Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 08:46
Fire69 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Dus de 'rejected due to poor reputation of a domain' ligt dan toch aan Zoho smtp?
Ja, want dat zag je ook zelfs in de zoho webmail omgeving.

Maar ik reageerde in het laatste deel op jouw edit opmerking: "Nog vergeten, als ik via gmail verstuur en gebruik maak van de smtp van gmail komt de mail wel aan op mijn werkmail (wel met een hoop soft-fails op spf en zo). Ligt het dan aan Zoho die blacklisted staat?"

Als je daadwerkelijk de smtp van gmail hebt gebruikt wordt dus niet de smtp van zoho gebruikt. En kan dus ook niets met een eventuele blacklist van zoho te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
TVPiraat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Als je daadwerkelijk de smtp van gmail hebt gebruikt wordt dus niet de smtp van zoho gebruikt. En kan dus ook niets met een eventuele blacklist van zoho te maken hebben.
Ik denk dat we naast elkaar praten (kan aan mij liggen hoor, dat gebeurt me soms wel eens :+).
Even voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i9bwFDqYzaAm86ihSgeo9T2mFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/07XpirlJgiJtBmDe0y3ahyhU.png?f=user_large

Verzonden via Gmail smtp: OK naar Exchange
Verzonden via Zoho smtp: Niet OK naar Exchange

Dus dan wordt toch de smtp van Zoho geblokkeerd?

Als het dat is wat jij ook bedoelde, dan vraag ik me af, heeft het eigenlijk nut dat ik via Zoho ga als het via gmail werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Fire69 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Als het dat is wat jij ook bedoelde, dan vraag ik me af, heeft het eigenlijk nut dat ik via Zoho ga als het via gmail werkt?
Ik heb op verschillende blacklist sites de adressen die zoho gebruikt gecheckt, maar vind nergens een aanwijzing dat er iets verdachts aan de hand zou zijn met die adressen. Of dat ze op 1 van de bekende blacklistlijsten staan.
Ik krijg via mail-tester.com een 10/10 score als ik iets via zoho smtp verstuur.

We gaan er van uit dat het via gmail versturen niet meer zal werken als je in de toekomst je G-suite domein hebt weggehaald bij Google. Als het familie.net domein wat je nu gebruikt voor deze test nu al niet als G-suite domein in gebruik is dan zou dat dus mee kunnen vallen, alhoewel het door al die SPF softfails echt met de hakken over de sloot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11
Fire69 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat we naast elkaar praten (kan aan mij liggen hoor, dat gebeurt me soms wel eens :+).
Even voor de duidelijkheid:

[Afbeelding]

Verzonden via Gmail smtp: OK naar Exchange
Verzonden via Zoho smtp: Niet OK naar Exchange

Toen ik nog de data voor zowel Google als SoHo had toegevoegd (dus de MX records, dkim etc) ging mijn ZoHo ook naar spam.

Na alle google meuk eruit te halen, werkt het top.

ZoHo een 9.5. Die halve punt aftrek omdat mijn bijgevoegde afbeelding geen Alt-text had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Laatst online: 08-07 12:21
Waah schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Toen ik nog de data voor zowel Google als SoHo had toegevoegd (dus de MX records, dkim etc) ging mijn ZoHo ook naar spam.

ZoHo een 9.5. Die halve punt aftrek omdat mijn bijgevoegde afbeelding geen Alt-text had :D
Ik heb geen google dingen in de dns van mijn test-domein waar ik nu mee experimenteer... enkel de vimexx dkim enzo. Score van 10/10 bij die mailtest, en toch spam bij o365.
Heb een ticket geopend bij vimexx om daar eens te polsen naar hun ervaringen aangezien al hun mail-klanten dit probleem moeten hebben, maar ik kreeg als antwoord
"Helaas maakt Microsoft het onmogelijk om headers te interpreteren als buitenstaander, ik kan er dus niets mee. Ik raad je aan om Microsoft eens te benaderen, via bijvoorbeeld Office 365 klantenservice, zodat ze jou hiermee kunnen helpen!"
Da's geen hulp natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TVPiraat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb op verschillende blacklist sites de adressen die zoho gebruikt gecheckt, maar vind nergens een aanwijzing dat er iets verdachts aan de hand zou zijn met die adressen. Of dat ze op 1 van de bekende blacklistlijsten staan.
Ik krijg via mail-tester.com een 10/10 score als ik iets via zoho smtp verstuur.
Vreemd, via Zoho gaat er bij mij 1.1 punt af omdat SpamAssasin niet tevreden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMCBx5gi7kUxzriHvdCMd6gd9fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFMBCfMTHwpAqjwnyoGEGUx2.png?f=fotoalbum_large
We gaan er van uit dat het via gmail versturen niet meer zal werken als je in de toekomst je G-suite domein hebt weggehaald bij Google. Als het familie.net domein wat je nu gebruikt voor deze test nu al niet als G-suite domein in gebruik is dan zou dat dus mee kunnen vallen, alhoewel het door al die SPF softfails echt met de hakken over de sloot is.
Ik wil gerust Zoho gaan gebruiken, maar ik maak me toch wel wat zorgen over die Exchange. Lijkt me dat die toch wel redelijk veel gebruikt is en er dus een groot risico is op mails te verloren gaan?
Als ik bvb een test-mail stuur naar mijn mail-adres via mijn ISP krijg ik identiek dezelfde mail als via mijn werkgeven (disclaimer, mijn werkgever is mijn ISP :P ), maar dat wil dus zeggen dat ze daarvoor ook Exchange gebruiken. Als ik dan bvb naar mijn vader een mailtje zou sturen zou het nooit aankomen...
Waah schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik test nu met een nieuw domein, met niks gelinked aan GSuite. Toch heb ik maar 8.5 - 9 (varieert per test).
Ik verlies telkens meer dan een punt door die SpamAssassin.

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Tsja, ook ik zit hier niet om persé Zoho te promoten, maar ik wil wel graag alles kunnen verklaren wat er zo langs komt.
Zo zie ik bij mail-tester.com het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izJruOdxpWQRuXPFwrM4M1MistQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGzdD9V5V0m2AQAn6KIbEXWv.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil zit in de regels 5, 6 en 7 die er bij mij niet in staan. Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TVPiraat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:13:
Tsja, ook ik zit hier niet om persé Zoho te promoten, maar ik wil wel graag alles kunnen verklaren wat er zo langs komt.
Zo zie ik bij mail-tester.com het volgende staan:
[Afbeelding]

Het verschil zit in de regels 5, 6 en 7 die er bij mij niet in staan. Maar waarom?
Ik weet niet of het nog past in dit topic, maar misschien toch even de setup vergelijken dan?

Domein bij Cloudflare. MX records van Cloudflare, SPF/DMARC/DKIM records van Zoho.
Extra user aangemaakt bij Zoho, met enkele aliassen.
Versturen vanuit gewone GMail met Zoho alias en met smtp van Zoho. Heb jij 'beschouwen als alias' aangevinkt?

[edit]
Verder via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Andere host die mail verstuurt.

31.186.226.239 (= sender11-of-o53.zoho.eu) staat op de RNBL blacklist. In mijn geval wordt de mail verstuurd door sender11-of-o52.zoho.eu (.238), en dan gaat het wel goed.

De vraag is even hoe lang de server op de blacklist blijft staan -- ik zou verwachten dat ze bij Zoho vrij actief bijhouden of en wanneer servers gelist worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ValHallASW schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:58:

31.186.226.239 (= sender11-of-o53.zoho.eu) staat op de RNBL blacklist. In mijn geval wordt de mail verstuurd door sender11-of-o52.zoho.eu (.238), en dan gaat het wel goed.

De vraag is even hoe lang de server op de blacklist blijft staan -- ik zou verwachten dat ze bij Zoho vrij actief bijhouden of en wanneer servers gelist worden...
Aha, da's goed om te weten.

Niet veel aan te doen, ik ben wel benieuwd of de mail wel zou toekomen op Exchange als hij niet meer op de blacklist staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat

Inderdaad. Ik heb net wat mail met Fire69 uitgewisseld en het gebruikte ip nr was eigenlijk het enige verschil wat ik constateer tussen zijn mail en iets wat ik verstuur.
Verder geprobeerd of dat nog zelf te beïnvloeden is door de zoho smtp server te wijzigen (smtp of smtppro). Beide werken, maar heeft geen invloed. Ook TLS naar SSL gewijzigd, maar ook dat verandert niets aan het IP-nr wat gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik veronderstel dat we niet zomaar kunnen switchen naar hun .com ipv .eu?

Trouwens wel net iets positief aan Zoho ontdekt:
Your account is in the Europe data centre.
Dat geeft toch al iets meer vertrouwen voor een Indische firma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb mijn domeinen allemaal ondergebracht bij domainname.shop (scherpe tarieven). Mail via G-Suite tot nu toe. Emailhosting kost bij domainnameshop € 6,45 per jaar per domein. Per domein kun je dan 20 emailaccounts aanmaken met 15GB opslag en onbeperkt aliassen. Mailtester geeft een score van 10/10. Ik ben een redelijke leek met hosting. Mis ik nu iets als ik mijn mail via mijn domainhoster onderbreng t.o.v. Zoho en allerlei forwardcapriolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Poster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:45:
Ik heb mijn domeinen allemaal ondergebracht bij domainname.shop (scherpe tarieven). Mail via G-Suite tot nu toe. Emailhosting kost bij domainnameshop € 6,45 per jaar per domein. Per domein kun je dan 20 emailaccounts aanmaken met 15GB opslag en onbeperkt aliassen. Mailtester geeft een score van 10/10. Ik ben een redelijke leek met hosting. Mis ik nu iets als ik mijn mail via mijn domainhoster onderbreng t.o.v. Zoho en allerlei forwardcapriolen?
Nee, dat kan ook prima werken. Zolang je maar in staat bent om in de DNS records SPF en DKIM TXT records toe te voegen. Het forwarden waar hier over gesproken wordt heeft over het algemeen te maken met het simpele gegeven dat veel mensen de mail graag via Google laten lopen ivm de superieure spam filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
TVPiraat schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Nee, dat kan ook prima werken. Zolang je maar in staat bent om in de DNS records SPF en DKIM TXT records toe te voegen. Het forwarden waar hier over gesproken wordt heeft over het algemeen te maken met het simpele gegeven dat veel mensen de mail graag via Google laten lopen ivm de superieure spam filtering.
Dank voor je toelichting. Ik heb dat forwarden ook geprobeerd vanuit domainnameshop maar dan komt je mail een stuk later binnen bij Google. En het testmailtje werd door Google als spam aangemerkt, wat het dus niet was. Ik hou het nog wel even in de gaten hier. G-Suite was wel heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Poster schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Dank voor je toelichting. Ik heb dat forwarden ook geprobeerd vanuit domainnameshop maar dan komt je mail een stuk later binnen bij Google. En het testmailtje werd door Google als spam aangemerkt, wat het dus niet was. Ik hou het nog wel even in de gaten hier. G-Suite was wel heel fijn!
:*) Dat bedoelde ik dus niet met "superieure spamfiltering" :*)
Als je in gmail naar het orginele bericht kijkt zie je dan in de headers staan dat SPF en DKIM gebruikt zijn? Anders zou je daar nog eens naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:24
Ik lees al even mee en ik bemerk dat hier grofweg naar twee oplossingen wordt gezocht.

1) E-mail onder eigen domein, werkend onder iOS en Android, verder basic.

2) E-mail onder eigen domein, met (liefst) native synchronisatie op iPhone/Android van agenda's en contacten

Ik zoek dat laatste en kom dan uit bij aanbieders met ActiveSync ondersteuning. Deze zijn, op Zoho na, allemaal een stuk duurder dan Microsoft met hun family-aanbod.

Ik zie ook truucjes met CalDav en CardDav maar daarvoor heb je weer extra apps nodig. Heeft iemand al, naast Zoho, dé Google killer gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-07 16:41
NelgNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:49:

2) E-mail onder eigen domein, met (liefst) native synchronisatie op iPhone/Android van agenda's en contacten

Ik zoek dat laatste en kom dan uit bij aanbieders met ActiveSync ondersteuning. Deze zijn, op Zoho na, allemaal een stuk duurder dan Microsoft met hun family-aanbod.

Ik zie ook truucjes met CalDav en CardDav maar daarvoor heb je weer extra apps nodig. Heeft iemand al, naast Zoho, dé Google killer gevonden?
Volgens mij is infomaniak goedkoper dan Zoho in het geval zoals bij mij met 4 mailboxen van 5GB (bij Infomaniak krijg je er 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
glatuin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Volgens mij is infomaniak goedkoper dan Zoho in het geval zoals bij mij met 4 mailboxen van 5GB (bij Infomaniak krijg je er 5)
Klopt, inderdaad goedkoper, maar moet weer via CardDAV of CalDAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
NelgNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:49:

Exchange online plan 1
€ 3,40 p/mnd ex btw, grofweg € 50,- per jaar incl btw.
Daarvoor heb je één licentie, maar kun je via een eenvoudige omweg (al eerder in dit topic beschreven) meerdere persoonlijke emailboxen maken. Aliassen, shared email, catchall kan ook allemaal en is mij zonder al te veel gedoe gelukt. En dan ben ik toch zeker geen expert op dit terrein Ik heb er twee domeinen aan gekoppeld. Domeinen en DNS beheer ik via mijn webhost.

Ik ben tevreden over het resultaat, de veeleisende dames hier in huis ook (1x iphone, 1x android).

Workspace hou ik nog even aan totdat ik weet met wat voor aanbod/oplossing google gaat komen, maar daar verwacht ik weinig van. Dat ga ik tegen die tijd waarschijnlijk omzetten in Cloud Identity Free.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
doerakje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Exchange online plan 1
Het is misschien wat overkill, maar ik was nu aan het denken... als ik zo één licentie zou nemen, en daarop dan meerdere 'accounts' aanmaak (ik zou eens moeten terugzoeken, maar dat is dan met shared mailboxes neem ik aan?)... kan ik dan in gmail de smtp-server van die online exchange instellen en voor de rest dus alles in gmail blijven doen (cloudflare forward naar gmail, en gmail verzenden via online exchange) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
bmaster001 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Het is misschien wat overkill, maar ik was nu aan het denken... als ik zo één licentie zou nemen, en daarop dan meerdere 'accounts' aanmaak (ik zou eens moeten terugzoeken, maar dat is dan met shared mailboxes neem ik aan?)
Ja en nee. Je maakt een shared mailbox aan, maar die kun je na een wachtwoordreset omzetten naar een gewone usermailbox.
bmaster001 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:36:
[...]
kan ik dan in gmail de smtp-server van die online exchange instellen en voor de rest dus alles in gmail blijven doen (cloudflare forward naar gmail, en gmail verzenden via online exchange) ?
Geen idee. zoals ik al zei:
[...]En dan ben ik toch zeker geen expert op dit terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
[...]

Exchange online plan 1
Daarvoor heb je één licentie, maar kun je via een eenvoudige omweg (al eerder in dit topic beschreven) meerdere persoonlijke emailboxen maken. Aliassen, shared email, catchall kan ook allemaal en is mij zonder al te veel gedoe gelukt. En dan ben ik toch zeker geen expert op dit terrein Ik heb er twee domeinen aan gekoppeld. Domeinen en DNS beheer ik via mijn webhost.

Ik ben tevreden over het resultaat, de veeleisende dames hier in huis ook (1x iphone, 1x android).

Workspace hou ik nog even aan totdat ik weet met wat voor aanbod/oplossing google gaat komen, maar daar verwacht ik weinig van. Dat ga ik tegen die tijd waarschijnlijk omzetten in Cloud Identity Free.
Die kwam ik ook tegen. Maarr, als je persoonlijke mailboxen aanmaakt, krijg je dan ook persoonlijke agenda en persoonlijke contacten die synchroniseren met het toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
40% korting op Microsoft 365 Family voor één jaar, daarna voor altijd 30% korting

Kwam ik tegen in mijn zoektocht. Via https://www.microsoft.com/nl-nl/home-use-program krijg je het eerste jaar 40% korting op Microsoft 365 Family, daarna zakt dit naar 30% korting per jaar zolang je je abonnement houdt.

Dit krijg je alleen als je werkgever een contract met Microsoft heeft afgesloten voor o.a. Office/Microsoft 365. Vul je werk e-mail in om dit te controleren.

Mijn eerste vraag: wat als ik wegga bij mijn werkgever? Dan blijft de korting staan zolang je je abonnement blijf vernieuwen.

Dat doet de prijs mooi zakken!

(Ik wist niet dat mijn werkgever dit aanbood, heb mijn e-mailadres ingevoerd en kreeg zowaar een mail van Microsoft dat ik mee kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
NelgNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:17:
40% korting op Microsoft 365 Family voor één jaar, daarna voor altijd 30% korting

Kwam ik tegen in mijn zoektocht. Via https://www.microsoft.com/nl-nl/home-use-program krijg je het eerste jaar 40% korting op Microsoft 365 Family, daarna zakt dit naar 30% korting per jaar zolang je je abonnement houdt.

Dit krijg je alleen als je werkgever een contract met Microsoft heeft afgesloten voor o.a. Office/Microsoft 365. Vul je werk e-mail in om dit te controleren.

Mijn eerste vraag: wat als ik wegga bij mijn werkgever? Dan blijft de korting staan zolang je je abonnement blijf vernieuwen.

Dat doet de prijs mooi zakken!

(Ik wist niet dat mijn werkgever dit aanbood, heb mijn e-mailadres ingevoerd en kreeg zowaar een mail van Microsoft dat ik mee kan doen)
Inderdaad goede aanbieding maar voor ons in dit topic niet handig. We willen immers een domein of meerdere domeinen koppelen en dat gaat niet zo gemakkelijk bij office 365 family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
NelgNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Die kwam ik ook tegen. Maarr, als je persoonlijke mailboxen aanmaakt, krijg je dan ook persoonlijke agenda en persoonlijke contacten die synchroniseren met het toestel?
Ja. En die kun je dan desgewenst ook weer delen met elkaar. Ik gebruik voor mail en agenda de app van Outlook, voor contacten de standaard contacten app op mijn android. Synchronisatie met desktop, webmail en telefoon verloopt vlekkeloos.
Een van de dames gebruikt op de iphone alleen de mail via de outlook app. Agenda en contacten gebruikt ze van Apple, dus hoe dat daar werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
glatuin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Inderdaad goede aanbieding maar voor ons in dit topic niet handig. We willen immers een domein of meerdere domeinen koppelen en dat gaat niet zo gemakkelijk bij office 365 family.
Nog niet geprobeerd, maar lees in dit topic dat dat juist wel lukt bij Office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
doerakje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Ja. En die kun je dan desgewenst ook weer delen met elkaar. Ik gebruik voor mail en agenda de app van Outlook, voor contacten de standaard contacten app op mijn android. Synchronisatie met desktop, webmail en telefoon verloopt vlekkeloos.
Een van de dames gebruikt op de iphone alleen de mail via de outlook app. Agenda en contacten gebruikt ze van Apple, dus hoe dat daar werkt weet ik niet.
Oh, dat wist ik niet. Dat klinkt goed! Ik ga even een proefaccountje nemen en testen. Thanks!

Wel gek dat je op die manier dus licenties kunt sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
NelgNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Dat klinkt goed! Ik ga even een proefaccountje nemen en testen. Thanks!

Wel gek dat je op die manier dus licenties kunt sparen.
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Wanneer MS deze truuk repareerd kun je straks per user/mailbox gaan betalen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

offtopic:
Grappig, email adres van 1 van mijn huidige opdrachtgevers geprobeerd en daar kan ik ook 40% korting mee krijgen als ZZP-er.
Maar ook zonder deze HUP kan je dit wel (ongeveer) krijgen. Bij dectdirect bijv. voor 62,90/jaar voor Office 365 Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
glatuin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:31:
[...]

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Wanneer MS deze truuk repareerd kun je straks per user/mailbox gaan betalen lijkt me.
Ik vraag me af of Microsoft dat wil repareren. Zou heel goed ook bedoelde functionaliteit kunnen zijn. Je betaalt per gebruiker, niet per usermailbox. Het is niet onlogisch om te veronderstellen dat één gebruiker er meerdere persoonlijke mailboxen op na houdt, wat dan prima kan onder één enkele licentie.

Maar goed, ik weet het inderdaad niet zeker. Dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeetje, had ik eerder moeten weten. Heb al jaren 365 family, en een werkgever met een office 365 contract 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
Overigens biedt Zoho een nog onbekende korting aan voor non-commercial instanties aan. Heb ze even een berichtje gestuurd of die korting ook van toepassing is op families ;)

• sverzijl
.oisyn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Jeetje, had ik eerder moeten weten. Heb al jaren 365 family, en een werkgever met een office 365 contract 8)7
Deze korting is nog niet zo lang denk ik. Toen ik 2 jaar geleden bij opdrachtgever zat die ook in het HUP zat, was de korting maar iets van 10% ofzo op Office365. Terwijl ik daarvoor nog wel Office 2019 voor 15 euro via datzelfde programma kon aanschaffen.

• Fire69
.oisyn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:06:
[...]

offtopic:
Ik koop al jaren mijn O365 Family via Amazon.de, met Black Friday kan je die vaak voor ~60€ krijgen :)
Goedkoper dan via mijn werkgever die maar 30% krijgt...
sverzijl schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 01:14:
[...]

Deze korting is nog niet zo lang denk ik. Toen ik 2 jaar geleden bij opdrachtgever zat die ook in het HUP zat, was de korting maar iets van 10% ofzo op Office365. Terwijl ik daarvoor nog wel Office 2019 voor 15 euro via datzelfde programma kon aanschaffen.
offtopic:
Wij kunnen via HUP al 30% korting krijgen vanaf dat O365 geïntroduceerd werd :)
Ervoor konden we via die weg zelfs een licentie voor Office 20xx krijgen voor 16,95€!

• sverzijl
Fire69 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:37:
[...]

offtopic:
Wij kunnen via HUP al 30% korting krijgen vanaf dat O365 geïntroduceerd werd :)
Ervoor konden we via die weg zelfs een licentie voor Office 20xx krijgen voor 16,95€!
offtopic:
Nou ja, dan zal ik het misschien verkeerd herinnerd hebben en was het toch 30%. Er is immers maar 1 HUP. Maar de korting via HUP was in ieder geval minder dan de kortingen die ik elders kon vinden, dus laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik ben het overzicht (deels) kwijt mbt office 365 & exchange online ;) Ik probeer samen te vatten:

Ik heb meerdere domeinen in gebruik met ongeveer 5 aparte mailboxen met elk diverse aliassen er op.

1) Ik zou office 365 family kunnen gebruiken voor de mailboxen & dan cloudflare mail routing kunnen gebruiken om de diverse mail adressen aan te laten komen in de mailboxen. Bij deze setup heb ik nog een externe smtp server nodig ? (hierboven zijn een aantal opties qua smtp provider gegeven).

2) Ik gebruik 1 exchange online account en gebruik de shared mailboxes als hierboven omschreven. Zit hier buiten kostenbesparing nog een ander voordeel aan tov office 365 family? Is de setup met cloudflare en externe smtp provider verder gelijk?

Ik las op een support pagina van microsoft dat er voor shared mailboxen geen licentie nodig is; maar dat iedere persoon die de shared mailbox benadert wel een licentie nodig heeft. Deze oplossing lijkt dan misschien niet heel sustainable naar de toekomst toe ?

dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De family variant is max 5 accounts als ik me niet vergis.
Daarnaast moet je er nog een ander account op nahouden en is je eigen domein dan een alias.

Geen catchall meen ik voor de personal variant?

Wel 5 office licenties en met ieder genoeg onedrive opslag.

De shared mailboxen van de business variant zijn verder gewoon te benaderen voor iedereen met het wachtwoord. Verder niks speciaals qua licenties nodig.

Voor puur e-mail lijkt mij de business variant beter. De personal variant is een stuk omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik zie net deze aanbieding voorbijkomen; deze is op bedrijven gericht; maar er zal nog wel meer voor bij gaan komen de komende weken:

https://www.microsoft.com...5/switch-to-microsoft-365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmaster001
pc01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:33:
Ik zie net deze aanbieding voorbijkomen; deze is op bedrijven gericht; maar er zal nog wel meer voor bij gaan komen de komende weken:

Ik wou hem hier ook al zetten, maar zag ergens in de kleine letters dat het enkel voor US customers zou zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pc01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:12:
1) Ik zou office 365 family kunnen gebruiken voor de mailboxen & dan cloudflare mail routing kunnen gebruiken om de diverse mail adressen aan te laten komen in de mailboxen. Bij deze setup heb ik nog een externe smtp server nodig ? (hierboven zijn een aantal opties qua smtp provider gegeven).
Nee. Wat je nodig hebt is een @outlook.com emailadres om de mail naartoe te forwarden, maar die heb je waarschijnlijk al voor ieder account, en anders kun je die gemakkelijk aanmaken.
2) Ik gebruik 1 exchange online account en gebruik de shared mailboxes als hierboven omschreven. Zit hier buiten kostenbesparing nog een ander voordeel aan tov office 365 family? Is de setup met cloudflare en externe smtp provider verder gelijk?
Tov de goedkoopste business variant heeft een family recht op de desktop office software voor in totaal 6 mensen, 5 apparaten per persoon. Wel kan family maar 1 domein ("via GoDaddy" maar daar is omheen te werken), en in totaal maar 1 adres per persoon op dat domein.
defusion schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:27:
De family variant is max 5 accounts als ik me niet vergis.
6. Je kunt 5 mensen uit uitnodigen, dus met jezelf erbij maakt 6.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21

RKD

bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik wou hem hier ook al zetten, maar zag ergens in de kleine letters dat het enkel voor US customers zou zijn
Het lijkt dat alleen de supportassist ed voor US only is:

One free year of Business Assist and one year of around-the-clock access to small business specialists for Microsoft 365 available to U.S. customers only.

Er staat niet dat de rest van de aanbieding alleen voor US is.

Contact gehad met Microsoft via de chat. Je krijgt een promo code voor de korting. Later extra aangeschafte licenses komen niet in aanmerking voor de promo, er is geen code toevallig voor Exchange Online bijv. Echt alleen Business abbonement.
Apologies for the delay, unfortunately when you use the code it's for the licenses being purchased at that time. Any licenses added on a future date won't be applicable for the promo
Verificatie gaat via screenshare:
Not a problem, so to verify that your a gsuite user we will ask to set up a screen share to see your live tenant and ask when the tenant was created/ which country your tenant falls under =)
Well crap:
So the countries available for a promo are; Australia, Canada, GB, Ireland, India, New Zealand, South Africa, Singapore, US.
February 11, 2022, 9:14 amMorgan

So not in the Netherlands?
February 11, 2022, 9:14 amKlant

Unfortunatly no, many apologies. We however can still assist you in doing a migration from Google Workspace to us at Microsoft 365 =)
bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Ah oops, dan had ik wat te snel gelezen. Excuus!
Stiekem had je toch wel gelijk alleen staat het niet duidelijk op de website. Het is dus alleen voor Australia, Canada, GB, Ireland, India, New Zealand, South Africa, Singapore, US.

[ Voor 65% gewijzigd door RKD op 11-02-2022 09:21 . Reden: Ben nu aan het chatten met Microsoft. ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
RKD schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Het lijkt dat alleen de supportassist ed voor US only is:

One free year of Business Assist and one year of around-the-clock access to small business specialists for Microsoft 365 available to U.S. customers only.

Er staat niet dat de rest van de aanbieding alleen voor US is.

Contact gehad met Microsoft via de chat. Je krijgt een promo code voor de korting. Later extra aangeschafte licenses komen niet in aanmerking voor de promo:

[...]
Ah oops, dan had ik wat te snel gelezen. Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
Ik maak me nu een bedenking. Mijn tests om via de Vimexx SMTP te mailen naar een o365 adres lopen mis omdat het altijd in de spam komt. Voor deze testen gebruik ik een domainname die nog nooit eerder mail gestuurd heeft. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Als ik mijn "echte" domeinnaam gebruik, die nu dus nog aan de g suite accoung hangt, zou dat zich anders gedragen omdat die misschien al wel gekend is bij Microsoft? Is wel lastiger om even snel uit te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmeer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-03 21:03
pc01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:33:

Op die webpagina staat: "60 percent off a 12-month Microsoft 365 Business Basic, Microsoft 365 Business Standard, or Microsoft 365 Business Premium subscription.". Dat ene woordje "a" moet je volgens mij lezen als; "je krijgt alleen het eerste jaar een korting van 60%". De jaren erna weer full-price betalen dus.

En met een prijs van 5 euro p/m full-price voor de "Business Basic" (de goedkoopste variant), is me dat nét wat teveel email. Ja, er zit ook 1TB storage bij een web/mobiel versie van Office. Maar ikzelf betaal niet maandelijks voor het hebben van kantoor-applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:57
bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:18:
Ik maak me nu een bedenking. Mijn tests om via de Vimexx SMTP te mailen naar een o365 adres lopen mis omdat het altijd in de spam komt. Voor deze testen gebruik ik een domainname die nog nooit eerder mail gestuurd heeft. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Als ik mijn "echte" domeinnaam gebruik, die nu dus nog aan de g suite accoung hangt, zou dat zich anders gedragen omdat die misschien al wel gekend is bij Microsoft? Is wel lastiger om even snel uit te testen...
Als je aan de M365 kant kijkt bij de broncode van het bericht, wat zie je dan? Daar zou je een aanwijzing kunnen vinden waarom de mail als spam wordt gezien.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmaster001
Drardollan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Als je aan de M365 kant kijkt bij de broncode van het bericht, wat zie je dan? Daar zou je een aanwijzing kunnen vinden waarom de mail als spam wordt gezien.
Was het maar zo simpel :-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 185.104.30.240)
 smtp.mailfrom=xxxxxxxx.be; dkim=pass (signature was verified)
 header.d=xxxxxxxx.be;dmarc=pass action=none
 header.from=xxxxxxxx.be;compauth=pass reason=100
Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of xxxxxxxx.be designates
 185.104.30.240 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com;
 client-ip=185.104.30.240; helo=pmg01-out1.zxcs.nl;

-> spf = ok, dkim = ok

code:
1
2
3
4
X-MS-Exchange-Organization-SCL: 5
X-Forefront-Antispam-Report:
 CIP:185.104.30.240;CTRY:NL;LANG:nl;SCL:5;SRV:;IPV:NLI;SFV:SPM;H:pmg01-out1.zxcs.nl;PTR:pmg01-out1.zxcs.nl;CAT:SPM;SFS:(13230001)(4636009)(58800400005)(7116003)(5660300002)(3480700007)(26005)(7596003)(356005)(9686003)(7126003)(7636003)(86362001)(22186003)(336012)(564344004)(33964004)(55446002)(8676002)(1096003)(6666004)(34206002)(62442003);DIR:INB;
X-Microsoft-Antispam: BCL:0;

Die SCL wijst op de spam-level. Uit die andere headers kan niemand een oorzaak halen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:57
bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Was het maar zo simpel :-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 185.104.30.240)
 smtp.mailfrom=xxxxxxxx.be; dkim=pass (signature was verified)
 header.d=xxxxxxxx.be;dmarc=pass action=none
 header.from=xxxxxxxx.be;compauth=pass reason=100
Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of xxxxxxxx.be designates
 185.104.30.240 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com;
 client-ip=185.104.30.240; helo=pmg01-out1.zxcs.nl;

-> spf = ok, dkim = ok

code:
1
2
3
4
X-MS-Exchange-Organization-SCL: 5
X-Forefront-Antispam-Report:
 CIP:185.104.30.240;CTRY:NL;LANG:nl;SCL:5;SRV:;IPV:NLI;SFV:SPM;H:pmg01-out1.zxcs.nl;PTR:pmg01-out1.zxcs.nl;CAT:SPM;SFS:(13230001)(4636009)(58800400005)(7116003)(5660300002)(3480700007)(26005)(7596003)(356005)(9686003)(7126003)(7636003)(86362001)(22186003)(336012)(564344004)(33964004)(55446002)(8676002)(1096003)(6666004)(34206002)(62442003);DIR:INB;
X-Microsoft-Antispam: BCL:0;

Die SCL wijst op de spam-level. Uit die andere headers kan niemand een oorzaak halen volgens mij...
SPF en DKIM goed. IP van Vimexx staat wel op 1 openbare blacklist (0SPAM).

Microsoft staat er bij mij wel om bekend dat bij nieuwe IP adressen/domeinen de eerste paar keer de mail onterecht als spam wordt gezien. Na enkele mails stopt dit. Ik heb het zelfs in mijn M365 Hybride omgeving gehad enige tijd geleden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmaster001
Drardollan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:31:
[...]

SPF en DKIM goed. IP van Vimexx staat wel op 1 openbare blacklist (0SPAM).

Microsoft staat er bij mij wel om bekend dat bij nieuwe IP adressen/domeinen de eerste paar keer de mail onterecht als spam wordt gezien. Na enkele mails stopt dit. Ik heb het zelfs in mijn M365 Hybride omgeving gehad enige tijd geleden.
Dat van die blacklist is wel goed opgemerkt, waarvoor dank. Dat heb ik alvast aan Vimexx laten weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 23:52
bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Dat van die blacklist is wel goed opgemerkt, waarvoor dank. Dat heb ik alvast aan Vimexx laten weten.
Microsoft is sowieso raar mbt spam detectie. Ze houden vziw ook interne spamlists bij.
Hier is een link naar een formulier waar je een verzoek kan doen om je domein te laten whitelisten: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=614866&clcid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmaster001
Lizard schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Microsoft is sowieso raar mbt spam detectie. Ze houden vziw ook interne spamlists bij.
Hier is een link naar een formulier waar je een verzoek kan doen om je domein te laten whitelisten: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=614866&clcid
Da's een raar formulier zeg. Ik moet daarop invullen naar welk domein ik wil mailen.. Dat kan ik toch niet opgeven? Weet ik veel wie er bij hen zit met hun mail? En vanop welke IP-adressen ga ik mailen.. ik zou die van Vimexx nog kunnen te weten komen misschien, maar als er bij Vimexx morgen iets verandert, gaat mijn mail opnieuw naar de spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 23:52
bmaster001 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Da's een raar formulier zeg. Ik moet daarop invullen naar welk domein ik wil mailen.. Dat kan ik toch niet opgeven? Weet ik veel wie er bij hen zit met hun mail? En vanop welke IP-adressen ga ik mailen.. ik zou die van Vimexx nog kunnen te weten komen misschien, maar als er bij Vimexx morgen iets verandert, gaat mijn mail opnieuw naar de spam?
Ik heb het formulier niet verzonnen. :) Maar waar je naartoe wil mailen is een dropdown list, dus daar kan je ook other invullen. De ip adressen zullen idd de mailservers van vimexx zijn. Vaak verandert dat niet en anders zou het misschien idd het formulier opnieuw invullen. (Misschien doet Vimexx dat ook zelf bij een wijziging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36
Heeft iemand hier al de persoonlijke GMail als client voor Vimexx getest? Ik zit in hetzelfde schuitje en neig nu naar Cloudflare Email Redirect voor inkomend (backup: Vimexx en dan met POP3 ophalen) naar GMail en dan voor uitgaand GMail via de SMTP van Vimexx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@SvenHazejager Waarom zou je je inkomende mail dan via Vimexx laten gaan?

Het nadeel van het laten POPpen door GMail is dat je soms een kwartier moet wachten tot een mail die je verwacht binnenkomt. Vooral onhandig in situaties waar je een security code gemaild wordt bij inloggen. Moet je weer inloggen op de webmail van Vimexx, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36
.oisyn schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:21:
@SvenHazejager Waarom zou je je inkomende mail dan via Vimexx laten gaan?
Dat was niet m'n belangrijkste punt, ik ben voornamelijk op zoek naar ervaringen met het gebruiken van Vimexx als uitgaande SMTP vanuit GMail.
Voor inkomend ga ik Cloudflare Email Routing gebruiken met als uitwijk Vimexx via POP3 (hogere MX waarden in DNS). En ja ik ben bekend met de vertraging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:31
Nadeel van cloudflare is nog wel dat ze (nog) geen distributie groepen ondersteunen. Ook heb je volgens mij dan altijd nog een smtp server nodig om mail te versturen. Ik blijf hopen dat Google tot inkeer komt en een leuke aanbieding doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 08:23

Eim

Een ander alternatief voor gsuite/zoho is Yandex 360 for Business

Free plan:
- You can create up to 1000 mailboxes.
- Each connected employee of the company gets 10 GB of storage space in Yandex.Disk.
- Collaboration services: Yandex.Telemost , Yandex.Messenger, Yandex.Calendar, Yandex.Notes and Yandex.Documents.

1000 mailboxes is wel andere koek dan de vijf die zoho biedt.

Heb het een tijdje gelezen opgezet voor side-project. Interface is even wennen; soms schakelde die over naar het Russisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

Gaitman

The Real One

Ik heb een idee om met verschillende subdomeinen te gaan werken en die dan te koppelen aan een provider. Zoals:
- o365.achternaam.com voor Office 365 Family
- vimexx.achternaam.com voor Vimexx
- gmail.achternaam.com voor Gmail GSuite (betaald)
- etc

En dan Cloudflare gebruiken om de mail naar de verschillende diensten te laten routeren. En dan kan ik ook de catchall naar bijvoorbeeld een Office 365 Family mailbox routeren. Ik kan bijvoorbeeld vanuit Office 365 Family al mail versturen met als afzender naam@achternaam.com.

Misschien gebruik ik dan uiteindelijk bijvoorbeeld alleen Office 365 Family (waar ik al een abbo van heb). Maar dan heb ik het catchall probleem ook opgelost.

Ga vast nog wel ergens tegenaan lopen. Maar het kan maar zo eens gaan werken :) Misschien heeft er iemand ervaring mee?

Het is maar zo een idee. Binnenkort maar eens gaan proberen op een domein die ik toch niet voor mail gebruik. Verder ga ik afwachten wat Google gaat doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gaitman op 11-02-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Eim schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:39:

Free plan:
- Each connected employee of the company gets 10 GB of storage space in Yandex.Disk.
- Collaboration services: Yandex.Telemost , Yandex.Messenger, Yandex.Calendar, Yandex.Notes and Yandex.Documents.

Heb het een tijdje gelezen opgezet voor side-project. Interface is even wennen; soms schakelde die over naar het Russisch.
Niet slecht, maar wederom weer alleen IMAP, CardDAV en CalDAV en geen ActiveSync. Voor anderen prima, voor mij wat minder :)

En ik lees nergens dat je in het Free-plan je eigen domein kunt koppelen?

[ Voor 4% gewijzigd door NelgNL op 11-02-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NelgNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:47:
[...]

En ik lees nergens dat je in het Free-plan je eigen domein kunt koppelen?
Dit suggereert van wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGvQWtoGi03nAsQ0X70hftuIXhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iw94ztaTlK1hz0jFpTkrZrR6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 12:42

Niwla

dat dus....

Bij de betaalde versie reclamevrije e-mail? Dus bij Free reclame onderaan je (uitgaande) mail?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit suggereert van wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Hier nog een interessante vergelijking tussen Gmail en Yandex mail. https://www.slant.co/versus/3665/18174/~gmail_vs_yandex-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Eim schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:39:

Free plan:

Russisch staat gecontroleerd medium (censuur). Ik begin hier niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 20:14
Ik gebruik ook al jaren de legacyversie G Suite voor 4 gezinsleden. Nu het stopt wordt dat te duur dus wil ik overstappen naar Microsoft Office 365 Family.

Ik zie via Tweakers Pricewatch dat Microsoft Office 365 Family door verschillende partijen wordt aangeboden onder de prijs die MS er zelf voor vraagt.
Enjoy2day levert het b.v. voor 61,90 per jaar.

Heeft iemand ervaring met dit soort partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Romulus schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:07:
Ik gebruik ook al jaren de legacyversie G Suite voor 4 gezinsleden. Nu het stopt wordt dat te duur dus wil ik overstappen naar Microsoft Office 365 Family.

Ik zie via Tweakers Pricewatch dat Microsoft Office 365 Family door verschillende partijen wordt aangeboden onder de prijs die MS er zelf voor vraagt.
Enjoy2day levert het b.v. voor 61,90 per jaar.

Heeft iemand ervaring met dit soort partijen?
Enjoy2day ken ik niet maar over het algemeen werken die resellers prima. Je kan ook kijken of je werkgever bij het Home Use Program zit (veelal bij office365). Dan krijg je ook 30/40% korting.
https://www.microsoft.com/nl-nl/home-use-program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-07 21:48
Plompie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Enjoy2day ken ik niet maar over het algemeen werken die resellers prima. Je kan ook kijken of je werkgever bij het Home Use Program zit (veelal bij office365). Dan krijg je ook 30/40% korting.
https://www.microsoft.com/nl-nl/home-use-program
40% korting eerste jaar en je houdt 30% korting daarna zolang je abonnement doorloopt. Kortom 60 euro eerste jaar, 70 euro de jaren erna.

Ik heb inmiddels een account aangemaakt bij infomaniak en ga dit de komende tijd testen.

Hier een link naar iemand op Reddit die wat testen doet op infomaniak.
https://www.reddit.com/r/...k_initial_test_migration/

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieAnanas op 12-02-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-07 03:40
Iemand ervaring met volgende probleem bij Microsoft 365 Family:

Ik heb de DNS bij Cloudflare zitten. Daar heb ik via het gekende trukje (om GoDaddy te vermijden) de DNS ingesteld. Dit is gelukt en mijn emails komen nu toe bij voornaam@familienaam.tld

Maar ik krijg mijn account niet ingesteld op enig welk toestel.
Een mogelijke verklaring is dat ik mijn email account niet als custom domain heb ingesteld? Dit kan ik zelf doen via Settings > Premium > Personalised Email address > create address

Maar er gebeurt niets als ik op 'next' klik na het invoeren van mijn email adres?

Mijn email blijft dus voorlopig het gegenereerde outlook adres:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0losn8jtArN9KIXos6KkdFrmKVg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daIo8SZdfOwVyLnXmHId9GRE.jpg?f=user_large

Ik kan dus wel inloggen met voornaam@achternaam.be en mails werken! Een mail versturen geeft wel aan 'on behalf of...' (email komt van outlook_xxxxx@outlook.com)

De support van Microsoft zegt dat ik echt wel GoDaddy moet gebruiken, maar ik lees van niemand anders dat er dergelijke problemen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door GigaPixels op 12-02-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@GigaPixels Je moet je primary alias instellen op je nieuwe emailadres, dat kun je doen bij je profielinstellingen van je MS account.

Zie ook .oisyn in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Hmm, de primary alias is wel degelijk naam@achternaam.tld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fqTNs0cyiALRiuplB21j5X393g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCHUYMhNRJuwTLl9InDkDECH.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dan ga naar Settings > Premium > Personalised email > custom domain,
dan kan niet voornaam@achternaam.tld toevoegen. Ik klik op 'Create address', vul dan het email adres in, maar als ik op 'Next' klik, gebeurt er niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ggun3vfEkQIVYXRjY2NpE1_P34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzfwOCKdJFqTMCk3eSIEWkWG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan me moeilijk inbeelden dat dit aan Godaddy vs Cloudflare ligt?

Nogmaals: emails komen wel goed toe! Ik kan mijn account niet toevoegen aan mijn Outlook app op desktop, noch op iPhone, ... en hetzelfde voor de andere leden van de familie.
Erg vervelend dat we nu in een tussenfase vastzitten van de migratie. Hopelijk weet iemand raad.

--

Bijkomend:

als ik op My Microsoft Account klik hier:
.. dan krijg ik volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIb-lqJqhRaqgZ9wrJ4Oj7eX7Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqpPjHi5Bu4WCEzIF20am4TW.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel behoorlijk in de war. Zouden er op de ene of de andere manier 2 accounts bestaan?

Ter bijkomend info:
Wij hadden allemaal al een voornaam@familienaam.tld account bij microsoft. Hier kwam dus geen email op toe, maar de login was dus wel ons eigen domein.
Ik heb vervolgens iedereen uitgenodigd lid te worden via hun eigen email adres.

[ Voor 29% gewijzigd door GigaPixels op 12-02-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@GigaPixels Aaah daar heeft MS ergens ook iets over gezegd. Je moet dat adres volgens mij eerst even weghalen, dan een gepersonaliseerd adres aanmaken, en dan die instellen als primair.

.edit: zie Get a personalized email address in Microsoft 365, onderaan staat de Troubleshooting FAQ, 2e entry:
"I received an error message that says "Sorry, that address is already in use. Please choose a different name."".
Ik snap dat jij die error niet krijgt maar je situatie wordt daar wel precies beschreven.

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
.oisyn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:33:
@GigaPixels Aaah daar heeft MS ergens ook iets over gezegd. Je moet dat adres volgens mij eerst even weghalen, dan een gepersonaliseerd adres aanmaken, en dan die instellen als primair.

.edit: zie Get a personalized email address in Microsoft 365, onderaan staat de Troubleshooting FAQ, 2e entry:
"I received an error message that says "Sorry, that address is already in use. Please choose a different name."".
Ik snap dat jij die error niet krijgt maar je situatie wordt daar wel precies beschreven.
Ik deed net het volgende:

> Een random @outlook.be aangemaakt
> Dit random toegewezen als primair email adres (in plaats van custom email)
> custom email adres verwijderd uit account
> custom email opnieuw toegevoegd
> custom email als primair ingesteld

Werkt ook niet helaas, ik blijf de outlook_xxxx@outlook.com zien onder mijn profielfoto

En als ik opnieuw dit process doorloop, dan krijg ik de melding: "We limit how frequently you can change your primary alias. Try again next week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Fire69 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Aha, da's goed om te weten.

Niet veel aan te doen, ik ben wel benieuwd of de mail wel zou toekomen op Exchange als hij niet meer op de blacklist staat...
Net nog even een test gedaan en de mail komt nu wel toe. Dus niet meer blacklisted veronderstel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GigaPixels schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Ik deed net het volgende:

> Een random @outlook.be aangemaakt
> Dit random toegewezen als primair email adres (in plaats van custom email)
> custom email adres verwijderd uit account
> custom email opnieuw toegevoegd
> custom email als primair ingesteld

Werkt ook niet helaas, ik blijf de outlook_xxxx@outlook.com zien onder mijn profielfoto

En als ik opnieuw dit process doorloop, dan krijg ik de melding: "We limit how frequently you can change your primary alias. Try again next week."
Apart, ik had het domein dan weliswaar nog niet als alias toegevoegd, maar toen ik 'm primair had gemaakt werkte dat voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 23-07 13:52

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik ga denk ik maar eens met M365 aan het knutselen of deze voldoet.

Helaas kom ik niet in aanmerking voor de 40/30 procent korting, maar zou na de proefperiode als het bevalt graag verlengen via een licentie-code van een reseller dat scheelt toch ruim 3 tientjes :) Weet iemand of dat mogelijk is ?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Ik dacht vanmorgen alvast een 1e kleine stap te maken met het ontmantelen van het G-suite domein <achternaam>.nu
Er is binnen dat domein 1 gezamenlijk account van mijn vrouw en mij wat we nauwelijks gebruiken. Het wordt alleen gebruikt op een oude smartphone die we als universele afstandsbediening gebruiken.
Daar draaien ook wel wat betaalde apps op, maar het dubbel betalen voor die apps neem ik even voor lief.
Op het nieuwe persoonlijke @gmail.com account wat vorige week is aangemaakt staat ook een email alias <voornaam>@<achternaam>.nu die via de smtp van zoho de mail verstuurd. Dit werkt prima tot nu toe.

Op de smartphone dus allereerst het nieuwe persoonlijke gmail account er bij gezet en het bestaande <achternaam>.nu account gewist.
Vervolgens in de gsuite beheerconsole deze gebruiker verwijderd.

Toen ik vervolgens vanaf de email alias <voornaam>@<achternaam>.nu van het persoonlijke @gmail.com account een test mail stuurde kreeg ik het volgende bericht terug:

Je hebt geen toegang meer tot <voornaam>@<achternaam>.nu. Als je deze e-mail wilt sturen, kies je een ander Van-adres en probeer je het opnieuw. Bekijk meer informatie op https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=nl

Ik vraag me nu af of dat komt omdat ik in de mx records nog niet gewijzigd heb en alle inkomende mail nog steeds bij google wordt afgeleverd. Het omzetten kan ook nog niet, want de andere familieleden zijn nog niet zo ver.
Of betekent dit dat we ons grote zorgen moeten maken over wat er straks gaat gebeuren als er meer gsuite accounts komen te vervallen? Dat zou dus betekenen dat (een deel van) de hier beschreven oplossingen mogelijk niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@TVPiraat heb je al eens geprobeerd het alias opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Wat zijn de voordelen van Cloudflare email routing naar gmail tov een e-mail forwarden instellen op de host waar ik ook smtp van zal afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
.oisyn schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:28:
@TVPiraat heb je al eens geprobeerd het alias opnieuw toe te voegen?
Dat gaat wat lastig. Als het gsuite account is gewist komt de verificatiemail bij het opvoeren van de nieuwe alias niet meer aan.
Ik dacht dat te omzeilen om dit emailadres eerst even als een alias onder mijn eigen mailadres aan te maken en vervolgens onder het nieuwe persoonlijke gmail.com account opnieuw als alias op te voeren.
Maar dat levert hetvolgende scherm op als je wilt verifieren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEpofCYegJk0MZ3wvG1egUabNKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Q91QaygchWoqQ2tTvLtTZJ9.jpg?f=user_large

Wat wel lukte toen de alias nog bestond was om de smtp gegevens van zoho aan te passen.
Vandaar mijn vermoeden dat e.e.a. toch te maken moet hebben met het nog niet juist staan van de MX records.
Ik ga nu eerst maar even alle wijzigingen van vandaag terugzetten. Om later nog andere oplossingsrichtingen uit te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TVPiraat schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Dat gaat wat lastig. Als het gsuite account is gewist komt de verificatiemail bij het opvoeren van de nieuwe alias niet meer aan.
Je kunt toch een catch all instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
FastFox91 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:09:
Wat zijn de voordelen van Cloudflair email routing naar gmail tov een e-mail forwarden instellen op de host waar ik ook smtp van zal afnemen?
In theorie niets. Als die host het tenminste goed doet. Cloudflare voldoet netjes aan de richtlijnen hoe het afzender adres omgebouwd wordt.
​Sender rewriting
Email Routing rewrites the SMTP envelope sender (MAIL FROM) to the forwarding domain to avoid issues with SPF. Email Routing uses a scheme similar to the Sender Rewriting SchemeOpen external link.

For example, when receiving an email at mycfdomain.com with a sender address of me@example.com, Email Routing will rewrite the MAIL FROM to me=example.com@mycfdomain.com. The rewriting happens during the SMTP session to the destination upstream.

This has no effect to the end user's experience, though. The message headers will still report the original sender's From: address.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
BlackBurn schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:59:
Ik ga denk ik maar eens met M365 aan het knutselen of deze voldoet.

Helaas kom ik niet in aanmerking voor de 40/30 procent korting, maar zou na de proefperiode als het bevalt graag verlengen via een licentie-code van een reseller dat scheelt toch ruim 3 tientjes :) Weet iemand of dat mogelijk is ?
Werkt perfect. Je krijgt gewoon een code die je kan inruilen voor verlenging van 1 jaar in de settings van je Microsoft-account.
TVPiraat schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:34:

[...]
Of betekent dit dat we ons grote zorgen moeten maken over wat er straks gaat gebeuren als er meer gsuite accounts komen te vervallen? Dat zou dus betekenen dat (een deel van) de hier beschreven oplossingen mogelijk niet gaan werken.
Ik had daar in het begin ook even over nagedacht maar had gehoopt dat eens je de verificatie gedaan had er geen probleem zou zijn als daarna de account verdween. Blijkbaar niet dus.
Je zou dus eigenlijk al je mail naar ergens anders moeten laten sturen voordat je de verificatie vanuit gmail doet?

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
.oisyn schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Je kunt toch een catch all instellen?
Inderdaad. had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb nu het originele gsuite account gewist en een nieuwe alias <voornaam>@<achternaam>.nu aangebracht onder het persoonlijke gmail account. De catch-all leek eerst niet te werken, maar blijkbaar duurt dat even voor de wijziging is doorgevoerd.
Bij de 2e poging kon ik de verificatiemail wel in de catch-all mailbox bekijken.

Vervolgens dezelfde testmail gedaan als vanmorgen om vanaf de nieuwe alias iets te verzenden. En deze komt gewoon aan. Problem solved dus. Dank voor het meedenken. Dit is weer een hele geruststelling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Top! d:)b

We mogen de inmiddels opgedane kennis weleens gaan verzamelen in de startpost oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
KoffieAnanas schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:50:
[...]
Hier een link naar iemand op Reddit die wat testen doet op infomaniak.
https://www.reddit.com/r/...k_initial_test_migration/
Ook even gekeken, het viel op dat de gratis versie niet beschikbaar is voor Nederlanders:
The free offer is available in the following countries: Switzerland, France, Belgium, Luxembourg, Germany, Italy, Austria, Spain, Portugal and Monaco.

A telephone number corresponding to the country is required.

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Fire69 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:58:
Je zou dus eigenlijk al je mail naar ergens anders moeten laten sturen voordat je de verificatie vanuit gmail doet?
Inderdaad. Omdat het originele account dan niet meer bestaat werkt de catch-all prima in deze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
freakenstein schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Ook even gekeken, het viel op dat de gratis versie niet beschikbaar is voor Nederlanders:

[...]
Staat ook ergens in die post.
Als je een domein afneemt krijg je er een gratis mail adres bij.
Ik heb het goedkoopste domein genomen (€2,30) wat ik kon vinden.
Let wel op tijdens het koopproces vragen ze of je er 5 mail adressen bij wilt.
Die kosten geld, maar als je de slider naar 1 mail adres zet is die gratis.
Niet gratis, maar voor € 2,30 kan ik het iig even testen en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
koesie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:23:
[...]

Staat ook ergens in die post.
Als je een domein afneemt krijg je er een gratis mail adres bij.
Ik heb het goedkoopste domein genomen (€2,30) wat ik kon vinden.
Let wel op tijdens het koopproces vragen ze of je er 5 mail adressen bij wilt.
Die kosten geld, maar als je de slider naar 1 mail adres zet is die gratis.
Niet gratis, maar voor € 2,30 kan ik het iig even testen en bekijken.
My bad, helemaal verkeerd gelezen. Nu snap ik de truuk! Tnx.

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:31
Ik heb even een (gratis) tk domein aangevraagd en MX en DNS resolving naar Cloudflare gezet werkt goed voor de testen.

[ Voor 0% gewijzigd door XanderNL op 14-02-2022 10:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
Ik zat maar te wachten tot ik van Cloudflare te horen kreeg dat ik toegang had tot de email forwarding beta. Blijkt dat ik er al gewoon bijkan.

Maar geweldig zo. Dit voegt de catch-all toe die ik miste na overgang van G-Suite naar iCloud (kon daar maar 3 aliases aanmaken per account)

Mocht Google met een passende/goedkopere aanbieding gaan komen om G-Suite toch te kunnen behouden als 'family-plan' bijv, dan kan ik altijd nog terugschakelen. Voor nu vind ik het prima zo.

[edit] Moest alleen wel nog icloud.com toevoegen aan de door Cloudflare opgegeven SPF. Anders score 5/10 in www.mail-tester.com

v=spf1 include:_spf.mx.cloudflare.net include:icloud.com ~all

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 14-02-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

Gaitman

The Real One

Gaitman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:48:
Ik heb een idee om met verschillende subdomeinen te gaan werken en die dan te koppelen aan een provider. Zoals:
- o365.achternaam.com voor Office 365 Family
- vimexx.achternaam.com voor Vimexx
- gmail.achternaam.com voor Gmail GSuite (betaald)
- etc

En dan Cloudflare gebruiken om de mail naar de verschillende diensten te laten routeren. En dan kan ik ook de catchall naar bijvoorbeeld een Office 365 Family mailbox routeren. Ik kan bijvoorbeeld vanuit Office 365 Family al mail versturen met als afzender naam@achternaam.com.

Misschien gebruik ik dan uiteindelijk bijvoorbeeld alleen Office 365 Family (waar ik al een abbo van heb). Maar dan heb ik het catchall probleem ook opgelost.

Ga vast nog wel ergens tegenaan lopen. Maar het kan maar zo eens gaan werken :) Misschien heeft er iemand ervaring mee?

Het is maar zo een idee. Binnenkort maar eens gaan proberen op een domein die ik toch niet voor mail gebruik. Verder ga ik afwachten wat Google gaat doen.
Om Office 365 Family te gebruiken op een subdomein moet je de volgende DNS records gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Name                        TTL     Type    Value
[subdomein]                 1 hour  MX      0 #########.pamx1.hotmail.com.
[subdomein]                 1 hour  TXT     v=spf1 include:outlook.com -all
autodiscover.[subdomein]    1 hour  CNAME   autodiscover.outlook.com.
_dmarc.[subdomein]          1 hour  TXT     v=DMARC1; p=none;
_domainconnect.[subdomein]  1 hour  CNAME   _domainconnect.gd.domaincontrol.com.
_outlook.[subdomein]        1 hour  TXT     #########

En dan kan je dus met Cloudflare de mail van verschillende adressen en/of de catchall routeren naar een Office 365 mailbox. En zo gebruik je dan Office 365 Family met catchall :)

Verdere informatie voor het configuren van het domein in Outlook/Office 365 Family op: https://www.reddit.com/r/..._with_outlook_and_office/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Heeft iemand een screenshot/voorbeeld van de dns settings in cloudflare om op een persoonlijke gmail account e-mail te ontvangen via email routing en te versturen van e-mail via een smtp server gehost bij Vimexx oid. Ontvangen lukt wel, maar versturen lukt niet. Zelfs niet met `v=spf1 +all`.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 12:58
https://support.google.com/a/answer/10684623?hl=nl

Maar als je een persoonlijk @gmail.com adres gebruikt dan gebruik je toch geen eigen domein, en dus hoef en kan je ook geen SPF instellen.

Ik heb in ieder geval binnen Google Workspaces het SPF record in gebruik zoals genoemd in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

FastFox91 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:22:
Heeft iemand een screenshot/voorbeeld van de dns settings in cloudflare om op een persoonlijke gmail account e-mail te ontvangen via email routing en te versturen van e-mail via een smtp server gehost bij Vimexx oid. Ontvangen lukt wel, maar versturen lukt niet. Zelfs niet met `v=spf1 +all`.
Kun je iets specifieker zijn dan alleen "lukt niet"? Komt de mail niet aan? Krijg je een delivery failed antwoord? Komt ie in de spambox?

De DNS settings zijn afhankelijk van de verzender, dus met "Vimexx of iets dergelijks" kunnen we weinig. Bedoel je Vimexx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
cazzer22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:34:
https://support.google.com/a/answer/10684623?hl=nl

Maar als je een persoonlijk @gmail.com adres gebruikt dan gebruik je toch geen eigen domein, en dus hoef en kan je ook geen SPF instellen.

Ik heb in ieder geval binnen Google Workspaces het SPF record in gebruik zoals genoemd in de link.
Bij Google Workspaces heb ik zo werkend, maar ik wil nu naar een persoonlijk gmail account gaan en de custom domain blijven gebruiken als alias.
.oisyn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Kun je iets specifieker zijn dan alleen "lukt niet"? Komt de mail niet aan? Krijg je een delivery failed antwoord? Komt ie in de spambox?

De DNS settings zijn afhankelijk van de verzender, dus met "Vimexx of iets dergelijks" kunnen we weinig. Bedoel je Vimexx?
Het bericht komt niet aan bij de ontvanger en in gmail krijg ik geen foutmelding bij het versturen. Ook via de webmail portal lukt het versturen niet.

Ik gebruik nu Alfahosting met smtp server mail.axc.nl. Een voorbeeld van iemand die Vimexx zou ook kunnen helpen (ik kwam Vimexx tegen in dit topic an Alfahosting niet).

Dns settings in Cloudflare op dit moment
code:
1
2
3
4
5
mx voorbeeld.nl isaac.mx.cloudflare.net
mx voorbeeld.nl amir.mx.cloudflare.net
mx voorbeeld.nl linda.mx.cloudflare.net
txt voorbeeld.nl v=spf1 +all
a mail ip-van-mailserver

(dmarc en dkim voor nu achterwegen gelaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@FastFox91 Tja, zonder daadwerkelijke mail of notificatie van weigering kunnen we niet heel veel. Met je records lijken niet heel veel mis (die mail A record is niet nodig, tenzij jij per se mail.voorbeeld.nl wil gebruiken voor je smtp instellingen oid).

Het enige wat ik zou kunnen suggereren is een betere SPF record dat match bij je AlfaHosting provider. Ik heb even zitten googlen, maar ik zie zo snel niet wat die records zouden moeten zijn. Is dat .be of .de?

En bij welke provider zit de ontvangende partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 12:42

Niwla

dat dus....

Ik heb alvast (als noob) Cloudflare ingesteld voor mijn beide domeinen. Daarmee heb ik straks in ieder geval een stuk meer flexibiliteit.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Ik vermoed dat het +all niet de beste setting is om mee te testen. Omdat daarmee wordt aangegeven dat iedereen vanuit jouw domein mag mailen. Oftewel dan kun je beter geen SPF instellen.
Zie https://www.vimexx.nl/hel...f-record-en-hoe-werkt-het

Verder zie ik ook dat alfahosting geen SPF en DKIM ondersteunt.
https://mxtoolbox.com/t/o...rovider/?name=alfahosting

[ Voor 14% gewijzigd door TVPiraat op 15-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
.oisyn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:48:
@FastFox91 Tja, zonder daadwerkelijke mail of notificatie van weigering kunnen we niet heel veel. Met je records lijken niet heel veel mis (die mail A record is niet nodig, tenzij jij per se mail.voorbeeld.nl wil gebruiken voor je smtp instellingen oid).

Het enige wat ik zou kunnen suggereren is een betere SPF record dat match bij je AlfaHosting provider. Ik heb even zitten googlen, maar ik zie zo snel niet wat die records zouden moeten zijn. Is dat .be of .de?

En bij welke provider zit de ontvangende partij?
Zonder die A-record kreeg ik authentication failed bij smtp server instellen binnen gmail.

Als ik inlog bij Direct Admin en DNS management kijk (die niet gebruikt wordt aangezien Cloudflare gebruikt wordt) dan staat er default `txt voorbeeld.nl v=spf1 a mx ip4:185.182.57.49 a:spf.spamexperts.axc.nl -all`.
TVPiraat schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Ik vermoed dat het +all niet de beste setting is om mee te testen. Omdat daarmee wordt aangegeven dat iedereen vanuit jouw domein mag mailen. Oftewel dan kun je beter geen SPF instellen.
Zie https://www.vimexx.nl/hel...f-record-en-hoe-werkt-het

Verder zie ik ook dat alfahosting geen SPF en DKIM ondersteunt.
https://mxtoolbox.com/t/o...rovider/?name=alfahosting
Het is sowieso onveilig, maar ik wil het werkend krijgen en zonder spf record lukte het niet. Ik weet niet waarom daar staat dat het niet ondersteunt wordt. In de DirectAdmin default dns records staat wel spf en dkim ingesteld.

Klantenservice zegt weer dat ik mx moet wijzen naar alfahosting, maar dan heb ik geen cloudflare email forwarding meer. Toch maar overwegen om smtp2go te gaan gebruiken, dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
FastFox91 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Zonder die A-record kreeg ik authentication failed bij smtp server instellen binnen gmail.

Als ik inlog bij Direct Admin en DNS management kijk (die niet gebruikt wordt aangezien Cloudflare gebruikt wordt) dan staat er default `txt voorbeeld.nl v=spf1 a mx ip4:185.182.57.49 a:spf.spamexperts.axc.nl -all`.

[...]
Kijk eens op https://alfahosting.be.websiteoutlook.com/
Daar staat een voorbeeld van het SPF record wat alfahosting.be zelf gebruikt. Ik denk dat je die ook nodig hebt als je via hun servers je mail verstuurt.
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste