[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 319 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Lordy79 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:34:
Tjongejongejongejongejonge...

...wat een lange reeks ongeslagen wedstrijden op een WK.
Oh ja! Die duurt nu nog langer! Wij zijn de besten :D

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
@MazeWing Er is maar één ploeg in de wereld die van mij onterecht door mag gaan. Zo opportunistisch zijn we dan ook wel weer.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In ieder geval weer potentieel voor een nieuw nr voor de Snollebollekes..
Naaaaar huis tututututudu

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-06 19:58
Moet altijd wel lachen. Wat zijn we toch een ploeg op eindtournooien wat het gewoon altijd niet heeft.

Vandaag ook niet. Wat slecht die strafschoppen en wat een laf spel van Nederland, je zo aanpassen aan de tegenstander. Ga eens uit van je eigen kracht.

Marokko stond hoger op de Fifa ranglijst, wat voor mij genoeg reden was niet op te staan. In de samenvatting genoeg gezien. Zei nog tegen mijn pa, met strafschoppen gaan we weer eens er uit ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:34
Chief schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:33:
Wat speelde Nederland toch laf. Ik snap de 5 mans verdediging maar er was ook geen enkele intentie om vooruit te voetballen. Totaal geen zelfvertrouwen bij spelers.

Van Dijk werd gisteren of eergisteren nog gervaagd of ze met 5 man achterin zouden gaan spelen en hij zei ferm nee.
Fijn dat je de 5 mans verdediging snapt. We geven normaal teveel kansen weg dus dat vond ik logisch. Vergeet niet dat we elke wedstrijd teveel kansen weg gaven. Veeeeeel te veel. Op dit niveau kan dat eigenlijk niet.
Dus logische reactie, opstelling en tactiek van Koeman vind ik. Eérst je verdedigen op orde zien te krijgen, dat is je basis, dan de rest.
We hebben gewoon helaas geen Nigel de Jongs.

Dan heb je inderdaad wel minder aanvalskracht.
En de mogelijkheden die er wel degelijk lagen (!) werden ook nog kundig om zeep geholpen door oa een Gravenberch. Dan wordt het aanvallend moeilijk als er een paar niet hun niveau halen.

Voorin speelde iedereen als een dweil behalve Summerville.
En het ondersteunen van elkaar in de aanval was er ook nauwelijks, Summerville mocht het vaak alleen uitzoeken. Bijna niemand ondersteunende hem daarin. Dat gebrek aan inzet, door concentratie of wat ook de reden mag zijn, breekt je dan aanvallend gewoon op. Zeker tegen een goed Marokko waar wel iedereen zijn niveau haalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 30-06-2026 06:48 ]

• Harribo
Ach Duitsland ligt er ook uit. Het kan gebeuren

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Lekker NOS, geen samenvatting maar wel de uitslag gespoiled op youtube.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:38
Ach we kunnen het Oranje gewoon blijven dragen hup hup Ivoorkust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOaUb8tGFtZ5jpRdpPYTam7DCTI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6PupPjs937LLD5DnetFZoPeW.jpg?f=user_large

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:54

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zit te denken of ik Nederland wel eens zo slecht heb zien spelen tijdens een wedstrijd op een eindtoernooi. Als je de succesvolle combinaties telt die gevaar opleverde dan kom je er op 1?

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Otto Jans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:41:
Moet altijd wel lachen. Wat zijn we toch een ploeg op eindtournooien wat het gewoon altijd niet heeft.

Vandaag ook niet. Wat slecht die strafschoppen en wat een laf spel van Nederland, je zo aanpassen aan de tegenstander. Ga eens uit van je eigen kracht.

Marokko stond hoger op de Fifa ranglijst, wat voor mij genoeg reden was niet op te staan. In de samenvatting genoeg gezien. Zei nog tegen mijn pa, met strafschoppen gaan we weer eens er uit ;)
Wat fijn dat jij moet lachen en dat ook even komt vertellen.

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
MazeWing schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:37:
Wat wel weer opvallend was, was het complete gebrek aan zelfreflectie van Koeman. Welke wedstrijd heeft hij gekeken??
Is dat opvallend? 😂

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:46
tja als je moeite hebt met Uzbekistan en Algerije voor een grote toernooi, dan ga je dat niet rechttrekken binnen een maand en meedoen met de top.

Jammer dat we verloren hebben, technisch gezien ook niet :s , maar of het nu is of tegen Canada volgende ronde, een verschil is er niet.

Behalve dat we me misschien van Koeman worden verlost.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik heb heerlijk geslapen. Gelukkig ga ik de dag energiek in en heb ik het fiasco gemist. Wel heb ik net wat commentaar gelezen gezien.

Koeman heeft blijkbaar zijn tactiek aangepast? Afijn, of ie dat nou wel of niet gedaan heeft, hij is de zwakste schakel en hopelijk was dit zijn laatste interland.

XXXVI

• Tristan Wins
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:43:
Ach we kunnen het Oranje gewoon blijven dragen hup hup Ivoorkust

[Afbeelding]
Ik dacht serieus even dat dat het echte Oranje was..

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:29
bazzemans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:36:
[...]

Ze geloven er volgens mij zelf ook in dat ze dan met 3 verdedigers spelen. De twee wingbacks tellen ze als aanvallers.
Dat zal best maar zo speelden ze zeker niet. Was echt heeeeel erg afwachtend. Eerste helft vond Marokko het allemaal prima. Laat NL maar de bal hebben, doen er weinig mee. Ze hadden Brobbey and GAkpo volledig onder controle. Tweede helft klapten Marokko erop: liepen alles razendsnel dicht. Wij waren middenveld kwijt. Reinders voor vd Ven was een optie geweest maar dan doet die Koopmeiners erin....heel lafjes. Misschien was Reijnders niet fit of niet goed genoeg op trainingen maar de intenties van wissels was ook verdedigend. NL speelde om niet te verliezen, niet om te winnen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-06 19:58
KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:45:
[...]

Wat fijn dat jij moet lachen en dat ook even komt vertellen.
De reacties van de spelers van NL elftal en de bondscoach zijn ook om te lachen.

Totaal kritiekloos naar hun eigen functioneren.

Het moet vooral gezellig zijn heb ik het idee. Nee, als je wilt winnen moet je kritiek durven geven naar mekaar. Zit er al jaren niet in bij het NL elftal.

[ Voor 20% gewijzigd door Otto Jans op 30-06-2026 06:50 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Jammer dat Koeman het nodig vond zich aan te passen. Je moet van eigen kracht uitgaan. En dit elftal heeft best wat kracht maar er zitten ook zoveel slordigheden in.

Tijd voor een wat strakker bewind.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Chief schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:33:
Wat speelde Nederland toch laf. Ik snap de 5 mans verdediging maar er was ook geen enkele intentie om vooruit te voetballen. Totaal geen zelfvertrouwen bij spelers.

Van Dijk werd gisteren of eergisteren nog gervaagd of ze met 5 man achterin zouden gaan spelen en hij zei ferm nee.
Dit deed Koeman toch structureel.

Een elftal opstellen zonder lef in de flikker is vragen om ellende. En die ellende is gekomen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:05

Lordy79

Fundamentalist

codex schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:44:
Ik zit te denken of ik Nederland wel eens zo slecht heb zien spelen tijdens een wedstrijd op een eindtoernooi. Als je de succesvolle combinaties telt die gevaar opleverde dan kom je er op 1?
Nou, ik weet nog toen ene Marco van B. Coach was. Toen heb ik met verbazing gekeken.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Tristan Wins
  • Niet online

Daar hebben de eerste stoere internetridder die de wedstrijd niet gaat kijken maar wel praatjes heeft. Wat blij dat ik vandaag niet hoef te werken.

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:48:
Jammer dat Koeman het nodig vond zich aan te passen. Je moet van eigen kracht uitgaan. En dit elftal heeft best wat kracht maar er zitten ook zoveel slordigheden in.

Mensen vergeten hier blijkbaar allemaal dat we verdedigend een zeef waren. Zweden kreeg ook een karrevracht aan kansen. Dat had ook 5-5 kunnen zijn.
Dus dat Koeman met deze tactiek en opstelling komt, snap ik.

Maar wat je daarna zegt... Veel slordigheden. Dat breekt je op.
Wat dat betreft heb ik dan liever van Gaal, heb toch het idee dat niemand zich dan permitteren om er dan met de kop er niet bij te zijn zoals een paar vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 30-06-2026 06:52 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03
Beakzz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:23:
Hecke gaf iig een gemeende sorry. Dat kan ik dan wel weer waarderen
Gewoon een goede speler, heeft het wel moeten ontgelden deze wedstrijd maar gaat in de toekomst nog belangrijk zijn voor Oranje.

Marokko gewoon verdiend gewonnen, als we Bart Beton niet hadden was het een nog grotere afstraffing geweest.

• Harribo
Otto Jans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:48:
[...]

De reacties van de spelers van NL elftal en de bondscoach zijn ook om te lachen.

Het moet vooral gezellig zijn heb ik het idee. Nee, als je wilt winnen moet je kritiek durven geven naar mekaar. Zit er al jaren niet in bij het NL elftal.
Dat is inderdaad wel zeer matig dat geen zelf kritiek uiten... Je kunt toch niet zeggen dat iedereen nu geweldig gespeeld heeft

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40
Beakzz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:23:
Hecke gaf iig een gemeende sorry. Dat kan ik dan wel weer waarderen
Viel me ook op. Hij was één van de betere vandaag.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 16:57
Bij de laatste penalty stond de Marokkaanse keeper al klaar in de hoek. Hebben jullie nog tips om zo 'live' mogelijk te kijken? Met deze temperaturen zat ik lekker met de ramen open te kijken, maar ik had verderop een buurman waarvan zijn stream een paar seconden voor liep op de mijne... elke penalty was dankzij hem precies te voorspellen.. weg alle spanning en sensatie. Dat wordt een koptelefoon de volgende keer :+

• Harribo
Btw... Ik kon niet slapen want kreeg allemaal angstige dromen dat ik mijn wedstrijd ochtends ging missen :s
Dus dan maar kijken toen ik om 4 uur wakker werd
Tis wat..

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Takkejantje zeg, ook op de persconferentie 0 zelfkritiek van Koeman. Zelfs Mark Rutte was kritischer naar zichzelf toe en die werd al aangezien voor een Teflon pan…

per aspera ad astra

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Otto Jans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:48:
[...]

Precies dat! De situatie Gakpo vind ik hier ook een voorbeeld van, voorop gesteld het is vreselijk wat er bij hem gebeurd is, maar als hij zo in het veld staat, moet je hem gewoon na 15 minuten naar de kant halen. Hij kon vandaag niet voetballen, hij was daar helemaal niet klaar voor en dat was al heel snel zichtbaar. De hele wedstrijd is langs hem heengegaan en Koeman heeft hem gewoon laten staan (bijna tot het eind)

Of je had hem tegen zichzelf moeten beschermen en na het nieuws al naar huis moeten sturen. Dan had je de groep ook beschermd.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40
In de espn app denken ze dat het 2-2 was 🙄

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Lordy79 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:34:
Tjongejongejongejongejonge...

...wat een lange reeks ongeslagen wedstrijden op een WK.
Zijn we tenminste nog ergens goed in. :7

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Dat is al zo lang het geval onder Koeman. Echt om te huilen gewoon. Maar het gaat erom wie we in de halve finale treffen natuurlijk he 😅

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Hahaha die kop bij de NOS...

Koeman:"Achteraf heeft iedereen de waarheid."

Als je vindt dat je op een eindtoernooi niet moet trainen op penalties en dit zegt dan... tja... dan ben je niet geschikt voor je werk.

Ik weet de stats niet maar het percentage wedstrijden dat beslist wordt door penalties op eindrondes, is volgens mij vrij hoog. Zou het een kwart zijn?
En dan helemaal als je team hier heel vaak op verloren heeft.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r47rm_Z9EyEEYIZs9Vr2lnLKgU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zCD6zeBA1NFOhx4iWY0Mmy8.jpg?f=fotoalbum_large Gast ik ben nog helemaal nog niet in bed geweest hoe bedoel je :O

• Harribo
Bpow schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:15:
Zoals Zlatan terecht bij Fox opmerkte: Koeman speelde om niet te verliezen, dat is laf en on-Nederlands. Vooraf ook nog zeggen dat je niet bang bent, en vervolgens zo de wedstrijd in gaan. Ja doei.

Jammer dat Bosz bij PSV heeft verlengt, die heeft echt schijt aan verdedigend spelen. Dan maar goals slikken, zolang je er maar meer maakt.
Oh wat zijn we het hier weer allemaal eens over Koeman.
Goals slikken en dan maar meer maken? Wie zegt dat dat dan was gebeurd? Je had ook met 6-3 eraf kunnen gaan. Marokko was gewoon vandaag beter.

We stonden met 1-0 voor he? De volgende ronde lag voor het grijpen tegen een beter Marokko.
Maximaal haalbare dan

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Man, ik zat bij de Belgen te kijken, die verslaggever was de tel kwijt en dacht dat penalty nummer 4 al nummer 5 was. "Marokko kan het nu beslissen" of zo iets. Nee kukel, we zitten pas op 4, staat notabene in beeld... Ach ja, kon tenminste nog ergens om lachen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Harribo
forzav schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:58:
[...]

Precies dat! De situatie Gakpo vind ik hier ook een voorbeeld van, voorop gesteld het is vreselijk wat er bij hem gebeurd is, maar als hij zo in het veld staat, moet je hem gewoon na 15 minuten naar de kant halen. Hij kon vandaag niet voetballen, hij was daar helemaal niet klaar voor en dat was al heel snel zichtbaar. De hele wedstrijd is langs hem heengegaan en Koeman heeft hem gewoon laten staan (bijna tot het eind)

Of je had hem tegen zichzelf moeten beschermen en na het nieuws al naar huis moeten sturen. Dan had je de groep ook beschermd.
En wie er dan in voor Gakpo? Juist, zo'n speler hebben we dan niet.
En als Gakpo nu zelf heel graag wil spelen dan? Uiteindelijk maakte hij toch dat doelpunt.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Veel uur bijslapen ging niet meer. Net de samenvatting Duitsland - Paraguay gezien want die had ik gemist. Toch nog een beetje schadenfreude. Voor Duitsland was het eerder vorbei dan voor Oranje. Beide hebben zich onvoldoende ingezet om die 2-0 voorsprong na te jagen en te verzekeren.

Hoe kan een verdediger vrij binnen lopen en de 1-1 gelijkmaker scoren op de valreep van de 90e minuut. Nul mandekking. En dan qua penalties. Het blijft een Nederlands trauma I guess. Op doel mikken en dat de keeper hem stopt ala. Maar die mispeer door niet eens tussen de palen te mikken maar hem gewoon het stadion in te jassen... En met die idiote onderbroken aanloopjes geef je de keeper al een kans om de bal te stoppen.

Kom je gelijk, heb je kans om op match point het verschil te maken verzaken ze. Het gemis aan een middenveld was merkbaar in de wedstrijd. Dat is Koeman te verwijten. Dat het tot de tweede hydration braken moet komen om iets te forceren is rijkelijk laat. Maar dan lukt het en ga je achterover leunen. Nee dat spelen om niet te verliezen is je eigen ondergang. Zeker als je penalty's niet raak schiet, op de paal knalt. En dan is het jammer het hakje van Verbruggen. Maar de spelers hadden loepzuiver moeten zijn imo. Als keeper kan je toch in de goede hoek zitten maar dan issie snoeihard ingeschoten en ben je nog steeds kansloos als keeper.

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:48:

Door Nigel de Jong? Zie je het zelf?
Ik zie em Heitinga nog aanstellen als Koeman vertrekt...

• Tristan Wins
  • Niet online
[...]

Als een simpele kantoormedewerker zoiets meemaakt neemt die ook verlof lijkt me. Het gaat zelden goed als je je privezaken meeneemt naar je werk. Daarnaast hoeven ze het niet te melden en anders mag men er een mening over hebben.

• bie100
Joosie200 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:04:
Net Uruguay - Duitsland in de samenvatting gezien
Dat is knap wanneer is die wedstrijd geweest? :P

• Joosie200
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:07:
[...]

Dat is knap wanneer is die wedstrijd geweest? :P
Paraguay Uruguay potato potato :+

Zal het aanpassen. Ga flink wat koffie nodig hebben haha.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Hij heeft zich er anders toch tijdelijk ff overheen gezet door die goal te maken...

• toolkist
  • Niet online
Tristan Wins schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:05:
[...]

Als een simpele kantoormedewerker zoiets meemaakt neemt die ook verlof lijkt me. Het gaat zelden goed als je je privezaken meeneemt naar je werk. Daarnaast hoeven ze het niet te melden en anders mag men er een mening over hebben.
En als die medewerker na 4-5 dagen weer terug wil gaan werken, ontzeg je hem/haar dat dan ook? Mag toch hopen van niet.

• bie100
Zal wel het laatste toernooitje zijn voor Van Dijk of niet?

• Harribo
In Duitsland lees ik nu ook overal dat Nagelsman weg moet.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 30-06-2026 07:11 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

We liggen eruit lees ik. Helaas pindakaas. Op naar het UEFA Euro 2028!

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Tristan Wins
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:01:
[...]

..
We stonden met 1-0 voor he? De volgende ronde lag voor het grijpen tegen een beter Marokko.
Maximaal haalbare dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOg3HQ2-gyjOoaCfcbk-409pnZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFDQbXVCGICg7nU6MOeEkIuG.jpg?f=fotoalbum_large

• Joosie200
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:08:
[...]

Hij heeft zich er anders toch tijdelijk ff overheen gezet door die goal te maken...
En dat maakt het een bitterzoet iets voor Gakpo. Je zag ook duidelijk aan wie hij de goal wilde opdragen.

• bie100
Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:10:
In Duitsland lees ik nu ook overal dat Nagelsman weg moet.
Ook terecht toch niet dat ze een wereldelftal hebben daar niet van

• mavaros
  • Nu online
Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 06:41:
[...]

Fijn dat je de 5 mans verdediging snapt. We geven normaal teveel kansen weg dus dat vond ik logisch. Vergeet niet dat we elke wedstrijd teveel kansen weg gaven. Veeeeeel te veel. Op dit niveau kan dat eigenlijk niet.
Dus logische reactie, opstelling en tactiek van Koeman vind ik. Eérst je verdedigen op orde zien te krijgen, dat is je basis, dan de rest.
We hebben gewoon helaas geen Nigel de Jongs.

Dan heb je inderdaad wel minder aanvalskracht.
En de mogelijkheden die er wel degelijk lagen (!) werden ook nog kundig om zeep geholpen door oa een Gravenberch. Dan wordt het aanvallend moeilijk als er een paar niet hun niveau halen.

Voorin speelde iedereen als een dweil behalve Summerville.
En het ondersteunen van elkaar in de aanval was er ook nauwelijks, Summerville mocht het vaak alleen uitzoeken. Bijna niemand ondersteunende hem daarin. Dat gebrek aan inzet, door concentratie of wat ook de reden mag zijn, breekt je dan aanvallend gewoon op. Zeker tegen een goed Marokko waar wel iedereen zijn niveau haalt.
U bent echt serieus he?

In mijn optiek is de verdediging bij het voetbal iets van de minst belangrijke aspecten.

Als je vanuit eigen voetballende kracht uitgaat, heb ik niks aan vijf verdedigers maar zijn er twee of hooguit drie genoeg. De rest van het elftal kan zich richten op het spelen op de helft van de tegenstander en het hebben van de bal. Dan komen de doelpunten vanzelf wel naar je toegelopen.

Als je jezelf opzichtig gaat aanpassen aan de tegenstander, vraag je zelf om problemen en krijg je doelpunten om je oren die onnodig zijn.

Dat leerde een berucht voetbaldekundoloog ons ooit en die woorden en les ben ik nooit vergeten, en ook vandaag bleek dat orakel gewoon gelijk gehad te hebben.

Marokko had zijn ziel in ieder geval niet verkocht en staan nu tegenover Canada. En daar maken ze gehakt van. Daar hadden wij kunnen staan he.

• ephymerous
bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:10:
Zal wel het laatste toernooitje zijn voor Van Dijk of niet?
Het is wat dat aangaat een potentieel vreugdevol moment. De kans is reeel dat van van Dijk, Depay en Koeman niet terugzien in Oranje :)

XXXVI

• bie100
ephymerous schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:18:
[...]

Het is wat dat aangaat een potentieel vreugdevol moment. De kans is reeel dat van van Dijk, Depay en Koeman niet terugzien in Oranje :)
En Weghorst >:)

• Joosie200
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:17:
[...]

U bent echt serieus he?

In mijn optiek is de verdediging bij het voetbal iets van de minst belangrijke aspecten.

Als je vanuit eigen voetballende kracht uitgaat, heb ik niks aan vijf verdedigers maar zijn er twee of hooguit drie genoeg. De rest van het elftal kan zich richten op het spelen op de helft van de tegenstander en het hebben van de bal. Dan komen de doelpunten vanzelf wel naar je toegelopen.
Onder het mom: de aanval is de beste verdediging. En dat heb ik wel gemist. Te vaak pas bij een gelijkspel in actie komen terwijl je een wedstrijd op slot kan gooien met die 2-0, 3-0 indien nodig. Leunen op die 1-0 is een te kleine marge. Natuurlijk zal het andere team, nu dus Marokko aanzetten richting blessuretijd. Het is alles of niks. Zagen we Japan ook doen.

• toolkist
  • Niet online
Een van de weinigen die wel overtuigend deed wat ie moest doen ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09
ephymerous schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:18:
[...]

Ik heb felle kritiek op de opstelling vandaag maar een paar spelers die stoppen gaat er echt niet voor zorgen dat we plots betere hebben. Depay heeft nota bene amper gespeeld nu

• bie100
toolkist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Een van de weinigen die wel overtuigend deed wat ie moest doen ;)
Klopt als een kip zonder kop achter elke bal aanrennen

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:20
Die tenminste wel z'n penalty erin jast. Van Dijk zou nog een paar jaar mee mogen, maar niet meer als captain of basisspeler. Die heeft als aanvoerder wat mij betreft compleet afgedaan door vandaag geen penalty te nemen.

Uiteindelijk toch meer gezien van de wedstrijd dan gepland. 5 voor 4 wakker en dan kruipt er toch een spanning in 't lijf. Tot de drinkpauze gezien, toen weer in slaap gevallen en de penlaties nog gezien. Je hebt daar wel eens momenten dat je aan de spelers ziet dat ze gaan missen, dat was bij Timber en Summerville het geval. Wat een dramatische pingels.

Nu afscheid nemen van Don Ronald en een moderne coach aanstellen. Eentje die gelooft dat je kan trainen in penalties, want dat kan wel.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:46
18 miljoen bondscoaches, ga er maar aan staan. Kijk je moet vooruit voetballen en druk zetten, maar we hebben wat te trage voetballers op sommige posities. Dan is wat verder terugzakken en niet onlogisch en gevaarlijk.

Achteraf is iedereen expert, en je had vol in de aanval moeten blijven. Als ik de samenvatting zo zie.

Succes vandaag op het werk, onderwerp en wachtrij bij de koffieautomaat is een zekerheid.

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:05:
[...]

Door Nigel de Jong? Zie je het zelf?
Ik zie em Heitinga nog aanstellen als Koeman vertrekt...
Ik gok op Reiziger. Schijnt hij fan van te zijn. Maar als mensen klagen over "lievelingetjes" bij Koeman kun je bij Reiziger de borst natmaken

• ephymerous
D-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Ik heb felle kritiek op de opstelling vandaag maar een paar spelers die stoppen gaat er echt niet voor zorgen dat we plots betere hebben. Depay heeft nota bene amper gespeeld nu
Misschien niet betere individuen maar met een goede trainer hebben we snel een beter team.
Ook die. Maar Weghorst hoort niet bij Koemans heilige discipelen en is daarmee niet verzekerd van speeltijd.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 30-06-2026 07:42 ]

XXXVI

• mavaros
  • Nu online
[...]

Goals slikken en dan maar meer maken? Wie zegt dat dat dan was gebeurd? Je had ook met 6-3 eraf kunnen gaan. Marokko was gewoon vandaag beter.

Maximaal haalbare dan
Beter met 6-3 verliezen dan als angsthaas de penaltyreeks ingaan, waarvan iedereen weet dat je dat gaat verliezen en zich de ballen uit hun broek gaan lachen uit frustratie of plezier.

En Marokko is als voetbalploeg veel beter dan onze verzameling niksnutten. Bij ons ontbreekt de ziel al heel lang. Wij hebben die ziel vervangen door ineens heel berekenend te gaan voetballen. Dat ziet de tegenstander ook en die maakt daar dus misbruik van.

Zelfs Canada had dit Nederland verslagen.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Over de toekomst van Koeman - tot wanneer loopt zijn contract? Want ik zie de KNVB niet echt een nuttige en grondige analyse doen waaruit blijkt dat hij weg moet, laat staan hem daadwerkelijk ontslaan. Het zou een goed moment zijn om fris te beginnen met een nieuwe bondscoach, ik denk dat je daarmee weer veel nieuwe energie kan krijgen.

per aspera ad astra

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:17
CornermanNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:32:
18 miljoen bondscoaches, ga er maar aan staan. Kijk je moet vooruit voetballen en druk zetten, maar we hebben wat te trage voetballers op sommige posities. Dan is wat verder terugzakken en niet onlogisch en gevaarlijk.

Achteraf is iedereen expert, en je had vol in de aanval moeten blijven. Als ik de samenvatting zo zie.

Succes vandaag op het werk, onderwerp en wachtrij bij de koffieautomaat is een zekerheid.
Heeft niet ieder land commentaar op de bondscoach? Dan is 18 miljoen nog weinig. Koeman wist dat natuurlijk voordat hij de functie aannam. Gewoon een hele matige coach, heeft eigenlijk nergens gepresteerd en blinkt niet uit in tactisch vernuft.

• bazzemans
LAD93 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:42:
Over de toekomst van Koeman - tot wanneer loopt zijn contract? Want ik zie de KNVB niet echt een nuttige en grondige analyse doen waaruit blijkt dat hij weg moet, laat staan hem daadwerkelijk ontslaan. Het zou een goed moment zijn om fris te beginnen met een nieuwe bondscoach, ik denk dat je daarmee weer veel nieuwe energie kan krijgen.
Tot en met dit toernooi loopt zijn contract volgens mij.

• bie100
bazzemans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:45:
[...]

Tot en met dit toernooi loopt zijn contract volgens mij.
Tot 31 juli om precies te zijn

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Gelukkig in dromenland gebleven.
vooraf dacht ik 50/50 dat blijkt wel met de verlenging en pingels.
Jammer maar ik denk dat Nederland wel staat waar ze moeten staan.

Het is gewoon allemaal niet top level en zeker voorin zoals vaak gezegd schiet je op alle fronten te kort.
Als de defensie dan niet altijd max presteert wat er wel inzit houd het een keer op.

Vorige EK had je mazzel met de ko fase teams dat je de halve kon halen, toen was het ook al niets.
Andere bonscoach allemaal leuk en aardig maar die gaat hiervan geen kampioensteam van maken, echt niet

Structureel is het al 10 jaar mis bij Nederland elftal en vooral de kwaliteiten voorin of echt beslissende middenvelders. Je mist ze gewoon keer op keer.

• toolkist
  • Niet online
CornermanNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:32:

Je hebt genoeg snelle spelers. Voorin, middenveld en achterin.
Dat met 5 achterin gaan spelen vragen is om problemen was vantevoren ook wel duidelijk.

• ph4ge
  • Laatst online: 17:20
mavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:17:
[...]

U bent echt serieus he?

Als je jezelf opzichtig gaat aanpassen aan de tegenstander, vraag je zelf om problemen en krijg je doelpunten om je oren die onnodig zijn.

Dat leerde een berucht voetbaldekundoloog ons ooit en die woorden en les ben ik nooit vergeten, en ook vandaag bleek dat orakel gewoon gelijk gehad te hebben.

Marokko had zijn ziel in ieder geval niet verkocht en staan nu tegenover Canada. En daar maken ze gehakt van. Daar hadden wij kunnen staan he.
Je verdediging is het fundament waar je huis op staat. Zonder verdediging komen de aanvallers niet aan aanvallen toe. Grote coaches zoals Van Gaal beginnen bij een nieuwe ploeg met de verdediging goed neer te zetten.

Echter, een verdediging wordt niet beter van meer verdedigers. Het probleem bij Oranje was de ruimte tussen de linies. Door met een middenvelder minder te spelen loste je dat een beetje op, maar je kreeg er 0 grip op het middenveld voor terug. En als de tegenstander de bal heeft en ongestoord tot halverwege je eigen helft mag komen dan gaat hij ook kansen krijgen. Bovendien is meer verdedigers vaak niet beter voor de organisatie.

Het is zonde dat Koeman niet eens heeft geprobeerd om het middenveld in handen te krijgen. Daardoor speelde je een verloren wedstrijd. Hoewel ze als ploeg redelijk verdedigde kwam er individueel geen speler tot zn recht en krijg je uiteindelijk een goal tegen omdat een middenvelder zijn man laat lopen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
d-vine schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:47:
inderdaad, maar als je uiteindelijk tweemaal op 1-0 komt dan mag je als team wel wat zelfreflectie tonen als je de pot uiteindelijk alsnog verliest.

Heb alleen de samenvatting gezien, geen idee of dat een goede weerspiegeling van de wedstrijd is geweest. Wat dat betreft eens met de opmerkingen hierboven mbt aanval is de beste verdediging, het inzakken kost je gewoon 2/4 wedstrijden en uiteindelijk een vroegtijdige uitschakeling.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bie100

Andere bonscoach allemaal leuk en aardig maar die gaat hiervan geen kampioensteam van maken, echt niet
Waarom niet er zijn genoeg teams die minder zijn en ook een goede pot neerzetten dat heeft echt wel met tactiek te maken

• mavaros
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Depay was dit toernooi het probleem niet.

Het blijft een goede voetballer, maar heeft het nooit tegen echte tegenstanders laten zien.

En ik weet ook dat hij twee keer heel zwaar geblesseerd is geweest en toch weer op het veld stond. Maar het was/is geen schim meer van voor die tijd, en gaat het ook niet meer worden en we gaan ook nooit meer zien waar hij ooit echt het verschil in had kunnen maken.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:46
tiswat schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:44:
[...]

Heeft niet ieder land commentaar op de bondscoach? Dan is 18 miljoen nog weinig. Koeman wist dat natuurlijk voordat hij de functie aannam. Gewoon een hele matige coach, heeft eigenlijk nergens gepresteerd en blinkt niet uit in tactisch vernuft.
Uiteraard, maar iedereen zag het aankomen behalve de bondscoach? En de spelers zelf? Die snappen het spelletje toch ook wel. Staan niet in de minste teams. Iedereen met een 9 tot 5 als "vul maar in". zou dit dus beter hebben gekund?

Kijk het is enorm leuk slap ouwehoeren over voetbal maar laten we niet doen alsof iedere willekeurige Jan Doedel dit beter had gekund.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Blijkt wel uit deze comment dat je door hebt geslapen. We hebben niet verloren op kwaliteitsverschil, we hebben verloren door met poep in de broek te voetballen. We hebben een kwartiertje aangezet en toen hebben we gescoord, de rest hebben we naar achteren gelopen alsof we San Marino waren.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:06
Als je zulke middenvelders hebt als NL en die komen niet aan voetballen, dan speel je verkeerd en met Koeman lukt dat gewoon niet. Er moet gewoon een andere bondscoach komen. Van Dijk en Memphis sowieso weg.

• bazzemans
[...]

Maximaal haalbare dan
Geredeneerd vanuit de voetbalfilosofie van Koeman was dit inderdaad het maximaal haalbare.

Je hebt ook gewoon gelijk dat we geen idee hebben hoe het anders gelopen was.

Alleen Koeman is een rare. Voor het toernooi waren velen voorstander van 1-5-2-2-1. Met Timber-Van Hecke-Van Dijk en aanvallend ingestelde wingbacks. Toen Timber wegviel was dat echter niet meer de beste optie. Koeman wil bovendien doorgaans per se 1-4-3-3 spelen. Je ziet echter het hele toernooi al dat het niet loopt, met name bij Van de Ven (die was niet fris) én dat je geen druk op de bal krijgt. Vervolgens is zijn keuze om toch met 5 verdedigers te gaan spelen inclusief degene die het hele toernooi al niet in vorm is. Sta je de facto dus alsnog met 4 en krijg je wederom geen druk op de bal. Dat Jij rare keuzes wat mij betreft. Vooraf en achteraf nog steeds.

• d-vine
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:57:
[...]

Je verdediging is het fundament waar je huis op staat. Zonder verdediging komen de aanvallers niet aan aanvallen toe.
Helemaal mee eens, echter je verdediging kan als een huis staan als de aanvallers (je aanvallen) te kort schieten ga je alleen maar naar achteren en is er ook geen houden meer aan.

De linies moeten beter in harmonie werken en dat mist bij dit team, kan ook net de chemnistry zijn wat niet optimaal zit met het spelers materiaal wat we nu hebben.

Je mist exceptionele aanvaller(s), en minimaal 1 keiharde verdedigende middenvelder zoals vroeger de Jong, van Bommel die waren.

Beetje betere aanvallers, 1 of 2 betere middenvelders erbij en je huis blijft beter overeind.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:53:
[...]

Je hebt genoeg snelle spelers. Voorin, middenveld en achterin.
Dat met 5 achterin gaan spelen vragen is om problemen was vantevoren ook wel duidelijk.
En Gakpo die nul komma nul deed en voor spek en bonen erbij liep. Neem hem gewoon in bescherming en laat iemand anders spelen. Als het groepsfase was ok maar zodra het om de knikkers gaat zie je het resultaat. Maar goed dat resultaat hebben we maximaal gezien inmiddels met zo ongeveer geen enkele aanval en een klutsgoaltje. En meer goede kansen tegen als alle wedstrijden ervoor opgeteld maar dat nu met een vijfmansverdediging…

Koeman go home en laat Oranje maar weer wat kleur op de wangen krijgen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:02:
[...]

Depay was dit toernooi het probleem niet.

Het blijft een goede voetballer, maar heeft het nooit tegen echte tegenstanders laten zien.

En ik weet ook dat hij twee keer heel zwaar geblesseerd is geweest en toch weer op het veld stond. Maar het was/is geen schim meer van voor die tijd, en gaat het ook niet meer worden en we gaan ook nooit meer zien waar hij ooit echt het verschil in had kunnen maken.
We mogen er toch vanuit gaan dat Depay zijn laatste wedstrijd in Oranje wel gespeeld heeft toch?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:49

Agent47

I always close my contracts.

Dit is 200% aan Koeman aan te rekenen. Weer naar achteren als je voor staat, weer in de laatste minuut een doelpunt incasseren. Dan nog niet eens de mensen die een penalty mochten nemen. Timber? Die bout speelt. Summerville en Kluivert die nooit een strafschop nemen? Man man man

Arne Slot kom er maar in.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• D-e-n
bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:59:
[...]

Waarom niet er zijn genoeg teams die minder zijn en ook een goede pot neerzetten dat heeft echt wel met tactiek te maken
En ik blijf zeggen: de eerste drie wedstrijden deden we dat ook. De buitenlandse pers sprak vol lof over Nederland en die keken waarschijnlijk uit naar de confrontatie met een ander aantrekkelijk spelend team. Maar Koeman durfde de confrontatie niet aan.

Van Hooydonk zei terecht: Koeman heeft deze wedstrijd benaderd als een wedstrijd tegen Frankrijk. Dan is de bus parkeren wat mij betreft volkomen legitiem. Maar Marokko is goed maar geen Frankrijk. De FIFA ranglijst zegt het al.

• bie100
Agent47 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:13:
Kluivert die nooit een strafschop nemen? Man man man
Kijk je weleens naar Engels voetbal hij neemt daar alle strafschoppen bij zijn club :)
D-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:15:
[...]

En ik blijf zeggen: de eerste drie wedstrijden deden we dat ook. De buitenlandse pers sprak vol lof over Nederland en die keken waarschijnlijk uit naar de confrontatie met een ander aantrekkelijk spelend team. Maar Koeman durfde de confrontatie niet aan.

Van Hooydonk zei terecht: Koeman heeft deze wedstrijd benaderd als een wedstrijd tegen Frankrijk. Dan is de bus parkeren wat mij betreft volkomen legitiem. Maar Marokko is goed maar geen Frankrijk. De FIFA ranglijst zegt het al.
Ja Marokko heeft een leuk team maar niet meer dan dat heb zo een gevoell dat we ons eigen onderschatten

[ Voor 58% gewijzigd door bie100 op 30-06-2026 08:24 ]

• bazzemans
Over het niet nemen van de verantwoordelijkheid in de penaltyserie door Van Dijk: hij had kramp. Dat lijkt mij een hele legitieme reden.

• ph4ge
  • Laatst online: 17:20
[...]

Maar in het moderne voetbal parkeer je de bus met 2 linies dicht achter elkaar. Nu stond je in feite een groot deel van de wedstrijd met zn 7en op een rijtje de sirtaki te dansen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ephymerous
[...]

De eerste wedstrijd tegen Japan geef je een zekere overwinning weg door matige tactische keuzes, in de vorm van wissels. Zweden had ook een flink aantal kansen en Tunesië is een zwakke broeder. Wat mij betreft zegt dat allemaal niet veel.

De kop van VI is ook niet mals zeg "Beschamend angsthazenvoetbal wordt Oranje fataal" :o
Slasher schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:12:
[...]

We mogen er toch vanuit gaan dat Depay zijn laatste wedstrijd in Oranje wel gespeeld heeft toch?
Zeg het maar. Mocht Koeman blijven dan kan ie zo nog geselecteerd worden voor het EK. Niet of slecht spelen in een derderangs competitie in de zandbak of Brazilië is blijkbaar voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 30-06-2026 08:27 ]

XXXVI

• Agent47

Agent47

bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Kijk je weleens naar Engels voetbal hij neemt daar alle strafschoppen bij zijn club :)

[...]

Ja Marokko heeft een leuk team maar niet meer dan dat heb zo een geval dat we ons eigen onderschatten
T is zijn vader niet he dat het een specialist is :9

• mavaros
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:12:
[...]

Geen idee, en dat is gelukkig niet mijn of uw probleem, tenzij u bondscoach wenst te worden.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Penalties verloren sinds 1992
EK 1992 – halve finale vs Denemarken
EK 1996 – kwartfinale vs Frankrijk
WK 1998 – halve finale vs Brazilië
EK 2000 – halve finale vs Italië
WK 2014 – halve finale vs Argentinië
WK 2022 – kwartfinale vs Argentinië
WK 2026 – laatste 32 vs Marokko

Verlies in reguliere tijd sinds 1992:
WK 1994 – kwartfinale vs Brazilië
EK 2004 – halve finale vs Portugal
WK 2006 – achtste finale vs Portugal
EK 2008 – kwartfinale vs Rusland, na verlenging
WK 2010 – finale vs Spanje, na verlenging
EK 2020 – achtste finale vs Tsjechië
EK 2024 – halve finale vs Engeland

50 procent door penalties.

En dan denken dat trainen op penalties geen goed idee is. }:|

• bie100
Agent47 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:24:
[...]

T is zijn vader niet he dat het een specialist is :9
Nee het is zijn vader niet maar in Engeland word die wel gezien als een specialist heeft ook nog een record te pakken daar drie strafschoppen gescoord in 1 wedstrijd

Zeg maar een hat-trick met strafschoppen dat is heel wat anders wat jij zeg dat die er nooit 1 heeft genomen :P

• Agent47

Agent47

bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:28:
[...]

Nee het is zijn vader niet maar in Engeland word die wel gezien als een specialist heeft ook nog een record te pakken daar drie strafschoppen gescoord in 1 wedstrijd

Zeg maar een hat-trick met strafschoppen dat is heel wat anders wat jij zeg dat die er nooit 1 heeft genomen :P
Oke oke ga maar lekker wijs doen op de dinsdagochtend. Ohja het is Tweakers :+

• bie100
Agent47 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:30:
[...]

Oke oke ga maar lekker wijs doen op de dinsdagochtend. Ohja het is Tweakers :+
Nee hoor niet wijs gewoon feiten niks meer niks minder( en klopt we zitten op Tweakers :) )

• Agent47

Agent47

bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Nee hoor niet wijs gewoon feiten niks meer niks minder( en klopt we zitten op Tweakers :) )
Je weet waar Tweakers om bekend staat toch :)

Ik zie het ja. Hij heeft in 2 seizoenen tijd 7 penalties genomen, waarvan inderdaad die hattrick penalty.
Afgelopen seizoen niks genomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Agent47 op 30-06-2026 08:34 ]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:19
Die argumentatie van Koeman ook, we gaven teveel weg in de vorige wedstrijden achterin. Ja dat klopt, maar het resultaat is dat er nu voorin vrijwel niks werd gecreeerd. Overigens snap ik niet waarom de speelwijze wordt omgegooid na 3 wedstrijden en 7 punten, dat lijkt me nou niet heel handig om je automatismen overboord te gooien in de knock-out fase.....

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Koeman opgestapt? Lees net op Vi een breaking dat hij weggaat.

• bie100
Agent47 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:32:
[...]

Je weet waar Tweakers om bekend staat toch :)
Nee niet echt eigenlijk :? maar dat zal voor mij geen toepassing zijn gezien mijn opleiding oOo

Maar goed dat gezegd hebbende hij had hem wel tussen de palen moeten schieten dat wel dan wel weer zal de stress zijn denk ik

• bazzemans
Lordy79 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:27:
Penalties verloren sinds 1992
EK 1992 – halve finale vs Denemarken
EK 1996 – kwartfinale vs Frankrijk
WK 1998 – halve finale vs Brazilië
EK 2000 – halve finale vs Italië
WK 2014 – halve finale vs Argentinië
WK 2022 – kwartfinale vs Argentinië
WK 2026 – laatste 32 vs Marokko

Verlies in reguliere tijd sinds 1992:
WK 1994 – kwartfinale vs Brazilië
EK 2004 – halve finale vs Portugal
WK 2006 – achtste finale vs Portugal
EK 2008 – kwartfinale vs Rusland, na verlenging
WK 2010 – finale vs Spanje, na verlenging
EK 2020 – achtste finale vs Tsjechië
EK 2024 – halve finale vs Engeland

50 procent door penalties.

En dan denken dat trainen op penalties geen goed idee is. }:|
Van Dijk ziet Oranje wéér verliezen na penalty's: 'Hebben er zo veel op getraind'

https://www.nu.nl/wk-voet...-zo-veel-op-getraind.html

• d-vine
  • Nu online
Sineplex schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:32:
Overigens snap ik niet waarom de speelwijze wordt omgegooid na 3 wedstrijden en 7 punten, dat lijkt me nou niet heel handig om je automatismen overboord te gooien in de knock-out fase.....
Begrijp het ook niet helemaal, echter als je doorgaat lijkt het misschien weer een goede beslissing.
van Gaal op het WK met 5-3-2 werd ook raar aangekeken door vele en pakte goed uit ondanks dat hij pas 2 wedstrijden voor het WK begon zo ging spelen.

Achteraf is het altijd makkelijk praten.

• Agent47

Agent47

Toch makkelijker gezegd dan gedaan maar ik zou de eerste penalty door het midden rammen. De keeper blijft bijna nooit staan.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Ben ook klaar met Koeman en Virgil die niks verkeerds wil zeggen over Koeman.

Bart is wel the goat van dit WK, zonder hem waren we niet zo ver gekomen. Dat hakje terug het goal in is zeer betreurend maar het is hem vergeven, hij zal er zelf ook enorm om balen.

Timber is niet vergeven en kan beter weer gaan vakkenvullen bij de Jumbo

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ephymerous schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:23:
[...]

De eerste wedstrijd tegen Japan geef je een zekere overwinning weg door matige tactische keuzes, in de vorm van wissels. Zweden had ook een flink aantal kansen en Tunesië is een zwakke broeder. Wat mij betreft zegt dat allemaal niet veel.

De kop van VI is ook niet mals zeg "Beschamend angsthazenvoetbal wordt Oranje fataal" :o
Zeker geschreven door Valentijn Driessen (die ik graag hoor overigens)

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

bazzemans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:36:
[...]

Van Dijk ziet Oranje wéér verliezen na penalty's: 'Hebben er zo veel op getraind'

https://www.nu.nl/wk-voet...-zo-veel-op-getraind.html
https://nos.nl/artikel/26...ering-2022-was-overdreven

Hij zei in dit artikel dat we wel zullen zien wat de beste benadering is. Waarvan akte.
:Y)

Pagina: 1 ... 319 ... 324 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!