Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:59:
[...]

Check, begrijpelijk... als 16-25 jarige is iedereen binnen het tv wereldje natuurlijk superbelangrijk in hun ogen. Maar hoe zou het dan moeten zijn? Als ik naar mijzelf kijk, hebben we uiteraard een hr dame op het werk welke ook als vertrouwenspersoon in de boeken staat waar je met dit soort dingen bij terecht moet kunnen. Nu hebben wij nog geen mega organisatie, reken een 50-60 fte waar iedereen elkaar nog net bij de voornaam kent. Maar wat in een grote organisatie zoals talpa, waar de hr afdeling vaak niet meer is als een algemeen emailadres? Denk je dan echt dat als een benoemd vertrouwenspersoon pro actief langs de kandidaten zou gaan om te kijken of rietbergen nog wat heeft geflikt er dan wel verhalen naar boven zouden komen? Ook nog eens als men inderdaad een contract heeft getekend ter geheimhouding?
Ik ben geen expert op dit gebied maar een vertrouwenspersoon moet sowieso meer zijn dan een email adres. Het moet zeer toegankelijk zijn, vertrouwelijk voelen met mensen die zo ver mogelijk af staan van de machtverhoudingen en bedrijfsvoering. Ook zouden zij (of breder, de HR afdeling?) personeel en leidinggevenden actief moeten onderwijzen op dit gebied.

Het viel mij op dat ik dit in Nederland nog bij geen enkele werkgever gehad heb, daar was het inderdaad "persoon x is de vertrouwenspersoon", einde verhaal.
Bij mijn werkgever in de VS, een grote instelling met duizenden werknemers, heb ik uitgebreid les gehad in dit soort zaken. Wat kan (niet), wat zijn de grenzen en hoe voel ik die aan. Ook welke resources er voor ons beschikbaar zijn om erover te praten of het aan te kaarten. Dat lijkt me een veel betere uitgangspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Inmiddels is de hoofdrolspeler naar het buitenland gevlucht:

https://www.nu.nl/the-voi...n-na-beschuldigingen.html

Straks een internationaal arrestatiebevel tegen hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Amphiebietje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:35:

Ik denk naar dubai, daar zat ali al
Kunnen ze samen doorgaan. Geloof dat er in die landen ook iets is met ongelijkheid :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Je begon goed! Het staat er idd niet letterlijk in dat het in dr studio was, was een aanname Omdat ze daar zouden afspreken. Denk idd dat mijn aanname niet klopte, mea culpa

Wel ironisch dat je daarna de aanname doet dat het hij baar eigen huis was. Dat staat er namelijk ook
niet… kan best dat ze naar de studio waren gereden, kan best dat ze thuis waren gebleven
Beide af dan maar :+
Maak je nu een grap?
Hij vroeg of ik thuis was en toen stond hij daar ineens. Hij deed heel amicaal, best wel oké naar mijn mening. Plots zei hij: ‘Ik heb zin om je te neuken.’ Ik dacht: ‘Wat is dit in godsnaam?’ Er was totaal 0,0 seksuele aantrekkingskracht. We zaten ook allebei aan een uiteinde van de bank. Ik werd er best ongemakkelijk van en ik moest er daardoor ook wat om lachen. Ik probeerde er een beetje overheen te praten en ik dacht: ‘Nee, ik ga daar niet op in.’ Toen ging hij rechtop staan en begon hij over z'n benen te wrijven. Hij zei opnieuw: ‘Ik heb echt zin om je te neuken.’ Waarop ik reageerde: ‘Ik denk dat je beter kan gaan.’ Toen ben ik naar de deur gelopen en heb ik die opengedaan. Zo kon ik naar buiten rennen als het nodig zou zijn. Hij zei niets en is gewoon weggegaan.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Je begon goed! Het staat er idd niet letterlijk in dat het in dr studio was, was een aanname Omdat ze daar zouden afspreken. Denk idd dat mijn aanname niet klopte, mea culpa

Wel ironisch dat je daarna de aanname doet dat het hij baar eigen huis was. Dat staat er namelijk ook
niet… kan best dat ze naar de studio waren gereden, kan best dat ze thuis waren gebleven
Hieruit blijkt dat je de uitzending helemaal niet gezien hebt. Ik hoop niet dat al je reacties in dit topic gebaseerd zijn op iets wat je niet eens gezien hebt.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Lees je nu niet?
Kan goed een gat in t verhaal zijn en dat ze ergens naartoe Zijn gegaan. Staat niet dat t thuis gebeurde. Is je aanname

Mrja niet de discussie waars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik zag deze langskomen: YouTube: Ook politiek moet zich mengen in The Voice-schandaal, zegt Werner (C...

Wat ik vooral interessant vind is dat ze eigenlijk zegt:

1. Zorg voor die aangescherpte wetgeving zodat het eenvoudiger word (om aangifte te doen)
2. Zorg dat de cultuur bespreekbaar is

Dat eerste brengt de verantwoordelijkheid toch ook weer vooral onder bij de slachtoffers en dat tweede, dat is toch eigenlijk wat John zei maar dan met andere woorden? Of begrijp ik dit verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Realone schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:10:
[...]

En sowieso is hij niet degene waar een kandidaat naar toe moet stappen om dit aan te kaarten.
Het zorgt er wel voor dat andere personen binnen de organisatie zich ook zo kunnen gaan gedragen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Lees je nu niet?
Kan goed een gat in t verhaal zijn en dat ze ergens naartoe Zijn gegaan. Staat niet dat t thuis gebeurde. Is je aanname

Mrja niet de discussie waars
Nee daar kun je met de beste wil van de wereld geen "gat" in vinden. Vreemde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ruzor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Hieruit blijkt dat je de uitzending helemaal niet gezien hebt. Ik hoop niet dat al je reacties in dit topic gebaseerd zijn op iets wat je niet eens gezien hebt.
Huh ik heb de viva erover gelezen?
Is dat niet genoeg?
/s

Als dit wel letterlijk in de uitzending werd genoemd is dat mij niet bijgebleven. Persoonlijk vind ik een viezerik in je eigen huis ook Zeker niet tof, misschien nog wel traumatiserende.

Maar als ik ernaast zit prima :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34

ralpje

Deugpopje

laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Ja, daarom zegt zij dat hij moet vertrekken (wat je alleen doet in je eigen omgeving) en gaat hij weg terwijl zij achterblijft (wat je alleen doet in een omgeving waar zij blijkbaar thuis hoort).

Alles gelijk afdoen als 'de discussie niet waard' is wel erg makkelijk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ralpje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Ja, daarom zegt zij dat hij moet vertrekken (wat je alleen doet in je eigen omgeving) en gaat hij weg terwijl zij achterblijft (wat je alleen doet in een omgeving waar zij blijkbaar thuis hoort).

Alles gelijk afdoen als 'de discussie niet waard' is wel erg makkelijk.
Ik ben het met je eens dat het wel aannemelijker was dat het haar huis was. Mea culpa dan :)

Voor mij het belangrijkste punt is dat de nee bleek te worden geaccepteerd. Gelukkig een klein “lichtpuntje” in dit verhaal. (Voor de goede orde ik zie ali als de dader en viezerik en niets goeds erover).
Is wel iets anders dan dat pijp verhaal waar het allemaal wat dwingender wAs

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 21-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ruzor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Oh, als je ze terugleest wordt heel veel duidelijk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30

In rtl boulevard wist men te melden dat dit waarschijnlijk de vs is. Men wist zelfs dat hij waarschijnlijk naar een kliniek ging om zich te laten behandelen.... maar goed, dit was rtl boulevard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Ik denk naar dubai, daar zat ali al
Kunnen ze samen doorgaan. Geloof dat er in die landen ook iets is met ongelijkheid :+
Op weg naar afkickkliniek in Nashville volgens Rtl Boulevard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
The Realone schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied maar een vertrouwenspersoon moet sowieso meer zijn dan een email adres. Het moet zeer toegankelijk zijn, vertrouwelijk voelen met mensen die zo ver mogelijk af staan van de machtverhoudingen en bedrijfsvoering. Ook zouden zij (of breder, de HR afdeling?) personeel en leidinggevenden actief moeten onderwijzen op dit gebied.

Het viel mij op dat ik dit in Nederland nog bij geen enkele werkgever gehad heb, daar was het inderdaad "persoon x is de vertrouwenspersoon", einde verhaal.
Bij mijn werkgever in de VS, een grote instelling met duizenden werknemers, heb ik uitgebreid les gehad in dit soort zaken. Wat kan (niet), wat zijn de grenzen en hoe voel ik die aan. Ook welke resources er voor ons beschikbaar zijn om erover te praten of het aan te kaarten. Dat lijkt me een veel betere uitgangspositie.
Daarom, zeker in een grote organisatie zie ik zoiets niet snel gebeuren. Waar ik werk ken ik de desbetreffende vertrouwenspersoon goed, mocht er ooit iets voorvallen zal ik waarschijnlijk wel mijn verhaal kwijt kunnen. Maar dan denk ik aan mijn collegas die part time in het magazijn werken.... soms alleen in de avond of weekenden. Die kennen haar wellicht niet eens? Ja, van een maandelijks emailtje met de loonstrook... maar verder? Het is makkelijk om de zwarte piet naar john de mol te schuiven dat ie verantwoordelijk is voor zijn organisatie. Nou is hij dat ook natuurlijk, maar uit praktisch oogpunt ben ik even nieuwsgierig hoe dat dit dan zou moeten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Het was misschien niet helemaal duidelijk, omdat de dames zo onherkenbaar waren. Maar er zijn er verschillende aan het woord gekomen. En er voor elk van de dames die aan het woord is geweest, zijn er nog meer verhalen.

Maar hieronder kun je er zes nog even op je gemakje doorlezen.

https://www.rtlboulevard....land-boos-beschuldigingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Wolly schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Afkicken van wat? Seksverslaving? Drugs? Nederlandse vrouwen die niet direct gaan liggen als je ze vraagt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Niet de eerste grens die hij overschrijdt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wolly schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Zo werkt dat toch. Het is een soort slachtofferrol aanmeten op aanraden van advocaten. Je ziet het bij elke Amerikaanse celebrity die zijn vrouw mept, of auto in de vangrail zet, ook.

Het is een manier om voor een eventuele rechtzaak aan te tonen dat je je problemen onderkent en voor de buitenwereld is het doen voorkomen alsof het een vervelende ziekte is waar je vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:15

Rmg

The Realone schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Hier ook bij de onboarding en jaarlijks gewoon verplichte ethics, code of conduct, workplace harrassment cursus incl wanneer & hoe je de vertrouwenspersoon bereikt en hoe onafhankelijk gewaarborgd word.

Heel belangrijk blijkt maar weer maar voor de 'normale mens' voelt t wel als een moetje en word er ook wat lacherig over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Maar wie rekenen we hier nou dat machtsmisbruik aan? John de Mol? Ik denk niet dat de slachtoffers in deze ooit contact met hem hebben gehad. Jeroen Rietbergen? Zou kunnen, al is dat maar de bandleider.... Niet bepaald je coach of een ander figuur wat daadwerkelijk invloed zou kunnen hebben op je verdere pad in de voice.
Maar de bandleider? Die man speelt en regelt daar niet zomaar een willekeurig deuntje, het is de basis voor de performance van kandidaten.
Als je leest wat het inhoudt kan ik me best voorstellen dat kandidaten hem zien als iemand met invloed.
https://www.televizier.nl...dleider-jeroen-rietbergen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Maar de bandleider? Die man speelt en regelt daar niet zomaar een willekeurig deuntje, het is de basis voor de performance van kandidaten.
Als je leest wat het inhoudt kan ik me best voorstellen dat kandidaten hem zien als iemand met invloed.
En de zwager van de big boss John de Mol zelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
PWM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Zo werkt dat toch. Het is een soort slachtofferrol aanmeten op aanraden van advocaten. Je ziet het bij elke Amerikaanse celebrity die zijn vrouw mept, of auto in de vangrail zet, ook.

Het is een manier om voor een eventuele rechtzaak aan te tonen dat je je problemen onderkent en voor de buitenwereld is het doen voorkomen alsof het een vervelende ziekte is waar je vanaf wil.
Ben jij er niet van overtuigd dat er bij rietbergen een steekje los zit dan? Zijn daarvoor niet klinieken en psychologen in het leven geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@stylezzz ik denk dat het en en is.
Ik denk wel dat er een steekje los zit bij beste man. Hij was al ern keer in therapie geweest las ik, heeft dan iig niet heel veel geholpen lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ruzor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ik vind dat wel een interessante.
is het niet juist logischer dat John juist er bovenop zou zitten en het (nog harder) zou afkeuren als die grensoverschrijdend gedrag vertoond?
Niet alleen naar Zijn bedrijf toe maar ook omdat de partner van zn zusje vreemdgaat?

Keerzijde is: misschien baalde die van de situatie met zijn zusje dat die de ogen gesloten heeft en net heeft gedaan dat het er niet was? Is dan wel ten koste gegaan van hoop vrouwen….

Vind het lastig, die extra familierelatie kan twee kanten op

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 21-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Ben jij er niet van overtuigd dat er bij rietbergen een steekje los zit dan? Zijn daarvoor niet klinieken en psychologen in het leven geroepen?
Zeker. Maar als je dat 2 dagen na een belastende uitzending doet, komt het toch anders over dat dat je het probleem bij jezelf onderkent. Het is niet dat het nieuw was voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ruzor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Dat John de Mol dat zelf to-taal niet als probleem lijkt zegt te zien is een probleem op zich. Dat je daar vooraf niet bij stilstaat in je naïviteit, a la, maar met alle wetenschap van nu kun je toch niet wegkomen met de suggestie dat Jeroen Rietbergen zich die machtspositie heeft aangemeten. John de Mol weet net zo goed als wij allemaal dat dat niet zo werkt, hij moet niet zo onnozel doen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Zal je uit de droom helpen. Een directeur die een stagair complimenteert om zijn/haar uiterlijk is nooit gepast.
Waarom niet? Als vrouw is het toch echt wel leuk om een compliment te krijgen. Je kunt niet altijd generaliseren en invullen voor een ander. Dat is tegenwoordig ook een groot probleem. De Woke generatie denkt veel te veel zwart wit.

[ Voor 23% gewijzigd door honey op 21-01-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Zeker. Maar als je dat 2 dagen na een belastende uitzending doet, komt het toch anders over dat dat je het probleem bij jezelf onderkent. Het is niet dat het nieuw was voor hem.
Zijn gedrag is nu voor zichzelf een probleem. Dat kan ook een reden zijn om hulp te zoeken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:40:
@stylezzz ik denk dat het en en is.
Ik denk wel dat er een steekje los zit bij beste man. Hij was al ern keer in therapie geweest las ik, heeft dan iig niet heel veel geholpen lijkt het
Zeker. Maar als het hem niet zoveel boeide en het puur voor zijn imago in de rechtzaak deed had hij wel een psycholoog dichtbij huis gezocht....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
honey schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Waarom niet? Als vrouw is het toch echt wel leuk om een compliment te krijgen. Je kunt niet altijd generaliseren en invullen voor een ander. Dat is tegenwoordig ook een groot probleem. De Woke generatie denkt veel te veel zwart wit.
Woke is net als Cancel Culture een term binnen narratief van alt-rechts, cancel culture gaat zelfs nog véél verder terug in de geschiedenis (Weimar Duitsland, de veteranenverbanden van Duitse industriëlen verbonden aan de NSDAP bijvoorbeeld, en nóg verder, helemaal door tot aan de Zuidelijke oligarchie in de Amerikaanse burgeroorlog) dan woke (wat pas opkwam binnen de zogeheten Paperclip generatie, nazi's die door Amerikaanse inlichtingendiensten geïmporteerd werden, zich settelden en aan de slag gingen om burgerrechtenorganisaties te compromitteren) - en altijd is het van alt & extreem rechts.

Het is maar hoe makkelijk mensen meegaan in projecteren. Enfin, misschien hebben mensen de afgelopen vier à vijf jaar aan VS topics hier in AWM niet gevolgd waar dat allemaal bij herhaling uitgewerkt en in analyses gereconstrueerd is.

Maar dit terzijde.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:45
stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Zeker. Maar als het hem niet zoveel boeide en het puur voor zijn imago in de rechtzaak deed had hij wel een psycholoog dichtbij huis gezocht....
Ja, want de wachtlijsten zijn hier zo kort! (ben zelf psycholoog)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Zeker, vanuit de kandidaten gezien komen ze natuurlijk vanuit het niets de showbizwereld in. Dat snap ik ook wel.... maar hoe langer ik erover nadenk hoe minder dat ik de oplossing in de organisatie van john de mol zie. Gaat een vetrouwenspersoon op elke denkbare afdeling binnen een bedrijf die om de week pro acfief iedereen gaat ondervragen het verschil maken?
*knip* hier maak je aannames op basis van een situatie waarop een vertrouwenspersoon en een veilig cultuur niet van toepassing waren en trek je daaruit conclusies, dat zal je toch eerst moeten onderbouwen..

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 22-01-2022 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
carpebios schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Ja, want de wachtlijsten zijn hier zo kort! (ben zelf psycholoog)
Ik ben er bekend mee ;) maar als rietbergen het alleen maar voor zijn imago doet, wat boeit die wachtlijst dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
[...]

En dit is helaas een voorbeeld van de hedendaagse Amerikaanse taferelen die ook in de Nederlandse maatschappij hun weerslag beginnen te vinden.

Zo heb ik in vrij directe kringen ook reeds meegemaakt dat mensen op hun vingers getikt zijn wegens 'grensoverschrijdend gedrag' omdat ze een vrouwelijke collega lager in de hiërarchische ladder een mijn inziens doodgewoon complimentje gaven. Weinig anders dan in de trant van "wat zit je haar leuk", of "leuk outfit heb je aan vandaag".

Dit gebeurd je één keer, je ligt direct onder een vergrootglas. En de respons hierop is dan naar mijn idee ook zeer begrijpelijk. Er wordt gewoon gezegd f*** it, geen vrouwelijke promovendi meer onder zich, geen één-opéén opleidingssituaties met vrouwen meer. We belanden in Nederland ook langzamerhand binnen een cultuur waar het als man gewoonweg onveilig is om met een vrouw samen te werken.

Door juist dit soort statements:
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:12:
Zal je uit de droom helpen. Een directeur die een stagair complimenteert om zijn/haar uiterlijk is nooit gepast.
Je kan volgens sommigen hedendaags echt vrijwel niets meer doen of zeggen zonder ook maar iemand hiermee op de tenen te doen trappen. Ondanks dat het in het niet valt met enkele van de aantijgingen binnen de huidige discussie, is het complimenteren van iemand zijn/haar uiterlijk volgens sommigen dus al een brug te ver 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

laurens0619 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Ik vind dat wel een interessante.
is het niet juist logischer dat John juist er bovenop zou zitten en het (nog harder) zou afkeuren als die grensoverschrijdend gedrag vertoond?
Niet alleen naar Zijn bedrijf toe maar ook omdat de partner van zn zusje vreemdgaat?

Keerzijde is: misschien baalde die van de situatie met zijn zusje dat die de ogen gesloten heeft en net heeft gedaan dat het er niet was? Is dan wel ten koste gegaan van hoop vrouwen….

Vind het lastig, die extra familierelatie kan twee kanten op
Vanuit het oogpunt van de kandidaten lijkt het me minder dubbel. Dit geeft hem meer invloed/macht in hun ogen. Ook al kan John zich dat niet voorstellen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:04:
[...]

En dit is helaas een voorbeeld van de hedendaagse Amerikaanse taferelen die ook in de Nederlandse maatschappij hun weerslag beginnen te vinden.

Zo heb ik in vrij directe kringen ook reeds meegemaakt dat mensen op hun vingers getikt zijn wegens 'grensoverschrijdend gedrag' omdat ze een vrouwelijke collega lager in de hiërarchische ladder een mijn inziens doodgewoon complimentje gaven. Weinig anders dan in de trant van "wat zit je haar leuk", of "leuk outfit heb je aan vandaag".

Dit gebeurd je één keer, je ligt direct onder een vergrootglas. En de respons hierop is dan naar mijn idee ook zeer begrijpelijk. Er wordt gewoon gezegd f*** it, geen vrouwelijke promovendi meer onder zich, geen één-opéén opleidingssituaties met vrouwen meer. We belanden in Nederland ook langzamerhand binnen een cultuur waar het als man gewoonweg onveilig is om met een vrouw samen te werken.

[...]

Je kan volgens sommigen hedendaags echt vrijwel niets meer doen of zeggen zonder ook maar iemand hiermee op de tenen te doen trappen. Ondanks dat het in het niet valt met enkele van de aantijgingen binnen de huidige discussie, is het complimenteren van iemand zijn/haar uiterlijk volgens sommigen dus al een brug te ver 8)7.
Ben toch wat voorzichtiger, dit soort flauwekul is expressie van adolescent gedrag. Erger nog, met kenmerken van beïnvloeding, van projectie, van subversie. Het is een hellend vlak. En dat wordt maar al te gretig misbruikt. No pun intended.

Het is al tekenend hoe begrippen worden overgenomen zonder ook maar enig nadenken of enige reflectie over oorsprong of effect. Puur om maar normatief gedragslijnen te hanteren die pur sang in een machtsdynamiek en/of commerciële dynamiek niet thuis horen.

En natuurlijk stappen we lekker opzij van complexiteit, gooien er wat N=1 subjectiviteit bij, nog wat saus van aangevallen worden en in de slachtofferrol kunnen kruipen. En dan gaan we lekker generaliseren. Maar natuurlijk. De psychologie is werkelijk pijnlijk.

Al eens gehoord van professionaliteit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
[...]

[...]

Da's gewoon afleiding van waar het wel om gaat.

De krantenkoppen zeggen niet 'Rietbergen en Ali aangeklaagd door een hoop vrouwen wegens compliment over uiterlijk'.
Het gaat hier om handtastelijkheden, aanranding, verkrachting... Niks geen complimenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

In professionele sferen, en zeker als er zo'n enorme scheve machtsverhouding is, ga je collega's inderdaad niet complimenteren op uiterlijk.

Is niks Amerikaans aan, is gewoon professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Zijn gedrag is nu voor zichzelf een probleem. Dat kan ook een reden zijn om hulp te zoeken.
Ook handig om binnen circuit elders buiten zicht verder aan het werk te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
[...]

Nou dank je de koekoek. Ik hoef echt niet van mijn leidinggevende complimentjes te krijgen over dat ik er zo leuk uit zie. Complimentjes over mijn werk zijn wel heel leuk. Maar mijn uiterlijk? Die bewaar je maar voor de privésfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
sugarlevi01 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Nou dank je de koekoek. Ik hoef echt niet van mijn leidinggevende complimentjes te krijgen over dat ik er zo leuk uit zie. Complimentjes over mijn werk zijn wel heel leuk. Maar mijn uiterlijk? Die bewaar je maar voor de privésfeer.
*knip* reageer s.v.p. in de context van de reactie die gepost wordt, iemand geeft aan dat het niet professioneel is reacties op uiterlijk te ontvangen in een zakelijk omgeving. Dan zal je toch echt een argumentatie moet geven waarom je het oneens bent en niet zo'n statement geven.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 21-01-2022 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Zeker, vanuit de kandidaten gezien komen ze natuurlijk vanuit het niets de showbizwereld in. Dat snap ik ook wel.... maar hoe langer ik erover nadenk hoe minder dat ik de oplossing in de organisatie van john de mol zie. Gaat een vetrouwenspersoon op elke denkbare afdeling binnen een bedrijf die om de week pro acfief iedereen gaat ondervragen het verschil maken? *knip*
Juist wel. Als een random figuur binnen de organisatie er getuige van is dan moet die de betreffende persoon gewoon aan kunnen spreken zonder weggepromoveerd te worden naar koffietijd. Oftewel de stagiair moet kunnen zeggen dat de directeur een lul is en als daar onenigheid over komt moet niemand binnen de organisatie bang zijn om figuurlijk achter de stagiair te staan. Niet iets door de vingers zien omdat het een bekend persoon is waar we nog veel geld mee gaan verdienen. Helaas is dat natuurlijk een beetje een utopie. :P
Lees een reactie van Zangeres Esmee Denters eens over een pannenkoek die haar op het podium in de kont knijpt. Dat die pannenkoek dat doet is zijn tekortkoming, maar dat mensen om haar heen het niet de moeite waard vinden om de betreffende persoon er op aan te spreken is net zo kansloos.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 22-01-2022 00:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

sugarlevi01 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Zo zwart-wit is het toch niet? Ik heb laatst ook tegen een salesmedewerker gezegd dat hij er goed uit zag. Hij had zich een mooi nieuw pak aan laten meten en kwam in het nieuw binnen.

Opmerkingen over lichaamskenmerken snap ik wel hoor. Maar verder mogen we toch wel gewoon mensen onder elkaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 21-01-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
*knip* reactie op mbr'd post.

[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 21-01-2022 23:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 14-09 20:11
Ik heb zelf ook een leidinggevende functie. En ik zal een vrouwelijke collega waarmee ik samenwerk niet snel een compliment over haar uiterlijk geven, precies omdat ik er gewoon geen gezeur mee wil.

Over kleding soms wel, trouwens, maar dat doe ik bij mannen ook.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Juist wel. Als een random figuur binnen de organisatie er getuige van is dan moet die de betreffende persoon gewoon aan kunnen spreken zonder weggepromoveerd te worden naar koffietijd. Oftewel de stagiair moet kunnen zeggen dat de directeur een lul is en als daar onenigheid over komt moet niemand binnen de organisatie bang zijn om figuurlijk achter de stagiair te staan. Niet iets door de vingers zien omdat het een bekend persoon is waar we nog veel geld mee gaan verdienen. Helaas is dat natuurlijk een beetje een utopie. :P
Lees een reactie van Zangeres Esmee Denters eens over een pannenkoek die haar op het podium in de kont knijpt. Dat die pannenkoek dat doet is zijn tekortkoming, maar dat mensen om haar heen het niet de moeite waard vinden om de betreffende persoon er op aan te spreken is net zo kansloos.
Ja, heb ik gelezen inderdaad. Dat is dus de situatie die je niet wil en ook in mijn ogen belachelijk is. Hulde voor esmee dat ze ermee naar buiten trad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Ja, heb ik gelezen inderdaad. Dat is dus de situatie die je niet wil en ook in mijn ogen belachelijk is. Hulde voor esmee dat ze ermee naar buiten trad.
Voor Esmee was dit blijkbaar een eenmalige ervaring waardoor ze er op aandringen van haar management niets mee deed, echter voor de pannenkoek in kwestie weer een bevestiging dat zijn gedrag niet ongepast is. Heb je tien jaar lang zo'n wegkijk en gedoogbeleid dan vervagen de grenzen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Voor Esmee was dit blijkbaar een eenmalige ervaring waardoor ze er op aandringen van haar management niets mee deed, echter voor de pannenkoek in kwestie weer een bevestiging dat zijn gedrag niet ongepast is. Heb je tien jaar lang zo'n wegkijk en gedoogbeleid dan vervagen de grenzen een beetje.
Daarom, als je dat een keer doet en er komt geen consequentie van dan is de drempel de 2e, 3e en 4e keer alleen maar lager. Heel fout allemaal.... nu is esmee dan de 1ste waarvan ik lees dat die op dat moment meteen mensen heeft aangesproken. Helaas voor haar dat er niks mee is gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

jadjong schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Daar helpt onze wetgeving ook niet in mee. Van de politie website:
Is billenknijpen verboden of strafbaar?
Dit hangt af van de situatie. Als bijvoorbeeld een onbekend iemand je vanuit het niets in je billen knijpt op straat, dan is dat aanranding. Gebeurt het in een setting waarin je elkaar bijvoorbeeld kent en aanraakt, dan is moeilijker te bepalen of het strafbaar is of niet. Doe niet iets wat je zelf niet wilt, en geef duidelijk aan als je iets niet wilt.
Ongevraagd billenknijpen zou toch geen discussie punt mogen zijn zou je zeggen. En dan hebben we het nog over "gewone" situaties, niet 1 waar er ook nog een flink leeftheids verschil is met een machtspositie bij de man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik realiseer me trouwens een ander probleem: het risico om voor altijd als "het slachtoffer" te worden gezien als je je uitspreekt. Ik kan me voorstellen dat de angst voor zo'n stigma niet helpt met je mond opendoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Zo zwart-wit is het toch niet? Ik heb laatst ook tegen een salesmedewerker gezegd dat hij er goed uit zag. Hij had zich een mooi nieuw pak aan laten meten en kwam in het nieuw binnen.

Opmerkingen over lichaamskenmerken snap ik wel hoor. Maar verder mogen we toch wel gewoon mensen onder elkaar zijn.
Zo zwart-wit is het inderdaad niet. Maar laat ik het anders zeggen, ik ben een groot deel van mijn leven bezig geweest met het afwijzen van, en op gepaste afstand blijven van, en geen ruimte te geven voor bepaald gedrag.
Complimenten over mijn uiterlijk, die niet van vrouwen afkomen of goede vrienden afkomstig zijn, gaan negen van de tien keer gepaard met een bepaalde connotatie, en grijns, en zijn niet op zichzelf staand. Bij mij gaan er dan direct alarmbellen af met: Opletten! Afstand houden! Waarschijnlijk willen ze iets van je. Geen ruimte voor geven. Straks krijg je te horen dat je maar niet zo'n kort rokje had moeten dragen of zo laat nog aan het werk zijn, je vroeg er zelf om! Had je maar niet de verkeerde indruk moeten wekken.

Het kan welgemeend zijn. Maar over het algemeen wordt daarmee meteen een situatie gecreëerd, waarin ik op mijn qui vive ben, en mij niet meer 100% veilig voel om in de nabijheid te komen van degene die het compliment geeft.

Daarnaast doe ik mentaal werk, en geen modellenwerk waar ik op mijn uiterlijk beoordeel wordt. Dus wanneer dat wel regelmatig gebeurt, dan wordt daarmee ook een stukje afbreuk gedaan aan mij als mens. En word je er als vrouw weer mee geconfronteerd, dat jij een vrouw bent en 'leuk' en 'mooi' bent/dient horen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@sugarlevi01, hoe ervaar je opmerkingen over kleding dan eigenlijk? Wat ik bij vrouwen vaak waardeer ten opzichte van mannen is een gevoel voor kleur en stijl. Iets als, noem eens wat, "hee, wat leuk, zwaluwen op je blouse". Of hippe schoenen of iets dergelijks.

Iets over hoe haar figuur er in uitkomt ga ik natuurlijk niet zeggen. Dat is niet het soort complimenten over kleding dat ik bedoel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

sugarlevi01 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:01:
[...]
Zo zwart-wit is het inderdaad niet. Maar laat ik het anders zeggen, ik ben een groot deel van mijn leven bezig geweest met het afwijzen van, en op gepaste afstand blijven van, en geen ruimte te geven voor bepaald gedrag.
Dan vraag ik me serieus af in wat voor omgeving jij leeft, of wat voor mannen je om je heen hebt. Nou werk ik toevallig in een omgeving met voornamelijk mannen, en een paar vrouwen (veelal jong en niet onaantrekkelijk) en er worden bij de mannen onderling wel eens opmerkingen gemaakt, maar dat gaat zelden heel ver. Mannen en vrouwen gaan verder gewoon respectvol met elkaar om en iedereen behandelt elkaar als gelijke. Dat is met een mix van leeftijden, achtergronden, intellectueel niveau en etniciteit/cultuur.
Complimenten over mijn uiterlijk, die niet van vrouwen afkomen of goede vrienden afkomstig zijn, gaan negen van de tien keer gepaard met een bepaalde connotatie, en grijns, en zijn niet op zichzelf staand. Bij mij gaan er dan direct alarmbellen af met: Opletten! Afstand houden! Waarschijnlijk willen ze iets van je. Geen ruimte voor geven. Straks krijg je te horen dat je maar niet zo'n kort rokje had moeten dragen of zo laat nog aan het werk zijn, je vroeg er zelf om! Had je maar niet de verkeerde indruk moeten wekken.
Maar wat is een compliment over je uiterlijk? Wanneer is een compliment opeens fout? Ik vroeg van de week ook aan een vrouwelijke collega of ze iets aan d'r haar had gedaan, waarop ze ja antwoordde en ik zei dat het er leuk uit zag. Bedoelde er verder niks mee, behalve dat het gewoon een oprecht compliment was. Maar ik kan ook wel eens een compliment over het werk geven, of over een bepaald idee wat geïmplementeerd is ofzo, en dan maakt het me verder weinig uit of ik dat compliment maak naar een man of vrouw toe.
Het kan welgemeend zijn. Maar over het algemeen wordt daarmee meteen een situatie gecreëerd, waarin ik op mijn qui vive ben, en mij niet meer 100% veilig voel om in de nabijheid te komen van degene die het compliment geeft.
Maar is dat niet heel het probleem? Iets wordt mogelijk veel te snel gezien als iets ongewenst terwijl de boodschapper mogelijk totaal geen verkeerde bedoelingen heeft. Nogmaals, als jij je over het algemeen niet meer 100% veilig voelt na een complimentje dan zit je echt in een verknipte leefomgeving.
Daarnaast doe ik mentaal werk, en geen modellenwerk waar ik op mijn uiterlijk beoordeel wordt. Dus wanneer dat wel regelmatig gebeurt, dan wordt daarmee ook een stukje afbreuk gedaan aan mij als mens. En word je er als vrouw weer mee geconfronteerd, dat jij een vrouw bent en 'leuk' en 'mooi' bent/dient horen te zijn.
Dus omdat je een complimentje krijgt betekent dat dat je 'mooi' en 'leuk' moet zijn? Wat is het alternatief? Nooit elkaar meer complimenteren over wat dan ook? Want stel je voor dat de ander het verkeerd opvat en zich aangevallen voelt ofzo. Jij stelt de grens bij X en wil dat men zich daar aan houdt, een ander stelt de grens bij Y en wil dat men zich daar aan houdt. Die grens is niet te definiëren dus moet je eigenlijk maar gewoon alles aan banden leggen.

Verder ben ik niet echt verbaasd over de openbaringen die naar boven zijn gekomen. De entertainmentwereld (of iedere wereld met rijke/machtige personen) is gewoon zo rot als de nete. Geld en macht doet rare dingen met mensen en haalt de meest vreselijke eigenschappen naar boven. Ik geloof overigens ook niet per definitie in de onschuld van alle slachtoffers. Ongetwijfeld dat er meiden (en jongens) zijn die weten dat persoon X dingen kan regelen voor hun carrière en om die reden bereid zijn wat dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Pakt dat goed uit is er niks aan de hand, pakt het slecht uit kun je persoon X met de grond gelijkmaken. Vervolgens krijg je trial by media en is persoon X al gesloopt voordat ie zich goed en wel heeft kunnen verdedigen, zoals het eigenlijk zou moeten gaan in een rechtstaat.

Niet dat ik het gedrag van een Ali B, Rietbergen, Marco Borsato en weet ik 't wie nog meer goed wil praten, maar vooralsnog is het niet voor een rechter gekomen en is er niemand veroordeeld. Het zijn verhalen tegen verhalen en men gelooft de slachtoffers vrijwel áltijd. Omdat veel zaken zich jaren geleden af hebben gespeeld is het vaak ook moeilijk nu nog te bewijzen, wat het allemaal nog een stuk lastiger maakt. Waarom men niet meteen aan de bel trekt snapt daarnaast ook iedereen wel (angst voor talloze zaken), maar dat maakt het er niet makkelijker op.

Misstanden moet je (hard) aanpakken en ongewenst seksueel gedrag moet nooit goedgekeurd worden, maar mensen totaal afmaken op basis van slechts getuigenissen in de media moet ook niet kunnen vind ik.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Jeroen Rietbergen is naar het buitenland gevlogen: https://www.ad.nl/dossier...roen-rietbergen~a2bc70b5/

Ik kan het begrijpen dat je na een week vol gezeik (ook al komt het door zijn eigen doen) eventjes weg wil, maar komt dit niet over als 'weg vluchten'?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
SomerenV schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:16:
[...]
Maar is dat niet heel het probleem?
Nee, het probleem is dat er sommige mannen zijn in een machtspositie die hun handen niet kunnen thuishouden. Heel dat gezever over wat is een compliment en wat niet en wanneer is dat wel of niet gepast is gewoon ruis. Daar gaat het niet om. Stop om daar opnieuw en opnieuw op terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

defiant

Moderator General Chat
Titelfix, de zaak speelt bij the voice, bredere exposure bij BN'ers is niet aan de orde.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 21-01-2022 23:51 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Misstanden moet je (hard) aanpakken en ongewenst seksueel gedrag moet nooit goedgekeurd worden, maar mensen totaal afmaken op basis van slechts getuigenissen in de media moet ook niet kunnen vind ik.
Maar leg het dan eens uit, hoe moet je dit op een andere manier "hard aanpakken" anders dan er nu is gebeurd?

Het zijn bovendien niet een paar willekeurige getuigenissen, het is een gedegen journalistiek proces waarbij er zorgvuldig en transparant bronnenonderzoek is gedaan, de verhalen zover mogelijk zijn geverifieerd en wederhoor is gepleegd bij de beschuldigde personen en betrokken bedrijven. Van de drie hoofdverantwoordelijken hebben er twee al toegegeven dat er iets gebeurd is. Jeroen Rietbergen heeft openlijk bekend, en Ali B heeft via zijn advocaat inmiddels na wat gedraai ook laten weten dat hij inderdaad seks heeft gehad met iemand tot wie hij wel degelijk een machtspositie had (ook al vind hij zelf van niet).

De rechter kan er waarschijnlijk (helaas) maar weinig mee doen. Maar betekent het dan we die mannen dan maar op hun plek moeten laten zitten tot het moment dat ze zelf tot inkeer komen, of een keer zo uit de bocht vliegen dat het wel verstrekkende juridische gevolgen heeft?

Dat kan toch ook niet de uitkomst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:09:
[...]

In professionele sferen, en zeker als er zo'n enorme scheve machtsverhouding is, ga je collega's inderdaad niet complimenteren op uiterlijk.

Is niks Amerikaans aan, is gewoon professioneel.
Dat vind ik wel een lastige. Op m'n werk sta ik bekend om dat ik kleurrijke t-shirts/truien draag. We hebben verder ook geen dresscode op het werk. En niet iedereen waardeert mijn kledingstijl, heb ik verder ook geen moeite mee.

Maar als een collega (man of vrouw) een leuke t-shirt/trui aanheeft, dan zal ik diegene zeker een compliment geven als in 'Wat een toffe trui, leuke kleur/patroon'.
Daarna wordt het wat lastiger, zo had ik (pre corona) een vrouwelijke collega die een toffe jurk aan had met een leuk patroon. Toen had ik ook een compliment gegeven, maar puur op het patroon.
En daar zit naar mijn idee nogal het verschil in hoe je iemand kan complimenteren.

Trui:
+ Leuke trui. Staat je goed! Leuke kleur. Leuk patroon!
- ?

Jurk:
+ Leuke jurk. Leuke kleur. Leuk patroon!
- Staat je goed!

Naar mijn idee ligt het er heel erg aan wat voor kledingstuk het is, en hoe je iemand daarop complimenteert. En hoe goed je diegene kent. Even los van het machtshoudingverhaal.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sjoewe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:16:
[...]
De rechter kan er waarschijnlijk (helaas) maar weinig mee doen. Maar betekent het dan we die mannen dan maar op hun plek moeten laten zitten tot het moment dat ze zelf tot inkeer komen, of een keer zo uit de bocht vliegen dat het wel verstrekkende juridische gevolgen heeft?

Rietbergen heeft genoeg foto’s met herkenbare lichaamsdelen ongewenst rondgestuurd naar het schijnt, daar zal toch wel strafrechtelijk wat mee kunnen worden gedaan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:28:
[...]

Rietbergen heeft genoeg foto’s met herkenbare lichaamsdelen ongewenst rondgestuurd naar het schijnt, daar zal toch wel strafrechtelijk wat mee kunnen worden gedaan?
Oprechte vraag, als hij dat naar een meerderjarige verstuurd, is het dan strafbaar?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:28:
[...]

Er is (nog) geen aangifte gedaan tegen Rietbergen, maar theoretisch zou het inderdaad kunnen onder Artikel 240 van het wetboek van strafrecht, maar de politie geeft zelf toe dat dergelijke aangiftes zelden tot vervolging leiden en weinig prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Remy!!!! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:32:
[...]

Oprechte vraag, als hij dat naar een meerderjarige verstuurd, is het dan strafbaar?
Lastig te zeggen, maar in België is recent nog iemand veroordeeld wegens het versturen van niet gewenste berichten:
De Belgische televisiemaker Bart De Pauw heeft zich schuldig gemaakt aan het lastigvallen van zes actrices en andere vrouwen met wie hij samenwerkte. Hij krijgt een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden, heeft de rechter bepaald.

De Pauw bombardeerde zijn slachtoffers, onder wie de bekende actrices Maaike Cafmeyer en Lize Feryn, onder meer met opgewonden tekstberichten. De presentator, acteur en programmamaker blijft die zelf afdoen als onschuldig geflirt, al bood hij tijdens de rechtszaak wel zijn excuses aan.
Zaak-De Pauw

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sjoewe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:41:
[...]
Er is (nog) geen aangifte gedaan tegen Rietbergen, maar theoretisch zou het inderdaad kunnen onder Artikel 240 van het wetboek van strafrecht, maar de politie geeft zelf toe dat dergelijke aangiftes zelden tot vervolging leiden en weinig prioriteit hebben.
Prima moment om dat artikel wat serieuzer te gaan gebruiken en oppakken voor OM en politie.
De prioriteit heeft de zaak iig alvast gekregen ivm maatschappelijk belang.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Sjoewe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:16:
[...]

Maar leg het dan eens uit, hoe moet je dit op een andere manier "hard aanpakken" anders dan er nu is gebeurd?

Het zijn bovendien niet een paar willekeurige getuigenissen, het is een gedegen journalistiek proces waarbij er zorgvuldig en transparant bronnenonderzoek is gedaan, de verhalen zover mogelijk zijn geverifieerd en wederhoor is gepleegd bij de beschuldigde personen en betrokken bedrijven. Van de drie hoofdverantwoordelijken hebben er twee al toegegeven dat er iets gebeurd is. Jeroen Rietbergen heeft openlijk bekend, en Ali B heeft via zijn advocaat inmiddels na wat gedraai ook laten weten dat hij inderdaad seks heeft gehad met iemand tot wie hij wel degelijk een machtspositie had (ook al vind hij zelf van niet).

Het onderzoek van BOOS twijfel ik niet aan. Die doen gewoon prima hun werk. Het is ook meer dan logisch dat je de beschuldigde personen al dan niet tijdelijk op non actief wil stellen als blijkt dat er een overweldigende hoeveelheid klachten binnen is gekomen om uit te zoeken hoe de vork in de steel steekt. Daarna kun je juridisch aan de slag, aanklachten in behandeling nemen, voor het gerecht laten komen, dat soort dingen.

Wat nu gebeurt is dat het direct naar de media gaat en daar uit wordt gevochten. Slachtoffers zijn heilig en de daders zijn schuldig tot het tegendeel bewezen wordt, maar je kunt eigenlijk al direct dag zeggen tegen je carrière, ongeacht de uitkomst. Zodra er ook maar enige tractie is bij zo'n verhaal wordt je overal zonder pardon eruit gegooid. Voor de slachtoffers misschien een prima uitkomst, want misstanden zijn aan het licht gekomen en de daders worden publiekelijk kapot gemaakt. Iedereen weet wat voor smerig volk het is!

Maar... zo werkt een rechtstaat niet. Zo hoort het niet te werken. Is het bijzonder lastig misbruik, seksueel overschrijdend gedrag of zelfs verkrachting te bewijzen? Ja. Zonder meer. Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde mensen onaantastbaar kunnen blijven. Men weet dat anderen op scherp staan en mogelijke nieuwe slachtoffers weten dat ze gehoord en gesteund worden als ze hun verhaal doen. Daarbij heb je tegenwoordig ook vaak een hoop berichten en foto's die je als bewijs aan kunt voeren om te laten zien dat er bepaald ongewenst gedrag is geweest. Voor de meeste bedrijven is dat soort bewijs voldoende om iemand per direct op straat te zetten, maar dan zijn wel de juiste procedures gevolgd.

Trial by media vond ik met de hele #MeToo-beweging verderfelijk, en die mening heb ik nog steeds. Fout grensoverschrijdend gedrag moet hard aangepakt worden en de werkvloer moet voor iedereen een prettige en veilige omgeving zijn, maar dat soort zaken moet je niet uitvechten in de media maar voor het gerecht. Na een vonnis kun je altijd nog de media opzoeken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Trial by media /= publiek debat. Ik denk dat velen hier geen idee hebben wat een trial by media echt is, maar dat het een soort cognitieve bias expressie geworden is.

De beperking van rechtsstaat bij het achterna lopen van grensoverschrijdend gedrag binnen transitie van dit als genormaliseerd naar erkend als toxisch is op allerlei manieren gekoppeld aan de vereiste van aanwezigheid van publiek debat.

Logisch ook, cru gezegd gaat hem om een collectief proces van bewustwording. Rechtsstaat formaliseert na dergelijk proces kaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
SomerenV schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:51:
Het onderzoek van BOOS twijfel ik niet aan. Die doen gewoon prima hun werk. Het is ook meer dan logisch dat je de beschuldigde personen al dan niet tijdelijk op non actief wil stellen als blijkt dat er een overweldigende hoeveelheid klachten binnen is gekomen om uit te zoeken hoe de vork in de steel steekt. Daarna kun je juridisch aan de slag, aanklachten in behandeling nemen, voor het gerecht laten komen, dat soort dingen.
Jeroen Rietbergen heeft alles bekend. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen. Ali B heeft de facto bekend dat hij seks heeft gehad met een ex-kandidaat. Justitie zal oordelen over de aanklachten wat betreft de verkrachtingen, maar los daarvan staat vast hij dat herhaaldelijk seksuele toenadering zoekt bij vrouwen die in een ondergeschikte positie tot hem staan. Als coach bij TVOH en CEO van een label en management agency, is hem dat in elk geval moreel zeker aan te rekenen en ook iets waar hij vanuit die positie publiekelijk op aangesproken mag worden.
Wat nu gebeurt is dat het direct naar de media gaat en daar uit wordt gevochten.
Het zijn nu eenmaal publieke personen, het is een utopie om te denken dat een dergelijke aanklacht buiten de openbaarheid te doen is.
Slachtoffers zijn heilig en de daders zijn schuldig tot het tegendeel bewezen wordt, maar je kunt eigenlijk al direct dag zeggen tegen je carrière, ongeacht de uitkomst. Zodra er ook maar enige tractie is bij zo'n verhaal wordt je overal zonder pardon eruit gegooid.
Kennelijk niet, want Rietbergen kon nog een jaar ongestoord verder rommelen nadat het bij Talpa officieel bekend was wat hij deed. Pas toen het aan de grote klok kwam te hangen was zijn positie niet langer houdbaar. Daarnaast, het gaat hier niet om "enige" tractie, de beerput staat gewoon wijd open. De claim wordt juist alles behalve makkelijk gemaakt, er zijn totaal 53(!) betrokkenen gesproken voor het onderzoek die onafhankelijk van elkaar gelijksoortige verklaringen hebben afgelegd.
Voor de slachtoffers misschien een prima uitkomst, want misstanden zijn aan het licht gekomen en de daders worden publiekelijk kapot gemaakt. Iedereen weet wat voor smerig volk het is!
Ik vind dit een moeilijke statement. Volgens bestaat er geen prima uitkomst als je slachtoffer bent van een zedenzaak.
Maar... zo werkt een rechtstaat niet. Zo hoort het niet te werken. Is het bijzonder lastig misbruik, seksueel overschrijdend gedrag of zelfs verkrachting te bewijzen? Ja. Zonder meer. Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde mensen onaantastbaar kunnen blijven. Men weet dat anderen op scherp staan en mogelijke nieuwe slachtoffers weten dat ze gehoord en gesteund worden als ze hun verhaal doen. Daarbij heb je tegenwoordig ook vaak een hoop berichten en foto's die je als bewijs aan kunt voeren om te laten zien dat er bepaald ongewenst gedrag is geweest. Voor de meeste bedrijven is dat soort bewijs voldoende om iemand per direct op straat te zetten, maar dan zijn wel de juiste procedures gevolgd.
Tja, dat is zo totdat het dus zo blijkt dat in het specifieke geval van Talpa en ITV dit soort procedures niet nageleefd worden en er een heel gebrekkig idee is van wat voldoende sociale veiligheid zou moeten behelsen in de context van dit programma. Dat is ook precies wat er aan de kaak wordt gesteld.
Trial by media vond ik met de hele #MeToo-beweging verderfelijk, en die mening heb ik nog steeds.
Dat is misschien zo, maar dat is dan een maatschappelijk probleem en niet dat van slachtoffers en degenen die het misbruik op een journalistiek integere wijze aan de kaak stellen.
Fout grensoverschrijdend gedrag moet hard aangepakt worden en de werkvloer moet voor iedereen een prettige en veilige omgeving zijn, maar dat soort zaken moet je niet uitvechten in de media maar voor het gerecht. Na een vonnis kun je altijd nog de media opzoeken.
Ten eerste waneer een aangifte tot een aanklacht leidt, dan is het in principe een openbare zaak. De rechtspraak in Nederland een publiek platform waar de media (gelukkig) vrije toegang tot heeft. Het is simpelweg ondenkbaar dat een zaak waarbij zulke bekende personen zijn betrokken uit de media blijft tot na de uitspraak.

Daarnaast, en ik zeg het nog maar een keer, het gaat het niet alleen over strafbare feiten, het gaat nog veel meer over bewezen ongepaste gedragspatronen die toe te schrijven zijn aan het handelen van specifieke publieke personen. Hoe pak je dat aan zonder het te openbaren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:39:
@sugarlevi01, hoe ervaar je opmerkingen over kleding dan eigenlijk? Wat ik bij vrouwen vaak waardeer ten opzichte van mannen is een gevoel voor kleur en stijl. Iets als, noem eens wat, "hee, wat leuk, zwaluwen op je blouse". Of hippe schoenen of iets dergelijks.

Iets over hoe haar figuur er in uitkomt ga ik natuurlijk niet zeggen. Dat is niet het soort complimenten over kleding dat ik bedoel.
Tuurlijk kan dat, vooral als het gewoon leuk en puur is.
[...]

Dan vraag ik me serieus af in wat voor omgeving jij leeft, of wat voor mannen je om je heen hebt. Nou werk ik toevallig in een omgeving met voornamelijk mannen, en een paar vrouwen (veelal jong en niet onaantrekkelijk) en er worden bij de mannen onderling wel eens opmerkingen gemaakt, maar dat gaat zelden heel ver. Mannen en vrouwen gaan verder gewoon respectvol met elkaar om en iedereen behandelt elkaar als gelijke. Dat is met een mix van leeftijden, achtergronden, intellectueel niveau en etniciteit/cultuur.
Heeft niets met mijn specifieke omgeving te maken. Puur met de ervaringen die je als vrouw in het leven opdoet.

En het ging hier over een vrij specifiek compliment. Niet over zomaar een compliment. En ook niet over een compliment van zomaar iemand. Maar een compliment van een leidinggevende over iemands uiterlijk.

Maar goed je bevestigt eigenlijk wel precies het probleem. Een complimentje moet toch kunnen, welke complimentjes moeten dan allemaal maar gewoon kunnen over iemands uiterlijk? En als Jan de opmerking zonder bijbedoelingen maakt, mag Ton die de stagiair de creeps geeft, het dan ook? En hoe moet de stagiair weten dat Jan daar geen bijbedoelingen mee heeft, en niet bij haar in een goed boekje probeert te komen, om in haar broekje te komen? Op zijn mooie blauwe ogen vertrouwen? Het is maar een compliment, ik bedoelde er niets mee?

Waarom zou je het op het werk over uiterlijk hebben wanneer dat uiterlijk niets met het werk te maken heeft?

Want als je dat niet inziet. Dan kun je inderdaad maar beter je mond houden. Dat is namelijk de reden, dat het ongepast is geworden, omdat er teveel ongepastheid bij sommige mensen uit hun mond komt, en niet zonder bijbedoelingen. Helaas.

Voordat je het weet ben je dan bandleider af, nadat iemand live op televisie heeft verteld dat je hebt gezegd 'wat heb jij een geil broekje aan'. Is die opmerking behoorlijk recht-door-zee. Ik ken er velen, die hetzelfde kunnen zeggen met één blik en twee worden 'Leuke broek'. En sommige mannen kunnen het zelfs zonder woorden, en alleen met hun ogen af. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:55:
Heeft niets met mijn specifieke omgeving te maken. Puur met de ervaringen die je als vrouw in het leven opdoet.

...

En sommige mannen kunnen het zelfs zonder woorden, en alleen met hun ogen af. Helaas.
Dit is iets wat mij, helaas als lid van het mannelijke geslacht, wel zorgen baart. Ik probeer soms vriendelijk te zijn met kleine behulpzame acties. Bijvoorbeeld het winkelmandje in de supermarkt zelf terugbrengen vanaf de zelfscankassa naar de ingang van de winkel terwijl de (zelfscanhulp)kassamevrouw even daarvoor de rest van de volledige stapel heeft opgehaald, zodat het wat langer duurt voordat ze weer aan de slag moet.

Met een trotse "graag gedaan"-blik (het klinkt fouter dan het is ;() voer ik zoiets uit. Maar als ik er niet m'n mond bij opentrek en expliciet doch heel enthousiast zeg waar ik mee bezig ben, dan wordt op zo'n blik al snel gereageerd met "ieuw kijk me niet aan je bent veel te oud voor mij als tienermeisje laat me met rust ik wil dat je nu wegrent want anders spuit ik pepperspray en verbrand ik je botten ritueel om deze daarna aan m'n hond te voeren en deze laat uitpoepen in een moeras waar niemand je nog terug zal kunnen vinden".

Ik probeer alleen maar vriendelijk te zijn en m'n onderste leeftijdsgrens op het relationele vlak ligt niet eens onder de 30 jaar ;(

Of nog een voorbeeld: 's avonds, met genoeg afstand, een vrouw inhalen die op een net iets te smalle stoep loopt maar zelf net iets te langzaam is en waar je zelf als man niet achteraan wil blijven lopen omdat het voor beide partijen erg creepy aanvoelt. Dat is al helemaal geen aanrader :X

En zo zijn er meer situaties waarin je als man soms beter gewoon stil kan blijven staan om een boom na te doen. Omdat het veiliger is voor iedereen.

Om een lang verhaal kort te maken: hoe moet ik hier als man dan mee omgaan?
Ik doe het nu dus door er verbaal bij duidelijk te maken wat ik bedoel, maar in dat straatvoorbeeld is dat ook niet erg handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 22-01-2022 16:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
[...]

Maar is dat niet heel het probleem? Iets wordt mogelijk veel te snel gezien als iets ongewenst terwijl de boodschapper mogelijk totaal geen verkeerde bedoelingen heeft.
De zender bepaalt natuurlijk niet of iets ongewenst is. Ook als de zender geen verkeerde bedoelingen heeft, kan de ontvanger het als ongewenst ervaren. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Stukfruit schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:46:
[...]

Ik doe het nu dus door er verbaal bij duidelijk te maken wat ik bedoel, maar in dat straatvoorbeeld is dat ook niet erg handig.
Het voetpad van het correct handelen is tegenwoordig niet zo heel breed volgens mij. Voor je het weet stap je op de weg en komt er een woke #metoo vrachtwagen over je heen gereden. Zal je als niet bekende Nederlander niet zo gauw last van hebben gelukkig.

Laat ze dit maar goed goed uitzoeken en conform het Nederlands recht netjes afhandelen.

Maar alle filmpjes welke nu als voorbeeld van het handelen van Marco Borsato worden gedeeld vind ik kansloos hypocriet. Waarom hoorde ik al die mensen die nu verontwaardigd zijn niet tijdens de originele uitzendingen :?

Dit is voor veel mensen een mooie nieuwe rel nu het nieuws over Corona een beetje naar de achtergrond verdwijnt denk ik...

*knip* onzinnige en ongepaste opmerking

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 22-01-2022 08:52 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zit met een nare smaak te kijken naar alle talkshows die komen met een mening en (opeens) vragen aan (BN) vrouwen of ze wel eens een 'soortgelijke ervaring' hebben gehad.

In mijn ogen voelt dat allemaal meer dan meeliften, dan dat ze echt begrijpen er nu precies speelt. Bedoel Veronica Inside staat vol op YT met ongepaste opmerkingen naar vrouwen, hoe kunnen zei dit onderwerp dan serieus bespreken? Ik kijk er graag naar, maar die 'grappige momenten' sla ik vrijwel altijd over.

Een foute opmerking/interpretatie kan gebeuren (zelf ook meegemaakt als man), maar dat is niets vergeleken met een verkrachting en/of stalking. Waarmee ik wil aangeven dat we moeten oppassen dat we alles op een hoop gooien.

Tuurlijk is dat nog vrij onschuldig vergeleken met wat hier is gebeurd, maar ik word er ook al talkshow moe van. Iedereen noemt Ali B (geen fan, maar dat terzijde) een viespeuk, MB een pedofiel, etc., terwijl naar mijn weten de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan of dat wel zo is en beide ontkennen momenteel.

Vooral op Twitter zijn mensen echt dom bezig. Kennelijk is het eenvoudiger om iemands leven totaal te verwoesten, voordat het überhaupt is getoetst door een onafhankelijke onderzoeker (OM). Als het waar is, verdienen A/M zeker straf en dan mag je voor mij losgaan op je Twitter account en in je talkshow.

*Ik vergeet nog andere betrokkenen/mogelijke daders. Grappige is dat de enige die heeft bekend (bandleider), buiten beeld lijkt de raken, terwijl je daar juist wel een ingang hebt voor debat/feiten. Maar A/M zijn natuurlijk meer bekend - misschien is dat de reden?

[ Voor 40% gewijzigd door HollowGamer op 22-01-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Remy!!!! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:32:
[...]

Ik denk niet dat het super veel uitmaakt of iemand nu meerderjarig is of niet.

Als iemand ongewenste berichten ontvangt (ook stalking, bedreiging, etc.), maakt de leeftijd niet erg veel uit, en kan je ermee naar de politie gaan. Of ze er iets mee doen is het tweede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:27
[...]

Dit is iets wat mij, helaas als lid van het mannelijke geslacht, wel zorgen baart. Ik probeer soms vriendelijk te zijn met kleine behulpzame acties. Bijvoorbeeld het winkelmandje in de supermarkt zelf terugbrengen naar de ingang van de winkel terwijl de kassamevrouw even daarvoor de rest van de volledige stapel heeft opgehaald, zodat het wat langer duurt voordat ze weer aan de slag moet.

Met een trotse "graag gedaan"-blik (het klinkt fouter dan het is ;() voer ik zoiets uit.
Misschien die blik gewoon niet richting de kassa mevrouw maken. Gewoon je mandje dan wegleggen en meer niet. Als ze het merkt en doorheeft zegt ze eventueel nog bedankt. Je doet dit toch gewoon om vriendelijk te zijn en niet om een bevestiging te krijgen dat je vriendelijk bezig bent...

Sorry dat ik eventueel wat harder uit de hoek kom. Maar het excuus van "Ik weet nu als man niet meer wat ik wel en niet kan doen" vind ik zo idioot. Je andere voorbeeld vind ik wat dat betreft beter. Gewoon even wachten of zo snel mogelijk die vrouw voorbij lopen, eventueel via de andere kant van de straat. Natuurlijk is dit eigenlijk al debiel genoeg dat dit moet, maar dat is helaas toch een beetje de samenleving waarin we nu leven... :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zeara schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Misschien die blik gewoon niet richting de kassa mevrouw maken. Gewoon je mandje dan wegleggen en meer niet. Als ze het merkt en doorheeft zegt ze eventueel nog bedankt. Je doet dit toch gewoon om vriendelijk te zijn en niet om een bevestiging te krijgen dat je vriendelijk bezig bent...

Sorry dat ik eventueel wat harder uit de hoek kom. Maar het excuus van "Ik weet nu als man niet meer wat ik wel en niet kan doen" vind ik zo idioot. Je andere voorbeeld vind ik wat dat betreft beter. Gewoon even wachten of zo snel mogelijk die vrouw voorbij lopen, eventueel via de andere kant van de straat. Natuurlijk is dit eigenlijk al debiel genoeg dat dit moet, maar dat is helaas toch een beetje de samenleving waarin we nu leven... :-(
Ben ik de enige die deze vraag wel begrijpt?

Het probleem is niet zozeer dat we fouten acties doen, dat hoort bij mens zijn, maar de shame-cultuur die er momenteel is. Een fouten blik naar de kassière, vriendelijke opmerking die als seksueel wordt uitgelegd, het te lang staren naar iemand (in gedachten verzonken zijn), fouten interpretatie van signalen, etc.

Vergeten we ook niet onze natuurlijke oorsprong? Daar is ook seksueel gedrag dat wel of niet wordt geaccepteerd. Die lossen het natuurlijk anders op (meteen een mep of blokgedrag), maar ik begrijp wel dat het steeds moeilijker wordt als doorsnee man (dus niet een stalker/ziek persoon) om bijvoorbeeld te flirten of zelfs gewoon aardig te doen.

De kans dat je wordt aangepakt door je HR-manager, mensen op Twitter en/of groep (onbekende) mensen ligt op de loer. Wat doe je dan? Alleen zijn en op internet kijken naar beelden, die ook niet erg goed zijn voor het respect voor het ander geslacht. Ik denk dat dit mede een rol speelt dat er steeds meer singles zijn en mannen niet meer kunnen flirten (*al heb ik dat nooit gekund).

*Dit even buiten dit verhaal, deze mensen zijn mogelijk ziek, maar ik begrijp de algemene vraag van gezonde mannen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 22-01-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
HollowGamer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Ik denk dat dit mede een rol speelt dat er steeds meer singles zijn en mannen niet meer kunnen flirten.
Als dat leidt tot meer mannen die uit frustratie en/of onhandigheid ongewenst gedrag gaan vertonen kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

HollowGamer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Ben ik de enige die deze vraag wel begrijpt?

Het probleem is niet zozeer dat we fouten acties doen, dat hoort bij mens zijn, maar de shame-cultuur die er momenteel is. Een fouten blik naar de kassière, vriendelijke opmerking die als seksueel wordt uitgelegd, het te lang staren naar iemand (in gedachten verzonken zijn), fouten interpretatie van signalen, etc.

Vergeten we ook niet onze natuurlijke oorsprong? Daar is ook seksueel gedrag dat wel of niet wordt geaccepteerd. Die lossen het natuurlijk anders op (meteen een mep of blokgedrag), maar ik begrijp wel dat het steeds moeilijker wordt als doorsnee man (dus niet een stalker/ziek persoon) om bijvoorbeeld te flirten of zelfs gewoon aardig te doen.

De kans dat je wordt aangepakt door je HR-manager, mensen op Twitter en/of groep (onbekende) mensen ligt op de loer. Wat doe je dan? Alleen zijn en op internet kijken naar beelden, die ook niet erg goed zijn voor het respect voor het ander geslacht. Ik denk dat dit mede een rol speelt dat er steeds meer singles zijn en mannen niet meer kunnen flirten (*al heb ik dat nooit gekund).

*Dit even buiten dit verhaal, deze mensen zijn mogelijk ziek, maar ik begrijp de algemene vraag van gezonde mannen wel.
Punt blijft dat de zender niet bepaalt of een opmerkng, blik, whatever gewenst is of niet. Dat doet de ontvanger.
Dus niet al te verongelukt doen over dat je initiatief niet met, de in jouw ogen, juiste reactie ontvangen wordt. Jammer de bammer.

Laat ik het zo zeggen: In de context van wat vrouwen aan ongewenst gedrag overkomt is jouw niet goed landende compliment geen reden om huilie te doen. Man up.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
De twijfel over wat nu wel en niet kan in sommige reacties (ook op andere fora) geeft wel aan dat er werk aan de winkel is voor opvoeders. Desnoods komen daar een paar speciale lessen voor op school, maar het is hard nodig blijkbaar. De sociale vaardigheden op dit gebied moeten echt beter ontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Frame164 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:44:
De twijfel over wat nu wel en niet kan in sommige reacties (ook op andere fora) geeft wel aan dat er werk aan de winkel is voor opvoeders. Desnoods komen daar een paar speciale lessen voor op school, maar het is hard nodig blijkbaar. De sociale vaardigheden op dit gebied moeten echt beter ontwikkeld worden.
Dan mag je het onderwijs ook wel gaan veranderen. Op genoeg scholen wordt er niet over seksualiteit gesproken of is voorlichting vrij zwart-wit.

Ik heb die lessen bijvoorbeeld gemist omdat ik op een katholieke school zat.
boesOne schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Punt blijft dat de zender niet bepaalt of een opmerkng, blik, whatever gewenst is of niet. Dat doet de ontvanger.
Dus niet al te verongelukt doen over dat je initiatief niet met, de in jouw ogen, juiste reactie ontvangen wordt. Jammer de bammer.

Laat ik het zo zeggen: In de context van wat vrouwen aan ongewenst gedrag overkomt is jouw niet goed landende compliment geen reden om huilie te doen. Man up.
Dat is waar, dat doen de meeste ook niet. :)

Je moet het in mijn ogen anders zien. Stel dat die situatie gebeurt wat jij schets, dan staan er vervolgens 5 man (spreekwoordelijk) om je heen om je te framen/shamen. Dus ook al doe je 'man up', dan nog is het niet eenvoudig te doen als dit gebeurt.

In dit geval is dat buiten de context, gewoon hetzelfde. Een A/M worden zoals gezegd ontzettend hard aangepakt zonder (nog) een veroordeling. Maar niet alleen zij, ik kan mij ook voorstellen hun familie/kennissen/vrienden/etc. - dat is nu eenmaal wat social media losmaakt bij sommige mensen.

Een 'man up' is dan vrijwel niet te doen, ik vind het al knap dat ze nog niet (volledig) zijn ingestort onder deze druk.

*Ik verdedigd hier niet een A/M, maar maak mij grote zorgen om deze shame/frame-cultuur. Wat als jouw iets overkomt en wellicht achteraf niet klopt of groter is gemaakt dan daadwerkelijk is gebeurd?

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 22-01-2022 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Zeara schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Het is net zo achterlijk dat je als man moet nadenken over wanneer het wel of niet gepast is naar een vrouw te lachen omdat ze wellicht emotioneel afgestompt is op dat gebied en wellicht alles van een man als seksuele toenadering ziet als dat je er over moet nadenken dat je toevallig de zelfde richting als een vrouw loopt en of ze zich daar onveilig bij voelt. Er zijn zeker oorzaken aan te wijzen maar het is toch echt wel allebei debiel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
Waarom hebben jullie het nu over complimenten, oogcontact en hoe om te gaan met vrouwen?

Dat is toch heel wat anders als waar Ali B en Jeroen Rietbergen van beschuldigd worden? Ik ben geen expert, maar volgens mij zitten er nog heel wat fases tussen oogcontact/glimlachen/behulpzaam zijn en het sturen van dickpics/hand in broekje/seks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
LA-384 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:07:
Waarom hebben jullie het nu over complimenten, blikken en hoe om te gaan met vrouwen?

Dat is toch heel wat anders als waar Ali B en Jeroen Rietbergen van beschuldigd worden? Ik ben geen expert, maar volgens mij zitten er nog heel wat fases tussen oogcontact/glimlachen/behulpzaam zijn en het sturen van dickpics/hand in broekje/seks.
Omdat wat de heren hebben gedaan overduidelijk over grenzen heen gaan is (en vooral ook misbruik maken van) maar zoals je zelf zegt zitten er heel veel fases tussen wel acceptabel en niet acceptabel, wat is er raar aan om deze fases te bespreken? Misschien leren we gezamenlijk nog eens wat. De gevolgen van dit circus nu, zijn hopelijk enorm positief, maar er zitten ook andere kanten aan.

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-01-2022 10:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Dit is iets wat mij, helaas als lid van het mannelijke geslacht, wel zorgen baart. Ik probeer soms vriendelijk te zijn met kleine behulpzame acties. Bijvoorbeeld het winkelmandje in de supermarkt zelf terugbrengen naar de ingang van de winkel terwijl de kassamevrouw even daarvoor de rest van de volledige stapel heeft opgehaald, zodat het wat langer duurt voordat ze weer aan de slag moet.

Met een trotse "graag gedaan"-blik (het klinkt fouter dan het is ;() voer ik zoiets uit. Maar als ik er niet m'n mond bij opentrek en expliciet doch heel enthousiast zeg waar ik mee bezig ben, dan wordt op zo'n blik al snel gereageerd met "ieuw kijk me niet aan je bent veel te oud voor mij als tienermeisje laat me met rust ik wil dat je nu wegrent want anders spuit ik pepperspray en verbrand ik je botten ritueel om deze daarna aan m'n hond te voeren en deze laat uitpoepen in een moeras waar niemand je nog terug zal kunnen vinden".

Ik probeer alleen maar vriendelijk te zijn en m'n onderste leeftijdsgrens op het relationele vlak ligt niet eens onder de 30 jaar ;(

Of nog een voorbeeld: 's avonds, met genoeg afstand, een vrouw inhalen die op een net iets te smalle stoep loopt maar zelf net iets te langzaam is en waar je zelf als man niet achteraan wil blijven lopen omdat het voor beide partijen erg creepy aanvoelt. Dat is al helemaal geen aanrader :X

En zo zijn er meer situaties waarin je als man soms beter gewoon stil kan blijven staan om een boom na te doen. Omdat het veiliger is voor iedereen.

Hopen dat er een tijd komt dat vrouwen niet meer terecht van dit soort dingen bang worden en tot die tijd: in contact blijven. Met je mede-mens, man of vrouw of queer.

Ik ben in je straat-situatie ook wel eens ingehaald, en daarbij zei de man in kwestie ook 'ik loop even voorbij hoor, is minder ongemakkelijk'. Helemaal prima.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Omdat wat de heren hebben gedaan overduidelijk over grenzen heen gaan is (en vooral ook misbruik maken van) maar zoals je zelf zegt zitten er heel veel fases tussen wel acceptabel en niet acceptabel, wat is er raar aan om deze fases te bespreken?
Omdat de indruk wordt gewekt dat er een gelijkwaardigheid is tussen de twee, dat normaliseert het gedrag van de daders en marginaliseert de slachtoffers.
Velen hier geven een reactie in de vorm van 'wat die daders deden kan natuurlijk niet en die moeten gestraft worden, maar als man is het niet altijd makkelijk om te weten of een compliment nu wel of niet mag'
Die twee zijn geen twee keerzijdes van een medaille. Er is geen gelijkwaardigheid tussen die twee.
Die perverts moeten gewoon met hun poten van vrouwen blijven en als ze in een machtspositie zitten moeten ze er dubbel zo hard afblijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:09:
Omdat wat de heren hebben gedaan overduidelijk over grenzen heen gaan is (en vooral ook misbruik maken van) maar zoals je zelf zegt zitten er heel veel fases tussen wel acceptabel en niet acceptabel, wat is er raar aan om deze fases te bespreken? Misschien leren we gezamenlijk nog eens wat. De gevolgen van dit circus nu, zijn hopelijk enorm positief, maar er zitten ook andere kanten aan.
Omdat het naar mijn idee niet zoveel met de beschuldigingen te maken heeft.

Het is als een discussie over inhalen met 102km/u waar je 100 mag, in een topic over verkeersdoden door roekeloos rijgedrag van onder invloed zijnde bestuurders.

Het is van een heel andere gradatie. Als daar twijfel over is (over wat normale non-sexuele omgang met het andere geslacht inhoudt), is een nieuw topic daar wellicht beter geschikt voor. Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Frame164 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:44:
Maar opvoeders zijn geen opperwezens die boven de situatie staan. Ook zij moeten de juiste manieren weten en naar handelen. Ook Marco heeft dochters, ook Ali heeft zonen. Do as I say don't do as I do...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
LA-384 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Het is als een discussie over inhalen met 102km/u waar je 100 mag, in een topic over verkeersdoden door roekeloos rijgedrag van onder invloed zijnde bestuurders.

Het is van een heel andere gradatie. Als daar twijfel over is (over wat normale non-sexuele omgang met het andere geslacht inhoudt), is een nieuw topic daar wellicht beter geschikt voor. Maar goed, dat is mijn mening.
sowieso is dit topic al het échte onderwerp (ver) voorbij.

Gaat hier al tientallen posts over voornamelijk de verhouding volwassen - volwassen en niet zoals in the Voice volwassen - voornamelijk (zeer) jonge tieners.

Twee totaal verschillende werelden met totaal verschillende denkbeelden ( brein van een jonge tiener vs volwassen persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
LA-384 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Het hoeft ook niet puur over de beschuldigingen te gaan, anders waren we heel snel klaar met de discussie. Het gaat overigens ook over hoe je het kan voorkomen en de staat van de samenleving. Daar komt van alles bij kijken, elke gradatie, opvoeding, oorzaken gevolgen etc etc. In jouw voorbeeld mag het zeker gaan over wat wel een geen roekeloos gedrag is en als daar inhaalsnelheid bij komt kijken is dat gewoon ontopic. Als het puur over mensen beschonken doodrijden gaat ben je snel klaar wederom.

[ Voor 21% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-01-2022 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:45:
[...]

Prima moment om dat artikel wat serieuzer te gaan gebruiken en oppakken voor OM en politie.
De prioriteit heeft de zaak iig alvast gekregen ivm maatschappelijk belang.
Als ze dat kunnen, zie ook het topic over de grote problemen bij de landelijke politie waarin geregeld terug komt dat een en ander veel professioneler zou moeten worden aangepakt, inclusief het in huis halen van de juiste expertise.

Enige tijd geleden had ik een discussie met iemand die bij de zeden-afdeling van de politie werkt, een discussie die helaas eindigde op een vraag van die persoon over wat ik het aantrekkelijkst aan vrouwen vond, de billen, borsten, of welk ander lichaamsdeel 7(8)7 :r. De persoon als geheel was blijkbaar geen optie. Als iemand die op zo'n afdeling werkt en ook belast is met communicatie met slachtoffers al zo over vrouwen denkt (alsof ze een stuk vlees zijn dus), waarom zou je daar als vrouw met vertrouwen heen kunnen gaan om aangifte te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Ik kan niet zeggen dat ik ooit zo'n reactie heb gehad ondanks dat ik over het algemeen erg op mijn bedankjes let. Misschien dat je (onbewust) iets specifieks erbij doet dat die reactie tot gevolg heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
*knip* trolling

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 22-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

orf

niet voeren

[ Voor 40% gewijzigd door polthemol op 22-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Je moet je ook beseffen dat emancipatie pas heel jong/recent is.

In de jaren 60 werden de donkere nog altijd gescheiden van de witte bevolking in grote delen van de VS (rassensegregatie)

En volgens mij in de jaren 50 was de kerk nog zo machtig dat de pastoor een ''heilige'' was. Als hij met zijn vingers aan jongens of meisjes zat, dan praatte je daar niet over publiekelijk. Dat was gewoon een entiteit waar je uit ''respect'' nooit tegen op ging boksen.

Dus ik bedoel maar, we zijn als mensheid nog eigenlijk een beetje neanderthaler op dit gebied. We zijn er eigenlijk pas een paar decennia actief en publiekelijk mee bezig om kleine stappen te zetten, maar dit is helaas een topje van de ijsberg.....

offtopic:
Ik vraag mij ook af of mijn vroegere ''jeugdheld'' meneer Verhulst met zwetende handen op de bank heeft gezeten toen hij deze aflevering zag...

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 22-01-2022 12:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor mannen lastig is om te bedenken wat nog wel kan. Juist omdat grensoverschrijdende gedrag context afhankelijk is. Als een vrouw vind dat een opmerking of handeling grensoverschrijdend gedrag is, dan is het zo, anders niet.

Als een man een opmerking maakt naar mij, dan kan het een leuk compliment zijn, maar exact dezelfde uitspraak kan ook grensoverschrijdend gedrag zijn. Als ik een man leuk vind, kan het een leuk compliment zijn, maar vind ik die man niet leuk, dan is het een grensoverschrijdend gedrag. Het is dus niet concreet. Voor mannen is het dus onmogelijk om tevoren te weten hoe een opmerking of handeling zal vallen.

Ik vind wel dat veel jonge vrouwen tegenwoordig weinig kunnen hebben. In het ziekenhuis worden er zeer veel grensoverschrijdende opmerkingen gemaakt. Wel veel minder dan vroeger. Ik zie dat de huidige generatie veel minder weerbaar is, vergeleken met vroeger.

Ik vind dat we kleine grensoverschrijdende zaken veel te hard aanpakken. Het is wat doorgeslagen en normale communicatie tussen mannen en vrouwen begint krampachtig te voelen. MeToo heeft veel besef gebracht, maar nu moet het weer wat normaliseren en beter in balans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
honey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:28:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor mannen lastig is om te bedenken wat nog wel kan. Juist omdat grensoverschrijdende gedrag context afhankelijk is. Als een vrouw vind dat een opmerking of handeling grensoverschrijdend gedrag is, dan is het zo, anders niet.

Als een man een opmerking maakt naar mij, dan kan het een leuk compliment zijn, maar exact dezelfde uitspraak kan ook grensoverschrijdend gedrag zijn. Als ik een man leuk vind, kan het een leuk compliment zijn, maar vind ik die man niet leuk, dan is het een grensoverschrijdend gedrag. Het is dus niet concreet. Voor mannen is het dus onmogelijk om tevoren te weten hoe een opmerking of handeling zal vallen.

Ik vind wel dat veel jonge vrouwen tegenwoordig weinig kunnen hebben. In het ziekenhuis worden er zeer veel grensoverschrijdende opmerkingen gemaakt. Wel veel minder dan vroeger. Ik zie dat de huidige generatie veel minder weerbaar is, vergeleken met vroeger.

Ik vind dat we kleine grensoverschrijdende zaken veel te hard aanpakken. Het is wat doorgeslagen en normale communicatie tussen mannen en vrouwen begint krampachtig te voelen. MeToo heeft veel besef gebracht, maar nu moet het weer wat normaliseren en beter in balans.
Weerbaar zijn zou niet nodig moeten zijn, je laat een ander gewoon in z'n waarde, zonder fluiten, roepen, seksueel getinte opmerkingen en aanrakingen. Daar zit hem de crux.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
honey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:28:
In het ziekenhuis worden er zeer veel grensoverschrijdende opmerkingen gemaakt.
...
Ik vind dat we kleine grensoverschrijdende zaken veel te hard aanpakken.
Does not compute.
Duidelijk pakken we het niet hard genoeg aan als het nog zo vaak gebeurt.

En nogmaals: kunnen we alsjeblieft stoppen met dat dwaze zijspoor van complimenten en dergelijke zooi.
Het probleem is niet dat die heren achter de schermen wat opmerkingen maakten; het gaat hier over aanranding, stalking en verkrachting. Niet wat losse complimenten die verkeerd zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Kheos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:38:
[...]

En nogmaals: kunnen we alsjeblieft stoppen met die dwaze zijspoor van complimenten en dergelijke zooi.
Zooi? Het geheel maakt een bredere maatschappelijke discussie los waarin de vraag wat in welke setting ongepast is of niet volgens mij heel relevant is. Volgens mij begon die vraag ook specifiek in de context van veiligheid op het werk en gezagsverhoudingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Bananenplant schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Zooi? Het geheel maakt een bredere maatschappelijke discussie los waarin de vraag wat in welke setting ongepast is of niet volgens mij heel relevant is. Volgens mij begon die vraag ook specifiek in de context van veiligheid op het werk en gezagsverhoudingen.
Maar die maatschappelijke discussie is in dit topic dan weer niet op zijn plaats. Dit topic zou over de misstanden bij de voice moeten gaan...

Wie neemt het voortouw om een topic te starten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Bananenplant schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Het is nooit gepast om een vrouw aan te randen. Dat is de setting. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
En denk je echt dat als we hier Het Groote Overzicht der Gepaste en Ongepaste Opmerkingen samen puzzelen, dat de situaties die nu gebeuren niet meer gaan voorvallen?
Laten we eerst maar eens zorgen dat een vrouw met de kleren die ze wil dragen kan gaan en staan waar ze wil op elk moment op elke plaats. Da's namelijk een privilege dat ik als man wel heb. Zodra dat is opgelost kunnen we nog altijd discussiëren over in welke context 'hey, mooi kleedje' nu wel en niet gepast is.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • We gaan hier geen ongefundeerde of puur speculatieve beschuldigingen plaatsen.
  • We gaan hier niet de potentiële slachtoffers de schuld in eigen schoenen schuiven.
Lees aub: tweakduke in "Misbruikzaken The Voice naar aanleiding BOOS aflevering"