• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:41
Bommes schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:21:
Vroegah waren we ook gewoon weg en "onvindbaar" tot de lantaarnpalen aangingen. Dat was ook de tijd dat ik gewoon los op de achterbank zat/lag terwijl pa de ene na de andere peuk aanstak achter het stuur :P

Sommige dingen veranderen, telefoon gaat ze voorlopig nog niet krijgen.
Ze is geen weglopertje, loopt niet in 7 sloten tegelijk. Maar zo een horloge geeft net wat meer rust voor de mama. En ook voor mijn dochtertje wat meer vrijheid, want ze kan nu "gecontroleerd" de camping/park/speeltuin in.
Maar waarom moet gecontroleerd? Je kan haar daar toch ook laten spelen zonder tracker. Dan doe je dat dus voor de ouder, niet voor het kind.

Zelf kiezen wij er heel bewust voor om de jongens (nu 8 en 9) juist niet te tracken en wel dezelfde bewegingsruimte te geven. Al lijkt dat meer uitzondering dan regel te zijn tegenwoordig. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat vertrouwen ze op de lange termijn helpt in hun ontwikkeling, ipv dat ze "weten" dat ze continu gecontroleerd worden. Ik vind dat gevoel van vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen, etc zwaarder wegen dan onze eigen geruststelling.

En ja, er is er hier ook weleens eentje "kwijt" geweest omdat hij in het spel toch een straat verder was gaan spelen dan afgesproken. Dat is even spannend, maar uiteindelijk heeft hij juist van die situatie geleerd.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Bommes

Capo del formaggio

Zeker @VidaR-9 er zijn voor een nadelen aan. En zeker het is vooral de geruststelling van de ouder. In ons geval enkelvoud, want ik sta er het zelfde in als jij, mijn vrouw echter niet.
Ik kies er in deze voor om hierover niet tot het gaatje de strijd met mijn vrouw aan te gaan. Maar met goede afspraken zo een horloge te gebruiken.
Vooral het wanneer wel en wanneer niet.

Compromissen maken heet dat toch? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-07-2026 10:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
VidaR-9 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Maar waarom moet gecontroleerd? Je kan haar daar toch ook laten spelen zonder tracker. Dan doe je dat dus voor de ouder, niet voor het kind.

Zelf kiezen wij er heel bewust voor om de jongens (nu 8 en 9) juist niet te tracken en wel dezelfde bewegingsruimte te geven. Al lijkt dat meer uitzondering dan regel te zijn tegenwoordig. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat vertrouwen ze op de lange termijn helpt in hun ontwikkeling, ipv dat ze "weten" dat ze continu gecontroleerd worden. Ik vind dat gevoel van vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen, etc zwaarder wegen dan onze eigen geruststelling.

En ja, er is er hier ook weleens eentje "kwijt" geweest omdat hij in het spel toch een straat verder was gaan spelen dan afgesproken. Dat is even spannend, maar uiteindelijk heeft hij juist van die situatie geleerd.
Al de kids ( tussen 37 en 8 ) op de jongste na hebben geen horloge gehad of dragen er nu zelfs geen, maar de jongste van 8 jaar en de huidige omgeving met wat gebeurtenissen draagt er nu een. Ze vind het zelfs prachtig en zij loopt naar huis om wat zeggen maar toch zelden een berichtje. Wel als er een ander gevallen is en een mini krasje heeft dan moet ik verband mee nemen. Dus daar is het ook handig voor.

Tracken is een groot woord, de eerste week was meer om de gps op juiste locatie werking te checken.
Denk 1x per week een berichtje, maar wel ieder uur even mijn gezicht laten zien wat trouwens ook andere ouders van kinderen met horloge doen. De rest van de ouderd zie je niet en die kinderen gaan pas naar huis als ze honger krijgen. Hun keuze natuurlijk.

Hebben wel zones ingesteld, kinderen zijn toch wel gevoelig van andere kinderen die zeggen “Ga je mee naar…”. In mijn tijd, liepen we met z’n tweeën (8 en 9 j ) vanuit Rijswijk naar DenHaag centrum, maar in die tijd was het toch veiliger dan nu. Toen waren toen de neuzen van ouders toch ook wel sterker, onze moeders grepen ons toch iedere keer daar in de kraag.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toon-VA schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:50:
Heeft er iemand ervaring met toestellen voor kleine kinderen zoals 3j en 6j ? Ik heb al veel rondgekeken maar kom altijd terug op one2track maar vind deze niet echt passen bij de leeftijd van mijn kinderen. Ook het feit dat dit niet "waterdicht" is maakt de toestellen vatbaar om snel stuk te gaan in de zomermaanden (zwemmen etc). Ook het feit dat je niet zelf een simkaart kan plaatsen met data is een door in het oog want ze weten toch dat je gaat betalen voor de service ...

Ik zoek voornamelijk een track functie en voor de oudste zou bellen een leuke extra zijn.
Oon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:21:
[...]

Wij hebben een ouder model die officieel ook niet waterdicht is, maar nooit problemen mee gehad. Zwemmen nog niet geprobeerd, maar wel gewoon handen wassen en met de watertafel spelen enzo.
Helaas zijn de nieuwe modellen allemaal echt een stuk groter, dan moet je sowieso al naar de UP kijken voor de jongste. NEXT zou prima moeten gaan voor een 6-jarige.

[...]

Je gevoel snap ik helemaal, maar de kosten van One2Track zijn in mijn ervaring significant lager dan een willekeurige andere simkaart, terwijl wij er ook regelmatig mee bellen en vooral heel veel voice berichten sturen (dus flink wat MB's).
Daarnaast biedt die simkaart ook de koppeling met de app, weet niet of dat zonder hun simkaart kan. Die app is uiteindelijk het belangrijkste, want het is een van de weinige kinderhorloges die een best wel goed dichtgetimmerde app heeft waarvan de infrastructuur ook in Nederland draait. Dat is mij heel wat waard.
Stef120 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:48:
Hey allemaal

We zijn al jaren trouwe gebruikers van one2track horloge en ben er zeer tevreden over.

Ook de service bij onherstelbare schade vind ik meer dan prima. Bijvoorbeeld een gebroken scherm is niet herstelbaar en ze sturen een kortingscode van 20% en laatst zelfs 30%.

Echter heb ik wel een minpunt waar ik niet omheen kan. Dat is de kwetsbaarheid dat water heet. M'n zoontje had z'n gloednieuwe horloge mee naar het zwembad vandaag en een vriend spoot met een bidon water op z'n gezicht en kwam ook wat op z'n horloge. Resultaat: microfoon stuk.

Dit word gezien als eigen risico en ja, je krijgt een code met korting voor een nieuwe maar ik vind dit toch een zwaar minpunt.

Ik ben op zoek naar een ander merk dat "waterdicht" is en ongeveer dezelfde minimale functies heeft als one2track.

Iemand tips?
Ik haak even aan op wat opmerkingen hier. Afgelopen maart de keuze gemaakt voor een One2track op basis van ervaringen van anderen en het prijsverschil met Garmin.

Afgelopen vakantie hebben we 1x een stevige regenbui over ons heen gekregen en daarna deed de knop aan de zijkant van onze NEXT het steeds slechter. Opgestuurd en kreeg gister, zoals ik al vreesde, de bevestiging dat hij nat geweest was van binnen.

Helaas pindakaas, want je mag hem niet in de regen gebruiken. De helpdesk zei net letterlijk tegen me datje hem in de regen onder een jas moet dragen. Het was 30 graden op onze vakantiebestemming en die jas was dus niet mee.

Ik ben toch wel zwaar teleurgesteld dat deze horloge blijkbaar niet eens tegen een regenbui kunnen en dat ik na 4 maanden (en max 20x dragen) alleen de optie krijg voor 50% korting op een nieuwe. Dit was de eerste serieuze bui die over het horloge heen ging. Wie zegt me dat ik halverwege de herfst de volgende ook kan afschrijven? Mijn zoon speelt ook in de regen vaak buiten en hij heeft dit horloge mede om alleen ergens heen te kunnen fietsen.

Nu dus overwegen wat ik ga doen. De gok nemen voor een nieuwe of toch maar naar een degelijker en duurder alternatief kijken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Farmerwood van de zomer was mijn dochter met haar horloge om in het zwembadje in de tuin gaan zitten, die was dus ook binnen een half jaar stuk. Ik vond het nog wel netjes dat ze je matsen met 50% korting en omdat we bijna op vakantie moesten heb ik gewoon een nieuwe besteld.

Hopelijk heeft ze ervan geleerd en stopt hem voortaan netjes weg als hij serieus nat kan gaan worden, want ik weet niet of ik hem nóg een keer zou vervangen.

Maar wat voor alternatief zou je overwegen dan? One2track is al een van de betere op de markt en ze zijn ook gewoon eerlijk over de beperkingen.
Fabrikanten beweren altijd dat ze een IP-rating hebben en alles aan kunnen, zo ook de fabrikant van One2track maar One2track zelf geeft al aan daar minder vertrouwen in te hebben en je hem beter kunt beschermen.
Overigens zie je bij praktisch alle aanbieders dat ze kwetsbaar zijn als het gaat om water en dat niet onder garantie valt.
Dan kom je uiteindelijk al op een Garmin Bounz of zo, maar dat abonnement vind ik gewoon veel te duur.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Farmerwood
  • Niet online
Zo eerlijk vind ik dat niet eigenlijk.

One2Track geeft op hun website letterlijk aan dat hun horloge tegen een regenbui kan en dat blijkt dus gewoon niet (altijd) waar. Als hij al kapot kan gaan als je in een stevige regenbui loopt zonder jas aan, dan voldoe je in ieder geval niet aan mijn minimale kwaliteitseisen voor een horloge.

"Onze GPS horloges voor kinderen zijn waterbestendig bij aanraking of tijdelijke onderdompeling in water (handen wassen, regen of per ongeluk in het water vallen)."

Ik snap dat je voor 100 euro minder kwaliteit kan leveren dan bv Garmin die bijna 3x zoveel vraagt voor de Bounce, maar dit voelt voor mij wel heel erg matig. Zeker voor een horloge van 4 maanden oud dat nog geen 20x gedragen is.

Het enige alternatief dat ik eerder vond is de Garmin en die is inderdaad een stuk duurder. Vooral het abo stond me tegen. In die 4 maanden hebben me nog geen 5 euro beltegoed gebruikt bij de One2track naast de vaste kosten.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Farmerwood schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:01:
Zo eerlijk vind ik dat niet eigenlijk.

One2Track geeft op hun website letterlijk aan dat hun horloge tegen een regenbui kan en dat blijkt dus gewoon niet (altijd) waar. Als hij al kapot kan gaan als je in een stevige regenbui loopt zonder jas aan, dan voldoe je in ieder geval niet aan mijn minimale kwaliteitseisen voor een horloge.

"Onze GPS horloges voor kinderen zijn waterbestendig bij aanraking of tijdelijke onderdompeling in water (handen wassen, regen of per ongeluk in het water vallen)."

Ik snap dat je voor 100 euro minder kwaliteit kan leveren dan bv Garmin die bijna 3x zoveel vraagt voor de Bounce, maar dit voelt voor mij wel heel erg matig. Zeker voor een horloge van 4 maanden oud dat nog geen 20x gedragen is.

Het enige alternatief dat ik eerder vond is de Garmin en die is inderdaad een stuk duurder. Vooral het abo stond me tegen. In die 4 maanden hebben me nog geen 5 euro beltegoed gebruikt bij de One2track naast de vaste kosten.
Maar dit knip je er af: Wij adviseren echter om situaties met water zoveel mogelijk te vermijden.

En dit negeer je ook:
Defecten als gevolg van waterschade vallen niet onder de garantie. Al onze producten zijn voorzien van een waterverklikker waardoor onze reparatieafdeling snel kan beoordelen of een product defect is als gevolg van waterschade.

Plus het hele stuk bij de meest gestelde vragen:
Kan ik met mijn GPS-horloge zwemmen of douchen?

Een IP67- of IP68-certificering maakt het horloge geschikt voor dagelijks gebruik. Een regenbui, natte handen of handen wassen zijn meestal geen probleem.

Wij raden echter af om met het horloge te douchen, zwemmen of het langdurig aan water bloot te stellen. Waterdruk, warm water, zeep, chloor en zout water kunnen de waterbestendigheid beïnvloeden. Waterschade valt daarom niet onder de garantie.

Waar moet ik op letten bij de waterbestendigheid van mijn horloge?

Door dagelijks gebruik, zoals stoten, krassen of normale slijtage, kan de waterbestendigheid van een horloge na verloop van tijd afnemen. Hierdoor neemt ook de kans op waterschade toe.
Heel veel af raden, 'meestal geen probleem', ze zijn daar toch vrij transparant over zou ik zeggen.

Hoe lang je het horloge al hebt of hoe vaak het gedragen is dat is niet relevant. Waarom benadruk je dat steeds? Één tik tegen de kast of een keer pech hebben en hij kan dus blijkbaar toch stuk gaan.

Persoonlijk had ik ook liever een Garmin gehaald, ik ben wel fan van dat ecosysteem. Maar ik vond die prijs niet te verantwoorden voor iets wat puur is om incidenteel een berichtje te sturen of bellen in nood. Het is dat mijn dochter zelf graag zoiets wilde anders had ik het überhaupt niet gehaald. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een horloge voor onze zoon van 10. Harde eisen zijn, wij moeten hem kunnen bellen, en hij ons (enkel door ons goedgekeurde nummers). We moeten hem live kunnen volgen (dus niet elke 10 minuten een update). Accu-duur van 8 uur, Hij zou zelf een rekenmachine heel gaaf vinden.

Ik ben uitgekomen bij de ICE kids 4G. Daar staat onder andere bij: Maximaal 1 GB data per maand inbegrepen.

Heeft iemand ervaring met dit horloge, en weet iemand wat er gebeurd als deze data op is?

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door mister9 op 26-08-2026 17:07 ]

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
@Gonadan Is natuurlijk erg tegenstrijdig en klopt wettelijk van geen kanten.
Iig zijn wij niet tevreden over dit ding, ondanks dat het ingesteld staat om iedere 5 minuten te updaten, krijgen we soms na 1:45 minuten later pas een berichtje dat het horloge buiten een zone is gegaan. Ook het geluid niveau van de berichten of gesprekken zijn veel zachter dan toen het nog nieuw was.

Voor ons is dit niet meer nr 1. Ook de update tijd in de 2 min scanning tijd slaat ook nergens op. Springt te veel rond.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Lord Anubis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:59:
Iig zijn wij niet tevreden over dit ding, ondanks dat het ingesteld staat om iedere 5 minuten te updaten, krijgen we soms na 1:45 minuten later pas een berichtje dat het horloge buiten een zone is gegaan. Ook het geluid niveau van de berichten of gesprekken zijn veel zachter dan toen het nog nieuw was.

Voor ons is dit niet meer nr 1. Ook de update tijd in de 2 min scanning tijd slaat ook nergens op. Springt te veel rond.
Springt te veel rond alsin geen vloeiende realtime tracking? Ik denk dat geen enkele horloge die gebruik maakt van een simkaart om data te sturen dat heeft, want dan houdt de batterij het niet lang vol.
Als je bedoelt dat de locatie vaak rond de daadwerkelijke locatie springt; deze horloges gebruiken AGPS. GPS is niet erg accuraat op zo'n klein ding tenzij je een hele hoop satellieten in zicht hebt, maar de A in AGPS staat voor Assisted, die gebruikt bijv. bekende wifi netwerken icm bekende GPS coordinaten om een snellere en betere locatie te berekenen. Hoe 'bekender' je ergens bent hoe beter die je gaat volgen. Ik kan van ons horloge zien op welk speeltoestel het in het speeltuintje is.

De vertraging die je noemt van zones is bij andere horloges en bijv. de apparaat tracking van Apple of Google (zowel de trackers die telefoons in de buurt gebruiken als locatie delen via bijv. Google Maps of Family Link) niet anders. Ook daarvoor geldt dat AGPS sneller zou moeten reageren maar dan wel je lokale buurt eerst moet leren kennen.
mister9 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:05:
Ik ben op zoek naar een horloge voor onze zoon van 10. Harde eisen zijn, wij moeten hem kunnen bellen, en hij ons (enkel door ons goedgekeurde nummers). We moeten hem live kunnen volgen (dus niet elke 10 minuten een update). Accu-duur van 8 uur, Hij zou zelf een rekenmachine heel gaaf vinden.

Ik ben uitgekomen bij de ICE kids 4G. Daar staat onder andere bij: Maximaal 1 GB data per maand inbegrepen.

Heeft iemand ervaring met dit horloge, en weet iemand wat er gebeurd als deze data op is?

Dank!
Die app ziet er vrij standaard uit, hardware zal ook vrij standaard Chinese whitelabel zijn. Ik zie op hun website niks over of ze zelf hun infrastructuur beheren en firmware patchen.
Ik vraag me dan vooral af waarom je deze hebt gekozen? Denk dat ik One2Track hier al genoeg heb aangeprezen, maar ik vond het daarvan heel fijn dat ze een pagina hebben waar ze de infrastructuur en firmware expliciet benoemen, en fijn dat het echt een Nederlands bedrijf is en al je data in Nederland blijft.

• Farmerwood
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:13:
[...]

Maar dit knip je er af: Wij adviseren echter om situaties met water zoveel mogelijk te vermijden.

En dit negeer je ook:
Defecten als gevolg van waterschade vallen niet onder de garantie. Al onze producten zijn voorzien van een waterverklikker waardoor onze reparatieafdeling snel kan beoordelen of een product defect is als gevolg van waterschade.

Plus het hele stuk bij de meest gestelde vragen:
Ik heb dat deel expres weggelaten omdat ik dacht dat mijn punt met die ene zin al wel duidelijk was. Blijkbaar kwam het toch niet goed over.

Samengevat zoals ik de website van One2track heb opgevat voor ik het horloge kocht:

One2track horloges zijn niet waterdicht in de zin dat je ermee kunt zwemmen of douchen, dus vermijd die situaties. Maar als er toch een keer per ongeluk wat water op komt van handen wassen of een onverwachte regenbui hoef je je niet meteen zorgen te maken, want daar kunnen ze wel tegen.

Wellicht heb ik het verkeerd gelezen en/of opgevat, maar met die verwachting heb ik hem besteld. Nu het horloge het bij de eerste regenbui meteen begeven heeft ben ik in ieder geval teleurgesteld, want het horloge voldoet niet aan mijn verwachting die ik ervan had op basis van wat ik gelezen en begrepen had.

De vraag is nu dan wat een alternatief is. De Garmin Bounce trekt wel aangezien ik zelf al zo'n 10 jaar in het Garmin ecosysteem zit en mijn vrouw sinds een jaar ook.

De 239 euro die de Bounce 2 momenteel kost wil ik best nog wel betalen. Zeker omdat mijn zoon ook regelmatig sport en het leuk vind om dat te tracken (met mijn horloge). Maar 100 euro per jaar voor de connectiviteit is wel prijzig als ik bedenk dat we pas 7 euro beltegoed hebben gebruikt voor de One2track in de paar maanden.
Of dan toch maar met die 50% korting een nieuwe bestellen en hopen dat die langer mee gaat...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Farmerwood schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Ik heb dat deel expres weggelaten omdat ik dacht dat mijn punt met die ene zin al wel duidelijk was. Blijkbaar kwam het toch niet goed over.

Samengevat zoals ik de website van One2track heb opgevat voor ik het horloge kocht:

One2track horloges zijn niet waterdicht in de zin dat je ermee kunt zwemmen of douchen, dus vermijd die situaties. Maar als er toch een keer per ongeluk wat water op komt van handen wassen of een onverwachte regenbui hoef je je niet meteen zorgen te maken, want daar kunnen ze wel tegen.

Wellicht heb ik het verkeerd gelezen en/of opgevat, maar met die verwachting heb ik hem besteld. Nu het horloge het bij de eerste regenbui meteen begeven heeft ben ik in ieder geval teleurgesteld, want het horloge voldoet niet aan mijn verwachting die ik ervan had op basis van wat ik gelezen en begrepen had.
Het is een kwestie van interpretatie, daarom begon ik over het weggelaten deel. Je kunt dat optimistisch opvatten (ze kunnen het wel hebben) of pessimistisch opvatten (ga er maar van uit dat het niet kan). Daar zit geen goed of fout maar het doet wel iets met je verwachtingen. Ik zit in het laatste kamp en ga er gewoon van uit dat hij er niet tegen kan. Het blijven natuurlijk gewoon goedkoop geproduceerde horloges waar toevallig een bedrijf op zit wat het iets serieuzer neemt dan gemiddeld.

Ik geef toe dat het wat dubbel is hoor. Qua informatie vind ik het vrij duidelijk. Het staat vol met disclaimers dus vind ik het wat naïef om te denken dat hij het allemaal wel kan hebben.
Anderzijds zou ik ook gewoon teleurgesteld zijn als hij door één regenbui al meteen defect zou raken. Dus ik snap je gevoel wel degelijk.

Bij die van ons vond ik een heel klein barstje in de kast vlakbij de knop, blijkbaar heeft die wat klappen gehad. Dat soort dingetjes doen vaak ook wel wat qua waterdichtheid.
De vraag is nu dan wat een alternatief is. De Garmin Bounce trekt wel aangezien ik zelf al zo'n 10 jaar in het Garmin ecosysteem zit en mijn vrouw sinds een jaar ook.

De 239 euro die de Bounce 2 momenteel kost wil ik best nog wel betalen. Zeker omdat mijn zoon ook regelmatig sport en het leuk vind om dat te tracken (met mijn horloge). Maar 100 euro per jaar voor de connectiviteit is wel prijzig als ik bedenk dat we pas 7 euro beltegoed hebben gebruikt voor de One2track in de paar maanden.
Of dan toch maar met die 50% korting een nieuwe bestellen en hopen dat die langer mee gaat...
Lastig. Zoals gezegd ben ik nu één keer voor optie 2 gegaan, maar weet niet of ik dat nog een keer zou doen. Qua maandelijkse kosten vind ik de bounce gewoon bizar hoog. Dat is meer dan menig telefoonabonnement voor een volwassene.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Lord Anubis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:59:

Wat klopt er wettelijk gezien dan niet? Ze geven overal duidelijk aan dat waterschade buiten de garantie valt dus daar is geen twijfel over.

En dat hij je om andere redenen niet bevalt kan natuurlijk altijd, ieder zijn eigen ervaringen. Wat is dan je nieuwe nummer 1? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mister9
  • Nu online
Ik zie de One2track Connect NEXT inmiddels ook goed zitten, denk dat die aan alle punten wel voldoet die we willen.

Ik heb 1 vraag over de GPS-tracking. Kan ik echt live zien waar het horloge is, of krijg ik maar 1 keer per 5 of 10 minuten een nieuwe locatieupdate. Dat laatste lijkt me vrij nutteloos. Als ik mijn zoon wil volgen omdat hij voor het eerst in zijn eentje ergens fietst, wil ik niet zien waar hij 6 minuten geleden is terwijl hij 5 minuten geleden al een ongeluk gehad kan hebben. Ik wil zien live zien waar hij is. Is dat zo met de One2track connect NEXT?

En voor degene die de One2track Connect NEXT gebruiken, zit er een rekenmachine op?

• Oon
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:24:
Ik zie de One2track Connect NEXT inmiddels ook goed zitten, denk dat die aan alle punten wel voldoet die we willen.

Ik heb 1 vraag over de GPS-tracking. Kan ik echt live zien waar het horloge is, of krijg ik maar 1 keer per 5 of 10 minuten een nieuwe locatieupdate. Dat laatste lijkt me vrij nutteloos. Als ik mijn zoon wil volgen omdat hij voor het eerst in zijn eentje ergens fietst, wil ik niet zien waar hij 6 minuten geleden is terwijl hij 5 minuten geleden al een ongeluk gehad kan hebben. Ik wil zien live zien waar hij is. Is dat zo met de One2track connect NEXT?

En voor degene die de One2track Connect NEXT gebruiken, zit er een rekenmachine op?
Je kunt in de app tijdelijk de refresh rate op heel snel zetten, maar dat kost je wel meer data en batterij. Standaard is het een beetje afhankelijk van hoeveel activiteit er is en wat je instelt.
Vrijwel alle GPS-horloges (en ook telefoons e.d.) hebben een lage refresh rate van een paar minuten, dus dat is hier niet anders.

In de online handleiding van de Connect NEXT zie ik dit:
Overige functies en instellingen - Wanneer je van boven naar beneden swiped op het display dan
komt het ‘overige instellingen en functiemenu tevoorschijn. Hier zitten aanvullende functies zoals
geluidsprofiel instellen, helderheid, speakervolume, interfacekeuze, scherm timeout en de functies
rekenmachine en stopwatch.

• mister9
  • Nu online
Onbeperkt data is geen probleem toch? Onbeperkt data zit in de prijs van 7,95 per maand?

Wat is heel snel? Elke 10 seconden, elke 5?
Het wordt dus nooit zoals iemand volgen zoals met 'zoek mijn' op je iPhone, dat je echt het stipje ziet bewegen over het scherm waar iemand live is?

[ Voor 46% gewijzigd door mister9 op 27-08-2026 10:32 ]

• Oon
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:32:
Onbeperkt data is geen probleem toch? Onbeperkt data zit in de prijs van 7,95 per maand?

Wat is heel snel? Elke 10 seconden, elke 5?
Het wordt dus nooit zoals iemand volgen zoals met 'zoek mijn' op je iPhone, dat je echt het stipje ziet bewegen over het scherm waar iemand live is?
Als je het unlimited abonnement pakt dan is het inderdaad gewoon onbeperkt data. Wij hebben prepaid en het kost ons zo een tientje of twee per jaar, dus je moet wel heel veel data verbruiken om dat abonnement het waard te maken.

Realtime is het inderdaad niet, de kortste refreshtijd is een paar seconden. Maar bij een iPhone is dat ook alleen realtime als je bent ingezoomd op het geselecteerde apparaat, al even aan het kijken bent, en het apparaat een goede verbinding heeft (dan schakelt hij over naar realtime). Neem aan dat je niet de hele tijd gaat zitten mee kijken? Dan kun je net zo goed mee fietsen :+

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Gonadan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:49:
Het is een kwestie van interpretatie [..]
Ik geef toe dat het wat dubbel is hoor. Qua informatie vind ik het vrij duidelijk. Het staat vol met disclaimers dus vind ik het wat naïef om te denken dat hij het allemaal wel kan hebben.
Anderzijds zou ik ook gewoon teleurgesteld zijn als hij door één regenbui al meteen defect zou raken. Dus ik snap je gevoel wel degelijk.
Ok, dus dit vind jij vrij duidelijk?
Koop ons ons horloge - juiste IP-rating aanwezig*1 en kan tegen regen*2

*1: wij geloven zelf niet in de IP-rating
*2: kan niet tegen regen
Dat vind ik misleidende reclame-uitingen en lastig te relativeren onder het mom van interpretatie, zoals jij nu lijkt te doen. Je kan niet én het ene zeggen én het andere; het doen van bewering en daarna deze meteen weer afbouwen met disclaimers vind ik geen toonbeeld van duidelijkheid. Als je het hebt over een horloge speciaal bedoeld en gemarketeerd voor jonge kinderen waarbij hun rationele gedachten en motoriek nog niet uitontwikkeld zijn mag je er zelf tot op zekere hoogte uitgaan dat het spul hardhandig gebruikt en vochtig wordt. One2Track zegt dat ook te snappen en verkoopt hier speciaal een product voor. Ik snap ook wel dat elektronica niet tegen water kan, en de waterindicatoren binnen het horloge zijn ook prima te verantwoorden, maar laatstgenoemden worden te vaak als gespreksdodend onderwerp misbruikt. We hebben het bij deze tweaker niet over het misbruiken van het horloge, of deze (al dan niet per ongeluk) openmaken bij de randen, of het onderdompelen in een zwembad; het gaat in dit geval om de eerste de beste bui die het horloge tegenkomt. Als het horloge dan meteen al defecten gaat vertonen en de leverancier trekt meteen de handen ervan af zou je wat mij betreft wel wat terechte vragen mogen stellen over conformiteit bij een kinderhorloge dat verkocht wordt als robuust en regenbestendig.

Ik had eerder in dit topic ook interesse in een waterdicht kinderhorloge en juist op ervaringen vanuit recensies (zoals in dit topic) heb ik besloten om toch maar niet voor one2track te gaan. Maar enkel op hun website afgaand krijg je als potentiële klant een heel ander verhaal voorgeschoteld.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• mister9
  • Nu online
Oon schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:38:
[...]

Als je het unlimited abonnement pakt dan is het inderdaad gewoon onbeperkt data. Wij hebben prepaid en het kost ons zo een tientje of twee per jaar, dus je moet wel heel veel data verbruiken om dat abonnement het waard te maken.

Realtime is het inderdaad niet, de kortste refreshtijd is een paar seconden. Maar bij een iPhone is dat ook alleen realtime als je bent ingezoomd op het geselecteerde apparaat, al even aan het kijken bent, en het apparaat een goede verbinding heeft (dan schakelt hij over naar realtime). Neem aan dat je niet de hele tijd gaat zitten mee kijken? Dan kun je net zo goed mee fietsen :+
Nee dat niet. Maar ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn waarin je toch even wilt weten of het de hele weg goed gaat waar je zelf niet bij bent (voor het eerst vanuit school zelf naar een naschoolse activiteit / vriendje, of vanuit huis even naar de supermarkt... Ik ver verzin het.

Zijn er verder nog beperkingen van prepaid qua funcionaliteiten?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
mister9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:24:

Hij pollt zelf elke paar minuten inderdaad maar je kan een refresh opvragen, dan gaat het wel wat sneller. Let wel, gps status in een bos, is lastig (niet onmogelijk), maar aan de kaart heb je niets in ieder geval. Pas als je coordinaten krijgt kan je er naar toe navigeren met je eigen telefoon. Maargoed, mijn zoontje van 7 was iets sneller dan de GPS refresh.

Wij hebben de connect next, en daar zit een rekenmachine op, camera (verwacht hier weinig van), SOS, weerbericht, en je kan er mee bellen. Dat is wel wel ongeveer.

De app aan de kant van de ouders is uitgebreider iig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 27-08-2026 11:01 ]

• Oon
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:00:
[...]

Nee dat niet. Maar ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn waarin je toch even wilt weten of het de hele weg goed gaat waar je zelf niet bij bent (voor het eerst vanuit school zelf naar een naschoolse activiteit / vriendje, of vanuit huis even naar de supermarkt... Ik ver verzin het.

Zijn er verder nog beperkingen van prepaid qua funcionaliteiten?
Nee prepaid heeft exact dezelfde functionaliteit. Je betaalt gewoon voor data en belminuten, net als bij een telefoon. Data wordt gebruikt voor de verbinding met de app en voor de tekst en voiceberichten, alleen bellen vanaf (niet gebeld worden op) gebruikt belminuten.
Volgens de datakosten pagina:
Prepaid is geschikt voor incidenteel gebruik: je betaalt alleen voor de functies die je daadwerkelijk gebruikt, zoals data of bellen vanaf het horloge. Voor de uitwisseling van positiegegevens verbruikt het horloge ongeveer 10 MB per maand aan data. Omgerekend is dat ongeveer 0,40 cent. Gaat jouw kind actief foto's versturen of videobellen, dan kunnen de datakosten hoger worden. Videobellen kost ongeveer 0,05 cent per minuut. In de one2track app kun je precies zien wat het verbruik is, het saldo opwaarderen óf de overstap naar Unlimited gebruik maken.
Dat matcht ongeveer met wat wij zien. Het unlimited abonnement is maandelijks opzegbaar maar wij hebben nog niet één maand gehad waar onze kosten bij prepaid hoger waren dan wat het abonnement kost.

• mister9
  • Nu online
Ik zit nu ook te kijken naar de Connect YOU. Prijsverschil is beperkt, en hier lijk je ook nog mee te kunnen zwemmen. Iemand die al in gebruik?

We beginnen gewoon op prepaid, overschakelen naar unlimited kan altijd nog.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
mister9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:15:
Dit dus, wij hebben de Next, en heb hier nu 2x een tientje bijgezet over anderhalf jaar tijd. Nog niet echt abbonement waardig imho. Wel hebben die van mij afgeleerd om foto's te sturen en te videobellen. Dan zakt het saldo sneller weg dan mijn vertrouwen in politiek de dag na de verkiezingen.

• Oon
  • Niet online
Ik zit nu ook te kijken naar de Connect YOU. Prijsverschil is beperkt, en hier lijk je ook nog mee te kunnen zwemmen. Iemand die al in gebruik?

Waar je vooral op moet letten denk ik is het formaat. Deze horloges zijn (allemaal, ook buiten One2Track) vrij fors in formaat en er zijn veel verhalen te lezen over kids van ~10 die eigenlijk nog een te smalle pols hebben voor zelfs de kleinste modellen.
Bij ons was het nooit een probleem, maar ligt dus een beetje aan het kind en welk horloge je kiest.

• mister9
  • Nu online
Het enige dat ik niet kan vinden bij die Connect YOU is 1. of die vriendenfunctie ook helemaal uit te zetten is. En 2. of er een rekenmachine op zit. Weet iemand dat?

[ Voor 5% gewijzigd door mister9 op 27-08-2026 13:28 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DUX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Ok, dus dit vind jij vrij duidelijk?

[...]

Dat vind ik misleidende reclame-uitingen en lastig te relativeren onder het mom van interpretatie, zoals jij nu lijkt te doen. Je kan niet én het ene zeggen én het andere; het doen van bewering en daarna deze meteen weer afbouwen met disclaimers vind ik geen toonbeeld van duidelijkheid. Als je het hebt over een horloge speciaal bedoeld en gemarketeerd voor jonge kinderen waarbij hun rationele gedachten en motoriek nog niet uitontwikkeld zijn mag je er zelf tot op zekere hoogte uitgaan dat het spul hardhandig gebruikt en vochtig wordt. One2Track zegt dat ook te snappen en verkoopt hier speciaal een product voor. Ik snap ook wel dat elektronica niet tegen water kan, en de waterindicatoren binnen het horloge zijn ook prima te verantwoorden, maar laatstgenoemden worden te vaak als gespreksdodend onderwerp misbruikt. We hebben het bij deze tweaker niet over het misbruiken van het horloge, of deze (al dan niet per ongeluk) openmaken bij de randen, of het onderdompelen in een zwembad; het gaat in dit geval om de eerste de beste bui die het horloge tegenkomt. Als het horloge dan meteen al defecten gaat vertonen en de leverancier trekt meteen de handen ervan af zou je wat mij betreft wel wat terechte vragen mogen stellen over conformiteit bij een kinderhorloge dat verkocht wordt als robuust en regenbestendig.

Ik had eerder in dit topic ook interesse in een waterdicht kinderhorloge en juist op ervaringen vanuit recensies (zoals in dit topic) heb ik besloten om toch maar niet voor one2track te gaan. Maar enkel op hun website afgaand krijg je als potentiële klant een heel ander verhaal voorgeschoteld.
Ja het staat er allemaal heel duidelijk. Zolang je niet zonder verder te kijken dan je neus lang is direct naar de bestelpagina gaat en bestelt kan je gewoon in de veel gestelde vragen en garantievoorwaarden vinden waar je aan toe bent. Die laten daar echt nul komma nul twijfel over bestaan.

Als consument heb je zelf ook gewoon een onderzoeksplicht dus je leest vooraf meer dan alleen een overzichtspagina en kijkt wat voorwaarden zijn. Dat wordt van een gewone consument al verwacht en dat verwacht ik al helemaal van een Tweaker.

In de uitingen op de website en de horlogepagina staat niets over 'robuust' of waterbestendig, alleen een IP rating in de detailtabel. Hun marketing richt zich met name op veiligeheid, Nederlandse software en datacenters en functies voor kinderen. Dat het horloge onverwoestbaar zou zijn verzin je zelf.
Dus ik daag je uit om bij de rechtbank je gebruiksschade als non-conformiteit te laten beoordelen, dat kon wel eens een dure zaak voor je worden. ;)

Maar goed, dit gaat allemaal over de website en uitingen, dat is minder relevant voor de kwestie. Als ervaringen, al dan niet van derden, er toe leiden dat je one2track afwaardeert is dat natuurlijk prima. Het is voor mij verre van heilig alleen heb ik nog geen beter alternatief gevonden wat niet geljk een veelvoud aan kosten met zich mee brengt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Oon schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Je kunt in de app tijdelijk de refresh rate op heel snel zetten, maar dat kost je wel meer data en batterij. Standaard is het een beetje afhankelijk van hoeveel activiteit er is en wat je instelt.
Vrijwel alle GPS-horloges (en ook telefoons e.d.) hebben een lage refresh rate van een paar minuten, dus dat is hier niet anders.

In de online handleiding van de Connect NEXT zie ik dit:

[...]
Dat 'snel zetten' is de twee minuten verversen neem ik aan? Dat is bij mijn weten bedoeld om de actuele locatie te pakken te krijgen, ofwel de horloges gaan binnen dat venster proberen de locatie te verversen.
Het is in mijn beleving niet bedoeld als een realtime tracking optie, meer om snel een actuele locatie te krijgen. Heb het voor de zekerheid even getest bij mijndochter maar gevoelsmatig ververst hij dan elke 15 seconden of zo, ofwel iets van een keer of acht in die twee minuten. Op vakantie op de camping met matig bereik kreeg ik dan maar één of twee keer een update.
De UI heeft het ook over 'Alle horloges zijn gevonden!', ofwel het is meer zoeken dan echt livetracking zoals @mister9 wil.

Maar dan vraag ik me af, wat moet je daarmee? Je gaat toch niet de godganse dag zitten kijken waar je kroost uithangt? Ik zie het tracken meer als iets voor nood dan iets waar je regelmatig naar kijkt. En als je dan nu wilt weten waar hij nu is dan gebruik je dus de 'verversknop'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Farmerwood
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:49:
[...]

Het is een kwestie van interpretatie, daarom begon ik over het weggelaten deel. Je kunt dat optimistisch opvatten (ze kunnen het wel hebben) of pessimistisch opvatten (ga er maar van uit dat het niet kan). Daar zit geen goed of fout maar het doet wel iets met je verwachtingen. Ik zit in het laatste kamp en ga er gewoon van uit dat hij er niet tegen kan. Het blijven natuurlijk gewoon goedkoop geproduceerde horloges waar toevallig een bedrijf op zit wat het iets serieuzer neemt dan gemiddeld.

Ik heb net nog even zitten zoeken op de website van One2Track. Op de vergelijkingspagina staat als laatste item 'Waterbestendigheid' en daar staat bij alle horloge IP67 of IP68. Daar zit voor mij weinig interpretatie aan eerlijk gezegd. Als je alleen naar die pagina kijkt, een product kiest en besteld, wat de meeste mensen zullen doen, dan mis je al die disclaimers. En als je ze wel leest, zoals ik deed, dan vind ik mijn aanname dat een regenbui moet kunnen helemaal niet zo gek.

Voor wie de IP-rating niet scherp heeft:

Als een product een IP67-classificatie heeft, betekent dit dat het tot een bepaalde mate waterdicht is.
De 6 duidt op volledige bescherming tegen stof.
De 7 geeft aan dat het product beschermd is tegen korte perioden van onderdompeling in water onder druk (tot 1m diepte).

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 27-08-2026 16:17 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waar zie je dat je ermee kunt zwemmen? De IP rating is 68 in plaats van de 67 die veel hebben dus dat is gunstig, maar gezien de garanties die ze geven zou ik het toch even navragen hoe ze dat precies zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Farmerwood schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:15:
[...]

Ik heb net nog even zitten zoeken op de website van One2Track. Op de vergelijkingspagina staat als laatste item 'Waterbestendigheid' en daar staat bij alle horloge IP67 of IP68. Daar zit voor mij weinig interpretatie aan eerlijk gezegd. Als je alleen naar die pagina kijkt, een product kiest en besteld, wat de meeste mensen zullen doen, dan mis je al die disclaimers. En als je ze wel leest, zoals ik deed, dan vind ik mijn aanname dat een regenbui moet kunnen helemaal niet zo gek.
Het wordt een cirkeldiscussie heb ik onderhand als gevoel. Ik denk dat alles onderhand wel gezegd is. Ja, als je selectief kijkt mis je informatie, maar ik koop nooit iets puur op de productpagina of een vergelijking. Vergelijkingen zijn zelden helemaal accuraat, dus ik lees handleidingen, reviews, veelgestelde vragen, etc. En ja, dat doet niet iedereen, maar zie daarvoor mijn vorige post.

Overigens als je puur naar IP-rating kijkt verwacht je misschien meer, maar daar blind op vertrouwen is sowieso al lef hebben. Ook veel zogenaamd waterdichte telefoons hebben disclaimers en krijgen stiekem toch condens in de camera of dat soort dingen. En dan wordt het vaak nog zelfs wél als extra verkoopargument genoemd.
Ik ben dus sowieso altijd sceptisch over dergerlijke claims, en al helemaal wanneer het iets als een goedkoop bulk horloge is.

En nogmaals, ik ben het met je eens dat het zou moeten kunnen. Wanneer je in Nederland zoiets verkoop zal hij onherroepelijk een keer nat regenen. Dus het is belachelijk als hij dat niet kan hebben. Dus ik snap je teleurstelling heel goed. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Gonadan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:07:
Ja het staat er allemaal heel duidelijk. Zolang je niet zonder verder te kijken dan je neus lang is direct naar de bestelpagina gaat en bestelt kan je gewoon in de veel gestelde vragen en garantievoorwaarden vinden waar je aan toe bent. Die laten daar echt nul komma nul twijfel over bestaan.
Ik vind dat je een houding inneemt die echt verder weg staat van de gemiddelde consument dan je blijkbaar denkt, en evengoed vind ik het ongepast dat je deze verwachting ook bij je mede-tweakers legt. Helemaal prima dat jij voor al je producten alle garantiebepalingen door gaat zitten nemen om te checken of de broodrooster de bammetjes wel bruin kleurt en de koelkast wel koelt maar dit soort Amerikaanse hordes om alle kleine lettertjes door te moeten nemen hoeven we in Nederland gelukkig niet te nemen dankzij consumentenbescherming. Door een begrip te noemen als "onderzoeksplicht", het logisch en terecht vinden dat je als leverancier producteigenschappen mag benoemen die vervolgens in de eigen garantiebepalingen meteen onderuit gehaald worden, en mijn kwestie uit verband trekken door mijn woorden alleen héél letterlijk te nemen, mis je mijns inziens het grotere plaatje.
In de uitingen op de website en de horlogepagina staat niets over 'robuust' of waterbestendig, alleen een IP rating in de detailtabel. Hun marketing richt zich met name op veiligeheid, Nederlandse software en datacenters en functies voor kinderen. Dat het horloge onverwoestbaar zou zijn verzin je zelf.
Zullen we afspreken dat wanneer jij vindt dat de leverancier nergens zegt een "robuust of waterbestendig" product te verkopen, dat ik dan op mijn beurt nergens gezegd heb dat het horloge onverwoestbaar zou moeten zijn? Ik beweer dat helemaal niet namelijk. Verder staan er dus zoals meermaals benoemd wel degelijk uitingen over waterdichtheid en IP-ratings bij de horloges van One2Track en dat schept consumentenverwachtingen die nageleefd moeten worden, en het kan als misleiding gezien worden als je zelf via kleine letters erachter moet komen dat die IP-rating toch niet (helemaal) klopt. Dat ze specifiek een horloge verkopen die bij kinderen om de pols schept impliciet ook verwachtingen m.b.t. robuustheid ook al wordt dat niet genoemd. Kinderen spelen, gaan ruwer om met spullen, komen sneller in contact met water. Kun je het niet mee eens zijn, dat heb je ook duidelijk gemaakt, maar in Nederland mag je daar wel een punt van maken.
Dus ik daag je uit om bij de rechtbank je gebruiksschade als non-conformiteit te laten beoordelen, dat kon wel eens een dure zaak voor je worden. ;)
Ook weer een beetje rare uitspraak want het gaat in mijn relaas niet om kosten maar om verwachtingen en recht. Bovendien kun je eerst zelf het contact aangaan met de fabrikant op dat punt, daarna eventueel rechtsbijstand, en uiteindelijk heb ik misschien zelfs wel verschrikkelijk veel geld en vind ik het principe een hoop waard.

Ook geef ik je nogmaals ter overweging mee dat ik noch die andere tweaker verwachten dat je kunt diepzeeduiken met dat ding - we hadden het over dat het horloge kapot ging bij de eerste beste regenbui bij een IP-rating waarmee het ding probleemloos een meter onder water zou moeten kunnen. Daarmee kun je prima een beroep doen op non-conformiteit. Het spreekt hiermee zelfs jouw "veiligheids"-argument aan omdat je niet vol vertrouwen je kind op pad kunt sturen want de eerste beste regendruppel deactiveert kennelijk het horloge.
Maar goed, dit gaat allemaal over de website en uitingen, dat is minder relevant voor de kwestie.
Eh nee, dat is het hele punt juist...
Het is voor mij verre van heilig alleen heb ik nog geen beter alternatief gevonden wat niet geljk een veelvoud aan kosten met zich mee brengt.
Hier ben ik het niet met je oneens hoor, One2Track heeft z'n plek in de markt. Maar dat wil nog niet zeggen dat One2Track maar alles mag beweren over het product, en garantiebepalingen staan niet boven de wet.

Ik vind het prima dat jij en ik het oneens zijn verder, ik heb mijn punt gemaakt. De mensen hier mogen best weten dat je als Nederlands consument sterk in je recht staat en dat je prima achteraf vragen en twijfels mag hebben over wat je gekocht hebt. Neem vooral hier een kijkje bij ACM Consuwijzer op dit onderwerp (@Farmerwood).

Ten slotte kunnen we het volgens mij ook eens zijn met elkaar dat in ieder geval veel Tweakers hier met smart zitten te wachten op een echt waterdicht kinderhorloge voor een leuke prijs :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Farmerwood dit gaat allang niet meer over jou, het is meer algemeen dus trek niets van wat ik schrijf je aan. :)
DUX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:08:
[...]

Ik vind dat je een houding inneemt die echt verder weg staat van de gemiddelde consument dan je blijkbaar denkt, en evengoed vind ik het ongepast dat je deze verwachting ook bij je mede-tweakers legt. Helemaal prima dat jij voor al je producten alle garantiebepalingen door gaat zitten nemen om te checken of de broodrooster de bammetjes wel bruin kleurt en de koelkast wel koelt maar dit soort Amerikaanse hordes om alle kleine lettertjes door te moeten nemen hoeven we in Nederland gelukkig niet te nemen dankzij consumentenbescherming. Door een begrip te noemen als "onderzoeksplicht", het logisch en terecht vinden dat je als leverancier producteigenschappen mag benoemen die vervolgens in de eigen garantiebepalingen meteen onderuit gehaald worden, en mijn kwestie uit verband trekken door mijn woorden alleen héél letterlijk te nemen, mis je mijns inziens het grotere plaatje.
Grappig, ik vind het juist een Amerikaans principe om nul moeite te doen en dan te verwachten dat alles je aangedragen wordt.

En klopt hoor, je hebt helemaal gelijk dat ik ver van de gemiddelde consument af sta. Ik vind dan ook wel iets van de houding van de gemiddelde consument om het zo maar te zeggen. Trap niet in de drogreden van het midden, het gemiddelde is niet altijd het juiste.

Tweakers is een tech community waar van topic starters en vraagstellers verwacht wordt dat ze zelf serieus moeite hebben gedaan om er zelf uit te komen. In het verlengde daarvan verwacht ik dus eigenlijk ook van Tweakers dat zij zich grondig inlezen in wat ze kopen. Een faq lezen al te veel moeite vinden is Tweaker onwaardig.
En dat is feitelijk juist een compliment, ik schat Tweakers hoger in dan de gemiddelde consument.
[...]
Zullen we afspreken dat wanneer jij vindt dat de leverancier nergens zegt een "robuust of waterbestendig" product te verkopen, dat ik dan op mijn beurt nergens gezegd heb dat het horloge onverwoestbaar zou moeten zijn? Ik beweer dat helemaal niet namelijk. Verder staan er dus zoals meermaals benoemd wel degelijk uitingen over waterdichtheid en IP-ratings bij de horloges van One2Track en dat schept consumentenverwachtingen die nageleefd moeten worden, en het kan als misleiding gezien worden als zelf via kleine letters erachter moet komen dat die IP-rating toch niet (helemaal) klopt. Dat ze specifiek een horloge verkopen die bij kinderen om de pols schept impliciet ook verwachtingen m.b.t robuustheid ook al wordt dat niet genoemd. Kinderen spelen, gaan ruwer om met spullen, komen sneller in contact met water. Kun je het niet mee eens zijn, dat heb je ook duidelijk gemaakt, maar in Nederland mag je daar wel een punt van maken.
Verwachtingen zijn leuk, maar dat is een eigen interpretatie. Houd het bij beweringen die ze daadwerkelijk doen, dan kan je ze hooguit verwijten dat ze een IP-rating tonen zonder asterisk met verwijzing naar de faq.

Maar dat ze in de faq al eerlijk zijn is al meer dan veel telefoon fabrikanten, die roepen gewoon glashard waterdicht en sluiten schade dan in de kleine lettertjes uit. :D
Ook weer een beetje rare uitspraak want het gaat in mijn relaas niet om kosten maar om verwachtingen en recht. Bovendien kun je eerst zelf het contact aangaan met de fabrikant op dat punt, daarna eventueel rechtsbijstand, en uiteindelijk heb ik misschien zelfs wel verschrikkelijk veel geld en vind ik het principe een hoop waard.

Ook geef ik je nogmaals ter overweging mee dat noch ik noch die andere tweaker verwachten dat je kunt diepzeeduiken met dat ding - we hadden het over dat het horloge kapot ging bij de eerste beste regenbui bij een IP-rating waarmee het ding probleemloos een meter onder water zou moeten kunnen. Daarmee kun je prima een beroep doen op non-conformiteit. Het spreekt hiermee zelfs jouw "veiligheids"-argument aan omdat je niet vol vertrouwen je kind op pad kunt sturen want de eerste beste regendruppel deactiveert kennelijk het horloge.
De kosten slaan op het feit dat je proceskosten mag betalen als het niet wint, ik vraag me namelijk sterk af of je zo'n zaak gaat winnen.
[...]
Eh nee, dat is het hele punt juist...

[...]
Hier ben ik het niet met je oneens hoor, One2Track heeft z'n plek in de markt. Maar dat wil nog niet zeggen dat One2Track maar alles mag beweren over het product, en garantiebepalingen staan niet boven de wet.

Ik vind het prima dat jij en ik het oneens zijn verder, ik heb mijn punt gemaakt. De mensen hier mogen best weten dat je als Nederlands consument sterk in je recht staat en dat je prima (ook achteraf) vragen en twijfels mag hebben over wat je gekocht hebt. Neem vooral hier een kijken bij Consuwijzer op dit onderwerp.
Of het boven de wet staat is niet aan jou, dat bepaalt een rechter. ;)

Die pagina's zijn voor een tweaker algemeen bekend maar het is wel een lastige kwestie met waterschade. Zoals gezegd wordt dat bijna nooit gedekt, ook niet bij andere apparaten. Dus je bent al snel afhankelijk van de coulance van de verkoper of je moet je gelijk gaan halen.

Overigens kan je het soms ook nog bij je verzekeraar claimen maar ik heb niet uitgezocht of dit scenario uitgesloten wordt op de een of andere manier.

Maar we dwalen wel erg af naar een shopping forum discussie inderdaad. :P
De kern is dat je van een horloge voor een kind wil zou willen kunnen verwachten dat hij tegen butsen en een regenbui kan, en dat valt dus vies tegen.

Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat ze met trots de camera vermelden maar de gemiddelde aardappel maakt nog betere fotos.
En als je een screenprotector gebruikt, wat geen overbodige luxe is bij kinderen, dan kan je hem helemaal afschrijven. Totaal onbruikbaar. Dat is feitelijk non-conform.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 3 4 Laatste