Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
MindBender schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:39:Ik vind de Garmin Bounce een opmerkelijke afwezige in je overzicht.
Laat me voorop stellen dat ik niet pretendeer compleet te zijn, ik heb de resultaten van een avondje zoeken gedeeld ter info.

De Garmin Bounce was al eerder in dit topic genoemd en viel voor ons af omdat je er niet mee kan bellen. Wij zoeken een horloge waarmee je kan bellen omdat onze kinderen een vraag hebben waar direct op moet worden geantwoord (mag ik met vriendje afspreken, ik ben verdwaald, dat soort dingen).

Ik zie dat ik mijn bericht niet meer mag wijzigen dus kan hem niet meer toevoegen. Voel je vrij om de Garmin Bounce te bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door carlo op 25-02-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
carlo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:45:
[...]
Laat me voorop stellen dat ik niet pretendeer compleet te zijn, ik heb de resultaten van een avondje zoeken gedeeld ter info.

De Garmin Bounce was al eerder in dit topic genoemd en viel voor ons af omdat je er niet mee kan bellen. Wij zoeken een horloge waarmee je kan bellen omdat onze kinderen een vraag hebben waar direct op moet worden geantwoord (mag ik met vriendje afspreken, ik ben verdwaald, dat soort dingen).

Ik zie dat ik mijn bericht niet meer mag wijzigen dus kan hem niet meer toevoegen. Voel je vrij om de Garmin Bounce te bespreken.
Ik ben nog voornemens om de startpost een keer te voorzien van een overzicht (aangezien het nu een algemeen topic is). Kan jou ook toevoegen als jij er iets moois van wil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 20:07
Hier 2 horloges van one 2 track. Beide modellen connect up.

Allebei de horloges gekocht tijdens Black Friday voor onze vakantie van de zomer. Horloges worden dus helemaal niet gebruikt. Omdat ik ze wilde testen meegenomen in de auto. Blijkt er dus een niet te werken.

Contact opgenomen met one 2 track en opgestuurd. De gps module van het horloge blijkt defect. Een keer raden dit hebben we volgend hun zelf gedaan door val/stoot schade. Dit is 100% niet het geval ze zijn niet eens gebruikt door de kinderen. Er is dus geen recht op garantie. Maar uit coulance krijgen we wel gratis een nieuwe. 😀 Horloges zijn gewoon goedkope Ali meuk.

Ik kan me echt kapot ergeren aan dit soort berichten. Werkelijk geen krasje op het horloge. Mochten ze buiten de garantie kapot gaan ga ik zeker niet nogmaals voor one 2 track. Hun software pakket is overigens wel dikke prima. Maar zeker geen degelijke hardware. En dan te bedenken dat kinderen dit moeten dragen. Wat denken ze dat er überhaupt mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
vangoghnl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:14:

Allebei de horloges gekocht tijdens Black Friday voor onze vakantie van de zomer. Horloges worden dus helemaal niet gebruikt. Omdat ik ze wilde testen meegenomen in de auto. Blijkt er dus een niet te werken.

Contact opgenomen met one 2 track en opgestuurd. De gps module van het horloge blijkt defect. Een keer raden dit hebben we volgend hun zelf gedaan door val/stoot schade. Dit is 100% niet het geval ze zijn niet eens gebruikt door de kinderen. Er is dus geen recht op garantie. Maar uit coulance krijgen we wel gratis een nieuwe. 😀 Horloges zijn gewoon goedkope Ali meuk.

Ik kan me echt kapot ergeren aan dit soort berichten. Werkelijk geen krasje op het horloge. Mochten ze buiten de garantie kapot gaan ga ik zeker niet nogmaals voor one 2 track. Hun software pakket is overigens wel dikke prima. Maar zeker geen degelijke hardware. En dan te bedenken dat kinderen dit moeten dragen. Wat denken ze dat er überhaupt mee gaat gebeuren.
Dat is wel jammer om te horen, ze zijn toch net iets te duur om zomaar te accepteren dat ze ineens niet meer werken of helemaal niet blijken te werken.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat je een beetje voorbij WKOA bent inmiddels en het normale retourtraject geen optie meer is, maar dat neemt niet weg dat je gewoon wettelijke garantie hebt en dus met een horloge zit die niet confirm is, volgens mij is het daarbij zo dat het eerste jaar de verkoper mag bewijzen dat hij wel werkte ipv andersom en zijn ze verplicht om te repareren danwel vervangen..

Maar wel fijn dat je een nieuwe krijgt, ook al is het via coulance ipv garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Rebel cactus heb ik hier weer teruggestuurd. Communicatie verloopt via China. Als je in je firewall een geo-block op China aan hebt staan werkt het niet.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
vangoghnl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:14:

Dat is ook wel bijzonder.
Wij hebben er nu 2 in gebruik, de derde was al eens gesneuveld nadat hij van 5 meter hoog uit het raam voor op staat was gegooid.
Hij deed het wel alleen het schermpje was nog maar half leesbaar, GPS en bellen alles deed het nog.
Die van onze zoon heb ik laatst wel eens uit elkaar gehad omdat het knopje wat slecht werkte na een dag in de modder en zandbulten hier in de buurt waar ze wat land bouwrijp aan het maken zijn voor woningen.
Water, zand, stoten laten vallen op de fiets.
Die dingen lijken hier praktisch onverwoestbaar.

Maar ook hier wacht denk ik de volgende stap een smartphone voor de oudste zal wel een must worden met overstappen naar de grote school..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 20:07
Ronald.42 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:29:
[...]

Dat is ook wel bijzonder.
Wij hebben er nu 2 in gebruik, de derde was al eens gesneuveld nadat hij van 5 meter hoog uit het raam voor op staat was gegooid.
Hij deed het wel alleen het schermpje was nog maar half leesbaar, GPS en bellen alles deed het nog.
Die van onze zoon heb ik laatst wel eens uit elkaar gehad omdat het knopje wat slecht werkte na een dag in de modder en zandbulten hier in de buurt waar ze wat land bouwrijp aan het maken zijn voor woningen.
Water, zand, stoten laten vallen op de fiets.
Die dingen lijken hier praktisch onverwoestbaar.

Maar ook hier wacht denk ik de volgende stap een smartphone voor de oudste zal wel een must worden met overstappen naar de grote school..
Hmm ja dat is wel bijzonder. Kan ook gewoon pech zijn natuurlijk. Maar gelijk dat gelul over het is je eigen schuld terwijl ze niet gebruikt zijn, gaat er bij mij niet lekker in. Maar goed er komt dus wel gratis een nieuwe. We gaan het weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
vangoghnl schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Hmm ja dat is wel bijzonder. Kan ook gewoon pech zijn natuurlijk. Maar gelijk dat gelul over het is je eigen schuld terwijl ze niet gebruikt zijn, gaat er bij mij niet lekker in. Maar goed er komt dus wel gratis een nieuwe. We gaan het weer zien.
Dat zou mij inderdaad ook verkeerd vallen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Inmiddels heb ik 2 horloges in gebruik en het bevalt prima. De gui van de app blijft brak, maar het werkt.

Heeft iemand een manier gevonden om extra achtergronden op het horloge te krijgen? Of uberhaubt iets customs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
zAo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:15:
Inmiddels heb ik 2 horloges in gebruik en het bevalt prima. De gui van de app blijft brak, maar het werkt.

Heeft iemand een manier gevonden om extra achtergronden op het horloge te krijgen? Of uberhaubt iets customs?
Die van ons heeft die mogelijkheid niet, maar je zou verwachten dat dat in de instellingen in de app zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Oon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Die van ons heeft die mogelijkheid niet, maar je zou verwachten dat dat in de instellingen in de app zit
Ik heb de laatste 2 versies, maar bij beide kan het niet in de app helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Wij zijn niet zo tevreden met de one2track: Met de kennis van nu, zouden we hem niet meer kopen. We hebben hem niet teruggestuurd omdat alle alternatieven eigenlijk alleen maar slechter zijn.

Aan het design en de kleurstelling van de icoontjes is duidelijk te zien dat het een rebadged Chinees prul is. Daarnaast is hij ook nog eens veel te groot. Veel groter nog dan een herenmodel Apple Watch. Nu is het geen mode-item, maar om een kinderpolsje van 6 is het echt wel een obstructie.

Je kind moet ook kunnen lezen; Het grote rode SOS-logo is nog wel uit te leggen, maar een telefoonboek waar je geen foto's aan toe kunt voegen is niet handig. Dat hij niet buiten Europa werkt is ook wel een dingetje: Juist als je op vakantie gaat, zeker buiten Europa, wil je dat je kind beschermd is.

Dus; we hopen maar dat de Nederlandse invloed op het product voornamelijk in het gebied van softwarebeveiliging en privacy zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
MindBender schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:56:
Aan het design en de kleurstelling van de icoontjes is duidelijk te zien dat het een rebadged Chinees prul is.
Belangrijke kanttekening is wel dat ze itt veel alternatieven hun infrastructuur in Europa (of zelfs Nederland) hebben draaien, maar de hardware is inderdaad whitelabel. Wel aangepast, maar in de basis is het een Chinees horloge.
Daarnaast is hij ook nog eens veel te groot. Veel groter nog dan een herenmodel Apple Watch. Nu is het geen mode-item, maar om een kinderpolsje van 6 is het echt wel een obstructie.
Dat is frappant, welk model hebben jullie? Die van ons heeft maar kleine polsjes maar de Connect Go past prima. Er zit wel heel veel verschil in formaat tussen horloges.
Je kind moet ook kunnen lezen; Het grote rode SOS-logo is nog wel uit te leggen, maar een telefoonboek waar je geen foto's aan toe kunt voegen is niet handig. Dat hij niet buiten Europa werkt is ook wel een dingetje: Juist als je op vakantie gaat, zeker buiten Europa, wil je dat je kind beschermd is.
Als je kind 6 is dan moet dat wel goedkomen toch? Onze 5-jarige kan mijn naam en die van mijn vrouw herkennen, en ook 'oma' en 'opa' lezen, en het icoontje van het telefoonboek is duidelijk genoeg. Maar de SOS-knop is ook genoeg om contact te kunnen leggen.
Dus; we hopen maar dat de Nederlandse invloed op het product voornamelijk in het gebied van softwarebeveiliging en privacy zit...
Ze kopen de hardware in en knutselen er zelf mee, de firmware passen ze ook aan. De diensten die ze aanbieden (inclusief de virtuele provider waar de simkaarten op draaien) zijn volledig Europees/Nederlands en lijken vooralsnog goed beveiligd te zijn. Ik ben een keer de code van de Home Assistant integratie ingedoken en dat zag er allemaal netjes uit, en zonder correcte authenticatie krijg ik ook geen gegevens uit het horloge.
Dat sluit een hack aan de serverkant niet uit, maar geeft mij wel een goed gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leela
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-09 15:08
Ook slechte ervaringen met One 2 track. Letterlijk 2 dagen na verlopen garantietermijn ging het horloge van mijn dochter stuk. In al die tijd dat wij het horloge hadden max 2 weken gebruik van gemaakt. Opladen deed het niet meer, contact opgenomen met de klantenservice en kreeg 10% korting aangeboden bij het kopen van een nieuw horloge. Uiteraard niet gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Leela schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:25:
Ook slechte ervaringen met One 2 track. Letterlijk 2 dagen na verlopen garantietermijn ging het horloge van mijn dochter stuk. In al die tijd dat wij het horloge hadden max 2 weken gebruik van gemaakt. Opladen deed het niet meer, contact opgenomen met de klantenservice en kreeg 10% korting aangeboden bij het kopen van een nieuw horloge. Uiteraard niet gebruik van gemaakt.
Heel jammer dat er zoveel mensen zijn die dit soort problemen hebben, en ook dat de support zo onbehulpzaam is.
Aan de andere kant zijn het geen dure apparaten, wat ook meeweegt in de selectie (je gaat een kind van 4-10 niet met een Apple Watch van 700 euro rond laten lopen), dus de marges zullen niet heel groot zijn en One2Track doet wel echt veel bovenop het whitelabel inkopen dat andere 'merken' niet doen. Ik kan me voorstellen dat er niet veel ruimte is om mensen buiten garantie om nog veel te helpen.

Wij maken nu bijna 3 jaar gebruik van onze One2Track horloge en echt nog heel weinig issues gehad. Misschien juist omdat deze regelmatig een keer gebruikt wordt, dus ook weer leeg gaat en daarna opnieuw wordt opgeladen.
Het grootste issue waar wij mee zitten is dat hij soms even naar de andere kant van het land springt, en dat wil nog wel eens (heel willekeurig) een paar keer per dag zijn. Dan krijg je dus ook meteen 5-10 meldingen dat je kind het huis heeft verlaten en weer is thuisgekomen. Buiten werkt hij overigens wel gewoon, alleen binnen in de lade heeft hij geen GPS.

Hebben jullie een alternatief gevonden of doen jullie het nu zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Oon schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:03:
Belangrijke kanttekening is wel dat ze itt veel alternatieven hun infrastructuur in Europa (of zelfs Nederland) hebben draaien, maar de hardware is inderdaad whitelabel. Wel aangepast, maar in de basis is het een Chinees horloge.
Zeker; Dat is geen goedkope onderneming en ook echt wel een deal-maker. Maar verder is het allemaal Chinees; Ik denk niet eens dat ze inzage in de source code van de firmware van het horloge hebben. Die is vermoedelijk op wat vertalingen na gewoon hetzelfde als wat ze in China verkopen. Afgezekerd met pen testing en security audits, maar achterdeurtjes vind je zo natuurlijk nooit.
Dat is frappant, welk model hebben jullie? Die van ons heeft maar kleine polsjes maar de Connect Go past prima. Er zit wel heel veel verschil in formaat tussen horloges.
Een Next, voor kinderen vanaf 5 jaar. Onze dochter wordt over 2 weken 6, dus dat moet wel kunnen, vonden wij. Zie hieronder het verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH03ZONSg1tnk3-AVpk9n4dEvvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn3FfBVrIgWJVktBLW8OZYQc.jpg?f=fotoalbum_large
Als je kind 6 is dan moet dat wel goedkomen toch? Onze 5-jarige kan mijn naam en die van mijn vrouw herkennen, en ook 'oma' en 'opa' lezen, en het icoontje van het telefoonboek is duidelijk genoeg. Maar de SOS-knop is ook genoeg om contact te kunnen leggen.
Jawel, dat komt ook wel goed. Maar fotootjes waren toch echt wel handiger geweest. Ik denk zelfs dat de firmware dat ook wel kan.
Ze kopen de hardware in en knutselen er zelf mee, de firmware passen ze ook aan. De diensten die ze aanbieden (inclusief de virtuele provider waar de simkaarten op draaien) zijn volledig Europees/Nederlands en lijken vooralsnog goed beveiligd te zijn. Ik ben een keer de code van de Home Assistant integratie ingedoken en dat zag er allemaal netjes uit, en zonder correcte authenticatie krijg ik ook geen gegevens uit het horloge.
Dat sluit een hack aan de serverkant niet uit, maar geeft mij wel een goed gevoel.
Daar hopen we dan maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand de firmware ergens online kunnen vinden?
Ik was al benieuwd wat het was, maar door dit gejammer wordt ik dat alleen maar meer O-)

Wellicht kan iemand met een kapotte hem open maken en wat detail foto's plaatsen?

[ Voor 22% gewijzigd door zAo op 17-03-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
zAo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:41:
Heeft iemand de firmware ergens online kunnen vinden?
Ik was al benieuwd wat het was, maar door dit gejammer wordt ik dat alleen maar meer O-)

Wellicht kan iemand met een kapotte hem open maken en wat detail foto's plaatsen?
Helaas laat de over ons pagina waar ze wat foto's van servers hebben ook geen detailfoto's van de binnenkant zien.
Ze zijn wel heel open over dat de productie in China gebeurt, dus dat is positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zoek er ook een voor de kids, en heb mijn oog eigenlijk laten vallen op drie:

- De LT31, via Aliexpress. Ik ben niet super bang dat iemand in China de controle overneemt, het is voornamelijk voor vakanties dus de risico's zijn beperkt. Wat mij wel aanspreekt is de batterij van 700 mAh, dat geeft tenmiste wat batterijduur.
- Een Xiaomi. Het blijft China spul, maar het merk straalt iets meer vertrouwen uit. Kleinere batterij dan de LT31, maar kost ook nog maar de helft.
- Toch voor de meest verkochte in NL, een One2track. Ik vind hem wel overprijst voor een omgekatte China-watch. Betaal je dan echt voor de privacy, of ook voor de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
die xiaomi is 2G. je weet toch dat dat binnenkort wordt uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

PetervdM schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:55:
die xiaomi is 2G. je weet toch dat dat binnenkort wordt uitgeschakeld?
Dank voor de tip.. over die specs heen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:17:
Ik zoek er ook een voor de kids, en heb mijn oog eigenlijk laten vallen op drie:

- De LT31, via Aliexpress. Ik ben niet super bang dat iemand in China de controle overneemt, het is voornamelijk voor vakanties dus de risico's zijn beperkt. Wat mij wel aanspreekt is de batterij van 700 mAh, dat geeft tenmiste wat batterijduur.
- Een Xiaomi. Het blijft China spul, maar het merk straalt iets meer vertrouwen uit. Kleinere batterij dan de LT31, maar kost ook nog maar de helft.
- Toch voor de meest verkochte in NL, een One2track. Ik vind hem wel overprijst voor een omgekatte China-watch. Betaal je dan echt voor de privacy, of ook voor de software?
Ik zou de AliExpress rommel en Xiaomi gewoon helemaal niet als optie zien, ook al zou die Xiaomi geen 2G zijn het blijft een Chinese fabrikant.

Bij One2Track kunnen we niet uitsluiten dat er een backdoor in de horloges zit, maar ik denk dat je dat wel aan het dataverbruik zou moeten zien. One2Track heeft hun eigen provider opgezet (al dan niet virtueel, ze huren gewoon die capaciteit bij een andere provider) en hun eigen serversoftware. Ergens las ik in een comment van One2Track dat ze ook zelf de firmware schrijven, maar daar heb ik geen bewijs van gezien en die is niet open-source, al lijkt het me niet iets waar ze over zouden liegen.

Het blijft allemaal een beetje aannames en hopen, maar One2Track is een Nederlands bedrijf en hebben zich dus ook aan de AVG e.d. te houden, dat is wat mij betreft al een groot voordeel.
Dus ja, ze zijn wat duurder, maar het zijn wel degelijke horloges waarvan je eigenlijk mag aannemen dat niet heel China mee kan kijken, terwijl je bij Xiaomi en de onbekende merken op AliExpress heel zeker weet dat dat wél het geval is. Ik zou juist zeggen dat die goedkopere opties onder 'te goedkoop om echt te zijn' vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik snap dat mensen bang zijn voor China, maar serieus, het is niet zo dat mijn kids staatsgeheimen meezeulen. Ook verwacht ik niet dat er data wordt verkocht aan een kinderlokkers bende :)

Het enige dat dan een risico is, is voor mijn gevoel data van jouw (beheerder) telefoon gaat naar China. Maar als dat het enige is, dan ben ik sowieso al de sjaak, met een Aliexpress account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:59:
Ik snap dat mensen bang zijn voor China, maar serieus, het is niet zo dat mijn kids staatsgeheimen meezeulen. Ook verwacht ik niet dat er data wordt verkocht aan een kinderlokkers bende :)

Het enige dat dan een risico is, is voor mijn gevoel data van jouw (beheerder) telefoon gaat naar China. Maar als dat het enige is, dan ben ik sowieso al de sjaak, met een Aliexpress account
Het probleem met veel van deze horloges is dat ze zo slecht beveiligd zijn dat ze allemaal met simpele handingen te volgen zijn. Dan kan iemand die dat wil gewoon kijken welke apparaten er in de buurt te vinden zijn en dan kijken waar ze zich meestal bevinden e.d.
Los daarvan is 'ik heb niks te verbergen' een héél slecht argument tegen privacy, je moet gewoon niet willen dat de Chinese overheid (of grote bedrijven als Google en Apple) de volledige historiegeschiedenis van je kinderen hebben. Daar hebben ze niks mee te maken, en voor dergelijke bijzondere persoonsgegevens is het toch echt wel de bedoeling dat er eerst een reden komt waarom wel ipv een reden waarom niet, want waarom niet is de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ok, ik ga offtopic, maar:
- Google en Apple kunnen er waarschijnlijk al bij omdat je als ouder ook een One2track op de telefoon hebt
- One2track is ook rebranded china-spul

Ik ken de reputatie, maar er worden bijvoorbeeld echt geen minpunten gegeven bij reviews van Oneplus, Xiaomi, Poco enz bij een review op de frontpage. Hoogstens een opmerking over bloatware

[ Voor 35% gewijzigd door greatgonzo op 18-03-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:00:
- Google en Apple kunnen er waarschijnlijk al bij omdat je als ouder ook een One2track op de telefoon hebt
- One2track is ook rebranded china-spul
Het belangrijke verschil met je tweede punt is dat One2Track dus weldegelijk hun eigen infrastructuur in Nederland heeft, aangepaste firmware gebruikt (zal in de basis ook uit China komen, maar ze hebben er op z'n minst hun eigen server URL in kunnen zetten) en dat ze ook inzage in de hardware hebben gehad. Het is dus niet zoals bijv. Tuya waar je as-is inkoopt en hun servers gebruikt, maar ze kopen alleen de basis en doen de rest zelf.

Maar zoals ik eerder al zei, het blijft aannemen dat het veilig is, zonder inzage in de code en ontwerpdocumenten van de hardware kun je er niet zo gek veel over zeggen.
Ik blijf er wel bij dat 20-30 euro voor een GPS horloge veel te goedkoop is om nog het geld waard te kunnen zijn, ook uit China. Dan zit je echt een paar tredes lager in bouwkwaliteit en/of moet het wel gesubsidiëerd zijn.

Blijft ook gewoon een lastige, aan de ene kant moet je niet té paranoïde zijn, aan de andere kant moet je wel je gezonde verstand gebruiken als het op je kinderen aan komt. Ik vond de 100 euro die we hebben uitgegeven niet veel voor een beetje zekerheid en mogelijkheid tot contact zonder meteen naar een telefoon te springen, en dat is niet iets waar ik persé geld op wil besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn hier meer mensen met in de Connect ONE testgroep?
Op de een of andere manier gaat de verbinding de eerste keer nooit goed, de tweede keer meestal wel. Nu snap ik dat het een 'testgroep' is, maar ik kan nergens een feedback/contact formulier or forum vinden. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

greatgonzo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:59:

Goed, ik hap: Dat is niet hoe kwaadaardige totalitaire regimes te werk gaan, Gonzo. Die leggen een dossier aan van alles wat je zegt, doet en waar je geweest bent. Data-opslag kost namelijk niets meer en wie weet komt het later van pas.

En als je later in je leven met dat regime te maken krijgt, of het krijgt met jouw te maken, gaan ze kijken of er in dat dossier iets te vinden is waarmee ze je aan kunnen pakken of wat je chantabel maakt. Een AI gaat daar razendsnel doorheen en heeft zo wat gevonden in jouw dossier. "Show me the man, and I’ll find you the crime." -- Lavrentiy Beria.

Mijn dochter is nog wat jong voor een dossier bij de Chinese communistische partij.
greatgonzo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:00:
Met als belangrijk verschil dat Apple en zelfs Google geen kwaadaardige totalitaire regimes zijn, maar commerciële ondernemingen die een reputatie te verliezen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door MindBender op 19-03-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBVisual
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-08 16:13
zAo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:50:
Zijn hier meer mensen met in de Connect ONE testgroep?
Op de een of andere manier gaat de verbinding de eerste keer nooit goed, de tweede keer meestal wel. Nu snap ik dat het een 'testgroep' is, maar ik kan nergens een feedback/contact formulier or forum vinden. :?
Waardevolle tip voor mij als eventueel toekomstig afnemer.
Ik ben ook op zoek naar een goed tracking horloge voor mijn kinderen. Maar wil graag ook iets aanschaffen als de opvolger al voor de deur staat.

Dat een product getest wordt gad mij enigszins vertrouwen in dit bedrijf, maar als de testgroep vervolgens geen feedback kan achterlaten is dat een compleet ander verhaal.
In mijn ogen zijn jullie nu meer de testgroep in "hoeveel modellen zullen door ontevreden gebruikers teruggestuurd worden".

Ik ben benieuwd naar de toekomstige resultaten en wanneer het nieuwe model breed verkrijgbaar gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29
MindBender schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:56:
Wij zijn niet zo tevreden met de one2track: Met de kennis van nu, zouden we hem niet meer kopen. We hebben hem niet teruggestuurd omdat alle alternatieven eigenlijk alleen maar slechter zijn.
Dit geeft in mijn ogen het hele topic weer.

Wij hebben een one2track en Rebelcactus gehad. Na 2 jaar is het wel over en uit met die dingen (dus ik was nu weer nieuwe aan toe, vandaar dat ik in dit topic land).

De software van one2track is het minst brak.
En een alternatief dat niet via China gaat, en wel kan bellen dat is er niet.

Maatvoering Rebelcactus GO:
50x43x17 mm, en dus niet wat op de website staat.

[ Voor 0% gewijzigd door mhr-zip op 13-04-2025 22:45 . Reden: typo ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:54:
[...]

Dit geeft in mijn ogen het hele topic weer.

Wij hebben een one2track en Rebelcactus gehad. Na 2 jaar is het wel over en uit met die dingen (dus ik was nu weer nieuwe aan toe, vandaar dat ik in dit topic land).

De software van one2track is het mist brak.
En een alternatief dat niet via China gaat, en wel kan bellen dat is er niet.

Maatvoering Rebelcactus GO:
50x43x17 mm, en dus niet wat op de website staat.
Welke problemen loop je met One2track tegenaan dan? Wij hebben die van ons nu toch al 3 jaar en ik herken echt niet dat die niet lang mee zouden gaan. Ziet er ondanks het vele buiten spelen nog bijna als nieuw uit en werkt nog zoals dag één, terwijl hij eigenlijk 24/7 aan de lader ligt als hij niet mee naar buiten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29
Oon schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:56:
[...]

Welke problemen loop je met One2track tegenaan dan? Wij hebben die van ons nu toch al 3 jaar en ik herken echt niet dat die niet lang mee zouden gaan. Ziet er ondanks het vele buiten spelen nog bijna als nieuw uit en werkt nog zoals dag één, terwijl hij eigenlijk 24/7 aan de lader ligt als hij niet mee naar buiten is
Batterij is kapot.

(en uiteindelijk is het allemaal Chinese meuk).

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 13-04-2025 22:46 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Wat ik hier zo lees lijkt een LEBARA prepaid de beste optie als simkaart?
Maar zie ik het goed dat je tegoed maar een maand houdbaar is? Want dan kan ik nog beter een €4 maandabonnement nemen

[ Voor 40% gewijzigd door greatgonzo op 06-05-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Heeft iemand ervaring met Spotter?
https://shop.spottergps.c...ch-explorer-black-4g.html

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Ziet er vrijwel 1:1 hetzelfde uit als One2Track, misschien dat ze dezelfde whitelabel inkopen?
https://www.spottergps.co...er-2/beveiliging-privacy/ ziet er ook prima uit, maar helaas zegt het weinig over daadwerkelijke beveiliging.

Ik zou zeggen koop er een en laat ons weten wat je ervaring is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Weten jullie het mogelijk is om op de Chinese meuk bepaalde functies uit te schakelen? Onlangs wat zitten aanrommelen met een Apple AirTag en een Samsung Smarttag, maar onvoldoende resultaat.

Wij zoeken eigenlijk gewoon naar live GPS tracking, maar hebben geen behoefte aan bel-/bericht-/SOS-functionaliteit. Het liefst dan ook niet gedragen als horloge, nu kun je meestal vrij simpel de bandjes wel losklikken en kan dat ding in de broekzak. Met name om te kijken of ons kind goed van punt A-naar-B komt.

Als dit kan dan is het nog wel de moeite waard om het te proberen met een goedkoop SIM-abonnementje erbij.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Slappyjoez schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:50:
Weten jullie het mogelijk is om op de Chinese meuk bepaalde functies uit te schakelen? Onlangs wat zitten aanrommelen met een Apple AirTag en een Samsung Smarttag, maar onvoldoende resultaat.

Wij zoeken eigenlijk gewoon naar live GPS tracking, maar hebben geen behoefte aan bel-/bericht-/SOS-functionaliteit. Het liefst dan ook niet gedragen als horloge, nu kun je meestal vrij simpel de bandjes wel losklikken en kan dat ding in de broekzak. Met name om te kijken of ons kind goed van punt A-naar-B komt.

Als dit kan dan is het nog wel de moeite waard om het te proberen met een goedkoop SIM-abonnementje erbij.
Zoiets?
https://shop.spottergps.com/nl/pet-spotter-dog-tracker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Leuk maar ik wil liever geen geïntegreerde simkaart, maar zelf kunnen kiezen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:40

F1k

Captain Obvious

Slappyjoez schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:50:

Wij gebruiken Tractive voor de honden. Ook met een geïntegreerde simkaart en je zit vast aan een abonnement bij Tractive. Het werkt allemaal prima met een heldere app en bij een defect binnen garantietermijn krijg je zonder gedoe een nieuwe tracker opgestuurd (zelfs naar ons vakantieadres). Misschien dat het model voor kleine huisdieren ook prima mee te nemen is voor de kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Net zoals velen hier, ben ik ook op zoek naar een GPS horloge voor mijn kind. Aangezien we volgende maand op vakantie gaan kamperen in Luxemburg, is het wel fijn dat hij daar ook een beetje zijn gang kan gaan.

Ik heb het topic al eens doorgelezen maar toch nog wat vragen, onze zoon is 4 jaar en zijn polsomtrek is 13 cm. Nu was ik eens naar de formaten aan het kijken van de behuizingen van de verschillende One2track modellen (https://www.one2track.nl/gps-horloge-kind). Maar ligt het aan mij of zijn ze allemaal vrij groot?

Zelfs het model waar de adviesleeftijd van 4 jaar bij staat, lijkt enorm groot te zijn. Wat raden jullie hierbij aan?

Daarnaast zag ik ook Qlokkie voorbij komen, heeft iemand hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Audiowaste schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:30:
Net zoals velen hier, ben ik ook op zoek naar een GPS horloge voor mijn kind. Aangezien we volgende maand op vakantie gaan kamperen in Luxemburg, is het wel fijn dat hij daar ook een beetje zijn gang kan gaan.

Ik heb het topic al eens doorgelezen maar toch nog wat vragen, onze zoon is 4 jaar en zijn polsomtrek is 13 cm. Nu was ik eens naar de formaten aan het kijken van de behuizingen van de verschillende One2track modellen (https://www.one2track.nl/gps-horloge-kind). Maar ligt het aan mij of zijn ze allemaal vrij groot?

Zelfs het model waar de adviesleeftijd van 4 jaar bij staat, lijkt enorm groot te zijn. Wat raden jullie hierbij aan?

Daarnaast zag ik ook Qlokkie voorbij komen, heeft iemand hier nog ervaring mee?
De nieuwe modellen zijn inderdaad allemaal flink groot. De oude waren een stuk kleiner, maar voor onze 11 jarige is die nog tot aan het 1e (of laatste, hoe je het ziet) gaatje aan te trekken. Ik kan me echt niet voorstellen dat een 4 jarige zo'n ding goed stevig om kan hebben, laat staan een van de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Oon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:24:
[...]

De nieuwe modellen zijn inderdaad allemaal flink groot. De oude waren een stuk kleiner, maar voor onze 11 jarige is die nog tot aan het 1e (of laatste, hoe je het ziet) gaatje aan te trekken. Ik kan me echt niet voorstellen dat een 4 jarige zo'n ding goed stevig om kan hebben, laat staan een van de huidige modellen.
Dat is ook exact het probleem. As ik kijk naar de Connect One, die heeft precies hetzelfde formaat als mijn Garmin Venu 2.

Vandaar ook mijn vraag of iemand ervaring heeft met Qlokkie. Ook al hebben de horloges hetzelfde probleem met de grootte, deze zou ook omgehangen kunnen worden:
https://www.qlokkie.com/products/kiddo-go-plus-blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik heb voor mijn jongste zoon (9) een Watch 7 40mm LTE gekocht met dit bandje er extra bij: https://www.samsung.com/u...axy-watch-for-kids/#bands (via Amazon.com te bestellen in Amerika).
Deze smartwatch is tenminste bruikbaar en is in dichte verpakking voor ongeveer €150,- op Marktplaats te verkrijgen (aangezien ze deze gratis weggeven bij nieuwe telefoons en sommige mensen deze niet gebruiken en verkopen).

Samsung heeft blijkbaar een compleet kids platform in Amerika, maar dit is nog niet naar Europa gekomen...
Ik heb geprobeerd om de Watch7 in te stellen met Family Link, maar krijg dit nog niet voor elkaar.
Ik ga morgen eens proberen om met Samsung contact te krijgen en bekijken hoe dit ingesteld moet worden.

Dit was in ieder geval het beste dat ik kon vinden op het gebied van smartwatches en kinderen, zonder dat het Chinese meuk is of op een half platform draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Mouse5312 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:15:
Ik heb voor mijn jongste zoon (9) een Watch 7 40mm LTE gekocht met dit bandje er extra bij: https://www.samsung.com/u...axy-watch-for-kids/#bands (via Amazon.com te bestellen in Amerika).
Deze smartwatch is tenminste bruikbaar en is in dichte verpakking voor ongeveer €150,- op Marktplaats te verkrijgen (aangezien ze deze gratis weggeven bij nieuwe telefoons en sommige mensen deze niet gebruiken en verkopen).

Samsung heeft blijkbaar een compleet kids platform in Amerika, maar dit is nog niet naar Europa gekomen...
Ik heb geprobeerd om de Watch7 in te stellen met Family Link, maar krijg dit nog niet voor elkaar.
Ik ga morgen eens proberen om met Samsung contact te krijgen en bekijken hoe dit ingesteld moet worden.

Dit was in ieder geval het beste dat ik kon vinden op het gebied van smartwatches en kinderen, zonder dat het Chinese meuk is of op een half platform draait.
Ben benieuwd of dat gaat werken dan :o Ik vind zelf een Samsung smartwatch geen optie, maar als het werkt zou dat voor veel mensen wel een uitkomst bieden.

Wat mij dan wel weer zorgen baart:
Requires initial pairing with a compatible Samsung smartphone and qualifying wireless plan with LTE service activated (Verizon, AT&T & T-Mobile available at launch).
Je provider moet het ondersteunen, dus zal alleen e-sim zijn? En moet je een Samsung telefoon gebruiken voor de eerste setup, of zijn dat de enige die ze officieel ondersteunen maar werkt iedere Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Oon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:24:
[...]

Mijn dochtertje heeft dit weekend de Up omgehad van haar grote broer (ze mocht voor het eerst "alleen" in de straat spelen). Toen ik hem af deed bleek ik hem te strak te hebben gedaan, want het horloge+bandje stond in haar huid :X

Dus dat past prima. De andere modellen geen idee, maar de Up doet wat we willen.

Grappig genoeg hebben we hem gekocht voor de GPS tracking, maar die gebruiken we praktisch nooit. "we" gebruiken hem zodat onze zoon (8) ons kan bereiken als er wat is. Niet omdat wij dat per se belangrijk vinden, maar omdat hij dat zelf een fijn idee vind.

En daardoor fietst die gerust een andere wijk in om met vriendjes te spelen. Want hij weet dat als die echt de weg kwijt is hij ons altijd kan bellen.

Voordeel is ook wel dat ze geen nummers kunnen uitwisselen met anderen zonder dat wij het nummer er in zetten. En dat ze dus ook niet door vreemden gebeld kunnen worden. Dat vind ik ook wel een fijn idee.

Maar, zit nu ook naar een Qlokkie te kijken voor mijn zoon. Vriendjes hebben die ook, en die hebben dus ook whatsapp. En ik snap dat het handig is dat ze elkaar kunnen appen via het horloge (telefoon wil ik echt zo LANG mogelijk uitstellen). Maar dat zal per maand duurder zijn van one2track, want we hebben de afspraak dat hij ons belt, dan ophangt en dat we hem terugbellen. Net zoals vroeger eigenlijk toen ik mijn eerste mobieltje met beltegoed had. :+

Daardoor hoeven we heel weinig op te waarderen.

Dit soort functies houd ik dan weer niet van (Qlokkie):
Meeluisteren

Meeluister functies Zo hoort u wat er in de omgeving bij uw kind gebeurd. U hoort uw kind wel, hij of zij u niet. Hou er wel rekening mee dat er beltegoed van uw horloge af gaat, omdat het horloge naar u belt. Uw nummer wordt automatisch ingevuld als u uw telefoonnummer invoerd bij SMS-Alarm.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 05-06-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Mijn dochtertje heeft dit weekend de Up omgehad van haar grote broer (ze mocht voor het eerst "alleen" in de straat spelen). Toen ik hem af deed bleek ik hem te strak te hebben gedaan, want het horloge+bandje stond in haar huid :X

Dus dat past prima. De andere modellen geen idee, maar de Up doet wat we willen.

Grappig genoeg hebben we hem gekocht voor de GPS tracking, maar die gebruiken we praktisch nooit. "we" gebruiken hem zodat onze zoon (8) ons kan bereiken als er wat is. Niet omdat wij dat per se belangrijk vinden, maar omdat hij dat zelf een fijn idee vind.

En daardoor fietst die gerust een andere wijk in om met vriendjes te spelen. Want hij weet dat als die echt de weg kwijt is hij ons altijd kan bellen.

Voordeel is ook wel dat ze geen nummers kunnen uitwisselen met anderen zonder dat wij het nummer er in zetten. En dat ze dus ook niet door vreemden gebeld kunnen worden. Dat vind ik ook wel een fijn idee.

Maar, zit nu ook naar een Qlokkie te kijken voor mijn zoon. Vriendjes hebben die ook, en die hebben dus ook whatsapp. En ik snap dat het handig is dat ze elkaar kunnen appen via het horloge (telefoon wil ik echt zo LANG mogelijk uitstellen). Maar dat zal per maand duurder zijn van one2track, want we hebben de afspraak dat hij ons belt, dan ophangt en dat we hem terugbellen. Net zoals vroeger eigenlijk toen ik mijn eerste mobieltje met beltegoed had. :+

Daardoor hoeven we heel weinig op te waarderen.
Ik denk ook dat het stukje in contact zijn de belangrijkere feature is, die GPS is vooral voor als er écht iets zou zijn en je ze moet gaan zoeken..

Ben benieuwd naar de ervaring als jullie voor een Qlokkie gaan. Ik heb vooralsnog niks slechts te zeggen over One2Track en zou zonder enige moeite voor de tweede die nu een horloge gaat hebben weer dezelfde kopen, maar als Qlokkie daadwerkelijk beter is is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oon schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Ik denk ook dat het stukje in contact zijn de belangrijkere feature is, die GPS is vooral voor als er écht iets zou zijn en je ze moet gaan zoeken..

Ben benieuwd naar de ervaring als jullie voor een Qlokkie gaan. Ik heb vooralsnog niks slechts te zeggen over One2Track en zou zonder enige moeite voor de tweede die nu een horloge gaat hebben weer dezelfde kopen, maar als Qlokkie daadwerkelijk beter is is dat ook een optie.
Ik zal eens even in de omgeving horen. Kijken wat de ervaringen daar zijn.

Wij zijn verder ook (absoluut) niet ontevreden met de one2track. heb slechts 1x gehad dat mijn zoontje opeens in een hele andere stad zat volgens de GPS. Dat was ff schrikken, maar dat was in een rechtbank volgens de GPS en dat leek ons sterk :+ Die locatie was bepaald via Wifi dus blijkbaar zit er overlap in wifi-id's tussen de plek waar die echt was (nog geen 300 meter van huis) en de rechtbank van Leeuwarden.

Batterij gaat nu wel sneller leeg. Maar heb nu de stappenteller uit gezet en de vernieuwingsfrequentie van de GPS naar 60 minuten gezet en dan gaat die weer dagen mee (nu nog 62% over na ~ 24 uur). En de oplaadpuck die je bij de one2track modellen kan kopen vind ik superhandig, want die heeft een ingebouwde accu waarmee je het horloge dus ook kan opladen als je even geen stroompunt in de buurt hebt. Handig voor op vakantie enzo.

Dus kan de one2track nog altijd van harte aanbevelen. Maar whatsapp zou wel een leuke feature voor mijn zoontje zijn.

De Qlokkie website is wel een zootje trouwens. Links die naar verkeerde pagina's gaan (hij raad de explorer aan, de link gaat naar de 11), het verschil tussen de horloges is onduidelijk (niet alle features staan in de vergelijkingstabel) en zelfs niet alle modellen staan in de vergelijkingstabel (9 modellen, terwijl er 12 zijn)

Dat lijkt me toch met 2 dagen werk recht te trekken.... Want zo is een model kiezen (12 modellen!) wel best lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
@Oon Aangezien jij nu al meerdere jaren ervaring hebt met de One2Track hoop ik dat je een vraag wilt beantwoorden die ik niet geheel duidelijk krijg uit dit topic of de website van One2Track...

Mijn oudste zoon heeft inmiddels vriendjes met telefoons maar ik zie hoe ze met die dingen omgaan en het lijkt me gewoon niet praktisch voor een 9-jarige om zo'n toestel altijd mee te nemen dus we kijken voor een smartwatch.

Ik zie dat er met de One2Track berichten gestuurd kunnen worden en dat die dan binnenkomen op de app. Kun je er ook berichten mee sturen naar toegevoegde nummers die de app niet hebben? Oftewel naar zijn vriendjes die nu ons appjes sturen om hem te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Dengra schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:21:
@Oon Aangezien jij nu al meerdere jaren ervaring hebt met de One2Track hoop ik dat je een vraag wilt beantwoorden die ik niet geheel duidelijk krijg uit dit topic of de website van One2Track...

Mijn oudste zoon heeft inmiddels vriendjes met telefoons maar ik zie hoe ze met die dingen omgaan en het lijkt me gewoon niet praktisch voor een 9-jarige om zo'n toestel altijd mee te nemen dus we kijken voor een smartwatch.

Ik zie dat er met de One2Track berichten gestuurd kunnen worden en dat die dan binnenkomen op de app. Kun je er ook berichten mee sturen naar toegevoegde nummers die de app niet hebben? Oftewel naar zijn vriendjes die nu ons appjes sturen om hem te bereiken?
Berichtjes helaas niet, One2Track gebruikt daar geen SMS voor maar hun eigen platform. Bellen kan wel als je de nummers erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Oon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Berichtjes helaas niet, One2Track gebruikt daar geen SMS voor maar hun eigen platform. Bellen kan wel als je de nummers erin zet.
Dank voor je snelle reactie! Voiceberichten naar een andere telefoonnummer, kan dat dan toevallig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Dengra schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Voiceberichten naar een andere telefoonnummer, kan dat dan toevallig wel?
Nope, je kunt alleen vanuit de app tekst en voice berichten sturen en vanaf het horloge zelf voice berichten naar de app, maar alles is tussen app en horloge.

De Qlokkie Kiddo Pro heeft wel WhatsApp, maar daar kan ik je verder helaas weinig over vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Oon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Nope, je kunt alleen vanuit de app tekst en voice berichten sturen en vanaf het horloge zelf voice berichten naar de app, maar alles is tussen app en horloge.

De Qlokkie Kiddo Pro heeft wel WhatsApp, maar daar kan ik je verder helaas weinig over vertellen
Ok, dank! Misschien toch maar naar een smartphone gaan kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Die Qlokkie ziet er wel goed uit verder maar lees toch dat die app echt ruk is. Ik zou toch graag een horloge aanschaffen voor mijn zoon van 6. Ik vind een telefoon echt te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Dengra schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Ok, dank! Misschien toch maar naar een smartphone gaan kijken dan...
Waar ik ook nog over heb gedacht is gewoon een feature phone waar WhatsApp op zit, maar dan kom je al gauw bij Nokia's kaiOS uit waar ze recent de officiële ondersteuning voor WhatsApp hebben stopgezet dus dan is het lastig om in te schatten hoe lang dat nog werkt.
Een beetje smartphone komt al snel boven de prijs van een leuke smartwatch uit.
kromme schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:08:
Die Qlokkie ziet er wel goed uit verder maar lees toch dat die app echt ruk is. Ik zou toch graag een horloge aanschaffen voor mijn zoon van 6. Ik vind een telefoon echt te vroeg.
Moet zeggen dat ik ook niet heel gecharmeerd ben van de app van One2Track, maar hij werkt wel prima. Jammer om te horen dat dat bij Qlokkie een issue is, want ik begon toch voorzichtig wel enthousiast te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Oon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Waar ik ook nog over heb gedacht is gewoon een feature phone waar WhatsApp op zit, maar dan kom je al gauw bij Nokia's kaiOS uit waar ze recent de officiële ondersteuning voor WhatsApp hebben stopgezet dus dan is het lastig om in te schatten hoe lang dat nog werkt.
Een beetje smartphone komt al snel boven de prijs van een leuke smartwatch uit.

[...]

Moet zeggen dat ik ook niet heel gecharmeerd ben van de app van One2Track, maar hij werkt wel prima. Jammer om te horen dat dat bij Qlokkie een issue is, want ik begon toch voorzichtig wel enthousiast te worden..
Je mag hem natuurlijk altijd bestellen en de ervaringen delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
kromme schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:00:
[...]

Je mag hem natuurlijk altijd bestellen en de ervaringen delen ;)
Dat is ook wel een beetje waar dit topic naartoe gaat, proberen iemand zover te krijgen om de eerste te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Oon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:28:

Als je het over de duivel hebt, de app van One2Track heeft net een grote update gekregen. Ziet er op het eerste oog wel een stuk moderner uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vond dit topic opzoek naar een GPS tracker voor mn 4 jarige zoontje (voor op de camping, niet in dagelijks leven). Heb zojuist een One2Track Up besteld (gezien de kleinere pasvorm). Ook Qlokkie kwam voorbij. Reden waarom het One2Track is geworden? Geen idee, ik zag de rebranding en dacht die hebben alles net weer nieuw aangepast. Dat maar eens proberen :).

Modellen vergelijken bij One2Track
https://www.one2track.nl/vergelijkingsoverzicht-gps-horloges

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 19-06-2025 09:50 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De One2Track Up is binnen, opgeladen, en om de pols bij de kleine sinds zojuist. Beeldbellen via de app werkt dikke prima, gewoon voicebellen ook. App is overzichtelijk, best wel duidelijk en heeft best veel mogelijkheden. Voor nu meer dan prima! De kleine loopt er ook erg trots mee rond (is nogal een nerd zoals zn vader).

Hij kan nu al bellen en opnemen, eerste keer om, dus supersimpel voor hem in gebruik. De watch start erg snel op, zit volgens mij een Android skin op met een eigen One2Track aanpassing, dit weet ik (nog) niet zeker.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
Ik zit ook ff mee te lezen, zoek iets voor onze zoon van 9 die vrij "autonoom" is ;P
Ik hoef eigenlijk alleen maar te zien waar hij ongeveer uithangt, en het heen en weer sturen van tekstberichtjes zou handig zijn. Ik zit zelf te denken aan zo'n ouderwetse pager, maar dan in moderne vorm, die zou hij ook om kunnen hangen, is zoiets er niet? Een soort van airtag maar dan met schermpje (een telefoon ja, maar dat wil ik echt zolang mogelijk weghouden).

Anders zit ik idd toch te kijken naar een Samsung of Apple smart watch met LTE te kijken. Ik heb er moeite mee om premium prijzen voor Ali-achtige hardware te betalen, dan geef ik liever iets meer uit voor solide spul. Alleen zie ik dat je voor een Samsung Galaxy smart watch configureren ook een Samsung smartphone nodig hebt? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
olafmol schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:53:
...
Anders zit ik idd toch te kijken naar een Samsung of Apple smart watch met LTE te kijken. Ik heb er moeite mee om premium prijzen voor Ali-achtige hardware te betalen, dan geef ik liever iets meer uit voor solide spul. Alleen zie ik dat je voor een Samsung Galaxy smart watch configureren ook een Samsung smartphone nodig hebt? Klopt dat?
Voor zover ik weet heb je voor smartwatches altijd een telefoon nodig.

Veel smartwatches hebben geen GPS en vaak ook geen SIM kaart. Hiervoor gebruiken ze dan de telefoon.
Ook een Airtag heeft geen GPS of SIM kaart, maar "hoopt" op een passerende telefoon die deze functionaliteit kan leveren.

Zo'n One2track (wij hebben er ook een voor ons kind) is dan wel wat lomp/groot, maar is wel volledig zelfstandig met eigen GPS en SIM.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
GarBaGe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Voor zover ik weet heb je voor smartwatches altijd een telefoon nodig.

Veel smartwatches hebben geen GPS en vaak ook geen SIM kaart. Hiervoor gebruiken ze dan de telefoon.
Ook een Airtag heeft geen GPS of SIM kaart, maar "hoopt" op een passerende telefoon die deze functionaliteit kan leveren.

Zo'n One2track (wij hebben er ook een voor ons kind) is dan wel wat lomp/groot, maar is wel volledig zelfstandig met eigen GPS en SIM.
Ik was mss niet helder, ik kijk naar de LTE / 4g versies van smart watches, inclusief GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:53:
Ik zit ook ff mee te lezen, zoek iets voor onze zoon van 9 die vrij "autonoom" is ;P
Ik hoef eigenlijk alleen maar te zien waar hij ongeveer uithangt, en het heen en weer sturen van tekstberichtjes zou handig zijn. Ik zit zelf te denken aan zo'n ouderwetse pager, maar dan in moderne vorm, die zou hij ook om kunnen hangen, is zoiets er niet? Een soort van airtag maar dan met schermpje (een telefoon ja, maar dat wil ik echt zolang mogelijk weghouden).

Als je solide spul wil zou ik toch gewoon voor One2track gaan, zeker voor deze usecase. Zijn echt hele degelijke apparaten doe niet zomaar kapot gaan en goed tegen een stootje kunnen i.t.t. een smartwatch die gemaakt is om 'mooi' te zijn.
Zo'n Samsung dingetje of een Apple Watch kost een stuk meer en is na een paar keer mee de speeltuin in weinig van over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Oon schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:00:
[...]

Als je solide spul wil zou ik toch gewoon voor One2track gaan, zeker voor deze usecase. Zijn echt hele degelijke apparaten doe niet zomaar kapot gaan en goed tegen een stootje kunnen i.t.t. een smartwatch die gemaakt is om 'mooi' te zijn.
Zo'n Samsung dingetje of een Apple Watch kost een stuk meer en is na een paar keer mee de speeltuin in weinig van over..
dat vraag ik me serieus af. Als ik die one2watch dingen zie dan krijg ik serieuze Ali China OEM vibes. Kan me vergissen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een GPS horloge buiten Europa ?

De vakantie komt er aan en wij gaan naar Zuid-Azie met de kinderen (5-10 jaar). Deze genoemde GPS horloges van One2Track and Qlokkie hebben Nederlandse sims en ik lees ook enkel Europese ervaringen.

Ik denk dat als je zo'n horloge naar India of Thailand meeneemt dat die daar niet gaat werken. dus is er een lokale SIM nodig. Dat is geen probleem die kopen de ouders toch al voor zichzelf. Ik denk dat de tracker telefoon-app de hele wereld ondersteunt.

Ik heb namelijk ooit een GPS tracker gehad die bij het opstarten keurig de Chinese fabriek als standaard locatie had. Ook daar ging een Lebara SIM kaart in, maar ik heb deze nooit buiten Nederland kunnen gebruiken en de SIM kaarten zijn inmiddels ook gedeactiveerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:47
FFW schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:57:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een GPS horloge buiten Europa ?

De vakantie komt er aan en wij gaan naar Zuid-Azie met de kinderen (5-10 jaar). Deze genoemde GPS horloges van One2Track and Qlokkie hebben Nederlandse sims en ik lees ook enkel Europese ervaringen.

Ik denk dat als je zo'n horloge naar India of Thailand meeneemt dat die daar niet gaat werken. dus is er een lokale SIM nodig. Dat is geen probleem die kopen de ouders toch al voor zichzelf. Ik denk dat de tracker telefoon-app de hele wereld ondersteunt.

Ik heb namelijk ooit een GPS tracker gehad die bij het opstarten keurig de Chinese fabriek als standaard locatie had. Ook daar ging een Lebara SIM kaart in, maar ik heb deze nooit buiten Nederland kunnen gebruiken en de SIM kaarten zijn inmiddels ook gedeactiveerd..
Mijn zoon heeft een Qlokkie. Wij gebruiken deze regelmatig in Portugal. Het is een gehannes maar het is in te stellen. MIjn vriendin doet dit altijd, ik kan met dat hele ding totaal niet overweg. Uitleg zal vast wel op de website van Qlokkie te vinden zijn.

Als het aan mij ligt gaat dat ding er uit. Lomp, groot, interface van horloge zelf is belabberd, de app op je telefoon is ruk. Batterijduur is kort en zo kan ik nog wel even doorgaan :F
Geloof dat we dat ding twee weken in gebruik hadden en de spam smsjes kwamen al :-(

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:43
Mouse5312 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:15:

Had je toevallig nog gekeken? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben of je de watch kan koppelen met Home assistant en via home assistant dan de watch kan tracken. Dan heb je een mooie Watch zonder dat je aan een abbonement vast zit of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Heeft er iemand tips mbt het opladen van de one2track horloges? Onze kids hebben er nu een week allebei eentje. Morgen gaan we op vakantie, maar 1 van de 2 lijk ik helemaal niet opgeladen te krijgen en de andere eel langzaam. Het zijn 2 verschillende types, maar de laders zien er hetzelfde uit, dus die zijn toch wel uitwisselbaar? Zijn de bijgeleverde blokjes niet best?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Maverick schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:48:
Heeft er iemand tips mbt het opladen van de one2track horloges? Onze kids hebben er nu een week allebei eentje. Morgen gaan we op vakantie, maar 1 van de 2 lijk ik helemaal niet opgeladen te krijgen en de andere eel langzaam. Het zijn 2 verschillende types, maar de laders zien er hetzelfde uit, dus die zijn toch wel uitwisselbaar? Zijn de bijgeleverde blokjes niet best?
Heb je er zo'n dock bij of alleen een lader?
Hier hebben we de dock erbij en die heeft zelf ook een accu ingebouwd. Laden duurt een paar uur maar hij gaat gewoon 's avonds op de lader en 's ochtends weeer om.

Alleen wel beetje kortdag om daar nu nog wat mee te moeten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Oon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Heb je er zo'n dock bij of alleen een lader?
Hier hebben we de dock erbij en die heeft zelf ook een accu ingebouwd. Laden duurt een paar uur maar hij gaat gewoon 's avonds op de lader en 's ochtends weeer om.

Alleen wel beetje kortdag om daar nu nog wat mee te moeten :o
We hebben alleen de bijgeleverde laders. Lijkt een beetje prul-kwaliteit als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Maverick schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:14:
[...]

We hebben alleen de bijgeleverde laders. Lijkt een beetje prul-kwaliteit als ik eerlijk ben...
Ze geven zelf aan dat je geen sterker blokje moet gebruiken, maar ik was ook niet zo gecharmeerd van het witte blokje dat er bij ons bij zat.
We hebben toen meteen de dock mee besteld en daar zat ook zo'n heel dun goedkoop voelend micro USB kabeltje bij.

Heb je al geprobeerd om de horloges om te wisselen qua laders? Misschien dat een van de laders gewoon kapot is?

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 11-07-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Oon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:16:
[...]

Heb je al geprobeerd om de horloges om te wisselen qua laders? Misschien dat een van de laders gewoon kapot is?
De laders zijn identiek, dus ik weet niet eens welke bij welke hoort. Ze hebben het toch goed gedaan vorige week. Zal eens kijken of ik de contact met wat aceton kan reinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Wij hebben een One2Track Connect NEXT sinds iets meer dan een jaar.

- Werkt out of the box simpel voor zowel ouders als kind (6 jaar destijds).
- Opladen gaat vrij snel, volgens mij binnen een uurtje wel vol. Maar hij raakt ook leeg binnen 3 a 4 dagen als je hem niet gebruikt.
- Is redelijk groot, had wel wat kleiner mogen zijn. Het siliconen bandje is wel zacht en soepel maar de gesp is van RVS en had wellicht beter plastic kunnen zijn.
- De bezel is losgelaten door het gebruik van het kind, op die leeftijd zou het wat sterker gemaakt mogen zijn.
- GPS is relatief accuraat in vergelijking met andere merken, zit er soms wel 20 a 30 meter naast, maar als je de GPS locatie dan handmatig update klopt die weer.
- Zone in te stellen dmv cirkel in meters, alert wanneer het ding de zone verlaat
- Mogelijkheid tot chatten, spraak bericht verzenden, en video bellen
- Je hebt een aparte One2Track app nodig, die best aardig werkt. Op iOS werkt die prima en stabiel en er word geen onnodige data gevraagd te delen.

Ik zou wel nog een keer hetzelfde merk kiezen als ik de aanschaf opnieuw zou moeten doen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Sluuut schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:21:
Wij hebben een One2Track Connect NEXT sinds iets meer dan een jaar.

- Werkt out of the box simpel voor zowel ouders als kind (6 jaar destijds).
- Opladen gaat vrij snel, volgens mij binnen een uurtje wel vol. Maar hij raakt ook leeg binnen 3 a 4 dagen als je hem niet gebruikt.
- Is redelijk groot, had wel wat kleiner mogen zijn. Het siliconen bandje is wel zacht en soepel maar de gesp is van RVS en had wellicht beter plastic kunnen zijn.
- De bezel is losgelaten door het gebruik van het kind, op die leeftijd zou het wat sterker gemaakt mogen zijn.
- GPS is relatief accuraat in vergelijking met andere merken, zit er soms wel 20 a 30 meter naast, maar als je de GPS locatie dan handmatig update klopt die weer.
- Zone in te stellen dmv cirkel in meters, alert wanneer het ding de zone verlaat
- Mogelijkheid tot chatten, spraak bericht verzenden, en video bellen
- Je hebt een aparte One2Track app nodig, die best aardig werkt. Op iOS werkt die prima en stabiel en er word geen onnodige data gevraagd te delen.

Ik zou wel nog een keer hetzelfde merk kiezen als ik de aanschaf opnieuw zou moeten doen.
Vwb de GPS; deze gebruikt AGPS, dus een combinatie van GPS en WiFi netwerken in de buurt. Dat betekent dat, over het algemeen, hoe vaker de horloge in hetzelfde gebied is hoe accurater de GPS wordt. Ze raden dan ook aan om 'm eerst een uurtje bij het raam (of buiten) te laten liggen en dan in de app de interval heel kort te zetten zodat er een goede basis voor de GPS is.

De bezel is wel een interessante, lijkt mij wel een reden tot inruil onder garantie want dat moet echt niet kunnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:54

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nieuw in dit topic ben ik stiekem toch ook een beetje de mogelijkheden aan het onderzoeken. Als alleenstaande ouder ga ik zometeen met mijn kind voor het eerst naar het buitenland, en in mijn eentje heb ik gewoon een paar ogen minder om alles in de gaten te houden dan als je met z'n tweetjes bent.

Vooralsnog hink ik tussen twee opties: de One2track Next, en de goedkoopste Apple Watch Cellular. One2track lijkt prima bezig. Het verschil tussen hun modellen lijkt vooral cosmetisch c.q. formaat. Ik heb de Home Assistant-ontwikkelingen gelezen, en de prijs is natuurlijk een groot voordeel t.o.v. mijn alternatief waar ik twee One2tracks kan kopen i.p.v. één iWatch.

Waarom de twijfel? Ik ben op zoek naar een waterdicht apparaat - ik wil eigenlijk dat de kleine ermee kan zwemmen. Ze heeft inmiddels zwemdiploma's A en B. Dat klinkt overdreven maar ik wens de keren dat een horloge wordt afgedaan te minimaliseren. Ook werkt het vergeetachtigheid in de hand om het horloge weer om te doen als je uit het zwembad komt (ken je eigen kind). En als ik dan zoek op waterdichtheid kom ik bij de bekende kinderhorlogemerken toch telkens alleen "spatwaterdicht" tegen. Dat is voor mijn use case niet genoeg. Hier en daar staan wel verkoopkreten zoals bij de Wonlex, maar uit recensies blijkt dat deze helemaal niet waterdicht is en dat de handleiding ook het tegendeel beweert van de verpakking.

Dus volgens mij komt het dan voor mij neer op een zwemwaterdicht regulier horloge (geen gps of communicatie), de one2track (wel gps, maar geen zwemwaterdichtheid), of een iWatch (alles, maar duur). Mis ik hier een optie bij?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelstrar
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 31-08 23:05
*knip* Dit topic is niet voor het aanprijzen van winkels.

Met one2track heb ik zelf mindere ervaring. Je betaalt elke maand abonnement om gebruik te mogen maken van hun app en je bent verplicht hun simkaart te nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 21-07-2025 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Ik vind de euro of twee per maand die One2Track kost het wel waard om geen gedoe te hebben met simkaarten en gewoon alles in één te hebben. Iedere andere horloge kost ook geld om actief te zijn, of er nou een prepaid simkaart in zit of niet

[ Voor 47% gewijzigd door RoD op 21-07-2025 15:44 . Reden: Reactie op verwijderde tekst weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelstrar
Ja omdat zij een officiële Wonlex dealer is.
Dat zijn die op bol niet.
Dus zou ik eerder naar een officiële dealer gaan dan naar een losse verkoper.
De horloges van one2track komen ook uit China, staat op hun eigen website, alleen weet je niet waar die vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelstrar
DUX schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:10:
Nieuw in dit topic ben ik stiekem toch ook een beetje de mogelijkheden aan het onderzoeken. Als alleenstaande ouder ga ik zometeen met mijn kind voor het eerst naar het buitenland, en in mijn eentje heb ik gewoon een paar ogen minder om alles in de gaten te houden dan als je met z'n tweetjes bent.

Vooralsnog hink ik tussen twee opties: de One2track Next, en de goedkoopste Apple Watch Cellular. One2track lijkt prima bezig. Het verschil tussen hun modellen lijkt vooral cosmetisch c.q. formaat. Ik heb de Home Assistant-ontwikkelingen gelezen, en de prijs is natuurlijk een groot voordeel t.o.v. mijn alternatief waar ik twee One2tracks kan kopen i.p.v. één iWatch.

Waarom de twijfel? Ik ben op zoek naar een waterdicht apparaat - ik wil eigenlijk dat de kleine ermee kan zwemmen. Ze heeft inmiddels zwemdiploma's A en B. Dat klinkt overdreven maar ik wens de keren dat een horloge wordt afgedaan te minimaliseren. Ook werkt het vergeetachtigheid in de hand om het horloge weer om te doen als je uit het zwembad komt (ken je eigen kind). En als ik dan zoek op waterdichtheid kom ik bij de bekende kinderhorlogemerken toch telkens alleen "spatwaterdicht" tegen. Dat is voor mijn use case niet genoeg. Hier en daar staan wel verkoopkreten zoals bij de Wonlex, maar uit recensies blijkt dat deze helemaal niet waterdicht is en dat de handleiding ook het tegendeel beweert van de verpakking.

Dus volgens mij komt het dan voor mij neer op een zwemwaterdicht regulier horloge (geen gps of communicatie), de one2track (wel gps, maar geen zwemwaterdichtheid), of een iWatch (alles, maar duur). Mis ik hier een optie bij?
Angeltrack Splash is een horloge waarmee je kan zwemmen. IP68
Zijn vorige maand uitgekomen en volgens mij is zij de enige met ip68 Horloges waarmee je kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelstrar
Angelstrar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:26:
[mbr] *knip* Dit topic is niet voor het aanprijzen van winkels. [/]

Met one2track heb ik zelf mindere ervaring. Je betaalt elke maand abonnement om gebruik te mogen maken van hun app en je bent verplicht hun simkaart te nemen.
En one2track mag wel gezegd worden? Dat is ook een winkelnaam 🤷🏼‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Angelstrar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Zijn vorige maand uitgekomen en volgens mij is zij de enige met ip68 Horloges waarmee je kan zwemmen
Van de pagina:
"Wanneer een horloge IP68 is, betekent dit dat het horloge stof en (kraan)waterdicht is.
Het kan even onder water en is bestand tegen spatten, regen en douches."

dat is pertinent onjuist. Ook geen garantie bij waterschade. Ik kan er ook wel IP68 op zetten maar als dat vervolgens niet juist is :+ Op Trustpilot staat ook een commentaar dat eern ipx7 stuk was nadat deze in een emmer was gevallen. Iets wat voor een x7 rated device geen issue moet zijn (je telefoon is ook ipx7 rated waarschijnlijk). Online vond men hetzelfde horloge in China en bleek het ip65 te zijn....
De webshop geeft aan dat het op de site staat dat je er niet mee mag zwemmen. Dat geld dus ook voor de Splash. Het is dus geen ip68 horloge. Dat heet gewoon misleiding....

Wontex lees ik vooral over de slechte app die ook nog vol reclame zit....

ja je betaald 1.35 per maand voor de gebruikskosten bij one2track. Dat leggen ze uit als netbeheerkosten voor het netwerk. Daar staat dan weer tegenover dat je ongeveer 4 cent/MB betaald. Bij prepaid-abbo's is dait vaak hoger tenzij je een maandbundel afneemt.

Waarschijnlijk heeft One2Track een soort maandbundel afgedwongen voor alle gebruikers. Waardoor ze de MB-kosten laag kunnen houden.

Ik zit zelf ook te kijken naar een ander horloge dan one2track. Voornamelijk zodat mijn oudste ook Whatsapp kan gebruiken, maar niet de volledige play-store tot zijn beschikking heeft. Maar tot nu toe zie ik weinig horloges die net zo goed werken als die van one2track. En allemaal wel nadelen hebben zoals reclame etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 21-07-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Angelstrar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:50:
Dank voor de tip maar IP68 is niet genoeg om mee te gaan zwemmen. IP68 is genoeg om even onder de kraan met schoon (!) drinkwater te houden, en misschien om heel eventjes aan de oppervlakte te zwemmen, maar niet om een duik mee te nemen in een zwembad. Je hebt bovendien meer aan ATM-indicaties als het gaat om zwemmogelijkheden omdat het dan gaat om waterdruk i.p.v. watercontact.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 21-07-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DUX schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Dank voor de tip maar IP68 is niet genoeg om mee te gaan zwemmen. IP68 is genoeg om even onder de kraan met schoon (!) drinkwater te houden, en misschien om heel eventjes aan de oppervlakte te zwemmen, maar niet om een duik mee te nemen in een zwembad. Je hebt bovendien meer aan ATM-indicaties als het gaat om zwemmogelijkheden omdat het dan gaat om waterdruk i.p.v. watercontact.
actiecamera's hebben ook een ip68 rating. Het is de hoogste waterdichtheidsrating die er is. Echter moet je altijd kijken wat de fabrikant als veilig acht bij ip68. DJI Osmo Action camera kan bijvoorbeeld tot 20 meter diepte :+ maar dat zal voor veel ip68 devices niet zo zijn.

Maar ip68 is méér dan 30 minuten onder water, op 1 meter diepte. Dus meer dan even onder de kraan of aan het oppervlak.

Maar zoals gezegd: dat horloge is waarschijnlijk helemaal niet IP68... maar "china IP68". Gewoon uit de duim gezogen voor meer verkopen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 21-07-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Waah schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:13:
actiecamera's hebben ook een ip68 rating. Het is de hoogste waterdichtheidsrating die er is. Echter moet je altijd kijken wat de fabrikant als veilig acht bij ip68.

Maar ip68 is méér dan 30 minuten onder water, op 1 meter diepte. Dus meer dan even onder de kraan of aan het oppervlak.

Maar zoals gezegd: dat horloge is waarschijnlijk helemaal niet IP68... maar "china IP68". Gewoon uit de duim gezogen voor meer verkopen :+
Ik vind zwemmen op 1 meter theoretische diepte in superschoon water onder ideale lab-omstandigheden niet hetzelfde als werkelijk (op grotere diepte) zwemmen in een zwembad met additieven, beweging en wisselende waterdruk. Daar zijn we het hopelijk toch over eens?

De IP-rating is niet toereikend als het gaat om het aanduiden van zwemmogelijkheden als je zelf al aangeeft dat de maximale IP-rating geen garanties geeft die verder gaan dan een enkele meter diepte. Daar heb je dan andere schalen voor zoals x-aantal meter onder water, atmosferische druk, of bar. Dat geen van de kinderhorloges dergelijke uitingen doen wat dit soort metingen betreft is tekenend voor de houdbaarheid met betrekking tot water, wat mij betreft. Volgens mij trekken we allebei de conclusie dat de genoemde horlogemodellen waarschijnlijk niet zullen overleven in een zwembad.

Ik lees dat je in de regel 10 ATM (100 meter) bescherming nodig hebt voor een zorgeloze zwembadbeleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Angelstrar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:57:
[...]

En one2track mag wel gezegd worden? Dat is ook een winkelnaam 🤷🏼‍♀️
Klopt. Het lijkt er alleen sterk op dat je je eigen webwinkel en producten aan het aanprijzen bent, en dat is niet de bedoeling op het forum. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een DM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@DUX klopt. De IP rating is inderdaad niet bedoeld voor zwemmen.

De Apple Watches (vanaf serie 2) zijn WR50 approved en dat is genoeg voor oppervlaktewater zwemmen. Niet duiken. De ultra is tot 40 meter waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelstrar
*knip* mijn collega vroeg om een DM te sturen als je vragen hebt. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 10-08-2025 13:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste