Maar waarom moet gecontroleerd? Je kan haar daar toch ook laten spelen zonder tracker. Dan doe je dat dus voor de ouder, niet voor het kind.Bommes schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:21:
Vroegah waren we ook gewoon weg en "onvindbaar" tot de lantaarnpalen aangingen. Dat was ook de tijd dat ik gewoon los op de achterbank zat/lag terwijl pa de ene na de andere peuk aanstak achter het stuur![]()
Sommige dingen veranderen, telefoon gaat ze voorlopig nog niet krijgen.
Ze is geen weglopertje, loopt niet in 7 sloten tegelijk. Maar zo een horloge geeft net wat meer rust voor de mama. En ook voor mijn dochtertje wat meer vrijheid, want ze kan nu "gecontroleerd" de camping/park/speeltuin in.
Zelf kiezen wij er heel bewust voor om de jongens (nu 8 en 9) juist niet te tracken en wel dezelfde bewegingsruimte te geven. Al lijkt dat meer uitzondering dan regel te zijn tegenwoordig. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat vertrouwen ze op de lange termijn helpt in hun ontwikkeling, ipv dat ze "weten" dat ze continu gecontroleerd worden. Ik vind dat gevoel van vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen, etc zwaarder wegen dan onze eigen geruststelling.
En ja, er is er hier ook weleens eentje "kwijt" geweest omdat hij in het spel toch een straat verder was gaan spelen dan afgesproken. Dat is even spannend, maar uiteindelijk heeft hij juist van die situatie geleerd.