Justevo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:58:
Vorige wedstrijd gaf ik al aan dat Dumfries zijn tekortkomingen pijnlijk duidelijk werden en dat was deze wedstrijd niet anders. Hij is vaak niet eens in staat om een bal kort en strak in te spelen en de helft springt al van z'n voet bij de aanname. Zijn enige kracht is zijn fysiek en opstomen, van beide maakt hij al drie wedstrijden geen gebruik. Hij staat al drie wedstrijden bij de cornervlag te posten. Ik denk dat wanneer Koeman straks Frimpong eens ziet spelen we Dumfries niet snel meer terug gaan zien in Oranje.
Ik heb me ook weer mateloos gestoord aan Dumfries. Was niet een week of twee geleden het bericht ofzo dat Inter 60 miljoen voor hem vraagt??

Die man heeft 2, 3 leuke wedstrijdjes gespeeld op het EK vorig jaar, vooralsnog laat hij NIETS zien. Nul voorzetten, 0 goede loopacties, altijd en overal maar lompe overtredingen maken (vooral heel veel opzichtig duwen). Het is één bron van ergernis die vent in Oranje. Frimpong ken ik niet echt, maar kan niet slechter zijn dan Dumfries lijkt me.
Verder was het ietsje pietsje beter, maar mag het ook tegen fucking Qatar. We gaven bij vlagen toch nog aardig wat weg, mede door een paar zaadpasses van De Roon en veelvuldig onnodig balverlies van Klaassen.
Jammer dat de 3-0 (terecht overigens) werd afgekeurd, anders hadden ze misschien nog wel even aangezet. Daarna eigenlijk niets meer gezien, behalve dat geplaatste schot van Berghuis op de lat.
Berghuis was ook meteen de enige wissel die hout sneed en die er nog wat van wilde maken, die viel goed in (hij had ook wel wat goed te maken na Ecuador). De rest van de wissels totaal onbegrijpelijk, echt niet te bevatten. Waarom bij een 2-0 voorsprong en een ingekakte wedstrijd Weghorst, Koopmeiners en Janssen brengen? Breng dan Lang en Simons, gewoon eens wat jonge gasten er in. Dit was er de
perfecte wedstrijd voor, zoals men in de studio ook al aangaf. Van Gaal is wel echt veranderd in dat opzicht, vroeger gaf hij jeugd nog wel een kans. Nu zitten die gasten gewoon zowat weg te kwijnen op de bank.
Is er dan nog iets positief? Mjah, het is moeilijk te zien. We zijn groepswinnaar, werd van tevoren wel verwacht (en geëist), maar je moet het toch maar weer zien te doen (zie Duitsland (sowieso geen groepswinnar) en Argentinië). En de 1/8e finale is op papier ook nog wel te doen, heb USA gisteren zien spelen en daar zit toch ook niet heel veel kwaliteit in. Maar daarna wellicht Argentinië, niet dat die nou zo fantastisch draaien, maar ik zie dit Oranje no way van Argentinië winnen eerlijk gezegd.
Ik heb stiekem nog ergens 1% hoop dat LvG en zijn spelers heel de wereld hebben lopen sandbaggen en dat ze nu ineens vol gas gaan knallen omdat ze de groepsfase door zijn, maar dat zal vast wishful thinking zijn