Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medea128
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-02 00:02
weet niet of dit duidelijk genoeg is , ik weet niet hoe je een tabel toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-03 18:50
Medea128 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:26:
weet niet of dit duidelijk genoeg is , ik weet niet hoe je een tabel toevoegt
DM, oke ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoefke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-04 23:58
Gegijzeld door ABNAMRO! . Zo frustrerend! Aangifte doen te veel moeite. Melding maken bij Kifid en Persoons Autoriteit Gegevens ga ik doen als ik de energie er weer voor heb. Maar eerst deel ik het met jullie zodat je weet dat je niet de enige bent in gevecht met je bank!

Na de eerste uitbetaling van de rente compensatie op mijn doorlopend krediet was ik in afwachting op de rente compensatie voor mijn betaarekening.

Voor het doorlopend krediet een herberekening uit laten voeren, rechtsbijstand ingeschakeld omdat de rente op rente niet werd meegerekend en dus zeer veel tijd en energie erin moeten steken. (2 jaar) Toch kwam abnamro daarna met de toevoeging van de rente op rente en na een herberekening die maanden duurde. Toch na 2 jaar eindelijk een uitbetaling.

Nu na 2 jaar komt dus de betaalrekening in het zicht. Wederom een Persoonlijk aanbod die ik natuurlijk weer niet accepteerd en een herberekening aangevraagd met opsturen oude gegevens. (zeer veel werk maar het gaat om veel geld).
Na de herberekening wordt het schimmig. Ze willen dus niks digitaal doen en alles moet met de briefpost.

Klacht ingediend omdat dit gewoon digitaal moet en zeer lange verwerkingstijd heeft. Hier krijg je geen bevestiging van want dat kunnen ze niet versturen volgens abn... Dus voor je eigen administratie zorgt abn dat je niks kan opslaan of bewijs hebt.

(de herinneringen in de app en via post over het eerste aanbod PA blijven binnen stromen met een einddatum om te reageren. Dit maakt niet uit zegt de help telefoon van de rentecompensatie (minimaal 20 minuten in de wacht per gesprek).

Nadat ik een pak papieren heb ontvangen moet ik alles netjes ondertekenen en een copy ID en copy bankpas opsturen. (Ja ik ben het! Degene die jullie jaren teveel rente lieten betalen en waar jullie naar mijn huisadres persoonlijk geadresseerde papieren hebben gestuurd!!)

In januari 24' opgestuurd en na 1,5 maand nog geen reactie. Na meerdere keren bellen (3 uur kwijt) of de documenten al binnen zijn wordt er medegedeeld dat ze niet kunnen zien of het ontvangen is omdat het ingescand moet worden en dit maanden kan duren (!). Na 2 maanden helemaal klaar ermee en er wordt medegedeeld dat mijn papieren kwijt zijn en of ik alles opnieuw wil opsturen. Dit kan niet waar zijn.

Dit is overtreding van de AVG en ik dreig met Kifid, Rechtsbijstand en Autoriteit Persoons gegevens. Ook de klacht die ik wil indienen kan mondeling maar niet met een (digitale) bevestiging. Onmogelijk is dat. Absurd! Er wordt gevraagd opnieuw alles op te sturen. De klacht laat ik (voor nu) even zitten want zowel Kifid als de andere organisaties vragen een enorm pak papier als bewijs en dat kost nog meer tijd!

In April opnieuw alles opgestuurd. Met tegenzin. Alles gefotografeerd omdat abn niet te vertrouwen is. Ik krijg in Mei een brief thuis van abn amro. Ik ben benieuwd. Het is een brief die zegt dat de handtekening op mijn ID (paspoort) niet overeenkomt met de papieren die ik ondertekend heb en of ik opnieuw mijn aangifte wil opsturen met de post. !!!!! Helemaal ******* dit is klant pesten!!

Wederom bellen en 30 minuten in de wacht. Het blijft moeilijk om ALLES opnieuw uit te leggen aan de medewerker.. Medewerker snapt mijn frustratie en gaat het uitzoeken. Het blijkt dat mijn copy ID mist in de aangeleverde documenten. Ik wordt bijna gek en vertel dat de brief zegt dat mijn handtekening niet overeenkomt tussen ID en brief. Hoe kan dit als mijn copy ID mist?? ! Ik blijf rustig en zeg los maar op! Maar ik zeg dat ik NU mijn geld wil en ik NIKS meer opstuur , en dat ik foto bewijs heb omdat ik al zoiets verwachtte van een onbetrouwbare bank. Maar hij kan niks voor mij betekenen.

Wederom een overtreding van AVG en dit zal worden aangegeven door abn zelf, bij Autoriteit Persoons gegevens. Ik vraag daar een (digitale) bevestiging van. Maar die kan hij mij niet geven. Wat voor bedrijf is dit zeg!!

En geeft aan dit intern te gaan uitzoeken met een geschatte behandeltijd van 2 weken.....

Na 1,5 week wordt ik gebeld door dezelfde medewerker die aangeeft dat de brief standaard wordt verstuurd als er een ID mist. Ik geef aan dat dit toch struktueel een ernstige overtreding van de AVG wordt. Er zal melding worden gemaakt bij de scanafdeling van abn en daarmee moet ik het doen. Ook met mijn foto bewijs dat ik alle documenten heb toegevoegd aan de brief doen ze niks. Geen energie meer voor dit spelletje dus ik zeg maak het geld over ik stuur niks meer op!

Bij hoge uitzondering mag ik digitaal mijn copy ID versturen naar: compensatieregeling.variabelerente@nl.abnamro.com (lekker makkelijk email adres :( ) Dit kan wederom 2 weken verwerkingstijd betekenen. Wederom om een bevestiging gevraagd en hoera binnen 1 werkdag een email bevestiging van ontvang.

Nu in gijzeling door ABNAMRO bank. Geen contact meer gehad en ook geen uitbetaling. Wat gaan ze nu weer verzinnen? Dat mijn ID langer dan 6 maanden geldig moet zijn? Dat ook de achterkant van mijn ID moet worden aangeleverd?

Wat een boeven bende! Als ik de energie weer heb naar het Kifid en Autoriteit Persoonsgegevens. Maar eerst met jullie delen zodat je weet waaraan je toe bent!!

Wil eigenlijk gewoon naar de politie gaan maar ja zo makkelijk kan het natuurlijk niet. Ik houd jullie op de hoogte. Sommige mensen trekken zulke dingen aan geloof ik nu echt in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Sjoefke schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:20:
Gegijzeld door ABNAMRO! . Zo frustrerend! Aangifte doen te veel moeite. Melding maken bij Kifid en Persoons Autoriteit Gegevens ga ik doen als ik de energie er weer voor heb. Maar eerst deel ik het met jullie zodat je weet dat je niet de enige bent in gevecht met je bank!

Na de eerste uitbetaling van de rente compensatie op mijn doorlopend krediet was ik in afwachting op de rente compensatie voor mijn betaarekening.

Voor het doorlopend krediet een herberekening uit laten voeren, rechtsbijstand ingeschakeld omdat de rente op rente niet werd meegerekend en dus zeer veel tijd en energie erin moeten steken. (2 jaar) Toch kwam abnamro daarna met de toevoeging van de rente op rente en na een herberekening die maanden duurde. Toch na 2 jaar eindelijk een uitbetaling.

Nu na 2 jaar komt dus de betaalrekening in het zicht. Wederom een Persoonlijk aanbod die ik natuurlijk weer niet accepteerd en een herberekening aangevraagd met opsturen oude gegevens. (zeer veel werk maar het gaat om veel geld).
Na de herberekening wordt het schimmig. Ze willen dus niks digitaal doen en alles moet met de briefpost.

Klacht ingediend omdat dit gewoon digitaal moet en zeer lange verwerkingstijd heeft. Hier krijg je geen bevestiging van want dat kunnen ze niet versturen volgens abn... Dus voor je eigen administratie zorgt abn dat je niks kan opslaan of bewijs hebt.

(de herinneringen in de app en via post over het eerste aanbod PA blijven binnen stromen met een einddatum om te reageren. Dit maakt niet uit zegt de help telefoon van de rentecompensatie (minimaal 20 minuten in de wacht per gesprek).

Nadat ik een pak papieren heb ontvangen moet ik alles netjes ondertekenen en een copy ID en copy bankpas opsturen. (Ja ik ben het! Degene die jullie jaren teveel rente lieten betalen en waar jullie naar mijn huisadres persoonlijk geadresseerde papieren hebben gestuurd!!)

In januari 24' opgestuurd en na 1,5 maand nog geen reactie. Na meerdere keren bellen (3 uur kwijt) of de documenten al binnen zijn wordt er medegedeeld dat ze niet kunnen zien of het ontvangen is omdat het ingescand moet worden en dit maanden kan duren (!). Na 2 maanden helemaal klaar ermee en er wordt medegedeeld dat mijn papieren kwijt zijn en of ik alles opnieuw wil opsturen. Dit kan niet waar zijn.

Dit is overtreding van de AVG en ik dreig met Kifid, Rechtsbijstand en Autoriteit Persoons gegevens. Ook de klacht die ik wil indienen kan mondeling maar niet met een (digitale) bevestiging. Onmogelijk is dat. Absurd! Er wordt gevraagd opnieuw alles op te sturen. De klacht laat ik (voor nu) even zitten want zowel Kifid als de andere organisaties vragen een enorm pak papier als bewijs en dat kost nog meer tijd!

In April opnieuw alles opgestuurd. Met tegenzin. Alles gefotografeerd omdat abn niet te vertrouwen is. Ik krijg in Mei een brief thuis van abn amro. Ik ben benieuwd. Het is een brief die zegt dat de handtekening op mijn ID (paspoort) niet overeenkomt met de papieren die ik ondertekend heb en of ik opnieuw mijn aangifte wil opsturen met de post. !!!!! Helemaal ******* dit is klant pesten!!

Wederom bellen en 30 minuten in de wacht. Het blijft moeilijk om ALLES opnieuw uit te leggen aan de medewerker.. Medewerker snapt mijn frustratie en gaat het uitzoeken. Het blijkt dat mijn copy ID mist in de aangeleverde documenten. Ik wordt bijna gek en vertel dat de brief zegt dat mijn handtekening niet overeenkomt tussen ID en brief. Hoe kan dit als mijn copy ID mist?? ! Ik blijf rustig en zeg los maar op! Maar ik zeg dat ik NU mijn geld wil en ik NIKS meer opstuur , en dat ik foto bewijs heb omdat ik al zoiets verwachtte van een onbetrouwbare bank. Maar hij kan niks voor mij betekenen.

Wederom een overtreding van AVG en dit zal worden aangegeven door abn zelf, bij Autoriteit Persoons gegevens. Ik vraag daar een (digitale) bevestiging van. Maar die kan hij mij niet geven. Wat voor bedrijf is dit zeg!!

En geeft aan dit intern te gaan uitzoeken met een geschatte behandeltijd van 2 weken.....

Na 1,5 week wordt ik gebeld door dezelfde medewerker die aangeeft dat de brief standaard wordt verstuurd als er een ID mist. Ik geef aan dat dit toch struktueel een ernstige overtreding van de AVG wordt. Er zal melding worden gemaakt bij de scanafdeling van abn en daarmee moet ik het doen. Ook met mijn foto bewijs dat ik alle documenten heb toegevoegd aan de brief doen ze niks. Geen energie meer voor dit spelletje dus ik zeg maak het geld over ik stuur niks meer op!

Bij hoge uitzondering mag ik digitaal mijn copy ID versturen naar: compensatieregeling.variabelerente@nl.abnamro.com (lekker makkelijk email adres :( ) Dit kan wederom 2 weken verwerkingstijd betekenen. Wederom om een bevestiging gevraagd en hoera binnen 1 werkdag een email bevestiging van ontvang.

Nu in gijzeling door ABNAMRO bank. Geen contact meer gehad en ook geen uitbetaling. Wat gaan ze nu weer verzinnen? Dat mijn ID langer dan 6 maanden geldig moet zijn? Dat ook de achterkant van mijn ID moet worden aangeleverd?

Wat een boeven bende! Als ik de energie weer heb naar het Kifid en Autoriteit Persoonsgegevens. Maar eerst met jullie delen zodat je weet waaraan je toe bent!!

Wil eigenlijk gewoon naar de politie gaan maar ja zo makkelijk kan het natuurlijk niet. Ik houd jullie op de hoogte. Sommige mensen trekken zulke dingen aan geloof ik nu echt in. ;)
ABN-Amro is echt verschrikkelijk... Ik weet namelijk zeker dat ik van 2001 tot 2004 nog een krediet heb gehad maar heb daar geen gegevens meer van. En die moet ik aanleveren en dan kunnen ze alleen een berekening maken (als dat al kan) van de maanden waar ik een afschrift van heb.

Nu liet een medewerker laatst per ongeluk vallen dat er over die jaren, van mij 60 afschriften te vinden zijn. Die kan ik opvragen maar die kosten 5 euro per stuk want dit kan niet digitaal??? (300 euro bij elkaar). Dus ze hebben gegevens, maar omdat ze weten dat ik ze niet heb, doen ze net of ze er niks van weten. Ook vernietigen (beweren ze) doodleuk de afschriften van precies 20 jaar geleden (dus nu is april 2004 weg)
Dit terwijl ze weten dat hier bruikbare gegevens op staan die gebruikt kunnen worden voor de compensatieregeling, waarbij ze vanaf 2001 gaan compenseren.
En waarom maken ze een "inschatting" over 2004 2005 en 2006 terwijl er gegevens zijn die ze niet gebruiken ondanks dat ik aangeef dat er gegevens zeker niet kloppen.

Maar, hun aandeelhouders zijn rustig, de pers heeft het er niet meer over, dus ze kunnen hun ex-klanten weer oplichten, net als vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Medea128 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:25:
Maand Betaalde rente Effectieve rente op jaarbasis Nominale rente op maandbasis Gemiddelde uitstaande schuld Effectieve marktrente op jaarbasis Nominale marktrente op maandbasis Nominale rente op maandbasis Gemiddelde uitstaande schuld Betaalde rente
jan-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22773,73 173,44 -2,51
feb-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22776,24 173,46 -2,53
mrt-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22778,77 173,48 -2,55
apr-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 8,87 0,0071072 0,0073696 22781,32 167,89 3,04
Ook als je een paar duizend terug krijgt van ING, zou ik de berekening goed nakijken, het had zomaar eens een paar duizend meer kunnen zijn.

9,4% effectief = 9,02% nominaal => 0,75166% nominaal per maand, NIET 0,75055%

Dit zijn gewoon oplichtingspraktijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medea128
ik neem aan dat iedereen dezelfde rentepercentage had in 2001 en verder. Dat betekent dat iedereen een schijntje terugkrijgt. Ik zie dat anderen duizenden euro's terugkrijgen en in mijn geval minder dan 300. Terwijl ik veel tegen mijn opgenomen limiet zat. Ik snap er niets van, oude papieren versies heb ik niet meer en digitaal gaat maar terug tot 2015, dus alles er voor kunnen ze zelf verzinnen in het voordeel van ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annevk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-01 22:57
Ja ik weet het niet. Wat wel opvalt is het rente verschil. Mijn startrente was 6,9 % in 2011. En wat ik begreep is hoe lager de startrente hoe meer je terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
annevk schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:44:
Ja ik weet het niet. Wat wel opvalt is het rente verschil. Mijn startrente was 6,9 % in 2011. En wat ik begreep is hoe lager de startrente hoe meer je terug krijgt.
Hoe lager de startrente in verhouding tot de in de startmaand geldende Kifid referentierente.

Het gaat echt om de maand van afsluiten wat het verschil kan geven tussen 2 of 3 nullen compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Dunnevandale schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:12:
Vanmorgen kreeg een heel riant bedrag gestort van compensatie op een doorlopend krediet van Defam, uit mijn hoofd zat er ongeveer 6 weken tussen alle paperassen regelen en uitbetalen.
goed om te weten, was het alweer vergeten en dacht er opeens aan vanochtend, 5 weken geleden kwam amp groep langs dus dan zal het wel bijna zover zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcchris
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10-2024
Weet iemand nog de naam van de instantie die kan checken of de compensatie wel klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digirebay
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-03 12:29
gcchris schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
Weet iemand nog de naam van de instantie die kan checken of de compensatie wel klopt?
Www.geldbelangen.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Digirebay op 31-05-2024 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ztevil
Mensen met een voorstel van ING, ook (of juist helemaal) als je al duizenden euro's compensatie krijgt...

CONTROLEER DE BEREKENING.

Kan je dat zelf niet, laat hem controleren door geldbelangen.nl

In dit kleine stukje voorstel hieronder van Medea1, is de delta al verkeerd. Ze heeft volgens ING in de start maand € 2,51 te weinig rente betaald.

DIT KAN NIET

De eerste maand (afsluitmaand) moet bij ieder compensatievoorstel 0,00 euro te veel/te weinig betaald zijn.

Vanaf daar kan je in de volgende maanden pas te veel(en soms ook te weinig rente betaald hebben)

Vooral bij berekeningen vanaf januari 2001, met een lange looptijd kunnen dit soort kleine 'foutjes' van ING, het verschil zijn tussen geen compensatie of honderden tot soms duizenden euros compensatie.

De berekening zit vol met truukjes om zo weinig mogelijk compensatie te hoeven betalen.
Medea128 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:25:
Werkelijke situatie Marktrente Wat je had mogen verwachten Verschil
Maand Betaalde rente Effectieve rente op jaarbasis Nominale rente op maandbasis Gemiddelde uitstaande schuld Effectieve marktrente op jaarbasis Nominale marktrente op maandbasis Nominale rente op maandbasis Gemiddelde uitstaande schuld Betaalde rente
jan-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22773,73 173,44 -2,51
feb-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22776,24 173,46 -2,53
mrt-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 9,19 0,0073535 0,0076159 22778,77 173,48 -2,55
apr-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 8,87 0,0071072 0,0073696 22781,32 167,89 3,04
mei-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 8,87 0,0071072 0,0073696 22778,28 167,87 3,06
jun-2001 170,93 9,4 0,0075055 22773,73 8,87 0,0071072 0,0073696 22775,22 167,84 3,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karennn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Als de startmaand van de berekening niet ook de startmaand van het doorlopend krediet is, dan kan dat uiteraard wel.
ztevil schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 06:03:
Mensen met een voorstel van ING, ook (of juist helemaal) als je al duizenden euro's compensatie krijgt...

CONTROLEER DE BEREKENING.

Kan je dat zelf niet, laat hem controleren door geldbelangen.nl

In dit kleine stukje voorstel hieronder van Medea1, is de delta al verkeerd. Ze heeft volgens ING in de start maand € 2,51 te weinig rente betaald.

DIT KAN NIET

De eerste maand (afsluitmaand) moet bij ieder compensatievoorstel 0,00 euro te veel/te weinig betaald zijn.

Vanaf daar kan je in de volgende maanden pas te veel(en soms ook te weinig rente betaald hebben)

Vooral bij berekeningen vanaf januari 2001, met een lange looptijd kunnen dit soort kleine 'foutjes' van ING, het verschil zijn tussen geen compensatie of honderden tot soms duizenden euros compensatie.

De berekening zit vol met truukjes om zo weinig mogelijk compensatie te hoeven betalen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie111
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou vanmiddag eens ING gebeld het kan wel duren ( omdat mijn doorlopend credit nog liep in 2022) t/m augustus dit jaar. Ik aangegeven voor de zomer maar dat was slechts een indicatie. Dus wachten we maar geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Karennn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:55:
Als de startmaand van de berekening niet ook de startmaand van het doorlopend krediet is, dan kan dat uiteraard wel.

[...]
Kan je een voorbeeld geven? Dat is volgens mij alleen als het krediet voor januari 2001 al bestond. In dat geval wordt de contractrente en Kifid rente van januari 2001 aangehouden. De compensatie hoort in ieder geval € 0 te zijn in de eerste maand.

Waarom zou de startmaand van de berekening anders zijn de de startmaand van het krediet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karennn
Ik ga er, wellicht ten onrechte, vanuit dat de bank weet wanneer het DK gestart is, wat de maximale kredietruimte was en het rentepercentage op moment afsluiten. Hoe het DK vervolgens gebruikt is, dus de operationele info, is niet meer bekend.

Als rentepercentage op moment afsluiten (dus voor 1-1-2001), wordt gebruikt en lager is dan referentie rente op 1-1-2001, dan kan er, als mijn redenatie klopt, te weinig rente zijn betaalt.
ztevil schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Kan je een voorbeeld geven? Dat is volgens mij alleen als het krediet voor januari 2001 al bestond. In dat geval wordt de contractrente en Kifid rente van januari 2001 aangehouden. De compensatie hoort in ieder geval € 0 te zijn in de eerste maand.

Waarom zou de startmaand van de berekening anders zijn de de startmaand van het krediet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 06:16

XallaX

Meow

ING, een klein oud krediet over 4 jaar, er wordt inderdaad gerommeld met de berekening, ik zou per maand een bedragje terug moeten betalen al vanaf de eerste maand. Omdat dit om een te klein bedrag gaat ga ik hier niets mee doen maar op het moment dat het in de papieren loopt en ook bij een positieve uitkomst kun je beter alles (laten) narekenen. Vieze spelletjes van de oranje leeuw.

In de periode daarna bij Ohra gezeten, dit ging om een hoger bedrag, daar klopte de berekening wel alleen konden ze in mijn geval eerst niets terugvinden en hadden een polisnummer nodig. Oorzaak hier was de overname van kredieten tussen partijen werd er gezegd maar volgens mij gewoon >10-15 jaar is oeps wij gooien alles in een archief? Met alleen het polisnummer werd het zo geregeld, geen gedoe over bewijs aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Karennn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:52:
Ik ga er, wellicht ten onrechte, vanuit dat de bank weet wanneer het DK gestart is, wat de maximale kredietruimte was en het rentepercentage op moment afsluiten. Hoe het DK vervolgens gebruikt is, dus de operationele info, is niet meer bekend.

Als rentepercentage op moment afsluiten (dus voor 1-1-2001), wordt gebruikt en lager is dan referentie rente op 1-1-2001, dan kan er, als mijn redenatie klopt, te weinig rente zijn betaalt.

[...]
Dat is een interessant punt. Maar dan zouden ze ook de referentierente van die betreffende maand moeten gebruiken. (deze zijn bekend vanaf jan 1998) om de delta te berekenen. en dan zou de eerste maand nog steeds € 0,0 moeten zijn.

Als de 'delta' op deze (of jouw) manier berekend zou worden door ING, dan zouden ze dit duidelijk in het voorstel moeten aangeven, en dan is het nog steeds niet correct.

Dit wijkt ook af van de manier waarop alle andere banken het berekenen.

Voor kredieten gestart voor januari 2001, wordt normaal gesproken de Contractrente en de Kifidrente op Januari 2001 gebruikt. Het verschil tussen deze 2 is de delta.

Contractrente (betaalde rente) = Kifidrente + delta. (de Rente die je had moeten betalen)

In jan 2001 moeten deze 2 gelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VasN7DeAJiPdkjGVMG5wkwtdOvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQYbk4UwtxiGLX3sESF6E5xr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Geweldig nieuws! ING rekent Compenseert per kwartaal, want dat mag van Kifid. Waarom zouden ze het jou als klant makkelijk maken als het ook lekker omslachtig kan? Buiten het geld wat ze sparen. Niet eens? Je kuntaltijd (weer) aankloppen bij Kifid. Die hebben alle tijd van de wereld voor ING gezeur.

Na twintig jaar iedereen met droge ogen te hebben opgelicht, E, n omdat de rechter zei dat het moest, ze het nu écht goed doenlichten ze ons gewoon weer op. Op de vergaderingen zullen termen rondgegaan zijn als: 'Nu kunnen we ze pakken, wie verwacht nou opgelicht te worden bij compensatie vanwege oplichting, Geniaal..

Geen paniek, er is ook absoluut niks onduidelijk aan je contractrente. Die staat op het contract, wat natuurlijk niemand meer heeft van vóór 2001. Gelukkig heeft ING ze veilig opgeborgen, zo veilig dat zelfs zij ze niet meer kunnen vinden. Maar geen zorgen, de oranje leeuw is je vriend! Ze hebben een betrouwbare manier om de rente te bepalen: ze verzinnen hem gewoon. Als je dat niet wist dan heb je waarschijnlijk niet op de uitgebreidde website gekeken waar de hele regeling tot in detail wordt besroken. Dus als je een excel sheet in je inbox krijgt zonder enige uitleg, wees gerust, dat betekent gewoon dat je geen compensatie krijgt. Logisch toch? En als je je contract niet opstuurde, heb je gewoon dikke pech. Moet je de website maar lezen

Contracten die nog lopen of nog GEEN 5/ 7 jaar geleden zijn beëindigd, moet het contract door de bank bewaard zijn en kan je opvragen..

*knip* Geen werving

[ Voor 1% gewijzigd door Zr40 op 13-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Jij werkt bij ING dus...
Karennn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:55:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karennn
@ztevil nee hoor. Ik deed alleen aanname zonder precies te weten hoe het werkt. Weet ondertussen dat ik vergoeding krijg, maar niet hoeveel. Voelt beetje als loterij waarbij je nog niet weet hoeveel je wint. Ook onvoldoende info om überhaupt vooraf af te kunnen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddie111
Nou eindelijk bericht gehad. Je krijgt compensatie alleen hoeveel?? nou ja iedergeval iets gehoord.
Ik ga het verder afwachten reken mij zeker nog niet rijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb een ING voorstel gehad en geaccepteerd en heb geen behoefte aan de boosheid en de stress die ik hier bij sommige deelnemers zie. Misschien dat ik 100 euro misloop maar dat is dan maar zo, mijn gezondheid is me meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
synoniem schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:03:
Ik heb een ING voorstel gehad en geaccepteerd en heb geen behoefte aan de boosheid en de stress die ik hier bij sommige deelnemers zie. Misschien dat ik 100 euro misloop maar dat is dan maar zo, mijn gezondheid is me meer waard.
En als je 1.000 euro misloopt, of 2.000 ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ztevil schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:18:
[...]

En als je 1.000 euro misloopt, of 2.000 ?
Dan nog niet. Van de stijfkop en de zot vult de advocaat zijn pot. En intussen heb je zelf een hartinfarct of een maagzweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 10:46
Ik meld mij ook even in dit topic. Een vriend van mij vroeg of ik hem kon helpen met zijn compensatie. Situatie is een doorlopend krediet bij ING, begonnen in nov 2003 op 11k en afgelopen in november 14 op 7k. Compensatievoorstel is net iets onder de 1000 euro.

Wat ik van hem begrijp is dat hij al weken probeert om contact te krijgen met geldbelangen.nl maar dat hier niet op gereageerd wordt, zijn er nog andere wegen om zijn voorstel door te laten rekenen?

En waar vind je de rentepercentages waar ze mee moeten rekenen? Ik heb op de site van de DNB wel een dashboard met rentes op consumptieve kredieten gevonden maar deze wijken zoveel af van wat ik hier langs zie komen dat ik denk dat dit toch een andere is.....

[ Voor 22% gewijzigd door LordLynx op 20-06-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark1968
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-06-2024
Hallo, ik heb een vraagje over het berekenen van de nominale rente op maandbasis. Ik heb een berekening ontvangen van ING en heb de indruk dat ze een te laag percentage toepassen. Zijn er ergens tabellen te vinden waar je adhv de effectieve rente de nominale rente kunt berekenen? Alvast bedankt.
ztevil schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Dat is een interessant punt. Maar dan zouden ze ook de referentierente van die betreffende maand moeten gebruiken. (deze zijn bekend vanaf jan 1998) om de delta te berekenen. en dan zou de eerste maand nog steeds € 0,0 moeten zijn.

Als de 'delta' op deze (of jouw) manier berekend zou worden door ING, dan zouden ze dit duidelijk in het voorstel moeten aangeven, en dan is het nog steeds niet correct.

Dit wijkt ook af van de manier waarop alle andere banken het berekenen.

Voor kredieten gestart voor januari 2001, wordt normaal gesproken de Contractrente en de Kifidrente op Januari 2001 gebruikt. Het verschil tussen deze 2 is de delta.

Contractrente (betaalde rente) = Kifidrente + delta. (de Rente die je had moeten betalen)

In jan 2001 moeten deze 2 gelijk zijn.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:45
(1+nominale jaarrente)^(1/12)-1

Dit is de formule om van effectiefper jaar maar nominaal per maand om te rekenen.
Bijvoorbeeld 12% per jaar: 1,12 ^ (1/12) = 1,009489. De rente per maand is dan circa 0,95%

[ Voor 7% gewijzigd door arene op 20-06-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb deze week ook eindelijk mijn voorstel van ING gekregen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Tot 2008 zijn niet alle gegevens meer beschikbaar, maar gezien de inschatting daar behoorlijk hoog ligt qua (negatief) saldo, geloof ik niet dat er meer uit te halen zou zijn. Ik heb zelf ook geen gegevens meer, afgezien van belastingaangiften in een digitale vorm waar ik dan een programma voor zou moeten terugzoeken om het te kunnen openen. Teveel gedoe dus.

[ Voor 0% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-06-2024 21:38 . Reden: bedrag gecorrigeerd en mo tags toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie111
Hier ook vandaag eindelijk voorstel gehad ivm doorlopend credit en geaccepteerd was er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witboy
  • Laatst online: 17-04 15:38
Ook voorstel van ING gehad en geaccepteerd.
Valt op dat de wettelijke rente niet vergoed wordt dit in tegenstelling tot wat er op de site van de ing staat.
Rente op rente wel vergoed
Wachten is nu op credit card en roodstand compensatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
https://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html :)
Mark1968 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:55:
Hallo, ik heb een vraagje over het berekenen van de nominale rente op maandbasis. Ik heb een berekening ontvangen van ING en heb de indruk dat ze een te laag percentage toepassen. Zijn er ergens tabellen te vinden waar je adhv de effectieve rente de nominale rente kunt berekenen? Alvast bedankt.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-04 10:07
Ik ben al sinds december bezig om de compensatie van ING te krijgen. Ik ben al geruime tijd geen klant meer bij ING. In december ontving ik een email dat er een bericht mbt de compensatieregeling in de ING app staat. Omdat ik geen klant meer ben kan ik daar niet bij. Na lang heen en weer mailen uiteindelijk een voorstel per post gekregen en geaccepteerd. Daar ging vervolgens weer lange tijd overheen. Vorige week weer email van ING: je wordt uitbetaald, lees het bericht in de ING app (zucht). Heeft iemand ook dit bericht gehad en wat is de inhoud daarvan ? Moet je zelf nog actie ondernemen of volgt de betaling automatisch ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddie111
hay wpeterw.
Ik heb het ook geaccepteerd afgelopen donderdag en binnen 15 minuten stond het op mijn rekening. Ik zal het telefoonnummer even bellen op de ing site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witboy
Zijn er ook ING klanten die ook de ‘wettelijke’ rente vergoed hebben gekregen ?
En misschien mensen die inmiddels ook de credit card compensatie voorstel hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-11-2024
Witboy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:22:
En misschien mensen die inmiddels ook de credit card compensatie voorstel hebben gehad?
Ik ook nog geen bericht van de ING t.a.v creditcard en rood staan.
Zal nog wel even duren vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
Witboy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:22:
Wat bedoel je met wettelijke rente vergoed krijgen?
Waar het om gaat is of je met de rente die je gedurende de looptijd hebt betaald wel bent meegedaald met de marktrente. Daarvoor kijken ze naar de startdatum van het krediet en vergelijken dat met de kifid marktrente. Vervolgens wordt elk kwartaal gekeken of je wel bent meegedaald en gestegen. Er wordt dus niet gekeken naar de rente die je betaald hebt ten opzichte van de kifid rente maar alleen of je wel bent meegedaald en gestegen. Ik ben in 1999 begonnen met mijn krediet en daarna is de rente alleen maar hoger geworden en wat ik betaalde bleef gelijk. Dus krijg ik niks terug.

Corrigeer me maar als ik het verkeerd uitleg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witboy
@arene, wat jij bedoeld, is de ‘rente op rente ‘ dat is inderdaad meegenomen in de berekening.
‘Wettelijke rente’ is de rente die de schuldeiser mag vorderen over het verschuldigde bedrag.
Als je bv een aanmaning krijgt , om een bedrag binnen bv 14 dagen te betalen, dan gaat na die 14 dagen, de wettelijke rente lopen
Op de INGsite (compensatie variabele rente) geeft de bank aan dat het voor de doorlopende kredieten ,vanaf 1-2-2020 (datum eerste uitspraak Kifid) is.
Ik heb een mail hierover gestuurd, maar nog geen reactie .Over de berekening ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Witboy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:41:
@arene, wat jij bedoeld, is de ‘rente op rente ‘ dat is inderdaad meegenomen in de berekening.
‘Wettelijke rente’ is de rente die de schuldeiser mag vorderen over het verschuldigde bedrag.
Als je bv een aanmaning krijgt , om een bedrag binnen bv 14 dagen te betalen, dan gaat na die 14 dagen, de wettelijke rente lopen
Op de INGsite (compensatie variabele rente) geeft de bank aan dat het voor de doorlopende kredieten ,vanaf 1-2-2020 (datum eerste uitspraak Kifid) is.
Ik heb een mail hierover gestuurd, maar nog geen reactie .Over de berekening ben ik wel tevreden.
Nee ik bedoel niet rente op rente. Ik leg uit hoe je kan uitrekenen/bekijken of je überhaupt teveel rente hebt betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Eindelijk. Compensatievoorstel ontvangen (continue limiet omgezet in doorlopend krediet) + wettelijke rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Reflector schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:34:
Eindelijk. Compensatievoorstel ontvangen (continue limiet omgezet in doorlopend krediet) + wettelijke rente.
Eindelijk man,

Deze omzetting van Continu limiet naar Doorlopend krediet is toch door ING zelf gedaan? Hebben ze dit in 1 berekening gedaan? Als de omzetting op initiatief van ING gebeurt dan zou de lagere DK rente, op de meest gunstige manier voor de klant in de berekening verwerkt moeten worden.

Bij mensen die zelf een continu limiet hebben laten omzetten naar DK, wordt dit door ING gezien als 2 aparte leningen. Sterker nog, als je van een DK de limiet verhoogd hebt dan is dit ook een nieuwe lening. De ROR genereert de meeste compensatie als het de periode met de meeste daling van de marktrente meemaakt. Als het in stukken gehakt is dan krijg je weinig.

Ben heel benieuwd naar wat er bij die omzetting is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Reflector schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:34:
Ik heb ook een continulimiet gehad die in doorlopend krediet is omgezet. Mag ik weten hoeveel ongeveer en welke jaren dat liep? Heb je iets voor gedaan of hebben ze dat zelf gewoon gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Eriko2020 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Ik heb ook een continulimiet gehad die in doorlopend krediet is omgezet. Mag ik weten hoeveel ongeveer en welke jaren dat liep? Heb je iets voor gedaan of hebben ze dat zelf gewoon gestuurd?
Periode van november 2010 t/m december 2020. Ook automatisch omgezet naar DK. Een het lijkt in 1 berekening gedaan te zijn.
Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste voorstel. Niet op gereageerd. Nu het tweede voorstel en geaccepteerd. Is allemaal vanzelf gegaan zonder daar iets voor te hoeven doen.
Blij dat ik er van af ben gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Reflector op 25-06-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 15:42
Zijn er nog mensen die bij ABN klant zijn of zijn geweest en nog geen bericht hebben ontvangen? Ik heb alle stukken ingeleverd maar buiten de standaad updates geen enkel bericht ontvangen.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 11:31
jra2k schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:15:
Zijn er nog mensen die bij ABN klant zijn of zijn geweest en nog geen bericht hebben ontvangen? Ik heb alle stukken ingeleverd maar buiten de standaad updates geen enkel bericht ontvangen.
zit bij een dochteronderneming van ABN: ICScards.. Heb/had 2 producten.
  • doorlopend krediet. aanbod ontvangen in januari 2023 en ook geaccepteerd.
  • card met gespreid betalen. Nog geen aanbod ontvangen (verwacht dat er een aanbod komt). Volgens ICS zou iedereen die hiervoor in aanmerking komt voor einde van 2024 een brief ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
ztevil schreef op zondag 21 april 2024 @ 02:40:
[...]

Dat is een goeie lage start rente.. Vandaar dat je 5k terugkrijgt.

Ik startte in 2014 tot heden, met 8,7% rente bij 28.000..

Bij mij zal het om €800 gaan volgens mijn berekening
Ik zie dit misverstand hier steeds terug maar de hoogte van de rente doet er niet toe. Alleen of je bent meegedaald en gestegen t.o.v. het startmoment. ING gebruikt als startdatum de startdatum van de lening als deze voor 1 Jan 2001 ligt, en begint daarvan af te vergelijken met de KIFIDr3nte. Maar ABN bijv doet dat vanaf 1 Jan 2001 omdat dat 20 jaar voor de datum is dat de afspraak met de consumenten bond is gemaakt. Dit ivm de verjaringstermijn.

Dit lijkt me ook de juiste startdatum om de vergelijking te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door arene op 25-06-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztevil
Ik heb inmiddels mijn voorstel binnen van Ing € 800 DK 28k vanaf 2014 met 8,7%

Wat jij quote is geen misverstand, Hoe lager je startrente, hoe kleiner de {of zelfs een negatieve} startdelta, En hoe hoger de compensatie.

Ik heb mijn voorstel nagerekend met startrente 9,5% - 8,4% en de 6,7% van de man waar jij mijn antwoord van quote

Bij 9,5% had ik 230 moeten bijbetalen,
bij 8,4% had ik 1460 gekregen
Bij 6,7% had ik 3690 gekregen

Ipv de €800 met startrente 8,7%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO6zjlIEOxByd75sbF3-HrELQeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6THXFppIniafoUOyFqNQHjB3.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook:
https://www.kifid.nl/kenn...en-hoe-wordt-die-berekend
arene schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37:
[...]

Ik zie dit misverstand hier steeds terug maar de hoogte van de rente doet er niet toe. Alleen of je bent meegedaald en gestegen t.o.v. het startmoment. ING gebruikt als startdatum de startdatum van de lening als deze voor 1 Jan 2001 ligt, en begint daarvan af te vergelijken met de KIFIDr3nte. Maar ABN bijv doet dat vanaf 1 Jan 2001 omdat dat 20 jaar voor de datum is dat de afspraak met de consumenten bond is gemaakt. Dit ivm de verjaringstermijn.

Dit lijkt me ook de juiste startdatum om de vergelijking te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Es_1979
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-11-2024
TekkenLord schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:57:
[...]

• card met gespreid betalen. Nog geen aanbod ontvangen (verwacht dat er een aanbod komt). Volgens ICS zou iedereen die hiervoor in aanmerking komt voor einde van 2024 een brief ontvangen.
Ik wacht op compensatie van ICS voor gespreid betalen op de creditcard van flink wat jaren. Afgelopen week gebeld en gevraagd hoe de planning is.

Antwoord: zoals het er nu uitziet halen ze het niet om iedereen voor eind 2024 te compenseren. Medewerker verwacht dat daar na de zomer een update over komt met een nieuwe streefdatum....

Bizar dat dit kan. Ik wacht ook op ING voor creditcard en roodstand, die zijn geen haar beter maar communiceren dan in ieder steeds nog de verschoven datum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenLord
Es_1979 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:17:
[...]

Ik wacht op compensatie van ICS voor gespreid betalen op de creditcard van flink wat jaren. Afgelopen week gebeld en gevraagd hoe de planning is.

Antwoord: zoals het er nu uitziet halen ze het niet om iedereen voor eind 2024 te compenseren. Medewerker verwacht dat daar na de zomer een update over komt met een nieuwe streefdatum....

Bizar dat dit kan. Ik wacht ook op ING voor creditcard en roodstand, die zijn geen haar beter maar communiceren dan in ieder steeds nog de verschoven datum...
thanks voor het delen. Snap dat er procedures zijn maar dit lijkt echt op vertragen. Als ik achter loop met de termijnen, krijg ik een vetragingsrente aangerekend. maar we zullen nog even afwachten.

Ondertussen zijn ze met het gespreid betalen faciliteit stoppen. 8)7
https://www.icscards.nl/i...-betalen-faciliteit-stopt
had gehoopt dat de compensatie mijn huidige krediet ging dekken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
TekkenLord schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Nou, ik zal maar eens kijken of ik contact me ze op kan nemen.
Volgens de informatie die ik heb kunnen vinden en de papieren die ik heb zou ik recht hebben op een compensatie.

Een berekening opvragen kan sowieso toch lijkt me?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Es_1979
jra2k schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Nou, ik zal maar eens kijken of ik contact me ze op kan nemen.
Volgens de informatie die ik heb kunnen vinden en de papieren die ik heb zou ik recht hebben op een compensatie.

Een berekening opvragen kan sowieso toch lijkt me?
Ik vermoed dat je echt nog geen berekening gaat loskrijgen, simpelweg omdat ze nog lang niet zover zijn.

De planning was voor eind van dit jaar de creditcards met gespreid betalen af te handelen, maar dit gaat ze volgens de medewerker die ik sprak niet lukken.

Overigens staat er op hun website ook erg onduidelijke én tegenstrijdige informatie over wie in aanmerking komt. De vertraag- en verwartactiek wordt ook hier flink toegepast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
Es_1979 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:16:
[...]

Ik vermoed dat je echt nog geen berekening gaat loskrijgen, simpelweg omdat ze nog lang niet zover zijn.

De planning was voor eind van dit jaar de creditcards met gespreid betalen af te handelen, maar dit gaat ze volgens de medewerker die ik sprak niet lukken.

Overigens staat er op hun website ook erg onduidelijke én tegenstrijdige informatie over wie in aanmerking komt. De vertraag- en verwartactiek wordt ook hier flink toegepast...
Het gaat bij mij niet alleen om een creditcard, maar ook om een FK en een PLP. Deze zijn allen al geruime tijd geleden beeindigd maar waren wel actief in de periode waarvoor de compensatie zou gelden.

Ze stellen op de website dat alle klanten die in aanmerking komen inmiddels bericht en/of compensatie zouden hebben gehad. En, als je niks hebt ontvangen dat je contact moet opnemen.

Vandaar mijn vraag, of er ook anderen zijn die in een vergelijkbare situatie zitten, klant (geweest) met een relevant product maar nog 0,0 persoonlijk bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Oid schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:53:
[...]

goed om te weten, was het alweer vergeten en dacht er opeens aan vanochtend, 5 weken geleden kwam amp groep langs dus dan zal het wel bijna zover zijn 8)
Toch nog even gebeld, duurde wel erg lang :+
Blijkt nu dat er geen terugkoppeling is gekomen van AMP of niet goed is verwerkt door Defam, en daarom staat de trein stil (wel vreemd dat je daar geen bericht van krijgt, ben geen actieve klant dus mogelijk daarom)
Ze gaan het uitzoeken en daarna nemen ze weer contact met ons op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witboy
Iemand al een compensatievoorstel t.a.v. creditcard van de ING ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bij de ING zou je rondom de zomer wat moeten kunnen zien bij inloggen rondom een eventuele vergoeding voor de creditkaart. Ik kan nog niks zien dus heb via de mail navraag gedaan.....

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Es_1979
Hier ook nog geen bericht van ING over vergoeding creditcard of roodstaan...

De term 'rond de zomer' is ook wel tamelijk ruim op te vatten (zeker omdat de zomer momenteel ver te zoeken is) en de 'tweede helft van 2024' kan ook zomaar 30 december zijn...

ING neemt er een loopje mee, mijn inschatting is dat één dezer dagen de termijn weer stilzwijgend wordt opgerekt, zoals ze al ruim 2 jaar doen. Bellen of mailen heeft weinig zin is mijn ervaring, medewerkers mogen of kunnen niet meer informatie geven dan op de website staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witboy
Laatste update van de ING vandaag mbt rentecompensatie
Creditcard berekening gereed eind augustus
Roodstand berekening gereed begin november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
En tegen die tijd weer opschuiven naar ergens in 2025 zoals ze dit al maandenlang rekken.
ING=Is Niet Goed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Witboy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:04:
Laatste update van de ING vandaag mbt rentecompensatie
Creditcard berekening gereed eind augustus
Roodstand berekening gereed begin november
Bedankt voor de update, Witboy.

Ben benieuwd. Ik heb namelijk een Creditcard gespreid betalen (ING en ABN) en een Roodstand (ING) product gehad. Nog 1 maandje wachten dus...

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Vandaag op de compensatie site van ing ingelogd over de compensatie. Stond er bericht over creditcard met gespreid betalen. Ze komen op - 270 euro. Krijg dus niks. Jammer.
Staat er een excel erbij met berekening maar ik weet niet hoe ik die moet toevoegen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddie111
Hier geen compensatie omtrent de Credit card van 2015 tot heden. Heel apart zelfs in deze periode heel veel aannames qua rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:43
2010-2022 gespreid betalen creditcard bij de ING. Krijg zojuist het voorstel binnen: 140,75€

Op een bedrag van ~2300 € aan totaal betaalde rente lijkt mij dit wel te kloppen. Had niet veel meer verwacht, maar zo diep in de materie ben ik niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witboy
Erg weinig voor een looptijd van bijna 12 jaar.
Waarschijnlijk een laag bestedingslimiet,of weinig gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie111
Compensatie ontvangen ivm credit card periode 1/1/2001 t/m 31/12/2014 € 655,23 compensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beetje vreemd dat ING pas rente over het compensatiebedrag begint te rekenen vanaf 29 April 2021.
Ook voor een compensatie uit 2004 - dus daar krijg ik 17 jaar lang geen rente (-op-rente) op?

Vraag beantwoord door ING: Er wordt wel rente(-op-rente) berekend vanaf het begin.

[ Voor 19% gewijzigd door Juup op 16-08-2024 14:07 ]

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Ook hier een voorstel voor de creditcard ontvangen. Gezien het feit dat deze kaart veelvuldig tot het maximale rood stond krijg ik dan ook een aanzienlijk bedrag terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witboy
Vandaag voorstel ontvangen
Periode 2001-2022
Totaal voorstel inclusief wettelijke rente
1850€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Vandaag ook voorstel ontvangen. Medewerker van ING vertelde mij vorige week al dat op de vrijdag, berichten worden verzonden.

Voorstel was 1325 Euro inclusief wettelijke rente over een periode van 2004 t/m 2022.

Gelijk geaccepteerd. Bedrag stond binnen 1 minuut op mijn rekening.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Nu dus wachten op het voorstel voor rood staan. Volgens ING zal dit november worden.
Heb geen idee wat ik daar van moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-04 12:17

Gover

Seti@home Classic: Wiep

ING: 6 Augustus j.l. voorstel ontvangen voor de credit card met gespreid betalen van 2007-2022, bedrag is net geen € 2000,--, in 2007 wegens hypotheek de cc toen ff 1x helemaal afbetaald, en omdat salaris toen ook naar een andere bank ging, is de cc zomaar omdat ik even wat tickets had geboekt weer op gespreid betalen gezet..... en dat heb ik zo gelaten. Dus nu ff de zolder afpakken en alle oude mappen doorzoeken.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witboy
Roodstaan compensatie ,volgens ING site begin november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 22:05
Hier nog geen bericht van ING betreffende de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Niet online
Hier ook nog geen bericht van de ING. Ze reageren ook niet meer op mijn mail. Echt heel slecht. Maar goed, de belofte is dat ze de actie de komende week gaan afronden. Dan nog maar het bericht op rood staan afwachten en dan is het tijd om over te stappen naar een andere bank. Ben wel klaar met de ING.

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooro
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:53
Iemand al iets van ICS card vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdammer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-01 21:51
Wij zijn nog in afwachting van:
1. afwikkeling van de compensatie in het kader van een doorlopend krediet bij ING, bijna 2 maanden na ontvangst van het compensatie voorstel.
2. ontvangst van een compensatievoorstel incl. berekening in het kader van een creditcard met gespreid betalen bij ING (indicatief compensatiebedrag is telefonisch medegedeeld) resp. ICS Cards (Visa).

==========

Uodate 27-28 augustus: compensatievoorstel voor de cc met gespreid betalen is in de ING app op dinsdagavond ontvangen. Compensatiebedrag komt bijna overeen met de eerdere opgegeven indicatie.
Blijkbaar worden de voorstellen niet alleen op de vrijdagochtend uitgestuurd maar kan klaarblijkelijk ook op een di.av. worden verzonden/ontvangen.

Nu is het echter weer wachten op de afwikkeling.
Moeizaam proces.

==========

Daarnaast is er hoogstwaarschijnlijk ook nog sprake van compensatie op Rood staan product bij ING. Dat duurt nog wel even.

We begrijpen de zorgvuldigheid, complexiteit e.d. maar als éénmaal de berekeningen zijn opgesteld voor distributie aan de klanten, dan mag er wat ons betreft wat meer snelheid worden doorgevoerd.
Bij ING is er gecommuniceerd dat de voorstellen per duizenden op de vrijdagochtend naar klanten worden uitgestuurd (?!?!) en bij ICS Cards wordt er simpelweg gezegd: “U bent nog niet aan de beurt”.

[ Voor 74% gewijzigd door Amsterdammer op 28-08-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevreN
Vanavond rond kwart voor tien het voorstel geaccepteerd en binnen twee minuten stond het op mijn rekening 😳
En dat op een zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Hooro schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:57:
Iemand al iets van ICS card vernomen?
Nee, maar de informatievoorziening is ook een beetje troebel. Moet je nu wel of niet aanmelden als oudklant? Of krijg je automatisch bericht? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Niet online
Zomaar even een vraag. Vandaag even gebeld met de ING bank. Krijg vanaf januari 2001 geen geld van ze terug. Wat ik niet snap is dat er in de eerste maand in 2001 al sprake was van een negatief bedrag. Dus dat ik te weinig rente heb betaald. Is het niet zo dat je in januari 2001 met nul euro had moeten beginnen met de berekening. Het gaat immers om de vraag of de rente in voldoende mate heeft moge mee bewegen met de marktrente.

Ro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TekkenLord
GioStyle schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:50:
[...]

Nee, maar de informatievoorziening is ook een beetje troebel. Moet je nu wel of niet aanmelden als oudklant? Of krijg je automatisch bericht? Etc...
Zelf ook nog steeds niets gehoord van ICS (gespreid betalen credit card). Ben nog actief klant.

Zie ook link met meer informatie; oud klanten moeten even bellen.

https://www.icscards.nl/info/compensatieregeling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52HJiLx-zfllrQ7xGcU9FQnWsVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4CIxTm2bPmZ8580px0mdrED.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdammer
sevreN schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:47:
Vanavond rond kwart voor tien het voorstel geaccepteerd en binnen twee minuten stond het op mijn rekening 😳
En dat op een zondagavond.
Ja dat geloof ik best. In principe lijkt het een volledig geautomatiseerd proces te zijn maar als het gedane voorstel afgewezen wordt, dan komt de menselijke factor om de hoek kijken en lijkt het of ING zoveel mogelijk vertraagt (uw vraag of klacht wordt dan binnen 30 dagen in behandeling genomen), daarbij ervan uitgaande dat dit ING betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door Amsterdammer op 02-09-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevreN
Ja, betreft ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
Indy91 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:15:
Vandaag ook voorstel ontvangen. Medewerker van ING vertelde mij vorige week al dat op de vrijdag, berichten worden verzonden.

Voorstel was 1325 Euro inclusief wettelijke rente over een periode van 2004 t/m 2022.

Gelijk geaccepteerd. Bedrag stond binnen 1 minuut op mijn rekening.
Moet je nagaan hoeveel ING hier bij de klanten aan verdiend heeft. De voorstellen die de banken nu doen zijn geen volledige compensatie voor de geleden schade, maar bedragen die het niet langer de moeite maken om te gaan procederen. Het blijven echter schikkings voorstellen, waarbij de banken hopen dat zij in de meeste gevallen er relatief het goedkoopst vanaf komen, door een bedrag aan te bieden wat in de richting komt, maar de schade niet volledig dekt. Ze gaan er daarbij vanuit dat het merendeel tekent. Het is met finale kwijting, dus als de paar overgebleven klanten na procederen veel meer krijgen, dan mag je al niets meer hier van zeggen. Zo hebben de banken zich dubbel ingedekt.

Rabo en ABNAMRO snapten denk ik net iets beter dat de schikkings voorstellen winstgevend zijn voor de bank dan dat ING dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Oid schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Toch nog even gebeld, duurde wel erg lang :+
Blijkt nu dat er geen terugkoppeling is gekomen van AMP of niet goed is verwerkt door Defam, en daarom staat de trein stil (wel vreemd dat je daar geen bericht van krijgt, ben geen actieve klant dus mogelijk daarom)
Ze gaan het uitzoeken en daarna nemen ze weer contact met ons op.
Weer gebeld nadat ik een brief had gekregen dat ze mij niet kunnen bereiken. Meneer had geen extra informatie.
2 weken later weer gebeld en mevrouw kon mij vertellen dat Defam niet de juiste documenten heeft ontvangen van AMP en vraagt nu of ik zelf via de post alsnog een ID kaart wil opsturen... Waarom dan AMP inschakelen vraag ik mij af.
Wel aangegeven dat ik dan wat zaken ga blurren via de kopie id app, dat was geen probleem. Al met al in maart een aanbod, en nog steeds niets... ING heeft het beter voor elkaar als ik het hier zo lees hehe.
Ben wel oud klant, misschien maakt dat het lastiger voor Defam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdammer
Al die kleine banken (in NL) als Santander enl financieringsmaatschappijen die willen gewoon niet de KIFID uitspraken erkennen en proberen de boel zodanig te verzieken en te verzaken dat zij hopen dat (oud) klanten afhaken.
Wij hebben nog een krediet bij Santander lopen en ze reageren simpel met: “U krijgt geen compensatie want bij uw krediet heeft de rente de marktrente gevolgd” PUNT.
Ze overleggen niets, geen berekening oid.
Als u een klacht wilt indien bij KIFID, dit is het adres. Zo waardeloos!
Enige hulp of reactie vanuit de Claimservice van de Consumentenbond laat ook op zich wachten. Ook wel teleurstellend.

Ook ING werkt vertragend en probeert het aantrekkelijk aan te kleden met mooi weer praatjes. Ze hebben een naam hoog te houden maar wat worden we eigenlijk weer vreselijk genept.

Klanten hebben veel meer macht dan gedacht wordt, wanneer ze zich verenigen en 1 groot front vormen, een run op de credit gelden uitgeroepen wordt en daadwerkelijk tot stand komt.
ING valt dan weer bijna om en zal dan weer bij de belastingbetaler het handje moeten ophouden.
Ongelofelijk hoe snel ING vergeet wat er in het recente verleden is gebeurd.

[ Voor 30% gewijzigd door Amsterdammer op 05-09-2024 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-04 17:45
Voorstel van de ING ontvangen. Heeft iemand een advies over het wel of niet accepteren? Doordat rente op rente is opgenomen, ben ik geneigd het te accepteren.
Het is een dusdanig bedrag dat je er geen zaak om gaat beginnen, ook al zou het bedrag op een factor 2 uitkomen. Aansluiten bij een claimorganisatie kost ook 10-20%. Dat lijkt me de moeite ook niet waard.

Ik lees ook dat niet alle gegevens bekend zijn bij ING en dat op basis van gemiddelden gewerkt wordt. Tja, hoe ga je gegevens van 20 jaar geleden achterhalen?

[ Voor 18% gewijzigd door Serotonin op 10-09-2024 18:06 ]

• Amsterdammer
Ja ik begrijp het dilemma.
Als je het voorstel accepteert, dan is blijkbaar het compensatiebedrag in 1 minuut op je rekening (uitgaande van 1 rekening bij ING); dat is het voordeel van meteen accepteren.
Weiger je het voorstel dan moet je een vraag/klacht voorleggen en wordt het een papieren molen (bijv. wordt er dan een schriftelijke vaststellingsovereenkomst opgesteld via de post opgestuurd) en is er veel geduld nodig omdat de menselijke factor om de hoek komt kijken bij de verdere behandeling.
Dat kost tijd (binnen 30 dagen volgt er een reactie is het standaard antwoord op een mailbericht) en zorgvuldigheid.
Dat laatste moet met een korrel zout genomen worden want ook het grote ING maakt fouten en nept klanten.
Ook de voorwaarden bij de afwikkeling die ING stelt, zijn niet onderbouwd en kunnen weerlegd worden.

Het is een lastige afweging of het de moeite waard is om niet te accepteren.
Ikzelf vind een factor 2 veel, maar natuurlijk is dat afhankelijk van het compensatiebedrag. Bij mij zou dat meteen 2k meer zijn en dus interessant maar je moet inderdaad wel bewijsstukken overleggen wat moeilijk is want konden wij 20 jaar geleden weten dat deze situatie zou ontstaan?
Niet echt.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Amsterdammer op 11-09-2024 19:56 ]

• Serotonin
Ik heb in het verleden helaas wel juridische hulp moeten inschakelen en 150 euro per uur gaat hard. Dus zelf een zaak starten is echt niet de moeite waard.
Enige zinvolle opties bij niet accepteren: zelf een brief schrijven en kijken wat er gebeurd, maar ik verwacht dat dat veel gaat vergen van tijd en geduld, ze zullen zoveel mogelijk willen rekken zodat zoveel mogelijk mensen al geaccepteerd hebben. andere optie is aansluiten bij een collectief. kost 10-20% maar dan deel je de juridische kosten, dit lijkt de enige zinnige optie, juist voor lagere claims.

Iemand die een standpunt heeft over de ontbrekende informatie? De schatting die ING doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulss
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste medegebruikers, ik heb getwijfeld om dit hier te meldden omdat mijn zaak nog loopt intern bij de Alfam(Defam) bank.
Heb betreft voornamelijk doelgroep mensen die tijdens het doorlopend krediet met een deurwaarder incasso en of notaris te maken hebben gehad. Vraag ten alle tijden de gedetailleerde berekening op. Ze vertelden mij dat ik geen recht had op compensatie waarop ik dus deze berekening heb aangevraagd. Wat blijkt nou ze zijn even vergeten €10.000 rente in het overzicht te zetten die ik betaald heb bij de deurwaarder!!!!!! Ik heb dit zwart op wit kunnen bewijzen.

• Serotonin
paulss, dank voor het delen. voor mijn situatie niet relevant maar misschien anderen wel! dat zijn serieuze bedragen!
er is wel een berekening gedeeld. per jaar is te zien welke bedragen en op welke wijze ze dat hebben bepaald.
wat het hiaat is zijn de begin jaren, 20 jaar geleden. Ze geven aan dat daar geen specifieke informatie meer van is en ze uit zijn gegaan van het gemiddelde. (onduidelijk waar dit gemiddelde van is...)
Het totaal bedrag waar het over gaat betreft +- 1000 euro. Vandaar dat advocaat kosten maken oid niet zinnig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Es_1979
TekkenLord schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:12:
[...]

Zelf ook nog steeds niets gehoord van ICS (gespreid betalen credit card). Ben nog actief klant.

Zie ook link met meer informatie; oud klanten moeten even bellen.

https://www.icscards.nl/info/compensatieregeling

[Afbeelding]
Laatste nieuws van ICS (uit de e-mail update van ABN Amro) is dat ze zijn begonnen met het versturen van voorstellen naar klanten met gespreid betalen faciliteit op de creditcard.

Naar verwachting is dat eind 2024 afgrond. Doorlopende kredieten zijn naar hun zeggen afgehandeld, dus als je daar nog niets over gehoord hebt zeker bellen.

Hier nog niks vernomen over de creditcard, maar het lijkt er dus op dat het niet meer lang duurt 😏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dergert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:21
Heb compensatie al ontvangen van ICS met de gespreid betalen faciliteit op de creditcard. ongeveer 3 weken na acceptatie van hun bod.

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik heb al zeker 20 jaar een ICS card. Ik weet het niet eens precies hoe lang.
Jarenlang met gespreid betalen maar nu ook al jarenlang dat ik niet meer gespreid aflos maar wat ik gebruik iedere maand meteen inlos.

Geen idee dus of ik wat kan verwachten.

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• molleke
  • Laatst online: 23-04 21:58
ik heb van 2001 tot 2018 een visa world card gehad, vandaag ICS gebeld die zeggen dat deze kaart niet in aanmerking komt voor compensatie regeling heeft iemand hetzelfde gehoord, vorig jaar oktober 2023 gebeld. toen hebben ze er niets over verteld

groetjes

• Es_1979
molleke schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:23:
ik heb van 2001 tot 2018 een visa world card gehad, vandaag ICS gebeld die zeggen dat deze kaart niet in aanmerking komt voor compensatie regeling heeft iemand hetzelfde gehoord, vorig jaar oktober 2023 gebeld. toen hebben ze er niets over verteld

groetjes
Dat is raar, ik heb ook gebeld deze week en tegen mij werd er gezegd dat ik voor eind december bericht krijg. Ook met een Visa World Card die ik vanaf 2008 tot nu toe heb.

Ik ben benieuwd wat ze als reden geven. Overigens staat ergens verborgen op hun website wel een rijtje producten die in aanmerking komen en daar staat de Worldcard inderdaad niet bij.

• Amsterdammer
Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat het er om of de Gespreid Betalen faciliteit op elke credit card die door ICS is uitgebracht, van toepassing is. Dus het type card doet er niet/weinig aan toe.
ICS heeft credit cards bij verschillende derden-partijen als ANWB en De Bijenkorf uitgebracht.
Zie de FAQ/meer informatie op hun website/Compensatie pagina.
Maar goed, het zijn wel de kleine lettertjes idd die ook nog eens multi interpreteerbaar zijn zoals gewoonlijk bij financiële instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amsterdammer op 26-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medea128
Nog steeds in strijd met ING omtrent compensatie DK. Ze blijven in hun voordeel rekenen, ze nemen ook verkeerde bedragen over van toegestuurde afschriften, alsof ze opdracht krijgen zo min mogelijk te compenseren. Ja dat verwacht je van malafide bedrijven. ING wil zich hier toch niet bij aansluiten. Het kan eigenlijk ook niet dat ING de compensatie mag uitrekenen, dat zou een onafhankelijke instantie moeten doen en laat de banken het eventueel aanvechten, maar nu moet de klant met bewijzen aankomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Medea128 op 08-10-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
Medea128 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:18:
Nog steeds in strijd met ING omtrent compensatie DK. Ze blijven in hun voordeel rekenen, ze nemen ook verkeerde bedragen over van toegestuurde afschriften, alsof ze opdracht krijgen zo min mogelijk te compenseren. Ja dat verwacht je van malafide bedrijven. ING wil zich hier toch niet bij aansluiten. Het kan eigenlijk ook niet dat ING de compensatie mag uitrekenen, dat zou een onafhankelijke instantie moeten doen en laat de banken het eventueel aanvechten, maar nu moet de klant met bewijzen aankomen.
De consumentenbond heeft zijn 10% van het compensatiebedrag ontvangen en de banken mogen zonder onafhankelijk toezichthouder, met interpretaties van een aantal uitspraken van het KIFID en 'richtlijnen' uit de schikking, hun klanten op creatieve wijze nogmaals een poot uit te draaien.. Daarom is bij elke bank de regeling anders ... -wel/geen wettelijke rente -startmaand bepalen -Rommelen met saldo's -rommelen met de daadwerkelijke betaalde klantrente -berekening van de Delta op basis van een geschatte cijfers. Vooral ING maakt hier echt een circus van. De truukjes worden vooral toegepast op de kredieten gestart voor 2001 en tot 2006.

-Ze sturen eerst een onzin voorstel (veel mensen denken "gratis geld" en accepteren)
ING zegt Bedankt, Opgelost

-Sommige mensen voelen de naaieriij van ING, en sturen meteen alles wat ze van het krediet hebben met een boze mail naar ING. De ING weet daarna vooral welke gegevens de klant NIET meer heeft. De ING past ALLEEN de gegevens aan van jouw opgestuurde afschriftjes. Dit kan een iets hoger bedrag opleveren maar vaak krijg je zelfs nog een lager aanbod dan eerst.
ING zegt Bedankt, Opgelost

-Heb ie het voorstel laten na-rekenen dan ben je vaak iets beter af. Nogmaals, voor de langlopende kredieten zijn de verschillen echt honderden tot een aantal duizend euro.

Mocht je naar de rechter gaan dan komen de gegevens van voor 2007, die ze niet meer hadden, opeens uit de administratie.

Als je ook naar de berekening kijkt, vraag je je af welke gegevens ze nou wel
nog hadden en welke niet: De Saldo's, de Maandrente in %, de maandrente in €, de termijnbedragen ??

het lijkt of ze terugrekenen van de gegevens die je het meest waarschijnlijk nog zou kunnen hebben....

De consumentenbond heeft steekproeven gedaan of de voorstellen klopten..

WHAAAAAAHABHAHAHABHA, yeah right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angela12
  • Laatst online: 23-11-2024
Is er al iemand die bericht heeft gehad over de compensatie voor rood staan bij ING?
Vorige keer met de creditcards waren ze wat eerder dan verwacht dus was benieuwd😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medea128
Klopt precies ztevil , gewoon 8,3% rekenen, terwijl ik ruim 10% betaald heb. Dit heb ik zwart op wit en toch in de herberekening vullen ze andere bedragen in waardoor de extra compensatie in totaal 100 euro meer is terwijl het duizenden euro's meer moet zijn. In de hoop dat een onervaren iemand het in de excel-spreadsheet niet opvalt, omdat het zo'n brij is van getallen..

[ Voor 8% gewijzigd door Medea128 op 09-10-2024 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 16:51
Medea128 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:38:
Klopt precies ztevil , gewoon 8,3% rekenen, terwijl ik ruim 10% betaald heb. Dit heb ik zwart op wit en toch in de herberekening vullen ze andere bedragen in waardoor de extra compensatie in totaal 100 euro meer is terwijl het duizenden euro's meer moet zijn. In de hoop dat een onervaren iemand het in de excel-spreadsheet niet opvalt, omdat het zo'n brij is van getallen..
Toen ik het topic ooit startte had ik niet het idee dat het allemaal heel snel geregeld zou zijn. Maar ING in deze spant wel de kroon... Ik kreeg december '22 mijn voorstel van rabo binnen en was had achter op een bierviltje een eigen berekening (ok, sorry met excel) gemaakt en die viel binnen acceptabele marge.
Maar rente op rente en exponenten is lastig hoor.... 8)7 (je zou zeggen dat dat elementaire kennis is om bij een bank te werken). Andersom ik heb ooit een aanpassing van een rente met terugwerkende kracht gehad op een hypotheek. Het kostte de bank toen ook heel veel moeite om dat goed te berekenen, totdat ik zelf mijn excel sheet maar gestuurd heb. We geloven u, werd blind over gemaakt (ging over een paar tientjes).
Anyway, sterkte allen...
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste