8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Er zal dan ergens opslag moeten plaatsvinden. Je hebt waarschijnlijk zo'n horizon box of hoe het ook heet, met die functie tot pauzeren en terugkijken. Die slaat het lokaal op volgens mij. Bij gebruik van een ci+ module of een ouderwets kastje (zoals ikzelf heb) is er geen mogelijkheid tot opslag, dus de normale tv zenders kan ik iig niet pauzeren.psy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:20:
Ik baseer me op mijn Ziggo DVB-C, die kan ik altijd stoppen. F1Pro het afgelopen seizoen ook trouwens, al had ik dat niet nodig omdat deze altijd achterliep.
Het is inderdaad wel maar de vraag of dat met de nieuwe streams nog kan... daar heb je wel een goed punt.
Ziggogo kan ik wél pauzeren zie ik nu. Dus het zal er van af hangen hoe het signaal binnenkomt en waarop er gekeken wordt. Zeker voor oude klanten is dat geen vanzelfsprekendheid. Voor nieuwe klanten is het pauzeren wél dé standaard zie ik nu.
De meeste smart TV's kunnen DVB live opnemen naar aangesloten USB-opslag, waarmee ze live pauze en terugspoelen mogelijk maken. Dus dat zou een optie kunnen zijn voor CI+ gebruikers zoals ikLA-384 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:23:
Bij gebruik van een ci+ module of een ouderwets kastje (zoals ikzelf heb) is er geen mogelijkheid tot opslag, dus de normale tv zenders kan ik iig niet pauzeren.
en zo komt het signaal dus niet binnenJerrythafast schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:32:
[...]
De meeste smart TV's kunnen DVB live opnemen naar aangesloten USB-opslag, waarmee ze live pauze en terugspoelen mogelijk maken. Dus dat zou een optie kunnen zijn voor CI+ gebruikers zoals ikMaar dan moet de uitzending dus wel via DVB binnen komen...

[ Voor 6% gewijzigd door alwind op 02-02-2022 21:21 ]
Ik ben ook een beetje aan het kijken wat we nu gaan doen.G_Dragon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:00:
Ik hoop dat er snel 100% duidelijkheid komt of F1TV Pro gewoon Nederlandse commentaar blijft behouden zonder vertraging, want anders wil ik toch echt over gaan stappen op VIAPLAY. Ik blijf jullie gesprekken hierover nog even volgen
Ik keek F1 gewoon via Ziggo Sport als onderdeel van Ziggo. TV aan en stabiel kijken. Zoiets zoek ik dus ook nu weer. Ik zoek een simpele, zonder gepruts en stabiele oplossing. Ben te oud (en met name te lui) om te moeten kloten. Eigenlijk ook zonder tussenkomst van een ander device waarmee ik moet casten. Bij voorkeur ook gewoon NL commentaar. Ik denk dat F1 TV Pro dan geen optie is. (Mol, en met name Jack, hoor ik liever niet dan wel.) Ik heb geen mediabox van Ziggo want ik kijk via CI+. Viaplay zou een app hebben voor LG. Kan nog niet echt vinden of dit in NL ook werkt/gaat werken. Anders wellicht via losse Google TV aan de TV? Het is een LG Oled uit 2019. Baal er dan ook wel van dat het niet gewoon een kanaal op Ziggo is.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Of worden niet alle chromecasts ondersteund?
Ik heb volgens mij de versie 2 (ronde).
Die app kan ik op mijn 2021 LG oled niet vinden. Sowieso heb ik er weinig vertrouwen in dat ze met een nieuwe app ineens stabiel een stream kunnen leveren. Dat lukt Ziggo met zn app tot de dag van vandaag namelijk ook nog steeds niet. Ik zie uberhaupt geen viaplay of nent apps in de LG webstore.Inspired schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Viaplay zou een app hebben voor LG. Kan nog niet echt vinden of dit in NL ook werkt/gaat werken.
Op dit moment hebben ze apps voor Amazon Fire, Android TV en Google TV. Daarvoor zou je een Amazon Fire stick, Xiaomi stick (4K) of Google Chromecast (de versie met afstandsbediening) kunnen aanschaffen.
Je kunt ook een gewone Chromecast aanschaffen en vanuit de Viaplay app op je telefoon casten. Zo ingewikkeld is dat niet. Zo heb ik zelf afgelopen jaren via de Ziggo app F1 gekeken.
Denk dat we de app nog niet zien in NL omdat Viaplay hier nog niet is? Ze hebben er wel 1 voor landen waar ze actief zijn. Kwaliteit en stabiliteit ervan is dan nog even de vraag.kwaazaar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Die app kan ik op mijn 2021 LG oled niet vinden. Sowieso heb ik er weinig vertrouwen in dat ze met een nieuwe app ineens stabiel een stream kunnen leveren. Dat lukt Ziggo met zn app tot de dag van vandaag namelijk ook nog steeds niet. Ik zie uberhaupt geen viaplay of nent apps in de LG webstore.
Op dit moment hebben ze apps voor Amazon Fire, Android TV en Google TV. Daarvoor zou je een Amazon Fire stick, Xiaomi stick (4K) of Google Chromecast (de versie met afstandsbediening) kunnen aanschaffen.
Je kunt ook een gewone Chromecast aanschaffen en vanuit de Viaplay app op je telefoon casten. Zo ingewikkeld is dat niet. Zo heb ik zelf afgelopen jaren via de Ziggo app F1 gekeken.
Kan me niet voorstellen dat de ViaPlay app niet goed zou werken. En ik verwacht ook niet dat alle F1 liefhebbers een Chromecast oid zullen aanschaffen. Als de app niet goed werkt wordt het sowieso een fiasco! En inderdaad zou het het beste zijn als KPN en Ziggo ViaPlay als een gewone zender zouden kunnen aanbieden. Dus gewoon op kanaal 123 om het maar even zo te zeggen.kwaazaar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Die app kan ik op mijn 2021 LG oled niet vinden. Sowieso heb ik er weinig vertrouwen in dat ze met een nieuwe app ineens stabiel een stream kunnen leveren. Dat lukt Ziggo met zn app tot de dag van vandaag namelijk ook nog steeds niet. Ik zie uberhaupt geen viaplay of nent apps in de LG webstore.
Ik ben benieuwd.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja dat werkt. Alle versies werken, alleen de Chromecast met Google TV heeft een app, dan heb je jouw telefoon niet nodig.Crxtreem schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:38:
Dus als ik een F1 TV pro abonnement neem en een chromecast heb kan ik op mijn TV de races kijken?
ViaPlay heeft zometeen veel meer sporten, waaronder voetbal, wat ook nog wel eens op zondagmiddag is. Daarnaast bieden ze ook films & series aan. Hoe zie je dat voor je met maar één kanaal? Zie ook Ziggo Sport en ESPN, beiden hebben een stuk of 5 kanalen, en nog had Ziggo volgens mij soms wel eens problemen om alles live uit te zenden.AvK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:55:
[...]
Kan me niet voorstellen dat de ViaPlay app niet goed zou werken. En ik verwacht ook niet dat alle F1 liefhebbers een Chromecast oid zullen aanschaffen. Als de app niet goed werkt wordt het sowieso een fiasco! En inderdaad zou het het beste zijn als KPN en Ziggo ViaPlay als een gewone zender zouden kunnen aanbieden. Dus gewoon op kanaal 123 om het maar even zo te zeggen.
Ik ben benieuwd.
Dat is juist een voordeel voor ViaPlay, ze hoeven niet de hele dag door tich kanalen aan te bieden die ze met content moeten vullen. De ene keer is er gewoon één live programma beschikbaar en de andere keer 5, of 10.
En allemaal die lineaire TV kanalen zal ook een berg geld kosten. Een Ziggo zal die bandbreedte op de kabel liever inzetten voor gebruik voor internet dan voor TV. Dus als ViaPlay zoveel kanalen wil hebben zal iemand die kosten moeten dragen.
Ik bedoel natuurlijk een reeks van kanalen in een bepaalde zender nummer groep. Net zoals het was als je via KPN een abbo op Ziggo Sport had.RobertMe schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:31:
[...]
ViaPlay heeft zometeen veel meer sporten, waaronder voetbal, wat ook nog wel eens op zondagmiddag is. Daarnaast bieden ze ook films & series aan. Hoe zie je dat voor je met maar één kanaal? Zie ook Ziggo Sport en ESPN, beiden hebben een stuk of 5 kanalen, en nog had Ziggo volgens mij soms wel eens problemen om alles live uit te zenden.
Dat is juist een voordeel voor ViaPlay, ze hoeven niet de hele dag door tich kanalen aan te bieden die ze met content moeten vullen. De ene keer is er gewoon één live programma beschikbaar en de andere keer 5, of 10.
En allemaal die lineaire TV kanalen zal ook een berg geld kosten. Een Ziggo zal die bandbreedte op de kabel liever inzetten voor gebruik voor internet dan voor TV. Dus als ViaPlay zoveel kanalen wil hebben zal iemand die kosten moeten dragen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ze hebben al aangegeven dat dit niet gaat gebeuren.AvK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Ik bedoel natuurlijk een reeks van kanalen in een bepaalde zender nummer groep. Net zoals het was als je via KPN een abbo op Ziggo Sport had.
En wie gaat dat betalen? Zoals aangegeven zal dit gewoon ruimte gebruiken op bv COAX die Ziggo liever zal inzetten voor internet. En daarnaast zal er vast ook andere infrastructuur bij komen kijken die een aanbieder van TV mogelijk moet "opschalen". Het aantal TV kanalen is in principe dus schaars en daardoor dat een Ziggo of KPN dus ook het liefst betaald zullen willen worden door de zender, of korting voor klanten bedingen of wat dan ook. Even 10 lineaire zenders opzetten zal dus ook een aardige kostenpost zijn. Nog los van de infrastructuur die ViaPlay dus zal moeten hebben om continu 10 zenders in de lucht te hebben en daarnaast zullen ze ook 24/7 * 10 aan content moeten hebben. Ziggo had op Ziggo Racing ook weer allerlei ingekochte content, ook dat moet betaald worden. ViaPlay kan nu met streaming gewoon on demand hun eigen archief ter beschikking stellen en als er bv geen live sport is hoeven ze ook geen zender / live uitzending te vullen (met ingekochte content).AvK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Ik bedoel natuurlijk een reeks van kanalen in een bepaalde zender nummer groep. Net zoals het was als je via KPN een abbo op Ziggo Sport had.
Persoonlijk houd ik niet zo van casten. Ik gebruik zelf dan een Nvidia Shield TV maar ik kan de Chromecasts met Android TV ook aanraden. Dit werkt samen met de F1TV Pro app of F1TV Viewer tegenwoordig prima. Met de Chromecast met AndroidTV zou je met CEC ook kunnen configureren dat je eigen afstandsbediening kan gebruiken van je TV.Crxtreem schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:38:
Dus als ik een F1 TV pro abonnement neem en een chromecast heb kan ik op mijn TV de races kijken?
Met hun aanbod voor 99 euro voor een jaar is het wel interessanter geworden, maar volgens mij zenden ze wel maar maximaal in 720p uit. F1TV Pro zend nog uit op 1080p50.Inspired schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:20:
Voorstel van Viaplay zelf is trouwens beter dan dat van Ziggo. Denk dat ik gewoon voor dat jaar ga. Ze geven aan dat LGs vanaf 2016 gaat werken. Dus daar ga ik dan maar vanuit. Verschil met F1 TV valt me dan nog wel mee eigenlijk.
Dit miste ik trouwens nog in het starttopic bij viaplay. Is dat omdat het nog niet bevestigd is?
[ Voor 34% gewijzigd door Senaxx op 03-02-2022 12:37 ]
Zowel hier als in het Viaplay topic al een aantal keer langsgekomen. Viaplay heeft in een persbericht of interview aangegeven dat F1 in 1080P uitgezonden gaat worden via hun streamingsdienst. Bron is ook wel te vinden in dit topic of die van Viaplay.Senaxx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Persoonlijk houd ik niet zo van casten. Ik gebruik zelf dan een Nvidia Shield TV maar ik kan de Chromecasts met Android TV ook aanraden. Dit werkt samen met de F1TV Pro app of F1TV Viewer tegenwoordig prima. Met de Chromecast met AndroidTV zou je met CEC ook kunnen configureren dat je eigen afstandsbediening kan gebruiken van je TV.
[...]
Met hun aanbod voor 99 euro voor een jaar is het wel interessanter geworden, maar volgens mij zenden ze wel maar maximaal in 720p uit. F1TV Pro zend nog uit op 1080p50.
Dit miste ik trouwens nog in het starttopic bij viaplay. Is dat omdat het nog niet bevestigd is?
Gebruik zelf de Chromecast met Google TV en kan inderdaad een dergelijk apparaat wel aanraden!
Het is allemaal helaas nog niet 100% helemaal duidelijk en ik wil het gewoon 100% zeker hebben dat we het hele seizoen kunnen kijken met Nederlandse audio zoals vorig jaar zonder veel vertraging en gedoe, anders ga ik overstappen. Heb het altijd via F1TV gekeken omdat dit een stuk goedkoper was dan die 15 euro p.m bij KPN, ik kan je aanraden om net zoals mij dit topic even goed in de gaten te houden en uiteindelijk voor jezelf een besluit te maken voordat die mooie Viaplay deal afloopt.Inspired schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Ik ben ook een beetje aan het kijken wat we nu gaan doen.
Ik keek F1 gewoon via Ziggo Sport als onderdeel van Ziggo. TV aan en stabiel kijken. Zoiets zoek ik dus ook nu weer. Ik zoek een simpele, zonder gepruts en stabiele oplossing. Ben te oud (en met name te lui) om te moeten kloten. Eigenlijk ook zonder tussenkomst van een ander device waarmee ik moet casten. Bij voorkeur ook gewoon NL commentaar. Ik denk dat F1 TV Pro dan geen optie is. (Mol, en met name Jack, hoor ik liever niet dan wel.) Ik heb geen mediabox van Ziggo want ik kijk via CI+. Viaplay zou een app hebben voor LG. Kan nog niet echt vinden of dit in NL ook werkt/gaat werken. Anders wellicht via losse Google TV aan de TV? Het is een LG Oled uit 2019. Baal er dan ook wel van dat het niet gewoon een kanaal op Ziggo is.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier oa https://www.totaaltv.nl/n...full-hd-1080p50-aanbiedenNuevocasa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Zowel hier als in het Viaplay topic al een aantal keer langsgekomen. Viaplay heeft in een persbericht of interview aangegeven dat F1 in 1080P uitgezonden gaat worden via hun streamingsdienst. Bron is ook wel te vinden in dit topic of die van Viaplay.
Gebruik zelf de Chromecast met Google TV en kan inderdaad een dergelijk apparaat wel aanraden!
Dan lijkt het voor mij Via te gaan worden. 99 voor 12 maand vind ik wel een prima deal. Gaat me eigenlijk puur om F1 maar de rest ook wel leuk meegenomen.
Mocht de LG app prut zijn dan hang ik er een Google TV aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 03-02-2022 14:35 ]
Die app is al jaren actief alleen nog niet voor Nederland vrijgegeven. Die krijg je deze maand op je tv of je nu wel of niet Viaplay afneemt.Inspired schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:05:
[...]
Viaplay zou een app hebben voor LG. Kan nog niet echt vinden of dit in NL ook werkt/gaat werken. Anders wellicht via losse Google TV aan de TV? Het is een LG Oled uit 2019. Baal er dan ook wel van dat het niet gewoon een kanaal op Ziggo is.
Zie hier boven. Er is al jaren lange ervaring.kwaazaar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:45:
[...]
https://www.ziggo.nl/tele...t/interesseformulier-next
Bron: zie de FAQ op https://www.ziggo.nl/klan.../online-tv-kijken/viaplayVanaf 1 maart kijk je bij ons Viaplay met een abonnement
Kijk je het liefst via een Mediabox Next? Vraag dan hieronder een wissel aan van je Mediabox of CI+ module.
Afhankelijk van je huidige abonnement ga je met de Mediabox Next misschien 50 cent per maand meer betalen. Ben je een zakelijke klant? Dan kan het zo zijn dat je tot 3 euro per maand meer gaat betalen. Hoe dat precies zit, zie je op het moment dat je bestelt.
Let op! Dit is een inschrijfformulier, het is geen bestelling. Als je aanvraag akkoord is, dan krijg je binnen een paar weken een e-mail met een unieke bestellink voor de Mediabox Next.
Ah dankjewel. Ik volg zelf het viaplay topic niet en ging nog uit van de eerdere informatie.Nuevocasa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Zowel hier als in het Viaplay topic al een aantal keer langsgekomen. Viaplay heeft in een persbericht of interview aangegeven dat F1 in 1080P uitgezonden gaat worden via hun streamingsdienst. Bron is ook wel te vinden in dit topic of die van Viaplay.
In dit schuitje zit ik ook. Met het verschil dat mijn tv niet smart is, al zit ik wel te denken overInspired schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:05:
[...]
TV aan en stabiel kijken.
geen mediabox van Ziggo want ik kijk via CI+.
Baal er dan ook wel van dat het niet gewoon een kanaal op Ziggo is.
een LG Oled.
Alle extra content van Viaplay zit ik niet op te wachten, en het bedrag wat Viaplay wil, hun goed recht,
begrijp me niet verkeerd, is mij het, omdat ik alleen F1 wil, niet waard.
Binnenkort maar eens kijken wat de vriendengroep doet, en als er een het proefabbo neemt, kijken wat
de ervaring is.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
helaas kan ik daar niet zo veel mee. Als er een interessante kortingscode is denk ik dat ik EN wel accepteer tegenover het hogere VIA bedrag.Thanks for contacting F1 Tv Support! My name is Alina and I will be happy to assist you ?
We don`t have this kind of info at the moment. All details will be posted soon. Please keep an eye on the official website f1.com
It's me Mario
Paar pagina's terug had ik het ook gevraagd.mmniet schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:02:
Contact opgenomen met F1 over NL comments. Dit is de reactie
[...]
helaas kan ik daar niet zo veel mee. Als er een interessante kortingscode is denk ik dat ik EN wel accepteer tegenover het hogere VIA bedrag.
En de dame van de chat vertelde mij dat er dit seizoen Nederlands commentaar aanwezig is alleen was nog niet bekend uit welke bron.
Dit wordt aankomende weken bekend gemaakt op f1.com
Het zou op zich wel grappig zijn als ze dan het commentaar van Olav nemen en niet dat van Viaplay. Da's dan een redelijke klap voor Viaplay. Maar ik denk dat ze de audiostream van Viaplay gebruiken net zoals ze de voorgaande jaren de audiostream van Ziggo gebruikten voor F1TV Pro.RvD86 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:26:
[...]
Paar pagina's terug had ik het ook gevraagd.
En de dame van de chat vertelde mij dat er dit seizoen Nederlands commentaar aanwezig is alleen was nog niet bekend uit welke bron.
Dit wordt aankomende weken bekend gemaakt op f1.com
"When you grow up your heart dies"
Je kunt natuurlijk altijd de grandprix radio app synchroon mee laten lopen.sjaool schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:38:
[...]
Het zou op zich wel grappig zijn als ze dan het commentaar van Olav nemen en niet dat van Viaplay. Da's dan een redelijke klap voor Viaplay. Maar ik denk dat ze de audiostream van Viaplay gebruiken net zoals ze de voorgaande jaren de audiostream van Ziggo gebruikten voor F1TV Pro.
Waarbij Olav thuis voor zijn TVtje zit te kijken en dan zijn commentaar "de ether in gooit"? Dan mag je dus de video stream gaan proberen te synchroniseren met de GP Radio stream die waarschijnlijk meer dan een halve seconde achter zal lopen.speedmetal35 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:16:
[...]
Je kunt natuurlijk altijd de grandprix radio app synchroon mee laten lopen.
Immers zal Mol niet aanwezig zijn op de circuits (kan wel met zijn lifetime paddock pass, maar vluchten en hotelovernachtingen zijn ook niet gratis) en dus ook met vertraging op TV kijken.
Hij heeft voorgaande seizoenen ook meerdere grand prix vanuit Nederland van commentaar voorzien dus zoveel maakt het ook weer niet uit. Qua informatie krijgt hij net zoveel meer als wanneer hij op het circuit zou zijn. Dat laatste was vooral praktisch voor items en interviews.RobertMe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:41:
[...]
Waarbij Olav thuis voor zijn TVtje zit te kijken en dan zijn commentaar "de ether in gooit"? Dan mag je dus de video stream gaan proberen te synchroniseren met de GP Radio stream die waarschijnlijk meer dan een halve seconde achter zal lopen.
Immers zal Mol niet aanwezig zijn op de circuits (kan wel met zijn lifetime paddock pass, maar vluchten en hotelovernachtingen zijn ook niet gratis) en dus ook met vertraging op TV kijken.
Dat is niet het probleem waar @RobertMe op doelt. Olav zou met een app komen die (automatisch?) het commentaar gelijk zou laten lopen met het beeld, maar dat kan natuurlijk alleen als het beeld later binnenkomt dan de audio. Is het beeld eerder, dan moet je zelf dat beeld gaan vertragen om gelijk te laten lopen met de audio uit de app van Olav. Als Olav vanuit huis commentaar moet doen, op hetzelfde beeld als wat bij ons binnenkomt, is zijn commentaar altijd trager dan het beeld en heb je bij elke race gedoe om het zelf handmatig synchroon te krijgen.sjaool schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 00:16:
[...]
Hij heeft voorgaande seizoenen ook meerdere grand prix vanuit Nederland van commentaar voorzien dus zoveel maakt het ook weer niet uit. Qua informatie krijgt hij net zoveel meer als wanneer hij op het circuit zou zijn. Dat laatste was vooral praktisch voor items en interviews.
En dat is dan nog los van het probleem van twee bronnen tegelijk afspelen op je tv. Of je moet er vrede mee hebben dat je commentaar van je telefoon komt ipv uit de tv speakers.
Ik ben bang dat het niet voor niets zo stil is rondom die app van Olav.
Olav heeft gisteren net een bericht gedeeld dat het gewoon via de Grand Prix Radio app gaat en dat er binnenkort meer nieuws volgt.LA-384 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:14:
[...]
Dat is niet het probleem waar @RobertMe op doelt. Olav zou met een app komen die (automatisch?) het commentaar gelijk zou laten lopen met het beeld, maar dat kan natuurlijk alleen als het beeld later binnenkomt dan de audio. Is het beeld eerder, dan moet je zelf dat beeld gaan vertragen om gelijk te laten lopen met de audio uit de app van Olav. Als Olav vanuit huis commentaar moet doen, op hetzelfde beeld als wat bij ons binnenkomt, is zijn commentaar altijd trager dan het beeld en heb je bij elke race gedoe om het zelf handmatig synchroon te krijgen.
En dat is dan nog los van het probleem van twee bronnen tegelijk afspelen op je tv. Of je moet er vrede mee hebben dat je commentaar van je telefoon komt ipv uit de tv speakers.
Ik ben bang dat het niet voor niets zo stil is rondom die app van Olav.
:strip_exif()/f/image/x2gW7gw28IhwkOQ4MnVRbE6m.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik lees nog niks over Ziggo. Ik zie alleen staan dat KPN dit doet en dan ook alleen nog maar op de zaterdag en zondag. Als F1 liefhebber wil ik dan ook minsten de vrije trainingen op dat kanaal kunnen zien. Het haalt mij in ieder geval nog niet over de streep om Viaplay aan te schaffen en al helemaal niet om over te stappen naar KPN.Kenny_026 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:12:
Toch lineair bij oa KPN en Ziggo
Opent volgens mij dan ook de deuren voor 4K.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik hoop maar dat dat oude info is... Ben niet zo'n fan van Van Dam.
Er staat overigens ook dat commentatoren en ondersteunde talen gedurende het seizoen kunnen veranderen.
Dat is zo goed als zeker oude info. Het is sinds de overgang naar Viaplay niet aangepast namelijk.Therion309 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:35:
In de FAQ van de F1TV Pro app staat bij nederlands commentaar: VT1,2 en 3 Olav Mol en kwalificatie/race Ronald van Dam.
Ik hoop maar dat dat oude info is... Ben niet zo'n fan van Van Dam.
Er staat overigens ook dat commentatoren en ondersteunde talen gedurende het seizoen kunnen veranderen.
Dat is zeer goed nieuws!Kenny_026 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:12:
Is inderdaad oud, staat een datum van 23 juni 2021 bij het artikelNuevocasa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Dat is zo goed als zeker oude info. Het is sinds de overgang naar Viaplay niet aangepast namelijk.
Ik heb echt mijn twijfels of deze informatie wel klopt en of dit niet het voorportaal is zoals de andere kanalen 200 Netflix, 201 YouTube en 203 Prime.Kenny_026 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:12:
Nergens is een officieel bericht te lezen en wordt er alleen op basis van een foto van dit nietszeggende kanaal een heel artikel op gepend.
TotaalTV vind ik zelf best wel een irritante website. Hele nieuwsberichten worden geschreven die uiteindelijk nergens over gaan. Berichten over providers worden altijd gebracht alsof het om een wedstrijd gaat. Vooral Ziggo is wat dat betreft een geliefd onderwerp voor ze.Miki schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Ik heb echt mijn twijfels of deze informatie wel klopt en of dit niet het voorportaal is zoals de andere kanalen 200 Netflix, 201 YouTube en 203 Prime.
Nergens is een officieel bericht te lezen en wordt er alleen op basis van een foto van dit nietszeggende kanaal een heel artikel op gepend.
Bron en hier
In NL zouden 6 wedstrijden gratis te zien zijn, maar ik heb nog niet gezien welke 5 dit zijn naast Zandvoort
[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 08-02-2022 10:36 ]
Everything is better with Bluetooth
sjaool schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:26:
[...]
Ik lees nog niks over Ziggo. Ik zie alleen staan dat KPN dit doet en dan ook alleen nog maar op de zaterdag en zondag. Als F1 liefhebber wil ik dan ook minsten de vrije trainingen op dat kanaal kunnen zien. Het haalt mij in ieder geval nog niet over de streep om Viaplay aan te schaffen en al helemaal niet om over te stappen naar KPN.
:strip_exif()/f/image/0rjqVKhGnzGNN3c44x6o5NKh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is natuurlijk ook wel des Tweakers om dit in twijfel te trekken maar tot nog toe heeft totaaltv het wel iedere keer bij het rechte eind.
:strip_exif()/f/image/f8j6pBZuio7Fa49HiZBkiRar.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was vanochtend al van de kpn box.
[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 08-02-2022 10:38 ]
Nu afwachten of ziggo ook lineair gaat aanbieden..Alleen eigen klanten
Toegang tot het lineaire Formule 1-kanaal is niet voor iedere Viaplay-abonnee mogelijk. Het abonnement dient gekocht te zijn bij de tv-provider waar toegang tot het lineaire kanaal verkregen wordt. Wie dus lineair bij KPN Interactieve TV naar Formule 1 wil kijken, dient het Viaplay-abonnement ook bij KPN te kopen.
Update 09.00 uur: KPN-woordvoerder Gerd de Smyter bevestigt aan Totaal TV het lineair uitzenden van Formule 1 bij Interactieve TV. "Het klopt, we zijn inderdaad onze systemen aan het voorbereiden op de komst van een live kanaal met de Formule 1-wedstrijden van Viaplay. Als dat zover is, zullen wij dit uiteraard melden via voorkeuzekanaal 225 of onze gebruikelijke kanalen."
I intend to live forever. So far, so good.
Nee, daar staat dat het beschikbaar gesteld wordt maar niks over of Ziggo dat ook daadwerkelijk doet. KPN is de enige die dit dus tot nu toe bevestigd heeft.Kenny_026 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:37:
[...]
[Afbeelding]
Het is natuurlijk ook wel des Tweakers om dit in twijfel te trekken maar tot nog toe heeft totaaltv het wel iedere keer bij het rechte eind.
[Afbeelding]
Dit was vanochtend al van de kpn box.
Totdat blijkt dat hun verslaggeving nog saaier/vervelender is dan dat van Ziggo.alwind schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:30:
Wat een top nieuws. Ik ging al naar Viaplay maar nu ben ik helemaal blij met mijn keuze.
Het formule 1 seizoen duurt van maart - november 2022, dus dat is 9 maanden. Ook is er een kolom voor de kosten van 1 jaar toegevoegd, beter te kunnen vergelijken met de aanbiedingen die een looptijd van een jaar hebben.
Kosten kijken F1 in 2022, per provider | |||||
Provider | maart-juni | juli | Aug-nov | 9 maanden | 1 jaar |
Ziggo | € 5 | € 9,99 | € 13,99 | € 85,95 | € 127,92 |
KPN nieuwe klant | € 0 | € 0 | € 0 | € 0 | € 41,97 |
KPN bestaande klant | € 9,99 | € 9,99 | € 13,99 | € 105,91 | € 147,88 |
KPN bestaande klant ( 5,- Entertainmentkorting) | € 4,99 | € 4,99 | € 8,99 | € 60,91 | € 87,88 |
Tmobile | € 0 | € 9,99 | € 13,99 | € 65,95 | € 107,92 |
Viaplay (maandelijks) | € 13,99 | € 13,99 | € 13,99 | € 125,91 | € 167,88 |
Viaplay ( jaarabonnement) | € 99 | ||||
F1 TV Pro ( maandabonnement* ) | € 7,99 | € 7,99 | € 7,99 | € 71,91 | € 95,88 |
F1 TV Pro ( jaarabonnement* ) | € 64,99 |
*) Alleen formule 1, Viaplay bied meer content zoals darten. Vorig jaar waren er kortingsacties voor het jaarabonnement in de aanloop naar de start van het seizoen.
Opties om gratis een aantal wedstrijden te kijken in 2022 zijn:
Er worden door Viaplay 6 wedstrijden in NL gratis uitgezonden waaronder Zandvoort.
De NOS zal Zandvoort uitzenden. Ook RTL Duitsland zend 4 races uit (Imola, Silverstone, Zandvoort, Interlagos). De race in Spa is te zien via de Belgische kanalen Eén of Canvas.
Ik kan geen 100% bevestiging vinden maar voor satelliet kijkers die Channel 4 kunnen ontvangen (Astra 2), kunnen waarschijnlijk daar ook Silverstone live zien. Daarnaast bied Channel 4 ook samenvattingen.
Ziggo zal programma's brengen met samenvattingen/hoogtepunten.
Als iemand aanvullingen heeft laat het weten
1 Maandoptie F1 Pro toegevoegd
2 Spa toegevoegd nav de post van NY_Giant
3 kleurtjes aan de tabel toegevoegd en de juiste link naar viaplay aangebracht
[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 10-02-2022 00:31 ]
Ziggo bevestigt: Viaplay Formule 1 lineair op kanaal 200
https://www.totaaltv.nl/n...-1-lineair-op-kanaal-200/
I intend to live forever. So far, so good.
Crosspost uit het Viaplay topicIkWilbert schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:
Na KPN ook Ziggo lineair
Iets met details:
Iets zegt me dat de apps voor de mediaboxen nog niet klaar zijn (KPN heeft dit al bevestigd) en dat de providers geholpen worden om de klanten alsnog via de TV te laten kijken naar de races totdat deze in orde zijn.Ziggo
Uit navraag bij VodafoneZiggo blijkt dat ook Ziggo Formule 1 via Viaplay lineair aan klanten gaat aanbieden. VodafoneZiggo-woordvoerster Nina Moers tegen Totaal TV: “Vanaf 19 maart worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties, wedstrijden en studio programmering tijdelijk uitgezonden op het lineaire kanaal 200. Doordeweeks en in weekenden dat er niet geracet wordt zullen er op dit kanaal o.a. herhalingen getoond worden. Dit lineaire kanaal is alleen beschikbaar voor klanten die via Ziggo een abonnement op Viaplay afnemen en beschikken over een mediabox of CI+ Module.”
Kijk, da's dan duidelijk. Niet dat ik nu opeens Viaplay ga nemen want ik wil dan ook minstens de trainingen op het lineaire kanaal kunnen kijken. Maar dat is denk alsnog niet aantrekkelijk genoeg voor mij.IkWilbert schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:
Na KPN ook Ziggo lineair
Het zal inderdaad wel een tijdelijke actie zijn omdat de apps voor op de mediabox niet op tijd klaar zijn.
IPTV blijft toch infantiel in vergelijking met dvb-c.
Ik denk, zeg het nog maar eens.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Misschien moeten ze maar eens dikkere kabels gaan trekken.psy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:57:
Diverse bronnen hebben in de afgelopen week aan Totaal TV laten weten dat internetaanbieders en tv-providers vrezen dat mogelijk capaciteitsproblemen zouden ontstaan als Formule 1 door honderdduizenden apparaten tegelijk gestreamd gaat worden via de nieuwe streamingdienst Viaplay van Nordic Entertainment Group
Alleen als je via Ziggo een abo afsluit (dus duurder) kan je via kanaal 200 kijken. Dat is wel een belangrijk verschil.
Dat is onzin. IPTV via multicast werkt uitstekend en is in veel opzichten beter dan dvb-c.psy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:57:
Diverse bronnen hebben in de afgelopen week aan Totaal TV laten weten dat internetaanbieders en tv-providers vrezen dat mogelijk capaciteitsproblemen zouden ontstaan als Formule 1 door honderdduizenden apparaten tegelijk gestreamd gaat worden via de nieuwe streamingdienst Viaplay van Nordic Entertainment Group
Mits juist aangesloten is het veel minder storingsgevoelig en daarnaast zijn er veel extra opties om een perfect signaal bij de eindgebruiker te krijgen: packet retransmission etc. etc.
Is DVB-C makkelijker? sure - met een tuner en een coax kabel (en soms een ci+/smartcard) ben je er.
Is er veel meer mogelijk met IPTV? 100%.
Overigens: IPTV is een term die in de 'lekenwereld' wordt gebruikt voor OTT (Over-the-top) delivery van HTTP packaged content zoals HLS en Dash. Veel mensen denken zelfs bij het horen van de term IPTV aan illegaal beschikbare zenders die ze vervolgens op hun chinese android box kunnen afspelen (alle zenders voor een tientje per maand)
In de professionele broadcast wereld heeft men het bij IPTV over het algemeen over (ip multicast voor lineair en RTSP/RTP voor on-demand). OTT is de vorm waarbij je packaged content levert via http. Je zou beiden kunnen beschouwen als IPTV.
Daarnaast is er ook nog MABR (multicast ABR) waarbij het ip multicast signaal wordt gebruikt om OTT segmenten te sturen - die dan last mile weer over HTTP aangeboden kunnen worden.
Sorry, ik moest gewoon even reageren
Het probleem dat wordt beschreven heeft de maken met het feit dat iedereen een unieke unicast stream gaat opzetten en dat op bepaalde punten wat internetpijpen worden overbelast. Dat heeft niets met de tv techniek te maken. In zulke gevallen is het belangrijk dat je als TV operator zeker een lokale cache hebt staan (net zoals bij Netflix, Youtube etc.) zodat het verkeer niet "het internet op hoeft". En liever nog: caches dieper in het netwerk vlakbij de klant, zodat het niet eens de backbone op hoeft.
Source: 16 jaar ervaring in het ontwerpen en bouwen van TV (OTT,IPTV,DVB-C/T/S etc.) netwerken over de hele wereld
[ Voor 15% gewijzigd door stfn345 op 08-02-2022 17:39 ]
Het reguliere tv-platform van KPN is óók gewoon een vorm van IPTV. Dat werkt echt helemaal prima, dus 'IPTV' an sich is zéker het probleem niet. Het gaat er puur om hoe het precies is ingericht en dat is inderdaad lang nog niet altijd perfect geregeld. Maar wanneer men dat wel goed voor elkaar heeft, zijn de mogelijkheden eindeloos.psy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:45:
Zolang ze het niet voor elkaar krijgen om zonder zorgen "iptv" voor elkaar te krijgen ben ik het niet met je eens. We zitten inmiddels in 2022 en nog steeds dit soort gezeur.
Over 1080P of 4K kun je bijvoorbeeld ook weinig zinnigs zeggen zolang je de bitrate niet kent. Het kan er fantastisch uitzien maar bij een lage bitrate ook gigantisch tegenvallen. Zo geldt dat eigenlijk ook voor IPTV. Of dat positief of negatief wordt ervaren, hangt echt af van de verdere invulling en specificaties.
Dat is geen kwestie van kunnen, maar slechts een afweging van kosten.psy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:45:
Zolang ze het niet voor elkaar krijgen om zonder zorgen "iptv" voor elkaar te krijgen ben ik het niet met je eens. We zitten inmiddels in 2022 en nog steeds dit soort gezeur.
Dat komt natuurlijk vanwege het type verkeer: unicast. Elke extra stream zal voor extra belasting van het netwerk zorgen. Die hoeveelheid verkeer komt maar zelden voor en daarom gaan providers niet investeren.
Net zoals jij thuis geen dedicated 10Gbit verbinding laat aanleggen voor die ene keer dat je een grote download wil binnen halen.
Wacht een aantal jaren en dan is ook dat probleem voorbij: veel operators zijn hun backbones aan het upgraden naar honderden gigabits of terabits. Tot op heden was dat kostentechnisch gewoon niet haalbaar.
KPN/Ziggo zou heel graag extra unicast backbone capaciteit voor die paar weekenden bouwen, maar is het dan ook OK dat ze die kosten doorberekenen aan jou? Of moet het allemaal weer gratis? Ik moet ook nog gewoon betaald worden he
Dat wordt mijn 99 euro abo dus afzeggen. Eens kijken of dat nog kan.Gaitman schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:59:
Let er op dat als je lineair wil kijken op bijvoorbeeld kanaal 225 bij KPN dat je dan ook het Viaplay abbonement via KPN moet hebben afgesloten. Als je een abbonement via Viaplay rechtstreeks hebt afgesloten dan kun je dus niet lineair kijken.
Weet iemand hier iets meer over toevallig?
Edit:
Deze post geeft in ieder geval aan de Viaplay gedeeldt kan worden.
Nu nog even kijken naar F1 TV pro
[ Voor 25% gewijzigd door Wachten... op 08-02-2022 18:36 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
https://help.viaplay.com/nl/Wachten... schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:34:
Weet iemand ook hoe het zit dan met het eventueel delen van accounts? Mijn vrouw en ik kunnen vanwege werk niet altijd samen hier thuis Formule 1 vinden, en hoop dat het met F1 tv pro of met Viaplay wel mogelijk is om een stream te delen.
Weet iemand hier iets meer over toevallig?
2 streams via ViaPlay. Maar F1TV Pro doet er volgens mij maximaal 1.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hoeveel verschillende apparaten kan ik gebruiken
https://support.f1.tv/s/a...-gebruiken?language=nl_NLF1 TV werkt het beste bij weergave op meerdere apparaten. Zo kun je Live timing en de livestream naast elkaar bekijken. Om dat mogelijk te maken kun je tot maximaal 6 apparaten tegelijk registreren.
De race slechts kun je slechts op één apparaat streamen. Er zit een restrictie op het aantal streams van de race.
Ok, dat is hetzelfde bericht als een aantal weken geleden dus. Inclusief het "binnenkort meer nieuws"sjaool schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:05:
[...]
Olav heeft gisteren net een bericht gedeeld dat het gewoon via de Grand Prix Radio app gaat en dat er binnenkort meer nieuws volgt.
[Afbeelding]
Ik ben bang dat ze zonder deal om de stream bij viaplay of f1tv te voegen als optioneel audiospoor, er maar bar weinig mensen gaan lopen kloten om het commentaar te synchroniseren. Viaplay heeft ze al links laten liggen, dus f1tv zal de enige optie zijn. Wellicht dat daar nog onderhandelingen zijn, anders blijft het gewoon bij "Luister vertrouwd commentaar van Olav Mol via GrandPrix Radio".
En bij afnemen via provider dus ook nog via kanaal op TV. Prijs kun je dus delen voor 3 eventueel.WhatsappHack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:38:
[...]
https://help.viaplay.com/nl/
2 streams via ViaPlay. Maar F1TV Pro doet er volgens mij maximaal 1.
Nu je ‘t zegt… Dan is er dus ook een optie om via KPN iTV en Ziggo’s app te kijken. En dus door nog wel meer dan 3 mensen te delen. Voor zolang het lineair aangeboden wordt dan.Inspired schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:21:
[...]
En bij afnemen via provider dus ook nog via kanaal op TV. Prijs kun je dus delen voor 3 eventueel.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het gaat hier toch vooral om puur lineaire TV. Daarvoor voldoet DVB-C uitstekend. Ik zie totaal geen reden waarom ik meer zou moeten betalen om technisch ingewikkeldere oplossingen mogelijk te kunnen maken.stfn345 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:11:
[...]
Dat is geen kwestie van kunnen, maar slechts een afweging van kosten.
Dat komt natuurlijk vanwege het type verkeer: unicast. Elke extra stream zal voor extra belasting van het netwerk zorgen. Die hoeveelheid verkeer komt maar zelden voor en daarom gaan providers niet investeren.
Net zoals jij thuis geen dedicated 10Gbit verbinding laat aanleggen voor die ene keer dat je een grote download wil binnen halen.
Wacht een aantal jaren en dan is ook dat probleem voorbij: veel operators zijn hun backbones aan het upgraden naar honderden gigabits of terabits. Tot op heden was dat kostentechnisch gewoon niet haalbaar.
KPN/Ziggo zou heel graag extra unicast backbone capaciteit voor die paar weekenden bouwen, maar is het dan ook OK dat ze die kosten doorberekenen aan jou? Of moet het allemaal weer gratis? Ik moet ook nog gewoon betaald worden he
Dat IPTV meer mogelijkheden heeft, zou goed kunnen maar gaat een beetje voorbij voor wat betreft dit topic. Maar toch. Het is complexer, en je hebt altijd weer van die irritante settop boxjes nodig. Waarom komt er niet een standaard? Kan ik streams zelf opnemen, nee toch? Ik vind dat het mij echt beperkt als consument.
Dat is ook weer een voordeel van DVB-C. Het is redelijk universeel.
De persoon die het abonnement afneemt kan natuurlijk alleen lineair kijken.WhatsappHack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:29:
[...]
Nu je ‘t zegt… Dan is er dus ook een optie om via KPN iTV en Ziggo’s app te kijken. En dus door nog wel meer dan 3 mensen te delen. Voor zolang het lineair aangeboden wordt dan.
Dit valt onder promoten van je eigen youtube kanaal, bovendien is het te volgen via het officiële red bull racing kanaal.
[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 09-02-2022 09:59 ]
Hmm.. dit staat nu bij ziggo..is dat recent aangepast?Inspired schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:21:
[...]
En bij afnemen via provider dus ook nog via kanaal op TV. Prijs kun je dus delen voor 3 eventueel.
Hoeveel streams kun je tegelijkertijd bekijken?
Met een Viaplay-abonnement kun je met de app 2 verschillende streams tegelijk bekijken op hetzelfde account. Je kunt dus Formule 1 kijken, terwijl iemand anders een film of serie kijkt.
Viaplay heeft het zelf over 2 streams. Lijkt me wel dat je 2 keer dezelfde stream kunt starten. Hier in huis willen we ook nog wel eens vanaf twee devices F1 kijken. Dus op zich ook wel nodig.MP3-Junky schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Hmm.. dit staat nu bij ziggo..is dat recent aangepast?
[...]
Ik neem aan dat je elke race en andere programma's gewoon terug kunt kijken bij Viaplay. Net zoals je programma's terug kunt kijken in andere apps.maxtrash schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:58:
dus als ik het goed begrijp gaan ze DVB-C kanaal 200 toevoegen maar kanaal 200 niet in de Ziggo Go app beschikbaar maken. En opnemen/vertraagd kijken kan ook niet?
Indien het een DVB-C kanaal is, en dat lijkt toch werkelijk het geval te zijn, dan is lokaal opnemen (en vertraagd kijken), vanzelfsprekend ook mogelijk, mits je daarvoor de mogelijkheid ook hebt v.w.b. aanwezige apparatuur. En indien je Viaplay geabonneerd bent natuurlijk.maxtrash schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:58:
dus als ik het goed begrijp gaan ze DVB-C kanaal 200 toevoegen maar kanaal 200 niet in de Ziggo Go app beschikbaar maken. En opnemen/vertraagd kijken kan ook niet?
Testing, one, two ...
En als het alleen voor F1 is hoef je niet voor 1 heel jaar af te sluiten. De 3 maanden dat er geen F1 is kan je evt opzeggenoutlandos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:29:
Het is me gelukt om het jaarabonnement te cancelen bij viaplay. Straks via KPN afsluiten. Kost paar tientjes meer op jaarbasis maar dat is lineaire ontvangt wel waard.
Met ziggo werkte dat altijd perfect.
Nu wil ik dus die zekerheid hebben en tot nu toe zie ik niet, of ik lees er over heen, de mogelijkheid om op 2 apparaten tegelijk F1 te kijken.
Ik ben ook darts liefhebbermisteriks schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:40:
[...]
En als het alleen voor F1 is hoef je niet voor 1 heel jaar af te sluiten. De 3 maanden dat er geen F1 is kan je evt opzeggen
Met het kanaal 200 kan je naar verwachting het zelfde doen als je met kanaal 14 vorig jaar kon doen.maxtrash schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:58:
Het enige is is dat ik verwacht dat je wel een smartcard + box/ci module of box (waar de smartcard al in zit) nodig hebt voor dat kanaal, omdat het niet FTA zal zijn zoals kanaal 14 was. Het is technisch mogelijk dat Ziggo het opnemen etc blokkeert (met name voor CI module en hun eigen box met de kaart erin), maar dat ligt niet voor de hand, omdat dan heel veel abonnees met wat oudere/minder moderne of eigen hardware het niet kunnen kijken. Ik gebruik zelf een Xtrend ET8000 (Sat/Kabel tuner) en die wordt zeker niet gesupport door Ziggo.
Het heeft niet veel zin voor Ziggo om kanaal 200 in hun Ziggo Go app op te gaan nemen, want daar is de Viaplay app al voor. Sterker nog als ik Viaplay was, zou ik het verbieden, om maar zoveel mogelijk mensen naar hun app te krijgen, zeker nu er ook de lineaire optie is
[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 09-02-2022 22:58 ]
Met CI+ kan blokkeren (opnemen) wellicht, maar volgens mij kan dat niet met CI.jeanj schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:56:
[...]
Met het kanaal 200 kan je naar verwachting het zelfde doen als je met kanaal 14 vorig jaar kon doen.
Het enige is is dat ik verwacht dat je wel een smartcard + box/ci module of box (waar de smartcard al in zit) nodig hebt voor dat kanaal, omdat het niet FTA zal zijn zoals kanaal 14 was. Het is technisch mogelijk dat Ziggo het opnemen etc blokkeert (met name voor CI module en hun eigen box met de kaart erin), maar dat ligt niet voor de hand, omdat dan heel veel abonnees met wat oudere/minder moderne of eigen hardware het niet kunnen kijken. Ik gebruik zelf een Xtrend ET8000 (Sat/Kabel tuner) en die wordt zeker niet gesupport door Ziggo.
Het heeft niet veel zin voor Ziggo om kanaal 200 in hun Ziggo Go app op te gaan nemen, want daar is de Viaplay app al voor. Sterker nog als ik Viaplay was, zou ik het verbieden, om maar zoveel mogelijk mensen naar hun app te krijgen, zeker nu er ook de lineaire optie is
Correct, als ik op de site van Ziggo kijk zijn al hun modules CI+psy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:29:
[...]
Met CI+ kan blokkeren (opnemen) wellicht, maar volgens mij kan dat niet met CI.
Als ik dan naar mijn situatie kijk -> ik heb vorige maand TV abbo van Ziggo opgezegd en internet only behouden. Wel ingeschreven via Ziggo voor Viaplay. Maar daar heb ik 'niets' aan in de zin van dat ik enkel via de app van Viaplay kan kijken. Ik kijk nu, als ik iets zou willen zien op TV, via account van schoonmoeder op de Ziggo GO app.. maar lineair geldt dus niet in mijn situatie?jeanj schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:56:
[...]
Met het kanaal 200 kan je naar verwachting het zelfde doen als je met kanaal 14 vorig jaar kon doen.
Ik vraag me eigenlijk nu ook direct af of ik goed eraan heb gedaan om de Ziggo Next eruit te doen (dit had te maken dat wij geen tot zelden TV meer keken, alles via streamingsdiensten en geld besparen) om via schoonmoeder in te loggen.
Er zijn ook nog wel mensen met CI modules. Zullen er vast niet meer zoveel meer zijn maar ze bestaan wel...jeanj schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:42:
[...]
Correct, als ik op de site van Ziggo kijk zijn al hun modules CI+
Er is nog niet echt iets over bekend, dus het is speculeren. Het kanaal 200 zal wel via DVB-C ontsloten worden, dat wordt bedoeld met lineair. Ik heb net even gekeken in het zenderoverzicht en slechts 2 van de 75 kanalen van Standaard TV zitten niet in Ziggo Go (Secrect Circle en Zenderoverzicht), dus misschien nemen ze het wel op. Ik zou het alleen niet logisch vinden, wegens door mij genoemde reden hierboven.robinbeckers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Als ik dan naar mijn situatie kijk -> ik heb vorige maand TV abbo van Ziggo opgezegd en internet only behouden. Wel ingeschreven via Ziggo voor Viaplay. Maar daar heb ik 'niets' aan in de zin van dat ik enkel via de app van Viaplay kan kijken. Ik kijk nu, als ik iets zou willen zien op TV, via account van schoonmoeder op de Ziggo GO app.. maar lineair geldt dus niet in mijn situatie?
Ik vraag me eigenlijk nu ook direct af of ik goed eraan heb gedaan om de Ziggo Next eruit te doen (dit had te maken dat wij geen tot zelden TV meer keken, alles via streamingsdiensten en geld besparen) om via schoonmoeder in te loggen.
Maar aangezien je internet only hebt, heb je verder geen recht op DVB-C (mogelijk werkt het nog, ze sluiten niet alles af maar ik verwacht niet dat kanaal 200 FTA is) of ziggo go app, als ik de voorwaarden van ziggo goed lees. Dus als men je dan toch een Viaplay abonnement verkoopt, moet je het wel kunnen gebruiken
Ik verwacht dat als je Viaplay via Ziggo hebt besteld, dat je dan via de Viaplay app kan gaan kijken, maar het is nog wachten op details. Ik verwacht iets vergelijkbaars als in 2021, als je Ziggo Sport abonnement had, kon je de F1 TV Pro gebruiken, je moest alleen je accounts koppelen en dan kreeg je toegang.
Als je zeker wilt zijn dat je er iets aan hebt, moet je even met Ziggo contact opnemen en hen vragen e.a. te bevestigen.
[ Voor 14% gewijzigd door jeanj op 10-02-2022 00:06 ]
Idem hier. Jammer dat ze dat niet linear uitzenden.
The best is yet to come
Als je Viaplay via Ziggo afsluit kan dat toch? Kunnen ze thuis op kanaal 200 F1 kijken en je kunt sowieso nog een stream starten. Ik denk zelfs twee streams van F1. Als je Viaplay buiten Ziggo om afsluit krijg je dus niet kanaal 200. Dan kun je wel twee streams starten als het goed is. Of je ook dezelfde stream twee keer kunt starten weet ik even niet zeker, maar lijkt me wel. Ik ga zelf voor de Ziggo aanbieding. Ik heb het alleen voor F1 en dan cancel ik het wel per december. Dan is het beetje hetzelfde qua prijs als 1 jaar voor 99 en dan heb ik wel gewoon kanaal 200. Dat laatste is wel een dikke plus voor me.auroortje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:07:
Wat ik zoek is dat de Familie thuis F1 kan kijken en ik, op het werk, met de ipad.
Met ziggo werkte dat altijd perfect.
Nu wil ik dus die zekerheid hebben en tot nu toe zie ik niet, of ik lees er over heen, de mogelijkheid om op 2 apparaten tegelijk F1 te kijken.
Ook net het bericht gekregen dat het binnen een maandje verlengd wordt. Zelf nog geen korting codes zien voorbij komen.Tomcat84 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:03:
Iemand al een F1TV korting code langs zien komen ergens? Krijg net een herinnering dat het begin maart automatisch verlengd gaat worden.
Zal het toch beetje meer in de gaten houden. Een korting van pakweg 25% is altijd mooi meegenomen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
En tijdelijk is ook zo'n breed begrip. Weken? Maanden? (ben al navraag aan het doen bij een maatje die bij Ziggo werkt.psy schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:18:
Mensen let wel, dat kanaal 200 is TIJDELIJK volgens Ziggo. Het is erg jammer dat ze dit niet gewoon voor een vol jaar beloven.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2