D-e-n schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:02:
Een fitte Depay heeft kwaliteiten die niet veel aanvallers in Oranje hebben. Hij is alleen een paar jaar niet fit geweest, ja een maand en dan was het weer hommeles. Maar als hij gewoon maandenlang speelt bij Atletico is hij gewoon Oranje materiaal.
Als invaller ja. Jij kunt het blijven herhalen, ik blijf het herhalen. Blijkbaar zie jij in Depay dé spits, ik zie een dwarrelaar die alleen in een 'alle ballen op Depay'-rol rendeert en daarmee veel te veel een
spof is, zowel bij spelen als bij wegvallen (wat hij toch wel erg vaak doet). Wij gaan dit niet eens worden.
Edit: idem voor Bijlow overigens. Daar moeten ze vooral kijken wat het met die pols was want dat is gewoon raar: een pols die breekt bij een vangbal.
Ook zonder die pols is het nog geen zekerheidje gebleken, veel te wisselvallig, ook qua vorm. En dan kunnen we blijven wensdenken en excuses zoeken, maar zolang die gozer het niet voor elkaar krijgt een heel seizoen lang de pannen van het dak te keepen komt hij gewoon niet in aanmerking.
Dat zeg ik toch ook? Ik hoop dat ze zich dit seizoen ontwikkelen en constant worden. Met name Timber lijkt daar wel een eerste stap te zetten.
De hoop begrijp ik, als fan, maar ik ben wat meer van het eerst zien en dan geloven. Gezien de stappen die ze moeten maken om een plekje te verdienen is een jaartje goed spelen wel heel erg optimistisch. Dan gaan we weer wensdenken.

D-e-n schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:29:
Dat dus. Je mag Koeman aanspreken op de tactiek en de opstelling maar de kritiek op het selectiebeleid is vaak te makkelijk. Natuurlijk heb ik ook bedenkingen bij bepaalde spelers maar ik heb nog geen naam gehoord hier die er niet bij is die overduidelijk beter is dan wat er nu bij zit. Ja, Friimpong maar die zou ook de bank warm houden achter Dumfries. Bij Reijnders zou je Koeman voorzichtigheid kunnen verwijten maar de grap is dat die dan door vrijwel niemand vooraf genoemd werd.
Dat verwijt over "vriendjes opstellen" geldt overigens voor elke coach. Elke coach probeert het eerst met wat hij al kent. Of de man nu van Gaal, Koeman, Slot of Ten Hag heet.
Dit zit je duidelijk dwars, want het blijft maar terug komen. Dat jij je niet kunt vinden in de kritiek maakt niet dat anderen te makkelijk zijn of er per definitie naast zitten. Er zijn wel degelijk grote verschillen in hoeverre een coach bereid is zijn 'vriendjes' ernaast te zetten als er verbetering nodig is. Koeman zit nu eenmaal nogal in het spectrum dat hij je vertrouwen blijft geven als hij eerder op je heeft kunnen bouwen. Enerzijds is dat een lovenswaardig principe, maar soms moet je dat eerder loslaten.
Reijnders vind ik wel een mooi voorbeeld waar hij het wel aandurft om een talent erbij te halen. Met de cynische kanttekening dat het uiteraard pas is zodra hij bij een grote club speelt en er een trip naar de zandbak van Wijnaldum voor nodig was, maar ik ben blij dat zo'n kans nu wel gegeven wordt.
En dit toont ook weer aan dat het eisen van namen van je discussiegenoten een vrij makkelijk manier is om de boel dood te slaan, het belangrijkste is dat spelers kansen krijgen wanneer ze zich ontwikkelen en een 'vriendje' dan niet in de weg blijft staan. Dus dat lijkt nu eindelijk wel te gebeuren, plusje voor Koeman.

D-e-n schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:33:
Ik denk dat we momenteel ook te weinig aanvallende kwaliteiten opleiden. Verdedigers hebben we namelijk wél. Die breken ook via die omweg vaak wel door namelijk. Nu vd Ven en Botman weer in de PL.
Dat kan van twee kanten komen: we leiden ze echt niet op maar het kan ook zo zijn dat we in de eredivisie anno 2023 ook wat te voorzichtig zijn geworden met doorstromen naar de A-selectie. Want we zien hier in Nederland relatief weinig tieners die jong doorbreken.
Waarbij ik ook een derde scenario veel zie gebeuren, spelers die vrij vroeg naar het buitenland vertrekken. Ik zie met regelmaat jeugdspelers gaan waarvan je dan nooit meer iets hoort. Is dat omdat ze in Nederland geen kansen kregen, of was het wel zwaar en is het buitenland dan gewoon de makkelijkste oplossing? Een Kluivert had daar naar eigen zeggen toch wel een beetje spijt van, al vraag ik mij af of via een andere route wel onbetwist oranjemateriaal zou zijn.
Zo'n Botman vind ik een lastig verhaal. Enerzijds vond ik het best een prima speler en had hij de kans kunnen krijgen, anderzijds paste zijn stijl niet echt en met zo'n bak concurrentie moet je dan feitelijk wel je heil ergens anders zoeken. Maar goed, die is wel boven komen drijven dus misschien heb je gelijk en ligt het niet zozeer aan de route maar komt er gewoon te weinig uit de jeugd vandaan.