Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Allereerst hoop ik dat dit de goede forumsectie is aangezien er geen wearables aankoopadvies is maar wearables wel bij tablets en telefoons staan. Als het in CAA hoort dan mijn excuses.

Ik zoek een?
GPS tracker/horloge voor ons kind

Wat is je budget?
Max. 100 euro

Eisen
Harde eisen: GPS realtime inzien, kunnen bellen van/naar horloge, en natuurlijk tijd inzien. Graag geen andere apps of spelletjes op horloge zelf. Een leuke kleur (bijv. roze of geel) is een pré.
Een standaard horloge die tegen een stootje kan, met 5-10 nummers kan bellen, in nood ons inzicht geeft in realtime locatie en de tijd laat zien is prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een heleboel horloges gevonden op Amazon, maar voornamelijk Chinese rommel. Ik ben niet geïnteresseerd in een horloge met WeChat erop.
Belio wordt genoemd als Nederlands merk, maar daar is heel weinig over te vinden en hun eigen website ziet er niet bepaald betrouwbaar uit.
Ik heb een handjevol mooie opties gezien, maar die waren dan weer ver boven de 100 euro, en dat vind ik zonde voor een horloge die mee de zandbak, de modder, het bos etc ingaat.
Het maakt mij weinig uit als het een Chinese horloge is, deze zal alleen gedragen worden wanneer nuttig en zeker niet 24/7, maar integratie met Chinese apps hebben we niks aan.

Ervaringen van mensen die al zo'n horloge hebben voor hun kind en welke horloge het is zijn welkom. Geen interesse in meningen over wel/niet tracken van je kinderen, ons kind is oud genoeg om te snappen wat het inhoudt en de wens om te kunnen bellen komt van beide kanten.
Een telefoon is nog 5-6 jaar te vroeg, dus daar hebben we ook niks aan. Ook standaard persoon trackers voor om je nek (voor demente ouderen) hebben we niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:20
Er is eerder een topic geweest hierover met meerdere pagina's aan feedback, heb je dat al gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:37:
Er is eerder een topic geweest hierover met meerdere pagina's aan feedback, heb je dat al gevonden?
Ik heb een aantal topics gevonden, maar de suggesties daar waren vooral het specifieke Nederlandse merk dat ik noemde en heel veel dode links of links naar AliExpress horloges die niet meer worden verkocht. Kon helaas geen concrete links vinden die aan mijn criteria voldoen en nog in leven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:09
Zou toch het budget flink verhogen en een Apple Watch nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Technofreakz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:44:
Zou toch het budget flink verhogen en een Apple Watch nemen.
Dat is totaal niet waar ik naar op zoek ben. Ik wil juist geen rare apps, moet specifieke contacten kunnen instellen en zoek een horloge die tegen een stootje kan. 110 euro krijg ik bij mijn wederhelft nog wel verkocht, maar de prijs van een Apple Watch gaat helemaal nergens meer over, dat zou ik zelfs voor mezelf nog geen optie vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb een aantal topics gevonden, maar de suggesties daar waren vooral het specifieke Nederlandse merk dat ik noemde en heel veel dode links of links naar AliExpress horloges die niet meer worden verkocht. Kon helaas geen concrete links vinden die aan mijn criteria voldoen en nog in leven zijn.
Welke waren dat dan? Misschien bedoelt @swhnld een andere.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:43
*knip*link drop is niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 22-01-2022 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Dat is totaal niet waar ik naar op zoek ben. Ik wil juist geen rare apps, moet specifieke contacten kunnen instellen en zoek een horloge die tegen een stootje kan. 110 euro krijg ik bij mijn wederhelft nog wel verkocht, maar de prijs van een Apple Watch gaat helemaal nergens meer over, dat zou ik zelfs voor mezelf nog geen optie vinden 8)7
Met watches van 110 euro krijg je juist rare apps. Allemaal buggy meuk met twijfelachtige privacy policies.

Ik heb in m'n omgeving en in reviews verschillende kinde GPS horloges voorbij zien komen en ze zijn allemaal prut. Ik heb zelf het idee maar laten varen en besloten m'n kinderen los te laten :+. Als ze wat ouder zijn krijgen ze gewoon een telefoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Barrycade

Through the...

Er was enkele weken een klokhuis uitzending over GPS horloges en werd gefilmd met o.a. een Nederlands bedrijf die ze verkocht. Wellicht even opzoeken en googlen welk bedrijf het over ging.

Let wel heb zijdelings meegekeken, dus geen 100% garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
*knip*

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 22-01-2022 11:08 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:53
Je zegt dat een telefoon te vroeg is, maar een kinderloos is toch ook niet heel groot?
Meeste horloges zijn redelijk lomp, zeker als je ook nog touchscreen wilt.

Is een 10 euro mobieltje niet een betere optie? Of is de GPS een harde eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:17
Voor m'n dochter heb ik laatst https://m.nl.aliexpress.c...tml?gatewayAdapt=Pc2Msite deze gekocht.
Werkt helemaal top met kaartje van Lebara.
Accu duur is ongeveer een week, spraak is duidelijk, en de locatie is ook redelijk goed (scheelt 10-15 meter ofzo).
Ding is 'waterdicht' en schokbestendig, proefondervindelijk gebleken ;)

Nadat van de vorige, ander model/merk, de accu bol begon te staan, ook gezocht naar een niet-China model, maar alles wat je hier kan kopen (soms voor 100,- - 150,-) is gelijk aan het spul op Ali, waar de duurste 50,- ofzo kost.

Let wel dat je een juiste SIM kaartje gebruikt, anders werkt ie niet.

De app is soms wat rommelig, maar eenmaal alles ingesteld kijk je daar eigenlijk niet meer naar om.

[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 22-01-2022 11:06 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:09
Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Snap niet wat jij met rare apps bedoelt.

Maar prima, gewoon lekker bezuinigen op de veiligheid etc van je kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Ik ga deze hier even achterlaten ter informatie. Verder geen enkel waardeoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:20
Dat artikel is al een jaar of 4 oud en zitten dode links in, ondanks de update die het in 2021 gehad zou hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Technofreakz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Er zijn millennia geweest waarbij je je kind niet trackte. De meeste van ons zijn best oké terechtgekomen.
Ik blijf het raar vinden dat ouders hun kinderen tracken. Maar dat zal wel met de moderne opvoedkunde te maken hebben. Au pair in huis, track'n'trace op je kind, vooral kankeren op school dat ze je kind niet goed opvoeden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Met watches van 110 euro krijg je juist rare apps. Allemaal buggy meuk met twijfelachtige privacy policies.

Ik heb in m'n omgeving en in reviews verschillende kinde GPS horloges voorbij zien komen en ze zijn allemaal prut. Ik heb zelf het idee maar laten varen en besloten m'n kinderen los te laten :+. Als ze wat ouder zijn krijgen ze gewoon een telefoon mee.
Nouja wij zitten met een best groot 'semi-veilig' gebied, en het lastige is dat onze kleine gewoon niet op de tijd let en niet doorheeft dat het donker is. In theorie al op te lossen met een alarm, maar ik wil het graag iets flexibeler omdat het eerste speeltuintje al een paar minuten lopen is dus vragen of het nog wat langer mag niet gemakkelijk gaat.

Helemaal loslaten is nog te vroeg, maar het is ook zeker niet dat ik constant in die app ga kijken ofzo. Gaat mij er vooral om dat het wel handig is om even te kunnen bellen, zonder dat er meteen een volledige telefoon voor nodig is die je kwijt kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
99ruud99 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:59:
Je zegt dat een telefoon te vroeg is, maar een kinderloos is toch ook niet heel groot?
Meeste horloges zijn redelijk lomp, zeker als je ook nog touchscreen wilt.

Is een 10 euro mobieltje niet een betere optie? Of is de GPS een harde eis?
Mobieltje gaat kwijtgeraakt worden of komt vol zand te zitten. Lomp, ja.. Wat is lomp. Hoeft geen Pip-Boy 3000 te zijn qua formaat inderdaad, maar een beetje het formaat van de gemiddelde sporthorloge is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
hansie_k schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:04:
Voor m'n dochter heb ik laatst https://m.nl.aliexpress.c...tml?gatewayAdapt=Pc2Msite deze gekocht.
Accu duur is ongeveer een week, spraak is duidelijk, en de locatie is ook redelijk goed (scheelt 10-15 meter ofzo).

Nadat van de vorige, ander model/merk, de accu bol begon te staan, ook gezocht naar een niet-China model, maar alles wat je hier kan kopen (soms voor 100,- - 150,-) is gelijk aan het spul op Ali, waar de duurste 50,- ofzo kost.

De app is soms wat rommelig, maar eenmaal alles ingesteld kijk je daar eigenlijk niet meer naar om.
Kijk daar heb ik wat aan, super!

Qua simkaart had ik inderdaad gezien dat de goedkopere providers niet werkt, dus daar moeten we even voor kijken. Toevallig aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even out-of-the-box denkend:
Misschien een goedkope dumb-phone en een Tile / AirTag?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Technofreakz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Snap niet wat jij met rare apps bedoelt.

Als er daadwerkelijk ook maar een klein beetje meer veiligheid voor mijn kind was met een Apple Watch dan was het iets anders geweest, maar helaas hebben we geen geld te veel en zijn er honderden andere smartwatches die een stuk goedkoper zijn en precies hetzelfde doen, en om die reden ook precies even ongeschikt zijn voor ons doel. Maar alsnog bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:11:
Even out-of-the-box denkend:
Misschien een goedkope dumb-phone en een Tile / AirTag?
Zoals al eerder aangegeven is een telefoon geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tja toch zou ik uitkijken met de Chinese meuk en smartwatches in het algemeen.

De goedkope prijs moet ergens vandaan komen. Beveiliging kost geld en een bezuiniging daar op ziet de consument vaak niet.

Resultaat kan zijn dat derden je kind kunnen tracken met de GPS of data welke in de cloud terecht is gekomen lekt opeens uit. Zorg in ieder geval dat er geen camera functie op zit....

Haal dus op zijn minst de merken even door google en kijk of er security vulnerabilities bekend zijn, hoe snel ze dit verhelpen en hoe je updates dient te installeren.

Voorbeeld van vulnerabilities:
https://www.wired.com/sto...security-vulnerabilities/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan, super!

Qua simkaart had ik inderdaad gezien dat de goedkopere providers niet werkt, dus daar moeten we even voor kijken. Toevallig aanraders?
Nou ja, Lebara werkt goed.
Halve avond lopen klungelen omdat het horloge niet werkte, maar dat kwam dus door een verkeerde SIM.
Gewoon de goedkoopste prepaid, 10,- er op, en gaan...
En qua veiligheid, je kan het horloge zo instellen dat ie alleen bepaalde contacten kan bellen, en ook niet gebeld kan worden door vreemde.

[ Voor 13% gewijzigd door hansie_k op 22-01-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:43
Wij zijn ook op zoek, en hebben onze keus laten vallen op een watch van one2track. Zit meteen een prepaid kaartje bij, is Nederlands met Nederlandse app. We hebben nog niet besteld maar ze krijgt hem voor verjaardag in maart. Misschien vinden we nog een betere...

Trouwens ook nog Belio gevonden, deze lijkt ook nog wel oke.
https://www.belio.nl/

[ Voor 39% gewijzigd door fredhuizinga op 22-01-2022 15:22 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
fredhuizinga schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:20:
Wij zijn ook op zoek, en hebben onze keus laten vallen op een watch van one2track. Zit meteen een prepaid kaartje bij, is Nederlands met Nederlandse app.
Die was ik nog niet tegengekomen, ziet er op het eerste oog zeer netjes uit.

Alleen het volgende baart me wel enige zorgen:
One2track kiest voor een transparant prepaidsysteem waarbij de kosten voor het gebruik van GPS systemen en KPN netwerkbeheer niet in de bel- en datatarieven zijn opgenomen maar apart in mindering wordt gebracht in de vorm van een gebruikersfee van €1,15. Deze gebruikersfee wordt bovendien geinvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe functies en technieken zodat u als klant met regelmaat updates ontvangt. Deze gebruikersfee wordt automatisch iedere 30 dagen op het prepaid saldo in mindering gebracht. Is het prepaidsaldo van de simkaart opgebruikt dan stoppen de services en worden ook de gebruikskosten niet meer in mindering gebracht.
Als hij dus een paar maanden niet gebruikt wordt dan werkt hij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:27:
[...]

[...]

Oh ja, daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Gewoon zorgen dat er genoeg tegoed op staat.

Dat het Nederlands is vind ik persoonlijk wel prettig, de horloges via aliexpress zijn misschien ook wel oke maar de app die daarvoor gebruikt wordt krijgt best slechte recensies. Zoals reclame in de app en de gps die niet super is.

[ Voor 12% gewijzigd door fredhuizinga op 22-01-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Bij de Nederlandse aanbieders van dit soort horloges moet je naast je prepaid ook vaak nog een abonnement vorm afsluiten met de leverivan het horloge, lees alle voorwaarden goed door!

De Carepro+ app die wij gebruiken zit geen reclame in, nooit storing mee en geen reclame...

[ Voor 20% gewijzigd door hansie_k op 22-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

Hoe kun je überhaupt nagaan bij die Nederlandse bedrijven of ze zoals ze zeggen "data in de EU laten"? Een aantal bedrijven zoals;

- Kuus.
- One2Track
- Spotter

Allemaal reppen ze over veiligheid, data in de EU, encryptie enz. Maar zodra je een app bekijkt, voelt het gewoon als een Chinese buy-in met NL sausje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vv_CpTGRIxbdWFVoFL8omqyhoho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t3gi73AdPRgJYfMh93qr2SMy.png?f=user_large

Talen schrijven voor de Aziatische landen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk voor een klein NL bedrijfje :+ dus waar draait het spul dan? Kopen ze het compleet in en draaien ze het inderdaad in een AWS datacenter of staat het allemaal in China te zoemen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
JB schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:06:
Talen schrijven voor de Aziatische landen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk voor een klein NL bedrijfje :+ dus waar draait het spul dan? Kopen ze het compleet in en draaien ze het inderdaad in een AWS datacenter of staat het allemaal in China te zoemen?
De kans is groot dat ze gewoon een Nederlandse proxy hebben maar dat uiteindelijk de data op servers van de Chinese partij staat.

Zo heb je bij slimme lampen/stekkers etc Tuya die een hele reeks whitelabel producten verkoopt, die worden dan ingekocht door bijv. de Hema die hun eigen logo via de web editor de app in knalt en hun eigen doosje maakt. Data staat dan daadwerkelijk op de servers binnen de Europese zone, maar die Europese zone is (in het geval van smart lampen) gewoon van Tuya dus ze kunnen er vanuit China bij.

Hier zal hetzelfde gebeuren; buitenlandse partij maakt die dingen, biedt de servers e.d. aan, Nederlandse partij koopt ze white label in, maar het blijft een Chinees bedrijf dat de data beheert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:09:
[...]

De kans is groot dat ze gewoon een Nederlandse proxy hebben maar dat uiteindelijk de data op servers van de Chinese partij staat.

Zo heb je bij slimme lampen/stekkers etc Tuya die een hele reeks whitelabel producten verkoopt, die worden dan ingekocht door bijv. de Hema die hun eigen logo via de web editor de app in knalt en hun eigen doosje maakt. Data staat dan daadwerkelijk op de servers binnen de Europese zone, maar die Europese zone is (in het geval van smart lampen) gewoon van Tuya dus ze kunnen er vanuit China bij.

Hier zal hetzelfde gebeuren; buitenlandse partij maakt die dingen, biedt de servers e.d. aan, Nederlandse partij koopt ze white label in, maar het blijft een Chinees bedrijf dat de data beheert.
Zou je dat na kunnen gaan? Ik vind het nogal wat als je pretendeert dat je data in de EU staat met een boel bla bla. Vraag me af of dat wettelijk wel is toegestaan :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
JB schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Zou je dat na kunnen gaan? Ik vind het nogal wat als je pretendeert dat je data in de EU staat met een boel bla bla. Vraag me af of dat wettelijk wel is toegestaan :?
De data staat daadwerkelijk in Europa, dat is hierin het lastige. Ze hebben waarschijnlijk ook netjes een verwerkingsovereenkomst met die partij, en in de voorwaarden zal iets vaags staan als dat de data veilig wordt opgeslagen. Allemaal dingen die het wettelijk gezien prima maken, er is geen wet tegen het werken met Chinese bedrijven, wel een tegen het (onnodig) opslaan van data op buitenlandse servers, maar als er een server in Amsterdam staat is dat prima.

Maar dat is maar een wilde gok, white label constructies zijn heel normaal in de wereld van betaalbare/goedkope slimme apparaten. Dat is ook een van de redenen dat dit topic nog altijd relevant is, ik heb geen enkele partij kunnen vinden waar ik zeker kan zijn dat dit niet het geval is en waar ik geen hele slechte verhalen over kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:28:
[...]

De data staat daadwerkelijk in Europa, dat is hierin het lastige. Ze hebben waarschijnlijk ook netjes een verwerkingsovereenkomst met die partij, en in de voorwaarden zal iets vaags staan als dat de data veilig wordt opgeslagen. Allemaal dingen die het wettelijk gezien prima maken, er is geen wet tegen het werken met Chinese bedrijven, wel een tegen het (onnodig) opslaan van data op buitenlandse servers, maar als er een server in Amsterdam staat is dat prima.

Maar dat is maar een wilde gok, white label constructies zijn heel normaal in de wereld van betaalbare/goedkope slimme apparaten. Dat is ook een van de redenen dat dit topic nog altijd relevant is, ik heb geen enkele partij kunnen vinden waar ik zeker kan zijn dat dit niet het geval is en waar ik geen hele slechte verhalen over kan vinden.
Bijzonder dat er zo weinig aandacht voor is. Consumentenbond is er 5 jaar geleden mee bezig geweest, toen was de veiligheid nog veel slechter maar hoe zit het nu cq. tegenwoordig...

Wat je al zegt, die server kan als "frontend" prima in Duitsland staan, om vervolgens toch een link met de "backend" in China te hebben. Is het erg? Geen idee. Wat kun je wel/niet, waar moet je je als ouder wel/niet zorgen over maken als je dit soort producten in huis haalt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
hansie_k schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:04:

Zou je het merk/type kunnen neerplempen? De link is helaas deaud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Frontysco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Ik zou uitkijken met linkjes van Ali. Veel 'Nederlandse' (lees: whitelabel Chinese) horloges hebben apps die zo lek als een mandje zijn en waar iemand op afstand zomaar met je kind kan bellen en de locatie op kan vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Frontysco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Je moet even zoeken op LT31 4G.
Dan krijg je ook een lijst met dingen als orginele bandjes en screenprotector (standaard zit er 1 op).

De app die ik gebruik is CarePro+ , werkt goed en je kan een hoop instellen, ook dat niemand anders het horloge kan bellen/bereiken dan alleen vooraf ingestelde nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eknem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09-2024
He Ik wil even inhaken op dit onderwerp.

Mijn dochter kwam bij mij zelf met de vraag of ze z'n horloge mocht hebben. En ik ben niet van het bespioneren van mijn kinderen, maar het idee dat je je kinderen kunt bereiken is wel zo fijn.
Ik vind mijn kinderen te klein voor een smartphone. En ik wil ook niet dat ze "die apps" gebruiken.

Dus ik heb de One2track Connect Move SE gekocht. Dit is een fijn horloge goed doordacht werkt erg goed en snappy. In de app kan je meerdere toestellen volgen. van hier uit kan je ook het telefoonboek vullen. Alleen mensen in het telefoonboek kunnen het toestel bellen of gebeld worden. Verder kun je voice berichten zenden en ontvangen en er zit een stappenteller in. Verder zit er geen onzin in. geen tiktok apps of andere onzin.
Het probleem met al deze horloges is dat ze zo groot zijn. De ronde vorm oogt in ieder geval een stuk minder als een lomp groot blok aan een kinder arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgerpuntnet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:08
Heb je uiteindelijk iets gevonden @Oon ? (En ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Rutgerpuntnet schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:52:
Heb je uiteindelijk iets gevonden @Oon ? (En ervaring mee)
Nee nog niet. Die van One2Track zijn een aantal keer voorbij gekomen in dit topic maar ik heb er nog geen besteld, misschien dat we die deze zomer een gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 23:27
Oon schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:27:
[...]

[...]

Het tegoed gaat gewoon van de prepaid af als hij niet gebruikt wordt en via de app krijg je een melding als het saldo bijna opgebruikt is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hier ook de One2Track.
Prima dingetje, vooral als chef weer eens op de fiets op avontuur is en hij is verdwaald. :+
Verder gebruikt hij hem vaak even uit school om te bellen als hij met een vriendje mee gaat spelen of als hij iemand mee naar huis wil nemen om te spelen.
En het is wel makkelijk dat je er verschillende tijd alarmpjes in kunt zetten, zo laat tijd om naar school te fietsen en zo laat tijd om bij het vriendje weg naar huis te fietsen.

Zit verder geen flauwekul op alleen noodzakelijke communicatie.
Bellen gebeld worden
Spraakbericht
En tekstbericht
Alarm op klok tijden
En een SOS knop die wel wat trigger happy is..

Tja wij hadden dat spul vroeger niet want het bestond nog niet...
En de wereld ziet er anders uit dan 35 jaar geleden.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Oon Wij hebben al jaren een One2Track. Zelfs opgehaald bij ze omdat we hem snel "nodig" hadden. Geen idee meer waarom, maar geen enkel probleem.
Die van ons ligt soms maanden uit stof te happen en dan gaat er iedere maand 1,15 van het beltegoed af. Wanneer je hem gebruikt, dan niet.

Belangrijkste reden is de SOS functie welke je gebruikt door de kroon ingedrukt te houden en dan op het scherm te drukken. Dan wordt een specifiek opgegeven nummer gebruikt (van één van de ouders).
Wanneer je een bericht wilt sturen, kan dat spraak of tekst en dat gaat naar iedereen in de lijst. Je kunt ook een nummer bellen. Onze dochter (nu 9 jaar) gebruikt hem zonder eigenlijk uitleg. Zij vind het heel prettig en pakt hem zelf. De speeltuin is ook een paar straten over en er zijn meerdere speeltuinen in de wijk.
Een klasgenootje heeft er ook eentje.
De GPS werkt eigenlijk best goed, maar eigenlijk maken we er een punt van om er niet op te kijken. Dus vooral voor de communicatie.
Normaal maakt hij even contact iedere 10 seconde geloof ik, maar je kunt ook activeren voor een korte periode dat er iedere seconde gepingt wordt waar het horloge is (wat uiteraard extra data gebruikt).

Wij hebben er ook wel mee gezeten dat het vroeger niet nodig was, maar tijden veranderen en het is ook gewoon niet raar.

Je krijgt via de app ook een melding voor wanneer het geld bijna op is en wanneer de accu bijna leeg is (ergens vanaf 15% geloof ik.

Uiteraard is het horloge wel plastic fantastic, maar ook zeker wel stevig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Ook een one2track gekocht.
App lijkt OK, bijna alle instellingen gaan via de app (ook het uitzetten van de smartwatch). Voelt solide aan en volgens de EULA staat de server ergens in NL (zegt natuurlijk niets). Misschien dat ik er nog een keer een wire-trace opzet om te kijken waar die app mee praat.
Andere simkaart erin steken kan niet (sim lock denk ik), maar de simkaart die erbij zit is standaard pre-paid die maandelijks 1 euro nog wat afschrijft bij geen gebruik.
Tegenwoordig kan je ook de bijgeleverde sim omzetten naar abbo voor nog geen 10 euro per maand onbeperkt (wellicht handig met veel foto's en videobellen. Dat is ook na 3 maanden terug te zetten naar pe-paid.

Ook te krijgen via de site van de ANWB voor een 10tje goedkoper (voor leden)

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 16-06-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:32:
Ook een one2track gekocht.
App lijkt OK, bijna alle instellingen gaan via de app (ook het uitzetten van de smartwatch). Voelt solide aan en volgens de EULA staat de server ergens in NL (zegt natuurlijk niets). Misschien dat ik er nog een keer een wire-trace opzet om te kijken waar die app mee praat.
Andere simkaart erin steken kan niet (sim lock denk ik), maar de simkaart die erbij zit is standaard pre-paid die maandelijks 1 euro nog wat afschrijft bij geen gebruik.
Tegenwoordig kan je ook de bijgeleverde sim omzetten naar abbo voor nog geen 10 euro per maand onbeperkt (wellicht handig met veel foto's en videobellen. Dat is ook na 3 maanden terug te zetten naar pe-paid.

Ook te krijgen via de site van de ANWB voor een 10tje goedkoper (voor leden)
Welk model hebben jullie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:52
Dit wellicht iets? https://www.spottergps.com/ wordt ook vaak gebruikt in de zorgsector.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Xrypta schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:30:
Dit wellicht iets? https://www.spottergps.com/ wordt ook vaak gebruikt in de zorgsector.
Ziet er ook uit als een prima optie. Ga ik zeker meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:52
De Garmin Bounce al eens bekeken? Wel een wat duurdere optie geloof ik maar wel in een goed ondersteund ecosysteem.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 13:51
Niet voor een kind en geen idee of particulieren er 1 kunnen aanschaffen, maar lifewatcher(.nl) werkt erg goed. Net iets duurder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Wij hebben zojuist de One2track Connect Go besteld, zou komende week bezorgd moeten worden dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Oon schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:25:
[...]

Welk model hebben jullie gekocht?
Connect UP want die vond ik niet zo beefy als de andere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Wij hebben inmiddels de One2track Connect Go binnen. Past maar net, terwijl die van ons toch echt wel voorbij de minimumleeftijd is, dus is absoluut niet gemaakt voor smalle polsjes. Laatste gaatje zit net iets te strak, eennalaatste gaatje zit net iets te los.
Verder lijkt het een prima ding, belkwaliteit is zelfs verrassend goed. Berichten ondersteunen geen unicode en de UI is flink klungelig voor een kind dat niet gewend is aan touchscreens (op een iPad op school na), maar het is te doen.

Ingesteld dat moeders gebeld wordt bij een druk op de SOS knop, en dat lijkt wel aardig te werken. Ook kind even de tuin in gestuurd om te testen of opnemen als wij bellen lukt zonder hulp en of de GPS ook werkt. Dat eerste was geen probleem, dat tweede blijkbaar wel. Locatie blijft hangen op een basisschool in Berkel-Enschot?, er staat wifi bij dus dat zal gewoon een geo-ip lookup zijn vermoed ik. GPS dus nog niet kunnen testen, maar die werkt in ieder geval binnenshuis helemaal niet (terwijl mijn telefoon daar wel gewoon GPS ontvangst heeft).

Binnenkort eens een langere test buiten doen, maar daar is het nu niet echt het weer voor :+

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 20-06-2023 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Wij hebben deze week ook een One2Track Connect Go gekocht voor onze zoon, na lang twijfelen overigens. Ik vind het lastig omdat ik mn kind op basis van vertrouwen wil laten spelen. Maar omdat er hier in de buurt nog wel eens wat gebeurt en hij zelf aangaf dat hij het fijn vindt dat hij ons kan bellen zijn we er voor gegaan.

Ook voor ons is de GPS tracking optie niet echt interessant, het gaat er hier vooral om dat de snelle communicatie een fijn gevoel geeft. Zoon is 9 jaar en wij vinden een telefoon echt nog niet nodig, veel te veel onnodige opties en ook gewoon onhandig om mee te nemen voor een kind dat lekker rondcrosst en in het zand speelt.

Tot nu toe zijn wij erg tevreden, het werkt uitstekend en de app is heel simpel en overzichtelijk. Het enige nadeel vind ik dat er maandelijks 1,25 van het beltegoed afgaat. Dus ook als het horloge uit staat en het een tijd niet wordt gebruikt? Hmm... |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
GadgetGirl88 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:32:
Wij hebben deze week ook een One2Track Connect Go gekocht voor onze zoon, na lang twijfelen overigens. Ik vind het lastig omdat ik mn kind op basis van vertrouwen wil laten spelen. Maar omdat er hier in de buurt nog wel eens wat gebeurt en hij zelf aangaf dat hij het fijn vindt dat hij ons kan bellen zijn we er voor gegaan.

Dus ook voor ons is de GPS tracking optie niet echt interessant, het gaat er hier vooral om dat de snelle communicatie een fijn gevoel geeft. Zoon is 9 jaar en wij vinden een telefoon echt nog niet nodig, veel te veel onnodige opties en ook gewoon onhandig om mee te nemen voor een kind dat lekker rondcrosst en in het zand speelt.

Tot nu toe zijn wij erg tevreden, het werkt uitstekend en de app is heel simpel en overzichtelijk. Het enige nadeel vind ik dat er maandelijks 1,25 van het beltegoed afgaat. Dus ook als het horloge uit staat en het een tijd niet wordt gebruikt?
Hebben jullie 'm ook al kunnen proberen? Ik was positief verrast over de belkwaliteit hier binnen, maar wij hebben nog niet de kans gehad om 'm echt uit te testen tijdens het spelen helaas.

Vwb beltegoed, ik zie dat er voor het bijhouden van de GPS zo'n 2 cent per dag af gaat. De 1,25 is gebruikskosten voor de dienst zelf, dus inderdaad ook als de horloge uit staat, want hier zitten ook de kosten in die One2track maakt voor het aanbieden van de simkaart en de GPS-tracking dienst.
Aangezien de verdere kosten zo laag zijn (ik heb er 10 euro op gezet vorige maand, en er is nu nog geen 2 euro afgegaan inclusief de maandelijkse kosten) is het unlimited abonnement wat mij betreft niet heel interessant, maar daar zit die 1,25 wel bij inbegrepen.

Ik vind die 15 euro per jaar wel te verantwoorden voor het kunnen communiceren met je kind, helaas is het ook hier bij ons in een klein dorpje buiten niet meer zoals vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Oon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Hebben jullie 'm ook al kunnen proberen? Ik was positief verrast over de belkwaliteit hier binnen, maar wij hebben nog niet de kans gehad om 'm echt uit te testen tijdens het spelen helaas.

Vwb beltegoed, ik zie dat er voor het bijhouden van de GPS zo'n 2 cent per dag af gaat. De 1,25 is gebruikskosten voor de dienst zelf, dus inderdaad ook als de horloge uit staat, want hier zitten ook de kosten in die One2track maakt voor het aanbieden van de simkaart en de GPS-tracking dienst.
Aangezien de verdere kosten zo laag zijn (ik heb er 10 euro op gezet vorige maand, en er is nu nog geen 2 euro afgegaan inclusief de maandelijkse kosten) is het unlimited abonnement wat mij betreft niet heel interessant, maar daar zit die 1,25 wel bij inbegrepen.

Ik vind die 15 euro per jaar wel te verantwoorden voor het kunnen communiceren met je kind, helaas is het ook hier bij ons in een klein dorpje buiten niet meer zoals vroeger.
Mijn zoon is vandaag voor het eerst met het horloge om buiten spelen en hij moest natuurlijk uitgebreid uitproberen hoe het werkt :+ ! Ik vond hem ontzettend goed te verstaan en de GPS heb ik even voor de werking bekeken, lijkt heel nauwkeurig!

Het sturen van spraakberichtjes van het horloge naar mij komt als melding binnen in de app en dat werkt ook allemaal super! Ik kan een getypt berichtje terugsturen die hij op zijn scherm leest, ik vind het echt een top aankoop!

En wat betreft de kosten, het valt inderdaad wel mee als je het zo omschrijft. Wij hebben er ook een tientje op gezet en ik denk dat dit wel even mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10-2024

Tha

gaat hard

Wij hebben vele soorten getest en die van one2track werken gewoon prima zonder poes pas.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:46
*knip * Dit is geen inhoudelijke bijdrage.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 01-08-2023 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28

FreakNL

Well do ya punk?

Onze dochter (5 jaar) heeft ook een One2track Go..

Ze mag alsnog niet zelf op pad, het is meer uit voorzorg, bijvoorbeeld tijdens een pretpark-dag.

Vooralsnog zijn we tevreden. Wel is duidelijk zichtbaar dat ze gewoon een Chinees horloge doorschuiven zijnde “Nederlands” product… Ik geloof er eigenlijk niks van dat ze zelf “developpen”. De app is ook maar gewoon een schilletje om Chinese rommel.

Dat ze de boel laten praten met een Nederlandse DC/server zou kunnen. Heb dat nog niet kunnen controleren. Maar zelfs als staat dat ding in NL, alsnog zal dat onder Chinese controle staan… Zo naïef ben ik niet…

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 16:11
Ik twijfel tussen Garmin Bounce en One2Track. Garmin Bounce aardig wat goede reviews beschikbaar. Software ziet er goed en volwassen uit. Veel in te stellen, een schoolmodus en andere basisopties.

In tegenstelling tot One2Track kan je niet bellen, maar enkel spraakberichten versturen. Abonnement bij Garmin is fors 10,99 per maand.

One2Track heeft beperkte reviews, maar wat je leest klinkt ook positief, en lijkt niet heel veel onder te doen van Garmin, wat eigenijk al een compliment waard is.

Dus twijfel twijfel. One2Track is goedkoper in aanschaf, goedkoper in abonnement en heel veel mogelijkheiden tov Garmin. Garmin heeft echter weer de naam en betrouwbaarheid....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
lucatoni schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:29:
Ik twijfel tussen Garmin Bounce en One2Track. Garmin Bounce aardig wat goede reviews beschikbaar. Software ziet er goed en volwassen uit. Veel in te stellen, een schoolmodus en andere basisopties.

In tegenstelling tot One2Track kan je niet bellen, maar enkel spraakberichten versturen. Abonnement bij Garmin is fors 10,99 per maand.

One2Track heeft beperkte reviews, maar wat je leest klinkt ook positief, en lijkt niet heel veel onder te doen van Garmin, wat eigenijk al een compliment waard is.

Dus twijfel twijfel. One2Track is goedkoper in aanschaf, goedkoper in abonnement en heel veel mogelijkheiden tov Garmin. Garmin heeft echter weer de naam en betrouwbaarheid....
Ik zou het met de kennis die ik nu heb een makkelijke keuze vinden.

Wij hebben vandaag toevallig voor het eerst de One2track Connect Go écht getest, en dat was toch wel heel fijn. Voiceberichten vanaf het horloge en tekstberichten terug, en toen dat even te langzaam ging meteen kunnen bellen. De locatie werd buiten goed en snel bijgehouden.

Ik zou echt niet voor een Garmin gaan die minder kan alleen omdat het een Garmin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Laatst online: 09-05 03:26
Afgelopen zomer hebben we meerdere malen overwogen om een horloge te kopen die de slimme functies biedt zoals besproken in dit topic; gps, sos etc.

Onze keuze viel op een One2Track Connect MOVE, mede vanwege het kleinere formaat en het gebrek aan functies waarmee het horloge wordt gebruikt als seelgoed, wat bij ons niet wenselijk is.

De Connect MOVE is nu echter nu niet meer te krijgen en we zullen moeten kiezen voor een groter en duurder model met meer functies.
Is er iemand die ervaring heeft met de Connect UP of NEO?
Deze lijken namelijk wel echt een slag te groot voor een kind van 6 en twijfel of ik niet beter kan zoeken naar een 2de hands model MOVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
jeffer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:02:
Afgelopen zomer hebben we meerdere malen overwogen om een horloge te kopen die de slimme functies biedt zoals besproken in dit topic; gps, sos etc.

Onze keuze viel op een One2Track Connect MOVE, mede vanwege het kleinere formaat en het gebrek aan functies waarmee het horloge wordt gebruikt als seelgoed, wat bij ons niet wenselijk is.

De Connect MOVE is nu echter nu niet meer te krijgen en we zullen moeten kiezen voor een groter en duurder model met meer functies.
Is er iemand die ervaring heeft met de Connect UP of NEO?
Deze lijken namelijk wel echt een slag te groot voor een kind van 6 en twijfel of ik niet beter kan zoeken naar een 2de hands model MOVE.
Als je bij de UP kijkt zie je dat op de foto een jongetje van ongeveer 10-12 al een veel te kleine pols heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHokRdBdr0EYa94igxgBzBCdSAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fBceVqVRjwjfKDA2pnkiy3Yn.png?f=fotoalbum_large

De Move lijkt op de foto ook wel erg groot, dat jongetje zal ook zeker 8 of ouder zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZzp4XaG5RSn9EJOrip2JQwJ0Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkc3XKEZHyZeDZ0VhGwatUzG.png?f=fotoalbum_large

Wij zijn voor de Go gegaan, de twijfel zat tussen de Go en de NEO en uiteindelijk onze 9-jarige zelf laten kiezen, die koos op basis van de kleur toen voor de Go. Qua formaat lijken die hetzelfde.
De Go gaat op de kleine polsjes nét goed dicht, op het allerlaatste gaatje, en bij onze 3-jarige hangt die los.
Als je wil kan ik de omtrek in de kleinste stand eens meten, dan weet je snel of het gaat passen, maar op basis van de foto's kan ik me niet voorstellen dat de UP goed vast gaat zitten op een kinderpols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Laatst online: 09-05 03:26
Oon schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:09:
[...]

Als je bij de UP kijkt zie je dat op de foto een jongetje van ongeveer 10-12 al een veel te kleine pols heeft:
[Afbeelding]

De Move lijkt op de foto ook wel erg groot, dat jongetje zal ook zeker 8 of ouder zijn:
[Afbeelding]

Wij zijn voor de Go gegaan, de twijfel zat tussen de Go en de NEO en uiteindelijk onze 9-jarige zelf laten kiezen, die koos op basis van de kleur toen voor de Go. Qua formaat lijken die hetzelfde.
De Go gaat op de kleine polsjes nét goed dicht, op het allerlaatste gaatje, en bij onze 3-jarige hangt die los.
Als je wil kan ik de omtrek in de kleinste stand eens meten, dan weet je snel of het gaat passen, maar op basis van de foto's kan ik me niet voorstellen dat de UP goed vast gaat zitten op een kinderpols.
De MOVE lijkt toch nog beschikbaar, in uitsluitend zwart.
De GO is helemaal niet meer te krijgen helaas.

Ik ga eens goed de GO foto's bekijken, misschien dat 2de hands een betere optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Lache dit, ik kreeg net een duimpje op deze post (tnx), maar inmiddels hebben we hier wel twee One2Track MOVEs in gebruik. Ze bevallen prima, qua kwaliteit en betrouwbaarheid is het voor dat geld echt een koopje.

In de praktijk gebruiken we ze echter veel minder vaak dan wel hadden verwacht. Nadat je je kinderen een paar keer op pad laat gaan met horloge vertrouw je er wel op dat ze de volgende keer zonder horloge ook wel veilig thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
jeffer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:02:
[...]

De MOVE lijkt toch nog beschikbaar, in uitsluitend zwart.
De GO is helemaal niet meer te krijgen helaas.

Ik ga eens goed de GO foto's bekijken, misschien dat 2de hands een betere optie is.
De MOVE heeft voor zover ik kan zien ook hetzelfde probleem, dat is echt een flinke horloge voor zo'n klein polsje.

Als je de GO niet in nette staat kunt vinden dan lijkt mij de NEO in ieder geval de beste optie, die is niet veel groter dan de GO.
Bigs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:23:
[...]

Lache dit, ik kreeg net een duimpje op deze post (tnx), maar inmiddels hebben we hier wel twee One2Track MOVEs in gebruik. Ze bevallen prima, qua kwaliteit en betrouwbaarheid is het voor dat geld echt een koopje.

In de praktijk gebruiken we ze echter veel minder vaak dan wel hadden verwacht. Nadat je je kinderen een paar keer op pad laat gaan met horloge vertrouw je er wel op dat ze de volgende keer zonder horloge ook wel veilig thuis komen.
Ik denk dat zo'n horloge ook wel meer een tussenoplossing is dan een permanente, tenzij ze bijv. ver moeten fietsen naar school en dat écht zelf moeten maar nog geen telefoon krijgen. Dan is het meer een opvangnet mocht er iets mis gaan, maar als dat niet nodig blijkt te zijn is dat alleen maar positief.

Vwb jouw vorige reactie, de app van one2track is zeker niet de beste, maar ik verbaas me er wel over hoe goed het allemaal werkt voor die prijs. Voiceberichten, tekstberichten, locatie bijhouden etc. werkt allemaal nagenoeg perfect, alleen het terugzien van locatie is vrij nutteloos op de manier waarop ze het hebben gemaakt, en als ik nu die functie aanklikt crasht de app.
Voor het geld kunnen we allemaal in ieder geval niet klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik haak even in op dit topic. Even een vraagje over de One2track app, is deze met meerdere gebruikers te dele? Omdat ik gescheiden ben en ik samen met mijn ex een horloge overwegen willen we graag dat als ze bij mij is ook de app kan gebruiken.
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredhuizinga
Binnetie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:06:
Ik haak even in op dit topic. Even een vraagje over de One2track app, is deze met meerdere gebruikers te dele? Omdat ik gescheiden ben en ik samen met mijn ex een horloge overwegen willen we graag dat als ze bij mij is ook de app kan gebruiken.
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
Dat kan zeker, zelfs per horloge kun je een toezichthouder toevoegen. Ik heb samen met m'n vrouw de app en kunnen beiden ons kind volgen. Wel is er maar één hoofdgebruiker, die kan toevoegen en instellingen aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl7YfAGeD2Oub-8PKzjbwGyt6XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXH9BGKegUpuskab8XO7InXl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankjewel, dus 1 hoofdgebruiker en de andere gebruiker kan alles 'lezen'. De leesgebruiker kan ook oproepen starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:40:
Dankjewel, dus 1 hoofdgebruiker en de andere gebruiker kan alles 'lezen'. De leesgebruiker kan ook oproepen starten?
Je moet los hiervan instellen wie mag bellen met de horloge, maar beide mensen met toegang kunnen bij dat lijstje ingestelde contactpersonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankjewel, klinkt allemaal goed. Dan ga ik me er even verder in verdiepen en even haar pols opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit begint een wat algemeen topic te worden, in plaats van alleen aankoopadvies voor de TS. Ik verplaats dit topic daarom even. Mocht er iemand een goede topicstart willen maken voor dit onderwerp, laat het dan even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 14:40
Mijn kinderen gebruiken horloges van One2Track. Dat is een Nederlands bedrijf. Bellen, korte berichten sturen, simpel videobellen. Dat alles via hun eigen app. Je kan het bedrag upgraden, zoals pre-paid of een abbo nemen van EUR9,95 per maand. Dan is alles onbeperkt.

Jij installeert de app op de telefoon als admin en dan kan je alles op afstand volgen en "tweaken". Er kunnen slechts tien nummers in het adresboek, maar alleen met die mensen kunnen de kinderen contact hebben. Ze kunnen dus niet door vreemden en onbekenden gebeld worden.

Mijn ervaring met de service is prima. Vragen worden snel en persoonlijk beantwoordt.

Het enige dat je vervelend kan vinden is dat je een 0097 nummer krijgt in plaats van 06. Maar die nummers werken gewoon prima zoals elk ander mobiel nummer.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:53:
Dit begint een wat algemeen topic te worden, in plaats van alleen aankoopadvies voor de TS. Ik verplaats dit topic daarom even. Mocht er iemand een goede topicstart willen maken voor dit onderwerp, laat het dan even weten :)
Van mij mag je de titel wel aanpassen naar iets algemeners, dan zal ik een poging doen om aan de topicstart ook wat meer informatie toe te voegen die ik inmiddels heb gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij deze een titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Hier in Italië waar ik woon verkopen ze "safewatch" kinderhorloges die dezelfde functionaliteit lijken te hebben...
Ook kun je het horloge bedienen via een App op je telefoon, de "safe family" app.
Dit is een Spaans bedrijf dat al heel veel van dit soort horloges verkocht heeft.
Ze hebben verschillende types waaronder met vierkante en ronde schermen en ziet er zeker niet te groot uit...

Zoek op: savefamilygps

[ Voor 19% gewijzigd door Nordcore op 31-05-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08

Cheezus

Luiaard

Zijn er ook horloges waar je alleen mee kunt bellen? De meeste horloges die ik tegenkom werken met een noodfunctie die automatisch nummers afgaat, ik zoek een horloge waar je zelf een (voorgeprogrammeerd) nummer kan kiezen, het liefst zonder andere functies.

Eisen:
- Zelf nummer kiezen om te bellen
- Geen apps nodig om het horloge te gebruiken
- lange accuduur
- geen spelletjes of andere afleidende zaken.

Videobellen/GPS/stappentellers etc. zijn allemaal niet nodig, ivm accuduur lijkt het me beter als het horloge zo weinig mogelijk kan/doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Cheezus schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:03:
Zijn er ook horloges waar je alleen mee kunt bellen? De meeste horloges die ik tegenkom werken met een noodfunctie die automatisch nummers afgaat, ik zoek een horloge waar je zelf een (voorgeprogrammeerd) nummer kan kiezen, het liefst zonder andere functies.

Eisen:
- Zelf nummer kiezen om te bellen
- Geen apps nodig om het horloge te gebruiken
- lange accuduur
- geen spelletjes of andere afleidende zaken.

Videobellen/GPS/stappentellers etc. zijn allemaal niet nodig, ivm accuduur lijkt het me beter als het horloge zo weinig mogelijk kan/doet :)
Die van one2track kunnen dat, voor tekst & voice berichten moet je wel de app gebruiken (zijn geen SMSjes maar gewoon berichten in de app en kind kan alleen een voice bericht terugsturen), maar als je belt dan is het een gewoon telefoongesprek dat je ook met bijv. een huistelefoon kunt doen.

De accuduur van de Connect Go is een dikke 3 dagen, hier gaat hij iedere keer thuis weer aan de oplader maar zou dus ook na een dag of 2-3 kunnen. Daarnaast heeft de oplader zelf ook een accu, daarmee red je het een dikke week. Batterijduur wordt beter als je de tijd tussen GPS checks omhoog zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Oon op 26-08-2024 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Laatst online: 30-04 08:50
Heeft iemand een idee of die horloges van One2track ook werken buiten Europa? Op de website kan ik niets vinden en zo hard als ze schreeuwen dat het overal in Europa werkt zo stil zijn ze over de rest van de wereld, wat mij doet vermoeden dat het niet werkt. We gaan over een paar maanden naar Zuid Oost Azië (in ieder geval Thailand maar misschien ook Vietnam en Indonesië) het lijkt me fijn als onze dochter hem in ieder geval daar kan dragen, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
meestertje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:56:
Heeft iemand een idee of die horloges van One2track ook werken buiten Europa? Op de website kan ik niets vinden en zo hard als ze schreeuwen dat het overal in Europa werkt zo stil zijn ze over de rest van de wereld, wat mij doet vermoeden dat het niet werkt. We gaan over een paar maanden naar Zuid Oost Azië (in ieder geval Thailand maar misschien ook Vietnam en Indonesië) het lijkt me fijn als onze dochter hem in ieder geval daar kan dragen, vandaar de vraag.
Van hun FAQ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeO9M0U-0I1CtdgmhjedDNmtGBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NvrvV8TcHq8NFh0zdGNXWsIs.png?f=user_large

Geen werelddekking, alleen Europa exclusief Turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
Oon schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:57:
[...]

Van hun FAQ:
[Afbeelding]

Geen werelddekking, alleen Europa exclusief Turkije
Dank voor de reactie. Ik had de vraag ook aan de klantenservice gesteld en die gaven nog wat achtergrondinformatie.
Bedankt voor je bericht.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om onze producten buiten Europa te gebruiken. Momenteel hebben wij geen afspraken voor de extra kosten die werelddekking met zich meebrengt. Tevens worden deze extra kosten gecommuniceerd via een SMS die je ontvangt op een device, echter kunnen onze producten wegens veiligheidsredenen geen SMS berichten ontvangen. Er zit dus ook een uitdaging in het goed duidelijk maken dat gebruik buiten Europa extra kosten meebrengt.

Wij gaan wel in de toekomst kijken of we werelddekking optioneel mogelijk kunnen maken, dit project wordt waarschijnlijk later dit jaar opgepakt. In het geval dat we dit mogelijk kunnen maken is de kans groot dat dit ook beschikbaar wordt voor onze huidige klanten.

Hopelijk hebben wij jullie hiermee voldoende geïnformeerd.

Gr Jimmy

one2track
Kan iemand wellicht een vergelijkbaar horloge aanbevelen dat wel werelddekking heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@meestertje Vergelijkbaar niet, maar Apple Watch met mobiel functie en simkaart? Kun je ook 2e hands naar kijken wellicht.

Zit in mijn hoofd overigens hoor, maar of het voor jullie een valide optie is. Je kunt er dan alleen heel veel meer mee, dan met zo'n gps kinder horloge. En je zult zelf iets moeten verzinnen met find my apple watch denk ik.

Qua andere merken heb ik geen idee eigenlijk. Wij zijn niet buiten Europa geweest nog en onze dochter gaat ergens richting een telefoon verwacht ik dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
meestertje schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:55:
[...]

Dank voor de reactie. Ik had de vraag ook aan de klantenservice gesteld en die gaven nog wat achtergrondinformatie.

[...]

Kan iemand wellicht een vergelijkbaar horloge aanbevelen dat wel werelddekking heeft?
Zoals @Arunia aangeeft een gewone smartwatch met simkaart erin, of je moet de gok wagen met een van de opties waar je zelf een simkaart in moet stoppen. Die komen allemaal wel een stuk meer Chinees over, dat is heel gevoelsmatig maar was voor mij wel de reden om voor One2track te kiezen.

• nick_j
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoi iedereen,

Wij zijn aan het zien om een gps watch te kopen voor onze zoon (8j).

Eigenlijk wil ik gewoon: een horloge met GPS tracker, sms, eventueel gewoon bellen.
Spelletjes, videocall, foto's hoeven er allemaal niet speciaal op te zitten.
Iemand suggesties?

Nu veronderstel ik dat je sowieso een SIM kaart moet hebben voor de GPS/SMS.
Ik zie dat voor kinderen, een herlaadkaart het meest gebruikt wordt, hoeveel betalen jullie zo gemiddeld per maand hiervoor? Tips, welke te nemen?

Misschien wat rare vragen maar ik ken er niks van en door op te zoeken op allerlei online winkels/reviews ben ik nu nog meer in de war geraakt. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@nick_j Wij zetten er eens in de heel veel tijd 10 euro op. als dat twee keer per jaar is, dan is dat veel.
Dat is met een On2track. Maar heel eerlijk speelt ze thuis weinig buiten en bij opa en oma heeft ze hem niet bij zich. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
nick_j schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:04:
Hoi iedereen,

Wij zijn aan het zien om een gps watch te kopen voor onze zoon (8j).

Eigenlijk wil ik gewoon: een horloge met GPS tracker, sms, eventueel gewoon bellen.
Spelletjes, videocall, foto's hoeven er allemaal niet speciaal op te zitten.
Iemand suggesties?

Nu veronderstel ik dat je sowieso een SIM kaart moet hebben voor de GPS/SMS.
Ik zie dat voor kinderen, een herlaadkaart het meest gebruikt wordt, hoeveel betalen jullie zo gemiddeld per maand hiervoor? Tips, welke te nemen?

Misschien wat rare vragen maar ik ken er niks van en door op te zoeken op allerlei online winkels/reviews ben ik nu nog meer in de war geraakt. ;-)
Die van One2Track komen met een simkaart van hun eigen provider, dat is geen simkaart die je zelf kunt wisselen (waarschijnlijk niet eens een fysieke kaart maar een eSIM) maar de prijzen die ze hanteren zijn zeer schappelijk.

Bij ons gaat de horloge zeker 2x per week mee naar buiten, en dan worden er heel wat berichten over en weer gestuurd. Omdat je vanaf de horloge alleen voice berichten kunt sturen is dat ook allemaal data, dus duurder dan een telefoongesprek van dezelfde duur.
Resultaat is net als @Arunia dat we een paar keer per jaar een tientje erbij zetten, en dat is het eigenlijk wel.

Wij hebben de Connect Go, maar die is er inmiddels niet. We hebben gewoon onze kleine zelf laten kiezen op basis van de foto's en niet naar prijs of features gekeken (prijsverschil was minimaal, enige andere feature die we nu missen is videobellen). Let wel even op de polsmaat, die van ons zou vanaf een jaar of 4 moeten zijn maar onze 10-jarige kan 'm tot aan het 2e gaatje aantrekken, en bij het 3e gaatje zit hij al los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 19:11
meestertje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:56:
Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan?
In januari gaan we naar Bali met onze dochter van 3, dus voor onze gemoedsrust willen we ook een tracker.
Op basis van hoe ze omgaat met armbanden lijkt een horloge ons geen optie, dus zit naar dit Qlokkie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
Mnix91 schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:00:
[...]

Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan?
In januari gaan we naar Bali met onze dochter van 3, dus voor onze gemoedsrust willen we ook een tracker.
Op basis van hoe ze omgaat met armbanden lijkt een horloge ons geen optie, dus zit naar dit Qlokkie te kijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet weer mee bezig ben geweest. Ik zal die Qlokkie ook eens bekijken. Dank voor de tip! En veel plezier op Bali. Daar waren wij vorig jaar met onze dochter van 3/4.

[ Voor 5% gewijzigd door meestertje op 25-11-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38
lijkt me al bijna dan:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 21:31

Spais

The Spais Melange

Ik had bijna een Onetrack gekocht tot ik dit topic tegenkwam. Ben 4x per jaar in Turkije en wil daar juist de tracker gebruiken. In Nederland vind ik dat minder relevant. Volgens de website is het nog steeds exclusief Turkije. Heb ze een bericht gestuurd met de vraag of hier al concrete plannen voor zijn voor een betere wereldwijde dekking. Jammer dat ze geen andere providers ondersteunen. Mijn vodafone Abo ziet Turkije gewoon als Europa namelijk.

EDIT: Antwoord:
Het is op dit moment nog niet mogelijk om onze producten buiten Europa te gebruiken. Momenteel hebben wij geen afspraken voor de extra kosten die werelddekking met zich meebrengt. Tevens worden deze extra kosten gecommuniceerd via een SMS die je ontvangt op een device, echter kunnen onze producten wegens veiligheidsredenen geen SMS berichten ontvangen. Er zit dus ook een uitdaging in het goed duidelijk maken dat gebruik buiten Europa extra kosten meebrengt.

Wij gaan wel in de toekomst kijken of we werelddekking optioneel mogelijk kunnen maken. In het geval dat we dit mogelijk kunnen maken is de kans groot dat dit ook beschikbaar wordt voor onze huidige klanten.
Gevraagd of ze er actief mee bezig zijn. Antwoord:
Op dit moment zijn we er nog niet actief mee bezig.

Zodra dit wel aan de orde is zullen we dit uiteraard laten weten op onze socials.

Vooralsnog is het dus nog niet mogelijk.

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Helaas dus. Denk niet dat het enige prioriteit heeft bij ze.

Ik heb nu de Rebel Cactus Go op het oog. Volgens mij een Chinees ding (maar wat wordt niet in China gemaakt), maar verkoop en garantie vanuit een bedrijf in NL. Ziet er mooi en netjes uit, veel opties. Reviews op Kiyoh zijn overwegend positief.

Iemand nog andere tips?

[ Voor 58% gewijzigd door Spais op 03-01-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Spais schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Helaas dus. Denk niet dat het enige prioriteit heeft bij ze.

Ik heb nu de Rebel Cactus Go op het oog. Volgens mij een Chinees ding (maar wat wordt niet in China gemaakt), maar verkoop en garantie vanuit een bedrijf in NL. Ziet er mooi en netjes uit, veel opties. Reviews op Kiyoh zijn overwegend positief.

Iemand nog andere tips?
Het probleem is vaak de app, veel van die Chinese horloges hebben apps die zo lek zijn als een mandje, en je wil echt niet dat iemand op afstand jouw kind kan volgen (laat staan alle instellingen kan veranderen en bijv. met je kind kan bellen, of in het geval van een videohorloge de videofeed kan activeren), zeker niet in het buitenland..

De Rebel Cactus kende ik nog niet, maar dit screenshot up hun website is wel erg lage kwaliteit (met Word spellcheck highlighting erbij :+)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDPzKAPyPjqglQjJ4W9XsCI_bsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvbnP49R0AwJ78WEQPsrH8lJ.png?f=fotoalbum_large

Batterijduur van 24 uur is ook weinig, maar wel genoeg als je er rekening mee houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Laatst online: 09:09

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Wij zijn ook op zoek naar een GPS-horloge voor ons dochtertje en ik kwam in mijn zoektocht in dit topic terecht. Het is al wat ouder, en ook niet meer zo actief, maar het lijkt nog steeds het enige gerelateerde topic te zijn.

De horloges van One2Track komen vaak voorbij, maar durf ik niet zomaar te gebruiken. Het lijkt misschien wel Nederlands, maar ik denk dat dat niet meer is dan een dun vernislaagje van marketing en rebadging. Toegang van de Chinese overheid en andere kwaadwillenden, by design of door gebrekkige beveiliging vind ik ècht wel een ding. Toegang tot niet alleen de data of het horloge zelf, maar ook tot mijn telefoon, waar de bijbehorende app op draait.

De enige die op dat terrein een beetje betrouwbaar lijkt, is dan de Garmin Bounce. Maar daar kan niet mee gebeld worden, een flagrante tekortkoming. Of zijn er nog meer alternatieven van andere betrouwbare merken? (Nee, een Apple Watch is geen GPS-horloge voor kinderen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
MindBender schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:18:
Wij zijn ook op zoek naar een GPS-horloge voor ons dochtertje en ik kwam in mijn zoektocht in dit topic terecht. Het is al wat ouder, en ook niet meer zo actief, maar het lijkt nog steeds het enige gerelateerde topic te zijn.

De horloges van One2Track komen vaak voorbij, maar durf ik niet zomaar te gebruiken. Het lijkt misschien wel Nederlands, maar ik denk dat dat niet meer is dan een dun vernislaagje van marketing en rebadging. Toegang van de Chinese overheid en andere kwaadwillenden, by design of door gebrekkige beveiliging vind ik ècht wel een ding. Toegang tot niet alleen de data of het horloge zelf, maar ook tot mijn telefoon, waar de bijbehorende app op draait.

De enige die op dat terrein een beetje betrouwbaar lijkt, is dan de Garmin Bounce. Maar daar kan niet mee gebeld worden, een flagrante tekortkoming. Of zijn er nog meer alternatieven van andere betrouwbare merken? (Nee, een Apple Watch is geen GPS-horloge voor kinderen)
Hoewel de hardware zeker whitelabel of geproduceerd in China is heeft One2Track wel een volwaardige Nederlandse entiteit ertussen zitten, en hebben ze ook een eigen webportal en alles.
Ik ben zelf dit topic gestart omdat ik hetzelfde akelige gevoel had over de verschillende opties die ik tegen kwam, maar ik heb in de afgelopen 3 jaar nog niks gevonden dat mij een beter gevoel gaf.
Er is nu ook een Home Assistant integratie en de mensen van One2Track zijn actief in het topic daarover, dus het is echt niet te vergelijken met de vele bedrijfjes die ze gewoon in China inkopen en door China laten beheren, ze hebben gewoon een volledig eigen infrastructuur.

Inmiddels hebben wij ook 3 jaar ervaring met One2Track, en dat is allemaal zeer positief. Werkt gewoon nog steeds perfect na 3 jaar, geen problemen met de batterij ofzo, doet precies wat wij zochten en niet meer dan dat.

Die Garmin is een leuke optie als je niet hoeft te bellen, maar erg prijzig voor het beperkte featureset, en je zit verplicht vast aan een abonnement van 11 euro per maand. Wij hebben nu in totaal 40 euro aan beltegoed betaald sinds we onze horloge hebben, i.t.t. de meer dan 360 euro die je bij Garmin in dezelfde tijd kwijt zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Oon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:30:
Hoewel de hardware zeker whitelabel of geproduceerd in China is heeft One2Track wel een volwaardige Nederlandse entiteit ertussen zitten, en hebben ze ook een eigen webportal en alles.
Dat het is China gefabriceerd is lijkt me helaas niet meer te voorkomen.

Maar dat er ook Chinese software op het horloge, als back-office software en op mijn telefoon draait, stelt mij niet gerust.
Ik ben zelf dit topic gestart omdat ik hetzelfde akelige gevoel had over de verschillende opties die ik tegen kwam, maar ik heb in de afgelopen 3 jaar nog niks gevonden dat mij een beter gevoel gaf.
Dan vrees ik dat we niet veel keuze hebben.
Er is nu ook een Home Assistant integratie en de mensen van One2Track zijn actief in het topic daarover, dus het is echt niet te vergelijken met de vele bedrijfjes die ze gewoon in China inkopen en door China laten beheren, ze hebben gewoon een volledig eigen infrastructuur.
Home Assistant integratie is dan misschien wel erg leuk, maar als de Nederlandse (of Europese) tak echt diep genoeg in de software zou zitten om het als betrouwbaar te kunnen beschouwen, hadden ze hem al lang aangepast om met SMSjes over extra kosten buiten de EU om te kunnen laten gaan.

Mooi dat ze een eigen infrastructuur hebben, maar we weten natuurlijk nooit welke onveiligheden en/of moedwillige achterdeurtjes er in de software zitten.
Inmiddels hebben wij ook 3 jaar ervaring met One2Track, en dat is allemaal zeer positief. Werkt gewoon nog steeds perfect na 3 jaar, geen problemen met de batterij ofzo, doet precies wat wij zochten en niet meer dan dat.
Dus de keuze is tussen mezelf over mijn wantrouwen tegenover de Chinese communistische partij heen zetten, of geen GPS-horloge voor mijn dochter kopen. Wat een dilemma!
Die Garmin is een leuke optie als je niet hoeft te bellen, maar erg prijzig voor het beperkte featureset, en je zit verplicht vast aan een abonnement van 11 euro per maand. Wij hebben nu in totaal 40 euro aan beltegoed betaald sinds we onze horloge hebben, i.t.t. de meer dan 360 euro die je bij Garmin in dezelfde tijd kwijt zou zijn..
Daar kan ik me allemaal overheen zetten, maar dat er niet mee gebeld kan worden is gewoon een belachelijke tekortkoming. Hoewel die spraakberichten voor dagelijks gebruik best goed zouden kunnen werken, lijkt het me in noodgevallen - en dat is eigenlijk de enige reden om zo'n horloge te hebben - een forse beperking: Als je kind in gevaar of in paniek is, wil je wel wat meer dan voicemail over en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
MindBender schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Dat het is China gefabriceerd is lijkt me helaas niet meer te voorkomen.

Maar dat er ook Chinese software op het horloge, als back-office software en op mijn telefoon draait, stelt mij niet gerust.

[...]

Dan vrees ik dat we niet veel keuze hebben.

[...]

Home Assistant integratie is dan misschien wel erg leuk, maar als de Nederlandse (of Europese) tak echt diep genoeg in de software zou zitten om het als betrouwbaar te kunnen beschouwen, hadden ze hem al lang aangepast om met SMSjes over extra kosten buiten de EU om te kunnen laten gaan.

Mooi dat ze een eigen infrastructuur hebben, maar we weten natuurlijk nooit welke onveiligheden en/of moedwillige achterdeurtjes er in de software zitten.

[...]

Dus de keuze is tussen mezelf over mijn wantrouwen tegenover de Chinese communistische partij heen zetten, of geen GPS-horloge voor mijn dochter kopen. Wat een dilemma!

[...]

Daar kan ik me allemaal overheen zetten, maar dat er niet mee gebeld kan worden is gewoon een belachelijke tekortkoming. Hoewel die spraakberichten voor dagelijks gebruik best goed zouden kunnen werken, lijkt het me in noodgevallen - en dat is eigenlijk de enige reden om zo'n horloge te hebben - een forse beperking: Als je kind in gevaar of in paniek is, wil je wel wat meer dan voicemail over en weer.
toon volledige bericht
Misschien dat deze pagina nog helpt in deze onzekerheden. Ik was een hele comment aan het typen over dat ik je gevoel 100% deel, maar toen dacht ik 'laat ik het gewoon eens opzoeken' en One2Track heeft een pagina waar ze het allemaal uitstallen.
100% zeker ga je het nooit weten en de basis van de hardware kan goed alsnog whitelabel zijn, maar ze blijken dus wel 'in control' te zijn daar.

Vwb de SMSjes; die heeft One2Track niet. Je kunt bellen en gebeld worden, maar tekstberichten gaan via data en niet via SMS. Heb dat eens geprobeerd door een SMSje te sturen naar onze horloge maar die kwam gewoon niet aan. Dat maakt het ook lastig om zomaar buiten de EU te gaan werken, want ze zullen bijvoorbeeld geen overeenkomst met niet-Europese providers hebben vwb roamingkosten.

Het blijft allemaal niet risicoloos, de kans dat iemand anders ineens je kind kan volgen is altijd aanwezig, ook bij Garmin. Sterker nog, ik zou die kans groter achten bij een partij als Garmin, aangezien het voor hen maar een héél klein deel van hun business is en ze een hele hoop andere dingen en koppelingen met platformen hebben.

Maar als je je wantrouwen om kunt zetten naar concrete feitgerichte vragen dan zou je kunnen proberen om die gewoon aan One2Track te stellen. Op 'hebben jullie iets met de CCP te maken' zul je een vaag politiek antwoord of gewoon een 'nee' krijgen, maar als je vraagt 'zijn jullie horloges gebaseerd op een bestaand hardwareplatform' misschien niet. Mocht je dat doen dan ben ik ook wel heel benieuwd naar het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Oon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:38:
Misschien dat deze pagina nog helpt in deze onzekerheden.
Dank je; Die pagina had ik zelf nog niet gevonden. Ze wekken toch wel de indruk security serieus te nemen, als ik dat zo lees.
Ik was een hele comment aan het typen over dat ik je gevoel 100% deel, maar toen dacht ik 'laat ik het gewoon eens opzoeken' en One2Track heeft een pagina waar ze het allemaal uitstallen.
100% zeker ga je het nooit weten en de basis van de hardware kan goed alsnog whitelabel zijn, maar ze blijken dus wel 'in control' te zijn daar.
Jammer dat je dat niet gepost heb.
Dat de hardware een ingekocht white label product is, kan ik nog wel begrijpen. Ik maak me meer zorgen over de firmware op het horloge. De app voor mijn telefoon hebben ze kennelijk wel zelf ontwikkelt.
Vwb de SMSjes; die heeft One2Track niet. Je kunt bellen en gebeld worden, maar tekstberichten gaan via data en niet via SMS. Heb dat eens geprobeerd door een SMSje te sturen naar onze horloge maar die kwam gewoon niet aan. Dat maakt het ook lastig om zomaar buiten de EU te gaan werken, want ze zullen bijvoorbeeld geen overeenkomst met niet-Europese providers hebben vwb roamingkosten.
Blijkbaar zijn ze zelf provider, en dat maakt dat soort zaken inderdaad lastiger.
Het blijft allemaal niet risicoloos, de kans dat iemand anders ineens je kind kan volgen is altijd aanwezig, ook bij Garmin. Sterker nog, ik zou die kans groter achten bij een partij als Garmin, aangezien het voor hen maar een héél klein deel van hun business is en ze een hele hoop andere dingen en koppelingen met platformen hebben.
Daar staat dan weer tegenover dat Garmin een wereldwijde reputatie te verliezen heeft, en hele gebouwen vol softwareontwikkelaars heeft: Die gaan geen standaard Chinese software vertalen en herdistribueren. Dit maken dat gewoon zelf.
Maar als je je wantrouwen om kunt zetten naar concrete feitgerichte vragen dan zou je kunnen proberen om die gewoon aan One2Track te stellen. Op 'hebben jullie iets met de CCP te maken' zul je een vaag politiek antwoord of gewoon een 'nee' krijgen, maar als je vraagt 'zijn jullie horloges gebaseerd op een bestaand hardwareplatform' misschien niet. Mocht je dat doen dan ben ik ook wel heel benieuwd naar het antwoord :)
Die vragen zijn eigenlijk heel eenvoudig:
  1. Is de software op One2Track servers, op de One2Track horloges en de One2Track iPhone/Andriod app een eigen ontwikkeling, of is die in China ingekocht?
  2. Is deze software onderworpen aan een pentest?
  3. Is deze software geaudit op veiligheid?
Misschien dat een Apple Watch SE met cellular toch niet zo'n slecht alternatief is. Al wil ik ook niet die ouder zijn die zijn kind een Apple Watch geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Qua provider (mobiel) zitten ze sinds enige tijd met afspraken bij KPN. Ze hebben nu wel een unlimited abonnement (denk omdat je toch ergens een verdienmodel moet hebben), maar wij waarderen eens in de hele lange tijd op.
Zelf ook aan HomeAssistant gekoppeld omdat dat kan. Niet omdat het nodig is. Heb er verder ook niets aan gehangen. Laad wel sneller dan de app van one2track zelf.

Denk ook dat het horloge na lange tijd gebruik vanaf volgende week veel minder gebruikt gaat worden omdat onze dochter dan toch een mobiel krijgt (wel een ouwetje natuurlijk). Daar is ze ondertussen wel oud genoeg voor met restricties. Ook omdat klasgenootjes onderling met Whatsapp aan het appen zijn. Beetje de nike's van nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:04:
Qua provider (mobiel) zitten ze sinds enige tijd met afspraken bij KPN. Ze hebben nu wel een unlimited abonnement (denk omdat je toch ergens een verdienmodel moet hebben), maar wij waarderen eens in de hele lange tijd op.
Zelf ook aan HomeAssistant gekoppeld omdat dat kan. Niet omdat het nodig is. Heb er verder ook niets aan gehangen. Laad wel sneller dan de app van one2track zelf.

Denk ook dat het horloge na lange tijd gebruik vanaf volgende week veel minder gebruikt gaat worden omdat onze dochter dan toch een mobiel krijgt (wel een ouwetje natuurlijk). Daar is ze ondertussen wel oud genoeg voor met restricties. Ook omdat klasgenootjes onderling met Whatsapp aan het appen zijn. Beetje de nike's van nu. :+
Dan ben ik wel benieuwd, hoe oud is die van jou? De onze waar we de horloge voor gekocht hebben is inmiddels bijna 11, gaat dus naar groep 8 en 2/3e van de klas heeft al sinds groep 6 een telefoon. Zitten er aan te denken om ook maar mee te gaan nu want alleen een horloge is wel beperkend in de sociale contacten..

Horloge wordt dan doorgeschoven naar de volgende, die wordt dit jaar 6 en zal dus ook langzamerhand wat meer op pad gaan (eerst met de oudste, maar daarna ook alleen of met klasgenootjes naar de speeltuin in de zomer).

Wij hebben overigens het abonnement ook nooit gedaan, in heel 2024 welgeteld 2 keer een tientje opgewaardeerd en het saldo staat nu nog op 8 euro, ik kan me niet voorstellen dat een kind zoveel met een horloge gaat bellen dat onbeperkt rendabel zou zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Oon die van ons is vorige maand ook elf geworden. Haalde ze pas geleden op van school en dan zijn bijna alle klasgenootjes aan het afspreken via de mobiel.
Wij gaan toch komend weekend overstappen op een andere provider en nemen haar daar dan in mee. Kijken wat de voordeligste oplossing is. Wij hebben zelf onbeperkt internet, maar dat gaan we in de winkel wel bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Wij hebben uiteindelijk ook maar een One2Track gekocht. De antwoorden op mijn vragen waren redelijk bevredigend, al draaien de horloges wel firmware van de fabrikant, dus Chinees. We hebben het horloge nog niet in gebruik genomen: Ze krijgt het volgende week pas, als ze haar zwemdiploma haalt.

Een Garmin Bounce was beter geweest, maar dat ze er in geval van nood niet mee kan bellen, is een te grote tekortkoming.

Een Apple Watch is niet geschikt, want die is veel te kwetsbaar, heeft veel teveel mogelijkheden voor een kind en geen gemakkelijk toegankelijke nood-oproep functie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carlo
  • Laatst online: 20-04 21:32
Hier mijn ervaringen bij zoektocht naar een tweede horloge.

Onze zoon heeft nu een half jaar de One2track Connect Next en we zijn hier tevreden over.
Toch een paar kleine nadelen:
- De Next is groot op een kinderpols (10 jarige). One2Track levert ook één kleiner model, misschien zou dat beter passen. Bij nameten is de Next een stuk groter dan op de website aangegeven.
- Werkt alleen met SIM kaart van One2Track (simlock). Een 097 nummer, maar via alle telefoons bereikbaar
- Werkt niet buiten Europa, en niet in Turkije.
- Maandelijks €1,25 kosten bovenop datagebruik. Gemiddeld zitten we op €10 per 5 maanden

Er zijn drie modellen, ondanks een tabel met vergelijking van de modellen is me niet echt duidelijk hoe ze zich onderscheiden. Het belangrijkste lijken de afmetingen van de kast en de batterijduur. De opgegeven maten voor de Next wijken af van het horloge dat ik hier voor me heb liggen. Bij navragen gaan ze dit corrigeren. De afmetingen van de andere horloges kloppen wel, zeggen ze.
code:
1
2
3
4
                batterijduur Scherm  behuizing   Prijs
Connect Next    3,5dag       40mm    48x39x14mm  €110    website:45x35x13mm
Connect Up      2,5dag       37mm    48x31x14mm  €105 (€100 via ANWB, t/m 28 feb 2025 kortingcode 20% op One2Track website: "up20")
Connect Neo     3,5dag       35mm    51x42x16mm  €100

Alternatieven (geen ervaring mee)
* AliExpress biedt veel moois. Zwakke punten zijn de app, veiligheid en SIM-kaarten die niet altijd worden ondersteund.

* https://www.belio.nl/
Is een paar keer genoemd op dit forum. Ziet er goed uit met echte prepaid SIM, maar de horloges zijn uitverkocht (Feb-2025) en ik herinner me dat dit een half jaar geleden ook zo was. Maakt hierdoor geen betrouwbare indruk.

* https://rebelcactus.com/nl
Model Go €110
- Ondersteund meer apps, zoals WhatsApp, Spotify, Youtube. Persoonlijk vind ik dit een nadeel.
- Accu gaat maar een dag mee.

* https://shop.spottergps.com/nl/
Levert twee modellen GPS-telefoon-horloge
De producten worden aangeprezen als "prepaid, dus geen abonnementskosten", maar het tegoed is maar beperkt houdbaar en is daarmee toch gewoon een abonnement. De periode bepaal je bij aanschaf en varieert van €4,50 tot €7 per maand. Kost dan ongeveer €60 per jaar tegen €25 per jaar bij One2Track.
De horloges kunnen optioneel wereldwijd gebruikt worden
Model Air €80
- Lekker simpel
- Ronde behuizing oogt compacter
Modellen Blue / Pink €80
- Oogt lomp, maar afmetingen (46x40x15mm) zit tussen de One2Track modellen Next en Neo in.

* https://weewise.nl / https://wiesba.com
Dit zijn twee verschillende bedrijven met dezelfde horloges en websites zijn bijna letterlijke kopie. Beiden in Veenendaal, maar op ander adres. Vreemd, voelt onbetrouwbaar.
Nederlandse website. Wat onhandig opgezet want eerst maar 1 kinderhorloge zichtbaar, bij doorklikken juist veel keuze met wel 11 verschillende modellen kinderhorloges. Waarschijnlijk Chinese horloges met een (dun?) Nederlands sausje.
- Nederlandstalige app zonder reclame
- Geen abonnementskosten
- Er kunnen meer apps op de telefoon worden geïnstalleerd. Ongewenst door ons.

Uiteindelijk hebben we voor het tweede horloge toch weer een One2Track horloge gekozen omdat deze aanbieder het meest betrouwbaar lijkt, omdat we dan het tweede horloge op de bestaande app kunnen toevoegen, en omdat onze jongens dan geen ruzie hebben over wie het mooiste horloge heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

carlo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:05:
- De Next is groot op een kinderpols (10 jarige). One2Track levert ook één kleiner model, misschien zou dat beter passen. Bij nameten is de Next een stuk groter dan op de website aangegeven.
Ik heb ook een Next besteld, en ik vond het ook erg groot: Groter nog (maar niet veel) dan mijn heren model Apple Watch. Ik heb hem nog niet om mijn dochter's polsje geprobeerd, want het is een cadeautje dat ze morgen pas krijgt, als ze haar zwemdiploma haalt. Maar jou ervaring met een kind van 10, doet mij het ergste vrezen voor een kind van 6. Want voor retourneren zal het ondertussen ook wel te laat zijn...

Ik vind de Garmin Bounce een opmerkelijke afwezige in je overzicht.

[ Voor 4% gewijzigd door MindBender op 24-02-2025 10:49 ]

Pagina: 1 2 Laatste