Mwa, met de huidige tv-formaten en betaalbaarheid hebben bioscopen wat mij betreft nauwelijks nog bestaansrecht. Een goede comedy waarbij je samen met de hele zaal plat ligt kan ik nog wel waarderen, maar in alle andere gevallen kijk ik liever thuis. Dan bepaal ik zelf wat ik tijdens de film zit te snacken zonder er woekerprijzen voor te betalen. Verder bepaal ik zelf wanneer de film start en of en wanneer ik een pauze inlas. Verder geen last van andere bezoekers die zitten te kletsen, te appen of flink met hun chips of popcorn zitten te kraken. En dan zijn er nog de bezoekers achter je die tegen de stoelen schoppen of bezoekers voor je die net wat te rechtop zitten, waardoor je de hele film op het puntje van je stoel zit om geen last te hebben van het hoofd voor je.
Even terug on topic: Ik vind het aanbod op HBO Max best wel goed, al vind ik het wat overdreven om te zeggen dat het vele malen beter is dan bijvoorbeeld Netflix. Netflix bevat inderdaad flink wat pulp, maar ook heel wat ijzersterke series en films.
8 maart in de ochtend direct geregistreerd rond 7 uur en betaald via PayPall, allemaal zonder problemen. Maar ik loop nu wel tegen wat technische problemen aan in de app op zowel mijn telefoon als chromebook. Het duurt ontzettend lang voordat profielen en vervolgens het filmoverzicht geladen zijn. Op zich geen probleem omdat het op mijn Android TV gewoon zonder problemen werk en in de browser op mijn chromebook ook. Maar afgelopen vrijdag wilde ik wat films downloaden voor een weekendje weg en dat kan niet in de browser. Dus uiteindelijk redelijk lang bezig geweest in de app om vervolgens in het vakantiehuisje tegen dezelfde problemen aan te lopen, waardoor er geen enkele film gekeken is.
Verder mis ik vooral trailers en IMDB-scores, dus vooral in dat opzicht is er nog wel wat te winnen m.b.t. het gebruiksgemak.
Overall is dit qua content denk ik wel de meest uitgebreide (legale) streamingdienst die de afgelopen jaren is gelanceerd, dus vooralsnog dik tevreden. Hadden we dit maar 1 of 2 jaar geleden, tijdens het hoogtepunt van de coronapandemie gehad.