Toon posts:

[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:22
toolkist schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:36:
[...]

Wat een verrassing, met een middenveld met Wieffer, Wijnaldum en Depay.
Dan weet je dus weer zeker dat je geen middenveld hebt die een keer een bal naar voren kunnen spelen vanuit de opbouw.
Hij lijkt niet te snappen dat je een voetballer op het middenveld neer moet zetten, niet een loper en een prima-donna.
Tegen Gibraltar is een aanvaller op tien een loper en een passer toch niet onlogisch? Ik had echter een verdediger ingeruild voor een extra voetballende middenvelder.

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:44:
[...]

Achterin geen wijzigingen. Dan Timber Gravenberg op het middenveld met Simons ervoor op 10.
Gakpo vanaf links, Depay centraal, Berghuis rechts.

Met Timber en Gravenberch heb je 2 spelers die de bal onder druk aan durven nemen en ook naar voren durven (en kunnen) spelen. Gaan de backs mee naar voren, zakt Timber in heb je nog steeds 3-4 verdedigers achterin (wat nog veel te veel is tegen Gibraltar). Gakpo en Berghuis kunnen hun ding doen door naar binnen te gaan met de actie, de backs hebben genoeg loopvermogen om er overheen te komen voor de voorzetten vanaf de zijkant, en tada je hebt een prima basis 11 en strijdwijze om tegen 1 keeper en 10 verdedigers te spelen. Lukt het niet kan Weghorst altijd nog, maar om die nou al in het begin neer te zetten terwijl ie de laatste tijd nou niet bepaald een doelpunten machine is?
Wat heb jij met Timber als middenvelder? Daar speelt hij nooit. En juist verdedigende middenvelders hebben we wel dus waarom schuiven met een speler die het als back ook niet bracht? Het is die plek van Gravenberch die het probleem vormt. Maar die zit op de bank bij Bayern dus heeft ook geen ritme

• Gonadan
  • Laatst online: 03-06 23:31

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
D-e-n schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:44:
[...]

Onder de echte top ligt alles zo dicht bij elkaar, van Denemarken tot Zwitserland tot pakweg Servië. Slechts een handjevol landen heeft de kwaliteit om dit soort zaadpotten altijd makkelijk te winnen.

Wat dat betreft kunnen we er in Nederland niet mee omgaan als we niet echt top zijn. Als we niet kunnen winnen is plots alles helemaal kut, een tussenweg schijnen we niet te kennen. We zitten echter al sinds het afscheid van Robben en co in die tussenweg. Dan moet de lat omlaag en het spel realistischer.
Realistischer is prima, daar hoop ik al jaren op. Maar dan realistischer als modern voetbal, maar dan wel aanvallend en niet zaaddodend en doodschoppend. Ik kijk nog altijd wel voor mijn plezier.
Er valt overigens helemaal niet door te selecteren. Dat talent is er niet. Ja er komen weer verdedigers aan maar Simons is het enige aanvallende talent wat we hebben en die zit er al bij. Uiteindelijk moeten de clubs zorgen voor aanwas maar die verzuimen dat.
Simons doet het nu even leuk, maar laten we die even afwachten in hoeverre het écht doorzet. Genoeg recente talenten gingen hem voor en delen nu in de malaise.

In die zin zie je ook erg veel talenten keuzes maken die niet echt lijken te helpen in hun ontwikkeling. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af of de eerder genoemde Gravenberch de juiste keuze gemaakt heeft. Wellicht had hij bij een andere club stappen kunnen maken en nu wel waarde voor oranje kunnen hebben. Misschien ook niet, maar het is wel tekenend dat er maar weinig écht doorbreken bij de buitenlandse top/subtop.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:50:
[...]

Wat heb jij met Timber als middenvelder? Daar speelt hij nooit. En juist verdedigende middenvelders hebben we wel dus waarom schuiven met een speler die het als back ook niet bracht? Het is die plek van Gravenberch die het probleem vormt. Maar die zit op de bank bij Bayern dus heeft ook geen ritme
Omdat ik er 100% van overtuigd ben dat hij als verdedigende middenvelder, in tegenstelling tot al die anderen, wel een fatsoenlijke opbouw in z'n benen heeft. Dat hij die ballen naar voren wel kan en durft te geven.
En mbt ritme Gravenberch, hij krijgt niet eens de kans om te laten zien of ie daar last van heeft of niet. Ondertussen speelt Depay ook niet veel in Spanje en is Wijnaldum net terug na er maanden uit gelegen te hebben, dus Koeman heeft nog eens dubbele standaarden ook.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:55:
[...]

In die zin zie je ook erg veel talenten keuzes maken die niet echt lijken te helpen in hun ontwikkeling. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af of de eerder genoemde Gravenberch de juiste keuze gemaakt heeft. Wellicht had hij bij een andere club stappen kunnen maken en nu wel waarde voor oranje kunnen hebben. Misschien ook niet, maar het is wel tekenend dat er maar weinig écht doorbreken bij de buitenlandse top/subtop.
Die speelt volgend jaar de pannen van het dak in de PL bij Utd of een Liverpool

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:55:
[...]

Klopt. Gravenberch had gewoon nog even bij Ajax moeten blijven.

Maar er breekt ook gewoon weinig talent door. Waar is die frisse nieuwe Ajax aanvaller van negentien? Vroeger waren Nederlandse clubs juist heel sterk in het snel brengen van grote talenten. Gullit en van Basten waren tieners toen ze al bij de selectie van Oranje zaten.

Misschien leiden we ze niet meer op maar ik heb ook wel vraagtekens bij die Jong elftallen. Zijn we soms niet te bang om een speler door te laten stromen? Zelfs Nouri bleef daar hangen. Je leert echter zoveel meer als je jong uren maakt in de eredivisie.

Typisch dat de tiener in de selectie van Oranje hier niet is opgeleid. Dat zegt veel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:02:
[...]

Maar er breekt ook gewoon weinig talent door. Waar is die frisse nieuwe Ajax aanvaller van negentien? Vroeger waren Nederlandse clubs juist heel sterk in het snel brengen van grote talenten. Gullit en van Basten waren tieners toen ze al bij de selectie van Oranje zaten.

Misschien leiden we ze niet meer op maar ik heb ook wel vraagtekens bij die Jong elftallen. Zijn we soms niet te bang om een speler door te laten stromen? Zelfs Nouri bleef daar hangen. Je leert echter zoveel meer als je jong uren maakt in de eredivisie.

Typisch dat de tiener in de selectie van Oranje hier niet is opgeleid. Dat zegt veel.
Die worden massaal in de weg gezeten door de Bergwijnen, Berghuizen, Klaassens en (in mindere mate, want hij levert altijd) Tadicen.
Omdat Ajax zogenaamd door moet groeien naar Europese top wat nooit gaat lukken

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:02:
[...]

n=1, daar kan je geen conclusies uit trekken. Zeker niet het met selectiebeleid van de recente bondscoaches.

Verder ben ik het wel met je eens dat er relatief weinig jeugd door komt. Of dat is omdat men niet durft, of omdat wat komt gewoon niet goed genoeg is laat ik in het midden. Bij een Ajax zie ik beide gebeuren de afgelopen jaren.

Er komt te weinig door, wat dan door komt is vaak ook weer niet écht overtuigend, en dan krijg je al snel het gedoe om contracten die ze voor langere tijd willen of opgewaardeerd anders tekenen ze niet meer bij en zijn ze weg. Als ze niet al geroofd zijn door grote clubs uit het buitenland. Dat speelt zich tegenwoordig al bij tieners af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:57:
[...]

Omdat ik er 100% van overtuigd ben dat hij als verdedigende middenvelder, in tegenstelling tot al die anderen, wel een fatsoenlijke opbouw in z'n benen heeft. Dat hij die ballen naar voren wel kan en durft te geven.
Dan ben je de enige want niemand doet dat voorlopig. En dan is het raar dat Koeman dat wel zou moeten doen. Wieffer, Schouten, wellicht een test voor vd Boomen en straks gewoon De Jong zijn dan logischer.
En mbt ritme Gravenberch, hij krijgt niet eens de kans om te laten zien of ie daar last van heeft of niet. Ondertussen speelt Depay ook niet veel in Spanje en is Wijnaldum net terug na er maanden uit gelegen te hebben, dus Koeman heeft nog eens dubbele standaarden ook.
Wijnaldum speelde in elk geval. Depay speelde de laatste tijd ook bij Atletico. Gravenberch had mot met Nagelsman die blijkbaar vindt dat hij te weinig verdedigt. Hebben we net nodig. Ik ben benieuwd wat Koeman van hem vond op de training want uiteindelijk heb je zo'n jongen nodig.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:06:
[...]

Die worden massaal in de weg gezeten door de Bergwijnen, Berghuizen, Klaassens en (in mindere mate, want hij levert altijd) Tadicen.
Omdat Ajax zogenaamd door moet groeien naar Europese top wat nooit gaat lukken
Op die posities is het helaas ook niet al te best wat er in de jeugd rondloopt. Als je zelfs een conceicao er al niet uit speelt wordt het toch zeuren.

Maar neem een Hato, waarom heeft die niet al tig wedstrijden gespeeld? Dat kan je de leiding wel weer verwijten wat mij betreft. Zelfs een Heitinga die dat meer durft is wat mij betreft nog te terughoudend. Laat Wijndal maar een tijdje banken, krijgt hij misschien weer wat drive van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-06 16:42
We draaien met een klassieke spelopvatting en een totaal gebrek aan creativiteit ons eigen voetbal de nek om. Gibraltar zet 9 man in de 16 en wij zetten er doodleuk 6/7 man bij. I.p.v. spelers die in de 16 komen door een loopactie en door bewegen. Dan ga je die gasten nooit kapot spelen.

Koeman is met zijn voetbalvisie blijven hangen in het vorige decennium.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
ach dat hebben we toch vaker mee gemaakt dat je een slechte of matige lichting heb we mogen toch niet klagen als klein land 3 keer WK finale en een keer de EK gewonnen

misschien is het beter onze verwachtingen een beetje bij te stellen

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Langzaam, voorspelbaar, tikkie breed ipv een steekpass

Wat een armoe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:28:
We draaien met een klassieke spelopvatting en een totaal gebrek aan creativiteit ons eigen voetbal de nek om. Gibraltar zet 9 man in de 16 en wij zetten er doodleuk 6/7 man bij. I.p.v. spelers die in de 16 komen door een loopactie en door bewegen. Dan ga je die gasten nooit kapot spelen.

Ons klassieke voetbalorakel oreerde altijd al dat wanneer het druk is in het strafschopgebied je er juist níet meer aanvallers in moet posteren, juist omdat aanvallers in ruimtes willen bewegen.
Dit heeft weinig met klassieke opvattingen te maken, meer met tactische onkunde of het koste wat kost vast willen houden aan bepaalde spelers.
bie100 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:43:
ach dat hebben we toch vaker mee gemaakt dat je een slechte of matige lichting heb we mogen toch niet klagen als klein land 3 keer WK finale en een keer de EK gewonnen

misschien is het beter onze verwachtingen een beetje bij te stellen
Een matige lichting of prestaties is ook helemaal niet zo erg. Zolang je maar wel de wil en enige voetballende creativiteit ziet. Een aantal spelers is verzadigd, of zit in een sleur, of durft niet meer, dat moet je doorbreken. Of dat bij oranje kan of bij de club moet gebeuren zal per persoon verschillen, maar spelers die apathisch op het veld staan en weinig drive of durf laten zien moet je er gewoon naast zetten. Die trekken de boel naar een grijze zaaddodende pot.

Een beetje waar ik me bij Ajax ook altijd over erger in de Eredivisie, waar is dat gas d'rop. :P
Waarom kunnen veel andere clubs wel de intensiteit opbrengen? Toch een cultuurdingetje misschien, veel komt je toch wel aanwaaien in NL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:28:

Een loopactie werkt ook niet als men de bus parkeert want dan loop je alsnog in de fuik.

Het moderne voetbal van Slot voetbalt hier ook niet doorheen. Als je niet de kwaliteiten van Mbappe of Messi hebt moet je opportunistisch spelen. Twee fysieke mensen voorin en dan de bal snel voorgeven. Het probleem was juist dat spelers als Memphis, Simons en Wijnaldum gaan zwerven in plaats van constant bij Weghorst de vallende bal op te pakken. Misschien had je juist gewoon oldskool met Brobbey en Weghorst moeten spelen.

En dan wordt het nog steeds geen 10-0. Daarvoor zijn de spitsen gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 00:39

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zit je daar in het stadion. Wat een saaie wedstrijd. Tikkie, terug, tikkie breed. Zelf als Gibraltar er even uit was, en NL de bal veroverde was het tempo naar voren echt heel laag. Daar moet het toch echt gebeuren in deze wedstrijden, aangezien ze voor de rest met z'n alle in het strafschopgebied staan.

Wat ik echt verbaasde is dat bij die omschakeling en met een man meer, dat je dat niet voor elkaar krijgt. Daar zit het mijn inziens toch fout.

En bij het einde waar we met z'n alle rond strafschop gebied staan, waarom staan van Dijk en Blind niet andersom? Elke keer krijg Blind een tikkie van links buiten naar hem, maar omdat hij links is, kan hij die nooit lekker schieten, dus doet ie aannemen en weer tikkie breed. Zelfde voor van Dijk aan de andere kant.

Aangezien je er toch niet doorheen lijkt te komen, waarom niet meer focus op schoten van net buiten de 16 om het open te breken, of toch per ongeluk te scoren.

Ik heb maar 1 woord over voor deze wedstrijd. SAAAAAI

• SterqVerhael
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Een loopactie werkt ook niet als men de bus parkeert want dan loop je alsnog in de fuik.
Niet mee eens, een aanstormende, doorlopende, door bewegende speler is veel dynamischer en daardoor veel moeilijker te verdedigen. Ook al staat er een fuik.

Dit elftal mist dynamiek, diepgang en beweging. Daardoor is het allemaal veel te traag en voorspelbaar. Had je gisteren Brobbey (om maar een voorbeeld te geven) in de spits gehad en voor heel veel beweging eromheen gezorgd. Dan hadden de semi-profs van Gibraltar dat echt niet bij kunnen houden. Juist omdat zij stil staan in de 16. Zorg je voor beweging de 16 in, dan zorg je voor chaos.

[Voor 23% gewijzigd door SterqVerhael op 28-03-2023 09:28]

• Anoniem: 377816
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat een kommer en kwel allemaal. Zo slecht was het ook weer niet wat de nieuwe jongens lieten zien. Je kunt toch niet verwachten dat ze tegen Frankrijk er direct staan en een topteam bedwingen?
Zonder Frenkie is het middenveld een stuk minder. Dat klopt. Had Koeman Taylor niet moeten opstellen? Misschien.

Het wordt heel lastig als de tegenstander met 10 op/in de 16 meter hangt. Je kunt dan vaak niet diep spelen, want het is te druk en je staat al bijna op de achterlijn. Dus moet je breed en rond spelen totdat er een gaatje ontstaat.

De televisie analisten van Tweakers kunnen allemaal bondscoach worden :+ manman.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Denk serieus dat het een goed resultaat is, hoog over gezien. De tekortkomingen zijn helder geworden zonder dat je eigenlijk averij bent opgelopen in de kwalificatie die je eigenlijk niet al had kunnen incalculeren. Een punt pakken tegen Frankrijk was altijd al een zware opgave, en je pakt de punten waar je ze wel moet pakken. Doelsaldo is in feite niet belangrijk omdat onderling resultaat telt. Dus je staat nu waar je realistisch gezien moest staan.

Denk dat de wedstrijden tegen Griekenland en met name Ierland heel zwaar worden maar met wat extra spelers en vorm erbij moet het niet onmogelijk zijn. Ik zie die Nations' League wedstrijden ook als de veredelde oefenpotjes die het zijn dus je hebt nog even de tijd om wat recht te zetten. En dan in het najaar aan de bak.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:22:

Het moderne voetbal van Slot voetbalt hier ook niet doorheen. Als je niet de kwaliteiten van Mbappe of Messi hebt moet je opportunistisch spelen. Twee fysieke mensen voorin en dan de bal snel voorgeven. Het probleem was juist dat spelers als Memphis, Simons en Wijnaldum gaan zwerven in plaats van constant bij Weghorst de vallende bal op te pakken. Misschien had je juist gewoon oldskool met Brobbey en Weghorst moeten spelen.
Eens, feitelijk wat een Aké ook deed, schiet maar gewoon eens. Dat is ook wel typisch Nederlands, dat men de bal zo'n beetje over de doellijn wil lopen. Tegen dit soort clubs lekker van afstand schieten en ballen op je spits pompen. Die keeper grabbelt gerust wel een keer en ze krijgen nooit alles netjes weggewerkt als je maar vol blijft houden. En dan heb je inderdaad meer aan een echte spits dan aan een dartelende aanvaller.
Huntelaar vond ik altijd erg geschikt voor dat soort wedstrijden, ook al werd hij vaak niet goed gebruikt.
En dan wordt het nog steeds geen 10-0. Daarvoor zijn de spitsen gewoon niet goed genoeg.
Dat is ook helemaal niet nodig. De media vinden het karig maar wat is er mis met een degelijke 3-0? Gewoon punten in de tas en door. Die kleinere landen laten zich allang niet meer zo slachten als vroeger, die gaan niet meer proberen te voetballen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SterqVerhael
We scoren de doelpunten gisteren op goed geluk. Geen van de goals kunnen je terugvoeren op speelwijze of tactiek. Zelfs die 1-0 van Depay niet.

Met zoveel spelers bij topclubs moet je gewoon beter kunnen dan wat er nu is laten zien. En ik ben het eens met Virgil dat het geen robots zijn en ik vind het te ver gaan om spelers individueel om te zagen. Het gaat mij om de teamprestatie en die is gewoon ondermaats. Dat komt ook door de speelwijze en de tactiek en daar is de bondscoach voor verantwoordelijk.

Alle goed presterende teams in Europa spelen op dit moment op een hele andere manier voetbal dan dat Nederland dat doet. Als ze slim zijn nemen ze daar bij de technische staf een voorbeeld aan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:10:
We scoren de doelpunten gisteren op goed geluk. Geen van de goals kunnen je terugvoeren op speelwijze of tactiek. Zelfs die 1-0 van Depay niet.
Dit is echt spijkers op laag water zoeken. 50 schoten op doel, nog wat op de paal. Als je wat meer mazzel hebt vliegen er nog 5 van die 50 in, win je met 8-0 en loopt er niemand te zeiken. Soms kan je het ook overanalyseren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SterqVerhael
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Dit is echt spijkers op laag water zoeken. 50 schoten op doel, nog wat op de paal. Als je wat meer mazzel hebt vliegen er nog 5 van die 50 in, win je met 8-0 en loopt er niemand te zeiken. Soms kan je het ook over analyseren.
Als je 50 schoten (waarvan overigens maar 12 op doel) hebt en er maar 3 scoort kun je simpel genoeg ook zeggen dat we iets niet goed doen. Daar zit geen over analyseren bij. Wijzen naar statistieken is wat mij betreft meer over analyseren dan gewoon constateren op basis van het spel dat het ondermaats is. Dan bedek je slecht spel met de mantel der statistieken. Waar we in Nederland ook heel goed in zijn. Leuk hoor, 50 schoten en 90% balbezit.

Als je dan toch naar statistieken gaat wijzen. Kijk dan nog eens goed naar deze:

[Voor 24% gewijzigd door SterqVerhael op 28-03-2023 10:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik bedek niks, het was abominabel. Maar om te stellen dat de drie goals die je dan wel maakt ook 'niet tellen want ze zijn niet in lijn met de speelwijze' dat vind ik een beetje geneuzel. Een goal is een goal, who cares of hij in de tactiek past of niet. Pasten die goals van Nederland op het WK wel in de tactiek? Geen idee.

Gaat erom dat hij erin gaat. En gisteren was niet best maar als je dermate veel voor de goal komt en hij gaat er maar drie keer in dan zit het je ook niet mee.

• Gonadan

Gonadan

SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:10:
Juist wel. Kenmerkend aan opportunistisch aanvallen is dat de doelpunten wat uit de lucht lijken te vallen, dat is nu eenmaal het niveau tegen zo'n team.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SterqVerhael
Let's agree to disagree. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ben gewoon meer gecharmeerd van voetbal waar veel meer een gedachte achter zit. Waarbij de speelwijze de kans het grootst maakt dat er een resultaat wordt gehaald, i.p.v. afhankelijk zijn van opportunisme tegen 10 man van Gibraltar. Mooiste voorbeeld wat dat betreft vind ik het Arsenal van dit seizoen.

[Voor 26% gewijzigd door SterqVerhael op 28-03-2023 10:49]

• bie100
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:14:
[...]

? Toch een cultuurdingetje misschien, veel komt je toch wel aanwaaien in NL.
weet niet of het aan de cultuur ligt alles is anders dan vroeger andere weerbaarheid en mentaliteit hebben ze nu de dag

vaak kreeg je dat door op straat te voetballen toen had je nog geen Cruyff Courts en ging de bal alle kanten op daar leerde je je techniek van , weerbaarheid en mentaliteit door tegen grote gasten te ballen waar je vaak een schop tegen je poten van kreeg maar gewoon doorgaan

net als de wedstrijd van gisteren je heb een lange spits maar die krijg ballen van de zijkant waar je geen reet mee kan maar ik moet er wel bij zeggen dat Woutje nooit goed is geweest in het koppen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Een beetje waar ik me bij Ajax ook altijd over erger in de Eredivisie, waar is dat gas d'rop. :P
Waarom kunnen veel andere clubs wel de intensiteit opbrengen? Toch een cultuurdingetje misschien, veel komt je toch wel aanwaaien in NL.
Helemaal eens.
Met het mes tussen de tanden spelen doet eigenlijk alleen Weghorst. Az en Feyenoord kunnen dat ook.

En waar ik mij ook aan erger is het afschuiven van verantwoordelijkheid door in den treure maar steeds de bal aan de degene naast je te geven.
Durf eens wat. Haal ook eens uit, speel er eens iemand voorbij.

Het is zeker ook een cultuur ding, we leven in een land vol verwende kindertjes

[Voor 5% gewijzigd door Harribo op 28-03-2023 12:18]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Op basis van de samenvatting, de nieuwsberichten en de selectie vrees ik dat "we" "ons" niet gaan kwalificeren. Ik zie niet hoe je met deze selectie en coach punten gaat pakken van Ierland en Griekenland.

XXXVI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Harribo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Helemaal eens.
Met het mes tussen de tanden spelen doet eigenlijk alleen Weghorst. Az en Feyenoord kunnen dat ook.

En waar ik mij ook aan erger is het afschuiven van verantwoordelijkheid door in den treure maar steeds de bal aan de degene naast je te geven.
Durf eens wat. Haal ook eens uit, speel er eens iemand voorbij.

Het is zeker ook een cultuur ding, we leven in een land vol verwende kindertjes
Ik weet niet of dit nou typisch Nederlands is of niet maar ik sta drie keer in de week op of naast het veld bij JO-8 nu en een van de dingen waar ik me redelijk vaak aan erger is wel de inzet en de beleving. Nu weet ik dat het niet allemaal profs in opleiding zijn op die leeftijd maar er zijn er maar weinig die met dezelfde gretigheid tegen een bal aan durven schoppen als ze een iPad van tafel pakken om een of andere stomme vlogger te gaan kijken. Mijn zoontje krijgt het in elk geval wel te horen als hij halfslachtig bezig is, wat gelukkig bij hem niet al te vaak is :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bie100 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:46:
weet niet of het aan de cultuur ligt alles is anders dan vroeger andere weerbaarheid en mentaliteit hebben ze nu de dag

vaak kreeg je dat door op straat te voetballen toen had je nog geen Cruyff Courts en ging de bal alle kanten op daar leerde je je techniek van , weerbaarheid en mentaliteit door tegen grote gasten te ballen waar je vaak een schop tegen je poten van kreeg maar gewoon doorgaan

net als de wedstrijd van gisteren je heb een lange spits maar die krijg ballen van de zijkant waar je geen reet mee kan maar ik moet er wel bij zeggen dat Woutje nooit goed is geweest in het koppen :)
Het is ook weer typisch iets van de volgevreten bankhangende oudere generatie om af te geven op de mentaliteit van tegenwoordig, maar dat is te makkelijk. Er heeft altijd al een verschil gezeten in wat men er voor over heeft om te winnen ten opzichte van andere voetballanden.
Soms wordt dat positief uitgelegd, bijvoorbeeld wij duikelen niet zo en doen niet aan kaarten aannaaien vinden we zelf, maar soms is dat ook nadelig zoals je ziet dat bijvoorbeeld de Zuid-Amerikanen een dermate hoge drive hadden dat zelfs de trainingsmentaliteit afgezwakt is sinds zij weg zijn.

Wat Van Basten van de week zei kan ik mij wel weer in vinden. Die gaf aan dat het mogelijk nadelig is dat voetballers al heel jong bij een opleidingsclub terecht komen waardoor ze minder de creativiteit en intelligentie van de straat opdoen dan vroeger. Ik kan mij best voorstellen dat zoiets meespeelt bij het gebrek aan zeer creatieve talenten van tegenwoordig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:47:
Let's agree to disagree. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ben gewoon meer gecharmeerd van voetbal waar veel meer een gedachte achter zit. Waarbij de speelwijze de kans het grootst maakt dat er een resultaat wordt gehaald, i.p.v. afhankelijk zijn van opportunisme tegen 10 man van Gibraltar. Mooiste voorbeeld wat dat betreft vind ik het Arsenal van dit seizoen.
Je vergelijkt het parkeer de bus van gisterenavond met het spel van Arsenal.
Wat had Nederland gisteren anders moeten doen, tegen een ploeg die de middenlijn niet over wil/kan ?

• SterqVerhael
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Je vergelijkt het parkeer de bus van gisterenavond met het spel van Arsenal.
Wat had Nederland gisteren anders moeten doen, tegen een ploeg die de middenlijn niet over wil/kan ?
Huh? Volgens mij geef ik de speelstijl van Arsenal als voorbeeld voor hoe Nederland dat had anders aan had kunnen pakken. Nu zit er een periode van ca. 4 jaar achter de huidige speelstijl van Arsenal, maar het gaat om de gedachte erachter.

Wat tegen een team met 10 man in de eigen 16 in ieder geval niet werkt is opportunistisch voetbal afhankelijk van een 'goed vallende' voorzet. Dat is de tactiek die Van Gaal toepaste tegen Argentinië bij een 2-0 achterstand en die deed dat toen met een beter idee, dan hoe het gisteren werd aangepakt. Als je gisteren zo had willen spelen, voer het dan in ieder geval beter uit. Met dus 2 echte spitsen (Brobbey en Weghorst) en met spelers die een goede voorzet kunnen geven vanaf de zijkant: Blind, Berghuis, etc.

[Voor 32% gewijzigd door SterqVerhael op 28-03-2023 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Huh? Volgens mij geef ik de speelstijl van Arsenal als voorbeeld voor hoe Nederland dat had anders aan had kunnen pakken. Nu zit er een periode van ca. 4 jaar achter de huidige speelstijl van Arsenal, maar het gaat om de gedachte erachter.
Wat ik bedoel is, je kunt bedenken wat je wilt. Maar als een ploeg zich ingraaft in de 16 houd het snel op.
Dus wat had Nederland gisteren anders moeten doen?

• bie100
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Het is ook weer typisch iets van de volgevreten bankhangende oudere generatie om af te geven op de mentaliteit van tegenwoordig, maar dat is te makkelijk.
dat zeg ik ook niet maar de mentaliteit verschilt toch vaak per generatie en volgevreten val ik ook niet onder al zie ik dat wel terug bij mijn leeftijdsgenoten _O-
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:11:
[...]

Wat ik bedoel is, je kunt bedenken wat je wilt. Maar als een ploeg zich ingraaft in de 16 houd het snel op.
Dus wat had Nederland gisteren anders moeten doen?
ze hadden niks anders kunnen doen inderdaad is vaak toch tegen die kleine landen voetballen kunnen ze niet maar verdedigen dat doen ze prima maar goed wat kunnen ze anders doen 8)

[Voor 34% gewijzigd door bie100 op 28-03-2023 13:41]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bie100 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:38:
dat zeg ik ook niet maar de mentaliteit verschilt toch vaak per generatie en volgevreten val ik ook niet onder al zie ik dat wel terug bij mijn leeftijdsgenoten _O-
Ik wil dan ook niet beweren dat jij eronder valt, maar het is vrij standaard voor een oudere generatie om neer te kijken op mentaliteit/talent/whatever van een jongere generatie. Ook hier zie je dat helaas weer terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Ik wil dan ook niet beweren dat jij eronder valt, maar het is vrij standaard voor een oudere generatie om neer te kijken op mentaliteit/talent/whatever van een jongere generatie. Ook hier zie je dat helaas weer terug.
Best wel eens hoor!

Maar ik bespeur toch wel een ontegenzeggelijk ergens op gebaseerde frustratie met spelers die niet gefocust lijken te zijn op het specifieke doel.

Dat ‘ergens’ heeft postgevat in het verleden, maar misschien wel compleet achterhaald en aan herziening toe.

Het zijn professionals, sommige fanatieker en harder voor zichzelf dan anderen, maar dat lijkt overschaduwd te blijven door (bijzonder triviale) bijzaken (al dan niet uit het verleden).

En ook daar heeft een bondscoach mee te dealen. Geen sinecure… :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Best wel eens hoor!

Maar ik bespeur toch wel een ontegenzeggelijk ergens op gebaseerde frustratie met spelers die niet gefocust lijken te zijn op het specifieke doel.

Dat ‘ergens’ heeft postgevat in het verleden, maar misschien wel compleet achterhaald en aan herziening toe.

Het zijn professionals, sommige fanatieker en harder voor zichzelf dan anderen, maar dat lijkt overschaduwd te blijven door (bijzonder triviale) bijzaken (al dan niet uit het verleden).

En ook daar heeft een bondscoach mee te dealen. Geen sinecure… :/
Dat zit er zeker bij inderdaad. Sommigen lijken soms meer met randzaken bezig, maar dat verwijt wordt ook meestal pas aangevoerd wanneer de prestaties tegen vallen. Ik kan moeilijk beoordelen of dergelijke randzaken daadwerkelijk van invloed zijn en de prestaties verminderen, of dat het puur iets is wat ons stoort omdat het lijkt alsof de focus dan niet 100% op presteren is.

Wat mij ook opvalt is dat veel 'oude garde' een grote mond heeft over inzet, ambitie en focus, maar tegelijk ook bakken met sterke verhalen kan vertellen over de streken die vroeger uitgehaald zijn of hoe ze probeerden de trainer te stangen of dwars te zitten. Zouden zij dan vroeger wellicht toch niet heel veel anders geweest zijn?

Neemt niet weg dat er natuurlijk wel dingen daadwerkelijk veranderd zijn met de tijd, maar dat hoeft niet per se ten kwade te zijn. Emotioneel kapotmaken en lijfstraffen is bijvoorbeeld minder geworden, worden het daar mindere voetballers van?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:10:
[...]

Op die posities is het helaas ook niet al te best wat er in de jeugd rondloopt. Als je zelfs een conceicao er al niet uit speelt wordt het toch zeuren.

Maar neem een Hato, waarom heeft die niet al tig wedstrijden gespeeld? Dat kan je de leiding wel weer verwijten wat mij betreft. Zelfs een Heitinga die dat meer durft is wat mij betreft nog te terughoudend. Laat Wijndal maar een tijdje banken, krijgt hij misschien weer wat drive van.
Ik denk dat een Unuvar toch een heel stuk verder was geweest, bij Ajax 1 als basisspeler, als het beleid een stuk minder gericht was op 25+. Dan had hij nu linksbuiten gestaan ipv een speler van 30m die zeer matig presteert. Of op 10, ipv Klaassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Spanjaarden krijgen volgens mij standaard acteerlessen om aan te stellen. Smerig om zo je tegenstander een rode kaart aan te willen naaien.

• Harribo
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Het is ook weer typisch iets van de volgevreten bankhangende oudere generatie om af te geven op de mentaliteit van tegenwoordig, maar dat is te makkelijk. Er heeft altijd al een verschil gezeten in wat men er voor over heeft om te winnen ten opzichte van andere voetballanden.
Soms wordt dat positief uitgelegd, bijvoorbeeld wij duikelen niet zo en doen niet aan kaarten aannaaien vinden we zelf, maar soms is dat ook nadelig zoals je ziet dat bijvoorbeeld de Zuid-Amerikanen een dermate hoge drive hadden dat zelfs de trainingsmentaliteit afgezwakt is sinds zij weg zijn.
Ik voetbal zelf al 40 jaar, ik ben misschien oudere maar niet bankhangend :)

Dat mentaliteitsprobleem is mi altijd al aanwezig geweest. We hadden altijd zo'n goed Nederlands elftal dat sommige spelers het niet nodig hadden.
Maar nu is het anders, we hebben een goed Oranje maar het is niet meer het Oranje van de afgelopen decennia.
We winnen nu normaal gesproken niet meer van de toplanden.

Ik mis soms gewoon de absolute concentratie en passie. Dat kan ik niet los zien van deze tijd waarin de jeugd teveel afleidingen hebben. Smartphone voorop.

[Voor 4% gewijzigd door Harribo op 28-03-2023 23:01]

• Gonadan

Gonadan

Als het aan de tijdgeest ligt, waarom hebben wij er dan specifiek last van? In alle concurrerende EU landen lopen toch net zoveel tieners met een telefoon rond?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:17:
Als het aan de tijdgeest ligt, waarom hebben wij er dan specifiek last van? In alle concurrerende EU landen lopen toch net zoveel tieners met een telefoon rond?
Het lijkt me in elk geval sterk dat de jeugd in België of Duitsland zoveel anders is. Het is ook makkelijk het op "mentaliteit" te gooien want dan kunnen we blijven klagen zonder na te denken over de oplossing. Het lijkt soms wel of we in Nederland niet willen toegeven dat we op terreinen waar we vroeger sterk waren (jeugd inpassen, tactiek, aanvallend voetbal) nu gewoon heel matig zijn.

Het is hetzelfde verhaal als de coaches. Jarenlang hebben we in Nederland ontkend dat de nieuwe generatie coaches niet goed genoeg was. We teerden vooral op oudgedienden als van Gaal. Pas nu er een aantal nieuwe coaches aan de weg timmeren (o.a. Slot, Ten Hag, Janssen) lijkt iedereen te beseffen hoe waardeloos het jarenlang was.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 28-03-2023 23:40]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:29
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:38:
[...]

Het lijkt me in elk geval sterk dat de jeugd in België of Duitsland zoveel anders is. Het is ook makkelijk het op "mentaliteit" te gooien want dan kunnen we blijven klagen zonder na te denken over de oplossing. Het lijkt soms wel of we in Nederland niet willen toegeven dat we op terreinen waar we vroeger sterk waren (jeugd inpassen, tactiek, aanvallend voetbal) nu gewoon heel matig zijn.

Het is hetzelfde verhaal als de coaches. Jarenlang hebben we in Nederland ontkend dat de nieuwe generatie coaches niet goed genoeg was. We teerden vooral op oudgedienden als van Gaal. Pas nu er een aantal nieuwe coaches aan de weg timmeren (o.a. Slot, Ten Hag, Janssen) lijkt iedereen te beseffen hoe waardeloos het jarenlang was.
Dit kan in de komende jaren wel weer veranderen. De laatste jaren zie je ook dat het grote geld teveel regeert en daar hebben kleinere landen kast van en de houding van veel Nederlandse clubs heeft daar ook niet bij geholpen.
Een paar voorbeelden: Zirkzee die snel naar Bayern ging had wellicht (weten doen we het nooit) in Nederland eerder het eerste gehaald en was dan misschien wel op een hoger niveau uitgekomen op dit moment in de tijd.
Simpel gesteld, je moet op (hoog) niveau wedstrijden gaan spelen, als je steeds op de bank zit en verder meetrainen mag, leer je wel op de training maar tijdens wedstrijden leer je uiteindelijk het meest.

Belangrijkste is wekelijks spelen voor talenten, enerzijds om wedstrijdfit te zijn anderszijds om juist te leren met allerlei wisselende/ onvoorspelbare situaties om te gaan. Grote clubs kopen jonge spelers in de hoop dat die uitbloeit tot een topper (Ake is een goed voorbeeld waarbij dat lukte), maar in veel gevallen lukt dat niet omdat die 80 talenten kopen. Kan je soms beter doorbreken bij je eigen club en dan stappen zetten. Ik denk (oprecht) dat bijvoorbeeld Cokcu (ok niet Nederlands) of Geertruida het niet zover hadden geschopt als ze vroeg waren vertrokken.

Die hebben bij Feyenoord enerzijds een trainer gehad die aandacht aan ze besteedt, en anderzijds in Europa steeds op een hoger niveau meegedaan en zijn daarin / daarmee gegroeid.
De kans dat er zo gericht/ veel aandacht aan zo'n jongen wordt besteed bij een grote club, tussen al die anderen is een stuk kleiner.

Daarnaast is misschien mentaliteit ook wel een dingetje, weet niet of dat echt Nederlands is, maar als je het leuk doet in de jeugd wil dat niet zeggen dat je het zomaar tot het hoogste niveau schopt. Daar zal zo'n jongere zelf ook wat voor moeten doen, maar als je week in/ week uit hoort dat je zoveel talent hebt ga je daar natuurlijk ook naar handelen. Dan heb je soms een spreekwoordelijke schop onder de kont nodig om ervoor te blijven werken.
Maar of ze dat alleen hier niet doen, of in het buitenland ook niet, daar kan ik niet over oordelen.

[Voor 17% gewijzigd door jbdeiman op 29-03-2023 08:07]

• Gonadan

Gonadan

Mentaliteit is absoluut een dingetje, maar dat heeft niets met tijdsgeest te maken. We halen niet voor niets vaak wat grinta van over de grens, dat is hier gewoon een stuk schaarser.
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:38:

Voor mijn gevoel is het gebrek aan coachende kwaliteiten jarenlang verbloemd doordat we door individuele klasse toch nog een eind kwamen. Nu dat wat gematigd is valt ook meteen op hoe weinig er tactisch uitgehaald wordt.

Ook mentaliteit, of beter de sfeer en strijdbaarheid binnen het team is iets waar een coach invloed op heeft. Coaches als Slot of Ten Hag doen dat erg goed, tactisch in orde gecombineerd met strijdbaarheid en voor elkaar willen werken. Dat is de sleutel tot succes.
Koeman zit wat mij betreft op niveau Schreuder. Onnavolgbare keuzes, lievelingetjes en mensen die niet presteren koste wat kost willen laten staan. Hét recept voor een wat apathische sfeer binnen het team, want de keuzes zijn toch al gemaakt en dan moet je het puur gaan hebben van je gekozen sleutelfiguren.

Ik hoop echt dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen maar in lijn met zijn voorgaande periode heb ik er geen hoge verwachtingen van. Nu zou ik zelfs een Ron Jans nog meer als toernooicoach zien, die weet de boel ook wel op te peppen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:17:
Het is natuurlijk niet alleen zo'n smartphone. Hoewel ik wel de indruk krijg dat ze hier het meest erop zitten.
Het is de mentaliteit. Maar eigenlijk is dat ook niet nieuw.
Sommige trainers hebben het wel eens aangekaart ivm het buitenland.

Mentaliteit of niet,ik denk dat we voor het eerst gewoon een minder Oranje hebben.
Niet een slecht Oranje maar de top landen zijn gewoon beter dan ons.
Dat is moeilijk te bevatten vind ik nadat ik eigenlijk mijn hele leven niet beter weet als dat we een heel goed team hadden.

Ik denk ook dat van Gaal heet afgelopen WK er het maximale uitgehaald heeft

• Niet online
Harribo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Ik denk ook dat van Gaal heet afgelopen WK er het maximale uitgehaald heeft
Een hele zwakke poule door komen. Winnen van USA en verliezen van Argentinië. Ja, dat was zeker het maximale. Is het een prestatie? Dat denk ik niet.
We hebben al jaren helemaal niet zo'n goed team. Landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, België en ja zelfs Kroatië, zijn op papier allemaal beter. En dat is alleen nog binnen Europa.
We horen niet meer in de mondiale top 10 thuis, en dat gaat voorlopig ook niet veranderen.
Je moet blij zijn als we ons plaatsen voor het EK en eventueel een ronde verder komen.

• Harribo
Anoniem: 377816 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Een hele zwakke poule door komen. Winnen van USA en verliezen van Argentinië. Ja, dat was zeker het maximale. Is het een prestatie? Dat denk ik niet.
We hebben al jaren helemaal niet zo'n goed team. Landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, België en ja zelfs Kroatië, zijn op papier allemaal beter. En dat is alleen nog binnen Europa.
We horen niet meer in de mondiale top 10 thuis, en dat gaat voorlopig ook niet veranderen.
Je moet blij zijn als we ons plaatsen voor het EK en eventueel een ronde verder komen.
Toch vrij zakelijk van usa winnen en bijna Argentinië uitgeschakeld. Ik vind dat best knap met zo'n team.

De rest ben ik het eens mee.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:09
Gonadan schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:53:
Koeman zit wat mij betreft op niveau Schreuder. Onnavolgbare keuzes, lievelingetjes en mensen die niet presteren koste wat kost willen laten staan. Hét recept voor een wat apathische sfeer binnen het team, want de keuzes zijn toch al gemaakt en dan moet je het puur gaan hebben van je gekozen sleutelfiguren.
Koeman heeft het nu slecht gedaan tegen Frankrijk, maar ik ben het hier niet mee eens. Koeman heeft in het verleden juist altijd bewezen uit te gaan van zn materiaal en voorbij zn lievelingetjes te kijken. Ook de teamspirit weet hij wel raad mee, hoe hij bijv. Feyenoord naar de 2e plaatst loodste is daar een goed voorbeeld van.

Op basis van 1 mislukte wedstrijd, die niet te winnen was, zou ik dit soort conclusies niet trekken. Het is ook niet alsof Koeman nou zoveel keuze had. Hij heeft deze ploeg voor het eerst een paar dagen onder zich en moet dan uit tegen het beste team ter wereld dat al jaren op elkaar ingespeeld is. Zelfs als iedereen fit is heeft Frankrijk gewoon veel meer kwaliteit.

Wat belangrijk is dat we niet gek gaan doen. Een verlies uit bij Frankrijk is gewoon ingecalculeerd. Je moet tegen Griekenland en Ierland er staan. Dat zijn hele andere tegenstanders. Maar dan ga je wel aanvallers nodig hebben, dat ontbreekt er op het moment echt aan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 20:56
In een poule met Ierland en Griekenland als voornaamste concurrenten (nummer 48 en 51 op de Fifa ranking) ben je aan je stand verplicht om het EK te halen. Deze twee interlands waren voor Koeman hopelijk een wake-up call. Met zijn people management skills en Lodeweges ernaast voor het handwerk heeft Koeman het zijn vorige periode gedaan maar nu wordt iets anders gevraagd. Ik ben benieuwd of hij dat kan brengen.

Wat betreft mentaliteit: ik durf wel te beweren dat deze generatie fanatieker met zijn sport bezig is dan in de periode 2008-2014 toen het Nederlands Elftal voor het laatst echt top was. Neem alleen al de grote vier: van der Vaart en Sneijder (onze recordinternational) waren nou niet bepaald types die leefden voor de sport maar vooral enorme talenten. Bij Robben en van Persie zijn de extra trainingen om topfit te zijn volgens mij ook pas in de tweede helft van hun carriere gekomen.

Van de spelers die de afgelopen week speelden zou ik, zonder dat ik er zicht op heb, alleen van Berghuis durven zeggen dat hij misschien meer kan doen aan bijv. zijn fysiek. Depay heeft het imago van die randzaken door zijn hoeden, tijgers en raps maar is wel hard op weg topscorer aller tijden te worden. Zijn prime ligt wel achter ons, net als die van Wijnaldum, maar zij kunnen er met zijn tweeen ook niet zoveel aan doen dat ze zo belangrijk worden gemaakt daar de bondscoach. Killers als Nigel de Jong en Mark van Bommel hebben we op het moment niet echt. Koeman slaagde er de vorige keer wel in om een soort onverzettelijkheid in het team te krijgen, hopelijk lukt dat deze periode weer.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Dr. Strangelove schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Maar wel na een goede wedstrijd. Die eerste vier waren geen graadmeter en het spel was brak maar tegen Argentinië hebben ze de beste wedstrijd sinds het WK tegen Spanje in 2014 gespeeld wat mij betreft.
Nee vind ik niet. Het is wel de door mij meest intens beleefde match sinds 2014 denk ik, ben je daar niet mee in de war...goed vs. intens.. Maar goed vond ik Oranje niet, ik laat me daarbij niet verwarren door het (knappe) werk van Weghorst.

• Dr. Strangelove
Wow. Als je dat al geen goede pot voetbal vond, dan sta je m.i. al bijna tien jaar droog. Zegt wel veel over je doorzettingsvermogen en teamloyaliteit :P

• Gonadan

Gonadan

*dubbel*

[Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 29-03-2023 19:28]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:13:
Koeman heeft het nu slecht gedaan tegen Frankrijk, maar ik ben het hier niet mee eens. Koeman heeft in het verleden juist altijd bewezen uit te gaan van zn materiaal en voorbij zn lievelingetjes te kijken. Ook de teamspirit weet hij wel raad mee, hoe hij bijv. Feyenoord naar de 2e plaatst loodste is daar een goed voorbeeld van.
Ken je Pèlle nog? Toen was het alle ballen op hem in plaats van Depay, bij drie clubs achter elkaar als ik het mij goed herinner.
Op basis van 1 mislukte wedstrijd, die niet te winnen was, zou ik dit soort conclusies niet trekken. Het is ook niet alsof Koeman nou zoveel keuze had. Hij heeft deze ploeg voor het eerst een paar dagen onder zich en moet dan uit tegen het beste team ter wereld dat al jaren op elkaar ingespeeld is. Zelfs als iedereen fit is heeft Frankrijk gewoon veel meer kwaliteit.

Wat belangrijk is dat we niet gek gaan doen. Een verlies uit bij Frankrijk is gewoon ingecalculeerd. Je moet tegen Griekenland en Ierland er staan. Dat zijn hele andere tegenstanders. Maar dan ga je wel aanvallers nodig hebben, dat ontbreekt er op het moment echt aan.
Zoals ik al zei concludeer ik het in lijn met zijn eerdere prestaties, niet op basis van één wedstrijd.
Ik laat me graag mijn ongelijk bewijzen, maar geen nog geen aanleiding gezien aan te nemen dat dat ook het gebeuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:09
Gonadan schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:27:
Ken je Pèlle nog? Toen was het alle ballen op hem in plaats van Depay, bij drie clubs achter elkaar als ik het mij goed herinner.
Niet alleen doe je Koeman en spelers zoals Clasie te weinig credit, het punt is dat hij een doodelftal de juiste spirit gaf, een succesvolle tactiek rond het beschikbare materiaal bouwde en nieuwe spelers ipv lievelingetjes de kans gaf.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:26:
Wat betreft mentaliteit: ik durf wel te beweren dat deze generatie fanatieker met zijn sport bezig is dan in de periode 2008-2014 toen het Nederlands Elftal voor het laatst echt top was. Neem alleen al de grote vier: van der Vaart en Sneijder (onze recordinternational) waren nou niet bepaald types die leefden voor de sport maar vooral enorme talenten. Bij Robben en van Persie zijn de extra trainingen om topfit te zijn volgens mij ook pas in de tweede helft van hun carriere gekomen.

Van de spelers die de afgelopen week speelden zou ik, zonder dat ik er zicht op heb, alleen van Berghuis durven zeggen dat hij misschien meer kan doen aan bijv. zijn fysiek.
Het gaat niet om afgetraind zijn, het gaat om inzet te tonen in het veld. Niet al wandelend een speler 'afjagen', of op halve kracht naar achteren rennen als je net de bal verspeeld hebt. Of als je teammaat een keer niet kan, dat jij dan volle bak achter de tegenstander aan gaat.
Of, in balbezit, het tempo dermate opvoeren dat Gibraltar binnen 20 minuten geen stap meer kan zetten doordat ze helemaal scheel zien van het achter de bal aan lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
Heb de Wk74 (Munchen) finale zitten kijken, moest hem nu nadat ik de 50 gepasseerd ben toch eens in zijn geheel zien. Gelukkig biedt YT je dat. Had Engels commentaar, als iemand een bron weet met NL commentaar of Belgisch commentaar hoor ik het wel.

Nou, nu ik de wedstrijd helemaal heb gezien, moet ik zeggen dat ik de 1e helft wel kende, maar de 2e helft veel minder. Maar op basis van de 2e helft kan je echt niet zeggen dat de Duitsers Heer en Meester waren, wij hadden minimaal een verlenging verdiend. Goh, ergens ben ik blij dat ik als 3 jarig jongetje deze wedstrijd niet meemaakte, was een drama zeg.... Wisten we al, maar dit kijken is goed voor mijn verwerking van dit trauma. Ook al was ik 3 jaar, in de jaren 80 heb ik dit trauma goed meegekregen, reken maar.
Verder nog over de wedstrijd, wat de Duitsers goed deden, nouja wat Berti Vogts goed deed, was Cruyff uitschakelen. Verder was het geluk in de 2e helft niet aan Oranje's kant. In de 1e helft trouwens ook niet, want die 1-1 gelijkmaker was een Schwalbe. De 2-1 van Gerd Muller was een beauty.

Verder is een aardigheid, dat als je die integrale uitzending ziet, je dus meemaakt dat ZKH Prins Bernhard een rol speelde voordat de wedstrijd begon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sjah schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:48:
Heb de Wk74 (Munchen) finale zitten kijken, moest hem nu nadat ik de 50 gepasseerd ben toch eens in zijn geheel zien. Gelukkig biedt YT je dat. Had Engels commentaar, als iemand een bron weet met NL commentaar of Belgisch commentaar hoor ik het wel.

Nou, nu ik de wedstrijd helemaal heb gezien, moet ik zeggen dat ik de 1e helft wel kende, maar de 2e helft veel minder. Maar op basis van de 2e helft kan je echt niet zeggen dat de Duitsers Heer en Meester waren, wij hadden minimaal een verlenging verdiend. Goh, ergens ben ik blij dat ik als 3 jarig jongetje deze wedstrijd niet meemaakte, was een drama zeg.... Wisten we al, maar dit kijken is goed voor mijn verwerking van dit trauma. Ook al was ik 3 jaar, in de jaren 80 heb ik dit trauma goed meegekregen, reken maar.
Verder nog over de wedstrijd, wat de Duitsers goed deden, nouja wat Berti Vogts goed deed, was Cruyff uitschakelen. Verder was het geluk in de 2e helft niet aan Oranje's kant. In de 1e helft trouwens ook niet, want die 1-1 gelijkmaker was een Schwalbe. De 2-1 van Gerd Muller was een beauty.

Verder is een aardigheid, dat als je die integrale uitzending ziet, je dus meemaakt dat ZKH Prins Bernhard een rol speelde voordat de wedstrijd begon.
Als je dan de finale van ‘78 ook eens in zijn geheel bekijkt, maar ook de context van de wedstrijd en wat er gebeurde in dat stadion, dan snap je niet hoe we ooit gedacht konden hebben dat we die konden winnen.

Ja, Rensenbrink op de paal ja, maar ik vrees dat het op een lynch mob was uitgelopen… :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sjah schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:48:

Onterecht afgekeurde buitenspel goal van Duitsland in de tweede helft kan ik me nog herinneren.

En nee, niet live gezien. Maar na de 100ste keer van je vader gehoord te hebben dat we bestolen waren wil je het wel eens voor jezelf zien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Ramzzz schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:00:
[...]

Als je dan de finale van ‘78 ook eens in zijn geheel bekijkt, maar ook de context van de wedstrijd en wat er gebeurde in dat stadion, dan snap je niet hoe we ooit gedacht konden hebben dat we die konden winnen.

Ja, Rensenbrink op de paal ja, maar ik vrees dat het op een lynch mob was uitgelopen… :X
Ja dat zeggen ze ja, dat ze niet levend het stadion waren uitgekomen als ze gewonnen hadden, ik denk zelf dat de bus naar het hotel de pineut zou zijn geweest, en helaas als je pech hebt ook de spelers. Nouja.......wel was het zo dat de NL regering geen delegatie had gestuurd, voelden die iets aan hun water?

Hier een foto van fans op weg naar de finale. Om dat te kunnen betalen in Buenos Aires helemaal, moest je destijds echt wel rijk zijn.

• Sjah
Owwja,. ik vind trouwens dat Oranje eens terug moet stappen naar weer zwarte of witte shorts. Vind dat helemaal oranje tenue niet leuk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Just_jan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Bart Verbruggen (RSC Anderlecht

Verdedigers: Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Bayern München), Sven Botman (Newcastle United), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Kenny Tete (Fulham), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter)

Middenvelders: Steven Berghuis (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AZ), Marten de Roon (Atalanta), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord) en Georginio Wijnaldum (AS Roma)

Aanvallers: Donyell Malen (Borussia Dortmund), Memphis Depay (Atlético Madrid), Brian Brobbey (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Club Brugge), Xavi Simons (PSV), Wout Weghorst (Manchester United)

Nou, Koeman hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.
Nu nog steeds een Timber, Klaassen en Bergwijn selecteren.
Vooral die laatste 2, onbegrijpelijk.
En, ook gewoon nog steeds Blind... Helemaal niets gedaan het afgelopen half jaar, maar staat er gewoon weer tussen. Ongelofelijk

[Voor 6% gewijzigd door Just_jan op 15-05-2023 13:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Just_jan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:51:
Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Bart Verbruggen (RSC Anderlecht

Verdedigers: Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Bayern München), Sven Botman (Newcastle United), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Kenny Tete (Fulham), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter)

Middenvelders: Steven Berghuis (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AZ), Marten de Roon (Atalanta), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord) en Georginio Wijnaldum (AS Roma)

Aanvallers: Donyell Malen (Borussia Dortmund), Memphis Depay (Atlético Madrid), Brian Brobbey (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Club Brugge), Xavi Simons (PSV), Wout Weghorst (Manchester United)

Timber snap ik wel dat die er bij zit. Klaassen en Bergwijn snap ik ook niet.
Nu ff je anti-ajax bril af: Wijnaldum, Blind en Cillissen (ok, nog steeds hoog oud-ajax gehalte) snap ik ook niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Just_jan
Megupe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Timber snap ik wel dat die er bij zit. Klaassen en Bergwijn snap ik ook niet.
Nu ff je anti-ajax bril af: Wijnaldum, Blind en Cillissen (ok, nog steeds hoog oud-ajax gehalte) snap ik ook niet.
Mee eens, Blind had ik in een Edit ook toegevoegd.
Wijnaldum, heeft er inderdaad ook niets te zoeken.
En, Cillissen? Na het afgelopen half jaar ook niet meer.

Waarom die jongens van Toulouse geen kans geven?
Doe het zeer goed en zijn zeker niet minder dan deze genoemde namen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:30

Quad

Doof

Eens met bovenstaande meningen. Ik mis van Gaal nu al.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daggast
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Just_jan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Mee eens, Blind had ik in een Edit ook toegevoegd.
Wijnaldum, heeft er inderdaad ook niets te zoeken.
En, Cillissen? Na het afgelopen half jaar ook niet meer.

Waarom die jongens van Toulouse geen kans geven?
Doe het zeer goed en zijn zeker niet minder dan deze genoemde namen.
Dallinga zit bij de voorselectie van Jong Oranje voor het EK en die genoemde namen zijn geen concurrenten voor Van den Boomen voor een plekje in de voorselectie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:48
Cillessen gepasseerd voor Nations League
Jasper Cillessen is door bondscoach Ronald Koeman gepasseerd voor de eindronde van de Nations League, die komende maand in Nederland wordt gehouden. Dat blijkt maandag uit de definitieve selectie van Koeman
https://www.nu.nl/voetbal...dronde-in-eigen-land.html

Eerst onder Van Gaal, nu ook door Koeman. Zou het dan toch aan Jasper zelf kunnen liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

Agent47

I always close my contracts.

Wijnaldum ook weer geselecteerd met Taylor. Blind kan ik nog best snappen voor in de kleedkamer of een 5-3-2 systeem. Bergwijn bakt er het hele seizoen ook niks van. Berghuis ook niet geselecteerd

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Just_jan
Agent47 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:04:
Wijnaldum ook weer geselecteerd met Taylor. Blind kan ik nog best snappen voor in de kleedkamer of een 5-3-2 systeem. Bergwijn bakt er het hele seizoen ook niks van. Berghuis ook niet geselecteerd
Valt me mee dat Van den Boomen niet direct is geselecteerd nu die voor Ajax heeft gekozen.

Zal vast wel met de volgende selectie komen. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:21
Just_jan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:20:
[...]

Valt me mee dat Van den Boomen niet direct is geselecteerd nu die voor Ajax heeft gekozen.

Zal vast wel met de volgende selectie komen. :+
Nee hoor. Koeman moet altijd wat vriendjes hebben. Dus ik zie Wijnaldum er niet uit gaan, net zoals Blind :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Just_jan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:51:

En, ook gewoon nog steeds Blind... Helemaal niets gedaan het afgelopen half jaar, maar staat er gewoon weer tussen. Ongelofelijk
Waarom zit die RB uit de Duitse competitie er niet bij? Wel goed dat Tete erbij zit, die verdient gewoon een kans, doet het goed in de PL.

Erg blij dat Wijnaldum er bij zit. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:31

gws24

Thinking is hard!

HollowGamer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Waarom zit die RB uit de Duitse competitie er niet bij? Wel goed dat Tete erbij zit, die verdient gewoon een kans, doet het goed in de PL.

Tete zit er niet bij ;) , je quote namelijk de voorselectie van 2 weken geleden. De werkelijke selectie is:

Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (sc Heerenveen)

Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Bayern München), Sven Botman (Newcastle United), Denzel Dumfries (Internazionale), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Jurriën Timber (Ajax)

Middenvelders: Frenkie de Jong (Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AZ), Marten de Roon (Atalanta), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (AS Roma)

Aanvallers: Steven Bergwijn (Ajax), Memphis Depay (Atlético Madrid), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Xavi Simons (PSV), Wout Weghorst (Manchester United)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:43:
[...]
Tete zit er niet bij ;) , je quote namelijk de voorselectie van 2 weken geleden. De werkelijke selectie is:

[..]
:/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:30

Quad

Doof

Ik kan mij best vinden in deze definitieve selectie. 👍

Wijnaldum zit erbij voor ervaring en heeft afgelopen seizoen ondanks de blessure van een half jaar toch aardig wat minuten gemaakt.

Blind heeft het afgelopen half jaar in de DBL slechts anderhalve wedstrijd gespeeld, toch wel erg weinig wat mij betreft. Maar goed, zou belangrijk kunnen zijn met zijn ervaring.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Omdat Koeman vindt dat ie niet kan verdedigen. Grote kans dat ie volgend jaar bij Man Utd speelt, eens kijken of Koeman hem dan nog steeds negeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:45:
Ik kan mij best vinden in deze definitieve selectie. 👍

Wijnaldum zit erbij voor ervaring en heeft afgelopen seizoen ondanks de blessure van een half jaar toch aardig wat minuten gemaakt.

Blind heeft het afgelopen half jaar in de DBL slechts anderhalve wedstrijd gespeeld, toch wel erg weinig wat mij betreft. Maar goed, zou belangrijk kunnen zijn met zijn ervaring.
Noppert slaat nergens op, anderhalve week fit en sowieso niks bijzonders qua keepen. Neem dan een keer de keeper van Sparta (Olij?) mee, die presteert prima.
Timber, drama seizoen dus lekker thuislaten. Tete speelde een prima seizoen in de PL, Veltman idem, had 1 van die 2 meegenomen (als die RB van Leverkusen dus geen optie is).
Blind... zegt genoeg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Omdat Koeman vindt dat ie niet kan verdedigen. Grote kans dat ie volgend jaar bij Man Utd speelt, eens kijken of Koeman hem dan nog steeds negeert.
Het probleem is dat Koeman, nogal zijn 'lievelingetjes' heeft. Daarom zitten Blind en Wijnaldum er weer bij.

Iemand anders een kans geven, zit inderdaad niet erg in zijn DNA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
HollowGamer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Het probleem is dat Koeman, nogal zijn 'lievelingetjes' heeft. Daarom zitten Blind en Wijnaldum er weer bij.

Iemand anders een kans geven, zit inderdaad niet erg in zijn DNA.
Iedere coach heeft zijn lievelingen. Op zich snap ik Wijnaldum ook wel gezien het slechte aanbod aan lopende middenvelders.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:21
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Iedere coach heeft zijn lievelingen. Op zich snap ik Wijnaldum ook wel gezien het slechte aanbod aan lopende middenvelders.
Maar Wijnaldum kan niet meer lopen(of iig een stuk minder dan ie kon). Nou heb ik nog liever Wijnaldum dan Klaassen. Maar Wijnaldum is't ook niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als ie vindt dat Wijnaldum genoeg gespeeld heeft de laatste tijd dan had ie ook Gravenberch mee kunnen nemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die mag de schoenen van Wijnaldum nog niet eens poetsen, wat heeft die nu echt laten zien de laatste tijd?
Maar goed, tenzij het verrassend genoeg ineens erg aantrekkelijk spel wordt kijk ik wel weer als we een nieuwe bondscoach hebben. Sowieso trekt die NL mij totaal niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22
Best wel een prima selectie. Hier moet toch wel iets van te maken zijn. Met Depay, Malen, Gakpo en Simons heb je eindelijk weer een aanval met potentie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:40:
Die mag de schoenen van Wijnaldum nog niet eens poetsen, wat heeft die nu echt laten zien de laatste tijd?
Maar goed, tenzij het verrassend genoeg ineens erg aantrekkelijk spel wordt kijk ik wel weer als we een nieuwe bondscoach hebben. Sowieso trekt die NL mij totaal niet.
Wat heeft Wijnaldum wel laten zien dan? En wat gaat ie nog laten zien met z'n 32 jaar?
Je zult toch een keer vooruit moeten gaan kijken wat dat betreft en dan is Gravenberch gewoon een gegadigde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:40:

Maar goed, tenzij het verrassend genoeg ineens erg aantrekkelijk spel wordt kijk ik wel weer als we een nieuwe bondscoach hebben.
Wat gaat een andere coach hier aan veranderen? 352 onder van Gaal leverde geen aantrekkelijk spel en uiteindelijk ook geen resultaat. Wat kan een nieuwe coach hier aan veranderen? Zoveel onlogische dingen die het verschil maken doet Koeman nu ook weer niet.

Geen Wijnaldum gaat echt het verschil niet maken want zolang Gravenberch niet echt wekelijks gaat presteren zijn er ook geen alternatieven. Reijnders mag het nu proberen en misschien gaan de Feyenoord Timber en Taylor nog stappen maken maar daar hebben we nu niet zo veel aan.

Frimpong had ik er graag bij gezien maar die zou toch enkel het alternatief voor Dumfries zijn. Wat Oranje beter zou kunnen maken is een verdere ontwikkeling van Gakpo en Simons maar daar heeft Koeman niet zoveel invloed op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:43:
Best wel een prima selectie. Hier moet toch wel iets van te maken zijn. Met Depay, Malen, Gakpo en Simons heb je eindelijk weer een aanval met potentie.
Depay? Die is vooral geblesseerd dit seizoen en in eerdere wedstrijden van Nederland één van de zwakste schakels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:41
Er moeten ook nog drie spelers afvallen. Selectie bestaat nu uit 26 spelers en moet terug worden gebracht naar 23.

[Voor 48% gewijzigd door bazzemans op 29-05-2023 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22
Exocet schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Depay? Die is vooral geblesseerd dit seizoen en in eerdere wedstrijden van Nederland één van de zwakste schakels.
Ja, inderdaad. Hij kan er echt niets van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:31

gws24

Thinking is hard!

bazzemans schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:58:
Er moeten ook nog drie spelers afvallen. Selectie bestaat nu uit 26 spelers en moet terug worden gebracht naar 23.
Ik las ergens dat Koeman dat expres heeft gedaan zodat ze geen problemen hebben met oproepen van spelers bij blessures/ziekte. Er zullen dus neem ik aan 3 spelers op de tribune zitten.

edit:
Koeman zegt over de aankomende interlands: „Deze finaleronde van de Nations League is een kleine eindronde. En zo benaderen wij hem ook. We moeten dus rekening houden met blessures en afvallers. Omdat we aan het einde van het seizoen zitten, is het lastig om spelers last-minute op te roepen. Daarom hebben we ervoor gekozen om 26 spelers uit te nodigen. Dat geeft ons de mogelijkheid om eventuele personele problemen op te vangen.”
bron: https://www.telegraaf.nl/...ppert-verdrijft-cillessen

[Voor 41% gewijzigd door gws24 op 29-05-2023 15:11]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
gws24 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:08:
[...]
Ik las ergens dat Koeman dat expres heeft gedaan zodat ze geen problemen hebben met oproepen van spelers bij blessures/ziekte. Er zullen dus neem ik aan 3 spelers op de tribune zitten.
Ja, dat denk ik ook. Betekent wel dat Blind, Wijnaldum en/of Depay ook nog tot de tribuneklanten kunnen behoren. Vorm van de dag is dan bepalend. Koeman kan zo in de aanloop naar de wedstrijden kiezen voor nieuwe jongens of op "save" spelen en terugvallen op vertrouwde spelers (dat laatste verwacht ik). Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:08:
[...]

Ja, inderdaad. Hij kan er echt niets van.
Dat is nogal een sterk statement over Depay, maar iedereen zijn mening

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sjah
Nouja.....wie vindt dat Depay zich echt doorontwikkeld heeft na de Wk14, mag zijn vinger opsteken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:46:
Wat heeft Wijnaldum wel laten zien dan? En wat gaat ie nog laten zien met z'n 32 jaar?
Je zult toch een keer vooruit moeten gaan kijken wat dat betreft en dan is Gravenberch gewoon een gegadigde.
Dat ben ik met je eens, wil je voor de toekomst bouwen dan denk je eerder aan Gravenberch. Wil je echter gewoon een speler die zich in zijn carrière bewezen heeft dan pak je Wijnaldum. Waarschijnlijk dan hooguit voor komend jaar, maar wel meer kans dat die er met zijn ervaring dan gewoon staat in de NL.
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:48:
Wat gaat een andere coach hier aan veranderen? 352 onder van Gaal leverde geen aantrekkelijk spel en uiteindelijk ook geen resultaat. Wat kan een nieuwe coach hier aan veranderen? Zoveel onlogische dingen die het verschil maken doet Koeman nu ook weer niet.
De keuzes zijn uitlegbaar, maar het is niet mijn favoriete stijl. Verre van. Ik heb dan ook niet de indruk dat het met Koeman wel echt aantrekkelijk wordt, gezien zijn historie.
Liever meer bouwen voor de toekomst met voetbal erin dan alleen maar op het resultaat, dat wil ik graag zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Liever meer bouwen voor de toekomst met voetbal erin dan alleen maar op het resultaat, dat wil ik graag zien.
Bouwen in Oranje is onmogelijk. Het is geen club waar je spelers constant beter kunt maken. Spelers zijn wel of niet in vorm en je bent afhankelijk van het aanbod van de dag. En er is de onzekerheid. De talentvolle jeugdspeler met potentie die je nu zou willen selecteren kan zomaar de volgende mispeer zijn. Denk aan Riedewald of Van Rhijn. Daar hebben we voor niks mee gebouwd.

In het hier en nu is er ook geen groot aanbod waarop we kunnen bouwen. Met name voorin blijft het behelpen. Ja, je hebt Gakpo en Simons maar die zitten er al bij en zullen ongetwijfeld gaan spelen. Er zijn jonge verdedigers in aantocht (Geertruida en Botman zitten er al bij) maar verder houdt het ook wel op. Wie mis je dan in de selectie buiten Frimpong?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:15
Weer geen Frimpong. En die bedankt nu ook voor Jong Oranje.

Dat wordt nog wat als hij voor een ander land kiest en straks bijvoorbeeld in de top van Engeland speelt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:34:
[...]
gewoon een speler die zich in zijn carrière bewezen heeft dan pak je Wijnaldum. Waarschijnlijk dan hooguit voor komend jaar, maar wel meer kans dat die er met zijn ervaring dan gewoon staat in de NL.
tja je neemt spelers die in vorm zijn Michiel Kramer heeft ook veel ervaring :9

Wijnaldum thuis laten en Jerdy Schouten meenemen lijkt me een beter plan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
bie100 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Wijnaldum thuis laten en Jerdy Schouten meenemen lijkt me een beter plan
Schouten had er prima bij kunnen zijn maar het is wel een ander type dan Wijnaldum, meer een backup voor De Jong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Schouten had er prima bij kunnen zijn maar het is wel een ander type dan Wijnaldum, meer een backup voor De Jong.
speelt veel meer naar voren dan De Jong kan prima in plaats van Wijnaldum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
bie100 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:01:
[...]

speelt veel meer naar voren dan De Jong kan prima in plaats van Wijnaldum
Ik vind het toch geen box to box speler. En dat is wat we missen in Oranje. Ze willen allemaal de bal in de voet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzemans
dutchgio schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:46:
Weer geen Frimpong. En die bedankt nu ook voor Jong Oranje.

Dat wordt nog wat als hij voor een ander land kiest en straks bijvoorbeeld in de top van Engeland speelt...
Frimpong niet selecteren kan inderdaad toekomstig weleens een flinke misser gaan blijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
bazzemans schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Frimpong niet selecteren kan inderdaad toekomstig weleens een flinke misser gaan blijken.
Iemand van de KNVB moet maar eens gaan praten. Gebruik hem desnoods eens als middenvelder
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Let op:
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee