[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Iemand van de KNVB moet maar eens gaan praten. Gebruik hem desnoods eens als middenvelder
Met Frimpong of Koeman?

Als de bondscoach besluit om hem niet binnenkort te selecteren, kan elk ander persoon op de loonlijst van de KNVB met Frimpong gaan praten maar haalt dat weinig uit.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22

gws24

Thinking is hard!

Koeman ziet Frimpong niet zitten als rechtsback in een 4-3-3 systeem. Uitleg van Koeman van maart over het niet oproepen van Tete en Frimpong (korte video):

https://nos.nl/video/2468...g-meer-aanvaller-dan-back

Op het eind over Frimpong:
Het verdedigen roept dan twijfels op
edit: zo lang Koeman bondscoach is zal Frimpong dan ook niet geselecteerd worden denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 29-05-2023 16:35 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:45:
Bouwen in Oranje is onmogelijk. Het is geen club waar je spelers constant beter kunt maken. Spelers zijn wel of niet in vorm en je bent afhankelijk van het aanbod van de dag. En er is de onzekerheid. De talentvolle jeugdspeler met potentie die je nu zou willen selecteren kan zomaar de volgende mispeer zijn. Denk aan Riedewald of Van Rhijn. Daar hebben we voor niks mee gebouwd.
Je kunt prima een systeem kiezen waar veel spelers in passen en daarmee gaan trainen. Als je het al over risico hebt dan is een 'alle ballen op Depay'-tactiek juist iets wat je niet zou moeten willen.
In het hier en nu is er ook geen groot aanbod waarop we kunnen bouwen. Met name voorin blijft het behelpen. Ja, je hebt Gakpo en Simons maar die zitten er al bij en zullen ongetwijfeld gaan spelen. Er zijn jonge verdedigers in aantocht (Geertruida en Botman zitten er al bij) maar verder houdt het ook wel op. Wie mis je dan in de selectie buiten Frimpong?
Ik heb het niet over de selectie, ik heb het over de bondscoach. Die heeft mij simpelweg geen vertrouwen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 23:45
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Je kunt prima een systeem kiezen waar veel spelers in passen en daarmee gaan trainen. Als je het al over risico hebt dan is een 'alle ballen op Depay'-tactiek juist iets wat je niet zou moeten willen.
Hij speelt gewoon standaard 433 dus ik snap die hele discussie niet. De meeste spelers passen daar gewoon in. De focus op Depay zit hem meer bij de Depay haters dan bij Koeman. Die zou je nu gewoon door Gakpo kunnen vervangen zonder een minuut te trainen.
[...]

Ik heb het niet over de selectie, ik heb het over de bondscoach. Die heeft mij simpelweg geen vertrouwen.
Koeman is geen Ten Hag of van Gaal maar hij is tactisch ook niet helemaal achterlijk zoals bijvoorbeeld Gio was bij Feyenoord. En de keuze van de poppetjes is toch wel van belang, zeker omdat je geen spelstijl erin kunt slijpen in die korte tijd.

• D-e-n
Het niet selecteren van Frimpong vind ik kwalijk maar ik constateer vooral dat het voor sommigen nooit goed genoeg is.

Swingend 433 is met deze selectie gewoon niet haalbaar. Van Gaal werd afgebrand met zijn 352 dus ik had verwacht dat de 433 met Koeman goedkeurend zou worden ontvangen maar kennelijk is dat niet goed genoeg.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:15:
Het niet selecteren van Frimpong vind ik kwalijk maar ik constateer vooral dat het voor sommigen nooit goed genoeg is.

Swingend 433 is met deze selectie gewoon niet haalbaar. Van Gaal werd afgebrand met zijn 352 dus ik had verwacht dat de 433 met Koeman goedkeurend zou worden ontvangen maar kennelijk is dat niet goed genoeg.
Waarom niet? In de eerste periode Koeman speelde het NL-elftal toch soms best wel swingend? Slechte eerste helft tegen Duitsland om alsnog te winnen met goed spel, ook tegen Frankrijk niet zo slecht. Ik vind dit wat te negatief. En dat van Gaal werd afgebrand, ja dat was toch ook een stuk slechter? Gewoon puur resultaat, maar qua spel een stuk minder.

Ik heb nog altijd wel de hoop dat Koeman nog wat van zijn schwung terug gaat vinden. Ik vond hem eigenlijk nooit een goede trainer, maar tijdens zijn eerste deel van bondscoachschap vond ik zowaar dat hij ons best leuk liet voetballen. En vaak een antwoord had op wedstrijden waarin het niet liep.

• D-e-n
@Snowdog
Ik bedoel dat voor een deel van de volgers ook Koeman niet voldoet. De eisen zijn vaak onrealistisch hoog

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:15:

Hij heeft nu afgezegd voor het EK onder 21 dus het zou mij niks verbazen als hij nu voor Ghana gaat kiezen

• Gonadan

Gonadan

Tjonge, dus kritiek op Koeman mag ook al niet? Dan ben je meteen een Depay-hater? Een mening hebben wordt wel een moeizaam iets zo hoor.
Of het nu alle ballen op Depay is, of Gakpo, of zelfs een Pèlle maakt niet uit, het is gewoon zijn stijl die mij niet bevalt. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar ik ga die mening niet herzien puur omdat jij hem niet aan kan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:05:
@Snowdog
Ik bedoel dat voor een deel van de volgers ook Koeman niet voldoet. De eisen zijn vaak onrealistisch hoog
Tuurlijk voldoet hij niet. Liever naar Barca willen en dan toch een tweede kans krijgen. Waardeloze KNVB.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-01 17:18
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Tuurlijk voldoet hij niet. Liever naar Barca willen en dan toch een tweede kans krijgen. Waardeloze KNVB.
nou ja voldoet niet hij heeft ook geen spelersgroep waarvan je denkt die gaan ons kampioen maken

sterker nog die gaan nooit kampioen worden welke trainer je ook ervoor zet

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:45:
[...]

Bouwen in Oranje is onmogelijk. Het is geen club waar je spelers constant beter kunt maken. Spelers zijn wel of niet in vorm en je bent afhankelijk van het aanbod van de dag. En er is de onzekerheid. De talentvolle jeugdspeler met potentie die je nu zou willen selecteren kan zomaar de volgende mispeer zijn. Denk aan Riedewald of Van Rhijn. Daar hebben we voor niks mee gebouwd.

In het hier en nu is er ook geen groot aanbod waarop we kunnen bouwen. Met name voorin blijft het behelpen. Ja, je hebt Gakpo en Simons maar die zitten er al bij en zullen ongetwijfeld gaan spelen. Er zijn jonge verdedigers in aantocht (Geertruida en Botman zitten er al bij) maar verder houdt het ook wel op. Wie mis je dan in de selectie buiten Frimpong?
Natuurlijk kun je wel bouwen. Zie Denemarken, daar lukte het ook.
Je zult alleen iets verder moeten denken dan aan nu (of in het geval van Koeman; eergisteren).
En als er een moment is om te beginnen met bouwen is het nu, vlak na een WK. Nikszeggende oefenpotjes in het verschiet, een EK kwalificatie poule waarin je moeite moet doen om niet door te gaan.. Alleen heb je
dan iemand nodig die zich voor 4+ jaar committeert aan dat project, geen (zelfbenoemde) voorbijganger als Koeman die na 2-3 jaar echt wel weer iets anders wil.

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:23:
Tjonge, dus kritiek op Koeman mag ook al niet? Dan ben je meteen een Depay-hater? Een mening hebben wordt wel een moeizaam iets zo hoor.
Of het nu alle ballen op Depay is, of Gakpo, of zelfs een Pèlle maakt niet uit, het is gewoon zijn stijl die mij niet bevalt. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar ik ga die mening niet herzien puur omdat jij hem niet aan kan. :)
Je mag alle kritiek leveren die je wil maar mag ik hem dan goedkoop en makkelijk vinden? Deze groep is gewoon niet goed genoeg voor wat we er in Nederland van verwachten.

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:49:
[...]

Natuurlijk kun je wel bouwen. Zie Denemarken, daar lukte het ook.
Met wie wil je in godsnaam bouwen? Xavi en Gakpo zitten er al bij, wie wilde je er nog meer bij halen? Ja, Frimpong maar dan houdt het toch wel op?

Als ik naar Jong Oranje kijk: buiten Gravenberch zit daar niemand bij waarvan je mag verwachten dat hij in de toekomst bepalend zal kunnen worden voor Oranje, die het hart van het team zal gaan vormen. Een aantal zal wellicht international kunnen worden maar dat is een gok en daar kun je dus ook niet op bouwen.

Het enige wat een bondscoach kan doen is jonge spelers er op tijd bij halen en ouderen er op tijd uitgooien. Maar dan zouden we het nu hebben over iemand als Blind. Dan ruil je hem in voor pakweg Hartman. Gaat zowel op de korte als lange termijn niet zo heel veel verschil maken denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 29-05-2023 19:04 ]

• Snowdog
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Nouja, welke betere opties hebben we? Hij liet Nederland in zijn eerste periode wel goed voetballen bij tijden, wat wil je dan? Wat mij betreft beter dan v Gaal, en ja knap wat hij heeft gedaan om die 3e plek te bereiken op het WK en het niet slecht te doen afgelopen WK, maar dat was toch echt niet om aan te zien? Daar was met die ploeg van de 3e plek nog wel een excuus voor en toen konden we nog blij zijn met die pot tegen Spanje, maar veel meer was het ook niet?

Ik snap je punt wel een beetje, vind het ook totaal niet cool wat hij gedaan heeft, maar hij kreeg iig wel een beetje voetbal in het team voor de eerste keer in .... de afgelopen 10 jaar ofzo? Zo slecht is het dan niet dat hij terug is? Zoals gezegd, ik ben absoluut geen Koeman-fan, maar als hij dat weer kan doen, dan staan we er alsnog wel beter voor met hem dan zonder hem.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
We hebben iedere keer net niet de ideale balans aan spelers die goed zijn, de ervaring hebben en het verschil kunnen maken.

Zo heb je Depay, Blind generatie die wel een wedstrijd goed kunnen zijn, maar niet stabiel het elftal dragen.
Spelers van Frenkie de Jong, de Ligt en van Dijk generatie zijn met te weinig en maken zo ook niet het verschil.

En dan schuiven Gakpo en Simons aan die dan ineens het verschil moeten maken, maar dat kun je ergens ook nog niet verwachten. Potentie hebben ze wel, maar dan heb je alsnog meer spelers nodig die op hoog niveau in Europa spelen.

En zo zie je iedere bondscoach daarmee worstelen en kom je er niet echt mee verder. Ik ben bang dat we even moeten wachten tot we bijvoorbeeld een selectie hebben als destijds met Robben en Sneijder. Of het moet heel erg meezitten dat de selectie nu wel op de plek valt de komende 1 - 2 jaar.

Tweakers Discord

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:55:
Je mag alle kritiek leveren die je wil maar mag ik hem dan goedkoop en makkelijk vinden? Deze groep is gewoon niet goed genoeg voor wat we er in Nederland van verwachten.
Je mag er van mij van alles van vinden, zolang je dat maar gewoon zegt en niet passief agressief gaat miepen.

Je doet allemaal aannames qua verwachtingen maar het enige wat ik verwacht is gewoon attractief voetbal, ik kijk voor mijn plezier. Dat je daar met deze groep waarschijnlijk geen kampioen mee gaat worden ben ik met je eens, maar dat word je met 5-4-1 ook niet.
In de fase waar we nu in zitten boeit resultaat relatief weinig, dus ga gewoon bouwen, probeer desnoods jeugd die toch al amper een kans krijgt.
Hoe dan ook ben ik gewoon geen fan van Koeman, dat is niet puur door zijn fase bij Oranje al speelt dat zeker mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweakduke

tweakduke

Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Je mag er van mij van alles van vinden, zolang je dat maar gewoon zegt en niet passief agressief gaat miepen.

Je doet allemaal aannames qua verwachtingen maar het enige wat ik verwacht is gewoon attractief voetbal, ik kijk voor mijn plezier. Dat je daar met deze groep waarschijnlijk geen kampioen mee gaat worden ben ik met je eens, maar dat word je met 5-4-1 ook niet.
In de fase waar we nu in zitten boeit resultaat relatief weinig, dus ga gewoon bouwen, probeer desnoods jeugd die toch al amper een kans krijgt.
Hoe dan ook ben ik gewoon geen fan van Koeman, dat is niet puur door zijn fase bij Oranje al speelt dat zeker mee.
Tjah soms is resultaatvoetbal nodig :P
Ik moet ook zeggen dat ik niet eens uitkijk naar de wedstrijden van het Nederlands elftal, het is echt een mindere fase.

Tweakers Discord

• Snowdog
[...]

Als je geen fan was van Koeman, van wie dan wel bij Oranje, want zitten we niet al vele vele jaren met coaches die totale crap spelen? Ik vind echt dat we onder Koeman onder z'n eerste periode zowaar soms echt goed voetbal speelden. Dat heb ik daarvoor vele jaren niet gezien. Dus ik vraag me dan wel af wie jij in je hoofd hebt zitten die het beter deed met niet-resultaatgericht voetbal?

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Tjah soms is resultaatvoetbal nodig :P
Ik moet ook zeggen dat ik niet eens uitkijk naar de wedstrijden van het Nederlands elftal, het is echt een mindere fase.
Incidenteel kan ik het hebben, maar het wordt onderhand structureel en dan kunnen we net zo goed Frank de Boer vragen. Het laatste toernooi werd het ook nog eens onvriendelijk. Heb je dat er echt voor over om nog resultaat te boeken?

We moeten gewoon eens durven verliezen. Bouwen voor verzorgd voetbal en dan komen de resultaten later vanzelf wel weer terug.
Pak maar gewoon eens wat vaker jeugd mee, dan lopen er ook niet zoveel talenten de deur uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweakduke

tweakduke

Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Incidenteel kan ik het hebben, maar het wordt onderhand structureel en dan kunnen we net zo goed Frank de Boer vragen. Het laatste toernooi werd het ook nog eens onvriendelijk. Heb je dat er echt voor over om nog resultaat te boeken?

We moeten gewoon eens durven verliezen. Bouwen voor verzorgd voetbal en dan komen de resultaten later vanzelf wel weer terug.
Pak maar gewoon eens wat vaker jeugd mee, dan lopen er ook niet zoveel talenten de deur uit.
Het was ook niet om aan te zien, het spel past de selectie ook niet. Bedenk een Frenkie de Jong bijvoorbeeld, daar kun je heel ander voetbal mee spelen. Die miste je ook behoorlijk.

Maar ik ben wel met de anderen eens dat Koeman in de eerste periode het elftal best leuk aan het spelen had. Dus in dat opzicht ben ik benieuwd of hem dat weer lukt.

Tweakers Discord

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Haha, ik had gehoopt het nooit meer mee te maken maar Koeman doet het gewoon. Depay, Wijnaldum en Blind in Oranje :o
Sjah schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:24:
Nouja.....wie vindt dat Depay zich echt doorontwikkeld heeft na de Wk14, mag zijn vinger opsteken.
Ehm, ik denk dat ie iets beter is gaan rappen. Maar van rappen weet ik om eerlijk te zijn niet veel ;)

XXXVI

• D-e-n
[...]

maar het enige wat ik verwacht is gewoon attractief voetbal, ik kijk voor mijn plezier.
Dan moet je niet naar nationaal voetbal kijken want daar zie je vaker geen dan wel attractief voetbal. Ook met Robben of Bergkamp hadden we genoeg zaadpotten, zeker tegen landen die de bus parkeren.

En dan hebben nu ook nog minder kwaliteit. Bij een clubteam kun je er dan week in week uit een systeem inslijpen maar een bondscoach moet maar afwachten hoeveel tijd hij krijgt en of iedereen er dan überhaupt wel bij is. Tegen Frankrijk miste je dus al je halve elftal.
probeer desnoods jeugd die toch al amper een kans krijgt.
Iedereen roept dat maar welke jeugd? De grootste talenten zitten er al bij, op Frimpong na dus. Wat levert het qua aantrekkelijkheid op als je Hartman of Brobbey selecteert? En wat heb je er aan voor de toekomst? Dat zijn spelers waarbij je nul garantie hebt dat ze over drie jaar vast international zijn.

Wat je wel kunt doen is je raamwerk voor de komende jaren vastleggen. Maar dan heb je het over spelers als Simons, Ake, Botman, Gakpo. Maar die zitten er al bij. Of dan Blind of Hartman op de bank zit maakt dan echt niet zoveel uit.

Ps.
Ik zou Blind ook niet selecteren maar niet vanwege het spel of zijn leeftijd maar omdat hij nooit speelt

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 29-05-2023 19:35 ]

• Gonadan

Gonadan

Snowdog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:20:
Als je geen fan was van Koeman, van wie dan wel bij Oranje, want zitten we niet al vele vele jaren met coaches die totale crap spelen? Ik vind echt dat we onder Koeman onder z'n eerste periode zowaar soms echt goed voetbal speelden. Dat heb ik daarvoor vele jaren niet gezien. Dus ik vraag me dan wel af wie jij in je hoofd hebt zitten die het beter deed met niet-resultaatgericht voetbal?
Eens, het is al lange tijd niet om aan te gluren. Koeman had een hoopgevende fase maar dat kwam ook wel door het resultaat wat goed was, weliswaar soms met kunst en vliegwerk. Echter is dat snel weer ingezakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik er naast zit hoor, maar ik vrees gewoon weer een periode van opportunistisch gepruts.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:29:
Dan moet je niet naar nationaal voetbal kijken want daar zie je vaker geen dan wel attractief voetbal. Ook met Robben of Bergkamp hadden we genoeg zaadpotten, zeker tegen landen die de bus parkeren.

En dan hebben nu ook nog minder kwaliteit. Bij een clubteam kun je er dan week in week uit een systeem inslijpen maar een bondscoach moet maar afwachten hoeveel tijd hij krijgt en of iedereen er dan überhaupt wel bij is. Tegen Frankrijk miste je dus al je halve elftal.
Heb anders genoeg wedstrijden gezien de laatste jaren die wel aantrekkelijk waren, en dat is echt niet alleen maar afhankelijk van kwaliteit.
Iedereen roept dat maar welke jeugd? De grootste talenten zitten er al bij, op Frimpong na dus. Wat levert het qua aantrekkelijkheid op als je Hartman of Brobbey selecteert? En wat heb je er aan voor de toekomst? Dat zijn spelers waarbij je nul garantie hebt dat ze over drie jaar vast international zijn.

Wat je wel kunt doen is je raamwerk voor de komende jaren vastleggen. Maar dan heb je het over spelers als Simons, Ake, Botman, Gakpo. Maar die zitten er al bij. Of dan Blind of Hartman op de bank zit maakt dan echt niet zoveel uit.
Als je garanties wilt moet je het voetbal niet in. Gewoon proberen, maar laat ze dan ook spelen. Niet alleen maar selecteren en dan in het veld vasthouden aan je vaste kliek.
Nogmaals, ik heb geen kritiek op de selectie, ik vrees voor wat hij ermee doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Gonadan
Simons en Gakpo gaan gewoon spelen lijkt me? Centrum zal in eerste instantie van Dijk en De Ligt zijn. Ake en Dumfries als backs en Frenkie ervoor. Dan staat je halve elftal al vast. We doen nu net alsof er over tig namen discussie zal zijn maar driekwart wijst zich vanzelf uit.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:11:
@Gonadan
Simons en Gakpo gaan gewoon spelen lijkt me? Centrum zal in eerste instantie van Dijk en De Ligt zijn. Ake en Dumfries als backs en Frenkie ervoor. Dan staat je halve elftal al vast. We doen nu net alsof er over tig namen discussie zal zijn maar driekwart wijst zich vanzelf uit.
Mogelijk, al is Van Dijk ook niet in beste vorm. Maar dan nog zegt dat niets over hoe er gespeeld gaat worden en met wat voor tactiek.
Ik ga echter stoppen met mijn voorgevoel verdedigen, ik ga gewoon kijken wat de wedstrijden doen en kom dan terug met een 'zie je wel'. Veel efficiënter. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22

gws24

Thinking is hard!

Ben ik niet heel erg rouwig om, het afgelopen WK en de laatste 2 interlands vond ik hem niet goed met zeer veel balverlies.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
gws24 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:53:
[Twitter]
Ben ik niet heel erg rouwig om, het afgelopen WK en de laatste 2 interlands vond ik hem niet goed met zeer veel balverlies.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/881/867/6f6.jpg

Kunnen we eindelijk eens goed zien of Depay nog wel nodig is, ik gok van niet

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
gws24 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:53:
[Twitter]
Tot voor kort waren er weinig alternatieven maar met Malen in vorm zie ik het wel goed komen. Daarnaast hoop ik dat Koeman naast Dortmund ook nog bij andere Duitse clubs is gaan kijken. Er lopen interessante Nederlandse spelers rond die het goed doen bij hun club.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon Gakpo in de spits

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-01 16:05
Niet rouwig om, zo denderend was het allemaal niet wat hij liet zien. Maar blijkbaar hebben we weer een bondscoach die dat niet ziet.

Twente komt eraan!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Nee hoor, bepaald niet denderend, ook helemaal niet de op een paar doelpunten na ‘bijna topscorer aller tijden’ voor het Nederlands Elftal.

Wat heeft al die passive aggressive haat voor zin? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Terranova
Ramzzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:26:
Nee hoor, bepaald niet denderend, ook helemaal niet de op een paar doelpunten na ‘bijna topscorer aller tijden’ voor het Nederlands Elftal.

Leuk en aardig die goals, maar hij staat maar op 4 goals tegen topteams (6 als je België meetelt). Dat is inclusief 1 penalty tegen Frankrijk. Daarnaast heeft hij wel zeker zo'n 20 goals tegen topteams zoals Gibraltar, Estland, Wit-Rusland en Peru.

Ik zal niet ontkennen dat Depay belangrijk is geweest. Maar is hij daadwerkelijk onvervangbaar? Ik ben vrijwel zeker dat hij gewoon makkelijk te vervangen is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Malen en Gakpo lijken me beter te renderen met snelle vleugels dan Depay. Ik vind 't niet erg dat hij afwezig is.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ephymerous

Ik zie geen haat? :? Alleen posters die Depay niet als onvervangbaar zien. Daar sluit ik me volledig bij aan overigens.

XXXVI

• timio
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-09-2025
*knip*
Geen V&A op het forum aub.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 06-06-2023 09:55 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:29:

Ps.
Ik zou Blind ook niet selecteren maar niet vanwege het spel of zijn leeftijd maar omdat hij nooit speelt
Laten we eens beginnen met die keeper van Anderlecht.
Hartman inderdaad, en neem eens een kijkje bij Maatsen en Gustavo Hamer die in de Championship prima speelden. Achterin geen Blind meer en in oefenwedstrijden kun je prima eens met Botman beginnen ipv van Dijk en kijken hoe hij het oppakt.
Piroe knalt er 20 in een seizoen in in de Championship, geef hem eens een kans. Brobbey idem.
Schouten uit de Serie A ipv de Roon, logisch toch?

Heropbouw betekent niet dat het hele elftal leeggegooid hoeft te worden, maar dat je heel goed overweegt welke 30+ spelers nog langere tijd echt van waarde kunnen zijn. En dan ondersteunend aan het team, niet als speler waar het team omheen gebouwd moet worden.

• D-e-n
Terranova schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Leuk en aardig die goals, maar hij staat maar op 4 goals tegen topteams (6 als je België meetelt). Dat is inclusief 1 penalty tegen Frankrijk. Daarnaast heeft hij wel zeker zo'n 20 goals tegen topteams zoals Gibraltar, Estland, Wit-Rusland en Peru.
Dat zijn van die zinloze verneukende statistieken. ELKE spits scoort meer tegen de kleinere landen. Daar scoor je nu eenmaal meer tegen dan tegen de grote jongens. En zeker een land als Nederland, dat over de gehele breedte gewoon tekort komt, zal tegen de toplanden gewoon minder vaak scoren. Depay is daar slechts een onderdeel van.

@toolkist
Die spelers uit de Championship gaan natuurlijk ook het verschil niet maken. Dat zijn spelers die of eerder verkeerde keuzes hebben gemaakt of zijn weggestuurd bij betere clubs. Spelers waarvan je nog maar moet afwachten waar ze volgend jaar staan.
Schouten of Hartman kun je er prima bij hebben maar laten we niet doen alsof er grote veranderingen mogelijk zijn. Ik verwacht dat spelers als Blind of Wijnaldum sowieso op termijn zullen verdwijnen maar daar schieten we an sich weinig mee op als er geen goede vervanging is.
De realiteit is dat we gewoon kwaliteit tekort komen en er buiten Simons geen toppers in wording klaar staan, buiten de genoemde verdedigers.

[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 05-06-2023 21:47 ]

• D-e-n
Dat is dan een beetje een geluk bij een ongeluk. Die dient zich dan ook pas net aan als spits. Eerst wilde hij niet eens. Nu krijgt hij de kans zich als eerste spits te bewijzen

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 05-06-2023 21:55 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Dat zijn van die zinloze verneukende statistieken. ELKE spits scoort meer tegen de kleinere landen. Daar scoor je nu eenmaal meer tegen dan tegen de grote jongens. En zeker een land als Nederland, dat over de gehele breedte gewoon tekort komt, zal tegen de toplanden gewoon minder vaak scoren. Depay is daar slechts een onderdeel van.

@toolkist
Die spelers uit de Championship gaan natuurlijk ook het verschil niet maken. Dat zijn spelers die of eerder verkeerde keuzes hebben gemaakt of zijn weggestuurd bij betere clubs. Spelers waarvan je nog maar moet afwachten waar ze volgend jaar staan.
Schouten of Hartman kun je er prima bij hebben maar laten we niet doen alsof er grote veranderingen mogelijk zijn. Ik verwacht dat spelers als Blind of Wijnaldum sowieso op termijn zullen verdwijnen maar daar schieten we an sich weinig mee op als er geen goede vervanging is.
De realiteit is dat we gewoon kwaliteit tekort komen en er buiten Simons geen toppers in wording klaar staan, buiten de genoemde verdedigers.
Je hebt toch ook geen team vol toppers nodig? Achterin 2 of 3 centraal die de boel dicht moeten houden, dan op het middenveld zorgen dat De Jong z'n ding kan doen en voorin Gakpo en Simons. Laat de rest maar zorgen dat de toppers dan kunnen excelleren.

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:00:
[...]

Je hebt toch ook geen team vol toppers nodig? Achterin 2 of 3 centraal die de boel dicht moeten houden, dan op het middenveld zorgen dat De Jong z'n ding kan doen en voorin Gakpo en Simons. Laat de rest maar zorgen dat de toppers dan kunnen excelleren.
Maar nu trap je weer in de bekende val: hebben we wel toppers? Ja, we hebben goede verdedigers en we hebben Frenkie. Maar dat zijn bij uitstek spelers die toppers voor zich nodig hebben om er een topteam van te maken.
We moeten hopen dat Gakpo en Simons nu de stap kunnen maken maar vooralsnog zijn het nog hooguit toppers in wording. En het is een wankele basis als er mensen wegvallen, zagen we tegen Frankrijk.

• D-e-n
Blind is overigens afgevallen lees ik net, samen met Reijnders

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Maar nu trap je weer in de bekende val: hebben we wel toppers? Ja, we hebben goede verdedigers en we hebben Frenkie. Maar dat zijn bij uitstek spelers die toppers voor zich nodig hebben om er een topteam van te maken.
We moeten hopen dat Gakpo en Simons nu de stap kunnen maken maar vooralsnog zijn het nog hooguit toppers in wording. En het is een wankele basis als er mensen wegvallen, zagen we tegen Frankrijk.
Heel simpel, tenzij je een briljante lichting hebt, die we niet hebben, doe je niks tegen een Frankrijk wat een x-aantal meer inwoners heeft en ook een heel goed systeem voor jeugdopleiding heeft.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-01 16:05

Je hoort mij toch niks zeggen over het feit dat hij op een paar doelpunten na topscoorder allertijden is? Voetballend was het de laatste maanden in Oranje gewoon waardeloos. Dan is zijn afwezigheid nu een mooie kans om wat anders te proberen qua spelers en opstellingen. Of wou je je ohne ende blind staren op enkel en alleen Memphis?

Houdt opmerkingen als dat passive aggressive lekker voor je en laat een ander ook z'n eigen mening hebben.

Twente komt eraan!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:33:
Dat zijn van die zinloze verneukende statistieken.
Net als topscorer aller tijden. Die statistiek een uiting maken van de onmisbaarheid van een speler slaat echt nergens meer op met de verschillen in aantal wedstrijden per jaar, invulling daarvan en de rest het elftal. Het enige wat die statistiek zegt is hoeveel doelpunten iemand gemaakt heeft, niets meer.
De realiteit of jouw realiteit? En tekort komen waarvoor? Om een leuk elftal neer te zetten wat goed voetbalt of om overtuigend kampioen te worden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:58

Fiber

Beaches are for storming.

D-e-n schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:07:
Blind is overigens afgevallen lees ik net, samen met Reijnders
Blijft weinig meer over om op te mopperen tijdens de wedstrijd met Blind en Depay afwezig... Wie moet nu de zondebok worden? Wijnaldum? De Roon? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:52
Fiber schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Blijft weinig meer over om op te mopperen tijdens de wedstrijd met Blind en Depay afwezig... Wie moet nu de zondebok worden? Wijnaldum? De Roon? O-)
Koeman waarschijnlijk...

• Terranova
[...]

Klaassen is er ook al niet bij :'(

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:37:
[...]

De realiteit of jouw realiteit? En tekort komen waarvoor? Om een leuk elftal neer te zetten wat goed voetbalt of om overtuigend kampioen te worden?
Wat is "leuk voetballen"? We hebben daar in Nederland een veel te idealistisch beeld van. Kijk de gemiddelde interland in Europa en je ziet dat er heel veel zaadpotten zijn. Kleine landen graven zich in waardoor alleen de echte top daar anno 2023 makkelijk doorheen voetbalt. Uitslagen boven de 5-0 zijn eerder uitzondering dan regel. En niets rechtvaardigt de verwachting dat wij in Nederland dan altijd die uitzondering zouden moeten zijn.

We hebben in Nederland ook een slecht geheugen. Ook de gouden generaties speelden zaadpotten. Nationale elftallen zijn nu eenmaal geen ingespeelde clubteams waardoor een paar blessures een extra groot gevolg hebben, zeker in een klein land als Nederland. Zie die interland tegen Frankrijk. Dan zit iedereen te mopperen op Depay maar de enige vervanger van niveau die zich nu aandient was er al weer niet bij. En dan misten we ook De Jong nog waardoor er geen middenvelder van niveau meer over was.

Ik ben de eerste die kritiek levert op opstellingen maar bij Oranje wordt er ook wel teveel gezeurd. Ik ben wel benieuwd welke speler straks de kop van jut wordt als het nu weer niet loopt. Mocht het wel lopen dan is de verklaring simpel: De Jong en Gakpo erbij, Malen in vorm: dat scheelt een hoop.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Keeper, centrale verdediger(s), balafpakker, spelverdeler, lopende man, spits, you name it.

Het is een free-for-all! :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:30:
Wat is "leuk voetballen"? We hebben daar in Nederland een veel te idealistisch beeld van. Kijk de gemiddelde interland in Europa en je ziet dat er heel veel zaadpotten zijn. Kleine landen graven zich in waardoor alleen de echte top daar anno 2023 makkelijk doorheen voetbalt. Uitslagen boven de 5-0 zijn eerder uitzondering dan regel. En niets rechtvaardigt de verwachting dat wij in Nederland dan altijd die uitzondering zouden moeten zijn.

We hebben in Nederland ook een slecht geheugen. Ook de gouden generaties speelden zaadpotten. Nationale elftallen zijn nu eenmaal geen ingespeelde clubteams waardoor een paar blessures een extra groot gevolg hebben, zeker in een klein land als Nederland. Zie die interland tegen Frankrijk. Dan zit iedereen te mopperen op Depay maar de enige vervanger van niveau die zich nu aandient was er al weer niet bij. En dan misten we ook De Jong nog waardoor er geen middenvelder van niveau meer over was.

Ik ben de eerste die kritiek levert op opstellingen maar bij Oranje wordt er ook wel teveel gezeurd. Ik ben wel benieuwd welke speler straks de kop van jut wordt als het nu weer niet loopt. Mocht het wel lopen dan is de verklaring simpel: De Jong en Gakpo erbij, Malen in vorm: dat scheelt een hoop.
Weer dezelfde rant over de zogenaamde foute visie van de Nederlandse voetballiefhebber met dezelfde argumenten, maar ik zie geen antwoord op de vragen.
Voor mij is het simpel, als bijvoorbeeld een Sparta het ook voor elkaar krijgt om leuk te voetballen dan kan je dat als Nederlands elftal ook prima nastreven. Een eventuele zaadpot doet daar niet aan af. Je hebt heel veel wedstrijden en training om wat te kunnen opbouwen, het is een keuze of je dat doet of niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:53:
[...]
Je hebt heel veel wedstrijden en training om wat te kunnen opbouwen,
Dat is dus gewoon feitelijk onjuist. Sparta heeft weken aan een stuk op die visie kunnen trainen in de voorbereiding en na de start van de eredivisie ook nog tussen de potjes in het weekend door.

Koeman krijgt ze een week en dan moet hij gelijk tegen de Fransen. En dan moet hij maar hopen dat de spelers die belangrijk zijn in die visie er ook nog allemaal bij zijn, wat in dit geval niet zo was. Na die één of twee weken is hij de spelers weer maanden kwijt en moet hij met een wellicht weer (noodzakelijk) gewijzigde selectie weer verder. Pas bij een eindtoernooi heeft hij een x aantal weken een vaste groep.

Dan kun je het wel een rant noemen maar dit soort onjuiste stellingen zijn nu exact dat wat een discussie verstoort.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2023 10:01 ]

• Gonadan

Gonadan

Een verschil van inzicht continu weg blijven zetten als feitelijke onjuistheden is in mijn optiek juist de verstorende factor, er bestaan meer meningen dan alleen jouw visie.

We hebben nu één groot oefentoernooi met allerlei wedstrijden en trainingen daaromheen, dat geeft je prima mogelijkheden om er een speelwijze in te slijten zodat je tegen de tijd dat het er écht om gaat het wat onder de knie hebt. En dat er dan nog eens iemand kan afvallen vanwege een blessure of vormdip heb je bij een gewone club ook, dat is geen reden om geen speelwijze na te kunnen streven.

Overigens spelen we nog minimaal drie à vier wedstrijden voordat we Fransen tegen komen, dus ik denk dat een stapje minder hard gaan op zogenaamde onjuistheden je zou sieren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
Gonadan schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:22:
Een verschil van inzicht continu weg blijven zetten als feitelijke onjuistheden is in mijn optiek juist de verstorende factor, er bestaan meer meningen dan alleen jouw visie.

We hebben nu één groot oefentoernooi met allerlei wedstrijden en trainingen daaromheen, dat geeft je prima mogelijkheden om er een speelwijze in te slijten zodat je tegen de tijd dat het er écht om gaat het wat onder de knie hebt. En dat er dan nog eens iemand kan afvallen vanwege een blessure of vormdip heb je bij een gewone club ook, dat is geen reden om geen speelwijze na te kunnen streven.

Overigens spelen we nog minimaal drie à vier wedstrijden voordat we Fransen tegen komen, dus ik denk dat een stapje minder hard gaan op zogenaamde onjuistheden je zou sieren. :)
Helemaal mee eens, zet een lijn in en blijf die gedurende lange tijd volgen. Dat een selectie wijzigt klopt maar dat is hooguit op een plek of 3. Tijd en gelegenheid genoeg om er wat van te maken. Nu dicht ik Koeman die kwaliteiten niet toe maar ik laat me graag verrassen :)

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Op zich schat ik Koeman wel wat hoger in dan dat hoor, die man heeft echt wel kwaliteiten. Het is meer dat ik mijn twijfels heb of hij een koerst gaat varen waar ik gelukkig van word en dat is onderhand een beetje afgedwaald naar een discussie of je überhaupt wel invloed hebt als trainer van een nationaal team. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Wat een planning ook die Nations League. Na het einde van het seizoen én na het einde van de europa cups. Iedereen dan in de zomervakantie stemming. Echt slecht.

Ik kan me voorstellen dat niet elke speler zin heeft en het op kan brengen, ook fysiek. Dus veel sjaak afhaak.
Daarom neem ik deze wedstrijden ook niet zo serieus.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 09-06-2023 10:05 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

Juni is toch een prima maand voor een eindronde?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• alexbl69
  • Laatst online: 21:23
Harribo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:04:
Wat een planning ook die Nations League. Na het einde van het seizoen én na het einde van de europa cups. Iedereen dan in de zomervakantie stemming. Echt slecht.

Ik kan me voorstellen dat niet elke speler zin heeft en het op kan brengen, ook fysiek. Dus veel sjaak afhaak.
Gewoon niet naar kijken. Dat is de beste manier om er snel weer vanaf te zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:58

Fiber

Beaches are for storming.

Harribo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:04:

De eindrondes van het EK en WK zijn toch ook altijd in de zomer na het clubseizoen? Dat het vorig jaar een keer in november was is de uitzondering op de regel, en wat mij betreft niet echt voor herhaling vatbaar.

Geeft mij ook altijd wel een echt zomer gevoel, net als de Tour de France en Wimbledon bijvoorbeeld. :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Harribo
De spelers hebben volgens mij nu wel genoeg maanden gevoetbald inclusief wk.
Ze moeten door blijven voetballen vanwege het extra geld wat de uefa kan innen.
Zo'n gevoel heb ik er bij

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 10-06-2023 09:08 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Dat is dus gewoon feitelijk onjuist. Sparta heeft weken aan een stuk op die visie kunnen trainen in de voorbereiding en na de start van de eredivisie ook nog tussen de potjes in het weekend door.

Koeman krijgt ze een week en dan moet hij gelijk tegen de Fransen. En dan moet hij maar hopen dat de spelers die belangrijk zijn in die visie er ook nog allemaal bij zijn, wat in dit geval niet zo was. Na die één of twee weken is hij de spelers weer maanden kwijt en moet hij met een wellicht weer (noodzakelijk) gewijzigde selectie weer verder. Pas bij een eindtoernooi heeft hij een x aantal weken een vaste groep.

Dan kun je het wel een rant noemen maar dit soort onjuiste stellingen zijn nu exact dat wat een discussie verstoort.
En toch laat bv Denemarken zien dat het best kan

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:03
Harribo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:07:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je hier als speler warm van word, het is plichtmatig aan de verwachtingen/druk voldoen terwijl je in achterhoofd liever al op vakantie zou zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat gevoel had ik al toen er ineens ‘playoffs’ verzonnen werden. Zogenaamd om het publiek meer wedstrijden te bieden, of zo.

Maar feit blijft dat je over 34 wedstrijden je competities speelt, en dan voor de plaatsen 5-8 ineens alles weer in een ‘mix & match’ gooit, alsof die posities niet over 34 rondes zijn bepaald.

Ik vind dat ook nog altijd humbug.

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:50:
[...]

En toch laat bv Denemarken zien dat het best kan
Denemarken lijkt anno 2023 de knuffelbeer van de romantische liefhebber. Het argument dat alle andere argumenten van tafel zou moeten vegen. Ja, ze speelden leuk op dat EK maar juist dan heb je voorbereidingstijd. Maar zie jij elke wedstrijd van Denemarken? Spelen ze ook ze flitsend als pakweg Letland de bus parkeert in de kwalificatiefase?

Het is waarschijnlijk ook maar een momentopname en een samenloop van omstandigheden. Een groep die bijvoorbeeld ook bij de jeugdelftallen met elkaar speelde of weinig mutaties kende in de samenstelling: dat is niet vanzelfsprekend bij een vertegenwoordigend elftal.

De vorige keer duurde het ook wel minimaal een half jaar voordat Koeman iets had om op te bouwen. Waarom zou dat nu anders zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 10-06-2023 10:38 ]

• Quad

Quad

Doof

Ramzzz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Dat gevoel had ik al toen er ineens ‘playoffs’ verzonnen werden. Zogenaamd om het publiek meer wedstrijden te bieden, of zo.

Maar feit blijft dat je over 34 wedstrijden je competities speelt, en dan voor de plaatsen 5-8 ineens alles weer in een ‘mix & match’ gooit, alsof die posities niet over 34 rondes zijn bepaald.

Ik vind dat ook nog altijd humbug.
Je moet het gewoon iets anders bekijken. De competitie is gewoon een kwalificatie voor een plekje in een toernooi volgend seizoen. Diegene die dat het beste doet pakt daarnaast de hoofdprijs. De minst presterende clubs zwaaien af of kwalificeren voor degradatie.

De competitie is dus een 'groepsfase'.

nggyu nglyd

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 15:43
https://m.voetbalzone.nl/...iveau-is-ontstegen/420175

Ben toch niet echt blij met Koeman.. Dit kan zo maar eens een hele rare periode worden voor het Nederlands elftal

Hopen dat ze een beetje leuk gaan voetballen

• toolkist
  • Niet online
dglavimans schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08:
https://m.voetbalzone.nl/...iveau-is-ontstegen/420175

Ben toch niet echt blij met Koeman.. Dit kan zo maar eens een hele rare periode worden voor het Nederlands elftal

Hopen dat ze een beetje leuk gaan voetballen
Yup Koeman is 'lekker' bezig. Volgend jaar speelt die jongen bij een topclub, en voor een ander land. Als je die jongen gewoon 1x een kans geeft in setje oefenwedstrijden (zoals de nations league nu) dan krijgt ie tenminste nog het idee dat ie serieus genomen wordt.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Denemarken lijkt anno 2023 de knuffelbeer van de romantische liefhebber. Het argument dat alle andere argumenten van tafel zou moeten vegen. Ja, ze speelden leuk op dat EK maar juist dan heb je voorbereidingstijd. Maar zie jij elke wedstrijd van Denemarken? Spelen ze ook ze flitsend als pakweg Letland de bus parkeert in de kwalificatiefase?

Het is waarschijnlijk ook maar een momentopname en een samenloop van omstandigheden. Een groep die bijvoorbeeld ook bij de jeugdelftallen met elkaar speelde of weinig mutaties kende in de samenstelling: dat is niet vanzelfsprekend bij een vertegenwoordigend elftal.

De vorige keer duurde het ook wel minimaal een half jaar voordat Koeman iets had om op te bouwen. Waarom zou dat nu anders zijn?
Wat heb je toch steeds met dat flitsend spelen??? Niemand die verwacht dat dat elke keer gebeurt of dat dat het eindresultaat is van een tijd bouwen aan hetzelfde team.
Het is alleen een voorbeeld van een land met maar 1 top speler, dus nog minder dan Nederland, wat toch veel beter kan presteren dan je zou denken met die spelers. Zie ook bv IJsland een paar jaar eerder.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:12
Nou. Het is dus officieel. 25 miljoen + 5 miljoen aan gegarandeerde bonussen.
En 25% van de winst.
Ik vind het tegenvallen. Ik snap dat we geen Ajax zijn, maar dit vind ik toch wel magertjes.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
tJa, maar goed Kokcu is geen Oranje-speler dus mij zal het beetje zorg zijn hoe die zich ontwikkelt.

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:19:
[...]

Wat heb je toch steeds met dat flitsend spelen???
Nou ja, dat is de rode draad hier toch? Geen aanvallend spel onder van Gaal en "we" waren niet tevreden en twee potjes onder Koeman en het is ook al weer niet goed. En dan hoor je toch overal de verwachting dat Gibraltar er met 8-0 af gaat.
Niemand die verwacht dat dat elke keer gebeurt of dat dat het eindresultaat is van een tijd bouwen aan hetzelfde team.
Het is alleen een voorbeeld van een land met maar 1 top speler, dus nog minder dan Nederland, wat toch veel beter kan presteren dan je zou denken met die spelers. Zie ook bv IJsland een paar jaar eerder.
Nederland staat hoger op ranking dan de Denen dus wat is nu je punt? IJsland heeft een paar jaar succes gehad met betonvoetbal waarvoor een Nederlandse coach na vijf minuten zou worden.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 10:13
Wat een downgrade en kan mij ook niet voorstellen dat er geen andere opties zijn, maar de Ligt is geblesseerd en nu wil de KNVB Blind weer aan de selectie toevoegen.

• T-MOB
  • Laatst online: 02:09
Volgens mij is dat niet helemaal hoe we tot de nations league gekomen zijn. Indertijd was de klacht dat er teveel interlandperiodes waren, en dat die oefenpotjes nergens over gingen. Met de nations league is het aantal wedstrijden minder geworden, en de wedstrijden gaan "ergens" over omdat je er een prijs mee kan winnen (en WK/EK-kwalificatie-playoffs).
Qua WK is het wel zo dat het wel veel achter elkaar is, maar de UEFA kan ook niet helpen dat de FIFA het WK heeft doorgeschoven. Normaliter had dat WK vorige zomer gespeeld. En daarbij, de landen die niet meedoen aan de finals spelen ook gewoon (oefen-)interlands komende periode .

Regeren is vooruitschuiven

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:57
Pompi schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:33:
Wat een downgrade en kan mij ook niet voorstellen dat er geen andere opties zijn, maar de Ligt is geblesseerd en nu wil de KNVB Blind weer aan de selectie toevoegen.
Frimpong?

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 10:13
Bijvoorbeeld, dan kan Geertruida die als RB opgeroepen is naar CV. Maar een de Vrij had ik ook wel liever gezien, want die was ook afgevallen. En die heeft afgelopen half jaar ook meer gespeeld dan Blind had.

Verwijderd

Pompi schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:33:
Zo lastig is het allemaal toch niet? Iedereen is met vakantie. Alleen de internationals niet en Daley Blind. Die stond op de standbye lijst.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:37:
[...]

Nou ja, dat is de rode draad hier toch? Geen aanvallend spel onder van Gaal en "we" waren niet tevreden en twee potjes onder Koeman en het is ook al weer niet goed. En dan hoor je toch overal de verwachting dat Gibraltar er met 8-0 af gaat.
Geen idee wat de algemene mening is, dat volg ik niet. En ja Gibraltar hoor je er gewoon met 8-0 af te vegen, zoals Ajax en Feyenoord dat in de voorbereiding ook horen te doen als ze tegen amateurs spelen.
[...]

Nederland staat hoger op ranking dan de Denen dus wat is nu je punt? IJsland heeft een paar jaar succes gehad met betonvoetbal waarvoor een Nederlandse coach na vijf minuten zou worden.
Die nikszeggende ranking? Waar je zakt als je geen officiële wedstrijden speelt? Maar dat is het punt niet, Denemarken kwam verder dan wie dan ook gedacht had. Net als dat IJsland zich kwalificeerde voor een wk en zelfs de volgende ronde haalde, te vergelijken met dat NL het wk wint. Wedden dat men dan blij is?

• Harribo
Er valt vanavond serieus iets te verdienen las ik?
Als Oranje de finale haalt, is het verzekerd van deelname aan het ek2024?
Weet iemand dit?

In dat geval... Iedereen er bij en zijn uiterste best doen om die pot te winnen lijkt me

• toolkist
  • Niet online
Ik kwam er gisteren pas achter dat heel dat Nations League finale gebeuren in NL is... :D

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:43:
Er valt vanavond serieus iets te verdienen las ik?
Als Oranje de finale haalt, is het verzekerd van deelname aan het ek2024?
Weet iemand dit?

In dat geval... Iedereen er bij en zijn uiterste best doen om die pot te winnen lijkt me
Nee, kwalificatie voor het EK is

- Duitsland
- tien nummers 1 & 2
- drie landen via de play-offs

En voor die play-offs heeft Nederland zich geplaatst door in de Nations League hun groep te winnen.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
toolkist schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:28:
Ik kwam er gisteren pas achter dat heel dat Nations League finale gebeuren in NL is... :D
Wacht wat... NL is in NL... :o

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:41:
[...]

- Duitsland
- tien nummers 1 & 2

En voor die play-offs heeft Nederland zich geplaatst door in de Nations League hun groep te winnen.
De meeste kans maken we dus door ons over te geven aan de Duitsers?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:41:
[...]

- Duitsland
- tien nummers 1 & 2

Klopt helemaal. Hier het uitgebreide verhaal:
https://www.nu.nl/voetbal...in-de-nations-league.html

Er staat in deze eindronde vooral geld en eer (als in een prijs winnen) op het spel.

[This is what you get when you mess with us]

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMwwF9A9Cd4yi4DcqWai-zodWrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfRWlidoNvI1V8sT7T3w8d6s.jpg?f=fotoalbum_large

Opstelling is bekend. Prima opstelling, let's go!

Edit: Valt me nu op dat er geen Ajacied in de basis staat die vooral gedomineerd wordt door PSV en Feyenoord spelers of met een verleden van deze clubs.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 14-06-2023 20:06 ]

nggyu nglyd

• Terranova
Koopmeiners... waarom

De rest prima

[ Voor 28% gewijzigd door Terranova op 14-06-2023 20:14 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01
Terranova schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:14:
Koopmeiners... waarom

De rest prima
Omdat ie weer een kans verdient op een iets andere plek. Doet het gewoon echt heel goed bij Atalanta, echter heeft ie dit tot op heden nog nooit laten zien bij NL.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

krissie100 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Omdat ie weer een kans verdient op een iets andere plek. Doet het gewoon echt heel goed bij Atalanta, echter heeft ie dit tot op heden nog nooit laten zien bij NL.
Een soort Seedorf dus?

Elect a clown, expect a circus.

• Terranova
[...]

Benieuwd of ie vanavond weer de hele tijd De Jong in de weg loopt, hoop het niet.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom staat Blind er niet in?

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

We hebben het over de Serie A, tegenwoordig staat die bij mij onderaan de Duitse competitie.

Verder fijn dat talenten als Frimpong niet meer voor ons kiezen, omdat we dit soort gasten wel selecteren.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01
HollowGamer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
[...]

We hebben het over de Serie A, tegenwoordig staat die bij mij onderaan de Duitse competitie.

Verder fijn dat talenten als Frimpong niet meer voor ons kiezen, omdat we dit soort gasten wel selecteren.
Dat mag je vinden. Ik kijk uiteraard niet wekelijks naar de Serie A, maar ze hadden wel 3 clubs in alle finales natuurlijk. Ben inder benieuwd of ie Frenkie ditmaal niet in de weg loopt.

• bazzemans
HollowGamer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
[...]

De Serie A die een finalist leverde voor de Conference League, Europa League en de Champions League? :Y)

• HollowGamer
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:29:
[...]

De Serie A die een finalist leverde voor de Conference League, Europa League en de Champions League? :Y)
Mede doordat andere ploegen hun eigen competitie serieuzer nemen. Bedoel WH heeft gewonnen, puur doordat ze toch al (redelijk) veilig waren, City heeft ook de triple gepakt en EL heeft dus niet de hoogste prio.

Serie A en La Liga ploegen komen verder doordat hun eigen competitie minder zwaar is. Zelfde bij onze Eredivisie.

• bazzemans
Dat vind ik wat te kort door de bocht. Voor de Champions League geldt dat in ieder geval zeker niet.

Napoli, AC Milan en Inter Milan stonden in de kwartfinale van de CL.

[ Voor 33% gewijzigd door bazzemans op 14-06-2023 20:39 . Reden: Anders verwoord en toevoeging gedaan. ]

• Terranova
Valt mij nu pas op, 3 verdedigende middenvelders |:(

• HollowGamer
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:40:
Nooit gehoord van Koeman?

• Terranova
Ja maar 8 verdedigende spelers opstellen gaat wel erg ver

• bazzemans
Terranova schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:40:
Bij Atalanta staat Koopmeijners volgens mij in een meer aanvallende positie. Hoewel ze een vrij defensieve spelwijze hebben.
Pagina: 1 ... 77 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!