Dat zeg ik toch helemaal niet.
Ik kan jou ook beschuldigen van seksueel misbruik, en dat overal op internet neerknallen en whatsappies sturen en je baas inlichten dat je met een kind vieze dingen gedaan hebt. In je woonplaats iedereen op de hoogte brengen dat NoInput een viezerik is.
En het is niet waar, maar niemand die dat weet.
Maar je word overal weggekeken en je raakt je baan en vrouw misschien wel kwijt.
Maar bij gewone burgers gaat de media er niet zo mee aan de haal dus zal het wel meevallen hoe groot dat effect is. Dus kan je in een ander dorp een nieuw bestaan opbouwen.
Als het daadwerkelijk gebeurd is is het verschrikkelijk, maar niemand die dat zeker weet.
Iedereen baseert zijn mening nu op het nieuws en de tamtam op internet.
Ik weet ook wel, waar rook is is vuur, dus het zal wel echt waar zijn.
Ik ben ook helemaal niet team marco of ali, ik vind gewoon dat het eerst tot de bodem uitgezocht moet worden voor er mensen publiek terecht gesteld worden.
Nu gaat het andersom.
Kans is aanzienlijk dat een rechter aan het eind van het proces zegt, meneer B heeft al zoveel schade gelopen we doen het hiermee af zonder verdere straf.
Virtuozzo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Nu ga je wel voorbij aan een kritiek aspect van de factor machtsdynamiek. Dat er een rechtskader bestaat wil niet zeggen dat het ook effectief is - dat volgt bij vrijwel elke maatschappelijke kwestie op publiek debat.
Je stapt ook voorbij aan de kwestie specifiek waar reeds aanwezigheid was van zowel signaal als procedure.
zullen we de schandpaal maar weer neerzetten in elk dorp dan?
Met een mand rotte eieren en tomaten?
Ik dacht dat we de middeleeuwen achter ons gelaten hadden.