• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:37
Bommes schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:21:
Vroegah waren we ook gewoon weg en "onvindbaar" tot de lantaarnpalen aangingen. Dat was ook de tijd dat ik gewoon los op de achterbank zat/lag terwijl pa de ene na de andere peuk aanstak achter het stuur :P

Sommige dingen veranderen, telefoon gaat ze voorlopig nog niet krijgen.
Ze is geen weglopertje, loopt niet in 7 sloten tegelijk. Maar zo een horloge geeft net wat meer rust voor de mama. En ook voor mijn dochtertje wat meer vrijheid, want ze kan nu "gecontroleerd" de camping/park/speeltuin in.
Maar waarom moet gecontroleerd? Je kan haar daar toch ook laten spelen zonder tracker. Dan doe je dat dus voor de ouder, niet voor het kind.

Zelf kiezen wij er heel bewust voor om de jongens (nu 8 en 9) juist niet te tracken en wel dezelfde bewegingsruimte te geven. Al lijkt dat meer uitzondering dan regel te zijn tegenwoordig. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat vertrouwen ze op de lange termijn helpt in hun ontwikkeling, ipv dat ze "weten" dat ze continu gecontroleerd worden. Ik vind dat gevoel van vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen, etc zwaarder wegen dan onze eigen geruststelling.

En ja, er is er hier ook weleens eentje "kwijt" geweest omdat hij in het spel toch een straat verder was gaan spelen dan afgesproken. Dat is even spannend, maar uiteindelijk heeft hij juist van die situatie geleerd.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Bommes

Capo del formaggio

Zeker @VidaR-9 er zijn voor een nadelen aan. En zeker het is vooral de geruststelling van de ouder. In ons geval enkelvoud, want ik sta er het zelfde in als jij, mijn vrouw echter niet.
Ik kies er in deze voor om hierover niet tot het gaatje de strijd met mijn vrouw aan te gaan. Maar met goede afspraken zo een horloge te gebruiken.
Vooral het wanneer wel en wanneer niet.

Compromissen maken heet dat toch? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-07-2026 10:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:56
VidaR-9 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Maar waarom moet gecontroleerd? Je kan haar daar toch ook laten spelen zonder tracker. Dan doe je dat dus voor de ouder, niet voor het kind.

Zelf kiezen wij er heel bewust voor om de jongens (nu 8 en 9) juist niet te tracken en wel dezelfde bewegingsruimte te geven. Al lijkt dat meer uitzondering dan regel te zijn tegenwoordig. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat vertrouwen ze op de lange termijn helpt in hun ontwikkeling, ipv dat ze "weten" dat ze continu gecontroleerd worden. Ik vind dat gevoel van vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen, etc zwaarder wegen dan onze eigen geruststelling.

En ja, er is er hier ook weleens eentje "kwijt" geweest omdat hij in het spel toch een straat verder was gaan spelen dan afgesproken. Dat is even spannend, maar uiteindelijk heeft hij juist van die situatie geleerd.
Al de kids ( tussen 37 en 8 ) op de jongste na hebben geen horloge gehad of dragen er nu zelfs geen, maar de jongste van 8 jaar en de huidige omgeving met wat gebeurtenissen draagt er nu een. Ze vind het zelfs prachtig en zij loopt naar huis om wat zeggen maar toch zelden een berichtje. Wel als er een ander gevallen is en een mini krasje heeft dan moet ik verband mee nemen. Dus daar is het ook handig voor.

Tracken is een groot woord, de eerste week was meer om de gps op juiste locatie werking te checken.
Denk 1x per week een berichtje, maar wel ieder uur even mijn gezicht laten zien wat trouwens ook andere ouders van kinderen met horloge doen. De rest van de ouderd zie je niet en die kinderen gaan pas naar huis als ze honger krijgen. Hun keuze natuurlijk.

Hebben wel zones ingesteld, kinderen zijn toch wel gevoelig van andere kinderen die zeggen “Ga je mee naar…”. In mijn tijd, liepen we met z’n tweeën (8 en 9 j ) vanuit Rijswijk naar DenHaag centrum, maar in die tijd was het toch veiliger dan nu. Toen waren toen de neuzen van ouders toch ook wel sterker, onze moeders grepen ons toch iedere keer daar in de kraag.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste