Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
Wij hadden v.d. week een Spotter Explorer gekocht voor onze dochter. Eenmaal binnen hebben we de instructies gevolgd maar na 1.5 dag zat de GPS locatie nogsteeds bij het kantoor van Spotter zelf. We hadden initieel deze aangeschaft ipv een concurrent omdat deze schappelijk geprijsd was qua mobiele kosten.

Deze dus vandaag aangemeld voor retour want dit moet wel correct zijn en geen twijfel geven, het is een veiligheids product.

Ook vond ik de feature set zeer matig, blijkbaar kan het kind alleen SOS en Spraakberichten sturen. Er is geen mogelijkheid voor onze dochter om ons makkelijk te bereiken d.m.v. de GPS, ook moeten wij als ouders samen hetzelfde account gebruiken i.p.v. dat er een authorisatie groep is o.i.d.

Hebben nu een One2Track besteld, hopelijk is die wel goed genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Beagon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:52:
Wij hadden v.d. week een Spotter Explorer gekocht voor onze dochter. Eenmaal binnen hebben we de instructies gevolgd maar na 1.5 dag zat de GPS locatie nogsteeds bij het kantoor van Spotter zelf. We hadden initieel deze aangeschaft ipv een concurrent omdat deze schappelijk geprijsd was qua mobiele kosten.

Deze dus vandaag aangemeld voor retour want dit moet wel correct zijn en geen twijfel geven, het is een veiligheids product.

Ook vond ik de feature set zeer matig, blijkbaar kan het kind alleen SOS en Spraakberichten sturen. Er is geen mogelijkheid voor onze dochter om ons makkelijk te bereiken d.m.v. de GPS, ook moeten wij als ouders samen hetzelfde account gebruiken i.p.v. dat er een authorisatie groep is o.i.d.

Hebben nu een One2Track besteld, hopelijk is die wel goed genoeg...
Ik weet nit hoe de Spotter werkt, maar bij One2Track wordt er gebruik gemaakt van AGPS, wat betekent dat er ook veel gekeken wordt naar bijv. de wifi netwerken in de buurt.
Wij hadden ook dit probleem bij One2Track, mailtje gestuurd en binnen een kwartiertje antwoord dat we 'm even bij het raam moesten leggen met de hoogste verversingssnelheid. Dat gedaan en het probleem was opgelost, en is ook nooit meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54

Eraser127

Nijkerk

Gisteren de One2Track Next binnen gekregen voor onze dochter van 8. Configureren was erg makkelijk. Wordt een 'sinterklaas' cadeautje. Het idee is dat ze deze (nog) niet elke dag gaat dragen, school zit tegenover ons. Heb nu 20 euro prepaid erop gezet, maar ben benieuwd hoe snel je daar doorheen gaat. Dat abonnement van 7 euro/mnd incl user fee klinkt ook niet slecht.

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Eraser127 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:07:
Gisteren de One2Track Next binnen gekregen voor onze dochter van 8. Configureren was erg makkelijk. Wordt een 'sinterklaas' cadeautje. Het idee is dat ze deze (nog) niet elke dag gaat dragen, school zit tegenover ons. Heb nu 20 euro prepaid erop gezet, maar ben benieuwd hoe snel je daar doorheen gaat. Dat abonnement van 7 euro/mnd incl user fee klinkt ook niet slecht.
Mijn ervaring is dat het abonnement niet echt rendabel is, tenzij je kind dus inderdaad wél de hele dag ermee rondloopt en je ook veel belt.
Puur op locatie en zo nu en dan een vlug berichtje zitten wij op zo'n twee tientjes per jaar, als het dat al is. Daar kun je geen abonnement voor kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Oon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:32:
[...]

Mijn ervaring is dat het abonnement niet echt rendabel is, tenzij je kind dus inderdaad wél de hele dag ermee rondloopt en je ook veel belt.
Puur op locatie en zo nu en dan een vlug berichtje zitten wij op zo'n twee tientjes per jaar, als het dat al is. Daar kun je geen abonnement voor kopen..
20 euro redden wij niet, bellen is relatief duur (als je unlimited op je telefoon gewend bent), en de vaste lasten zijn al 12x1,35=16,20 maar het gewone dataverkeer is bijna niets. Wij komen ongeveer aan 3,50 per maand. Eén abonnement is alleen leuk als je veel gaat bellen. Misschien voor de eerste 3 maanden of de zomervakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:46
Op Ali de kgg 4g gevonden. 38 euro incl verzenden. Is ontzettend vaak verkocht en goede reviews. Dan durf ik gokje wel aan.
En via Lebara een sim only 1gb.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
nafofella schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:08:
Op Ali de kgg 4g gevonden. 38 euro incl verzenden. Is ontzettend vaak verkocht en goede reviews. Dan durf ik gokje wel aan.
En via Lebara een sim only 1gb.

Ik ben benieuwd.
Maar hoe werkt die dan? Want als je dan een brakke Chinese app krijgt die volledig op Chinese infrastructuur werkt zou ik daar toch niet graag mijn kleine mee laten rondlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
Oon schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Maar hoe werkt die dan? Want als je dan een brakke Chinese app krijgt die volledig op Chinese infrastructuur werkt zou ik daar toch niet graag mijn kleine mee laten rondlopen..
Dat gaan wij zien en meemaken.
Als het ruk is dan heb ik 35 euro weg gegooid.

Maar die twee grote kinderhorlogemerken die je in nl ziet zijn in NL gefabriceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
nafofella schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:14:
[...]

Dat gaan wij zien en meemaken.
Als het ruk is dan heb ik 35 euro weg gegooid.

Maar die twee grote kinderhorlogemerken die je in nl ziet zijn in NL gefabriceerd?
Het blijft natuurlijk voor een deel in China gemaakt, maar bij One2Track vind ik het wel fijn dat ze zelf in ieder geval de firmware hebben (zelfs al is die niet volledig zelf geschreven, daar zijn ze niet heel duidelijk over) en dat de infrastructuur en app gewoon Europees zijn.
Dat er in theorie een hardware backdoor in kan zitten vind ik niet zo spannend, dat is met iedere laptop of telefoon ook, maar ik wil wel iets dat gewoon voldoet aan Europese (veiligheids)eisen zowel qua hardware als software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nafofella
Oon schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

Het blijft natuurlijk voor een deel in China gemaakt, maar bij One2Track vind ik het wel fijn dat ze zelf in ieder geval de firmware hebben (zelfs al is die niet volledig zelf geschreven, daar zijn ze niet heel duidelijk over) en dat de infrastructuur en app gewoon Europees zijn.
Dat er in theorie een hardware backdoor in kan zitten vind ik niet zo spannend, dat is met iedere laptop of telefoon ook, maar ik wil wel iets dat gewoon voldoet aan Europese (veiligheids)eisen zowel qua hardware als software.
Ik kwam in het topic niet echt mensen tegen die zo'n chinees hadden getest. alleen de 2 duurdere "NL" Merken.

Maar in principe moet hij gps tracken, redelijke accu hebben en kunnen (video)bellen.
Dus voor 38 euro wil ik dit wel even testen. Zal dan ook wel mijn bevindingen laten weten aangezien 38 euro een redelijke prijs is. Ik woon aan de Duitse grens dus ik kan ook ff kijken hoe dat met roaming gaat (ik heb een lebara 1 GB abbootje erbij).

Als het niks is dan ben ik 38 euro armer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
nafofella schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:58:
[...]

Ik kwam in het topic niet echt mensen tegen die zo'n chinees hadden getest. alleen de 2 duurdere "NL" Merken.

Maar in principe moet hij gps tracken, redelijke accu hebben en kunnen (video)bellen.
Dus voor 38 euro wil ik dit wel even testen. Zal dan ook wel mijn bevindingen laten weten aangezien 38 euro een redelijke prijs is. Ik woon aan de Duitse grens dus ik kan ook ff kijken hoe dat met roaming gaat (ik heb een lebara 1 GB abbootje erbij).

Als het niks is dan ben ik 38 euro armer ;)
Ik wil je ook zeker niet ontmoedigen, 38 euro is niet veel en als je dan een degelijk stof/waterdicht horloge hebt dat tegen een stootje kan en een beetje acceptabele app heeft zou dat wel een leuke optie kunnen zijn. Maar blijft m.i. een eng idee dat die GPS update dan via infrastructuur van een willekeurige Chinese fabrikant loopt :+
Pagina: 1 2 3 Laatste