Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:46
NelgNL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Mooizo! Fijn dat er bij jou al het e.e.a. erkend wordt. Mijn Workspace support engineer houdt nog steeds vol dat er geen gratis/personal versie is van Workspace. :/
Formeel heeft hij daar nog gelijk in ook denk ik.
In het keuze scherm staat namelijk: Persoonlijk gebruik: de kosteloze oude versie van G Suite blijven gebruiken.
Dat is dus blijkbaar geen officiële Workspace versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:10
TVPiraat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Formeel heeft hij daar nog gelijk in ook denk ik.
In het keuze scherm staat namelijk: Persoonlijk gebruik: de kosteloze oude versie van G Suite blijven gebruiken.
Dat is dus blijkbaar geen officiële Workspace versie.
In dat opzicht wel, maar heb ook gevraagd naar GSuite en die bestond ook niet meer gratis.... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikJanVens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 09:11
anandus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:09:
En hoe ziet het er daarna bij subscription eruit?

Bij mij ziet het er zo uit, beetje resized voor het forum (het maffe is dat ik het volgens mij al een stuk langer heb dan 2018, maar zal wel)

[Afbeelding]

Denk niet dat dat de juiste is, toch?

Zou fijn zijn als Google vaart zou maken met een oplossing ...
Bij mij ziet het er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0THSD8IKKU4HHy5x6pJOuYmn_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4b3X3cEaSl0ybhNRkITzKLzU.png?f=user_large
En als ik dan op "Learn more" klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJWyPrgC6WDyNPdRFqQ83PmwZs0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k4KtYTkLO7C3NRy9PDhXCGEK.png?f=user_large

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ErikJanVens schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:23:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks. Als ik op "learn more" klik dan word ik naar deze pagina geleid:
https://support.google.com/a/answer/60217?hl=en
Daar heb ik weinig aan :P

Morgen maar weer contact opnemen met support, want over twee weken moet het gefixt zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 09:11
anandus schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Thanks. Als ik op "learn more" klik dan word ik naar deze pagina geleid:
https://support.google.com/a/answer/60217?hl=en
Daar heb ik weinig aan :P

Morgen maar weer contact opnemen met support, want over twee weken moet het gefixt zijn.
En ik neem aan dat je deze link al eens aangeklikt hebt? https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uiteraard, vele malen :P
"Something is wrong" krijg ik dan.

Ik kijk morgen wel even wat support zegt. Ik wilde het net proberen, maar er waren 63 wachtenden voor me :+ Daar is het iets te laat voor ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Hier ook iemand waarbij de befaamde link hierboven altijd maar 'something is wrong' geeft.

Echter:
als ik naar support ga, staat er bij mij een suggestie (van de bot) bovenaan 'I used g suite legacy for personal use', als je die leest staat er een knop in waarmee je aangeeft dat je het enkel persoonlijk gebruikt.

Na daarop geklikt te hebben kreeg ik 2 emails: 1x 'case geopend', en een 2e mail die aangeeft dat ze op de hoogte zijn van het feit dat er bij bepaalde accounts iets niet helemaal goed gaat, met bevestiging in de email dat ik voorlopig gewoon gratis verder kan op workspace.

Wat mij betreft is het wel ok daarmee, de naam van het specifieke abbo maakt me niet uit zolang ik gratis verder kan met mail+aankopen etc :) en heb nu 'schriftelijke bevestiging' vanuit google (dus niet een of ander chat-transcript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 21:21
silvanverschuur schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:44:
Hierbij wilde ik nog even mijn ervaring delen met de migratie van Workspace naar 'normale' Gmail accounts. Voor het forwarden van email heb ik gebruik gemaakt van Cloudflare Email Routing. Bij elk Gmail account de "Send mail as" optie geactiveerd waarbij ik een gratis Zoho account gebruik voor de smtp server. Ik heb dit nu bijna een maand in gebruik en het lijkt allemaal prima te werken.

Ik heb de DKIM / SPF records ingesteld en volgens mail-tester.com haal ik de maximale score (10/10). Al met al heel erg tevreden met deze gratis alternatieven. Daarnaast zijn mijn familieleden erg blij dat ze gewoon gebruik kunnen blijven maken van de vertrouwde Gmail interface/spam filters.
Ik heb dit geprobeerd, net als Sendinblue, maar ik krijg het niet voor mekaar om een mooie score te halen zodra het via Gmail verzonden wordt.
Als ik direct via Zoho of SIB SMTP server verstuur is alles koek en ei, maar zodra ik de 'Verzenden als' feature van Gmail gebruik (via eM Client) krijg ik maar een 7.5:
https://www.mail-tester.com/test-tdx83medj

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:11
plofkip schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, net als Sendinblue, maar ik krijg het niet voor mekaar om een mooie score te halen zodra het via Gmail verzonden wordt.
Als ik direct via Zoho of SIB SMTP server verstuur is alles koek en ei, maar zodra ik de 'Verzenden als' feature van Gmail gebruik (via eM Client) krijg ik maar een 7.5:
https://www.mail-tester.com/test-tdx83medj

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Heb even een test email gedaan voor je en ik krijg 10/10 met een mail verzonden vanuit gmail.

Je kunt alles openklappen en dan zie je wat er mis is met je huidige setup. Jij hebt bijv geen dkim geconfigureerd en je staat op een paar blacklists. Ook iets over een from domain dat anders is dan het domein van de mail, wat mogelijk samenhangt met dkim (dit laatste is een gok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
IntToStr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Heb even een test email gedaan voor je en ik krijg 10/10 met een mail verzonden vanuit gmail.

Je kunt alles openklappen en dan zie je wat er mis is met je huidige setup. Jij hebt bijv geen dkim geconfigureerd en je staat op een paar blacklists. Ook iets over een from domain dat anders is dan het domein van de mail, wat mogelijk samenhangt met dkim (dit laatste is een gok).
Maar dat resultaat krijg ik alleen als ik via Gmail verstuur, die dan weer verstuurt via Zoho en sendinblue. Dat is toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
plofkip schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Maar dat resultaat krijg ik alleen als ik via Gmail verstuur, die dan weer verstuurt via Zoho en sendinblue. Dat is toch gek?
Voor de volledigheid: ik heb ook zoho als uitgaande mailserver. Vandaar dat ik het vergelijk met jouw score. Wat doet sendinblue nog in dit verhaal?

Je zult denk ik vooral dkim in moeten stellen. Dit kan heel eenvoudig via de zoho admin interface. Stappen daar volgen en dns record toevoegen en je bent zo klaar.

Gebruik je nu niet 2 diensten die hetzelfde doen met zoho en sendinblue en heb je misschien de configuratie daardoor om zeep geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
IntToStr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Voor de volledigheid: ik heb ook zoho als uitgaande mailserver. Vandaar dat ik het vergelijk met jouw score. Wat doet sendinblue nog in dit verhaal?

