Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

thealterego1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:43:
Zijn er eigenlijk ook nog mensen die net als ik gewoon rustig wachten tot Google met de iets komt?
Yup. Ik heb geen haast met overstappen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn er eigenlijk ook nog mensen die net als ik gewoon rustig wachten tot Google met de iets komt?
Je kon tot 1 april aangeven dat je alles niet zakelijk gebruikte, dus voor die datum hoeven we nog niks te verwachten. Het viel me op dat iedereen al zo druk is, terwijl Google wellicht nog met iets passends komt.
Ja, ik wacht daar ook op. Ik hoop op zoiets als wat iemand hier al geprobeerd heeft met google domains.

Ik heb nog steeds niks gedaan, sowieso als ik wat wil doen zoals het nu is dan is het betalen voor in elk geval een jaar en dat is in een minuut klaar.
Drardollan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Als test heb ik mijzelf los gehaald van de Google Suite, ik had toch al een ander Google Account ivm mijn Google Hub. Voor de rest van de gebruikers wacht ik rustig af tot het moment dat ik accounts kan loskoppelen zodat voor de gebruikers alles bewaard blijft.
Losgekoppeld? Bedoel je cloud identity free?

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 22-03-2022 16:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:59
Marzman schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Losgekoppeld? Bedoel je cloud identity free?
Nee, er komt nog een optie (als het goed is) waarmee je een account uit de Suite kan halen en met een nieuwe gebruikersnaam/wachtwoord/mail adres kan laten bestaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 08:12
Je kon tot 1 april aangeven dat je alles niet zakelijk gebruikte, dus voor die datum hoeven we nog niks te verwachten. Het viel me op dat iedereen al zo druk is, terwijl Google wellicht nog met iets passends komt.
Ja en nee, ik had al wat kleine dingetjes met google waardoor ik eigelijk vast liep. Was vooral te lui om dit op te lossen. Nu ben ik dus bezig met de oplossing daarvoor. Het echt migreren van gsuite naar een nieuw model wil ik snel kunnen doen maar staat niet hoog op de lijst, maar de mail vind ik wel zo belangrijk dat ik dit nu al heb opgelost.
Better safe then sorry en in de haast fouten maken...

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 11:11
Het gaat naast email natuurlijk om de contacten.
En daar merk ik dat, door de vele jaren Google-telefoons en daarvoor zelfs Windows Mobile, er veel vervuiling in is gekomen.
Exporteren en importeren lijken er telkens wel ergens rare velden, dubbele dingen of vreemde telkens te verschijnen.
Goed moment om dit dus op te schonen.

Heeft iemand een tools/solution voor?

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

.oisyn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Yup. Ik heb geen haast met overstappen.
Same here; het werkt prima so far. Sterker nog: ik heb nog geen melding of mail gezien dat ik moet migreren. als ik werkelijk 5 euro per maand moet gaan betalen is het vroeg genoeg om een alternatief te overwegen.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:20
tomic schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Same here; het werkt prima so far. Sterker nog: ik heb nog geen melding of mail gezien dat ik moet migreren. als ik werkelijk 5 euro per maand moet gaan betalen is het vroeg genoeg om een alternatief te overwegen.
Dan moet je even in de mailbox van het beheerders-account kijken. Dit hele topic is de reden van de aankondiging dat er gemigreerd moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Toch nog een hulpvraag. Sinds ik Workspace heb opgezegd en heb omgezet naar Cloud Identity Free kom ik niet meer in Google Keep. Deze melding krijg ik:

U heeft uw abonnement op Google Workspace opgezegd.
U moet zich opnieuw abonneren op Google Workspace om Google Workspace-services als Google Drive te kunnen gebruiken.

Overal lees ik echter dat Google Keep zou moeten blijven werken. In de adminconsole staat Keep aan voor alle gebruikers. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 15:20
@NelgNL Volgens Wikipedia is Keep onderdeel van Workspace. Zie: Wikipedia: Google Workspace
Op support pagina's van Google zelf mbt het uitfaseren van G-Suite Legacy wordt (wellicht bewust) nauwelijks iets specifieks over Keep gezegd.
Als je ook een persoonlijk gmail account hebt kun je via de app op je smartphone relatief simpel de keep notities van je G-suite account naar je persoonlijke account zenden. Maar daar ben jij nu niet mee geholpen natuurlijk. Tenzij je je account nog tijdelijk kunt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zie keep ook staan bij als product bij workspace dus het zal daar inderdaad bijhoren.
https://workspace.google.com/intl/nl/products/keep/

Je kan het inderdaad overzetten naar een gewoon gmail account als je er nog bij kunt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
@NelgNL Toch nog iets gevonden waarin je aanname dat Keep zou moeten blijven werken in jouw situatie wordt bevestigd. Zie https://support.google.co...tity/answer/7319251?hl=en
Je zou Google daar best eens op aan kunnen spreken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TVPiraat schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:38:
@NelgNL Toch nog iets gevonden waarin je aanname dat Keep zou moeten blijven werken in jouw situatie wordt bevestigd. Zie https://support.google.co...tity/answer/7319251?hl=en
Je zou Google daar best eens op aan kunnen spreken dus.
docs staat daar ook bij, dat is wel heel vreemd toch?
However, users can access Google Drive, Docs, Sheets, Slides, Keep, and Meet.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 24-03-2022 12:49 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:57
TVPiraat schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:08:
@NelgNL Volgens Wikipedia is Keep onderdeel van Workspace. Zie: Wikipedia: Google Workspace
Op support pagina's van Google zelf mbt het uitfaseren van G-Suite Legacy wordt (wellicht bewust) nauwelijks iets specifieks over Keep gezegd.
Als je ook een persoonlijk gmail account hebt kun je via de app op je smartphone relatief simpel de keep notities van je G-suite account naar je persoonlijke account zenden. Maar daar ben jij nu niet mee geholpen natuurlijk. Tenzij je je account nog tijdelijk kunt herstellen.
Het is een afhankelijkheid. De keep notes worden opgeslagen op de Google Drive welke een onderdeel is van Workspace.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
Marzman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:16:
Ik zie keep ook staan bij als product bij workspace dus het zal daar inderdaad bijhoren.
https://workspace.google.com/intl/nl/products/keep/

Je kan het inderdaad overzetten naar een gewoon gmail account als je er nog bij kunt.
Ik kan er dus niet meer bij. Ik heb inderdaad ook de link gevonden waarin Google bevestigd dat het blijft werken.

Nu wil ik best contact opnemen met Google, maar ik kan alleen contact opnemen via een betaalde partner. Nu kost mijn partner best veel geld maar zij heeft geen verstand van Google Keep :+

Is er ook een manier om Google rechtstreeks hiervoor te bereiken? Ik kan het niet vinden.

Gevonden! Dankzij de opmerking van @glatuin dat Keep afhankelijk is van Google Drive ben ik nog een keer in het admin-paneel gedoken. Er stond een beveiligingsupdate voor Google Drive klaar. Nooit geweten.

Die toegepast en ik kan weer in Keep en heb alles terug. :>

[ Voor 15% gewijzigd door NelgNL op 24-03-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:16
Wat is nu het tijdspad bij afwachten. Ik kan pas een betalingswijze aangeven als ik een upgrade doe volgens mij. Hoe lang kun je helemaal niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MeTooPV schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:27:
Wat is nu het tijdspad bij afwachten. Ik kan pas een betalingswijze aangeven als ik een upgrade doe volgens mij. Hoe lang kun je helemaal niets doen?
Volgens mij moet je voor 1 mei een beslissing maken. Of althans, vanaf die datum ga je automatisch over op een Workspace account met het Flexible plan.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2022 11:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
MeTooPV schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:27:
Inderdaad wordt je vanaf 1 mei overgezet naar een workspace abonnement wat het beste bij je account past. Dit is afhankelijk van welke functies jouw gebruikers in gebruik hebben.
En dat dan onder het Flexibele model. Dit is nog gratis tot in ieder geval 1-7-2022. Het lijkt er wel op dat deze datum mee schuift met het verstrijken van de tijd. Daarna ga je per gebruiker per maand betalen. Onder het Flexibele plan kun je altijd gebruikers verwijderen, waarna je de volgende maand niet meer voor die verwijderde gebruikers hoeft te betalen.
Zie https://support.google.com/a/answer/60217 voor wat Google daar zelf over zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 13:16
.oisyn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Volgens mij moet je voor 1 mei een beslissing maken. Of althans, vanaf die datum ga je automatisch over op een Workspace account met het Flexible plan.
April zal dan een belangrijke maand worden, logisch gezien zou Google deze maand met hun alternatief moeten komen.

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 21:13

Nss

The Dude Abides

Ik ben ook nog rustig aan het afwachten.
Ik hoop minimaal dat een account omgezet kan worden naar Gmail (@gmail.com) zodat e-mails en foto's in Google Photos behouden blijven. Dan ga ik Cloudflare gebruiken voor doorsturen e-mails.

Alles meer is mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 07:02
Google domains heeft ook de mogelijkheid om mails door te sturen incl wildcard. Maar voor mijn achternaam.dns maak ik gebruik van `prefix@voornaam.achternaam.dns`. In mijn GSuite had ik daarvoor losse domeinen gemaakt zodat dat werkte maar de doorstuur mogelijkheden lijken hier niet op te werken, die werken alleen op `[prefix]@achternaam.dns`.
Cloudflare lijkt dezelfde beperking te hebben :(.

Als alternatief op GSuite ook al even rondgekeken naar Office365 maar die hebben op het family abonnement een limiet van 1 domein dus ik verwacht dat dit daar ook niet mogelijk zal zijn.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als ze gewoon ons de dns door laten schakelen naar Google domains en een migratie naar Gmail bieden zijn we er ook dan. Dat moet toch niet zo moeilijk te implementeren zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
SavageNL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:38:
Google domains heeft ook de mogelijkheid om mails door te sturen incl wildcard. Maar voor mijn achternaam.dns maak ik gebruik van `prefix@voornaam.achternaam.dns`. In mijn GSuite had ik daarvoor losse domeinen gemaakt zodat dat werkte maar de doorstuur mogelijkheden lijken hier niet op te werken, die werken alleen op `[prefix]@achternaam.dns`.
Cloudflare lijkt dezelfde beperking te hebben :(.

Als alternatief op GSuite ook al even rondgekeken naar Office365 maar die hebben op het family abonnement een limiet van 1 domein dus ik verwacht dat dit daar ook niet mogelijk zal zijn.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Infomaniak? Je kunt een account aanmaken en krijgt binnen 30 dagen je geld terug als je een ticket indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

BramT

Rule #1

Je kon tot 1 april aangeven dat je alles niet zakelijk gebruikte, dus voor die datum hoeven we nog niks te verwachten.
Kon? Het is toch nog geen 1 april?
Ik heb wel even zitten rondklikken in de admin, maar kan dat "aangeven" nergens vinden. Super vaag allemaal weer...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
hier dacht ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:19

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

BramT schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Kon? Het is toch nog geen 1 april?
Ik heb wel even zitten rondklikken in de admin, maar kan dat "aangeven" nergens vinden. Super vaag allemaal weer...
Ik kan niet typen :P Het kan inderdaad tot 1 april, dus vandaag en morgen nog. En w1mm13 heeft al netjes de link gevonden. Maar ongetwijfeld dat als ze met een oplossing komen, je daar ook wel gebruik van mag maken als je dat formulier niet ingevuld hebt. Maar altijd het zekere voor het onzekere.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzie17
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 00:40
NelgNL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Die overschakeling ging echt goed.

Wat ik heb gedaan:
. https://www.infomaniak.com/en/hosting/service-mail/ en dan op Start klikken.
. Bestaande domein ingevuld. Dan de optie DNS-zone gekozen (1 euro per jaar). Niet verhuizen, omdat ik eerst mail/calendar/contacten wil migreren.
. Betaald
. Infomaniak zet automatisch account op.
. Mailboxen aangemaakt in admin omgeving.
. Mailmigratie uitgevoerd via deze tutorial https://www.infomaniak.co...o-infomaniak-requirements (Screenshots zijn in het Frans, dat spreek ik niet, maar toch spreekt het voor zich). Ik had ongeveer 10 GB mail, duurde 5 uur.
. Tegelijkertijd calendar migratie uitgevoerd met deze: tutorial https://faq.infomaniak.com/1943
. En ook de contacten gemigreerd, de handleiding daarvoor staat hier: https://contacts.infomaniak.com/import
. Telefoon ingesteld om alles te synchroniseren. Op Android voor Contacten en Agenda separate app van Infomaniak nodig. Was voor mij eerst een drempel maar werkt echt prima en is slechts 1x instellen. Voor mail gebruik ik de mailapp van Samsung. Die ondersteunt IMAP push, dus de mail komt direct op je telefoon binnen. Dat was voor mij wel een vereiste, niet eerst 15 minuten wachten.

Toen alles binnen en door mij gecontroleerd was heb ik er voor gekozen de NS-records van mijn huidige domein over te zetten naar de nameservers van Infomaniak. De zonefile was al gevuld met de juiste SPF records voor je mail. Je moet een paar uur tot een dag wachten tot dit wereldwijd is geupdate, maar vanuit Nederland ontving ik al met een paar minuten de mails op Infomaniak.

Daarna GSuite opgezegd *O*

Nabrander:
Ik ben nu veel goedkoper uit. Heb niet meer m'n hele digitale leven bij Google staan en m'n data staat in Zwitserland.

Enige nadeel: technische support bij Infomaniak per mail duurt 3 a 4 werkdagen. Administratieve support binnen 2 werkdagen. Anderzijds: bij Google had ik geen support.
@NelgNL hoe ben je overgegaan van DNS-zone naar verhuizing van het domein? Staat dat goed beschreven daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
Franzie17 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:02:
[...]

@NelgNL hoe ben je overgegaan van DNS-zone naar verhuizing van het domein? Staat dat goed beschreven daar?
Heel simpel. Je bestelt vanuit je admin-panel een domein. Dat is hetzelfde domein als je al hebt als dns-zone. Je krijgt dan de optie om te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 08:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRCIC9FIGO-CmTb4ibMAhW-MtBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrnoQx0qOjfrnkyDMcCcEYC7.jpg?f=fotoalbum_large

Het is me bij Infomaniak niet helemaal duidelijk of je 20GB kDrive gratis kunt krijgen bij Pro account of is dat alleen bij Free account? Pricing is aan de vage kant.
En hoeveel aliassen kun je per mailbox maken?
(wow groot plaatje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:33
TeunVR schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:00:
Volgens mij ongelimiteerd en je kan ook een catch all emailbox aanmaken. Daarnaast werkt jenaam+kpn@domain.nl ook standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben benieuwd of die zes maanden gratis morgen weer mee opgeschoven zijn van juli naar oktober ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 17:16

Gaitman

The Real One

Marzman schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:04:
Ik ben benieuwd of die zes maanden gratis morgen weer mee opgeschoven zijn van juli naar oktober ;)
Daar ga ik wel van uit. Op dit moment zie ik:
DatePrice
Mar 31, 2022 - Sep 30, 2022$0.00 USD per user/month ($6.00 USD 100% off)
Sep 30, 2022 - Sep 30, 2023$3.00 USD per user/month ($6.00 USD 50% off)
After Sep 30, 2023 $6.00 USD per user/month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
TeunVR schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:00:
[Afbeelding]

Het is me bij Infomaniak niet helemaal duidelijk of je 20GB kDrive gratis kunt krijgen bij Pro account of is dat alleen bij Free account? Pricing is aan de vage kant.
(wow groot plaatje)
Ik snapte die 1,50 per maand eerst ook niet, maar dat is vanaf 5 mailboxen. Je hebt dus 5 mailboxen voor 1,50 per maand. Moet je nog wel los je domeinkosten per jaar betalen (iets minder dan 8 euro) maar die had je sowieso al.

De gratis kDrive is alleen bij een free account inderdaad. Maar je zou een ticket kunnen starten. Op de site wordt ook niet gesproken over 30 dagen geld terug garantie, die kreeg ik wel via een ticket.

Onbeperkt aliassen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakenstein
Hier inmiddels over op Mailbox.org en Migadu.com.

Mailbox.org: voor mijn privédomeinen, mailbox, agenda, contacten en online office (docs, excel, drive)
Migadu.com voor mailboxen van Nederlands populairste horrorwebsite (en nog wat speeldomeintjes)

Voordeel van deze combi? Je kunt in Mailbox.org meerdere mailboxen toevoegen, zodat je alles in één overzicht hebt in je browser.

Samen €49 per jaar voor oneindig aantal mailboxen. Wel bij Migadu een (softlimiet)limiet op het aantal versturen mails, maar qua aantallen valt het denk ik mee wat er verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Toch nog een probleempje. Sinds ik Google Identity Free aan heb staan kan ik niet meer mijn Whatsapp backuppen naar Google Drive.

Ook bij het handmatig maken van een backup krijg ik deze melding in Whatsapp:
"Kan back-up niet maken omdat Google Drive momenteel is uitgeschakeld. Probeer het later opnieuw."

Google Drive is in de GSuite admin ingeschakeld voor alle gebruikers. Ook doet mijn Google Drive app op mijn mobiele telefoon het prima. Google Drive is dus wel actief, maar Whatsapp krijgt er geen back-up geupload. Het samenstellen van het back-up bestand lijkt wel te lukken.

Iemand die weet hoe dit te fixen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
NelgNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:21:
Toch nog een probleempje. Sinds ik Google Identity Free aan heb staan kan ik niet meer mijn Whatsapp backuppen naar Google Drive.

Ook bij het handmatig maken van een backup krijg ik deze melding in Whatsapp:
"Kan back-up niet maken omdat Google Drive momenteel is uitgeschakeld. Probeer het later opnieuw."

Google Drive is in de GSuite admin ingeschakeld voor alle gebruikers. Ook doet mijn Google Drive app op mijn mobiele telefoon het prima. Google Drive is dus wel actief, maar Whatsapp krijgt er geen back-up geupload. Het samenstellen van het back-up bestand lijkt wel te lukken.

Iemand die weet hoe dit te fixen valt?
Misschien hetzelfde als hier?
NelgNL in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
NelgNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:45:
[...]

Deze keer helaas niet.
Oeps, niet gezien dat jij dat ook was. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik heb hier inmiddels echt tientallen zoniet honderden berichten gelezen, maar voor mijn gevoel kom ik gewoon geen stap verder.

in mijn situatie speelt het volgende :

5 users - 2 domeinen, en dus minimaal 2 mailboxen - overige mailadressen mogen via aliassen : ik kan immers altijd nog verschillende virtuele postvakken maken aan de hand van filters.

wat ik het liefste wilde was MS365 fam want dan komt er gratis office bij (of je krijgt gratis mail bij je office paket) - toen last ik dat je daar maar 1 domein mag gebruiken. - nu kan ik eventueel wel op zoek gaan naar een andere domeinboer - eentje die mail-forwarding aanbiedt (of ik kan op zoek gaan naar een of andere goedkope dienst die dat biedt - maar dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten ivm spamfilters.

ik kan natuurlijk bij google blijven: maar dat kost me dan ineens 3 accounts: admin@. ichat@ en beatyfullwife@ - simpelweg omdat ik niet dagelijks wil inloggen met een domain-admin-account.

toen ben ik gaan kijken naar zoho, prijs-technisch gezien is dat best een moei aanbod dus was ik aan het kijken naar de twee verschiillende opties die het meest interessant voor mij leken -

- de basis versie met online office is dat het meest interessant omdat ik het persoonlijk heel prettig vind om een online opslag dingetje te hebben waarin ik snel even een documentje kan openen of eenvoudige bewerkingen kan doen ook op pc's die niet van mij zijn... echter na ongeveer een dag uitproberen kreeg ik steeds meer een shareware gevoel, - zelfs als je voor hun producten betaald staan er gewoon functies in hun interface die vervolgens achter een betaalmuur zitten (betaal nog eens x00 euro om deze functies aan je account toe te volgen of. xx euro voor toegang tot deze templates. Zodra ik dit zag heb ik DIRECT het proef-account opgezegd want daar ga ik NOOIT mee akkoord.

dan kijk ik vervolgens naar Soverin wat naar mijn idee wat prijs betreft ook best OK is - maar daar zit dus geen online opslag bij - - dat zou eventueel wel zo zijn bij strato (9 per maand voor 2 mailboxen, maar niet helemaal duidelijk is of die 1gb hidrive dan de versie mét of zonder colabora is.

als laatste heb ik mogelijk nog een interessante optie bedacht - die hier volgens mij ook al eerder is genoemd. - zou het niet mogelijk moeten zijn om een zo goedkoop mogelijke maildienst af te nemen van bijvoorbeeld strato.

25 basic postvakken
2 GB per postvak
Gratis domeinnaam (.nl of .com)
IMAP/POP3 toegang
Reclamevrij
Toegang vanaf alle apparaten
Mailarchivering (optioneel)
---- totaal: 2 euo per maand ---

om dan vervolgens lokaal iets in te richten:
- via een aan te kopen synology - met hun mailstation,
of - via een nextcloud oplossing die 1x per minuut ofzo via imap nieuwe mails probeert binnen te harken. en dan zijn eigen webmailboxen biedt inclusief lokale webstorage en colabora integratie. - nadeel is dan natuurlijk wel dat je alleen nog maar web-togang hebt - want volgens mij heeft de nextcloud-app op je mobiel geen mail-box integratie
- dan zijn er natuurlijk ook nog oplossingen te bedenken waarbij je een lokale mailserver host die via iets als fetchmail je berichten uit een externe host haalt om die dan zelf weer via imap beschikbaar te stellen en die bij het verzenden van mail ook weer gebruik maakt van een externe SMTP-server zodat je uiteindelijk geen rekening hoeft te houden met reputatie en al dat soort zaken - maar dat je tegelijk wel voor de buitenwereld een mailboxje hebt van 1gb terwijl je in werkelijkheid 1tb aan mail in je mailbox kunt hebben

probleem voor mij is dat ik het veel te druk heb met werk en studie om me hier netjes in te verdiepen, en dat ik eigenlijk ook geen zin heb om me hierin te verdiepen - ik wil gewoon iets dat 'goed' werkt en zo min mogelijk gezeur. maar tegelijk wil ik ook wel iets dat prettig werkt en waarbij ik de features kan krijgen die ik prettig vind.

in dat opzicht klinkt een synology met bijvoorbeeld mailplus en office wel echt als iets dat ik in overweging zou wille nemen - ware het niet dat het wel een beetje buiten m'n budget ligt atm. 4- 500 voor een nas + schijven - daar kan ik redelijk wat maandjes gApps van betalen.

hoe staan jullie hier tegenover? en waarom wel of welke alternatieven zijn hier te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik heb een stuk of vijf familieleden op een domein op G-Suite. Ik ga zo over naar de betaalde versie. Neefjes, schoonzus en tante gaan er uit met TakeOut. Ik zit wel de family uitvoering van 365 te overwegen omdat je daar voor die 6 euro toch de 365 apps en 1 tb opslag krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Doane op 04-04-2022 11:54 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
i-chat schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:22:
ik heb hier inmiddels echt tientallen zoniet honderden berichten gelezen, maar voor mijn gevoel kom ik gewoon geen stap verder.

in mijn situatie speelt het volgende :

5 users - 2 domeinen, en dus minimaal 2 mailboxen - overige mailadressen mogen via aliassen : ik kan immers altijd nog verschillende virtuele postvakken maken aan de hand van filters.

wat ik het liefste wilde was MS365 fam want dan komt er gratis office bij (of je krijgt gratis mail bij je office paket) - toen last ik dat je daar maar 1 domein mag gebruiken. - nu kan ik eventueel wel op zoek gaan naar een andere domeinboer - eentje die mail-forwarding aanbiedt (of ik kan op zoek gaan naar een of andere goedkope dienst die dat biedt - maar dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten ivm spamfilters.

ik kan natuurlijk bij google blijven: maar dat kost me dan ineens 3 accounts: admin@. ichat@ en beatyfullwife@ - simpelweg omdat ik niet dagelijks wil inloggen met een domain-admin-account.

toen ben ik gaan kijken naar zoho, prijs-technisch gezien is dat best een moei aanbod dus was ik aan het kijken naar de twee verschiillende opties die het meest interessant voor mij leken -

- de basis versie met online office is dat het meest interessant omdat ik het persoonlijk heel prettig vind om een online opslag dingetje te hebben waarin ik snel even een documentje kan openen of eenvoudige bewerkingen kan doen ook op pc's die niet van mij zijn... echter na ongeveer een dag uitproberen kreeg ik steeds meer een shareware gevoel, - zelfs als je voor hun producten betaald staan er gewoon functies in hun interface die vervolgens achter een betaalmuur zitten (betaal nog eens x00 euro om deze functies aan je account toe te volgen of. xx euro voor toegang tot deze templates. Zodra ik dit zag heb ik DIRECT het proef-account opgezegd want daar ga ik NOOIT mee akkoord.

dan kijk ik vervolgens naar Soverin wat naar mijn idee wat prijs betreft ook best OK is - maar daar zit dus geen online opslag bij - - dat zou eventueel wel zo zijn bij strato (9 per maand voor 2 mailboxen, maar niet helemaal duidelijk is of die 1gb hidrive dan de versie mét of zonder colabora is.

als laatste heb ik mogelijk nog een interessante optie bedacht - die hier volgens mij ook al eerder is genoemd. - zou het niet mogelijk moeten zijn om een zo goedkoop mogelijke maildienst af te nemen van bijvoorbeeld strato.

25 basic postvakken
2 GB per postvak
Gratis domeinnaam (.nl of .com)
IMAP/POP3 toegang
Reclamevrij
Toegang vanaf alle apparaten
Mailarchivering (optioneel)
---- totaal: 2 euo per maand ---

om dan vervolgens lokaal iets in te richten:
- via een aan te kopen synology - met hun mailstation,
of - via een nextcloud oplossing die 1x per minuut ofzo via imap nieuwe mails probeert binnen te harken. en dan zijn eigen webmailboxen biedt inclusief lokale webstorage en colabora integratie. - nadeel is dan natuurlijk wel dat je alleen nog maar web-togang hebt - want volgens mij heeft de nextcloud-app op je mobiel geen mail-box integratie
- dan zijn er natuurlijk ook nog oplossingen te bedenken waarbij je een lokale mailserver host die via iets als fetchmail je berichten uit een externe host haalt om die dan zelf weer via imap beschikbaar te stellen en die bij het verzenden van mail ook weer gebruik maakt van een externe SMTP-server zodat je uiteindelijk geen rekening hoeft te houden met reputatie en al dat soort zaken - maar dat je tegelijk wel voor de buitenwereld een mailboxje hebt van 1gb terwijl je in werkelijkheid 1tb aan mail in je mailbox kunt hebben

probleem voor mij is dat ik het veel te druk heb met werk en studie om me hier netjes in te verdiepen, en dat ik eigenlijk ook geen zin heb om me hierin te verdiepen - ik wil gewoon iets dat 'goed' werkt en zo min mogelijk gezeur. maar tegelijk wil ik ook wel iets dat prettig werkt en waarbij ik de features kan krijgen die ik prettig vind.

in dat opzicht klinkt een synology met bijvoorbeeld mailplus en office wel echt als iets dat ik in overweging zou wille nemen - ware het niet dat het wel een beetje buiten m'n budget ligt atm. 4- 500 voor een nas + schijven - daar kan ik redelijk wat maandjes gApps van betalen.

hoe staan jullie hier tegenover? en waarom wel of welke alternatieven zijn hier te bedenken.
Heb jij geen shift-knop op je TOETSENBORD? ;)

On-topic: je zult je toch echt moeten verdiepen of betalen voor Workspace. Mail op eigen domein is nooit, ook niet bij Gsuite, een plug en play verhaal geweest. Als je je niet wilt verdiepen moet je je domein opheffen en gratis Gmail-accounts nemen. Dan heb je een soort van office, beperkte opslag en mail.

Voor mijn eisen voldoet Infomaniak prima, maar ik heb dan ook geen online office-pakket nodig. Voor mij is directe ontvangst van mail en sychronisatie van contacten en kalender weer wel heel belangrijk.

M.a.w.: alleen jij weet welke eisen belangrijk voor je zijn. In dit topic staan dan verder genoeg tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb intussen Clouflare mail forwarding getest en dit lijkt mij zeer goed te werken.

Ik forward mijn domain mails nu naar mijn persoonlijke Gmail.
Uitgaande SMTP gebruik ik van mijn hosting provider.
Ik heb 3 gebruikers en 10 domeinnamen. Ik heb als test enkele domeinen naar Cloudflare omgezet.
Ik moet enkel nog een oplossing vinden om netjes mijn G Suite mailbox (& agenda) te migreren naar mijn persoonlijke Gmail, liefst inclusies alle labels. (Verder gebruik ik geen G Suite apps.)

Ik heb andere oplossingen bekeken als Infomaniak en Zoho.

Echter vind ik de mailbox organisatie van Gmail zeer goed, voornamelijk het gebruik van labels (alle rules zijn eenvoudig te migreren).
Ik ga er van uit dat iedereen hier reeds een goed georganiseerde mailbox heeft bij Google, daarom valt het mij op dat er toch vrij weinig animo is om een email forwarding oplossing te kiezen.

Zijn er valkuilen of nadelen die ik nog niet gemerkt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:48:
Ik heb intussen Clouflare mail forwarding getest en dit lijkt mij zeer goed te werken.

Ik forward mijn domain mails nu naar mijn persoonlijke Gmail.
Uitgaande SMTP gebruik ik van mijn hosting provider.
[...]
Je gebruikt ongeveer dezelfde setup als dat ik heb. Hoelang draait het bij jou zo al?

Ik krijgt 'last' van een stijgend aantal spam-mails in de spam-folder. Van Februari op Maart zat ik aan ~50 mails in die folder, nu staat er al ~150 in. Dat heb ik vroeger nooit gehad.
Geen idee wat de oorzaak plots is, of het een probleem is (de spam lijkt gespoofed van mijn domein) en zo ja, wat eraan te doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:29:
[...]

Je gebruikt ongeveer dezelfde setup als dat ik heb. Hoelang draait het bij jou zo al?

Ik krijgt 'last' van een stijgend aantal spam-mails in de spam-folder. Van Februari op Maart zat ik aan ~50 mails in die folder, nu staat er al ~150 in. Dat heb ik vroeger nooit gehad.
Geen idee wat de oorzaak plots is, of het een probleem is (de spam lijkt gespoofed van mijn domein) en zo ja, wat eraan te doen. :/
Wat ik me kan voorstellen is dat het voor Google moeilijker is om 100% zeker te zijn dat het 'spam/scam/thank you mam' is (en dus de mail volledig blokkeert) doordat de mail niet meer direct op hun server terecht komt maar doorgestuurd wordt door CloudFlare. Ze missen daardoor wat informatie waar ze normaal wel op konden vertrouwen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
[...]

Nu ongeveer een week in gebruik, ik heb geen stijging van spam en zie spam mails naar de domeinen achter Cloudflare ook nog steeds netjes naar de spam folder gaan.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik op dit moment enkel de minst gebruikte domeinen heb gemigreerd.

Wat mij wel opvalt en waar ik nog geen oplossing of oorzaak heb voor kunnen vinden is dat alle mails die ik zend vanaf G Suite naar een van de domeinen die naar Cloudflare gemigreerd zijn (en dus ooit in G Suite zaten) niet aankomen.
De domeinen zijn verwijderd uit de G Suite admin sectie.
Vanaf extern wordt alles netjes afgeleverd.
Ik dacht eerst aan caching van mailing routes ofzo, maar het is dus al een week een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:57
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:39:
[...]

Nu ongeveer een week in gebruik, ik heb geen stijging van spam en zie spam mails naar de domeinen achter Cloudflare ook nog steeds netjes naar de spam folder gaan.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik op dit moment enkel de minst gebruikte domeinen heb gemigreerd.

Wat mij wel opvalt en waar ik nog geen oplossing of oorzaak heb voor kunnen vinden is dat alle mails die ik zend vanaf G Suite naar een van de domeinen die naar Cloudflare gemigreerd zijn (en dus ooit in G Suite zaten) niet aankomen.
Ik dacht eerst aan caching van mailing routes ofzo, maar het is dus al een week een probleem.
Heeft het niet iets te maken met DMARC/DKIM? Ik zit nu tijdje bij zoho en alles waar het niet goed zit qua security gaat naar de spam folder. Zo doet Google Workspace // Gmail dit ook.
Geen idee wat er gebeurd bij een forwarder zoals Cloudflare maar die gooit volgens mij alles over de schutting inclusief de rommel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Op de help pagina voor migratie G-Suite is nu weer iets meer neergezet over de gratis optie die zal komen, binnenkort zul je je kunnen aanmelden voor de "wachtlijst" om naar een gratis account te migreren, waarmee je G-Suite blijft houden totdat die gratis mogelijkheid er daadwerkelijk is. Klinkt alsof ze het dus niet voor 1 juli voor elkaar krijgen.
Is er een kosteloze optie als ik niet wil upgraden?
Er komt een kosteloze optie voor alle klanten die Gmail niet willen gebruiken met hun eigen domein (bijvoorbeeld uwnaam@example.com) of die niet de mogelijkheid willen hebben meerdere gebruikers te beheren. Klanten die deze optie kiezen, houden toegang tot de kosteloze versie van Google Workspace-services (zoals Google Drive en Google Meet) en aanvullende Google-services (zoals Google Zoeken, Google Maps en YouTube). U houdt ook toegang tot betaalde content, zoals films die u heeft gekocht in de Google Play Store.

In de komende weken verschijnt er een bericht over de wachtlijst in de Google Beheerdersconsole.

Als u de kosteloze optie wilt gebruiken, moet u vóór 1 juni 2022 uw naam op de wachtlijst zetten in de Google Beheerdersconsole, zodat uw account niet automatisch wordt geüpgraded naar Google Workspace. Klanten die op de wachtlijst staan, blijven de oude gratis versie van G Suite gebruiken totdat de kosteloze optie beschikbaar is. Zodra de kosteloze optie beschikbaar is, sturen we u meer informatie over wat er met uw account gaat gebeuren. U heeft 60 dagen de tijd om de kosteloze optie te beoordelen of voor Google Workspace te kiezen voordat er iets wordt gewijzigd in uw account.

Als u van gedachten verandert nadat u uw naam op de wachtlijst heeft gezet voor de kosteloze optie, kunt u nog steeds altijd upgraden naar Google Workspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
jurjen_g schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:56:
Op de help pagina voor migratie G-Suite is nu weer iets meer neergezet over de gratis optie die zal komen, binnenkort zul je je kunnen aanmelden voor de "wachtlijst" om naar een gratis account te migreren, waarmee je G-Suite blijft houden totdat die gratis mogelijkheid er daadwerkelijk is. Klinkt alsof ze het dus niet voor 1 juli voor elkaar krijgen.
Ik vind dit een beetje wazig ....

Er komt een kosteloze optie voor alle klanten die Gmail niet willen gebruiken met hun eigen domein (bijvoorbeeld uwnaam@example.com) of die niet de mogelijkheid willen hebben meerdere gebruikers te beheren.

Dit wordt een versie zonder je eigen domain ??? er is toch al een gratis mogelijkheid voor dat "naam@gmail.com" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 18:35

DexterDee

I doubt, therefore I might be

w1mm13 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:06:
Dit wordt een versie zonder je eigen domain ??? er is toch al een gratis mogelijkheid voor dat "naam@gmail.com" ???
De gratis versie is inderdaad gewoon gmail. Het verschil zit 'm erin dat je hetzelfde Google account behoudt en dus al je instellingen en eventuele aankopen in de Play store ook behouden blijven.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
DexterDee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:13:
De gratis versie is inderdaad gewoon gmail. Het verschil zit 'm erin dat je hetzelfde Google account behoudt en dus al je instellingen en eventuele aankopen in de Play store ook behouden blijven.
Dat is dus niet de gratis versie waar we naar uitkijken .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat

[...]
Hmmm, Dat is toch wel wat anders als wat ze eerder hadden toegezegd. Geen migratie dus van je (betaalde) apps van je oude account naar de nieuwe persoonlijke accounts. Maar de apps blijven onder je oude account beschikbaar. Dan moet je dus op je smartphone beide accounts blijven gebruiken.
Ik had liever gehad dat ik de apps zou kunnen overzetten. Nu zul je als je bv een nieuwe smartphone in gebruik neemt beide accounts moeten blijven gebruiken om ook je (betaalde) apps mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
glatuin schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:53:
[...]

Heeft het niet iets te maken met DMARC/DKIM? Ik zit nu tijdje bij zoho en alles waar het niet goed zit qua security gaat naar de spam folder. Zo doet Google Workspace // Gmail dit ook.
Geen idee wat er gebeurd bij een forwarder zoals Cloudflare maar die gooit volgens mij alles over de schutting inclusief de rommel.
Hmm, Dat zou willen zeggen dat er een probleem is met het domein (en dat altijd al zo geconfigureerd is geweest) in Gsuite, volgens mail-tester.com is dat niet zo. DMARC staat uit, DKIM is geldig volgens mail-tester.com.

Er is voor zover ik weet ook geen logging aanwezig voor Cloudflare email forwarding, ik vermoed dat hij gewoon alles forward zonder checks, ik krijg nog steeds gewoon alle spam geforward.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackShadow op 05-04-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
TVPiraat schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:54:
[...]

Hmmm, Dat is toch wel wat anders als wat ze eerder hadden toegezegd. Geen migratie dus van je (betaalde) apps van je oude account naar de nieuwe persoonlijke accounts. Maar de apps blijven onder je oude account beschikbaar. Dan moet je dus op je smartphone beide accounts blijven gebruiken.
Ik had liever gehad dat ik de apps zou kunnen overzetten. Nu zul je als je bv een nieuwe smartphone in gebruik neemt beide accounts moeten blijven gebruiken om ook je (betaalde) apps mee te krijgen.
Ja ik hoop eigenlijk nog altijd dat ze wel migratie toestaan, of tenminste zorgen dat je dan de 'g suite accounts' wel kan gebruiken in het verdere Google eco systeem (family, Google one), zodat je er daadwerkelijk iets aan hebt... We zullen zien, ik wacht nog ff tot ergens in mei voordat ik zelf acties ga ondernemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
[...]
Er lijkt iets te zijn veranderd bij Gmail, ook zakelijk merk ik dat er sinds ~2 week veel mails naar gmail-adressen niet aankomen (soms zelfs niet in spam). Ik vermoed, maar kan nergens bevestiging vinden, dat gmail strenger is geworden op het controleren van sender authentication (spf, dkim, etc).

[ Voor 0% gewijzigd door freakenstein op 05-04-2022 11:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
freakenstein schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:29:
Er lijkt iets te zijn veranderd bij Gmail, ook zakelijk merk ik dat er sinds ~2 week veel mails naar gmail-adressen niet aankomen (soms zelfs niet in spam). Ik vermoed, maar kan nergens bevestiging vinden, dat gmail strenger is geworden op het controleren van sender authentication (spf, dkim, etc).
Zit hier bij jou dan een mail-forward tussen? In dat geval lijkt het op wat ik ook ervaar met het forwarden van mail vanaf mijn eigen domein naar gmail. De mails die niet aankomen blijken geweigerd en returned to sender als undeliverable mail door google.
In mijn geval lijkt dit zich vooral toe te spitsen op mails van grote instellingen met vertrouwelijke inhoud. Waarbij die instellingen de meest strikte instellingen bij dmarc, spf en dkim hebben staan.
Dit heb ik enigszins kunnen oplossen door mijn persoonlijke gmail adres bij de 2 instellingen waar het bij mij fout ging bekend te maken. Dus die gaan voortaan rechtstreeks.
Voor de rest ben ik al weken aan het monitoren op de mailbox van mijn eigen domein waaruit geforward wordt, maar zie ik geen nieuwe gevallen.
Als er geen mail-forward tussen zit heb ik geen idee wat hier aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-06 22:54
Zucht.. Ze maken het niet makkelijker.
Ik heb maar 1 gebruiker, maar wil wel met name eigen domeinen e-mail (met catch-all).. Wat is dan nu wijsheid..

1) Aanmelden voor deze wachtlijst. GSuite behouden tot 60 dagen nadat ze de no-cost optie beschikbaar stellen. Dan definitief migreren naar de no-cost optie, met behoud van alle account data. Vervolgens domeinen migreren naar Google Domains en op deze manier eigen domein email adressen behouden.
Nadeel: je verliest evt vooruitbetaalde tijd bij je domein boer. Je zit nog meer vast aan Google.
Voordeel: je betaalt alleen voor het domein.

of

2) Wachten tot 31 mei en upgraden naar Google Workspace. Gratis workspace voor 6 maanden, daarna 50% korting voor 6 maanden, daarna 5 euro/mnd.
Nadeel: je gaat op termijn meer betalen aan google. Maar kan op de zaak en is niet veel.
Voordeel: minste gezeik, minder tracking ed van google omdat je betaalt. Zit niet met je domeinen bij google.

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bumble_bee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
[...]

Zucht.. Ze maken het niet makkelijker.
Ik heb maar 1 gebruiker, maar wil wel met name eigen domeinen e-mail (met catch-all).. Wat is dan nu wijsheid..
Niet te snel beslissen. Vind je het heel erg om een jaar te betalen met 50 procent korting?

Ik wacht het gewoon nog verder af, ik hoop op de familie-optie en jouw optie twee is het alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 05-04-2022 13:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:39:
[...]

Dat was ik al helemaal vergeten (ik mail niet zo vaak naar mezelf) maar ik heb dit probleem dus ook!

Net nog even wat getest (vanuit persoonlijke gmail):
- Domein naar domein (met 'send as' vanaf domein dus): komt niet aan
- Domein naar @gmail: komt INSTANT aan (vreemd want zou via de smtp van Zoho moeten langs gaan)
- Gmail naar domein: komt niet aan

Google (of Cloudflare? Zoho?) blokkeert dus op één of andere manier mails vanaf mijn domein.
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:56:
[...]

Hmm, Dat zou willen zeggen dat er een probleem is met het domein (en dat altijd al zo geconfigureerd is geweest) in Gsuite, volgens mail-tester.com is dat niet zo. DMARC staat uit, DKIM is geldig volgens mail-tester.com.

Er is voor zover ik weet ook geen logging aanwezig voor Cloudflare email forwarding, ik vermoed dat hij gewoon alles forward zonder checks, ik krijg nog steeds gewoon alle spam geforward.
Via mail-tester krijg ik ook een 9.5/10 dus alles lijkt hier ook redelijk goed op orde.

Het probleem is dat je geen foutmelding krijgt dus ook niet weet waar het fout loopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is het probleem niet gewoon dat je domein nog geconfigureerd staat op de servers van Google en dat de mail daardoor intern blijft en niet bij de forwarder komt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Marzman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:57:
Is het probleem niet gewoon dat je domein nog geconfigureerd staat op de servers van Google en dat de mail daardoor intern blijft en niet bij de forwarder komt?
Nee, mijn MX records staan bij Cloudflare.
Externe mails komen allemaal vlotjes binnen, het is enkel via Gmail dat er een probleem is. (ik veronderstel toch dat ik geen mails mis?)

Net ook getest, als ik mail naar mijn vrouw - die dezelfde config gebruikt - komt de mail direct toe. Het is dus enkel bij mails naar mezelf.

[edit]
Topic op het CF forum gepost, afwachten wat ze er daar van denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 05-04-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ga zelf ook nog afwachten.

Ben 2 jaar geleden al qua data gemigreerd naar Fastmail, daar staat mijn mail, agenda en contacten. Google gebruik ik nog wel als account (Youtube, apps), opslag (Photos gekoppeld via Android) en als archief (mail terugzoeken etc). Ik hoef helemaal geen custom domain voor de free versie. Zolang ik maar mijn gekoppelde apps etc behoud en nog bij mijn data (email / foto's kan) vind ik het prima, dan mag ik daar best een ander inlognaampje voor gebruiken.

Ze verwijzen naar een wachtlijst in de admin console, maar daar kan ik helemaal niks vinden als wachtlijstoptie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:55:
Net nog even wat getest (vanuit persoonlijke gmail):
- Domein naar domein (met 'send as' vanaf domein dus): komt niet aan
- Domein naar @gmail: komt INSTANT aan (vreemd want zou via de smtp van Zoho moeten langs gaan)
- Gmail naar domein: komt niet aan
Waarschijnlijk staan in gmail bij de instellingen beide adressen gedefinieerd onder "Mail verzenden als".
In dat geval is de verzonden mail al bekend op het moment dat je die verstuurt en krijgt die niet meer het label:inbox als die binnenkomt op het andere adres. Want het is dezelfde mail.
Ik vond op http://kb.mit.edu/conflue...+doesn%27t+appear+to+work
een aanwijzing dat als je de extra mailadressen als alias definieert dit dan opgelost wordt, want dan krijgt het verzonden bericht INSTANT het label:inbox erbij en zie je de mail wel.
Zelf heb ik alle mail adressen op mijn persoonlijke gmail account als alias gedefinieerd staan en alle 3 de tests die jij hebt gedaan gaan bij mij INSTANT.
Deze mails verlaten gmail dus nooit, omdat de ontvanger ook bekend is onder je persoonlijke gmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:26:
[...]

Externe mails komen allemaal vlotjes binnen, het is enkel via Gmail dat er een probleem is. (ik veronderstel toch dat ik geen mails mis?)

Net ook getest, als ik mail naar mijn vrouw - die dezelfde config gebruikt - komt de mail direct toe. Het is dus enkel bij mails naar mezelf.

[edit]
Ik bedoel niet de mx, maar normaal staat er ook wat in de mailserver zelf. Bij Google is het iets groter dan een mailserver, maar het idee zal hetzelfde zijn denk ik dat er ergens een domein geconfigureerd staat voor lokale verwerking.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:26:
[...]

[edit]
Ik heb de catch-all eens ingesteld naar mezelf en ik krijg ook geen enkele mail binnen die op de catch-all rule matcht. Kan jij dit ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 13:16
mithras schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:

Ze verwijzen naar een wachtlijst in de admin console, maar daar kan ik helemaal niks vinden als wachtlijstoptie :?
Same here, net ingelogd en niks te zien van een wachtlijst. Misschien was dat nog een verwijzing naar die Google form die je kun invullen hoe je GSuite gebruikt :?

Lees genoeg verhalen dat er behoorlijk wat haken en ogen zitten aan het doorsturen en verzenden als naar native gmail.

Ik wacht ook nog (steeds) even af waar ze mee komen.

Heb 2 domeinen met < 10 users met ieder een eigen mailboxje waar ik voor beide domeinen send/receive kan doen. Zou fijn zijn als daar een goed alternatief voor zou komen
Als Google alleen zou eisen dat ik het domein bij hun zou hosten, prima..

Potdorie Google, waarom |:(

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 05-04-2022 15:14 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVPiraat
@NIK0 @mithras
Ik lees op de support pagina: In de komende weken verschijnt er een bericht over de wachtlijst in de Google Beheerdersconsole
Nog eventjes wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
Nu ben ik het even kwijt.
Er komt een kosteloze optie voor alle klanten die Gmail niet willen gebruiken met hun eigen domein (bijvoorbeeld uwnaam@example.com) of die niet de mogelijkheid willen hebben meerdere gebruikers te beheren. Klanten die deze optie kiezen, houden toegang tot de kosteloze versie van Google Workspace-services (zoals Google Drive en Google Meet) en aanvullende Google-services (zoals Google Zoeken, Google Maps en YouTube).
Dit is dus niet hetzelfde als Google Cloud Identity Free?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Fire69 Misschien begrijp ik het probleem niet helemaal, maar is het niet gewoon dit probleem?
Messages sent to email alias or Group aren't in my inbox

Wordt de mail voor de verschillende domeinen ook daadwerkelijk afhandeld door verschillende gmail mailboxen?

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TVPiraat schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:52:
[...]

Waarschijnlijk staan in gmail bij de instellingen beide adressen gedefinieerd onder "Mail verzenden als".
In dat geval is de verzonden mail al bekend op het moment dat je die verstuurt en krijgt die niet meer het label:inbox als die binnenkomt op het andere adres. Want het is dezelfde mail.
Ik vond op http://kb.mit.edu/conflue...+doesn%27t+appear+to+work
een aanwijzing dat als je de extra mailadressen als alias definieert dit dan opgelost wordt, want dan krijgt het verzonden bericht INSTANT het label:inbox erbij en zie je de mail wel.
Zelf heb ik alle mail adressen op mijn persoonlijke gmail account als alias gedefinieerd staan en alle 3 de tests die jij hebt gedaan gaan bij mij INSTANT.
Deze mails verlaten gmail dus nooit, omdat de ontvanger ook bekend is onder je persoonlijke gmail adres.
Op het CF forum kreeg ik ongeveer hetzelfde antwoord, maar met deze link naar Google erbij:
https://support.google.co...1&rd=1&src=supportwidget0

Daar staat inderdaad dat mails naar jezelf niet in je inbox komen. Echter heeft dit vroeger altijd wel gewerkt toen mijn mijn nog bij Workspace zat.
Plus dat de oplossing die ze in die link voorstellen bij mij al zo ingesteld staat denk ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzDr4_JatXS1YAqbUiBzyeeGWpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uADipf5JXBXYoFQUGZTCyjgZ.png?f=fotoalbum_large
Marzman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:56:
[...]

Ik bedoel niet de mx, maar normaal staat er ook wat in de mailserver zelf. Bij Google is het iets groter dan een mailserver, maar het idee zal hetzelfde zijn denk ik dat er ergens een domein geconfigureerd staat voor lokale verwerking.
Sorry, ik volg je niet helemaal :P
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:11:
[...]

Ik heb de catch-all eens ingesteld naar mezelf en ik krijg ook geen enkele mail binnen die op de catch-all rule matcht. Kan jij dit ook eens proberen?
Getest, zelfde effect.
.oisyn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:48:
@Fire69 Misschien begrijp ik het probleem niet helemaal, maar is het niet gewoon dit probleem?
Messages sent to email alias or Group aren't in my inbox
Ja, dat lijkt het probleem, maar hun oplossing heb ik dus al ingesteld staan en het heeft geen effect.
Wordt de mail voor de verschillende domeinen ook daadwerkelijk afhandeld door verschillende gmail mailboxen?
Ik heb maar 1 domein. Met 4 users, hun @domein wordt via CF geforward naar een @gmail
Wat bedoel je juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:09:
Ik heb maar 1 domein. Met 4 users, hun @domein wordt via CF geforward naar een @gmail
Wat bedoel je juist?
Oh pardon, toen je zei "domein naar domein" dacht ik even dat je bedoelde tussen verschillende domeinen. Maar je bedoelt denk ik dan tussen verschillende users op hetzelfde domein?

Mijn punt is vooral dat je dus mail naar een *andere* gmail mailbox stuurt, en niet gewoon naar een alias van jezelf, right? Maar die email komt wel gewoon aan, en is de issue vooral met mail die je naar jezelf stuurt?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:54
freakenstein schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:42:
Nu ben ik het even kwijt.
[...]
Dit is dus niet hetzelfde als Google Cloud Identity Free?
Ik lees het inderdaad als geautomatiseerde stappen:
1) Email/Agenda migratie -> Gmail
2) Cloud Identity free voor inloggen met eigen domain

Blijft gissen, maar op zich zou 1) al een handige stap zijn i.c.m. mail forwarding oplossing elders (of Google Domains)

BTW: Kan iemand uitsluiten of bij gebruik van Gmail + SendAs/Alias i.c.m. custom domain forwarding via google Domains nu wel of geen key/pass hoeft te worden ingevuld bij de SMTP settings voor de alias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
.oisyn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:10:
[...]

Oh pardon, toen je zei "domein naar domein" dacht ik even dat je bedoelde tussen verschillende domeinen. Maar je bedoelt denk ik dan tussen verschillende users op hetzelfde domein?

Mijn punt is vooral dat je dus mail naar een *andere* gmail mailbox stuurt, en niet gewoon naar een alias van jezelf, right? Maar die email komt wel gewoon aan, en is de issue vooral met mail die je naar jezelf stuurt?
Ik heb hetzelfde issue, stel:
2 domeinen in G Suite: domain-a.com & domain-b.com
domain-b.com wordt gewist uit G Suite en op Cloudflare user + catch-all geconfigureerd voor forwarding naar user@domain-a.com.
Als ik een mail stuur vanaf een externe mailbox, bvb user@gmail.com (naar user@domain-b.com of not_exist@domain-b.com), dan wordt deze mails netjes afgeleverd.
Mail ik echter vanaf user@domain-a.com (vanaf G Suite dus) naar user@domain-b.com of not_exist@domain-b.com, dan wordt deze niet afgeleverd, er komt ook geen foutmelding terug.

PS: de "send as" truck is bij mij ook toegepast, een mail van user@domain-a.com naar user@domain-a.com komt gewoon ongelezen in mijn inbox terecht.

[ Voor 8% gewijzigd door BlackShadow op 05-04-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
.oisyn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:10:
[...]

Sorry, slecht verwoord misschien :)

Ik ben ingelogd in een persoonlijke naam@gmail.com. Daar heb ik een 'send as' ingesteld (geen alias) voor mijn naam@domein.
Als ik dan een mail naar mezelf stuur (from: naam@domein - to: mail@domein) lijkt die niet aan te komen.
Volgens de link die jij poste is dit het normale gedrag, behalve als je de 'send as' instelt als zijnde geen alias, wat bij mij dus al het geval is.

offtopic:
Als dit te ver off-topic is, mag een modje ( ;) ) dit altijd afsplitsen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:33:
Volgens de link die jij poste is dit het normale gedrag, behalve als je de 'send as' instelt als zijnde geen alias, wat bij mij dus al het geval is.
Volgens de beschrijving die ik eerder poste zou het juist wel een alias moeten zijn.
Zie ook de vergelijkstabel op deze support pagina: https://support.google.com/a/answer/1710338

[ Voor 12% gewijzigd door TVPiraat op 05-04-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TVPiraat schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:40:
[...]

Volgens de beschrijving die ik eerder poste zou het juist wel een alias moeten zijn.
Zie ook de vergelijkstabel op deze support pagina: https://support.google.com/a/answer/1710338
Mja, da's was dus inderdaad het probleem blijkbaar, het werkt nu 8)7
Nog maar eens bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:11:
[...]

Mja, da's was dus inderdaad het probleem blijkbaar, het werkt nu 8)7
Nog maar eens bedankt voor het meedenken ;)
Maar dit verklaart toch niet waarom een mail die matcht op je catch-all niet afgeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
@BlackShadow Je schreef eerder:
domain-b.com wordt gewist uit G Suite en op Cloudflare user + catch-all geconfigureerd voor forwarding naar user@domain-a.com.

Dus domain-b.com bestaat nu nog wel in G-Suite? Of is die inmiddels al wel gewist?
In het 1e geval gaat je mail gericht aan domain-b.com dus nog niet naar buiten.
In het 2e geval heb ik het meegemaakt dat de alias van dat opgeheven account die je nu waarschijnlijk als alias hebt staan onder je persoonlijke gmail account even opnieuw ingesteld/ververst moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
TVPiraat schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:41:
@BlackShadow Je schreef eerder:

Dus domain-b.com bestaat nu nog wel in G-Suite? Of is die inmiddels al wel gewist?
In het 1e geval gaat je mail gericht aan domain-b.com dus nog niet naar buiten.
In het 2e geval heb ik het meegemaakt dat de alias van dat opgeheven account die je nu waarschijnlijk als alias hebt staan onder je persoonlijke gmail account even opnieuw ingesteld/ververst moest worden.
Het domein is weldegelijk gewist uit G Suite.
Om jouw 2e geval uit te sluiten, heb ik catch-all ingesteld bij Cloudflare en een mail verstuurd naar een email adres of alias die nooit eerder werd gebruikt (somethingrandom@domain-b.com), ook deze komt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar gaat het naar dezelfde mailbox? Want volgens mij negeert gmail de mail bij binnenkomst als hij 'm al heeft (hij staat tenslotte in je sent folder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
.oisyn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:51:
Maar gaat het naar dezelfde mailbox? Want volgens mij negeert gmail de mail bij binnenkomst als hij 'm al heeft (hij staat tenslotte in je sent folder).
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is (wat ik toch wel heel irritant vind, zou een optie moeten zijn).

Mijn catchall werkt wel als ik hem van extern test, vanuit Gmail niet.

Ik ben in iedergeval al blij dat het voor de gewone mail werkt nu, die catchall ga je denk ik niet zo vaak zelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:44:
Het domein is weldegelijk gewist uit G Suite.
Om jouw 2e geval uit te sluiten, heb ik catch-all ingesteld bij Cloudflare en een mail verstuurd naar een email adres of alias die nooit eerder werd gebruikt (somethingrandom@domain-b.com), ook deze komt niet aan.
Als de alias van domain-b.com eerder was aangemaakt onder je persoonlijke gmail adres dan dat je domain-b.com hebt laten vervallen onder je G-Suite account dan zijn bij het aanmaken van die alias de instellingen gebruikt van dat moment en is domain-b.com dus een intern gmail adres.
Het laten vervallen van het domain verandert hier volgens mij niets aan.
Het laten vervallen en weer opnieuw opvoeren van de alias (en dus weer opnieuw verifiëren van je domain) zou dit moeten rechttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Fire69 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:05:
[...]

Ik denk inderdaad dat dit het probleem is (wat ik toch wel heel irritant vind, zou een optie moeten zijn).

Mijn catchall werkt wel als ik hem van extern test, vanuit Gmail niet.

Ik ben in iedergeval al blij dat het voor de gewone mail werkt nu, die catchall ga je denk ik niet zo vaak zelf gebruiken.
Ik vermoed ook dat dit de oorzaak van het probleem is.
De mail bestaat al in "sent items", het label inbox wordt niet toegepast waardoor hij niet te zien is in inbox.
TVPiraat schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:32:
[...]

Als de alias van domain-b.com eerder was aangemaakt onder je persoonlijke gmail adres dan dat je domain-b.com hebt laten vervallen onder je G-Suite account dan zijn bij het aanmaken van die alias de instellingen gebruikt van dat moment en is domain-b.com dus een intern gmail adres.
Het laten vervallen van het domain verandert hier volgens mij niets aan.
Het laten vervallen en weer opnieuw opvoeren van de alias (en dus weer opnieuw verifiëren van je domain) zou dit moeten rechttrekken.
Ik heb zonet een alias aangemaakt die nooit eerder heeft bestaan: test@domain-b.com
Een mail van user@domain-a.com naar test@domain-b komt nooit toe (of lijkt nooit toe te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:33:
[...]

Ik heb zonet een alias aangemaakt die nooit eerder heeft bestaan: test@domain-b.com
Een mail van user@domain-a.com naar test@domain-b komt nooit toe (of lijkt nooit toe te komen).
Je moet als test denk ik een domein gebruiken dat nooit heeft bestaan (op Gmail/G Suite)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVPiraat
BlackShadow schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:33:
Dat is dus niet wat ik had geadviseerd.
Helaas hebben we ELS (Email Logs Search) niet tot onze beschikking. Dus zullen we dmv redeneren en deduceren achter de oorzaak van je probleem moeten zien te komen.
Nou heb ikzelf een soortgelijke setup als jij. 2 domeinen, waarvan er 1 inmiddels volledig losgeweekt is van G-Suite en de ander alleen voor de mail en agenda. Ik gebruik alleen geen CloudFlare, maar mijn eigen domein hoster voor de catchall. En bij mij doet het probleem dat jij hebt zich niet voor. Dus mogen we er van uit gaan dat er nog iets in de instellingen aan jouw kant niet helemaal goed staat.
Mijn veronderstelling is dat mail die jij naar domain-b.com stuurt door Google als interne mail wordt gezien en dus nooit bij CloudFlare wordt afgeleverd.
Dan moeten we dus op zoek naar waarom Google dat zou kunnen denken.
Jouw nieuwe alias voor test@domain-b.com helpt daar niet echt bij, want je weet daarmee 100% zeker dat mails die je naar dat adres stuurt altijd intern gehouden zullen worden en nooit bij CF terecht zullen komen.

Een 1e mogelijkheid om oorzaken af te kunnen vinken heb ik in mijn vorige bericht al aangegeven (en zou je best nog eens kunnen proberen).
Andere oorzaken zouden kunnen zijn dat er op 1 van je accounts nog een mailrule actief is die mails naar domain-b.com afvangt, een catchall voor domain-b.com op 1 van je accounts, of een alias op je G-Suite account die domain-b.com als alias van domain-a.com definieert.
En zo zijn er vast nog wel meer plekken in je instellingen te bedenken die hierbij in de weg kunnen zitten.
Je zou dat eens allemaal na moeten lopen. Wat je ook kunt doen is op al je accounts iedere referentie aan domain-b.com weghalen. Zodat google totaal geen weet meer heeft dat domain-b.com van jou is.
Als je dan een mail naar iets@domain-b.com stuurt moet die toch echt aankomen bij CF.
Als dat dan ook niet zou werken zou je toch eens aan de ontvangende kant (CF) moeten gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
En een heel andere mogelijkheid zou inderdaad kunnen zijn dat de hele routering wel werkt, maar dat je resultaat alleen nooit ziet, omdat de mail uiteindelijk weer in de zelfde mailbox terugkomt als waarvandaan hij verzonden was. Dan zou je toch echt eens moeten checken of je alias voor domain-b.com wel een echte alias is. Staat dit vinkje ook daadwerkelijk aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0V2KeGMyYyl-0r8RCxv_XL4rgpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FhXhNs8QtJmRoneNhfq6qq2d.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:26
Mijn strategie is nog steeds afwachten waar Google mee komt; maar ik heb ook maar vast een paar testdomeinen aan infomaniak gekoppeld.

Wat me meevalt is de makkelijke set up inclusief het koppelen van domeinen (die niet bij hun geregistreerd hoeven te staan); het importeren van mails uit gmail gaat makkelijk via de webinterface van infomaniak. Voor de prijs hoef je het ook niet laten ; ongeveer 25 euro per jaar voor 5 mailboxen (met onbeperkte domeinen/aliassen).

Wat me nog wat tegenvalt is de UI; het werkt op zich prima; maar het is toch net niet hetzelfde als gmail Wellicht is dat een kwestie van even wennen.

Een definitieve migratie indien nodig zou in ieder geval vrij simpel kunnen verlopen.

Wat ik ook nog een mooie deal vind is hun Kdrive. Voor ongeveer 60 euro per jaar krijg je 2 TB cloud opslag; helaas liep ik bij onedrive tegen de 1 TB max (althans voor een normale prijs) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
pc01 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:20:
Wat ik ook nog een mooie deal vind is hun Kdrive. Voor ongeveer 60 euro per jaar krijg je 2 TB cloud opslag; helaas liep ik bij onedrive tegen de 1 TB max (althans voor een normale prijs) aan.
Weet je of je die drive kunt delen met je domein-gebruikers?
Meerdere users?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
Yes, alleen betaal je dan een 10tje per maand en heb je 3TB. Zie dit overzicht:

https://www.infomaniak.com/en/kdrive/prices

Nog een toevoeging aan bovenste post: ze geven relatief snel support per chat en mail (wat bij google niet het geval was) & ik heb net nog een keer alle mails uit mijn gmail geimporteerd (om nieuwere mails ook te importeren); wellicht is dit IMAP eigen, maar het fijne is dat gelukkig geen mails dubbel erin komen & hij inderdaad alleen de nieuwe mails heeft toegevoegd. Dus voor een migratie scheelt dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Hmm das wel weer flink stukje duurder dan Microsoft 365 Family dan, daar zit 1TB per user bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 22:34

Peetman

Tjah....

pc01 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:20:
Mijn strategie is nog steeds afwachten waar Google mee komt; maar ik heb ook maar vast een paar testdomeinen aan infomaniak gekoppeld.

Wat me meevalt is de makkelijke set up inclusief het koppelen van domeinen (die niet bij hun geregistreerd hoeven te staan); het importeren van mails uit gmail gaat makkelijk via de webinterface van infomaniak. Voor de prijs hoef je het ook niet laten ; ongeveer 25 euro per jaar voor 5 mailboxen (met onbeperkte domeinen/aliassen).

Wat me nog wat tegenvalt is de UI; het werkt op zich prima; maar het is toch net niet hetzelfde als gmail Wellicht is dat een kwestie van even wennen.

Een definitieve migratie indien nodig zou in ieder geval vrij simpel kunnen verlopen.

Hoe zit dat met die mailboxen / domeinen? Ik heb momenteel een 2-tal domeinen aan Google Apps gekoppeld incl catch-all. En gebruik vaak mail@mijntld.nl / <catchall>@mijntld.nl.

Voor het persoonlijke domein van mijn vrouw gebruiken we nu forwardmx en mailjet icm met een GMail account. Zij gebruikt ook vaak mail@haartld.nl. Kan ik dit in een aparte mailbox laten landen voor de verschillende domeinen voor diezelfde 25 euro per jaar? Of zit dat allemaal aan dezelfde gebruiker gekoppeld dan?

Voor onze kinderen hebben we ook een domein, maar nog geen mail in gebruik, maar dat zal op een gegeven moment ook wel gaan gebeuren, dus zou mooi zijn als we die in aparte mailboxen kunnen laten landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
TVPiraat schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:24:
[...]

Dat is dus niet wat ik had geadviseerd.
Helaas hebben we ELS (Email Logs Search) niet tot onze beschikking. Dus zullen we dmv redeneren en deduceren achter de oorzaak van je probleem moeten zien te komen.
Nou heb ikzelf een soortgelijke setup als jij. 2 domeinen, waarvan er 1 inmiddels volledig losgeweekt is van G-Suite en de ander alleen voor de mail en agenda. Ik gebruik alleen geen CloudFlare, maar mijn eigen domein hoster voor de catchall. En bij mij doet het probleem dat jij hebt zich niet voor. Dus mogen we er van uit gaan dat er nog iets in de instellingen aan jouw kant niet helemaal goed staat.
Mijn veronderstelling is dat mail die jij naar domain-b.com stuurt door Google als interne mail wordt gezien en dus nooit bij CloudFlare wordt afgeleverd.
Dan moeten we dus op zoek naar waarom Google dat zou kunnen denken.
Jouw nieuwe alias voor test@domain-b.com helpt daar niet echt bij, want je weet daarmee 100% zeker dat mails die je naar dat adres stuurt altijd intern gehouden zullen worden en nooit bij CF terecht zullen komen.

Een 1e mogelijkheid om oorzaken af te kunnen vinken heb ik in mijn vorige bericht al aangegeven (en zou je best nog eens kunnen proberen).
Andere oorzaken zouden kunnen zijn dat er op 1 van je accounts nog een mailrule actief is die mails naar domain-b.com afvangt, een catchall voor domain-b.com op 1 van je accounts, of een alias op je G-Suite account die domain-b.com als alias van domain-a.com definieert.
En zo zijn er vast nog wel meer plekken in je instellingen te bedenken die hierbij in de weg kunnen zitten.
Je zou dat eens allemaal na moeten lopen. Wat je ook kunt doen is op al je accounts iedere referentie aan domain-b.com weghalen. Zodat google totaal geen weet meer heeft dat domain-b.com van jou is.
Als je dan een mail naar iets@domain-b.com stuurt moet die toch echt aankomen bij CF.
Als dat dan ook niet zou werken zou je toch eens aan de ontvangende kant (CF) moeten gaan zoeken.
Ik heb als wijze van test de forwarding binnen Cloufflare aangepast naar een totaal andere mailbox, ik ervaar hier hetzelfde probleem. Dit heb ik ook getest met een andere user binnen G Suite, de mails die vanuit de G Suite accounts worden verstuurt, komen niet aan. Extern wordt wel afgeleverd volgens de nieuwe forward rule in Cloudflare.

Het lijkt er dus weldegelijk op dat nav bovenstaande test dat de routering in G Suite de mails intern houdt of zelfs gewoon weggooit (zie opmerking hieronder "vinkje alias").
Ik kan echter geen enkele instelling meer vinden die verwijst naar domain-b.com:
- Bij het wissen van het domein in de G Suite admin omgeving, werden ook de email adres aliassen hieraan gelinkt gewist (zie punt hieronder).
- Ook geen enkele verwijzing meer naar dit domein onder: G Suite Admin > User > Gebruikersgegevens > Contactgegevens, Alternatief e-mail adres,... (werd automatisch gewist bij bovenstaande actie)
- In de persoonlijke omgeving van de bewuste users heb ik alle aliassen en rules mbt domain-b.com gewist
- Ook de mail versturen vanuit een andere G Suite user komt dus niet aan.
- vinkje alias stond 100% zeker aan bij de email alias in de user omgeving.

Een andere conclusie zou kunnen zijn dat Cloudflare om een of andere reden mails van domain-a.com weggooit en niet forward. Echter heeft Cloudflare geen enkele weet van domain-a.com. Dit lijkt mij eerder onwaarschijnlijk.

Ik hou mij aanbevolen om op een specifieke plek in de configuratie na te kijken of er nog verwijzingen zijn naar domain-b.com, ik vind alvast niets meer terug.

Ik heb binnen G Suite Admin verschillende instellingen aan/uit gevinkt of leeg gemaakt en terug ingevuld (zoals bvb catch-all) en de mails komen nu wel aan via Cloudflare volgens de forward rule. Bizar. :?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 06-04-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:33
pc01 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:13:
Nog een toevoeging aan bovenste post: ze geven relatief snel support per chat en mail (wat bij google niet het geval was) & ik heb net nog een keer alle mails uit mijn gmail geimporteerd (om nieuwere mails ook te importeren); wellicht is dit IMAP eigen, maar het fijne is dat gelukkig geen mails dubbel erin komen & hij inderdaad alleen de nieuwe mails heeft toegevoegd. Dus voor een migratie scheelt dit weer.
Goed om te weten! Ik heb het idee dat ik nog e-mails mis, maar ik kan opnieuw een import proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc01
Peetman schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:35:
[...]

Hoe zit dat met die mailboxen / domeinen? Ik heb momenteel een 2-tal domeinen aan Google Apps gekoppeld incl catch-all. En gebruik vaak mail@mijntld.nl / <catchall>@mijntld.nl.

Voor het persoonlijke domein van mijn vrouw gebruiken we nu forwardmx en mailjet icm met een GMail account. Zij gebruikt ook vaak mail@haartld.nl. Kan ik dit in een aparte mailbox laten landen voor de verschillende domeinen voor diezelfde 25 euro per jaar? Of zit dat allemaal aan dezelfde gebruiker gekoppeld dan?

Voor onze kinderen hebben we ook een domein, maar nog geen mail in gebruik, maar dat zal op een gegeven moment ook wel gaan gebeuren, dus zou mooi zijn als we die in aparte mailboxen kunnen laten landen.
Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijpl; maar ik leg het uit zoals ik nu zie hoe infomaniak werkt & hopelijk beantwoordt dat je vraag :

Voor 25 euro krijg je wat zij noemen 1 email-service met vijf mailboxen. Aan die e-mail service kun je een onbeperkt aantal domeinen en aliassen hangen. Iedere mailbox is vervolgens gekoppeld aan alle domeinen voor zijn aliassen.

Dus user1@domein1.nl krijgt ook user1@domein2.nl en user1@domein3.nl binnen.
Zolang je dus niet dezelfde naam voor @domein.nl wilt gebruiken werkt het dus prima.
Wat niet kan is user1@domein1.nl naar 1 mailbox en user1@domein2.nl naar een andere mailbox.

Als je dat laatste zou willen zou je een aparte mailservice a 25 euro moeten nemen.

Hopelijk is dit duidelijk. Zo niet dan hoor ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 22:34

Peetman

Tjah....

pc01 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:43:
[...]

Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijpl; maar ik leg het uit zoals ik nu zie hoe infomaniak werkt & hopelijk beantwoordt dat je vraag :

Voor 25 euro krijg je wat zij noemen 1 email-service met vijf mailboxen. Aan die e-mail service kun je een onbeperkt aantal domeinen en aliassen hangen. Iedere mailbox is vervolgens gekoppeld aan alle domeinen voor zijn aliassen.

Dus user1@domein1.nl krijgt ook user1@domein2.nl en user1@domein3.nl binnen.
Zolang je dus niet dezelfde naam voor @domein.nl wilt gebruiken werkt het dus prima.
Wat niet kan is user1@domein1.nl naar 1 mailbox en user1@domein2.nl naar een andere mailbox.

Als je dat laatste zou willen zou je een aparte mailservice a 25 euro moeten nemen.

Hopelijk is dit duidelijk. Zo niet dan hoor ik het ;)
Dat is precies wat ik wilde weten. Dan ga ik wel cloudflare gebruiken voor de andere domeinen om die naar GMail te forwarden. Voor mijn eigen domeinen wacht ik nog even af waar Google mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-06 12:51
Gisteravond afscheid genomen van G Suite en overgestapt naar Microsoft 365 Business Basic

De genoemde prijzen waren bij mij wel excl. VAT maar inclusief kwam ik uit op 6,17 p/m.

Onboarding ging prima, tot het toevoegen van een alias aan mijn hoofduser.
In principe zou dit onder 'gebruikersnaam' en 'afmelden' moeten staan, maar die functie krijg ik maar niet te voorschijn.
Had er even een ticket voor ingeschoten, en werd een half uur later keurig netjes gebeld door een nummer uit Washington State waarmee ik totaal 2 uur bezig ben geweest van Office Portal tot aan Powershell, maar tot nu toe zonder succes.

Heb het nu wel werkend met een dirty fix door de gebruikersnaam (was: info@domein.nl) te veranderen naar (hello@domein.nl). Dan wordt hello@domein.nl de hoofduser, en wordt info@domein.nl automatisch als alias gebruikt.
Niet ideaal maar voor nu even genoeg. Kreeg het advies 24 uur te wachten omdat het tenant nog niet volledig ingericht zou zijn. Alleen zijn die 24 uur nu wel voorbij, en is het nog steeds niet opgelost :P

De Exchange error (zie screenshot) staat er ook nog steeds, maar kan er op internet ook weinig over vinden. Heb net nog een ticket ingeschoten, en wordt zometeen gebeld.

Het is even wat gepruts, maar als het eenmaal werkt is het ideaal (2FA en alles!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRIEy0H1-K0dgXILfg2A6MCU9e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pT0LacPZtbZrQDobwoB0gno.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben279 op 06-04-2022 21:02 . Reden: Screenshot vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een beetje raar toch voor een bedrijf als Google dat dit niet gepland was?

Of dit was wel geplanned en de strategie is het nog een paar keer verlengen tot er een handjevol gebruikers over is en ze er zonder veel problemen de stekker uit G Suite kunnen trekken :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Volledig overgestapt op iCloud.

Zowel Google Suite als MS365 opgezegd.
We hadden al Apple One. 200gb storage erbij en we konden alles kwijt.

Ferm locked in het Apple Ecosysteem nu dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 06-04-2022 21:17 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

Niwla

dat dus....

_eLMo_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:17:
Volledig overgestapt op iCloud.

Zowel Google Suite als MS365 opgezegd.
We hadden al Apple One. 200gb storage erbij en we konden alles kwijt.

Ferm locked in het Apple Ecosysteem nu dus :+
Ik denk dat ik ook hier voor ga. Hebben al een 2TB family account. Hebben alleen beide een eigen domein. 1 van de twee zal die op moeten geven 😎

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Niwla schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat ik ook hier voor ga. Hebben al een 2TB family account. Hebben alleen beide een eigen domein. 1 van de twee zal die op moeten geven 😎
Je kan meerdere domeinen koppelen toch? 3?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

Niwla

dat dus....

_eLMo_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:27:
[...]

Je kan meerdere domeinen koppelen toch? 3?
Voor zover ik weet maar 1. Maar ik lees al een tijd mee hier en voel me nog een noob.

niets moet......behalve adem halen

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste