Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

wian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:16:
Waar komt eigenlijk de hoop vandaan dat Google met iets komt waarbij je gratis je domeingebonden email kunt behouden? Tot nu toe zegt Google toch juist dat dat verdwijnt?
Wie hoopt daar op dan?

Google moet de migratie naar gmail nog maken (schijnbaar komt daar een wachtlijst voor), dat is gratis zonder domein en Google heeft een optie beloofd voor niet-bedrijven met minder dan 10 gebruikers. Op dat laatste zit ik nog te wachten, maar het wordt wel kort dag als we voor 1 juni iets moeten beslissen en Google daar nog niks concreets over gezegd heeeft (zoals een prijs, want dat is wel een dealbreaker).

Dus er zijn twee dingen waar mensen op kunnen wachten. Wel jammer dat Google het zo afsluit. Ik ben altijd tevreden geweest met het product en zou er best iets voor willen betalen, maar zoals het nu gaat vind ik het niet netjes dat de opties er nog niet zijn terwijl de deadline waarop je beslist moet hebben nadert. Google wist ook opeens niet meer (zo verwoorden ze dat bij dat formulier waar nog niemand voor benaderd is) dat ook families G Suite gebruikten en benaderde ons als bedrijven. In 2006 toen ze begonnen wisten ze dat wel https://googleblog.blogsp...-your-people-talking.html

Als er niks komt voor die minder dan 10 users ga ik nog steeds betalen voor mezelf en mijn vrouw (in elk geval een jaar en dan zie ik wel weer), maar zit ik wel met een probleem voor mijn moeder en mijn zus. Mijn zus weet het al, mijn moeder heeft niet zo veel nut om te informeren als ik het zelf ook niet precies weet.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 20-04-2022 21:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 16:39
Marzman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:33:
[...]
Google moet de migratie naar gmail nog maken (schijnbaar komt daar een wachtlijst voor), dat is gratis zonder domein en Google heeft een optie beloofd voor niet-bedrijven met minder dan 10 gebruikers.
Ik interpreteer dat toch anders.
In de huidige versies van de supportpagina's over dit onderwerp wordt helemaal niet meer gesproken over een optie voor niet-bedrijven met minder dan 10 gebruikers.
Zie https://support.google.com/a/answer/2855120?hl=nl en https://support.google.com/a/answer/60217?hl=nl
Dat was eerst wel zo gecommuniceerd op deze pagina's en je kon daarvoor je belangstelling laten registreren.
Kijkend naar de huidige teksten op de supportpagina's interpreteer ik dat dus als een gewijzigde visie van Google over hoe ze deze ellende willen gaan oplossen.
Mijn interpretatie is dan dus ook dat in ieder geval duidelijk is dat er geen migratie komt om je (betaalde) apps om te hangen. Je eigendomein account waar die apps aan gekoppeld staan blijft gewoon kosteloos bestaan, maar is geen gmail adres meer (en de agenda hangt daar ook aan). Op basis van die (voor Google) "gemakzuchtige" benadering van het probleem verwacht ik dus ook niet dat Google iets zal doen om de mail te migreren. Maar kun je natuurlijk wel zelf doen.
Maar dit is slechts mijn interpretatie van de onduidelijke manier van communiceren van Google. Ik hoop dat ik er naast zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
En waar kan ik dat formulier waar ze steeds naar verwijzen om mij op een wachtlijst te zetten vinden?
Ik heb het namelijk nog nergens gevonden in mijn admin console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kobus99 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:07:
En waar kan ik dat formulier waar ze steeds naar verwijzen om mij op een wachtlijst te zetten vinden?
Ik heb het namelijk nog nergens gevonden in mijn admin console.
Dat formulier is inmiddels gesloten, dus dat kan niet meer. Die wachtlijst is iets anders en gaat over de gratis optie en dat moet nog komen :p Daarom dat mijn post over ging in een wat minder tevreden toon over de manier waarop het loopt :p

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 21-04-2022 12:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 13:00
Zoo, ik had 8 users in mijn domein, daar blijven er straks 3 van over, die tikken bij mij af en alles blijft zoals het was. Geeft me tijd om na te denken over overstap, als we dat al willen. 365 Family is wel interessant want even duur en 1 terabyte per user en ik zat toch al 20 jaar bij godaddy. Maar daar ga ik een paar jaar over peinzen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Doane op 21-04-2022 13:19 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En een beter Office, Microsoft is toch de standaard.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Zijn er hier misschien al mensen die zijn overgestapt op 365 family? Ben nog steeds verbaasd dat ze geen dkim ondersteunen. Ervaren mensen hier hinder van omdat berichten als spam worden aangemerkt door ontvangers?

Ga zelf denk ik zoho nemen voor zo'n 1 euro per gebruiker per maand. Daar kun je ook meerdere domeinen voor instellen per gebruiker. Nog even kijken of ik dan ook forwarding ga doen naar gmail adressen zoals oorspronkelijk gepland of gewoon zoho in z'n geheel gebruiken voor mail. Iemand die nu al zoho gebruikt icm android misschien? Kun je dit instellen op de gmail app en ook instant notifications krijgen of moet dit per se via de zoho app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Marzman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:22:
En een beter Office, Microsoft is toch de standaard.
True. Office retail koop ik nu bij van die discounters, zou wel eens willen weten waar die hun licenties halen ;)
En kun je bij 365 Family nu wel of niet de apps installeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Doane op 21-04-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Waarschijnlijk wilde je @TVPiraat taggen ?:)

Ik verwacht wel dat de deadline van de keuze maken dan opschuift of dat we dan alsnog tijdelijk gratis gebruik kunnen maken van een Gsuite betaalde versie waarna we kunnen beslissen waar we het spul naartoe gaan verhuizen.

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NIK0 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:33:
[...]

Ik verwacht wel dat de deadline van de keuze maken dan opschuift of dat we dan alsnog tijdelijk gratis gebruik kunnen maken van een Gsuite betaalde versie waarna we kunnen beslissen waar we het spul naartoe gaan verhuizen.
Ja, klopt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 21-04-2022 13:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
NIK0 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:33:
[...]

Als ze toch nog met een grace komen voor family en zo dan heb ik Tante Riet voor niks al haar 5 contacten laten mailen 8)7 (Binnen 5 minuten blijken het er overigens al zeker 10 te zijn...)

[ Voor 6% gewijzigd door Doane op 21-04-2022 14:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 15:48
Ik ben zelf overgestap naar M365Family. Hierbij de handelingen die ik heb moeten uitvoeren.
Sommige achteraf opgeschreven, dus ik hoop dat het zo klopt.

stap1:
Zorg dat je bij alle domein accounts (gaat om accounts van remote domain die geregistreerd staan bij microsoft) geregistreerd bij Microsoft kunt inloggen. (dit voorkomt later gekloot met MX records aanpassen.

Stap2:
Deze stap is voor mij onduidelijk. Zie https://gathering.tweaker...message/71308592#71308592 voor meer info.
Microsoft adviseerd geen remote domein als primair logon adres.
Wat mij betreft heb je 2 opties.
2a: Maak een geheel nieuw account aan bijvoorbeeld: voornaam.achternaam@outlook.com
2b: Maak op je huidige account een @outlook.com alias aan en maak die primair.
Dit doe je via: https://outlook.live.com/mail/0/ --> tandwiel --> alle outlook instellingen --> e-Mail -> email synchroniseren

stap3:
Maak een Microsoft 365 Family aan
Je kan eerste maand trial krijgen.
Ik heb licenties gekocht via amazon.it. 55euro voor 15maanden:
https://www.amazon.it/Mic...am%2Caps%2C54&sr=8-2&th=1

stap4:
Ga naar je beheersconsole van M365:
https://account.microsoft.com/services?refd=outlook.live.com
https://account.microsoft...rosoft365/details#billing
Binnen je nieuwe Microsoft 365 Familiy, stuur alle mailboxen een uitnodiging op het voornaam.achternaam@outlook.com adres.

stap5:
Log in op alle voornaam.achternaam@outlook.com adressen en zorg dat je de uitnodiging uit stap4 accepteert.

Stap6:
Sla alle dns records vanuit je oude registrar op in een apart bestandje.

stap7:
Zet je domein van je huidige registrar over naar Godaddy.
7a: je moet bij je huidige registrar je domein vrij geven voor verhuizing.
7b: bij je huidige registrar een code laten generen voor overname van het domein.
7c: bij gogaddy je domein overnemen via: https://www.godaddy.com/nl-nl/domeinen/domeinnaam-verhuizen
7d: voer je gegevens en de code uit 7b.
7e: terug naar de console van je oude registrar, je hebt kans dat daar een acceptatie verzoek staat te wachten.
7f: ik kreeg de overige maanden ook mee naar godaddy

stap8:
8a: pas de name servers aan naar die van godaddy: ns11.domaincontrol.com & ns12.domaincontrol.com
8b: Maak daar achteraan de dns records uit stap 6 aan via de godaddy console

stap9:
9a: Koppel vanuit de beheerconsole van M365 een remote domain.
Get a personalized email address in Microsoft 365
Gogdaddy past je mx records aan naar de nieuwe situatie. Mail verkeer loopt nu dus al direct via Microsoft.
9b: Je krijgt aan het eind van het proces een popup met de vraag of je een account wilt maken op het nieuw gekoppelde domein.
Vul daar een adres in waarvan je zeker weet dat deze niet bestaat. (je mag hem later aanpassen).
De andere adressen zijn nog geregistreerd onder de andere accounts en kan je derhalve niet gebruiken. Eerder overzetten lukte ook niet omdat het domein toen niet is geaccepteert als remote domein door Microsoft

stap10:
10a:Is afhankelijk wat je in stap2 hebt gedaan.
Ik heb een extra account gecreeerd.
Dus ik moest hier inloggen met remote domain account op live.com en dan naar de zelfde instellingen als bij 2B.
Extra alias aanmaken met welke naam dan ook. Die primair maken.
En de remote domain entry verwijderen. (geen idee wat dit betekend voor de aankopen die je hebt gedaan, maar dit is wel conform advies microsoft)
10b: inloggen op je voornaam.achternaam@outlook.com klikken op het diamandje en dan geeft de console aan dat je een remote acocunt mag registreren. Vul hier je remote mailadres in.

Stap11
Zet je primaire adres om van @outlook.com naar @remotedomain.com
Via outlook.com naar alle outlook-instellingen --> e-mail --> e-mail synchroniseren

google gegevens overzetten:
Je kan via OWA, google mail toevoegen als secundaire mailbox.
Gewoon inloggen hoe je gewend bent en hij komt er als extra mailbox bij.
Dan zou je de mail kunnen verhuizen.

met thunderbird kan je beide accounts koppelen en op die manier ook spullen verhuizen.
Je nieuwe account via outlook kan hij vinden via autodiscover.
Je gmail account zal je handmatig moeten inkloppen.
Imap: imap.gmail.com // port 993 // SSL/TLS // Normaal wachtwoord.
Als two-factor aanstaat geeft thunderbird een foutmelding, moet je een apart wachtwoord generen voor login via: https://security.google.com/settings/security/apppasswords

Je kan eventueel via https://takeout.google.com/ een complete dump van je domein vragen.
Duurde bij mij ongeveer 24uur.
Dat krijg je ingepakte bestanden van je gehele domein.

Probleem!, niet genoeg licenties voor wegwerp/spam mailadressen, wat in gmail wel kon.
Ik weet hiervan niet zeker hoe lang dit blijft werken!!!
1) Een nieuw @outlook.com adres aangemaakt via live.com
2) Zojuist aangemaakt adres uitgenodigd als member van de M365 Familie.
3) Bij het nieuw aangemaakte adres de uitnodiging geaccepteert.
4) Via diamandje extra adres van remote domein toegevoegd.
5) Terug bij hoofdaccount, zojuist uitgenodigd nieuw adres uit de console gegooid.
6) Rinse and repeat voor alle benodigde mailadressen.
Ik kan gewoon mailen en mail onvangen voor het adres van het remote domein.

Help, ik mag Skype for Business niet installeren, maar heb deze nodig voor werk
https://answers.microsoft...43-4b7b-ab3e-8eff5788e8d1

[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 22-04-2022 08:37 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Sinned123 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:04:
Ik ben zelf overgestap naar M365Family. Hierbij de handelingen die ik heb moeten uitvoeren.
Sommige achteraf opgeschreven, dus ik hoop dat het zo klopt.

/snip
Wauw, dank. Handig en zeeah informatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
kaasszje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:28:
Gister avond mijn gsuite beeindigd.
Mail migratie naar zoho gedaan en dit werkt eigenlijk perfect.
Gebruik nu de gratis cloud identity voor toegang tot google drive en de inlog op mijn chromebooks.

Kortom combinatie tussen zoho en google werkt zo top.
Dit ga ik ook doen, zoho accountje net aangemaakt. Van de week even de dns/mx aanpassen en migreren.
Die gratis cloud identity, waar kan je dat aan aanvinken?

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Sinned123 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:04:

Stap2:
Deze stap is voor mij onduidelijk.
Microsoft adviseerd geen remote domein als primair logon adres.
Ja dit is zeer belangrijk!

Wij hadden reeds eigen@domein.be als login bij Microsoft (maar dus enkel als login identifier, niet om mails te ontvangen).
We konden niet correct ditzelfde custom email gebruiken… het lukte wel maar alle mails werden verstuurd vanuit outlook_6WU43…@outlook.com ON BEHALF OF eigen@domein.be.
Zeer irritant. Ook inloggen met eigen@domein.be ging niet, ook al stond deze als primaire alias!

Nog even toevoegen aan jouw guide dat je best inlogt in outlook.com > alle instellingen > mail > sync mail > en daar je eifen@domein.be instelt als ‘from’ address. Op die manier verstuurt outlook alles via je eigen domein en niet je verzonnen.email@outlook.be ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
GigaPixels schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:36:
[...]

Nog even toevoegen aan jouw guide dat je best inlogt in outlook.com > alle instellingen > mail > sync mail > en daar je eifen@domein.be instelt als ‘from’ address. Op die manier verstuurt outlook alles via je eigen domein en niet je verzonnen.email@outlook.be ;-)
Let dus wel op dat microsoft geen dkim ondersteunt en je berichten hierdoor sneller als spam kunnen worden aangemerkt door de ontvanger. Je kunt het goed zien via bijv. https://www.learndmarc.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
GigaPixels schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:36:
[...]

Werkt overigens alleen in de webomgeving van outlook, niet in outlook op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

htca schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:29:
[...]

Werkt overigens alleen in de webomgeving van outlook, niet in outlook op de desktop.
Wel als je je domein-mail instelt als primaire alias.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
I wacht ook nog even af, voor de zekerheid ben ik al wel de mail aan het overpompen van Google Apps naar Gmail volgens deze methode: https://www.labnol.org/internet/copy-gmail-messages/28085/.
Heb ook al een account bij Cloudflare, het forwarden van email werkt ook prima. Tot nu toe nog geen extra kosten...
Hoe zit dat precies met Cloud Identity, mocht ik besluiten dat ik alleen verder wil met Drive dus zonder agenda en mail etc. waar kun je dat aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvanverschuur
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 17:25
Huub- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:21:
I wacht ook nog even af, voor de zekerheid ben ik al wel de mail aan het overpompen van Google Apps naar Gmail volgens deze methode: https://www.labnol.org/internet/copy-gmail-messages/28085/.
Heb ook al een account bij Cloudflare, het forwarden van email werkt ook prima. Tot nu toe nog geen extra kosten...
Hoe zit dat precies met Cloud Identity, mocht ik besluiten dat ik alleen verder wil met Drive dus zonder agenda en mail etc. waar kun je dat aangeven?
Ik heb die methode om de mail te kopieren ook getest maar op alle accounts kreeg ik daarbij een foutmelding. Op internet las ik dat dit vaak te maken heeft met de instelling "Leave a copy of retrieved messages on the server". Ik heb het niet getest zonder deze instelling omdat ik mijn mail niet wilde verwijderen. Uiteindelijk heb ik een andere tool gebruikt: https://github.com/GAM-team/got-your-back

Overigens heb ik nu ook Cloudflare email forwarding in gebruik i.c.m. een gratis Zoho account om mail te kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
silvanverschuur schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:06:
[...]

Ik heb die methode om de mail te kopieren ook getest maar op alle accounts kreeg ik daarbij een foutmelding. Op internet las ik dat dit vaak te maken heeft met de instelling "Leave a copy of retrieved messages on the server". Ik heb het niet getest zonder deze instelling omdat ik mijn mail niet wilde verwijderen. Uiteindelijk heb ik een andere tool gebruikt: https://github.com/GAM-team/got-your-back

Overigens heb ik nu ook Cloudflare email forwarding in gebruik i.c.m. een gratis Zoho account om mail te kunnen versturen.
Bij mij werkt het top! Je moet die optie “Leave a copy of retrieved messages on the server” niet aanzetten.
Van de kopie e-mails kun je automatisch een label laten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:03:
[...]

Wel als je je domein-mail instelt als primaire alias.
Ik heb echt alles geprobeerd, ik kan wel kiezen tussen verzenden met @eigendomein.nl of @outlook.com maar default is het Outlook.com en per bericht moet ik dat wijzigen. (Outlook 365)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
htca schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:25:
[...]

Ik heb echt alles geprobeerd, ik kan wel kiezen tussen verzenden met @eigendomein.nl of @outlook.com maar default is het Outlook.com en per bericht moet ik dat wijzigen. (Outlook 365)
Ik heb dit zelf in kunnen stellen ergens diep in de instellingen binnen outlook. Werkte prima. Heb helaas geen idee meer waar het in het menu zat. Kan het later even proberen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

htca schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:25:
[...]

Volgens mij moet je je account opnieuw toevoegen aan Outlook, nadat je je @domein als primaire alias hebt ingesteld.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Kennis heeft zonet een aanbod ontvangen van Google via een melding bovenaan de mailbox: Eerste 4 maand gratis daarna 3€/persoon/maand.

Ikzelf heb echter nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

BlackShadow schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:52:
Kennis heeft zonet een aanbod ontvangen van Google via een melding bovenaan de mailbox: Eerste 4 maand gratis daarna 3€/persoon/maand.

Als dat de blijvende prijs is en niet voor alleen het 1e jaar, vind ik 36 euro per jaar een prima bedrag (ik heb alles teruggebracht tot 1 account). Als je met meer personen bent zal het weer anders zijn. Ik had net niet genoeg aan de 15 gb opslag, en betaalde daar eerst extra voor bij Google (100 gb voor 1.99 per maand). Maar volgens mij heeft workspace Business Starter 30 gb, waar ik genoeg aan heb, dus dan valt de stijging qua maandkosten mee met 1 euro. Wel 70 gb minder opslag, maar dat zien we later wel weer :P

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
.oisyn schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 01:40:
[...]

Volgens mij moet je je account opnieuw toevoegen aan Outlook, nadat je je @domein als primaire alias hebt ingesteld.
That did the trick; ik kan me herinneren dat op de een of andere manier dat niet eerder kan/lukte omdat outlook dan google probeerde aan te spreken ipv microsoft (oid). Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
BlackShadow schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:52:

Dat lijkt gewoon het standaard aanbod te zijn?
Als je doorklikt zie je dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRYDllF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat klinkt inderdaad als het standaard bericht dat we waarschijnlijk allemaal hadden in admin accounts.

Bij mij is het bericht trouwens verdwenen en ik heb niet op het kruisje geklikt, ook in de admin console staat het weer verborgen en minder dwingend (ik moet doorklikken, en dan staat er:
U gebruikt de kosteloze versie van Oude versie van G Suite. We raden u aan te upgraden naar Google Workspace Business Starter. Meer informatie

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 24-04-2022 10:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Het lijkt dat ze (express) erg lang wachten met dat zgn gratis alternatief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
D43m0n schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:53:
[...]

Bij mij nog (steeds) niet. Ik heb er een case voor open staan bij Apple Support. <…> Als het goed is, word ik vanmiddag gebeld door een andere Senior Advisor die de case overneemt.
Inmiddels een paar weken verder en een paar gesprekken met Apple Support verder. Ik krijg te horen dat de oplossing er nog (steeds) niet is met elke keer de excuses erbij. Mijn case zou bij een hoofdkantoor in Ierland liggen en engineers hebben er naar gekeken maar nog niet een oplossing, of zelfs oorzaak kunnen vinden. Ik weet niet hoe de bedrijfsstructuur bij Apple er uitziet met soorten/niveau’s van engineers en hoeveel hoofdkantoren er zijn, maar inmiddels zou je als gewillige engineer hier nu toch een leuke uitdaging in moeten zien die je op wil lossen? Bij mij zou de nieuwsgierigheid het inmiddels gewonnen hebben om tot de bodem willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Lizard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:55:
[...]

Dat lijkt gewoon het standaard aanbod te zijn?
Als je doorklikt zie je dit:
[Afbeelding]
Ik zie hetzelfde, volgens mij is dit “gewoon” onderdeel van hun campagne om ons allen tijdig te laten “upgraden” naar min of meer hetzelfde product, maar dan betaald ipv gratis. Waarschijnlijk krijgen we nog wel wat van dit soort berichten boven in de mailbox te zien als we dichter bij de verplichte migratie datum van Workspace komen.

Ik heb dat venster gesloten en nu zie ik dat bericht ook niet meer. Er stond ook iets in over de wachtlijst van de kosteloze optie, maar waar en hoe ik iets kan doen met die wachtlijst? Dat is nog (steeds) nergens te vinden. April loopt op ‘t einde en dan hebben we nog een maandje voor ‘t 1 juni is. En die wachtlijst is dan alleen om te voorkomen dan we ongevraagd automatisch een upgrade krijgen naar een Workspace abonnement tot Google meer duidelijkheid kan geven over de kosteloze optie?

Deze historie van januari tot nu toe getuigd voor mij niet echt van een goed klantbeeld van Google over G-suite legacy gebruikers, dat Google na aankondiging probeert wel een “klantbeeld” te krijgen komt op mij over als “too little too late”. Ik ga wel bij Google vandaan migreren met m’n e-mail voor domeinen. Als Apple ‘t DKIM issue voor me oplost dan neig ik toch daarheen. Anders Infomaniak gezien de vele positieve ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt dat dit de bedoeling is. Dat we weg migreren. Het zal meer kosten dat het oplevert, ook als we betalen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:18
Als ik straks mijn domeinen uit G-suite legacy haal en migreer naar een andere provider om daar e-mail weer op te zetten. Kan ik dan straks ook niet meer inloggen op website's die google login op het e-mail gebruikte?

ik bedoel dan website's met zo'n login:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT2ODjVTKeD_yAaSrzgEm85GMlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/804WojQSmRu9xRqBZ8PUjDxW.png?f=user_large

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

VonDutch schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:06:
Als ik straks mijn domeinen uit G-suite legacy haal en migreer naar een andere provider om daar e-mail weer op te zetten. Kan ik dan straks ook niet meer inloggen op website's die google login op het e-mail gebruikte?

ik bedoel dan website's met zo'n login:

[Afbeelding]
Dat is volgens mij waar die free cloud identity oa voor is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Marzman schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:14:
[...]

Dat is volgens mij waar die free cloud identity oa voor is.
er staat dat dit alleen beschikbaar is voor betaalde workspace accounts.
Ik heb het erover dat ik mijn volledige domeinen weg haal bij google.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

VonDutch schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:25:
[...]

Zoals ik het begrijp kan je het omzetten naar workspace (is het tot augustus gratis, maar voor die tijd zeg je het dan op) en dan omzetten naar cloud identity free. De enige reden om dat niet te doen is als je nog wacht op iets van Google.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Maar dat is een soort van trucje waarmee je dus weer vast zit aan iets van google wat ze mogelijk op termijn weer stop zetten? Want cloud identity hoort toch echt bij domeinen die aan workspace vast hangen.

Ik heb verder ook geen BV dus ook omzetten naar betaalde workspace is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@VonDutch Je betaalt per workspaces license. Als je Cloud Identity Free aan je users hangt, dan gebruik je geen Workspaces licenses meer en is je maandelijkse rekening $0.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2022 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11
VonDutch schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:25:
[...]

Je kan overschakelen naar betaald workspace en vervolgens de workspace licentie weghalen bij je gebruiker(s).
Eerst identity free licentie toevoegen(gratis:), daarna “automatic assign licenses” uitzetten (anders kan je workspace licenties niet verwijderen) en daarna workspace licentie unassignen. Je betaalt dan niets omdat je 0 workspace licenties in gebruik hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
OverloadOfRed schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:46:
[...]

En goeie tip, ik ga even de standaard NS van de domeinboer proberen ipv Cloudflare. Zou wel raar zijn als het goed werkt als je het met de hand doet, ik vond de integratie met Cloudflare wel echt slick gemaakt.
Via https://community.cloudfl...etup-flow-broken/376434/6 weet ik nu wat het probleem is waardoor de cloudflare integratie niet werkt. Er lijkt een bug te zitten in de Apple domain verification, en wel in het controleren van SPF record. Haal je de 2e include (met cloudflare.com) tijdelijk uit het SPF record, dan werkt de verificatie wel.
Had het toevallig nog nodig voor een 2e domein waar ik niet zelf de NS van kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzie17
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-08 23:35
Ik begrijp het ff niet meer. Jullie hebben het over Cloud Identity FREE maar ik kan dit niet koppelen want dit kan alleen bij gebruik van een betaald Workspace abo!
Hoe kan ik dan op mijn onbetaalde Workspace abo de adons behouden door over te gaan op Cloud Identity Free?
Moet ik dan eerst overgaan op betaald abo, CIF aankoppelen en dan GSuite opzeggen? (Ik ga met mail over naar Infomaniak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Franzie17 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:57:
Ik begrijp het ff niet meer. Jullie hebben het over Cloud Identity FREE maar ik kan dit niet koppelen want dit kan alleen bij gebruik van een betaald Workspace abo!
Hoe kan ik dan op mijn onbetaalde Workspace abo de adons behouden door over te gaan op Cloud Identity Free?
Moet ik dan eerst overgaan op betaald abo, CIF aankoppelen en dan GSuite opzeggen? (Ik ga met mail over naar Infomaniak)
Dit is voor mij ook 1 van de opties. Je kunt inderdaad de upgrade doen naar betaald abo (gratis voor een tijdje) en dan kun je cloud identity free toevoegen en het betaalde stuk opzeggen. Als het goed is zou je dan alles houden behalve mail (en kalender dacht ik).

Aan de andere kant zitten er ook wat beperkingen op die legacy accounts, geen idee of die blijven, dus nu er toch zoveel wijzigingen aankomen ga ik misschien ook wel gewoon helemaal over op iets anders... Die paar euro aan aankopen in play store overleef ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan ook wachten op de wachtlijst (is dat een tautologie ? :p )
Opmerking: Als u niet langer wilt gebruikmaken van Gmail met uw eigen domein of beheer van meerdere gebruikers, kunt u de komende weken in de Google Workspace Beheerdersconsole op een wachtlijst worden gezet voor een kosteloze optie.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
IntToStr schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:19:
[...]

Dit is voor mij ook 1 van de opties. Je kunt inderdaad de upgrade doen naar betaald abo (gratis voor een tijdje) en dan kun je cloud identity free toevoegen en het betaalde stuk opzeggen.
Je hoeft het niet op te zeggen, simpelweg de Workspace licenses weghalen bij je gebruikers, waardoor je 0 licenties gebruikt = 0 euro (als je opzegt ben je volgens mij ook Cloud Identity Free kwijt)

Je krijgt dan zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qRIKQpg5nVbfHrxPcxb4yRlJyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RYdNnlLPKken2FxljZ6EDo0R.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 26-04-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Franzie17 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:57:
Je betaalt niet voor een workspaces account, je betaalt per workspaces gebruikerslicentie. Als je dus een account hebt zonder workspaces gebruikerlicenties, betaal je niets. Cloud Identity Free is een manier om gebruikers te hebben zonder workspaces licentie (maar dan heb je ook geen mail en geen calendar voor die gebruikers). Per gebruiker kun je kiezen of hij een workspaces of een cloud identity licentie gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sverzijl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:55:
[...]

Je hoeft het niet op te zeggen, simpelweg de Workspace licenses weghalen bij je gebruikers, waardoor je 0 licenties gebruikt = 0 euro (als je opzegt ben je volgens mij ook Cloud Identity Free kwijt)

Je krijgt dan zoiets:

[Afbeelding]
Wordt mail vanaf een ander gmail of workspace account dan wel goed afgeleverd?

Misschien kun je anders het domein nog weghalen in het adminpannel (en als er iets in moet staan een onzindomein toevoegen of een subdomein)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Marzman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:40:
[...]

Wordt mail vanaf een ander gmail of workspace account dan wel goed afgeleverd?

Misschien kun je anders het domein nog weghalen in het adminpannel (en als er iets in moet staan een onzindomein toevoegen of een subdomein)
Weet niet precies wat je bedoelt, maar mail heb je niet meer in dit geval, die moet je al hebben weggemigreerd als je Workspace licentie uitzet (in mijn geval had ik mail al naar iCloud gemigreerd voordat ik Workspace licentie heb verwijderd)

Domain zelf weghalen zou ik niet doen, want die wil je juist nog blijven gebruiken als Cloud Identity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sverzijl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:44:
[...]

Weet niet precies wat je bedoelt, maar mail heb je niet meer in dit geval, die moet je al hebben weggemigreerd als je Workspace licentie uitzet (in mijn geval had ik mail al naar iCloud gemigreerd voordat ik Workspace licentie heb verwijderd)

Domain zelf weghalen zou ik niet doen, want die wil je juist nog blijven gebruiken als Cloud Identity.
Ik bedoel ook mail van andere mensen :) Als je domein nog bij Google geconfigureerd staat en die sturen je een mail kan het zijn dat het bij Google intern blijft zoeken naar je e-mailadres. En dat heb je daar weggehaald :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
Marzman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:51:
[...]

Ik bedoel ook mail van andere mensen :) Als je domein nog bij Google geconfigureerd staat en die sturen je een mail kan het zijn dat het bij Google intern blijft zoeken naar je e-mailadres. En dat heb je daar weggehaald :p
Google gebruikt ook gewoon MX records om te bepalen waar de mail heen moet. Zal hooguit de TTL van je MX record duren voordat je mail naar je nieuwe locatie wordt gerouteerd. Dus eerst migreren, dagje later Workspace licentie uitzetten en alles gaat goed (bij mijn 3 Google accounts tot nu toe in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sverzijl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:55:
[...]

Google gebruikt ook gewoon MX records om te bepalen waar de mail heen moet. Zal hooguit de TTL van je MX record duren voordat je mail naar je nieuwe locatie wordt gerouteerd. Dus eerst migreren, dagje later Workspace licentie uitzetten en alles gaat goed (bij mijn 3 Google accounts tot nu toe in ieder geval ;)
Maar servers kijken ook naar de lokale configuratie, als je een mailserver instelt voor je domein en je hebt geen mx-records en je mailt naar jezelf wordt dat gewoon intern afgeleverd. Alleen vanaf andere mailservers heb je mx-records nodig :p

Maar als het al getest is door iemand dat de mail vanuit Google aankomt dan zal het goed zijn :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Marzman schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:59:
[...]

Maar servers kijken ook naar de lokale configuratie, als je een mailserver instelt voor je domein en je hebt geen mx-records en je mailt naar jezelf wordt dat gewoon intern afgeleverd. Alleen vanaf andere mailservers heb je mx-records nodig :p

Maar als het al getest is door iemand dat de mail vanuit Google aankomt dan zal het goed zijn :)
Ik denk dat je problemen ziet die er niet zijn. Alles werkt prima na migratie, dat hebben velen hier al bewezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 07:51
Als je overstapt op een gratis gmail account en dan je externe pop3 box koppelt zit er een vertraging tot 15 minuten in sommige gevallen. Is er niet een weg omheen door bij de provider in je inbox mail automatisch door te laten sturen of zelfs niet eens een inbox aan te maken maar enkel een forwarder?

Dan ben je van die vertraging af toch?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, er zijn meerder manieren. Nadeel van forwarden is dat bij een storing bij Google de afzender je gmailadres ziet.

Dat ophalen is volgens mij dynamisch. Als je veel mail krijgt dan kijkt Google veel vaker dan eens per 15 minuten, als je weinig mail krijgt duurt het misschien langer (dat laatste weet ik niet zeker :p )

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 28-04-2022 15:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Pieter.txt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:08:
Als je overstapt op een gratis gmail account en dan je externe pop3 box koppelt zit er een vertraging tot 15 minuten in sommige gevallen. Is er niet een weg omheen door bij de provider in je inbox mail automatisch door te laten sturen of zelfs niet eens een inbox aan te maken maar enkel een forwarder?

Dan ben je van die vertraging af toch?
Ik heb gemerkt dat die vertraging soms tot meer dan een uur kan oplopen. Daarom ervoor gekozen om de mail zowel te forwarden als op te halen. Zie ook TVPiraat in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?" voor wat meer achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Wat gebeurt er nou eigenlijk als ik vandaag nog niets doe? Kan ik dan zonder onderbreking gebruik blijven maken tot 1 juli?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 19:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mr.CeeJay schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:52:
Wat gebeurt er nou eigenlijk als ik vandaag nog niets doe? Kan ik dan zonder onderbreking gebruik blijven maken tot 1 juli?
De deadline is 1 juni toch?
Onderneem nu actie en stap over naar Google Workspace
Uw toegang tot de oude gratis versie van G Suite loopt bijna af. Als gewaardeerde klant kunt u nu met een speciale korting overstappen op een nieuw Google Workspace-abonnement. U kunt uw organisatie in de komende weken ook op een wachtlijst laten zetten voor een kosteloze optie. Als u vóór 1 jun. 2022 niets doet, zetten we u automatisch over naar het aanbevolen Google Workspace-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tot augustus betaal je niets als je niets doet werkt het tot dan met een door google gekozen workspace pakket.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik realiseer mij dat het enige wat ik echt mis is mijn Google Foto's archief. Ik heb wel een export gemaakt met take-out maar dat is het toch net niet. Ik zou dit gewoon 1 op 1 naar m'n persoonlijke account willen zetten. Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt Google foto’s met je persoonlijke account toch openen in een browser en dan alle foto’s weer uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Diederik schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:19:
[...]

Voor alle duidelijkheid:

- Heb je al een betaal profiel, dan kan je land en valuta niet zelf wijzigen.
- Wil je alsnog wijzigen, dan moet dit via support
- Na die wijziging moet je je korting opnieuw claimen

- Heb je nog geen betaal profiel, dan mag je bij de upgrade kiezen, en behoud je de korting.

Een betaal profiel vind je in de admin console bij facturering.
Quote hem nog even want ik liep ook vast op de landinstelling. _/-\o_
Ergens rechts boven staan 2 drop down boxjes voor land en valuta.
Als je dat niet instelt kom je nergens uit met een USA setting.

Edit;

Kreeg overigens 100% korting tot 30 aug.
Dan tot 30 aug '23 50%
En dan gewone prijs. 5.20

Dat is wel met flexibel plan. (elke maand kunnen opzeggen, automatische betaling)

[ Voor 11% gewijzigd door Bad Brains op 30-04-2022 23:05 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

wian schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:44:
Je kunt Google foto’s met je persoonlijke account toch openen in een browser en dan alle foto’s weer uploaden?
Zover ik dit getest heb lijkt het erop dat ik dan metadata verlies zoals de GPS locatie.

Daarnaast gaan alle albums verloren..

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 30-04-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Beekforel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:25:
[...]

Zover ik dit getest heb lijkt het erop dat ik dan metadata verlies zoals de GPS locatie.
Dat is toch dikke winst in de strijd tegen big brother google. :P

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Zojuist ook de overstap gemaakt naar Microsoft 365 family met een eigen domein.

Ik loop nu alleen nog tegen het volgende aan, ik heb een stukje software die regelmatig op e-mails controleert via POP (of IMAP).
Als deze kort achter elkaar inlogt dan lukt dat inloggen plotseling niet meer. In mijn sessie activiteiten van mijn Microsoft profiel zie ik het volgende:

"Wanneer u uw Microsoft-account koppelt met een app of service waarmee e-mail wordt beheerd, moet u toestaan dat de app of service zich als u aanmeldt. Dezelfde automatische synchronisatieactiviteit wordt vervolgens regelmatig uitgevoerd.
Nederlands (Nederland)"

Maar er staat verder geen uitleg hoe of waar ik dit kan doen... Iemand een tip?
Ook staat er "De synchronisatie is mislukt". Als ik het wachtwoord van het account reset, dan werkt het voor een korte periode weer wel.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Beekforel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:27:
Ik realiseer mij dat het enige wat ik echt mis is mijn Google Foto's archief. Ik heb wel een export gemaakt met take-out maar dat is het toch net niet. Ik zou dit gewoon 1 op 1 naar m'n persoonlijke account willen zetten. Iemand een idee hierover?
Ik gebruik Google Photos zelf niet, maar ook met slechts Cloud Identify Free license heb ik toegang tot Google Photos. Laten staan geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bad Brains schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:33:
[...]

Dat is toch dikke winst in de strijd tegen big brother google. :P
Haha ja op zich wel wanneer je die strijd voert.

Ik heb een poging gedaan om alles op een NAS te gaan hosten maar ik kies toch liever voor het gemak wat Google biedt. Het kost energie om mijn vrouw mee te krijgen hierin, laat staan de rest van familie en vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
IntToStr schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:27:
[...]

Let dus wel op dat microsoft geen dkim ondersteunt en je berichten hierdoor sneller als spam kunnen worden aangemerkt door de ontvanger. Je kunt het goed zien via bijv. https://www.learndmarc.com.
Microsoft ondersteunt dat wel hoor. Ik herinner me wel dat het lang geduurd heeft voor de externe "IT-specialist" die O365 regelt in het bedrijf waar ik werk de documentatie had doorgrond waarnaar ik hem verwezen had. Ik weet niet of die nog steeds kut is maar in tegenstelling tot de documentatie over DKIM/DMARC/SPF van Google was dat toen zeker geen schoolvoorbeeld voor documentatieschrijvers.

Ik denk trouwens dat ik zelf voor Zoho Workplace ga. Binnenkort eens tijd voor maken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
ejabberd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Microsoft ondersteunt dat wel hoor. Ik herinner me wel dat het lang geduurd heeft voor de externe "IT-specialist" die O365 regelt in het bedrijf waar ik werk de documentatie had doorgrond waarnaar ik hem verwezen had. Ik weet niet of die nog steeds kut is maar in tegenstelling tot de documentatie over DKIM/DMARC/SPF van Google was dat toen zeker geen schoolvoorbeeld voor documentatieschrijvers.
Voor O365 business wel ja, maar niet voor je eigen domein icm O365 family...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Nu lees ik hier al een tijdje mee en zit eigenlijk rustig te wachten op wat Google voor gaat stellen. Ik heb een aantal domeinen met G Suite (voor mezelf en anderen) en langzamerhand kom ik op het punt dat ik me voor een aantal ervan op de wachtlijst wil zetten. Voor een tweetal heb ik bij Techsoup het predikaat ‘non profit’ kunnen krijgen, maar voor de rest weet ik het nog niet.
Vertrekken wil ik nu nog niet; eerst maar eens zien wat Google te bieden heeft als je op die wachtlijst staat. Als ik tegen lage of geen kosten kan blijven doe ik dat uiteraard het liefst.

Maar hoe doe je dat, hoe zet je jezelf op die wachtlijst? Ik kijk er waarschijnlijk overheen. Op admin.google.com staat wel
Act now and switch to Google Workspace
Your access to the G Suite legacy free edition will end soon. As a valued customer, you're eligible to switch now to a new Google Workspace subscription and enjoy a special discount. Or, in the coming weeks, you'll be able to join a waitlist for a no-cost option. If you take no action by Jun 1, 2022, we'll automatically transition you to the recommended Google Workspace subscription.
Op https://support.google.com/a/answer/60217 staat die instructie ook nog steeds.
Maar ik wil die waitlist wel joinen, maar hoe?
Stel ik nu een domme vraag?

Edit:
Ik lijk niet de enige te zijn. De link die er was is er niet meer en er zal ws een nieuwe komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kuukh-L4u35sjgf5T3P56jn1fBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4QVsFB4w1jOHJaNWgnu3EAb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Hippe Lip op 01-05-2022 21:28 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Er is aangegeven dat die wachtlijst er komt voo rmensen die een enquete hebbein ingevuld. Die enquete staat niet meer online en was toen al moeilijk te vinden.
Dat laat de mensen die dat niet hebben gedaan in het ongewisse, daar heeft Google nog niets over uitgelaten.

Ook wanneer die wachtlijst er dan zou komen en of dat uberhaupt voor de deadline van 1 juni is, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
IntToStr schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:39:
[...]

Voor O365 business wel ja, maar niet voor je eigen domein icm O365 family...
Ok, dat wist ik niet. Toch wel vreemd dat zo´n groot bedrijf haar imago van "onveilig tenzij je extra betaalt" zo in stand blijft houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

IJsbeer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:38:
Er is aangegeven dat die wachtlijst er komt voo rmensen die een enquete hebbein ingevuld. Die enquete staat niet meer online en was toen al moeilijk te vinden.
Dat laat de mensen die dat niet hebben gedaan in het ongewisse, daar heeft Google nog niets over uitgelaten.

Ook wanneer die wachtlijst er dan zou komen en of dat uberhaupt voor de deadline van 1 juni is, tja...
Het wordt wel heel kort dag. Ik heb die enquête ingevuld, weet nog niks en voor eind mei (1 juni) moet je iets besloten hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 12:58
Marzman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:53:
[...]

Het wordt wel heel kort dag. Ik heb die enquête ingevuld, weet nog niks en voor eind mei (1 juni) moet je iets besloten hebben.
Ach geef het nog 4 weken 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mavericky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik ben ook aan het meelezen en zit uiteraard met hetzelfde probleem als voorgaande gemeld. Erg vervelend dat Google geen duidelijke informatie geeft over de no-cost option en de waitlist.

Deze maand ga ik in ieder geval Cloudflare als e-mail doorstuur-dienst op mijn domein instellen. Alle e-mails laat ik dan doorsturen naar hetzelfde e-mail adres maar dan heb ik wel de mogelijkheid om de e-mail om te leiden naar @gmail.com e-mail adressen als Google wel op 1 juni (of daarna) de e-mail dienst staakt.
Dit lijkt me voor nu de veiligste optie, alsmede doordat we al hebben besloten dat we van Google Workspace over gaan naar aparte GMail adressen (als er geen gratis alternatief komt uiteraard).

Tip: Via reddit.com een handige spreadsheet gevonden met links naar informatie over overzetten Google Workspace naar GMail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

IJsbeer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:38:
Er is aangegeven dat die wachtlijst er komt voo rmensen die een enquete hebbein ingevuld.
@IJsbeer
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar bij mij staat er nog steeds:
Or, in the coming weeks, you'll be able to join a waitlist for a no-cost option.“

Dat lijkt me toch vrij duidelijk en eenduidig; nix over een enquete. Er komt een wachtlijst voor een ‘no-cost option’.
Of lees ik dat nou verkeerd?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Hippe Lip schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:18:
[...]
Dat lijkt me toch vrij duidelijk en eenduidig; nix over een enquete. Er komt een wachtlijst voor een ‘no-cost option’.
Of lees ik dat nou verkeerd?
Zo had ik het ook altijd begrepen. De enquete was voor domeinen met minder dan 10 gebruikers. Daar komt wellicht nog een iets goedkopere oplossing voor.
Daarnaast kan iedereen zich straks op de wachtlijst laten zetten voor een uitgeklede gratis versie zonder gmail en kalender op je eigen domein-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TVPiraat schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Zo had ik het ook altijd begrepen. De enquete was voor domeinen met minder dan 10 gebruikers. Daar komt wellicht nog een iets goedkopere oplossing voor.
Daarnaast kan iedereen zich straks op de wachtlijst laten zetten voor een uitgeklede gratis versie zonder gmail en kalender op je eigen domein-account.
Ik vraag me af of het aanbod naar aanleiding van de enquête echt nog komt. Er is een Tweet van Google maar niks via hun officiele kanalen.

Maar het zijn twee verschillende dingen inderdaad die wachtlijst en die enquete.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:42
Marzman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Ik vraag me af of het aanbod naar aanleiding van de enquête echt nog komt. Er is een Tweet van Google maar niks via hun officiele kanalen.

Maar het zijn twee verschillende dingen inderdaad die wachtlijst en die enquete.
Blijkbaar is Google daar van terug gekomen. Ze zeggen nu dat die no cost option juist de response was van die enquete:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WuC982S.jpg

Van: https://twitter.com/janma...&t=77jMQv4hg1DG8wES1ww31w

Dus langer wachten op een oplossing voor de familie 10 user versie heeft geen nut. De no cost option zonder gmail en calendar is het enige wat ze gaan aanbieden. Wat zoals je kan zien hierboven tegenstrijdig was met eerdere berichten van dat zelfde officiële twitter account, lekker bezig Google.

Vandaag tweette ze ook nog dat die wachtlijst er echt binnenkort gaat komen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
TVPiraat schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:28:
[...]

Ik heb gemerkt dat die vertraging soms tot meer dan een uur kan oplopen. Daarom ervoor gekozen om de mail zowel te forwarden als op te halen. Zie ook TVPiraat in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?" voor wat meer achtergrond.
Zorgt dat niet voor dubbele berichten? En ik lees ook her en der dat door het forwarden je mail(server) als spamdomein kan worden aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks @Skidmarks , dan hoef ik daar niet meer op te wachten. 12-4 zeiden ze inderdaad dat het nog kwam. Wat een zootje hoe ze dit communiceren.

En hoe zijn we dan hierover 'directly' benaderd?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 02-05-2022 19:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 19-09 15:42
Als je nu niet die no cost option neemt maar overstapt naar workspaces en gaat betalen en dan na een jaar besluit dat je toch weg wil is de no cost option er dan niet meer?

Ik snap die hele no cost option niet dat is toch precies hetzelfde als de workspace essential starter edition? Gratis maar zonder gmail, calendar en agenda. Waarom zetten ze iedereen die niet betaald niet automatisch daar naar over? Dan kan je met je domein account nog steeds op de andere google diensten inloggen toch?

Hmm lijkt erop dat dat product niet youtube en photos en play store aankopen e.d. bevat zie https://workspace.google.com/intl/nl/essentials/ dus dat is dan het bijzondere van die no cost option dat daar wel alles inzit. Maar dan heb je ook nog cloud identity free wat dat ook mogelijk zou moeten maken. Wat verwarrend allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Skidmarks op 02-05-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Pieter.txt schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:24:
[...]
Zorgt dat niet voor dubbele berichten? En ik lees ook her en der dat door het forwarden je mail(server) als spamdomein kan worden aangemerkt.
Zie voor het niet ontstaan van dubbele berichten een eerdere post van mij: TVPiraat in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

Verder heeft de hoster van mijn eigen domein die de mail doorstuurt naar de persoonlijke gmail adressen ook een spamfilter draaien. Die is wel iets minder streng dan die van google, maar ik hoop daarmee het risico wel te verkleinen dat mijn domein als spamdomein wordt aangemerkt. Inmiddels draait alles al een week of 6 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Laatst online: 05:23
Vraagje: kan een "Cloud Identity free" user in de G Suite setup ook een "Super Admin Role" krijgen?

Ik ben de beheerder van verschillende legacy G Suite accounts voor familie/vrienden .. waarbij er naast de accounts die er zijn voor die familie leden en vrienden er dus ook altijd 1 account is voor mij, met dus admin rechten zodat ik ze kan helpen etc.
Nu willen een aantal van deze familie leden en vrienden prima betalen voor hun "normale" G Suite account (ze zijn zeer tevreden over wat Google biedt) .. maar dat zou betekenen dat ze ook een volledig account moeten betalen voor mijn beheer account. Als die een "Cloud Identity Free" license kunnen krijgen, dan kan ik nog steeds hun G Suite accounts beheren .. zonder dat het extra geld kost voor zo'n account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
duvekot schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:27:
Vraagje: kan een "Cloud Identity free" user in de G Suite setup ook een "Super Admin Role" krijgen?
Ja, ook een gebruiker met alleen een Cloud Identity Free licentie kan je aan de verschillende beheerdersrollen toewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Marzman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:53:
[...]

Waar twijfel je dan over, of je upgrade naar betaalde google account?

Tot aug, gratis.
Tot aug volgend jaar 50% korting.
Elke maand opzegbaar.

Lijkt me een non issue toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bad Brains schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Waar twijfel je dan over, of je upgrade naar betaalde google account?

Tot aug, gratis.
Tot aug volgend jaar 50% korting.
Elke maand opzegbaar.

Lijkt me een non issue toch?
Ik twijfelde niet, ik wachte geduldig, op 12-4 had google nog gecommuniceerd via hun twitter dat we nog gecontacteerd zouden worden voor de versie voor niet commercieel gebruik, minder dan 10 gebruikers. Daar wachte ik op, maar kennelijk is Google van gedachte veranderd want een paar dagen geleden heeft hetzelfde twitteraccount geschreven dat de gratis optie naar aanleiding van het formulier is (zie het plaatje in de post van Skidmarks in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?" )

Maar het is nu in ieder geval duidelijk.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 22:35
Marzman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Maar het is nu in ieder geval duidelijk.
Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet duidelijker vind nu. Dat Twitter account spreekt zichzelf tegen en zegt als laatste dat het gratis account in respons op dat enquête formulier zou zijn. Dat wil m.i. niet perse zeggen dat het de enige respons gaat zijn.

Daarnaast, die 'gratis' optie die gaat komen, zonder Gmail en drive, dat klinkt mij toch sterk in de oren als de reeds bestaande gratis cloud Identity. Ik begrijp niet waarom Google niet zelf een stappenplan zoals er hier een aantal van in het topic staan online heeft gezet. Aangezien ze dat nog niet hebben gedaan, verwacht ik nog steeds wel een vorm van aanbieding voor de familie users als je je op de wachtlijst laat plaatsen, die er dus nog steeds niet is ...

Ik wacht nog 3 weken af tot eind mei. Als er dan nog steeds geen wachtlijst is, ga ik upgraden en zorgen dat ik dan voor augustus mijn eigen workaround heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor mezelf is dat ook tijd genoeg, maar mjin zus en moeder willen niet gaan betalen. Maar goed, ook dat werkt nog tot augustus ik denk dat ik het daarna wel kan forwarden naar een persoonlijk gmail account.

Maar ik denk dat dit het wel is hoor. De enige bron dat er nog wat kwam was dat Twitteraccount (het formulier is weg).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Het gekke is dat ik iets heel anders lees uit de informatiepagina van Google:
A no-cost option will be available for all customers who do not want to use Gmail with their custom domain (for example, your-name@example.com), or the ability to manage multiple users.
Die zin intrigeert me door gebruik van het woordje ‘or’. Daardoor betekent het, zoals ik het lees, dat er twee mogelijkheden zijn:

1. A no-cost option will be available for all customers who so not want to use Gmail with their custom domain,

OR

2. for customers who do not want the ability to manage multiple users.

Die eerste optie lijkt me allang te bestaan: dat is de gratis gmail-faciliteit (of is er nog een andere mogelijkheid?).

Die tweede mogelijkheid heb ik voor sommige van mijn gratis G Suite situaties wel oren naar: dezelfde faciliteiten tot nu toe, maar dan voor maar één user (… who do not want the ability to manage multiple users). Dan houd ik dus een ‘gewoon’ single gmail-account over, behalve dat die niet eindigt op gmail.com maar op mijn eigen domeinnaam.nl.

Dat zou een mooie oplossing zijn.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Even een gekke variant, waarvan ik me afvraag of dat gaat werken. Ik zit met een paar onwillige gebruikers die alles willen houden zoals het nu is. Zelf vind ik de kosten wel een deal-breaker als ik dat vergelijk met wat je krijgt bij Office Family of Infomaniak.

Zou het een optie zijn om over te stappen op Google Workspace. Alleen de MX records die nu bij mijn provider staan terug te zetten zodat mail weer binnen komt bij mijn provider. Dan kan ik vervolgens bij de halsstarrige weigeraars hun Workspace-omgeving instellen dat die mail binnenhaalt van de provider.

Voor mijzelf zou ik dan een normale gmail account (of wat dan ook) kunnen instellen om hetzelfde te doen. Dan kan wie niet wil veranderen, zelf de kosten betalen. En ik doe iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkman
  • Laatst online: 17-09 08:18
hoi

is er al een manier om eenvoudig mijn huidige gsuite accounts om te gaan zetten naar reguliere gmail account.
met behoud van foto's , mail agenda , contacten enzovoorts ?

ik ben voor custom domain emailen al overgestapt op MS365 family voor 60 euro per jaar.

Ik heb overal gezocht maar kan niks vinden ? ook google support heeft geen enkele info hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Pieter.txt schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:08:
Even een gekke variant, waarvan ik me afvraag of dat gaat werken. Ik zit met een paar onwillige gebruikers die alles willen houden zoals het nu is. Zelf vind ik de kosten wel een deal-breaker als ik dat vergelijk met wat je krijgt bij Office Family of Infomaniak.

Zou het een optie zijn om over te stappen op Google Workspace. Alleen de MX records die nu bij mijn provider staan terug te zetten zodat mail weer binnen komt bij mijn provider. Dan kan ik vervolgens bij de halsstarrige weigeraars hun Workspace-omgeving instellen dat die mail binnenhaalt van de provider.

Voor mijzelf zou ik dan een normale gmail account (of wat dan ook) kunnen instellen om hetzelfde te doen. Dan kan wie niet wil veranderen, zelf de kosten betalen. En ik doe iets anders.
Als jij je mail laat afleveren met @customdein bij je normale provider, dan bounced die mail gewoon. De mailserver heeft geen idee wat hij ermee moet (hoe weet hij dat dat om jou box gaat en dan ook nog weten dat neefje@ weer in eendere box moet)

Dan zou je die cloudflare forward moeten gebruiken, maar geen idee of die overweg kan met meerdere boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
IJsbeer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Als jij je mail laat afleveren met @customdein bij je normale provider, dan bounced die mail gewoon. De mailserver heeft geen idee wat hij ermee moet (hoe weet hij dat dat om jou box gaat en dan ook nog weten dat neefje@ weer in eendere box moet)

Dan zou je die cloudflare forward moeten gebruiken, maar geen idee of die overweg kan met meerdere boxen.
Ik dacht mijn provider gewoon te gebruiken als ontvanger voor de mail van alle mailboxen.
Voor mijzelf gebruik ik dan een gewoon/gratis gmail adres om via POP3 mail binnen te halen vanaf mijn provider.
Voor de overige gebruikers gebruik ik de Google Workspace omgeving om hetzelfde te doen.

Maar dat gaat dus niet denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
Dat gaat als je provider mailboxen levert (en jij die afneemt) in jouw hosting pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:37

Gaitman

The Real One

Pieter.txt schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:08:

Dan zou het volgende kunnen gaan werken. Maar garantie tot aan deze post 😉
Gaitman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:48:
Ik heb een idee om met verschillende subdomeinen te gaan werken en die dan te koppelen aan een provider. Zoals:
- o365.achternaam.com voor Office 365 Family
- vimexx.achternaam.com voor Vimexx
- gmail.achternaam.com voor Gmail GSuite (betaald)
- etc

En dan Cloudflare gebruiken om de mail naar de verschillende diensten te laten routeren. En dan kan ik ook de catchall naar bijvoorbeeld een Office 365 Family mailbox routeren. Ik kan bijvoorbeeld vanuit Office 365 Family al mail versturen met als afzender naam@achternaam.com.

Misschien gebruik ik dan uiteindelijk bijvoorbeeld alleen Office 365 Family (waar ik al een abbo van heb). Maar dan heb ik het catchall probleem ook opgelost.

Ga vast nog wel ergens tegenaan lopen. Maar het kan maar zo eens gaan werken :) Misschien heeft er iemand ervaring mee?

Het is maar zo een idee. Binnenkort maar eens gaan proberen op een domein die ik toch niet voor mail gebruik. Verder ga ik afwachten wat Google gaat doen.
Het Office 365 heb ik getest en werkte.
Gaitman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Om Office 365 Family te gebruiken op een subdomein moet je de volgende DNS records gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Name                        TTL     Type    Value
[subdomein]                 1 hour  MX      0 #########.pamx1.hotmail.com.
[subdomein]                 1 hour  TXT     v=spf1 include:outlook.com -all
autodiscover.[subdomein]    1 hour  CNAME   autodiscover.outlook.com.
_dmarc.[subdomein]          1 hour  TXT     v=DMARC1; p=none;
_domainconnect.[subdomein]  1 hour  CNAME   _domainconnect.gd.domaincontrol.com.
_outlook.[subdomein]        1 hour  TXT     #########

En dan kan je dus met Cloudflare de mail van verschillende adressen en/of de catchall routeren naar een Office 365 mailbox. En zo gebruik je dan Office 365 Family met catchall :)

Verdere informatie voor het configuren van het domein in Outlook/Office 365 Family op: https://www.reddit.com/r/..._with_outlook_and_office/

[ Voor 21% gewijzigd door Gaitman op 04-05-2022 21:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• espada01
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:00
Gezien de langdurig gebrekkige info van Google en mijn ongeduld om nog verder af te wachten, heb ik mijn domein en mailboxen toch maar overgezet naar https://domainname.shop. Het omzetten verliep zonder problemen en was binnen een paar minuten volledig afgehandeld. 6 gebruikers die nu via imap/pop of webmail hun mail kunnen inzien in een app of programma naar keuze. Veelal gebeurd dat gewoon alsnog met de bekende gmail app. Die 15 minuten tussen een automatische sync zijn hier voor niemand belangrijk Heeft het haast open je gewoon de app en je bent direct bij. Voor nu werkt alles prima zo.

Domainshop biedt 20 mailaccounts met 15gb opslag per box voor 7,45 p/j. Het .nl domein 6,95 per jaar. Dat is interessanter als Strato waar het eerst stond.
Van de week nog even Imapsync opstarten voor wie het nodig heeft en dan is het weer afgehandeld.
Ben benieuwd waar Google nog mee komt, maar hoge verwachtingen heb ik er niet van. Voor het aankomend jaar hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLD6wctSL0fVTzkzQZ26fpVv6vo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/371Rn2IPkbZr2qMbd2hQKNVt.png?f=user_large

Ik heb gisteravond mijn familie omgezet naar Google Business Starter en een creditcard toegevoegd.
Geen gedoe, en die prijzen zijn helemaal niet zo gek. Waarschijnlijk zijn ze blij met 15GB extra opslag. En laten wij eerlijk zijn, jarenlang voor een dubbeltje op de eerste rij gezeten. :P

Zelf ben ik enthousiast over het goede spamfilter van Google. De (web)apps werken ook fijn, misschien nog wel beter dan die van Microsoft 365.

Bij mij is het een combinatie van Google Workspace, Microsoft 365 en Apple iCloud+. Vooral om een beetje bij te blijven, en support te kunnen geven. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 10:50
espada01 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 01:29:
Gezien de langdurig gebrekkige info van Google en mijn ongeduld om nog verder af te wachten, heb ik mijn domein en mailboxen toch maar overgezet naar https://domainname.shop. Het omzetten verliep zonder problemen en was binnen een paar minuten volledig afgehandeld. 6 gebruikers die nu via imap/pop of webmail hun mail kunnen inzien in een app of programma naar keuze. Veelal gebeurd dat gewoon alsnog met de bekende gmail app. Die 15 minuten tussen een automatische sync zijn hier voor niemand belangrijk Heeft het haast open je gewoon de app en je bent direct bij. Voor nu werkt alles prima zo.

Domainshop biedt 20 mailaccounts met 15gb opslag per box voor 7,45 p/j. Het .nl domein 6,95 per jaar. Dat is interessanter als Strato waar het eerst stond.
Van de week nog even Imapsync opstarten voor wie het nodig heeft en dan is het weer afgehandeld.
Ben benieuwd waar Google nog mee komt, maar hoge verwachtingen heb ik er niet van. Voor het aankomend jaar hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken :)
Klinkt als een betaalbare mail-only oplossing 👌. Ik heb 2 vragen over de mail bij domainname.shop:
  1. Weet je toevallig ook of het mogelijk is om vanuit meerdere domeinnamen (domein extern geregistreerd) te mailen? Dus van die 25 beschikbare mailboxen wil ik bijvoorbeeld 1 mailbox gebruiken als naam@domeinnaam1.nl en een tweede mailbox gebruiken als naam@domeinnaam2.nl
  2. Kun je dan ook aanvullend 2 catchalls instellen voor die 2 domeinnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien ga ik toch ook kijken waar ik mijn .tv domein goedkoper kan registreren. Waarschijnlijk kan ik daar ook de helft in besparen inmiddels (begon met 25 euro, maar zit nu op 50 euro per jaar) en misschien wel met mailhosting erbij. Dan binnenharken in Gmail en klaar en dan kan iedereen in de familie zijn adres behouden en werken dingen als Google Voice, Stadia en family sharing ook eindelijk zoals het hoort.

Anders is het toch 170 euro eerste jaar, 290 euro volgende jaren voor een paar e-mailadressen (want meer doe ik niet met dat domein).

/▌

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste