Oon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:24:
[...]
De nieuwe modellen zijn inderdaad allemaal flink groot. De oude waren een stuk kleiner, maar voor onze 11 jarige is die nog tot aan het 1e (of laatste, hoe je het ziet) gaatje aan te trekken. Ik kan me echt niet voorstellen dat een 4 jarige zo'n ding goed stevig om kan hebben, laat staan een van de huidige modellen.
Mijn dochtertje heeft dit weekend de Up omgehad van haar grote broer (ze mocht voor het eerst "alleen" in de straat spelen). Toen ik hem af deed bleek ik hem te strak te hebben gedaan, want het horloge+bandje stond in haar huid
Dus dat past prima. De andere modellen geen idee, maar de Up doet wat we willen.
Grappig genoeg hebben we hem gekocht voor de GPS tracking, maar die gebruiken we praktisch nooit. "we" gebruiken hem zodat onze zoon (

ons kan bereiken als er wat is. Niet omdat wij dat per se belangrijk vinden, maar omdat hij dat zelf een fijn idee vind.
En daardoor fietst die gerust een andere wijk in om met vriendjes te spelen. Want hij weet dat als die echt de weg kwijt is hij ons altijd kan bellen.
Voordeel is ook wel dat ze geen nummers kunnen uitwisselen met anderen zonder dat wij het nummer er in zetten. En dat ze dus ook niet door vreemden gebeld kunnen worden. Dat vind ik ook wel een fijn idee.
Maar, zit nu ook naar een Qlokkie te kijken voor mijn zoon. Vriendjes hebben die ook, en die hebben dus ook whatsapp. En ik snap dat het handig is dat ze elkaar kunnen appen via het horloge (telefoon wil ik echt zo LANG mogelijk uitstellen). Maar dat zal per maand duurder zijn van one2track, want we hebben de afspraak dat hij ons belt, dan ophangt en dat we hem terugbellen. Net zoals vroeger eigenlijk toen ik mijn eerste mobieltje met beltegoed had.
Daardoor hoeven we heel weinig op te waarderen.
Dit soort functies houd ik dan weer niet van (Qlokkie):
Meeluisteren
Meeluister functies Zo hoort u wat er in de omgeving bij uw kind gebeurd. U hoort uw kind wel, hij of zij u niet. Hou er wel rekening mee dat er beltegoed van uw horloge af gaat, omdat het horloge naar u belt. Uw nummer wordt automatisch ingevuld als u uw telefoonnummer invoerd bij SMS-Alarm.
[
Voor 8% gewijzigd door
Waah op 05-06-2025 11:30
]