Je zult denk ik vooral dkim in moeten stellen. Dit kan heel eenvoudig via de zoho admin interface. Stappen daar volgen en dns record toevoegen en je bent zo klaar.

Gebruik je nu niet 2 diensten die hetzelfde doen met zoho en sendinblue en heb je misschien de configuratie daardoor om zeep geholpen?
Ik heb eerst Sendinblue geprobeerd, zelfde verhaal. Daarna Zoho, dus denk niet dat het probleem daar in zit. Ik zal nog eens naar de dns records kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nou het zal aan mij liggen, maar ik heb elke dkim en dmarc entry verwijderd en alleen die van Zoho erin gezet, nu scoor ik nog maar een 4,5.
@IntToStr kun je mij (desnoods in pb) laten weten welk domein jij hebt, zodat ik de DNS records kan bekijken?
Ik vermoed toch echt dat het versturen vanuit Gmail een andere dkim signature oplevert en deze dus niet matcht met Zoho's informatie?

Edit: als ik via zoho verstuur naar gmail zie ik inderdaad een hele rits aan headers, waaronder de DKIM-Signature.
Als ik via gmail verstuur met als verzender mijn eigen domein e-mailadres, met als uitgaande mailserver smtp.zoho.eu en het origineel bekijk, zie ik bijzonder weinig headers, nagenoeg niks...
Waar gaat het fout... :|

[ Voor 30% gewijzigd door plofkip op 15-06-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
plofkip schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:09:
Als ik via gmail verstuur met als verzender mijn eigen domein e-mailadres, met als uitgaande mailserver smtp.zoho.eu en het origineel bekijk, zie ik bijzonder weinig headers, nagenoeg niks...
Als gmail zowel het verzendende als het ontvangende domein kent dan houden ze de mail intern. Er wordt dus in dat geval niets naar externe servers gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
plofkip schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:09:
Nou het zal aan mij liggen, maar ik heb elke dkim en dmarc entry verwijderd en alleen die van Zoho erin gezet, nu scoor ik nog maar een 4,5.
@IntToStr kun je mij (desnoods in pb) laten weten welk domein jij hebt, zodat ik de DNS records kan bekijken?
Ik vermoed toch echt dat het versturen vanuit Gmail een andere dkim signature oplevert en deze dus niet matcht met Zoho's informatie?

Edit: als ik via zoho verstuur naar gmail zie ik inderdaad een hele rits aan headers, waaronder de DKIM-Signature.
Als je hier naar toe gaat, staat alles dan gemarkeerd als ok? (behalve mx in jouw geval): https://mailadmin.zoho.eu/cpanel/home.do#domains/<insert domain here>/emailConfig/mx

Dit zijn de dns records die je nodig hebt:
code:
1
2
3
TXT record: v=spf1 include:include:zoho.eu ~all
TXT record met naam zmail._domainkey: v=DKIM1; k=rsa; p=<insert key> (key staat in je admin panel)
TXT record met naam _dmarc: v=DMARC1; p=none; (simpelste versie die niets doet)

Voor al deze records staat in je admin panel bij bovenstaande link of het ok is.

Ook kun je nog op https://mailadmin.zoho.eu...lkit.do#runChecks/<insert domain here> kijken, al staat de dkim selector standaard op zoho ipv zmail, dus die moet je aanpassen in de tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Volgens mij is het nu in orde :-)
De DNS entries waren allemaal prima, het probleem lag echt bij het verzenden.
Ik heb de verzenden-als adressen opnieuw aangemaakt in gmail, met Sendinblue (want Zoho ondersteunt maar 1 domeinnaam in de free plan) en nu zijn de scores weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Helaas, ik ben erachter gekomen waar het fout gaat.
Mail verzenden via de gmail website zelf gaat prima, 9,8/10 score.
Mail verzenden via mijn email client (eM Client) als gmail alias gebruikt alsnog de gmail SMTP server i.p.v. in mijn geval Sendinblue.
Daarom is het DKIM verhaal niet in orde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Met Thunderbird lijkt het ook te gebeuren. Niemand anders die ook gmail met aliassen en een desktop client gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
plofkip schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:41:
Met Thunderbird lijkt het ook te gebeuren. Niemand anders die ook gmail met aliassen en een desktop client gebruikt?
Je moet dan wel bij de uitgaande mailserver de instellingen voor zoho of sendinblue gebruiken. Waarschijnlijk gebruikt je mail client automatisch de voorgeconfigureerde instellingen van Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
IntToStr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Je moet dan wel bij de uitgaande mailserver de instellingen voor zoho of sendinblue gebruiken. Waarschijnlijk gebruikt je mail client automatisch de voorgeconfigureerde instellingen van Gmail.
Hmja opzich logisch toch als je de alias van Gmail gebruikt. Zal eens kijken of ik dat kan overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-07 13:33
plofkip schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:41:
Ik gebruik het met de Apple mail client. Dit werkt prima. Ik heb trouwens wel mijn Zoho account als default "Send mail as" in gmail ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
silvanverschuur schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:47:
[...]

Ik gebruik het met de Apple mail client. Dit werkt prima. Ik heb trouwens wel mijn Zoho account als default "Send mail as" in gmail ingesteld.
Ik ook. Heb je een mail vanuit die mail client al eens met mail-tester.com gecheckt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
plofkip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Ik ook. Heb je een mail vanuit die mail client al eens met mail-tester.com gecheckt dan?
Ik heb zojuist de test nog een keer gedaan. Op dit moment is het een score van 9/10 ipv 10/10 de vorige keer. Dat komt omdat het IP adres van de Zuora server momenteel op 2 blacklists staat. Hierdoor valt de score (tijdelijk) wat lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Vreemd dat er verschil zit in gedrag tussen mail clients. En er wordt echt via Gmail verzonden? Niet direct naar Zuora?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silvanverschuur
plofkip schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:39:
Vreemd dat er verschil zit in gedrag tussen mail clients. En er wordt echt via Gmail verzonden? Niet direct naar Zuora?
Ik heb bij mail-tester toch nog eens goed naar de headers van de mail gekeken en het blijkt dat de mail verstuurd via de Apple mail client NIET via Zoho verstuurd is.

Nog even wat test resultaten op een rij:
Gmail web interface, mail verstuurd via gmail server, score 9/10
Gmail web interface, mail verstuurd via Zoho server, score 10/10
Apple mail, mail verstuurd via gmail server, score 7/10

Vooral het verschil tussen optie 1 en optie 3 snap ik niet. Ik heb nu de Zoho SMTP als uitgaande mail server ingesteld in de Apple mail client. Helaas kan ik maar 3x per dag een test doen op mail-tester.com. Ik zal morgen eens kijken wat het resultaat is als ik direct vanuit de Apple mail client de mail verstuurd via de SMTP server van Zoho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Heb in eM Client de SMTP in kunnen stellen op Sendinblue en nu werkt het top :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
plofkip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:43:
Heb in eM Client de SMTP in kunnen stellen op Sendinblue en nu werkt het top :-)
Ik heb de Zoho SMTP server nu ook in gesteld in mijn mail client. Het resultaat op mail-tester.com is nu 10/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
Hoe krijgen jullie contact met customer support?

De link in de help-portal en die hier rondgaat, resulteert bij mij ook in een foutmelding..
(https://admin.google.com/...ION&utm_source=helpcenter)
Ik krijg een popup met "Something went wrong - This offer is no longer available". Dit al gedurende een aantal weken... Ik begin nu ook zenuwachtig te worden.

Ik krijg echter ook geen contact met customer support. Als ik door de verschillende bot-opties heen-klik, zie ik deze info:

[quote]
I am a personal non-business user.
[/quote]
[quote]
Upgrading to a Google Workspace subscription is a seamless transition for all customers currently on the G Suite legacy free edition. However, we understand some customers may not use their G Suite legacy free edition for business and may be interested in other options.

For individuals and families using your account for non-commercial purposes, you can continue using the G Suite legacy free edition and opt out of the transition to Workspace by clicking here or in the Google Admin console.

G Suite legacy free edition does not include support, and in the future we may remove certain business functionality.
[/quote]

Als ik vervolgens die customer-support link aanklik, wil ie eerst upgraden naar Workspace. :+

Never mind, ik heb een case aan kunnen maken in de Customer Care Portal... afwachten nu...
Het gekke is, ik kreeg op een ander domein waarop GSuite Legacy staat een ander soort email, die migratie ging direct goed... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Savages op 21-06-2022 12:10 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Een van mijn accounts heb ik zakelijk gebruikt gehad, maar de zaak is opgeheven. Nu wil ik die graag behouden (er zit veeeel teveel in om 'even' over te hevelen), maar als ik kijk op https://myaccount.google.com en klik op het fotootje rechtsboven, dan zie ik dat het een 'Merkaccount' is. Da's nu natuurlijk niet de bedoeling, want ik gebruik het nu uitsluitend privé en wil het dus onder de gratis legacy versie voortzetten.

Hoe kom ik van die kwalificatie 'Merkaccount' af?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ4DTHg4Y0X4FsAtxNwlEeQExng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DgtYctwx43LOJ7sKMUsq3Z5b.png?f=fotoalbum_large

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVPiraat
Hippe Lip schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:11:
Hoe kom ik van die kwalificatie 'Merkaccount' af?
Heb je het al eens met de informatie op de volgende supportpagina's geprobeerd?
https://support.google.com/accounts/answer/9377793?hl=nl en https://support.google.com/accounts/answer/7001996?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het proberen, maar ik weet niet of je dan in aanmerking komt als het zakelijk was. Als je dat formulier toen niet hebt ben je te laat en je kan geen nieuwe gratis accounts maken sinds tien jaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:48:
Je kan het proberen, maar ik weet niet of je dan in aanmerking komt als het zakelijk was. Als je dat formulier toen niet hebt ben je te laat en je kan geen nieuwe gratis accounts maken sinds tien jaar.
Het was een gratis account uit de begintijd, dus dat is het probleem niet. Ik werkte als zelfstandige en kon zo zonder kosten mijn eigen domeinnaam (merknaam) gebruiken voor site en vooral mail, agenda en drive.

Het punt is dat ik al een tijd niet meer als zelfstandige werk (arbeidsongeschikt en in de pensioenleeftijd), maar ik wil al die data wel behouden. Omdat de legacy versie er alleen voor privégebruik is (dat is het immers al een tijdje), wil ik van die kwalificatie ‘Merkaccount’ bij Google af, want het is al een tijd geen merkaccount meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 23-06-2022 10:21 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
Nog iemand die vandaag problemen merkt met de Cloudflare mail forwarding?
Ik zie in de logs van Cloudflare dat bepaalde mails geforward werden, maar deze zijn nooit aangekomen in mijn G-Suite mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27

TFHfony

Professional Weirdo

Met jullie adviezen hier boven ook via Directnic (waar ik mijn domeinen heb lopen en voor het gemak ook maar een mail account heb genomen om mijn familie van mail te kunnen blijven voorzien) en ik bleef zolang ik via Gmail verzond maar een 8,5 houden.
Door in te stellen netjes via de Directnic server te versturen een beter restultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGyHUYomc_MXE2zTbGNzVjiJvmU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rAArQa3aXJMkSS43bkAadDkT.png?f=user_large

Spam assassin geeft zelfs een positieve score (al is het maar 0.2).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

10 op 10 maar het kan beter ?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27

TFHfony

Professional Weirdo

Yep. Dat was het punt:
Je bericht bevat geen List-Unsubscribe header
Levert blijkbaar geen aftrek op :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik heb maand geleden ongeveer in de supportchat gevraagd teruggezet te worden naar Legacy en dat was akkoord. Wanneer verandert het abo in de admin-portal? Of nog eens chatten?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34
Doane schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:29:
Ik heb maand geleden ongeveer in de supportchat gevraagd teruggezet te worden naar Legacy en dat was akkoord. Wanneer verandert het abo in de admin-portal? Of nog eens chatten?
Schijnen wat zaken mis te gaan, zo kreeg ik per mail te horen. Moest gewoon afwachten. Gelukkig heb ik ergens nog een toezegging dat m'n workspace abo voorlopig gratis blijft. Al heb ik daar een hard hoofd in.

barrymossel in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 24-06-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:30

Niwla

dat dus....

Perfect! 3 muisklikken en ik kan Gsuite gewoon gratis blijven gebruiken voor prive-gebruik. *O* *O* *O*

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het gaat schijnbaar 27 juni allemaal eindelijk omgezet worden (voor diegenen die er nog op zitten te wachten). Dat is wel ook de uiterlijke datum waarvoor je zou moeten upgraden dus that makes sense. Anderzijds zie ik niet waarom je niet voor die tijd al naar de gratis versie zou kunnen - genoeg mensen/accounts die 't al geflikt hebben...

Anyway, dit is van 3 minuten geleden uit de chat met support:
Google Workspace Support: Ik heb de laatste informatie gekregen, dat Google gaat beginnen met het omzetten op 27 juni a.s.

RobIII: Dat is a.s. maandag dus. Dat zou mooi zijn.

Google Workspace Support: Ik heb daar gisteren een mail intern van ontvangen

Google Workspace Support: Wat ik ga doen, ik hou de case open en ik hou met u contact

RobIII: Prima, dan kijk ik 't nog even aan. [...]

Google Workspace Support: [...] Ik werk al een tijdje bij Google, en ik geef mijn klanten altijd de juiste informatie om ze zo goed mogelijk te helpen en de goede informatie te geven.
Kweetniehoor, als ik al niet gewoon tegen een bot loop te lullen is 't in ieder geval een zooi canned responses. Ik trek dat slecht. Ik weet dat dat de enige manier is om zo de talloze klanten te kunnen afhandelen maar... pffff. Anyhoe; ze bleven me maar op 't hart drukken dat alles goed was en goed stond en blablabla en dat ik "binnenkort" overgezet zou worden naar de gratis tier. Maar een concrete datum kreeg ik nooit, alleen maar "binnenkort". En sindsdien heb ik ze ~ om de 4 weken gecontacteerd. Nu zag ik vandaag dat er een 'estimated upcoming bill' van €2.09 aan zat te komen. Dat overleef ik nog wel, dat is 't punt niet, maar ik zag het écht al fout gaan en dan vervolgens "sorry meneer, u heeft de boot gemist". Dus toch maar wéér support gecontacteerd. Ik ben nu door een medewerker of 3, 4 door de maanden heen 'verzekerd' (op een manier dat je denkt "eerst zien dan geloven") dat 't goed komt. We gaan 't komende week zien.
Niwla schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:16:
Perfect! 3 muisklikken en ik kan Gsuite gewoon gratis blijven gebruiken voor prive-gebruik. *O* *O* *O*
Vertel. Hoe heb jij 't gedaan dan?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 24-06-2022 10:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

RobIII schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Ja, dat werkt dus bij heel veel (de meeste?) mensen niet.
In die categorie val ik normaal gesproken ook maar dit was appeltje eitje.

Geluk is met de dommen :X

Vanavond alleen het account van mn vrouw nog even doen. Hopelijk gaat dat net zo eenvoudig O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Niwla op 24-06-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 12:10
Om een of andere reden kan ik mijn betalingsaccount alleen in de VS gebruiken. Moet bij mijn gegevens verplicht een staat invullen. Kan nergens selecteren dat ik in NL zit. Nog nooit eerder een betalingsaccount ingesteld. Kan het ook nergens wijzigen. Iemand anders deze ervaring?

Never mind gevonden, boven in het scherm...

[ Voor 7% gewijzigd door jvbragt op 24-06-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

RobIII schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:19:
[…]
Anyway, dit is van 3 minuten geleden uit de chat met support:
[...]
Hoe/ waar vind ik die chat? Ik wil daar toch contact mee, want het verwijderen van mijn kwalificatie ‘Merkaccount’ af en dat lukt me tot nu toe niet, ondanks hulp hier en eindeloos overal zoeken (ook in Google ;) )…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Wat ik zo stom vind; ik betaal al jaren voor het privé gebruik van m'n workspace. Toen het van GApps -> Workspace ging, heb ik begrepen dat ik moest gaan betalen om het te blijven gebruiken.
Eigenlijk betaal ik dus al jaren voor jan met de korte achternaam.
Ik ben nu door dit akkefietje wel weg gegaan bij workspace, ze kunnen me wat. Maar toch jammer van het geld dat ik blijkbaar voor niks hebt betaald.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Hoe/ waar vind ik die chat? Ik wil daar toch contact mee, want het verwijderen van mijn kwalificatie ‘Merkaccount’ af en dat lukt me tot nu toe niet, ondanks hulp hier en eindeloos overal zoeken (ook in Google ;) )…
In je "adminpanel" op 't vraagteken klikken en daar jezelf door de bot vechten tot je een mens te pakken krijgt :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Was vandaag de laatste dag dat je in kon stemmen met de voorwaarden en daarmee je gratis legacy GSuite kon veiligstellen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Niwla schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:28:
[...]

In die categorie val ik normaal gesproken ook maar dit was appeltje eitje.

Geluk is met de dommen :X

Vanavond alleen het account van mn vrouw nog even doen. Hopelijk gaat dat net zo eenvoudig O-)
Ook het account van vrouwlief was met 3 muisklikken omgezet. Ik prijs mezelf gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Als ik gmail open, dan zie ik eerste Google workspace en dan pas de website met mn mail....
Moet ik als prive gebruiker nou nog iets doen?
Bovenstaande link daarbij moet ikm als admin inloggen maar daar heb ik dus geen account van want gewoon persoonlijke mail/diensten.
Maar dat workspace wat ik nu zie is nieuw en ik gebruik enkel gmail, wat docjes en sheetjes en af en toe meet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

[ Voor 98% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Silent7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:00:
Als ik gmail open, dan zie ik eerste Google workspace en dan pas de website met mn mail....
Moet ik als prive gebruiker nou nog iets doen?
Bovenstaande link daarbij moet ikm als admin inloggen maar daar heb ik dus geen account van want gewoon persoonlijke mail/diensten.
Maar dat workspace wat ik nu zie is nieuw en ik gebruik enkel gmail, wat docjes en sheetjes en af en toe meet.
Gmail op je eigen domein?

Als je maar een account hebt zal dat je admin account zijn, zo niet moet je die opzoeken (of de persoon die dat wel heeft). Als je niet al te laat bent want schijnbaar was vandaag de deadline.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-06-2022 08:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:54:
[...]
Gmail op je eigen domein?

Als je maar een account hebt zal dat je admin account zijn, zo niet moet je die opzoeken (of de persoon die dat wel heeft). Als je niet al te laat bent want schijnbaar was vandaag de deadline.
Ik kan met mn google account niet inloggen op die admin page, maar ik ben ook geen zakelijke klant.
Nee geen gmail op eigen domein, ik ga naar gmail.com en in chrome kan ik bij de bolletjes naast mn accountplaatje rechtsboven naar sheet/docs etc gaan.
Ik dacht dat je meer moest doen zoals een eigen domein hebben voor dat workspace, maar sinds een dag of wat als ik gmail.com typ verschijnt eerst de gmail M met eronder "Google Workspaces" voor de inbox te zien is, en daar gingen mn wenkbrauwen even van omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Silent7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Ik kan met mn google account niet inloggen op die admin page, maar ik ben ook geen zakelijke klant.
Nee geen gmail op eigen domein, ik ga naar gmail.com en in chrome kan ik bij de bolletjes naast mn accountplaatje rechtsboven naar sheet/docs etc gaan.
Ik dacht dat je meer moest doen zoals een eigen domein hebben voor dat workspace, maar sinds een dag of wat als ik gmail.com typ verschijnt eerst de gmail M met eronder "Google Workspaces" voor de inbox te zien is, en daar gingen mn wenkbrauwen even van omhoog.
Dan heeft dit hele topic niks met jou te maken ;) In Gmail heb je ook docs enzo inderdaad en in het laadscherm zie ik daar ook workspace. Niks om je zorgen over te maken ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Dan heeft dit hele topic niks met jou te maken ;) In Gmail heb je ook docs enzo inderdaad en in het laadscherm zie ik daar ook workspace. Niks om je zorgen over te maken ;)
Bedank, dat dacht ik in eerste instantie ook, tot het nieuwe laadscherm kwam, toen werd het een beetje vaag, nu is het helder, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist weer in de chat gezeten en ik kreeg te horen dat ik op een wachtlijst sta voor de gratis versie (die volgens de support medewerker nog niet bestaat). Staan schijnbaar erg veel mensen op en die moeten allemaal "gekeurd" worden. Tot die tijd moet ik gewoon gaan betalen (was al overgestapt), terwijl toegezegd was dat dat niet zou hoeven.
Hij verwacht dat die keuring "binnenkort" plaats vindt.

Het is dat ik Gmail gewoon erg prettig vind werken, anders zou ik direct alles migreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:36:
Zojuist weer in de chat gezeten en ik kreeg te horen dat ik op een wachtlijst sta voor de gratis versie (die volgens de support medewerker nog niet bestaat). Staan schijnbaar erg veel mensen op en die moeten allemaal "gekeurd" worden. Tot die tijd moet ik gewoon gaan betalen (was al overgestapt), terwijl toegezegd was dat dat niet zou hoeven.
Hij verwacht dat die keuring "binnenkort" plaats vindt.

Het is dat ik Gmail gewoon erg prettig vind werken, anders zou ik direct alles migreren...
Wat slecht, je hebt toch nog de gratis periode ook als tijd? Zo raar dat ze dat bij Google op de supportafdeling niet weten van onze accounts. Zijn wij zo'n kleine groep?

Ik ben blij dat het bij mij met een klik goed ging, maar hier zie je wel de nadelen van dit soort grote bedrijven als er iets mis gaat of buiten standaard procedures loopt. Ze gaan er gewoon vanuit dat er nooit iets mis of stuk gaat met je account ofzo bij Google door hun schuld. Straks is de support weer weg als je wel gemigreerd bent, dan kun je helemaal niks meer als er wat mis is (behalve herrie maken op twitter ofzo).

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 27-06-2022 10:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Wat slecht, je hebt toch nog de gratis periode ook als tijd? Zo raar dat ze dat bij Google op de supportafdeling niet weten van onze accounts. Zijn wij zo'n kleine groep?

Ik ben blij dat het bij mij met een klik goed ging, maar hier zie je wel de nadelen van dit soort grote bedrijven als er iets mis gaat of buiten standaard procedures loopt.
Ik ben in januari al overgestapt en de gratis periode is dit weekend verlopen geloof ik. Nu krijg ik nog een periode 50% korting. Eerste factuur voor €1,04 staat al klaar.
Nu vind ik het niet erg om wat te betalen, maar het wekt allemaal geen vertrouwen. Blijft dus weer een tijdje afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben in januari al overgestapt en de gratis periode is dit weekend verlopen geloof ik. Nu krijg ik nog een periode 50% korting. Eerste factuur voor €1,04 staat al klaar.
Nu vind ik het niet erg om wat te betalen, maar het wekt allemaal geen vertrouwen. Blijft dus weer een tijdje afwachten...
Kunnen jullie niet je informatie en bewijzen bundelen en de media opzoeken? Duidelijke tijdlijn maken met wat wanneer gecommuniceerd is, screenshots van je admin pannel, mailbox, mails, chats.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik besef me net een aantal dingen:
  • Ik heb in het verleden Google Ads gedraaid via mijn Gsuite emailadres
  • Ik was eigenaar van het bedrijfsprofiel van mijn zwager z'n bedrijf
Die eerste is gecancelled, maar zal wel een flag opleveren denk ik. Tweede heb ik zojuist geheel verwijderd. Ben bang dat ik gewoon moet gaan betalen...

---edit---
Ook gelukt om het Google Ads account te ontkoppelen. Meteen ook even kijken wat er aan Analytics gekoppeld is...

[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 27-06-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:35:
Ik besef me net een aantal dingen:
  • Ik heb in het verleden Google Ads gedraaid via mijn Gsuite emailadres
  • Ik was eigenaar van het bedrijfsprofiel van mijn zwager z'n bedrijf
Die eerste is gecancelled, maar zal wel een flag opleveren denk ik. Tweede heb ik zojuist geheel verwijderd. Ben bang dat ik gewoon moet gaan betalen...

---edit---
Ook gelukt om het Google Ads account te ontkoppelen. Meteen ook even kijken wat er aan Analytics gekoppeld is...
Mijn vader heeft ook een bedrijf gehad maar ik heb dat toen bewust niet gekoppeld.

Ik heb er wel ooit een domeinnaam aangehangen voor een idee voor een bedrijf, maar het is nooit meer dan een idee geworden. Die domeinnaam heb ik afgelopen half jaar pas verwijderd uit mijn account en dat maakte dus niks uit (ik denk ook niet dat er ooit mail op binnen is gekomen trouwens al werkte het technisch wel).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Mijn vader heeft ook een bedrijf gehad maar ik heb dat toen bewust niet gekoppeld.

Ik heb er wel ooit een domeinnaam aangehangen voor een idee voor een bedrijf, maar het is nooit meer dan een idee geworden. Die domeinnaam heb ik afgelopen half jaar pas verwijderd uit mijn account en dat maakte dus niks uit (ik denk ook niet dat er ooit mail op binnen is gekomen trouwens al werkte het technisch wel).
Analytics had dus ook nog een heel stel zakelijke accounts (nu allemaal overgezet naar een Gmail account). En er was ook nog toegang tot een AdSense account.

En ja, mijn zwager hing tot een maand of wat geleden ook nog met z'n zakelijke domein aan mijn Gsuite. Maar die is inmiddels geheel verwijderd.

Dus al met al een hoop flags ben ik bang. Tsja, het zij zo. Maar volgens mij heb ik nu alles wat als zakelijk gezien wordt verwijderd en hopelijk vinden ze dat goed als ze handmatig gaan keuren. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Analytics had dus ook nog een heel stel zakelijke accounts (nu allemaal overgezet naar een Gmail account). En er was ook nog toegang tot een AdSense account.

En ja, mijn zwager hing tot een maand of wat geleden ook nog met z'n zakelijke domein aan mijn Gsuite. Maar die is inmiddels geheel verwijderd.

Dus al met al een hoop flags ben ik bang. Tsja, het zij zo. Maar volgens mij heb ik nu alles wat als zakelijk gezien wordt verwijderd en hopelijk vinden ze dat goed als ze handmatig gaan keuren. We gaan het zien!
Ik denk niet dat dit het is hoor, Google stuurt mij ook (nog steeds) aanbiedingen met zo veel honderd euro adds tegoed om de zo veel tijd (dat ik nog nooit gebruikt heb overigens) en bij mij werkte die knop gewoon. Ze hebben ook zelf aangegeven dat ze niet wisten dat accounts ook persoonlijk gebruikt werden (dat zal dan wel kloppen, ooit wisten ze dat wel maar we zijn ook heel veel tijd verder nu).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Ik denk niet dat dit het is hoor, Google stuurt mij ook (nog steeds) aanbiedingen met zo veel honderd euro adds tegoed om de zo veel tijd (dat ik nog nooit gebruikt heb overigens) en bij mij werkte die knop gewoon. Ze hebben ook zelf aangegeven dat ze niet wisten dat accounts ook persoonlijk gebruikt werden (dat zal dan wel kloppen, ooit wisten ze dat wel maar we zijn ook heel veel tijd verder nu).
Daar heb je inderdaad een punt. Maar toch wel zo veilig dat het nu allemaal weg is voor mijn eigen account. De andere twee accounts hebben sowieso niks zakelijks.
We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:31
Lijkt bij mij in orde te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fk_EkPE-Sje_yrdTC4Y1OGcg3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CSnye4Dn7g6VK7LiNhmk8x7E.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ook appart dat die zin in het engels staat en de toelichting in het nederlands. Maar mooi dat het in orde is, hopelijk bij iedereen vandaag dan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:19:
Het gaat schijnbaar 27 juni allemaal eindelijk omgezet worden (voor diegenen die er nog op zitten te wachten).
Ik ben zojuist gebeld door een Google medewerker (ja, een echte ja :P) en die zei dat ze vandaag begonnen zijn en dat Google tot 1 aug. daarvoor uitgetrokken heeft. Het is dus niet "zo" even gedaan. Viel me wel een beetje tegen van Google :+
barrymossel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:36:
Tot die tijd moet ik gewoon gaan betalen (was al overgestapt), terwijl toegezegd was dat dat niet zou hoeven.
Mij is verteld dat als er iets afgeschreven wordt dat 't gewoon gecrediteerd wordt :? Zojuist telefonisch nogmaals gehoord.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 27-06-2022 17:04 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobIII schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Ik ben zojuist gebeld door een Google medewerker (ja, een echte ja :P) en die zei dat ze vandaag begonnen zijn en dat Google tot 1 aug. daarvoor uitgetrokken heeft. Het is dus niet "zo" even gedaan. Viel me wel een beetje tegen van Google :+

[...]

Mij is verteld dat als er iets afgeschreven wordt dat 't gewoon gecrediteerd wordt :? Zojuist telefonisch nogmaals gehoord.
Ik ben heel benieuwd wat nu de rationale hierachter is. Sommige mensen worden wel overgezet, anderen niet. Gaan ze nu een hele club handmatig controleren? Dan lijkt een maandje me nog kort.

En crediteren terwijl ze ongetwijfeld ook een korting tot 0 euro kunnen geven... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
Shit, ik ben helemaal vergeten dit te regelen... Dat wordt ASAP ontgooglen, want de optie om me af te melden heb ik ook niet meer... zucht, eigen schuld but still...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JKP schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:40:
[...]

Goede vraag. Ik had een aantal kanalen op YouTube die vielen onder een merkaccount maar in principe aantoonbaar geheel privé gebruikt werden. Ik heb ze inmiddels voor de zekerheid toch maar verwijderd. Dat heb ik gedaan middels deze link: https://myaccount.google.com/brandaccounts
Daar heb ik nu net even naar gekeken. Dat lijkt een makkelijke actie. Je komt bij een knop
"Delete Your Brand Account".

Heel leuk, maar WAT wordt er dan gedelete? Ik heb het lef nog niet gehad om op die knop te drukken, want straks ben ik het hele account kwijt met vele jaren aan data, mail, stukken in drive, agenda en wat al niet meer. Dat wil ik nou net niet kwijt (al zou het kwijt zijn van die historie mss ook wel weer een hoop rust opleveren? O-) )

Dus weet iemand WAT er gebeurt na het drukken op die knop. Google geeft daar helaas geen toelichting.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 23:30
Hippe Lip schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Daar heb ik nu net even naar gekeken. Dat lijkt een makkelijke actie. Je komt bij een knop
"Delete Your Brand Account".

Heel leuk, maar WAT wordt er dan gedelete? Ik heb het lef nog niet gehad om op die knop te drukken, want straks ben ik het hele account kwijt met vele jaren aan data, mail, stukken in drive, agenda en wat al niet meer. Dat wil ik nou net niet kwijt (al zou het kwijt zijn van die historie mss ook wel weer een hoop rust opleveren? O-) )

Dus weet iemand WAT er gebeurt na het drukken op die knop. Google geeft daar helaas geen toelichting.
Als je hier kijkt zie je dat alles wat onder je brand account is aangemaakt wordt verwijderd: https://support.google.com/accounts/answer/7001996?hl=en-US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 104% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46
D43m0n schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:00:
[...]

Inmiddels een paar weken verder en een paar gesprekken met Apple Support verder. Ik krijg te horen dat de oplossing er nog (steeds) niet is met elke keer de excuses erbij. Mijn case zou bij een hoofdkantoor in Ierland liggen en engineers hebben er naar gekeken maar nog niet een oplossing, of zelfs oorzaak kunnen vinden.
Gisteren heb ik bericht gekregen van Apple; het zou opgelost zijn met DKIM headers via iCloud+. Ik heb een paar keer de proef op de som genomen en inderdaad. Het lijkt opgelost te zijn. Elke mail die ik nu via iCloud met m'n eigen domein verstuur heeft DKIM headers. Of 't nu via de browser vanuit iCloud.com verstuurd wordt, via Mail in macOS Monterey of via Mail in iOS; DKIM headers zijn present. Een toelichting of uitleg heb ik niet gekregen, behalve dan dat het probleem bij Apple lag. Het heeft ruim drie maanden geduurd om op te lossen. Inmiddels zit ik al anderhalve maand met mail bij Infomaniak en heeft dat tot op heden prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 12:10
Op het moment dat je stopt met je workspace account en je de Cloud free identity blijft gebruiken blijven de zakelijke dingen zoals places, youtube etc wel werken? Dat mail, contacten en agenda niet meer werken snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jvbragt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:45:
Op het moment dat je stopt met je workspace account en je de Cloud free identity blijft gebruiken blijven de zakelijke dingen zoals places, youtube etc wel werken? Dat mail, contacten en agenda niet meer werken snap ik.
Ze hebben ook een gratis workspace: nieuws: Google biedt gratis versie Workspace aan voor iedereen met zakelijk e... , het is allemaal een beetje vreemd ;)

Maar Youtube blijft wel werken in cloud identity free.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JKP schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:07:
[...]

Bij een YouTube merkaccount wordt alles verwijderd. Dus vermoedelijk gebeurt dat ook in jouw geval. In het geval van een YouTube merkaccount kun je een normaal GMail account toevoegen als beheerder. Na 7 dagen kun je dat account hoofdbeheerder maken (dat heb ik met een van de YouTube accounts van mijzelf nu ook gedaan). Wellicht dat dat ook met jouw merkaccount mogelijk is.
Je zegt “Bij een YouTube merkaccount”, maar wat is dat? Ik kan me niet herinneren iets met YT gedaan te hebben.
En zijn er dan meerdere soorten merkaccounts?
Ik kwam trouwens nog een andere link tegen: http://business.google.com/manage Als ik het goed heb begrepen kun je daarmee je merkaccount terugzetten naar een normaal GSuite account zonder verlies van gegevens. Ik heb het niet kunnen testen aangezien ik alleen gebruik maak(te) van een merkaccount voor YouTube.
Die werkt helaas niet. Zou dat komen omdat ik de gratis legacy GSuite gebruik?
En ja, ik was als admin ingelogd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G47FbT-YJwSYWP3lmFZsKy1l5Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kILQVQX6qt05nTjHTCN5rgLp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 29-06-2022 00:16 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

[ Voor 98% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
M'n kosten stonden eerst op 1,04 euro, daarna hoger. En uiteindelijk kreeg ik een factuur van 0 euro. Dat gaat dus wel goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 22:49

Meneer iCy

swarma

Was eerst eind Juni, maar nu is de informatie eind september.

Google Workspace Support
U kunt gratis gebruik blijven maken van de Google diensten en als u een rekening krijgt, aarzel dan niet om naar ons toe te koen en we zullen het voor u regelen.
Ik:
Maar het is nu eind september? Krijg ik dan een telefoon/mail/sms of hoe ga ik dat merken?
Google Workspace Support
U gaat het aan de naam van het account zien. En als u wordt overgeschakeld kunt u ons niet meer bereiken omdat de gratis versie niet wordt ondersteund door Google Workspace Support.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meneer iCy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:50:
En als u wordt overgeschakeld kunt u ons niet meer bereiken omdat de gratis versie niet wordt ondersteund door Google Workspace Support.
Haha, het klopt wel maar wat een antwoord. Waarom willen we het eigenlijk zo graag houden :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Ter info: extra Drive storage kopen lukt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
AndrewBourgeois schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:55:
Daar kwam ik laatst ook achter ja. Heel vervelend nu Photos ook mee telt.

Heb nu twee Google accounts (Gsuite + Google ONE) om zowel mail op eigen domain en storage te kunnen gebruiken. Wordt wel lastig gemaakt om bij Google te blijven.

Idd; "Waarom willen we het eigenlijk zo graag houden :p"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 10:50
AndrewBourgeois schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:55:
Potdikkies; precies nú begin ik tegen m'n limieten aan te lopen, 90% van de 15GB gebruikt. Ik begrijp dus goed dat opschonen de enige mogelijkheid is binnen G Suite Legacy abo, zonder ingewikkelde constructies met extra Google One accounts? Kan natuurlijk nog wat mail (dat is m'n 'grootverbruiker', met 8 GB) naar een archive-account doorsluizen...

[ Voor 0% gewijzigd door cornelam op 08-07-2022 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cornelam schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Potdikkies; precies nú begin ik tegen m'n limieten te lopen, 90% van de 15GB gebruikt. Ik begrijp dus goed opschonen de enige mogelijkheid is binnen G Suite Legacy abo, zonder ingewikkelde constructies met extra Google One accounts? Kan natuurlijk nog wat mail (dat is m'n 'grootverbruiker', met 8 GB) naar een archive-account doorsluizen...
Ik heb ook zitten denken om archiefaccounts te gaan maken met jaartallen (ik mocht toch 100 accounts maken), technisch kan het nog steeds trouwens maar ik zal het maar niet meer doen of in elk geval onder de 10 blijven :p

Een andere optie is het gewone gmailaccount dat ik ook heb meer te gaan gebruiken (het is nu vooral spam en stadia).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:48
ErikJanVens schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:23:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ik heb het vermoeden dat dit niet geldt voor mensen die reeds waren overgestapt (om Cloud Identity Free te kunnen activeren), zoals ik. Ik ben overgezet op "Google Workspace Business Starter", bij mij staat er: "You have chosen to continue using a no-cost subscription for personal use.
If you’d like access to more premium features, upgrade to Google Workspace. Limited time discounts will only be available until Aug 1, 2022."

Bij Plan details zie ik "Free plan" en "298 available, 2 assigned" licenses staan. De twee gebruikers hebben een Storage limit van 30 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 14:53

Gaitman

The Real One

Mawlana schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:37:
[...]

En ik heb het vermoeden dat dit niet geldt voor mensen die reeds waren overgestapt (om Cloud Identity Free te kunnen activeren), zoals ik. Ik ben overgezet op "Google Workspace Business Starter", bij mij staat er: "You have chosen to continue using a no-cost subscription for personal use.
If you’d like access to more premium features, upgrade to Google Workspace. Limited time discounts will only be available until Aug 1, 2022."

Bij Plan details zie ik "Free plan" en "298 available, 2 assigned" licenses staan. De twee gebruikers hebben een Storage limit van 30 GB.
Diegene die zijn overgestapt naar Workspace Starter en die aangegeven hebben het toch gratis persoonlijk te willen gebruiken lijken het nu gratis te kunnen blijven gebruiken.

De vraag is nu of de andere GSuite Legacy gebruikers ook overgezet gaan worden naar Workspace Starter Free of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florish759
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 11:15
Lijkt toch allemaal goed te komen bij mij, er staat bij mij nu het volgende in de beheerdersconsole:

U heeft ervoor gekozen een kosteloos abonnement te blijven gebruiken voor persoonlijk gebruik.
Als u toegang wilt tot meer premium functies, moet u upgraden naar Google Workspace. Tijdelijke kortingen zijn alleen beschikbaar tot 1 augustus 2022.

als ik dan doorklik, heb ik Workspace Business Starter met het gratis plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

florish759 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:23:
Lijkt toch allemaal goed te komen bij mij, er staat bij mij nu het volgende in de beheerdersconsole:

U heeft ervoor gekozen een kosteloos abonnement te blijven gebruiken voor persoonlijk gebruik.
Als u toegang wilt tot meer premium functies, moet u upgraden naar Google Workspace. Tijdelijke kortingen zijn alleen beschikbaar tot 1 augustus 2022.

als ik dan doorklik, heb ik Workspace Business Starter met het gratis plan.
Maar dan heb je de betaalde versie gehad of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florish759
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 11:15
Gaitman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Maar dan heb je de betaalde versie gehad of niet?
Nee ik heb toen ik mails kreeg over factuur gegevens en automatisch omzetten nogmaals een ticket ingeschoten en nu staat alles op gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:45
Bij mij lijkt het nu ook 'geregeld':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cJKZNe9EHkYsR-4UtEmpRLBkfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/852GmFTm3M1xEjiB1pCkHSwM.png?f=fotoalbum_large

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Diegene die nu nog GSuite Legacy hebben worden blijkbaar vanaf 1 augustus naar Workspace Starter Free gemigreerd. Zie een supportchat op https://www.reddit.com/r/...and_upgraded_to_business/

Ook heeft de TS daar succesvol drie domeinen handmatig overgezet van GSuite Legacy naar Workspace Starter Free met 300 users/30 GB per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 10:50
Gaitman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:40:
Diegene die nu nog GSuite Legacy hebben worden blijkbaar vanaf 1 augustus naar Workspace Starter Free gemigreerd. Zie een supportchat op https://www.reddit.com/r/...and_upgraded_to_business/

Ook heeft de TS daar succesvol drie domeinen handmatig overgezet van GSuite Legacy naar Workspace Starter Free met 300 users/30 GB per stuk.
Dit klinkt bijzonder hoopvol. Zoals ik eerder al aangaf, heb ik wat users die de 15 GB aantikken; als ik de draad op Reddit goed lees, en ik m'n tomeloze geduld weet te bewaren, wordt m'n account 1-8 automatisch gemigreerd naar de "Business Starter Free edition" van 30 GB per user.

Die Google medewerker durfde geen garantie te geven op het handmatig migreren, ondanks dat het lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cornelam schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Dit klinkt bijzonder hoopvol. Zoals ik eerder al aangaf, heb ik wat users die de 15 GB aantikken; als ik de draad op Reddit goed lees, en ik m'n tomeloze geduld weet te bewaren, wordt m'n account 1-8 automatisch gemigreerd naar de "Business Starter Free edition" van 30 GB per user.

Die Google medewerker durfde geen garantie te geven op het handmatig migreren, ondanks dat het lijkt te werken.
Nouja, tomeloze geduduld, het is niet dat je recht hebt op die 30GB, ik zou het ook tof vinden (tik ook de 15GB aan en photos gaat nu meetellen maar het is een legacyproduct met 15 (17?) GB wat we hadden. Ik denk niet dat we ergens over mogen of kunnen klagen als Google het niet doet.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55

Zou fantastisch zijn! Maar ja, wie durft…
Ik wacht wel even tot het automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:46
Ik heb zojuist de gok gewaagd met mijn Gsuite Legacy account (1 domain, 6 users) en het werkte! *O*
Inderdaad zie ik nu ook 30GB Drive ruimte!

Stappen zoals eerder genoemd:
https://www.reddit.com/r/...ated_from_g_suite_legacy/

Ein-de-lijk Google! Waarom ze dit nou niet direct zo opgezet en gecommuniceerd hebben is me echt een raadsel. Ik heb maandenlang naar de verwarrende opt-out foutmelding zitten staren, zelfs O365 family aangeschaft om achter de hand te hebben, met Imapsync mail laten syncen, contacts/agenda's met moeite overgezet. heeft al met al veel tijd en moeite gekost voor iets wat onnodig blijkt te zijn. Uiteindelijk laat ik het hier maar bij i.v.m. gezins- en familieleden die niet zo flexibel zijn als van alles verandert (Mail/Drive/Photos). Voor de family zaken (YT premium) blijven we we dus maar gewoon aparte extra Gmail accounts gebruiken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 24-07-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
iisworks schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:17:
Ik heb zojuist de gok gewaagd met mijn Gsuite Legacy account (1 domain, 6 users) en het werkte! *O*
Inderdaad zie ik nu ook 30GB Drive ruimte!

Stappen zoals eerder genoemd:
https://www.reddit.com/r/...ated_from_g_suite_legacy/

Ein-de-lijk Google! Waarom ze dit nou niet direct zo opgezet en gecommuniceerd hebben is me echt een raadsel. Ik heb maandenlang naar de verwarrende opt-out foutmelding zitten staren, zelfs O365 family aangeschaft om achter de hand te hebben, met Imapsync mail laten syncen, contacts/agenda's met moeite overgezet. heeft al met al veel tijd en moeite gekost voor iets wat onnodig blijkt te zijn. Uiteindelijk laat ik het hier maar bij i.v.m. gezins- en familieleden die niet zo flexibel zijn als van alles verandert (Mail/Drive/Photos). Voor de family zaken (YT premium) blijven we we dus maar gewoon aparte extra Gmail accounts gebruiken. ;)
Ik krijg een 404 als ik de betreffende link volg. Ik overweeg meer en meer om Outlook te gaan gebruiken. Wil alleen liever werk en privé gescheiden houden en werk gaat al via Outlook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Het lijkt nu bevestigd. Zie https://www.reddit.com/r/...t_the_workspace_free_plan

Je zou dus zelf handmatig kunnen upgraden of wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kreeg zojuist deze update op twee cases:
You are receiving this email because you previously contacted Support to identify as a personal user and revert to a no-cost subscription. This message is to notify you that your subscription has successfully been migrated to the alternative Workspace experience at no-cost.

You'll see a banner in the Admin console confirming you have chosen a no-cost subscription for personal use. No action is required.

You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future.

This option is for non-commercial personal use and does not include support. In the future Google may remove business functionality from this offering and transition businesses to Google Workspace.

If you have any questions about the no-cost subscription for personal use, please review our Help Center: https://support.google.com/a/answer/60217#nocost

Thank you!
Google Workspace Support

Please review your case and take any actions as requested. If you have any questions or require immediate assistance, please reply to this email to contact Google Workspace Support.

Thanks for choosing Google Workspace.
—The Google Team
Maar als ik inlog staat er nergens die "banner" of free plan. Sterker nog er staat alvast voor 1 augustus een factuur klaar...
Even afwachten nog denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goed nieuws, maar ik wacht het wel af tot Google het zelf doet of communiceert (voor ik ook uit de normale flow ben bij Google zonder support :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRHs6efgG0pKFGZdYbuzg7pa7bM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G0wP1iEUJEmgInhFMVb5MF46.png?f=fotoalbum_large

Dus ik heb een gratis account, maar in m'n admin dashboard staat nog steeds dat ik moet betalen.

Hoezo kan een bedrijf als Google dit niet gewoon goed regelen??
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste