• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
KillerBee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:37:
[...]

Antwoord van HBO op iemands vraag op Twitter:

[Twitter]
Met App Store-tegoed is helemaal mooi voor de echte Hollanders als je kan combineren met 15%-korting op App Store & iTunes kaarten bij Albert Heijn, Trekpleister of Kruidvat.

edit: Zijn nu ook in de aanbieding!

[Voor 19% gewijzigd door Odeklontje op 25-02-2022 09:15]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
Odeklontje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Met App Store-tegoed is helemaal mooi voor de echte Hollanders als je kan combineren met 15%-korting op App Store & iTunes kaarten bij Albert Heijn, Trekpleister of Kruidvat.

edit: Zijn nu ook in de aanbieding!
Het is nog wel afwachten of de 50%-levenslange korting wel via de App Store gaat gelden. Als dat niet zo is, ga ik toch via de website een abonnement aan, ondanks dat ik het managen van al mijn abonnementen op 1 plek handig vind.

• VirinR
Op Instagram is HBO Max alvast begonnen met het promoten van de titels die beschikbaar zullen zijn, maar wel met de volgende kanttekening:
Niet alle titels beschikbaar bij lancering. Elke week veel nieuwe titels beschikbaar.

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-03 13:42
VirinR schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Al met al is het een beter begin vergeleken met Disney+ toen Star werd geintroduceerd. Veel series werden pas later toegevoegd en ik wacht nog steeds op It's Always Sunny.
Al lange tijd ben ik op zoek naar een streamingdienst die It's Always Sunny in Philadelphia aanbied!

Kan ik opmaken uit jouw post dat dus het plan is van Disney om die serie aan te gaan bieden? Of ben jij simpelweg ook nog steeds zoekende?

• VirinR
Gautama schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Al lange tijd ben ik op zoek naar een streamingdienst die It's Always Sunny in Philadelphia aanbied!

Kan ik opmaken uit jouw post dat dus het plan is van Disney om die serie aan te gaan bieden? Of ben jij simpelweg ook nog steeds zoekende?
offtopic:
De serie is in bezit van Disney dus het is logisch als de serie op Disney+ verschijnt. In Canada, Zweden en Noorwegen is de serie al wel te zien op Disney+ dus net als HBO Max in NL is het een kwestie van wachten.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:01
Flitskikker schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ik heb hun api gequeryd en op dit moment staat er het volgende in.
Launch is pas over twee weken, dus er kunnen natuurlijk nog veel dingen veranderen.
Weet ook niet of alles meteen beschikbaar is bij launch.
Korreltje zout dus :D

***members only***

***members only***
Thanks voor het lijstje!

Flink wat content dus. Wat ik me afvraag... ik zie ook een hoop dingen staan die tot nu tot elders te zien is (amazon, netflix)... ik neem aan het dan daar weggaat? Maakt het wel erg onoverzichtelijk zo, als content steeds via andere kanalen wordt aangeboden.

Ik ben nog niet overtuigd. Aanbod is prima, prijs is ook prima, maar ik heb al Netflix, Amazon, Disney, Videoland, Ziggo, NPO Plus... en ik kan/wil ook gewoon maar zoveel uur kijken per week.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:01
Is het trouwens al mogelijk om het abo af te sluiten of pas als de app er is?

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
Een reden waarom ik HBO max zou nemen was bijv. om het nieuwste seizoen van Doom Patrol te kunnen zien. Ik heb Prime waar de eerste 2 seizoenen beschikbaar zijn. Ik zie 'm niet beschikbaar in de Nederlandse HBO max.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:51
migchiell schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Thanks voor het lijstje!

Flink wat content dus. Wat ik me afvraag... ik zie ook een hoop dingen staan die tot nu tot elders te zien is (amazon, netflix)... ik neem aan het dan daar weggaat? Maakt het wel erg onoverzichtelijk zo, als content steeds via andere kanalen wordt aangeboden.

Ik ben nog niet overtuigd. Aanbod is prima, prijs is ook prima, maar ik heb al Netflix, Amazon, Disney, Videoland, Ziggo, NPO Plus... en ik kan/wil ook gewoon maar zoveel uur kijken per week.
Ga er maar vanuit dat content van de grote film & TV studio's steeds meer gaat verdwijnen van Netflix en Amazon Prime. In dit geval met een Warner Media zouden ze wel gek zijn om hun films & series in licentie te gevan aan een Netflix of Amazon terwijl ze ook een eigen streaming dienst hebben en dus rechtstreeks aan de klant kunnen leveren.

Dit zag je ook na de bekendmaking van Disney+. Films & series van bv Marvel die allemaal via Netflix te zien waren werd de (exclusieve) licentie niet meer van verlengd zodat Disney deze zelf kon gebruiken op Disney+. En dit zullen alle grote partijen gaan doen. Dat is natuurlijk ook waarom Netflix en Amazon nu zelf meer content maken of maken in samenwerking met een studio. Undercover comes to mind. Samenwerking tussen Belgische VRT en Netflix. In België via VRT te zien en ik neem aan om Streamz, maar niet op Netflix, in Nederland weer op Netflix.

Een Disney, Warner Media, ViacomCBS en Comcast (met Paramount) zijn de grootste bedreiging voor een Netflix en Amazon Prime. Immers maken zij zelf de grote blockbuster films of TV series voor hun eigen zenders. Nu zij dus ook gaan streamen (Disney+, HBO Max, en SkyShowtime later dit jaar van ViacomCBS & Comcast) kan een Netflix die content dus niet meer "even" inkopen en zullen ze veel meer met eigen (exclusieve) content moeten komen.

• RobertMe
dglavimans schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:54:
Is het trouwens al mogelijk om het abo af te sluiten of pas als de app er is?
Het zal eerder andersom zijn. De dienst is vanaf 8 maart beschikbaar. Eerder kunnen afsluiten heeft dus ook geen zin want er is nog niks. De apps zullen wellicht wel al een dagje eerder in de stores verschijnen zodat ze wel op launch day beschikbaar zijn.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:01
RobertMe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Ga er maar vanuit dat content van de grote film & TV studio's steeds meer gaat verdwijnen van Netflix en Amazon Prime. In dit geval met een Warner Media zouden ze wel gek zijn om hun films & series in licentie te gevan aan een Netflix of Amazon terwijl ze ook een eigen streaming dienst hebben en dus rechtstreeks aan de klant kunnen leveren.

Dit zag je ook na de bekendmaking van Disney+. Films & series van bv Marvel die allemaal via Netflix te zien waren werd de (exclusieve) licentie niet meer van verlengd zodat Disney deze zelf kon gebruiken op Disney+. En dit zullen alle grote partijen gaan doen. Dat is natuurlijk ook waarom Netflix en Amazon nu zelf meer content maken of maken in samenwerking met een studio. Undercover comes to mind. Samenwerking tussen Belgische VRT en Netflix. In België via VRT te zien en ik neem aan om Streamz, maar niet op Netflix, in Nederland weer op Netflix.

Een Disney, Warner Media, ViacomCBS en Comcast (met Paramount) zijn de grootste bedreiging voor een Netflix en Amazon Prime. Immers maken zij zelf de grote blockbuster films of TV series voor hun eigen zenders. Nu zij dus ook gaan streamen (Disney+, HBO Max, en SkyShowtime later dit jaar van ViacomCBS & Comcast) kan een Netflix die content dus niet meer "even" inkopen en zullen ze veel meer met eigen (exclusieve) content moeten komen.
Ja dat is inderdaad aan de gang, weet niet of Sony wellicht ook plannen heeft voor een eigen streamingdienst (zaten die niet gelieerd aan Disney? Te lui om op te zoeken), maar er komen steeds meer contentproducenten die gaan streamen, en daardoor ook streamingdiensten die gaan produceren.

Toch vraag ik me af of dat nu echt de meest lucratieve optie is voor de contentproducenten. Ze zullen per abonnee meer geld krijgen dan wanneer ze de content in licentie geven aan een streamingdienst, maar mogelijk toch uiteindelijk minder klanten omdat mensen zich uiteindelijk toch maar op een beperkt aantal streamingdiensten zullen abonneren.

Maar goed, die rekensom zal de CFO van HBO ook wel gemaakt hebben :)

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:45
HugoStiglitz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:57:
Zat net even op mijn lg oled (OLED55BX6LB) gekeken en daar kan in de app (nog?) Niet downloaden. Is het iemand gelukt? Zal er wel moeten zijn volgens alle ondersteunings informatie.

Het aanbod ziet er heel mooi uit en veel kijken we meestal. Netflix gaat er in ieder geval uit na 8 maart voorlopig, aanbod is wel heel droevig daar geworden t.o.v. de prijs. Moet er wel een ap p op de tv zijn uiteraard.
Op mij LG OLED CX moest ik even de locatie (en die van de services) op Spanje zetten en toen kon ik hem in de store vinden. Na de tijd kun je het gewoon weer terug zetten op NL

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
RobertMe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Dit is de reden dat Amazon MGM heeft gekocht, die hebben een aardige back catalog oa James Bond.

[Voor 0% gewijzigd door baco101 op 25-02-2022 15:40. Reden: Typo]

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-02 20:40

Flitskikker

Forumkikker

Even iets heel anders...

Ik heb eens rondgekeken op de Nordic HBO Max en sommige series hebben al Nederlandse ondertiteling.
Het lijkt erop dat ze daar flink op hebben bezuinigd, misschien daarom dat ze het abonnement zo goedkoop kunnen aanbieden.

HBO NL en Ziggo werkten altijd samen met een professioneel ondertitelbedrijf, maar nu lijkt de ondertiteling gedaan door goedkope arbeidskrachten die over de Engelse ondertitel heen hebben getikt, zonder rekening te houden met of zinnen wel lang genoeg in beeld staan om goed te kunnen lezen.

Hier wat voorbeelden uit één aflevering van Raised By Wolves:

Dit is gewoon nog slechter dan Netflix.
En HBO is (/was?) juist een premium kanaal met soms miljoenen aan budget per aflevering. Maar goede ondertiteling is schijnbaar opeens te duur.

offtopic:
De nieuwe series lijken vertaald op basis van templates. Daarbij wordt er één ondertitelsjabloon gemaakt die vervolgens in alle talen wordt vertaald. Veel goedkoper natuurlijk, maar dat komt de kwaliteit absoluut niet ten goede. Ik heb er een aantal jaar terug deze uitleg over geschreven.

In Nederland bestaan er ondertitelrichtlijnen die erop toezien dat ondertitels voor iedereen goed leesbaar zijn. Een ondertitel moet bijvoorbeeld lang genoeg in beeld staan om goed gelezen te kunnen worden, afhankelijk van de hoeveelheid tekst. De richtlijnen zijn opgesteld door de beroepsvereniging van ondertitelaars:
https://auteursbond.nl/ke...r-nederlandstalige-markt/

In het filmpje zie je zinnen die veel te kort in beeld staan, extreem korte titeltjes, vertalingen die niet kloppen met de audio, titels die meteen na het uitspreken weer uit beeld verdwijnen, zinnen die op rare plekken zijn gesplitst, enzovoort.

Dit is ontzettend storend voor de kijker. Die moet zich nu volledig concentreren op het lezen van de ondertitels, en zelfs dan is het al gauw verwarrend.
Bij goede ondertiteling wordt altijd rekening gehouden met de kijker; de vertaling moet goed te volgen zijn. Ondertitels blijven bijvoorbeeld tot ongeveer een seconde na het uitspreken in beeld staan zodat de kijker ze rustig kan lezen, en zodat de kijker tegelijkertijd ook het beeld en geluid kan volgen.

Voor mensen die afhankelijk zijn van de Nederlandse ondertiteling zijn dergelijke ondertitels nauwelijks te volgen.

Goede ondertiteling kan een slechte productie misschien niet beter maken, maar slechte ondertiteling kan een goede productie wel degelijk verpesten.

In ieder geval deze nieuwe series en films hebben dergelijke slechte ondertiteling:
  • Raised by Wolves
  • The Gilded Age
  • Peacemaker
  • Batwoman
  • Gossip Girl
  • Harry Potter 20th Anniversary Return to Hogwarts
  • Kimi
Sommige nieuwe series zoals Euphoria S02 en The Flight Attendant hebben nog geen NL ondertiteling, dus daar is nog hoop.
Alle oude series hebben wél goede ondertiteling, die zijn overgenomen van HBO NL en Ziggo, die wel met professionals werkten.

Meestal is ook Engelse ondertiteling beschikbaar, en je kunt ze ook in het geheel uitzetten.
Maar voor wie Nederlandse ondertiteling wil, zou ik geen "premium" en een boel irritatie verwachten.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 22:06

The Chosen One

Zie signature!

Ik kijk toch alleen maar met Engelse ondertitels, wat soms ook weer niet aanwezig is bij sommige films.
En dan is er alleen Nederlands (en ook verder geen andere talen). Terwijl Engelse ondertitels bij praktisch de meeste films (of series) echt wel bestaan en vaak ook op andere locaties wel toegevoegd staan.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Flitskikker

Flitskikker

Forumkikker

The Chosen One schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:47:
Ik kijk toch alleen maar met Engelse ondertitels, wat soms ook weer niet aanwezig is bij sommige films.
En dan is er alleen Nederlands (en ook verder geen andere talen). Terwijl Engelse ondertitels bij praktisch de meeste films (of series) echt wel bestaan en vaak ook op andere locaties wel toegevoegd staan.
Op Netflix is er vaak alleen "English CC" met regieaanwijzingen voor doven en slechthorenden.
Soms komen die te vroeg in beeld, dus dan zie je bijvoorbeeld in een stil stukje opeens "[gunshot]". Weg verrassingseffect.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dglavimans schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:14:
Whuut.. Ik heb Prime..

Zie je ook gelijk probleem van streaming diensten heb nu zoveel apps dat helft niet weet wat er speelt
In dat gat zijn sites zoals justwatch.com gesprongen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Flitskikker schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:44:
Ik heb eens rondgekeken op de Nordic HBO Max en sommige series hebben al Nederlandse ondertiteling.
Het lijkt erop dat ze daar flink op hebben bezuinigd, misschien daarom dat ze het abonnement zo goedkoop kunnen aanbieden.
In andere Europese landen waar HBO Max al is, is ook een dergelijke kortingsactie geweest.In Spanje kost HBO Max, als je gebruik maakte van het kortingsaanbod, EUR 4,50 per maand.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 22:06

The Chosen One

Zie signature!

Ze hebben nu een trailer/filmpje op https://www.hbomax.com/nl/nl staan.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The Chosen One schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:47:
Dit idd, ieder heeft recht op zijn eigen irritaties natuurlijk maar mij kan dit echt niet boeien.

Wij hebben ook altijd Engelse subs aan staan, voor de situaties waarin het slecht te horen is bijvoorbeeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Odeklontje
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:15:
[...]
Wij hebben ook altijd Engelse subs aan staan, voor de situaties waarin het slecht te horen is bijvoorbeeld.
Wat zeg je?! :+

Het is soms ook wel handig als je bepaalde muziek in de film wil weten. Ik hoop wel dat ze gaan voor de kwaliteit van de ondertiteling al zijn sommige vertalers zoals Deepl ook niet verkeerd, of kan ik externe subs sideloaden. En voor de kinderseries natuurlijk met Nederlandse audiospoor zoals de serie van Amazing World of Gumball (Cartoon Network).

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 23:20
Ondertitels vind ik sowieso een drama tegenwoordig. Naast dat er inderdaad vaak matig wordt vertaald, vind ik de positie vaak te hoog en zie je tegenwoordig steeds vaker dat ondertitels gewoon boven in het scherm worden geplaats omdat er wat credits in beeld staan. Het scheelt wel heel erg per serie.
daarbij denk ik dat er veel belgische vertalers worden gebruikt

• Odeklontje
  • Niet online
Tigertje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:53:
Ondertitels vind ik sowieso een drama tegenwoordig. Naast dat er inderdaad vaak matig wordt vertaald, vind ik de positie vaak te hoog en zie je tegenwoordig steeds vaker dat ondertitels gewoon boven in het scherm worden geplaats omdat er wat credits in beeld staan. Het scheelt wel heel erg per serie.
Mee eens. Vooral 's avonds tijdens donkere scènes dan branden de grote witte letters bijna in je ogen. Zeer onaangenaam. Misschien dat het technisch wel mogelijk moet zijn om de subtitle brightness te dimmen.

• Donstil
  • Niet online
Odeklontje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Wat zeg je?! :+

Het is soms ook wel handig als je bepaalde muziek in de film wil weten.
Daar kan ik je (en iedereen die dit leest) overigens dit voor aanraden: Tunefind, is alles terug te zoeken, op film, serie, episode in een serie, enz.

• Donstil
  • Niet online
Odeklontje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Mee eens. Vooral 's avonds tijdens donkere scènes dan branden de grote witte letters bijna in je ogen. Zeer onaangenaam. Misschien dat het technisch wel mogelijk moet zijn om de subtitle brightness te dimmen.
Ja in HDR is dat vooral een drama

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 07:29
Tigertje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:53:
Als er al menselijke vertalers worden gebruikt. Schijnt dat streaming kanalen ook veel met AI doen tegenwoordig. Engels of Duits geproken zet ik de ondertitels zowiezo uit,

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:41:
[...]
In dat gat zijn sites zoals justwatch.com gesprongen.
Ook als app beschikbaar (op Android TV tenminste), en deze is in staat, indien de streaming dienst ook aanwezig is, om desbetreffend media ook te starten vanuit die app.

Testing, one, two ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Ook als app beschikbaar (op Android TV tenminste), en deze is in staat, indien de streaming dienst ook aanwezig is, om desbetreffend media ook te starten vanuit die app.
Handig! Dit wist ik niet, zal eens kijken dan!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Hulde, dankjewel. _/-\o_
Genoeg (volgens critici en het publiek hoog gewaardeerde) series die nog op de kijklijst staan. :*)

Band of Brothers, Chernobyl, The Wire, The Sopranos, Game of Thrones, True Detective, Curb Your Enthusiasm, Sucession, Boardwalk Empire, Silicon Valley, The Night Of, The Knick, I May Destroy You, Barry en InSecure.

Allemaal toppers volgens IMDb, Metacritic en Rotten Tomatoes.
Wow, ik ben jaloers! Van jouw lijstje heb ik er slechts een paar (degene met comedy-elementen, ik ben een serieus persoon _O- ) niet gezien. De eerste keer The Wire en The Sopranos... wat een hulde.

Tip m.b.t. True Detective: houd het bij seizoen 1 en seizoen 3. Sterker nog, ik zou aanbevelen te starten met seizoen 3 (goed, m.i. kan het niet tippen aan seizoen 1) en te eindigen met seizoen 1, een van de beste series die ik heb gezien.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik nu op de HBO max site kijk zie ik nog maar 5 hubs staan, dat waren er afgelopen tijd toch meer?

Ik mis in elk geval de loony tunes erbij nu.

[Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-03-2022 09:29]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 15:13
Ook scooby-doo & friends en cartoonito staan er niet meer bij:

Zie https://web.archive.org/w...ps://www.hbomax.com/nl/nl

A life lived in fear is a life half lived

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JDFS schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Wow, ik ben jaloers! Van jouw lijstje heb ik er slechts een paar (degene met comedy-elementen, ik ben een serieus persoon _O- ) niet gezien. De eerste keer The Wire en The Sopranos... wat een hulde.

Tip m.b.t. True Detective: houd het bij seizoen 1 en seizoen 3. Sterker nog, ik zou aanbevelen te starten met seizoen 3 (goed, m.i. kan het niet tippen aan seizoen 1) en te eindigen met seizoen 1, een van de beste series die ik heb gezien.
Westworld Seizoen 1 is ook een aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Deltos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Westworld Seizoen 1 is ook een aanrader.
De andere seizoenen ook. Alleen is Westworld in het eerste seizoen natuurlijk iets om lekker de hersenen bij te laten kraken. En dat element vervalt daarna een beetje als je weet wat er was in seizoen 1.

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:58
JDFS schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Ik weet dat seizoen 1 de lat heel erg hoog legt, maar zou toch met seizoen 1 beginnen. 2 is niet slecht maar wel minder, maar het neemt dan ook een andere weg dan S1. En als afsluiter zou ik gewoon seizoen 3 nemen. Dan heb je ook veel meer waardering voor seizoen 1. Meer kan ik er niet over zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:14

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Cartoonito zendt (in ieder geval in de UK) maar een paar programma's uit; het is een ochtendblok voor peuters op Cartoon Network en Boomerang.

De helft van wat ze uitzenden is content die niet van Warner zelf is (zoals Brandweerman Sam, Masha & De Beer, Thomas de Trein, Mush-Mush & De Zwammetjes en Super Wings). Die series zijn in Nederland te zien op RTL8 en RTL Telekids en te streamen op Videoland.

Cocomelon en Robot Trains zijn in Nederland op Netflix te zien.

Zonder die content blijft er maar weinig over voor een serieus contentaanbod. Zo op de Britse Cartoonito-site kijkend, zijn dat alleen:

- Happos Family: een door Ferrero gesponsorde cartoon over chocoladenijlpaarden
- Paddles: CGI over een ijsbeerjong dat in Ierland terecht komt. Van de makers van Fifi & The Flowertots.
- Baby Looney Tunes: Muppet Babies, maar dan met de Looney Tunes-personages

Dus tja. Los van of je deze drie series echt zal missen is het maar de vraag of die een eigen hub nodig hebben.

Scooby-Doo on the other hand.... ja.. ik hoop wel dat die naar NL komt.

[Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 01-03-2022 16:39. Reden: typo: gesponSorde]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Wellicht heeft het hiermee te maken:

Mag toch wel hopen dat ze alleen de back catalog verspreid gaan uitbrengen en niet series die momenteel airen zoals The Gilded Age of Raised By Wolves.

[Voor 8% gewijzigd door Frank op 01-03-2022 12:33]

• Deltos
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:38:
[...]

De andere seizoenen ook. Alleen is Westworld in het eerste seizoen natuurlijk iets om lekker de hersenen bij te laten kraken. En dat element vervalt daarna een beetje als je weet wat er was in seizoen 1.
De serie is blijven hangen bij me maar weet nog heel goed dat ik bij s2 al snel geen zin meer had.
Dat heb ik vrij snel wanneer het allemaal te duidelijk word, mijn interesse verdwijnt dan. Zou dus zeker te maken kunnen hebben gehad met wat je aangeeft.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:11
Frank schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:32:
Wellicht heeft het hiermee te maken:
[Twitter]
Mag toch wel hopen dat ze alleen de back catalog verspreid gaan uitbrengen en niet series die momenteel airen zoals The Gilded Age of Raised By Wolves.
Ik heb mijn hoop op deze series gezet. Ik wil namelijk heel graag deze kijken.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:11
Nietdatikweet schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Ik weet dat seizoen 1 de lat heel erg hoog legt, maar zou toch met seizoen 1 beginnen. 2 is niet slecht maar wel minder, maar het neemt dan ook een andere weg dan S1. En als afsluiter zou ik gewoon seizoen 3 nemen. Dan heb je ook veel meer waardering voor seizoen 1. Meer kan ik er niet over zeggen.
Eerste seizoen is ronduit geniaal, zowel script als acteerwerk. Het is bijna onmogelijke taak om daar bovenop te komen.

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:15
Ik heb nu nog steeds de Amerikaanse HBO Max. Is er een groot verschil in catalogus i.v.m. de Nederlandse?

psn: NL-SosuA-

• RobertMe
Sosua schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:50:
Ik heb nu nog steeds de Amerikaanse HBO Max. Is er een groot verschil in catalogus i.v.m. de Nederlandse?
Weten we niet / ja. Ee is nog niet bekend wat er op zal staan bij release, en daarnaast geven ze nu al aan dat niet de volledige catalogus er initieel op zal staan. Dus bij release in Nederland zal er sowieso wel vanalles missen gok ik. Of dat over bv een half jaar of jaar nog steeds het geval is valt nu uiteraard niet te zeggen omdat we niet bij de managers van HBO de gedachten kunnen lezen.

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit dat in de toekomst eigenlijk met nieuw toegevoegde films/series/afleveringen?

Is dat 1:1 met de VS, dus ook WB films enz?

[Voor 20% gewijzigd door Donstil op 01-03-2022 17:24]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toen HBO nog een eigen streamingdienst had een aantal jaar terug moest ik geloof ik 1 dag wachten op de uitzendingen van GoT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:26:
Toen HBO nog een eigen streamingdienst had een aantal jaar terug moest ik geloof ik 1 dag wachten op de uitzendingen van GoT.
Ah das ruk. Dat is net dat “Koffie apparaat momentje” wat je dan mist. Of posten in een topic ofz.

• RobertMe
Is die ene dag niet het verschil in tijdzones? Series die in Amerika op TV komen (zoals de zender van HBO) zullen ze lijkt mij niet hier al op dezelfde datum releasen, terwijl het in Amerika dus 's avonds wordt uitgezonden terwijl het hier dan al "de volgende dag" is.

En v.w.b. praat bij koffieautomaat. Zouden die collega's dan ook blijven downloaden en direct dezelfde dag kijken? Als in: persoonlijke mening, ik kijk zelden een nieuwe aflevering van een serie op de dag van release. En als HBO Max dadelijk een beetje fatsoenlijke content bevat houd ik zeker voor deze prijs een abonnement aan en ga ik niet nog eens downloaden om een aflevering net een dag eerder te kunnen kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nee het was echt een dag later. Je moest echt spoilers ontwijken. Maar dat was wel in 2013, zou best kunnen dat ze nu wel gelijktijdig doen. Maar het is dus geen zekerheid.

[Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-03-2022 18:13]

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Donstil schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
Hoe zit dat in de toekomst eigenlijk met nieuw toegevoegde films/series/afleveringen?

WB-films (en WB-dochterfilms) komen 45 dagen na de bioscooprelease op HBOmax. Dat is in de VS ook zo. Als de bioscooprelease gelijk loopt met de VS, zal de streamingpremiere van een film dus ook gelijk lopen met de VS.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Donstil
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:36:
[...]

WB-films (en WB-dochterfilms) komen 45 dagen na de bioscooprelease op HBOmax. Dat is in de VS ook zo. Als de bioscooprelease gelijk loopt met de VS, zal de streamingpremiere van een film dus ook gelijk lopen met de VS.
Aah zo, nice. Die kan ik wel wachten :)

• Deltos
  • Niet online
Ik vraag me af hoe het met beeld verhoudingen gaat zitten van de eigen producties. Ik baal best wel dat op Netflix zoveel van hun (eigen) films en series niet beeld vullend zijn. Ik ken het verhaal van “de beleving is beter” maar blijft jammer wanneer je dikke OLED half beeld gebruikt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VirinR
ArthurMorgan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:10:
Nee het was echt een dag later. Je moest echt spoilers ontwijken. Maar dat was wel in 2013, zou best kunnen dat ze nu wel gelijktijdig doen. Maar het is dus geen zekerheid.
Op Instagram en Twitter laat HBO Max Nordic weten welke afleveringen er die week uitkomen. Voor deze week ziet het er zo uit:

De seizoensfinale van Euphoria en The Righteous Gemstones werden op zondagavond in de VS uitgezonden. Als je rekening houdt met de tijdzones, kan je eigenlijk op dezelfde dag al kijken (want 9PM ET is 3 uur 's ochtends in Zweden).

Het is dus vooral de vraag hoe laat de afleveringen online komen. Overigens staan er ook een aantal series van Disney (Snowfall, Better Things) en AMC/BBC (Killing Eve) maar ik ga er niet vanuit dat HBO Max die series in NL gaat aanbieden. De Disney-series staan op Disney+ en Killing Eve wordt binnenkort uitgezonden op de NPO.

[Voor 14% gewijzigd door VirinR op 02-03-2022 09:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 15:36
Vraag, geldt de 50% levenslange korting ook bij een jaarabonnement?

Edit: Laat maar, waarschijnlijk niet: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70713132

[Voor 45% gewijzigd door Bas Post op 02-03-2022 10:03]

BP on the move!!!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:58
hardware-lover schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Inderdaad handig. Jammer dat een aantal in Nederland beschikbare streaming apps niet te selecteren zijn op Android TV itt de Android versie.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lastpost. schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Inderdaad handig. Jammer dat een aantal in Nederland beschikbare streaming apps niet te selecteren zijn op Android TV itt de Android versie.
Hij is daarop idd wat minder compleet, maar naast dat gemis is het toch wel een fijne app en kan ook goed gebruikt worden als je eens niet weet wat te kijken ;)

Testing, one, two ...

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:38
Odeklontje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Bij Disney+, Prime en Netflix kun je de ondertitels dimmen met een optie (bij Netflix geloof ik wel alleen via de website, bij de anderen ook in de app).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flitskikker

Flitskikker

Forumkikker

Donstil schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:

ArthurMorgan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:26:
Rond 2015-2016 waren er gelijktijdige uitzendingen (om 3:00) op de zender, en tegelijkertijd / kort daarna stond het op HBO Go.
Bij Ziggo kwam het vaak pas om 10:00, als er geen vertraging was.

Ik verwacht dat het nu ook gewoon vlak na uitzending online komt.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45
Wel nice, wij zijn net terug uit de VS na 2,5 jaar en wat we echt missen qua TV is.. HBO Max. We gebruikte het echt veel, super goede films ook altijd en een hoop series opnieuw gekeken.

Ik kan zelf niet wachten om eigenlijk Succession te gaan kijken en.. Boardwalk Empire opnieuw.

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03 20:23
Voor dit bedrag ga ik het ook zeker proberen... delen met vrienden/familie al het 1 en ander aan diensten.. dus kan deze ook nog wel bij. Vaak positieve verhalen gehoord over de door HBO ontwikkelde serieus, dus ben benieuwd.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:07
Is de TS up to date? Maw kun je vanaf 8 maart rustig even uitzoeken hoe het zit met afsluiten en de kortingen of moet je in een korte tijd maar zien alles rond te krijgen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Cobb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:32:
Is de TS up to date? Maw kun je vanaf 8 maart rustig even uitzoeken hoe het zit met afsluiten en de kortingen of moet je in een korte tijd maar zien alles rond te krijgen?
Op de site staat:
Vanaf €5,99 €2,99/maand
ABONNEER JE 8-31 MAART

Dus zo te zien heb je een paar weken :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Deltos
  • Niet online
FrankRicard schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Bij Disney+, Prime en Netflix kun je de ondertitels dimmen met een optie (bij Netflix geloof ik wel alleen via de website, bij de anderen ook in de app).
Je kunt het inderdaad aanpassen bij Netflix via web. Vervelende er aan is dat wanneer je dan iets zonder HDR kijkt de tekst weer te vaag is.
Hopelijk gaat hbo dit beter doen.
We gaan het zien dinsdag. :)

[Voor 3% gewijzigd door Deltos op 04-03-2022 13:55]

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FrankRicard schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Bij al deze tenten heb ik inderdaad de subtitles ook aangepast naar het voor mij beste resultaat: geel met een half-transparante achtergrond (indien dit laatste mogelijk is). Hopelijk ook zo bij HBO!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VirinR
Cobb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:32:
Slim, ik heb nog geen tijd gehad om de TS bij te werken maar ik heb nu tijd dus ik zal dat nu even doen (prijzen op een rijtje zetten en de Cartoonist, Looney Tunes en Scooby Doo-hubs verwijderen).

• VirinR
JDFS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Bij al deze tenten heb ik inderdaad de subtitles ook aangepast naar het voor mij beste resultaat: geel met een half-transparante achtergrond (indien dit laatste mogelijk is). Hopelijk ook zo bij HBO!
Apple TV wint hier naar mijn mening. De stijl is namelijk gelijk in alle apps (Netflix, Apple TV+, Prime, Disney+). Zal met HBO Max waarschijnlijk niet anders zijn. Enige uitzondering die ik ken is Videoland met hun ingebakken ondertiteling |:(

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 12:13
Die deal is best wel nice. Maar er staat totdat je unsubbed of prijzen worden gewijzigd.
Dus ze kunnen al snel de prijzen veranderen en vervalt de deal?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je krijgt 50 procent korting gedurende de tijd dat je abonnee blijft. Zodra je opzegt of de betaling mislukt eindigt dat. Niet bij een prijswijziging.

• RobertMe
lHybridl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:41:
Die deal is best wel nice. Maar er staat totdat je unsubbed of prijzen worden gewijzigd.
Dus ze kunnen al snel de prijzen veranderen en vervalt de deal?
Wat @ArthurMorgan aangeeft. De deal is 50% korting, en niet €4. Dus als ze de prijzen verhogen naar bv €10 i.p.v. €8 ga je met 50% korting dus €5 betalen. Het is dus niet dat dan de korting vervalt.

Is in zoverre ook redelijk standaard. Korting geldt een afgesproken periode met een percentage of vaste prijs. Een "totdat we de prijs wijzigen" heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 12:13
Dat is wel netjes dan

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:28
Op zich ok niet verkeerd, want anders krijg je veel klanten die een maandje lid zijn en dan weer naar de volgende dienst hoppen nu krijg je een soort gegarandeerde basis binnen. Daarbij speelt psychologisch mee als je opzegt je vervolgens als je je bedenkt het dubbele gaat betalen bij opnieuw aansluiten.

En voor dit bedrag wil ik het wel proberen, heb Disney+ net opgezegd (had het voor een jaar afgenomen) omdat ze voor mij te duur geworden zijn, voor dat geld heb je dan Prime + HBO.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
swhnld schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:36:
Op zich ok niet verkeerd, want anders krijg je veel klanten die een maandje lid zijn en dan weer naar de volgende dienst hoppen nu krijg je een soort gegarandeerde basis binnen. Daarbij speelt psychologisch mee als je opzegt je vervolgens als je je bedenkt het dubbele gaat betalen bij opnieuw aansluiten.

En voor dit bedrag wil ik het wel proberen, heb Disney+ net opgezegd (had het voor een jaar afgenomen) omdat ze voor mij te duur geworden zijn, voor dat geld heb je dan Prime + HBO.
Het is natuurlijk ook slim tegen mensen die continu wisselen. Als je die 50% korting hebt betaal je voor een jaar net zo veel als normaliter voor een half jaar. Gebruikers die verwachten wel vaker terug te komen zullen dus eerder geneigd zijn het abonnement aan te houden dan meteen te denken "ik heb nu alles gezien en zeg het op, en kom terug als er een nieuw seizoen van ... is".

offtopic:
Toevallig dat ik vandaag ook op basis van wat andere dingen JustWatch aan het inregelen ben. Nu kan ik ook series op mijn watchlist zetten bij diensten die ik niet heb of net heb opgezegd. Op een later moment kan ik dan hopelijk relatief eenvoudig de watchlist af om te zien van "ik heb nu 3 series en 2 films er op staan die ik via Disney+ kan kijken, dus ik sluit maar weer een maand abo af". Eigenlijk ook sowieso gek dat streaming diensten wel meewerken aan een product als JustWatch, maar bv niet zelf informatie geeft over wat ze aanbieden, of dat als je hebt opgezegd je dus dingen op een watchlist kunt zetten. Immers is het zo makkelijker voor oud/potentiële klanten om te zien waarom ze een abonnement "moeten" afsluiten. Als ik nu een serie tegen kwam op een dienst die ik niet heb dan kijk ik het of niet of ik pak het ooglapje erbij. Terwijl als ik de serie op een lijst kan zetten met "wil ik ooit kijken" en zo later kan zien "ik heb wat opgespaard dat allemaal op dienst X staat" dan is het ook makkelijker te "verantwoorden" om tijdelijk een abonnement te nemen. I.p.v. of de serie te downloaden, of weer uit het oog te verkiezen. Want toen ik vorige maand Disney+ af sloot had ik niet de verwachting dat ik zo veel zou kijken als dat ik nu heb gedaan. Maar Netflix + Prime + Disney+ + volgende week HBO Max was mij ook iets teveel van het goede voor "wellicht ooit weer iets kijken". Dus Disney+ nu weer opgezegd en als ik denk weer een maand gevuld te kunnen krijgen pak ik weer Disney+. Maar dat ik dat bij HBO Max ga doen en dan de 50% korting verlies is kleiner. Grootste kans op opzeggen heeft op het moment Netflix, waar ik nog maar zeer weinig op kijk en wel de hoofdprijs voor betaal omdat ik natuurlijk 4K wil hebben. Voor prijs van Netflix krijg je ook al Disney+ + Amazon Prime + HBO Max.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 17:11
Tja ik ben eigenlijk tegen wéér een versnipperde streamingsdienst en hoop vooral op nieuwe content in plaats van alle oude meuk uit het verleden. Maar voor 4 euro per maand of 2 euro of 1,33 bij 3 deelnemers is het wel erg aanlokkelijk om er bij te hebben als je wat wilt kijken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:00:
Tja ik ben eigenlijk tegen wéér een versnipperde streamingsdienst en hoop vooral op nieuwe content in plaats van alle oude meuk uit het verleden. Maar voor 4 euro per maand of 2 euro of 1,33 bij 3 deelnemers is het wel erg aanlokkelijk om er bij te hebben als je wat wilt kijken...
Die versnippering is zeker een ding. Vroeger had je gewoon Netflix met een heel klein beetje Netflix en zij concurreerden met eigenlijk alleen TV zenders om content te kopen. En Netflix die een film een jaar lang in licentie neemt en dat jaar lang iedereen ernaar kan kijken wanneer die dat wilt kan waarschijnlijk een stuk meer daarvoor betalen dan een TV zender die een film in dat jaar een of twee keer doet uitzenden en dan maar moet hopen dat er iemand naar kijkt.
Intussen hebben de producten ook gezien dat er flink te verdienen valt aan een eigen platform dus schieten die als paddenstoelen uit de grond (Disney+, HBO Max, later dit jaar SkyShowtime). Het voordeel voor de consument is dat ze allemaal vrij snel nieuwe content beschikbaar stellen (Warner films 45 dagen na bioscoop release op HBO Max bv) en dat ze met eigen originele / exclusieve series komen. Er wordt dus echt wel veel meer content geproduceerd naar mijn idee. Alleen is het gevolg dan ook die enorme versnippering waardoor je of echt accounts moet gaan delen om als consument de prijs te drukken over alle aanbieders. Of je moet selectief gaan zijn en continu gaan wisselen. Nu Netflix en Amazon, volgende maand Amazon en Disney+, maand erop Disney+ en HBO Max en daarna HBO Max met Netflix, of zo. Dat je continu tussen de aanbieders wisselt, kijkt wat je wilt kijken en weer verder gaat naar de volgende aanbieder. Alle diensten aanhouden ben je zo €40 per maand of nog meer kwijt. Netflix (€16), Amazon (€3), Disney+ (€9), HBO Max (€8), Videoland (€5), NLZiet (€8), Ziggo Movies & Series XL (€12), dadelijk nog SkyShowtime (€?), en dan ben ik er vast nog vergeten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Die versnippering is zeker een ding. Vroeger had je gewoon Netflix met een heel klein beetje Netflix en zij concurreerden met eigenlijk alleen TV zenders om content te kopen. En Netflix die een film een jaar lang in licentie neemt en dat jaar lang iedereen ernaar kan kijken wanneer die dat wilt kan waarschijnlijk een stuk meer daarvoor betalen dan een TV zender die een film in dat jaar een of twee keer doet uitzenden en dan maar moet hopen dat er iemand naar kijkt.
Intussen hebben de producten ook gezien dat er flink te verdienen valt aan een eigen platform dus schieten die als paddenstoelen uit de grond (Disney+, HBO Max, later dit jaar SkyShowtime). Het voordeel voor de consument is dat ze allemaal vrij snel nieuwe content beschikbaar stellen (Warner films 45 dagen na bioscoop release op HBO Max bv) en dat ze met eigen originele / exclusieve series komen. Er wordt dus echt wel veel meer content geproduceerd naar mijn idee. Alleen is het gevolg dan ook die enorme versnippering waardoor je of echt accounts moet gaan delen om als consument de prijs te drukken over alle aanbieders. Of je moet selectief gaan zijn en continu gaan wisselen. Nu Netflix en Amazon, volgende maand Amazon en Disney+, maand erop Disney+ en HBO Max en daarna HBO Max met Netflix, of zo. Dat je continu tussen de aanbieders wisselt, kijkt wat je wilt kijken en weer verder gaat naar de volgende aanbieder. Alle diensten aanhouden ben je zo €40 per maand of nog meer kwijt. Netflix (€16), Amazon (€3), Disney+ (€9), HBO Max (€8), Videoland (€5), NLZiet (€8), Ziggo Movies & Series XL (€12), dadelijk nog SkyShowtime (€?), en dan ben ik er vast nog vergeten.
Tja ach. Ik had in 2011/2012 Film1/Sport1 en later ook nog HBO met ik meen meerdere kanalen erbij.
Ik dacht dat het toen ook meer dan 30 euro was in totaal (met een veel beperkter aanbod). En aangezien Sport ook steeds meer achter de streambetaalmuur verdwijnt kan je dat ook rustig meerekenen.
Als ik die prijzen van ruim 40 euro afzet tegenover wat ik nu qua aanbod krijg, dan is dit eigenlijk nog vrij goedkoop.

Jouw opsomming begrijp ik overigens niet, goedkoopste videolandabonnement, duurste Netflixabonnement?

Netflix is naar mijn idee ook duur tov de concurrenten omdat ze om te beginnen al hun producties via streaming moeten terugverdienen waar een reus als disney+ dit ook nog via een biosrelease kan realiseren.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de nieuwe content meestal super om te kijken (zeker van HBO), maar ik waardeer ook de oudere content enorm (jaren '60, '70 en '80), ik hoop dan ook dat er ook wat oudere films en series naar HBO Max komen (juist de oudere content zie ik niet vaak terug bij streamingdiensten).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• RobertMe
ed1703 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:59:
Jouw opsomming begrijp ik overigens niet, goedkoopste videolandabonnement, duurste Netflixabonnement?
Netflix heb ik inderdaad "mijn" abonnement gepakt, met uiteraard 4K voor op een mooie OLED (en niet voor de 4 gelijktijdige streams...). De aanbieders na HBO Max (waaronder Videoland dus) heb ik de eerste de beste prijs die ik op de website zag gepakt, want die neem ik allemaal niet af. Had alleen Netflix en Amazon, en afgelopen maand "toevallig" een maandje Disney+.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Wow, die WB films 45 dagen na bios is wel erg mooi.

• absrnd
  • Laatst online: 14:33
matthijst schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:25:
Wow, die WB films 45 dagen na bios is wel erg mooi.
Houd rekening dat het 45 dagen na dat de film in de laatste bios draait, dat kan maanden duren.
tenzij het 45 dagen na première is.(laten we hopen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is na de première.

https://www.streamwijzer....er-bros-hbo-max-45-dagen/

[Voor 61% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-03-2022 21:11]

• absrnd
  • Laatst online: 14:33
Gelukkig :LOL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nah ja echt versnippering is dit niet, HBO content kijken heeft altijd geld gekost.
Versnippering vind ik dan meer als HBO zijn content van Netflix oid afhaalt en het naar HBOMax brengt, zoals Disney gedaan heeft. Bij HBO is dat niet aan de orde want daar was het toch al nooit te zien.

Maar los daarvan ben ik met mijn Internet abonnement+NLZIET+Netflix+HBOMax+Amazon prime nog steeds goedkoper uit dan met Internet&TVAbonnement en de HBO zender zoals dat vroeger werkte. Ik heb dus veel meer content voor een lagere prijs. Het enige wat dan irritant is aan die versnippering zijn alle losse apps.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-03-2022 23:38]

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-03 22:57
Donstil schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:35:
[...]

Versnippering vind ik dan meer als HBO zijn content van Netflix oid afhaalt en het naar HBOMax brengt, zoals Disney gedaan heeft. Bij HBO is dat niet aan de orde want daar was het toch al nooit te zien.
Lijkt me toch zeker wel aan de orde, bijvoorbeeld Friends en The Big Bang Theory zijn recentelijk nog van netflix verwijderd omdat het naar HBO Max komt. Door de WB / DC content zullen dit vast niet de enige 2 zijn (zelf verder niet bijgehouden of er al meer verwijderd is, of mogelijk pas als er deals aflopen de komende tijd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DaitoX schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:52:
[...]

Lijkt me toch zeker wel aan de orde, bijvoorbeeld Friends en The Big Bang Theory zijn recentelijk nog van netflix verwijderd omdat het naar HBO Max komt. Door de WB / DC content zullen dit vast niet de enige 2 zijn (zelf verder niet bijgehouden of er al meer verwijderd is, of mogelijk pas als er deals aflopen de komende tijd).
Ah oke, al ging mijn statement ging meer over HBO content eigenlijk.

Maar goed verder fijn voor iedereen die met de “versplintering” zit dat al die diensten per maand opzegbaar zijn. Dan kan je gewoon met je content mee hoppen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VirinR
[...]

Vergeet niet dat het grote paradepaardje van HBO Max natuurlijk de HBO-series zijn. Die waren eerst alleen bij Ziggo Movies & Series te zien, maar om dit af te nemen is een Ziggo-internetabonnement verplicht.
Nu, met HBO Max, kan iedereen die dat wilt een abonnement nemen in plaats van die vendor lock-in. Dat laatste vind ik toch wat kwalijker dan oude content die van Netflix en Prime worden afgehaald.

Zelf kon ik geen Ziggo Movies & Series abonnement nemen omdat ik in een gebied woon waar Caiway het internet levert dus ik had simpelweg pech.

Bij mij zorgt het in ieder geval ervoor dat ik Sonarr veel minder hoef te gebruiken (in ieder geval tot SkyShowtime uitkomt) ;)
En die keuzevrijheid tussen streamingdiensten vind ik overigens alleen maar goed, in plaats van een heel TV-abonnement met reclame en 95% meuk. Ik betaal liever voor wat ik zeker ga kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

[...]

Klopt wel hoor, zo verdwijnt er hierdoor best wel veel van Prime Video: de Harry Potter films (zijn net verwijderd), maar ook The Matrix films, LOTR films en enkele Batman films verdwijnen een dezer dagen van Prime Video. Aangezien ik toch al een abonnement op HBO ga nemen, vind ik dit niet erg. Maar versplintering is zeker een feit.

In de loop van het jaar wordt de versplintering denk ik nog een stuk erger met de komst van streamingdienst Skyshowtime, met content van Peacock (alles van NBCUniversal: Universal Pictures, Focus Features, Dreamworks, etc.), Showtime, Paramount+ en Sky.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 08:23
Zal HBO Max de extended versies van LOTR uitzenden? Vroeger had ik een dvd box gekocht van lotr enb de films duurden bijna eenbuur langer dan het origineel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Skyshowtime zit ik overigens ook echt op te wachten. Showtime maakt ook geweldige content en dat was hier nooit legaal te kijken voor zover ik weet.

Is daar al een datum voor?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Donstil : nog geen exacte datum bekend, anders dan dit jaar.
Ik vermoed dat ze wachten tot de kijkwoede van veel klanten bij HBO wat tot rust is gekomen :P, en dan ergens in het najaar gaan lanceren (puur mijn vermoeden hoor, het liefst zie ik ze over twee weken een berichtgeving doen met vermelding van startdatum 8) ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
Heb even rondgevraagd in mijn omgeving wie eventueel een account wilt delen maar geen animo, ze kijken toch amper HBO of zijn streamingsdienstmoe. Ga denk ik sowieso deze maand lid worden om de 4 euro per maand vast te zetten en dan afhankelijk van het nieuwe aanbod besluiten om al dan niet aan te houden of op te zeggen maar dat is juist hun hele tactiek. Zelf heb ik veel oude series al gezien, films kijk ik in de bioscoop en ik kijk eigenlijk nooit series/films opnieuw, want je weet al hoe het afloopt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
Ie het al bekend hoe laat HBO dinsdag begint? :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
baco101 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:33:
Ie het al bekend hoe laat HBO dinsdag begint? :*)
Ze hebben op een tweet gereageerd met "in de loop van dinsdagmorgen, blijf er niet voor wakker." (of iets in die trant.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:24:
Heb even rondgevraagd in mijn omgeving wie eventueel een account wilt delen maar geen animo, ze kijken toch amper HBO of zijn streamingsdienstmoe.
Dat is an zich natuurlijk een gek argument. Want volgens mij is vrijwel geen HBO content te zien in Nederland? Buiten de samenwerking met Ziggo die er geweest is denk ik niet dat hier (recentelijk) iets van HBO op TV of via streaming te zien is geweest (een Game of Thrones IIRC na 11? 12? uur 's avonds op TV en dan misschien ook net één of twee seizoenen). Dus dat ze niks van HBO kijken is logisch, het is niet te zien (behalve met een ooglapje).
Daarnaast komt op HBO Max dus ook veel meer te staan zoals dus ook alle / veel content van Warner Media waaronder nieuwe films al 45 dagen na de bioscoop première.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KillerBee schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:09:
@Donstil : nog geen exacte datum bekend, anders dan dit jaar.
Ik vermoed dat ze wachten tot de kijkwoede van veel klanten bij HBO wat tot rust is gekomen :P, en dan ergens in het najaar gaan lanceren (puur mijn vermoeden hoor, het liefst zie ik ze over twee weken een berichtgeving doen met vermelding van startdatum 8) ).
Aah zo, nou “ergens dit jaar” is al een bericht waar ik wel happy van kan worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb even rondgevraagd in mijn omgeving wie eventueel een account wilt delen maar geen animo, ze kijken toch amper HBO
Dat was voor mijn “streaming dienst deel partner familie” nou juist de reden om het wel te doen. Want ze kijken nu amper HBO en hebben dus een enorme hoeveelheid pareltjes gemist :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 20:37
Heb even rondgevraagd in mijn omgeving wie eventueel een account wilt delen maar geen animo, ze kijken toch amper HBO of zijn streamingsdienstmoe.
Ter bevestiging. Ik kan dus het Standaard-abonnement delen met familie (max. 2), die op een ander adres woont en een andere internetprovider heeft (ofwel: niet op mijn lokale netwerk zit)?

(ik kon het antwoord niet expliciet in dit topic en op HBO Max zelf vinden)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 08:23
rfidder schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Ter bevestiging. Ik kan dus het Standaard-abonnement delen met familie (max. 2), die op een ander adres woont en een andere internetprovider heeft (ofwel: niet op mijn lokale netwerk zit)?

(ik kon het antwoord niet expliciet in dit topic en op HBO Max zelf vinden)
https://www.hbomax.com/terms-of-use

Once you create an HBO Max Account, you will have the option to add up to five (5) authorized user profiles to your HBO Max Account (the “Authorized Users”). We may limit the maximum number of Authorized Users you can add or that can simultaneously use the Platform. Authorized Users are limited to members of your immediate family or household.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
RobertMe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Dat is an zich natuurlijk een gek argument. Want volgens mij is vrijwel geen HBO content te zien in Nederland? Buiten de samenwerking met Ziggo die er geweest is denk ik niet dat hier (recentelijk) iets van HBO op TV of via streaming te zien is geweest (een Game of Thrones IIRC na 11? 12? uur 's avonds op TV en dan misschien ook net één of twee seizoenen). Dus dat ze niks van HBO kijken is logisch, het is niet te zien (behalve met een ooglapje).
Daarnaast komt op HBO Max dus ook veel meer te staan zoals dus ook alle / veel content van Warner Media waaronder nieuwe films al 45 dagen na de bioscoop première.
HBO content van vroeger was inderdaad via Ziggo te zien of op een minder legale manier...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 16:12
Is er al meer bekend over de 4k content? Is dat alles wat ook op bluray 4k is verschenen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Kenny_026 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:43:
Is er al meer bekend over de 4k content? Is dat alles wat ook op bluray 4k is verschenen?
Eerder in het topic is langs gekomen dat er in Spanje een wopping 8 films in 4k te zien zijn. Een nieuwe serie als Peacemaker, die met ooglapje in 4K te krijgen is, schijnt in Spanje ook niet in 4K beschikbaar te zijn. Dus dat zou inderdaad wel heel erg teleurstellend zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Some2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-03 21:54
Ook in Amerika zijn er maar een handjevol films in 4K beschikbaar. Series, zelfs de meest recente zijn helemaal niet beschikbaar in 4K.
Ben er bang voor dat dit hier straks helaas niet veel anders zal zijn.

• erwn
  • Niet online
Dat klinkt alsof een keuze voor een standaard-abonnement vooral in de hoop is dat er in de toekomst wel 4K materiaal komt, niet? Tenzij je werkelijk op meerdere schermen tegelijk wilt kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
erwn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:52:
Dat klinkt alsof een keuze voor een standaard-abonnement vooral in de hoop is dat er in de toekomst wel 4K materiaal komt, niet? Tenzij je werkelijk op meerdere schermen tegelijk wilt kijken.
Basic is maar 720p, Standard is 1080p. Dus met Basic is de kwaliteit nog minder.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee