Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Huub- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:51:
[...]

Heb een aanvraag ingediend voor de mail forward bij Cloudflare vorige week, ik wilde die optie ook testen. Nog steeds geen reactie gehad.
Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Het is al een tijdje open beta, dus je hoeft het niet meer aan te vragen.

https://blog.cloudflare.com/email-routing-open-beta/
I won’t beat around the bush: we’ve moved Cloudflare Email Routing from closed beta to open beta 🎉

What does this mean? It means that there’s no waitlist anymore; every zone* in every Cloudflare account has Email Routing available to them.

[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 12-04-2022 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
IJsbeer schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:23:
Helder! Thx a lot. Wordt het idd meer mailboxen bijkopen dus. Klinkt ook wel logisch, want van 5 naar 6 mailboxen kost 10 euro per jaar.. dan is een 'dummy' domein naam erbij kopen goedkoper, dus dat klinkt wel ligsch dat dat niet allemaal op 1 hoop gegooid wordt.
Die gratis mailservice, heeft die wel catch all? Want daar spreken ze steeds over firstname@ adres...
catch-all kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu een supergrote melding in mijn Gmail, ik kan in elk geval niet zeggen dat ik het niet gezien heb ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiqjUUq3nFrmCxXUgjJ_aMULJRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RW5nVYRegKnsdp9CqqIXbii5.png?f=fotoalbum_large

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:32
[...]

Heb een aanvraag ingediend voor de mail forward bij Cloudflare vorige week, ik wilde die optie ook testen. Nog steeds geen reactie gehad.
Die optie was bij mij zonder aankondiging domweg verschenen binnen een paar minuten al. Controleer het dus nog even, wellicht heb je het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Marzman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:23:
Ik heb nu een supergrote melding in mijn Gmail, ik kan in elk geval niet zeggen dat ik het niet gezien heb ;)
[Afbeelding]
Behalve als je je account via Outlook via IMAP benadert. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Waar heb je de aanvraag precies ingediend? Want ik weet dat er een aanmeld-ding stond in een blogpost of artikel van CloudFlare dat over deze feature ging. Dat heb ik ooit eens ingevuld, maar nooit wat op gehoord.

Je moet gewoon een account maken en een domein toevoegen. En dan is er voor je domein een Email (Beta) menu waar je de forwards in kon stellen. Toen deze beta nog gesloten was, moest je hier een aanvraag indienen. Deze werd bij mij binnen enkele dagen gehonoreerd. Nu is hij bij mijn weten gewoon sowieso open.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:49
Bedankt allen voor jullie uitleg, ik had nog geen domein toegevoegd, zal ik morgen ff doen, als ik jullie begrijp komt dan vanzelf de e-mail optie tevoorschijn. Zal eens gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
freakenstein schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:26:
Hier inmiddels over op Mailbox.org en Migadu.com.

Mailbox.org: voor mijn privédomeinen, mailbox, agenda, contacten en online office (docs, excel, drive)
Migadu.com voor mailboxen van Nederlands populairste horrorwebsite (en nog wat speeldomeintjes)

Voordeel van deze combi? Je kunt in Mailbox.org meerdere mailboxen toevoegen, zodat je alles in één overzicht hebt in je browser.

Samen €49 per jaar voor oneindig aantal mailboxen. Wel bij Migadu een (softlimiet)limiet op het aantal versturen mails, maar qua aantallen valt het denk ik mee wat er verstuurd wordt.
Ik zag dat je zat te twijfelen tussen mailbox en infomaniak. Mag ik je vragen wat je uiteindelijk heeft doen besluiten voor mailbox.org te kiezen (en bevalt het een beetje?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
sjakie02 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:43:
Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien, maar blijkbaar komt er nog iets anders aan naast de no-cost option: https://twitter.com/Googl...tatus/1513483189267972101
Dit geeft hoop al staat er wel non-profit bij :/ Wordt even de admin mailbox in de gaten houden de komende tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 12-04-2022 21:56 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat stond er eerder ook al bij. Wel iritant hoe lang het duurt, want familieleden informeren kan nu ook niet (want het gaat uiteindelijk om de prijs en wat je krijgt) en tegelijkertijd verkorten ze de gratis termijn.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Upgrade gedaan met de promotie - na 15 jaar gratis is het ook wel prima zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-08 19:27
pascoa341 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:40:
[...]

Ik zag dat je zat te twijfelen tussen mailbox en infomaniak. Mag ik je vragen wat je uiteindelijk heeft doen besluiten voor mailbox.org te kiezen (en bevalt het een beetje?).
Klopt. Allereerst heb ik opgeschreven wat ik nodig had.
1 mailbox, 1 kalender, 1 contactenbestand, meerdere (domein)aliassen, docs/drive.

Qua design is Infomaniak enorm gelikt, maar ik vond het wel een gekut om bijvoorbeeld in te stellen hoe je vanuit verschillende mailadressen kan versturen. (het zit ergens via signatures geloof ik).
Mailbox ziet er wat simpeler uit. Wat wel een enorm voordeel is dat je externe mailboxen kunt koppelen via imap (geen gmail/oauth mogelijk). Zo heb ik dus ook wat gedeelde mailboxen bij Migadu.

Beiden getest en ondanks dat Infomaniak er wat gelikter er uit ziet, vond ik Mailbox fijner werken. Kan niet precies de vinger er op leggen waarom. Wel het gevoel dat Infomaniak enorm veel wil en groot wil worden, cross-sell is daarbij belangrijk. Ook flauw dat ze hun gratis versie niet in Nederland aanbieden.

Qua prijs is de Mailbox, als je ook drive wil goedkoper.
Mailbox is €30 per jaar, Infomaniak €1 voor email + €60 voor drive.

Los van dit ben ik voor Android gegaan voor:
FairEmail via F-Droid (K-9 Mail heeft geen swipe actions)
OpenTasks via F-Droid
Etar (open source calendar) via F-Droid
DAVx5 (sync contacten, agenda, tasks) via F-Droid

Qua drive / office ben ik er op mobiel nog niet uit.

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:58
Marzman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 02:20:
Dat stond er eerder ook al bij. Wel iritant hoe lang het duurt, want familieleden informeren kan nu ook niet (want het gaat uiteindelijk om de prijs en wat je krijgt) en tegelijkertijd verkorten ze de gratis termijn.
Dat is ook de strategie... als je het geduld hebt om te blijven wachten en de skills om snel te kunnen switchen indien noodzakelijk dan kun je hier mogelijk van profiteren maar alles is erop gericht om je toch te verleiden om maar op "buy" te klikken. Fair game >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
mukky schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:46:
[...]

Dat is ook de strategie... als je het geduld hebt om te blijven wachten en de skills om snel te kunnen switchen indien noodzakelijk dan kun je hier mogelijk van profiteren maar alles is erop gericht om je toch te verleiden om maar op "buy" te klikken. Fair game >:)
Ik wacht ook geduldig af. Ze willen je iets te graag naar een betaalde optie duwen, dat ik vermoed dat hier iets achter zit. Wellicht dat het juridisch problemen oplevert om gebruikers zonder toestemming naar een betaalde variant over te zetten. Ik bereid een snelle switch voor, maar ik leun voor nu achterover wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mukky schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb nog tot 1 juni, ik zou misschien ook al geklikt hebben als ze duidelijker communiceren of dat wel of niet invloed heeft op de wel of niet komende familieoptie.
KoffieAnanas schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:58:
[...]

Ik wacht ook geduldig af. Ze willen je iets te graag naar een betaalde optie duwen, dat ik vermoed dat hier iets achter zit. Wellicht dat het juridisch problemen oplevert om gebruikers zonder toestemming naar een betaalde variant over te zetten. Ik bereid een snelle switch voor, maar ik leun voor nu achterover wat er gaat komen.
De strategie is misschien dat steeds meer mensen die het formulier hebben ingevuld al een andere oplossing hebben en dat ze die niet hoeven te benaderen. Want het lijkt niet een aabod te worden wat ze graag willen doen (mensen worden persoonlijk benaderd en het formulier is gesloten dus kan ook niet meer ingevuld worden). Anders zouden ze wel gewoon een optie maken zoals Microsoft.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 13-04-2022 10:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Laatst online: 12:58
Marzman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:13:
De strategie is misschien dat steeds meer mensen die het formulier hebben ingevuld al een andere oplossing hebben en dat ze die niet hoeven te benaderen. Want het lijkt niet een aabod te worden wat ze graag willen doen (mensen worden persoonlijk benaderd en het formulier is gesloten dus kan ook niet meer ingevuld worden). Anders zouden ze wel gewoon een optie maken zoals Microsoft.
Zie hier de waarde van Tweakers zodat we dit met z'n allen in de gaten kunnen houden :) In m'n uppie zou ik vast al ergens een stap hebben gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Dit staat sinds een paar dagen boven mijn gmail inbox (in gebruikt sinds 2003)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2OyOpbdJHJLd-Part4w2LMb5UA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ghNMV5ONT8FFNgz6rSntFVUR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:32
Ik had reeds een upgrade gedaan naar G-suite starter met het plan het te cancellen op 1 juli. Nu probeer ik alsnog voor de "no-cost" option te gaan via support (zoals aangegeven op hun site) maar het lijkt erop dat die support medewerkers het allemaal niet snappen. Ze verwijzen me naar de non profit tak maar die kan me ook niet helpen.
Gelukkig de mail al op Zoho overgezet. Ik wil echter de rest graag behouden. Met name de youtube omgeving, historie etc.

[ Voor 8% gewijzigd door glatuin op 13-04-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

glatuin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:45:
Ik had reeds een upgrade gedaan naar G-suite starter met het plan het te cancellen op 1 juli. Nu probeer ik alsnog voor de "no-cost" option te gaan via support (zoals aangegeven op hun site) maar het lijkt erop dat die support medewerkers het allemaal niet snappen. Ze verwijzen me naar de non profit tak maar die kan me ook niet helpen.
Gelukkig de mail al op Zoho overgezet. Ik wil echter de rest graag behouden. Met name de youtube omgeving, historie etc.
Ja, dat is dus de reden dat ik het steeds uitstel. Dan ben je geupgrade en dan zit je in een ander plan en welke opties heb je dan. Daar is Google heel onduidelijk in. Ook met die familieoptie, met de gratis optie etc.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Laatst online: 21:54
Net een migratie uitgevoerd van Google naar ZoHo free plan. Migratiewizard gevolgd en verliep allemaal goed. Op free plan helaas geen IMAP en domain aliases, dus wellicht toch paid plan doen (ook niet duur). Dashboard en interface ziet er goed uit.

1 probleempje, ik had voorheen mijn domain gehost bij sylconia en gebruikte hier de nameservers. Nu is dit overgenomen door Monsterhost. Daar zit ook alles in het beheer panel, maar mijn actieve namerserver staat nog steeds op Sylconia (de oude). Hier kon ik succesvol de TXT records toevoegen voor SPF en DKIM. Echter bij het DNS beheer binnen Monsterhost krijg ik dan de opmerking "You cannot add a record to the zone which does not belong to you" In het name veld plaats ik een @ en in het RDATA veld "v=spf1 include:zoho.eu ~all" Voor DKIM verloopt de procedure vergelijkbaar en krijg ik dezelfde melding. Nu moet ik natuurlijk een keer om naar de nameserver van Monsterhost, maar dan vervallen mijn SPF/DKIM records... Is het een probleem dat de nameserver nog niet is omgezet, of kan ik dat bij deze DNS blijkbaar niet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zodra de boel goed gemigreerd is (Sylconia -> Monsterhost) zal de melding "You cannot add a record to the zone which does not belong to you" ook verdwijnen als het goed is, en kan je via DNS beheer bij Monsterhost je records aanmaken (of nog netter: het wordt meegemigreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Iemand een idee hoe je bij iCloud mail de ongewenste post kan beheren? Soms komt er iets in wat ik op een whitelist wil zetten, om het te voorkomen bij toekomstige mails.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
stormfly schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:35:
Iemand een idee hoe je bij iCloud mail de ongewenste post kan beheren? Soms komt er iets in wat ik op een whitelist wil zetten, om het te voorkomen bij toekomstige mails.
Add an email address to your Apple iCloud white list or safe sender list

To help keep important email messages out of your iCloud email junk folder, you can add the sender email address to your iCloud Contacts. If a desired email message is already in your junk folder, you can use an option to train the iCloud spam filter to not send those messages to your junk folder.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

megaleo

Special member

Ik toch benieuwd waar iedereen die familieoptie heeft zien staan?
Er wordt in de dit topic er meerdere keren over geschreven maar het woord "familieoptie" of iets in die trant heb ik nergens gelezen.
Of heb ik wat gemist?
Het enige dat ik heb gezien is dat formulier waarop je kon aangeven waarvoor je je huidige GSuite voor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Nopheros schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik inmiddels al 9 jaar een partij uit Noorwegen genaamd Runbox. Goede support, goede privacy en veel opties. Zo kun je bijv. ook 100 aliassen aanmaken en je eigen domain naam gebruiken.

En verder werkt google search ook prima natuurlijk.
Runbox heeft nu de aanbieding: 2 jaar voor de prijs voor 1.
dus 30 euro geeft je 5 domeinen / 10GB mail / 100 aliassen voor twee jaar. Best goede deal O+

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
tomic schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:14:
[...]

Runbox heeft nu de aanbieding: 2 jaar voor de prijs voor 1.
dus 30 euro geeft je 5 domeinen / 10GB mail / 100 aliassen voor twee jaar. Best goede deal O+
@tomic
Als je 1 boxje heb, zeker het overwegen waard.

Iets bekend over hoe goed de mail-import is van GSuite?

[ Voor 21% gewijzigd door NIK0 op 13-04-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
w1mm13 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:03:
[...]

Add an email address to your Apple iCloud white list or safe sender list

To help keep important email messages out of your iCloud email junk folder, you can add the sender email address to your iCloud Contacts. If a desired email message is already in your junk folder, you can use an option to train the iCloud spam filter to not send those messages to your junk folder.

bron
Ja dat klinkt makkelijker dan het is, het gaat bij mij vooral om marktplaats. Daar zit een 128bits-adres@marktplaats.nl ;-) Ik zoek eigenlijk de optie om @marktplaats.nl toe te voegen als safe contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

ymoona schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:17:
Ik zit ook in dit schuitje. Mijn plan is tot nu toe:
Fotos gaan Synology photos.
Google drive gaat naar Synology Drive
Google Docs gaat naar Synology Office
Gmail gaat naar Synology Mail Plus, waarbij is de mail binnen laat komen op de hosting provider van het domain en op de nas een pop mail fetch task.
Migratie van de was ik via thunderbird van plan, maar @Mawlana heeft over imapsync, als ik dit google kom ik op een tooltje van een fransman die 60 euro moet kosten?

Google accounts worden opgedoekt en vervangen door nieuwe gmail adressen, aankopen en history raak ik dan kwijt.
Heb je dit draaiend? Met name het 'mail binnen laten komen op de hosting provider van het domain' gedeelte? Daar zit neem ik aan ook een prijskaartje aan. Waarom kies je dit tov. fastmail of mailbox.org?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
sverzijl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:18:
Zodra de boel goed gemigreerd is (Sylconia -> Monsterhost) zal de melding "You cannot add a record to the zone which does not belong to you" ook verdwijnen als het goed is, en kan je via DNS beheer bij Monsterhost je records aanmaken (of nog netter: het wordt meegemigreerd)
zou het voldoende zijn om de nameservers om te zetten? ik heb het idee dat Monsterhost nu verder niets meer migreerd en dat het voor hun klaar is? Zal anders ticket bij Monsterhost openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jack_ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:44:
[...]

zou het voldoende zijn om de nameservers om te zetten? ik heb het idee dat Monsterhost nu verder niets meer migreerd en dat het voor hun klaar is? Zal anders ticket bij Monsterhost openen.
Ik denk het niet. Al weet ik het niet 100% zeker. Wel heb ik laatst een testdomein wat heen en weer zitten verhuizen tussen Google Cloud, Azure en Cloudflare. Overal kon ik de DNS entries onafhankelijk van NS gewoon wijzigen (en uiteraard waren de entries die actief waren degenen waar de NS op dat moment naar verwees). Ze zullen iets administratief moeten aanpassen denk ik. Ticket aanmaken is het slimste ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:03
Zelf weinig verwachtingen van google. Zit met 8 familie mailboxen.

Zou dit kunnen werken:
2x een icloud abonnement bij Apple
Op 1 icloud 6x mailbox met huidige domein + 2x een mail alias
Die alias mail door laten sturen naar twee mailboxen op 2e icloud

Extra kosten zijn laag, geen tijdelijke aanbieding, grote mailbox alleen gelimiteerd door icloud opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
tomic schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:35:
[...]

Heb je dit draaiend? Met name het 'mail binnen laten komen op de hosting provider van het domain' gedeelte? Daar zit neem ik aan ook een prijskaartje aan. Waarom kies je dit tov. fastmail of mailbox.org?
Jup dit draait hier nu een maandje. Werkt als een zonnetje. Instellen was wel wat lastig, vooral omdat Synology MailPlus server een volledige mails server is (ja duh). Maar ik gebruik daar dus maar een klein gedeelte van, SMTP via hosting provider om te versturen, en pop3 voor fetch van provider.

Een dedicated mail dienst had ook prima gewerkt gok ik, maar ik ben volledig ingestapt op Synology, met oa drive, photos en office. Werkt prima allemaal, alleen de office heeft geen goede edit op mobiel. Voor de rest prima tevreden.

Goedkoop is het niet, ik heb een DS720+ met 2x 4tb, ssd caching disks en extra geheugen. Om geen gedoe te hebben met stroom storing heb ik er ook nog een UPS voor zitten. Al met al loopt dat ook aardig in de papieren. En dan heb ik ook nog steeds jaarlijkse kosten voor het domain met basic email hosting.
Het voordeel is wel, mocht de NAS volledig uitfikken en ik ben een poos zoet met recovery, dan kan ik nog steeds instant bij de webmail van de hoster en verlies ik dus geen toegang tot mijn email.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Voor de zekerheid, de wachtrij om de accounts uit je Google Suite los te gaan gooien staat nog bij niemand in zijn admin center toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Drardollan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:53:
Voor de zekerheid, de wachtrij om de accounts uit je Google Suite los te gaan gooien staat nog bij niemand in zijn admin center toch?
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar bij mij staat er dit:
Your access to the G Suite legacy free edition will end soon. As a valued customer, you're eligible to switch now to a new Google Workspace subscription and enjoy a special discount. Or, in the coming weeks, you'll be able to join a waitlist for a no-cost option. If you take no action by Jun 1, 2022, we'll automatically transition you to the recommended Google Workspace subscription.
Dus dat suggereert dat die wait list er nog niet is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
.oisyn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:17:
[...]

[...]

Dat heb ik ook, maar de suggestie kan ook zijn dat je deze weken kan joinen op die waitlist. Zeker met de relatief snelle deadline van 1 juni erbij las ik dat erin.

Vandaar dat ik het maar even checkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

.oisyn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:17:
[...]

[...]

Ik heb dat ook maar is het niet raar dat het in de mailbox zit (ik snap wel waarom, in het admin pannel kom ik nooit :p ), want het zal toch per mailbox naar een plan moeten?
Drardollan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:21:
[...]

Dat heb ik ook, maar de suggestie kan ook zijn dat je deze weken kan joinen op die waitlist. Zeker met de relatief snelle deadline van 1 juni erbij las ik dat erin.

Vandaar dat ik het maar even checkte :)
Zouden ze dat handmatig doen? (gezien de wachtlijst) en dan moet er nog een optie gecommuniceerd worden naar aanleiding van het formulier en een tweet. Dan komt het wel redelijk snel dichterbij ja, wat ik wel iritant vindt. Mijn zus heb ik het al uitgelegd maar mijn moeder snapt dat half en vergeet dat meteen weer dus daar wilde ik pas wat mee doen als ik het zelf helemaal weet en besloten heb (en dat ligt aan die optie waarvoor ze zeggen dat ze je persoonlijk gaan contacteren) :p

[ Voor 49% gewijzigd door Marzman op 14-04-2022 14:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:37:
[...]

Zouden ze dat handmatig doen? (gezien de wachtlijst) en dan moet er nog een optie gecommuniceerd worden naar aanleiding van het formulier en een tweet. Dan komt het wel redelijk snel dichterbij ja, wat ik wel iritant vindt. Mijn zus heb ik het al uitgelegd maar mijn moeder snapt dat half en vergeet dat meteen weer dus daar wilde ik pas wat mee doen als ik het zelf helemaal weet en besloten heb (en dat ligt aan die optie waarvoor ze zeggen dat ze je persoonlijk gaan contacteren) :p
Ik denk dat ze nog niet klaar zijn voor de no-cost option. Volgens mij wordt er nu een soort van wachtlijst ingebouwd die zorgt dat je niet over hoeft naar Workspace. Tussenoplossing dus.

Wat ik verwacht is dat er zo 2 keuzes in het admin panel komen:
1. Op de wachtlijst voor de no-cost option. Als die er is heb je 60 dagen om het te fixen
2. Over naar Workspace en dus betalen over enkele maanden

En als je op 1 juni 2022 geen keuze hebt gemaakt dan geldt keuze 2.

Het zou fijn geweest zijn als ze dit gewoon klaar hadden staan voor ze deze vervelende situatie creëerden. Maar ja, het is Google en het is gratis dus wat zou het.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 14-04-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat ze nog niet klaar zijn voor de no-cost option. Volgens mij wordt er nu een soort van wachtlijst ingebouwd die zorgt dat je niet over hoeft naar Workspace. Tussenoplossing dus.

Wat ik verwacht is dat er zo 2 keuzes in het admin panel komen:
1. Op de wachtlijst voor de no-cost option. Als die er is heb je 60 dagen om het te fixen
2. Over naar Workspace en dus betalen over enkele maanden

En als je op 1 juni 2022 geen keuze hebt gemaakt dan geldt keuze 2.

Het zou fijn geweest zijn als ze dit gewoon klaar hadden staan voor ze deze vervelende situatie creëerden. Maar ja, het is Google en het is gratis dus wat zou het.
En als je wel een keuze hebt gemaakt (wat denk ik de meeste mensen al gedaan hebben omdat ze dat pushen) dan valt er niks meer te kiezen vermoed ik.

Ze hadden dat duidelijker aan kunnen geven als dit dan dat. Je hebt nu meerdere dingen (meer dan 2 :p ):
- geen keuze gemaakt - automatisch overgezet naar workspace
- wel keuze gemaakt - overgezet naar workspace
- opgezegd (de meesten denk ik in dit topic)
- cloud identity free?
- de gratis optie zonder domein (met gmail.com?)
- gratis workspace onder domein
- 'iets' voor niet zakelijke gebruikers met minder dan 10 users voor een nog onbekende prijs.

Het is allemaal niet heel duidelijk of overzichtelijk wat je precies krijgt per optie, alleen de zakelijke workspace accounts zijn duidelijk en als je een keuze gemaakt hebt worden andere keuzes waarschijnlijk onmogelijk.

Als je het ene gekozen hebt denk ik dat het andere niet meer kan.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, het is gewoon wegpesten. Dat ze er niet op zitten te wachten, alla, maar deze communicatie is gewoon bijzonder / klant onvriendelijk.
Ik ben bereid te betalen. Als ze een 10 account / family ding hebben wat nu een paar tientjes per jaar moet gaan kosten: daar zou ik geen twijfel over hebben en doen. Maar nu het allemaal vaag blijft en we komen in de komende weken met een wachtlijst terwijl de deadline over 6 weken is... Dat schept verwarring en hopen ze natuurljk erop dat mensen weggaan.

Ik wacht nog twee tweken, anders neem ik twee emailservices bij Infomaniak (goedkoper dan 1 van 10 boxen en valt voor mij prima te spreiden gezien het om 3 domeinen gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:56:
[...]

En als je wel een keuze hebt gemaakt (wat denk ik de meeste mensen al gedaan hebben omdat ze dat pushen) dan valt er niks meer te kiezen vermoed ik.

Ze hadden dat duidelijker aan kunnen geven als dit dan dat. Je hebt nu meerdere dingen (meer dan 2 :p ):
- geen keuze gemaakt - automatisch overgezet naar workspace
- wel keuze gemaakt - overgezet naar workspace
- opgezegd (de meesten denk ik in dit topic)
- cloud identity free?
- de gratis optie zonder domein (met gmail.com?)
- gratis workspace onder domein
- 'iets' voor niet zakelijke gebruikers met minder dan 10 users voor een nog onbekende prijs.

Het is allemaal niet heel duidelijk of overzichtelijk wat je precies krijgt per optie, alleen de zakelijke workspace accounts zijn duidelijk en als je een keuze gemaakt hebt worden andere keuzes waarschijnlijk onmogelijk.

Als je het ene gekozen hebt denk ik dat het andere niet meer kan.
Natuurlijk kan je niet meer terug als je naar Workspace gegaan bent, dan moet je of betalen of veel tijd steken in het weghalen van de mail.

100% bewuste acties op deze manier. Bekende manier van werken van grote bedrijven en zeker Google.

Maar ja, dan krijg je normaal als commentaar dat als iets gratis is dat je dat dan mag verwachten. Vind ik persoonlijk nonsens, want Google heeft linksom of rechtsom fors verdiend aan mijn 10 jaar G-Suite. Misschien niet in euro's of dollars, maar alle privacy die ik heb ingeleverd hebben zij goed ten gelde gemaakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Microsoft 365 Personal via het Home Use Program (48,30pj).
Door de 1TB cloud opslag en de office apps vind ik dit wel een goede prijs/kwaliteit.

Ik maak maar gebruik van 1 verzend adres op mijn domein en gebruik catchall op dat zelfde adres.
Wat mij alleen een beetje tegenstaat is dat het instellen van een niet godaddy niet officieel supported is. Mochten ze hier mee stoppen, dan ben ik weer bij af. Daarnaast lijkt de catchall optie ook niet heel standaard (Dynamic Distribution Group/Shared Mailbox/Exchange Online Transport Rule).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
In dat geval zou je ook naar Infomaniak kunnen kijken. Daar neem je een DNS zone pakket (dus je DNS kun je houden bij je huidige registrar, maar kun je bij hen hosten), dat kost 1 euro per jaar. Daarvoor krijg je 1 gratis email met catch all...

DNS verplaatsen naar hen moet je overigens mee uitkijken. Ze bieden geen privacy optie standaard aan (!) en kan ook niet op alle extenties.. (ik kan het maar op 1 van de 3 extenties die ik gebruik...). Van mij hoeft mijn adres en telefoonnummer niet in de whois te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
golles schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:19:
Daarnaast lijkt de catchall optie ook niet heel standaard (Dynamic Distribution Group/Shared Mailbox/Exchange Online Transport Rule).
Dit werkt toch niet met Microsoft 365 maar alleen met Azure Exchange? Of mis ik iets? :?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
IJsbeer schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:26:
In dat geval zou je ook naar Infomaniak kunnen kijken. Daar neem je een DNS zone pakket (dus je DNS kun je houden bij je huidige registrar, maar kun je bij hen hosten), dat kost 1 euro per jaar. Daarvoor krijg je 1 gratis email met catch all...
Volgens mij krijg je bij een DNS zone voor 1 euro geen gratis emailadres. Dat is alleen als je het domein bij hen onderbrengt. Of ik moet wat over het hoofd hebben gezein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
legofanaten schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:53:
[...]

Dit werkt toch niet met Microsoft 365 maar alleen met Azure Exchange? Of mis ik iets? :?
Het zou goed kunnen dat ik het door elkaar haal, ik had een aantal paginas gevonden die het beschreven, zoals https://www.makeuseof.com...ll-mailbox-in-office-365/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Zucht.... mijn GSuite free met 3 accountjes (kids en die van mij) en eigen domeinnaam overgezet naar Zoho. Mail conversie ging echt heel mooi. Paar dagen aangekeken en liep allemaal prima. Kids nog gevraagd of ze er verder niks aan gekoppeld hebben, nope.

Vandaag dan GSuite opgezegd en wat blijkt..... Zoon heeft playstore van telefoon en zijn chromebook toch gekoppeld gehad en daar komt ie nu dus niet meer in.

Had t zelf ook niet zo gerealiseerd dat het echte accounts zijn en niet zomaar email adressen waar je mee inlogt. En recovery van de GSuite lukt niet, want dat moet ik volgens Google aan de beheerder vragen, dat was ik dus :-(

Anyway, gelukkig wel overheen te komen want hij had geen apps gekocht en die chromebook reset ik wel, maar onverwacht gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Poster schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:01:
[...]

Volgens mij krijg je bij een DNS zone voor 1 euro geen gratis emailadres. Dat is alleen als je het domein bij hen onderbrengt. Of ik moet wat over het hoofd hebben gezein.
Acuh, daar heb je gelijk in! Als ik eht bestel proces doorloop is die optie er idd niet.. Excuses en txh voor je oplettendheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

ymoona schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:36:
[...]

Jup dit draait hier nu een maandje. Werkt als een zonnetje. Instellen was wel wat lastig, vooral omdat Synology MailPlus server een volledige mails server is (ja duh). Maar ik gebruik daar dus maar een klein gedeelte van, SMTP via hosting provider om te versturen, en pop3 voor fetch van provider.

Een dedicated mail dienst had ook prima gewerkt gok ik, maar ik ben volledig ingestapt op Synology, met oa drive, photos en office. Werkt prima allemaal, alleen de office heeft geen goede edit op mobiel. Voor de rest prima tevreden.

Goedkoop is het niet, ik heb een DS720+ met 2x 4tb, ssd caching disks en extra geheugen. Om geen gedoe te hebben met stroom storing heb ik er ook nog een UPS voor zitten. Al met al loopt dat ook aardig in de papieren. En dan heb ik ook nog steeds jaarlijkse kosten voor het domain met basic email hosting.
Het voordeel is wel, mocht de NAS volledig uitfikken en ik ben een poos zoet met recovery, dan kan ik nog steeds instant bij de webmail van de hoster en verlies ik dus geen toegang tot mijn email.
eigenlijk zou je meer een mailclient willen op DSM denk ik. Maargoed; je laatste alinea beschrijft het goed. Uiteindelijk best wel kosten en veel werk. Dan ga ik toch voor de ~3 euro per maand voor een maildienst.

Je ervaring met Synology is overigens spot-on met mijn ervaring. File, Download, Photo, Audio station in gebruik hier op een DS220+. Werkt subliem. Maar idd de mobiele edit; dat mist echt nog...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Ben nu Cloudflare aan het testen, mijn testdomein staat bij Vimexx, ik kan wel mails ontvangen maar het lukt mij niet om mails te versturen. In DirectAdmin heb ik een mail account aangemaakt, als ik die gegevens in Gmail invul dan krijg ik telkens de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met mail.DOMEIN.nl".
Is er iemand die dit probleem heeft gehad en heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Cloudflare is alleen om mails te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zenix schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:33:
Cloudflare is alleen om mails te ontvangen.
Daarom probeert hij het ook via Vimexx.
Huub- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:31:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met mail.DOMEIN.nl".
Wat is mail.domein.nl? Heb je een A record voor "mail" op je domein? Waar wijst die naartoe?

Als ik hier kijk, bij stap 7, dan moet je mail.zxcs.nl invullen.

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Huub- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:31:
Ben nu Cloudflare aan het testen, mijn testdomein staat bij Vimexx, ik kan wel mails ontvangen maar het lukt mij niet om mails te versturen. In DirectAdmin heb ik een mail account aangemaakt, als ik die gegevens in Gmail invul dan krijg ik telkens de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met mail.DOMEIN.nl".
Probeer eens met mail.zxcs.nl ipv mail.jou-domein.nl
https://www.vimexx.nl/help/email-instellingen-imap-pop3-smtp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Ben erachter wat het probleem was. Mede door dit artikel: https://community.cloudfl...ail-troubleshooting/60720. Ik had de mail DNS niet ge-unproxied..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSrbL2ZohHV7avi0sXCsewJGXJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zxm7WvZFIwo9oPYDkFXmXE5k.png?f=fotoalbum_large

Heb nu bovenstaande settings bij Cloudflare en nu werkt het wel, ik kan mails versturen met Gmail :)
Uiteindelijk best logisch ;)
Na activatie in Gmail het pop gedeelte in Cloudflare weer op Proxied gezet, ik will immers Cloudflare de mails laten afleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Huub- op 15-04-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Had ik al geprobeerd maar dat werkt niet je moet mail.DOMEIN.nl gebruiken, mail.zxcs.nl werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Wat een gedoe zeg, 'even' een andere oplossing zoeken... Zal wat van mijn ervaringen tot nu toe delen, wie weet heeft iemand er wat aan.

Om te beginnen: 6 accounts waarbij er 3 of 4 op android worden gebruikt als main account en alle 6 als hoofd emailadres. Qua kosten vind ik het toch wel veel, dus op zoek naar alternatieven.

Qua android wordt het dus nieuwe accounts aanmaken en contacten overzetten. Aankopen zijn er niet echt of zo minimaal dat we het wel geloven.

Eigenlijk vind ik het gebruik van gmail en calendar wel heel fijn, dus ik ga ook proberen om dat op de nieuwe google accounts te gebruiken. Dit betekent dat je dus email forwarding nodig hebt van je domein naar de nieuwe accounts en als je ook mail wil verzenden vanuit je eigen domein een smtp server met dkim als optie. In je nieuwe gmail account kun je "send mail as" instellen.

Dus, nieuwe accounts aangemaakt, ook voor de kinderen. Zag een optie voor "ik ben de ouder", dus had dat maar gekozen. Blijkt uiteindelijk dat je voor dit soort accounts geen "send mail as" in de opties hebt staan voor onbekende reden :( Nu zijn de kinderen toch te jong om echt zelf email te gebruiken, dus ook weer geen ramp, maar ik moet dus kiezen om een nieuw gmail account te nemen dat niet voor kinderen is of ze kunnen niet gmail gebruiken om vanuit domein te verzenden. Beetje jammer.

Ik had sowieso al een office 365 family account, wat 6 users ondersteunt, dus dat lijkt een mooi alternatief. Eigen domein kan alleen met godaddy officieel... Kan uiteindelijk wel door zelf dns in te stellen en wat creatief doen. Wil je dkim instellen, kan niet... Testjes met verschillende beschikbare tools als mail-tester en learndmarc en zo geven uiteraard aan dat dit niet heel goed is. Ben bang dat als ik dit ga gebruiken mail verstuurd vanaf mijn domein vaak als spam wordt aangemerkt.

Ook een test gedaan met zoho, het gratis plan. Vrij makkelijk in te stellen allemaal, verzenden via gmail gaat goed. Totdat ik het ging testen naar mijn outlook adres, daar ging het elke keer de spam in. Lijkt erop dat dit vooral kwam doordat het een nieuw domein was. Al mijn testen heb ik gedaan met een nieuw geregistreerd domein btw. Een paar dagen later kwam de mail wel aan in mijn inbox ipv spam. Overigens vond google het geen spam als ik dezelfde berichten naar mijn echte emailadres stuurde. Wat wel mooi is, je kunt een user aanmaken die alleen dienst doet als login user voor de smtp zodat je in principe voor veel meer dan 5 users kunt verzenden.

Maar forwarden... daarvoor heb je een betaald plan nodig bij zoho en dan betaal je ook per user per maand, dus loopt ook snel op qua kosten. Cloudflare wordt hier vaak genoemd voor forwarden, maar dat doet ook iets met je headers waardoor sommige instellingen je mail niet laten afleveren. Die mail is dan dus gewoon kwijt en je kunt er niets meer van terugvinden. Eigenlijk wil je dus forwarding vanuit de dienst waar je ook een mailbox hebt. Dan wordt je mail in ieder geval altijd in die mailbox bewaard en kun je die bijv met imap/pop synchen als je de mailbox zelf eigenlijk niet wilt gebruiken, maar liever gmail gebruikt bijv. Cloudflare heeft geen mailbox, zoho is betaald voor imap/pop/forwarding en bijv namecheap is standaard maar 5 accounts (wil er 6 en die 6e is dan echt duur). Misschien dat ik met een trial deze nog zou kunnen testen, maar weet niet precies wat allemaal mogelijk is daar. Uiteraard zijn er ook nog meer partijen, maar kan niet alles onderzoeken.

Wat lijkt te kunnen gaan werken is om mijn office 365 family account te gebruiken voor mail binnenhalen en forwarden naar de gmail adressen. In gmail dan de smtp van zoho instellen. Dan heb ik dus een forward met mailbox als backup en een gratis smtp om mail te kunnen versturen vanuit het domein, maar wel alles nog in gmail. Alleen dat family link issue is dan irritant.

Verzenden via zoho geeft overigens 10/10 op mail-tester voor mij en ook learndmarc geeft bij alles pass.

Waarschijnlijk ga ik ook nog wel proberen af te bouwen qua aantal accounts, dus dat het er dan 4 worden ipv 6. Dat geeft in de toekomst nog wat meer mogelijkheden qua diensten. Of overstappen op een ander domein, want voor de kinderen is het nog makkelijk switchen, waardoor ik 2 domeinen met elk 4 accounts heb bijv. en dan voor elk domein een dienst zou kunnen afnemen als het qua prijs een beetje leuk blijft.

Zie ik hier misschien nog zaken over het hoofd?

Overigens blijf ik ondertussen lekker wachten op google in de hoop dat ze toch nog iets qua families doen en bereid ik me voor met mijn testdomein zodat ik alsnog snel kan schakelen indien nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc01
Ik ben tot nu toe tevreden met de test set up met infomaniak. Met name de prijs (ongeveer 20 euro per jaar voor 5 mailboxen en onbeperkt domeinen koppelen) is een belangrijke plus factor.

Het "echte werk" staat nog steeds bij google en ik wacht af op de definitieve keuzes die er gaan komen daar.

Office 365 heb ik ook maar ik heb meerdere domeinen en voor zover ik overzie gaat dat niet werken.

Mocht er nog iets beters voor bijkomen dan infomaniak sta ik daarvoor open; dan waren die 20 euro gewoon een leuk experiment na jaren gratis mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Vandaag de overstap gemaakt naar Office 365 family. Ik gebruikte maar één domein voor het versturen van mail, dus voor mij prima. Ik was al op zoek naar een cloud opslag en de 1TB OneDrive is een goede deal met het hele Office pakket erbij. Mijn domein en DNS staat bij Cloudflare en dat leverde ook geen problemen op.

Totale kosten 62 euro, maar deel het met drie personen, dus goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
tomic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:01:
[...]

eigenlijk zou je meer een mailclient willen op DSM denk ik. Maargoed; je laatste alinea beschrijft het goed. Uiteindelijk best wel kosten en veel werk. Dan ga ik toch voor de ~3 euro per maand voor een maildienst.

Je ervaring met Synology is overigens spot-on met mijn ervaring. File, Download, Photo, Audio station in gebruik hier op een DS220+. Werkt subliem. Maar idd de mobiele edit; dat mist echt nog...
Mijn gedachte was, die nas staat er toch en toch aan, ik ga niet nog een dienst afnemen. Als de nas het ook gewoon kan afhandelen. En dan weet ik ook waar mijn data staat.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Moet je nu bij Infomaniak de registratie en dns daar ook naar toe brengen of kan je ook alleen een mailbox nemen en de registratie en dns bij de huidige provider laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
pacificocean schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:16:
Moet je nu bij Infomaniak de registratie en dns daar ook naar toe brengen of kan je ook alleen een mailbox nemen en de registratie en dns bij de huidige provider laten staan?
Domeinen kun je qua registratie en DNS houden waar je wilt. Het viel mij wel op dat ik .com bij GoDaddy voor 20 euro per jaar had en bij infomaniak was het maar een tientje per jaar. Ze zijn overigens niet voor alle extensies goedkoper; maar met meerdere domeinen wel de moeite waard om weer eens te checken na lange tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poster
  • Niet online
pc01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:54:
[...]

Domeinen kun je qua registratie en DNS houden waar je wilt. Het viel mij wel op dat ik .com bij GoDaddy voor 20 euro per jaar had en bij infomaniak was het maar een tientje per jaar. Ze zijn overigens niet voor alle extensies goedkoper; maar met meerdere domeinen wel de moeite waard om weer eens te checken na lange tijd.
Ik zit voor mijn domeinen al jaren bij domainname.shop. Die zijn gemiddeld genomen het meest voordelig en hebben vele domeinextensies. Daarnaast hebben ze ook voordelige emailhosting met een mooie webmailomgeving. Ik denk dat ik daar uiteindelijk mijn email ga hosten mocht Google niet met een goed aanbod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pc01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:54:
[...]

Voor mij scheelt het ook, 30 ipv 50 euro. Eens kijken tot wanneer ik betaald heb.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Huub- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:57:
Na activatie in Gmail het pop gedeelte in Cloudflare weer op Proxied gezet, ik will immers Cloudflare de mails laten afleveren.
Dat maakt niet echt sense. Cloudflare heeft geen DKIM key voor je domein, de Vimexx mail server als het goed is wel. Ik weet niet precies wat de CF proxy doet voor SMTP verkeer, maar het lijkt me dat het sowieso bij Vimexx uitkomt.

.edit: CF proxiet idd geen SMTP verkeer en ze zeggen zelfs dat je het uit moet zetten
If you need to connect to your origin using a non-HTTP protocol (SSH, FTP, SMTP) or the traffic targets an unsupported port at the origin, either leave your records unproxied (DNS-only) or use Cloudflare Spectrum .
Althans, ik gok dat je geen CF Spectrum gebruikt :)
Huub- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:58:
[...]

Had ik al geprobeerd maar dat werkt niet je moet mail.DOMEIN.nl gebruiken, mail.zxcs.nl werkt niet.
Van wie moet dat? Waar wijst het 'mail' subdomein nou precies naartoe?

Ben blij voor je dat het werkt maar wat je hier allemaal zegt is niet bepaald logisch :)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
@.oisyn Klopt, Ik heb SMTP proxiet uitgezet bij Cloudflare, SMTP gebruik ik dus van Vimexx, om mails te kunnen versturen.
Ik moest het proxiet ook uitzetten voor POP, anders kon ik het niet toevoegen in Gmail. Later heb ik dit weer aangezet omdat ik de mail laat afleveren door Cloudflare, dus ik dacht dat het dan logisch was dat POP weer op proxiet staat.

Bij Vimexx stel je de mail in met mail.DOMEIN.nl waarbij domein je domeinnaam is. Als je in Direct Admin een mailbox aanmaakt bij Vimexx dan krijg je de gegevens te zien van de POP en SMTP.

Iemand kwam met de suggestie om mail.zxcs.nl te proberen, dat heb getest maar dat werkt niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Huub- op 15-04-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Vaag gedoe. Ik had al een tijdje 1 domein via iCloud + Cloudflare werkend. Wilde er paar dagen geleden eentje aan toevoegen. De authorative NS van domein stond al naar CF en daar had ik ook al wat DNS entries toegevoegd om te testen.

Domein toegevoegd aan iCloud+, die herkende dat ik CF gebruikte en met 1 druk op de knop kon ik de benodigde TXT/MX records aan laten maken in CF. Lekker makkelijk dacht ik nog!

Maar vervolgens stond het domein na 1 dag nog steeds op “verifying domain” in iCloud. Nog maar eens opnieuw geprobeerd, maar weer hetzelfde na aantal uur.

Vandaag toch eens NS terug naar Google Domains gezet. Nu moest ik dan wel handmatig de MX/TXT records aanmaken, maar binnen paar minuten werkte het nu (domain verified).

Schiet mij maar lek. In beide gevallen was het “Apple-domain” verificatie TXT record gewoon aanwezig en te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Poster schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:17:
[...]

Ik zit voor mijn domeinen al jaren bij domainname.shop. Die zijn gemiddeld genomen het meest voordelig en hebben vele domeinextensies. Daarnaast hebben ze ook voordelige emailhosting met een mooie webmailomgeving. Ik denk dat ik daar uiteindelijk mijn email ga hosten mocht Google niet met een goed aanbod komen.
Wow, die hebben idd wel scherpe prijzen! Maar kan niets vinden over de WHO-IS info, ik heb geen behoefte aan mijn adres en telefoonnummer openbaar. Weet jij daar iets van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poster
  • Niet online
IJsbeer schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:57:
[...]

Wow, die hebben idd wel scherpe prijzen! Maar kan niets vinden over de WHO-IS info, ik heb geen behoefte aan mijn adres en telefoonnummer openbaar. Weet jij daar iets van?
Registratie staat op domainnameshop.com. Niks te zien van mijn contact gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
IntToStr schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:02:

Zie ik hier misschien nog zaken over het hoofd?
Ik volg je verhaal niet helemaal over het forwarden maar wellicht nog het proberen waard: je kunt bij Zoho ook een catchall instellen. Aparte mailbox en wordt daar bewaard. Ik overweeg daar ook nog het betaalde plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Poster schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:09:
[...]

Registratie staat op domainnameshop.com. Niks te zien van mijn contact gegevens.
@Poster Dat is een goeie tip! Een paar vraagjes mocht je er ervaring mee hebben:
1) Heb even gekeken maar snap niet helemaal of je nu los email kunt afnemen (en domeinhosting ergens anders kunt doen) of dat altijd het domein bij hun geregistreerd moet staan. zie onder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-DWzuNOuysx1lBmsFmkiQ-7Uqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2tSMC2p4VjUvnt6jU0uwKdgN.jpg?f=user_large

Als je verder de wizard doorgaat zie je dat je huidige provider kunt houden (al proberen ze je wel los te weken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUC4GN9blLJDKy_eT2qIOTY_K0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7eDIypg9XqWdDI248JBxLzWL.jpg?f=user_large

2) Het is een beetje vaag maar zoals ik het lees moet je voor elk domein los email aanschaffen (waardoor je dan dus meerdere losse boxen krijgt?) dus je hebt domein-a.nl en domein-b.nl daar moet je dan 2 keer email voor aanschaffen waarbij je dan een user1@domein-a.nl box en een user2@domein-b.nl krijgt?

3) ondersteuning voor mail migratie vanuit gsuite?
_/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door NIK0 op 15-04-2022 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poster
  • Niet online
NIK0 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:47:
[...]

2) Het is een beetje vaag maar zoals ik het lees moet je voor elk domein los email aanschaffen (waardoor je dan dus meerdere losse boxen krijgt?) dus je hebt domein-a.nl en domein-b.nl daar moet je dan 2 keer email voor aanschaffen waarbij je dan een user1@domein-a.nl box en een user2@domein-b.nl krijgt?

3) ondersteuning voor mail migratie vanuit gsuite?
_/-\o_
2 Inderdaad email per domein, maar dat wil ik ook. Vanaf 5 domeinen krijg je wat korting op de email, € 6,95 per jaar dacht ik. Je krijgt wel 20 mailboxen (en onbeperkt aliassen) van 15 GB per domein voor die 6,95 of 7,45. En die bedragen zijn per jaar! Daarnaast vind ik de webmail veel mooier dan die van bijv infomaniak, maar dat is persoonlijk.

3 Nee, maar je kan je mail wel met imap overzetten met bijvoorbeeld Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:55
pc01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:45:
Ik ben tot nu toe tevreden met de test set up met infomaniak. Met name de prijs (ongeveer 20 euro per jaar voor 5 mailboxen en onbeperkt domeinen koppelen) is een belangrijke plus factor.

Het "echte werk" staat nog steeds bij google en ik wacht af op de definitieve keuzes die er gaan komen daar.

Office 365 heb ik ook maar ik heb meerdere domeinen en voor zover ik overzie gaat dat niet werken.

Mocht er nog iets beters voor bijkomen dan infomaniak sta ik daarvoor open; dan waren die 20 euro gewoon een leuk experiment na jaren gratis mail.
Annuleren binnen 30 dagen is mogelijk. Je krijgt dan al je geld terug. Even een ticket aanmaken bij de afdeling administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
Poging gedaan om te zoeken binnen dit topic.. Is er al een manier om je mail van een g suite account naar een normaal gmail adres te migreren?

Ik ben https://www.labnol.org/internet/copy-gmail-messages/28085/ tegengekomen, maar mogelijk kan het eenvoudiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jasper schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:33:
Poging gedaan om te zoeken binnen dit topic.. Is er al een manier om je mail van een g suite account naar een normaal gmail adres te migreren?

Ik ben https://www.labnol.org/internet/copy-gmail-messages/28085/ tegengekomen, maar mogelijk kan het eenvoudiger?
Er komt een wachtlijst om accounts om te zetten. Het staat in de gmail webinterface als melding bij je admin accounts.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 16:39
Jasper schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:33:

Hou er wel rekening mee dat als je deze manier gebruikt alle labels die je ooit had toegekend aan je mails niet meekomen in de migratie.
Vind je de labels echt belangrijk dan kun je via outlook of thunderbird per label de mails door kopiëren.
Ik heb beide methodes inmiddels zelf toegepast en geen van beide is ideaal te noemen, omdat er best veel handwerk aan vast zit. Bij de 1e methode achteraf proberen labels te herstellen en bij de 2e methode vooraf labels aanmaken en per label het kopieer proces aanzwengelen.
Bij beide methoden ontstaan uitval mails die of niet doorgekopieerd worden ivm bv verdachte inhoud(mogelijk virus), en veel mails die naar de spam gaan, omdat op je nieuwe account het spamfilter nog getraind moet worden voor jouw specifieke situatie.

Overigens wordt ergens in mei van dit jaar het toestaan van minder veilige apps voor het benaderen van je mails dichtgezet door Google.
Geen idee of deze methode dan uberhaupt nog kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
Marzman schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:18:
[...]

Er komt een wachtlijst om accounts om te zetten. Het staat in de gmail webinterface als melding bij je admin accounts.
Ah, thanks, daar heb ik overheen gelezen.
Or, in the coming weeks, you'll be able to join a waitlist for a no-cost option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melones
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 12:34
TVPiraat schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:23:
[...]

Overigens wordt ergens in mei van dit jaar het toestaan van minder veilige apps voor het benaderen van je mails dichtgezet door Google.
Dat is .... twijfelachtig....
Migreren moet dus nú plaats vinden anders ben je de sjors. Tenzij je mailprovider de .mbox files uit de takeout kan lezen. Heeft iemand al ervaring of daar de labels / folders wel in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
TVPiraat schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:23:
[...]

@TVPiraat
Is dat alleen voor gmail accounts of ook gsuite?

https://support.google.co...username%20and%20password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik ga van Gsuite naar Gmail met cloudflare email forward.
Dat werkt nu prima, maar ik heb een issue met mail importeren in mijn persoonlijke gmail account.

Zodra ik mijn email via gmail wil importeren (via pop en via het mijn gsuite acocunt) krijg ik alle mailtjes binnen met:

code:
1
2
3
4
5
Message blocked
Your message to theswitch@gsuite-domain.com has been blocked. See technical details below for more information.
The response from the remote server was:

550 5.7.1 DMARC checks failed. XxxXxxXxXXX

Ik snap niet waarom dit mis gaat. In mijn DNS staat:

code:
1
2
v=DMARC1; p=none; rua=mailto:xxxx@gsuite-domain.com
v=spf1 include:_spf.mx.cloudflare.net include:_spf.google.com ~all

Iemamd zelfde ervaring met overzetten van mail van gsuite naaar gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Ik zie de melding dat less secure apps vanaf 30-5 niet meer zijn toegestaan zowel bij mijn persoonlijke account als bij mijn g-suite account staan.
Maar bij beide heb ik deze instelling al uit staan, omdat ik alle mail al gemigreerd heb en inmiddels ook een betere email notifier in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
TVPiraat schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:44:
[...]

Ik zie de melding dat less secure apps vanaf 30-5 niet meer zijn toegestaan zowel bij mijn persoonlijke account als bij mijn g-suite account staan.
Maar bij beide heb ik deze instelling al uit staan, omdat ik alle mail al gemigreerd heb en inmiddels ook een betere email notifier in gebruik heb.
hmm Ik zie dit staan:
Less secure apps & your Google Account
To help keep your account secure, starting May 30, 2022, ​​Google will no longer support the use of third-party apps or devices which ask you to sign in to your Google Account using only your username and password.

Please note this deadline does not apply to Google Workspace or Google Cloud Identity customers. The enforcement date for these customers will be announced on the Workspace blog at a later date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVPiraat
NIK0 schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:50:
hmm Ik zie dit staan:
Less secure apps & your Google Account
To help keep your account secure, starting May 30, 2022, ​​Google will no longer support the use of third-party apps or devices which ask you to sign in to your Google Account using only your username and password.

Please note this deadline does not apply to Google Workspace or Google Cloud Identity customers. The enforcement date for these customers will be announced on the Workspace blog at a later date.
Bij mij staat letterlijk dit:
Less secure app access
To protect your account, apps and devices that use less secure sign-in technology are blocked. To keep your account secure, Google will automatically turn this setting OFF if it’s not being used.
On May 30, 2022, this setting will no longer be available

Voor mij maakt het dus niet meer uit, maar enkele van mijn familieleden hebben hun mail nog niet gemigreerd. Ik ga ze binnenkort toch maar eens adviseren dat wel te doen voor eind mei.
Op zich is dit ook wel weer een voorbeeld van hoe onduidelijk Google met de hele uitfasering van G-suite Legacy omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Theswitch schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:32:
Iemamd zelfde ervaring met overzetten van mail van gsuite naaar gmail?
Ik gebruik zelf cloudflare niet en herken jouw probleem dus ook niet. Heb je de CheckMX tool al eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
TVPiraat schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:26:
[...]

Ik gebruik zelf cloudflare niet en herken jouw probleem dus ook niet. Heb je de CheckMX tool al eens gebruikt?
Binnenkomende mail vanuit cloudflare zijn geen probleem. Alleen de oude maila van gsuite naar gmail gaat dus mis.

De check klaagt alleen over missende DKIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
@Theswitch Ik vermoed dat de proxy instellingen van CloudFlare hier wellicht in de weg zitten.
Je zou de cloudflare include in de SPF setting eens tijdelijk weg kunnen halen (want die wordt in deze situatie toch niet gebruikt) en dan opnieuw proberen te importeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:52
TVPiraat schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:46:
@Theswitch Ik vermoed dat de proxy instellingen van CloudFlare hier wellicht in de weg zitten.
Je zou de cloudflare include in de SPF setting eens tijdelijk weg kunnen halen (want die wordt in deze situatie toch niet gebruikt) en dan opnieuw proberen te importeren
Kan je niet met een IMAP Client beide mailboxen openen en dan "slepen" van de ene naar de andere mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

sverzijl schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:33:
Vaag gedoe. Ik had al een tijdje 1 domein via iCloud + Cloudflare werkend. Wilde er paar dagen geleden eentje aan toevoegen. De authorative NS van domein stond al naar CF en daar had ik ook al wat DNS entries toegevoegd om te testen.

Domein toegevoegd aan iCloud+, die herkende dat ik CF gebruikte en met 1 druk op de knop kon ik de benodigde TXT/MX records aan laten maken in CF. Lekker makkelijk dacht ik nog!

Maar vervolgens stond het domein na 1 dag nog steeds op “verifying domain” in iCloud. Nog maar eens opnieuw geprobeerd, maar weer hetzelfde na aantal uur.

Vandaag toch eens NS terug naar Google Domains gezet. Nu moest ik dan wel handmatig de MX/TXT records aanmaken, maar binnen paar minuten werkte het nu (domain verified).

Schiet mij maar lek. In beide gevallen was het “Apple-domain” verificatie TXT record gewoon aanwezig en te raadplegen.
Helaas geen oplossing voor je, maar ik heb precies hetzelfde gehad.
Enige gelukje wat ik heb is dat de 2 domeinen die ik via Cloudflare heb draaien nog geen bestaande adressen hadden. Na ongeveer 3 dagen wachten was de 24 uur van Apple voorbij en zie ik nu de domeinen.

Jammer genoeg nu in het volgende probleem gestapt, als ik emailadressen wil aanmaken is het enige wat ik te zien krijg "Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw."

Ben jij inmiddels al verder, of iemand anders hier succes gehad met iCloud+?

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
OverloadOfRed schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:18:
[...]

Enige gelukje wat ik heb is dat de 2 domeinen die ik via Cloudflare heb draaien nog geen bestaande adressen hadden. Na ongeveer 3 dagen wachten was de 24 uur van Apple voorbij en zie ik nu de domeinen.

Jammer genoeg nu in het volgende probleem gestapt, als ik emailadressen wil aanmaken is het enige wat ik te zien krijg "Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw."

Het werkt hier fijn. Even handmatig de DNS records in CF aangemaakt en daarna kan je binnen een paar minuten valideren.

“Er is iets mis gegaan” heb ik 1x gehad. Moest ik opnieuw verifiëren met een nieuwe key, dns copy paste lijstje bevatte een nieuwe key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
OverloadOfRed schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:18:
[...]

Ah na 3 dagen pas, zoveel geduld had ik dus niet :) Werkte bij mij nadat ik de procedure handmatig had gedaan via Google Domains als Nameserver (en daarna NS weer naar CF terug verhuisd).
Emails toevoegen op dit (voor mij 2e iCloud+ custom domain) ging wel meteen goed. Daar kan ik je helaas niet mee verder helpen. “Er is iets misgegaan” heb je ook niet zoveel aan, ticket aanmaken bij Apple zal het zijn vrees ik.
Of nog 1x domein verwijderen/toevoegen misschien nog proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

stormfly schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:34:
[...]

Het werkt hier fijn. Even handmatig de DNS records in CF aangemaakt en daarna kan je binnen een paar minuten valideren.

“Er is iets mis gegaan” heb ik 1x gehad. Moest ik opnieuw verifiëren met een nieuwe key, dns copy paste lijstje bevatte een nieuwe key.
Binnen een paar minuten? Not sure wat er dan mis ging met mijn aanmelding(en) maar dat duurde dus echt meerdere dagen. Naar. Ik ga wel even alles verwijderen qua MX/TXT wat met apple te maken heeft en opnieuw proberen.
sverzijl schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:42:
[...]

Ah na 3 dagen pas, zoveel geduld had ik dus niet :) Werkte bij mij nadat ik de procedure handmatig had gedaan via Google Domains als Nameserver (en daarna NS weer naar CF terug verhuisd).
Emails toevoegen op dit (voor mij 2e iCloud+ custom domain) ging wel meteen goed. Daar kan ik je helaas niet mee verder helpen. “Er is iets misgegaan” heb je ook niet zoveel aan, ticket aanmaken bij Apple zal het zijn vrees ik.
Of nog 1x domein verwijderen/toevoegen misschien nog proberen
En goeie tip, ik ga even de standaard NS van de domeinboer proberen ipv Cloudflare. Zou wel raar zijn als het goed werkt als je het met de hand doet, ik vond de integratie met Cloudflare wel echt slick gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
OverloadOfRed schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:46:
[...]

En goeie tip, ik ga even de standaard NS van de domeinboer proberen ipv Cloudflare. Zou wel raar zijn als het goed werkt als je het met de hand doet, ik vond de integratie met Cloudflare wel echt slick gemaakt.
Ja ik dacht ook bij die CF integratie 'hee dat is handig zeg!', maar ik heb 1x een dag gewacht en daarna nog steeds niets. Handmatig aangemaakt en dat werkte binnen het uur sowieso (weet niet meer precies hoe lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Kerminator schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:03:
Ook hier al ruim 15 jaar zeer tevreden gebruiker van Gsuite (en voorlopers) voor familie, met meerdere domeinnamen, catch-all en forwards. Hierbij mijn bevindingen tot nu toe

<knip>

Ik vind het best spannend om van oude vertrouwde GSuite af te stappen (moet ook nog kijken hoe ik oude mail zou moeten migreren), maar Microsoft 365 Business Basic lijkt tot nu toe aan mijn wensen te voldoen. Nog 30 dagen om het gratis uit te proberen... wie volgt?
Jou huidige situatie lijkt enorm op die van mij. Hoe is het met jouw migrering gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Gister avond mijn gsuite beeindigd.
Mail migratie naar zoho gedaan en dit werkt eigenlijk perfect.
Gebruik nu de gratis cloud identity voor toegang tot google drive en de inlog op mijn chromebooks.

Kortom combinatie tussen zoho en google werkt zo top.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
kaasszje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:28:
Gister avond mijn gsuite beeindigd.
Mail migratie naar zoho gedaan en dit werkt eigenlijk perfect.
Gebruik nu de gratis cloud identity voor toegang tot google drive en de inlog op mijn chromebooks.

Kortom combinatie tussen zoho en google werkt zo top.
Ik ben het even helemaal kwijt :) Als je de gratis cloud identity pakt kun je dan je oude gsuite mail-adres (ofwel je eigen domein) blijven gebruiken om overal in te loggen bij google ? De DNS hoeft dan niet meer naar google te verwijzen ? En blijven aankopen etc dan bewaard in de play store ? En tot slot ben ik dan eindelijk van het gedoe af dat gsuite accounts niet compatible zijn met nest cams/ thermostaat etc.. en kan ik gewoon mijn eigen mail adres voor die accounts gebruiken.

Ofwel het enige nadeel vs wachten met welke oplossing google komt is dat ik mijn mail dan elders moet onderbrengen voor mijn eigen domeinen.

[ Voor 7% gewijzigd door pc01 op 20-04-2022 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Mijn dns verwijst nog naar zoho voor de mail.
Mijn google accounts van mijn eigen domein blijven nu gewoon werken.
Alleen zonder gmail.

Zelfs google drive met de 15gb vrije opslag werkt prima voor mijn huishuiden.
En in zoho kan je ook met google account inloggen, dus voor mijn kids heb ik hun zoho email account gekoppeld aan hun google account en loggen nu in, zonder extra wachtwoorden enzo :)

Kortom hier zeer happy

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pc01 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:52:
[...]

Ik ben het even helemaal kwijt :) Als je de gratis cloud identity pakt kun je dan je oude gsuite mail-adres (ofwel je eigen domein) blijven gebruiken om overal in te loggen bij google ?
Dat kan nu ook al, je kunt een Google account aanmaken met een willekeurig emailadres. Op zich is er geen impliciete koppeling tussen Google account en gmail mailbox.
En tot slot ben ik dan eindelijk van het gedoe af dat gsuite accounts niet compatible zijn met nest cams/ thermostaat etc..
Waarschijnlijk niet, het blijft een GSuite account waarvoor consumentendingen als Family Link nu ook al niet werken :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Dan maar even afwachten nog waar google mee komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waar komt eigenlijk de hoop vandaan dat Google met iets komt waarbij je gratis je domeingebonden email kunt behouden? Tot nu toe zegt Google toch juist dat dat verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

sverzijl schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:02:
[...]

Ja ik dacht ook bij die CF integratie 'hee dat is handig zeg!', maar ik heb 1x een dag gewacht en daarna nog steeds niets. Handmatig aangemaakt en dat werkte binnen het uur sowieso (weet niet meer precies hoe lang)
Nice.. Met de nameservers van de hostingboer werkt het binnen een kwartier.

offtopic:
Iemand hier die uitgaande mail over een custom domein op iPhone werkend heeft voor iCloud+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik zit niet per sé er op te wachten dat ze met iets komen waarmee ik de mail al dan niet gratis kan behouden. Voor de mail zijn er prima alternatieven.

Waar ik wel op wacht is of ze eventueel met een schappelijker prijs aanbod komen voor privé gebruik; maar indien ze dat niet doen of het makkelijk mogelijk wordt de accounts te migreren naar een "normaal" google account waarbij ik mijn eigen domein als login kan blijven gebruiken maar af ben van dat gedoe dat nest niet werkt met gsuite accounts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:16:
Waar komt eigenlijk de hoop vandaan dat Google met iets komt waarbij je gratis je domeingebonden email kunt behouden? Tot nu toe zegt Google toch juist dat dat verdwijnt?
Omdat er al een oplossing bestaat zonder gmail (Cloud Identity Free) en zonder "domein-email" (de no-cost optie, waar ze niet expliciet zeggen dat je helemaal geen gmail hebt). En daarnaast komt er dus nog een derde mogelijkheid, waarvoor je je straks in kan schrijven.

Oh nee wacht, die wachtlijst is juist voor de no cost optie.

Ik heb persoonlijk al een plan B (voor mezelf betalen voor business basic, voor mijn ouders een consumer gmail+cloudflare+provider smtp), maar ik heb geen enkele haast om dat in werking te laten treden zolang ik nog niet wordt gedwongen :).

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2022 21:31 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste