Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 15:08
pc01 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:00:
Mij lukt het niet om de link te gebruiken om de persoonlijke keuze te maken; wat gaat er fout ? Ik zie dit:

[Afbeelding]

Bij mijn huidige abonnement zie ik staan: (2015 kan ik overigens niet plaatsen; ik gebruik dit denk ik al sinds rond 2008)

[Afbeelding]
Same here. Ik denk geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Mij lukt het niet om de link te gebruiken om de persoonlijke keuze te maken; wat gaat er fout ? Ik zie dit:

[Afbeelding]

Bij mijn huidige abonnement zie ik staan: (2015 kan ik overigens niet plaatsen; ik gebruik dit denk ik al sinds rond 2008)

[Afbeelding]
Is het niet gewoon doorgevoerd? (Free plan)

En 2015 is het denk ik van Google Apps omgezet naar Legacy. O.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb het net nog omgezet bij twee G Suite accounts, dus ik zie geen problemen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

-ET-

Phone Home

Mijne staat al op google workspace business starter. En ook ik krijg de melding dat ik de toestemming niet kan intrekken. Hopelijk kan google support mij helpen

inmiddels met support in de chat. Ze geven aan dat de Free versie wel zonder mail is. Hij gaat nu even zoeken wat mijn abonnement was. Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

ze gaan hem handmatig weer terug zetten doorlooptijd ongeveer een week.

[ Voor 45% gewijzigd door -ET- op 18-05-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Support zegt hierover:
This issue has already been reported to our engineering team and they are working on it. It looks to me that the error "Something went wrong" is due to mass accessing of the option at the same time. It looks to me that the servers are busy as the changes took place yesterday and all our Legacy customer's are trying to Opt out simultaneously. Please try again later when the server eases out, it should work.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-ET- schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:00:
inmiddels met support in de chat. Ze geven aan dat de Free versie wel zonder mail is.
Zeggen ze dat nog steeds? Wat gek zeg, je kan hem gewoon wijzen op de hulppagina's van Google zelf nu. Anders krijg je het verkeerde gratis product (ze hebben een gratis workspace voor bedrijven zonder mail).

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 19-05-2022 10:59 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

-ET- schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:00:
Mijne staat al op google workspace business starter. En ook ik krijg de melding dat ik de toestemming niet kan intrekken. Hopelijk kan google support mij helpen

inmiddels met support in de chat. Ze geven aan dat de Free versie wel zonder mail is. Hij gaat nu even zoeken wat mijn abonnement was. Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

ze gaan hem handmatig weer terug zetten doorlooptijd ongeveer een week.
Bij mij zeggen ze weer niet. Ik zie nog geen verandering in mijn subscription overigens. Dit zeggen ze bij mij in de chat:

"Google Workspace Support, Sneha: You can continue using your custom domain with Gmail, retain access to no-cost Google services such as Google Drive and Google Meet, and keep your purchases and data."

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is mij zojuist gelukt! Dank voor het plaatsen van dit bericht want deze optie is dus recent en was mij ontgaan.
Ik hoop dat het bij jullie nu ook lukt!

Ik heb een beetje gewacht tot het laatste moment, soms loont dat dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Largo op 19-05-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Largo schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Het is mij zojuist gelukt! Dank voor het plaatsen van dit bericht want deze optie is dus recent en was mij ontgaan.
Ik hoop dat het bij jullie nu ook lukt!

Ik heb een beetje gewacht tot het laatste moment, soms loont dat dus.
En jij had eerst de melding van "something wrong"?
Bij mij lukt het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

-ET-

Phone Home

Marzman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Zeggen ze dat nog steeds? Wat gek zeg, je kan hem gewoon wijzen op de hulppagina's van Google zelf nu. Anders krijg je het verkeerde gratis product (ze hebben een gratis workspace voor bedrijven zonder mail).
kwam hij later ook op terug. Ik had hem een linkje gestuurd van de support page en hij heeft de historie van mijn account bekeken. Daar in is ook te zien dat ik dateer uit de tijd van Google Apps for your Domain.
Meneer iCy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Bij mij zeggen ze weer niet. Ik zie nog geen verandering in mijn subscription overigens. Dit zeggen ze bij mij in de chat:

"Google Workspace Support, Sneha: You can continue using your custom domain with Gmail, retain access to no-cost Google services such as Google Drive and Google Meet, and keep your purchases and data."
ze zetten mij nu ook terug naar de versie met de mail. Was een foutje van zijn kant.

[ Voor 33% gewijzigd door -ET- op 19-05-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
roeleboel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Zou je het zien zitten je gehele transcript te posten? Ik heb net via support dit 'soort van' doorlopen, maar ik heb nooit een knop 'switch back' gekregen, wel een toezegging dat ik 'voorlopig niet hoef te betalen'. En om gedoe naar de toekomst te kunnen vermijden...
Idem hier.
Google Workspace Support, P2:58 PM
Thank you for choosing! I’ve noted that you are interested in an alternative Workspace experience at no cost. You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future. No further action is needed at this time.
2:59 PM
So you're not actually changing the plan?
Google Workspace Support, P3:01 PM
The plan will be the same but the features will be the same as G Suite Legacy free edition.
3:01 PM
And I won't be billed?
Google Workspace Support, P3:02 PM
Yes, that is correct. As you are using the Google Workspace for non-business use, you will not be billed for the services you use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

anandus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:04:
[...]

En jij had eerst de melding van "something wrong"?
Bij mij lukt het nog niet.
nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een benden hebben ze het er intern van gemaakt... ze hebben het nu voor elkaar dat de overgebleven mensen in 3 verschilllende gratis abonnementen zijn gestopt...

Het zal me echt benieuwen hoelang dit goed gaat. Twijfel nog steeds om de laatste twee domeinen ook weg te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
IJsbeer schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Wat een benden hebben ze het er intern van gemaakt... ze hebben het nu voor elkaar dat de overgebleven mensen in 3 verschilllende gratis abonnementen zijn gestopt...

Het zal me echt benieuwen hoelang dit goed gaat. Twijfel nog steeds om de laatste twee domeinen ook weg te halen..
Het is dat ik nog twee gebruikers heb die nog geen actie hebben ondernomen, anders had ik het al helemaal weggehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

IJsbeer schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Ik snap het ook niet voor zo'n bedrijf als Google, voelt ook niet helemaal goed voor de toekomst zo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:10
Ik kreeg ook de fout "Something went wrong" bij de opt-out link voor mijn G Suite legacy. Zojuist ben ik via een chat medewerker handmatig toegevoegd aan de "wachtlijst". Hij verzekerde me dat het goed gaat komen. :)

Nu afwachten of de upgrade banner de komende dagen inderdaad verdwijnt en ik op de gratis versie zit...

[Update] Dag later nog steeds de upgrade banner. Nogmaals bij support nagevraagd, en het schijnt nog steeds een bug/issue te zijn met de SE_SELF_TRANSITION link waaraan gewerkt wordt. Deze zou binnenkort weer moeten gaan werken. Ook geverifieerd dat ik inderdaad handmatig op de opt-out/waiting list ben gezet voor de gratis versie.

[ Voor 34% gewijzigd door iisworks op 20-05-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

iisworks schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:52:
Ik kreeg ook de fout "Something went wrong" bij de opt-out link voor mijn G Suite legacy. Zojuist ben ik via een chat medewerker handmatig toegevoegd aan de "wachtlijst". Hij verzekerde me dat het goed gaat komen. :)

Nu afwachten of de upgrade banner de komende dagen inderdaad verdwijnt en ik op de gratis versie zit...
Huh, wachtlijst? Die is er toch helemaal niet meer? Het is overstappen naar de gratis versie, de betaalde versie of vertrekken, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 22:35
Hippe Lip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Huh, wachtlijst? Die is er toch helemaal niet meer? Het is overstappen naar de gratis versie, de betaalde versie of vertrekken, toch?
Formeel heb je aangevinkt dat je 'opt-out' van automatische migratie naar een betaald workspace account. Volgens de support page houd je dan ongeveer dezelfde functionaliteit (met dan wel max 10 users). Maar heel duidelijk is het nog steeds niet. Voor hetzelfde geld krijg je in augustus te horen dat de email alsnog niet blijft werken ... Ik blijf het erg dom vinden dat Google niet een soort family+ abo introduceert, voor iets als een combi van Google one 2tb, plus YouTube premium, plus family, met domein email (en met behoud van aankopen) zou ik best wel 30 euro per maand willen gaan betalen. Nu blijf ik weer zitten met iets gratis waarvan ik niet weet hoe lang het gaat werken. Nu maar weer ff afwachten wat de komende maanden gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jurjen_g schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:20:
[...]

Formeel heb je aangevinkt dat je 'opt-out' van automatische migratie naar een betaald workspace account. Volgens de support page houd je dan ongeveer dezelfde functionaliteit (met dan wel max 10 users). Maar heel duidelijk is het nog steeds niet. Voor hetzelfde geld krijg je in augustus te horen dat de email alsnog niet blijft werken ... Ik blijf het erg dom vinden dat Google niet een soort family+ abo introduceert, voor iets als een combi van Google one 2tb, plus YouTube premium, plus family, met domein email (en met behoud van aankopen) zou ik best wel 30 euro per maand willen gaan betalen. Nu blijf ik weer zitten met iets gratis waarvan ik niet weet hoe lang het gaat werken. Nu maar weer ff afwachten wat de komende maanden gaat gebeuren.
Ik heb gekozen de G Suite te blijven gebruiken voor persoonlijk gebruik. Dat het kan veranderen in de toekomst als Google het alsnog stopt snap ik, maar ik verwacht niet dat dit al in augustus zou zijn. Die 10 users blijf ik voor de zekerheid maar onder (zat ik toch onder, maar daar staat eigenlijk niks meer over).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgSd9x98UO5Ot5yMXZntIYwBGec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCi26gxh1UxitcmF5m41SNX7.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Eén van de G Suite accounts heb ik zeker al sinds 2008. Toen had je nog een hoog max aantal gebruikers.

Nu heb ik dat account wel overgezet naar de legacy-versie, maar ik zie er nog steeds staan dat ik max 200 gebruikers aan kan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_zu83jwWEvGX9UD8vHEpnNO5Hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pAf5Yvp7udc9MWh3Jx8qDbv0.png?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij ook, er stond 100 en er staat nog steeds 100. Maar die had ik hiervoor niet nodig en ga ik nu zeker niet meer aanmaken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

En hoe kun je nou zien dat je niet meer overgezet gaat worden op de betaalde versie en dat je voor 'overstap' naar blijvend gratis hebt gekozen?

Ik zou dat graag ergens positief bevestigd zien, dus niet doordat er geen keuze meer aangeboden wordt, maar doordat je wel iets anders ziet?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 20-05-2022 11:36 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11
Hippe Lip schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:24:
Eén van de G Suite accounts heb ik zeker al sinds 2008. Toen had je nog een hoog max aantal gebruikers.

Nu heb ik dat account wel overgezet naar de legacy-versie, maar ik ze er nog steeds staan dat ik max 200 gebruikers aan kan maken.

[Afbeelding]
Oh die verschillen laten ze nu dus ook nog bij het overzetten naar Legacy. Die van mij heeft 'maar' max 50 gebruikers. Kom ik toch niet aan, heb er maar 5/6 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:36:
En hoe kun je nou zien dat je niet meer overgezet gaat worden op de betaalde versie en dat je voor 'overstap' naar blijvend gratis hebt gekozen?

Ik zou dat graag ergens positief bevestigd zien, dus niet doordat er geen keuze meer aangeboden wordt, maar doordat je wel iets anders ziet?
Op dezelfde link als die je voor de opt out gebruikte. Hij staat ergens in bovenstaande posts.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
jurjen_g schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:20:
Ik blijf het erg dom vinden dat Google niet een soort family+ abo introduceert, voor iets als een combi van Google one 2tb, plus YouTube premium, plus family, met domein email (en met behoud van aankopen) zou ik best wel 30 euro per maand willen gaan betalen. Nu blijf ik weer zitten met iets gratis waarvan ik niet weet hoe lang het gaat werken. Nu maar weer ff afwachten wat de komende maanden gaat gebeuren.
Dat is waar Google One voor bestaat, toch? Alleen lopen ze hopeloos achter op Microsoft omdat je daar niet eens een custom domain kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:30:
Bij mij ook, er stond 100 en er staat nog steeds 100. Maar die had ik hiervoor niet nodig en ga ik nu zeker niet meer aanmaken ;)
Ik zie ook nog steeds het originele aantal... maar je kunt er donder op zeggen dat dit één van die indicatoren is, op[ basis waarvan ze vinden dat je toch "zakelijk" bent. Originele feedback-formulier was immers vrij duidelijk over niet commercieel gebruik en minder dan 10 gebruikers.
Mjah ik ook, maar gezien hoe relatief "laat" dit er was, voelt het alsof het sowieso allemaal een beetje "rush rush" in elkaar geflanst is, dus daar had ik al niet echt op gerekend. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 22:35
AndrewBourgeois schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Dat is waar Google One voor bestaat, toch? Alleen lopen ze hopeloos achter op Microsoft omdat je daar niet eens een custom domain kan gebruiken.
Ja op zich wel, ware het niet dat ik geen Google Apps accounts kan toevoegen aan Google One. Dan moet je dus toch weer eerst je Google apps opzeggen, zelf mailprovider regelen en je betaalde content kwijtraken. Ik weet nog niet of je eventueel wel met een Google Identity account naar Google One kan, iemand ervaring? Maar goed, eigenlijk wil ik dus gewoon erg graag een family plan met dezelfde voordelen als Google One, met email via domein. In plaats van dat ze dat aanbieden en ik dus betalende klant word, blijf ik nu wederom gratis klant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Inderdaad! Nergens te zien. Ik heb screenshots gemaakt van de bevestiging die je in die flow krijgt en die naar mezelf opgestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
En die vervolgens als bewijs in je Gmail staan waar je dan niet meer bijkan als het misgaat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

IJsbeer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:40:
En die vervolgens als bewijs in je Gmail staan waar je dan niet meer bijkan als het misgaat :P
hahaha ja ik wist dat iemand dat zou zeggen. t zit ook in de outbox van mijn werkmail gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Op dezelfde link als die je voor de opt out gebruikte. Hij staat ergens in bovenstaande posts.
Je bedoelt deze link?
https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

Daar zie ik idd mijn keuze staan. Dank voor de tip!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zznve7pNfPhiUOVtOfgOMexB0FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56Sa6FSDnIqFtgidsR7tfVZ1.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 13:00
Ik was al overgestapt op Starter en meteen chat aangeslingerd: Ik zie dat u aan de voorwaarden voldoet, dus ik heb dan alleen nog maar de volgende verklaring van u nodig: "Ik bevestig dat ik Google Workspace voor persoonlijk gebruik gebruik. Ik begrijp dat Google bedrijfsfunctionaliteit uit dit aanbod kan verwijderen en bedrijven kan overzetten naar Google Workspace."
Noice!

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Je bedoelt deze link?
https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

Daar zie ik idd mijn keuze staan. Dank voor de tip!

[Afbeelding]
Die is het inderdaad, zo staat het bij mij ook :)

Vanacht kreeg ik deze mail van Google 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lRqPq-PXb2jzbQsv_pkM9YK33Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N5qkfINbAysiM4y8AaAHudbZ.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

Peetman

Tjah....

Marzman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:19:
[...]

Die is het inderdaad, zo staat het bij mij ook :)

Vanacht kreeg ik deze mail van Google 8)7
[Afbeelding]
Deze mail heb ik ook gehad, met mijn ene account. Wat een drama daar bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
Peetman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Deze mail heb ik ook gehad, met mijn ene account. Wat een drama daar bij Google.
Is commercieel geklets. Je blijft gewoon G SUITE houden. Klik maar op de meer informatie.. in je admin console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jvbragt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Is commercieel geklets. Je blijft gewoon G SUITE houden. Klik maar op de meer informatie.. in je admin console.
Het is gewoon weer tegenstrijdige informatie. Als je ge-opt-out hebt zouden ze die email helemaal niet moeten sturen.
[Action Required] Upgrade your G Suite legacy free edition subscriptions to Google Workspace by June 27, 2022

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Nog een andere vraagje bij mij staat er
Zakelijk gebruik: upgraden naar Google Workspace
$ 6 USD $ 12Local offer image 50% korting
per gebruiker per maand, vanaf 25 augustus 2022
Dit is 2 keer zo duur als andere berichten die ik hier zie staan. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 16:39
pacificocean schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:13:
Nog een andere vraagje bij mij staat er

[...]

Dit is 2 keer zo duur als andere berichten die ik hier zie staan. Weet iemand hoe dat komt?
12 USD is het tarief voor Business Standard editie. De 6 USD is voor het Starter abonnement.
Blijkbaar gebruiken jouw users dus meer dan hetgeen onder de Starter editie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Marzman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Het is gewoon weer tegenstrijdige informatie. Als je ge-opt-out hebt zouden ze die email helemaal niet moeten sturen.

[...]
Dit.

Wat een puinhoop maken ze er van bij Google.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• espada01
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:00
Zo heel spannend is het bericht toch niet? Tegenstrijdige informatie bevat het eigenlijk evenmin. Het geeft opnieuw de automatische upgrade weer voor degene die nog steeds geen actie heeft ondernomen. Verder wordt ook duidelijk de opt-out mogelijkheid benoemd waar wij gebruik van maken:
If you’re an individual or family using your account for non-commercial purposes, you can continue using the G Suite legacy free edition and opt out of the transition to Workspace in the Google Admin console before June 27, 2022.
Eigenlijk is het dus een 'indien u al actie heeft ondernomen, mag u dit bericht als niet verzonden beschouwen' bulkmail bericht.

Opt-out had ik al eerder aangevinkt, mail instellingen bij domainname.shop weer doorverwezen naar Google en alles werkt alweer als vanouds.
Alle drukte om uiteindelijk niets blijft achteraf vervelend maar ik ben blij dat mijn eigen domein met 6 gebruikers blijft werken zoals voorheen.

Als positieve noot heb ik er dan toch weer wat van geleerd / opgestoken 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@espada01 Ik ben het met je eens dat Google geen verkeerde informatie heeft gegeven. Maar de schoonheidsprijs krijgen ze evenmin. Mijn inschatting is dat dit vanaf het begin een geplande strategie is, dat er veel mensen met de gratis versie onrustig worden en weglopen, om daarna niet meer terug te komen. Een handige opruimactie van Google.

Eigenlijk verbaasde ik me regelmatig om de soms wat paniekerige reacties hier op momenten dat je nog máánden te gaan had. Dat je intussen gaat kijken wat alternatieven zijn en in hoeverre die voldoen, dat is logisch, maar als je eigenlijk wilt blijven (vanwege kosten en/of functionaliteiten), dan stap je toch niet al maanden vóór de deadline over? Google heeft de deadline duidelijk aangegeven, dus je weet hoeveel tijd je had. En daarin zijn ze schappelijk geweest, want die deadline is nu twee keer opgeschoven. En ze zouden met een gratis versie komen. Ook die belofte hebben ze waargemaakt.

Kortom: altijd rustig blijven, wel alternatieven achter de hand hebben, maar verder gewoon afwachten.

Mij heeft dit spel veel nieuws gebracht. Ik beheerde meerdere gratis versies en twee ervan heb ik over kunnen zetten op non-profit. De ene is voor een kerk en de andere voor een familievereniging. Zonder deze actie van Google had ik die non-profitstatus nooit opgevraagd, maar dat geeft me voor die twee nu wel rust.
Dus: dank je wel Google! :)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Mijn inziens hebben ze de gratis variant pas laat aangekondigd. Er zou een gratis variant komen, maar of dat met of zonder mail was, was veel onduidelijkheid over en is zelfs aangegeven dat dat zonder was. Pas twee weken voor de deadline komt er een konijn uit de hoed.

Voor mij komt het over dat ze de family niet serieus nemen (ook vanwege de kanttekening: We kunnen functionaliteiten schrappen). Dat mede met dat mijn mail gebruikt wordt voor profiling heb ik er geen moeite mee om een paar tientjes per jaar te betalen voor de zekerheid die ik dan krijg nu de mail bij een andere partij laat binnenkomen.
In combinatie met de overstap van mijn domeinen naar domainname.shop, kost met dat maar 5 euro per jaar doordat de domeinen 15 euro goedkoper zijn.. Dus voor Google is het voor mij gelukt om me weg te pesten, en ik heb er vrede mee. Jarenlang gebruikt met veel plezier, en had er best aan Google voor willen betalen, maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:59:
@espada01 Ik ben het met je eens dat Google geen verkeerde informatie heeft gegeven. Maar de schoonheidsprijs krijgen ze evenmin. Mijn inschatting is dat dit vanaf het begin een geplande strategie is, dat er veel mensen met de gratis versie onrustig worden en weglopen, om daarna niet meer terug te komen. Een handige opruimactie van Google.

Eigenlijk verbaasde ik me regelmatig om de soms wat paniekerige reacties hier op momenten dat je nog máánden te gaan had. Dat je intussen gaat kijken wat alternatieven zijn en in hoeverre die voldoen, dat is logisch, maar als je eigenlijk wilt blijven (vanwege kosten en/of functionaliteiten), dan stap je toch niet al maanden vóór de deadline over? Google heeft de deadline duidelijk aangegeven, dus je weet hoeveel tijd je had. En daarin zijn ze schappelijk geweest, want die deadline is nu twee keer opgeschoven. En ze zouden met een gratis versie komen. Ook die belofte hebben ze waargemaakt.
De tegenstrijdige berichten kwamen van Googles twitter account en de helpdesk. Op de officiele pagina's stond vooral heel weinig informatie die geinterpreteerd werd door ons, Googles Twitter, de Google helpdesk. De gratis versie zou niet gratis zijn en nog gecommuniceerd worden. De gratis versie was het toch, de gratis versie had geen mail onder domein, de gratis versie had helemaal geen mail.

Bedrijven kunnen natuurlijk niet wachten, ik denk dat dit de bedoeling was dat die afhaakten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

IJsbeer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:06:
Mijn inziens hebben ze de gratis variant pas laat aangekondigd.
Klopt, dat is waarschijnlijk deel van hun strategie geweest. Dus als je zorgt dat je klaarstaat voor een overstap kun je langer wachten op wat nog komen gaat.
Er zou een gratis variant komen, maar of dat met of zonder mail was, was veel onduidelijkheid over en is zelfs aangegeven dat dat zonder was.
In mijn beleving heeft dat ‘met of zonder mail’ nooit in een van die officiële schriftelijke aankondigingen gestaan en zijn dat interpretaties van individuele gebruikers geweest.
Pas twee weken voor de deadline komt er een konijn uit de hoed.
Doordat die deadline twee keer is opgeschoven is dat meer dan twee weken. Zelfs nu nog heb je nog een week of vier, toch? Tot de 25e, als ik het uit mijn hoofd doe?
Voor mij komt het over dat ze de family niet serieus nemen (ook vanwege de kanttekening: We kunnen functionaliteiten schrappen).
Die kanttekening is bangmakerij waar sommigen heel veel waarde aan toekennen. In feite is dit de gewone dagelijkse praktijk van Google over de volle breedte. Hoeveel dingen hebben ze in de loop der jaren al niet gelanceerd om die een (korte of langere) tijd later weer te laten verdwijnen?
Ik was bijvoorbeeld happy user van Picasa, maar ja, daar heeft Google de stekker uitgetrokken helaas. Het was zo’n mooi ding.

En geld datzelfde ‘we kunnen functionaliteiten schrappen’ niet voor de betaalde versie van de Suite? Vergis je niet, ook daar zullen regelmatig dingen aangepast en wellicht geschrapt worden. Zo’n opmerking zegt dus helemaal niets nieuws.
Dat mede met dat mijn mail gebruikt wordt voor profiling heb ik er geen moeite mee om een paar tientjes per jaar te betalen voor de zekerheid die ik dan krijg nu de mail bij een andere partij laat binnenkomen.
In combinatie met de overstap van mijn domeinen naar domainname.shop, kost met dat maar 5 euro per jaar doordat de domeinen 15 euro goedkoper zijn.. Dus voor Google is het voor mij gelukt om me weg te pesten, en ik heb er vrede mee. Jarenlang gebruikt met veel plezier, en had er best aan Google voor willen betalen, maar niet op deze manier.
Dat jij overstapt heeft dus andere redenen en dat is natuurlijk heel goed mogelijk. Maar die vallen buiten mijn betoog hierboven.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:19:
[...]
Bedrijven kunnen natuurlijk niet wachten, ik denk dat dit de bedoeling was dat die afhaakten.
Huh? “Bedrijven kunnen niet wachten”? Die gratis versie IS helemaal niet voor bedrijven. Dus die moeten helemaal niet wachten. Die moeten gewoon overstappen naar de betaalde versie.

Toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Huh? “Bedrijven kunnen niet wachten”? Die gratis versie IS helemaal niet voor bedrijven. Dus die moeten helemaal niet wachten. Die moeten gewoon overstappen naar de betaalde versie.

Toch?
Ja in een perfecte wereld en met de veranderde voorwaarden :) Maar als bedrijven in januari op een knop konden drukken voor een opt-out zullen er dat vast veel gedaan hebben. Kijk hoe veel busjes er rondrijden met bijvoorbeeld een gmail-adres.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:49:
Kijk hoe veel busjes er rondrijden met bijvoorbeeld een gmail-adres.
Ja, dat is inderdaad wel zo. Maar die maken dan ook weer niet gebruik van de eigen domeinnaam en dus minder eigen identiteit. De wereld zit vol met keuzes maken. :+

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben van de GSuite Legacy free naar de Google Workspace gegaan (2 maand terug of zo) en gebruik gemaakt van 6 (?) maanden gratis. Dus 1 of 2x een rekening gehad met 0,-.

2 weken terug ben ik 'terug' gegaan naar 'Google Workspace edition for no cost' 'for personal use'. Nu heb ik alsnog een rekening gekregen. Welliswaar van 0,- Opzich prima. Maar is het 0,- omdat ik toch nog in de business abonnement zit, of 0,- omdat het personal use is?

Krijgen jullie een rekening voor de personal versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is het al iemand gelukt die eerder "something wrong" had om te opt-outen? Ik heb namelijk nog steeds die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:04:
Ik ben van de GSuite Legacy free naar de Google Workspace gegaan (2 maand terug of zo) en gebruik gemaakt van 6 (?) maanden gratis. Dus 1 of 2x een rekening gehad met 0,-.

2 weken terug ben ik 'terug' gegaan naar 'Google Workspace edition for no cost' 'for personal use'. Nu heb ik alsnog een rekening gekregen. Welliswaar van 0,- Opzich prima. Maar is het 0,- omdat ik toch nog in de business abonnement zit, of 0,- omdat het personal use is?

Hier altijd op legacy gebleven (via opt-out) en nog nooit een rekening gezien van Google voor dit account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tim Schuhmacher schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:04:

Ik krijg geen rekening, maar er zijn nu verschillende versies voor personal use.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
anandus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:07:
Is het al iemand gelukt die eerder "something wrong" had om te opt-outen? Ik heb namelijk nog steeds die melding.
Nee, maar ik heb een support case lopen bij google. Staat al ruim een week open. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
pc01 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Nee, maar ik heb een support case lopen bij google. Staat al ruim een week open. Keep you posted.
Ik heb geen antwoord van support gehad. Maar ik kreeg vannacht ineens de standaard mail om een keuze te maken en er stond een banner boven gmail (door velen genoemd, maar ik had hem nog nooit gezien). Nu heb ik de keuze kunnen maken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien dat ze iedereen dan toch op hetzelfde abonnement terugzetten? (het oude).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:37

Gaitman

The Real One

Marzman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:26:
Misschien dat ze iedereen dan toch op hetzelfde abonnement terugzetten? (het oude).
Ik vraag me het af. Zou logischer zijn om iedereen gratis naar Starter om te zetten. Dan kunnen ze die legacy variant uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Gaitman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Ik vraag me het af. Zou logischer zijn om iedereen gratis naar Starter om te zetten. Dan kunnen ze die legacy variant uitfaseren.
Dat verwacht ik niet (na alle ophef) maar hoop het wel. Zeker omdat je nu geen storage meer bij kan kopen in de Legacy versie waar dat voorheen wel kon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvmBh9b1TMO9uaQgrhp7yeUEjXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F1iRLSqNjMbnTKf3QtnGmAb6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Plompie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:55:
[...]

Dat verwacht ik niet (na alle ophef) maar hoop het wel. Zeker omdat je nu geen storage meer bij kan kopen in de Legacy versie waar dat voorheen wel kon:

[Afbeelding]
Dat kan inderdaad niet, dan moet je upgraden naar workspace :p

Ze hebben wel veel soorten zeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfJoEh5lfwbDPOUoi6M5waxQ0S4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ctU8v6Ne8UG76a7A9ATPk1Cj.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Plompie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:55:
[...]

[Afbeelding]
Ik zit nog op Legacy en koop bij mijn gebruiker extra 100GB bij. Maar ik heb nog geen opt-out gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Gaitman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:24:
Ik zit nog op Legacy en koop bij mijn gebruiker extra 100GB bij. Maar ik heb nog geen opt-out gedaan.
Heb je dan ook een grotere mailbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

w1mm13 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Heb je dan ook een grotere mailbox ?
Ja als je extra bijkoopt. En ja als je 'Gratis' bent geupgrade naar Starter want die heeft 30 GB i.p.v. 15 GB bij Legacy. En aan 30 GB zou ik ook genoeg hebben. 'Moet' nu 100 GB bijkopen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
TVPiraat schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:36:
[...]

12 USD is het tarief voor Business Standard editie. De 6 USD is voor het Starter abonnement.
Blijkbaar gebruiken jouw users dus meer dan hetgeen onder de Starter editie valt.
Nee, ik ben zelf de grootste verbruiker met 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
pacificocean schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Nee, ik ben zelf de grootste verbruiker met 5GB.
Ik kreeg zelf ook het advies voor de dure variant (Business Standard $12) met 6 gebruikers. Toen ik er 1 weghaalde werd het advies $6 (Starter abonnement).

Voor mijn privédomein over gegaan op gratis voortzetten. Voor mijn semi-commercieel account overstap gemaakt naar die van 6$ voor paar boxjes (1 jaar 50% korting dus $3).

[ Voor 20% gewijzigd door hv08 op 08-06-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
hv08 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Ik kreeg zelf ook het advies voor de dure variant (Business Standard $12) met 6 gebruikers. Toen ik er 1 weghaalde werd het advies $6 (Starter abonnement).

Voor mijn privédomein over gegaan op gratis voortzetten. Voor mijn semi-commercieel account overstap gemaakt naar die van 6$ voor paar boxjes (1 jaar 50% korting).
Zit het daarin. Ik heb er nog 12 (was 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 16:39
pacificocean schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Zit het daarin. Ik heb er nog 12 (was 13)
Volgens Google zelf zou het aantal gebruikers niet uit moeten maken. Zie https://support.google.com/a/answer/6043385
Voor alle edities is het 1-300 gebruikers. Maar ja, we maken wel meer vreemde dingen mee met ze waarbij de informatie intern niet echt goed op elkaar is afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:03
ik heb vanavond een poging gedaan naar iCloud+ te migreren.
bij mij werkt alles prima, maar bij 2 users krijg ik de mail niet mee op de apple devices aan de praat.
Om iCloud mail te activeren in het instellingen menu , klapt het hele menu eruit, op zowel de iPhone als de iPad.

De andere user krijgt foutmelding " Probleem met aanzetten e-mail, probeer opnieuw

iemand anders hier ook tegen aangelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kreeg gisteravond weer het bericht dat ik moet upgraden vóór 27 juni, anders zou ik automatisch omgezet worden. En dan dus wel de optie op de transitie stop te zetten.
  1. Ik ben al geüpgraded.
  2. Ik heb contact gehad met Support dat ik weer wilde downgraden.
  3. De link om bij Legacy te blijven werkt uiteraard niet.
Ik begin een beetje zenuwachtig te worden... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

barrymossel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:45:
Kreeg gisteravond weer het bericht dat ik moet upgraden vóór 27 juni, anders zou ik automatisch omgezet worden. En dan dus wel de optie op de transitie stop te zetten.
  1. Ik ben al geüpgraded.
Hier ook zojuist de mail gehad, wat moet ik hier nu mee, melden als spam ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

1. Ik ben al geüpgraded.
Dat is goed denk ik, dan hebben ze je teruggezet op de oude en kun je de transitie stop zetten (dat hebben ze dan nog niet voor je gedaan). Alleen zou het fijn zijn als ze dat zelf duidelijk uitlegden ipv dat je het moet raden.

Maar ik zou hier wel kiezen voor stopzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Dat is goed denk ik, dan hebben ze je teruggezet op de oude en kun je de transitie stop zetten (dat hebben ze dan nog niet voor je gedaan). Alleen zou het fijn zijn als ze dat zelf duidelijk uitlegden ipv dat je het moet raden.

Maar ik zou hier wel kiezen voor stopzetten.
Ja maar dat stopzetten werkt dus niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Ja maar dat stopzetten werkt dus niet. :+
Ik las het net, ja dat is minder goed 8)7

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik probeer zo wel even een chat met ze op te starten. Gedoe dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

barrymossel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:47:
Ik probeer zo wel even een chat met ze op te starten. Gedoe dit.
Als ik op de afmelden link klik krijg ik de popup in het beheer scherm waar een vinkje op het onderste deel staat:
Persoonlijk gebruik: de kosteloze oude versie van G Suite blijven gebruiken
Trek de toestemming in voor de automatische overstap door te bevestigen dat u uw oude abonnement heeft voor persoonlijk gebruik
Je zou denken dat het dan goed is, maar er is wel twijfel hier ;)

Vage gasten daar...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pixelmagic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Als ik op de afmelden link klik krijg ik de popup in het beheer scherm waar een vinkje op het onderste deel staat:

[...]

Vage gasten daar...
In die pop-up staat er bij mij dat de aanbieding is verlopen. Tsja, dat zou kunnen want ik sta officieel nog op Starter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pixelmagic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:10:
[...]

[...]

Vage gasten daar...
Zo staat het bij mij ook, dat lijkt me goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  1. Ik ben al geüpgraded.
Hier ook weer de mail gehad terwijl ik reeds voor privé gebruik gekozen had. Ze houden het inderdaad spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
Ik vraag me af, als ik opteer voor personal usage (users < 10) kan ik dan nog steeds multiple domains hosten en catch-all blijven gebruiken - iemand die dat weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

w1mm13 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:15:
Ik vraag me af, als ik opteer voor personal usage (users < 10) kan ik dan nog steeds multiple domains hosten en catch-all blijven gebruiken - iemand die dat weet ?
Ja, dat kan schijnbaar. Ik had nog een ander domein gekoppeld. Ik heb die wel voor de zekerheid nu verwijderd, was een bedrijfsnaam voor een bedrijf wat ik nooit opgestart heb, maar niet zo handig als je persoonlijk gebruik hebt. Bedankt voor het herrinneren ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Waar kun je nou zien dat je succesvol over bent naar de gratis privé/personal editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Huub- schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:44:
Waar kun je nou zien dat je succesvol over bent naar de gratis privé/personal editie?
Hier https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
Marzman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Ja, dat kan schijnbaar. Ik had nog een ander domein gekoppeld. Ik heb die wel voor de zekerheid nu verwijderd, was een bedrijfsnaam voor een bedrijf wat ik nooit opgestart heb, maar niet zo handig als je persoonlijk gebruik hebt. Bedankt voor het herrinneren ;)
Hmm, goed idee alhoewel ik het niet gebruikt heb ik er ook een bedrijfs domain aan hangen, alhoewel het niet voor bedrijfsactiviteiten wordt gebruikt. Maw er wordt niets mee verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Huub- schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:44:
Goede vraag. Kan je dat ergens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mjah, dat is geen antwoord ;)
Dat is alleen een link om te opt-outen die voor sommigen (zoals ik) niet werkt.

Maar hoe ziet het eruit als de opt-out wel gelukt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Bij mij zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1kzaqlHYGUFGaDkBCuL_1xdaSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gUjXrKj4mqDWtX52BpT4rYV9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb vrij vroeg (toen er nog niets bekend was over een nieuwe gratis vorm) gemigreerd.Toen het nieuws kwam over een nieuwe gratis variant heb ik contact opgenomen want de self-transition link werkt(e) bij mij niet. Toen ben ik op een "lijst" gezet en zouden ze contact met me opnemen. Weken later nog steeds geen nieuws. Wéér contact opgenomen en er werd me op het hart gedrukt dat ik "eligible" was voor de gratis variant. We zijn inmiddels wéér weken verder en nog steeds zit ik op de "starter" editie. Ik zie dit al van mijlen ver mis gaan maar ik kan niet meer doen dan afwachten :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l59S_nCK7QWiszA-IORdJVzO2zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Us75iycDVBW0dsSy6A2np6v.jpg?f=fotoalbum_large

Dit krijg ik al sinds dag één dat die "self-transition" link beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 10-06-2022 19:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
Ja dat heb ik ook, maar als je bij abonnement kijkt zie je het niet. Heel vaag allemaal 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
anandus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:09:
[...]
Mjah, dat is geen antwoord ;)
Dat is alleen een link om te opt-outen die voor sommigen (zoals ik) niet werkt.

Maar hoe ziet het eruit als de opt-out wel gelukt is?
Dat was het antwoord op precies dezelfde vraag, dus ik ga er vanuit dat @Marzman daar ziet dat ie gewoon personal mag gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobIII schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:24:
Ik heb vrij vroeg (toen er nog niets bekend was over een nieuwe gratis vorm) gemigreerd.Toen het nieuws kwam over een nieuwe gratis variant heb ik contact opgenomen want de self-transition link werkt(e) bij mij niet. Toen ben ik op een "lijst" gezet en zouden ze contact met me opnemen. Weken later nog steeds geen nieuws. Wéér contact opgenomen en er werd me op het hart gedrukt dat ik "eligible" was voor de gratis variant. We zijn inmiddels wéér weken verder en nog steeds zit ik op de "starter" editie. Ik zie dit al van mijlen ver mis gaan maar ik kan niet meer doen dan afwachten :(

[Afbeelding]

Dit krijg ik al sinds dag één dat die "self-transition" link beschikbaar is.
Idem. Vandaag mocht ik weer beloven dat ik het alleen voor persoonlijk gebruik zou gebruiken. Maar een ander team zou het verder regelen.

Ze hebben gewoon weer eens de zaken niet op orde. Google maakt mijn inziens mooie producten, maar er gaat daar zoveel mis. Eigen marketing snappen ze niet en een beetje fatsoenlijk processen instellen is ook al te moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
barrymossel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:40:
Idem. Vandaag mocht ik weer beloven dat ik het alleen voor persoonlijk gebruik zou gebruiken. Maar een ander team zou het verder regelen.
De ontzettend aardige (maar amper verstaanbare, want Indiaas accent) dame aan de lijn (want ik werd gewoon gebeld*) heeft me enkele keren op 't hart gedrukt dat ik "eligible" ben en dat ze duidelijk zag dat we een gezin waren enz. enz. enz. maar alles blijft steeds bij wat het is en er gebeurt niks. Ik vermoed / vrees dat 't te maken heeft met dat ik 16 domeinen gekoppeld heb, maar goed, daar kan ik zonder leven als ik er 1 (of 2) mag houden. De ene keer moeten "de engineers" er naar kijken (mijn account dus), de andere keer sta ik "op de wachtlijst". En als je dan vraagt of ze een indicatie hebben hoe lang ze nog denken dat 't gaat duren (dagen? weken? maanden?) dan lullen ze eromheen of krijg je gewoon geen antwoord.

* Nee, dat kwam niet uit 't niets, ik ben niet gescammed ofzo, hold your horses ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 10-06-2022 19:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobIII schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:45:
[...]

De ontzettend aardige (maar amper verstaanbare, want Indiaas accent) dame aan de lijn (want ik werd gewoon gebeld*) heeft me enkele keren op 't hart gedrukt dat ik "eligible" ben en dat ze duidelijk zag dat we een gezin waren enz. enz. enz. maar alles blijft steeds bij wat het is en er gebeurt niks. Ik vermoed / vrees dat 't te maken heeft met dat ik 16 domeinen gekoppeld heb, maar goed, daar kan ik zonder leven als ik er 1 (of 2) mag houden. De ene keer moeten "de engineers" er naar kijken (mijn account dus), de andere keer sta ik "op de wachtlijst". En als je dan vraagt of ze een indicatie hebben hoe lang ze nog denken dat 't gaat duren (dagen? weken? maanden?) dan lullen ze eromheen of krijg je gewoon geen antwoord.

* Nee, dat kwam niet uit 't niets, ik ben niet gescammed ofzo, hold your horses ;)
Ik heb nu maar 1 domein gekoppeld. De eerste keer toen ik support op zocht hiervoor wel twee (waarvan 1 zakelijk). Dat account en domein heb ik naar Zoho omgezet. Maar toen zeiden ze al dat ik gewoon terug mocht naar Legacy. Gelukkig heb ik alle chats nog.

Heeft iemand überhaupt al een succesvolle downgraden na te zijn geüpgraded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Dat was het antwoord op precies dezelfde vraag, dus ik ga er vanuit dat @Marzman daar ziet dat ie gewoon personal mag gebruiken. ;)
Ja, maar zoals ik zei werkt dat niet voor iedereen ;)
Sommigen krijgen (zoals ik) een "something wrong, this offer is no longer available"-scherm als je op dat linkje klikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOHnRFGmGgPoUQuomnVcQKJhLEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BBaZThdRsSkA5eqnJHU6uoaq.jpg?f=user_large

Dus ik vroeg me af of je ergens kon zien wat je status is, bijv bij je subscription ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 10-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Klopt, zie het plaatje van @Erik1

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En hoe ziet het er daarna bij subscription eruit?

Bij mij ziet het er zo uit, beetje resized voor het forum (het maffe is dat ik het volgens mij al een stuk langer heb dan 2018, maar zal wel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tz1DApYjUlQ_8swY_HCQYiPEdOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mN0UKk9ZcUhqoaXguxRdPUoL.jpg?f=user_large

Denk niet dat dat de juiste is, toch?

Zou fijn zijn als Google vaart zou maken met een oplossing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Bij mij staat hetzelfde. Datum 2013 (wat klopt), maar wel 100 subscriptions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

IJsbeer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:49:
Bij mij staat hetzelfde. Datum 2013 (wat klopt), maar wel 100 subscriptions...
Dat max van 100 is uit de begintijd. Die heb ik ook nog.

In de loop van de tijd daarna werd dat telkens wat minder. Tegen het eind was dat dacht ik nog maar 10x.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 12-06-2022 06:35 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op zondag 12 juni 2022 @ 06:35:
[...]

Dat max van 100 is uit de begintijd. Die heb ik ook nog.

In de loop van de tijd daarna werd dat telkens wat minder. Tegen het eind was dat dacht ik nog maar 10x.
Het is alleen een beetje onduidelijk hoe veel van de 100 we mogen gebruiken. Die minder dan 10 is dat nog terug gekomen behalve in het formulier? De opt-out daar stond alleen persoonlijk gebruik (nu is 100 voor persoonlijk gebruik ook wel verdacht misschien :p ). Ik blijf maar onder de 10, ik heb er nu 4 in gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 12-06-2022 07:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar je kan dus nergens expliciet zien of je wel of niet geopt-out bent? (outgeopt? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jawel, maar het werkt niet bij iedereen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voor mensen waarvan de link niet werkt en een foutmelding krijgen:
Hello Barry,

I hope this message finds you well. My name is Christiana Marie and I have taken ownership of your case. I understand that you are experiencing an issue with getting the No-cost option for Google Workspace.

Currently, there is an issue accessing the link and our engineers are working on resolving the issue and I can see here that you've created another case where in your account has been added on the list affected. Once the issue has been resolved then you will receive an update about it,

Feel free to reply to this email if you have further questions so we can continue giving you assistance.

Regards,

Christiana Marie
Google Workspace Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:55
barrymossel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:13:
Voor mensen waarvan de link niet werkt en een foutmelding krijgen:

[...]
Mooizo! Fijn dat er bij jou al het e.e.a. erkend wordt. Mijn Workspace support engineer houdt nog steeds vol dat er geen gratis/personal versie is van Workspace. :/
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste