Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 14:03
MeTooPV schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:00:
Dat Google geen goedkope 10 accounts met eigen domein oplossing gaat aanbieden is nu wel duidelijk. Zoiets hadden ze dan ook al voor het afschaffen van de gratis versie kunnen doen.
Als ze dat wel gaan doen, krijgen ze bovendien alle mensen die zijn overgestapt nog een keer over zich heen.

Dus je zult iets moeten gaan regelen.
Wat heerlijk om het helemaal fout te hebben. Temeer daar ik dor mijn luiheid nog niks had gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roeleboel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Zou je het zien zitten je gehele transcript te posten? Ik heb net via support dit 'soort van' doorlopen, maar ik heb nooit een knop 'switch back' gekregen, wel een toezegging dat ik 'voorlopig niet hoef te betalen'. En om gedoe naar de toekomst te kunnen vermijden...
Ik weet niet hoe ik de transcript nog te voorschijn kan halen, maar dit is zo goed als de hele transcript. Ik heb gewoon telkens de quick select opties gekozen die je in mijn screenshot in het blauw ziet. Daarna kreeg ik de laatste optie om terug te switchen. Ik kreeg ook bijna meteen een confirmatie, al is die text daarin ook niet super duidelijk want er staat ook in "There's no workaround available at this time, but we'll let you know if we learn of one.", maar later wel gewoon "You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future"
Hello ,
Your Case #12345678 for Google Workspace has been updated.

Case Subject: Switch back to GSuite Legacy free edition

Case Comment :
After reviewing the information you provided, we believe that you may be affected by a known issue: If you transitioned to Google Workspace after January 19, 2022 and used G Suite legacy free edition for personal use, identify as a non-business user. Here are some details about the issue:

Affected Product(s):
Admin Console

Status:
New

Description:
If you transitioned to Google Workspace after January 19, 2022 and used G Suite legacy free edition for personal use, identify as a non-business user.

Workaround:
There's no workaround available at this time, but we'll let you know if we learn of one.

Current update:
At 2022-05-16 15:00 UTC (18 hours ago):
You are receiving this email because you have used the Support Assistant to opt-in to an alternative Workspace experience at no cost. This option is only available to customers who were previously on G Suite legacy free edition and are using Workspace for personal use.

This email serves as confirmation that you have opted-in and there is no further action needed at this time.

For next steps:

You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future

Thank you!
Google Workspace Support

Please review your case and take any actions as requested. If you have any questions or require immediate assistance, please reply to this email to contact Google Workspace Support.

Thanks for choosing Google Workspace.
—The Google Team
Ook de datum lijkt niet helemaal te kloppen in de mail

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Voorlopig ben ik er blij mee dat ik tot het laatste moment heb gewacht. De praktijk zal uitwijzen of dat straks ook nog zo is. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_5yFOeCzcJb2QWzSQPgpAgB9bk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/32ccMsZYz5aZjx0stXy3dAeT.png?f=user_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

roeleboel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Zou je het zien zitten je gehele transcript te posten? Ik heb net via support dit 'soort van' doorlopen, maar ik heb nooit een knop 'switch back' gekregen, wel een toezegging dat ik 'voorlopig niet hoef te betalen'. En om gedoe naar de toekomst te kunnen vermijden...
Is dat niet hetzelfde dan switch back en voorlopig niet hoeven betalen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

TFHfony

Professional Weirdo

Hoewel ik alles al omgezet heb, heb ik toch maar even voor de "Free Legacy Edition of G-Suite for personal use" gekozen. Ik denk niet dat ik alles zo maar terug ga zetten, want de nieuwe oplossing werkt ook prima.

Het voordeel is wel dat ik nu mijn Nespresso mails in de gaten kan blijven houden: Vandaag viel er dus nog steeds eentje binnen bij Google, ondanks het feit dat al 1 1/2 week geleden de MX records allemaal over zijn gezet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spotmatic schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:53:
Voorlopig ben ik er blij mee dat ik tot het laatste moment heb gewacht. De praktijk zal uitwijzen of dat straks ook nog zo is. ;)

[Afbeelding]
Ik had ook een screenshot gemaakt voor de zekerheid ;) Je ziet het nu ook nergens meer terug dus ik bewaar die maar.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:22
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Ik had ook een screenshot gemaakt voor de zekerheid ;) Je ziet het nu ook nergens meer terug dus ik bewaar die maar.
Als je nogmaals deze url gebruikt: https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

Zie je dat je de free versie al reeds hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Je wordt nog wel aangeraden over te stappen maar meer ook niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T27JSd-t3V99p0gPGjVaHPNC--E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4iEtzBFsIbgUYNwE1VNYFGSg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Nee, wat staat er in je admin console? Gsuite legacy of een workspace?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOsEBSIKh9uZomtJwDoPyHE68SY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bBUzPJiuN2CUAt3cV05JTv8S.jpg?f=user_large

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
TFHfony schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:55:
Het voordeel is wel dat ik nu mijn Nespresso mails in de gaten kan blijven houden: Vandaag viel er dus nog steeds eentje binnen bij Google, ondanks het feit dat al 1 1/2 week geleden de MX records allemaal over zijn gezet.
Die hebben een flinke cache op DNS zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hv08 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:03:
[...]

Als je nogmaals deze url gebruikt: https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION

Yes thanks :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cvhmMu8A_y7zPFv_KKHeV5-eNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SncL18fAnj7noq8Hxx9auSUg.png?f=user_large

@anandus je zit in elk geval in de oude versie. Je kan ook die link van @hv08 proberen of je daar kan kiezen of al hebt gekozen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net contact gehad met support:
This issue has already been reported to our engineering team and they are working on it. It looks to me that the error "Something went wrong" is due to mass accessing of the option at the same time. It looks to me that the servers are busy as the changes took place yesterday and all our Legacy customer's are trying to Opt out simultaneously. Please try again later when the server eases out, it should work.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt tot 27 juni, zou kunnen. Ik heb het gisterenavond gedaan, toen was het ook best langzaam.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Woy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:25:
Ik had al gekozen om te upgraden naar business starter subscription. Dus dacht dat het nu wel lastig zou zijn om terug te gaan naar de free edition, maar dat hebben ze ook aardig gestroomlijned

[Afbeelding]
Ik ga dit maar niet proberen voor mijn daadwerkelijk zakelijke account;) M'n prive account had ik nog niet naar Business Starter omgezet, dus die is nu wel G Suite legacy. Nu maar weer mail terugmigreren, of toch laten zoals het nu is. Ik weet het nog niet.

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 17-05-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

posttoast schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:10:
@blackd nog protips hoe ik mijn YouTube account kan migreren? Dus mijn geuploade video's maar, als het even kan, ook mijn subscriptions en viewing history?
Googles antwoord is dat het niet kan. Ik heb dus een tijdje terug ook een extra Google account aangemaakt (onder de catch-all van mijn domein, dus er zit geen aparte gmail aan vast en de mails die daar naartoe gaan komen gewoon in mijn standaard mailbox). Er zijn vast wat tooltjes die dingen als subscriptions kunnen migreren, maar videos zul je opnieuw moeten uploaden en daarbij verlies je uiteraard ook de likes en comments. Ik had wel een paar uploads maar niets noemenswaardig, en de subscriptions heb ik met de hand even overgezet.

Mijn advies met een alternatief Google account is vooral: niet teveel over nadenken en gewoon gaan gebruiken. De software van Google is over het algemeen goed ingericht op het gebruik van meerdere accounts. Aankopen e.d. hoef je wat dat betreft ook niet over te kunnen zetten, ze blijven gewoon beschikbaar maar vanaf nu gebruik je je andere account voor nieuwe aankopen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook drie youtube accounts (twee oude), gewoon gebruiken inderdaad.

Er zijn ook professionele youtubers die opnieuw moesten beginnen omdat je niet met elk youtube account met adds kan werken. Dat lijkt me lastiger, dan moet je op je oude kanaal gaan adverteren voor je nieuwe kanaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 17:25
RKD schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:53:

Waarschijnlijk heb je de trial van Workspace al gestart? Ik kreeg dezelfde fout. Net een chat sessie met support gehad en ze gaan mijn account terugzetten naar G-Suite Legacy Free.
@RDK Kun je mij vertellen waar je zo'n chat support sessie met Google kunt starten (link?). Ik kan zelf nergens een support chat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:20
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:42:
Ik heb ook drie youtube accounts (twee oude), gewoon gebruiken inderdaad.

Er zijn ook professionele youtubers die opnieuw moesten beginnen omdat je niet met elk youtube account met adds kan werken. Dat lijkt me lastiger, dan moet je op je oude kanaal gaan adverteren voor je nieuwe kanaal.
Voor mij is er gelukkig weinig professioneel aan. Het zijn (unlisted) video's die ik op vakantie heb gemaakt, drone filmpjes, dat werk. Likes/views kwijtraken boeit me dan ook niet zo, het is vooral het "gedoe" dat ik wil voorkomen. Maar goed, misschien toch maar eens die pleister eraf trekken. Temeer omdat het bij mij nu echt een bende lijkt te zijn, ik heb blijkbaar een los "brand" account bij YouTube waar weer van alles aanhangt. Tijd voor een grote schoonmaak dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54

RKD

silvanverschuur schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:56:
[...]

@RDK Kun je mij vertellen waar je zo'n chat support sessie met Google kunt starten (link?). Ik kan zelf nergens een support chat vinden.
Je moet ingelogd zijn in de adminportal en dan rechtsboven op het vraagteken klikken. Dan krijg je een popup met de chat opties.

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 17-05-2022 13:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
RKD schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Je moet ingelogd zijn in de adminportal en dan rechtsboven op het vraagteken klikken. Dan krijg je een popup met de chat opties.
Die had ik inderdaad gezien, maar als ik daar op klik krijg ik deze melding:
Als u contact wilt opnemen met ondersteuning, moet u Cloud Identity Premium of Google Workspace aanschaffen.
Ik had Cloud Identity Free inderdaad aan mijn account gekoppeld. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik hierdoor geen contact mee op kan nemen met support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
hv08 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:03:
[...]

Na via die link de personal optie gekozen te hebben zie ik onderstaande bovenaan mijn dashboard. Meer informatie laat dan het scherm met de gekozen optie zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0CBOir0THVqPaWm0XigGhA6VAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0o0JxYFULDTv2aTcDLokhCZY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Googles antwoord is dat het niet kan. Ik heb dus een tijdje terug ook een extra Google account aangemaakt (onder de catch-all van mijn domein, dus er zit geen aparte gmail aan vast en de mails die daar naartoe gaan komen gewoon in mijn standaard mailbox).[knip]
Kun je een Google account aanmaken met een e-mailadres binnen een domeinnaam waar een Google Workspace aan hangt :? Ofwel: als ik een Google account ga aanmaken met als e-mailadres youtube@bar.com, terwijl ik bar.com als Google Workspace domein heb, werkt dat gewoon?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

posttoast schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Kun je een Google account aanmaken met een e-mailadres binnen een domeinnaam waar een Google Workspace aan hangt :? Ofwel: als ik een Google account ga aanmaken met als e-mailadres youtube@bar.com, terwijl ik bar.com als Google Workspace domein heb, werkt dat gewoon?
Volgens mij heb ik dat met een van mijn adressen, al ben ik niet zeker of het een Google of Youtube account is (en of daar verschil in zit). Bij het inloggen met dat adres krijg je dan de vraag welke je wilt gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

posttoast schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Yup. Je kunt met een willekeurig emailadres een Google account aanmaken. Je hebt dan natuurlijk geen gmail. Het is daarbij mogelijk om een emailadres te pakken wat onder de catch-all van een Workspaces domein valt. Ik denk niet dat het mogelijk is dat je een bestaande alias gebruikt.
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Volgens mij heb ik dat met een van mijn adressen, al ben ik niet zeker of het een Google of Youtube account is (en of daar verschil in zit). Bij het inloggen met dat adres krijg je dan de vraag welke je wilt gebruiken.
Ik denk dat jij het specifiek over YT hebt. Die bestond natuurlijk al voordat het werd opgenomend in de Google infrastructuur, waardoor je nu mogelijk meerdere YT identities hebt binnen hetzelfde account.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2022 13:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Yup. Je kunt met een willekeurig emailadres een Google account aanmaken. Je hebt dan natuurlijk geen gmail. Het is daarbij mogelijk om een emailadres te pakken wat onder de catch-all van een Workspaces domein valt. Ik denk niet dat het mogelijk is dat je een bestaande alias gebruikt.
OK, wel interessant dan. Want ik wil mijn YouTube lostrekken van mijn Workspace/Suite account maar zit niet te wachten op een extra Gmail-adres. Dus dit zou precies goed uitkomen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Ik denk dat jij het specifiek over YT hebt. Die bestond natuurlijk al voordat het werd opgenomend in de Google infrastructuur, waardoor je nu mogelijk meerdere YT identities hebt binnen hetzelfde account.
Ik twijfelde zelf wat het was.

Het is een account dat ik verwijderd heb in G Suite (vanwege dit gedoe heb ik alle oude accounts opgeruimd en verwijderd). Net probeerde ik er nog mee in te loggen in Google docs (ipv Youtube want dat bestond inderdaad al voor Google) en dat gaat nog steeds. Dus dat moet een Google account zijn ipv een G Suite account. Ik denk als ik hem terug aanmaak in G Suite dat ik dan weer die vraag ga krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 17-05-2022 14:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:55
Al overgestapt naar Infomaniak en wil voorlopig niet terug. Ik zit nu dus op Cloud Identity Free maar wil wel graag m'n family plan activeren. Reden hiervoor is dat een aantal functies (waaronder Whatsapp backup naar Google Drive) zijn uitgeschakeld. Die wil ik graag weer aan.

Echter heb ik met Cloud Identity Free geen recht op support. Weet iemand hoe ik toch in contact kom met support voor omzetting naar het family plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
NelgNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:09:
Al overgestapt naar Infomaniak en wil voorlopig niet terug. Ik zit nu dus op Cloud Identity Free maar wil wel graag m'n family plan activeren. Reden hiervoor is dat een aantal functies (waaronder Whatsapp backup naar Google Drive) zijn uitgeschakeld. Die wil ik graag weer aan.

Echter heb ik met Cloud Identity Free geen recht op support. Weet iemand hoe ik toch in contact kom met support voor omzetting naar het family plan?
Die snap ik even niet. Cloud Identity Free kan je alleen maar inschakelen nadat je bent overgeschakeld naar Google Workspace, en dan heb je toch gewoon recht op support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik ben blijven afwachten omdat ik er op hoopte dat Google nog "iets" zou gaan doen en gelukkig hebben ze dat gedaan. Blijft een rotstreek en een hoop paniek voor niets, maar ik kan weer gewoon verder en ik ben er blij mee.
Ik ben een particulier met een eigen domein "familienaam.be" en gebruik enkel 4 email accounts voor mijn gezinsleden op dit domein, that's it. Doe dit al sinds 2009 zo dus ben zeker geen "zware" gebruiker. Nu kan ik daar gelukkig weer mee verder. Voordien zaten ook mijn foto's op dit domein, maar die heb ik al overgezet naar mijn @gmail.com adres wat ik ook nog gebruik.

Het enige waar ik nog tegenaan loop is de agenda. Ik gebruik dus enkel die 4 email adressen en de agenda. Ik zie nergens iets staan over de agenda, of die ook nog beschikbaar blijft als ik doorgeef dat ik een particulier ben die gewoon de legacy free versie wil blijven gebruiken.
Op zich kan ik altijd ook mijn agenda migreren naar mijn @gmail.com adres, maar als het niet hoeft...

Kan iemand mij bevestigen dat zowel gmail als de agenda normaal blijft functioneren als je aanduid dat je een niet-commerciële particulier bent die de free versie wil?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
sverzijl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Die snap ik even niet. Cloud Identity Free kan je alleen maar inschakelen nadat je bent overgeschakeld naar Google Workspace, en dan heb je toch gewoon recht op support?
Ik vermoed dat ik hetzelfde heb. Ik ben (tijdelijk) overgeschakeld naar Workspace Starter, daarna Cloud Identity Free toegevoegd en daarna heb ik mijn betaalde workspace account opgezegd. Nu is alleen Cloud Identity Free geactiveerd en daarmee kun je blijkbaar niet in contact komen met support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
BartDG schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:24:
Ik ben blijven afwachten omdat ik er op hoopte dat Google nog "iets" zou gaan doen en gelukkig hebben ze dat gedaan. Blijft een rotstreek en een hoop paniek voor niets, maar ik kan weer gewoon verder en ik ben er blij mee.
Ik ben een particulier met een eigen domein "familienaam.be" en gebruik enkel 4 email accounts voor mijn gezinsleden op dit domein, that's it. Doe dit al sinds 2009 zo dus ben zeker geen "zware" gebruiker. Nu kan ik daar gelukkig weer mee verder. Voordien zaten ook mijn foto's op dit domein, maar die heb ik al overgezet naar mijn @gmail.com adres wat ik ook nog gebruik.

Het enige waar ik nog tegenaan loop is de agenda. Ik gebruik dus enkel die 4 email adressen en de agenda. Ik zie nergens iets staan over de agenda, of die ook nog beschikbaar blijft als ik doorgeef dat ik een particulier ben die gewoon de legacy free versie wil blijven gebruiken.
Op zich kan ik altijd ook mijn agenda migreren naar mijn @gmail.com adres, maar als het niet hoeft...

Kan iemand mij bevestigen dat zowel gmail als de agenda normaal blijft functioneren als je aanduid dat je een niet-commerciële particulier bent die de free versie wil?

Bedankt!
Op https://support.google.co...zippy=%2Cbusiness-starter zie ik het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5tRddMS.png
En daar zie ik netjes dat algemene Agenda functies gewoon blijven bestaan bij de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
silvanverschuur schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Ik vermoed dat ik hetzelfde heb. Ik ben (tijdelijk) overgeschakeld naar Workspace Starter, daarna Cloud Identity Free toegevoegd en daarna heb ik mijn betaalde workspace account opgezegd. Nu is alleen Cloud Identity Free geactiveerd en daarmee kun je blijkbaar niet in contact komen met support.
Heb je de Workspace subscription helemaal stopgezet/gecancelled ipv alleen de workspace licenties te verwijderen van je users ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

ik heb al jaren (sinds 2005) mn website bij Sohosted. Na wat recente (2020/2021) prijsverhogingen (waarbij ik van 53 euro (2019) naar 161 euro (2021) ben gegaan), was ik er wel klaar mee.
Daarnaast had ik al jaren de G Suite.
Ik had dus voor mezelf min of meer al besloten om gewoon te blijven bij Google (want kostentechnisch zou ik gewoon minder gaan betalen). of het nou gratis zou blijven (waar ik op bleef hopen eigenlijk) of niet.

Nu heb ik mn sohosted opgezegd (vervaldatum ergens in juni) en vandaag mn domeinnaam verhuist naar google domains (8 euro per jaar). Mn website heb ik compleet gedownload. Daar ga ik nog even over nadenken wat ik daar mee wil. Voor nu laat ik 'm verlopen en ga ik puur voor de mail.

En nu blijft g-suite voor de particulier (met 3 emailadressen) gewoon beschikbaar.
Dan ben ik voor 8 euro met mn eigen domein gewoon helemaal happy.

[ Voor 4% gewijzigd door beerns op 17-05-2022 14:54 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Nu ben ik benieuwd of we nog steeds jaarlijks bij de admin in moeten loggen. Tot nu toe moest je minstens eens per jaar inloggen met een superuser om je gratis account te behouden. Gaat dat na nu, als je expliciet voor de gratis versie kiest, ook nog zo door of hoeft dat niet meer? Dat zie ik nergens terug. Of kijk ik er overheen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Extigo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:45:
[...]
Op https://support.google.co...zippy=%2Cbusiness-starter zie ik het volgende staan:
[Afbeelding]
En daar zie ik netjes dat algemene Agenda functies gewoon blijven bestaan bij de gratis variant.
Fantastisch, super goed nieuws! Bedankt voor de snelle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NelgNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:09:
Ik zie op de frontpage iemand die hetzelfde had, hij heeft workspace terug aangezet, support gecontacteerd, die moesten even overleggen en hij moest aangeven dat het voor persoonlijk gebruik was en de facturatie werd op 0 euro gezet. Dus ik zou het even terug aanzetten en dan support contacteren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
sverzijl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Heb je de Workspace subscription helemaal stopgezet/gecancelled ipv alleen de workspace licenties te verwijderen van je users ?
@sverzijl Ja blijkbaar heb ik dat gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
posttoast schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:10:
[...]

[...]

YT Premium Family werkt bij mij niet inderdaad. Individuele accounts wel.
De reden die google hiervoor aandroeg was altijd "kan niet omdat je een commerciële partij bent", maar nu we er bij deze omzetting naar de gratis legacy variant dus expliciet mee instemmen dat het niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden, vervalt dit argument (nou ja, het punt an sich niet, maar verder is het in mijn ogen niet langer een discussiepunt/struikelblok) en zouden ze het strict genomen weer mogelijk moeten kunnen maken om Premium Family te kiezen op onze accounts. Maar goed, aangezien ze al aangeven dat we geen support krijgen op de free legacy edition, zal dit wel ijdele hoop zijn en gebeurt het niet...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Haha ja ik ga er ook maar niet op hopen inderdaad :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Hippe Lip schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:53:
Nu ben ik benieuwd of we nog steeds jaarlijks bij de admin in moeten loggen. Tot nu toe moest je minstens eens per jaar inloggen met een superuser om je gratis account te behouden. Gaat dat na nu, als je expliciet voor de gratis versie kiest, ook nog zo door of hoeft dat niet meer? Dat zie ik nergens terug. Of kijk ik er overheen?
Dit was bij mijn (sinds 2013 in gebruik-zijnde) G-Suite account niet zo, ik heb eigenlijk de afgelopen jaren misschien 1 keer in de 3 a 4 jaar ingelogd hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 16:39
Goeie vraag. In het verlengde daarvan vraag ik me ook af of in de nieuwe vorm de gratis accounts überhaupt wel "centrally managed" blijven of niet. Daar was natuurlijk voorheen ook sprake van dat dat er af zou gaan, maar lees ik nu niets meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Appie76 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:24:
[...]

De reden die google hiervoor aandroeg was altijd "kan niet omdat je een commerciële partij bent", maar nu we er bij deze omzetting naar de gratis legacy variant dus expliciet mee instemmen dat het niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden, vervalt dit argument (nou ja, het punt an sich niet, maar verder is het in mijn ogen niet langer een discussiepunt/struikelblok) en zouden ze het strict genomen weer mogelijk moeten kunnen maken om Premium Family te kiezen op onze accounts. Maar goed, aangezien ze al aangeven dat we geen support krijgen op de free legacy edition, zal dit wel ijdele hoop zijn en gebeurt het niet...
Dan zegt Google dat het een legacy product is en zijn ze ook meteen weer klaar.

Overigens hebben ze voor een legacyproduct nog best veel updates uitgevoerd sinds 2012 :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ok. Op zich niet zo erg, je kan het ook weer enablen. Kan je daarna support contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister T 2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 09:38
Wachten wordt beloond.

Bedankt iedereen die zijn feedback en ideeën hier heeft neergezet voor geschikte alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Binnen 5 minuten teruggezet. Althans, de bevestiging dat ik niet hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Hoe gaan we aantonen dat het personal use is en niet commercieel wordt gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
w1mm13 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:43:
Hoe gaan we aantonen dat het personal use is en niet commercieel wordt gebruikt ?
Ze indexeren toch metadata vanuit je email, in hun big data verzameling. Hoef jij je niet druk over te maken, dat collecteren ze zelf wel :+ Als iets gratis is, ben jij het product.

Het is als grapje bedoeld, met een kleine zorg over de echtheid.

How Google uses your data
Much of the information collected by Gmail and shared with advertisers is metadata – data about data. But if you carry cookies from other Google services, your activity can be correlated or “fingerprinted” from associated products such as Google Maps and YouTube. “Gmail becomes a window into your entire online life because of how wide and deep their surveillance architecture goes,” Fielding says. “Practically everything you do online will feed back to Google.”

Google claims none of the data collected from scanning emails for purchase information, delivery tracking numbers and flight bookings is used for advertising, but as Andy Yen, founder and CEO of secure email service ProtonMail says: “It remains a fact that Google keeps a record of these events and logs them regardless.”

Part of the problem is a lack of regulatory enforcement around email data collection and tracking. Most people are becoming aware of tracking as they visit websites due to regulation such as the EU’s ePrivacy Directive and the General Data Protection Regulation (GDPR).

“People are aware of cookies because of privacy and data protection law – which states that planting trackers on your device requires your consent, and you have the right to be told about what is happening to your data,” says Fielding. “In Europe, those protections cover email tracking as well, but there hasn’t been much enforcement in this area.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silvanverschuur
sverzijl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Ok. Op zich niet zo erg, je kan het ook weer enablen. Kan je daarna support contacten.
@sverzijl Ik heb de starter versie weer toegevoegd en hiermee heb ik contact kunnen leggen met Google. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:42
Heb ook op beide gsuites accounts personal use aangevinkt.

Op 1 gsuite account heb ik wel de mail al overgezet naar infomaniak en ik denk dat ik dat maar zo ga houden. Heb ook het domein daar nu staan en de mailbox krijg ik er gratis bij voor dezelfde kosten als dat ik kwijt was bij transip.

Iedereen bedankt voor de tips & tricks, dit is de essentie van de tweakers community !

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 17-05-2022 21:16 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NIK0 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:11:
Heb ook op beide gsuites accounts personal use aangevinkt.
Dit hoeft toch niet per account, of bedoel je dat je twee domeinen en admin panels hebt?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:12

Grvy

Bot

Dit heb ik nog nooit gehad en ik heb deze dienst al een tijdje. Er zijn echt wel jaren geweest dat ik niet inlogde op de admin portal? :?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ik ben een poosje terug overgestapt naar Zoho. Werkt allemaal wel prima, maar een aantal dingetjes werkt toch niet zo mooi als in Gmail. Ga er nog even over nadenken, maar denk dat ik de MX weer terug zet (1 catchall account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet hoe ik de transcript nog te voorschijn kan halen, maar dit is zo goed als de hele transcript. Ik heb gewoon telkens de quick select opties gekozen die je in mijn screenshot in het blauw ziet. Daarna kreeg ik de laatste optie om terug te switchen. Ik kreeg ook bijna meteen een confirmatie, al is die text daarin ook niet super duidelijk want er staat ook in "There's no workaround available at this time, but we'll let you know if we learn of one.", maar later wel gewoon "You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future"

[...]

Ook de datum lijkt niet helemaal te kloppen in de mail
Thanks hiervoor, heb hetzelfde gedaan met hetzelfde resultaat. Ook in 1 minuut een mailtje met de inhoud hierboven. Wat kunnen ze dingen toch moeilijk omschrijven he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:42
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:26:
[...]

Dit hoeft toch niet per account, of bedoel je dat je twee domeinen en admin panels hebt?
ja idd, 2 separate gsuite accounts met eigen domeinen

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
D43m0n schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Dat denk ik dus ook… Ik blijf het verbazend vinden dat een toko als Google zich kennelijk verslikt heeft in dit besluit en dat ze dan echt een paar maanden nodig hebben om met deze oplossing te komen.

Maar het past in het plaatje dat ik eerder schetste over een bewust gekozen tactiek; aankondigen dat het betaald wordt, 50% migreert weg en heft op, 30% gaat gewoon betalen en 20% houden we over op de “vijf voor twaalf” aankondiging. De bekende 80/20 verhouding om de verhouding kosten/baten meer richting de baten te trekken. Vanuit publieke opinie komt Google dan “menselijk” over omdat ze “toegeven” een foutje te hebben gemaakt en ze blijken “barmhartig” door voor de persoonlijke accounts het (voorlopig) gratis te continueren.

En daarbij is de toon gezet; als Google na 3 jaar alsnog stopt hiermee, dan haalt menig overblijver vloekend de schouders op en de rest van de wereld zegt dan: “tja… ‘t zat er een keer aan te komen…”.

Maar hey, ik ben weg bij Google met G-suite, er is een oplossing voor de geduldigen dus alles is goed vandaag O-)
Wikipedia: Door-in-the-face technique 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Mogelijk is deze vraag al gesteld. Maar kon zo gauw geen antwoord vinden. En is dit het goede topic voor deze vraag.

Ik probeer via de/een api bij google works de email te migreren naar Synology MailPlus Server.

Had voorheen al een api key project ed. aangemaakt voor Active Backup for Google workspace.
En dat was uiteindelijk geluk. JSON ed gedownload. Gebruik de legacy niet betaalde versie.

Maar nu is de hele 'api' omgeving veranderd?

En/of moet je nu betalen/ account afnemen zo te zien om deze functie te gebruiken.
Kom met de Synology handleiding niet verder. Denk gedateerd.
Of wat is het alternatief. Google TakeOut, MBOX, IMAP, wat anders. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 18-05-2022 00:07 . Reden: typo ]

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

De g suite no cost option, hoeveel opslag heeft een standaard user? Mijn account wordt weer omgezet alleen volgens mij moet ik dan mijn google drive vergroting dan weer aanzetten, want heb iets meer dan 15GB.

"As discussed over the chat, I have added your account for G suite legacy no cost option. The same will be reflected in your account by the end of June." :*) :*) :*) :*)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meneer iCy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:09:
De g suite no cost option, hoeveel opslag heeft een standaard user? Mijn account wordt weer omgezet alleen volgens mij moet ik dan mijn google drive vergroting dan weer aanzetten, want heb iets meer dan 15GB.

"As discussed over the chat, I have added your account for G suite legacy no cost option. The same will be reflected in your account by the end of June." :*) :*) :*) :*)
15 GB volgens Google, onder in mijn Gmail staat altijd 17 GB (dat is heel lang zo'n optellende teller geweest).

Houdt ook rekening met google photo's, die tellen mee vanaf juni.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 18-05-2022 08:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:16:
[...]

15 GB volgens Google, onder in mijn Gmail staat altijd 17 GB (dat is heel lang zo'n optellende teller geweest).

In mijn Legacy abonement heb ik 40 users (7 in gebruik) en heb daarbij nu een paar Dummy users aangemaakt om het totaal aan opslag op te hogen. Daarna heb ik geprobeerd om meer opslag per user aan te zetten via het Opslag screen in de Admin console maar dat heb ik gister avond gedaan en tot nu toe blijft de storage op 15 GB staan onderaan Gmail, in Drive, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCgrTc24oQZQddwH9K0UodLW_zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kaYt1WS9PvwvyHteOtnYCvvP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 14:36

Gaitman

The Real One

Ik zag op Reddit dat er nu eigenlijk twee gratis versies zijn:
  • De Gsuite legacy met 15 GB per gebruiker
  • De users die naar de betaalde WorkSpace Starter zijn gemigreerd en nu via support hebben aangegeven het persoonlijk te gebruiken en nu gewoon niks hoeven te betalen en WorkSpace Starter behouden en dus 30 GB per gebruiker hebben.
Benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren?
  • Iedereen naar de gratis WorkSpace Starter
  • Iedereen moet nog weer terug naar Gsuite legacy
  • Of het blijft gewoon zo...

[ Voor 8% gewijzigd door Gaitman op 18-05-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gaitman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:58:
Ik zag op Reddit dat er nu eigenlijk twee gratis versies zijn:
  • De Gsuite legacy met 15 GB per gebruiker
  • De users die naar de betaalde WorkSpace Starter zijn gemigreerd en nu via support hebben aangegeven het persoonlijk te gebruiken en nu gewoon niks hoeven te betalen en WorkSpace Starter behouden en dus 30 GB per gebruiker hebben.
Benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren?
  • Iedereen naar de gratis WorkSpace Starter
  • Iedereen moet nog weer terug naar Gsuite legacy
  • Of het blijft gewoon zo...
Serieus? Zijn de mensen die actie hebben genomen toch beloond :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Serieus? Zijn de mensen die actie hebben genomen toch beloond :p
Ik zie geen verandering in mijn portaal, staat nog steeds starter. Ik wacht dus mooi nog met upgraden van mijn drive abbonement. :+

Ik zie dat die nog steeds op betalend staan in augustus, maar de support medewerker zei dat het eind juni pas wordt aangepast.

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 18-05-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Plompie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:51:
In mijn Legacy abonement heb ik 40 users (7 in gebruik) en heb daarbij nu een paar Dummy users aangemaakt om het totaal aan opslag op te hogen. Daarna heb ik geprobeerd om meer opslag per user aan te zetten via het Opslag screen in de Admin console maar dat heb ik gister avond gedaan en tot nu toe blijft de storage op 15 GB staan onderaan Gmail, in Drive, etc.

[Afbeelding]
Dat lijkt spannend, maar diezelfde opties heb ik ook, zowel in een workspace waar ik van gsuite legacy heb aangegeven dat 'ie voor persoonlijk gebruik is (zonder via een business abonnement te gaan), als in de gene die alleen nog maar legacy is en ik nog niets mee gedaan heb. Lijkt dus standaard, en niet afhankelijk van of je eerst via business gegaan bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik zie nu dat het upgrade venster ook is aangepast. Er staat niet meer 2x zoveel opslag maar nu staat er 133x zoveel opslag. Dus lijkt erop dat ze de GSuite Legacy dan gaan omzetten naar Workspace Starter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ff mijn chat nagekeken en:

"Google Workspace Support, Sneha: Thank you for choosing! I’ve noted that you are interested in an alternative Workspace experience at no cost. You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future. No further action is needed at this time."

Lijkt er op dat ik inderdaad starter behoud met 30gb opslag dus :-)
Gaitman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:38:
Ik zie nu dat het upgrade venster ook is aangepast. Er staat niet meer 2x zoveel opslag maar nu staat er 133x zoveel opslag. Dus lijkt erop dat ze de GSuite Legacy dan gaan omzetten naar Workspace Starter?
133x zoveel opslag is wel heul veulll :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Meneer iCy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:40:
Ff mijn chat nagekeken en:

"Google Workspace Support, Sneha: Thank you for choosing! I’ve noted that you are interested in an alternative Workspace experience at no cost. You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future. No further action is needed at this time."

Lijkt er op dat ik inderdaad starter behoud met 30gb opslag dus :-)

[...]

133x zoveel opslag is wel heul veulll :+ :9
133x is gewoon 15 GB maal 133 is 1 TB en dan kom je dus op het Workspace standard abbonement. Terwijl er eerst 2x stond en dus op het Workspace Starter abbonement zou uitkomen.

Kan iemand kijken die al voor de no-cost optie heeft gekozen en kijken of het abbonement toevallig is omgezet naar Workspace Starter met 30 GB en dan niks hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gaitman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:49:
Kan iemand kijken die al voor de no-cost optie heeft gekozen en kijken of het abbonement toevallig is omgezet naar Workspace Starter met 30 GB en dan niks hoeft te betalen?
Waar zou dat moeten staan? In mijn admin console staat dit:
You’re using a legacy edition of G Suite
If you’d like access to more premium features, upgrade to Google Workspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik had mn mail al weggehaald bij Google en ben niet van plan terug te migreren, heb nu maar de legacy option aangeklikt en dan ben ik voorlopig dus klaar :)
You have chosen to continue using the Free Legacy Edition of G Suite for personal use.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Waar zou dat moeten staan? In mijn admin console staat dit:

[...]
Dan zal het wel niet zo zijn. Je kunt eventueel nog bij de suscriptions kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gaitman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Dan zal het wel niet zo zijn. Je kunt eventueel nog bij de suscriptions kijken.
Daar staat ook G Suite Legacy Free. En ik heb 15GB in mijn drive.
Maar ik gebruik ook voornamelijk mijn 1TB OneDrive van M365 family, dus #care :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Daar staat ook G Suite Legacy Free. En ik heb 15GB in mijn drive.
Maar ik gebruik ook voornamelijk mijn 1TB OneDrive van M365 family, dus #care :P
Daar ga ik ook maar langzaam aan naartoe migreren later dit jaar. Vind het niet erg om te betalen maar als het eea maar solide blijft en kan dan ook nog eens gratis office gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:03
Ik kan in de GSuite admin console onder storage de storage limiet instellen. Zojuist voor alle gebruikers opgerekt van 15GB naar 50GB. Ik ben gisteren overgestapt van de gratis versie naar de nieuwe gratis versie. :+

Ik kan nergens terug vinden hoeveel storage ik in totaal heb. Is dit inderdaad 1TB, en waar staat dit?

Ik kan wel terugvinden dat ik nu 38 licenses beschikbaar heb, waarvan ik 12 gebruik. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een limiet op het aantal gebruikers. Maar ik heb hier dan ook al denk ik 9 jaar niet naar gekeken...

[ Voor 69% gewijzigd door KoffieAnanas op 18-05-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
KoffieAnanas schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:13:
Ik kan wel terugvinden dat ik nu 38 licenses beschikbaar heb, waarvan ik 12 gebruik. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een limiet op het aantal gebruikers. Maar ik heb hier dan ook al denk ik 9 jaar niet naar gekeken...
Ik denk dat je 12 van de 50 licenses gebruikt hebt, en er dus nog 38 beschikbaar hebt. Volgens mij was het vorig jaar ook al dat erm max 50 accounts beschikbaar waren, ik weet niet of dat al vanaf het begin zo was. Ieder geval nooit een beperking voor mij geweest.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Plompie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:51:
[...]

[Afbeelding]
Minder dan 10 gebruikers niet commercieel gebruik was het toch? :p

Ik zou die 40 gebruikers toch opruimen als er 33 inactief zijn. Ik had er zes, en heb ook twee inactieve verwijderd (je kan ze dan verplaatsen naar een ander account).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:16:
[...]

Google Photos telt al jaren mee voor het totaal van 15GB. Dat weet ik omdat ik al jaren eerder tegen die limiet ben aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spotmatic schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Google Photos telt al jaren mee voor het totaal van 15GB. Dat weet ik omdat ik al jaren eerder tegen die limiet ben aangelopen.
Alleen als je de originelen opslaat, als je kiest voor de compressie van Google telt het niet mee (tot juni daar hebben ze vorig jaar ergens een aankondiging voor verstuurd).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Spotmatic schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Ligt dat er niet aan of je ze in hoge of lagere kwaliteit op Google Photos zette? Lagere kwaliteit was onbeperkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meneer iCy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Ik zie geen verandering in mijn portaal, staat nog steeds starter. Ik wacht dus mooi nog met upgraden van mijn drive abbonement. :+
De woorden die ik anderen zie gebruiken is dat support de facturering op 0 euro heeft gezet. Ik ben ook wel benieuwd, nu heb je twee groepen met uitzonderingen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:33:
[...]

De woorden die ik anderen zie gebruiken is dat support de facturering op 0 euro heeft gezet. Ik ben ook wel benieuwd, nu heb je twee groepen met uitzonderingen.
Klopt, dat hebben ze ook gezegd zag ik later in de chat. Nog niet helemaal wakker en opgeslagen. Praktijk staat die nog niet op 0, maar eind juni zou ik verandering moeten zien.

Meneer iCy in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Alleen als je de originelen opslaat, als je kiest voor de compressie van Google telt het niet mee (tot juni daar hebben ze vorig jaar ergens een aankondiging voor verstuurd).
Ah, vandaar dat ik die limiet bijna niet meer aantik. De compressie staat nl. wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meneer iCy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Klopt, dat hebben ze ook gezegd zag ik later in de chat. Nog niet helemaal wakker en opgeslagen. Praktijk staat die nog niet op 0, maar eind juni zou ik verandering moeten zien.

Meneer iCy in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"
Dat is een goede deal dan :)
Spotmatic schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Ah, vandaar dat ik die limiet bijna niet meer aantik. De compressie staat nl. wel aan.
Ja, maar dat gaat dus ook veranderen. Waarschijnlijk heeft Google genoeg data nu voor de AI. Maar voor de post waar ik op antwoorde lijkt het niet uit te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 18-05-2022 11:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik heb nog de GSuite legacy free edition staat in de console. Daar hoort 15GB limiet bij. Raar dat ik wel de limiet voor storage in de admin console kan ophogen naar 50GB per user zonder dat er een waarschuwing volgt dat 15GB het maximum is. In Gmail lijkt de limiet op 15GB te blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

KoffieAnanas schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:40:
Ik heb nog de GSuite legacy free edition staat in de console. Daar hoort 15GB limiet bij. Raar dat ik wel de limiet voor storage in de admin console kan ophogen naar 50GB per user zonder dat er een waarschuwing volgt dat 15GB het maximum is. In Gmail lijkt de limiet op 15GB te blijven staan.
Waarom 50GB? Krijg je bij, zeg, 1TB wel een warning?

Bij mij maakt het niet uit wat ik invul bij de domain settings, en ik kan de limit ook gewoon uitzetten. Per user blijft het op "aan" staan (inherited van domein), met een limiet van 15GB. Per user settings lijk ik niet te kunnen wijzigen.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Waarom 50GB? Krijg je bij, zeg, 1TB wel een warning?

Bij mij maakt het niet uit wat ik invul bij de domain settings, en ik kan de limit ook gewoon uitzetten. Per user blijft het op "aan" staan (inherited van domein), met een limiet van 15GB. Per user settings lijk ik niet te kunnen wijzigen.
Bij de user blijft het op inherited van domein staan inderdaad. Maar in de admin console kun je dus de storage settings for users in je domein instellen. Dus dat klopt. Maar zoals je zegt, ook ik kan hier iedere limiet instellen, ook 3TB, dus dat is een zinloze setting. Tenzij je gebruikers minder dan 15GB wil geven, maar waarom zou je dat willen?
Ik had 50GB puur en alleen geprobeerd om te kijken of het iets veranderd voor users, was dus een willekeurig gekozen aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Grvy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:26:
[...]

Dit heb ik nog nooit gehad en ik heb deze dienst al een tijdje. Er zijn echt wel jaren geweest dat ik niet inlogde op de admin portal? :?
Hmm, mss gaat dat dan om G Suite accounts met een domein waarop ik heel weinig tot niet inlog. Ik heb destijds een paar G Suite accounts aangemaakt met domeinnamen die ik geregistreerd heb maar weinig tot niet (bij Google) gebruik.
Van die accounts kreeg ik dan wel jaarlijks een mailtje dat als ik niet binnen X tijd inlogde daar dat ik dan het G Suite account zou verliezen.

Dat zal het dan zijn mss?
En of dat in de toekomst ook nog zo gaat werken? Ik ben benieuwd.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Hmm, mss gaat dat dan om G Suite accounts met een domein waarop ik heel weinig tot niet inlog. Ik heb destijds een paar G Suite accounts aangemaakt met domeinnamen die ik geregistreerd heb maar weinig tot niet (bij Google) gebruik.
Van die accounts kreeg ik dan wel jaarlijks een mailtje dat als ik niet binnen X tijd inlogde daar dat ik dan het G Suite account zou verliezen.

Dat zal het dan zijn mss?
En of dat in de toekomst ook nog zo gaat werken? Ik ben benieuwd.
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik had ook inactieve gebruikers die ik afgelopen half jaar weggehaald heb om op te ruimen vanwege dit. Die zijn nooit verwijderd en op het admin gedeelte kijk ik ook niet elk jaar. Als alles werkt heb ik daar niet zo veel te doen :p

Misschien als je helemaal niet inlogt met geen een account, maar waarom heb je het dan als je nooit in mailboxen kijkt of niks :p Mijn gewone gmail heb ik trouwens ook een hele tijd niet gebruikt (en terug in gebruik genomen na een paar jaar, er zit een hoop spam in verder niks).

[edit]Ik vind wel dit, schijnbaar werden op Gmail vroeger accounts na 9 maanden niet gebruiken verwijderd, tegenwoordig worden ze op inactief gezet en krijg je een melding.

https://www.lifewire.com/...cess%20was%20irreversible.
Google automatically deleted Gmail accounts after nine months of inactivity. Not only were the folders, messages, and labels deleted, the account's email address was also deleted. Nobody, not even the original owner, could set up a new Gmail account with the same address. The delete process was irreversible.

Google received widespread criticism when a large number of users reported their inactive accounts were deleted without warning, giving them no time to back up their data. This public relations concern may have contributed to the change in policy.

Now, accounts are not deleted, and users are notified before their accounts are labeled inactive. Also, they are given a longer time span of inactivity before Google deletes all content.
Even gezocht in die mailbox, ik heb nooit zo'n melding gehad daar. Wel een mededeling wat hun policy is, het is dus twee jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-PfYBB3Em2QwsKxKrJrQomrQCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/clS9OdIFhRNHGxThH0WpORPu.png?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Marzman op 18-05-2022 12:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:33:
[...]

DAT klinkt me nou weer heel risky in de oren. Ze zetten het nu op nul, maar als er straks over 1 of 2 jaar iemand bij Google zegt: “hee, waarom staat dat op nul? Dt moet gewoon betaald worden hoor!”, dan ben je de klos. Dan kun je geen gebruik meer maken van de gratis legacy versie, die oefening is dan voorbij…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Hippe Lip schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:33:
[...]

DAT klinkt me nou weer heel risky in de oren. Ze zetten het nu op nul, maar als er straks over 1 of 2 jaar iemand bij Google zegt: “hee, waarom staat dat op nul? Dt moet gewoon betaald worden hoor!”, dan ben je de klos. Dan kun je geen gebruik meer maken van de gratis legacy versie, die oefening is dan voorbij…
Prima toch? Helemaal gratis hoeft eigenlijk ook weer niet; voor 10 gebruikers zou ik prima zo'n €15-€20 per maand willen betalen voor de geboden diensten.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hippe Lip schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Dat kan toch ook met de legacy G Suite gebeuren dat Google over twee jaar wil dat we alsnog betalen? Het kan zelfs met de gewone Gmail gebeuren.

Vroeger had ik gratis lucht bij het tankstation, tegenwoordig moet ik daar ook voor betalen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Dat kan toch ook met de legacy G Suite gebeuren dat Google over twee jaar wil dat we alsnog betalen? Het kan zelfs met de gewone Gmail gebeuren.
Tuurlijk kan dat ook bij de legacy G Suite gebeuren, maar dat is dan een op zichzelf staande actie van Google die die hele faciliteit dan aanpakt.

Wat ik bedoel is dat als je overstapt naar de nieuwe vorm (Workspace) en je dan op nul euro gezet wordt, dat je in een grijs, niet omschreven gebied zit. Over een jaar weet Google niet waarom iedereen daarvoor betaalt maar jij er gratis tussen zit. En dan kunnen ze, niet gehinderd door de inzichten van nu (die dan allang vervlogen zijn), denken dat er iets mis is en je Workspace dan zomaar weer op ‘betaald’ zetten. Dan kun je geen aanspraak meer maken op de gratis legacy versie die dan ws nog gewoon bestaat.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 18-09 16:07
Vraag: Ik betaal al jaren voor G Suite Basic, terwijl ik geen business heb. Ik dacht dus in aanmerking te kunnen komen voor de gratis versie. Met Google Support gechat maar volgens hun voldoe ik niet aan de voorwaarden. Heeft een van jullie een idee om toch gebruik te maken van de gratis versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

VicSmurf schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:33:
Vraag: Ik betaal al jaren voor G Suite Basic, terwijl ik geen business heb. Ik dacht dus in aanmerking te kunnen komen voor de gratis versie. Met Google Support gechat maar volgens hun voldoe ik niet aan de voorwaarden. Heeft een van jullie een idee om toch gebruik te maken van de gratis versie?
Ik denk dat je weinig kans maakt omdat je blijkbaar jaren geleden de keuze hebt gemaakt om er voor te betalen. Weet ook niet of toen de gratis versie nog aan te vragen was. Anders had je dat waarschijnlijk wel gedaan. Dit geld alleen voor diegene die een gratis GSuite hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

VicSmurf schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:33:
Het gaat om legacy accounts, van gratis Google Apps For Your Domain van voor 2012 (tussen 2006 en 2012). Jij zult dan een ander G Suite account hebben als je al betaalde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
AtomicWing schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Prima toch? Helemaal gratis hoeft eigenlijk ook weer niet; voor 10 gebruikers zou ik prima zo'n €15-€20 per maand willen betalen voor de geboden diensten.
Dat lijkt mij ook een schappelijk bedrag, voor personal use. Helaas biedt Google bij het instapmodel voor business alleen 10 euro/maand/gebruiker aan. Niet dat ik klaag over de gratis optie, toch betaal ik liever een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 18-09 16:07
Marzman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Het gaat om legacy accounts, van gratis Google Apps For Your Domain van voor 2012 (tussen 2006 en 2012). Jij zult dan een ander G Suite account hebben als je al betaalde.
Klopt, ik heb een G Suite Basic account sinds 2014. Dan val ik dus blijkbaar buiten de boot :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
golles schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:43:
Ik ben een poosje terug overgestapt naar Zoho. Werkt allemaal wel prima, maar een aantal dingetjes werkt toch niet zo mooi als in Gmail. Ga er nog even over nadenken, maar denk dat ik de MX weer terug zet (1 catchall account).
Ik heb zojuist het (werk)domein van mijn zwager gemigreerd naar Zoho en het is inderdaad geen Gmail. Toch hoop ik dat hij daarmee uit de voeten kan, want dan kan ik hem verwijderen uit m'n voorlopig gratis Workspace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
barrymossel schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb zojuist het (werk)domein van mijn zwager gemigreerd naar Zoho en het is inderdaad geen Gmail. Toch hoop ik dat hij daarmee uit de voeten kan, want dan kan ik hem verwijderen uit m'n voorlopig gratis Workspace...
De mail interface is natuurlijk een kwestie van wennen, dat kost gewoon tijd, de mogelijkheid van tabs vind ik wel handig om meerdere mails tegelijk open te hebben.
Ik krijg nu een aantal keer per week mailjes van mensen die miljoenen aan mij willen doneren, bij GMail kwamen die niet eens in de spam.
De mobiele app (iOS) vind ik niet zo heel fijn, maar is ook een kwestie van tijd. Maar ik vind het super irritant dat als ik een mail op een ander device lees, dan blijft de notificatie staan op mn telefoon. Bij GMail ging deze weg.
CalDav en CardDav werkt ook niet zo heel lekker, het gebrek aan het syncen van contact afbeeldingen vind ik ook erg jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

golles schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:36:
[...]

De mail interface is natuurlijk een kwestie van wennen, dat kost gewoon tijd, de mogelijkheid van tabs vind ik wel handig om meerdere mails tegelijk open te hebben.
Ik krijg nu een aantal keer per week mailjes van mensen die miljoenen aan mij willen doneren, bij GMail kwamen die niet eens in de spam.
De mobiele app (iOS) vind ik niet zo heel fijn, maar is ook een kwestie van tijd. Maar ik vind het super irritant dat als ik een mail op een ander device lees, dan blijft de notificatie staan op mn telefoon. Bij GMail ging deze weg.
CalDav en CardDav werkt ook niet zo heel lekker, het gebrek aan het syncen van contact afbeeldingen vind ik ook erg jammer.
Wat ik vooral handig vind aan Gmail is dat je er geen omkijken naar hebt. Sinds Gmail heb ik geen mailclient meer, gooi ik nooit meer mail weg, sorteer ik niks en ik kan alles makkelijk terugvinden.

Nou is dat niks verwijderen niet helemaal meer waar, een jaartje geleden heb ik 6 GB aan mail verwijderd omdat hij bijna vol zat. Gewoon een filter op de grootste berichten en alles verwijderd wat ik niet meer nodig had.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
golles schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Gaat om een klusbedrijf. Z'n opmerking zojuist was: als m'n mailtjes maar binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Mij lukt het niet om de link te gebruiken om de persoonlijke keuze te maken; wat gaat er fout ? Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmDGNUUnmcgp83A2IUcTkTmm0TU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9F5VbfXe5XpOskaa59HttU70.png?f=fotoalbum_large

Bij mijn huidige abonnement zie ik staan: (2015 kan ik overigens niet plaatsen; ik gebruik dit denk ik al sinds rond 2008)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwTvCbqI09xwt-I1G8iO7OjFtjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwC2BHTsqYWiYBFTzJmpwGNj.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste