Belangrijke kanttekening is wel dat ze itt veel alternatieven hun infrastructuur in Europa (of zelfs Nederland) hebben draaien, maar de hardware is inderdaad whitelabel. Wel aangepast, maar in de basis is het een Chinees horloge.MindBender schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:56:
Aan het design en de kleurstelling van de icoontjes is duidelijk te zien dat het een rebadged Chinees prul is.
Dat is frappant, welk model hebben jullie? Die van ons heeft maar kleine polsjes maar de Connect Go past prima. Er zit wel heel veel verschil in formaat tussen horloges.Daarnaast is hij ook nog eens veel te groot. Veel groter nog dan een herenmodel Apple Watch. Nu is het geen mode-item, maar om een kinderpolsje van 6 is het echt wel een obstructie.
Als je kind 6 is dan moet dat wel goedkomen toch? Onze 5-jarige kan mijn naam en die van mijn vrouw herkennen, en ook 'oma' en 'opa' lezen, en het icoontje van het telefoonboek is duidelijk genoeg. Maar de SOS-knop is ook genoeg om contact te kunnen leggen.Je kind moet ook kunnen lezen; Het grote rode SOS-logo is nog wel uit te leggen, maar een telefoonboek waar je geen foto's aan toe kunt voegen is niet handig. Dat hij niet buiten Europa werkt is ook wel een dingetje: Juist als je op vakantie gaat, zeker buiten Europa, wil je dat je kind beschermd is.
Ze kopen de hardware in en knutselen er zelf mee, de firmware passen ze ook aan. De diensten die ze aanbieden (inclusief de virtuele provider waar de simkaarten op draaien) zijn volledig Europees/Nederlands en lijken vooralsnog goed beveiligd te zijn. Ik ben een keer de code van de Home Assistant integratie ingedoken en dat zag er allemaal netjes uit, en zonder correcte authenticatie krijg ik ook geen gegevens uit het horloge.Dus; we hopen maar dat de Nederlandse invloed op het product voornamelijk in het gebied van softwarebeveiliging en privacy zit...
Dat sluit een hack aan de serverkant niet uit, maar geeft mij wel een goed gevoel.
:strip_exif()/f/image/Sn3FfBVrIgWJVktBLW8OZYQc.jpg?f=fotoalbum_large)