Vooropgesteld; speculatie, maar dat doen we vrijwel allemaal over dit onderwerp. Het zal me niet verbazen dat deze vage, stille manier van communiceren een bewuste tactiek is van Google om zoveel mogelijk G-suite legacy gebruikers (de gratis variant) voortijdig eieren voor hun geld te laten kiezen en daarmee misschien 50% daarvan “wegjaagt” en dat er 30-40% ervoor kiest om (voorlopig) te gaan betalen. Dan blijft er misschien zo’n 10% over waarvan Google dat acceptabel vindt om niets aan te verdienen voor de geboden diensten. Daarmee is een vrijwel directe relatie tussen de kosten en de baten voor de diensten die ze leveren als er een verwachtte aanscherping op advertentieverkoop en bescherming van persoonsgegevens aan komt voor bijvoorbeeld “pay for privacy” diensten?espada01 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 01:29:
Gezien de langdurig gebrekkige info van Google en mijn ongeduld om nog verder af te wachten, heb ik mijn domein en mailboxen toch maar overgezet naar https://domainname.shop.
…
Ben benieuwd waar Google nog mee komt, maar hoge verwachtingen heb ik er niet van. Voor het aankomend jaar hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken
Ik heb 2 domeinen bij G-suite legacy met in totaal 6 gebruikersaccounts voor 3 personen. Ik ga eens een rekensom maken als ik het ene domein dat bij wijze van test bij iCloud+ staat daar ook laat staan en die 3 gebruikers bij G-suite legacy ophef. En dan eens kijken naar het aanbod met korting voor 3 personen over een periode van 16 maanden (al naar gelang het aanbod loopt).
Want eerlijk is eerlijk, Gmail op je eigen domeinnaam is wel een erg fijn product. En helaas, het support ticket bij Apple over DKIM op mijn eigen domein loopt nog steeds… I.p.v. elke week contact met de Senior Advisor van Apple Support, hebben we afgesproken elke 2 weken contact te hebben over de voortgang…