Nimflix schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:19:
[...]
Flekken/noppert/bijlow
Dumfries-deligt-vandijk-devrij-ake
De Jong
Koopmeiners-Simons
Brobbey-weghorst
Dit zou mijn elftal zijn, van gaal heeft het goed gezien we hebben geen spelers voor een 4-3-3 opstelling. Blind en depay, cillisen zijn bij mij afschreven, blijkbaar hebben ze te veel credits bij Koeman. Ik weet niet of het een goede keus is om van de KNVB naar koeman weer tegaan. Waarom gaan we niet keer een buitenlands coach nemen? Voor een nieuwe elan.
Hoe ga je dit nu Koeman aanrekenen. 3 van de 4 doelpunten zijn gewoon persoonlijke fouten. Als speel je 8-1-1, dan gaat het nog fout. Op zo'n korte termijn zoveel wisselingen in de selectie is heel moeilijk op te vangen. En ook al zijn we zo lyrisch over Frankrijk, die verloren met hun B-selectie, en een deel van de wedstrijd mèt Mbappé, van Tunesië.
Ik vond Geertruida gisteren gewoon goed spelen trouwens. En ik vind zelfs dat je het de verdediging niet heel erg kunt aanrekenen. Er worden gewoon stomme fouten gemaakt door middenvelders, en zulke fouten worden door een team als Frankrijk keihard afgestraft.
Daarbij blijft dit voetbal. De kans dat je een goed uitgespeelde aanval moet incasseren is altijd aanwezig. En dat was de 3-0 ook gewoon. Sommige zeggen dat Geertruida daar verkeerd zat, maar hij reageert op een schijnbeweging, en Mbappe loopt slim uit zijn rug weg. Wat mij verbaasd is hoe vrij Mbappé kwam te staan.
Memphis werd door Frankrijk steeds door 2 man vast gezet. Die had helemaal niks in te brengen. Terwijl je zelf met 2 man Mbappé niet makkelijk in toom kunt houden. En ik durf wel te beweren dat Geertruida Mbappé enigszins onder controle wist te houden.
Verder vond ik Blind helemaal niet zo slecht invallen. Memphis had nooit de wedstrijd uit mogen spelen, die was echt niet goed gisteren. Taylor en de Roon ook. En dat Wijnaldum, met een zesje voor inzet, niet de slechtste middenvelder was zeg genoeg.
Je miste gisteren echt Gakpo en de Jong. Dumfries erbij was fijn geweest, maar dat had niet heel veel uitgemaakt.
Simons deed zijn best, maar kwam nog een beetje te kort. Speelde niet slecht.
Dus mijn constatering is dat je nog weinig kunt zeggen over het krachtsverschil. Het was een dramatische wedstrijd gisteren. Maar als je je normale selectie hebt, wil ik nog wel zien hoe het verloopt. Ik verwacht echt niet zomaar een winst voor Nederland, maar zo dramatisch als gisteren zou het dan niet moeten worden.