon zichzelf 3X heeft toegevoegd.Oekol schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:41:
In keer onder de naam "izzet's s22 ultra" en 2 keer onder de naam "sm-xxx" geen idee waarom dat het geval is, hij verbind zich ook via een random connectie en gebruikt dus niet iedere keer dezelfde.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Iemand gemerkt dat het maximale volume van bluetooth(via oordopjes) zacht is? Lijkt zachter dan op andere toestellen.
Nogal subjectief natuurlijk 'andere toestellen'. Mijn oordopjes kunnen wel standje gehoortoestel dus ik heb dat niet echt.User77 schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:10:
Iemand gemerkt dat het maximale volume van bluetooth(via oordopjes) zacht is? Lijkt zachter dan op andere toestellen.
Weer een ervaring rijker. Met veel gezoek en gepuzzel heb ik de meeste ongewenste app die samsung op zijn mobielen meestuurt, kunnen verwijderen of uitschakelen.
Samsung smartthings staat op mijn S22 ultra en heb deze app ingesteld als app in ultieme sluimerstand.
Onlangs heb ik spotify in de auto afgespeeld. Daarbij kreeg ik een melding van smartthings, met de vraag of ik hierop wilde afspelen. Dit heb ik geweigerd.
Toen ik thuis kwam een aantal uren later, stond mijn tv en soundbar aan. Door smartthings aan gezet.
Dit is toch niet wat je wilt.
Hoe smart is Samsung eigenlijk??
Samsung smartthings staat op mijn S22 ultra en heb deze app ingesteld als app in ultieme sluimerstand.
Onlangs heb ik spotify in de auto afgespeeld. Daarbij kreeg ik een melding van smartthings, met de vraag of ik hierop wilde afspelen. Dit heb ik geweigerd.
Toen ik thuis kwam een aantal uren later, stond mijn tv en soundbar aan. Door smartthings aan gezet.
Wat voor antwoord verwacht je van ons?Aloysxda schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:42:
Eigenlijk heel smart dus, als je weet hoe het werkt.Aloysxda schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:42:
Weer een ervaring rijker. Met veel gezoek en gepuzzel heb ik de meeste ongewenste app die samsung op zijn mobielen meestuurt, kunnen verwijderen of uitschakelen.
gaat het over de samsung buds? kan wel kloppen met de eerste generatie had ik dat probleem ook en moest ik 1 of ander instelling veranderen om de volume harder te maken..weet alleen niet welke.User77 schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:10:
Gisteren met mijn (normale) S22 voor het eerst opeens GPS problemen gehad. Ik heb eerder de GPS zonder problemen gebruikt (lange rit naar Oostenrijk en weer terug), en had gisteren opeens na korte tijd dat Maps/Waze/Flitsmeister de fix verloren en ook niet meer terugvonden. Opnieuw opstarten van de app leek even te werken, maar later weer zelfde probleem. Ook een herstart zorgde ervoor dat het even werkte, maar later was de fix weer weg. Vandaag zelfde probleem tijdens een korte rit.
Wel erg irritant want mijn GPS is eigenlijk onbruikbaar hierdoor, en ik gebruik het best frequent voor navigatie. Ook apart dat het voorheen prima werkte en sinds kort niet meer, ik kan niet beredeneren wat er veranderd is..
Wel erg irritant want mijn GPS is eigenlijk onbruikbaar hierdoor, en ik gebruik het best frequent voor navigatie. Ook apart dat het voorheen prima werkte en sinds kort niet meer, ik kan niet beredeneren wat er veranderd is..
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Inderdaad, best smart. Echter, de meeste berichten die we hier lezen gaan over de batterij van het toestel. Samsung is een de weinige fabrikanten die veel eigen app meestuurt op hun toestellen. Dit is netjes gezegd zo, maar om hier open in te zijn vind ik dit een opdringerig gedrag. Door de meeste Samsung apps uit te schakelen of zelfs te verwijderen, gaat de batterij veel langer mee.Ernemmer schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:57:
[...]
Eigenlijk heel smart dus, als je weet hoe het werkt.
Smart things heb ik uitgeschakeld en merk na een dag, dat de batterij het nu veel langer volhoud. Met een 5000 mah batterij zouden we toch makkelijk 2 dagen moeten kunnen draaien. Dit was een van de redenen waarom ik voor dit toestel heb gekozen.
Dat klopt, maar daar ging je vraag niet over.Aloysxda schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:07:
[...]
Inderdaad, best smart. Echter, de meeste berichten die we hier lezen gaan over de batterij van het toestel. Samsung is een de weinige fabrikanten die veel eigen app meestuurt op hun toestellen. Dit is netjes gezegd zo, maar om hier open in te zijn vind ik dit een opdringerig gedrag. Door de meeste Samsung apps uit te schakelen of zelfs te verwijderen, gaat de batterij veel langer mee.
Smart things heb ik uitgeschakeld en merk na een dag, dat de batterij het nu veel langer volhoud. Met een 5000 mah batterij zouden we toch makkelijk 2 dagen moeten kunnen draaien. Dit was een van de redenen waarom ik voor dit toestel heb gekozen.
Wie gebruikt de S-pen op zijn toestel regelmatig. Hoe veilig is het eigenlijk, kunnen er micro krassen op het scherm ontstaan, bij veelvuldig gebruik. Op Google lees je namelijk wisselende ervaringen.
Ik, maar heb een screen protector.BramViking schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:54:
Wie gebruikt de S-pen op zijn toestel regelmatig. Hoe veilig is het eigenlijk, kunnen er micro krassen op het scherm ontstaan, bij veelvuldig gebruik. Op Google lees je namelijk wisselende ervaringen.
Als je zoekt op Google vindt je veel ervaringen. Dat de S-pen krassen maakt op het scherm is onmogelijk, als je scherm net schoon is en er kleine deeltjes op het scherm zijn die harder zijn dan het schermglas, kun je uiteraard krassen krijgen.BramViking schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:54:
De meeste mensen gebruiken echter een schermbeveiliging en op een plastic folie kun je krassen maken met de pen. Ik heb ze echter nog niet kunnen ontdekken.
De meeste mensen een screenprotector? Zou je die statistiek met ons willen delen, ben nieuwsgierig.Peatsmoke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:08:
[...]
Als je zoekt op Google vindt je veel ervaringen. Dat de S-pen krassen maakt op het scherm is onmogelijk, als je scherm net schoon is en er kleine deeltjes op het scherm zijn die harder zijn dan het schermglas, kun je uiteraard krassen krijgen.
De meeste mensen gebruiken echter een schermbeveiliging en op een plastic folie kun je krassen maken met de pen. Ik heb ze echter nog niet kunnen ontdekken.
Heb 3.5 jaar note 9 gebruikt en daarbij af en toe de S-pen. Geen screen protector. Hij heeft wat mini krasjes maar that's it. Waarschijnlijk ook niet door de S-pen ontstaan.BramViking schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:54:
Morgen krijg ik hem ook binnen, had de S21 teruggestuurd voor de S22 plus, de S21 had standaard een screen protector maar zo te lezen niet standaard geleverd op de S22 of heb ik dat mis. Als die er niet op zit ga ik wel er 1 zoeken die erg goed is in ieder geval.
https://www.androidauthor...one-poll-results-3044965/Rio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:12:
[...]
De meeste mensen een screenprotector? Zou je die statistiek met ons willen delen, ben nieuwsgierig.
Eerst link die ik vind. 3 uit 4 gebruikt een screenprotector
De S22 serie heeft alleen een simpel stukje folie dus helaas geen protector zoals bij de S21 serie.Marcbr schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:34:
Morgen krijg ik hem ook binnen, had de S21 teruggestuurd voor de S22 plus, de S21 had standaard een screen protector maar zo te lezen niet standaard geleverd op de S22 of heb ik dat mis. Als die er niet op zit ga ik wel er 1 zoeken die erg goed is in ieder geval.
Thx.Oekol schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:41:
[...]
https://www.androidauthor...one-poll-results-3044965/
Eerst link die ik vind. 3 uit 4 gebruikt een screenprotector
Dan ken ik alleen maar nummers 4 blijkbaar 🤷♂️
@Oekol had al geantwoord voor de cijfertjes, maar het feit dat sommige producenten ze af fabriek leveren, zou ook al genoeg moeten zeggen. Fabrikanten doen doorgaans wel een marktonderzoek, voordat ze iets op toevoegen wat voor hogere productiekosten zorgt.Rio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:12:
[...]
De meeste mensen een screenprotector? Zou je die statistiek met ons willen delen, ben nieuwsgierig.
Assumption is the mother of all fuck-ups.Rio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:54:
[...]
Thx.
Dan ken ik alleen maar nummers 4 blijkbaar 🤷♂️
Is geen aanname, maar een waarneming. Ben desondanks erg verbaasd over het schijnbaar hoge % gebruikers van screenprotectors. Misschien handig bij bepaalde beroepen, maar ik werk niet in de bouw oid en kan mijn telefoons altijd erg goed krasvrij houden.Peatsmoke schreef op woensdag 13 april 2022 @ 05:54:
[...]
@Oekol had al geantwoord voor de cijfertjes, maar het feit dat sommige producenten ze af fabriek leveren, zou ook al genoeg moeten zeggen. Fabrikanten doen doorgaans wel een marktonderzoek, voordat ze iets op toevoegen wat voor hogere productiekosten zorgt.
[...]
Assumption is the mother of all fuck-ups.
Maar no judgement verder tuulk niet.
Ineens zieke battery drain, in vliegtuigstand zelfs. Gisteren met 97 procent gaan slapen en werd wakker met 77 procent. Heb het vermoeden dat dit is gebeurd sinds ik vanced youtube verwijderd heb. Gisteren zag in namelijk dat micro app (die te maken heeft met vanced) veel op de achtergrond gebruikte terwijl ik de apps als verwijderd had in de drawer. Gisteravond die ook verwijderd en alsnog een mega drain. Bizar want niks verbuikt echt volgens de statistieken. Iemand een idee?
Mjah, een zandkorreltje kan al genoeg zijn... daar hoef je niet voor in de bouw te zitten.Rio schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:22:
[...]
Is geen aanname, maar een waarneming. Ben desondanks erg verbaasd over het schijnbaar hoge % gebruikers van screenprotectors. Misschien handig bij bepaalde beroepen, maar ik werk niet in de bouw oid en kan mijn telefoons altijd erg goed krasvrij houden.
Maar no judgement verder tuulk niet.
Heb er nu ook 1 op (samsung screenprotector zelf, goedkoop maar prima) en een skin op de achterkant. Ben over het algemeen vrij voorzichting en maak me ook niet teveel zorgen, maar na toch mijn S20 te hebben laten stuiteren iets voorzichtiger... ook ivm eventuele resale value in de toekomst.
Ik heb nog nooit een screenprotector gebruikt, omdat ik altijd een flipcover had. Vind een telefoon zonder screenprotector een stuk fijner, krassen ontstonden overigens wel. Met name bij de S10; 1x naar het strand en je broekzak raakt onvermijdelijk vol met zandkorrels. Vervolgens blijf je mini krasjes houden.m0ridin schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:49:
[...]
Mjah, een zandkorreltje kan al genoeg zijn... daar hoef je niet voor in de bouw te zitten.
Heb er nu ook 1 op (samsung screenprotector zelf, goedkoop maar prima) en een skin op de achterkant. Ben over het algemeen vrij voorzichting en maak me ook niet teveel zorgen, maar na toch mijn S20 te hebben laten stuiteren iets voorzichtiger... ook ivm eventuele resale value in de toekomst.
De flipcovers van Samsung zijn de laatste jaren er niet beter op geworden: Een stuk minder compact en logger, waardoor ze geen fijne optie meer voor me zijn. Omdat het scherm dus niet altijd beschermd is, gebruik ik nu wel een screenprotector. Dat maakt voor mij de S22, het eerste handheld device die ik heb voorzien van een screenprotector sinds de PSP.
Leuk is anders, maar ik waag de gok er liever niet op met zo'n backcover hoesje.
Verwijderd
Mn dochter heeft sinds een week de S22, maar als ik of zei belt dan hoort niemand wat, via whatsapp bellen horen we elkaar wel . Iemand een idee waar we moeten zoeken?
Blijft een irritant iets. Ik had het vandaag ook weer in de auto. Bellen via wifi uitzetten hielp bij mij. Maar dat zal ook 'geluk' kunnen zijn geweest.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:04:
Mn dochter heeft sinds een week de S22, maar als ik of zei belt dan hoort niemand wat, via whatsapp bellen horen we elkaar wel . Iemand een idee waar we moeten zoeken?
@Verwijderd
Wat @Oekol zegt, heb hier vaker van gehoord en dat bellen via wifi uitzetten dit zou verhelpen... zelf geen last van gelukkig dus niet uit eigen ervaring.
Wat @Oekol zegt, heb hier vaker van gehoord en dat bellen via wifi uitzetten dit zou verhelpen... zelf geen last van gelukkig dus niet uit eigen ervaring.
Hebben het niet over wifi in het algemeen he, maar bellen over wifi specifiek...Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:18:
@Oekol @m0ridin
Ik ga dat zo eens uitzetten. Ik hoop dat het werkt, want wifi gebruikt ze niet (alles via 4g/5g) Bedankt
Volgens mij naar je telefoon app, settings/oproep instellingen (alleen in de 'toetsen/dialpad tab te zien) en daar 'bellen via wifi' uitzetten
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 15-04-2022 09:20 ]
Krijg Android Auto met mijn S22U nog steeds niet werkend. Met de S21U die ik ook nog heb liggen doet ie het gewoon, maar bij de S22U krijg ik alleen maar een zwart scherm.
Heb systeem van de auto al terug gezet naar fabrieks instellingen, andere usb kabel geprobeerd, cache geheugen Android Auto geleegd, app verwijderd en weer geüpdatet, Apk geprobeerd. Niets helpt!
Wie o wie heeft er nog een idee?
Heb systeem van de auto al terug gezet naar fabrieks instellingen, andere usb kabel geprobeerd, cache geheugen Android Auto geleegd, app verwijderd en weer geüpdatet, Apk geprobeerd. Niets helpt!
Werkt alweer
[ Voor 106% gewijzigd door Aggressor op 15-04-2022 21:58 ]
Misschien kun je hier een oplossing vinden?R2L schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:44:
Krijg Android Auto met mijn S22U nog steeds niet werkend. Met de S21U die ik ook nog heb liggen doet ie het gewoon, maar bij de S22U krijg ik alleen maar een zwart scherm.
[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie
sinds een week of 2 heb ik een heel raar probleem met mijn s22 ultra en spotify in mijn auto.
wanneer ik instap word er automatisch muziek af gespeelt zoals het hoort.
maar nu zie ik vaak onbekend op de beeldscherm terwijl die muziek afspeelt en kan ook niet een ander track kiezen.
en nog raarder wanneer ik uitstap en de muziek uit moet gaan blijft die door spelen op mijn telefoon net als een gesprek lijkt wel.
dan moet ik die via multitasking uitschakelen want er is geen play of pauze knop.
heel raar en zit daar al een heel tijd mee te stoeien en kom er niet uit.
hebben jullie dat ook?
maar nu zie ik vaak onbekend op de beeldscherm terwijl die muziek afspeelt en kan ook niet een ander track kiezen.
en nog raarder wanneer ik uitstap en de muziek uit moet gaan blijft die door spelen op mijn telefoon net als een gesprek lijkt wel.
dan moet ik die via multitasking uitschakelen want er is geen play of pauze knop.
hebben jullie dat ook?
Probeer lijkt mij Spotify.. ik zou overstappen naar Deezer.raro007 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:28:
sinds een week of 2 heb ik een heel raar probleem met mijn s22 ultra en spotify in mijn auto.
hebben jullie dat ook?
hahaha ik heb ook youtube primium waardoor je youtube muziek krijgt maar dat is ook niks vergeleken met spotify en verwacht dat deezer niet echt veel beter zal zijn..Fiscalist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:44:
[...]
Probeer lijkt mij Spotify.. ik zou overstappen naar Deezer.
maar zoals ik al zij het is raar dat het sinds kort is gebeurt en ik mij niet kan herinneren of het door een update komt..
Hier ook problemen met spotify, een vriend heeft ook creemde issues, is blijkbaar sinds de laatste versie.
Laatste update van Spotify geeft problemen voor mensen die op Android 12 zitten. Internet staat er vol mee. Ik heb de update naar de laatste versie handmatig tegen gehouden. In de hoop dat ze hrt snel oplossen en we dan wel gaan updaten.
Net Spotify geüpdatet en alles werkt zoals het hoort.( update van 13 april)
Gisteren naar update nog gezocht en kon niks vinden..
Sure? Ik houd de update van 13 april handmatig tegen. Dag na die update stond reddit namelijk helemaal vol. Twijfel of ik nu moet updatenraro007 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:05:
Net Spotify geüpdatet en alles werkt zoals het hoort.( update van 13 april)
Mijn probleem begon meer dan een week geleden.Oekol schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:10:
[...]
Sure? Ik houd de update van 13 april handmatig tegen. Dag na die update stond reddit namelijk helemaal vol. Twijfel of ik nu moet updaten
En deze update is nieuwer dan dat.
Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet update want je weet maar nooit misschien moeten mijn problemen nog een keer beginnen....
Denk dat het update gerelateerd is, ik ben ook van 0.9% per uur naar 9% per uur gegaan opeens (screen off gemiddelde, gebruik 's nachts airplane mode en battery saving). Hopelijk komt het door achtergrond optimalisatie en verdwijnt het vanzelf weer.Oekol schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:48:
Ineens zieke battery drain, in vliegtuigstand zelfs. Gisteren met 97 procent gaan slapen en werd wakker met 77 procent. Heb het vermoeden dat dit is gebeurd sinds ik vanced youtube verwijderd heb. ... Gisteravond die ook verwijderd en alsnog een mega drain. Bizar want niks verbuikt echt volgens de statistieken. Iemand een idee?
Nieuwe eufy app zorgt voor Battery drain 🤦 heb eufy ook maar een mail gestuurd.
Onderstaande foto is verbruik sinds vanochtend. Android vraagt om app in diepe slaap te plaatsen maar dan krijg ik de meldingen niet meer van de deurbel 🤷🏼♂️ hopelijk snel een oplossing.
Onderstaande foto is verbruik sinds vanochtend. Android vraagt om app in diepe slaap te plaatsen maar dan krijg ik de meldingen niet meer van de deurbel 🤷🏼♂️ hopelijk snel een oplossing.
[ Voor 19% gewijzigd door DM89 op 16-04-2022 14:54 ]
Sorry, Vind Youtube music VEEL beter als Spotify.raro007 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:51:
[...]
hahaha ik heb ook youtube primium waardoor je youtube muziek krijgt maar dat is ook niks vergeleken met spotify en verwacht dat deezer niet echt veel beter zal zijn..
maar zoals ik al zij het is raar dat het sinds kort is gebeurt en ik mij niet kan herinneren of het door een update komt..
- Veel betere zoekmachine, Spotify zoek actie is erg beperkt (Niks kan tegen Google op)
- Veel betere suggesties en playlists op basis van een nummer, werkt smerig goed
- Veel speciale versies (live oa) die je nergens vind
- Videoclips voegen voor mij veel toe
Ik heb beiden (ooit begonnen op Spotify) maar als ik 1 over moet houden gaat Spotify de deur uit.
Vind yt ook beter, maar we hebben helaas een famillie abo op spotify en ik krijg de rest niet overtuigd.Bomberman71 schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:02:
[...]
Sorry, Vind Youtube music VEEL beter als Spotify.
- Veel betere zoekmachine, Spotify zoek actie is erg beperkt (Niks kan tegen Google op)
- Veel betere suggesties en playlists op basis van een nummer, werkt smerig goed
- Veel speciale versies (live oa) die je nergens vind
- Videoclips voegen voor mij veel toe
Ik heb beiden (ooit begonnen op Spotify) maar als ik 1 over moet houden gaat Spotify de deur uit.
Voor mij is het grote voordeel dat de suggesties veek beter zijn.
Bij spotify krijg ik vaak dezelfde muziek terwijl ik met yt music echt nieuwe nummers ontdek die me interesseren.
Heb een nieuwe update geïnstalleerd, geen idee wat er precies is veranderd 
S22 Ultra via OTA, update: S908BXXU1AVDA / S908BOXM1AVDA .
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 19-04-2022 14:37 ]
@stin00
Naar mijn weten is de laatste firmware (AVCJ) van April.
Misschien voor iedereen handig om te vermelden welke firmware ze bedoelen met ‘laatste of nieuwe update’ omdat het ook afhankelijk is van je CSC en of je handmatig update via Odin of OTA.
Misschien voor iedereen handig om te vermelden welke firmware ze bedoelen met ‘laatste of nieuwe update’ omdat het ook afhankelijk is van je CSC en of je handmatig update via Odin of OTA.
De firmware was er gisteren nog niet (voor mij) en vandaag wel ineens. Deze update betreft S908BXXU1AVDA / S908BOXM1AVDA via OTA, S22 Ultra.Garret1410 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:25:
@stin00
Exact dezelfde changelog als vorige keer dus hahastin00 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:50:
[Afbeelding]
Ik hoop dat het mn GPS issue oplost, maar heb dr een hard hoofd in omdat het niet expliciet benoemd is
Ik heb helaas tot op heden geen OTA updates gehad met mijn normale Samsung S22 welke is aangeschaft bij T-Mobile. Deze staat nog op "niveau beveiligingspatch 1 maart 2022" met als versie "S901BXXU1AVC6". Wat me opvalt is dat er ook bij softwareversie serviceprovider EUX/-/EUX/TNL staat...
Heeft er een van jullie een idee waarom het zo lang duurt voor ik een OTA krijg op mijn normale S22 via T-Mobile ?
Heeft er een van jullie een idee waarom het zo lang duurt voor ik een OTA krijg op mijn normale S22 via T-Mobile ?
[ Voor 0% gewijzigd door Tyax op 19-04-2022 15:42 . Reden: Spelling ]
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
Nee, ik heb ook nog steeds dezelfde ervaringen als jij. Maar van het weekend was er een vriend met precies dezelfde als ik, de S22U. Hij haalt gemiddeld 2 dagen op zijn batterij. En ik haal als ik geluk heb 12uur, maar vaker niet dan wel. En die vriend gebruikt hem best intensief (met Netflixen etc) en ik niet overdreven. Hetzelfde als mijn S21U, en daar deed ik echt langer mee.Lordsauron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:48:
Recentelijk via mijn werk de s22 Ultra besteld, maar nu ben ik toch wel erg teleur gesteld in de batterij performance. Het was pass weekend dus niet veel gebruikt, afgezien van wat tijd doden wachtende op familie.
Ben ik gek dat ik dit echt onacceptabel vind?
Gezien ook alle ervaringen hier, vermoed ik toch echt dat het ergens 1 of 2 Apps of processen zijn, die hem leegtrekken. En dat het niet specifiek aan de batterij ligt. Dus ik moet eigenlijk gaan proberen met uitschakelen Apps, wat ik al met enkele gedaan heb, maar ja ... Ben er nog steeds niet ... En al die trucjes hier om je batterij-duur te verbeteren zijn leuk, maar die zorgen niet voor dit mega grote verschil ... Ik blijf zoeken !
@Lordsauron @mattrob
Lijkt me inderdaad dat er een app de battery drained oid... Die home assistent app lijkt wel erg veel te gebruiken (terwijl hij amper actief is) en ook samsung wearable in verhouding aardig wat. Maar 1.5u en 17u totaal is idd veel te weinig.
Hier red ik sowieso makkelijk 1 dag. Max tot nu toe is tegen de 2 dagen (en dan zo'n 4.5u SOT).
Mijn record is rond de 8u SOT (op 1 dag, dat is ook achterlijk veel en hoop ik eigenlijk niet op 1 dag te halen want dat beteketn dat ik wel erg veel met mijn telefoon bezig ben
).
Merk wel dat het nu met de zon buiten (veel) harder gaat aangezien brightness dan naar max gaat.
Lijkt me inderdaad dat er een app de battery drained oid... Die home assistent app lijkt wel erg veel te gebruiken (terwijl hij amper actief is) en ook samsung wearable in verhouding aardig wat. Maar 1.5u en 17u totaal is idd veel te weinig.
Hier red ik sowieso makkelijk 1 dag. Max tot nu toe is tegen de 2 dagen (en dan zo'n 4.5u SOT).
Mijn record is rond de 8u SOT (op 1 dag, dat is ook achterlijk veel en hoop ik eigenlijk niet op 1 dag te halen want dat beteketn dat ik wel erg veel met mijn telefoon bezig ben
Merk wel dat het nu met de zon buiten (veel) harder gaat aangezien brightness dan naar max gaat.
Wat je kan doen met Home Assistant is de tracking uitzetten. Dat kan wel schelen omdat hij dan niet meer op de achtergrond hoeft te draaien. Bij het inloggen de eerste keer vraagt hij of je je locatie constant aan je home assistant server door wil geven.m0ridin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:54:
@Lordsauron @mattrob
Helaas is het ook nodig voor sommige functies, zoals als je een ander IP gebruikt voor home assistant als je buiten bent (bijv. via VPN). Dan moet hij wel constant de lokatie bijhouden.
Overigens gebruik ik HA met tracking via always-on VPN en ik zie niet zo'n zwaar accugebruik. Wel een iets ander toestel: De Samsung A52s. Ik lees op dit topic mee omdat ik erover dacht een S22 te kopen.
Mijn nieuwe S22 ultra zit ook nog op de maart security versie. Ook ik zie een soortgelijke software service provider EUX/-/EUX/VDF. Op de website van sammobile zie ik echter dat dit de laatste uitgerolde firmware versie was (tot gisteren) voor mijn toestel, wellicht ook voor jouw toestel.Tyax schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:01:
Ik heb helaas tot op heden geen OTA updates gehad met mijn normale Samsung S22 welke is aangeschaft bij T-Mobile. Deze staat nog op "niveau beveiligingspatch 1 maart 2022" met als versie "S901BXXU1AVC6". Wat me opvalt is dat er ook bij softwareversie serviceprovider EUX/-/EUX/TNL staat...![]()
Sinds gisteren is een nieuwe versie schijnbaar beschikbaar. Bij mijn provider (Vodafone) duurt het meestal enkele dagen tot 2 weken voordat die vrijgegeven wordt via OTA. Dus ik moet nog even geduld hebben.
Misschien is T-Mobile sneller, dat weet ik niet.
Ik zie deze nu ook staan. Is de tweede update met de april patches erin. Straks installeren als ik thuis ben.stin00 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:50:
[Afbeelding]
Volgens opgave betreft het uitsluitend
"Algehele stabiliteit van uw apparaat is verbeterd", maar ik installeer m toch maar
"Algehele stabiliteit van uw apparaat is verbeterd", maar ik installeer m toch maar
Afgelopen update kwam 2 dagen later. Heb TNLFred13 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:53:
[...]
Mijn nieuwe S22 ultra zit ook nog op de maart security versie. Ook ik zie een soortgelijke software service provider EUX/-/EUX/VDF. Op de website van sammobile zie ik echter dat dit de laatste uitgerolde firmware versie was (tot gisteren) voor mijn toestel, wellicht ook voor jouw toestel.
Sinds gisteren is een nieuwe versie schijnbaar beschikbaar. Bij mijn provider (Vodafone) duurt het meestal enkele dagen tot 2 weken voordat die vrijgegeven wordt via OTA. Dus ik moet nog even geduld hebben.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Het de zelfde HA configuratie als dat ik op mijn S10+ had, die batterij deed het prima een dag na 2 jaar "batterij schade" persoonlijk vind ik het erg onacceptable dat een telefoon van 1350 het minder goed doet als een 2 jaar oude telefoonGekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:31:
[...]
Wat je kan doen met Home Assistant is de tracking uitzetten. Dat kan wel schelen omdat hij dan niet meer op de achtergrond hoeft te draaien. Bij het inloggen de eerste keer vraagt hij of je je locatie constant aan je home assistant server door wil geven.
Helaas is het ook nodig voor sommige functies, zoals als je een ander IP gebruikt voor home assistant als je buiten bent (bijv. via VPN). Dan moet hij wel constant de lokatie bijhouden.
Overigens gebruik ik HA met tracking via always-on VPN en ik zie niet zo'n zwaar accugebruik. Wel een iets ander toestel: De Samsung A52s. Ik lees op dit topic mee omdat ik erover dacht een S22 te kopen.
Stomme vraag wellicht maar diegenen met de S22 Ultra, als je je telefoon lichtjes schudt, horen jullie dan ook wat ratelen? Of zijn het de camera's?
Zou niet mogen, heb je hem misschien laten vallen of hard gestoten?Sjoerd_r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
Stomme vraag wellicht maar diegenen met de S22 Ultra, als je je telefoon lichtjes schudt, horen jullie dan ook wat ratelen? Of zijn het de camera's?
Als je nog garantie hebt zou ik hem laten nakijken of omruilen.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ja heb ik ook nu je het zegt. Ik vermoed de periscopische lensSjoerd_r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
Hmm als ik op de site van sammobile kijk dan staat de laatste versie er inderdaad al op dan maar nog ff wachten misschien dat er de komende dagen een update komt vanuit T-MobileFred13 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:53:
[...]
Mijn nieuwe S22 ultra zit ook nog op de maart security versie. Ook ik zie een soortgelijke software service provider EUX/-/EUX/VDF. Op de website van sammobile zie ik echter dat dit de laatste uitgerolde firmware versie was (tot gisteren) voor mijn toestel, wellicht ook voor jouw toestel.
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
Periscope camera...Sjoerd_r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
Nog bij elke telefoon gehad... Pixel 6 Pro, mijn S2W Ultra, SEE Ultra van mijn zusje...
Don't worry... Is normaal.
Dat kan ik me helemaal voorstellen!Lordsauron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:32:
[...]
Het de zelfde HA configuratie als dat ik op mijn S10+ had, die batterij deed het prima een dag na 2 jaar "batterij schade" persoonlijk vind ik het erg onacceptable dat een telefoon van 1350 het minder goed doet als een 2 jaar oude telefoon
Vraagje: Kan je je HA configuratie ook 'buiten' bereiken? Ik heb het vermoeden dat hij misschien data probeert te uploaden (virtuele sensoren van je mobiel) terwijl de HA niet bereikbaar is. Waardoor hij het constant gaat blijven proberen.
HA is prima berijkbaar voor de buitenwereld bij mij, er zijn verschillende manieren om dit te doen. Verder zie je een notificatie van HA als hij "updating sensors" uitvoerd. Denk niet dat dit het is.GekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:38:
[...]
Dat kan ik me helemaal voorstellen!
Vraagje: Kan je je HA configuratie ook 'buiten' bereiken? Ik heb het vermoeden dat hij misschien data probeert te uploaden (virtuele sensoren van je mobiel) terwijl de HA niet bereikbaar is. Waardoor hij het constant gaat blijven proberen.
Okee, het was maar een hypothese... Bij mij gaat het via VPN maar er zijn natuurlijk meerdere methoden, zo kan je hem ook gewoon open zetten naar buiten of het via Nabu Casa's dienst doen.Lordsauron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:13:
[...]
HA is prima berijkbaar voor de buitenwereld bij mij, er zijn verschillende manieren om dit te doen. Verder zie je een notificatie van HA als hij "updating sensors" uitvoerd. Denk niet dat dit het is.
Toch denk ik dat er iets mis zit bij je. Bij mij gebruikt hij echt lang niet zo veel. Hij staat niet eens in de top van batterij verbruikende apps.
Dit is hem idd. Op de gewone S22 heb ik het ook. Had het op mijn OnePlus 6 ook.stin00 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:01:
@Sjoerd_r Dat is de optische beeld stabilisator (OIS) die je hoort rammelen in de camera behuizing. Dat is volstrekt normaal.
De link in mijn update geeft aan welke updates er allemaal zijn geweest en wat de fixes waren:
https://doc.samsungmobile.com/SM-S901B/EUX/doc.html
Helaas staat daar niet heel veel in voor de laatste firmware van mijn S22, maar ik hoop dat het hierdoor mogelijk is om Android Auto te gebruiken op mijn Skoda Scala met Bolero infotainment.
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en daar gaf men aan dat er geen update van het infotainment systeem is en dat de Galaxy S22-serie nog niet compatibel is. Dit kan de reden zijn waarom Android Auto het niet bij iedereen doet.
Ik heb nog getest of dit aan Android 12 of aan Samsung ligt, maar een Motorola met Android 12 erop, werkt wel goed. Mogelijk komt dat doordat daarop de Android Auto app los op staat en dat het bij de S22-reeks de app in de systeeminstellingen staat.
Even een andere irritatie die ik wil benoemen. De automatische helderheid van het scherm is veel te agressief. Bij een wolkje of lichtstraal in de lucht, schiet de helderheid omlaag of omhoog. Normaal merk je nauwelijks dat de automatische stand van de verlichting aan staat, maar bij mijn S22 gaat het vrij rap. Ervaren meerdere mensen dat?
Oh ja, doordat de handmatige stand goed op hetzelfde niveau blijft staan, is die voor mij niet goed bruikbaar als je je veel verplaatst. Vaak is de handmatige stand toch nog een beetje een automatische stand.
Helaas staat daar niet heel veel in voor de laatste firmware van mijn S22, maar ik hoop dat het hierdoor mogelijk is om Android Auto te gebruiken op mijn Skoda Scala met Bolero infotainment.
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en daar gaf men aan dat er geen update van het infotainment systeem is en dat de Galaxy S22-serie nog niet compatibel is. Dit kan de reden zijn waarom Android Auto het niet bij iedereen doet.
Ik heb nog getest of dit aan Android 12 of aan Samsung ligt, maar een Motorola met Android 12 erop, werkt wel goed. Mogelijk komt dat doordat daarop de Android Auto app los op staat en dat het bij de S22-reeks de app in de systeeminstellingen staat.
Even een andere irritatie die ik wil benoemen. De automatische helderheid van het scherm is veel te agressief. Bij een wolkje of lichtstraal in de lucht, schiet de helderheid omlaag of omhoog. Normaal merk je nauwelijks dat de automatische stand van de verlichting aan staat, maar bij mijn S22 gaat het vrij rap. Ervaren meerdere mensen dat?
Oh ja, doordat de handmatige stand goed op hetzelfde niveau blijft staan, is die voor mij niet goed bruikbaar als je je veel verplaatst. Vaak is de handmatige stand toch nog een beetje een automatische stand.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Omdat ik van de Note 9 kom begon ik het toch lastig te vinden dat er geen notification leds op deze nieuwe telefoons zitten.
Nu heb ik toch maar aodNotify geïnstalleerd en het is meteen een verademing.
Als ik hem nu in de auto op de draadloze lader zet ziet je ook weer meteen dat hij aan het laden is en het rode "lampje" groen word als hij vol is.
Samen met een paar apps die dan een andere kleur hebben krijg ik weer dezelfde meldingen alsof het nooit is weggeweest :-)
Nu heb ik toch maar aodNotify geïnstalleerd en het is meteen een verademing.
Als ik hem nu in de auto op de draadloze lader zet ziet je ook weer meteen dat hij aan het laden is en het rode "lampje" groen word als hij vol is.
Samen met een paar apps die dan een andere kleur hebben krijg ik weer dezelfde meldingen alsof het nooit is weggeweest :-)
Android auto probleem zou aan de app liggen. Met de nieuwe update van android auto zou het opgelost moeten zijn. v7.6Kiswum schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:26:
De link in mijn update geeft aan welke updates er allemaal zijn geweest en wat de fixes waren:
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Weet je toevallig of en wanneer die uitkomt?SuperVeloce schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:10:
[...]
Android auto probleem zou aan de app liggen. Met de nieuwe update van android auto zou het opgelost moeten zijn. v7.6
Ik heb vandaag naar deze versie geüpdatet:
![]() | ![]() |
Volgens mij is hij op dit moment nog in Beta, maar als je erom verlegen zit vind je hem hierWeet je toevallig of en wanneer die uitkomt?
Vreemd, werkt hier gelukkig wel(mmi).Kiswum schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:26:
Wel enkel bedraad helaas.
Niet op 1 maar wel te hoog, er was vandaag ook een update van google play services dus morgen maar is kijken of dit (of de firmware update) het gefixt heeft. Bij mij verbruikt Bitdefender overigens 10.1% per dag, ook belachelijk. Dit voelt echt nog als een beta telefoon.k---evi-n schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:09:
Hebben jullie ook nog altijd last dat Google Play-Services op nr 1 staat?
Heb vandaag de nieuwste OTA geïnstalleerd in de hoop op een fix..
Heb de app al een gereset, ook de tips op het WWW geprobeerd maar helaas nog altijd drain..
Deze staat bij mij ook bovenaan. Geen idee waarom eigenlijk.k---evi-n schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:09:
Heb de app al een gereset, ook de tips op het WWW geprobeerd maar helaas nog altijd drain..
[Afbeelding]
Benieuwd hoe deze omlaag te krijgen.
+ @satshowk---evi-n schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:09:
[Afbeelding]
Bij mij staat die al sinds de release op slechts 2% ofzo.
Hebben jullie de telefoon volledig zelf ingericht of met een back-up alles teruggezet?
Hebben jullie de 3 navigatieknoppen ingesteld staan of doen jullie alles met swipe bewegingen?
@AllesIsVoorbij
Bitdefender gebruik ik niet, heeft Samsung geen ingebouwde anti malware tool (van McAfee) ingebouwd onder: Apparaatbeveiliging?
Zelf ingericht, gesturesKiswum schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:25:
[...]
+ @satshow
Hebben jullie de telefoon volledig zelf ingericht of met een back-up alles teruggezet?
Hebben jullie de 3 navigatieknoppen ingesteld staan of doen jullie alles met swipe bewegingen?
@AllesIsVoorbij
Bitdefender gebruik ik niet, heeft Samsung geen ingebouwde anti malware tool (van McAfee) ingebouwd onder: Apparaatbeveiliging?
:strip_exif()/f/image/VO7AlqkWj4ZjP8mKT8cEkneR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook niet het hoogste maar wel hoog.
Bij mij gebruiken de play services ook zo'n 6-9% op een volledige lading.
Maar wat ik bij niemand anders zie, is dat bij mij de One UI Startpagina (de standaard launcher) ook zo'n 9-10% verbruikt op een volledige lading.
Bij de meeste mensen zie ik deze app helemaal niet in hun batterij statistieken voorkomen zelfs.
Ik heb van alles al geprobeerd, heb de app data en cache er van al paar keer gewist, maar helpt niet.
Ook de laatste update van de launcher heeft niets geholpen bij mij, die heeft het zelfs iets verslechterd nog heb ik het idee (gisteren verbruikte de One Ui launcher 11,8% zelfs!)
Edit: en een andere launcher installeren helpt ook niet veel, heb Nova en Lawnchair al geprobeerd, maar dan verbruikt Nova of Lawnchair zo'n 4-5% en de One UI launcher ook zo'n 4-5%, dus dat is alsnog steeds zo'n 9-10% samen
Maar wat ik bij niemand anders zie, is dat bij mij de One UI Startpagina (de standaard launcher) ook zo'n 9-10% verbruikt op een volledige lading.
Bij de meeste mensen zie ik deze app helemaal niet in hun batterij statistieken voorkomen zelfs.
Ik heb van alles al geprobeerd, heb de app data en cache er van al paar keer gewist, maar helpt niet.
Ook de laatste update van de launcher heeft niets geholpen bij mij, die heeft het zelfs iets verslechterd nog heb ik het idee (gisteren verbruikte de One Ui launcher 11,8% zelfs!)
Edit: en een andere launcher installeren helpt ook niet veel, heb Nova en Lawnchair al geprobeerd, maar dan verbruikt Nova of Lawnchair zo'n 4-5% en de One UI launcher ook zo'n 4-5%, dus dat is alsnog steeds zo'n 9-10% samen
[ Voor 15% gewijzigd door edgarf28 op 21-04-2022 10:16 ]
Even een korte update ineens had ik vandaag voor mijn normale S22 ook een update op het T-Mobile netwerk dus het klopt inderdaad 2 dagen laterSuperVeloce schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:20:
[...]
Afgelopen update kwam 2 dagen later. Heb TNL
Vandaag een grote update ontvangen (EUX/VFN) met de april security patch.
De telefoon werkt prima, iets soepeler lijkt het.
De telefoon werkt prima, iets soepeler lijkt het.
Hopelijk blijft het komende 2 jaar zo snel.Tyax schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:53:
[...]
Even een korte update ineens had ik vandaag voor mijn normale S22 ook een update op het T-Mobile netwerk dus het klopt inderdaad 2 dagen later
Heb ook update op S22 Ultra gehad zojuist.
Ik heb de 3 navigatie knopen in gebruik en alles zelf volledig ingericht.Kiswum schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:25:
[...]
+ @satshow
@AllesIsVoorbij
Zelf gebruik ik niagara, het grappige is dat one meer dan niagara heeft verbruikt ondanks dat ik oneui home helemaal niet gebruik(wellicht in service die er in zit die ik gebruik).edgarf28 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:10:
Bij mij gebruiken de play services ook zo'n 6-9% op een volledige lading.
Tja, google play services wordt natuurlijk voor alles en nog wat gebruikt... allerlei externe apps die gebruik maken van services van google voor tig zaken dus in die zin niet gek dat het redelijk wat verbruikt in verhouding lijkt me?
Vraag em sowieso altijd af hoe je die percentages in de batterij info moet interpreteren. Heb een uur geleden mijn telefoon opgeladen, 1% eraf nu met precies 1 app in de lijst en die heeft 0.3% gebruikt.
Vraag em sowieso altijd af hoe je die percentages in de batterij info moet interpreteren. Heb een uur geleden mijn telefoon opgeladen, 1% eraf nu met precies 1 app in de lijst en die heeft 0.3% gebruikt.
@Kiswum Samsung heeft een "eigen" alternatief inderdaad maar ik heb een abonnement op Bitdefender voor al m'n apparaten dus zonde om dat niet te gebruiken. Daarnaast, 2% voor Google Play Services is al behoorlijk te hoog (zie onder).
Ik gebruik de 3 navigatieknoppen en heb m'n telefoon vanaf de Google Account backup terug gezet. Gezien de andere ervaringen denk ik niet dat dit het probleem is maar dat er simpelweg bugs zitten in Android 12/OneUI 4.1/Google Services/Exynos 2100 drivers/Applicaties en/of de interacties tussen alle bovenstaande.
Samsung is vrij responsief als je feedback instuurt via Samsung Members overigens dus vergeet niet om voor al je problemen een error report in te sturen. Soms heb je geluk en krijg je als antwoord dat de fix al in de eerste volgende maintenance release zit, soms zal het een nieuwe melding zijn maar dan kunnen ze het in elk geval proberen uit te zoeken en fixen. Ik stuur ook error reports via de apps van derden (zoals bitdefender) maar daar krijg je toch vaak generieke antwoorden terug helaas.
- Google Play Services zit bij mij tussen de 2,4% en 4,2% per dag (gemiddeld ongeveer daar tussenin), op m'n oude telefoon was en is het 0,6% per dag (zonder veel variatie).
- Bitdefender is consequent keer 10 gegaan (1% naar 10-11%) van oude telefoon naar S22 Ultra.
- OneUI Home zit bij mij op 0,9% per dag (zonder veel variatie), zoals het hoort. Als het bij jou meer is kan je het beste een error report sturen via Samsung Members (zoals @edgarf28 ).
De updates van gisteren (firmware, play services en bitdefender allemaal samen toevallig) hebben bij mij niks veranderd helaas.
Edit:
- De navigatieknoppen hebben bij mij sinds het begin al een bug in combinatie met YouTube. Als ik het scherm van fullscreen terugdraai naar portrait mode dan komen de knoppen of niet terug (zie wel de balk waar ze zouden moeten verschijnen) of ze komen over de notificatiebalk te staan (die je dan niet meer kan gebruiken). Hebben anderen dat ook?
Zo niet dan ga ik YouTube maar een keer opnieuw installeren misschien.
Ik gebruik de 3 navigatieknoppen en heb m'n telefoon vanaf de Google Account backup terug gezet. Gezien de andere ervaringen denk ik niet dat dit het probleem is maar dat er simpelweg bugs zitten in Android 12/OneUI 4.1/Google Services/Exynos 2100 drivers/Applicaties en/of de interacties tussen alle bovenstaande.
Samsung is vrij responsief als je feedback instuurt via Samsung Members overigens dus vergeet niet om voor al je problemen een error report in te sturen. Soms heb je geluk en krijg je als antwoord dat de fix al in de eerste volgende maintenance release zit, soms zal het een nieuwe melding zijn maar dan kunnen ze het in elk geval proberen uit te zoeken en fixen. Ik stuur ook error reports via de apps van derden (zoals bitdefender) maar daar krijg je toch vaak generieke antwoorden terug helaas.
- Google Play Services zit bij mij tussen de 2,4% en 4,2% per dag (gemiddeld ongeveer daar tussenin), op m'n oude telefoon was en is het 0,6% per dag (zonder veel variatie).
- Bitdefender is consequent keer 10 gegaan (1% naar 10-11%) van oude telefoon naar S22 Ultra.
- OneUI Home zit bij mij op 0,9% per dag (zonder veel variatie), zoals het hoort. Als het bij jou meer is kan je het beste een error report sturen via Samsung Members (zoals @edgarf28 ).
De updates van gisteren (firmware, play services en bitdefender allemaal samen toevallig) hebben bij mij niks veranderd helaas.
Edit:
- De navigatieknoppen hebben bij mij sinds het begin al een bug in combinatie met YouTube. Als ik het scherm van fullscreen terugdraai naar portrait mode dan komen de knoppen of niet terug (zie wel de balk waar ze zouden moeten verschijnen) of ze komen over de notificatiebalk te staan (die je dan niet meer kan gebruiken). Hebben anderen dat ook?
Zo niet dan ga ik YouTube maar een keer opnieuw installeren misschien.
[ Voor 15% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 21-04-2022 14:30 ]
@AllesIsVoorbij hieronder mijn visie over Google Play services en die zitten bij mij momenteel rond de 1,4% en daardoor komt het overeen met hetgeen wat hieronder staat.
Als het 10% of hoger is, dan klopt er iets niet en zou ik bijna een factory reset adviseren zonder een volledige backup (met Google Play Services fouten) terug te zetten.
Als het 10% of hoger is, dan klopt er iets niet en zou ik bijna een factory reset adviseren zonder een volledige backup (met Google Play Services fouten) terug te zetten.
Verder denk ik dat 2 anti-virus/malware programma's op hetzelfde apparaat geen goed idee is. Al gebruik ik sowieso dat soort apps sowieso niet (bewust) op mijn smartphone, dus ik weet niet of dat de oorzaak is voor de hoge cpu-load het zal immers altijd op de achtergrond moeten werken en soms zullen ze elkaar tegenwerken.Kiswum schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:06:
[...]
Ik heb het even volledig bekeken.
Hieronder zie je het resultaat van vandaag. Hierin zie je dat Google (Play) services 1,8% in beslag neemt. Daarbij is de de service/app 5u en 54m in gebruik. Dat is net zo lang als dat de telefoon van de lader is gehaald.
De telefoon heb ik 5u en 4m geleden herstart om Whatsapp en de simkaart te activeren. Ik wilde weten of de stand-by stand van de app zou worden aangepast of niet en dat bleek niet het geval.
Wat doet Google Play Services eigenlijk?
"Persoonlijke benadering"
De service zorgt ervoor dat meldingen van alle apps worden getoond en dat apps regelmatig synchroniseren zodat je weet dat er een e-mail is binnen gekomen. Tevens zorgt het ervoor dat je gebruik kunt maken van Google Play.
Als je deze service niet hebt (Huawei sinds 2020), dan mis je in een aantal apps de mogelijkheid om berichten te ontvangen of om snel op de hoogte te worden gehouden door een nieuwe e-mail.
Daarnaast verwachten veel apps een koppeling met Google Play Services, anders kunnen ze niet worden opgestart (bijvoorbeeld Pokémon Go).
Het lijkt vooral een service te zijn die vooral op de achtergrond draait, maar wel cruciaal is voor een Android smartphone.
Correct me if I'm wrong
P.s. de stand-by met alle opties lijkt nu wel op orde te zijn voor de normale S22. Ik heb nog een halve dag te gaan, sta op 50% en inmiddels 4u.39 screen time.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hmm dat is een goed punt, ik realiseerde me niet dat mcAfee per default aan stond dus heb de Samsung Device Security voor nu even uitgezet. Is zien of dat een verschil maakt.Kiswum schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:35:
Verder denk ik dat 2 anti-virus/malware programma's op hetzelfde apparaat geen goed idee is. Al gebruik ik sowieso dat soort apps sowieso niet (bewust) op mijn smartphone, dus ik weet niet of dat de oorzaak is voor de hoge cpu-load het zal immers altijd op de achtergrond moeten werken en soms zullen ze elkaar tegenwerken.
Dat is inherent aan de camera lens barrel die nodig is voor de autofocus. Het is niet nieuw bij de S22, maar is al hoorbaar vanaf de S6.Sjoerd_r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:46:
De fora van Samsung staan er vol mee.
Daarbij ook aan te geven dat dit dus niks raars is. Vrijwel elke high-end telefoon heeft dat tegenwoordig.Peatsmoke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:52:
[...]
Dat is inherent aan de camera lens barrel die nodig is voor de autofocus. Het is niet nieuw bij de S22, maar is al hoorbaar vanaf de S6.
De fora van Samsung staan er vol mee.
Ikzelf krijg morgen de S22U binnen. Ik heb de laatste 6 maanden een Pixel 6 Pro gebruikt en ben benieuwd naar de verschillen. Ik kijk vooral uit naar een betere batterijduur en fingerprint unlock die wat sneller is.
Ik twijfelde enorm nog tussen de S21U en de S22U en ben toch maar voor de laatste gegaan. Ik heb 30 dagen om de telefoon te testen, anders gaat die terug naar coolblue. Zover ik tot nu toe lees heeft de S22U net zoals de Pixel dus niet zo'n beste start gehad maar hebben software updates dat tot nu toe al een stuk beter gemaakt? Nog dingen waar ik verder rekening mee moet houden kwa bugs oid op dit moment?
[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2022 18:33 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
4,4 en 4,8 is toch ook 9,2% samen, dat is fors voor een launcher, en heb ik nog nooit eerder gehad op mijn vorige Android toestellen.izzet3838 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:25:
[...]
Zelf gebruik ik niagara, het grappige is dat one meer dan niagara heeft verbruikt ondanks dat ik oneui home helemaal niet gebruik(wellicht in service die er in zit die ik gebruik).
[Afbeelding]
De One UI launcher is verantwoordelijk voor de gestures en recente apps scherm, dus vandaar dat die nog steeds 4,8% verbruikt als je een andere launcher installeert.
EDIT: Maar het is heel gek dat de One UI launcher bij veel menssen maar zo'n 1% verbruikt, en bij sommige 9-10% op een volledige lading. Kan misschien met de gestures te maken hebben, of een bug
[ Voor 10% gewijzigd door edgarf28 op 21-04-2022 18:43 ]
Dat verklaart one ui, 10% is veel maar dit is wel voor bijna 4 dagen(ik laad zelden op tot 100%)edgarf28 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:38:
[...]
De One UI launcher is verantwoordelijk voor de gestures en recente apps scherm, dus vandaar dat die nog steeds 4,8% verbruikt als je een andere launcher installeert.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/jHC9zfuBt55Tab53RKjsfHko.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKQsHqLZHhiJ0KohCBrLrp8i.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Dv4EVB57h4jjpR8kDUAu2woc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TUGLepAyyI2yHx5fyItDFNAg.jpg?f=fotoalbum_tile)