Nu ga je door juist over die paar zinnen waar ik het zeer expliciet NIET over had. Als je die schrapt uit de post van @laurens0619 dan houd je dit over:Virtuozzo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:01:
[...]
Interessant, een gebruiker stelt letterlijk dat iemand zijn best doet om een rookgordijn op te hangen, wat aantoonbaar niet van toepassing is (met gedachten heeft het niets te maken, wel met onderbouwing) maar jij stelt dat die ander de schuldige is in de interactie.
Dat is best interessant.
Dat is wat ik bedoelde, sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Ik vind het wel een gemiste kans dat je hard in de verdediging schiet maar daarbij voorbij gaat aan wat we je proberen duidelijk te maken over je taalgebruik.laurens0619 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:09:
@Virtuozzo
Ik denk oprecht dat je veel kennis van psychologie en sociologie hebt. Wat ik alleen wat jammer vind is dat je zoveel vakjargon (complexe woorden) gebruikt. ik leg je alleen mijn perceptie uit want ik kan mij voorstellen dat dit niet je bedoeling is.
Het zou voor mij interessanter zijn als je zou levelen met het publiek met je taalgebruik. Dan zou ik er iig een stuk meer uit kunnen halen dan nu
Daarnaast: ik beschuldig jou nergens van. Dat maak jij er nu zelf van en vind het vreemd dat je mij ook al aanvalt terwijl ik volgens mij vrij duidelijk maak dat ik refereer aan het gedeelte van de post van laurens0619 zoals die hierboven staat.
Nog even terug naar het deel uit de bewuste post waar jij in eerste instantie op reageerde:
Dit lijk jij te lezen als een frontale aanval. Ik denk dat het zo niet bedoeld is. Ik denk eerder dat @laurens0619 wilde zeggen dat hij moeite heeft je te begrijpen en dat hij niet zeker is hoe hij je moet lezen. Een van zijn interpretaties is dat je wellicht door wollig taalgebruik bewust onduidelijkheid probeert te creëeren. De context die de rest van zijn post geeft, zegt mij dat hij dat als een van meerdere mogelijke interpretaties ziet. Duidelijker formuleren zou tot de conclusie leiden dat de interpratie "rookgordijn" niet juist is. Ik denk dat Laurens daar ook de voorkeur aan geeft. Hij wil je volgens mij nergens van beschuldigen. Ik ook niet.Voor mij is dat een indicatie dat iemand probeert een rookgordijn op te hangen.